08/05/2010 12:31
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Το υπουργείο Παιδείας παραπλανά τους εκπαιδευτικούς

Σε απώλεια της θέσης εργασίας του μπορεί να οδηγηθεί με βάση το νέο νόμο κάθε νεοδιοριζόμενος εκπαιδευτικός, αφού αν δεν αξιολογηθεί ως κατάλληλος για εκπαιδευτικό έργο θα εφαρμόζεται το άρθρο 16 του ν. 1566, κεφ. Α, παρ. 5 και 6 - δηλαδή θα παραπέμπεται με απόφαση του αρμόδιου Νομάρχη στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο, το οποίο θα εξετάζει όλα τα στοιχεία του φακέλου κ.λπ.

Αν ο εκπαιδευτικός κριθεί απολυτέος, θα απολύεται για ανεπάρκεια στην εκτέλεση των καθηκόντων του. Εάν, όμως, το Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο διαπιστώσει ότι ο  κρινόμενος δεν είναι κατάλληλος για το εκπαιδευτικό έργο ή έχει σοβαρούς λόγους υγείας, κρίνεται, όμως, επαρκής για την προσφορά διοικητικής υπηρεσίας, μπορεί να αποφασίσει τη μετάταξή του σε προσωρινή θέση διοικητικού προσωπικού των διευθύνσεων ή γραφείων της εκπαίδευσης  εφόσον όμως έχει υπερεπταετή και δεν συμπλήρωσε εικοσιπενταετή πραγματική συντάξιμη υπηρεσία.

Το γεγονός αυτό αντιφάσκει με αυτά που έλεγε η Υπουργός Παιδείας πριν την κατάθεση του νομοσχεδίου . Δηλαδή μετά από πτυχία, πιστοποιητικά  παιδαγωγικής κατάρτισης, διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ, μετά από του κόσμου τις κρίσεις που υπόκεινται οι εκπαιδευτικοί, με το νέο νόμο αρκούν ένας μέντορας, ένας σύμβουλος και ένας διευθυντής σχολείου να κάνουν αρνητική αξιολόγηση και να απολύσουν στην πραγματικότητα το νεοδιόριστο εκπαιδευτικό, ο οποίος, βεβαίως, δεν έχει ούτε υπερεπταετή πραγματική υπηρεσία –γιατί κρίνεται μετά από δύο χρόνια- ούτε φυσικά συμπληρώνει εικοσιπενταετή συντάξιμη υπηρεσία.

Το γεγονός αυτό αποτελεί πέραν των άλλων  και μεγάλη παραπλάνηση των εκπαιδευτικών, αφού λίγες εβδομάδες νωρίτερα, όταν η Υπουργός  Παιδείας εισηγείτο στο Υπουργικό Συμβούλιο και συγχρόνως έδινε στη δημοσιότητα το νομοσχέδιο, ανέφερε στο τότε κείμενο του ότι η μονιμοποίηση του νεοδιόριστου εκπαιδευτικού  «θα γίνει μετά από αξιολόγηση η οποία μπορεί  να καταλήξει, σε πρόταση μονιμοποίησης ή σε πρόταση μετάταξής του σε άλλη υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας».

Τα συμπεράσματα δικά σας…

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 08/05/2010 12:56:55

    Δεν θα διαφωνήσω με την ανάρτηση, όμως έχω προσωπική άποψη από αρκετούς/ές καινούργιους ΔΥ που προσλαμβάνονται μέσω ΑΣΕΠ, με υψηλή κατάρτιση σε πτυχία, γλώσσες κλπ και που όμως μόλις μπουν στην υπηρεσία τους αποδεικνύονται τελείως ανεπαρκείς,έως αρνητικοί, κυρίως λόγω ζαμανφουτισμού. Εξαντλούν τη κατάρτισή τους στο να βρίσκουν παραθυράκια για ρεπό, άδειες, μετατάξεις και γενικά κοπάνα. Δυστυχώς. Οπότε φαντάζομαι πως κάτι τέτοιο ισχύει και για τους εκπαιδευτικούς, όπου εκεί χρειάζεται και πραγματικό μεράκι πέραν της απλής υπαλληλικής τους παρουσίας. Οπότε; Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμμα.

  2. Αγανάκτηση avatar
    Αγανάκτηση 08/05/2010 13:08:32

    Το δημόσιο έχει ταυτοποιηθεί με το "άραγμα". Ο μόνος τρόπος να αλλάξει αυτό είναι μέσα από τη δραστική αλλά σταδιακή συρρίκνωση του δημόσιου τομέα. Σταδιακή γιατί δεν φταίνε και τίποτα για τις μακακίες των πολιτικών οι νυν δημόσιοι υπάλληλοι.

  3. Αγανάκτηση avatar
    Αγανάκτηση 08/05/2010 13:15:55

    Δεν ξέρω ποιος σύμβουλος της είπε της Διαμαντοπούλου να ακολουθήσει αυτή τη γραμμή. Έχει καταφέρει να στρέψει εναντίον της όλον τον εκπαιδευτικό κόσμο άνευ λόγου και χωρίς τελικά κανένα αποτέλεσμα.

    Τελικά αυτή η μπιντελμπεργκ έχει γεμίσει την υφήλιο με εκκολαπτόμενους πολιτικούς managers. Βλέπεις καρμπόν τακτικές Ντόρα, Διαμαντοπούλου, Χρυσοχοΐδης, Παπουτσής, Παπανδρέου και δεν ξέρω 'γω πόσοι άλλοι "σπουδασαν" στην ίδια "σχολή"...

    Η εκπαίδευση δεν είναι εταιρεία για να κάνει κανείς τον manager. Άλλο επιχείρηση και άλλο παιδεία.

  4. lpap avatar
    lpap 08/05/2010 13:32:00

    Ας σχολιάσω κι ως πολίτης κι ως εκπαιδευτικός με.. κάποια χρόνια προυπηρεσίας. Η εκπαίδευση δεν είναι κάτι απλό αντίθετα είναι κάτι πολυσύνθετο. Δυστυχώς έχουν στην Ελλάδα όλοι γνώμη κι άποψη για όλα(βλ. δημοσιογράφους κι όχι μόνο) έχοντας ταυτόχρονα ελλιπή γνώση για το αντικείμενο. Από αυτή την άγνοια του αντικειμένου δεν εξαιρείται κι ο εκάστοτε υπουργός. Όχι τυχαία χαρακτηρίζεται το συγκεκριμένο υπουργείο "δύσκολο" υπουργείο. Κι είναι αλήθεια καθώς έχει πολλές ιδιαιτερότητες και ευρύ αντικείμενο. Από την εκκλησιαστική εκπαίδευση ως τα ΑΕΙ και τα προνήπια. Τους παιδικούς σταθμούς τους έχει αποφύγει, προς το παρόν. Η επάρκεια ή η ανεπάρκεια του κάθε εκπαιδευτικού δεν έχει να κάνει με το πόσα χαρτιά διαθέτει και πόσα μεταπτυχιακά και πόσα διδακτορικά. Αυτά, λυπάμαι που το λέω γιατί διαθέτω αρκετά, δεν επαρκούν στην τάξη. Αλλά να μην μπω σε λεπτομέρειες, δεν είναι απαραίτητο, προσωπικά θα έθετα το ζήτημα για επανεξέταση πάνω σε τρεις βασικούς άξονες. Μαθητής-τρια, εκπαιδευτικός, οικογένεια. Είναι οι τρεις πρώτοι και βασικοί άξονες γύρω από τους οποίους κινείται η εκπαίδευση στη χώρα. Κι η πολιτεία υπάρχει στον κάθε άξονα χωριστά. Παίζει λοιπόν ένα σημαντικό ρόλο για τη σωστή ή μη λειτουργία της εκπαίδευσης. Μεγάλο θέμα που δεν αρκούν τόμοι για να αναλυθεί. Και βεβαίως όλοι φέρουν την ευθύνη τους για όσα συμβαίνουν.
    Θα ήθελα να κάνω μια αναφορά στη συγκεκριμένη υπουργό, λυπάμαι που η αναφορά μου θα είναι κυρίως αρνητική. Πριν μπω όμως εκεί οφείλω να αναγνωρίσω πως σε μερικά σημεία έχει δίκιο όπως λχ να επιστρέψουν οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία. Τώρα βέβαια αν η ίδια με τις υπογραφές της το αναιρεί την επόμενη στιγμή, άλλο θέμα. Οπωσδήποτε κι αυτή δεν ΄ξέφυγε από την πεπατημένη, ψέματα κι Άγιος ο Θεός(έτσι λέμε στο χωριό μου). Ένα από τα πολλά θέματα που χειρίστηκε με άσχημο τρόπο κι αποδεικνύει την αλαζονεία με την οποία θα χειριστεί και τα υπόλοιπα είναι το θέμα της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης. Σήμερα βρίσκονται σε ομηρία χιλιάδες εκπαιδευτικοί σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του κόσμου. Κυκλοφορούν φήμες πως θα γυρίσουν όλοι πίσω, τα επιμίσθια έχουν συρρικνωθεί με την κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης και την ένταξη του συγκεκριμένου επιδόματος που το δίνουν για να ζήσεις στην ξένη χώρα στη φορολογική κλίμακα!!!!!!!!!Αν είναι δυνατόν!Κι όμως είναι. Για χρόνια ολόκληρα η ελληνόγλωσση εκπαίδευση ήταν ο χώρος που γίνονταν ατέλειωτες υπερβάσεις και κατασπατάληση δημόσιου χρήματος. Οι εκπαιδευτικοί ήταν όμηροι των εκάστοτε συντονιστών και της συμπάθειας ή της αντιπάθειας που πιθανόν θα υπήρχε.Κι εννοείται μπορούσες να μείνεις εκεί ως και δέκα χρόνια καθ΄υπέρβαση με επιμίσθιο αν έκρινε ο κάθε συντονιστής πως ήσουν απαραίτητος. Άλλο μεγάλο θέμα, σκανδαλώδες και μιλάμε για πολλά χρήματα που παράδοξο κανείς εκπαιδευτικός συντάκτης δεν ανακάλυψε ποτέ!!Και να ταν μόνο αυτό..Παράξενο.. Αν θέλετε μπορώ να δώσω επιπλέον στοιχεία ή μπορείτε και μόνοι σας να τα βρείτε.. δεν είναι μυστικά..Πάντως στη Γερμανία τρέχουν ήδη 2 ΕΔΕ για συντονιστές και βλέπουμε..
    Το τελικό μου συμπέρασμα μετά από μια ζωή που κινούμαι στα θρανία σε διαφορετικούς κάθε φορά ρόλους και θέσεις ή και ταυτόχρονα σε δύο είναι πως η κάθε πολιτική ηγεσία κάνει ό,τι μπορεί για να μην μπαίνουν στη ζωή σκεπτόμενοι πολίτες και λυπάμαι που θα το πω αλλά είναι αδύνατο για τον εκπαιδευτικό σήμερα να αντιδράσει. Κι αν το κάνει μοιάζει με φωνή βοώντος εν τη ερήμω..

  5. anonymous avatar
    anonymous 08/05/2010 14:05:51

    Με βάση έρευνες που έχουν γίνει σε ευρωπαϊκές χώρες το 30% των άρτι αποφοιτησάντων εκπαιδευτικών είναι ακατάλληλοι για το επάγγελμα. Αυτό το διαπιστώνουν μόλις βρεθούν στην τάξη. Για το λόγο αυτό έχουν αρχίσει να στέλνουν φοιτητές για πρακτική σε διάφορα σχολεία και αν δεν τραβάνε του καθοδηγούν στο να αλλάξουν κλάδο σπουδών.

    Θεωρώ σωστή την κίνηση Διαμαντοπούλου αλλά θα πρέπει να υπάρξει μέριμνα για τα προβλήματα που προκαλεί.

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ anonymous 08/05/2010 14:45:52

      Στη βόρεια Αμερική, καθηγητής γυμνασίου και λυκείου γίνεται ο πτυχιούχος του κλάδου Εducation. Εκεί μαθαίνει σφαιρικά το αντικείμενο της εκπαίδευσης, ψυχολογία παιδιών, μεθοδολογία διδασκαλίας κλπ κλπ. Στη μπανανία μας ο οποιοσδήποτε πικραμένος τελειώσει ένα ΑΕΙ (θεολογία, φυσικομαθηματικό, κλπ) χρίζεται αυτόματα καθηγητής. Και μάλιστα "αδιόριστος!!!". Πάντως εκπαιδευτικός σίγουρα δεν είναι. Έτερον εκάτερον.

      • kkonstan avatar
        kkonstan @ Strange Attractor 08/05/2010 16:15:26

        Αυτό το "αδιόριστος" δεν το κατάλαβα ποτέ.

        Λες και έχει κανείς δικαίωμα στον διορισμό.

        Έχει ακούσει κανείς την έκφραση "αδιόριστος κηπουρός" ή "αδιόριστος γητευτής αλόγων";

        Όχι... γιατί όχι; και κηπουροί διορίζονται, και γητευτές αλόγων (πρόσφατα μάλιστα στη βουλή)...

        Ας μου εξηγήσει κανείς γιατί ειλικρινά αδυνατώ να το καταλάβω.

      • peripeton avatar
        peripeton @ Strange Attractor 08/05/2010 19:34:58

        Aααα...γι'αυτό στην βόρειο Αμερική η εκπαίδευση είναι τέτοιου υψηλού επιπέδου και βγαίνουν σκεπτόμενοι πολίτες από τα σχολεία ε;

        Και ναι, είμαι εκπαιδευτικός στην βόρειο Αμερική...και το σύστημα είναι στα ίδια και χειρότερα χάλια πού'ναι στο Ελλαδιστάν. Το εκπαιδευτικό σύστημα που είχε η Ελλάδα πριν 2 δεκαετίες τι μας έφταιγε αλήθεια; Η ποιότητα των αποφοίτων εκείνης της εποχής απέχει παρασάγγας από αυτούς που βγαίνουν τώρα

      • anonymous avatar
        anonymous @ Strange Attractor 09/05/2010 00:23:43

        Αυτά τα μαθήματα που λες ότι κάνουν στην Αμερική τα κάνουν εδώ μέσα στο πανεπιστήμιο διότι το σύστημα είναι προσανατολισμένο να βγάζει εκπαιδευτικούς αφού αλλού δε μπορούν να απασχοληθούν.
        Στην Ευρώπη ξέρω ότι έχουν 2 κλάδους στα πανεπιστήμια ένα για τους κανονικούς φυσικούς κι έναν γι αυτούς που θέλουν να γίνουν εκπαιδευτικοί.

  6. Baroso avatar
    Baroso 08/05/2010 14:35:46

    «θα γίνει μετά από αξιολόγηση η οποία μπορεί να καταλήξει, σε πρόταση μονιμοποίησης ή σε πρόταση μετάταξής του σε άλλη υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας».

    "Η εκπαίδευση δεν είναι εταιρεία για να κάνει κανείς τον manager. Άλλο επιχείρηση και άλλο παιδεία."

    "να επιστρέψουν οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία"

    Τραγικό πραγματικά.
    Κανονικά θα έπρεπε να χορηγείται προσαυξημένη "αναπηρική" σύνταξη 1003,76 ευρώ δια βίου στον "ατυχήσα" εκπαιδευτικό.

  7. Tramparifopoulos avatar
    Tramparifopoulos 08/05/2010 17:34:08

    Πάρτε το απόφαση, τα δεινά της εκπαίδευσης ξεκινούν και τελειώνουν στο κομματικό σύστημα, στο κομματικό κράτος.

    Όσο δε βρίσκονται λύσεις στο πρόβλημα αυτό, ξεχάστε οτιδήποτε- οποιαδήποτε βελτίωση, οποιαδήποτε ελπίδα!

    Φέρτε 50 ξένα στελέχη από πετυχημένα ξένα εκπαιδευτικά συστήματα να στελεχώσουν το ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΚΑΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΜΙΑ 5ΕΤΙΑ.
    ΚΙ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΕΤΕ ΑΜΕΣΩΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ Π.Χ. ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΔΕΣ ΚΑΙ ΣΙΑ... ΚΑΙ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΙΚΑ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΠΡΟΕΔΡΕΙΑ ΤΟΥΣ (ΠΙ-ΚΕΕ-ΟΕΠΕΚ-ΟΕΕΚ ΚΛΠ) ΚΑΙ ΔΩΣΤΕ ΤΟΥΣ ΜΙΑ ΑΜΜΟΔΟΧΟ ΝΑ ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΕΝΑ ΠΡΙΜ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑΣ - ΓΙΑ ΝΑ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ).

    ΝΑ ΑΦΗΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΞΕΝΟΥΣ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΟΥΝ ΗΣΥΧΟΙ!

    ΔΥΔΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ, ΚΑΘΩΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ "ΤΑΜΕΙΟ"!

  8. Μιχάλης avatar
    Μιχάλης 08/05/2010 19:43:03

    "Δηλαδή μετά από πτυχία, πιστοποιητικά παιδαγωγικής κατάρτισης, διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ, μετά από του κόσμου τις κρίσεις που υπόκεινται οι εκπαιδευτικοί, με το νέο νόμο αρκούν ένας μέντορας, ένας σύμβουλος και ένας διευθυντής σχολείου να κάνουν αρνητική αξιολόγηση και να απολύσουν στην πραγματικότητα το νεοδιόριστο εκπαιδευτικό"
    Σχόλιο 1ο: Με το να έχεις διδακτορικό για το κολύμπι, τη θάλασσα κλπ δε σημαίνει ότι γνωρίζεις και να κολυμπάς.
    Σχόλιο 2ο: Αφού δεν φτάνουν 3 άνθρωποι για να τον κρίνουν στην πράξη, να βάλλουμε κανένα σύνταγμα πανεπιστημιακών ή ακαδημαϊκών!
    Σχόλιο 3ο: Το πραγματικό πρόβλημα δεν είναι η κρίση αλλά η άδικη (με κομματικά κριτήρια) κρίση.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.