16/05/2009 20:57
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Το φαινόμενο της «Πατριωτικής Δεξιάς»


___________________________________________________________________________________________
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το γόητρο του Πρωθυπουργού έχει υποστεί σημαντική φθορά. Αυτή έχει τρεις αιτίες, που σχετίζονται αναμφίβολα και με προσωπικές ιδιότητες του Πρωθυπουργού, που είναι:

α. Η επιλογή μιας αντικοινωνικής πολιτικής με βάση τις παγκόσμιες επιλογές του λεγόμενου φιλελευθερισμού. Εδώ θα πρέπει να εντοπιστεί ότι η ιδιοσυγκρασία του Καραμανλή είναι και έντονα συντηρητική, πέρα από τις τάσεις ανατροπής συμβατικών δεδομένων, που τον χαρακτηρίζει ταυτοχρόνως.

β. Η σχετικά χαμηλή του ενεργητικότητα στην ανάπτυξη δημόσιων δραστηριοτήτων, που στάθηκε αιτία να του αποδοθεί ραθυμία. Ο Καραμανλής είναι ιδιαίτερα δραστήριος, όσο αφορά ένα περισσότερο έμπιστο κύκλο συνεργατών. Αυτό, ενώ ενισχύει την θέση του στις εσωτερικές συγκρούσεις, δεν συμβάλει στη δημόσια εικόνα του με θετικό τρόπο.

γ. Η διαδικασία αποδόμησης και υπόθαλψης, που έχει υποστεί από κύκλους του κατεστημένου. Αυτή δεν πρέπει να συγχέεται από την κριτική που δέχεται για τα σφάλματα της διακυβέρνησής του από τη βάση και από χώρους κριτικής, πέρα από συμφέροντα σκοπιμότητας.

Δεν γνωρίζω τι θα πράξει ο Καραμανλής για να διασώσει τελικά την υστεροφημία του και τη δυναμική της παράταξης που κληρονόμησε από τον θείο του. Αίσθησή μου είναι όμως ότι έχει αρχίσει ήδη να καταγράφεται έντονα η αντίθεση μεταξύ «καραμανλικών» - με απόδοση έμφασης στα εθνικά - και «λοιπών κεντροδεξιών», που έχουν επιλέξει ως «γραμμή» να επικαλούνται ρεαλισμό, μετριοπάθεια και πίεση δεσμεύσεων και αδιεξόδων.

Η πατριωτική δεξιά αποτελεί σήμερα ένα σοβαρό δεδομένο. Με όλα τα χαρακτηριστικά, υπέρ και κατά, που μπορεί να χαρακτηρίζουν ένα ρεύμα τέτοιας μορφής. Το υπαρκτό αυτό ρεύμα βρίσκεται σε συνθήκες διαμόρφωσης. Οι προκλήσεις που θα δεχθεί, θα υποχρεώσουν εκείνους που φιλοδοξούν να  αναδειχθούν σε ηγέτες του να απαντήσουν, μετατρέποντας σε πράξη τα σχέδια και τις περαιτέρω προθέσεις τους. Η πίεση που αναμένεται να εξασκηθεί, θα επιφέρει κεντρομόλες δυνάμεις, που μοιραία θα επιφέρουν κάποια συσπείρωση μάλλον σε πιο συγκεκριμένη μορφή. Οι οπαδοί του ρεύματος συνηθίζουν να αυτοκαθορίζονται ως η μόνη υπάρχουσα εναλλακτική λύση, απέναντι στους απροκάλυπτους διεκπεραιωτές μιας «ρεαλιστικής» προσαρμογής. Ίσως υποχρεωθούν όμως σύντομα να ανακαλύψουν ότι υπάρχουν και «άλλοι» που αισθάνονται ότι είναι πατριώτες, με άποψη, λόγο και όραμα.

Διαβάστε τη συνέχεια ενός ενδιαφέροντος πονήματος του «Μποτίλια στο πέλαγος» εδώ: Η διαδικασία μιας σημαντικής αλλαγής σε συνειδησιακό επίπεδο

ΣΧΟΛΙΑ

  1. mavro avatar
    mavro 16/05/2009 21:31:45

    Ειναι αστείο σήμερα να μιλάμε για δεξιά-αριστερά-κέντρο κλπ κατηγορίες ,όταν οι λεγόμενοι προοδευτικοί κατοικοεδρεύουν στο Κολωνάκι και
    στην Εκάλη.
    Οι κατηγορίες σήμερα αξιότιμοι κύριοι είναι οι βολεμένοι,οι ελπίζοντες να βολευτούν μέσα απο την μετάλαξη τους σε κοματόσκυλα και οι αβόλευτοί.
    Οι πατριώτες με την ένοια που μπορούμε να την αναλύσουμε σήμερα είναι αυτοί που δεν ασελγούν σε βάρος της πατρίδας τους και αυτό είναι τρόπος ζωής και όχι λόγια και ταμπέλα.
    Ο πατριώτης δεν φοροδιαφεύγει ,σέβεται τα κοινά ,υπηρετεί την πατρίδα (σε αντίθεση με υπουργούς και μάλιστα υπουργούς άμυνας),δεν είναι λαμόγιο και γενικότερα σέβεται τον τόπο που μεγαλώνει και ζεί.
    Με την ένοια αυτοί υπάρχουν αλοδαποί που ζούν στην χώρα αυτή που είναι πολύ περισσότερο πατριώτες απο πολλόυς ημεδαπούς.

  2. ΠΕΛΙΑΣ avatar
    ΠΕΛΙΑΣ 16/05/2009 21:35:01

    Πολλά τα σχόλια κι οι κριτικές για τον Κ.Κ. Πολλά σωστά και πολλά εξωπραγματικά ή και κατευθυνόμενα.

    Γνωρίζοντάς τον απο πολλά χρόνια και μελετώντας την ψυχολογία του και τις συμπεριφορές του, θυμάμαι ότι, ποτέ δέν έδειξε άμεση αντίληψη στα ενώπιόν του τεκταινόμενα. Απο νέος. Ήθελε χρόνο, που πολλές φορές δούλευε εις βάρος του.

    Μερικές φορές βέβαια και όχι, γιατί αυτό μπορεί να αποβαίνει και χρήσιμο.

    'Οπως και νάχει όμως το θέμα. ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΙΟ ΤΟΥ ! Έπρεπε απο τότε να είχε σκεφθεί τις ικανότητές του και άν αυτές θα τον στήριζαν και θα τον βοηθούσαν να κουβαλάει τόσο το βάρος της Ελλάδος όσο και της Πρωθυπουργίας της στην πλάτη του.

    Η συνεχής πτώση του στις προτιμήσεις των ψηφοφόρων μπορεί να μετατραπεί σε άνοδο, μόνο άν καταλάβει, τί πρέπει να κάνει και να πεί στον ελληνικό λαό παίζοντας βέβαια κορώνα γράμματα την σωματική του ακεραιότητα, καθώς το σημερινό παρακράτος πέρα για πέρα κατευθυνόμενο δεν το έχει σε τίποτε να τον ανακηρύξει σε ήρωα όπως και στις ΗΠΑ τον Κέννεντυ.

    Μπορεί να το διακινδυνεύσει; Θα πρέπει προηγουμένως να συνειδητοποιήσει σε όλο του το βάθος το γνωστό "τα μεταξωτά βρακιά ...".

    Λυπάμαι φίλε Κώστα

    ΠΕΛΙΑΣ

  3. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 16/05/2009 21:55:33

    Ευχή και κατάρα του ήταν το όνομα που του έδωσαν. Ντε και καλά έπρεπε να πολιτευθεί ενώ η ράθυμη και γλεντζεδικη φύση του τον ήθελε έναν απλό καλοπερασάκια μπουχέσα...
    Ενώ ο άλλος ο Λόρδος με τα μπλέιζερ, ο ... Λιάπης ντε ... ο πόβερος ατύχησε λόγω λάθος επιθετου.

  4. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 16/05/2009 22:03:15

    Η γεωπολιτικη κατασταση ειναι εντελως διαφορετικη προ του 1990 και μετα το 1990.
    Η πτωση του ανατολικου μπλοκ εθεσε αμεσα τον ευρυτερο χωρο της δεξιας σε ουδετεροτητα απεναντι στις μεγαλες Δυναμεις.Ουτε η ελληνικη δεξια χρειαζεται τη Δυση αλλα ουτε και η Δυση χρειαζεται τη δεξια στην Ελλαδα μετα το 1990.
    Ωστοσο ελλοχευει παντα ο κινδυνος λανθασμενης εκτιμησεως που μπορει να προκαλεσει καταστροφες.Ο ψογος απο πολλους ¨ενδοτικους" προς υπερεθνικιστες οτι με τις πραξεις τους προκαλαουν καταστροφες δεν ειναι αδικαιολογητος.Αρα απαιτειται η ορθολογικη αντιμετωπιση σε καθε πριπτωση και η αναλυση δεδομενων βασει του εθνικου συμφεροντος για να χαραχθει γραμμη.Κραυγες και συνθηματα δεν οφελουν.
    Θα πρεπει επισης να γινει αντιληπτο οτι πολυ συντομα τα πολιτικα δεδομενα θα αλλαξουν.Ειναι δεδομενη η εξαγγελια για αποδοση ιθαγενειας και αρα δικαιωματος ψηφου σε πολλους μεταναστες απο τον ΓΑΠ.

  5. Decay avatar
    Decay 17/05/2009 00:05:08

    Τεστ

  6. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 17/05/2009 00:08:24

    @Decay
    Ειλικρινά εδώ σε περίμενα... Αλλά και γω εδώ και κάμποση ώρα τεστ κάνω.

  7. Decay avatar
    Decay 17/05/2009 00:12:23

    Δεν μπορώ να στείλω σχόλιο 15 γραμμών...

  8. Decay avatar
    Decay 17/05/2009 00:16:25

    Ούτε πέντε γραμμών παίρνει.

  9. Greco avatar
    Greco 17/05/2009 02:11:34

    Καποτε καποιος ειπε σωστα οτι η ιδεολογια των νεοελληνων ειναι κομμουνιστικο-βασιλικη.Απο παλαιωθεν...ενα περιεργο κραμα ξεροκεφαλου και μη αποδοτικου εθνικισμου(να ταν τουλαχιστον αποδοτικος!)μαζι με μια δυσπιστια στο συστημα της φιλελευθερης αγορας,που ακολουθειται στα ανεπτυγμενα κρατη της κεντρικης ευρωπης

    το δευτερο μπορω να το δικαιολογησω ως το χαρακτηριστικο ελληνικο γνωρισμα των ελληνων που εχθρευονται την προοδο του διπλανου τους και φοβουνται τον ελευθερο ανταγωνισμο μην εχοντας αυτοπεποιθηση στην ουσια.

    Το πρωτο μαλλον πηγαζει απτην εθνικη μας παιδεια που επικεντρωνοταν επι δεκαετιες στο να νιωσει περηφανος ο κακομοιρης ελληνας ως απογονος των αρχαιων,οι οποιοι σνομπαραν τους γυρω τους και υποστηριζαν οτι ο μη ελληνας ειναι βαρβαρος.Ετσι λογω της απουσιας δημιουργικης παιδειας που να δημιουργει ολοκληρωμενα ατομα,εξυπνα,μαλλον ενας μονοκοματος τυπος ελληνα δημιουργηθηκε που δεν ανεχεται ο γειτονας του να υποστηριζει οτι ειναι απογονος του μεγαλεξαντρου!(δεν αναφερομαι στο ονομα για να μη παρεξηγηθω)και πιστευει οτι κανενας δεν εχει το δικαιωμα να του πει κουβεντα

    και σαν να μην εφταναν αυτα ενα αλλο γνωρισμα,η υποκρισια, μπλεκεται στα παραπανω.Υποκρισια ασυνειδητη ομως-οχι εσκεμενη.Δηλαδη διαφορα ακουσια στην πραξη σε σχεση με τη θεωρια(με αφορμη το πολυ ωραιο κειμενο του μποτιλια).Ετσι ο ελληνας υποκρινεται οτι ειναι σοσιαλιστης(ρομπεν των δασων),αλλα κενος ψυχολογικων αντοχων,ενδιδει σαυτο που απερριπτε οταν του δωθει η ευκαιρια να το κανει.Το 20ετες παρελθον το εδειξε μια χαρα

    δηλωνει οτι ειναι δημοκρατικος και λαικος,αλλα εκφραζει τη δημοκρατικοτητα του με μπουνιες οταν δε του αρεσει η γνωμη των αλλων(βλ.ελληνικα πανεπιστημια)

    βριζει τους πολιτικους που καταληστευσαν τη χωρα και την χρεωκοπησαν και μετα βλεπει με συμπαθεια οποιον αι-βασιλη του χαριζει περισσοτερα επιδοματα,ενω συνεχιζει να ψηφιζει τους ιδιους που βριζει

    Αλλα γιατι τα κανει αυτα?γιατι ενω δε σεβεται πχ τον διπλα του,βαυκαλιζεται με επιγειους παραδεισους που θα δημιουργουσε αν δεν τον πολεμουσε η ρημαδα η κοινωνια και η τυχη του(ελληνες κομμουνιστες εν ετει 2009),ενω δηλωνει απογονος του πιο καλαισθητου πολιτισμου που γνωρισε η ανθρωπινη ιστορια?

    Κατ'εμε,γιατι ο νεοελληνας ειναι ανθρωπος χωρις πυξιδα(που θα λεγε ο πλατων).Παρασυρεται απτη μια ιδεολογια στην αλλη με την ιδια ευκολια που στο τελος θα τις διαολοστειλει για να στεψει βασιλια τα θελω του-το μονο αξιοπιστο πραγμα.

    Γιατι ειναι ομως ετσι?νομιζω γιατι οπως εγραψα πιο πανω δεν εχει σωστη παιδεια.Εχει παιδεια που του δημιουργει συμπλεγματα και πλανες και οταν βλεπει την πραγματικοτητα ,τρομαζει φυσιολογικα.Χωρις κριση(απο ενα συστημα παπαγαλικο)χειραγωγειται ευκολα απτα μμε,απο λαοπλανους πολιτικους,απτις εθνικες μας τυφλωσεις,απο ιδεολογηματα της δεκαρας

    φοβαμαι οτι ετσι ομως καταντα σαν το τρελο με ζουρλομανδυα που δεν αναγνωριζει τους γυρω του και λεει οτι ειναι ο μεγας ναπολεωντας.(ενιοτε κρατα και ενα κοκκινο βιβλιαρακι που το εχει μαθει απ'εξω ή ενα αντιστοιχο μαυρο βιβλιαρακι που η ιστορια το καταδικασε)

  10. lupus avatar
    lupus 17/05/2009 02:53:21

    Μ αρέσουν οι βαθυστόχαστες αναλύσεις,,Η Δεξιά θα πάει στ αζήτητα αφού ξεφτίλησε το ’σεμνά και ταπεινά’ και οιψηφοφόροι έμαθαν το μαθηματάκι τους.Οι υπερ-πατριώτες θα μετρούν κουκιά όπως το ΚΚΕ κι οι υπόλοιποι θα μάθουν τι σημαίνει ο light οσιαλισμός για την επόμενη πενταετία...Η Ελλάδα ποτέ δε πεθαίνει..

  11. Justin Case avatar
    Justin Case 17/05/2009 05:21:22

    Ε λοιπόν ναι θα το ομολογήσω. Δηλώνω αναρχο-φασίστας!!
    Μόνο έτσι μπορεί να βγεί κάτι.

  12. Το πνεύμα του Μάη avatar
    Το πνεύμα του Μάη 17/05/2009 06:26:19

    Κοινός Εφιάλτης στο φιλότιμο έλληνα το είδος Γκρέκο Μασκαρά που καλλιεργεί συλλογικές ενοχές επειδή ακριβώς ανήκει σ' αυτούς "που εχθρευονται την προοδο του διπλανου τους και φοβουνται τον ελευθερο ανταγωνισμο μην εχοντας αυτοπεποιθηση στην ουσια".
    Ο σύγχρονος Εφιάλτης συστήνει μασόνικες μαφίες
    στους κοινωνικοεπαγγελματικούς χώρους με κοινό γνώρισμα την αγγλοπρέπεια και το μίσος γιά τα ελληνικά ήθη και συνήθειες και τον ελληνικό πολιτισμό, ιδίως τον νεώτερο και λαϊκό.
    Το φαινόμενο αυτό είναι παλιό. Και πριν ξεσπάσει ο πόλεμος είχαμε νεοταξίτες φιλοναζί(στην κατοχή γερμανοτσολιάδες), απλώς τώρα κατέχουν τα μήντια.

  13. thanos avatar
    thanos 17/05/2009 06:42:34

    2-ΠΕΛΙΑΣ Says:
    May 16th, 2009 at 9:35 pm

    Κανεις δεν καταδεχεται και κανεις δεν υποτιμα τον εαυτον του να κανει αυτο που υπονοεις.Δεν νομιζω να υπαρχει ανθρωπος που να θελει να παει μεσα για ζωοκτονια.

  14. thanos avatar
    thanos 17/05/2009 06:45:42

    12-Justin Case Says:
    May 17th, 2009 at 5:21 am

    ...και τωρα που το δηλωσες σε γραψαμε ευθεια.

  15. Χ-ΠΑΙΑΝΙΑ avatar
    Χ-ΠΑΙΑΝΙΑ 17/05/2009 06:54:23

    Ρε παιδιά αν τον χοντρό τον έλεγαν Κώστα Καράμπελα θα ήταν εκει που είναι ?

    Ασ μας αφήσει ήσυχους και αυτος και ο άλλος που ΤΟ ΜΟΝΔΑΙΚΟ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΟΝ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ ΤΟΥΣ.

    Και μετα δεν μας άρεσαν οι βασιλιαδες...

  16. γάιδαρος avatar
    γάιδαρος 17/05/2009 09:24:10

    Επειδή ο γράφων δεν έχει την δυνατότητα να γνωρίζει τι ακριβώς γίνεται πίσω απο τις κουρτίνες, θα ήθελα να του επισημάνω το "δραστήριον" της διαχείρισης του υπουργού Εθνικής Οικονομίας επί πενταετία.

    Πολλοί και εγκαίρως πέρασαν συγκεκριμένες πληροφορίες και επισημάνσεις στον πρωθυπουργό για τα πεπραγμένα του υπουργού.
    Η απάντηση ήταν μία και μοναδική. Αυτά είναι θέματα του υπουργού.

    Μετά χάθηκε ο υπουργός, μείνανε τα θέματα, και φτάσαμε στο σημείο δυστυχώς να ακούγεται αρμοδίως και το "πού πήγανε τα λεφτά ;".

    Η πολιτική δεν αποτιμάται με συναισθηματικούς όρους, παρά μόνο με τα μετρήσιμα αποτέλεσματα.

  17. anetos avatar
    anetos 17/05/2009 09:43:49

    ""Ασ μας αφήσει ήσυχους και αυτος και ο άλλος που ΤΟ ΜΟΝΔΑΙΚΟ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΟΝ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ ΤΟΥΣ.

    Και μετα δεν μας άρεσαν οι βασιλιαδες…""

    ΚΑΛΟΟΟΟ!

  18. πράκτωρΘΒ avatar
    πράκτωρΘΒ 17/05/2009 10:39:57

    Στο @7 βρήκε ο γύφτος την γενιά του.

  19. Τηλέμαχος avatar
    Τηλέμαχος 17/05/2009 10:41:33

    @4 (ψυχραιμία),

    πολύ συχνά συμφωνώ μαζί σου αλλά εδώ όχι. Ποιες μπορεί να είναι οι "καταστροφές" στις δεδομένες συνθήκες δηλαδή; Δεν ζούμε στον 19ο αιώνα, ούτε στον 20ο προ των πολέμων. Δεν ζούμε καν στην ψυχροπολεμική περίοδο. Από το 90 που λες μέχρι σήμερα την εθνική γραμμή στα εξωτερικά την χαράσσουν οι "ενδοτικοί" (δικός σου ο χαρακτηρισμός). Και έχουμε καταντήσει χώρα μειωμένης κυριαρχίας. Να τα θυμίσω ένα ένα; Τα ξέρεις πολύ καλά. Γιατί τους καλύπτεις κάτω από έναν αδικαιολόγητο (και αβάσιμο) φόβο σε "κινδύνους από υπερεθνικιστές"; Και ποιους εννοείς; Τον Στόχο που λέει να πάρουμε την Πόλη; δε μιλάς σοβαρά. Η αντίπαλη πρόταση ήταν και είναι να βρούμε μία ισορροπία μεταξύ παραχωρήσεων και υποσχέσεων, να βρούμε μία ισορροπία μεταξύ Αμερικής και Ρωσίας και να πορευτούμε με εθνική αξιοπρέπεια όπου δεν θα δίνουμε σήμερα για να εισπράττουμε φρούδες υποσχέσεις αύριο για (πράγματα που δεν πρόκειται ποτέ να γίνουν) μεθαύριο. Και η στροφή Καραμανλή στη Ρωσία την τελευταία πενταετία (Κύπρος, ενέργεια, αμυντικά) έχει ικανοποιήσει κατά ένα 30% αυτή τη γραμμή. Μόλις προχθές (Παρασκευή) υπογράψαμε για το South Stream! Βέβαια το τελευταίο διάστημα παρατηρούνται ισχυρές πιέσεις οι οποίες αρχίζουν να αποδίδουν. Αλλά αν κάτι χρειάζεται σήμερα η χώρα είναι λιγότερη ισχύ στους "ενδοτικούς" και ενίσχυση της στροφής λίγο ακόμα ώστε να φτάσουμε σε πιο ασφαλή ισορροπία. Η ισορροπία φέρνει σεβασμό, η υποτέλεια φέρνει αδιαφορία και θεώρησή μας ως δεδομένους. Δυστυχώς όμως η μετα-Καραμανλική περίοδος που έρχεται προβλέπεται να μας γυρίσει πολύ πίσω. Με ΓΑΠ και Ντόρα δηλαδή.

  20. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 17/05/2009 11:47:05

    @τηλεμαχος
    Δεν ειμαι αντιθετος στη σημερινη πολιτικη.
    Παντα ομως υπαρχουν αυτοι που εννοουν ως "πατριωτικη δεξια" ή πατριωτικο ΠΑΣΟΚ ή γενικα πατριωτισμο καποιον που ζητει πχ. επεκταση στα 12 μιλια των χωρικων υδατων ή καταρριψη αεροπλανων ή ανοιχτη σταση κατα του Ισραήλ ή καθολου ονομα Μακεδονια ή ρηξη των σχεσεων με την Αλβανια ενω μολις υπογραφηκε συμφωνια για την υφαλοκρηπιδα ή διαφορα αλλα ανεφικτα και επιζημια.
    Καθε περιπτωση πρεπει να εξεταζεται διαφορετικα.

  21. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 17/05/2009 11:53:12

    @πράκτωρΘΒ 20
    Δεν έχω πρόβλημα να με χαρακτηρίσουν γύφτο. Και αυτοί άνθρωποι είναι και μάλιστα συχνά καλύτεροι από πολλούς, που είχαν περισσότερες ευκαιρίες από το κοινωνικό περιβάλλον να εξελιχθούν.
    Με τον Decay ποτέ δεν κρύψαμε την αμοιβαία μεγάλη συμπάθειά μας. Έστω και εάν έχουμε αρκετά διαφορετικές πολιτικές εκτιμήσεις, συμφωνούμε σε πολλά σημαντικά πράγματα, πέρα από τις κοινές πατριωτικές επιλογές. Και οι συμπάθεια έχει τόσο μεγαλύτερη αξία, όσο πιο ετερόκλητες είναι οι αφετηρίες όσων τολμούν να την αφήνουν να κυριαρχεί κα να την εκδηλώνουν.
    Στο μόνο θέμα που διαφωνώ με το σχόλιό σου είναι ότι ο Βέγγος χαρακτηριζόταν περισσότερο από χιούμορ και λιγότερο από μένος.

  22. Decay avatar
    Decay 17/05/2009 11:59:32

    Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής ΙΙ,
    δεν μπορεί να συγκριθεί άμεσα με τον πρώτο,

  23. Decay avatar
    Decay 17/05/2009 12:00:12

    γιατί ανέλαβε την εξουσία στη χώρα μετά την εικοσαετή εκπαίδευση

  24. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 17/05/2009 12:00:47

    Ευχαριστώ τον Factorx για την τιμή της ανάρτησης.
    Κάποια σχόλια, που είχα δυσκολία να αναρτήσω εχθές, ίσως αναρτηθούν σήμερα. Η συζήτηση που γίνεται είναι ενδιαφέρουσα και ευχαρίστως θα ήθελα να συμμετέχω.

  25. Hellenic avatar
    Hellenic 17/05/2009 12:19:41

    @22-ψυχραιμια- Πρεπει να καταλαβεις οτι η χωρα μας δεν ειναι βελγιο ουτε καν Ιταλια. Η απειλη απο την Τουρκια ειναι υπαρκτη, βγηκαμε αν θες να ξερεις απο την εικονικη προαγματικοτητα της δηθεν ενταξης της στην Ε.Ε. Ο ΓαλλοΓερμανικος αξονας και η δυτικοευρωπαικη συμμαχια (Ευρωζωνη) Δεν θα επιτρεψουν η Ευρωπη να φινει σφαιρα επιρροης της Αγγλο Αμερικανικης συμμαχιας. Η Ελλαδα μονη της θα αντιμετωπισει την Τουρκικη απειλη, δεν προκειται κανεις Ευρωπαιος να σε βοηθησει εαν δεν εισαι αξιος να βοηθησεις τον εαυτο σου. Η μονη πιυανη ενεργο αναμιξη συμπαραστασης σε ενδεχομενη ελληνοτουρκικη συρραξη προβεπεται ενδεχομενως απο τη Ρωσσια, γιατι αυτη θα αναγκασει και την παρεμβαση των υπολοιπων.

  26. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 17/05/2009 12:24:04

    Ευχαριστώ τον Factorx για την τιμή της ανάρτησης.
    Η συγκρότηση της πατριωτικής δεξιάς αποτελεί απτό γεγονός. Αγνοώντας το, ή αρνούμενοι την ύπαρξή του, δεν είμαστε σε θέση να το καταργήσουμε, πέρα από το κατά πόσο μια τέτοια σκοπιμότητα είναι θεμιτή ή όχι.
    Όποιος παρακολουθεί στοιχειωδώς αυτή τη σελίδα, μπορεί να διαπιστώσει κάλλιστα, εάν δεν διακατέχεται από μονόδρομη καχυποψία, ότι το φαινόμενο αυτό καταγράφεται με γλαφυρό τρόπο και στα σχόλια αυτής της σελίδας.

    Ο πυρήνας της ανάρτησης
    Η δημιουργία αυτού του κειμένου είχε τρεις στόχους.
    1. Να καταγραφεί χωρίς περιστροφές ένα νέο φαινόμενο, που έχει νοηματικά ριζοσπαστικό χαρακτήρα, με την έννοια ότι ξεπερνάει την πεπατημένη. Είναι επόμενο η αναγνώριση και η αποδοχή της ύπαρξης τέτοιων φαινομένων να προσκρούει σε ανάστροφες διαθέσεις, που ανάγονται στην δύναμη της συνήθειας και στην προσκόληση σε στερεότυπα.
    2. Να επιχειρηθεί μια πρώτη προσπάθεια ανάλυσης αυτού του φαινομένου. Επειδή κρίνω ότι αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, πιστεύω ότι μόνο αναλύοντάς το, θα μπορέσουμε να το χειριστούμε συνειδητά.
    3. Να διεξαχθεί μια συζήτηση γύρω από το θέμα. Τα οφέλη από μια τέτοια συζήτηση είναι πολλαπλά. Κατ' αρχήν ζυμώνεται το θέμα στην σκέψη του κάθε σχολιαστή - χωρίς να έχω πρόθεση να υποβάλω έμεσα και μάλιστα σε προεκλιγική περίοδο - κάποια ωραιοποίηση της (κακής) εικόνας της ΝΔ. Αφαιτέρου με τον διάλογο ελέγχονται οι απόψεις που καταγράφονται, όχι μόνο από την μεριά της ανάρτησης, ούτως ώστε να μορέσουμε να μεταβούμε σε συμπεράσματα, που να είναι αποτέλεσμα συλλογικής φρόνησης.

  27. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 17/05/2009 12:24:20

    Κορμός της προβληματικής που ανάπτυξα ήταν η συνειδησιακή αλλαγή που έχει επέλθει στον κοινωνικό μύθο, ως απόηχος παλαιότερων απόψεων που προώθησε η αριστερά. Ο ψυχραιμία πολύ σωστα εντοπίζει την αλλαγή στον γεωπολιτικό ρόλο της Ελλάδας που επήλθε μετά το 90, ως απόρροια της κατάργησης του διπολισμού, αποδίδοντας εκεί κάποιες νέου τύπου αλλαγές στις κυβερνητικές επιλογές, που, κατά την άποψή του, δεν ανάγονται κύρια στον ΚΚ. Νομίζω ότι ο εντοπισμός του αφορά κύρια τα πλαίσια, όπως αυτά εξελίχθηκαν με ευνοϊκό τρόπο, ούτως ώστε να καταστεί δυνατή η συγκεκριμένη αλλαγή πλεύσης στην εξωτερική πολιτική - η οποία αναμφίβολα δεν είναι ολοκληρωτική και δεν αμφισβητεί συνολικά τις επιλογές του παρελθόντος. Όπως έχω αναπτύξει σε παρελθόντα σχόλια, πιστεύω ότι η υπέρεξουσία έχει εντάξει έντεχνα αυτές τις νέες επιλογές στους μεσοπρόθεσμους σχεδιασμούς της, στην προοπτική της αξιοποίησής τους προς όφελος της.
    Πιστεύω ότι αυτές οι επιλογές εδράζονται κύρια στην εξέλιξη υποκειμένων, που διαμορφώνουν την κυβερνητική πολιτική. Μια εξέλιξη η οποία ξεπερνάει τα μεμονωμένα πρόσωπα και δημιουργεί ρεύμα. Αναμφίβολα, με μια τέτοιου είδους προσέγγιση εγκύπτει το θέμα του πολιτικού υποκειμένου, ακόμη και σε ιστορικά όρια, εάν δούμε την συγκεκριμένη συγκυρία μέσα από το μεσοπρόθεσμο - ή και μακροπρόθεσμο - πρίσμα της περιόδου ή και εποχής που διανύουμε. Η κλασσική θεώρηση που πρικύπτει από την ταξική ανάλυση, ότι η ιστορική διαδικασία διαμορφώνεται από τις κοινωνικές δυνάμεις και όχι τις εξέχουσες πολιτικές μορφές, αποτελεί λανθασμένη αφαίρεση. Τόσο το ένα, όσο και το άλλο βρίσκονται σε μια αμοιβαία δυναμική, που συγκροτεί μια διαλεκτική αλληλοεπίδραση, διαφορετική από αυτή που εντοπίζεται στα περισσότερα μαρξιστικά εγχειρίδια. Για να καταδειχθεί αυτός ο ισχυρισμός απαιτείται μια εκ νέου επεγεργασία και επανεκτίμηση της πείρας του μαρξιστικού κινήματος, που ξεφεύγει από τα όρια αυτής της συζήτησης, αλλά που τουλάχιστον εγώ δεν σκοπεύω να αποφύγω

  28. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 17/05/2009 12:24:48

    Απέναντι σε αυτούς που ισχυρίζονται ότι είμαι "στημένος", ή ότι αποσκοπώ να ευνοήσω τον ΚΚ., δηλώνω ότι στο γκάλοπ του ANTINEWS ψήφισα λευκό-αποχή. Η στάση που θα ακολουθήσω είναι αποχή. Τις πολιτικές μου επιλογές έχω περιγράψει με άλλες ευκαιρίες και αρκετοί είναι οι φίλοι εδώ που τις γνωρίζουν.
    Στο θέμα των εξωτερικών επιλογών προσβλέπω στο ρόλο των υπό συνεχή διαμόρφωση λαϊκών δυνάμεων. Φυσικά στο μέτωπο που εκτιμώ να διαμορφώνεται μελλοντικά, πιστεύω ότι θα υπάρξει συμμετοχή ανθρώπων και φορέων προερχόμενων από όλες τις υπάρχουσες κομματικές δυνάμεις. Ευτυχώς οι εθνικές ευαισθησίες υπάρχουν και αναπτύσσονται - στον ένα ή άλλο βαθμό - παντού. Ακόμη και αυτοί που καλούν σε μετριοπάθεια, δεν στερούνται εθνικής ευαισθησίας.
    Όσο οι δομές ροκανίζονται σταδιακά, επιτρέπουμε στον εαυτό μας τις συγκρούσεις και τις αντεκλίσεις. Υπάρχει μια θεωρία που λέει ότι οι Έλληνες τη στιγμή του κινδύνου ενώνονται. Δεν ξέρω κατά πόσο αυτό ισχύει. Αυτό, για το οποίο είμαι βέβαιος, είναι ότι ο κίνδυνος που είναι σήμερα ορατός, αύριο θα αποτελεί συγκεκριμένη πρόκληση. Και τότε, έστω και εάν δεν υππάρχει η σύνθεση και η υπέρβαση, θα κληθούμε να τις εφεύρουμε.

  29. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 17/05/2009 12:29:01

    @ Ηellenic
    Συμφωνω σε αυτα.Τον τροπο αντιμετωπισης ψαχνουμε.
    Η Ρωσια δεν θα αναμιχθει σε διαμαχη χωρων του ΝΑΤΟ και δεν θα θυσιασει τις σχεσεις της με την Τουρκια που ειναι η σημαντικοτερη χωρα της περιοχης για όλους.
    Επομενως χρειαζεται σε καθε θεμα γνωση του ζητηματος και ολων των παραγοντων.

  30. Decay avatar
    Decay 17/05/2009 12:33:07

    Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής ΙΙ,
    δεν μπορεί να συγκριθεί άμεσα με τον πρώτο,
    γιατί ανέλαβε την εξουσία στη χώρα μετά την εικοσαετή εκπαίδευση
    των λαμογίων σε συνθήκες σοσιαλιστικής αρπαχτής.

    Το σημείο στο οποίο απέτυχε οικτρά,
    ήταν ότι δεν έθεσε νέους στόχους,
    -ως χαρισματικός ηγέτης-
    αλλά κινήθηκε στα πλαίσια μιας μη μου άπτου πολιτικής
    με ελάχιστες ρήξεις ή τομές,
    [σε σχέση με αυτά που θα μπορούσε να καταφέρει]
    και οι μόνες καθαρές επιτυχίες του
    -εκτός της εξωτερικής πολιτικής-
    είναι μόνο στον τομέα της στήριξης
    [σε πολύ μεγάλο εύρος]
    των καπιταλιστικών δυνάμεων του βαθέως κράτους.

    Κατά τα άλλα,
    -ελλείψει καλυτερότερου-
    Θα παραμείνει πρωθυπουργός
    μιας αναπτυγμένης οικονομικά χώρας
    με καταχρεωμένους πολίτες,
    το έγκλημα σε άνοδο,
    και πολύ χρήμα σε ελβετικούς
    -και όχι μόνο- λογαριασμούς των εκλεκτών...

  31. donaE avatar
    donaE 17/05/2009 13:21:10

    Σας φαινεται συντηρητικος ο Καραμανλης?Σκεφτειτε το καλυτερα.Εγκλωβισμενος ειναι.

  32. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 17/05/2009 13:51:57

    Γιατί αυτή η πατρίδα είναι τόσο δυστυχισμένη με τόση προσφορά αγάπης και από τους μεν και από τους δε (αριστεροδεξιούς δεξιοαριστερούς και λοιπούς συγγενείς); Τι συστατικό λείπει;
    Η πολύ αγάπη σκοτώνει τελικά. Έτσι δε λένε;

  33. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 17/05/2009 13:56:34

    @donaE
    Ο Καραμανλής είναι τόσο συντηριτικός όσο και εγκλωβισμένος. Το λεπτό σημείο νομίζω ότι βρίσκεται στο γεγονός, ότι ο εγκλωβισμός του είναι ως ένα σημείο αυτοεγκλωβισμός, με βάση υποσχέσεις που έδωσε και δεν θέλει να παραβεί. Προφανώς το στοιχείο του αυτοεγκλωβισμού, μετά από την πίεση που υπέστη, το έχει σε σημαντικό βαθμό παραμερίσει ψυχολογικά. Σε συνθήκες όμως της φθοράς που έχει υποστεί, δεν είναι σε θέση να το μετρέψει σε υπέρβαση παλαιότερων επιλογών, γιατί χρεώνεται τις τύχες της παράταξης συνολικά.
    Η άτυπη συμμαχία του με τον Σαμαρά, υποδηλώνει πολλά. Οπωσδήποτε γνωρίζει τα σενάρια για την εποχή μετά τον δικομματισμό και αναμφίβολα εργάζεται προσεκτικά στα παρασκήνια. Η δήλωσή του στο προεκλογικό debate το 2004, ότι δεν σκοπεύει να αποσυρθεί σε σχετικά "μάχιμη" ηλικία, έγινε ακριβώς μετά τις πυρκαγιές, που τις χρεώθηκε άσχημα και αποτέλεσαν την αρχή της αποδόμησης του, με το οριακό εκλογικό αποτέλεσμα, στο οποίο συνέβαλαν αποφασιστικά.
    Πιστεύω ότι ακόμη δεν έχει πάρει αποφάσεις, αλλά περιμένει και αυτός τις εξελίξεις, όχι όμως παθητικά. Δεν θα πρέπει να υποτιμάται και η προσωπική συμπάθεια που έχει με τον ΓΑΠ, ο οποίος κάποια στιγμή μπορεί να αισθανθεί ριγμένος από τις επιλογές των θεών.
    Ο Καραμανλής πετυχαίνοντας να γίνει πρωθυπουργός και να θεωρείται από κάποιους χαρισματικός, δεν μπορεί παρά να διαθέτει κάποια ενισχυμένη αυτοπεπείθηση. Γνωρίζοντας την αξία των παρασκηνιακών ζυμώσεων και έχοντας σε αυτές πείρα, οπωσδήποτε θα κλιμακώσει αντίλογο. Ακόμη και σε συνθήκες πλήρους απαξίωσης του, που μπορούν να προκύψουν, διαθέτει την συμμαχία με το Σαμαρά.
    Σε ανάλογες συνθήκες θα δοθεί η ευκαιρία δημιουργίας αιχμής από τρίτους. Η περίπτωση του ΚΚ. αποτελεί ένα αναμενόμενο "αναπάντεχο". Εάν οι τρίτοι μπορέσουν να συγκροτήσουν το "ακαταλόγιστο", μπορεί οι ισορροπίες να αποκτήσουν ρευστότητα.

  34. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 17/05/2009 14:18:46

    @Anonymous 34
    Η πατριωτική δεξιά δεν είναι φορέας, αλλά ρεύμα. Οι ηγεσίες σε αυτές τις περιπτώσεις δεν είναι ξεκάθαρα διαμορφωμένες. Όπως εντόπισα στην ανάρτηση, το φαινόμενο είναι ακόμη αμφίδρομο και υπάρχει περίπτωση να ατονίσει, να μην εκδηλωθεί άμεσα περνώντας σε αναδίπλωση, ή ακόμη και να εκπνεύσει. Το πιθανότερο όμως είναι να εκδηλωθεί κάποια στιγμή με σφοδρότητα, σε περίτωση διάλυσης του δικομματισμού. Οι αντίστοιχοι ηγέτες σε μια τέτοια περίπτωση, δεν είναι αναγκαίο να ταυτίζονται απόλυτα με τις ηγεσίες.
    Αν κάνουμε οικονομική και κοινωνική ανάλυση της περιόδου που διανύουμε, θα βγάλουμε συμπέρασμα, ότι είναι πιθανόν οι τάσεις ενδογένειας που υπάρχουν σε τμήμα της ελίτ (που δεν πριμοδοτείται) να πάρουν οργανωμένη μορφή. Κάτι αντίστοιχο γίνεται σε αυτή την φάση στην Τουρκία, που εκδηλώνεται στα πλαίσια της σύγκρουσης ΑΚΡ με την Εργκένεκον.
    Το πρόβλημα είναι ότι τα μέσα που διαθέτει η υπερεξουσία για επιβολή ντε φάκτο καταστάσεων είναι τεράστια. Αν δημιουργηθούν ρωγμές, θα είναι προφανώς πολύ στενές και για να είναι δυνατή η αξιοποίησή τους θα απαιτηθούν πολλά.

    @Αλλενάκι
    Νομίζω ότι σ' αυτή την περίπτωση δεν ταιριάζει μια ερωτική μπαλάντα, αλλά αυτό που τραγούδησε ο Σαββόπουλος:
    "Η ζωή αλλάζει δίχως να κοιτάζει την δική σου μελαγχολία.
    Και έρχεται η στιγμή για να αποφασίσεις με ποιους θα πας και ποιους θ' αφήσεις".

  35. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 17/05/2009 14:27:17

    Μποτίλια καίριος όπως πάντα.
    Στους στίχους σου θα συμφωνήσω, στην επιλογή σου λίιιιγο θα διαφωνήσω. Γιατί όχι πατριωτική αριστερά; Ακούγεται πολύ και αυτός ο όρος τελευταία.
    Ή μήπως φωνάζουμε τα ίδια ο ένας στον άλλο από τις αντίπερα όχθες;
    Θα δείξει.

  36. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 17/05/2009 14:44:03

    @αλλενάκι
    Κυρίαρχο στοιχείο της ανάρτησης είναι, ότι ενώ ο πετριωτισμός δεν μπορεί να αποτελεί ιδιοκτησία κανενός, η πατριωτική εκφορά στην συγκεκριμένη περίπτωση, είχε αφετηρία την αριστερά.
    Πιστεύω ότι το σχήμα αριστερά-δεξιά-κέντρο είναι σχετικά παρωχημένο. Δυστυχώς δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή μια διάδοχη πρόταση. Επειδή οι προκλήσεις όμως στα εθνικά θέματα είναι συγκεκριμένες και αναμένεται να ενταθούν περισσότερο, νομίζω ότι θα ήταν καλό να μην εγκλωβιστούμε στα υπάρχοντα σχήματα, χωρίς βέβαια να παραβλέπουμε το τεράστιο κοινωνικό ρήγμα που ταλανίζει τον τόπο. Το πρόβλημα όμως είναι ότι και το κοινωνικό ρήγμα, που αντικειμενικά υπάρχει, όταν εκφράζεται στο επίπεδο της συνείδησης, γίνεται πολύ σύνθετο.
    Κατά συνέπεια, εάν δεν αποδεχόμαστε το πολυσύνθετο των προκλήσεων να μας οδηγήσει σε αμηχανία, είμαστε υποχρεωμένοι να προχωράμε σε προσεγγίσεις, που πρέπει να είναι τολμηρές, έστω και εάν είναι λαθεμένες, αφελείς, εξωπραγματικές ή ακόμη και ανόητες.

  37. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 17/05/2009 14:53:20

    Ακόμα πιο σφαιρικό το #39. Πολύ καλύτερο. Εδώ στο αντινιους διαβάζω και άλλους σχολιαστές και εκπλήσσομαι όταν εκφράζουν απόψεις από όλο το πολιτικό φάσμα, εξαιρουμένων των "ζηλωτών" βεβαίως. Και εγώ στους αμήχανους περισσότερο ανήκω, με κάπως αριστερόστροφη ματιά. Δεν με αφορούν και πάρα πολύ τα πρόσωπα όμως (ΚΚ,ΓΑΠ κ.α.).

  38. donaE avatar
    donaE 17/05/2009 15:05:53

    Μποτιλια,πιστευω οτι η μεγαλη ζημια εγινε στην αισθητικη του ελληνικου λαου.Και νομιζω πως η αισθητικη δημιουργει ηθικη.Επισης μεσα απο την συνενοχη εχουν αποδυναμωσει τα ανακλαστικα του.Οι οροι αριστερά-δεξιά-κέντρο,οπως και η εννοια του πατριωτισμου ειναι λιγο απροσδιοριστοι πλεον.Και εδω ειναι το στοιχημα αλλα και ο κινδυνος.

  39. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 17/05/2009 15:18:16

    @donaE
    Πολύ σημαντικά αυτά που εντοπίζεις. Αυτός ο τόπος επιβίωσε με την ποίηση, τα δάκρυα και τη χαρά, που έβγαιναν από ένα παραπονιάρικο μικρό έγχορδο, το κέντημα της μάνας απάνω στο μαντήλι.
    Όμως η έσχατη μορφή ποίησης είναι τα δάκρυα. Και η συνειδητή αμηχανία προσδιοριστική του άξονα της καρδιάς.

  40. donaE avatar
    donaE 17/05/2009 15:29:32

    Μπροστα σε αυτο το τρομακτικο,συγχρονο 'τιποτα',ακομα και ο μικροστισμος του 60 και του 70 αντιμετωπιζεται νοσταλγικα.Υπηρχε ενας κοινωνικος ιστος καποια ορια που εστω επρεπε να ξεπερασθουν.Ισως για αυτο επιστρεφουμε σε εννοιες ιστορικα παλιες,απο αδυναμια να εκφρασουμε και να εντοπισουμε το νεο.Πατριωτισμος αιφνης,αριστερα,τι λενε αυτα τα πραγματα σημερα?

  41. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 17/05/2009 16:24:39

    @donaE
    Οι έννοιες υπάρχουν ήδη σε μεγάλο βαθμό. Για παράδειγμα στην σκέψη του Καστοριάδη, ή ακόμη και πολύ παλαιότερων σοφών ή διανοητών, που στην πορεία ξεχάστηκαν, όταν αυτοί έπαψαν να διαβάζονται λειτουργικά. Θα πρέπει όμως να βγουν βαθμηδόν από τον πάγο. Νομίζω ότι κάποια πράγματα που τραβήχτηκαν ήδη, θα είναι σύντομα νωπά. Κάποια νέα θα πρέπει να τα δημιουργήσουμε. Και δόξα τω Θεό, η τρέλα δεν σταματάει ποτέ.
    Σαν άνθρωπος της δράσης (συγνώμη εάν επαίρομαι) μπορώ να πιστοποιήσω, ότι υπάρχει ένα θαυμασιο ανθρώπινο δυναμικό, που μπορεί να κάνει πολλά. Χρειάζεται μόνο συντονισμό και κάποιοι μεγάλοι ναπωλέονες δεν μπορεί να μην ξέφυγαν από τα ιδρύματα. Μπορεί να μελαγχολώ, ειλικρινά όμως ποτέ δεν μονοτόνησα. Όρεξη να υπάρχει και τα πράγματα θα αλλάξουν.
    Διαισθάνομαι επίσης ένα νέο απρόβλεπτο παράγοντα που θα παρέμβει. Αυτός είναι η γυναικία εφυία, που είναι πιο βαθιά από την ανδρική. Γι αυτό το σύστημα την περιθοριοποιεί, ή φτειάχνει ανδρογυναίκες.

  42. donaE avatar
    donaE 17/05/2009 16:47:38

    Μποτιλια
    Εχει δρομο το τελευταιο.Η περιθοριοποηση ειναι ενα θεμα,οι ανδρογυναικες αλλο,αλλα υπαρχει και ο ευνουχισμος των συναισθηματων σε μικρη ηλικια με οπλο τον φοβο της μοναξιας γενικα και ειδικα.Ο φοβος δεν αβασιμος αλλα μπαινει σε λαθος βαση κατ'εμε.Ετσι εχουμε γυναικες ψυχρες και καταπιεσμενες με αυτοσκοπο το 'κουκουλωμα',και του εαυτου τους και με την ευρυτερη εννοια.Περιττο να προσθεσω πως αν και ειχα αλλη πορεια, και εγω φοβαμαι ακομα.Για αυτο χρειαζομαστε την βοηθεια σας.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.