#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
25/08/2013 09:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Το πρόβλημα της Ελλάδας και η λύση του σε τρία απλά παραδείγματα.



Υπάλληλος του ΟΣΕ (κλειδούχος για την ακρίβεια, ΔΕ) εισπράττει εν έτει 2013 ως μισθό, τέσσερις φορές τον μισθό ιδιωτικού υπαλλήλου αναλόγων προσόντων, δυόμιση φορές τις αποδοχές του Λοχαγού, διπλάσιο από τον μισθό του Λέκτορα του Πανεπιστημίου, μιάμιση φορά τον μισθό του ιατρού του ΕΣΥ και όσο πληρώνεται ένας διοικητής νοσοκομείου 400 κλινών! Το ίδιο συμβαίνει με υπαλλήλους άλλων ΔΕΚΟ, τους υπαλλήλους της Βουλής, του ΥΠΟΙΚ και πολλών άλλων φανερών και αφανών αχρείαστων οργανισμών του δημοσίου, που όλο θα κλείσουν και όλο ανοικτοί μένουν. Αντ’ αυτών, κλείνουν νοσοκομεία, πανεπιστήμια και στρατόπεδα και – δυστυχώς – ιδιωτικές παραγωγικές επιχειρήσεις.

Συνταξιούχος μόνιμος υπαξιωματικός του στρατού που συνταξιοδοτήθηκε στα 44 χρόνια του, μετά από 25 χρόνια ασφάλισης, εισπράττει σήμερα διπλάσια σύνταξη από συνταξιούχο του ΤΕΒΕ που συνταξιοδοτήθηκε στα 65 του μετά από 45 χρόνια ασφάλισης. Κατά τεκμήριο, ο πρώτος θα εισπράττει αυτή την διπλάσια σύνταξη για 30 έτη (περισσότερα από τον ενεργό ασφαλιστικό του βίο!), ενώ ο δεύτερος για 19, δηλαδή λιγότερα από τα μισά του δικού του ασφαλιστικού βίου. Δεν υπεισέρχομαι καθόλου στις άλλες παροχές (ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, παροχές σε είδος, κλπ) όπου η σύγκριση είναι απλά συντριπτική. Παρόμοια με τον μόνιμο υπαξιωματικό, συνταξιοδοτούνται αβέρτα και πρόωρα, με συντάξεις αδικαιολόγητα υψηλές, δεκάδες χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι και αναμένεται να συνταξιοδοτηθούν έως το 2016 σχεδόν 150.000 «μειώνοντας» τον αριθμό των δημόσιων υπαλλήλων κατά την ΑΔΕΔΥ. Κανείς δεν μας λέει ποιοι θα πληρώσουν αυτές τις υπέρογκες, μακροχρόνιες συντάξεις, όταν η αναλογία εργαζομένων προς συνταξιούχους θα έχει πέσει πολύ κάτω από την μονάδα!

Μεγαλοχειρουργός, καθηγητής Πανεπιστημίου, διευθυντής πανεπιστημιακής κλινικής νοσοκομείου του ΕΣΥ με πραγματικό εισόδημα άνω των 5.000.000 ετησίως, δηλώνει μονάχα το 1/100 εξ αυτών παραλείποντας 9 στις 10 αποδείξεις στο ιδιωτικό του ιατρείο και μη δηλώνοντας φυσικά ούτε ευρώ από τα παράνομα φακελάκια και τα «γρηγορόσημα» που εισπράττει χρησιμοποιώντας την κλινική του δημόσιου νοσοκομείου ως προσωπικό φέουδο. Ο ιατρός αυτός, έχει στην κατοχή του δεκάδες ακίνητα προς εκμετάλλευση τόσο στο όνομά του όσο και στα ονόματα των μελών της οικογενείας του και είναι «μπροστάρης» στους αγώνες για να καταργηθεί ο δικαιότερος φόρος που έχει επιβληθεί μέχρι σήμερα στο ελληνικό δοβλέτι, δηλαδή το «ΧΑΡΑΤΣΙ» ή αλλιώς ο φόρος ακίνητης περιουσίας. Κανείς ποτέ δεν τον ρώτησε και δεν τολμά ακόμη να τον ρωτήσει αναδρομικά, πόθεν έσχε ώστε να βρεθεί κάτοχος τόσων ακινήτων κι αυτό επειδή η οικοδομή θεωρείτο και από πολλούς θεωρείται ακόμη ως η «ατμομηχανή» της ελληνικής οικονομίας, ενώ στην πραγματικότητα αποτέλεσε, αποτελεί και θα αποτελεί πάντα αν δεν αλλάξει κάτι, το μεγαλύτερο και φαυλότερο πλυντήριο μαύρου, γκρίζου και αφορολόγητου εισοδήματος στην χώρα.

Υπάρχουν κι άλλα παραδείγματα, καθένας από εμάς θα μπορούσε να προσθέσει τουλάχιστον άλλα τρία. Κατά την γνώμη μου όμως κι αυτά από μόνα τους φτάνουν. Δείχνουν ξεκάθαρα τι συνέβη, τι συμβαίνει ακόμη και σήμερα και τι θα πρέπει να συμβεί στο άμεσο μέλλον αν θέλουμε κάποτε να σωθούμε ως κοινωνία.

Akenaton

ΣΧΟΛΙΑ

  1. kkarkar avatar
    kkarkar 25/08/2013 11:48:59

    Πολύ εύστοχό το παράδειγμά σας με το μεγαλοχειρουργό καθηγητή Πανεπιστημίου και διευθυντή κλινικής του ΕΣΥ. Όσοι ζούμε το πρόβλημα εκ των έσω ξέρουμε πολύ καλά πως ακόμα και σ αυτούς τους δύσκολούς καιρούς, οι «βολεμένοι» πανεπιστημιακοί γιατροί βολεύονται ακόμα καλύτερα και μάλιστα και εντελώς νόμιμα, με τις ευλογίες της πολιτείας, που τους έδωσε τη δυνατότητα ιδιωτικού ιατρείου. Έτσι όμως όλοι οι άλλοι γιατροί του ΕΣΥ αισθανόμαστε τα απόλυτα κορόιδα του συστήματος που ενώ πασχίζουμε καθημερινά για την υγεία του κόσμου στο τέλος του μήνα έχουμε πρόβλημα στο να πληρώσουμε το λογαριασμό του ηλεκτρικού, και όσο ποιο «καθαροί» και μακριά από τη διαφθορά βρισκόμαστε τόσο μεγαλύτερο πρόβλημα καθημερινής επιβίωσης αντιμετωπίζουμε. Το λειτούργημά του γιατρού είναι πολύ δύσκολο να το ασκείς όταν σκέπτεσαι το πώς θα καλύψεις βασικές βιοτικές ανάγκες της οικογενείας σου. Πατάξτε τους διαφθορείς και τους εκμεταλλευτές του συστήματος άμεσα και παραδειγματικά γιατί αλλιώς σύντομα δεν θα υπάρχει σύστημα.

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ kkarkar 25/08/2013 12:59:55

      Έχοντας αρκετούς γιατρούς στην οικογένεια επικροτώ και το άρθρο και το σχόλιό σας. Από τη μία οι απαράδεκτοι μισθοί των ιατρών του ΕΣΥ και από την άλλη τα χαιδέματα σε μερικούς επίορκους που εκμεταλλεύονται την παρουσία τους, αλλά και υλικά (!!!), στα νοσοκομεία που δουλεύουν για την προώθηση των προσωπικών ιατρείων τους.

  2. George avatar
    George 25/08/2013 11:56:12

    Συμφωνώ Acenaton θέλει λιγο προσοχή όταν η οργή για το ότι κάποιοι τομείς της οικονομίας γίνανε πληντήρια να μην παίρνει η μπάλα συλήβδην όλους. Αλλο το πόθεν έσχες άλλο το πόσα μου λείπουν. Η οικοδομή, η εμπορία αυτοκινήτων, τα φαγάδικα, οι τουριστικές επιχειρήσεις είναι τομείς της οικονομίας. Η καταστροφή τους απλά προδικάζει την καταστροφή των υπολοίπων κλάδων μια και είναι δηλωτικό αντι-επιχειρηματικής νοοτροπίας. Δεν είναι δίκαιο το χαράτσι γιατί δεν φορολογήται εισόδημα, ούτε το φπα στο 23% ούτε οι φόροι πολυτελείας, τα τέλη ανάλογα με τα κυβικά κτλ. Ολα αυτά δείχνουν γιατί υπάρχουν 1,5 εκ άνεργοι και γιατί όχι μόνο δεν θα βρουν δουλειά αλλά θα αποκτήσουν μεγαλύτερη παρέα. Σημ έχω ένα μικρό σπίτι με ενήμερο στεγαστικό, παλιό αυτοκίνητο 1400 cc και μαγειρεύω στο σπίτι!

    • akenaton avatar
      akenaton @ George 25/08/2013 19:23:32

      Δεν ξέρω αν είναι δίκαιο αν το εξετάσουμε αυτοτελώς, αλλά ανάμεσα σε όλα τα άλλα (εισπρακτικά και υφεσιακά) μέτρα που μας επιβλήθηκαν μετά την κρίση, ήταν κατά την γνώμη μου το πιο δίκαιο. Μην το βλέπετε ως φόρο αλλά ως ανταποδοτικό τέλος. Παντού στον κόσμο (σχεδόν) υφίσταται τέλος ακίνητης περιουσίας εξ' άλλου. Κι εγώ ιδιοκτήτης ενός μικρού σπιτιού είμαι αλλά από μαγειρική, ούτε αυγό βραστό!

  3. ΠΕΛΙΑΣ avatar
    ΠΕΛΙΑΣ 25/08/2013 12:03:54

    Πάρα πολύ εύστοχο το άρθρο. Γνωστά πιστεύω στους άβουλους πολιτικούς,
    γι΄αυτό έχουν υιοθετήσει την ρήση του άθλιου πάγκαλου (όλοι μαζί τα φάγαμε)
    και λόγω ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΟΣ παίρνουν οριζόντια μέτρα.

  4. Η Πηνελόπη βαρέθηκε avatar
    Η Πηνελόπη βαρέθηκε 25/08/2013 12:14:59

    Όλα τα παραδείγματα που αναφέρονται, απλά εξηγούν τι ακριβώς ήταν αυτό που εξασφάλιζε ανέκαθεν (και εξασφαλίζει ακόμη) σε 300 άσπιλους, αδιάφθορους, ικανούς και φιλοπάτρηδες ποιμένες, να εισπράττουν μισθούς 10.000 ευρώ, να απολαμβάνουν πλήθος προνομίων και σε δύο βουλευτικές θητείες να εξασφαλίζουν και αξιοζήλευτη σύνταξη. Απλά τα πράγματα και κατανοητά.
    Αλισβερίσι στο διηνεκές!

  5. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 25/08/2013 13:40:34

    Ακενατών, εξαιρετικό! Με δεδομένα. Όπως πρέπει να είναι.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Νίκος Αργεάδης 25/08/2013 19:24:20

      Ευχαριστώ αγαπητέ Αργεάδη.

  6. airman avatar
    airman 25/08/2013 14:04:15

    Βασική προϋπόθεση να οικοδομηθεί κάτι καινούργιο και βιώσιμο είναι να αποδεχθούμε την πραγματικότητα και να μετρήσουμε τι πραγματικά μπορούμε να κάνουμε αντί να επικαλούμασθε τι είχαμε (και χάνουμε) και τι θέλουμε (να μη χάσουμε).
    Όσο για τα παραδείγματα είναι χαρακτηριστικά και τεκμηριώνουν την απαίτηση λήψης ριζικών δίκαιων διαρθρωτικών μέτρων, γιατί σε κάθε περίπτωση το γεγονός ότι ο υπαξιωματικός είχε το δικαίωμα να συνταξιοδοτηθεί στα 44 δεν βαρύνει το ίδιο με την ''ελαστικότητα'' που εκμεταλλεύθηκε ο μεγαλογιατρός.

  7. Με ποιούς θα πας και ποιούς θ΄αφήσεις... avatar
    Με ποιούς θα πας και ποιούς θ΄αφήσεις... 25/08/2013 14:59:19

    Και ξαφνικά πέσαμε από τα σύννεφα! Τόσοι πολλοί ''βολεμένοι'', ωφελημένοι, διαπλεκόμενοι, μικρομεγαλοαπατεώνες ν΄απομυζούν το κράτος. Κάθε μέρα και άλλη περίπτωση στο φως! Κορόϊδα όλοι εμείς που απλά πληρώνουμε ως εύκαιρα θύματα το λογαριασμό, των ομοτράπεζων του Πάγκαλου. Όχι οτι θα θέλαμε φυσικά να τους μοιάσουμε, αλλά είναι άδικο.

  8. helios avatar
    helios 25/08/2013 16:39:38

    Το θέμα αγαπητέ akenaton είναι γιατί ακόμη και σήμερα που η πατρίδα μας ουσιαστικά είναι χρεοκοπημένη δεν διορθώνονται όλα τα παραπάνω.
    Τι άλλο πρέπει να συμβεί δηλαδή προκειμένου να διορθωθούν;Τι άλλο περιμένουν;
    Κατά τα άλλα όλοι οι Έλληνες είμαστε ίσοι σύμφωνα με το Σύνταγμα.

  9. daresome avatar
    daresome 25/08/2013 19:51:02

    Κοίτα να δεις που το χαράτσι χαρακτηρίζεται ως ο "δικαιότερος φόρος" που υπήρξε ποτέ, επειδή υπήρξαν κάποιοι που αγόρασαν τα ακίνητά τους με μαύρο χρήμα .... Και αυτούς τους κάποιους πρέπει (πάλι) να τους πληρώνουμε εμείς που τα ακίνητα που έχουμε στην κατοχή μας δεν είναι από μαύρο χρήμα.

  10. Nik avatar
    Nik 25/08/2013 19:52:01

    Παντού στον κόσμο υπάρχουν δημοτικά τέλη, με μια διαφορά, τα θεσπίζουν και τα ρυθμίζουν τοπικές αρχές ανάλογα με τις τοπικές ανάγκες. Και αν κρίνουν ότι θέλουν εισροή επενδύσεων και πληθυσμού τα μειώνουν, ακόμη και τα μηδενίζουν. Χαράτσι όπως το δικό μας ακόμη δεν βρήκα παρόμοιο.

    Οι φόροι όλοι πληρώνονται από το εισόδημα, το τρέχον αν επαρκεί το αποταμιευμένο αν δεν επαρκεί το τρέχον. Τα έξυπνα κολπάκια με έμμεσους φόρους, τέλη, χαράτσια, κλπ απλά συγκαλύπτουν την ανικανότητα του φοροεισπρακτικού μηχανισμού να εντοπίσει και να φορολογήσει το εισόδημα. Ισως για αυτό στην Αμερική το μέγιστο ΦΠΑ είναι γύρω στα 10% ενώ στα τρόφιμα είναι κάτω από 5, διότι το IRS μαζεύει φόρους εισοδήματος αποτελεσματικά.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Nik 25/08/2013 20:44:45

      Στις ΗΠΑ δεν υπάρχει τέλος ακίνητης περιουσίας;

  11. Gigi Riva avatar
    Gigi Riva 25/08/2013 19:57:34

    Ένα μόνιμο χαράτσι ποτέ δεν είναι σοφό οικονομικό μέτρο, αλλά αποδοχή μιας απροκάλυπτης αδυναμίας του συστήματος να κάνει σωστά την δουλειά του όταν έπρεπε και εκεί που έπρεπε, καταστρέφοντας εκ των υστέρων την σχέση bona fide (όποια απέμεινε), των οικονομούντων πολιτών με το κράτος, άπαξ διά παντός.
    Επίσης δεν υπάρχει μια και μόνο μορφή επένδυσης.
    Κάποιος που το 2006 (peak) ρευστοποίησε ότι είχε και δεν είχε για τους... λόγους του (πιθανό διαζύγιο ίσως!) και είτε έχει το ποσό στην τράπεζα -που κινδυνεύει με κούρεμα, είτε απέκτησε ένα ακίνητο -ήδη 50% κουρεμένο, είτε τα έρριξε όλα σε μία επιχείρηση -ίσως φαληρημένη, είτε αγόρασε χρυσές λίρες- δύο καί φορες πάνω κλπ... είναι ένα και το αυτό πρόσωπο (αμαρτωλό ή μή) και το όποιο χαράτσι τον αφορά για την πραγματική σύγχρονη αξία της συνολικής περιουσίας του, έτσι λέει το περί δικαίου αίσθημα.
    Το εάν έχει εισοδήματα, ρευστό κλπ, πρέπει και αυτά να συνεκτιμώνται φυσικά, αλλιώς είναι σαν να του λέμε να σκοτώσει ότι του απέμεινε, σε μια ανύπαρκτη αγορά, για να πληρώσει τα χαράτσια εισοδημάτων παρελθόντων ετών, που απέδωσαν τους προσήκοντες φόρους χωρίς μάλιστα ένα ζωτικό αφορολόγητο που θα περιλαμβάνει και τα προστατευόμενα μέλη ισότιμα.
    Αλλά ποιός φέρει το αποδεικτικό βάρος όταν οι συμβολαιογραφικές αξίες είναι σαφώς κατώτερες των πραγματικών; Θα εγένοντο πράξεις εάν υπεχρεούτο ο αγοραστής να πληρώσει τον φόρο εκ των υστέρων για όλο το πραγματικό τίμημα τού συμβολαίου ακινήτου ή επιχείρησης; -"αθωώνοντας" τώρα τον πωλητή- και εάν ναι, γιατί δεν υπήρξαν στο παρελθόν προβλέψεις ώστε τώρα ο κάθε κατεργάρης να είναι στον πάγκο του; Πότε εισήλθε και έδρασε όντως η φορολογία επί της υπεραξίας για να έχουμε ένα σημείο reset; Η φορολογική δήλωση, εποχής Παλαιοκρασσά, το 92, για "ξέπλυμα" οιουδήποτε ποσού ήθελε ο καθένας, και για άπαξ αγορά, θεωρείται μήπως αυτή σοβαρή και απαλλάσσει;
    Ο κάθε πρωθυπουργός, εκτός από το υπουρ. συμβούλιο, θα έπρεπε να είχε και ένα άτυπο συμβούλιο με εκπροσώπους από συμβολαιογράφους, απλούς εργαζόμενους, μεσίτες, βιοτέχνες, βιομηχάνους κλπ προκειμένου να άπτεται της πραγματικότητος για να μετρά μετά τζίρους.
    Για να φαιδρύνωμε λίγο την ατμόσφαιρα τώρα θα θυμηθώ ένα κάπως ψαγμένο τραγουδάκι, που ακούγαμε οι νέοι πριν 44 χρόνια!
    Συνήθως, με τον τίτλο του, απαντούσαμε ο ένας στον άλλο (στον κύκλο μου τουλάχιστον, τότε) όταν ετίθετο το ερώτημα εάν καταφέραμε να πείσουμε την λεγάμενη!
    Δεν ξέρω πως μου ήλθε τώρα... θερμή η ημέρα, δροσερό το οπτικό... έχει ενδιαφέρον πάντως, προς εαυτούς και αλλήλους!


    youtube.com/watch?v=WczLyeK8290

    • akenaton avatar
      akenaton @ Gigi Riva 25/08/2013 20:50:51

      Τέλος ακίνητης περιουσίας θα πρέπει να υφίσταται αγαπητέ και να είναι ανταποδοτικό. Ο μη έχων ακίνητη περιουσία δεν επωφελείται (αύξηση αξίας αινήτου) από βελτιώσεις υποδομών στις γειτονιές (π.χ. πεζοδρόμια, πάρκα, δρόμοι, πεζόδρομοι, κ.α.) και δεν θα πρέπει να επιβαρύνεται το ίδιο με τον έχοντα ακίνητα για αυτά τα έργα. Το χαράτσι φυσικά έτσι όπως επιβλήθηκε και για τον σκοπό για τον οποίο εισπράττεται στην Ελλάδα, ουδόλως θυμίζει ανταποδοτικό τέλος ακινήτων. Αυτό όμως δεν το εμποδίζει να είναι το πιο δίκαιο οριζόντιο μέτρο από όσα μας επιβάρυναν μετά την κρίση. Πληρώνουν μονάχα οι έχοντες ακίνητα και μάλιστα αναλογικά με την αξία τους. Τον ΦΠΑ π.χ. στο 23% τον πληρώνουν αδίκως έχοντες και μη έχοντες δυστυχώς.

      • Gigi Riva avatar
        Gigi Riva @ akenaton 25/08/2013 21:11:44

        Νομίζω φίλτατε πως δεν έγινε σαφές το ζητούμενο στο σχόλιό μου και ίσως να φταίω εγώ που μάλλον το επύκνωσα.
        Οι όποιες αξίες κατέχομε είναι πλούτος και πρέπει να "δοκιμάζονται" αναλόγως της συνολικής άθροισής τους, εάν ήσαν αλλιώς τα πράγματα τότε θα είχαμε ένα μόνο προνομιούχο επενδυτικό στόχο και οι άλλοι θα εξηφανίζοντο, όπερ άτοπον.
        Οι βελτιώσεις που αναφέρετε "είναι" τα διάφορα τέλη που... κακώς πηγαίνουν αλλού, αλλά πληρώνουν αιωνίως οι κάτοικοι... αφήστε τώρα τα όργια των εργολάβων με την συμπαιγνία των δημοτικών αρχόντων... εργολαβιάδα, ακόμη και τώρα που γράφουμε.
        Επίσης ένα κάποιο αφορολόγητο πρέπει να καθιερωθή, αλλιώς είναι σαν να ελαφρύνουν οι στοιχειωδώς έχοντες (αλλά πιθανόν άνευ εισοδήματος) τους έχοντες και με εισόδημα, μπορεί να βγαίνει στις εξισώσεις του υπ οικ καλλίτερα αλλά είναι πολύ "αποπνικτικό" και εκδιωκτικό.

        • akenaton avatar
          akenaton @ Gigi Riva 25/08/2013 21:33:01

          Συμφωνώ απολύτως με το αφορολόγητο που προτείνετε. Και πολλές άλλες βελτιώσεις θα μπορούσαν να εισαχθούν στο τέλος σχετιζόμενες με το εισόδημα του ιδιοκτήτη. Ας πούμε αναστολή του για άνεργο ιδιοκτήτη κατά την διάρκεια της ανεργίας του, κλπ.

  12. Γκοτζιλα avatar
    Γκοτζιλα 26/08/2013 00:01:42

    Bασει ποιων στοιχειων λετε αυτα που λετε για τους μισθους. Αποδειξεις παρακαλω.
    Η λιστα Λαγκαρντ και οι λοιπες λιστες δεν σας πειραζουν, ουτε η παρακατω ειδηση. Προτιματε να τα βαζετε με τους μικρους.

    "Στις 9 Αυγούστου 2013 δόθηκε τέλος σ’ άλλο ένα πολυετές σίριαλ, ακόµη ενός µεγάλου έργου που δόθηκε «µε απευθείας εκµίσθωση»... στον Μπόµπολα. Πρόκειται για το λιγνιτωρυχείο της Βεύης στη Φλώρινα που το πήρε ο ΑΚΤΩΡ για 15 χρόνια αλλά µπορεί να ανανεώνει τη σύµβαση µέχρι να φτάσει τα 50 χρόνια!Και προφανώς ο εργολάβος θα ανανεώνει συνεχώς τη σύµβαση µέχρις ότου εξορύξει όσους περισσότερους τόνους µπορεί από τους 126 εκατ. τόνους που θεωρούνται τεχνικά απολήψιµοι. Το τίµηµα ορίστηκε στα 150.000.000 ευρώ (συνολικά για τα 15 χρόνια) µε τιµές 2012." (Απο τo newsnow.gr)

    Eiste sigouros oti υπαρχει στον ΟΣΕ κλειδουχος ΔΕ, mhpws τον μπερδεψατε με ΥΕ;

  13. George avatar
    George 26/08/2013 07:42:51

    Σε κανονικές αντικειμενικές με μικρό συντελεστή και ως το κύριο έσοδο της ΤΑ θα ήταν σωστό, δίκαιο και αυτό που ισχύει σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο. Δύο χαράτσια και τέσσερεις ΦΑΠ σε κάτι παραπάνω από ένα χρόνο συν δημοτικά τέλη συν δημοτικός φόρος είναι δήμευση ακίνητης περιουσίας. Το αποτέλεσμα είναι η καταστροφή ενός κλάδου της οικονομίας (αντιπαθητικού δε λέω μια και όντως ήταν πολλές φορές πλυντήριο) και ανεργία. Ούτε να "εξαχθεί" πιά γίνεται η οικοδομή (αγορά ακινήτων από ξένους) μια και δεν υπάρχει εμπιστοσύνη....αναδρομικοί φόροι ("πολυτελείας"! η μή)αντίστοιχα σημαίνουν μείωση καταθέσεων και αποφυγή επενδύσεων μια και στις αγορές κάτι τέτοιο ακούγεται σαν να λέει ο ΥΠΟΙΚ..."ο σώζων εαυτόν σωθήτω". Ακριβώς όπως ξέρεις ότι μια χώρα πάει για φούντο όταν ο ΥΠΟΙΚ ή ο πρωθυπουργός της λέει ότι "ή χώρα δέχεται επίθεση από διεθνείς κερδοσκόπους". Σημ Ούτε πισίνα έχω :-)

  14. ΔΗΜΗΤΡΗΣ avatar
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ 26/08/2013 13:29:13

    Πολυ φοβάμαι πως οι περισσότεροι αναλώνεστε ασχολούμενοι με το δεντρο και όχι με το δάσος .Δεν μπορεί ΠΟΤΕ να υπαρξει δίκαιο φορολογικό συστημα βασισμένο σε έμμεσους φόρους .ΝΑΙ στις μεταρρυθμισεις , που επρεπε να γινουν εδω και δεκαετιες , εδω ομως υπαρχει λογικη ισοπεδωσης , ή μαλλον δεν υπαρχει λογικη....Πρωτα τελειωσανε τον ιδιωτικο τομεα , και τωρα και να πειραξουνε το Δημοσιο,απλα θα μεγαλωσουνε τα προβληματα .Αν νομιζετε οτι βλέπετε σχεδιο , η φωτάκι στο φως του τουνελ , πλαναστε πλανην οικτρά .Μακαρι να εκανα λαθος...θα ημουν ευτυχης .

  15. Δήμητρα avatar
    Δήμητρα 26/08/2013 13:56:03

    ....επιλεκτικά στοχευμένα τα αναγραφόμενα αλλά και τόσο άστοχα...αφού συγκρίνονται και αξιολογούνται ιδιότητες και αναφέρονται ειδικότητες διαφορετικών εργασιακών χώρων και προσλήψης θεσμικών και ν/θ πλαισίων , προσόντα, εργασιακές συνθήκες , καταβολές συνταξ/κές και ασφ/κές , έτη συνταξ/κά..... εντελώς διαφορετικών μεγεθών.
    Αλήθεια , αν οι ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ επιχ/τίες-επαγγελματίες ΜΗΔΕΝΟΣ ΕΞΑΙΡΟΥΜΕΝΟΥ ΥΕ, ΔΕ, ΠΕ , αγρότη ( και με αδήλωτες δραστηριότητες άλλες με φυσικά πολ/σια εισ/τα όλων των ανωτέρω!) ,εφοπλιστών με ή άνευ άλλων δραστηριοτήτων (συμπεριλαμβανομένων και των ιδιωτ. υ/λ με μπλοκάκι ή συμβάσεις......), δημ/φων και όλων αυτών μικρών & μεγάλων ,με ή άνευ υ/λ ήταν τυπικοί καθ'όλες τις υποχρεώσεις τους κι απέναντι στο κράτος αλλά κυρίως στους συμπολίτες τους /καταναλωτές-πελάτες , τα συγχρηματοδοτούμενα και στηριζόμενα από κρατικό π/υ ταμεία τους και η εφορία θα είχαν ελλείματα (προ και μετά περιόδου της κρίσης.....) , θα καλούσαν να κάνουν ρυθμίσεις μακροχρόνιων οφειλών τους....; Ας μην αναλύσουμε δε , την μακροχρόνια φοροδιαφυγή τους , τις επενδύσεις τους σε κινητά και αγορές ακίνητων, αυτ/των :μικρού μεγάλου,του παιδιού ,του βουνου και άλλες γελοιότητες ....από την ΚΡΑΥΓΑΛΕΑ αισχροκέρδεια από: τα τσιμπιδάκια , ενδυση-υπόδυση-ταβερνεία,επιπλ/ία , "βασιλικές " αδήλωτες παροχές τεχνικού αλλά και Παν/κού επιπέδου και ό,τι βάλλει ο νους του καθενός. Αρκεί, να υπήρχε ένας καλός λογιστής και με κατάλληλες γνωριμίες ή ο "δικός μου /δικιά μου" ...........Και μιλούν φυσικά ,όλοι οι προνομιούχοι δανειοδοτούμενοι ή και επιδοτούμενοι φοροφυγάδες, καθώς και οι επίορκοι υ/λ του δημοσιου στενού και ευρύτερου τομέα που έκαναν χλιδάτη [σε συνάρτηση πάντα με το backround του καθενός (......)] ζωή και τώρα ακόμα και τα παιδιά τους, πολλά εξ' αυτών και σπουδαγμένα στο εξωτερικό με πτυχία έως και με PhD ,( φυσικά και προερχόμενα απ'αυτά που δεν απεδιδαν οι γονείς τους, όταν έπρεπε στο Ελληνικό Κράτος , και τα ίδια επιθυμούν και Ακαδημαϊκή καριέρα διορισμό στο δημόσιο δηλ. ήδη από το 2008 τα Ελληνικά ΑΕΙ διέθεταν 2.000- 2500 Λέκτορες ). Αυτοί λοιπόν , ως παρατηρητές και κριτές ή και ρυθμιστές , μέσα ακόμα σε πολ/κές παρτ/ξεις,υπουργεία και δημ. θέσεις εν γένει ή και σε ιδ. φορείς εμπλεκομενων με το δημόσιο κ.τ.λ. σε πολλές των περιπτώσεων....... διαμαρτύρονται και κρίνουν τους υπόλοιπους που δεν ανήκουν στην κατηγορία τους που ΠΟΤΕ δεν έλαβαν τα τις ανάλογες ανταποδοτικές συντάξεις και ασφαλιστικές του καταβολές, που που ΔΕΝ έλαβαν αμοιβές ανάλογες των ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ πτυχίων τους & μεταπτυχιακών τους τίτλων σε σχέση με ομοίων προσόντων άλλων αντίστοιχα εντός ή και εκτός δημοσίου ....., που δεν απέκτησαν περιουσία από εκποίηση και δεδουλευμένα δηλωμένα-καθαρά , παραπάνω απ' αυτή που είχαν με συμβόλαια αγοράς και ΟΧΙ δια λόγου,ή από καταπατήσεις ή κλήρο...., που δεν έκαναν "ζωή" ανάλογη του κοινωνικού και οικ/κού προφίλ τους" ούτε αυτοί αλλά ούτε και τα παιδιά τους, που προπλήρωναν με με υψηλές παρακρατήσεις συντ/κών δικαιωμάτων και ασφαλιστικών δικαιωμάτων, κάποιοι με ξεχωριστές μηνιαίες κρατήσεις "προνομίων " μη χρηματ/νων από το Κράτος , αλλά προερχόμενα κυρίως από ορθολογική χρήση συνδυαστικά με προσόντα (παν/κή εκπαίδευση ,Πειθαρχία ,ΣΕΒΑΣΜΟ, ΣΥΝΕΣΗ , ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ πέραν της υποχρεωτικής του καθενός κ.τλ.). Και φυσικά φόρων για παιδεία -υγεία-αποκατάσταση ζημιών Παν/κών Ιδρυματων (Ασυλων Αλητείας για κάποιους) και ζημιών περιουσιών , για επιδοτήσεις εργασιακών θέσεων και επιχ/κές δραστηριότητες όλων των άλλων , επιδόματα ανεργίας όλων των ανωτέρω και των παιδιών τους ακόμα και σήμερα και κ.τ.λ. .....Σ το κεφάλαιο ΜΚΟ -Οργανώσεων στήριξης-εθελοντισμού -προσφοράς κοιν.έργου με χρημ/σεις από τον κρατικό π/υ και ταυτόχρονες φορ/γές ....από την άσκηση του "θεάρεστου" κατά τ'άλλα φιλανθρωπικού έργου και διάφορα άλλα κονδύλια ...Να μην αναφερθούμε σε διαφόρου τύπου εφευρέσεις......αλλά ούτε και στην ισχυρή και βρώμικη παραοικονομία τυχερά παίγνια , μπουζουκσίδικα -λαϊκούς βάρδους του καλλιτεχνικού και εντέχνου και ούτε να αναρωτηθούμε για το ποιοί έχτισαν-ανέδειξαν καλλιτέχνες ..... στα πρώτα τραπέζια από εφοπλιστές και μοντέλες μέχρι γόνους μεγαλογιατρών και μεγαλοδικηγόρων και όχι μόνο .....ούτε τα prive events ,γκαλά κτλ. Μήπως ,τελικά ,ο Γιωργάκης και το παρεάκι γνώριζαν καλά "τί έλεγαν" άσχετα εάν ο αντικειμενικός στόχος ήταν άλλος............όπως φάνηκε αλλά και φαίνεται εκ του αποτελέσματος;....Μάλλον υπάρχει πολύςδρόμος ,ακόμα και είναι μακρύς και κακοτράχαλος ..... αλλά όχι για όλους . Θα συμφωνήσω επί της ουσίας , με την τελευταία φράση του άρθρου: "Δείχνουν ξεκάθαρα τι συνέβη, τι συμβαίνει ακόμη και σήμερα και τι θα πρέπει να συμβεί στο άμεσο μέλλον αν θέλουμε κάποτε να σωθούμε ως κοινωνία" και επιτρέψτε μου να προσθέσω: " αρκεί αυτοί που θα βγούν μπροστά να μην είναι οι ίδιοι και τα παιδιά τους να μην έχουν νοοτροπίες των γονιών τους και του περιβάλλοντός τους ....Όμως ,αυτό δεν ισχύει , αφού οι ζωές τους είναι οικοδομημένες με "ανεπίτρεπτες" δράσεις -ενέργειες και "απάνθρωπες" συμπεριφορές ....όπως μας έχει αποδείξει η ιστορία και η μέχρι τώρα πορεία....

  16. Σ/ς avatar
    Σ/ς 26/08/2013 16:07:32

    Στο Δημόσιο πράγματι στις συντάξεις υπάρχει μεγάλη ανισότητα μεταξύ ομοιοβαθμων λειτουργών.Αφού η Πατρίδα μας βρίσκεται χρεοκοπημένη,γιατί και στούς συνταξιούχους του δημοσίου και ΔΕΚΟ δεν εφαρμόζουν ενιαίο μισθολόγιο σύνταξης,ούτως ώστε π.χ.η κατηγορία Δ.Ε. ή Π.Ε. κ.λ.π. να λαμβάνει την ίδια σύνταξη βάση του ενιαίου μισθολογίου που εφήρμοσε ο κ. Βενιζέλος το έτος 2011;Έτσι νομίζω θα πάψουν να υπάρχουν αδικίες. Υπάρχουν υπάλληλοι που έφυγαν μια ημέρα πριν την εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου ,στην ίδια κατηγορία,που παίρνουν πολλά περισσότερα από αυτούς που έφυγαν μετα.Όσον αφορά το ΤΠΔΥ ,γιατί και εδώ δεν εφαρμόζεται πάγια κράτηση ενός ποσοστού επί της σύνταξης όλων των συνταξιούχων,για να είναι το εν λόγω ταμείο βιώσιμο, αφού οι πρώην συνταξιούχοι είναι πλήρως ευργετιμένοι σε βάρος των σημερινών και αυριανών συναδέλφων τους;

  17. Zugzwang avatar
    Zugzwang 26/08/2013 19:08:53

    Δηλαδη θελετε να μειωσετε τωρα και αλλο τις κουτσουρεμενες κατα 40% συνταξεις ανθρωπων ηλικας 70-80 και πανω χρονων, ως επι το πλειστων αρρωστων, για να ικανοποιηθει το περι "δικαιου" αισθημα σας. Αντιλαμβανεσθε οτι τους καταδικαζετε ετσι σε θανατο; Δεν μπορειτε να περιμενετε λιγουλακι μεχρι να πεθανουν;

    Υ.Γ Εχετε πληροφορηθει οτι ερχεται και το τελος των επικουρικων συνταξεων που δινουν τα λεηλατημενα απο τα τοξικα ομολογα και τα κουρεμενα ομολογα επικουρικα ταμεια;

  18. Δήμητρα avatar
    Δήμητρα 27/08/2013 16:57:55

    ...στο ενιαίο μισ/γιο του2011 κ. Βενιζελου και ομοϊδεατών εμπνευστών του εν. μισ/γίου , υπόκεινται δηλ. ανεξαρτήτως όλοι , πάνττα αναλόγως προσό ντων εκπ/σης , εργασιακών υποχρεωτικών καθηκόντων , ωραρίων κ.τ.λ. ;
    Δηλ. ο ίδιος & οι όμοιοί του με : α) φτωχότερα ( σπάνια πλουσιότερα) βιογραφικά σε μορφωτικό επίπεδο , β) φτωχότερη εργασιακή εμπειρία και όχι σε δύσκολα εργασιακά περιβάλλοντα και συνθήκες εργασιακό βίο (πολυτελών εργασιακών συνθηκών) καθ όλη τη διάρκεια του εργ. βίου τους , θα πρέπει να αμείβονται λιγότερα από έναν π.χ. Στρκό Αξ/κό εν ενεργεία ή και εν αποστρατεία περισσοτέρων πτυχιακών και μεταπτυχιακών τίτλων ,ανύπαρκτου ωραρίου και με υποτυπωδεις παροχές συνθηκών εργασίας καθ 'όλη την διάρκεια του εργασιακού βίου του και να τυγχάνουν της ιδιας παροχής προνομίων; Και οι (ενδεικτικοί αναφορά ....) π.χ δ/κοί , τεχνικοί του ΟΤΕ ή ΕΥΔΑΠ ,ΔΕΗ (αναφέρομαι στους εκπ/νους εντός της υπηρεσίας τους ) με εκπ/ση εντός υπηρεσίας , ΟΔΗΓΟΣ αστικών λεωφορίων ΔΕ εργαζόμενοι ή και οι συντ/χοι στην ηλικία των 52 ετών να λαμβάνουν μισθούς & συντάξεις αντιστοιχως με τους Υπαξ/κους και Αξ/κούς των ΕΔ (ΔΕ) με την προϋπόθεση ίδιων εργασιακών καθηκόντων και συνθηκών χώρων και ωραρίων ;...... Και όλοι αυτοί οι υπάλληλλοι του δημοσίου ( εν. και του κ. Βενιζέλου και των ομοίων του ) πλην των Ανωτατων Πολιτειακών Αξιωμάτων Προέδρου Ελ. Δημοκρατίας και Πρωθυπουργού Προέδρου Αρείου Πάγου και Α/ΓΕΕΘΑ άντε και προέδρου Τραπεζας της ΕΛΛΑΔΟΣ , ΟΛΟΙ οι ΑΛΛΟΙ ΠΕΡΑΝ των υποχρεωτικών ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ & ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ 8ΩΡΩΝ ο καθείς τους να είναι ΠΑΡΟΝΤΕΣ και ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΑΜΙΣΘΙ ΠΑΝΤΑ ,ΟΠΟΥ και ΟΠΟΤΕ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ και με ΓΝΩΜΟΝΑ την ΠΡΟΣΦΟΡΑ όποτε δηλ. η Πολιτεία και το ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ έχει ανάγκες : στις αποκομιδές απορ/των όταν και όποτε κινδυνεύει η δημ. υγεία, στις όποιες επιχ/σεις διάσωσης ( σεισμούς πλημ/ρες κατ/σμούς α/εκομιδές, ...) καο παροχών ειδών πρώτης ανάγκης και τις περισσότερες φορές σε ακρως επικίνδυνες φυσικές συνθήκες (για άλλες υπηρεσίες ...) και αψηφώντας κινδύνους ...... Και τέλος ΟΛΟΙ να αμείβονται και να υπόκεινται όλοι στις ΙΔΙΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ....είτε αφορούν στα εισ/τα από μισθούς και συντάξεις οσων έχουν καταβάλλει τις ίδιες καταβολές συνταξ/κές-ασφ/κέςκαι προπαρακρατήσεις φόρων -κατέβαλαν δηλ. ΟΛΟΙ φορ/κά ποσά ίδια ..... τουςκρατήσεις , είτε ακίνητη περιουσία εντός και εκτός Επικρατείας όταν αποδεδειγμένα οι αμοιβές προέρχονται από αμοιβές νόμιμες δηλ.και δικαιολογούνται όλα τα κινητά και ακίνητα περιουσιακά στοιχεί και δύο γενιές πίσω φυσικά και μιλάω για τους μεταξύ 40 έως και 80 ετών........ Μάλλον το κατα τ'άλλα δίκαιο ( κατά ποιών συνταγματικών και νομων ; ηθικών νόμων δεν αναφέρω γιατί είναι ξεχασμένοι εδώ και πάραπολλά έτη από τους σωτήρες......)ενιαίο μισθολόγιο του κ. Βενιζέλου και εμπλεκομένων σ'αυτό αφορούσε ΜΟΝΟ σε....." αυτιστικούς και μειωμένης αντίληψης!... αφού εξαιρεί (προνομιουχους Προεδρίας , Βουλής, δικαστικού , ΥΠΟΙΚ Τραπ.σύστημα , ΔΕΚΟ , κ.α. " .

  19. Δήμητρα avatar
    Δήμητρα 27/08/2013 17:28:22

    ....ευτυχώς για κάποιους ήρθε το ενιαίο μσθολόγιο του 2011 κ.Βενιζέλου και εμπλεκομένων και μη ομοϊδεατών του, και ΚΑΤΑΛΗΣΤΕΥΣΕ καταβολές συνξ/κών & ασφαλιστικών διακαιωμάτων ούτε καν ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΩΝ και ταμειων ΠΟΤΕ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΜΕΝΩΝ έστω και κατ'ελάχιστο από κρατικό π/υ μιισθών και συντάξεων με υπέρογκες σε σχέση με τους υπόλοιπους και περισσότερο ΠΡΟΝΟΜΙΟΥΧΟΥΣ σε όλα τα επίπεδα του ερργασιακού βίου τους ,τελικά, όπως απέδειξε η "κρίση" ...με τη σιγουριά ότι απευθύνονταν σε "αυτιστικούς και μειωμένης αντίληψης πολίτες!!.." .
    Ξεχνώντας την ένταξη σ'αυτό το εννιαίο μισθολόγιο πέραν του εαυτού του και ομοίων του είτε είναι εργαζόμενοι είτε συντ/χοι (....), και την ένταξη των δ/υ : α)Προεδρίας , β)Βουλής , γ) δικαστικού δ) ΥΠΟΙΚ γενικά και ειδικά ,ε) μετακλητών , στ) Παν/κων , ζ) πάσης φύσεως προέδρων συνδικαλιστών και κάμποσους ακόμα......συμπεριλαμβάνοντας και τις ίδιες φορ/κές υποχρεώσεις και δικαιώματα. Και όλα αυτά ευτυχώς που πραγματοποιήθηκαν προς τήρηση των Συνταγματικών υποχρεώσεων και δικαιωμάτων και της Ισονομίας των Πολιτών !....Ωραίο σενάριο για έργο θρίλερ........

    • Δήμητρα avatar
      Δήμητρα @ Δήμητρα 27/08/2013 17:33:10

      Επιτρέψτε μου να απολογηθώ για την εκ παραδρομής αποστολή σχολίου 27/8 04:57μμ, ζητώντας συγνώμη .

  20. Ραγιάς avatar
    Ραγιάς 28/08/2013 12:15:49

    Έλλειψη ρευστού....έναρξη ανθρωποφαγίας.
    Για όλα φταίει η κατσίκα του γείτονα και όχι τα μνημόνια, ΔΝΤ και τζέφρυδες.

  21. Δήμητρα avatar
    Δήμητρα 28/08/2013 17:27:23

    Φταίει η έλλειψη ρευστότητας......που οι ίδιοι προκάλεσαν και συντηρούν με τις απατεωνίστικες και κουτοπόνηρες νοοτροπίες και τακτικέςτους, στην κοινωνία. Με τακτικές του τύπου να διατηρήσω την κατσίκα μου ( κι ας είναι κλεμμένη .... ) και το ( καταπατημένο....) χωράφι που βόσκει, να αποκτήσω κι άλλα και να τα κληροδοτήσω και στα παιδιά και αυτά και τις νοοτροπίες απόκτησής τους ,θα συνεχίζεται η έλλειψη ρευστότητας και η ανθρωποφαγία....και όλα αυτά από ΙΚΑΝΟΤΑΤΟΥΣ που ενώ δεν είχαν στον ήλιο μοιρα και ξεκινούσαν με δανεικά βρακιά ...ήταν ικανοί όμως προς αναζήτηση και εξεύρεση τρόπων προώθησης και υποστήριξης της απατεωνιάς τους για επιβίωση και ανάδειξη καθ' οιονδήποτε τρόπο.......των κλεμμένων κεκτημένων τους και του θράσους τους. Όλα όμως κάποτε τελειώνουν... Τα δε κλεμμένα ουδείς τα χαίρεται ...όσες γενιές κι αν ακολουθήσουν. Πάντα " κάτι" θα λείπει......................

    • Δήμητρα avatar
      Δήμητρα @ Δήμητρα 30/08/2013 19:36:00

      ....και να προσθέσω ότι αυτού του τύπου νοοτροπίες και πράξεις των αμετανόητων, ασυνειδητων πιθανώς λόγω μορφωτικής ανεπάρκειας πάντα θα γεννούν και θα ισχυροποιούν.....ΔΝΤ , Τζέφρυδες κ.α. !!.....

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.