#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
16/03/2010 20:12
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Το βιντεοκλίπ που έβαλε φωτιά στο Ίντερνετ

 


ΦΙΛΙΑ ΣΤΗ ΦΥΛΑΚΗ ΓΙΑ LΑDΥ GΑGΑ ΚΑΙ ΒΕΥΟΝCΕ


Ένα είναι σίγουρο: ο κόσμος είναι λιγότερο βαρετός με τη Lady Gaga. Τα νέα κατορθώματά της έρχονται με το βιντεοκλίπ του «Τelephone», ντουέτο με την Μπιγιονσέ σε στυλ ταραντινικό και τύπου «Θέλμα και Λουίζ» του 21ου αιώνα, φτιαγμένο έτσι ώστε να μένει αξέχαστο. Με το που έσκασε μύτη στο Ίντερνετ και μέσα στις πρώτες 12 ώρες είχε μισό εκατομμύριο θεατές. Αμέσως το τσίμπησαν τα blogs και άρχισαν τις αναλύσεις. Τι ακριβώς θέλει να πει η καλλιτέχνις; Είναι δήλωση φεμινιστική, girl power, τα καινούργια επεισόδια ή αναμενόμενη συνέχεια στην καριέρα της εκκεντρικής Gaga; Η δική της εξήγηση είναι άλλη: «Μην ψάχνετε, απλά απολαύστε το». Άλλωστε κάθε βαθύτερο νόημα έχει ανάγκη και από μια επιφάνεια για να υπάρξει.


Αρκετοί πάντως θεωρούν το βίντεο του «Τelephone» άξιο διάδοχο του «Τhriller» του Μάικλ Τζάκσον, δηλαδή βίντεο που αξίζει να μείνει στην ιστορία της ποπ κουλτούρας- και με τα δεδομένα της άμεσης και μαζικής εξάπλωσης που δίνει πια το Ίντερνετ. Αυτή τη φορά η Gaga μαζί με τον σκηνοθέτη Γιόνας Άκερλαντ «αφηγούνται» μια ιστορία που αρχίζει από τις φυλακές και καταλήγει στον δρόμο με πιο αισιόδοξο όμως φινάλε από αυτό της ταινίας «Θέλμα και Λουίζ» και ένα «συνεχίζεται» στην οθόνη αντί για τίτλους τέλους.

Στο ενδιάμεσο, φανερές οι επιρροές από τα «Κill Βill» και «Death Ρroof» του Κουέντιν Ταραντίνο και τις cult σέξι ταινίες του Ρας Μέγιερς (βλέπε «Κοιλάδα με τις Κούκλες») ως προς τις εμπνεύσεις τού σκηνοθέτη που βάζει την Gaga στη φυλακή. Η Gaga με απίστευτη περιβολή ή και χωρίς καθόλου περιβολή αναστατώνει τις συγκρατούμενές της στο προαύλιο, καίει καρδιές, πέφτουν καυτά φιλιά και αναγκάζει την Μπιγιονσέ (η οποία υποθέτουμε είναι η αγαπημένη της στο βίντεο) να της λέει αργότερα στο αυτοκινητο με το οποίο δραπετεύουν «ήσουν πολύ κακό κορίτσι Gaga».

Εκείνη πάλι από την πλευρά της εξηγεί πως το βίντεο «δημιουργήθηκε από την ιδέα ότι η Αμερική είναι σήμερα γεμάτη νέους ανθρώπους που βομβαρδίζονται από τεχνολογία και πληροφόρηση». Και η πρόθεσή της ήταν- λέει- να κάνει «κάτι σαν σχόλιο σε αυτό που είναι η Αμερική ως χώρα». Οι στίχοι του «Τelephone» αναφέρονται σε μια γυναίκα που παραπονιέται επειδή διάφοροι άνθρωποι την παίρνουν τηλέφωνο ενώ εκείνη βρισκεται στο κλαμπ. Το πώς από αυτούς τους στίχους φτάνουμε να βλεπουμε ένα ταινιάκι με λεσβίες δολοφόνους, οφείλεται στη φαντασία του σκηνοθετη και οπωσδήποτε της κυρίας. Η οποία, εκτός των αλλων, καταφέρνει να κλέψει την παράσταση και απο την Μπιγιονσέ. Είναι εύκολο πράγμα αυτό;

(Μαρία Μαρκουλή στα ΝΕΑ)

ΣΧΟΛΙΑ

  1. donaE avatar
    donaE 16/03/2010 23:14:53

    Εγω βλεπω μια μεταΜαντονα και γενικως μια μετα...κατασταση.
    Αλλα βεβαια οι 'λεξεις ενθαρυνουν τα πραγματα να αρχισουν' που λεει και η ποιητρια.

  2. Νίκος avatar
    Νίκος 16/03/2010 23:20:46

    δεν λεει απολυτως τιποτα αυτο το βιντεο. Ενταξει, θελετε να αυξησετε την ακροαματικοτητα, το αντιλαμβανομαι. δεν αντιλαμαβανομαι ομως γιατι παιρνετε την απορριψη προσωπικα.

  3. Anonimi avatar
    Anonimi 16/03/2010 23:32:09

    Εμένα μου άρεσαν, και μουσική και βιντεάκι. Τα λεσβιακά είναι για να προκαλέσει και να πουλήσει. Όμως η μόδα έτη φωτός μπροστά, η Beyonce θεά, οι χορογραφίες απίθανες. Μετά το thriller πρόοδος μου μοιάζει.
    Ίσως επειδή είμαι φαν του Ταραντίνο.

  4. Mayri Trypa avatar
    Mayri Trypa 17/03/2010 03:44:15

    Σύρματα και κάμερες και οι φυλακές τόσο καθαρές και οι φυλακισμένες ενδυματολογικά εκφράζονται τόσο ελεύθερα και μέσα στον περιορισμό τους το μόνο που τους μένει πέρα από το ελεύθερο ενδυματολογικό ύφος του submission είναι η ελεύθερη σεξουαλική τους συμπεριφορά. Κι εφόσον οι άνδρες είναι απόντες η διέξοδος είναι οριζόμενη. Λεσβίες. Ο μόνος πιθανά άνδρας στην αρχή του φίλμ είναι ο φύλακας της βάρδιας που κάθε άλλο φυλάει. Μοιάζει να διαβάζει κάτι. (οι υπολοιποι θηλυκοποιημένοι είναι το χορευτικό γκρουπ που συνοδεύει την Μπιγιονσέ στην επιχείρηση δηλητηρίασης)
    Μια ιδιωτική φυλακή είναι απόλυτα ελεγχόμενη με την τεχνολογία.
    Δύο γέφυρες που στον ορίζοντα τους μοιάζουν να τέμνονται να συναντιόνται και να ενώνουν αυτά που τα ηλεκτροφόρα καλώδια υψηλής έντασης και η τάφρος όμβριων υδάτων που χωρίζει στα δύο το σημείο της πόλης. Υπάρχει τρόπος να ξεφύγεις από την δικαιοσύνη άν έχεις τον σωστό μέσον, αν είσαι καβάλα στην σωστή γέφυρα.
    Στην επόμενη σκηνή καταλαβαίνουμε ότι η φυλακή είναι από την εδώ πλευρά. Το δηλώνουν τα ηλεκτροφόρα καλώδια υψηλής τάσης πανω από την γραμμή του μετρό. Ο φύλακας λοιπόν διαβάζει. Δεν φυλάει. Υπάρχει τρόπος να ξεφύγεις. Η δικαιοσύνη για κάποιους κάνει τα στραβά μάτια.
    Η λέξη τηλέφωνο έρχεται και ανεβαίνει στο κέντρο της εικόνας και καλύπτει το ακανθωτό σύρμα της περιμέτρου. Το κατάλληλο ροζ τηλέφωνο ανοίγει της φυλακής τα σίδερα..
    Και η εισαγωγή. Prison for bitches Φυλακή για σκύλες.. που στην δική μας γλωσσα το πιο κοντινό είναι η λέξη καρ...λα.. ναι... το σιδερένιο γαλλικό κρεβάτι.
    Η πρώτη σουπερ ξανθιά με τους κοθρόνους έχει το τατου στο μπράτσο της που λεει HOMO.. η καλύτερη εισαγωγή για όσα θα ακολουθήσουν.
    Η lady Gaga φοράει ένα φόρεμα όπου η άσπρες και μαύρες οριζόντιες γραμμές του είναι η προοπτική της κάθε οριζόντιας σιδεριάς των κελιών. Η Lady είναι το κέντρο που το συνοδεύουν δύο μπρατσωμένες δεσμοφυλακίνες. Το υποκατάστατο της αρσενικής βαρβαρότητας. Γυναίκες body builders. Φέτες και παραμορφωμένα πρόσωπα. Η ομορφιά είναι φυλακισμένη στα κελιά.
    Τόσο καυτή η μεθεπόμενη φυλακισμένη που με ένα σούρσιμο της γλώσσας της θα μπορούσε να λυγίσει το ψυχρό σίδερο. Το να είσαι λεσβία είναι ένα θέμα, το να είσαι λεσβία και submissive είναι ένα άλλο. Γενικά το δέρμα, τα λουριά στο λαιμό, οι αλυσίδες και οι χοντρές αγκράφες της υποταγής είναι το στυλ των συγκρατουμένων της.
    Όταν η lady Gaga παραδίδει τα μαύρα γυαλιά της στην συνοδό της, στις ρόγες της, το κατα κύριο λόγο συμβολικό σημείο της γυναίκας τροφού του βρέφους, δύο ακυρωτικοί μαύροι σταυροί ξεπροβάλουν. Η γυναικεία φύση δεν πάει στον παράδεισο αλλά στην κόλαση της ανωμαλίας.
    Η είσοδο της στο κελί συνοδεύεται από την αφέρεση του φορέματος και σηματοδοτεί την ελευθερία της και ένα καλτσόν στο χρώμα του δέρματος που χωρίζει στην μέση το σώμα της. Επάνω η ακύρωση της θηλυκότητας και κάτω η εμφάνιση ενός αρσενικοθύληκου που σας πηθικοειδές σκαρφαλώνει στα καγκελα για να μας δείξει οτι ανάμεσα στα πόδια της είναι εξαιρετικά δισδιάκριτο αν ειναι θηλυκό η αρσενικό.
    Οι δεσμοφυλακίνες απομακρύνονται συζητώντας μεταξύ τους με τόσο έντονα ανδρικές φωνές.
    Στην επόμενη σκηνή η αυλή ασκήσεων. Οι συγκρατούμενες φυσικά δεν ασκούνται στο πλεκτό τους αλλά στα βάρη.
    Η δεσμοφύλακας φέρνει την σιδεροδέσμια λαίδη μέσα στον αυλόγυρο με τα μάτια της καλυμένα πίσω απο καπνίζοντα γυλιά- μασκα-φτιαγμενη από τσιγάρα. Αναρωτιέμαι αν ο νόμος ενάντια στην διαφήμιση των τσιγάρων στις ΗΠΑ παραβιάζεται απο τα τσιγαρομασούρια της Gaga στα μάτια.
    Η εικονα της φέρνει ερωτική λιγούρα σε κάτι που θυμίζει έντονα εκφυλισμένο αρσενικό.. μια λεσβία φυσικά.
    Στην επόμενη σκηνή η gaga δεν εισάγει στην φυλακή τσιγάρα που καπνίζουν αλλα λαθραία τενεκεδένια κουτακια αναψυκτικού φωλιασμένα στο κτένισμα της.
    Η πειρατική σημαία και τα δερμάτινα συνεχίζουν να κυριαρχούν για να αποκαλύψουν πως πλέον οι γυναίκες πλακώνονται σαν άνδρες. Η σφαλιάρα και η μπουνιά πέφτει σύννεφο σαν βαρύμαγκες και ξεχάστε τα μαλιοτραβήγματα. Οι νέες γυναίκες-αρσενικά έχουν όλους τους κοινωνικούς ρόλους, ακόμα και στο πλάκωμα.
    Εν ολίγοις, αν η Michele Jackson μαζί με τον Prince εισήγαγαν τα αρσενικά στο metrosexual και το homosexual (ασχετα από το τι ήταν η είναι στην προσωπική τους ζωή) η Gaga εισάγει τα θηλυκά στο νέο τύπο τους, πέρα από τους οποιοδήποτε άλλους συμβολισμούς, όπως το η μαζική δηλητηρίαση με αφορμή τον άξεστο νέγρο νταβατζή. Τα αρσενικά δεν μπορούν να αποφύγουν τον ρόλό του νταβατζή και του άξεστου όποιες και αν είναι οι προθέσεις τους παρα μόνο αν είναι αδελφές.
    Τι ωραία.. πρέπει να με επαναξετάσω..

  5. Sta_a avatar
    Sta_a 17/03/2010 08:35:04

    Μια διαφορετική άποψη για τα video της Lady Gaga :
    http://vigilantcitizen.com/?p=3423

    Διαβάστε το αρθρο. Υπάρχει μήπως απόκρυφο μήνυμα στο video? Απλώς διαβάστε προσεκτικά τα άρθρο.

  6. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 17/03/2010 14:57:36

    Όλα τα βιντεοκλίπ του νέου προϊόντος της μουσικής βιομηχανίας, άξιας διαδόχου της ιέρειας του αμοραλισμού, έχουν το ίδιο μοτίβο: ρομποτοειδή όντα που κάποτε ίσως ήταν άνθρωποι. Κινήσεις μηχανικές και επικοινωνία όση έχουν μεταξύ τους δυο υπολογιστές σε σύνδεση. Ο θαυμαστός καινούριος κόσμος του Χάξλεϋ οικοδομείται γοργά. Μας πουλάνε λοβοτομή κι εμείς την αγοράζουμε.

  7. Αναρμόδιος avatar
    Αναρμόδιος 17/03/2010 15:02:12

    Τα μυνήματα που είδα να υπάρχουν, όσο τουλάχιστον _μΕ_ επιτρέπει η πνευματική μου μυωπία, είναι η προτροπή
    1. στην χρήση τηλεφωνικών συσκευών και εν γένει καταναλωτικών τεχνουργημάτων
    2. στην προτίμηση, όσο το δυνατόν, πιο προσωπικής ένδυσης εντελώς πέρα από τα ειωθότα και ει δυνατόν ελαφρής (ση-θρου έστω)
    3. στην υιοθέτηση μιας "ιδιαίτερης" σεξουαλικής συμπεριφοράς (περίπου ως όχημα ηρωϊσμού)
    4. στην επίδειξη πυγμής και αγριάδας, (πράγμα που ίσως ήταν χρήσιμο σε εμάς ως λαός που περνάει μια κάποια κρίση, κυρίως νευρική)
    5. στην διάπραξη εντελώς ακατανόητων πράξεων με κίνητρο απλώς την μυθοποίηση του (εν γένει) δράστη
    6. στην αποφυγή οποιασδήποτε συμμετρίας, αισθητικής (με οποιαδήποτε έννοια) και αίσθησης γαλήνης ή ηρεμίας

    και όλα αυτά τα (εντάξει όχι και πολύ) καινοφανή
    με μοναδικό και ευγενή στόχο
    να αυξηθεί ο τζίρος και οι τραπεζικοί λογαριασμοί
    των πρωταγωνιστών (που είναι φίρμες στην κυριολεξία με στρατιές υπαλλήλων),
    των παραγωγών
    και των λοιπών συντελεστών.

    Αλλο ένα εμπορικό προϊόν δηλαδή μειωμένης κοινωνικής ευθύνης, της σχολής του:
    χρησιμοποιούμε την κοινωνία (το περιβάλλον ή οτιδήποτε άλλο παρόμοιο)
    ως αφύλακτο περιβόλι,
    από το οποίο τρυγούμε ασυλλόγιστα,
    αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις,
    "σαν να μην υπάρχει αύριο".

    Παρόμοια προϊόντα είναι πάντα μέρος του προβλήματος
    και ποτέ της λύσης του.

    Το ταπεινό προσωπικό μου εύγε
    στους συντελεστές και στις καλλίγραμες πρωταγωνίστριες.

    Θραξ Αναρμόδιος

    ΥΓ. Η μουσική ιδίως με ταξίδεψε

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.