#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
30/05/2012 16:05
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Το νέο δημοσκοπικό κόλπο λέγεται "εκλογική εκτίμηση"!!!



(Ανανεωμένο). Καθώς βαδίζουμε προς τη λήξη της περιόδου που επιτρέπεται η δημοσίευση δημοσκοπήσεων, είναι μάλλον αναγκαίες κάποιες επισημάνσεις, καθώς το εκλογικό σώμα «βομβαρδίζεται» από μετρήσεις και ποσοστά, από τις οποίες αυτά που εντυπώνεται τελικά στο νου των ψηφοφόρων είναι η «πρόθεση ψήφου».

Ως προς τη δημοσκόπηση της VPRC για τα Επίκαιρα, η οποία και δίνει διαφορετικά αποτελέσματα από όλες τις τελευταίες μετρήσεις άλλων εταιρειών, η εξήγηση δίδεται από την ίδια την εταιρεία. Πρόκειται για «εκτίμηση ψήφου», δηλαδή ουσιαστικά για πρόβλεψη, μέσω ανάλυσης χρονοσειράς δεδομένων. Η μέθοδος που ακολουθεί η εταιρεία είναι αυτή της Παλινδρόμησης Καμπυλών (curve estimation). Για τη συγκεκριμένη πρόβλεψη χρησιμοποιήθηκαν 3 παρατηρήσεις πρόθεσης ψήφου, συνολικού δείγματος 2.818 ατόμων, ενώ η υπόλοιπη έρευνα αφορούσε 1013 πολίτες.

Άρα για να πούμε απλά δεν είναι η «φωτογραφία» της στιγμής, αλλά «βίντεο» με τρία διαφορετικά πλάνα.

Και για να το πούμε ακόμα πιο απλά, παίρνουμε διάφορα δημοσκοπικά δεδομένα τα παντρεύουμε μεταξύ τους και βγάζουμε μια εκτίμηση που λέει ότι μας αρέσει: όπως ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι μπροστά με 30% και διατηρεί σαφές προβάδισµα έναντι της Νέας ∆ηµοκρατίας, που ακολουθεί µε 26,5%.

Ποιός κάνει την εκτίμηση; Μα φυσικά η γνωστή για τις σχέσεις της με τον ΣΥΡΙΖΑ, VPRC

 

Το να προσπαθήσει κανείς να αμφισβητήσει αποτελέσματα δημοσκοπικών δεδομένων βλέποντας συγκριτικά τα αποτελέσματα άλλων εταιρειών την ίδια χρονική περίοδο, σε τελική ανάλυση δεν έχει κανένα νόημα, περισσότερο «θόρυβο» παράγει, παρά δίδει απαντήσεις.

Από τη στιγμή που οι εταιρείες δεν ακολουθούν κοινή μεθοδολογία, είναι σαν να συγκρίνουμε μήλα με πορτοκάλια.

Άλλωστε και από τη δημοσκόπηση της VPRC, λαμβάνοντας το κάτω όριο της επιρροής του ΣΥΡΙΖΑ και το άνω της ΝΔ, προκύπτει αντί για 30%-έναντι 26,5% υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ, 29,3% έναντι 27,1% υπέρ της ΝΔ!!!

Η ουσία πάντως βρίσκεται στο γεγονός ότι οι εκλογές είναι αμφίρροπες και ότι ασφαλώς τίποτα δεν έχει κριθεί.



Τα ποιοτικά δεδομένα δείχνουν ΝΔ, αλλά ο ΣΥΡΙΖΑ ευελπιστεί σε ένα «ντεμαράζ» των τελευταίων ημερών, παρόμοιο με αυτό που του επέτρεψε να αφήσει πίσω το ΠΑΣΟΚ και να αναδειχθεί δεύτερο κόμμα.

Ο νέος διπολισμός είναι πολύ πιθανόν αθροιστικά να υπερβεί το 50%, αλλά δύσκολα θα ξεπεράσει το 60%.

Και σε αυτές τις εκλογές, οι τελευταίες δύο εβδομάδες θα είναι καθοριστικές,  καθώς δεν αποκλείεται να κριθούν για κάποιες δεκάδες χιλιάδες ψήφους.

Υπό την απαγόρευση της δημοσίευσης των δημοσκοπήσεων, θα ανθίσουν πάλι οι φήμες, θα οργιάσουν οι «πληροφορίες» για τις περιβόητες «μυστικές» δημοσκοπήσεις.

Για μία ακόμη φορά αποδεικνύεται ότι η «απαγόρευση» δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από αυτά που προσπαθεί να  επιλύσει: μία διάταξη που στόχο είχε την προστασία του εκλογικού σώματος και τη μη «χειραγώγηση» του από τα αποτελέσματα των ερευνών, ιδίως από την «αύρα» του διαφαινόμενου νικητή και της «παράστασης νίκης» δημιουργεί μια κατάσταση πολύ χειρότερη.

Οι ψηφοφόροι γίνονται έρμαιο της «διασποράς φημών» και των εκουσίων ή ακουσίων «μεσαζόντων» πληροφόρησης.

Άρα η πρόταση για άρση της απαγόρευσης της δημοσιοποίησης των αποτελεσμάτων των δημοσκοπήσεων έχει λογική και είναι μάλλον επιτακτική. Ενδεχομένως η μείωση του αριθμού των ημερών απαγόρευσης από 15 σε 5, να είναι η «μέση λύση» που θα  σταματήσει τις «ομορφιές» του τελευταίου δεκαπενθημέρου προ των εκλογών, χωρίς να χάνεται η κατά βάση ορθή «φιλοσοφία» της διάταξης.

Μικρός Οδυσσέας

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Χανιώτης avatar
    Χανιώτης 30/05/2012 16:07:38

    Το ότι αυτά τα συμπεράσματα τα βγάζουν μόνο δυο εταιρείες που τυχαίνει να είναι "αδελφές" (VPRC - Public Issue) μας λέει κάτι ;

    • NIKOS avatar
      NIKOS @ Χανιώτης 30/05/2012 17:04:04

      ΤΟ ΟΤΙ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΔΥΟ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΕΠΕΣΑΝ ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΣ 6ης ΜΑΪΟΥ ΝΑ ΜΑΣ ΑΝΗΣΗΧΗΣΕΙ Ή ΟΧΙ;

    • Γερος του Μωρηα avatar
      Γερος του Μωρηα @ Χανιώτης 30/05/2012 17:04:21

      Ειτε μας αρεσει ειτε οχι ειναι οι εταιριες που ειχαν την σωστοτερη προσεγγιση στις 6 Μαη...το χειριοτερο ομως ειναι πως τα "βαρια χαρτια" του ο Αντωνης ηδη τα επαιξε (Ντορα,μεταγραφες,συνενωσεις κλπ) κι ο αλλος ως τωρα απλα αμυνεται χωρις ουσιαστικη δημοσκοπικη φθορα...

    • anonymous avatar
      anonymous @ Χανιώτης 30/05/2012 18:06:26

      Όχι απαραίτητα...

  2. wx avatar
    wx 30/05/2012 16:14:09

    ναι μας λέει, γιατί δυστυχώς αυτές πέφτουν μέσα...

    • ΔΗΜΗΤΡΗΣ avatar
      ΔΗΜΗΤΡΗΣ @ wx 30/05/2012 16:39:03

      Δεν κάνουν τα συνήθη λάθη άλλων εταιρειών που βγάζουν τον ΣΥΡΙΖΑ πάντα παρακάτω από το αποτέλεσμα των εκλογών

  3. ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΙΜΟΣ avatar
    ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΙΜΟΣ 30/05/2012 16:19:06

    Οι ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ (πρωην νεοδημοκράτες στην πλειοψηφια τους) θα εχουν στο ακέραιο την ευθήνη αν παρ'ελπίδα σχηματιστεί κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.. Να ξερετε ποιους να κυνηγατε την επομενη μερα του χαους...

    • anonymous avatar
      anonymous @ ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΙΜΟΣ 30/05/2012 18:03:01

      Εντάξει θα το πω σε κάτι φίλους που είχαν σκπό να κυνηγήσουν "κάποιους άλλους"...

    • Μάνος avatar
      Μάνος @ ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΙΜΟΣ 30/05/2012 18:20:23

      Δεν έχω ψηφίσει ποτέ άλλο κόμμα, ακόμα και στις προηγούμενες που είχα ενδοιασμούς με την συμμετοχή του Α. Σαμαρά στην κυβέρνηση Παπαδήμου ΝΔ το έριξα.
      Τώρα όμως με διορισμένη βουλευτίνα την Θεοδώρα, κάτι που ο κόσμος δεν το έκανε, καθώς και μερικά άλλα θέματα με διώχνουν από την παράταξη.
      Στο ακέραιο την ευθύνη γιατί την έχει ο Καμμένος όπως λες με ελαφράν την καρδία, και σε αυτό θέλω να καταλήξω.

    • Ανδρέας avatar
      Ανδρέας @ ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΙΜΟΣ 30/05/2012 22:54:43

      Εάν γίνει αυτό που λες,ευχαρίστως να σου δώσω την διεύθυνση μου για να με κυνηγήσεις ...να μην ψάχνεις άσκοπα

    • Γιάννης Ιωάννου avatar
      Γιάννης Ιωάννου @ ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΙΜΟΣ 31/05/2012 22:49:09

      Μήπως αντί για ανεξάρτητους πρέπει να κυνηγήσεις μερικούς εξαρτημένους εντός της ΝΔ , που μας οδήγησαν στην έξοδο;

  4. dimis avatar
    dimis 30/05/2012 16:24:54

    Σε αντίθεση με όλες τις άλλες ….δυστυχώς

  5. Wolf avatar
    Wolf 30/05/2012 16:25:13

    Μέχρι και ο Νικολακόπουλος τα έχει πάρει πια με την VPRC και λέει ότι αυτό πλέον ξεφεύγει απ τα όρια!!! Επίσης να πούμε ότι στη μόνη περίοδο που έπεσε μέσα η Public Issue ήταν στις εκλογές του '04. Πριν και μετά από τότε έχει ένα θέμα, με την εκλογική προσέγγιση ...δεν συναντιούνται πουθενά!!!

    • ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
      ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. @ Wolf 30/05/2012 23:49:35

      Έψαξα και δεν βρήκα τίποτα που να έπιβεβαιώνει αυτό που λες. Η public issue έβγαζε δεύτερο κόμμα το ΠΑΣΟΚ. Αστα τώρα.

  6. avanti avatar
    avanti 30/05/2012 16:30:58

    Κανένας δεν μας κάνει για πρωθυπουργός, να καλέσουμε την Μόνικα Μπελούτσι, τι να πω πιά. Αρχίζω να υποπτεύομαι ότι οι απαντήσεις που δίνουν είναι ότι νάναι, άλλα έχουν στο μυαλό τους, ή ίσως τίποτα και άλλα λένε. Κανένας δεν ξέρει που τραβά και που πηγαίνει.
    Είμαστε σε άσχημη θέση. Ο Ελληνας ζει στιγμές μεγάλης παράνοιας. Αρκεί να δει κανείς προσεκτικά τον πίνακα " παράσταση νίκης".

  7. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 30/05/2012 16:31:32

    Τα έχουμε ξαναπεί, ανακεφαλαιώνω:
    Οι εκλογικές μάχες κερδίζονται στο "κέντρο". Η πόλωση ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ φέρνει συρροή και στους 2, αλλά η λανθασμένη τακτική "πανδεξιου" μετώπου της ΝΔ, δίνει μάλλον πλεονέκτημα του ΣΥΡΙΖΑ προς το "κέντρο".
    Το ΠΑΣΟΚ (με Τσοχατζό να κρέμεται από πάνω ανάποδα σαν ψόφιο βαμπίρ) είναι σε πολύ δύσκολη θεση.
    Η ΔΗΜΑΡ ίσως γίνει και 3ος πόλος. Αποκτά στρατηγική θέση για την κυβερνησιμότητα, χειρίζεται έξυπνα τον αποκλεισμό κάθε αυτοδυναμίας και οι ψηφοφόροι θα την ανταμείψουν.
    Όλα όμως μπορούν να νατραπούν από γεγονότα εξωτερικά, και οι Ελληνικές εκλογές να κριθούν στην ...Ισπανία.

    • EVANGELOS avatar
      EVANGELOS @ Ο Θείος 30/05/2012 17:46:20

      το τελευταιο γίνεται όλο και πιο πιθανό ... θα "γελάσουμε" πολύ πάντως αν αποτύχει παταγωδώς και στην Ισπανία η "μαγική" συνταγή λιτότητα εις τον κύβο !!! ... θα φλερτάρει με 40αρια μετά ο "εθνοπροδότης" και άντε να μας μάζέψετε εμάς τους "άπλυτους"

    • ΘΟΔΩΡΟΣ Κ avatar
      ΘΟΔΩΡΟΣ Κ @ Ο Θείος 30/05/2012 18:17:55

      Μπράβο Θείο!!!
      Αποφεύγω συστηματικά να μπω σε αυτή τη συζήτηση γιατί εγώ και κάποιοι φίλοι μου καταντήσαμε γραφικοί με το να λέμε κάτι τέτοια, αλλά δεν άντεξα βλέποντας τα παράλογα.
      Έχεις απόλυτο δίκιο, αλλά στο κουφού τη πόρτα.....πάρε τη πόρτα και φύγε τρέχοντας.

  8. GreekInLux avatar
    GreekInLux 30/05/2012 16:50:57

    τι σημαίνει "χρονοσειρά δεδομένων πρόθεσης ψήφου";

  9. ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΙΜΟΣ avatar
    ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΙΜΟΣ 30/05/2012 16:51:46

    ευθύνη

  10. eviotis avatar
    eviotis 30/05/2012 16:57:58

    ΜΑΛΑΚΙΕΣ ΣΤΟΝ ΚΥΒΟ Η ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΕΠΙΡΟΗΣ. ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΧΕΙ ΕΝΑΝ ΠΙΝΑΚΑ ΜΕ ΤΑ ΑΝΩΤΑΤΑ ΚΑΙ ΚΑΤΩΤΑΤΑ ΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΚΟΜΜΑΤΩΝ. ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΑΝΑΡΤΗΣΤΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟΝ .ΕΚΕΙ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΤΗΣ ΑΠΑΤΗΣ ΚΑΘΩΣ ΟΥΤΕ ΛΙΓΟ ΟΥΤΕ ΠΟΛΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΡΘΕΙ ΚΑΙ Η Ν.Δ ΠΡΩΤΗ!!! ΑΠΟΡΙΑ, ΜΕ ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΕΣΤΩ ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΠΟΣΟΣΤΑ ΚΑΙ ΑΝ ΜΗΔΕΝΙΣΟΥΝ ΑΚΟΜΗ ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΑΝΤΑΡΣΥΑ Κ.Λ.Π ΠΩΣ ΦΤΑΝΕΙ Ο ΣΥΡΙΖΑ 30%. ΑΠΛΑ ΕΠΙΚΑΙΡΑ ΧΩΡΙΣ ΤΡΙΨΑ ΠΛΕΟΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΚΑΙ ΚΟΥΡΗΔΕΣ ΜΕ ΑΥΡΙΑΝΗ -ΚΟΝΤΡΑ- ΠΑΡΟΝ ΠΑΙΖΟΥΝ ΠΑΛΙ ΤΑ ΓΝΩΣΤΑ ΤΟΥΣ ΒΡΩΜΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ.ΕΓΩ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝΘΡΩΠΟ ΠΟΥ ΨΗΦΙΣΕ ΚΑΜΜΕΝΟ 'Η ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΝΑ ΨΗΦΙΖΕΙ ΤΣΙΠΡΑ ΑΥΤΤΩΡΑ

  11. Mπροστα και Δεξια avatar
    Mπροστα και Δεξια 30/05/2012 16:58:37

    Θειο θα μας τρελανεις τωρα ?Το "δεξιο μετωπο" ειναι το θεμα δηλαδη και ο ΣΥΡΙΖΑ ειναι αυτος που εχει το κεντρο ?Μα δεν εχω ακουσει ποτε τον ΣΥΡΙΖΑ να μιλαει για... κεντρο.Ολο για κυβερνηση της Αριστερας λεει , για προοδευτικη κυβερνηση κτλ , ουτε καν για ΚεντροΑριστερα.Ποιος λοιπον επιδιωκει μια πολωση ?
    Και προσωπικα το εχω ξαναπει : ειμαι υπερ της πολωσης σε αυτες τις εκλογες διοτι με αυτην θα ξεκαθαρισουνε ορισμενα πραγματα.Θα ειναι ολοι αναγκασμενοι να μιλησουνε με πραγματικους ορους και ξεκαθαρα , διοτι την επομενη για οτιδηποτε συμβει στο Εθνος ΟΥΔΕΙΣ θα μπορει να πει οτι δεν γνωριζε η οτι δεν ειχε ακουσει η οτι δεν περιμενε τοσο σοβαρο το εκαστοτε προβλημα.

    • avanti avatar
      avanti @ Mπροστα και Δεξια 30/05/2012 17:11:04

      Αγαπητέ μία μικρή παρέμβαση αν επιτρέπεις ..... στο τέλος λες ότι ουδείς θα μπορεί να πει ότι δεν γνώριζε ή δεν είχε ακούσει. Κι όμως, θα μπορεί να το πει με μεγάλη άνεση, οι εξελίξεις όπως πιθανόν κι εσύ βλέπεις είναι ραγδαίες, κάθε μέρα που ξημερώνει η ΕΕ βρίσκεται αντιμέτωπη με νέα προβλήματα που κατ΄επέκταση επιδρούν και σε εμάς. Καμμία σημερινή πρόβλεψη δεν ισχύει αύριο. Να ξαναπούμε ότι η ανάπτυξη στην Ευρωζώνη για το 1ο τρίμηνο ήταν μηδενική. Αυτό από μόνο του μας λέει πολλά. Η κρίση λόγω της ύφεσης είναι πολύ μεγάλη και κανένας δεν τολμά να το παραδεχτεί. Εκεί είναι το κλειδί, στην ανάκαμψη - ανάπτυξη. Υπάρχουν όμως χρήματα γι αυτόν τον σκοπό? Υπάρχουν όμως τομείς που μπορεί να πραγματοποιηθεί η ανάπτυξη? Ισως τελικά βρισκόμαστε στο τέλος ενός κύκλου που κλείνει. Πάντως το σίγουρο είναι ότι στα κέντρα αποφάσεων στην ΕΕ δεν μιλάνε με ανοιχτά χαρτιά, όλο μισόλογα, μισές αποφάσεις, δεν αναδεικνύουν το πρόβλημα στην ρίζα του. Και εμείς εδώ χωριστήκαμε σε μνημονιακούς & αντιμνημονιακούς!

      • Μηχανικός avatar
        Μηχανικός @ avanti 30/05/2012 18:38:57

        Όπως τα λες. Εδώ ο κόσμος καίγεται και ...

    • Απορών avatar
      Απορών @ Mπροστα και Δεξια 30/05/2012 17:32:07

      Έχει δίκιο ο Θείος... Αρκεί μια απλή ανάλυση των εδώ και δεκαετίες απαντήσεων στην απλή ερώτηση "που τοποθετείτε τον εαυτό σας"... Η "δεξιά" στροφή της ΝΔ με του κ. Σαμαρά απομάκρυνε πολλούς μετριοπαθείς ψηφοφόρους της ΝΔ και το κακό είναι ότι η επαναφορά της κ. Μπακογιάννη μετά το μνημόνιο ίσως φοβίσει περισσότερους επειδή την ταυτίζουν με την οικονομική "δεξιά".
      Υπάρχει πρόβλημα το οποίο θα μπορούσε να λυθεί ίσως μόνο με την εκ των προταίρων συμφωνία σε προτεινόμενο πρωθυπουργό από την κεντροαριστερά το οποίο να τα έχει βάλει με το παλαιό λαϊκιστικό ΠΑΣΟΚ. Με μια τέτοια επιλογή η ΝΔ θα σάρωνε... Τώρα μπορούμε να ελπίζουμε μόνο σε μια επανάληψη του Μαΐου στην καλύτερη περίπτωση... και δυστυχώς ο κ. Σαμαράς σε κυβέρνηση συνεργασίας δύσκολα θα αναλάβει πρωθυπουργός οπότε δεν καταλαβαίνω γιατί να μην έχουν κάνει ήδη αυτό που λέω παραπάνω... ώστε να δοθεί η δυνατότητα για μελλοντική ανάληψη της πρωθυπουργίας από τον κ. Σαμαρά.
      Δυστυχώς τα περί "λαϊκής δεξιάς" κτλ. δεν περνάνε... Μπερδεύουμε τον λαϊκό κόσμο με αυτούς που αυτοπροσδιορίζονται ως "λαϊκοί δεξιοί" αλλά οι τελευταίοι ζήτημα να είναι ένα 10-15% στην Ελλάδα...

  12. Ted avatar
    Ted 30/05/2012 17:09:57

    Τι το περίεργο έχει η απάντηση στην ''παράσταση νίκης'';

  13. avanti avatar
    avanti 30/05/2012 17:23:39

    Βρίσκετε εσείς καμία λογική στο ότι το 13% των ερωτηθέντων απαντά ότι ΚΑΝΕΝΑ κόμμα δεν θα κερδίσει, ανεξάρτητα από τι θα ψηφίσει ... Πως είναι δυνατόν, κάποιος τέλος πάντων θα είναι πρώτος. Το δε 17% δεν ξέρει, δεν απαντά! Δεν μπορεί να κάθεσαι να ακούς & να απαντάς τόση ώρα στις ερωτήσεις και να μην ξέρεις...... αν βαριέσαι το κλείνεις και τελειώνεις. Δεν μπορεί, κάτι θα ξέρεις, κάτι θα υποψιάζεται, εκτός αν ήσουν στην ζούγλα του Αμαζωνίου το προηγούμενο διάστημα.
    Ακόμη δε, 1% πιστεύει ότι θα κερδίσει το πασοκ και ακόμη 1% πιστεύει ότι θα κερδίσει άλλο κόμμα! Αλληλούϊα δηλαδή. Υπό μία έννοια για ΝΔ & σύριζα το αποτέλεσμα φαίνεται πιό λογικό.

    • Ted avatar
      Ted @ avanti 30/05/2012 18:44:36

      Για το 1% του ΠΑΣΟΚ δεν νομίζω πως χρειάζεται να πούμε κάτι παραπάνω... είναι απλά 1%.
      Το ίδιο ισχύει και για αυτούς που απάντησαν ''άλλο κόμμα''.
      Στο 17% του ΔΓ/ΔΑ, αρχικά δεν γνωρίζουμε πως κατανέμεται το ποσοστό στις 2 επιλογές. Επίσης μπορεί απλά κάποιοι να μην θέλουν να απαντήσουν ή να μην γνωρίζουν την απάντηση σε μια τέτοια ερώτηση η οποία ουσιαστικά σου ζητά να κάνεις μία πρόβλεψη (Προσωπικά θεωρώ λίγο ανούσια τη συγκεκριμένη αφού κατά κάποιον τρόπο απαντάς ότι και η πλειοψηφία των (πρόσφατων) δημοσκοπήσεων που έχουν δημοσιευτεί μέχρι εκείνη τη στιγμή - άλλωστε όσο μεγάλη ''επαφή'' και να έχεις με την κοινωνία, π.χ. λογω επαγγέλματος ή ο,τιδήποτε άλλο, αυτή παραμένει ελάχιστη σε σχέση με το σύνολο του πληθυσμού. Σε τοπικό επίπεδο αυτό μπορεί να είναι δυνατό, αλλά μέχρι εκεί.). Επίσης, όσον αφορά αυτούς που λένε πως η ''παράσταση νίκης'' δημιουργεί μία δυναμική, σε αυτό δεν έχουν καταλήξει ούτε οι πιο γνωστοί εκλογολόγοι αφού υπάρχουν 2 αντίρροπα φαινόμενα που μπορεί να εμφανιστούν (bandwagon effect και underdog effect - θα συμφωνήσω βέβαια πως κυρίως μνημονεύεται το πρώτο αλλά αυτό ίσως γίνεται και για λόγους τακτικής).
      Για το 13% δεν θα διαφωνήσω ιδιαίτερα μαζί σου, το μόνο που ίσως μπορώ να σκεφτώ είναι ότι κάποιος μπορεί να εκφράζει την απαξίωσή του προς το διαφαινόμενο αποτέλεσμα των εκλογών το οποίο τον βρίσκει απολύτως αντίθετο (π.χ. κάποιος σκληροπυρηνικός οπαδός κάποιου κόμματος εκτός από τα 2 που φαίνεται να διεκδικούν την 1η θέση σε αυτές τις εκλογές).
      Κοίτα.. για να λέμε την αλήθεια η διαφωνία μας δεν ήταν ουσιαστική, απλά επειδή έχω πήξει στο διάβασμα για κάτι εξετάσεις που δίνω, είπα να κάνω ένα διάλειμμα και γι'αυτό έκατσα και έγραψα όλο αυτό το κατεβατό.
      Φιλικά!

  14. GSV avatar
    GSV 30/05/2012 17:29:31

    Χμμ.. Συμφωνα με τη δημοσκοπηση ο Συριζα εχει αυξησει την εκλογικη του επιρροη κατα 80% σε σχεση με το αποτελεσμα της 6ης μαιου. Δηλαδη σε 24 ημερες προσελκυσε περιπου 900.000 νεους ψηφοφορους (38.000 νεους ψηφοφορους για καθε ημερα που περασε απο την 6η Μαιου ως σημερα). Λαμβανοντας υποψη οτι η ΝΔ εχει αυξησει τα ποσοστα της κατα 7 περιπου ποσοστιαιες μοναδες σε συνδυασμο με τις υποχωρησεις των μικροτερων κομματων που δεν δικαιολογουν σε καμια περιπτωση την συνολικη αυξηση του 20% των δυο πρωτων κομματων (ΝΔ και Συριζα), ερχομαστε στο εξης συμπερασμα. Οτι η αναγωγη ως προς τους αναποφασιστους εχει γινει τελειως μονοπλευρα. Διοτι οι 7 μοναδες αυξηση της ΝΔ δικαιολογουνται εν μερει απο τη μειωση των ποσοστων του ΛΑΟΣ, των Α.Ε. και της Χ.Α. καθως και απο τον επαναπατρισμο ψηφων απο τη ΔΗΣΥ.Το ποστο που εμφανιζει ο Συριζα στη δημοσκοπηση μπορει να δικαιολογηθει μονο εαν θεωρησουμε οτι σχεδον το συνολο των αναποφασιστων ψηφιζει Συριζα. Καπου βρωμαει το ψαρι...

    • tzager avatar
      tzager @ GSV 30/05/2012 19:20:42

      @GSV

      Φίλε μου ξεχνάς πάντως ότι ένα 19% του εκλογικού σώματος ψήφισε κόμματα που έμειναν εκτός Βουλής (Οικολόγους, Λα.Ο.Σ., Δη.Συ., Δράση, Δημιουργία Ξανά, Αντ.Αρ.Συ.Α. και λοιπά)!!!

      Αν υπολογήσεις ότι η Ν.Δ. συσπειρώνει το 70% των ψηφοφόρων της Δη.Συ., τους μισούς ψηφοφόρους του Λα.Ο.Σ., το 4-5% των ψηφοφόρων του Πα.Σο.Κ., το 15-20% των ψηφοφόρων των Αν.Ελ. και το 15% της Χ.Α. καταλαβαίνεις πώς προκύπτει αυτό το +7,5%.

      Αντίστοιχα, αν υπολογήσεις ότι ο Συ.Ριζ.Α. προσελκύει στις τάξεις του το 40% αυτών που ψήφισαν Κ.Κ.Ε., το 20% των ψηφοφόρων των Αν.Ελ., το 50% αυτών που ψήφισαν Οικολόγους, το 80% αυτών που ψήφισαν αντιμνημονιακούς σχηματισμούς (Δεν Πληρώνω, Ε.Πα.Μ. και άλλα) ή κόμματα της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς (Αντ.Αρ.Συ.Α και λοιπά) και τέλος το 8-10% των ψηφοφόρων του Πα.Σο.Κ αντιλαμβάνεσαι ότι αυτή η δεξαμενή είναι πολύ μεγαλύτερη από την αντίστοιχη της Ν.Δ.!

  15. GreekInLux avatar
    GreekInLux 30/05/2012 17:30:18

    ωχ ελάτε τώρα, ξανόστεψε το ίδιο και το ίδιο επιχείρημα. Μας φταίει μονάχα ο εξωτερικός εχθρός που τον προσωποποιούμε στους τραπεζίτες και στους αξιωματούχους της ΕΕ. Για τον εσωτερικό εχθρό δεν λέτε τίποτα και ποτέ...γαργάρα. Όσο για τα Ντοραντώνης δεν θα σας παραθέσω κανένα απολύτως άλλο επιχείρημα εκτός από τα ΣΥΡΙΖΟΠΑΣΟΚ, Τσιπρανδρέου, Κοτσακοτσίπρα, Αλεξολούκα και Αρσεναλέξη...

  16. Κρίτων avatar
    Κρίτων 30/05/2012 17:36:52

    Τι κρύβεται πίσω από τον ΣΥΡΙΖΑ
    Εκτός από τους παραδοσιακούς οπαδούς και άνεργους απολυμένους πολύς κόσμος δεν το δείχνει αλλά κρύβεται πίσω από τον ΣΥΡΙΖΑ. Ο κόσμος περιμένει να κρατήσει τα κεκτημένα του πίσω από την θολούρα του . Δεν θέλει να πληρώσει φόρους, δεν θέλει να εκσυγχρονιστεί το κράτος,δεν θέλει να κόβει αποδείξεις, να έχει δέκα ακίνητα και να δηλώνει αφορολόγητο 12000 ,να μην ρωτά κανένας τον δημόσιο υπάλληλο τι δουλειά κάνει και τι παράγει,να έχει πιθανότητα διορισμού σε κρατικές επιχειρήσεις.τράπεζες , κάπου τέλος πάντων να βολέψει το παιδί του,ο συνταξιούχος να ξαναπάρει την παλιά σύνταξη πίσω,ο οτετζής τονΟΤΕ,ο Δεητζής το άσα θέλω παίρνω συν ταξίδια, ο εργολάβος την εικονική αμοιβή σε εικονικά έργα,ο δήθεν τυφλός ένα άλλο επίδομα,ο γιατρός τα φακελάκια ...θέλετε και άλλα.; Ο εκσχυγχρονισμός του κράατους φέρνει αντίδραση ,δηλαδή περνά ΣΥΡΙΖΑ.¨οσοι τώρα έχουν μία αλλεργία στην αριστερά ααπό τους προηγούμενους πάνε Καμμένο,Χρυσή Αυγή!

    • anonymous avatar
      anonymous @ Κρίτων 30/05/2012 17:55:44

      Kαι όσοι θέλουν τον εκσυγχρονισμό πάνε με το .... Σημίτη :D :D :D :D

      Τέτοια να λέμε και μετά να απορούμε για τις εκλογικές σφαλιάρες :( :( :( :( :(

  17. anonymous avatar
    anonymous 30/05/2012 17:51:51

    Για να τελειώνει το παραμύθι με τις αξιόπιστες ή μη εταιρείες δημοσκοπήσεων, ιδού εδώ μια συνολική και συγκριτική με τα αποτελέσματα των εκλογών της 06/05, παρουσίαση όλων των μετρήσεων όλων των εταιρειών.

    h--p://alepouda.blogspot.com/2012/05/blog-post_28.html

    Τα συμπεράσματα δικά σας...

    • drider avatar
      drider @ anonymous 30/05/2012 18:30:37

      Για όσους ξέρουν από χρονοσειρές τα αποτελέσματα "κανονικοποιούνται" βάσει των προηγούμενων μετρήσεων.

      h**p://graphics.thomsonreuters.com/12/05/GR_GreecePolls.html

    • GreekInLux avatar
      GreekInLux @ anonymous 30/05/2012 18:53:07

      Διορθώστε με εάν κάνω λάθος. Δεν βλέπω όμως να προκύπτει, από τον πίνακα που δώσατε, ότι οι 2 αυτές εταιρείες (VPRC & Public Issue) έχουν πέσει απόλυτα "μέσα" στις προβλέψεις τους κατά την προηγούμενη προεκλογική περίοδο σε ότι αφορά τουλάχιστον το ΣΥΡΙΖΑ. Η μεν Public Issue στις 11.04 του έδινε 13% (- 3,7%) η δε VPRC το ίδιο ποσοστό στις 19.04. Η τελευταία στην ίδια ημερομηνία έδινε στη ΝΔ 22%. Άρα μάλλον η αξιοπιστία της πάει περίπατο, εκτός εάν εννοείτε ότι θα ονομάσουμε επιτυχία, μετεκλογικά, το να συμβεί και πάλι το ίδιο αλλά με αντίστροφους αυτή το φορά ρόλους. Γιατί εκεί βλέπω εγώ (μπορεί να κάνω λάθος) τη μοναδική επιτυχία της εν λόγω εταιρείας. Ότι δηλαδή ήρθε 1η η ΝΔ και 2ος ο ΣΥΡΙΖΑ (κοιτώντας για μια ακόμα φορά τον πίνακα πριν χτυπήσω το "αποστολή σχολίου" διαπιστώνω ότι ούτε το τελευταίο ισχύει...ο ΣΥΡΙΖΑ σύμφωνα και με τις δύο αυτές εταιρείες ήταν πάντα 3ος μετά το ΠΑΣΟΚ...)

  18. constantinos avatar
    constantinos 30/05/2012 18:02:49

    Στιs εκλογεs του 1920 οι βασιλικοι με τον Γουναρη κερδισαν τιs εκλογεs υποσχομενοι να φερουν πισω το στρατευμα αμεσα διατηρωνταs ταυτοχρονα τιs κτησειs στην Μικρα Ασια . Tα αποτελεσματα των ανωτερω υποσχεσεων ειναι πιστευω σε ολουs γνωστα. To μεν στρατευμα γυρισε αλλα μετα απο 2 χρονια ηττημενο οι δε προαιωνιεs πατριδεs χαθηκαν για παντα. Μεσα στουs στρατιωτεσ που γυρισαν συντεταγμενα με τον Πλαστηρα ηταν και συγχωρεμενοs πατεραs μου. Οι υπαιτιοι των ανωτερω κατηγορηθηκαν για εσχατη προδοσια και τουφεκισθησαν. Σημερα λεει ο πιθανοτατα μοιραιοs ανθρωποs για την Ελλαδα περιπου τα ιδια . Δυστυχωs δεν εχουμε διδαχθει απο την ιστορια . Τα αποτελεσματα αυτων των καταστροφικων πολιτικων μετα την αυτοδυναμια που τοσο φιλαρεσκα οι Συριζεοι σχολιαστεs επικαλουνται θα τα δουμε πολυ συντομα. Τοτε ομωs θα ειναι πολυ αργα.

  19. Free Mind avatar
    Free Mind 30/05/2012 18:11:31

    Όταν όλο το εγχώριο και το διεθνές πολιτικο-οικονομικό κατεστημένο 'την πέφτουν' άγρια και απροκάλυπτα -είτε άμεσα είτε έμμεσα- στο Συ.Ριζ.Α. και τον αρχηγό του, τι περιμένετε να συμβεί..???

    Με ατυχείς δηλώσεις του τύπου "... ο Τσίπρας είναι ο αρχηγός του λόμπυ της δραχμής..." και "... 5 μέλη της πολιτικής γραμματείας του Συ.Ριζ.Α. ήταν μάρτυρες υπεράσπισης της 17Ν..", και με εξώφθαλμα μεροληπτικές ανακοινώσεις όπως αυτής της Εθνικής Τράπεζας, ο πολιτικός φορέας και το πολιτικό πρόσωπο που τους ασκείται τέτοια γενικευμένη πολεμική καθίστανται συμπαθείς στη συνειδηση των πολιτών!!!

    Αν συγκρίνουμε τα στοιχεία της σημερινής μέτρησης της VPRC (25-29/5) με την προηγούμενη μέτρησή της (22-24/5) μπορούμε να εξάγουμε χρήσιμα συμπεράσματα για την έκβαση των πραγμάτων κατά την προεκλογική περίοδο που διανύουμε.

    (1) Η εκλογική επιρροή της Ν.Δ. έχει αυξηθεί κατά 0,5% και η αντίστοιχη επιρροή του Συ.Ριζ.Α. αυξήθηκε κατά 1,5% την ίδια περίοδο! Άρα η διαφορά ανάμεσα στα δύο κόμματα διευρύνθηκε κι άλλο τις τελευταίες πέντε ημέρες και φτάνει στις 3,5 μονάδες σήμερα.
    (2) Η Ν.Δ. φαίνεται να σταθεροποιεί τις δυνάμεις της, ενισχυόμενη ελαφρά από μέρος των ψηφοφόρων της Δημιουργίας Ξανά που χάνει το 1/3 της δύναμής της σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα.
    (3) Ο Συ.Ριζ.Α. όμως φαίνεται να συσπειρώνει στις τάξεις του πρώην ψηφοφόρους των Οικολόγων, της Αντ.Αρ.Συ.Α. και των λοιπών κομμάτων, που συνολικά σημειώνουν πτώση 2% σε πέντε μέρες!
    (4) Το Πα.Σο.Κ. διατηρεί τις δυνάμεις του καιπαραμένει στο 12,5%.
    (5) Οι Ανεξ. Έλληνες και το Λα.Ο.Σ. ενισχύονται (ελαφρά) από την σημαντική πτώση της Χ.Α. κατά 1% σε λίγες μέρες.
    (6) Το Κ.Κ.Ε. και η Δημ.Αρ. καταγράφουν ανοδικές τάσεις στα ποσοστά τους, κυρίως λόγω της πτώσης της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς και των Οικολόγων αντίστοιχα.

    Πρόβλεψή μου είναι ότι το ισχυρό ρεύμα που καταγράφει ο Συ.Ριζ.Α. στην κοινωνία είναι δύσκολο έως αδύνατο να ανακοπεί και είναι πολύ πιθανό να δούμε τα ποσοστά του να σκαρφαλώνουν και πέρα του 30% όσο πλησιάζουμε στην ημέρα των εκλογών.

  20. Aris. A avatar
    Aris. A 30/05/2012 18:15:08

    Για την ΝΔ ισχύει η παροιμία με την μέρα τα μπάζω με την μέρα τα βγάζω τι έχουν και ψοφάν τα έρμα.

    Με την τοποθέτηση του μικρού Καραμανλή στα Σέρρας ολοκληρώθηκαν τα ψηφοδέλτια που εκφράζουν μια κοινωνία που βράζει στα όρια της κατάρρευσης και ζητά τερματισμό της φαυλοκρατίας της οικογενειοκρατίας της μετριοκρατίας.

    Στον Σύριζα επιτίθεται η γνωστή για την διαφάνεια της και την πολιτική της σοβαρότητα κυρία Ντόρα Μπακογιάννη.

    Η υπόδικος για το αδήλωτο 1000000 ευρώ (ψιλοποσά) και εκμεταλλευόμενη για πολλοστή φορά την στυγερή δολοφονία του άνδρα της αυτή που μόλις πριν είκοσι η μερών δήλωσε ότι αποχωρεί αν δεν μπει στην βουλή αλλά επέστρεψε να σώσει την χώρα αποτελεί το βαρύ πυροβολικό της ΝΔ.

    Ο κύριος Κακλαμάνης χθες στην ΝΕΤ θύμιζε τον Κακλαμάνη που διασύρθηκε από τον Καμίνη.

    Απορώ γιατί σας κάνει εντύπωση τα ποσοστά του Σύριζα.

    Καλόπιστα περιμένω με επιχειρήματα κάποιον να πείσει μέσα από αυτήν την ιστοσελίδα γιατί όσοι είναι στο περιθώριο της κοινωνίας πρέπει να ψηφίσουν και να ελπίζουν σε ένα κόμμα που διοικείται τους Μητσοτάκηδες τους Καραμανλήδες τους Βαρβιτσιώτηδες όλο το παλάτι της χώρας και όχι από τους Συριζαίους που τουλάχιστον δεν είναι μπλεγμένοι σε σκοτεινές οικονομικές ιστορίες.

    Να υπενθυμίσω ότι ο Σύριζα στις προηγούμενες εκλογές γκάζωσε το τελευταίο δεκαπενθήμερο.

    • anonymous avatar
      anonymous @ Aris. A 30/05/2012 20:11:50

      αν συνυπολογίσεις ότι στο Σύριζα μεταφέρεται ταχύτατα και αυτούσιος ο μηχανισμός του ΠΑΣΟΚ, μέχρι για Λαλιώτη λένε έστω κι αν διαψεύδεται, δένει το γλυκό.

  21. δημης avatar
    δημης 30/05/2012 18:19:38

    ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΟ.ΕΥΡΩ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΟΥΣ...ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ ΤΟΥ.... ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΧΙΖΟΦΡΕΝΕΙΑ...

  22. wx avatar
    wx 30/05/2012 18:41:55

    όχι και νέα η εκλογική εκτίμηση, καμιά δεκαριά χρόνια την χρησιμοποιούν τρεις εταιρείες...

  23. theo1611 avatar
    theo1611 30/05/2012 18:53:33

    Το θεμελιώδες ερώτημα στο οποίο πρέπει να απαντήσει άμεσα (με πράξεις) η ΝΔ είναι γιατί ενώ έχει συντριπτική παράσταση νίκης (λογικό και αναμενόμενο) δεν την καρπώνεται επαρκώς στις "εκλογικές εκτιμήσεις", στις "προθέσεις ψήφου" κλπ.

    Hint: 1. Ανεπαρκές πρόγραμμα 2. Ανεπάρκεια Προσώπων 3. Εκλογικό σύστημα 4. Βαρυτάτη ευθύνη της τριετίας 2004-2007 και εν συνεχεία της διετίας 2007-2009 5. Ανειλικρίνεια, 6. ....

  24. Nik avatar
    Nik 30/05/2012 19:08:41

    "ο πολιτικός φορέας και το πολιτικό πρόσωπο που τους ασκείται τέτοια γενικευμένη πολεμική καθίστανται συμπαθείς στη συνειδηση των πολιτών!!! "

    Δηλαδή η αλήθεια, που είναι αντικειμενικά καταδικαστική για τις θέσεις Σύριζα, δρα υπέρ του!!! Αβυσσος η ψυχή του Ελληνα ψηφοφόρου. Ο δήθεν πιο πολιτικοποιημένος Ευρωπαίος επιρρεπής σε bandwagon effect και αμείλικτα αμφίρροπος.

    Και να μην ξεχνάμε ότι οι εκλογές είναι απλώς ο πρώτος γύρος. Επεται το ρεζιλίκι των διερευνητικών κλπ όπου θα ξαναδούμε τα κομματικά μπαϊράκια τύπου "χωρίς αυτόν που καταδικάζω δεν γίνεται κυβέρνηση".

    Και ταυτόχρονα το ταμείο αδειάζει επικίνδυνα.

  25. Γιάννης avatar
    Γιάννης 30/05/2012 19:15:08

    Βέβαια ο καθένας λέει ότι πιστεύει, έτσι λοιπόν θα πω κι εγώ αυτό που νομίζω. Στις εσωτερικές εκλογές του Νοεμβρίου 2009 ψήφισα το Σαμαρά για να καθαρίσει το κόμμα από βαρωνίες κτλ. Όποιος θέλει να δει καθαρά μια κια μιλάμε για συσπείρωση της ΝΔ διότι εκεί πάσχουμε, αν ήταν ο Καραμανλής πρόεδρος τη δεδομένη στιγμή θα πήγαινε καροτσάκι τον Τσίπρα στις εκλογές. Είναι φανερό ότι καλώς ή κακώς ο Αλεξέι Τσιπροφ ΑΣΧΕΤΑ με αυτά που λέει κι αν μπορεί να τα κάνει έχει ανοδική τάση που προσεγγίζει την πρωτιά. Είχα ξαναγράψει ότι αφού χάθηκαν Αθήνα-Θεσσαλονίκη στις 6 Μαΐου αποκλείεται αυτές οι περιοχές σε τόσο μικρό διάστημα να ψηφίσουν διαφορετικά. Είναι βαρόμετρο δυστυχώς.

    • rasputin avatar
      rasputin @ Γιάννης 30/05/2012 20:19:17

      Η Αττική είναι το μεγάλο πρόβλημα , με τα εκατομμύρια ψηφοφόρων και την μεγάλη διαφορά υπέρ του Σύριζα . Δεν ξέρω τι γίνεται εκεί , πόσο τρέχουν τα στελέχη και τι μπορούν να μαζέψουν .
      Επειδή ζω στην Θεσσαλονίκη , η Α΄ χάθηκε με μικρή διαφορά αλλά αυτήν την στιγμή η ΝΔ είναι μπροστά . Στην Β΄ έτσι κι αλλιώς ο Σύριζα ήταν δεύτερος και θα παραμείνει . Η πόλη είναι μικρότερη , το πόρτα-πόρτα και το πίτσι-πίτσι ευκολότερο , άσε που ο Πανίκας έχει ξεκινήσει τις περιοδίες (που όσο κι αν σας φαίνεται αστείο ο λαϊκός αυτός τύπος επηρεάζει αρκετό κόσμο)

      • Βούρδουλας avatar
        Βούρδουλας @ rasputin 31/05/2012 08:43:05

        Συμφωνώ απόλυτα για θεσσαλονίκη, αυτό που βλέπω, από δείγμα θα έλεγα αρκετά έως πολύ μεγάλο, είναι μεταστροφή του κόσμου. Ο,τι ψηφίσαμε, ψηφίσαμε, τώρα νδ. Αυτό είναι σαφές, το βλέπω κάθε μέρα και από κόσμο που δεν θα το πίστευα ποτέ πως θα το έβλεπε έτσι.

        Συμφωνώ επίσης πως όλο το παιχνίδι θα παιχτεί απ' ότι φαίνεται στην αττική, εκεί είναι μαζεμένος όλος ο κόσμος και εκεί είναι που ένα πρόσφατο γκάλοπ έδινε προβάδισμα στον σύριζα έναντι της νδ κάπου στο 28-30 με 13-15.

        Ο -τουλάχιστον- λαϊκός (έως γραφικός και ακόμα χειρότερα) ψωμιάδης, αυτό που κάνει στις λαϊκές περιοχές της θεσσαλονίκης θα φέρει αποτέλεσμα αφού έχει τον τρόπο που χρειάζεται σε τέτοιες περιστάσεις.

        Η ίδια μέθοδος θα μπορούσε να πιάσει στις αντίστοιχες περιοχές της αττικής. Θα συμβούλευα ή να τον κατεβάσουν κάτω για να παίξει το παιχνίδι του ή να ανακαλύψουν κάποιον άλλο (δεν βλέπω ποιον) που να μπορεί να παίξει τον ίδιο ρόλο.

  26. rasputin avatar
    rasputin 30/05/2012 19:30:42

    Προσωπική μου εκτίμηση , ότι εκτός συγκλονιστικών εξελίξεων , η ΝΔ δύσκολα θα ξεπεράσει ένα ποσοστό της τάξης 26-28% .
    Παρά την φανερή επανάκαμψη μεγάλου μέρους της παλιότερης εκλογικής της δύναμης , υπάρχουν παραδοσιακοί ψηφοφόροι της οι οποίοι αποκλείεται να επιστρέψουν στην παρούσα φάση .
    Ένα συγκλονιστικό απρόοπτο που θα μπορούσε να συμβεί θα ήταν ένα επιτυχημένο επιδέξιο άνοιγμα προς το κέντρο . Ναι είναι πολύ δύσκολο να γίνει αποτελεσματικά και σε λίγο χρόνο , αλλά εκεί βρίσκονται δεξαμενές ψήφων που θα μπορούσαν να κλειδώσουν την πρωτιά .
    Ένα δεύτερο και σαφώς ευκολότερο συγκλονιστικό απρόοπτο , θα ήταν να μετριαστούν οι επιθέσεις στον Σύριζα οι οποίες τον τροφοδοτούν με ψήφους ανθρώπων που λειτουργούν με συμπάθεια προς τον αδύναμο , αλλά και ενδόμυχα αποδέχονται το παιδιάστικο "για να τον κατηγορούν όλοι , φαίνεται έχει δίκιο και οι υπόλοιποι τον φοβούνται" . Χώρια που σε πολλούς πιάνουν τόπο τα αντιδεξιά , δήθεν φιλολαϊκά και ψευτοπροοδευτικά συνθήματα.
    Δυστυχώς όμως , ακόμα και ο πιο αδαής όπως και ο πιο ενημερωμένος ψηφοφόρος έχουν από μία ψήφο .
    Εάν χαμηλώσουμε λίγο την μπάλα η κουβέντα θα πάει στις θέσεις του Σύριζα οι οποίες ακόμα περνάνε σε δεύτερη μοίρα , αφού πρωτίστως κυριαρχεί η ψευδαίσθηση ότι όλοι τον κυνηγάνε . Όσο αναφέρονται στο τι θα κάνουν αύριο χάνουν ψήφους . Αν δεν είχαν πει τόσες μπαρούφες , οι εκλογές θα είχαν κριθεί ήδη υπέρ τους .
    Αφήστε τους να μιλάνε λοιπόν και να εκτίθενται . Και αφήστε ΠΑΣΟΚ , Δημάρ , ΚΚΕ να τους κάνουν κριτική και να τους κόβους ψήφους . Όσοι ψήνονται να ρίξουν Τσίπρα , πιο δύσκολα ακούνε τις αντιρρήσεις των δεξιών απ' ότι των υπολοίπων του αποκαλούμενου "προοδευτικού χώρου" .

  27. η Dimi avatar
    η Dimi 30/05/2012 19:39:28

    Oδυσσέα, γιά τους δημοσκόπους κολπατζήδες ισχύει η σοφή ατάκα του Aρκά: "αυτοί που κάνουν πως ξέρουν τα πάντα εκνευρίζουν εμάς που τα ξέρουμε."

  28. Nikitas avatar
    Nikitas 30/05/2012 19:45:48

    Στην ιστοσελίδα h**p://alepouda.blogspot.de/2012/05/blog-post_28.html υπάρχει μια ενδιαφέρουσα στατιστική ανάλυση που περιλαμβάνει όλες τις δημοσκοπήσεις των προηγούμενων εκλογών. Ο μέσος όρος όλων αυτών των δημοσκοπήσεων, δείχνει ότι έπεσαν πολύ κοντά (±0,5%) στα πραγματικά αποτελέσματα για ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΚΚΕ και σχετικά κοντά (±2-3%) στα αποτελέσματα για ΔΗΜΑΡ, ΑΝΕΛ και ΧΑ. Στο μόνο κόμμα που έπεσαν πολύ έξω, δίνοντας -7.7% από το πραγματικό αποτέλεσμα, ήταν στον ΣΥΡΙΖΑ.

    Έκανα την ίδια στατιστική ανάλυση αλλά με όλες τις 17 φρέσκες δημοσκοπήσεις που δημοσιεύτηκαν μετά τις εκλογές και έως σήμερα (όλες είναι δημοσιευμένες στην ιστοσελίδα eklogika.gr). Ο μέσος όρος όλων των δημοσκοπήσεων (και σε παρένθεση η διακύμανση του μέσου όρου) είναι:

    ΣΥΡΙΖΑ: 24,4% (±3,5)
    ΝΔ: 22,9% (±3,0)
    ΠΑΣΟΚ: 13,6% (±1,2)
    ΑΝΕΛ: 7,8% (±1,2)
    ΔΗΜΑΡ: 6,1% (±0,7)
    ΚΚΕ: 5,4% (±0,6)
    ΧΑ: 4,7% (±0,8)

    Με άλλα λόγια, μπορεί ο ΣΥΡΙΖΑ να βρίσκεται ελάχιστα μπροστά από τη ΝΔ, αλλά με τα διακύμανση να είναι στο ±3,5% και στο ±3,0%, η τελική διαφορά μεταξύ του ενός και του άλλου κόμματος, μπορεί να είναι από ελάχιστη μέχρι και 6,5% η μέγιστη.

  29. GreekInLux avatar
    GreekInLux 30/05/2012 21:33:01

    @ aris. A (30/05/2012 στις 6:15 pm)

    Σε σκοτεινές -οικονομικές- ιστορίες μπορεί να μην μπλέκεται ο ΣΥΡΙΖΑ, σε σκοτεινές -σκέτο- ιστορίες όμως μπλέκεται και με το παραπάνω. Δεν θα βαρεθώ να απαριθμώ ένα σωρό παραδείγματα τα οποία πολλάκις έχουν και εδώ ειπωθεί. Και τα οποία κακώς δεν τα κάνει σημαία της η ΝΔ και επικεντρώνει μόνο στο θέμα της οικονομίας. Όχι πως αυτό δεν είναι το φλέγον, αλλά δεν είναι το μόνο. Γιατί αυτός που θα κληθεί να κυβερνήσει θα χρειαστεί να διαχειριστεί ένα σωρό θέματα που αποτελούν, όχι απλά ορθάνοιχτες, αλλά κακοφορμισμένες πληγές της κοινωνίας. Το λαθρομεταναστευτικό (έχουμε βαρεθεί να το λέμε), το θέμα της δημόσιας ασφάλειας (εκτός και αν η προσφορά του ΣΥΡΙΖΑ στο συγκεκριμένο πρόβλημα θα είναι να σταματήσουν ως διά μαγείας οι μπαχαλάκηδες να καίνε με την πρώτη ευκαιρία την Αθήνα), τα εξωτερικά θέματα, για τα οποία το συγκεκριμένο κόμμα έχει πολλές φορές αναπτύξει τις θέσεις του και οι οποίες δεν κρίνονται και οι πλέον θετικές για τα ελληνικά συμφέροντα...και ένα σωρό άλλα. Αλλά και αν έχουμε όλη την καλή διάθεση να δούμε τον ΣΥΡΙΖΑ ως το γνήσιο εκφραστή του καινούριου, πως θα το κατορθώσουμε αυτό την στιγμή που μεγάλο μέρος του βαθέως ΠΑΣΟΚ προσχώρησε σε αυτόν την ίδια στιγμή που ο αρχηγός του το εγκαλεί για το κατάντημα της χώρας; Πως να τον εμπιστευτούμε όταν εξαπόλυε μύδρους κατά του ΓΑΠ και για το "λεφτά υπάρχουν" του, τη στιγμή που συνεργάζεται με μία εκ των πρώην υπευθύνων της οικονομικής του πολιτικής και πρωτοκλασάτο υπουργό (οικονομίας) επί 1.5 χρόνο στην κυβέρνηση του, η οποία με περισσό θράσος παραδεχόταν ότι υπέγραφε το πρώτο μνημόνιο αφού το ξεφύλλισε 2 ώρες ένα Σάββατο πρωί; Αποτελεί ο ΣΥΡΙΖΑ το καθαρτήριο για όλους αυτούς; η μνήμη οφείλει να είναι μακρά και όχι κοντή μόνο όταν πρόκειται για την "κακιά δεξιά"; Οι κωλοτούμπες είναι ολυμπιακού επιπέδου μόνο όταν γίνονται από το Σαμαρά και τον εκάστοτε Σαμαρά της ΝΔ και όχι όταν γίνονται από τον νέο (αριστερό) λαϊκό ήρωα; Τα παλιά και φθαρμένα υλικά χαρακτηρίζουν μόνο το κόμμα της ΝΔ και όχι τους συριζάιους βουλευτές και πολιτευτές τύπου Γλέζος, Στρατούλης, Παπαδημούλης, Δραγασάκης αλλά και τους δανεικούς; Τι θα είχε γίνει εάν ο ανώτερο - ανώτατο στέλεχος της ΝΔ, όχι είχε πάει μάρτυρας υπεράσπισης, αλλά περνούσε απλά απ' έξω από τα δικαστήρια εποχή που δικαζόταν υπόθεση το ίδιο σοβαρή με αυτή της τρομοκρατίας; Η κυρία Ζωή Κωνσταντοπούλου δεν είναι θυγατέρα πρώην προέδρου του κόμματος (εάν απεχθάνεσαι την οικογενειοκρατία δεν ανέχεσαι ούτε μισό γόνο πολιτικής οικογένειας -προσέξτε δεν δικαιολογώ τη ΝΔ γι αυτές της τις επιλογές- ; Εν συντομία τα του ΣΥΡΙΖΑ είναι σύκα και δεν ακούγονται, όπως ακριβώς συνέβαινε μέχρι πρότινος με το ΠΑΣΟΚ και των υπολοίπων (πρωτίστως της "επάρατου") καρύδια και βροντάνε; Αυτά λοιπόν από εμένα ως μία καλόπιστη απάντηση στους προβληματισμούς που διατυπώσατε για να καταλάβετε γιατί εγώ πιστεύω, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι σε καμία περίπτωση αυτό που προσπαθεί να μας πείσει ότι είναι. Το νέο, το καινούριο, με την καινούρια εναλλακτική πρόταση διακυβέρνησης. Είναι πολύ περισσότερα από αυτό και, δυστυχώς γι αυτόν και τους (νέους) ψηφοφόρους του, πολύ φοβάμαι όχι προς την σωστή, καθαρή και φωτεινή κατεύθυνση. Οι γενικολογίες στο πρόγραμμά του και η πρόθεση να επαναφέρει στο προσκήνιο της δημόσιας ζωής μεθόδους, καταστάσεις και πρακτικές οι οποίες ευθύνονται για τη σημερινή κατάσταση της χώρας μπορούν επίσης να λειτουργήσουν ως επεξήγηση για κάποιον έτσι ώστε να πάει στην κάλπη έχοντας επιλέξει με τη λογική και όχι με το θυμικό.

  30. μν avatar
    μν 30/05/2012 22:32:26

    θα στεναχωρήσω τους φίλους που έχουν κάνει ''ευαγγέλιο'' το παιχνιδάκι που έχει κάνει το blog αλεπούδα ή όπως αλλιώς λέγεται,αλλά από τη χαρά σας για το εντυπωσιακό του πράγματος, σας διέφυγε ότι τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων που συγκρίνονται με τα τελικά των εκλογών,είναι (σχεδόν όλα) ΧΩΡΙΣ αναγωγή στους αναποφάσιστους,άρα δε μπορούν να συγκριθούν.
    Διότι αν έκαναν οι δημοσκοπήσεις αυτήν την αναγωγή,θα έδιναν σίγουρα πολύ μεγαλύτερα ποσοστά στα κόμματα...

    • Nikitas avatar
      Nikitas @ μν 31/05/2012 11:12:29

      "...είναι (σχεδόν όλα) ΧΩΡΙΣ αναγωγή στους αναποφάσιστους..."

      Πάνω από τα μισά, π.χ. της VPRC και της Public Issue, είναι ΜΕ αναγωγή στους αναποφάσιστους. Γι' αυτό εξάλλου αυτές οι εταιρίες είχαν πέσει πολύ κοντά στα πραγματικά αποτελέσματα.

  31. περήφανος δεξιός avatar
    περήφανος δεξιός 30/05/2012 22:39:29

    unibet 1.23 ΝΔ και 2.30 ΣΥΡΙΖΑ
    bwin 1.45 NΔ kai 2.50 ΣYΡIZA
    κάτι παραπάνω θα ξέρουν..

    • parji avatar
      parji @ περήφανος δεξιός 31/05/2012 06:32:42

      Στη bwin, επειδή εκεί παίζω συνήθως, η ΝΔ έχει 1,75 και ο ΣΥΡΙΖΑ 1,95. Μη λέμε (γράφουμε) ότι θέλουμε και ότι μας βολεύει...

      • GO avatar
        GO @ parji 31/05/2012 07:33:02

        Είμαι αναγκασμένος να σε διαψεύσω:
        unibet
        Ν.Δ 1,23
        ΣΥΡΙΖΑ 2,10
        bwin
        Ν.Δ 1,55
        ΣΥΡΙΖΑ 2,20

      • Βούρδουλας avatar
        Βούρδουλας @ parji 31/05/2012 08:59:27

        Οι αποδόσεις στις εταιρίες αναπροσαρμόζονται και δέκα φορές μέσα στη μέρα ανάλογα με το κλίμα που υπάρχει. Τώρα το πρωι ας πούμε, άλλαξε και πάλι, είναι στο νδ: 1,55 και σύριζα: 2,20. Για την ώρα οι αποδόσεις αυτές δείχνουν μια μικρή τάση, έχουν πάντα φαβορί τη νδ.

  32. ΝΙΚΟΣ ΝΔ avatar
    ΝΙΚΟΣ ΝΔ 30/05/2012 22:54:33

    Καθίστε να δούμε και το πρόγραμμα του Σύριζα και μετά θα δείτε πόσο θα πάρει! Αυτήν την στιγμή ο Συριζα πέρνει ποσοστά λέγοντας μόνο ευχολόγια! Με μια περίληψη του νέου οικονομικού προγράμματος, που διάβασα, τα πράγματα αλλάζουν!
    Το αποκατασταση όλων των μισθών και συντάξεων έγινε μονο των χαμηλόμισθων και χαμηλοσυνταξιούχων! Κατάργηση του χαρατσιού της δεη έγινε μόνο κατάργηση για τους χαμηλόμισθους! Και όλους αυτούς τους ορίζει στο όριο της φτώχειας! Αρα την μεγάλη μερίδα του ελληνικού λαού που πέρνει μεταξύ 9000 και 25000 ευρώ την βγάζει απ'εξω! Καλά για το οτι θα πάρει ΟΤΕ πίσω είναι για γέλια και μάλιστα λέει οτι μόλις γίνει κυβέρνηση θα πεί το πως! Γιατί μας το κρατάει για εκπληξη? Γι'αυτό σας λέω περιμένετε! Οι κωλωτουμπες άρχισαν για τον συριζα!

  33. Komis Montechristo avatar
    Komis Montechristo 30/05/2012 23:14:26

    Είχα αναφέρει προ αρκετών ημερών πως θα υπάρξουν δημοσκοπήσεις που θα φέρνουν μπροστά είτε τη ΝΔ είτε τον ΣυΡιζΑ.Ας μην λαμβάνεται υπόψη αυτό.Μέχρι την ημέρα της εθνικής κάλπης μεσολαβούν 2,5 εβδομάδες.Τίποτα δεν έχει κριθεί.Είναι νωρίς.
    Άλλα είναι τα βασικά στοιχεία και αυτά θα μετρήσουν πάρα πολύ.
    Πρώτον,είναι τα προγράμματα των δυο βασικών ανταγωνιστών,οι τεκμηριώσεις που θα παρουσιαστούν και τι απήχηση θα συναντήσουν στη κοινή γνώμη.
    Το δεύτερο είναι κατά πόσον το δίλημμα του ενός θα περάσει περισσότερο στο εκλογικό σώμα.
    Μέχρι στιγμής κονταροχτυπιούνται τα διλήμματα και των δύο και δεν υπάρχει σαφής εικόνα,ακόμη.Η γενική εκτίμηση διακρίνεται από αλληλο-αντικρουόμενα στοιχεία.Παραμένω εξαιρετικά επιφυλακτικός προς όλες τις δημοσκοπήσεις.Πολύ φοβάμαι πως από το σαββατοκύριακο αυτό (και για δύο εβδομάδες ) θα ζήσουμε απείρου κάλλους σκηνές με ''μυστικές'' δημοσκοπήσεις,διαρροές και δήθεν ''έγκυρες'' προγνώσεις.
    Η καλύτερη δημοσκόπηση είναι αφενός η ημέρα των εκλογών (όπου εκεί θ'αποκαλυφθούν τα πάντα) αφετέρου το ένστικτο του καθενός,βλέποντας τις διαθέσεις του κοινωνικού του κύκλου.Το επαναλαμβάνω:Ας είμαστε επιφυλακτικοί.

    • Aris. A avatar
      Aris. A @ Komis Montechristo 30/05/2012 23:43:08

      κομη το κοινωνικό σου περιβάλλον τι λέει για την μεγάλη επιστροφή του σεντερ φορ

      • Komis Montechristo avatar
        Komis Montechristo @ Aris. A 31/05/2012 00:41:14

        Φίλε Άρη,ανάμεικτα συναισθήματα και όχι κανένας ιδιαίτερος ενθουσιασμός.Υπάρχει αλλού μια περίεργη αναμονή (έτσι θα το χαρακτήριζα,δηλαδή περιμένοντας να δουν τι όφελος θ'αποφέρει αυτή η κίνηση εκλογικά) και αλλού μια παγωμάρα έως άστα να πάνε....

        • Enas-Petros avatar
          Enas-Petros @ Komis Montechristo 31/05/2012 04:09:54

          Τα ποδοσφαιρικά σας σχόλια κκ Κόμη και Αρη μου φέρανε κάποιον συνειρμό.
          Το συνειρμό του αυτογκόλ.
          Κι όχι κάποιο από τα αυτογκόλ που έχουμε δει όλοι.
          Οπου κάποιος άτυχος αμυντικός κάνει λάθος και πέφτει στο χορτάρι απαρηγόρητος.
          Αυτογκόλ από τον σέντερ φορ !!
          Που γύρισε πίσω για να βοηθήσει την ομάδα...

    • drider avatar
      drider @ Komis Montechristo 31/05/2012 00:59:25

      Οι βασικοί άξονες του προγράμματος του Συριζα στο ακόλουθο φυλλάδιο:
      h**p://leftgr.files.wordpress.com/2012/05/17_iouni_site.pdf

  34. ΓΙΑΝΝΗΣ avatar
    ΓΙΑΝΝΗΣ 31/05/2012 00:18:02

    θεεεεεμου η κάθοδος Τσίπρα 30% +

  35. Bulsara avatar
    Bulsara 31/05/2012 01:18:05

    Δυστυχώς, αγαπητοί φίλοι, οι δύο αυτές εταιρίες (VPRC, Public Issue) είναι και ήταν οι πλέον αξιόπιστες. Αλλά είμαστε πίσω 1% μονάδα σήμερα. Ας μην απογοητευόμαστε, μπορούμε με καλόν αγώνα και κεντροδεξιά επιχειρήματα να σπάσουμε πρώτοι το νήμα με 1-1,5% μονάδα μπροστά. Αρκεί κάτι μακάβρια ντελίρια τύπου Παναγιωτόπουλου που βγαίνουν στα κανάλια και πολώνουν τον κόσμο ή κάτι δηλώσεις της ... Ντόρας περί τρομοκρατίας να πάψουν άμεσα γιατί θα βρεθούμε πίσω με 4% μονάδες διαφορά ! Σήμερα ο Τσίπρας την άρπαξε την ευκαιρία και μίλησε για την Siemens. Αύριο μπορεί να της πει και για το αστείο ποσό του 1 εκατομμυρίου που ... ξέχασε ο Κούβελος (!!!) να το δηλώσει στην φορολογική του δήλωση και τότε δεν θα ξέρουμε ΠΟΥ να κρυφτούμε.

  36. Ανδρέας avatar
    Ανδρέας 31/05/2012 06:27:21

    Η VPRC όμως είναι η μόνη εταιρία δημοσκοπήσεων που είχε ΕΚΤΙΜΗΣΕΙ οτι ο ΣΥΡΙΖΑ θα είναι δεύτερο κόμμα στις προηγούμενες εκλογές. Η μόνη.

    • GreekInLux avatar
      GreekInLux @ Ανδρέας 31/05/2012 12:11:23

      ΠΟΤΕ η εν λόγω εταιρεία δεν έκανε τέτοια εκτίμηση. Διαβάστε τους πίνακες από τα λίνκς που δόθηκαν παραπάνω!

    • Nikitas avatar
      Nikitas @ Ανδρέας 31/05/2012 12:19:38

      Όχι δεν είχε εκτιμήσει ότι θα είναι δεύτερο κόμμα ο ΣΥΡΙΖΑ, μπες στην ιστοσελίδα της και θα δεις την τελευταία της έρευνα (19 Απριλίου) πριν τις εκλογές.

      Ήταν όμως η μόνη εταιρία που έδωσε διαφορά μόλις 1.5% μεταξύ ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ, όταν όλες οι άλλες έδιναν διαφορές 5-8% υπέρ ΠΑΣΟΚ.

  37. καθηγητής avatar
    καθηγητής 31/05/2012 12:55:55

    Στο site της εφημερίδας Ποντίκι μπορεί να δει κανείς αναλυτικές μετρήσεις της αναφερόμενης δημοσκόπησης. Αξιοσημείωτη είναι η μέτρηση ανά εργασιακή ομάδα. Πλήρης ταύτιση δημοσίων και ιδιωτικών υπαλλήλων (με εξαίρεση ένα +4% του ΠΑΣΟΚ στους ΔΥ) και επικράτηση του ΣΥΡΙΖΑ στις παραγωγικές τάξεις.

  38. kas avatar
    kas 31/05/2012 13:01:24

    Ολα παίζουν στην χώρα που ζούμε

    ο παραλόγισμός μας μπορεί να λέει 32-22%

    ...αλλά η λοβοτομή μπορεί να φέρει τον Τσίπρα ακόμα και αυτοδύναμο

  39. Giorgos avatar
    Giorgos 31/05/2012 16:03:46

    Αγαπητοί φίλοι,
    για δείτε λίγο την προϊστορία της VPRC, όπως και την τεκμηρίωση της πρωτοπόρας μεθοδολογία που ακολουθεί χρόνια τώρα (βλ. σχετικά τους τόμους που έχει εκδώσει με επιμέλεια Χρ. Βερναρδάκη) και εύκολα θα διαπιστώσετε ότι είναι μακράν η πιο αξιόπιστη εταιρεία δημοσκοπήσεων από κοινού με την Public Issue (που μόνον "αριστεριστικών συμφερόντων" δε θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κανείς καθώς έχει για βασικό πελάτη τον δεξιότατο νεοφιλελεύθερο Αλαφούζο/ΣΚΑΪ-Καθημερινή).

    Για τις "άλλες" εταιρείες, που δίνουν προβάδισμα σε ΝΔ ξέρουμε καλά ότι δύο ήταν στην ατζέντα του Άκη ως εταιρείες που κάνουν επί πληρωμή στοχευμένη έρευνα, ενώ η άλλη, η GPO στις τελευταίες εκλογές έπεσε πανηγυρικά έξω προβλέποντας τον ΣΥΡΙΖΑ στο 7%...

    Το ευτυχές είναι ότι ο κόσμος πλέον δεν ακούει κανέναν (και ειδικά τα μικρόψυχα σχόλια και της ρηχές "αναλύσεις" που κάνετε εδώ μέσα). Περαστικά σας εύχομαι...

  40. Rookie avatar
    Rookie 01/06/2012 08:59:14

    Για ποια ακρίβεια μιλάτε?

    Το 13% του ΣΥΡΙΖΑ, το 9.5% της ΔΗΜΑΡ, το 3 του ΛΑΟΣ ή το 3.5 των Οικολόγων.

    Σοβαρευτείτε.

    Η μεθοδολογία τους είναι επεξεργασία των αποτελεσμάτων με διάφορες παραδοχές για αναποφάσιστους και αδιευκρίνιστες απαντήσεις. Δεν είναι πρωτογενή αποτελέσματα.

    Η τεράστια αλλαγή στην παράσταση νίκης δείχνει προφανώς την κατάσταση.

    Ειδικά σε αυτές τις εκλογές η VPRC και η Public Issue θα είναι τελείως εκτός.

  41. Nikitas avatar
    Nikitas 01/06/2012 11:20:49

    Μικρέ Οδυσσέα, η "εκλογική εκτίμηση" δεν είναι καθόλου "νέο κόλπο". Για την ακρίβεια η μεθοδολογία της "εκτίμησης εκλογικής επιρροής" χρησιμοποιείται εδώ και χρόνια από όλες, κυριολεκτικά ΟΛΕΣ, τις εταιρίες δημοσκοπήσεων σε Ευρώπη και Αμερική, επειδή είναι διεθνώς η πιο ενδεδειγμένη.

    Μόνο στην Ελλάδα, που τα κάνουμε όλα με διαφορά φάσης, οι περισσότερες εταιρίες ακόμα χρησιμοποιούν την απαρχαιωμένη μεθοδολογία της στάθμισης του δείγματος με την προηγούμενη ψήφο κι όχι με τη μεθοδολογία της ανάλυσης χρονολογικών σειρών (δηλ. της "εκτίμησης εκλογικής επιρροής"). Την τελευταία αν θυμάμαι καλά, δεν εφαρμόζει μόνο η VPRC αλλά και 1-2 ακόμα ελληνικές εταιρίες.

  42. Βασιλης avatar
    Βασιλης 01/06/2012 16:13:27

    Τωρα που το σκεφτομαι εχω μια ερωτηση. Μεγαλοι Ελληνες επαναστατες. Προτιματε τον αλλο αλλα αγνωστο δρομο ή το συνηθισμενο που τρωμε 2 χρονια τωρα με βλεψη για ενα σιγουρα καταμαυρο μελλον; Καλυτερα μιας ωρας ελευθερη ζωη παρα 40 χρονια σκλαβιας και φυλακης. Τι θα εκαναν οι προγονοι μας; Σιγουρα θα ψηφιζαν αντιμνημονιακα!

  43. petron avatar
    petron 01/06/2012 21:49:56

    Εχω ΠΟΝΕΣΕΙ απιστευτα απο το ΜΝΗΜΟΝΙΟ.

    Αλλα να δω και τον Τσιπρα πρωθυπουργο.....ΠΑΕΙ ΠΟΛΥ !!!!

    Καληνυχτα Ελλαδα....

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.