Το παρασκήνιο γύρω από τον Στουρνάρα
28/05/2014 15:19
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Το παρασκήνιο γύρω από τον Στουρνάρα

Μόνο αυτό έλειπε από την κυβέρνηση. Ένας κύκλος εσωστρέφειας και γκρίνιας γύρω από το πρόσωπο του νέου τσάρου ή αν θα μείνει ο Στουρνάρας.

O κακός χαμός έγινε γύρω από το όνομα του υπουργού Οικονομικών σε σχέση με τον ανασχηματισμό που όλοι λένε ότι θα γίνει αλλά δεν ξέρουν πότε. Κάποιες διαρροές που κατηγορούσαν τον Γιάννη Στουρνάρα ακόμη και για... το εκλογικό αποτέλεσμα, προκάλεσαν την μήνη του υπουργού ο οποίος αισθάνεται αδικημένος από σκληρές κριτικές που του ασκούνται. Μάλιστα υπήρξαν φήμες ότι ο υπουργός εκνευρισμένος διέρρευσε πως δεν επιθυμεί υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες, την παραμονή του στο υπουργείο Οικονομικών.

H αρχή έγινε από την ηλεκτρονική έκδοση του Βήματος που όπως είναι γνωστό προωθεί δικούς της «τσάρους» με πρώτο και καλύτερο τον κ. Παπασταύρου. Το δημοσίευμα έλεγε ότι ανώτατοι παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών τόνιζαν ότι ο Στουρνάρας λέει ότι «δεν θα γίνω εγώ σάκος του μποξ για κανέναν. Δεν ανέχομαι την υποβάθμιση της δουλειάς μου επί δύο χρόνια. Με κάλεσαν να συστρατευτώ πριν δύο χρόνια».

Αφού έγινε χαμός ότι ο Στουρνάρας είναι έτοιμος να τα βροντήξει, με άλλες διαρροές επιχειρήθηκε να υποβαθμιστεί το θέμα με το υπουργείο Οικονομικών να λέει ότι «η κριτική πάντα γίνεται αλλά μερικές φορές είναι άδικη».

Ωστόσο οι πληροφορίες του antinews αναφέρουν ότι ο κ. Στουρνάρας ουδέποτε θέσε εκβιαστικά διλήμματα σε κανέναν για το αν θα μείνει ή θα φύγει και που θα πάει. Οπου βρεθεί και όπου σταθεί τονίζει ότι αυτό είναι απόφαση του πρωθυπουργού. Και να για λέμε την αλήθεια επί δύο χρόνια είναι ο μοναδικός υπουργός που έχει γίνει σάκος του μποξ παρ’ ότι κλήθηκε να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά όταν η χώρα κατέρρεε. Κάποιοι θα πρέπει να θυμούνται -ανεξαρτήτως αν συμπαθούν ή όχι τον Στουρνάρα- ότι το υπουργείο της φωτιάς κανείς δεν ήθελε να το πάρει. Μάλιστα ο Ράπανος που είχε αναλάβει επικαλέστηκε λόγους υγείας όταν είδε με τρόμο την τρόικα μπροστά του και τι τον περιμένει.

Επί δύο χρόνια οι διαπραγματεύσεις με την τρόικα κινούνταν στην κόψη του ξυραφιού, όπως και η χώρα. Ο Στουρνάρας έκανε τις διαπραγματεύσεις όταν ορισμένοι υπουργοί κρύβονταν κάτω από τα γραφεία τους και δεν εμφανίζονταν παρά μόνο αν υπήρχε κανένα καλό νέο.

Και στο κάτω – κάτω η οικονομική πολιτική είναι σχεδιασμένη από τα κόμματα που συγκυβερνούν και δεν κάνει ο εκάστοτε υπουργός του κεφαλιού του. Όλοι αυτοί που κάνουν διαρροές για τον ανασχηματισμό και τη θέση του Στουρνάρα μοιάζουν με τα σαλιγκάρια που βγαίνουν μετά τη βροχή. Που ήταν όλοι αυτοί οι όψιμοι επικριτές του υπουργού οι οποίοι είναι φανερό ότι χτυπάνε εκείνον για να μην χτυπήσουν τον Σαμαρά.

Αν είναι καλός ή κακός υπουργός ο Στουρνάρας θα κριθεί από την ιστορία. Έχει κάνει λάθη, έχει επιβάλλει σκληρά μέτρα αλλά ήταν μέτρα που συναποφασίστηκαν και πολλές φορές επιβλήθηκαν από τους δανειστές. Και είχε συμφωνήσει και ο Βενιζέλος και κάποιοι άλλοι κρυπτόμενοι υπουργοί. Άσε δε τους βουλευτές που τώρα χτυπάνε τον Στουρνάρα. Ψήφισαν τα μέτρα και τα μνημόνια γιατί αλλιώς θα χρεοκοπούσε η χώρα.

Αν η Ελλάδα στάθηκε όρθια υπό τις παρούσες συνθήκες το οφείλει στον Σαμαρά, τον Στουρνάρα και πέντε – έξι ακόμη στελέχη που μπήκαν μπροστά στη μάχη όταν οι υπόλοιποι ήταν οπισθοφυλακή. Για το αν η ΝΔ πλήρωσε τον Στουρνάρα ή τον Θεοχάρη στις εκλογές να το συζητήσουμε. Αλλά είναι τουλάχιστον άνανδρο να επιτίθενται ορισμένοι χαμαιλέοντες της πολιτικής εκ του ασφαλούς.

Εν πάση περιπτώσει, μόνο αυτό έλειπε από την κυβέρνηση. Ένας κύκλος εσωστρέφειας και γκρίνιας γύρω από το πρόσωπο του νέου τσάρου ή αν θα μείνει ο Στουρνάρας.

Η απόφαση είναι στα χέρια του πρωθυπουργού ο οποίος πρέπει να σταθμίσει και το γεγονός ότι ξεκινά μια πολύ δύσκολη διαπραγμάτευση για το χρέος. Την οποία θα πρέπει να κάνει ένας έμπειρος και δεν πρέπει να αφεθεί στα χέρια ερασιτεχνών. Γι’ αυτό είναι δύσκολη η απόφαση για αλλαγές στο οικονομικό επιτελείο που ενδεχομένως θα έδιναν τον τόνο του νέου ξεκινήματος. Όπως και είναι δύσκολο να αναλάβει κάποιος αυτό το δύσκολο έργο.

Με γκρίνιες, διαρροές και πολιτικά παιχνίδια, πάντως, μόνο καλό στην οικονομία και τη χώρα δεν κάνουν. Απ’ όπου κι αν προέρχονται.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. sofokles5 avatar
    sofokles5 28/05/2014 15:35:14

    Για την ώρα φαίνεται πως ειναι σοβαρός επαγγελματίας και επιστήμονας. και μη ξεχνάμε πως οι πολιτικοί της ΕΕ και δη Γερμανίας δείχνουν να τον σέβονται και να τον αναγνωρίζουν. Μετά τον Μάνο, πιστεύω πως έρχεται νο2 σε συνέπεια και υπευθυνότητα στην οικονομική πολιτική.

    • Ιδιώτης avatar
      Ιδιώτης @ sofokles5 28/05/2014 18:05:15

      Πιστεύω πως μπροστά από αυτούς που αναφέρετε, στην κορφή δηλαδή, εξαιτίας των ιδιοτήτων που ανεφέρετε, βρίσκεται ο Κωνσταντίνος Σημίτης. Άλλωστε ο κ. Στουρνάρας υπήρξε, ας πούμε, μαθητής του. Ο κ.Μάνος, παρά τις αρετές του, δεν είναι ευρέως γνωστός στην Ευρώπη. Φυσικά δεν μπορούμε να αποκλείσουμε πως ο κ.Στουρνάρας θα συμβουλεύεται τον "δάσκαλο" χωρίς να δίνεται δημοσιότητα. Ίσως γι΄αυτό είναι σήμερα ο καταλληλότερος ΥπΟΙΚ.

      • μελιτίνη avatar
        μελιτίνη @ Ιδιώτης 28/05/2014 20:54:16

        Σίγουρα οι κύριοι που αναφέρετε θεωρούνται πετυχημένοι στον χώρο τους, κυρίως για την εξυπηρέτηση και προάσπιση των τραπεζικών συμφερόντων. Ποιός ξεχνά άλλωστε πως μεγαλούργησε ο κ Σημίτης την εποχή του χρηματηστηρίου... Ενδεικτικός άλλωστε ο σεβασμός του 1% του πληθυσμού, προς το πρόσωπό του νυν ΥΠ ΟΙΚ, το οποίο προστατεύτηκε από ελέγχους και ανάλογη φορολόγηση κι αύξησε σημαντικά την περιουσία του αλλά όχι και τις επενδύσεις του.... ΄στα χρόνια της κρίσης. Ενδεικτική όμως κι η οργή της μεσαίας τάξης, για την περιφρόνηση, την υπερφορολόγηση, την υποβάθμιση και καταστροφή ενός αξιοπρεπούς βιωτικού επιπέδου, που υπέστη στο όνομα της διάσωσης κυρίως του 1% και των τραπεζικών κύκλων!!!! Ενδεικτικότερη η εξαχρίωση του γγ εσόδων Θεοχάρη, που μανιωδώς εστράφη κατά της μεσαίας τάξης απομυζώντας και το τελευταίο της απόθεμα για μια ώρα ανάγκης, για να μην αγγίξει καν και φορολογήσει όλους εκείνους τους φοροφυγάδες που στολίζουν τις λίστες λαγκάρντ, ραιχενμπαχ, offshore, κλπκλπκλπ. Χωρίς την άνωθεν κάλυψη, θα τολμούσε;;;;;

        • Ιδιώτης avatar
          Ιδιώτης @ μελιτίνη 29/05/2014 08:33:10

          Γυρεύεις τα "γιατί" και "πώς"? ..."Ὑποτάξετέ μας, κάνετέ μας δούλους, μὰ δῶστε μας νὰ φᾶμε»....
          feltor.wordpress.com/2011/01/05/72/

          • μελιτίνη avatar
            μελιτίνη @ Ιδιώτης 29/05/2014 09:32:55

            how arrogant!!!!

    • Κυνας avatar
      Κυνας @ sofokles5 29/05/2014 08:47:13

      Ωραια , ας τον κανουμε εξαγωγη τοτε να δουμε σε τι θεση θα τον βαλουν αυτοι στις δικες τους χωρες γιατι εχω μια υποψια οτι τον εμπιστευονται ως υπουργο οικονομικων μονο οσο ειναι εντος ελλαδικων συνορων , στις δικες τους χωρες ουτε λαντζερη δεν τον εβαζαν.

  2. Διογένης avatar
    Διογένης 28/05/2014 16:12:34

    Δύσκολα θα βρει κάποιον καλύτερο ο Σαμαράς για αυτό το Υπουργείο, όσο ακόμη έχουμε την τρόικα στα πόδια μας. Το μόνο κακό του Στουρνάρα είναι ότι έλεγε υπερβολικά εύκολα "ναι" στην τρόικα. Τώρα που φαίνεται ότι ο Σαμαράς βρήκε τρόπο να το ελέγξει αυτό, δεν υπάρχουν λόγοι να φύγει. Αντιθέτως, θα είναι κίνηση αυτοπεποίθησης το να τον κρατήσει. Αν τον διώξει θα σημαίνει ότι "έως τώρα τα κάναμε λάθος με δική μας ευθύνη, άρα, ορθώς μας καταψηφίσατε". Η πολιτική της ΝΔ από το 2012 μέχρι σήμερα επιζητεί δικαίωση. Δεν ήταν επιλογή του Σαμαρά να εφαρμόσει το Μνημόνιο, ήταν επιλογή της ελλαδικής ολιγαρχίας, την οποία ακολούθησε εκόντες-άκοντες το σύνολο των συστημικών πολιτικών ανδρών και γυναικών. Άρα, ας έχουμε κατανόηση του τι ακριβώς συνέβη και, κυρίως, ας μην σταματήσουμε να συγκρίνουμε το σήμερα με την περίοδο ΓΑΠ 2009-2011. Μόνον αυτό θα μπορέσει να ανεβάσει την δημοτικότητα της κυβέρνησης εν μέσω ημιτελούς, μόνον, αποχώρησης της τρόικας και των Μνημονίων.

    • Ιδιώτης avatar
      Ιδιώτης @ Διογένης 28/05/2014 17:39:06

      Αχααα... ώστε αυτόν το τόπο και επί Σαμαρά τον κυβερνάει η ελλαδική ολιγαρχία που επιβάλει στον πρωθυπουργό και την κυβέρνηση της επιλογές της παρά τη θέλησή του. Αυτό είναι πολύ σοβαρό για μια... δημοκρατία. Είστε σίγουρος?

  3. ΜΑΡΑ avatar
    ΜΑΡΑ 28/05/2014 18:04:37

    τι ακουμε Θεε μου,στις πιθανες υπουργοποιησεις το μισο Πασοκ που ο λαος ειχε στειλει σπιτι του θα επανελθουν ως υπουργοι στα κρισιμα υπουργεια. Επισης οτι υπαρχει κυνδινος λογω των σεναριων ανασχηματισμου οι υπουργοι να κανουν ενα ειδος λευκης απεργιας (ενω μεχρι τωρα τα εχουν κανει ροϊδο)και ο λαος αφημενος στην τυχη του. Καλυτερα δεν γινεται.

  4. Επισκέπτης avatar
    Επισκέπτης 28/05/2014 18:16:41

    Τι ακριβώς προσέφερε ο Στουρνάρας στην χώρα, ώστε να θεωρείται επιτυχημένος; Άλλαξε τίποτε από την πολιτική των αποτυχημένων προκατόχων του, ή απλώς εφαρμόζει πιστότερα τις εντολές της τρόικας, η οποία και τον διόρισε; Εκτός από φόρους και πάλι φόρους, ποια μέτρα πήρε για την ανάκαμψη της οικονομίας, μέσω στησίματος παραγωγικού ιστού; Πόσο καταπολέμησε την γραφειοκρατία και την αλλοπροσαλλοσύνη στο νομοθετικό πλαίσιο, ώστε να αποκατασταθεί η σιγουριά και να ξέρει ο μελλοντικός επενδυτής πού πατά; Επί Σημίτη ήταν ένα τσιράκι, που έβαλε κι αυτός το χεράκι του στο μαγείρεμα των στοιχείων, με τα οποία μπήκαμε στην ΟΝΕ. Τώρα, τι περισσότερο απ' αυτό είναι;

    • Marcelos avatar
      Marcelos @ Επισκέπτης 28/05/2014 20:54:58

      Τα μέτρα της τρόικας είναι στη σωστή κατεύθυνση. Ο Στουρνάρας και όποιος Στουρνάρας τα υλοποιήσει, θα πράξει το σωστό. Πείτε τον "διορισμένο", πείτε τον "βαλτό", πείτε τον "τσιράκι" κτλ., τα μέτρα και οι μεταρρυθμίσεις εάν δεν εφαρμοστούν είμαστε βαρέλι δίχως πάτο όσα δισεκατομμύρια και να πέσουν! 1.) Απολύσεις υπεράριθμων δημοσίων υπαλλήλων που δεν έχουν καν αντικείμενο 2.) Πάταξη της φοροδιαφυγής που είναι στο 60%-100% 3.) Ιδιωτικοποίηση των ζημιογόνων ΔΕΚΟ 4.) Άνοιγμα των "κλειστών" επαγγελμάτων (επιπλέον να προσθέσω εγώ) 5.) μαζική απέλαση ΛΑΘΡΟμεταναστών 6.) πάταξη του ΛΑΘΡΕμπορίου από ημεδαπούς και αλλοδαπούς καθώς και της παραπαιδείας, "παραϋγείας" και των λοιπών "παρα-" Εάν εμείς δεν εφαρμόζουμε τα μέτρα και τις μεταρρυθμίσεις διότι κουμάντο κάνουν οι συντεχνίες και τα συνδικάτα δεν μας φταίει καμία τρόικα, καμία Μέρκελ ούτε οι χρυσές αυγές ανά την Ευρώπη...

    • Σωκράτης avatar
      Σωκράτης @ Επισκέπτης 29/05/2014 06:17:28

      Ωστε δεν μας αρέσει ο Στουρνάρας... Επειδή στα δύο προηγούμενα χρόνια συνέβαλε να κρατηθεί η οικονομία όρθια. Και μας έδωσε το "δικαίωμα" να ασκούμε κριτική.... Ξεθαρέψαμε τώρα και ξεχάσαμε που και πως είμασταν πριν 2 χρόνια Εναλακτικά έχουμε να διαλέξουμε για υπ οικονομικών τους .... Βενιζέλο, .. Παπακνσταντίνου, ... Παπαντωνίου.. Χριστοδουλάκη, και .. Σημίτη. Για να μην αναφέρω και τους προερχόμενους από την ΝΔ. Aλογοσκούφη, ... Παπαθανασίου και λοιπούς. Τέτοιυ είδους σχόλια μάλλον κρύβουν εμπάθειες ή σκοπιμότητες

      • Επισκέπτης avatar
        Επισκέπτης @ Σωκράτης 29/05/2014 09:35:14

        @ Marcelos + Σωκράτης Έχω την αίσθηση ότι δεν έγινα αντιληπτός. Marcelos, δεν κρίνω τα μέτρα της τρόικας, αλλά τον Στουρνάρα και δεν μπορώ να καταλάβω προς τι οι έπαινοι. Ο Στέφανος Μάνος, για παράδειγμα, έχει ιδέες, ασχέτως πώς τις αξιολογεί ο καθένας. Ο Στουρνάρας είναι ένα απλό εκτελεστικό όργανο, ένας «δημόσιος υπάλληλος», χωρίς φαντασία και πρωτοβουλία. Ο Μάνος, μεταξύ άλλων, είχε μηχανογραφήσει την Εφορία, είχε μετακαλέσει υπαλλήλους του αμερικανικού IRS (αμερικανική εφορία), που είναι γνωστό για την αυστηρότητα και αποτελεσματικότητά του και κατάφερε για πρώτη φορά στην ελληνική ιστορία να ελέγξει τις αγορές μέσω πιστωτικών καρτών και να συλλάβει τους φοροφυγάδες, κυρίως ιδιοκτήτες τουριστικών καταστημάτων, που δήλωναν ασήμαντα εισοδήματα. Για την ακρίβεια, ο υφυπουργός του, αείμνηστος πια Μιχάλης Γαλενιανός, είχε αναλάβει και φέρει με επιτυχία εις πέρας το έργο αυτό. Ο Στουρνάρας τι καινούριο έκανε; ΤΙΠΟΤΕ! Όχι, Σωκράτη, «δεν μας αρέσει ο Στουρνάρας». Ποια οικονομία κράτησε όρθια και τρίχες κατσαρές; Έχεις καθόλου επαφή με την αγορά και την κοινωνία; Όπως έγραψα παραπάνω (και το κάνατε και οι δύο «γαργάρα»), δε έκανε απολύτως τίποτε για να βοηθήσει την προσέλκυση επενδύσεων. Αντιθέτως, δεν ξέρει τι τού γίνεται, γι αυτό αλλάζει κάθε μέρα αποφάσεις σχετικά με τα φορολογικά μέτρα. Ξεχνάς ότι πέρυσι είχε πάει Αύγουστος και δεν είχε αποφασίσει τι θα κάνει με τα δικαιολογητικά (αποδείξεις) στις φορολογικές δηλώσεις, με αποτέλεσμα να υποβάλλονται μέχρι και τον Οκτώβριο; Και μετά, βέβαια, είχε τρύπα στον προϋπολογισμό. Με τόση ανικανότητα πώς να μην έχει; Τι πάει να πει «ξεθαρέψαμε»; Όχι, καθόλου δεν «ξεθαρέψαμε», αντιθέτως μαραζώσαμε εντελώς και πάμε από το κακό στο χειρότερο. Επιχειρήσεις κλείνουν, άνθρωποι μένουν στον δρόμο και μόνο στα χαρτιά παρουσιάζονται πλεονάσματα. Δεν είναι ανάγκη να διαλέξουμε υπουργό οικονομικών κάποιον απ’ αυτούς που ήδη απέτυχαν και που δεν θα έπρεπε να είχαν γίνει υπ.οικ. καθόλου, ειδικά μετά το ξέσπασμα της κρίσης. Είμαι βέβαιος ότι υπάρχουν εκτός πολιτικού χώρου άνθρωποι που γνωρίζουν οικονομικά και που θα μπορούσαν να καταστρώσουν ένα σοβαρό σχέδιο εξόδου από την κρίση, αντί να αγόμεθα και φερόμεθα από τον κάθε βλάκα.

  5. ΓΓΣ avatar
    ΓΓΣ 28/05/2014 18:24:27

    Ενδεχομένως είστε ο μοναδικός ιστοτόπος και γενικότερα ΜΜΕ που στηρίζετε τον κο Στουρνάρα, που πράγματι δούλεψε σκληρά και πέτυχε ό,τι καλύτερο μπορούσε με τους συνεργάτες του. Η στωική σας λογική αναγνωρίζεται κι είναι ελπιδοφόρος.

    • Marcelos avatar
      Marcelos @ ΓΓΣ 28/05/2014 20:56:25

      Συμφωνώ. Στους άλλους ιστότοπους προτρέπουν τον εκάστοτε υπουργό οικονομικών να "τα δώσει όλα"...

  6. George N avatar
    George N 28/05/2014 19:29:54

    Σαφώς και είναι σοβαρός, μεθοδικός, συνεπής και ειλικρινής. Προφανώς ακολούθησε οικονομική πολιτική μέσα σε παραμέτρους που έθεσαν οι αρχηγοί. Έχει ευθύνη όμως αφού τις αποδέχθηκε. Έπρεπε να είχε δει, να είχε εξηγήσει και να είχε πείσει, ότι με το συγκεκριμένο μείγμα η ύφεση θα ήταν πιο βαθιά και η ανάκαμψη πολύ μικρή αλλά και αργή. Το θέμα λοιπόν είναι ότι οικονομικά και πολιτικά δεν βγήκε. Κι όπως πάντα μετράει το αποτέλεσμα. Μικρή σημασία έχει το πρόσωπο, το ουσιαστικό είναι αν η κυβέρνηση θα καταφέρει να αλλάξει πολιτική κι αν αυτή θα φέρει σημαντικά αποτελέσματα που θα της επιτρέψουν να αποφύγει μια στρατηγική ήττα. Και το 74-81 κατάφερε η ΝΔ να έχει μια χώρα με μικρό χρέος και να την βάλει στην ΕΟΚ την στιγμή που έδινε την εξουσία. Εξασφάλισε έτσι όλες τις προϋποθέσεις για την παντοδυναμία του ΠΑΣΟΚ!

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ George N 29/05/2014 08:30:21

      Τώρα όμως το χρέος θα είναι μεγάλο ακόμη και εάν ρυθμισθεί.Έχουν γνώσιν οι κουτόφραγκοι και δεν αφήσουν τον Τσίπρα να κάνει νέο πάρτυ.Και εκτός αυτού υπάρχει το σύμφωνο σταθερότητος. Η εναλλακτική που έχει - πολιτική Λαφαζάνη - θα οδηγήσει σε χάος.

      • George N avatar
        George N @ ψυχραιμια 29/05/2014 11:56:23

        Δεν νομίζω ότι ο συριζα αν βγει, να είναι τόσο αυτοκτονικός ώστε να βάλει τον Λαφαζάνη όχι σε οικονομικό αλλά σε οποιοδήποτε υπουργείο. Μάλλον στην Βουλή ή ίσως στο κόμμα για μεγαλύτερη ασφάλεια. Φυσικά και δεν θα μπορέσει ο συριζα να μοιράσει λεφτά όπως ο Αντρέας το 81. Το μόνο που έχει να κάνει για να μείνει μεγάλο διάστημα στην εξουσία είναι να μειώνει τους φόρους όσο η οικονομία αναπτύσσεται. Και να υπενθυμίζει τα χαράτσια που έβαλε η ΝΔ. Στρατηγικά η ΝΔ έκανε λάθος το φθινόπωρο του 12 όταν δεν μείωσε τις δαπάνες όσο έλεγε η τρόικα. Πανηγύριζε κιόλας! Το αντίτιμο ήταν οι φόροι στα ακίνητα, οι φόροι στα αυτοκίνητα, οι αναδρομικοί φόροι κτλ. Έπαιξε και έχασε. Ήταν και δίκαιο μια και ένα φιλελεύθερο κόμμα αντί να κοιτάξει την οικονομία, κοίταγε το δημόσιο. Μένει λίγος χρόνος για να το γυρίσει το παιχνίδι. Και δεν μοιάζουν και τόσο τολμηροί. Άμυνα ενώ χάνουν 4-0. Μακάρι να βγω λάθος.

  7. Χμμμμμμ avatar
    Χμμμμμμ 28/05/2014 20:31:32

    Υπουργός οικονομικών Αντώνης Σαμαράς Αναπληρωτης υπουργος Χρυσανθος Λαζαριδης υφυπουργοι Κορκιδης Βοριδης

  8. ΝΤΙΝΟΣ avatar
    ΝΤΙΝΟΣ 29/05/2014 00:06:35

    Αλήθεια γιατί θεωρείται επιτυχημένος ο Στουρνάρας; Πολλοί λένε ότι χαίρει της εκτίμησης και της συμπάθειας , των Ευρωπαίων ! Και ίσως αυτό να είναι η μόνη μεγάλη αλήθεια! Είναι ο άνθρωπος που δεν είπε ποτέ όχι στην Τρόικα και υπήρξε άριστος διεκπεραιωτής και διαχειριστής των προσταγών της! Δεν θεωρεί την Τρόικα, τουλάχιστον σαν ένα αναγκαίο κακό, αντιθέτως διακατέχεται από την απόλυτη πεποίθηση ότι η παρουσία της και οι προσταγές της μας οδηγούν στην σωτηρία και στην ευμάρεια. Σωτηρία και ευμάρεια για ποιους όμως, μήπως για τους Τραπεζίτες και το 1% της οικονομικής ελίτ; Τι ουσιαστικό για τον κόσμο κατάφερε; Το χρέος αντί να μειωθεί αυξήθηκε, η ανεργία το ίδιο, η παραγωγή η ανάπτυξη, οι επενδύσεις , άστα να πάνε,η μεσαία τάξη - ο στυλοβάτης της ΝΔ- καταποντίζεται! Σε τι πραγματικά πέτυχε;

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ ΝΤΙΝΟΣ 29/05/2014 08:27:44

      Στην εκτέλεση του προυπολογισμού.Και είναι η πρώτη κυβέρνηση της ΝΔ που το πετυχαίνει αυτό από την εποχή του Καραμανλή Α΄.

      • Επισκέπτης avatar
        Επισκέπτης @ ψυχραιμια 29/05/2014 09:44:00

        Στην εκτέλεση του προϋπολογισμού, δια της ... εκτελέσεως των φορολογουμένων! Φοβερό επίτευγμα :)

    • Επισκέπτης avatar
      Επισκέπτης @ ΝΤΙΝΟΣ 29/05/2014 09:42:36

      Σε τίποτε. Δες τι γράφω παραπάνω.

  9. ACP avatar
    ACP 29/05/2014 01:30:41

    Ο Στουρνάρας δε μπορεί να κριθεί μόνος του. Πρέπει να κριθεί - σαν σετάκι - όλη η ομάδα Στουρνάρας - Θεοχάρης και λοιποί σύμβουλοι/αναλυτές του ΥΠΟΙΚ και της ΓΓΠΣ. Παραδείγματα ανεπάρκειας πολλά: 1. Εξίσωση φόρου καυσίμων για την οποία άραγε διαφώνησαν, την πρότειναν, απλώς την εφάρμοσαν; Δε ξέρω τί από όλα έγινε, αλλά το αποτέλεσμα ήταν υγειονομική βόμβα και δημοσιονομική ζημιά. Φανερώθηκε ότι από αντίληψη και διορατικότητα .. μηδεν. 2. Συνεχείς αστοχείες στο φορολογικό νόμο με εξόφθαλμα λάθη που εκ των υστέρων αναγνώριζαν και έπρεπε να έρχονται τροπολογίες επί τροπολογιών (πχ η αντιμετώπιση ανέργων με 1 έσοδο από επιδοτούμενο, ως ελ. επαγγ με φόρο 26% επί τερμακτού που οδηγούσε κάποιον άνεργο με 500 ευρώ έσοδο να πληρώνει 1000+ φόρο.. ακόμα αναμένω τη τροπολογια). 3. Η εφαρμογή της απόφασης να μοιραστεί κοινωνικό μέρισμα. Προέκυψε μεγάλο αδιάθετο που σημαίνει ότι στο ΥΠΟΙΚ αδυνατούν να υπολογίσουν ποιοί είναι οι δικαιούχοι ενος τελικού ποσού και έτσι έφτιαξαν διατάξεις "στο περίπου" με μαντεψιά για το πόσο θα διατεθεί έτσι κι αν περισσέψει κάνουμε μετά άλλη τροπολογία. Αν κάτσω και σκεφτώ όλη τη πορεία του σημερινού ΥΠΟΙΚ θα βρώ κι άλλα. Το ότι είναι κάποιος εργατικός μπορεί να είναι σημαντικό αλλά δεν είναι αρκετό. Καλός ΥΠΟΙΚ είναι αυτός που έχοντας το πλαίσιο που ορίζει ο ανώτερός του (δηλαδή ο Σαμαράς) κοιτάει να πετύχει το αποτέλεσμα με τη λιγότερη δυνατή ζημιά. Δυστυχώς προκύπτει ότι το μεν αποτέλεσμα πέτυχε, οι παράπλευρες ζημιές όμως ήταν πολλές. Πχ στα καύσιμα ένας καλός ΥΠΟΙΚ θα έλεγε "κύριοι με αυτό που κάνουμε - που είναι και αντικοινωνικό - θα χάσουμε έσοδα". Εκεί λοιπόν πιέζεις να αλλάξει, αλλιώς φεύγεις για να μην υπονομεύσεις ο ίδιος το όνομά σου (αν σε νοιάζει αυτό). Δεν είναι όλες οι αποφάσεις του ΥΠΟΙΚ σχετιζόμενες με τη τρόικα. Δε πιστεύω ότι η τρόικα θα έλεγε όχι αν της έδειχναν ότι χάνουμε λεφτά με την εξίσωση του φόρου. Αρκέστηκαν όμως να λένε ότι το κάνουμε για το λαθρεμπόριο... τρέχα γύρευε.

    • kapar13 avatar
      kapar13 @ ACP 29/05/2014 14:40:40

      Αυτή η καραμέλα "εξισώνουμε τη φορολογία θέρμανσης - κίνησης για να πατάξουμε το λαθρεμπόριο καυσίμων" είναι ομολογία ανικανότητας ή συνενοχής. Τα καύσιμα δεν είναι ούτε ρολόγια ούτε διαμάντια για να τα κρύψει κάποιος και να μην του τα βρουν στο τελωνείο ώστε να αποφύγει το δασμό. Το ότι δεν τους πιάνουν τόσα χρόνια σημαίνει είτε ότι είναι εντελώς ανεπαρκείς, είτε ότι παίρνουν το μερίδιό τους (ή και τα δύο μαζί...)

  10. tk avatar
    tk 29/05/2014 16:04:32

    "Το ότι δεν τους πιάνουν τόσα χρόνια σημαίνει είτε ότι είναι εντελώς ανεπαρκείς, είτε ότι παίρνουν το μερίδιό τους (ή και τα δύο μαζί...)" Ακριβώς έτσι αγαπητέ φίλε! Συμφωνώ 100%! Το ίδιο επίσης για όλη αυτην την φορολογική και όχι μόνο λεηλασία. Δηλαδή να πεθάνουμε όλοι για να σωθούν οι τράπεζες και η ελίτ.. Και τελικά οι σοβαροί κλεφτες/φοροφυγάδες κλπ έχουν βγάλει την μπάζα έξω κι άντε βρες τους. Εδώ ολόκληρη λίστα κάνανε γαργάρα τι λέμε τώρα. Δηλαδή το σχέδιο ήταν να σκοτώσουμε τον ασθενή για να κατατροπώσουμε το μικρόβιο, καταπληκτικό, ήταν ανάγκη να φάνε τόσα χρόνια στα πανάκριβα θρανία για να το σκεφτούν αυτό; Έλεος κύριοι, ή υπάρχει ανικανότητα ή δόλος ή και τα δυό. Δεν γίνεται αλλιώς. Η ζυγαριά πάει στον δόλο όμως κατά πως φαίνεται, δεν ξέρω ποιος τι και γιατί, αλλά είναι η μεγαλύτερη πιθανότητα. Αν πάλι είναι αλλιώς θα δείξει στο μέλλον, ίσως να το διαπιστώσουν τα εγγόνια μας κάποτε βέβαια γιατί εμείς χλωμό να την βγάλουμε έως τότε...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.