#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
17/01/2010 20:04
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

«Το θησαυροφυλάκιο της πατριωτικής και δημοκρατικής ψυχής μας»

 

Ήμασταν καμιά χιλιάδα το πολύ σήμερα Κυριακή, μαζί με φίλους και συγγενείς των παιδιών. Δεξιοί, πασόκοι, αριστεροί, παλιοί εύζωνες, μέλη του ΠΣΕΕΔ, μερικοί με τα παιδιά τους και κάποιοι, άντρες και γυναίκες, με μεγάλες ελληνικές σημαίες ν’ ανεμίζουν. Ο Σαράντος, βετεράνος της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς, ήταν εκεί απ’ τις 9:30. «Πάγωσε ο απαυτός μου», μου είπε. Βρήκα κι ένα φίλο που μαζί ανεβοκατεβαίναμε τα βουνά γύρω απ’ τη Ρεντίνα πριν από 20 χρόνια.

Απλοί άνθρωποι. Έλληνες. Χωρίς φωνές, ασχήμιες, συνθήματα. Μόλις φάνηκε η Σημαία με τη Φρουρά από την Αμαλίας με το χαρακτηριστικό αργό της βήμα, χειροκροτήσαμε, παρακολουθήσαμε την αλλαγή κι ακούστηκαν κάποια αυθόρμητα «μπράβο παιδιά!». Στην ανάκρουση του Εθνικού Ύμνου μείναμε όλοι ακίνητοι και κάποιοι σιγοψιθύρισαν τα λόγια. Ένα παρατεταμένο χειροκρότημα συνόδευσε την αποχώρηση του αγήματος και πάλι κάποια «μπράβο». Μια σεμνή, καλή απάντηση στην τσογλαναρία. Ο κόσμος, παρέες – παρέες, μιλούσε επαινετικά για τους σκοπούς που δεν εγκατέλειψαν τη θέση τους και περιφρονητικά για την ασχήμια της επίθεσης στο Μνημείο.

Σκεφτόμουν, πως οι απλοί άνθρωποι έχουν μια υγιή προσέγγιση για τα πράγματα. Γι’ αυτούς ο πατριωτισμός και το δημοκρατικό φρόνημα είναι ένα και το αυτό. Πώς μπορείς να νοιώθεις το ένα και να μην εμφορείσαι από το άλλο; Οι απλοί άνθρωποι έχουν ανάγκες από Ήρωες και Σύμβολα γι’ αυτά τα δύο αλληλένδετα. Κι αυτό το σύμβολο στο κέντρο της πόλης μας είναι γι’ αυτούς τους ήρωες, που κάθε φαμίλια κάποιον θα έχει πίσω της. Κάποιον πατέρα, παππού, που άφησε την τελευταία του πνοή σε κάποιον απ’ τους τόπους που σκάλισε η σμίλη στο μάρμαρο.

 Ευτυχώς υπάρχουν και μερικοί ζωντανοί να μας θυμίζουν αυτά που πρέπει. Υπάρχουν ακόμη ανάμεσα μας ζωντανοί βετεράνοι σκυταλοδρόμοι του εθνικού και δημοκρατικού χρέους κι απ’ τις δυο όχθες. Υπάρχει ο Μίκης, που δεν έζησε και δεν ζει τζάμπα. Υπάρχει ο Στρατηγός Κόρκας, 89 ετών, που μας αφηγείτο μια μέρα με την ψαρωτική φωνή του πως σε πολεμικό άλμα στις Κυκλάδες με τον Ιερό Λόχο, αφού πολέμησε τους Γερμανούς γνώρισε και την μετέπειτα γυναίκα του. Πώς λέμε, πήγα στη Νάξο διακοπές και γνώρισα μια κοπέλα; Καμία σχέση. Υπάρχει ο Αλευρομάγειρος κι ο Παπαμελετίου, άλλο το πολιτικό φρόνημα, ίδια η γενναιότητα, στις Θερμοπύλες της Κύπρου. Υπάρχουν ακόμη, ευτυχώς, ο Μανώλης Γλέζος κι ο Λάκης Σάντας, οι ωραίοι «τρελοί» της πρώτης αντιστασιακής πράξης στην κατεχόμενη Ευρώπη και ως το τέλος σημαιοφόροι των πεποιθήσεων τους. Συμφωνείτε, διαφωνείτε μαζί τους, δεν έχει σημασία. Ζουν σαν άντρες κι αγαπούν τον τόπο και το λαό τους. Τι είναι όλοι αυτοί, αδέρφια, αυτοί οι ζωντανοί, μαζί με τους άλλους, τους νεκρούς; Είναι το θησαυροφυλάκιο της πατριωτικής και δημοκρατικής ψυχής μας. Εσαεί.       

 Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης

ΣΧΟΛΙΑ

  1. donaE avatar
    donaE 17/01/2010 20:32:34

    Πως τα ανακατευεται ετσι κ.Κρανιδιωτη ολα,σας θαυμαζω.
    Η πατριδα,ο στρατος,ο ερωτας...αλλα κυριως ο στρατος.
    Ο ακροαριστερος με τον δεξιο μπορουν να γινουν φιλοι,αλλα δεν μπορουν να κυβερνησουν μαζι.Τουλαχιστον δεν πρεπει να μπορουν.Μη προκαλουμε συγχιση...

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ donaE 17/01/2010 20:36:41

      Ε, τί κάνουμε κ. Ντόνα, για το Μνημείο του Αγνώστου ΣΤΡΑΤΙΩΤΗ έγραψα. Την άλλη φορά θα γράψω για τον άγνωστο υδραυλικό, οπότε δεν θα υπάρχει στρατός στο κείμενο και δεν θα πάθεις σύγχΥση.

    • donaE avatar
      donaE @ donaE 17/01/2010 20:47:50

      Μη θυμωνετε για καλο το λεω.Ειναι μια αλλη αποψη για τον στρατο αυτη η δικια σας που δεν την γνωρισα,αν και μεγαλωσα σε οικογενεια στρατιωτικων.Εγω αλλα θυμαμαι.
      Αληθεια στα βουνα της Ρεντινας πριν 20 χρονια...;

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ donaE 17/01/2010 20:51:09

      Φαήλο δεν αγορεύεις στο δικαστήριο εδώ... δεν ξέρω αν με πιάνεις... Δεν υπάρχουν αντίδικοι να κατατροπώσεις με τα δικηγορίστικα.
      Η donaE είπε κάτι το προφανές. Έκαστος εφ ω ετάχθη. Να σέβεσαι το κοινό που σε διαβάζει όπως σε σέβεται και αυτό.

    • donaE avatar
      donaE @ donaE 17/01/2010 21:06:48

      αλλενακι
      αυτο το ζορι το τραβαμε χρονια με τα ενδο...

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ donaE 17/01/2010 21:07:47

      Πήρατε όλοι φόρα κι έγινα κι "ασεβής"; Δεν θύμωσα, ρε παιδιά, κι εγώ με χιούμορ απάντησα, απλά μου βγαίνει λίγο δηκτικό από "κατασκευής". Συγγνάμη, αφού παρεξηγήθηκα. Άλλη φορά, αλλενάκι, θα βάζω και προειδοποιητικό ταμπελάκι. Έλα να δεις πως αγορεύω. Καμμία Σχέση, είμαι χειρότερος!

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ donaE 17/01/2010 21:11:12

      Φαήλο, επειδή έχω κάποια γνώση... όχι του πως αγορεύεις εσύ φυσικά, αλλά γενικότερα... γι' αυτό. Η σεμνότητα είναι ένα στοιχείο που πολύ εκτιμώ, τα έχουμε ξαναπεί.

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ donaE 17/01/2010 21:14:40

      και να συμπληρώσω ότι, εσφαλμένως, εξέλαβα ως λίγο ειρωνικό το σχόλιο. Τέλος.

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ donaE 17/01/2010 21:16:36

      Αλλενάκι, για να μην ξαναπαρεξηγήσω αδίκως, τί εννοείς περί σεμνότητας;

    • Jasmin avatar
      Jasmin @ donaE 17/01/2010 21:21:06

      Συγγνώμη για την παρέμβαση, αλλά τη γνωρίζω καλά την απάντηση:
      Σεμνότητα είναι κάτι που οφείλουν να έχουν οι άλλοι,
      για να μη μας "παραγκωνίζουν" και ξεσκεπάζονται οι αδυναμίες μας,
      και φυσικά δεν οφείλουμε να έχουμε οι ίδιοι

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ donaE 17/01/2010 21:22:10

      Να μην το συνεχίσουμε δεν ανήκει εδώ, εννοώ αίσθηση μέτρου, στο γραπτό λόγο, στις αντιδράσεις όσο είναι αυτό ανθρωπίνως δυνατόν,λίγα λόγια και καλά. Λίγο φιλτράρισμα, όχι αυτολογοκρισία.

    • Jasmin avatar
      Jasmin @ donaE 17/01/2010 21:23:36

      Για το ίδιο παρακαλούσα τις προάλλες. Μάταια!
      Ευτυχώς συνεννοηθήκαμε έστω καθυστερημένα

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ donaE 17/01/2010 21:24:39

      Εσύ Jasmin έχεις πρόβλημα τελικά, ξωπίσω μου είσαι συνέχεια. Coolαρισε λίγο.

    • Jasmin avatar
      Jasmin @ donaE 17/01/2010 21:29:56

      Αυτό ήταν ένα μικρό δείγμα αποδόμησης.
      Τουλάχιστον, δεν σε κατηγόρησα ούτε για μη ελληνίδα, ούτε ότι γράφεις ψέματα όπως τότε με το κοίτασμα φυσικού αερίου...
      Αυτήν τη μικρή παρέμβαση που έκανα, δες την με χιούμορ,
      όπως έκανα και εγώ τόσο καιρό, για να υποστώ και τον χαρακτηρισμό της "λυκοφιλίας".
      Απλά, σκέψου ότι είναι Σατουρνάλια και αλλάξαμε ρόλους, και
      κάνω εγώ, ό,τι έκανες εσύ τόσον καιρό

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ donaE 17/01/2010 21:33:26

      Αντιλαμβάνεσαι ότι έχεις γίνει κουραστική; Θέλεις να με αποδομήσεις; Πω πω ...scripta manent.

    • Jasmin avatar
      Jasmin @ donaE 17/01/2010 21:37:38

      Μέσα στη σεμνότητα, εμπεριέχεται και η έννοια της σοβαρής ανάγνωσης;
      Όταν έγραψα "δείγμα αποδόμησης" σε συνδιασμό με τα επόμενα,
      αναφερόμουν στη δική σας τακτική απέναντί μου.
      Και ευτυχώς
      ἡ μὲν χεὶρ ἡ γράψασα σήψεται τάφῳ, γραφὴ δὲ μένει εἰς χρόνους πληρεστάτους

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ donaE 17/01/2010 21:44:24

      βάλε ένα φρένο, για το ποστ έστω... αλλού ήταν το θέμα της συζήτησης με το Φαήλο και τη donaE. Όσο για τα υπόλοιπα σου έχουν απαντήσει άλλοι σχολιαστές. Mόνη σου μιλάς. Άστο καλύτερα.

    • Jasmin avatar
      Jasmin @ donaE 17/01/2010 21:58:37

      Χρησιμοποιείς πολύ την προστακτική έγκλιση. Διακρίνω ένα μικρό δικτάτορα.
      Οπότε με την τελευταία σου προσβολή, ας κλείσουμε με χαμόγελο και για απόψε.
      Για να μην ξεχνιόμαστε ποιός πρεσβεύει τί.
      Η ενσάρκωση της "σεμνότητας" που δικαιούται να προσβάλλει την προσωπικότητα του άλλου.
      Τελικά, εάν ήσουν νομικός μπορεί να ήσουν και καλύτερος άνθρωπος. Οπότε αυτό περί "αγόρευσης" ίσως είχε μια δόση ασυνείδητης υπαρξιακής "ζηλοφθονίας"... Αυτό ως επανόρθωση, για να σε επαναφέρω στο σημείο που διέκοψα τον διάλογό σου με τον Φαήλο.

    • (Α)θανάσης avatar
      (Α)θανάσης @ donaE 17/01/2010 22:08:54

      ΔΙΚΗΓΟΡΙΝΑ είσαι τελικά?

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ donaE 17/01/2010 22:17:25

      xa xa xa...
      Γειά σου ρε (Α)θανάση.
      Jasmin, η παρατήρηση της donaE την οποία υπερασπίστηκα ήταν κρίσιμη και αφορούσε το ρόλο του στρατού, γι' αυτό προκάλεσε το ΓΟΝΙΜΟΤΑΤΟ μεγαλο σχόλιο του Φαήλου παρακάτω. Αυτή είναι η ουσία του ποστ. Οι υπόλοιπες παρεμβάσεις στο παρόν νήμα δεν προσέθεσαν απολύτως τίποτα. Αυτό το καταλαβαίνεις νομίζω.

    • (Α)θανάσης avatar
      (Α)θανάσης @ donaE 17/01/2010 22:46:04

      Ειλικρινή απόρια εξέφρασα. Μην εκληφθεί και αυτό ως επίθεση κλπ.

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ donaE 17/01/2010 22:58:46

      Θανάση, πρόσεχε, γιατί σήμερα υπάρχει ένας ηλεκτρισμός στην ατμόσφαιρα. Εγώ ίσα που τη γλύτωσα.

  2. strategy avatar
    strategy 17/01/2010 20:51:06

    Κ όλα αυτά με ένα απλό άρθρο του Φαηλου και κάλεσμα από μερικά blogs.
    Φωτογραφίες εδώ:

    http://olympia.gr/2010/01/17/%CE%B7-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%B7-%CE%B1%CF%85%CE%B8%CF%8C%CF%81%CE%BC%CE%B7%CF%84%CE%B7-%CF%83%CF%85%CE%B3%CE%BA%CE%AD%CE%BD%CF%84%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF-%CF%80%CF%81%CF%89/

    http://www.enkripto.com/2010/01/blog-post_646.html

    • Factorx avatar
      Factorx @ strategy 17/01/2010 21:26:12

      Για να κατεβαινουμε απο το καλάμι παρακαλώ. Στο ΚΚΕ κατεβάζαμε τα μισά Δυτικά Προάστια για βόλτα στο Σύνταγμα

    • strategy avatar
      strategy @ strategy 17/01/2010 21:34:31

      Προφανώς και είχατε τότε το μηχανισμό γι΄αυτό.

    • (Α)θανάσης avatar
      (Α)θανάσης @ strategy 17/01/2010 22:51:13

      Με τα ανατολικά θα υπήρχε μια δυσκολία όμως, υποθέτω, ε?

  3. Ντρέηκ Εξ avatar
    Ντρέηκ Εξ 17/01/2010 20:57:39

    Καλό το κείμενο αλλά δεν γνωρίζω εάν ο ανώνυμος Έλληνας ήρωας του οποίου η ψυχή ζει στο μνημείο και κατά τις χιλιάδες χρόνια παρουσίας του γνωρίζει αρκετά, εάν αυτός λοιπόν ο ήρωας συμφωνεί με την πολλή δημοκρατία (όπως και αν ακούγεται)

    Ο ηρωισμός και η αυταπάρνηση δεν προϋποθέτει ούτε την ψήφο όσων δεν θα αγωνιστούν, ούτε και κανέναν εθνικό μειοδότη. Και σε τελική ανάλυση εάν η δημοκρατία σπιλώνει τον ηρωισμό (ή τον αντιδημοκρατικό ηρωισμό, ο οποίος είναι το 99% στην ελληνική ιστορία) τότε ο ηρωισμός δεν πρέπει να δείξει κανένα έλεος προς αυτήν.

    Όλοι για δημοκρατία μιλάνε πλέον και μάλιστα στο άσχετο..!

    • thespieys avatar
      thespieys @ Ντρέηκ Εξ 17/01/2010 21:32:09

      Eννοείται ότι έδωσαν τη ψυχή τους για Εθνκικά Ιδανικά...

  4. Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
    Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 17/01/2010 21:55:06

    Dona, για να μιλήσουμε για την ουσία.
    Η άποψη μου για τον Στρατό απεικονίζει αυτό που έχω εγώ τουλάχιστον έχω διαπιστώσει από την εμπειρία μου και την Ιστορία. Ο νεότερος Στρατός στην γένεση του κατά την Επανάσταση ήταν εθελοντικός και λαϊκός. Ποτέ μισθοφορικός. Μπορεί κανείς να πει ότι είναι ο Ένοπλος Λαός. Ακόμη και σήμερα η πλειοψηφία των στελεχών προέρχονται από αγροτικές, εργατικές οικογένειες, σπάνια από την μεσαία τάξη και ελάχιστοι (πιο πολύ στο παρελθόν, ως τον πόλεμο) από την "αστική" (λέμε τώρα) τάξη. Όλοι θυμούνται την θλιβερή και καταστροφική 21η Απριλίου αλλά στην όλη διαδρομή του Έθνους η αποτίμηση του ρόλου του Στρατού είναι θετική. Ο Στρατός απελευθέρωσε την χώρα, ύστερα επέβαλε το Σύνταγμα του 1843, αργότερα περιόρισε την βασιλική ασυδοσία, έφερε τον Βενιζέλο και τον στήριξε για τον εκσυγχρονισμό του κράτους και την προετοιμασία για την εθνική εξόρμηση, αποκάθαρε έστω σε κάποιο βαθμό το άγος του '22 με την επανάσταση και φυσικά με το αίμα του πότισε την ελευθερία μας. Ειδικά στους μικρούς βαθμούς ΔΕΑ, Ανθυπολοχαγούς, Λοχαγούς οι απώλειες ήσαν πάντα μεγάλες, αφού οι μικροί Αξιωματικοί είχαν και έχουν το καθήκον να οδηγούν τους άνδρες τους στην έφοδο και φυσικά οι άνδρες τους, οι απλοί στρατιώτες ήταν ο παππούς μου, ο παππούς σου, απλοί άνθρωποι. Αν περπατήσεις σ' ένα στρατιωτικό κοιμητήριο θα το διαπιστώσεις. Υπάρχει πάντα η αλητεία των "βυσμάτων", των φυγόστρατων κλπ αλλά γενικά η στρατιωτική ζωή έχει ένα παράδοξο δημοκρατικό στοιχείο: δεν ξεχωρίζεις από τα ρούχα σου ή τ' ακριβά παπούτσια σου, όλοι φοράνε τα ίδια, δεν έχει σημασία αν είσαι πλούσιος ή φτωχός, άλλες αρετές μετράνε. Κι επειδή συχνά ζεις ακραίες συνθήκες, εκεί βλέπεις τον πραγματικό χαρακτήρα του καθενός και πολύ περισσότερο στον κίνδυνο, στην κόπωση. Κανείς άλλος στην υπηρεσία του κράτους δεν είναι ταγμένος να πεθάνει, αν χρειαστεί. Ούτε ο δικηγόρος ή ο δικαστής, ούτε ο δάσκαλος, ούτε ο υπάλληλος της Χ υπηρεσίας. Έχει λοιπόν στην αποστολή του κι ένα στοιχείο ιδεαλιστικό, κάτι που δεν έχει να κάνει με την οικονομία, το κέρδος. Και βεβαίως αυτοί που τον απαρτίζουν είμαστε όλοι εμείς που εκτελέσαμε ή εκτελούμε το καθήκον της θητείας. Θα πουν πολλοί πολλά για τους γλειψιματίες, τα ρουσφέτια, την επιρροή των ξένων κλπ, όμως στην ουσία του, στην ιστορική του διαδρομή είναι ο Ένοπλος Λαός.

    • donaE avatar
      donaE @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 17/01/2010 22:57:55

      Αχ! Φαηλο.Πονεμενη ιστορια.Πατριωτες και αλητες υπαρχουν παντου.
      Η αντιρρηση μου ητανε για την σχεση αριστερας και στρατου.Τουλαχιστο παλια.Ανθρωπινα ολα συμβαινουν εγω ειμαι εντελως σε θεση να στο διαβεβαιωσω το εζησα πολλες φορες...

    • smoking area avatar
      smoking area @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 17/01/2010 23:05:33

      Πρεπει να αποκτησει λοιπον ο Στρατος το ρολο που εχει στην γειτονα εξ'ανατολων?
      Θα συμφωνησω μαζι σου πως ο Στρατος ελευθερωσε τη Χωρα.
      Ομως ο ιδιος Στρατος που μπηκε ελευθερωτης στη Σμυρνη, ο ιδιος υπεστη την καταστροφη. Φαινεται λοιπον πως μονο ο Στρατος δεν αρκει ακομη και για ...στρατιωτικες επιτυχιες.
      Η ... καταστροφικη 21 Απριλιου(μαλλον δεν εννοουμε το ιδιο) δεν προεκυψε ενα πρωι. Ηταν το αποτελεσμα συστηματικης ...ενασχολησης του στρατευματος με τις πολιτικες εξελιξεις τις μετεμφυλιοπολεμικης Ελλαδας. Ηταν τοτε (1949-1967) που ο Στρατος αναλαβε τον ρολο που πιθανολογω οτι θα ευχοσουν να αναλαβει και τωρα. Και αποδειχθηκε κατωτερος των περιστασεων. Οι επιλογες τις ηγεσιας του εφεραν τη Χουντα, την καταστροφη του 74 στην Κυπρο και την απαξιωση του ρολου του στρατευματος.
      Σήμερα, ο ΕΣ απαρτιζεται απο στελεχη δημοσιουπαλληλικης νοοτροπιας,
      απο ευθυνοφοβους ημιμαθεις ξερολες και απο λαμογια. Οπως καθε δημοσια υπηρεσια στη χωρα.
      Ο ρολος του Στρατου στην ελληνικη κοινωνια ειναι αυτος που αξιζει στην ποιοτητα των στελεχων του αλλα και στην προσφατη ιστορια του.
      Και αν γινει κανα ντου οι ...επιστρατοι θα πρεπει πρωτιστως φροντισουν να ...αναπτερωσουν το ηθικο και το φρονημα των αξιωματικων τους.
      Πρεπει να αποκτησει λοιπον ο Στρατος το ρολο που εχει στην γειτονα εξ'ανατολων?

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 17/01/2010 23:09:16

      Μια μέρα πριν χρόνια στον Σύνδεσμο Αξιωματικών Ιππικού - Τεθωρακισμένων μπήκε ένας ηλικιωμένος ευσταλής κύριος. Στα γραφεία ήταν ο Αντιστράτηγος (ε.α.) Ευάγγελος Τσίρκας,καλός φίλος, σπουδαίος άνθρωπος κι Αξιωματικός κι απ' τους τελευταίους που εκπαιδεύτηκαν στις τακτικές του Ιππικού, ήτοι επέλαση με άλογα, σπάθες κλπ! Ο επισκέπτης δεν ήταν άλλος από τον μακαρίτη τον Νικηφόρο του ΕΛ.ΑΣ., που κι αυτός είχε βγει ως Ανθυπίλαρχος από τη ΣΣΕ. Ο Τσίρκας μου αφηγήθηκε την συγκινητική συζήτηση. Πίστεψε με, για τους αυθεντικούς γενναίους ανθρώπους, όχι τους ανακυκλωμένους "ιαχωβάδες" του κολωνακιώτικου αριστερισμού, το χάσμα είναι πολύ μικρότερο απ' ότι νομίζεις. Έχω κάνει έναν φίλο, τον Παναγιώτη Γκούτα, μανιάτη κομμουνιστή από γενιά, συνδικαλιστή του ΠΑΜΕ στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη. Συνεννούμε πολύ καλύτερα μαζί του, είναι αναντίρρητα πατριώτης, παρά με κάτι κοσμοπολίτες φλώρους "δεξιούς" ή κάτι κουλτουριαραίους ανανεωτικούς.

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 17/01/2010 23:12:13

      Συγγνώμη: Γκούτης.

    • (Α)θανάσης avatar
      (Α)θανάσης @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 17/01/2010 23:16:45

      Σμόκιν, κάτι λεπτομέρειες ξέχασες για την 21η... Αμερικάνους, ανάκτορα, κλπ...

      Για τα λοιπά, αυτή είναι η Ελλάδα όπως την βλέπει κανείς απ'έξω, γενικώς και διαχρονικώς... Δεν θα σταθώ στον αφορισμό για τον ΕΣ και τις υπηρεσίες, καθώς αναπαράγει ψευδή στερεότυπα. (Ούτως ή άλλως ο ιδιωτικός τομέας είναι ακόμα χειρότερος). Αναγκαστικά οι αφορισμοί σου αφορούν τη χώρα, και προφανώς δεν βλέπεις κάτι άξιο λόγου στο να είσαι Έλληνας. Η εμπειρία μου μου λέει ότι αυτός είναι ο χαρακτηριστικός τύπος νεολαμόγιου: Κριτική χωρίς διάθεση για θυσία σε κανένα απίπεδο. Και θυσία δεν είναι να κάνεις κάτι με αντάλαγμα ή βέβαια δικαίωση, αλλά να μην υπολογίζεις τι θα γίνει μετά.
      Να μην το "μελώσουμε" άλλο και παρεξηγηθούν οι διάφοροι παραξηγιάρηδες...

    • donaE avatar
      donaE @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 17/01/2010 23:20:08

      Φαηλο,μακαρι να εχεις παντα αυτη την πιστη στους ανθρωπους.Προσωπικα γνωρισα και την αλλη πλευρα τους.Ας πουμε οτι οι ανθρωποι,ολοι αριστεροι και δεξιοι, εχουν 'στιγμες',καλες η κακες.Και ας τους αγαπησουμε ετσι με τα ανεβοκατεβασματα τους.

    • smoking area avatar
      smoking area @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 17/01/2010 23:28:58

      (Α)θαναση,
      Ο ΕΣ αποδεχθηκε το ρολο του πιονιου τοσο των Αμερικανων οσο και των Ανακτορων.
      Η κριτικη μου στον ΕΣ αλλα και η αποψη που εχω για την χωρα προκυπτει απο μεσα, ειδικως και αφορα τον παροντα χρονο.
      Ειδικα για το στρατευμα η θητεια μου (Δ Επιλαρχια Αναγνωρισης, Καρωτη Εβρου) μου εμαθε πολλα.
      Δεν παρεξηγω, αλλα δεν ειμαι αυτο που περιγραφεις.

    • Jasmin avatar
      Jasmin @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 17/01/2010 23:32:20

      Πολύ εύστοχη η ερώτηση:
      "Πρεπει να αποκτησει λοιπον ο Στρατος το ρολο που εχει στην γειτονα εξ’ανατολων?"

      Η απάντηση δίνεται μόνο μέσα από άλλες ερωτήσεις:
      Πρέπει να "καθορίζει" τον δικό σου στρατό, ο στρατός του επιθετικού γείτονα;
      Μέχρι πότε αντιμετωπιζόμασταν παγκοσμίως ως ίσες δυνάμεις με την Τουρκία;
      Ο στρατός αποτελεί αφετηρία για τεχνολογία-τεχνογνωσία και ως εκ τούτου και πηγή εισοδημάτων για μια χώρα;

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 17/01/2010 23:38:47

      smoking area,
      Όχι, δεν χρειάζεται να αποκτήσει ο Στρατός τον ρόλο που λες. Έχουμε άλλους που κάνουν τους "Τούρκους" εδώ μέσα.
      ΔΕν είναι έτσι η πλειοψηφία των στελεχών, όπως αφοριστικά και προσβλητικά την περιγράφεις και πολλοί από μας έχουμε συναντήσει στελέχη που αν διάφοροι κοπρίτες σε άλλες υπηρεσίες είχαν το μισό πάθος και την μισή ικανότητα τους θα είμασταν καλύτερη χώρα. Πες μου άλλο τομέα του Δημοσίου που να διατηρεί λειτουργικό τροχαίο υλικό 20, 30 και 40 ετών; Η ...ΕΘΕΛ, η Αστυνομία μήπως; Πώς λέγεται; Ιεραρχικός έλεγχος, ποινές, ηθικές αμοιβές.
      Το τι θα γίνει θα το δούμε και ποιος θα στηρίξει ποιον αν ο μοι γένοιτο γίνει ποτέ κάτι.
      Κυρίως αναφέρομαι για τον Στρατό εν πολέμω.
      Τα περί Χούντας που γράφεις και το τι ρόλο πιθανολογείς ότι θα ήθελα να αναλάβει ο Στρατός είναι προφανώς προβοκατόρικα. Διάβασε άλλα άρθρα μου για τους εν λόγω επίορκους και κατάλαβε ότι εκτός από την κολωνακιώτικη ή όποια άλλη "αριστερά" (δεν αναφέρομαι στο Κ.Κ.Ε.) δεν υπάρχουν μόνο οι χουντικοί και ο Καρατζαφέρης.
      Σου αρέσει, δεν σου αρέσει αυτός είναι ρόλος του Στρατού ιστορικά. Το 21, το '97, το 12-13, το 17-22, το '40-44, το 1974 ο Στρατός, δηλαδή ο Λαός έχυσε το αίμα του για την Πατρίδα. Πιθανώς να έχεις πρόβλημα και με τις άλλες 2 λέξεις αλλά και οι 3 είναι ένα και το αυτό, όσο κι αν ηλίθιοι, επίορκοι ή και τα δύο έκαναν εκλήματα, παραλείψεις, προδοσίες.

    • smoking area avatar
      smoking area @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 17/01/2010 23:44:16

      Jasmin,
      εσυ και ο,τι διαολο εκπροσωπεις εδω μεσα (υπηρεσια, κρατος, θρησκεια whatever) αναγνωρισε και εκτιμησε την ΑΝΟΧΗ των σχολιαστων του σαϊτ.

    • (Α)θανάσης avatar
      (Α)θανάσης @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 17/01/2010 23:51:47

      Ευχαριστώ που δεν με παρεγηγείς, σμόκιν, δεν επιδιώκω αντιπαράθεση.
      Αφού τα έχεις δει από μέσα, θα είσαι γνώστης ότι πολύ απλά, στον ΕΣ, όπως παντού αλλού στο Ελληνικό κράτος, η μόνη διάκριση που υπάρχει είναι μεταξύ των έξυπνων και των ηλίθιων. Οι (πολλοί) πρώτοι κοιτάν μόνον την πάρτη, οι (λίγοι) δεύτεροι την πάτρη. Πάντα και παντού έτσι ήταν, αν δεν απατώμαι, όμως...

    • Jasmin avatar
      Jasmin @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 17/01/2010 23:55:30

      Και μια ακόμα ερώτηση: Γιατί ο στρατός πρέπει να είναι φορτισμένος
      ιδεολογικά; Εννοώ ότι θα έπρεπε να είναι μια τάξη επαγγελματιών που απλά κάνουν τη δουλειά τους,
      χωρίς καμιά πολιτική/κομματική χροιά και προσανατολισμό. Γιατί τόσο μελο-δραματισμός για τον ελληνικό στρατό;
      Η χούντα πέρασε ανεπιστρεπτί. Γιατί να διαιωνίζουμε ένα στερεότυπο-φόβητρο; Για να μην "χειραφετηθεί" ποτέ ο στρατός;
      Βέβαια, κάτι τέτοιο δεν ξέρω κατά πόσο συμφέρει την διεφθαρμένη πολιτική εξουσία με τα βύσματα-κομματικές προαγωγές-προμήθειες στρατιωτικών αγορών... Οπότε δε μιλάμε για στρατιωτική απειλή στην πολιτική ζωή
      αλλά για κομματική απειλή στην εύρυθμη λειτουργία του Στρατού

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 18/01/2010 00:00:16

      Και όπως λέγαν οι παλιοί: "Όσο περισσότερο κοιμάσαι, τόσο λιγότερο υπηρετείς!".

    • smoking area avatar
      smoking area @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 18/01/2010 00:00:26

      Δυο παρατηρησεις (Α)θαναση,
      οι εξυπνοι δεν οσοι νομιζεις,
      και η πατριδα δεν μπορει να στηριζεται στους ηλιθιους, στους ημιμαθεις και στα λαμογια.
      Και κυριολεκτω.

    • (Α)θανάσης avatar
      (Α)θανάσης @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 18/01/2010 00:11:29

      Μάλλον παρεξηγήθην, και υπέστην παρερμηνεία: Εννούσα ότι επικρατεί να αντιστρέφονται οι αξιολογ'ησεις, δηλαδή:

      Αυτοί που ενδιαφέρονται μόνο ή πολύ περισσότερο για την Πάρτη τους είθισται να αποκαλούνται "έξυπνοι".
      Οι άλλοι, που ενδιαφέρονται περισσότερο για την Πάτρη τους (εδώ δεν υπάρχει "μόνο") είθισται να θεωρούνται "ηλίθιοι"...

      Και δυστυχώς, η πατρις (ΕΣ, κράτος, δημόσιο, κοινωνία κλπ) σε αυτούς στηρίζεται για να κρατά τον μηχανισμό "λαδωμένο" και σε (όποια) λειτουργία. Αυτοί, ακόμη και αν δεν είναι σημαντικά γρανάζια, λιπαίνουν το σύστημα.
      Κάποιος κάποτε τους αποκάλεσε "Λευτεριάς Λίπασμα".
      Πολύ το τράβηξα, θα μου πεις, αλλά (δυνάμει) κάπως έτσι το βλέπω...

    • Πήλιος Γούσης avatar
      Πήλιος Γούσης @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 18/01/2010 00:16:58

      ( Α )θανάση φιρι φιρι το πας να σε περιλάβη η Τσασμίν και να σε κανει με τα κρεμιδάκια.

    • smoking area avatar
      smoking area @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 18/01/2010 00:20:18

      @ Φ,Μ.Κ.
      ΟΚ, ο ιεραρχικός έλεγχος, οι ποινές και οι ηθικές αμοιβές τους κανουν καλλιτερους δημοσιους υπαλληλους απο τους υπολοιπους δημοσιους υπαλληλους.
      Για το τροχαιο υλικο ...αστα. (ημουν στη Δ ΕΑΝ)
      Δυστυχως τα λαμογια επικρατουν και στον ΕΣ.
      Ξερεις τι ειναι να υπηρετεις 35 χρονια, να υπερασπιζεσαι ως Ανθυπας το αεροδρομιο της Λευκωσιας με ΚΑΝΑΔΙΚΑ ΠΑΟ το 74, να σου κολλαν τη ρετσινια του ... περιεργου γιατι φροντιζεις για το αξιομαχο και δεν αξιολογεις προμηθειες καθ'υπαγορευσιν και οταν αποστρατευεσαι ως Αντιστρατηγος να ...ψαχνεις να βρεις δουλεια?
      Ενω αν εισουν λαμογιο θα ηταν ολα ...ζαχαρη?
      Οσο για τους Κολωνακιωτες, οσοι δεν αναγιγνωσκουν την πραγματικοτητα υπο το πρισμα (εθνικως ...ωφελιμων) ιδεολογηματων ειναι κωλωνακιωτες αριστεροι? Ευκολος αφορισμος για ...εξυπνους ανθρωπους.

    • Jasmin avatar
      Jasmin @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 18/01/2010 00:23:24

      "If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear"

      George Orwell

    • smoking area avatar
      smoking area @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 18/01/2010 00:33:40

      Jasmin,
      επειδη ο Φακτορας ειναι ευγενης και το εκοψε το σχολιο,
      να σου επαναλαβω
      εσυ και ο,τι διαολο εκπροσωπεις εδω μεσα (υπηρεσια, κρατος, θρησκεια whatever) αναγνωρισε και εκτιμησε την ΑΝΟΧΗ των σχολιαστων του σαϊτ.

  5. Spm avatar
    Spm 17/01/2010 21:58:53

    Ξαφνικα ολοι εχουν περασει απο τη Ρεντινα.
    Γεμισαμε κομαντα και εκπαιδευομενους σε ανορθοδοξο πολεμο.
    Παιδιά ηρεμηστε, θα σκισετε κανενα καλσον!!!
    Α και μη ξεχνατε, να φορεσετε τις πουλαδες σας την αλλη φορά.

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ Spm 17/01/2010 22:09:50

      Είπα κι εγώ, πότε θα φανεί κανά "ορφανό".

    • strategy avatar
      strategy @ Spm 17/01/2010 22:16:35

      Εγώ πάλι πέρασα από 505 Τάγμα Πεζοναυτών. Ακόμα θύμαμαι τι τράβηξε η διμοιρία μου τη δεύτερη νύχτα αφού καταταγήκαμε. Ωραίες εποχές...

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ Spm 17/01/2010 22:21:11

      Strategy, έκανα εκεί 5 μήνες πριν πάω στη 2α ΜΑΛ. Απ' τον Αύγουστο του 90 ως 8 Ιανουαρίου του 91.

    • Eastrader avatar
      Eastrader @ Spm 18/01/2010 14:41:17

      Τωρα αυτο πως κολλαει Κε Φαηλο?Απο το 505 στην 2α Μαλ?Δεν διαφωνω απλα μου φαινεται παραξενο.Εγω ξερω οτι απο Μ Πευκο πας Μοιρα,εκτος αν περασεις απο ΛΥΒ,η εαν περασεις καποια ειδικοτητα οπως Διαβιβαστης,ΣΕΤΥΛ,κα.Αλλα μηνες στην 505 και μετα ΣΧΑΛ πως γινεται?

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ Spm 18/01/2010 16:31:03

      Eastrader,
      Ήμουν ΔΕΑ, 23 μήνες θητεία,16/1/90 - 16/12/91. Γι' αυτό κολλάει.

  6. Κασσάνδρα avatar
    Κασσάνδρα 17/01/2010 22:15:27

    Εύγε.

  7. mara avatar
    mara 17/01/2010 22:27:58

    Mην τα ισοπεδώνουμε όλα. Ο στρατός ήταν, είναι και θα είναι αξία!!!
    Το κείμενο σας κ. Κρανιδιώτη είναι υπέροχο. Ανταποκρίνεται πλήρως στην πραγματικότητα.

  8. Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
    Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 17/01/2010 22:29:54

    Θα προσθέσω δε πως από τις τάξεις του Στρατού προέρχονταν και πολλά από τα ικανότερα στελέχη του ΕΛΑΣ, όπως ο Νικηφόρος (Δ. Δημητρίου), ο άδικα κι από "συντροφικό" χέρι δολοφονημένος Γιαννούλης, ο Μπακιρτζής και πάρα πολλοί άλλοι. Απόφοιτοι όλης της Σ.Σ. Ευελπίδων.

  9. Ι Δ. avatar
    Ι Δ. 17/01/2010 22:39:02

    Εδω έχουμε την ωραιότερη και συνχρόνωs συμβολική μάζωξη απο πολλού χρόνου.Tι αποτέλεσμα θα είχε μια διαδήλωση 1.000.000 πολιτών στο σύνταγμα την ημέρα τηs κατάθεσηs του νομοσχεδίου για την ιθαγένεια αs αναλογιστούμε; Συνχαριτήρια Κρανιδιώτη.

  10. karenin avatar
    karenin 17/01/2010 23:59:14

    Mπράβο Φ.Κ. Στους δύσκολους καιρούς που περνάμε, και μετά τα αλεπαλληλα ευρωπαικά χαστούκια, η καθημερινή επίκληση του στρατου, στην αρθρογραφία σου, αυτή και μόνο αυτή κρατάει το φρόνημα του έθνους υψηλόν. Επειδή εκτός απο οικονομική χρεοκοπία κινδυνεύουμε και απο ηθική και ψυχολογική, γίνεται να κάνεις πιο πολλες παρεμβάσεις;
    Αν δε τις συνοδεύσεις με τίποτα δακρύβρεχτες ιστορίες, θα σου είμαστε υπόχρεοι.
    Υ.Γ. Στους αριστερούς φίλους που συνάντησες, τους ενημέρωσες ότι εχθές το βράδυ έψαχνες να φάς χοντρά μακαρόνια, με αριστερό κόκορα
    βραστο;

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ karenin 18/01/2010 14:40:36

      A, ήταν πολύ καλός και το κρασί ακόμη καλύτερο και προς τιμήν σου, απατημένε σύζυγε, όπως και των νεοκεμαλικών φίλων ομοϊδεατών σου.
      Ε, μην τις διαβάζεις τις ιστορίες μου και μπερδεύεσαι.
      Δεν σας είδαμε την Κυριακή το πρωΐ αλλά κατανοώ. Εσείς της βαριάς "προόδου" συχνάζετε απ' την άλλη μεριά και μόνο βράδυ, στις σκοτεινές αλέες του Ζαππείου.

  11. Kὀριννα avatar
    Kὀριννα 18/01/2010 00:43:21

    Εγώ βλέπω στήν φώτο,τούς δύο Ευζώνους,ό ένας μπροστά καί ό άλλος πιό πίσω.
    Οί ευκνήμιδες Αχαιοί,τής Ιλιάδος,ή συνέχεια.Θάλειαααα πού είσαι;τούς βλέπεις;

  12. bety avatar
    bety 18/01/2010 04:02:01

    Αφού συγχαρώ τον Φαήλο γενικά για την αρθρογραφία του δύο παρατηρήσεις :
    Δεν θα υπήρχαν τόσοι γλυψιματίες και ρουσφέτια στο στράτευμα αν αυτοί που μας κυβερνούν δεν είχαν φροντίσει οι ίδιοι πρώτα ή να απαλλαγούν ή να υπηρετήσουν από το ...σπίτι τους λόγω των κομματικών τους διαπιστευτηρίων! Με τα ίδια κριτήρια έκριναν τους ημετέρους πολιτικούς τους φίλους και όχι μόνο. Μήπως θυμάστε πόσοι φύλαγαν το σπιτάκι του Αρχηγού του Ναυτικού στο Ναύσταθμο επί υπουργίας του Τελευταίου ΥΠ.Εθνικής Άμυνας;Πάνω από 100. Η υπηρεσία τους και η παρουσία τους εκεί αντιστοιχούσε σε ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΤΟΝ ΜΗΝΑ!!! Ας μην αναφέρουμε ποιων επωνύμων τα παιδιά υπηρετούσαν εκεί ..... Αυτό δεν είναι ΡΟΥΣΦΕΤΙ , αυτό είναι ΠΡΟΚΛΗΣΗ στο δημόσιο αίσθημα.
    Η ίδια πολιτική βολέματος και αναξιοκρατίας επικρατεί σε όλες τις βαθμίδες...
    Αν ο στρατός έχει απαξιωθεί λοιπόν είναι γιατί κάποιοι εργάστηκαν... σκληρά για να το κατορθώσουν.
    Συμφωνώ με τον όρο "καταστροφική περίοδο"της 21 Απριλίου, αλλά με την σημερινή ματιά , μόνο σε ότι σε αφορά το έλλειμμα της "Δημοκρατίας".Ακόμη και για τα γεγονότα της Κύπρου αν δεν ανοίξει ο φάκελος της Κύπρου, δεν θα πειστώ ότι δεν είχαν ανάμειξη οι πολιτικοί, γιατί αλλιώς είναι βέβαιο ότι θα το είχαν ήδη κάνει... Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο λοιπόν θα χαρακτήριζα σήμερα "καταστροφική περίοδο" για την χώρα αυτή την περίοδο της μεταπολίτευσης και δυστυχώς για πολύ περισσότερα και όχι λιγότερο σημαντικά. Όπως για την εισαγωγή ενός ολόκληρου Έθνους στην διεφθαρμένη νοοτροπία,την απαξίωση κάθε αξίας όπως η αξιοκρατία, η ισονομία,η ασφάλεια, η εθνική κυριαρχία, η αξιοπιστία , το εθνικό φρονήμα και της περηφάνιας αυτής της χώρας και του λαού της . Με χαριστική βολή την εξαθλίωση της οικονομίας της. Μας μιλάνε όλοι για το σημερινό έλλειμμα, που παρέλαβαν απο τους προηγούμενους , αλλά κανείς δεν αναφέρει πόσο ήταν το έλλειμμα το 1974. Τότε που παρέλαβαν μια οικονομία αποκλεισμένη από παντού λόγω Χούντας, η οποία παρόλα αυτά επί 7 χρόνια είχε μηδενικές αυξήσεις στα καταναλωτικά προιόντα, αυξήσεις στους μισθούς, στεγαστικά και βιομηχανικά δάνεια και μας επέτρεψε να μπούμε στην Ευρωπαική Ένωση σαν ισότιμο μέλος χωρίς να ιδρώσουμε καθόλου...
    Συμπερασματικά λοιπόν όσο κι αν μας πονάει , διανύσαμε μια εξ ίσου "καταστροφική" Δημοκρατική περίοδο, ανεπανόρθωτα τραυματική για την δημοκρατία. Και μάλιστα με πολύ χειρότερες επιπτώσεις , γιατί δημιούργησε καταναλωτικές καρικατούρες Ελλήνων, μαλθακών μορίων, κατά τα πρότυπα της παραγωγής τόνου ...μεθανίου επί σειρά ετών από τους πολιτικούς ηγέτες τους . Είναι δυνατόν 36 χρόνια μετά, οι παλαιότεροι να αναρωτιούνται σε ποια περίοδο από τις δύο η χώρα ήταν πιο ισχυρή, σε ποια οι Έλληνες είχαν περισσότερο αυτοσεβασμό,ανεξαρτησία, αγωνιστικό φρόνημα έστω και υπό συνθήκες υποτέλειας και φίμωσης του ελεύθερου φρονήματός τους; Αυτό είναι κατάντια όποια ιδεολογία και αν έχεις...
    Συγχαρητήρια για την ωραία σημερινή πρωτοβουλία. Αλλά ακόμη και το γεγονός ότι φτάσαμε να επιβραβεύουμε το αυτονόητο, όπως η εντιμότητα, η φιλοπατρία, η ηθική και εθνική υποχρέωση, το καθήκον, ακόμη και το φιλότιμο , θα έπρεπε να μας προβληματίζει....
    Φαήλο συνέχισε.Ακόμη κι όταν μερικές φορές κάποιος διαφωνεί με όσα λες , ο γραπτός σου λόγος και τα κείμενά σου είναι όαση στις καρδιές των νεοελλήνων που κολυμπούν ...αντίθετα στο ρεύμα!

  13. ΕΣΕΤΑΙ ΗΜΑΡ avatar
    ΕΣΕΤΑΙ ΗΜΑΡ 18/01/2010 09:50:09

    ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΕΑ.ΗΜΟΥΝ ΚΑΙ ΕΓΩ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ ΕΚΕΙ ΜΙΛΩΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΞΗΓΩΝΤΑΣ ΤΟΥΣ.ΕΙΜΑΣΤΑΝ ΠΟΛΛΟΙ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΟΠΟΥ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ.ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΟΥ essetaihmar.blogspot.com ΕΣΕΤΑΙ ΗΜΑΡ ΑΓΑΠΗΤΕ ΦΑΗΛΟ

  14. Νίκος avatar
    Νίκος 18/01/2010 10:45:34

    Ευγε και απο μενα Κε Κρανιδιωτη. Δυστυχως δεν μπορουσα να παραβρεθω.

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ Νίκος 18/01/2010 16:34:39

      Η ψυχή σου ήταν κι αρκεί.

  15. thespieys avatar
    thespieys 18/01/2010 15:22:14

    Δημοσιεύθηκε και στην Απογευματινή: http://3.bp.blogspot.com/_KwH3f74JA8Q/S1Q-3kTOP0I/AAAAAAAAEEo/oK9uJzE7v3I/s1600-h/%CE%95%CE%A5%CE%96%CE%A9%CE%9D%CE%95%CE%A3.jpg

  16. ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ avatar
    ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ 18/01/2010 15:23:56

    Mπράβο Φαήλο! Το φχαριστήθηκα. Αν ζούσε ο πατέρας μου -πέθανε τον περασμένο Σεπτέμβρη- ο οποίος ήταν στην πρώτη γραμμή στην Αλβανία και στην Εθνική Αντίσταση, θα δάκρυζε . Οπως δάκρυζε κάθε φορά την 28η Οκτωβρίου και μου έλεγε: Χριστό κι Ελλάδα παιδάκι μου, τίποτε άλλο.

    Αυτό μας λείπει. Χριστός κι Ελλάδα!

  17. karenin avatar
    karenin 18/01/2010 15:55:35

    Nαι,ναί Φ.Κ. Καλή χώνεψη και καλά κρασιά. Αντιλαμβάνσαι βέβαια ότι σε μια σοβαρή χώρα στην καλλύτερη περίπτωση θα κρατούσες σαξόφωνο, και θα έπαιζες στρατιωτικούς παιάνες σε σταθμούς μετρό, μαζεύοντας πενταροδεκάρες. Εδω στην χώρα μας που η κλωνοποίηση της ανοησίας τεινει να γίνει μάστιγα,δυστυχώς το να πουλάς πατρίδα είναι ακόμη μπίζνα.

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ karenin 18/01/2010 16:32:44

      Περαστικά.

    • Ένας Τυχαίος avatar
      Ένας Τυχαίος @ karenin 18/01/2010 17:27:11

      Πράσινο βιάγκρα καταναλώνεις;

  18. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 18/01/2010 17:14:05

    Ελπίζω να είδατε το πρόσφατο σχόλιο του Σταύρου Λυγερού στην Κ "Μιά διάτρητη απάντηση". Λέει ξεκάθαρα στον ΓΑΠ ότι η "ιδεολογική τρομοκρατία υποδηλώνει βαθύτατα αντιδημοκρατική νοοτροπία".

    Και εγώ αισθάνομαι ιδεολογική τρομοκρατία σε θέματα που καταλαβαίνω. Απορρίπτω ότι να αγαπάς την Πατρίδα σου είναι ακροδεξιό. Όπως δεν έιναι ακροδεξιό να απορρίπτεις την κοροϊδία και την προπαγάνδα. Ούτε είναι ακροδεξιό να γκρινιάζεις όταν οι αδέξιοι δημοσιονομικοί χειρισμοί σε οδηγούν σε χρεοκοπία.

    Το Νεοπασόκ θα συσπειρώσει εναντίον του τις πλέον απίθανες ομάδες. Ούτε εγώ είμαι ακροδεξιός, ούτε ο δάσκαλος στο νησί του, ούτε ο μεσήλικας που δεν αντέχει να πετάξει το παλιό του αυτοκίνητο, ούτε ο μικρομεσαίος που είδε το δάνειό του να πηγαίνει από 3% σε 6% και πρέπει να απολύσει την γραμματέα του που στα 55 της θα μείνει άνεργη.

    Είμαστε αντιμέτωποι με οξύμωρους ιδεολογικούς ιδεατισμούς, αλλά κατά τα λοιπά δεν πρέπει να σκεφτόμαστε την Ιστορία μας σαν πηγή θάρρους και προοπτικής, επειδή είναι ...ακροδεξιό. Οι καιροί είναι δύσκολοι, και θα ανακαλύψουν οι Άρχοντές μας ότι εμείς είμαστε οι Έλληνες που ανέλαβαν...

    • Orestios avatar
      Orestios @ archaeopteryx 18/01/2010 17:22:14

      Αρχαίε, η χώρα μπήκε στον γύψο. Ζούμε ημέρες δικτατορίας. Ο Θεός να μας φυλάει γιατί πάντα η χώρα βγήκε λαβωμένη από ερασιτέχνες Χίτλερίσκους.

    • Ένας Τυχαίος avatar
      Ένας Τυχαίος @ archaeopteryx 18/01/2010 17:32:53

      Στο ΠΑΣΟΚ είναι σίγουροι ότι αυτοί που τους ψήφισαν(που είναι πάντα οι ίδιοι σε απόλυτους αριθμούς ψήφων) και αυτοί που δε πήγαν να ψηφίσουν είναι "ανόητοι", οπότε και θα ξανακάνουν τα ίδια.

      Πρακτική που κερδίζει δεν αλλάζει.

      Το έξυπνο της υπόθεσης είναι ότι αυτή τη φορά χρησιμοποιο΄θν την ΕΕ ως άλλοθι για να μη κατηγορηθούν τόσο γρήγορα πως είναι αναξιόπιστοι, αφού άλλα έλεγαν προεκλογικά και άλλα κάνουν.

      Είναι όμως τόσοι πολλοί οι "ανόητοι";

  19. karenin avatar
    karenin 18/01/2010 18:53:15

    Ετσι ακριβώς,archaopteryx,πρέπει να βλέπουμε την ιστορία μας, σαν πηγή θάρρους και προοπτικής, χωρίς όμως τους οξύμωρους ιδεολογικούς ιδεατισμούς. Να δώσω ένα παράδειγμα.
    Το 1991, λόγω της κατάρευσης του Ανατολικού μπλόκ είχαμε τεράστιες γαιοπολικές αλλαγές. Την συγκεκριμένη στιγμή είχαμε Ελληνισμό στην Β. Ηπειρο, και στις δημοκρατίες του Καυκάσου. Το εθνικό συμφέρον υπαγόρευε, να τους βοηθήσουμε, και μέσω αυτων να δημιουργήσουμε ισχυρές εστίες εμπροσθοφυλακής. Τί πράξαμε; Ακριβώς το αντίθετο. Και έχουμε τώρα έρημα τα χωριά της Β. Ηπείρου, και τους ομογενείς , στιβαγμένους στο Μενίδι, και Πολίχνη και Σταυρούπολης στην Θεσσαλονικη, να βολοδέρνουν μεταξυ εγκληματικότητας και επιβίωσης.
    Την ίδια περίοδο προέκυψε και το Μακεδονικό. Μοναδική ελπίδα των Σκοπιανων τότε ήταν να κηρύξουν τον πόλεμο στην Ελλάδα και σε πέντε λεπτά να παραδοθούν. Αντί λοιπον ενα εκατομμύριο πεινασμένων ορφανών, να τους υποτάξουμε πάραυτα οικονομικά, και κατα επέκταση πολιτικά, σαν άλλοι Ελληνες στην Τροία σταθήκαμε κάτω απο το κάστρο
    του ονόματος, πολιορκώντας το αυτονόητο και το δεδομένο.
    Αντίθετα η Τουρκία το ιδιο ακριβώς χρονικό διάστημα, επεξεργάστηκε και απόκτησε νοοτροπία μικρής υπερδύναμης εισβάλοντας οικονομικά και πολιτιστικά στις μουσουλμανικές δημοκρατίες της πρώην Σ.Ε. Αυτήν θα την έλεγα χρήσιμη εθνική πολιτική.
    Εμείς δυστυχώς κάνουμε εξωτερική πολιτική, όπως και την συζήτηση εδώ για τον πατριωτισμό, αποκλειστικά και μόνο για εγχώρια κατανάλωση.
    Και αυτό είναι που με θλίβει και με θυμώνει.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ karenin 18/01/2010 18:59:31

      Δεν μπορουσαν να κρατηθουν πληθυσμοι στη Βορειο Ηπειρο οταν ερχονταν και κανονικοι Αλβανοι.Η διαφορα βιοτικου επιπεδου ηταν 20 : 1 το 1991 και στην Αλβανια πειναγαν κανονικα.
      Το ιδιο και στη Γεωργια και στον Καυκασο οπου γινοταν πολεμος.
      Αλλα αυτο ειναι διαφορετικο ζητημα.

  20. Dionisis avatar
    Dionisis 19/01/2010 23:41:32

    Επιβεβαιώνω τα λεγόμενα του Φαήλου Κρανιδιώτη.

    Πράγματι υπηρέτησε στην 2α ΜΑΛ ερχόμενος από το 505 Τάγμα ΠΖΝ και υπήρξε υπόδειγμα μάχιμου αξιωματικού Α' Γραμμής σε θέματα πειθαρχίας και εκπαίδευσης. Περιττό να πω - ας μου το επιτρέψεις αδελφέ Φαήλο - ότι όταν πήρε το απολυτήριο του, στην Μοίρα έγινε πανηγύρι από δυο ΔΕΑ νεώτερους, διότι θεώρησαν ότι "έτσι θα χαλάρωναν λιγάκι ".
    Ο Φαήλος - αν και σύντομος χρονικά - έγραψε ΙΣΤΟΡΙΑ στην 2α ΜΑΛ με το ήθος, την μαχητικότητα και την ικανότητα Διοίκησης του. ¨Ολοι όσοι υπηρετήσαμε μαζί του τον θυμόμαστε πάντα "ψαρωτικό" να αγριοκοιτάζει, αλλά μοναδικά τίμιο και δίκαιο...ένα πραγματικό κομάντο...!

    Αυτά τα λίγα από ένα νεώτερο του, τέως ΔΕΑ στον ίδιο Λόχο.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.