#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
07/04/2008 16:32
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Το (ελληνικό) τέλος του κράτους και της «λαϊκής δεξιάς»

Γράφει ο «Προφήτης»:

Ενώ παπαγαλάκια και πόπολο ασχολούνται με τον Θρίαμβο και την Τραγωδία, την υπεράσπιση του αυτονόητου στο σκοπιανό και την αυτονόητη ντόπα στην άρση βαρών, η Κυβέρνηση ετοιμάζει, τον Ιούνιο, όταν όλοι μπαϊλντισμένοι θα σκέφτονται διακοπές, την ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΙΣΧΥΟΝΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ. Κατάργηση ορίου απολύσεων, μείωση αποζημιώσεων, αποδυνάμωση της σύμβασης αορίστου χρόνου (της σταθερής εργασίας δηλ.), «ευελιξία» στην μετατροπή των συμβάσεων εργασίας, αντικατάσταση συλλογικών ρυθμίσεων από ατομικές συμφωνίες, κ.α. Ράβουν συνεχώς το κοστούμι που ξεκίνησαν με
- την απορύθμιση του ωραρίου
- την κατάργηση ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων
- την κλοπή των αποθεματικών των ταμείων από τα golden boys της ΝΔούλας.
- τις αδιαφανείς πωλήσεις δημόσιας περιουσίας
- την αδιαφανή παραχώρηση όλων των δημοσίων εταιρειών κοινωφελούς χαρακτήρα
- την απαξίωση της Δημόσιας Υγείας ώστε ο κόσμος απελπισμένος να καταλήγει σε ιδιώτες
- την παραχώρηση των κυρίων θαλασσίων εισόδων της χώρας πάλι σε ιδιώτες
- την απαξίωση της Ολυμπιακής για να γίνει επιτέλους κερδοφόρα η Aegean
- την ιδιωτικοποίηση των πάντων, ακόμα και των δρόμων, για τους οποίους το Δημόσιο πληρώνει απαλλοτριώσεις, αλλά δεν μπορεί –λέει- να συντηρήσει, χρειάζεται κι εκεί ιδιώτης. Πρόγευση η αύξηση των διοδίων κατά 54%. Η απόλυτη διαπλοκή που πέρασε έτσι, στο ντούκου και χωρίς εξήγηση.

Κυρίες και κύριοι, καλώς ορίσατε στην πιο αμερικανοποιημένη οικονομία και κοινωνία της Ευρώπης. Η οποία όμως δεν έχει ούτε ένα από τα δομικά πλεονεκτήματα της αμερικανικής. Όταν όλος ο Κόσμος, υπό την απειλή παγκόσμιας Ύφεσης, στρέφεται στην ενίσχυση του κράτους, εδώ κατεδαφίζουν τα τελευταία υπολείμματα. Έχουμε λοιπόν απέναντί μας μια Δεξιά που τίποτα δεν έμαθε και σε τίποτα δεν άλλαξε από τότε που ο κόσμος αηδιασμένος πάλι απ΄ αυτήν έπεφτε στην αγκαλιά του λαοπλάνου (και στα νύχια της συμμορίας του). Ταμένη σε 30-40 μεγαλοσυμφέροντα, και έχοντας απαλείψει, χωρίς να ενημερώσει τους ψηφοφόρους της, τα χαρακτηριστικά της λαϊκής δεξιάς που προνοεί στοιχειωδώς για το κοινωνικό σύνολο. Σωτηρία δεν θα βρεθεί στον Georgie Walker, ούτε στον Αλέξη, ούτε στην Αλέκα, ούτε χέρι-χέρι. Και ας τελειώσει το παραμύθι του διαρκώς υπονομευόμενου Καραμανλή. Όσο και να βαριέται, εφημερίδες διαβάζει. Μαθαίνει τι κάνουν οι υπουργοί του. Αν διαφωνεί ας τούς μαζέψει.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. συνταξιούχος avatar
    συνταξιούχος 07/04/2008 17:19:19

    Και αν (λέμε ) τους σμαζέψει δηλ. τι πρόκειται μετά να κάμουν οι διάφοροι «Καθηγητάρες» που έκαμαν την Νατάσσα χειρουργώ .
    Λες να τους στήλη ο Κωστάκης στο Αργεντινή που τώρα αυτοκαθαρίζεται

  2. reflek avatar
    reflek 07/04/2008 17:53:27

    ΩΧ ΑΔΕΡΦΕ...

  3. YiannisM avatar
    YiannisM 07/04/2008 18:15:45

    Το ζήτημα είναι πολύ σημαντικό. Όταν σε όλη την Ευρώπη εγκαταλείπουν τον Νεοφιλελευθερισμό και επιστρέφουν στον ρυθμιστικό ρόλο του κράτους, ο Κωστάκης εφαρμόζει επιτέλους την Θατσερική πολιτική στην Ελλάδα. Αν δεν ξεκουνηθεί ο κοσμάκης από τον καναπέ και δεν τους στείλει στο διάολο μην εκπλαγείτε αν δείτε φαινόμενα Αργεντινής στην Ελλάδα. Ήδη η διαφθορά και η εγκληματικότητα έχει χτυπήσει κόκκινο.. Δυστυχώς το άλλοθι του χοντρού είναι η αδιαφορία των πολιτών και ειδικά στην Αθήνα..

  4. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 07/04/2008 18:33:53

    Επί πολιτικών, αποφάσισα δεν ξέρω τίποτα. Για την λίστα όμως...

    Η απελευθέρωση ωραρίου (και το "άνοιγμα" των επαγγελμάτων} είναι αναπόφευκτα.
    Το ασφαλιστικό είναι de facto χρεωκοπημένο για όλους τους λόγους που έχετε γράψει.
    Τα αποθεματικά τα κλέβουν από το 1959.
    ΠΟΤΕ δεν υποήρξε τόσο αδιαφάνεια όσο τώρα (ίσως στην Κατοχή ή επί Μεταξά -- για την χούντα δεν ξέρω).
    Για τη Δημόσια Υγεία φταίμε οι Ελληνες (ένθεν και ένθεν)
    Για τις θαλάσσιες εισόδους ισχύει ότι και με το ΠΟΤΕ παραπάνω
    Η Ολυμπιακή είναι πεθαμένη από λίγο πριν την αφήσει ο ιδρυτής της (αλλά μας είπαν ψέμματα πολλά)
    Η ιδιωτικοποίηση των δρόμων και άλλων παρεμφερών να μας τρομάζει πιό πολύ απ'όλα τα άλλα: Έχοντας πουλήσει τα ασημικά και τα χαλία και τους πίνακες και τις καρέκλες τώρα πουλάμε και την προεξόφληση μελλοντικών ταμειακών ροών. Οι κυβερνήσεις των παιδιών μας δεν θα έχουν ΤΙΠΟΤΑ να πουλήσουν.

    Ας με κράξει το αμερικανάκι ή οποισδήποτε: Μακάρι να είμαστε αμερικανοποιημένη οικονομία. Είμαστε συλλογή τσιφλικιών, τα τσιφλίκια φαλήρανε ή κλείσανε, οι τσιφλικάδες μετακομίσανε, τα χωράφια που αφήσαν τα είχαν ήδη πουλήσει στους ζαπτιέδες, ο μπαξές που νόμιζες ήταν του παππού σου πουλήθηκε πριν 3 χρόνια.

    Κατάλαβες γιατί η μόνη ελπίδα είναι 5-10 "εξωστρεφείς" επιχειρήσεις? Και φυσικά οι ασπρόμαυρες σκόνες, η διακίνηση, η νύχτα, το ξέπλυμα και τα glamorous media με τις δήθεν.

  5. Nick avatar
    Nick 07/04/2008 18:42:54

    - την απορύθμιση του ωραρίου
    - την κατάργηση ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων
    - την κλοπή των αποθεματικών των ταμείων από τα golden boys της ΝΔούλας.
    - τις αδιαφανείς πωλήσεις δημόσιας περιουσίας
    - την αδιαφανή παραχώρηση όλων των δημοσίων εταιρειών κοινωφελούς χαρακτήρα
    - την απαξίωση της Δημόσιας Υγείας ώστε ο κόσμος απελπισμένος να καταλήγει σε ιδιώτες
    - την παραχώρηση των κυρίων θαλασσίων εισόδων της χώρας πάλι σε ιδιώτες
    - την απαξίωση της Ολυμπιακής για να γίνει επιτέλους κερδοφόρα η Aegean
    - την ιδιωτικοποίηση των πάντων, ακόμα και των δρόμων, για τους οποίους το Δημόσιο
    ---------------------------------------------

    Ναι, η αλήθεια είναι ότι η ΝΔ ακολουθεί το πρόγραμμα του εκσυγχρονιστικού ΠΑΣΟΚ... μαζί με τις ντιρεκτίβες της Ε.Ε.

    Όσον αφορά τα περί Κράτους, άλλο Κέυνς και άλλο Κομμουνισμός. Βλέπετε, είμαστε η τελευταία κομμουνιστική οικονομία της Ευρώπης. Το τζάμπα τελείωσε.

  6. συνταξιούχος avatar
    συνταξιούχος 07/04/2008 18:50:31

    Κουΐζ
    Την «δήλωση "
    «Ναι, με εκβίαζε" είπε σύμφωνα με πληροφορίες ο πρώην γενικός γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού για την πάλαι ποτέ ευνοούμενή του, ενώ κατονόμασε και τους δύο δικηγόρους Δημήτρη Μπαλέρμπα και Ηρακλή Κουτελίδα ως τα πρόσωπα που μαζί με την Τσέκου επιχείρησαν να τον εκβιάσουν.¨,
    την έκανε
    1. ο Ζαχόπουλος
    2. αυτοι που έκλεισαν την Τσέκου .
    3......

    απάντηση στο factorx

  7. sxolio.gr avatar
    sxolio.gr 07/04/2008 18:52:31

    Ο αρχαιπτερυξ εχει δικαιο στις επισημανσεις του
    θα προσθετα ομως πως δεν ειναι ολοι ιδιοι, κανεις δεν ειναι τελειος αλλα η ισοπεδωση συνηθως βολευει αυτούς που βρισκονται στον πάτο και δεν μπορουν να ανεβουν παραπάνω. Αυτοί αρχιζουν συνηθως το τροπάρι, σιγα και οι αλλοι τα ιδια σκατα με εμενα ειναι.....
    διαφορές υπάρχουν και ειναι σημαντικές . Οποιος εχει καθαρο μυαλό τις βλέπει. επαναλαμβανω: Κανεις δεν ειναι τελειος ουτε εντελώς αθώος. Αν και ειμαι πολυ απαισιοδοξος σε θεματα ποιοτητας υπηρεσιων και αντιμετώπισης της διαφθοράς αρα και ποιοτητας της καθημερινης ζωης μας αυτό δεν σημαινει οτι ολα ειναι μαυρα ή οτι παν κατα διαβολου. Απο τοτε που ημουν 13-14 χρονων (πολλες δεκαετιες πριν δηλαδη) ακούω το ιδιο παραμυθι
    Η χωρα στο χειλος της καταστροφής
    Ε δεν το πιστευω πια. Αναμεσα στα αλλα και για δυο απλους λόγους: Θυμαμαι καλα τη χωρα οικονομικα και πολιτικα οταν ημουν 13-14 και συγκρινω και εχω μαθει μεγαλώνοντας πως η προοδος δεν ειναι γραμμική ουτε ιδια για ολους και κυρίως σχεδον ποτε δεν γινεται αμεσα αντιληπτη.

  8. GREEK RIDER avatar
    GREEK RIDER 07/04/2008 19:23:06

    Συμφωνώ σε όλα. Πιο πολύ συμφωνώ οτι είμαστε η πιο αμερικανοποιημένη οικονομία στην Ευρώπη. Συγχαρητήρια γι' αυτή την σπάνια επισήμανση. Και μάλιστα χωρίς να έχουμε κανένα πλεονέκτημα αυτών. Αν οι εργαζόμενοι δεν βγούν πολύ μαζικά στους δρόμους, αν οι νέοι δεν διαισθανθούν τι τους περιμένει, σε λίγο θα είμαστε ρομποτάκια χωρίς κανένα δικαίωμα ομιλίας και διεκδίκησης.

  9. συνταξιούχος avatar
    συνταξιούχος 07/04/2008 19:26:06

    Και τώρα σας συνιστώ για χαρά μας ένα τραγουδάκι
    «Ήμασταν πεντεξ νταιδες «
    το θυμάστε …

  10. Nick avatar
    Nick 07/04/2008 19:31:33

    Άμα ήμασταν η πιο αμερικανοποιημένη οικονομία στην Ευρώπη, δεν θα είχαμε μονιμότητα στο Δημόσιο (ιιιιιιι!!!).

    Όπως επίσης θα υπήρχε αξιολόγηση στα Πανεπιστήμια (φτου κακά!), όπως επίσης θα είχαμε και μη-κρατικά πανεπιστήμια (τα χάπια μου!).

    Και θα είχαμε και καλύτερη ανταγωνιστικότητα (ωχ, ωχ σπυράκια βγάζουν οι Αριστεροί)

  11. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 07/04/2008 19:49:13

    Αν ήξερα πως να γράψω σε σχόλιο ότι γελάω, ξεκαρδίζομαι, βρίσκω κάτι πολύ αστείο, θα το έγραφα για τους πεντεξ παίδες. Εκτός από τον Μποστ μου λείπει και ο Τσιφόρος...

  12. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 07/04/2008 19:50:39

    συνταξιούχε, προσπαθώ να καταλάβω αν είσαι ο Μπιρδημήρης ή ο πιτσιρίκος

  13. συνταξιούχος avatar
    συνταξιούχος 07/04/2008 20:21:07

    archaeoptery-Μπιρδημήρης OXI -μα αυτος τάκανε σκ....

  14. ccc avatar
    ccc 07/04/2008 20:30:33

    Υπάρχουν και χειρότερα
    Μα θα στα πω αργότερα...

    Don't worry
    Be happy...;(

  15. συνταξιούχος avatar
    συνταξιούχος 07/04/2008 20:50:25

    asta na pan ......

  16. πανέξυπνη avatar
    πανέξυπνη 07/04/2008 21:11:27

    @archaeopteryx

    "ΒΙΤΡΙΟΛΗ δι' απιστείας."

    και με τα σέβη μου, φυσικά...

  17. Underdog avatar
    Underdog 07/04/2008 21:25:53

    Factor x,
    είναι σχόλιο αυτό για συζήτηση;
    Καμμιά δεκαριά αφορισμοί (ούτε αρχειομαρξιστής να ήτανε), χωρίς επιχειρηματολογία , χωρίς πρόταση και αντιπρόταση. Pour passer le temps που λένε και οι φίλοι μας οι Φράγκοι.

  18. Προφήτης avatar
    Προφήτης 07/04/2008 21:26:21

    Α. Λίγη Θεωρία
    Τα τελευταία 40 χρόνια κυκλοφορεί ένας οικονομικός «επιστημονικός» μύθος : ότι ο ιδιώτης μπορεί καλύτερα από το Κράτος.

    Σε κάθε τομέα της οικονομικής και κοινωνικής δραστηριότητας.

    Τον δημιούργησε ο Milton Friedman, ως απότοκο της θεωρίας του.
    Την οποία ανέλαβαν τα «χρυσά κωλόπαιδα» του Chicago University να εφαρμόσουν στη Χιλή, που επιλέχθηκε για πειραματόζωο.
    Χρειάστηκε να σκοτώσουν τον Αλλιέντε. Και κάτι χιλιάδες ανθρώπων Λεπτομέρειες.
    (Ο Milton Friedman πέθανε πρόσφατα, πλήρης ημερών, χωρίς να δικαστεί ως νέος Αϊχμαν)

    Πίσω από την θεωρητική «τεκμηρίωση» βρισκόταν η βουλιμία του ιδιωτικού κεφαλαίου που «ασφυκτιούσε» από τις δημόσιες λειτουργίες του Κράτους.

    Βασική επιδίωξη να αντιστραφεί ο κεϋνσιανισμός, και στην Αμερική η κληρονομιά του New Deal τού Roosvelt («κομμουνισμός» κατά τους επιχειρηματίες).

    (Βέβαια, οι πρακτικές της Χιλής ήταν δύσκολο να εφαρμοσθούν στις δυτικές χώρες).

    Πολιτικά εργαλεία : Ρήγκαν και ρεπουμπλικάνοι στις ΗΠΑ, Θάτσερ στην Αγγλία.

    Αφορμή : οι πετρελαϊκές κρίσεις του 1974 και του 1979, δημιούργημα εν μέρει των 7 Αδελφών (όπως σήμερα η χρηματοπιστωτική κρίση είναι εν μέρει δημιούργημα των επενδυτικών τραπεζών).

    Μέσα : η διαρκής προπαγάνδα από ΜΜΕ, η «λιτότητα» για τους πολλούς και η απαξίωση των κρατικών λειτουργιών στη συνείδηση των χρηστών-καταναλωτών, από δυσλειτουργίες με ευθύνη διορισμένων από τις κυβερνήσεις διοικήσεων.

    Πέτυχαν. Όχι απόλυτα, αλλά εν πολλοίς. Η καραμέλλα «να την πάρει ιδιώτης, να ησυχάσουμε» κυκλοφορεί ευρέως από χείλη ανθρώπων που πλήρωσαν για να δημιουργηθεί ό,τι δημόσιο.

    Β. Πολλή Πράξη (Χάρες σε φίλους)

    Η απελευθέρωση ωραρίου. Σε μεγάλα εμπορικά συμφέροντα. Οικονομικά, ελάχιστα απέδωσε (στοιχεία για Super Markets, ώρες 18:00-20:00 Σαββάτου). Αποδίδει όμως στην εμπέδωση κουλτούρας διαρκούς εργασίας. Και εξουδετερώνει μικροεπιχειρήσεις που δεν μπορούν να ακολουθήσουν.

    Το “άνοιγμα” των επαγγελμάτων. Σε πλούσιους φίλους, για να μειωθεί το κόστος από τις συναλλαγές ελευθέρων επαγγελματιών.

    «Το ασφαλιστικό είναι de facto χρεωκοπημένο». Γιατί ;

    «Τα αποθεματικά τα κλέβουν από το 1959». Και πρέπει να συνεχίσει ;

    «Για τη Δημόσια Υγεία φταίμε οι Έλληνες»
    Μετά λόγου γνώσεως : Η Δημόσια Υγεία ξηλώνεται ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΑ.
    Δεν προσλαμβάνεται προσωπικό (5000 απαιτούνται άμεσα, αλλά παίρνουν αγροφύλακες)
    Δεν συντηρούνται κτίρια.
    Δεν λειτουργούν υπάρχουσες εγκαταστάσεις.
    Δεν πληρώνουν νοσήλια τα (χρεωκοπούμενα) ταμεία.
    Δεν ελέγχονται τα τιμολόγια προμηθειών.

    «Η Ολυμπιακή είναι πεθαμένη από λίγο πριν την αφήσει ο ιδρυτής της (αλλά μας είπαν ψέμματα πολλά)»
    Όταν οι «κουτόφραγκοι» σώζουν τις ολυμπιακές τους, όταν ο Μπερλουσκόνι μιλά για «ανάγκη να υπάρχει εθνικός αερομεταφορέας» περιττό να επιχειρηματολογήσω.
    Η Ολυμπιακή ήταν «πολύ σκληρή για να πεθάνει». Η γραμμή Μελβούρνη, που σταμάτησε βίαια, είχε πληρότητα 86%. Και η Τεχνική Βάση της ΟΑ είναι πρώτη στον κόσμο στην αντίστροφη κατάταξη, δηλ. μηδενικά ατυχήματα.
    Απλά, αντί η Ολυμπιακή με τα κέρδη της να συνεισφέρει στις παροχές του κράτους προς τους πολίτες, τα κέρδη από τη διενέργεια αερομεταφορών πρέπει να πηγαίνουν στην τσέπη του Βασιλάκη και του Λασκαρίδη της Αegean (επίσημα στο Business Plan της : «η κερδοφορία της εταιρείας θα σταθεροποιηθεί όταν κλείσει η Ολυμπιακή»), και του EasyStelios.


    Προς ανώνυμο 8:12
    Για την ιστορική οικονομική αναδρομή 1950-1975 : υπάρχουν κι άλλες απόψεις, αλλά χρειάζεται πολύς χώρος. Ένα μόνο : ήταν ιδιωτικές οι επιχειρήσεις που λες. Αλλά ήταν δημόσιες σημερινές ιδιωτικές λειτουργίες.
    Η ΜΟΜΑ (που έκλεισε ο Μητσοτάκης) εκτελούσε εκατοντάδες δημόσια τεχνικά έργα στην θέση των σημερινών εργολάβων. Με ποιότητα που παραμένει αναλλοίωτη 40-50 χρόνια.
    Πήγαινε στον παραλιακό Ιτέας-Ναυπάκτου (1969) και στον Κατερίνη-Θεσσαλονίκη(1971) και θα με θυμηθείς.
    Ενώ οι σημερινοί δρόμοι καταρρέουν σε 2-3 χρόνια και στην 10ετία χρειάζονται 3 ανακατασκευές, δηλ. πληρώνονται στους ιδιώτες εργολάβους 3 φορές.

    «Δεν έχει σημασία μόνο το μέγεθος του Δημοσίου αλλά και η ποιότητά του».
    Συμφωνώ απολύτως

    «Το Ελληνικό Δημόσιο είναι μη-διορθώσιμο. …Αυτά είναι πολιτικώς αδύνατον να γίνουν»
    Το να αποδομηθεί πλήρως το υπάρχον εργασιακό καθεστώς σε 3 χρόνια πως έγινε;
    Να διαλέξεις. Ή αποδέχεσαι ότι οι κυβερνήσεις έχουν επιτελικό ρόλο ή ότι είναι δέσμιες πελατειακών σχέσεων, οπότε, σε τελευταία ανάλυση, πρωτεύει να φροντίσουν τους πελάτες τους-ψηφοφόρους και ας μην είναι το Κράτος απόλυτα αποτελεσματικό.

    Και πάνω απ΄ όλα. Η Οικονομία είναι θέμα πολιτικής επιλογής. Με κριτήριο το συμφέρον ποιών ενεργούμε, των ολίγων ή των πολλών. Η απάντηση για τις κυβέρνησεις έχει καταστεί προφανής.

    Ευχαριστώ όλους τους φίλους για τις παρατηρήσεις.

  19. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 07/04/2008 21:33:00

    Όταν αρχίζουν όλοι τα συναισθηματικά μου έρχεται έμπνευση:
    Non, rien de rien
    Non, je ne regrette riens
    C'est paye, balaye,oublie
    JE ME FOUS DU PASSE!

    δεν έχω αυτές τις λοξές γραμμούλες και προειδοποιώ, το επόμενο θα είναι Φρανκ Σινάτρα. Και αυτός δεν μετάνοιωσε για τίποτα και είδατε τι έπαθε.

    Συγνώμη factrox αλλά μετά τις 10:30 χρειάζεται ελάφρηνσυς δια να μην έχωμεν εφοιάλτας (του ύπνου, όχι της πολιτικοοικονομικής)

  20. Προφήτης avatar
    Προφήτης 07/04/2008 21:40:23

    Underdog
    Βλέπω μέ τρέλανες στην αντιπροταση.
    Κριτική στην κριτική.
    Τα σέβη μου "από τα μαρξιστικά αρχεία".

  21. συνταξιούχος avatar
    συνταξιούχος 07/04/2008 21:48:31

    Θυμάστε εκείνη την ωραία δήλωσει του Προέδρου(?) ΓΣΕΕ Παναγοπουλου
    «δεν φαντάζομε την ζωή μου δίχως τον ΓΑΠ»

  22. Τάκης avatar
    Τάκης 07/04/2008 21:50:07

    Αυτό που δε γράφει ο αρθρογράφος είναι ότι η ΝΔ ισορροπεί ανάμεσα στο νεοφιλελεύθερο και στο κρατικιστικό μοντέλο ανάπτυξη ή υποανάπτυξης και αυτό είναι ακόμα πιο επικίνδυνο από τον να μην αφουγκράζεσαι τις διεθνείς εξελίξεις και τη μετάλλαξη του καπιταλιστικού συστήματος και την επιστροφή σε έναν ιδιόρυθμο Κευνσιανισμό. Από τη μία προχωρά σε ιδιωτικοποιήσεις και από την άλλη ιδρύει συνεχώς καινούργιες ανώνυμες εταιρίες αδρανείς θυγατρικές οργανισμών του δημοσίου που υπάγονται σε διάφορα υπουργεία, αυξάνοντας την σπατάλη. Από τη μία επιχειρεί την εξυγίανση του ασφαλιστικού συστήματος και από την άλλη τάζει εθελούσιες εξόδους και συνταξιοδοτήσεις στα 50 και 55. Αυτό είναι το χάλι μιας κυβέρνησης που προσπαθεί απεγνωσμένα να ισορροπήσει ανάμεσα στα δύο άκρα της λαικής και της νεοφιλελεύθερης δεξιάςς. Εναλλακτικός δρόμος υπάρχει και οι εξελίξεις στη διεθνή σκηνή θα τον φέρουν από μόνες τους και για μας τους έλληνες.

  23. Εξάκτινος avatar
    Εξάκτινος 07/04/2008 21:51:19

    Είτε δημόσιος είτε ιδιωτικός τομέας αν τηρούνται κάποιοι κανόνες χρηστής διαχείρησης δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά εκτό του ότι ο δημόσιος είναι πλεονεκτηκότερος για τον εργαζόμενο γιατί δεν έχει ως σκοπό το κέρδος αλλά την εξυπηρέτηση του πολίτη. Στην Ελλάδα θεωρούσαν το δημόσιο τομέα τσιφλίκι τους και τον διάλυσαν.

  24. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 07/04/2008 22:14:59

    Προφήτη, εκτιμώ τον λόγο σου και θα σοβαρευτώ.

    Το άνοιγμα των επαγγελμάτων είναιγια να μην με εκβιάζει ο συμβολαιογράφος στην επαρχεία και να μην πηγαίνω από Τερψιθέα στο Φάληρο για λεξοτανίλ το Σάββατο στις 4 το απόγευμα.Δεν δουλεύει γιατί αυτοί οι κύριοι προτιμούν να τα κάνουν πλακάκια με γνώμωνα τα δικά τους συμφέροντα.

    Το ασφαλιστικό (και πίστεψέ με το ξέρω αυτό δεν λέω αφορισμούς): δημογραφικό, ανίκανη διαχείριση, κομματική παρέμβαση, κλοπή από το κράτος, κλοπή από τον τελευταίο υπάλληλο, εισφοροδιαφυγή, κακή συγκυρία.

    Δημόσια Υγεία: Πληρώνεις φυστίκια, παίρνεις μαϊμούδες λένε στο Σικάγο. ΠΟΙΟΣ θα τα κάνει αυτά που λές, ο Υπουργός, ο Γενικός Γραμματέας? οι ειδικοί σύμβουλοι ή οι "υπερεσίες"? και αν αυτοί είναι ικανοί και τίμιοι με τι από κάτω? Δεν συντηρούνται κτίρια και δεν υπάρχουν γιατροί, ενώ υπάρχουν κτίρια και εξοπλισμός. ΓΙΑΤΙ? --->ΜΙΖΕΣ. Η δημόσια δραστηριότητα στην Ελλάδα (όχι τόσο στην Αγγλία) έχει αυτή την τάση να δουλέυει μόνο όπου υπάρχει προμήθεια.

    Και για την Ολυμπιακή ξέρω. Η πληρότητα στην Μελβούρνη και την Νέα Υόρκη ήταν μεγάλη με charters και φτηνά εισητήρια. Η ομογένεια ήθελε φτηνά εισητήρια και οι πιλότοι τα καλούδια των μακρινών πτήσεων. Το κύκλωμα το ταξειδιωτικών πρακτόρων μοιραζόταν λεφτά με υπαλλήλους (λεπτομέρειες δεν ξέρω, δεν ήμουν εισαγγελέας). Η όποια Aegean (λέγε με κάτι άλλο...uber alles) πρέπει να είχε ανθρώπους της μέσα στην ΟΑ. Αλλά το ίδιο ίσχυε για κάθε συναλασσόμενο με την ΟΑ. Η ΟΑ ήταν πολύ βαθειά για να σωθεί. Κατάλαβέ το: Φαυλότητα σε βάθος. Εάν θες εθνικό αερομεταφορέα και η πλειοψηφία θέλει να τον πληρώνει, δημοκρατία έχουμε (έχουμε έτσι δεν είναι?)ας τον έχουμε (ασε που δεν πολυαφήνει η ΕΟΚ). Εγώ πετάω με ότι θέλω εφ' όσον πληρώνω από την τσέπη μου με κριτήριο τι αντέχει η τσέπη μου, αν με βολέυει, αν είναι ευγενικοί, αν δεν ακυρώνουν την πτηση στις 11 την νύχτα χωρίς να πουνε τίποτα σε χώρα που δεν καταλαβαίνω τη γλώσσα, εάν δεν με αφήνουν να πάω για πιπί επειδή "ε τι θέλετε τωρα κύριε, σερβίρουμε". Ετσι μούρχεται να πω ΟΥΣΤ.

    Δεν έχω πρόβλημα με το αν έχουμε αυτό ή το άλλο σύστημα. Ο Friedman δεν είναι καλύτερος ή χειρότερος από τον Marx. Οταν τους διάβασα με έπεισαν εξ ίσου. Δεν έχω πρόβλημα με καμμιά ιδεολογία. Αλλά μου αρέσει εκεί που με ταλαιπωρούν και μπαίνουν στην τσέπη μπου λιγότερο.

    Και δεν αντέχω την υποκρισία: Θυμάμαι να με κατακρίνει λάβρος υπουργός που προτιμώ τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Και 20 λεπτά αργότερα του είπα "και που παέι πανεπιστήμιο η γιόκας σας" "Στην Οξφόρδη!" (άλλαξα κάτι λεπτομέρειες...)

    Σε διαβάζω πάντα προσεκτικά. Ακουσέ με: δεν ξέρω πως ερμήνευσαν τον Friedman στην Χιλή (και μεταξύ μας δεν έχω ασχοληθεί και δεν με νοιάζει η Χιλή (η Μογγολία πχ με νοιάζει γιατί από εκεί κάπως ξεκινουν όλες οι μεταναστέυσεις που μας ζαλίζουν τα τελευταία 2-3.000 χρόνια).

    Θα σου πω τι λέει ο Friedman: Ελεύθερος να επιλέξεις.

    Πώς στην ευχή αυτό συνδέεται με το guano ή τον χαλκό της Χιλής, στα χρόνια μου δεν το κατάλαβα. Κάτι σαν την Πετρολ Οιλ να προστατεύει τα συμφέροντά της στο Θριάσιο. Αντε βγάλε άκρη.

  25. ccc avatar
    ccc 07/04/2008 22:59:56

    @archaeopteryx

    Μια ερώτηση:
    Και το ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ όπως και οι ΟΛΥΜΠΙΑΚΕΣ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΕΣ ΑΕ είναι "δημοσίου συμφέροντος".

    Γιατί η πρώτη είναι άψογη (το καλύτερο μετρο της Ευρώπης σε ένα κάρο δείκτες) και η δεύτερη έχει τέτοιο χάλι;

  26. Ιακωβίνος avatar
    Ιακωβίνος 07/04/2008 23:05:31

    δήλωσε το ΠΑΣΟΚ πως θα στείλει στη φυλακή όποιο τωρινό κυβερνητικό στέλεχος καταγγελθεί και βρεθεί ένοχο κλοπής δημοσίου χρήματος, όταν ανέβει στην εξουσία;

    το φώναξε?

  27. Ιακωβίνος avatar
    Ιακωβίνος 07/04/2008 23:08:02

    τι έγινε με εκείνον τοπν π'κψνσταντίνου, ταμία του πασοκ?

  28. AnonymOs avatar
    AnonymOs 07/04/2008 23:15:07

    Κι αυτή η ξεφτίλα αντιπολίτευση
    τί κάνει;
    Απορώ....
    Δυδτηχώς μας ξεπουλά κι αυτή!
    Οι καρακλοκένταυροι!!!

  29. sxolio.gr avatar
    sxolio.gr 07/04/2008 23:20:08

    μικρη παρεμβαση για το θεμα της υγειας:
    Το ΕΣΥ σήμερα ειναι μια τεραστια μαυρη τρύπα που απορροφα λεφτα απο τα ταμεια και τονπρουπολογισμό όντας εντελώς αναρχο, ανεξελεκτο και αλλοπροσαλο. Ενα τεραστιο παρτυ σπατάλης και ρεμούλας σε ολα τα επίπεδα.
    Ο Προφητης εχει αδικο το ΕΣΥ ΔΕΝ αποδομειται Προγραμματισμένα γιατι ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ γινεται προγραμματισμένα στο ΕΣΥ.
    Νοσοκομεια κτιζονται μονο και μονο γιατι υπάρχουν κονδυλια για εργολαβους και μετα μενουν κλειστά ή υπολειτουργούν, πανακριβες συσκευες και θεραπείες κατασπαταλούνται χωρις κριτηριο και έλεγχο ενω ταυτοχρονα μεγάλα νοσοκομεια μένουν για μηνες χωρις γαντια ή συριγγες.

  30. Προφήτης avatar
    Προφήτης 07/04/2008 23:42:56

    Τάκη
    Πολύ καλή η παρατήρηση. Αυτό υπήρξε το κίνητρο της κατάθεσής μου : ότι ουσιαστικά γίνονται «ρυθμίσεις» σε όφελος ημετέρων (δεν ξεχνώ τις ευθύνες ΠΑΣΟΚ) βαφτισμένες «Πολιτική Μεταρρυθμίσεων», με έωλα δημοσιονομικά επιχειρήματα.
    Εννοείται απαιτείται ένας «ιδιότυπος Κευνσιανισμός», όχι αντιγραφή του ’30.

    Αρχαιοπτέρυξ
    Δεν αντιγυρίζω την εκτίμηση αλλά κι εγώ σε παρακολουθώ πάντα με προσοχή.

    Συμφωνώ με όσα καταθέτεις.
    Αλλά ο πραγματισμός δεν αναιρεί την λειτουργικότητα τού συστήματος.
    Είναι το μόνο στο οποίο επιμένω :
    Η ισχύς των συμφερόντων, μαζί με την μη πάταξη της διαφθοράς, κάνει να παρουσιάζεται σαν αδύνατη η παροχή υπηρεσιών από το Δημόσιο.
    Εννοείται όχι σε δραστηριότητες ιδιωτικοοικονομικής υφής.
    Στους λεγόμενους στρατηγικού χαρακτήρα.
    Εθνική Άμυνα, Υγεία, Παιδεία, Επικοινωνίες, Ενέργεια, Υδάτινοι Πόροι.

    Για την Ολυμπιακή είναι βαθιά η φαυλότητα και γνωστή η επιδίωξη Lufthansa και Μητσοτάκη.
    Αλλά μού θυμίζει το φόνο του Ρασπούτιν : τον πυροβόλησαν, τον μαχαίρωσαν, τον πέταξαν στο παγωμένο ποτάμι, και δεν πέθαινε.

    Για δε το ασφαλιστικό επίσης γνωρίζω σε βάθος. Η αλήθεια
    α) ο ιδιωτικός τομέας είναι κερδοφόρος ή επιβιώνει οριακά από την εισφοροδιαφυγή
    β) τα αποθεματικά των ταμείων ήταν τα τελευταία χρήματα που είχαν μείνει απ΄ το ΠΑΣΟΚ.
    Αν συμμεριστώ όσα κι εσύ απλά διαπιστώνεις, ρωτάω : που είναι η αναλογιστική μελέτη με βάση την οποία έγιναν/γίνονται νομοθετικές ρυθμίσεις ;

    Εν τω μεταξύ δεν κρύβονται πια, δεν τούς νοιάζει. Πριν βγει ο Καρ. να πει πομπωδώς για το ασφαλιστικό άρχισαν οι διαφημίσεις για ιδιωτικά συνταξιοδοτικά προγράμματα των τραπεζών.

    Δεν έχω εισπράξει από το Δημόσιο μια δραχμή στη ζωή μου.
    Μόνο το πληρώνω.
    Αλλά πιστεύω ότι η συνετή κρατική παρέμβαση σε κρίσιμους τομείς δημιουργεί καλύτερη ζωή για τους πολίτες.
    Το είδα στη Γερμανία. Στη Βαυαρία του μακαρίτη Στράους.
    Πραγματικό Κοινωνικό Κράτος, από έναν χαρακτηριζόμενο ακροδεξιό.
    Τι Σοβιετίες και παραμύθια.
    Η εύκολη απάντηση : αυτά είναι εφικτά όταν οι Έλληνες γίνουν Γερμανοί.

    Όμως γιατί κανένας δεν καπνίζει στο Μετρό ;
    Διότι έτσι τους μάθαμε.

  31. aris avatar
    aris 08/04/2008 00:04:43

    προφήτη δεν ξέρω τι με ανησυχεί περισσότερο
    η μαύρη κατάσταση που περιγράφεις ή το περίεργο μίγμα κυνισμού, υποκρισίας, ατομισμού και παραίτησης ,επενδυμένο όλο αυτό από ένα μανδύα ξερολίασης που κυριαρχεί στα σχόλια...
    αλήθεια δεν ξέρω
    το πρώτο με τρομάζει, το δεύτερο με αηδιάζει
    μια κοινωνία που δεν κάνει τίποτα άλλο από το να βρίζει αυτούς που τους κυβερνάνε, μετά να τους παρακαλάει να τους διορίσουν, να τους μεταθέσουν, να πάει ο γιόκας τους σε καλή μονάδα στο στρατό, η κορούλα τους να προσληφθεί στην εταιρία, να να να ....σκατά στα μούτρα τους
    θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία
    δεν θέλει ζώα
    ανοίξτε τα μάτια σας και δείτε:
    ο καπιταλισμός γίνεται όλο και πιο άγριος
    τα κόμματα είναι ενσωματωμένα στο σύστημα
    τα συνδικάτα ανίσχυρα και ξεπουλημένα
    η ενημέρωση τείνει να γίνει φασιστική
    το κλίμα, ο πλανήτης τραυματισμένα
    τι ωραία...
    αλλά κι αν δεν είναι δε πα να γαμηθεί μου αρκεί που πήρα την καινούρια HD οθόνη μου
    άμα σε δέκα χρόνια σας βάλουνε κάμερα και στον κώλο να βλέπουν τι χέζετε μην παραπονιέστε μετά
    άμα ψοφάτε σαν τις μύγες γιατί δεν έχει ανάγκη ο πλανήτης τον άνθρωπο και δεν θα αργήσει η ώρα να μας πει αει στα τσακίδια παράσιτα μην ψάχνετε εξ ουρανού βοήθεια
    άμα ο γιος σας δεν θα χει καμιά άλλη επαγγελματική επιλογή παρά να καταταχτεί στο στρατό και να πάει στο αφγανιστάν να κυνηγάει ταλιμπάν, μην πικραθείτε
    το πολύ πολύ να γυρίσει ακρωτηριασμένος
    έτσι κι αλλιώς κι εσείς ακρωτηριασμένοι είσαστε στον εγκέφαλο
    μήπως υπάρχει απάντηση διαφορετική?
    ναι υπάρχει και θα την δώσουν κάποιοι που δεν πρόλαβαν να βολευτούν
    θα ξαναυπάρξει ιδεολογία
    θα υπάρχουν ξανά αγώνες
    να είστε βέβαιοι

  32. wert01gf avatar
    wert01gf 08/04/2008 00:56:17

    Πραγματικά σπουδαία ανάρτηση.

  33. Προφήτης avatar
    Προφήτης 08/04/2008 00:57:36

    Άρη, δες και το πλήρες ποστ μου, Νο 11 στο αμέσως προηγούμενο θέμα "τι συνέβη στον ελληνικό πρωταθλητισμό". Τελειώνει :
    "...Τώρα ο καθένας είναι εντελώς μόνος του.
    Όποιος φάει τον άλλο για να επιβιώσει.

    Σωτηρία δεν θα βρεθεί στον Georgie Walker, ούτε στον Αλέξη, ούτε στην Αλέκα, ούτε χέρι-χέρι.

    Αλλά, να, όταν γίνονται μαζικές συγκεντρώσεις, από όποιον να ΄ναι, καλό είναι να μην πηγαίνετε για ψώνια στο Mall ή για καφέ στη θάλασσα.
    Αν φυσικά δεν είστε όλοι προνομιούχοι, οπότε απευθύνομαι σε λάθος ακροατήριο."

  34. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 08/04/2008 01:45:17

    προφήτη βλέπεις διαφορετικά τα πράγματα, ιδίως όσον αφορά αυτό που λέει ο οξαποδώ, "ελευθερία επιλογής". Να σου διευκρινήσω ότι προνομιούχος ξεπρονομιούχος, δεν έχω ακουμπήσει ξένη δραχμή, ξεκίνησα με 150 δολλάρια δανεικά, δεν παώ στη Μύκονο ή στο Πορτο Χέλι, δεν ψωνίζω στο Mall και έχω να πάω για καφέ στη θάλασσα από το 1997

  35. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 08/04/2008 01:58:09

    Και, συγνώμη, στο μόνο συγκεκριμένο ερώτημά σου, περί αναλογιστικής μελέτης. Ο Σημίτης την ζήτησε, ο Γιαννίτσης προσπάθησε, δεν τον άφησαν "οι αριστερή πτέρυγα" και από όσο θυμάμαι οι "αριστεροί" και οι "δεξιοί" δηλαδή όλοι. Όχι να κάνει την μελέτη, να ξεκινήσει "διαφανή διαδικασία να βρει συμβούλους να του κάνουν την μελέτη". Και λίγα χρόνια αργότερα σου φόρεσαν την πρώτη φάση και λες "κιχ" δύσμοιρε αλλά μόνο "κιχ". Τοτε αν φώναξες σε ακούσανε (κακώς). Τώρα? Αν θες περισσότερες λεπτομέρειες ρώτα τον Φοιβο Ιωαννίδη και τον Μιλτ. Παπαιωάννου. Ο Φόβος της Ελευθερίας

    Συνετή κρατική παρέμβαση στην Ελλάδα? Ο Μποστ θα το έλεγε σοιναιτί κρατηκή παραίμβαση και πάλι δεν θα τον πίστευα.

  36. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 08/04/2008 02:19:24

    Είναι αργά και τα βλέπω λίγα λίγα.

    Για την ΟΑ και Lufthansa κάπου σε αυτό το blog είδα ότι σε παλαιότερη αλλά πρόσφατη προσπάθεια ιδωτικοποίησης της ΟΑ, η Lufthansa είπε "δεν θέλουμε να αγοράσουμε μετοχές ΟΑ, θα παρουμε το πτητικό έργο της ΟΑ χωρίς να πάρουμε μετοχές"

    Και κοκό και τσάμπα. Αυτή είναι η συνετή ιδιωτική Γερμανική παρέμβαση. Αυτήν θα πάρεις και θα στο λένε ξεκάθαρα στα μούτρα σου για να μην έχεις αμφιβολία. Boy do I like the Germans... αν μας διαβάζουν οι του Καϊζερ την έχω βάψει.

  37. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 08/04/2008 02:24:43

    Και, προφήτη, θυμάσαι τι είπαν για τις επανορθώσεις/αποζημιώσεις για κάτι Καλάβρυτα και δεν ξέρω τι? "τα μόνα λεφτά που θα πάρετε είναι αυτά των Γερμανών τουριστών όταν έρχονται" Με αυτήν την κρατική συνετή παρέμβαση μπες στο διαδίκτυο και κατέβασε το Der Fuhre Ruft ή το Das SS Lied για να έχεις την πληρη εικόνα.

  38. Nick avatar
    Nick 08/04/2008 04:59:03

    Ο καπιταλισμός γίνεται πιο άγριος γιατί τα θέλει ο κωλ... μας.

    Βασικά έχει έρθει πλέον το τέλος του χρηματιστηριακού καπιταλισμού, που στηρίχθηκε σε ένα διεθφαρμένο και κατευθυνόμενο από τη τηλεόραση τρόπο ζωής (lifestyle). "Η γενιά που πνίγηκε στο lifesyle" όπως λέει και ένα άρθρο.

    Τώρα που θα περάσουμε και το Greater Depression θα γίνουμε... άνθρωποι. Το τέλος της υπερκατανάλωσης ήρθε.

  39. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 08/04/2008 08:18:22

    καλημέρα

    @nick δεν θα είναι great depression, αλλά recession θα είναι. Εάν παρηγορεί κανέναν πρωταρχικός λογος είναι η τιμή του πετρελαίου και ίσως τα τρελλά του καιρού (οι "φυσικές καταστροφές πληρώνονται). Όλα τα άλλα απλώς φαίνονται

  40. Nick avatar
    Nick 08/04/2008 08:26:09

    Μακάρι να ήταν ύφεση, αλλά δυστυχώς όταν το 70% του Αμερικανικού ΑΕΠ στηρίζεται στη κατανάλωση "με δανεικά", θα δούμε σκηνές απείρου κάλους. Υπερπληθωρισμό, έκρηξη ανεργίας, πετρέλαιο στα 170 δολάρια, ο χρυσός στα 1.500 και πάει λέγοντας.

    Ακόμη στην αρχή είμαστε.

  41. ΙΑΚΩΒΟΣ avatar
    ΙΑΚΩΒΟΣ 08/04/2008 10:40:53

    Ρε αρχαιοπτερυξ πότε κοιμάσαι;

  42. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 08/04/2008 10:48:48

    To έμαθα σε ένα γραφείο που δούλευα κλητήρας:
    to sleep is weak...

  43. ΙΑΚΩΒΟΣ avatar
    ΙΑΚΩΒΟΣ 08/04/2008 10:51:27

    αμα κοιμάσαι υπηρετείς λιγότερο

  44. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 08/04/2008 11:02:36

    @nick, μου'χανε πει κάποτε ότι η ελαστικότητα και η δύναμη της αμερικάνικης οικονομίας είναι η κατανάλωση (έλεος, όχι άλλα μιλιταριστικοοπολιτικά).
    Με την θεωρία των προσδοκιών, καλομελέτα και έχει ο θεός (και τούμπαλιν)

  45. Nick avatar
    Nick 08/04/2008 11:13:26

    Βασικά η δύναμη τους είναι η αέναη χρηματοδότηση της κατανάλωσης. Δανεικά και αγύριστα. Το σπίτι στις ΗΠΑ το λένε ΑΤΜ. Συνέδεσαν την αύξηση του εισοδήματος τους με την αύξηση της τιμής του σπιτιού.

    Και μέσω των περίφημων δανείων τύπου home equity χρηματοδοτούσαν και τις άλλες, αέναες πιστώσεις τους.

    Με άλλα λόγια, υποθύκευσαν κάμποσες γενεές. Και τώρα που θα σταματήσει αυτή η πέραν της λογικής χρηματοδότηση, θα δείς πολλές παραγκουπόλεις.

    Όταν η WalMart έχει πάρει τη θέση της General Motors ως του μεγαλύτερου εργοδότη, αυτό λέει πολλά, και κυρίως αποκαλύπτει πόσο γυμνή ήταν η οικονομία των ΗΠΑ εδώ και πολλά χρόνια.

  46. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 08/04/2008 11:21:44

    ειδικά με την τελευταία παράγραφο, συμφωνώ...

  47. Προφήτης avatar
    Προφήτης 08/04/2008 13:55:20

    Δεν μού αποθήκευε το σχόλιο και η συζήτηση πήγε αλλού. Είχα γράψει

    Αρχαιοπτέρυξ

    - Έχω πάψει να επιρρίπτω ευθύνες σε αρπακτικούς ξένους. Μόνο σε ενδοτικούς ιθαγενείς.
    Οι Γερμανοί δεν χρεωκόπησαν τη Lufthansa τους.
    Ούτε κουβαλούσαν δωρεάν ψηφοφόρους.
    Ούτε πήραν για «εξυγίανση» Άγγλους «συμβούλους» που πούλησαν τα αεροπλάνα για μίζες και μετά τα ναύλωναν με επαχθέστερους όρους.
    Ούτε έκαναν ειρηνική Κατοχή στα Σπάτα μόνοι τους.
    Ούτε υπέγραψαν μονομερώς το μυστικό πρωτόκολλο, σε συμφωνία του 1959, με το οποίο παραιτηθήκαμε από τις πολεμικές αποζημιώσεις.
    Αλλά και δεν παραβλέπω την διαφορά ισχύος μεταξύ χωρών.

    - Ασφαλιστικό. Το κοινωνικό κράτος παρασχέθηκε στους δυτικοευρωπαίους μετά τον Β’ ΠΠ από τον «φόβο του μπολσεβικισμού». Όταν αυτός ο φόβος εξέλιπε (1991) και «κέρδισε» ιδεολογικά η πλευρά που στηρίζει/στηρίζεται από την «ιδιωτική πρωτοβουλία» το κόστος των παροχών αυτών απαιτήθηκε να προστεθεί στα εταιρικά κέρδη.

    Αυτή η απλή αλήθεια καθορίζει όλες τις φανερές ή κρυφές προθέσεις των εκάστοτε κυβερνητικών πρακτικών.
    Στον ιδιωτικό τομέα η ασφάλιση στο ΙΚΑ αντικαταστήθηκε από ΤΕΒΕ στους υπαλλήλους που βαφτίζονταν «ελεύθεροι επαγγελματίες». Τους έβαζαν να ανοίξουν βιβλία και να εκδίδουν αποδ. παροχής υπηρεσιών για τον μισθό. Οι αποκαλούμενοι «μπλοκάκηδες». Σιγά-σιγά θέλουν να καταργηθεί και αυτό. Βγήκε ο Γιωργάκης και πέταξε για ζύμωση το 2004 «οι νέοι να προσλαμβάνονται ανασφάλιστοι για 4 χρόνια», το ίδιο σχέδιο στη Γαλλία, που προκάλεσε ταραχές. Δεν τα βλέπεις ;

    Την εποχή της περιβόητης Έκθεσης Σπράου, που άδικα κατασυκοφαντήθηκε, έγινε μια μελέτη από έναν αγγλικό οίκο συμβούλων για το ασφαλιστικό, πανευρωπαϊκά, για λογαριασμό της ΕΕ. Πέρασε στα «ψιλά». Δημοσιεύτηκε στην Κυριακάτικη Οικονομική Καθημερινή, 1998 ή 1999. Δεν κράτησα δυστυχώς αρχείο.
    Η περισπούδαστη μελέτη κατέληγε στο δέον γενέσθαι για τον ασφαλισμένο :
    - κάντε παιδιά να σάς φροντίσουν στα γεράματα
    - αποταμιεύστε χρήματα και προνοήστε να έχετε και άλλες πηγές εισοδημάτων
    - αγοράστε σπίτι για να μην έχετε έξοδα ενοικίων.
    Αυτά που ήξεραν οι παππούδες μας πριν 100 χρόνια χωρίς μελέτη !!!
    Είναι πολιτική επιδίωξη η επιστροφή σε μια «Νέα Φεουδαρχία». Στοιχεία Ολιγαρχίας είναι εμφανή στην Οικονομία με τη συγκέντρωση κεφαλαίου.
    Για τα τεχνικά προβλήματα και την βελτίωση της αποτελεσματικότητας του ανταποδοτικού ή αναδιανεμητικού συστήματος, λύσεις υπάρχουν όταν ξέρεις τι θέλεις να πετύχεις, είναι πολιτική επιλογή.
    Π.χ., ο Φ. Ιωαννίδης είχε συστήσει στο ΙΚΑ αμοιβαίο κεφάλαιο.

    - Βλέπουμε τα πράγματα διαφορετικά. Αν και πλέον για μένα οι διαφοροποιήσεις δεν αναφέρονται σε πολιτικές ιδεολογίες ή σε υποστήριξη διαφορετικών «-ισμών», αλλά ανάμεσα σε καθαρούς ανθρώπους και σε καθάρματα.
    Η «ελευθερία επιλογών» που ενστερνίζεσαι, για πολλούς σημαίνει «να είμαι ελεύθερος να ξεσκίσω τα πάντα για να κονομήσω».
    Πόσους θέλεις να σού φέρω που θα γκρέμιζαν ανενδοίαστα την Ακρόπολη για να φτιάξουν καφετέρια στο πιο προνομιακό οικόπεδο της Αττικής ;
    Αν δεχόμαστε την ανάγκη για οργανωμένες κοινωνίες, και για τήρηση αξιών που υπερβαίνουν την ατομικότητα, η σκοτεινή πλευρά της ανθρώπινης φύσης, θα πρέπει να βρίσκεται υπό έλεγχο. Και ο έλεγχος ασκείται από κρατικά μορφώματα με νόμους και κανόνες.

    Ευχαριστώ για τη συζήτηση, που βέβαια δεν τελειώνει

  48. archaeoptreyx avatar
    archaeoptreyx 08/04/2008 18:20:14

    Γεια σου Προφήτη

    Να δείς στο τέλος, όταν καταλάβουμε τι λέμε θα συμφωνούμε σε όλα.
    Επαυξάνω για τους ενδοτικούς ιθαγενείς, την Λουφτχάνσα και τους δωρεάν ψηφοφόρους.
    Συμφωνώ 50% για τους Αγγλους. Τους παρακαλέσαμε να έρθουν, κανείς δεν ήθελε να πλησιάσει. Ηρθαν. Πρώτα είδαν ότι η σύμβαση του Αεροδρομίου είναι επαχθέστατη (θυμάσαι καυγά Μητσοτάκη Λαλιώτη για το θέμα?) και αποφάσισαν ότι ΔΕΝ τους ενδιαφέρει. Δεύτερον τους έπρηξαν τα μάτια οι από μέσα, μερικοί δουλέυοντας για -χάνσα, μερικοί από χόμπυ και οι Αγγλοι κάναν διακοπές. Οι Αγγλοι ήταν άλλοθι προς την ΕΟΚ (διαβαζε τους μεγάλους ερωπαίους αερομεταφορείς) να μας δώσει παράταση ζωής μήνες πριν τις εκλογές. Μετά τις εκλογές τους έφυγαν τους Αγγλους και σκασίλα των πάντων.

    Νόμιζα ότι το ΙΚΑ το ξεκίνησε ο Μεταξάς αλλά δεν ξέρω. Έχω περάσει από ΙΚΑ και από ΤΕΒΕ και ξέρω ότι είμαι στην ουσία ανασφάλιστος και δίνω 5-6 κατοστάρικα το μήνα σε ένα φαλιρισμένο ΤΕΒΕ. Ξέρω ότι πετάω τα λεφτά αυτά...Μην με προσβάλεις με το "ελεύθερος επαγγελματίας" μεροκάματο είναι και αυτό.

    Ο Σπράος είπε κυνικές δυσάρεστες αλήθειες. Για τον Γιαννίτση σου είπα. Ο Φοίβος... το αμοιβαίο κεφάλαιο που λές είναι σαν να λές ότι έχω επάρατο νόσο και άκουσες ότι έχει κάτι ορούς που είναι σε γυάλινα αντι πλαστικά μπουκάλια. Μπορεί και να μην κατάλαβε τι έκανε, εγώ σου λέω δεν ήθελε να ακουμπηθεί το θέμα από τον ..πρωθυπουργό.

    Είμαι κατά του οποιουδήποτε ξεσκίσματος (ελεύθερου ή μη). Είμαι υπερ της ελευθερίας επιλογής και επέλεξα να κρύβομαι. Είμαι κατά των καφετεριών οπουδήποτε (και στην Ακρόπολη) και λυπάμαι τα παιδάκια που δίνουν 3 ή 5 ευρώ για καφέ. Δεν θελω να τους επιβάλω να μην πίνουν καφέ. Δεν είμαι εγώ αυτός που λαδώνεται για να παραχωρεί πεζοδρόμια. Δεν λαδώνω για να μου κάνουν χάρες και προτιμώ να μείνω νηστικός από το να συμβιβαστώ με τις αρχές μου.

    Είμαι υπέρ της απόλυτης ατομικότητας σε πλαίσιο ξεκάθαρων νομικών και ηθικών αρχών. Για ηθική δεν έχω άποψη. Για τους νόμους στην Ελλάδα: άλλους την Τρίτη, άλλους εάν δεν βρέχει, αλλους εάν εμπλέκεται "λεμές" (ωραία λέξη), αλλο φορολογικό σύστημα χτές, άλλο αύριο, άλλο σύνταγμα πέρυσι άλλο σε τρία χρόνια, άλλα επενδυτικά κίνητρα για τον Πειναλέων, άλλο για τον Μπιρικόκο.

    Εχω την ίδια αγανάκτηση με σένα και τα ίδια παράπονα για τα ίδια πράγματα. Δεν μπορώ να κάνω επανάσταση γιατί και γέρος είμαι και έχω κάτι να χάσω. Δεν υπάρχει δεξιός και αριστερός σήμερα (ή και παλαιότερα, νομίζω). Υπάρχει Ολυμπιακός και Παναθηναϊκός, κάθαρμα και μη κάθαρμα, όπως το είπες (μην ξεσηκωθείτε γαύροι δεν υπάρχει συσχέτιση). Δεν θα πολιτευθώ γιατί πριν 20 χρόνια μου είπαν ότι είμαι παντελώς ακατάλληλος.

    Είδες, συμφωνούμε. Εγώ ευχαριστώ για την συζήτηση.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.