#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
25/01/2010 07:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Το τέλος της θεωρίας του "Μεσαίου Χώρου"

Το τέλος της θεωρίας του Μεσαίου Χώρου

Τα έχουμε ξαναπεί εδώ πολλές φορές για την θεωρία του «Μεσαίου Χώρου» που ήταν επί χρόνια ο κεντρικός πυλώνας της στρατηγικής της ΝΔ και οδήγησε τελικά στην εκλογική συντριβή της του περασμένου Οκτωβρίου.

Πρωτεργάτης αυτής της στρατηγικής ήταν ο στενός σύμβουλος του Κ. Καραμανλή, Γ.Λούλης ο οποίος είχε πει κάποτε: «Εμείς δεν χρειαζόμαστε ούτε κόμματα, ούτε μηχανισμούς. Αρκεί που έχουμε έναν επικοινωνιακό αρχηγό και αρκεί να διενεργούμε δημοσκοπήσεις και focus group, να του μεταφέρουμε τι θέλει να ακούσει ο κόσμος και αυτός να το μετατρέπει σε επικοινωνιακή επικράτηση. Με τον τρόπο αυτό θα μείνουμε στην εξουσία για πολλά χρόνια». Και είδαμε όλοι πόσα ακριβώς χρόνια έμειναν και κυρίως κάτω από ποιές συνθήκες.

Συνεχιστής αυτής της πολιτικής φιλοδοξούσε να είναι η Ντόρα Μπακογιάννη με τις θεωρίες της για «πολυσυλλεκτικό κόμμα» κλπ.

Στην προχθεσινή του ομιλία στην ΚΕ της ΝΔ ο Αντώνης Σαμαράς έβαλε τέλος στην αμφιλεγόμενη αυτή πολιτική, προδιαγράφοντας και την πολιτική που θα ακολουθήσει. Είπε μεταξύ άλλων: 

 «Για χρόνια επικράτησε η θεωρία του λεγόμενου «60-40»: Ότι δηλαδή το 60% των Ελλήνων είναι Αριστεροί ή Κεντροαριστεροί, ενώ το 40% είναι Δεξιοί ή Κεντροδεξιοί. Επομένως, το μόνο που έχει να κάνει η Κεντροδεξιά είναι να μετακινηθεί προς την Κεντροαριστερά, για να προσελκύσει τις ψήφους της»

Η θεωρία αυτή είναι λανθασμένη: Ακόμα κι αν ίσχυε αυτός ο συσχετισμός, ρόλος μας είναι να τον αλλάξουμε, να τον ανατρέψουμε όχι να τον αποδεχθούμε.

Αυτό ακριβώς κάνουν όλα τα Κεντροδεξιά κόμματα στην Ευρώπη και σήμερα κυριαρχούν.

Είμαστε ίσως οι μόνοι που αποδεχθήκαμε ένα δυσμενή συσχετισμό και προσπαθήσαμε, αντί να αλλάξουμε το συσχετισμό υπέρ μας, να αλλάξουμε φυσιογνωμία εμείς οι ίδιοι.

Τέλος, αυτή η θεωρία είναι καταστροφική για τη Νέα Δημοκρατία. Γιατί όταν δεχόμαστε ότι οι ιδέες μας δεν είναι «ελκυστικές» για την κοινωνία, αφοπλιζόμαστε ιδεολογικά.

Και περιοριζόμαστε σε διαχειριστικές πολιτικές.

Πώς να εμπνεύσουμε για το δικό μας όραμα την κοινωνία, όταν έχουμε παραιτηθεί, οι ίδιοι, από κάθε όραμα;

Νέα Μεταπολίτευση, λοιπόν, σημαίνει, πέραν όλων των άλλων, την από-ενοχοποίηση της παράταξής μας, την απελευθέρωση της ιδεολογικής μας ταυτότητας, και την ισονομία των πολιτών ανεξάρτητα από το τι δηλώνουν ή τι τους «δηλώνουν».

 Πόσο λάθος είναι η «μεσαιοχωρίτικη» πολιτική φαίνεται από το εξής: Στο «60%» οι υποστηρικτές της βάζουν το ΠΑΣΟΚ, το ΚΚΕ και το ΣΥΡΙΖΑ. Όμως στην πραγματικότητα δεν είναι καθόλου έτσι. Το ΚΚΕ διαχωρίζει σαφώς την θέση του από το ΠΑΣΟΚ και το ίδιο κάνουν δυνάμεις της υπόλοιπης αριστεράς. Ακόμα και ψηφοφόροι του ΠΑΣΟΚ ή τη ΝΔ ψηφίζουν μια έτσι, μια αλλιώς.

 Το σημαντικότερο όμως είναι ότι ο Καραμανλής, η Ντόρα, ο …Ρουσόπουλος και οι άλλοι θιασώτες αυτής της θεωρίας αποδέχονταν  επί της ουσίας τον διχαστικό προσδιορισμό του ΠΑΣΟΚ «προοδευτικές δυνάμεις - δεξιά», ότι δηλαδή όλοι προς τα αριστερά του είναι «προοδευτικοί» και όλοι προς τα δεξιά του «αντιδραστικοί». Έτσι έπεφταν συνεχώς σε διαχειριστικές λογικές και προσπαθούσαν με διάφορα «ανοίγματα να τσιμπολογούν φηφαλάκια, αλλάζοντας συνεχώς την φυσιογνωμία της ΝΔ. Έτσι εξηγούνται και η «Ρεπούση» και τόσα άλλα που τους οδήγησαν τελικά στο να χάσουν και τον πυρήνα της ΝΔ στην τελευταία εκλογική αναμέτρηση.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. chrisss avatar
    chrisss 25/01/2010 09:52:30

    εμπρός και πάλι για δεξιά μεγάλη..

  2. Άκερμος avatar
    Άκερμος 25/01/2010 09:52:37

    ==ΜΗ ΦΟΒΑΣΤΕ ΣΥΝΤΡΟΦΟΙ, Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΛΥΣΗ[ΣΤΟΙΧΗΜΑΤΙΖΩ] ΓΙΑ ΕΞΟΔΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ.
    -ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΜΑΣ ΧΡΕΟΥΣ, ΘΑ ΕΚΧΩΡΗΣΕΙ ΣΤΟΥΣ ΔΑΝΕΙΣΤΕΣ [ΚΥΡΙΩΣ ΑΓΓΛΙΚΑ ΚΑΙ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ], ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΕΚΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΠΥΡΚΑΓΙΩΝ ΕΧΟΥΜΕ ΠΟΛΛΕΣ ΔΙΑΘΕΣΙΜΕΣ [ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ, ΗΛΕΙΑ, ΑΤΤΙΚΗ, ΚΛΠ ] , ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΘΑ ΟΙΚΟΠΕΔΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΚΑΙ ΘΑ ΠΟΥΛΗΘΟΥΝ ΣΕ ΠΛΟΥΣΙΟΥΣ ΒΟΡΕΙΟΕΥΡ/ΑΙΟΥΣ, ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥΣ, ΚΛΠ, ΓΙΑ ΜΟΝΙΜΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ.
    =ΜΕ ΑΛΛΑ ΛΟΓΙΑ, ΟΤΑΝ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΕΙΧΕ ΑΚΟΜΑ ΚΙΝΗΤΕΣ ΑΞΙΕΣ[ΟΤΕ,ΑΤΕ,ΤΤ] Ο ΑΛΟΓΟΣΚ ΤΟ ΕΠΑΙΖΕ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΣ ΕΝΩ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΕΛΕΙΩΣΑΝ, Ο ΝΕΟΣ ΥΠΟΙΚ ΠΑΠΑΚ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΚΤΗΜΑΤΟΜΕΣΙΤΗΣ.
    =ΚΑΙ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ: ΕΡΧΕΤΑΙ, ΛΕΝΕ, ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΜΙΝΙ ΠΑΓΕΤΩΝΩΝ ΕΙΚΟΣΑΕΤΙΑΣ[ΣΕΝΑΡΙΟ 2012] ΣΤΟ Β.ΗΜΙΣΦΑΙΡΙΟ ΚΑΙ ΟΙ ΒΟΡΕΙΟΕΥΡ/ΑΙΟΙ, ΚΛΠ, ΘΑ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΟΥΝ ΝΟΤΙΑ….

  3. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 25/01/2010 10:09:42

    Aλλο ο Καραμανλης και αλλο η Ντορα.Δε νομιζω οτι η Ντορα ηταν της θεωριας του μεσαιου χωρου αλλα υπερ της συγκλισης με την αριστερα σε πολιτιστικα θεματα και της συγκρουσης στα οικονομικα.Καποιος ή καποια που ζητει ιδιωτικα πανεπιστημια και ιδιωτικοποιησεις δεν ειναι μεσαιος χωρος.Το πιο απτο παραδειγμα ειναι η Γιαννακου.Εχει μεινει στο μυαλο των νεοδημοκρατων για το βιβλιο ιστοριας αλλα η μεταρρυθμιση για τα πανεπιστημια προκαλεσε δυο χρονια συγκρουσεις και συλλαλητηρια με αυτους που κατα τα αλλα την υποστηριζαν στο βιβλιο ιστοριας.Ο Καραμανλης για να τα εχει καλα με ολους τελικα πηγαινε με βημα σημειωτον.
    Απλως με το Σαμαρα η αντιπαραθεση μεταφερεται απο τα οικονομικα στα πολιτιστικα θεματα,αντιστροφα απο οτι π.χ. με τη Γιαννακου.Με τον κοινωνικο φιλελευθερισμο δεν υπαρχει και μεγαλη διαφορα απο την οικονομικη πολιτικη ΠΑΣΟΚ ενω η αντιπαραθεση θα εκτυλισσεται για τους μεταναστες,το ασυλο,την αστυνομια κλπ.
    Μεχρι φυσικα να ελθει κανενα ΔΝΤ και να λαβει τα πραγματικα οικονομικα μετρα.
    Τωρα η αποψη μου βεβαια ειναι οτι ενα κεντροδεξιο κομμα πρεπει να εχει σαφεις θεσεις για ολα τα ζητηματα.Δεν ειναι δυσκολο.Παρατηρησα οτι για το θεμα των μεταναστων βγηκε μια ανακοινωση με πολλα στοιχεια απο αλλες ευρωπαικες χωρες.
    Ας μη ξεχναμε οτι τα περισσοτερα κεντροδεξια κομματα στην Ευρωπη ειναι κυβερνηση.Δε χρειαζεται να ανακαλυψουν απο την αρχη τα παντα.

  4. Λεωνίδας avatar
    Λεωνίδας 25/01/2010 10:20:50

    Να σημειώσω προκαταρκτικά ότι δεν υιοθετώ την θεωρία του Μεσαίου Χώρου. Τουναντίον η ταυτότητά μου έγκειται σε ό,τι θα μπορούσε να ενταχθεί σε μία μεταπολιτευτική Δεξιά.

    Σε κάθε περίπτωση όμως το ιδεολόγημα του "μεσαίου χώρου" υπήρξε παράγωγο μιας συντηρητικής αντίληψης των πραγμάτων. Μέρος αυτής της θεωρίας υπήρξε η προσπάθεια να διαμορφωθεί μία κοινωνική πλειοψηφία που θα αποπολιτικοποιούσε ορισμένα διακυβεύματα όπως αυτό της κρατικής αναδιάταξης (βλ. "επανίδρυση του κράτους"). Το γεγονός ότι η σύνολη αυτή τοποθέτηση δεν αναγόταν ρητά σε ό,τι θα λέγαμε "Δεξιά" αποτελούσε μία μεταμφίεση απέναντι σε έναν κόσμο που και δεν γνωρίζει τον όρο και δεν προβληματίζεται πάνω σε αυτόν και πολύ περισσότερο έχει υιοθετήσει την εικόνα των αντιπάλων του (διάβαζε: "δημοκρατικές δυνάμεις") ως τμήμα της αυτοεικόνας του. Τούτο το τελευταίο επισημαίνει, με τρόπο κραυγαλέο, την ιδεολογική ήττα της Δεξιάς και η υιοθέτηση της στρατηγικής του μεσαίου χώρου δεν ήταν παρά ένας τρόπος να απεκδυθεί κανείς την συμβολική του ταυτότητα προς όφελος της πρακτικής του κυριαρχίας.

    Σίγουρα για όλους όσοι αισθάνονται (κεντρο)δεξιοί η υποχώρηση από τις συμβολικές διακηρύξεις υπήρξε βασικός λόγος να οργίζονται με την πολιτική δειλία των κυβερνώντων (κι εν όσω αυτοί ήσαν αντιπολίτευση). Στο καθαρά ιδεολογικό επίπεδο όμως σημαντικότερο πρόβλημα είναι ότι όποιους όρους και να χρησιμοποιήσεις αν αυτοί δεν συναρθρωθούν με συγκεκριμένα ζητήματα, τότε αυτοί καθίστανται ανενεργοί.Με αυτήν την έννοια το θεμελιώδες ζήτημα είναι η συνύφανση των θεωρητικών προκείμενων με συγκεκριμένα προβλήματα. "Να έχεις ατζέντα" δηλαδή, όπως με μεγάλη ικανοποίηση διάβασα πως ο κ. Σαμαράς δήλωσε.

    Αν τα παραπάνω στέκουν αυτό που χαροποιεί κυρίως είναι η εκφρασμένη βούληση του κ. Σαμαρά για διεξαγωγή πολιτικού αγώνα. Προσοχή όμως: θέλουμε και συγκεκριμένες απαντήσεις σε συγκεκριμένα προβλήματα. Η θεωρία καλείται να εκκινεί από το γενικότερο για να δείξει το ειδικό.Πάλι, με χαρά διαπιστώνω ότι ο κ. Σαμαράς κινείται και προς μιας τέτοια κατεύθυνση.

    Τέλος, ορισμένες νύξεις για τον χαρακτήρα της διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας που οδήγησε όχι μόνον στην απώλεια της εξουσίας αλλά και στην οργισμένη απογοήτευση σημαντικότατης μερίδας των ψηφοφόρων της. Πρώτον, δεν έκανε τίποτα για την λεγόμενη "επανίδρυση του κράτους". Δεύτερον, η όποια στρατηγική της απορροφήθηκε από τους τακτικισμούς της (ήθελε να τα έχει με όλους καλά). Τρίτον, η οργανωτική της δομή αποδείχθηκε βαρίδι (μία κατ' όνομα δημοκρατικής δομή, όπου κυριαρχούν οι φατρίες στο ηγετικό επίπεδο πλήρως αυτονομημένες από την κομματική βάση. Τούτο θα μπορούσε να ήταν και θετικό αν οι ελίτ της παράταξης ήταν της προκοπής. Δεν ήταν όμως). Τέταρτον, ο κόσμος της Δεξιάς δεν γνωρίζει τι σημαίνει διαφωνώ, ασκώ κριτική και παρόλα αυτά ψηφίζω. Είναι ένας (υπέροχος, κατά την προσωπική μου, μεροληπτική κρίση)κόσμος ο οποίος δεν καταδέχεται να ψηφίσει ένα κόμμα μόνο και μόνο για να είναι αυτό στην εξουσία. Άλλωστε δεν ταυτίζεται ψυχολογικά με τους κυβερνώντες (βλ. πασόκους).

    Αυτό όμως δεν έχει μόνον την θετική, κατ' εμέ, πλευρά που επεσήμανα, αλλά και την αρνητική δηλαδή εν πολλοίς είναι απόρροια και μιας ελλιπούς πολιτικοποίησης. Με άλλα λόγια: ο δεξιός ή αποχωρεί (για να πάει σπίτι του), ή ψηφίζει με βαριά (πολύ βαριά, πιστέψτε με) καρδιά και κυρίως, το 2009 εξ αιτίας του αντιπασοκισμού του.

  5. Μάρκο Τ avatar
    Μάρκο Τ 25/01/2010 10:22:32

    Ελπίζω τώρα να αρχίσει να γίνεται αντιληπτό πόσο κακό έκανε ο Κωστάκης Καραμανλής στη δεξιά - κεντροδεξιά παράταξη:
    Επειδή ο ίδιος ήταν κατά βάση ένα απολιτίκ άτομο, με ενδιαφερόντα που περιστρέφονταν γύρω από τον τομέα της...χαλαρής ευζωϊας αλά ελληνικά (ταβέρνες, ψητοπωλεία, άντε και καμιά μπαρότσαρκα), αλλά με επικοινωνιακό χάρισμα, θεωρήθηκε ότι με αυτό το τελευταίο και μόνο θα αρκούσε να είναι η ΝΔ κυβέρνηση, χωρίς ιδεολογία και χωρίς αρχές, για το μέγιστο δυνατό χρονικό διάστημα. Τελικά, η πραγματικότητα έκανε θρύψαλλα τον γυάλινο πυργίσκο τους.

    Τους βοήθησε, όσους κουνούσαν τη μαριονέττα "Κωστάκης ο Καταλληλότερος", και η αντίληψη που είχαν για το GAP, ότι είναι ένα "χαζό", άρα ακίνδυνο πλάσμα, για να το πω ωμά. Δεν ξέρω αν το GAP είναι χαζό ή όχι, ξέρω ότι είναι επικίνδυνο. Και δεν εννοώ επικίνδυνο για τη ΝΔ - αυτό δεν με νοιάζει τόσο -, όσο το ότι τελικά είναι επικίνδυνο για την ίδια την ασφάλεια του κράτους και της κοινωνίας, τη στιγμή που απεργάζεται την εμφύτευση ενός τεράστιου για τα μεγέθη της χώρας μας αφροασιατικού μουσουλμανικού πληθυσμού στην καρδιά της Ελλάδας.

    Ο Σαμαράς δείχνει να κατανοεί το τίς (και το τι) πταίει, και αυτό από μόνο του είναι θετικό. Το μεταναστευτικό είναι μία καλή αφορμή για να συσπειρώσει γύρω της η ΝΔ μεγάλο μέρος του υγιούς πατριωτικού χώρου που προέρχεται και από το Κέντρο και την Αριστερά και είναι αγανακτισμένοι (το λέω και από προσωπική αντίληψη). Αναμένουμε τη συνέχεια.

    • Δημήτρης avatar
      Δημήτρης @ Μάρκο Τ 25/01/2010 13:30:22

      'για να συσπειρώσει γύρω της η ΝΔ μεγάλο μέρος του υγιούς πατριωτικού χώρου που προέρχεται και από το Κέντρο και την Αριστερά'
      Eπειδή ο πατριωτικός αριστερός χώρος συρρικνώνεται βαλλόμενος από παντού (σε επίπεδο κομμάτων και στελεχών τους απλά δεν υπάρχει, εξαιτίας της μαρξιστικής θρησκείας και των πιστών της στην Ελλάδα) καλό θα είναι ειδικά για αυτό το τελευταίο να βιαστεί.

      'επικίνδυνο για την ίδια την ασφάλεια του κράτους και της κοινωνίας, τη στιγμή που απεργάζεται την εμφύτευση ενός τεράστιου για τα μεγέθη της χώρας μας αφροασιατικού μουσουλμανικού πληθυσμού στην καρδιά της Ελλάδας'
      Πολύ σωστό.

  6. Προεδρική Δημοκρατία avatar
    Προεδρική Δημοκρατία 25/01/2010 11:18:34

    Εκεί που έχουν οδηγηθεί τα πράγματα σήμερα, μετά και την κατάρρευση του υπαρκτού σοσιαλισμού, οι ιδεολογίες της σοσιαλδημοκρατίας (Κεντροαριστερά) και του κοινωνικού φιλελευθερισμού (Κεντροδεξιά) κινούνται αναγκαστικά πάνω σε δύο άξονας. Ο ένας είναι η λειτουργία της ελεύθερης αγοράς που την αποδέχονται και οι δύο και ο δεύτερος ο κρατικός παρεμβατισμός που και πάλι αποδέχονται και οι δύο. Οι υπόλοιπες ένθεν κακείθεν ιδεολογίες (δηλαδή όχι στην ελεύθερη αγορά ή καθόλου κράτος) είναι πιο ακραίες και υποστηρίζονται από μικρότερους πολιτικούς σχηματισμούς ή μεμονωμένες προσωπικότητες. Έτσι λοιπόν δημιουργείται μία σύγχυση γύρω από αυτό που εσκεμμένα ονομάζεται μεσαίος χώρος, που υποτίθεται ότι τον διεκδικούν και οι δύο ιδεολογίες.
    Όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική και εξαρτάται:
    1) Από ποια βασική αρχή ξεκινά η κάθε ιδεολογία. Δηλαδή από την κοινότητα ή τον συγκεκριμένο άνθρωπο;
    2) Που δίνεται μεγαλύτερη βαρύτητα, στην κοινότητα ή στον συγκεκριμένο άνθρωπο; Έτσι η μία απονέμει ατομικά δικαιώματα και ελευθερίες, ενώ η άλλη τα θεωρεί δεδομένα γι' αυτό και (κακώς) δεν μιλάει πολύ γι' αυτά.
    3) Από ποια οπτική γωνία βλέπει η κάθε ιδεολογία τους δύο βασικούς άξονες. Η μία βλέπει την ελεύθερη αγορά σαν αναγκαίο κακό, ενώ η άλλη βλέπει το κράτος ως αναγκαίο ρυθμιστικό παράγοντα. Έτσι η μία θέλει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κρατικό παρεμβατισμό, ενώ η άλλη όσο το δυνατόν λιγότερο και ουσιαστικό.
    4) Τελικά και το σημαντικότερο είναι τι πολιτικό σύστημα επιδιώκει η κάθε ιδεολογία. Η μία, που δίνει προτεραιότητα στην κοινότητα, επιδιώκει μεγαλύτερο συγκεντρωτισμό της πολιτικής εξουσίας και ολιγαρχικό πολίτευμα, ενώ η άλλη, που δίνει προτεραιότητα στον συγκεκριμένο άνθρωπο επιδιώκει περισσότερη αποκέντρωση της εξουσίας και δημοκρατικό πολίτευμα.
    Εδώ θα δοθεί και πρέπει να δοθεί η πολιτική μάχη στην Ελλάδα, από εδώ και στο εξής, γι' αυτό που αποκάλεσε ο Αντώνης Σαμαράς 60%-40%.

    • Προεδρική Δημοκρατία avatar
      Προεδρική Δημοκρατία @ Προεδρική Δημοκρατία 25/01/2010 11:46:17

      Βέβαια τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά στη χώρα μας. Στη χώρα μας δεν υπάρχει καμία παραγωγική δραστηριότητα, αλλά ο ένας μας δουλεύει τον άλλον πουλώντας του υπηρεσίες που δημιουργεί η τεράστια γραφειοκρατία, η οποία έχει μετατραπεί σε βασική «βιομηχανία» εξασφάλισης εισοδήματος στους πολίτες. Η λειτουργία της ελεύθερης αγοράς είναι εντελώς στρεβλή στη χώρα μας. Επιπλέον ο λαός μας, εξ αιτίας των κεντροαριστερών ιδεολογημάτων και πρακτικών, μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο μέχρι σήμερα, έχει αναπτύξει μια νοοτροπία επιδοτούμενου και βοηθούμενου από το κράτος.
      Αυτά είναι πράγματα που πολύ δύσκολα μπορούν να αλλάξουν ή το χειρότερο, να πειστούν οι έλληνες να αλλάξουν.

    • Μάρκο Τ avatar
      Μάρκο Τ @ Προεδρική Δημοκρατία 25/01/2010 11:59:27

      Σωστές οι παρατηρήσεις σου, αλλά χρήζουν κάποιας διευκρίνισης:

      Η σοσιαλδημοκρατία σήμερα δίνει ιδιαίτερη έμφαση στα ατομικά δικαιώματα και μάλιστα σε βαθμό που φαίνονται να υπερισχύουν της συλλογικής ταυτότητας ή της ταυτότητας της πλειονότητας. Εξ ου και η αδιαφορία της απέναντι στο γεγονός ότι εγκαθίσταται ένας τεράστιος αριθμός αφροασιατών μουσουλμάνων σε μία χώρα όπως η δική μας, όπου η συλλογική ταυτότητα της πλειοψηφίας έχει ρίζες χριστιανικές (ακόμα και αν απορρίπτουν πάρα πολλοί τη μεταφυσική του χριστιανισμού).
      Για τον λόγο αυτό, επιδιώκει την απόδοση ιθαγένειας.
      Για τη σοσιαλδημοκρατία, η θρησκευτική ταυτότητα ανάγεται αποκλειστικά στον χώρο της ιδιωτικής ζωής (κάτι δηλ. σαν τις προτιμήσεις μου σε χρώματα ένδυσης, σε εστιατόρια ή σε μάρκα αυτοκινήτου), χωρίς κοινωνική διάσταση.
      Για ανάλογους λόγους, η σοσιαλδημοκρατία είναι - υπερβολικά κατά τη γνώμη μου - ευαίσθητη σε κάθε είδους "δικαίωμα" της μειοψηφίας, και μάλιστα σε "δικαιώματα" τα οποία δεν θα αναγνωρίζονταν ως τέτοια στην πλειοψηφία.
      Παράδειγμα: Γίνεται αποδεκτό από μουσουλμάνους σιίτες να μαστιγώνονται μέχρις αίματος δημοσία, και μάλιστα προβάλλεται αυτό ως κάτι γραφικό, επειδή είναι "μειονότητα". Και όμως, η αιματηρή αυτή τελετή αποτελεί βασικό συστατικό της λατρείας του σιιτικού Ισλάμ ανά τον κόσμο. Αντίθετα, μία ειρηνική συγκέντρωση 100 παλαιοημερολογιτών στα Προπύλαια για να διαμαρτυρηθούν ενάντια στο 666, ενώ είναι κάτι εντελώς περιθωριακό και ακίνδυνο, και μάλιστα οι συγκεντρωμένοι είναι από 60 και άνω, στιγματίζεται, χλευάζεται και μάλιστα γίνεται αιτία να λοιδωρηθεί το σύνολο της Ορθόδοξης Εκκλησίας.
      Την ίδια διάκριση εφαρμόζει η σοσιαλφιλελεύθερη ιδεολογία μεταξύ των μουσουλμάνων και των χριστιανών όταν διαμαρτύρονται για προσβολή του θρησκεύματος: Οι εκδηλώσεις των μουσουλμάνων, παρά το ότι είναι πιο συχνές, πιο βίαιες και συνήθως δι' ασήμαντον αφορμή (βλέπε τα δικά μας τον Μάιο) αντιμετωπίζονται ουδέτερα ή ευμενώς από τους αριστεροφιλελεύθρους, ενώ οι εκδηλώσεις των χριστιανών, που είναι συνήθως πιο ειρηνικές, αλλά και πιο σπάνιες, αντιμετωπίζονται χλευαστικά.
      Οπως είχε πει σε σεμινάριο άθεος αριστερός γάλλος καθηγητής ΜΕ σε φίλο μου, Γάλλο, μέλος της επιτροπής για τα σχολικά εγχειρίδια του γαλλικού Υπουργείου Εθνικής Παιδείας: "Δεν έχουμε το δικαίωμα να κρίνουμε το Ισλάμ". Ακριβώς έτσι!

    • Προεδρική Δημοκρατία avatar
      Προεδρική Δημοκρατία @ Προεδρική Δημοκρατία 25/01/2010 16:27:22

      Φίλε Μάρκο,

      Έχεις δει αριστερούς στο Ισλάμ;
      Κατ' αρχήν μην συγχέουμε τις όποιες ιδέες της Σοσιαλδημοκρατίας διεθνώς με τη σοσιαλδημοκρατία της αρπαχτής που υπάρχει στην Ελλάδα, όπως εξάλλου δεν πρέπει να συγχέουμε τον κοινωνικό φιλελευθερισμό διεθνώς με την μέχρι τώρα πολιτική πρακτική της Νέας Δημοκρατίας.
      Σε ότι αφορά τα ατομικά δικαιώματα, η μεν σοσιαλδημοκρατία θεωρεί ότι είναι κάτι σαν δώρο που απονέμει το σύστημα της κοινότητας στα μέλη της κοινωνικής ομάδας, γι' αυτό και θέλει να τα προβάλει με πάθος για να δείξει ανθρωπισμό, ο δε φιλελευθερισμός τα θεωρεί δεδομένα και σύμφυτα με την ανθρώπινη φύση, γι' αυτό και δεν ενδιαφέρεται να προβάλει κάτι που εξυπακούεται.
      Η σοσιαλδημοκρατία διεθνώς και ειδικότερα η ελληνική, χρησιμοποιεί τα ατομικά δικαιώματα ως "Δούρειο Ίππο", προκειμένου να πολεμήσει ή να διαλύσει άλλες οργανωμένες κοινότητες, όπως π.χ. η Εκκλησία κ.λ.π., που στέκονται εμπόδια στην επιβολή της εξουσίας μιας ολιγαρχικής ομάδας σε όλο το κοινωνικό σύνολο. Τους ενδιαφέρει να επιβάλουν τις απόψεις τους στο κοινωνικό σύνολο και όχι να αποδεχτούν το κοινωνικό σύνολο ως έχει. Τους ενδιαφέρει να φέρουν την κοινωνία στα μέτρα τους και όχι να την σεβαστούν όπως είναι. Γι' αυτό και προβάλλονται ως προοδευτικοί που θέλουν να αλλάξουν την κοινωνία, ενώ στην πραγματικότητα δεν ενδιαφέρονται για την πρόοδο της κοινωνίας αλλά για την εκμετάλλευσή της προς όφελος μιας ολιγαρχικής ομάδας.
      Είδες λοιπόν κανένα από τα Κεντροαριστερά κόμματα να μάχεται για δημοκρατία μέσα στα ίδια ή για τα ατομικά κομματικά δικαιώματα των μελών τους απέναντι στην κομματική ηγεσία; Αυτή την κοινωνία θέλουν.

  7. κοψοχέρης avatar
    κοψοχέρης 25/01/2010 11:31:12

    Λούλης, μπήκε στο βιβλίο Γκίνες ως ο πρώτος δότης εγκεφάλου που επέζησε.

  8. Σον Πεν avatar
    Σον Πεν 25/01/2010 11:39:46

    Σωστά. Είμαστε οι Ελληνες που πιστεύουν στην υπέρτατη αξία της ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ.
    Που αρνούμαστε την ευζωία των χοίρων στο νησί της Κίρκης.
    Που πιστεύουμε σε μια περήφανη πατρίδα κι οχι στην Ελλάδα επαίτη που τρώει τις σάρκες των παιδιών της,ξοδεύοντας πόρους από το μέλλον τους.
    Που βάζουμε στην πρώτη θέση τα Εθνικά με τα προβλήματα της καθημερινότητας.
    Που ανησυχούμε με την υποχώρηση των εσωτερικών μας "συνόρων" το ίδιο με τις απειλές στα εξωτερικά σύνορα.
    Που η διαφθορα στο δημόσιο τομέα μας συντρίβει ηθικά και αισθητικά και οχι επειδή δεν "τρώμε" κι εμείς.
    Που μοχθούμε καθημερινά να αναπληρώσουμε όσα "της ημετέρας παιδείας" δε μας έμαθαν.
    Που ασφυκτιούσαμε χρόνια ολόκληρα στο στενό ιδεολογικό κορσέ του "μεσαίου χώρο".
    Που "μεσαίο χώρο" εννοουσαν: δώσε χώρο στους "βαρειά κομμουνισμένου"για να μας αφήνουν να τρώμε ¨ησυχα με σαράντα μασέλες.
    Που ψηφίσαμε Σαμαρά με μεγαλύτερο ίσως φόβο,μήπως μας απογοητεύσει κι αυτός.

  9. Aggelos avatar
    Aggelos 25/01/2010 11:49:59

    αν αλλαξει αυτο 60/40 τοτε θα τελειωσει πραγματικα η Μεταπολιτευση και η κυριαρχια της Αριστερας...
    μην ξεχναμε πριν τη χουντα η δεξια κυριαρχουσε.....δεν ηταν τοτε οι Ελληνες αριστεροι..απλα πηγαιναμε το εκκρεμες μπρος και πισω..τωρα γινεται η επομενη αλλαγη...η νεα συγχρονη κεντροδεξια ,
    ο Γαπ -οπως ειπε και ο αριστερος λαζοπουλος καθαρα -θα ειναι ο τελυταιος πρωθυπουργος της μεταπολιτευσης...το τελυταιο τζακι.....θα πληρωσει για ολα τα αμαρτηματα του πατερα του...στην οικονομια και την νοοτροπια των Ελληνων...

    • Μάρκο Τ avatar
      Μάρκο Τ @ Aggelos 25/01/2010 12:18:26

      Η ομάδα γύρω από τον αδαή και ιδεοληπτικό GAP θα πουλήσει ακριβά το τομάρι της πριν ξεκουμπιστεί. Προέρχονται σχεδόν όλοι από τον χώρο του παλιού Συνασπισμού και τον ευρύτερο αριστεροφιλελεύθερο-ελευθεριακό χώρο. Βαλλιανάτος, Αλιβιζάτος, διάφοροι απίθανοι ακτιβιστές, πρώσωπα που είναι στη σκιά, και όλη η κλίκα που ελέγχει τα ΜΜΕ (από Αλαφούζο και ΔΟΛ μέχρι Athens Voice, Faq και δεν συμμαζεύεται). Ξέρουν πως ο GAP είναι το τελευταίο χαρτί τους και θα το στηρίξουν με την προπαγάνδα τους μέχρι τελικής πτώσεως. Μετά από τον καθυστερημένο "έφηβο" που εξηνταρίζει σε 2 χρόνια, δεν έχουν μέλλον.

      Για τον λόγο αυτό, η συγκεκριμένη κλίκα θέλει να προκαλέσει δραματική αλλοίωση του εκλογικού σώματος, ώστε να παρατείνουν την παραμονή του ανόητου GAP στην εξουσία. Αλβανοί μαθητές στο σχολείο όπου διδάσκει η αδελφή μου της λένε "Κυρία, με εμάς 100 χρόνια στην εξουσία θα μείνει το ΠΑΣΟΚ, θα τον προσκυνάμε για πάντα τον Γιωργάκη". Και τα λένε αυτά οι Αλβανοί, που είναι οι πλέον ενταγμένοι και, για να πω την αλήθεια, δεν θα με πείραζε να λάβουν την ιθαγένεια υπό προϋποθέσεις (9ετής φοίτηση σε σχολείο, αίτηση κ.ά.).
      Σκεφτείτε τώρα με τη διάταξη περί αυτόματης κτήσης ιθαγένειας σε παιδί γονέα αλλοδαπού με ΜΟΛΙΣ 5 ΧΡΟΝΙΑ νόμιμης παραμονής τι θα γίνει. Καραβιές Πακιστανών ετοιμάζονται να μας κουβαληθούν και οι γυναίκες των εδώ Πακιστανών έχουν έτοιμα τα μπαγκάζια τους να ξεμπαρκάρουν στο Ελλαδιστάν. Οσο για την άλλη διάταξη, με τα 3 χρόνια παρακολούθησης μαθημάτων σε Δημοτικό Σχολείο, σκεφτείτε τι βιομηχανία "πιστοποιητικών" θα δημιουργηθεί. Με κύριους νταβατζήδες τις ΜΚΟ και εκδότες την κάθε κυρία Πρωτονοταρίου ("Δασκάλα" με κεφαλαίο Δ, κατά Διαμαντοπούλου, που στέλνει το παιδί της στα εκπαιδευτήρια Γείτονα, βεβαίως-βεβαίως).

      Ερώτηση κρίσεως: Η κυρία Πρωτονοταρίου δίδασκε αλβανικά και αραβικά στα παιδιά με αλβανική και αραβική καταγωγή αντίστοιχα (διαβάζω στον " σοβαρό" τύπο). Απορία: Γνωρίζει η ίδια αλβανικά και αραβικά; Μπορώ εγώ να διδάξω μία γλώσσα που δεν γνωρίζω μόνο και μόνο αν έχω μερικά σχολικά βιβλία στη γλώσσα αυτή;
      Μήπως τελικά δεν ήταν Δασκάλα αλλά Απατεώνισσα (με κεφαλαίο Α) του ΣΥΡΙΖΑ;

  10. Νικόλας avatar
    Νικόλας 25/01/2010 12:34:12

    Το ενδιαφέρον είναι πως αυτή η οριοθέτηση ισχύει και από αριστερά. Είναι ένα κομμάτι του ΣΥΝ που πιστεύει πως για να προσελκύσει τους ψηφοφόρους του ΠΑΣΟΚ πρέπει να εμφανίσει ένα ΠΑΣΟΚ-frendly προφίλ. Στην ίδια λούμπα έπεσαν και αυτοί.
    Η λογική αυτή είναι επίσης αυτό που έλεγε και ο Βαγγέλης ο Βενιζέλος στις εσωκομματικές του ΠΑΣΟΚ, δηλαδή, πως είμαστε κόμμα εξουσίας και ας μη κάτσουμε τώρα να κοιτάξουμε τον ιδεολογικό προσανατολισμό μας. Εκλεπτυσμένη θεωρία της κουτάλας!
    Το ίδιο πήγε να κάνει και ο ΓΑΠ. Θυμάστε στις προηγούμενες δημοτικές εκλογές που βγήκε και είπε πείτε μας ποιους είστε πρόθυμοι να ψηφίσετε και εμείς θα τους κάνουμε υποψηφίους μας. Το έκανε πιλοτικά σε μερικές περιοχές και πήρε τα ..... του.
    Ο πειρασμός να απλοποιήσεις τις πολιτικές εξισώσεις είναι πανταχού παρόν. Κάποιοι αυτό το λένε και καιροσκοπισμό.

  11. Νικόλας avatar
    Νικόλας 25/01/2010 12:35:58

    όπου frendly είναι friendly ΄:(

  12. περαστικός avatar
    περαστικός 25/01/2010 14:13:23

    Συμφωνώ με το σχόλιο του χρήστη "ψυχραιμία". Με μία υποσημείωση. Ότι στα πολιτιστικά όπως λέει συμπεριλαμβάνονται και οι σχέσεις Εκκλησίας-κράτους. Αυτό είναι το τελευταίο σημείο που θα πρέπει να δούμε το Σαμαρά να παίρνει σαφείς θέσεις και να μην αφήνει τον Καρατζαφέρη να αλώνει τον χώρο.

  13. Kὀριννα avatar
    Kὀριννα 25/01/2010 15:39:15

    @Μάρκο Τ

    Οπωσδήποτε μέ τό νομοσχέδιο αυτό,θέλουν νά καλοκαθήσουν στήν εξουσία,είναι ηλίου φαεινότερον.ΟΜΩΣ,επουδενί νά λές ότι δέν θά σέ πείραζε,νά πάρουν οί Αλβανοί τήν υπηκοότητα(ή λέξις ιθαγένεια είναι λάθος,τό έχουμε αναλύσει κατά κόρον στό παρελθόν),αυτό καί μόνο πού λένε στήν αδελφή σου,δείχνει τήν επικινδυνότητά τους.
    Τούς γνωρίζω καλά.Είναι μοχθηροί ΟΛΟΙ καί μισούν τούς Ελληνες ΟΛΟΙ.Εδώ βρίσκονται γιά νά φιάξουν τήν τσαμουριά(χάνω τό χωριό μου σέ αυτήν τήν περίπτωσι),καί όχι μόνο,αφού ήρθαν γιά πολύ περισσότερα(ό Αλβανός δέν σταματά νά αρπάζη).
    Στό έργο του,The rise and fall of the Roman Empire,Ό Gibbon(πού δέν ήταν καθόλου φιλέλλην)τούς περιγράφει ώς ληστές καί φονιάδες,από τούς ποίους οί Ελληνες υπέφεραν πολύ.Δέν έχουν αλλάξει καθόλου,τώρα επίπλέον κλέβουν καί ανθρώπινα όργανα.Οπως βλέπεις τό μέλλον είναι ζοφερό,καί αναρρωτιέμαι τί μπορεί νά σού κάνει ένας Σαμαράς,έστω καί άν έχη τίς καλλίτερες προθέσεις.Τά περί αφομοιώσεών τους δε,είναι τό αστείο τού αιώνος.

    • Ένας Τυχαίος avatar
      Ένας Τυχαίος @ Kὀριννα 25/01/2010 20:07:38

      @ΒΚΣ
      Αυτούς που θα χάσει θα τους αναπληρώσει με τους μετανάστες που θα το ψηφίσουν. Απλα το ΠΑΣΟΚ της δεκαετιών 70-80 έβρισκε "πεινασμένους" από την Ελλάδα. Τώρα βρίσκει από άλλες χώρες!

  14. B.K.Σ. avatar
    B.K.Σ. 25/01/2010 17:50:17

    οι τρεις στους δέκα ψηφοφόρους του πασοκ δεν θα το ξαναψηφίσουν εάν περάσει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο. προς το παρόν δεν τους κερδίζει η ΝΔ ούτε ο Σύριζα φυσικά, αλλά το λευκό/αποχή

  15. kanis avatar
    kanis 25/01/2010 21:19:45

    Εθνική ματιά προυποθέτει κοινωνική συνοχή και δικαιοσύνη
    και όχι κλεπτοκράτες που υποδύονται τους αστούς.
    Μια νέα Δεξιά είναι μιά άλλη δεξιά, η λαική δεξιά.!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.