#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
23/06/2009 01:59
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Το μεγάλο κοινό που ουδείς ψάχνει...

 Το 1990 ο Αθηναϊκός τύπος πουλούσε ένα εκατομμύριο φύλλα ημερησίως. Σήμερα πουλάει γύρω στις 300 χιλιάδες! Τι έγιναν οι υπόλοιποι αναγνώστες; Πέθαναν όλοι; Ξέχασαν να διαβάζουν; Ενημερώνονται από την τηλεόραση ή το ραδιόφωνο; Τίποτε απ' όλα αυτά: Απέρριψαν τον ημερήσιο τύπο, όπως κατάντησε. Και κάθε φορά που ανοίγει ένα «παράθυρο» για να φτιαχτεί σύγχρονος πολιτικός τύπος, διεισδύουν οι φθαρμένοι της διαπλοκής και τα κάνουν λαμπόγυαλα.

Ο «Ελεύθερος Τύπος», χρειαζόταν να κάνει ένα απλό πράγμα: Να διεκδικήσει όλο αυτό το δυνητικό κοινό, που δεν διαβάζει καμία από τις υπάρχουσες εφημερίδες. Κι αυτό το κοινό δεν είναι ούτε αριστερό ούτε δεξιό. Είναι ενημερωμένο και απαιτητικό. Και δεν ψάχνει ούτε αριστερή ούτε δεξιά εφημερίδα. Ψάχνει μια σύγχρονη πολιτική εφημερίδα - και δεν τη βρίσκει. Και δεν είναι λίγοι. Είναι πολλαπλάσιοι αυτών που εξακολουθούν να αγοράζουν εφημερίδες. Και δεν μπορεί να τους κερδίσει κανείς από την μια μέρα στην άλλη. Αλλά σίγουρα κερδίζονται. Όχι, όμως, με το να τους προσφέρει κανείς «μία από τα ίδια»...

Η Γιάννα θα μπορούσε να το κάνει, αλλά δεν το έκανε. Προφανώς επειδή δεν γνώριζε η ίδια από Τύπο και (δεν είναι ντροπή αυτό) απευθύνθηκε σε «ειδικούς», που της σέρβιραν ένα ακόμα μέτριο tabloid. Της πρότειναν αλλαγές στο lay out, ενώ θάπρεπε να τολμήσει τομές στον πολιτικό λόγο της ενημέρωσης. Της πρότειναν τρόπους για να διεκδικήσει μεγαλύτερο μερίδιο από μια «πίτα» που μικραίνει συνεχώς. Ενώ υπάρχει ένα πολλαπλάσιο δυνητικό κοινό που ψάχνει - και δεν βρίσκει - εφημερίδα να διαβάσει. Της πρότειναν «μεταγραφές ονομάτων», ενώ θάπρεπε να δημιουργήσει φυτώριο νέων ταλέντων. Της πρότειναν ανακύκλωση φθαρμένου υλικού, ανθρώπων, συνταγών και στερεοτύπων, ενώ θάπρεπε να διεκδικήσει την παραγωγή νέων ανθρώπων, νέων συνταγών, νέων προτύπων και νέου ήθους.

Ν.Ζ.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Helmut avatar
    Helmut 23/06/2009 02:48:25

    Έτσι όπως τα περιγράφετε ο ΕΤ Γιάννας-Κοτρώτσου μου θύμισε τους Πατέρα-Αντωνίου στον ΠΑΟ... Δεν ξέρω πως μου'ρθε!

  2. donaE avatar
    donaE 23/06/2009 03:13:05

    Πως παρατησανε την εφημεριδα με αυτον τον ατσαλο τροπο?Η φημη ειναι μερος του ενεργητικου.Οταν χανουν,χανουν πολυ ασχημα.

  3. Ξενητεμενος avatar
    Ξενητεμενος 23/06/2009 04:36:36

    Ν.Ζ. Εχεις απολυτο δικαιο, πολυ σωστη η αναλυση σου. Αλλα, βλεπεις, η γυναικα επεσε σε καλογυαλισμενα "επιπλα" και θαμπωθηκε, ενω δεν επρεπε και, δυστυχως, ουτε ο επιχειρηματιας συζυγος της αντιληφθηκε την παγιδα στην οποια ειχαν πεσει λογω αγνοιας και ισως υπερβολικης αυτοπεποιθησης...

  4. Giannis Dimitriou avatar
    Giannis Dimitriou 23/06/2009 05:35:50

    Η μεγαλη μειωση του αναγνωστικου κοινου μπορει να εξιγηθει και αλλιως:

    (α) ιντερνετ - γιατι να αγορασουμε εφημεριδα αφου διαβασουμε τα νεα online?

    (β) η ακριβη τιμη των εφημεριδων σημερα!

  5. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 23/06/2009 07:57:45

    Ε καλά, απ`ότι ξέρω ένα φτωχό, πλην αδίστακτα φιλόδοξο, χωριατάκι από τις ερημιές της Ιεράπετρας είναι. Ή κάνω λάθος; Τι περιμένατε; Το πολύ λιβάνισμα την έκανε να νομίσει ότι δεν είναι απλά μια ετερόφωτη αλλά αυτόφωτη. Έπαιζε μάλιστα και για Πρόεδρος της δημοκρατίας!!!! Θου Κύριε. Ιδού τα αποτελέσματα. Αμ` ο άλλος ο ομορφάνδρας; Ο Κοτρότσιος;

  6. ISAAK avatar
    ISAAK 23/06/2009 08:35:04

    Ηθικολογίες. Διαβάζω εδώ και 35 χρόνια κάθε ημέρα τουλάχιστον μια εφημερίδα
    (που την πληρώνω). Η δύναμη της τηλεόρασης , του internet, οι ρυθμοί της ζωής, η εμφανής και απαιτούμενη διαπλοκή των κρατικών διαφημίσεων και πολιτικών διασυνδέσεων και επιχειρηματικών project δεν με έχουν αφήσει προφανώς να διακρίνω το δυναμικό κοινό που αναφέρεται. Η εφημερίδα έπρεπε να κλείσει όπςω και τόσες άλλες ζημιογόνες . Συντηρούνται με σκανδαλώδεις ρυθμίσεις (π.χ. υποχρεωτική δημοσίευση ισολογισμού κ.α, αγγελιόσημα).

  7. papagalaki avatar
    papagalaki 23/06/2009 08:39:07

    σκέφτεσαι οτι η γυνάικα πήρε μια ιστορική εφημερίδα και τελικά αντι να την απογειωσει την έκλεισε με τον χειρότερο τρόπο.Σκέψου τώρα να 'επαιρνε κυβερνητική θέση τι θα γινόντανε.Και όμως μας την πλασάρανε για την μεγάλη κυρία που θα έσωνε την Ελλάδα.
    ΗΜΑΡΤΟΝ ΚΥΡΙΕ

  8. tiramola avatar
    tiramola 23/06/2009 08:49:25

    Επί σειρά ετών αγόραζα κάθε μέρα Ελευθεροτυπία.
    Τα τελευταία 3-4 χρόνια αγοράζω μόνο στην κυριακάτικη έκδοση την οποία και θα σταματήσω.
    Οι λόγοι...
    Την διαβάζω στο διαδύκτιο.
    Δεν μου περισσεύουν 60 ευρώ το μήνα.
    Δεν έχω χρόνο να διαβάζω καθημερινά λόγω φορτωμένου προγράμματος.

    Για το λουκέτο στον ΕΤ , απλά είναι τα πράγματα.
    Έτσι λειτουργεί ο "υγιής" ανταγωνισμός.
    Τι ψάχνετε να βρείτε , τον φιλέσπλαχνο εργοδότη?
    Ο καθένας και τα όπλα του απαιτεί το σύστημα-μονόδρομος....

  9. Mikis avatar
    Mikis 23/06/2009 08:59:47

    Τελικά η μόνη σοβαρή επιχειρηματική κίνηση που έχει κάνει ποτέ η Γιάννα είναι ο γάμος της με τον Θόδωρο.

  10. fantomas avatar
    fantomas 23/06/2009 09:00:25

    Helmut

    ΚΑΛΟΟΟΟΟΟ!!!!

  11. fantomas avatar
    fantomas 23/06/2009 09:01:42

    mikis

    ΤΡΙΚΑΛΟΟΟΟΟ!!!!

  12. marcuze avatar
    marcuze 23/06/2009 09:13:07

    Αδίστακτη Σταχτοπούτα. Τίποτα άλλο. Man eater.

  13. Αθωος Περαστικος avatar
    Αθωος Περαστικος 23/06/2009 09:31:55

    Δειτε λιγο και αυτο

    http://www.newstime.gr/?i=nt.el.article&id=5790

    για να εμπεδωσετε τη καταντια τους...

  14. F avatar
    F 23/06/2009 09:32:43

    Εχω την εντύπωση ότι, μέ ή χωρίς Κοτρώτσο δεν υπήρχε καμμία τύχη στο εγχείρημα. Προσωπικώς έχω στο μυαλό μου τον Ελεύθερο Τύπο ως "Ρύπο" ήδη από εποχής Κύρτσου και αυτό δεν θα το άλλαζε καμμία διαφημιστική εκστρατεία. Συν τοις άλλοις, η εποχή για τις εφημερίδες έχει τελειώσει και όποιος επενδύει εκεί, πετάει λεφτά στον πίθο των Δαναίδων.

  15. XL avatar
    XL 23/06/2009 09:44:25

    Ολα αυτά περί του απαιτητικού κοινού είναι η μισή αλήθεια. Η άλλη μισή είναι ότι ο έντυπος καθημερινός τύπος πεθαίνει. Πεθαίνει αργά και βασανιστικά αλλά πεθαίνει και ο λόγος είναι φυσικά η λεγόμενη ηλεκτρονική ενημέρωση. (ιντερνετ, τηλεόραση). Εδώ αρχίζει να πνέει τα λόισθια η τηλεόραση των 8, οι εφήμερίδες θα γλύτωναν; Το internet θα στείλει στον κουβά όλες αυτές τις απαρχαιωμένες μεθόδους αναπαραγωγής της είδησης. Είναι απλά θέμα χρόνου. Πόσος θα χρειαστεί; Δύσκολη η απάντηση. Είναι γεγονός πάντως ότι ισχύει ο παρακάτω κανόνας:

    Το νέο (εάν δεν έχει μέλλον) πεθαίνει γρήγορα. Το παλιό πεθαίνει αργά. Η μεγάλη μάζα των ανθρώπων σταμάτησε εδώ και πολλά χρόνια να στέλνει τηλεγραφήματα αλλά η αντίστοιχη υπηρεσία της western union συνέχισε να λειτουργει και έκλεισε μόλις το 2006 μετά απο 150 χρόνια συνεχούς λειτουργίας. Το παλιό και μάλιστα με τέτοια παράδοση δεν πεθαίνει εύκολα. Οι εφήμερίδες θα πεθάνουν αλλά θα πάρει χρόνο.

  16. DIKAIOS avatar
    DIKAIOS 23/06/2009 10:04:58

    Η ενημέρωση από το διαδίκτυο απαξιώνει την ενημερωτική πλευρά των εφημερίδων. Έτσι, ό,τι αξίζει είναι ο σχολιασμός και τα άρθρα γνώμης. Εκεί όμως χρειάζονται Δημοσιογράφοι (με το Δ κεφαλαίο). Μην σας προβληματίζει λοιπόν η κατρακύλα των εφημερίδων...οι εποχές αλλάζουν...το μέλλον είναι ηλεκτρονικό.

  17. Θ.Κ. avatar
    Θ.Κ. 23/06/2009 10:06:50

    Σε κάθε χώρα δυτικού τύπου, οι ημερήσιες εφημερίδες πουλάνε φύλλα, όσο περίπου το 10% του πληθυσμού. Τόσα πούλαγαν και στην Ελλάδα ως το 1992. Ύστερα αρχισαν να κατρακυλάνε. Και σήμερα έχουν φτάσει στο 2,5% του πληθυσμού. Το οποίο "μοιράζονται" πάνω από 25 ημερήσιες...

    Το αξιοπερίεργο είναι ότι το Internet δεν εξηγεί αυτή την κατάρρευση στην Ελλάδα. Διότι ενώ διεθνώς η σχέση 10% διατηρήθηκε, παρά τη μεγάλη διείσδυση του διαδικτύου εκεί, στην Ελλάδα όπου η διείσδυση του διαδικτύουν είναι πολύ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ η σχέση 10% κατέρρευσε. Έτσι στην Ελλάδα η κατάρρευση του ημερησίου Τύπου έχει άλλες εξηγήσεις.
    Προσοχή: διεθνώς, είναι βέβαιο ότι το Internet ασκεί μεγάλη πίεση στο συμβατικό τύπο (και τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ). Αλλά ειδικά στην Ελλάδα, η κατακόρυφη πτώση των εφημερίδων έχει πολύ μεγαλύητερη σχέση με την δική τους αυτο-απαξίωση και λιγότερη με τις τεχνολογικές καινοτομίες.

    (Υπάρχει και πολύ ενδιαφέρουσα βιβλιογραφία πως το ραδιόφωνο και η τηλεόραση ΔΕΝ μειωσαν τις κυκλοφορίες των εφημερίδων στις δεκαετίες 1930 ως 1970. Άρα δεν είναι δεδομένο ότι μια μεγάλη τεχνολογική καινοτομία "εξαφανίζει" αναγκαστικά τα προηγούμενα ΜΜΕ. Τα αναγκάζει, όμως,να αλλάξουν.
    Εδώ τα ΜΜΕ άρχισαν να αυτο-απαξιώνονται όταν μπήξε το διαδίκτυο. Κι ενώ βρισκόταν η διείσδυσή του ακόμα στα πρώτα της στάδια, τα παραδοσιακή ΜΜΕ άρχισαν να καταρρέουν. Για άλλους λόγους, δικούς τους. Οχι διότι δεν άντεξαν τον "ανταγωνισμό"...

  18. chalkeon cheri avatar
    chalkeon cheri 23/06/2009 10:13:52

    Η αλήθεια πεθαίνει τελευταία, οι αναμεταδότες της είναι δρομολογημένοι.., θ΄ακολουθήσουν κι άλλοι.

  19. no_name avatar
    no_name 23/06/2009 10:23:57

    Τα ελληνικά media ασχολουνται με το δικο τους κοσμο. Την Πεμπτη γίνεται στην Κερκυρα η δίκη των ξενοδοχείων Λούης για το ξεκλήρισμα μιας βρετανικής οικογένειας στο ξενοδοχείο Κόρκυρα.
    Λογω ΟΑΣΑ θα είναι στο νησί ξένοι δημοσιογράφοι (πχ άγγλοι), που θα το καλύψουν γιατί η υπόθεση αφορά και μεγάλη βρετανική εταιρεία τουρισμού. Στα ελληνικά μεσα βάζω στοίχημα πως δεν θα διαβάσουμε τίποτε

  20. αντί avatar
    αντί 23/06/2009 10:24:41

    Το κοινό που κανείς δεν ψάχνει έχει βρει τη λύση στο πρόβλημά του με το internet.

    Ψάχνεις την είδηση που σε ενδιαφέρει και σε λίγα λεπτά την έχεις από όλες τις απόψεις στην οθόνη σου.

    Τι λένε τα κυβερνητικά πόρταλ και εφημερίδες, τι λένε τα αντιπολιτευτικά, τι λέει η αριστερά, τι λένε οι άσχετοι, ακόμα μπορείς να βρεις και πολλά μπλογκ, όπου θα δεις από τις πιο ακραίες μέχρι τις πιο εμπεριστατωμένες θέσεις πολύ σοβαρών ανθρώπων που γνωρίζουν το θέμα και δε θα είχαν ποτέ βήμα σε μια εφημερίδα.

  21. τσώφλι πασατέμπου avatar
    τσώφλι πασατέμπου 23/06/2009 10:56:59

    Φίλοι μου, το αίτημα των γενναίων περικοπών προσωπικού ή του κλεισίματος έχει ήδη τεθεί με τον πιό δραματικό τρόπο. Αυτό θέτει εκβιαστικά η Γιαννα και πίσω της όλοι οι υπόλοιποι που περιμένουν με κομμένη ανάσα.

    Η ΕΣΗΕΑ έχει στα χέρια της καυτή πατάτα. Η απεργία απλώς αναβάλλει τις όποιες "επικίνδυνες" διεργασίες στους κόλπους της και κλείνει προσωρινά τα στόματα κάποιων που δειλά δειλά ψιθυρίζουν. Όμως ο Τρίμμης και οι κόκκινες σημαίες δέν θα εμποδίσουν τις εξελίξεις γιατί η κίνηση της Γιάννας ήταν μελετημένη, προσχεδιασμένη, σίγουρα υπ'όψιν των "υπολοίπων" και στόχευε κατευθείαν την ΕΣΗΕΑ και τίποτ'άλλο. Σιγά μήν την πιστέψουμε οτι την ζόρισαν τα οικονομικά της ή οτι φοβήθηκε μήν παρεξηγηθεί !

    Θα μου το θυμηθείτε οτι σε λίγο θά'χουμε πυροτεχνήματα. Και πρώτα απο το σωματείο εργαζομένων του Ε.Τ.

    @

    ο Τύπος παραπαίει παντού, οι ανάγκες για περικοπές προσωπικού είναι επιτακτικέςόποιος δέν βλέπει οτι θα΄ρχόταν η ώρα που οι εφημερίδες θα

  22. o Μήτσος avatar
    o Μήτσος 23/06/2009 11:33:38

    "...ενώ θάπρεπε να διεκδικήσει την παραγωγή νέων ανθρώπων, νέων συνταγών, νέων προτύπων και νέου ήθους."

    Ρε παιδιά, που να το βρει το ήθος η Αγγελοπούλου; Έκανε την πλάκα της, τελείωσε. Τώρα πάει για νέες περιπέτειες. Ήρθε και καλοκαίρι. Ποιός ασχολείται με εργασιακά θέματα και δουλειές;

  23. apache avatar
    apache 23/06/2009 11:58:29

    Αντίθετα από αυτό που λέει ο αντί παραπάνω (#17), είναι πιθανό ότι το αυτό το κοινό να μην είναι ενιαίο:

    να είναι αφενός όσοι εγκατέλειψαν τις εφημερίδες για άλλα μέσα (τηλεόραση και εσχάτως Ίντερνετ -- άλλωστε στις αρχές της δεκαετίας το 90 το νετ ήταν εντελώς υπάναπτυκτο και τα μπλογκ και τα άλλα σάιτ ανύπαρκτα). Αυτοί είναι οι ψαγμένοι, ας τους πούμε έτσι.

    ή

    να είναι κοινό που δεν έχει υπολογιστές και δεν ξέρει να τους χειρίζεται. Για αυτούς το Ίντερνετ δεν είναι λύση. Οπότε, ή δεν διαβάζουν εφημερίδες ή ενημερώνονται (όσο ενημερώνονται) μόνο από την τηλεόραση. Το Ίντερνετ τους είναι αδιάφορο όχι γιατί, πχ, το θεωρούν αναξιόπιστο, αλλά εντελώς πρακτικούς λόγους.

  24. apache avatar
    apache 23/06/2009 11:59:53

    Συμπληρώνω: Το Ίντερνετ τους είναι αδιάφορο όχι γιατί, πχ, το θεωρούν αναξιόπιστο ως πηγή ενημέρωσης, αλλά εντελώς πρακτικούς λόγους.

  25. αντι-τυπος avatar
    αντι-τυπος 23/06/2009 12:13:16

    το στοίχημα είναι στην ανάλυση. το οποίο έχασαν. Συνήθως αγοράζουμε εφημερίδα που σε κάποιες συγκεκριμένες στήλες έχουν αναλύσεις που δεν τις βρίσκεις στο ιντερνετ. κάποια εφημερίδα έχει καλό και σοβαρό τηλεοπτικό ρεπορταζ,π.χ.τυπολογίες κάποια ραδιοφωνικό ρεπορταζ π.χ. τετράδιο άλλη την επιφυλλίδα του Χρήστου Γιανναρά, κάποια αλλη free press το σημείωμα του εκδότη, κάποιες Κυριακάτικες που περιμένουν όλοι από το Σάββατο να δουν το εξώφυλλο της . Εκαστος στο είδος του λέγανε στο χωριό μου και η Γιάννα Αγγελοπούλου στην πολυτέλεια που φρόντισε εδώ και χρόνια να μας τυφλώσει. Θα έπρεπε να γνωρίζει όμως ότι κάθε εφημερίδα έχει το δυνατό της σημείο αυτό που δεν μπόρεσε να μας επιβάλλει. Αυτό που πρέπει να καταλάβουν όσοι θέλουν να προσεγγίσουν το κοινό πρέπει να εχουν αντανακλαστικά να του προσφέρουν κάτι χρησιμο και κοντά σε αυτούς. Ο ΕΤ προσπάθησα να τον αγοράσω 3 με 4 φορές χωρίς να ανήκω στο κοινό του, όμως πέρα από τον θαυμασμό για το ωραίο στήσιμο ένιωθα ότι είναι μακριά από την Ελληνική πραγματικότητα και φυσικά μακρια από ιδεολογικό υπόβαθρο. Η λεγόμενη ψευτοκουλτούρα "λίγο από όλα" που οι υποψιασμένοι πια αναγνώστες δεν δέχονται μία Ισπανική εταιρία να τους καθορίσει το αναγνωστικό τους προφίλ....δεν γίνοντα αυτά.

  26. αντι-τυπος avatar
    αντι-τυπος 23/06/2009 12:25:15

    και κάτι τελεταίο. γνωρίζει κανένας που και πως ζουν παραδοσιακοί εκδότες? για την εν λόγω εκδότρια γνωρίζαμε κάθε λεπτομέρεια της έπαυλης, της θαλαμηγού, του σαλέ και παει λέγοντας. πληροφορίες παντελώς άχρηστες που μόνο ζημιά μπορούν να κάνουν. όπως και έκαναν. πρέπει τώρα αμεσα να βρει λύση για την αποσταθεροποίηση των απολυμένων αν θέλει να ξανακάνει δουλιά στην Ελλαδα. εχω άδικο?

  27. striftompolas avatar
    striftompolas 23/06/2009 14:21:18

    Να προσθέσω (χωρίς να αναιρώ τα προηγούμενα) σχετικά με το μεγάλο κοινό και τη διάθεσή του για τις εφημερίδες

    Η μέρα συνεχίζει να έχει 24 ώρες και γύρω μας υπάρχουν πολύ περισσότερα πράγματα να θέλουν την προσοχή μας, από το διαδίκτυο (που περιέχει και εφημερίδες) μέχρι τις κάθε είδους δωρεάν εκδόσεις.

    Ένα μέρος των ειδήσεων των εφημερίδων είναι απόλυτα προβλέψιμο, τόσο που το ρεπορτάζ μπορεί να γραφεί πριν συμβεί (αλλίμονο αν ματαιωθεί - Ερντογάν). Ένα μέρος των εφημερίδων είναι lifestyle για το οποίο επίσης υπάρχουν πολύ καλύτερες πηγές. Λείπουν οι γραφιάδες και σπανίζουν οι σκιτσογράφοι που σου περνάει από το μυαλό ναλλάξεις εφημερίδα μαζί τους.

    Κι όλοι μαζί κοιτούν τα στατιστικά αυτών που διαβάζουν εφημερίδα και ξεχνούν τους υπόλοιπους.

    Ίσως οι εφημερίδες δεν βγάζουν τα λεφτά τους από τους αναγνώστες τους, ή, στην καλύτερη περίπτωση βγάζουν κάποια λεφτά έμμεσα, πουλώντας τους αναγνώστες τους στους διαφημιστές.

    Το διαδίκτυο αλλάζει τη σχέση μας με τον κόσμο


    Επί τη ευκαιρία: υπάρχουν στοιχεία για το τι πουλάνε μέ και χωρίς συνοδευτικά ?

  28. anonymous avatar
    anonymous 24/06/2009 14:50:48

    Το ιντερνετ και τα νεα που ειναι on line εχουν δημιουργησει κριση στισ εφημεριδες. Ειναι ευκολο να δη κανεις πως εκδοτικοι κολοσοι διεθνως εχουν υποστη οικονομικα προβληματα. Και δεν ειναι μονον εφημεριδες. Εταιριες με προιοντα επικοινωνιας, πχ καρτες για Χριστουγεννα, γιορτες, κλπ. χανουν πωλησεις απο το e-mail, facebook, και αλλα μεσα επικοινωνιας. Ολοκληρη New York Times, εχει προβληματα.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.