#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
09/07/2013 09:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Το Μέγαρο Μουσικής ανήκει στον λαό και όχι στην διαπλοκή



Η ανέγερση Μεγάρου Μουσικής ήταν για τους φιλόμουσους ένα όνειρο από τη δεκαετία του εξήντα. Αντανακλούσε στην ανάγκη η μουσική ζωή της Αθήνας να αποκτήσει μια αίθουσα αντίστοιχη των ευρωπαϊκών πόλεων με τις απαραίτητες σύγχρονες υποδομές. Ασφαλώς πρέπει να γίνει σαφές ότι το όραμα αφορούσε στην κλασική μουσική και τα παράγωγα της. Σημαντικές προσωπικότητες όπως ο Λάμπρος Ευταξίας, η Αλεξάνδρα Τριάντη πρόσφεραν από τις περιουσίες τους για την ανέγερση του. Για δεκαετίες όμως το έργο είχε μείνει στάσιμο. Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 80 οι περαστικοί της Βασιλίσσης Σοφίας έβλεπαν ένα τεράστιο τσιμεντένιο κουφάρι. Όλα άλλαξαν από την εποχή που ο Χρήστος Λαμπράκης ανέλαβε τα ηνία του συλλόγου "Φίλοι της Μουσικής". Ο πανίσχυρος εκδότης αξιοποιώντας στο έπακρο την ισχύ του, κατάφερε να στεγάσει το ιδιωτικό του όραμα για τη μουσική στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών απορροφώντας κάθε δυνατότητα κρατικής αρωγής. Ένα πανάκριβο έργο το οποίο έγινε με το χρήμα του Έλληνα φορολογουμένου, με ευρωπαϊκά κονδύλια όπου το ελληνικό κράτος μπήκε μπροστάρης για να εκταμιευτούν, το διοικούσε ιδιώτης!!!

Αυτή η κατάσταση δημιουργήθηκε κυρίως διότι το πολιτικό προσωπικό ανέκαθεν αισθανόταν ανίκανο να διαχειριστεί την πολιτιστική πολιτική και διότι αυτή η αδυναμία προσέκρουσε στην ισχυρή βούληση ενός παντοδύναμου προσώπου όπου από οικογενειακή παράδοση ήλεγχε ένα σημαντικό κομμάτι του πολιτικού προσωπικού, να επιβάλει στην ελληνική κοινωνία -με τα λεφτά της πάντα- το πολιτιστικό του όραμα.

Μέχρι το θάνατο του Λαμπράκη, το μέγαρο ήταν ένας πολιτιστικός χώρος όπου τα ντουβάρια ήταν το σημείο αναφοράς. Με καμία λογική δεν μπορεί να ισχυριστεί κάποιος ότι δημιουργήθηκαν οι προϋποθέσεις για την γόνιμη πρωτογενή παραγωγή πολιτιστικού προϊόντος.

Καμία δημιουργική δομή, κανένας ψυχικός δεσμός των ανθρώπων της τέχνης δεν υπήρξε με τον οργανισμό αυτό, για αυτό και σήμερα δοκιμάζεται στην ουσία η ίδια η υπόσταση του Μεγάρου.

Γιατί το Μέγαρο ανέκαθεν ήταν το σημείο αναφοράς της μεταποιητικής πολιτικής στον πολιτισμό. Μια αναδρομή στις παραγωγές του μεγάρου αποδεικνύει ότι η Ελληνική δημιουργία, η παρουσία καλλιτεχνικού δυναμικού ήταν για τη λογική του Μεγάρου ένα αναγκαίο κακό.

Εξ αιτίας της παράδοσης άνευ όρων του Υπουργείου Πολιτισμού στις βουλές του μεγαλοεκδότη, αντί το κράτος να πριμοδοτεί ως όφειλε τις Κρατικές ορχήστρες την Εθνική Λυρική Σκηνή, να δημιουργήσει και σε άλλες πόλεις της Ελλάδος υποδομές -δεν εννοούμε ντουβάρια αλλά ανθρώπινες υποδομές οι οποίες θα γεννούσαν την ανάγκη για την ανέγερση κτιριακών υποδομών επένδυσε δις ευρώ για μια πολιτική η οποία ήταν από τη σύλληψη της αποτυχημένη.

Το Μέγαρο μουσικής σήμερα είναι ένα δύσκολο πρόβλημα.

Και τα προβλήματα τα οποία είναι τόσο μεγάλα θέλουν καθαρές λύσεις.

Πρέπει να μάθουν οι Έλληνες τι χρέη έχουν συσσωρευθεί. Πληροφορίες αναφέρουν ποσά άνω των 200.000.000 ευρώ. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να γίνει είναι να διαλυθεί ο Οργανισμός Μεγάρου Μουσικής (ΟΜΜΑ).

Ο σύλλογος των Φίλων της Μουσικής δεν πρέπει να έχει κανένα λόγο στις αποφάσεις. Το κράτος εφόσον έχει πληρώσει το μέγαρο, εγγυάται την αποπληρωμή των δανείων του οργανισμού πρέπει να χαράξει την πολιτική κατά το συμφέρον του πολιτισμού και όχι κατά τις βουλήσεις προσώπων με επιλογές που απέτυχαν στη διαχείριση.

Από εκεί και πέρα οι κτιριακές υποδομές θα περιέλθουν στο κράτος απολύτως χωρίς ενδιάμεσους "αμύντορες" του πολιτισμού.

Δεν πρέπει να τρέφουμε μεγάλες προσδοκίες σε επικείμενη ιδιωτικοποίηση των υποδομών.

Και εδώ είναι το ζήτημα, μην δούμε από την πίσω πόρτα τακτικές που έφεραν τα πράγματα εδώ.

Η κυβέρνηση να δείξει σεβασμό στη διαχείριση του χρήματος του Έλληνα φορολογουμένου και επιτέλους να μην ενεργεί κάτω από το κανονισμό της διαπλοκής.

Δηλαδή να κάνει ότι δεν έκανε από το 1991 που ιδρύθηκε το Μέγαρο Μουσικής.

Η Κρατική Ορχήστρα είναι αδιανόητο να πληρώνει ενοίκιο στον ΟΜΜΑ, ούτε να επιβάλλονται για χρόνια αποικιοκρατικής συμβάσεις υπέρ του ΟΜΜΑ στις συμπαραγωγές παραστάσεων με την ΕΛΣ.

Το ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ μπορεί να αξιοποιήσει τις σύγχρονες υποδομές για εξαιρετικές παραγωγές. Ας δωθεί στις κρατικές σκηνές η δυνατότητα να αξιοποιούν δωρεάν τα κτίρια και ένα μεγάλο κομμάτι από τις εισπράξεις να πηγαίνει για την αποπληρωμή του τεράστιου χρέους.

Υπάρχει ανάγκη να κερδηθεί χρόνος και να μη γίνουν βιαστικές επιλογές, σε αυτό το χρονικό διάστημα που διανύουμε.

Η ορθή διαχείριση του χρήματος αυτού θα είναι μια μεγάλη νίκη στο πρόβλημα της διαπλοκής, θα καταλάβουν οι Έλληνες ότι κάτι άρχισε να αλλάζει.

Φοίβος Φιλόμουσος

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 09/07/2013 10:12:08

    Ο ....Φοίβος ...ελάλησεν!
    Μια ψύχραιμη αποτίμηση της κατάστασης, από έναν, κατά πως φαίνεται, γνώστη του θέματος.
    Μπράβο σας!

  2. Βούλα Ελευθεριάδου avatar
    Βούλα Ελευθεριάδου 09/07/2013 10:14:38

    υπάρχουν και αλλού Μέγαρα που λειτουργούν έτσι ψάξτε το λίγο

    • Επισκέπτης avatar
      Επισκέπτης @ Βούλα Ελευθεριάδου 09/07/2013 11:25:56

      Όταν κάποιος ισχυρίζεται κάτι, οφείλει να παραθέτει και στοιχεία και όχι να στέλνει τους άλλους να τα ψάχνουν.

    • Ο Ιθαγενής avatar
      Ο Ιθαγενής @ Βούλα Ελευθεριάδου 10/07/2013 00:16:11

      ....για να έχεις λοιπόν ένα μέτρο σύγκρισης το Μέγαρο (κόστος του) αντιστοιχεί στην απόλυση πχ 70.000 υπαλλήλων γιατί ο Φιλόμουσος φίλος παραπάνω δεν παραθέτει και τα χρέη παρά μόνο τα δάνεια που το Κράτος (πολίτες) έχει εγγυηθεί.

      Λυπάμαι αλλά δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο μαγαζί που να σε βάζει εκατοντάδες εκατομμύρια μέσα και εμείς να ανεχόμαστε τη λειτουργία του.

  3. Μανιάτης avatar
    Μανιάτης 09/07/2013 11:18:43

    Σωστές οι διαπιστώσεις. Μια πλήγη όλη η χώρα. Σήψη παντού.
    Λύσεις;
    Η μόνη διαχείρηση για τα της Ελλάδος αυτή της Τρόικα.
    Οι ντόπιοι διαφθαρμένοι και ανίκανοι.

    • Οι σπασμένες κλεψύδρες του αγνώστου avatar
      Οι σπασμένες κλεψύδρες του αγνώστου @ Μανιάτης 09/07/2013 14:35:56

      Είμαστε 10.000.000 Έλληνες. Αν καταλήγει κανείς στο οτι ''Η μόνη διαχείρηση για τα της Ελλάδος είναι αυτή της Τρόικα'', τότε ή η Τρόϊκα έκανε καλά τη δουλειά της δηλαδή λοβοτόμησε ψυχικά ένα μέρος της κοινωνίας, ή καλοπερνά αυτό το μέρος της κοινωνίας, άρα τους χειροκροτεί για να το διαιωνίσει.

  4. Στήλη Αλατος avatar
    Στήλη Αλατος 09/07/2013 12:13:28

    Είναι πραγματικά αξιοθρήνητο το γεγονός ότι η μεγάλη αίθουσα συναυλιών του Μεγάρου φέρει το όνομα του Χρήστου Λαμπράκη ενώ μιά μικρή και άχαρη αίθουσα είναι αφιερωμένη στον μεγάλο μας μαέστρο Δημήτρη Μητρόπουλο. Μόνον όποιος το τολμήσει να το αλλάξει αυτό, μπορεί να λέγεται πρωθυπουργός.

    • lotofagos avatar
      lotofagos @ Στήλη Αλατος 09/07/2013 13:50:59

      Και του Ευταξια το ονομα που ειναι??? Μονο σε μια μικροσκοπικη φωτογραφια διπλα στην αιθουσα Μητροπουλου... Καποιος το ξεχασε μηπως? Η ειναι αρκετο αυτο????

    • γυναικα του Λωτ avatar
      γυναικα του Λωτ @ Στήλη Αλατος 09/07/2013 14:09:48

      Iδου λοιπον πεδιον δοξης λαμπρο για τον ανανεωτη πρωθυπουργο ! Εαν το τολμησει αυτο, τοτε δεν χρειαζεται να διαπραγματευτει τα μνημονια.

    • Γιάννης Χριστόπουλος ΤΝΣ avatar
      Γιάννης Χριστόπουλος ΤΝΣ @ Στήλη Αλατος 09/07/2013 23:26:47

      Πολύ σωστή η παρατήρηση. Η επιλογή δηλωτική της στρέβλωσης που κυριαρχεί στα μυαλά των ιθυνόντων. Ο Μητρόπουλος τιμάται λιγότερο από τον Λαμπράκη.

  5. Master avatar
    Master 09/07/2013 12:51:49

    Να ονομαστεί σε αίθουσα "Σταύρου Ψυχάρη" και η μικρή σε "Ανδρέα Ψυχάρη"

  6. Χ.Α avatar
    Χ.Α 09/07/2013 13:12:29

    Δίκιο έχετε Φοίβε. Το Μέγαρο Μουσικής αποτελεί περιουσιακό στοιχείο του Ελληνικού λαού και σαν τέτοιο, θα πρέπει να το υπερασπιοστούμε έναντι των διαπλεκόμενων συμφερόντων που το λυμαίνονταν χρόνια, αλλά και αυτών που καιροφυλακτούν για να το προσεταιρετιστούν αντί πινακίου φακής.

  7. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 09/07/2013 14:00:46

    Ειναι θεμα χρονου να συμβει αυτο.Το παρασιτο που ονομασθηκε "δημοκρατικη παραταξη" σβηνει και μαζι του σβηνουν και τα συμβολα της εξουσιας του.

    • GLAD avatar
      GLAD @ ψυχραιμια 09/07/2013 16:07:54

      Φίλε μου , μην έχεις αυταπάτες.
      Το ΠΑΣΟΚ πέθανε , αλλά είναι πάλι εδώ , με το όνομα ΣΥΡΙΖΑ.
      Εκτός και αν πιστεύεις ότι σε ένα κόμμα που θα πάρει 27% και του οποίου το 23% (ήτοι το 85% του συνόλου) είναι Αυριανιστές Πασόκοι - ήτοι συλλήβδην τα μεγαλύτερα "λαμόγια" της κοινωνίας , θα αφήσουν να το διοικούν τα ψυχανώμαλα απόβλητα του ΚΚΕ.
      Πολύ γρήγορα θα δεις τι έχει να γίνει.
      Το κακό όμως αυτό δεν θεραπεύεται.
      Συχνά σκέφτομαι , αν είναι ένα καινοφανές συμβάν στην Ιστορία μας , η ύπαρξη ενός τόσο σημαντικού ποσοστού του λαού με τόσο κακά , άθλια θα έλεγα χαρακτηριστικά .
      Όμως δυστυχώς δεν είναι .
      Ψάξε να δεις τι έγινε το 1944-49 , το 1822-28 , το ...... , το 431 - 404 π.χ.
      Δεν ήταν ιδεολογικοί λόγοι που συνέβησαν , όσα συνέβησαν τότε.
      Είναι το κακό που είναι συμφυές με την διαχρονική Εθνική μας ύπαρξη και πάντα θα μας "τρώει" , παρότι το πολιτιστικό μας υπόβαθρο είναι πάντα παρόν και μας καλεί για πρόοδο.

      • Γεώργιος Τ. avatar
        Γεώργιος Τ. @ GLAD 09/07/2013 17:46:54

        Σωστό! Δεν είναι το θέμα το όνομα, αλλά η αριστεροαναρχοφασίζουσα παιδεία που έδωσε την κακή νοοτροπία σε πολύ κόσμο. Αυτό θα τελειώσει μια και καλή τέτοια φαινόμενα.

  8. Ατσαλακωτος avatar
    Ατσαλακωτος 09/07/2013 16:55:59

    Πολύ σωστή ανάλυση! Οι μεγαριτες ηταν μεγάλη πληγή.

  9. Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
    Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 09/07/2013 22:45:52

    Ωραίος, σαφής κι ευθύβολος.

  10. panos avatar
    panos 10/07/2013 02:05:26

    Το Μεγαρο Μουσικης αποτελει ενα απο τα πλεον χαρακτηριστικα μνημεια της περιοδου που η Ελλαδα βυθιστηκε στη σηψη και στην παρακμη..Η μεγαλομανια ενος γονου μιας γνωστης οικογενειας σε συνδυασμο με την ματαιοδοξια του ειχαν σαν συνεπεια αυτο το φαραωνικο κτιριο που ταιριαζει σε πρωτευουσες πρωην κομμουνιστικων κρατων παρα σε αντιστοιχες δυτικες..Ενα κτιριο κι ενας οργανισμος που χρηματοδοτηθηκαν απο το ελληνικο κρατος(ενα μερος των δανεικων πηγε και εκει)και διευθυνονταν απο ιδιωτες.ενα κτιριακο εκτρωμα που στην ουσια εξαφανισε το Παρκο Ελευθεριας..Ενα μνημειο που εξεφρασε τη διαπλοκη και που ο περαστικος που περναει απο τη λεωφορο Β. Σοφιας,βλεποντας το να στεκεται σχεδον κολλητα με το αλλο φαραωνικο κατασκευασμα την πρεσβεια των ΗΠΑ,συνειδητοποιει πως μπροστα του στεκονται τα συμβολα των δυναμεων που καθορισαν την ιστορια του ελληνικου κρατους τα τελευταια 40 χρονια.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.