#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
14/01/2011 22:27
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Το Ισραήλ αναγνώρισε την ελληνική ΑΟΖ πριν καν την ανακηρύξει η Ελλάδα!



Mπορεί η Ελλάδα να μην αναγνωρίζει την ΑΟΖ της, αλλά πρόλαβε και την αναγνώρισε το Ισραήλ! Στους χάρτες που έδωσε στην δημοσιότητα το Τελ Αβίβ αναγνωρίζεται 100% η ελληνική ΑΟΖ, η οποία συνεχίζεται με την ΑΟΖ της Κύπρου! Δηλαδή, αναγνωρίζεται (το έτσι ή αλλιώς γεγονός) ότι το Καστελόριζο επεπτείνει την ελληνική ΑΟΖ μέχρι το όριο της ΑΟΖ της Κύπρου. Οι χάρτες δόθηκαν και στην ελληνική πολιτική ηγεσία, περιγράφοντας την πορεία που θα έχει ο αγωγός μεταφοράς φυσικού αερίου που θα παράγεται στο κοίτασμα Λεβιάθαν από την αμερικανική εταιρεία Νoble Εnergy Ltd στην Ευρώπη μέσω υποθαλάσσιου αγωγού που θα περνά από την Ελλάδα.

Για να πραγματοποιηθεί αυτό ο αγωγός αυτός θα πρέπει να διασχίζει την θαλάσσια περιοχή που σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο αποτελεί μέρος της ελληνικής ΑΟΖ και πιο συγκεκριμένα του τμήματος της ΑΟΖ που η Ελλάδα διαθέτει στην θαλάσσια περιοχή της Αν. Μεσογείου χάρις την ύπαρξη του Καστελορίζου, της Ρώ και της Μεγίστης.



Επομένως με την πρόταση τους αυτοί, οι Ισραηλινοί με σαφή τρόπο αναγνωρίζουν την ελληνική ΑΟΖ στην περιοχή και δίνουν στην Ελλάδα ένα ακόμα διαπραγματευτικό χαρτί υποστήριξης των ελληνικών θέσεων για το συγκεκριμένο θέμα. Πρακτικά δημιουργείται ένα πολύ ισχυρό ενεργειακό μπλοκ Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ, με τις ΗΠΑ να βάζουν την ... εταιρεία εξόρυξης και εκμετάλλευσης!

Το ζητούμενο πια δεν είναι αν η Ελλάδα έχει κοινά συμφέροντα με χώρες της ευρύτερης γεωγραφικής περιφέρειας αλλά πως θα μπορούσε η ελληνική κυβέρνηση να αξιοποιήσεις τις ραγδαίες εξελίξεις στον τομέα της ενέργειας αφού στα τέλη Απριλίου οι Ισραηλινοί θα γνωρίζουν την ποσότητα του φυσικού αερίου στο κοίτασμα Λεβιάθαν και αν θα μπορούν να εκμεταλλευτούν αυτό το κοίτασμα.

Συζήτηση για το θέμα είχαν χτές ο Έλληνας πρωθυπουργός με τον Ισραηλινό υπουργό Εξωτερικών Άβιγκτορ Λίμπερμαν.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

http://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=16837&Itemid=139



ΣΧΟΛΙΑ

  1. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 14/01/2011 22:32:53

    Προβλέπω μπαμ μπουμ στα επόμενα 5-10 χρόνια.

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Strange Attractor 14/01/2011 22:37:20

      με τον Τrans Adriatic αν γίνει (που θα γίνει εάν υπάρξει τέτοια εξέλιξη) η Τουρκία θα είναι χαζή. Η Τουρκία θα προσφέρει το δικό της κομμάτι του Ναμπούκο, και δεν θα τα βάλει με όλη την Ευρώπη. (Βέβαια αυτά ελπίζω, δεν τα ξέρω)

    • Maximilien avatar
      Maximilien @ Strange Attractor 14/01/2011 22:37:52

      Μέσα σε ένα δύο χρόνια το πολύ.

    • Petros avatar
      Petros @ Strange Attractor 14/01/2011 22:46:42

      Strange και εγώ αυτό μυρίζομαι και μάλιστα μεγάλο μπαμ μπουμ.
      Στη ''Δύση'' μαζεύονται όλοι στο μαντρί και ετοιμάζονται για το μεγάλο ξεκαθάρισμα....
      O ''we need global governance and we need it fast'' ΓΑΠ,
      ξέρει περισσότερα .....

    • skeptiki avatar
      skeptiki @ Strange Attractor 14/01/2011 23:08:20

      Όχι 5-10, πιό γρήγορα τα πάντα τρέχουν

    • Nick avatar
      Nick @ Strange Attractor 15/01/2011 01:03:12

      -¨Γέροντα , πως θα καταλάβω εγώ ότι θα είμαστε κοντά στον πόλεμο ;"

      -"Όταν θα ακούσεις στην τηλεόραση να γίνεται θέμα για τα μίλλια , για την επέκταση των μιλίων (της αιγιαλίτιδας ζώνης ) από 6 σε 12 μίλλια , τότε από πίσω έρχεται ο πόλεμος".

      Να το σχολιάσω παραπέρα; :)

    • xenios avatar
      xenios @ Strange Attractor 16/01/2011 10:02:06

      Με το Ισραήλ να έχει ιδιαίτερα συμφέροντα, δεν θα κουνηθεί μύγα.

  2. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 14/01/2011 22:33:16

    Μαζελ τοφ

  3. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 14/01/2011 22:35:53

    Προβλέπω επίσης πως πολλοί εβραιοφάγοι μας, θα γίνουν ξαφνικά φιλοισραηλινοί!

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Strange Attractor 14/01/2011 22:38:17

      εεε... για αυτό το έγραψα από πάνω :-)

    • Dora avatar
      Dora @ Strange Attractor 15/01/2011 00:35:43

      Μεσα στην γενικη ταση αυτοκαταστροφης μας ειναι και η εχθροτητα για το Ισραηλ και η Παλαιστινολαγνεια.Λες κι οι παλαιστινιοι θα μας προστατευαν αν ερχομασταν σε συρραξη με τους τουρκους αδερφους τους στο θρησκευμα,εμας τους απιστους!!!

    • Λευκοθέα avatar
      Λευκοθέα @ Strange Attractor 15/01/2011 00:40:49

      Να υποθέσω ότι έχεις προσωπική πείρα :)
      Σημασία έχει έστω τώρα να βάλουμε μυαλό.
      Και να κάνουμε κάτι για την Ελλάδα,
      για εμάς και για την εκμετάλλευση του εθνικού πλούτου
      που μας ανήκει 100%. Όσο προλαβαίνουμε.
      Και για να είμαστε ακριβοδίκαιοι
      την κοινή ΑΟΖ με την Κύπρο, θα μπορούσε να την έχει χαράξει
      η κυβέρνηση Καραμανλή...
      Αλλά όπως προείπα, σημασία έχει να καταλαβαίνουμε τα σφάλματά μας.
      Errare humanum est, perseverare diabolicum.

      • Dora avatar
        Dora @ Λευκοθέα 15/01/2011 18:53:47

        Προσωπικη πειρα εχω απ' αυτα που ακουω και διαβαζω στισ ιστιοσελιδες.Εχει δυσκοιλιοτητα η πονοδοντο ο Ελλην? Οι εβραιοι φταινε σιγουρα.Συνωμοσιες,το ενα ,το αλλο,ξερω γω?
        Για τα υπολοιπα που λες,τα ευχομαι ολοψυχα.

  4. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 14/01/2011 22:35:54

    αχχαχα ανησυχω !!! πολλα δεινα βρηκαν το ΓΑΠ σε 4 μερες μεσα...!!!
    θ αντεξει?? θα βελαξει στο τελος...

    ΠΠ

    • tiramola avatar
      tiramola @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 14/01/2011 23:27:52

      Άσε τον άνθρωπο να παίξει μπάλα ρε ΠΠ...
      Πως θα έλεγε και ο συγχωρεμένος ο Γιαννόπουλος
      Λίμπερμαν, δικό μας παιδί
      χαχαχα

      • Orestios avatar
        Orestios @ tiramola 15/01/2011 01:17:53

        Ο Λίμπερμαν τιραμόλα είναι ακροδεξιός.
        Πως καταδέχεσαι να κάνει κονέξια με τον "πιο σοσιαλιστή"?

  5. Professor Moriarty avatar
    Professor Moriarty 14/01/2011 22:39:13

    Η Αίγυπτος δεν δέχεται ότι το Καστελόριζο έχει ΑΟΖ και η Λιβύη δεν δέχεται την ΑΟΖ της Γαύδου. Οι φίλοι μας οι Άραβες.....

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Professor Moriarty 14/01/2011 22:42:28

      για αυτό τους έφτιαξα ανάρτηση σε αράπικα h++p://archaeopteryxgr.blogspot.com/2010/11/blog-post_03.html

      Φίλοι μας; Από την εποχή του Νικηφόρου Φωκά;

      • Dora avatar
        Dora @ archaeopteryx 15/01/2011 00:37:47

        Ουδεποτε καταφερα να εξηγησω γιατι χροοοοοονια τωρα ακουω οτι οι αραβες ειναι ...φιλοι μας κι οι εβραιοι εχθροι μας.Ενα μυστηριο πραγμα.

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ Professor Moriarty 14/01/2011 22:44:03

      Η Αίγυπτος είναι κράτος στα πρόθυρα διάσπασης, δεν ξέρω ακριβώς πως και τι, αλλά οι σφαγές Χριστιανών Κοπτών έχουν σχέση, ο Λίβανος επίσης, το Σουδάν διασπάστηκε σε δύο κομμάτια, χριστιανικό και μουσουλμανικό.

      • Λευκοθέα avatar
        Λευκοθέα @ αλλενάκι 15/01/2011 00:56:16

        Αλλενάκι, ας ευχόμαστε ότι θα γίνει Χριστιανικό κράτος στην Αίγυπτο. Και οι Έλληνες Αιγυπτιώτες νομίζω θα νιώσουν μια κάποιου είδους ικανοποίηση.
        Και τo δημοψήφισμα στο Νότιο Σουδάν είναι μια ευχάριστη εξέλιξη. Μετά τη γενοκτονία του Νταρφούρ.
        Τόσα χρόνια ήμασταν απαθείς στον αραβικό εποικισμό της Αφρικής. Τα ίδια έκαναν και οι δυτικοί εξάλλου.
        Αλλά το να γενοκτονείς και να σφάζεις γυναικόπαιδα επειδή ανήκουν σε άλλο θρήσκευμα ξεπερνά κάθε όριο φρίκης και βαρβαρότητας.
        Εξάλλου το Νότιο Σουδάν δεν έχει μόνο Χριστιανούς, αλλά και Ανιμιστές που επίσης αποτέλεσαν θύμα της Γενοκτονίας.
        Αλλενάκι, κατά σύμπτωση, αν κοιτάξουμε τον χάρτη θα δούμε ότι το Ισλάμ επεκτείνεται σήμερα με σφαγές και πάσης φύσεως εποικισμούς σε περιοχές με ενεργειακό πλούτο. Τι λες;

        • Dora avatar
          Dora @ Λευκοθέα 15/01/2011 18:59:22

          Οι γονεις μας εκδιωχθηκαν απ' την Αλεξαντρεια επι Νασσερ.
          Το ισλαμ δεν ανεχεται καμμια αλλη θρησκεια γυρω του η στους κολπους του.Επιτρεπεται μονο να εχεις ειρηνη με τους απιστους ΜΟΝΟ οταν εχεις συμφεροντα και μπιζνες απ' αυτους.
          Τα αναφερουν τα ιερα τους βιβλια αυτα,το Κοραν και τα Χαντιθ.Διαβαστε τα.

          • Dora avatar
            Dora @ Dora 15/01/2011 19:07:42

            Αλεξανδρια ηθελα να γραψω.

        • αλλενάκι avatar
          αλλενάκι @ Λευκοθέα 15/01/2011 19:33:05

          Νομίζω ότι οι Άραβες πάντα αυτές τις περιοχές ήθελαν να εξουσιάζουν,
          και όταν ανακαλύφθηκαν τα πετρέλαιά τους ακόμα περισσότερο.
          Από την άλλη κάθονται πάνω σε πετρέλαιο, αλλά ούτε ευημερούν ούτε ευτυχούν, ούτε και προοδεύουν, είτε εξ αιτίας των επεμβάσεων της δύσης είτε εξ αιτίας εγγενών μειονεκτημάτων.
          Το Ισραήλ είναι τυχερό γιατί το κοίτασμα είναι στη περιοχή του.
          Για μας αυτό σημαίνει περισσότερες επιλογές προμηθευτών, μείωση τιμής, δεν θα εξαρτώμαστε από ένα προμηθευτή.
          Δεν θέλω όμως να βρεθεί η Ελλάδα με πετρέλαια αλλά σε αδυναμία εκμετάλλευσής τους και να υποστεί αποικιοκρατικούς εκβιασμούς.
          Με ανησυχεί και η μετατροπή του Αιγαίου σε μια θάλασσα
          από πλατφόρμες ή μια ενδεχόμενη διαρροή.

          Όπου βρίσκεται πετρέλαιο γίνεται πόλεμος.

  6. Professor Moriarty avatar
    Professor Moriarty 14/01/2011 22:50:21

    To "φίλοι" εντός πολλών εισαγωγικών. Η ισλαμική διάσκεψη κάθε χρόνο ευλογεί την τουρκική κατοχή στην Κύπρο, στην ΑΟΖ κάνουν άξονα με την Τουρκία, αλλά εδώ μιλάμε για παραδοσιακή "φιλοαραβική πολιτική της Ελλάδας" λες και είναι κάτι σαν αξίωμα του ...Ευκλείδη. Την είχα διαβάσει την ανάρτηση...

  7. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 14/01/2011 22:51:03

    Και νομίζετε πως, όσο ο ΓΑΠ είναι πρωθυπουργός, οι Τούρκοι θα μας αφήσουν; Εδώ την άλλη φορά ο Ερντογάν είχε κάνει ρόμπα τον ίδιο τον Σιμόν Πέρες σε "ουδέτερο γήπεδο", δίνοντας μαθήματα εθνικής υπερηφάνειας, θα κωλώσει τώρα που μας βλέπει και στο καναβάτσο; Τυχαία ήταν η δήλωση του Τούρκου υπουργού επικρατείας προχθές;

  8. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 14/01/2011 22:52:37

    Η Delek έχει αγοράσει το 3% της Noble και ζήτησε και πέτυχε 70% μερίδιο για το Ισραήλ, λέγεται δε ότι η Delek ενδιαφέρεται να αγοράσει τη Shell Hellas, ενώ η γαλλική Total λέγεται ότι πρότεινε στην ελληνική πλευρά 80% - 20% απευθείας συνεκμετάλλευση για τους ελληνικούς υδρογονάνθρακες.

    Έξω από αυτό το πλαίσιο νομίζω δεν μπορεί να μείνει η υποβάθμιση της ελληνικής οικονομίας από την Fitch, με προσπάθεια να συρθεί η Ελλάδα έξω από τον ευρωπαϊκό μηχανισμό που είναι ακριβός, και να υπαχθεί πλήρως στο ΔΝΤ.
    Γι αυτό ίσως η αντιπρόταση της Τotal.

  9. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 14/01/2011 22:55:41

    Άν και προσωπικά βλέπω με ενδιαφέρον τη θεωρία του αβιοτικού πετρελαίου, δεν τελειώνουν οι υδρογονάνθρακες ποτέ, το έχουν παρουσιάσει με πειστικά επιχειρήματα οι Ρώσοι, και βλέπουμε ότι συνεχώς εμφανίζονται από το πουθενά καινούργια θηριώδη κοιτάσματα, Λεβιάθαν, Βραζιλία, Αλάσκα, Αιγαίο, και ποιος ξέρει που αλλού.

  10. ο ξένος avatar
    ο ξένος 14/01/2011 23:08:57

    Αν στέκει το θέμα, είναι πολύ ανησυχητικό. Λονδίνο, Μαδρίτη, προσεχώς και στην Αθήνα; (Θεός φυλάξοι). Η Ελλάδα οφείλει να έχει αδιάφορη θέση σε ένα τέτοιο θέμα, γιατί δεν μας αφορά η φανταστική γραμμή στο χάρτη με το "Λεβιάθαν". Ούτε έχουμε σχέση με την ακραία τεχνολογία που απαιτείται. Στην περίπτωση που ΗΠΑ-Ισραήλ-Κύπρος έχουν συμφωνήσει σε κάτι τέτοιο, η Ελλάδα μπορεί να προτείνει (αν δεν της επιβληθεί) ακόμη και τη συν-συμμετοχή της Τουρκίας. Απορώ, μάλιστα, που κάποιοι έχουν "απαιτήσεις" από ένα τέτοιο υποθετικό πρότζεκτ, που θα υλοποιήσουν αποκλειστικά "άλλοι", στα βάθη μιας θαλάσσιας περιοχής, εκατοντάδες ν.μ. μακριά, χωρίς καμία δική τους συμμετοχή! Οι καταχρεωμένοι πατριώτες με τα δανεικά.

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ ο ξένος 14/01/2011 23:12:31

      Ακόμα καλύτερα να προτείνει η Ελλάδα να συγκυβερνάται με την τουρκιά!

      • Maximilien avatar
        Maximilien @ αλλενάκι 14/01/2011 23:14:13

        χαχα

      • Dora avatar
        Dora @ αλλενάκι 15/01/2011 00:39:49

        Ελα ντε, μηχειροτερα Παναγια μου τι ακουω,μαλλον τι διαβαζω!

    • Petros avatar
      Petros @ ο ξένος 14/01/2011 23:19:29

      Ξένε ,
      από την Άγκυρα γράφεις;

      • archaeopteryx avatar
        archaeopteryx @ Petros 14/01/2011 23:23:21

        καλά που το ρώτησες εσύ... γιατί ήμουν έτοιμος.

        Αλλά, οι ιστοσελίδες των αιολικών και πράσινων έχουν μπανεράκια "όχι εξορύξεις στην Μεσόγειο". Μπορεί να είναι και γκρηνπης ο @ξένος

        • ο ξένος avatar
          ο ξένος @ archaeopteryx 14/01/2011 23:28:27

          Κάνω αυτοκριτική!

          • ierofantis avatar
            ierofantis @ ο ξένος 14/01/2011 23:34:29

            Τότε να συμπληρώσω στην αυτοκριτική σου, με την έννοια ότι μπορείς να δεις πιο ολοκληρωμένη την εικόνα, ότι ήδη η Κύπρος έχει καθορίσει ΑΟΖ και με την Αίγυπτο και με το Ισραήλ, που σημαίνει με απλή αναγωγή ότι έχουν εμμέσως και ανεπισήμως καθοριστεί και οι γραμμές βάσης καθορισμού της ΕλληνοΑιγυπτιακής ΑΟΖ, με βάση την αρχή της μέσης γραμμής απόστασης από τις δύο χώρες.

            Αναγγελία χρειάζεται να κάνουμε προς τη Αίγυπτο και προς το Ισραήλ και τελειώσαμε...

            Και το κυριότερο, κανένας δεν θα έχει παράπονο...

          • Professor Moriarty avatar
            Professor Moriarty @ ierofantis 15/01/2011 00:15:03

            Πώς δεν θα έχει; Εκτός από την Τουρκία, ούτε η Αίγυπτος θα την δεχθεί. Η Αίγυπτος δήλωσε στην ελληνική πλευρά ότι δεν αναγνωρίζει ελληνική ΑΟΖ με βάση χάραξης το Καστελόριζο.

          • ierofantis avatar
            ierofantis @ Professor Moriarty 15/01/2011 00:18:28

            Μα αν έχει δεχτεί η Κύπρος και το Ισραήλ τη βάση χάραξης με το Κατσελλόριζα μέσα, παρέλκει τι θα πει η Αίγυπτος, γιατί οι άλλες δύο χώρες (με την προϋπόθεση ότι η Ελλάδα έχει και αυτή κάνει τις αναγκαίες ενέργειες προς αυτές) έχουν θέσει μεταξύ τους τη γραμμή με βάση τον κανόνα της μέσης απόστασης. Δεν μπορεί ένας τέταρτος να αμφισβητήσει με επιτυχία σε κανένα διεθνές δικαστήριο κάτι, που δέχονται άλλοι τρεις με βάση τις αρχές του διεθνούς δικαίου...

          • Dora avatar
            Dora @ Professor Moriarty 15/01/2011 00:41:24

            Οι αδερφοι μουσουλμανοι βλεπεις...

          • Professor Moriarty avatar
            Professor Moriarty @ Professor Moriarty 15/01/2011 00:49:14

            Το Ισραήλ δεν έχει καμιά σχέση, διότι δεν έχει ΑΟΖ με την Ελλάδα. Θα την αναγνωρίσει μόνο η Κύπρος. Τουρκία και Αίγυπτος θα είναι αντίδικοί μας. Και όπως είπε και ο σερ Μαρκεζίνης, αβέβαιες οι αποφάσεις του δικαστηρίου της Χάγης. Κάτι ξέρει αυτός ως ειδικευμένος στο διεθνές δίκαιο, και οικείος με τους δικαστές που αποφασίζουν.

          • ierofantis avatar
            ierofantis @ Professor Moriarty 15/01/2011 00:57:54

            Ναί εδώ έχεις ένα δίκιο, ότι με το Ισραήλ, δεν έχουμε συνορεύουσες ζώνες.

            Αλλά ακόμη και έτσι, το Ισραήλ δεν έχει ΑΟΖ συνορεύουσα με την αντίστοιχη της Αιγύπτου;

            Αν με την Κύπρο καθορίσουμε τη δική μας, με το Καστελλόριζο μέσα, πως θα έρθει μετά η Αίγυπτος να αμφισβητήσει την ΑΟΖ της Ελλάδας με την Κύπρο, όταν χωρίς το Καστελλόριζο μέσα αλλάζει και η οριοθέτηση της Αιγυπτιακής ΑΟΖ σε σχέση με το Ισραήλ;

            Όσο για τα Διεθνή Δικαστήρια, επίσης έχεις δίκιο είναι επίφοβα. Εκτιμώ όμως ότι επειδή το παιχνίδι είναι γεωπολιτικό και οικονομικό και όχι τόσο καθαρά νομικό, τα συμφέροντα στην περίπτωση αυτή μπορεί να συμπέσσουν υπέρ της θέσης μας.

          • Λευκοθέα avatar
            Λευκοθέα @ Professor Moriarty 15/01/2011 01:14:40

            Το κλειδί δεν είναι μόνο το Καστελόριζο. Είναι και η Γαύδος.
            H Aίγυπτος ξέρει πολύ καλά, ότι η ελληνική κυβέρνηση δε θέλει να χαράξουμε κοινή ΑΟΖ με την Κύπρο.
            Διότι αφήνουμε έξω το Καστελόριζο.
            Και το ίδιο με το Καστελόριζο ισχύει και για τη νήσο Γαύδο. Οπότε, λόγω Καστελόριζου και επομένως και Γαύδου η Αίγυπτος θα χαράξει κοινή ΑΟΖ με την Τουρκία.
            Και αν δείτε τον χάρτη, το κοίτασμα νότια της Κρήτης περνάει στην Αίγυπτο!
            Και η κυπριακή ΑΟΖ θα συνορεύει ΜΟΝΟ με Τουρκία και Αίγυπτο.
            Και θα δείτε τί θα πάρουμε τελικά...

          • Professor Moriarty avatar
            Professor Moriarty @ Professor Moriarty 15/01/2011 01:24:18

            Και η Λιβύη ΔΕΝ αναγνωρίζει ότι η Γαύδος μπορεί να αποτελέσει βάση χάραξης ΑΟΖ. Και δεν θα δεχθεί και αυτή την χάραξη της ελληνικής ΑΟΖ. Άρα έχουμε μουσουλμανικό αραβοτουρκικό άξονα. Επίσης η Ιταλία έχει μία περίεργη στάση και κάτι απαιτήσεις που δεν έχω καταλάβει τι ακριβώς είναι. Κάποτε θέλω να το ψάξω, όπως και τον ρόλο που θέλει να παίξει η Ιταλία. Κάτι θυμίζουν όλα αυτά...

          • ierofantis avatar
            ierofantis @ Professor Moriarty 15/01/2011 01:55:36

            Κοιτάξτε παιδιά, η αλήθεια είναι ότι αν προσπαθήσουμε να ετεροπροσδιορίσουμε τα συμφέροντά μας, με βάση τις απαιτήσεις της Αιγύπτου και της Λιβυής, δε κάνουμε τίποτα. Καταρχήν να προσδιορίσουμε την ΑΟΖ με Κύπρο, ώστε να δημιουργήσουμε τόξο ενεργειακης συνέχειας. Σύντομα, το Ισραήλ θα ανακοινώσει όχι μόνο πόσα είναι τα κοιτάσματα στο πεδίο Λεβιάθαν αλλά και πως θα γίνει η εκμετάλλευσή τους. Αν είναι, που είναι, αμερικανικών συμφερόντων οι εταιρίες εξόρρυξης εκεί, και εφόσον η απόφαση να εξορρυγχθούν αυτά τα κοιτάσματα είναι ειλημμένη, εκτιμάτε ότι οι φωνές της Αίγύπτου ή της Λιβυής είναι αρκετές;

            Επίσης κάτι που δεν πρέπει να μας διαφεύγει.

            Πρώτον, ήδη μεγάλοι Έλληνες εφοπλιστές επενδύουν εδώ και ένα - δύο χρόνια σε δύο ειδών πλοία. Πλωτά Γεωτρύπανα μεγάλου βάθους και γκαζάδικα.

            Δεύτερον, αξιωματούχοι του Ισραήλ για λόγους έλλειψης στρατηγικού βάθους της χώρας τους, αρχίζουν να σκέφτονται ότι οι διαμετακομιστικοί σταθμοί του αερίου θα μπορούσαν να φτιαχτούν τόσο στην Κύπρο, όσο (αν ευσταθούν οι πληροφορίες ότι και νοτίως της Κρήτης υπάρχει αξιοποιήσιμο πεδίο φυσικού αερίου) και στην Κρήτη.

            Επομένως το θέμα μάλλον ξεφεύγει από το τοπικό επίπεδο Ελλάς - Τουρκία - Αίγυπτος και Λιβυή, και γίνεται χοντρό, με κύρια χαρακτηριστικά τον δημιουργούμενο ενεργειακό άξονα φυσικού αερίου με κατεύθυνση από Ανατολάς προς Δυσμάς και με παράλληλη εγκατάλειψη ίσως του σχεδίου Nabucco (του οποίου τα κοιτάσματα ούτε εξασφαλισμένα ήταν, ούτε από απολύτως φιλικές προς τους Αμερικανούς χώρες περνούν) προς όφελος του νέου άξονα.

          • Λευκοθέα avatar
            Λευκοθέα @ ierofantis 15/01/2011 01:46:53

            Δεν καταλαβαίνω γιατί πιστεύετε ότι η Τουρκία θα έχει κάποια τύχη σε Διεθνές Δικαστήριο. Αφού αν και δεν έχει υπογράψει τη νέα σύμβαση του 1982 περί Δικαίου της Θάλασσας, έχει προχωρήσει σε οριοθέτηση ΑΟΖ στα άλλα θαλάσσια σύνορά της.
            Και θεωρώ ότι είναι αυτονόητο τί ισχύει για την ΑΟΖ του κατοικημένου νησιού, Καστελόριζου.
            Δείτε το χάρτη που δίνει για την Ελλάδα το Sea Around Us Project στην ιστοσελίδα του.
            Ίσα-ίσα για την υφαλοκρηπίδα είναι αμφίβολο το αν θα κερδίσουμε σε περίπτωση προσφυγής!
            Όσο για την Ιταλία θέλει περισσότερη ΑΟΖ. Όταν σε βλέπουν ενδοτικό, είναι λογικό όλοι να σε κλωτσάνε...

      • Περδικιδης Βασιλειος avatar
        Περδικιδης Βασιλειος @ Petros 15/01/2011 09:13:34

        ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ.

    • Dora avatar
      Dora @ ο ξένος 16/01/2011 01:19:57

      Δεν θα τιναξουν την Αθηνα γιατι ειναι σχεδον δικη τους.

  11. ierofantis avatar
    ierofantis 14/01/2011 23:13:39

    Μπορεί ο ΓΑΠ να έχει υπερδραστηριότητα με τους Ισραηλινούς, ας μην ξεχνάμε όμως (και σίγουρα δεν το ξεχνάνε οι Εβραίοι) ότι το κράτος τους αναγνωρίστηκε από την Ελλάδα μόλις το 1992.

    Μαντέψτε το όνομα του Υπουργού των Εξωτερικών της Ελλάδας που το αναγνώρισε...

    Αντώνης Σαμαράς.

    Υ.Σ. Έτσι μπορεί να εξηγηθεί και η σιωπηρή πλην όμως ισχυρή υποστήριξη στην πολιτική αυτή του ΓΑΠ από τον Αντώνη. Σύντομα και αυτός θα προσκληθεί για επίσημη επίσκεψη στο Τελ Αβιβ...

    Ορθή πολιτική προσέγγιση από Ν.Δ. και σε αυτό το θέμα.

    • Petros avatar
      Petros @ ierofantis 14/01/2011 23:33:01

      Ιεροφάντη ,
      το παιγνίδι είναι πολύ ''χοντρό'' και με συγκρουσιακό βάθος.
      Θέλει προσοχή και όχι βιασύνες.
      Ο Σαμαράς είχε γραφτεί ότι θα συναντούσε τον Λίμπερμαν
      αλλά .... βρέθηκε ιδιωτικά στην Κύπρο.

      • ierofantis avatar
        ierofantis @ Petros 14/01/2011 23:35:02

        Για ενημέρωση...

        • Petros avatar
          Petros @ ierofantis 14/01/2011 23:36:55

          Ναι

    • factorx avatar
      factorx @ ierofantis 14/01/2011 23:39:55

      Απορώ, κ. Ιεροφαντα (γιατί μου θυμίζει το Ιντιφάντα;) πως ένας σοβαρός κατά τα άλλα σχολιαστής επιτρέπει στον εαυτό του παρόμοιους απαράδεκτους πρασινομαυρους υπαινικτικούς συνειρμούς. Σε λίγο θα μας πείτε και ότι ο Σαμαράς φταίει για την Γάζα. Οσο για την ΑΟΖ να μην ανησυχείτε καθόλου. Περιμένετε λίγο μέχρι την ομιλία Σαμαρά στην Βουλή.

      • factorx avatar
        factorx @ factorx 14/01/2011 23:44:04

        Και στην συζήτηση για προυπολογισμό εγκαλούσε την κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα στον καθορισμό ΑΟΖ

        • tiramola avatar
          tiramola @ factorx 14/01/2011 23:46:51

          Κακό είναι να υπάρχει πριν και ένας τέτοιος χάρτης του Ισραήλ?

      • ierofantis avatar
        ierofantis @ factorx 14/01/2011 23:47:51

        Χα, χα, χα, πάντα δηκτικός και άμεσος...

        Για να καθυσυχάσω τις ανησυχίες σου αγαπητέ φίλε, ας συνεχίσεις να με αποκαλείς με το Ιεροφάντης αντί το Ιντιφάντης ή το Ιντιμιντιοφάντης κ.ο.κ.

        Το σχόλιό μου εξελήφθει προφανώς ως κακόβουλο έναντι Σαμαρά. Σε διαβεβαιώ δεν ήταν.

        Προσωπικά είμαι υπέρ της λελογισμένης, προσεκτικής αλλά ειλικρινούς προσέγγισης με το κράτος του Ισραήλ, με όρους αμοιβαιότητας και ανταλλάγματα.

        Προς αυτή την κατεύθυνση υποπτεύω ότι πολιτεύεται και ο Αντώνης. Παρατηρώ λοιπόν ότι η μη άρνηση, η έλλειψη σχολιασμού από πλευράς Ν.Δ., οι προσεκτικά σχεδιασμένες επισκέψεις σε Κύπρο και σύντομα σε Ισραήλ, αποτελούν παράγοντα συνέχισης μιας πολιτικής που μπορεί να αποδειχθεί επωφελής.

        Μην με κρίνεις άδικα...

  12. Orestios avatar
    Orestios 14/01/2011 23:54:27

    Εκείνο που συμβαίνει είναι "αναστάτωση" σε όλες τις χώρες της νότιας και τις ανατολικής ακτής της μεσογείου.
    Μαρόκκο (ταραχές για τις τιμές των τροφίμων)
    Αλγερία (ταραχές για τις τιμές των τροφίμων)
    Τυνησία (ταραχές για τις τιμές των τροφίμων - πτώση σοσιαλιστικού καθεστώτος)
    Αίγυπτος (θρησκευτικές συγκρούσεις - κάποιοι λένε υποκινούμενες)
    Ιορδανία (ταραχές για τις τιμές των τροφίμων)
    Λίβανος (πτώση κυβέρνησης)

    Ποιές χώρες έχουν σειρά, οέο?

    • ierofantis avatar
      ierofantis @ Orestios 14/01/2011 23:57:24

      Τουρκία ίσως...

      Όλες οι προηγούμενες είναι μουσουλμανικές...

      • Orestios avatar
        Orestios @ ierofantis 15/01/2011 00:00:08

        Bingo!

      • Orestios avatar
        Orestios @ ierofantis 15/01/2011 00:01:46

        Και τί κάνει η Τουρκία όταν έχει κρίση?
        Και γιατί βιάστηκε το Ισραήλ να καπαρώσει την Ελληνική ΑΟΖ?
        Και τί κάνει η Ελληνική κυβέρνηση? (η ερώτηση αυτή είναι ρητορική)

        • ierofantis avatar
          ierofantis @ Orestios 15/01/2011 00:03:12

          Θερμά επεισόδια...

          Δάκτυλος των Αμερικανών...

          Έχει αγχωθεί...

          Οι απαντήσεις μου στα εύλογα ερωτήματα σου...

          • Orestios avatar
            Orestios @ ierofantis 15/01/2011 00:05:09

            Στο πρώτο συμφωνώ
            Στο δεύτερο δεν ξέρω
            Για το τρίτο θα έλεγα πως είναι on drugs (την δόση, την δόση)

        • tiramola avatar
          tiramola @ Orestios 15/01/2011 00:05:42

          Ορέστιε καλύτερα δεν ήταν επί Καραμανλή που ήταν στο χάος?
          Υπερκινητικός ο ΓΑΠ και δεν έχεις συνηθίσει...

          • ierofantis avatar
            ierofantis @ tiramola 15/01/2011 00:12:30

            Να υπεθυμίσω ότι η συνεργασία με το Ισραήλ, τουλάχιστον σε στρατιωτικό επίπεδο, ξεκίνησε επί Καραμανλή, με τις συνασκήσεις των πολεμικών αεροποριών των δύο χωρών.

            Η υπερκινητικότητα είναι καλή, αρκεί να έχει στόχο. Αν κινείται κανείς διαρκώς χωρίς πιξύδα, καταντά γραφικός και κανένας δεν τον παίρνει στα σοβαρά...

            Υποθέτω και ελπίζω ότι οι σβούρες του ΓΑΠ στα θέματα προσέγγισης με το κράτος του Ισραήλ, θα είναι προσεκτικές και αποτελεσματικές...

            Αλλιώς μας βλέπω να τρώμε φάπες και από Ισραηλινούς και από Τούρκους...

          • Orestios avatar
            Orestios @ ierofantis 15/01/2011 00:15:43

            Σου απάντησε ο ιεροφάντης.
            Για την υπερκινητικότητα συνιστούν οι γιατροί αμφεταμίνες.
            Άσε με τιραμόλα, με την υπερκινητικότητα του GAP.
            Τα έκανε όλα μαντάρα και το χειρότερο είναι πως ψάχνει τρόπο να δραπετεύσει.

          • ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
            ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. @ tiramola 15/01/2011 00:16:48

            ποιό χάος επί Καραμανλή ρε τιραμόλα, ξέχασες τον αγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη που και εφικτός τεχνολογικά είναι και σημαντικότερος όσον αφορά στην αποτρεπτική δύναμη που θα μας παράσχει λόγω ρωσικής ανάμειξης; Και που ο φίλος σου ο Παπανδρέου τον υπονόμευσε όπως και τις εν γένει σχέσεις μας με τη Ρωσία;

          • ierofantis avatar
            ierofantis @ ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 15/01/2011 00:22:09

            Ενδεχομένως, και λέω ενδεχομένως διότι διατυπώνω προσωπική κρίση, το ναυάγιο του αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, εκτός από το ότι μπορεί να οφείλονταν σε απειλές και φοβέρες των Αμερικανών, ίσως να συνδυάστηκε και με ανταλλάγματα...

            Τώρα τα ανταλλάγματα μπορεί να είναι η ΑΟΖ με τις πλάτες του Ισραήλ, η μετατόπιση του ενδιαφέροντος των Αμερικανών από την Τουρκία (που εμφανίζει τάσης αυτονόμησης και μεγαλοιδεατισμού), τα ενεργειακά με άξονα Ιερουσαλήμ, Λευκωσίας και Αθήνας, δεν ξέρω...

      • Dora avatar
        Dora @ ierofantis 15/01/2011 00:43:58

        Γιατι η Τουρκια τι ειναι?

      • Λευκοθέα avatar
        Λευκοθέα @ ierofantis 15/01/2011 01:16:25

        ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΚΟΥΡΔΙΣΤΑΝ

  13. φωτεινη avatar
    φωτεινη 15/01/2011 00:03:37

    μα το εχουνε πει δια στοματος παναγιωτοπουλου οτι καλα εκανε για τις επαφες και τις συμφωνιες με το ισραηλ ο γαπ ,φτανει να ειναι συμφερουσες για μας.ητανε μετα τη συναντηση σαμαρα νετανιαχου στην αθηνα,διοτι ο νετανιαχου ηθελε να συναντηθει και με το σαμαρα ,μαλλον για να βεβαιωθει για τη συνεχιση της συγκεκριμενης πολιτικης απ τον επομενο πρωθυπουργο .

  14. φωτεινη avatar
    φωτεινη 15/01/2011 00:06:28

    η καινουργια μεση ανατολη της κοντολισα ραις?

  15. Orestios avatar
    Orestios 15/01/2011 00:20:56

    @ Ιεροφάντης
    Βέβαια είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για την Τουρκία να προσεταιριστεί όλες τις μουσουλμανικές χώρες και να τις θέσει υπό την σκέπη της.

    • ierofantis avatar
      ierofantis @ Orestios 15/01/2011 00:23:44

      Ή μια χρυσή ευκαιρία να την εκτοπίσουμε οριστικά στον Τρίτο Κόσμο και να αποτελέσουμε με τους Ισραηλινούς, τους τοποτηρητές της γειτονιάς...

      Οι Ισραηλινοί στην Μ. Ανατολή και εμείς στα Βαλκάνια και την Αν. Ευρώπη...

      Ίδωμεν.

      • Orestios avatar
        Orestios @ ierofantis 15/01/2011 00:25:13

        Σύντομα θα ξέρουμε

        • ierofantis avatar
          ierofantis @ Orestios 15/01/2011 00:29:35

          Όντως, οι εξελίξεις φαίνεται ότι τρέχουν γρήγορα.

          Ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζει για μένα και η συζήτηση στη Βουλή. Περιμένω να δω κυρίως τη γλώσσα του σώματος όχι τόσο τα λόγια.

          Έχω την αίσθηση, ότι αν ο ΓΑΠ δεν έχει κάνει πατάτα στο Ερζερούμ, και εφόσον και η Ν.Δ. είναι υπέρ της ΑΟΖ και της συνεργασίας με το Ισραήλ, ενδεχομένως από συγκρουσιακή ατμόσφαιρα μεταξύ των δύο κομμάτων εξουσίας, πρακτικώς έχουμε απόδοση στήριξης στην Κυβέρνηση για κήρυξη ΑΟΖ με Κύπρο και Ισραήλ και σκλήρυνση της πολιτικής μας έναντι της Τουρκίας, με τις ευλογίες Αμερικανών και Ευρωπαίων...

          • ierofantis avatar
            ierofantis @ ierofantis 15/01/2011 00:33:15

            Λέω το "μας" διότι στα εθνικά θέματα δεν ξεχωρίζω ποιος κυβερνά. Άλλωστε μείζονες αποφάσεις εθνικού ενδιαφέροντος δεν πρόκειται ποτέ να σταθούν αν δεν στηρίζονται τούλάχιστον από τα δύο μεγάλα κόμματα και υπό αυτή την έννοια, εκτιμώ πως ανεξάρτητα από την αντιμνημονιακή τοποθέτηση Σαμαρά, αν οι συνθήκες είναι ευνοϊκές για ελληνική επιτυχία στα εθνικά θέματα, ο ΓΑΠ θα στηριχθεί ώστε να διαμορφωθεί μέτωπο.

            Προσωπικά δεν ενοχλούμαι αν μια ελληνική κυβέρνηση προχωρήσει σε μια επιτυχημένη πολιτική στα εξωτερικά μας θέματα ή τα εθνικά, ακόμη και αν πρωθυπουργός ήταν ο Μάο...

          • Orestios avatar
            Orestios @ ierofantis 15/01/2011 00:51:52

            Ας έρθει η ώρα της "σύγκρουσης" και τα λέμε. Προς το παρόν οι Τούρκοι μπορούν να ανακαλύψουν ότι τα περσινά πανηγύρια ήταν για να κερδιθεί χρόνος για κάτι άλλο (δεν ξέρω τί-υπάρχει η μυστική διπλωματία).
            Και όταν το ανακαλύψουν τα ξαναλέμε.

  16. Petros avatar
    Petros 15/01/2011 00:35:56

    Ξαναλέω , ψυχραιμία.
    Παραθέτω την δήλωση Σαμαρά μετά την συνάντηση με Νετανιαχου
    το καλοκαίρι.
    Προσέχτε τα σημεία που ζητά προσοχή.

    Συνάντηση Σαμαρά - Νετανιάχου
    17.08.2010
    Κατά την αποχώρησή του, ο κ. Σαμαράς δήλωσε ότι
    «καλύψαμε θέματα διμερούς συνεργασίας στο εμπόριο, τον τουρισμό, την οικονομία στη δύσκολη εποχή που διανύουμε.
    Ιδιαίτερα σημαντικό για μας είναι το θέμα της συνεργασίας για τον τουρισμό.

    Επίσης, μιλήσαμε για τα μεγάλα ζητήματα ασφάλειας της περιοχής, για το Κυπριακό και τη Μέση Ανατολή. Συζητήσαμε την ΑΝΑΓΚΗ ΥΠΑΡΞΗΣ και τη διασφάλιση του ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΑΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ , αλλά και την ασφάλεια του κράτους του Ισραήλ».
    Η ΝΔ είναι θετική στην ανάπτυξη των σχέσεων με το Ισραήλ, ΩΣΤΌΣΟ επισημαίνει ότι χρειάζονται λεπτοί χειρισμοί και σωστή ισορροπία με τον αραβικό κόσμο, προκειμένου να διαφυλαχθεί η καλή παραδοσιακή σχέση της Ελλάδας με τους Αραβες.

    Θεωρεί ακόμη ότι η ανάπτυξη των σχέσεων με το Ισραήλ, κυρίως στον τουρισμό αλλά και την οικονομία ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ να είναι ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ από την εξέλιξη των σχέσεων Τουρκίας - Ισραήλ και από τις ελληνοτουρκικές σχέσεις.

  17. φωτεινη avatar
    φωτεινη 15/01/2011 00:41:57

    νομιζω οτι και η γαζπρομ εχει κανει κατι συμφωνιες με το ισραηλ.

  18. Maya avatar
    Maya 15/01/2011 00:57:44

    Κάποτε είχαμε την Ένωση στα πόδια μας και την κλωτσήσαμε για τις αριστερές φιλοδοξίες του Μακάριου και τη Λιβύη του ΠΑΚ με τον Βαλυράκη και τους λοιπούς γερμανοτσολιάδες να σαμποτάρουν. Πώς θα είμασταν σήμερα αν δεν υπήρχε ο βρωμόψυχος ανθέλληνας Ανδρέας Παπανδρέου και οι "εθνάρχες" Κύπρου-Ελλάδος... Αν το αίμα των αγωνιστών της ΕΟΚΑ είχε δικαιωθεί.

    Ας ελπίσουμε ότι έστω και τώρα οι κυβερνώντες μας θα συνειδητοποιήσουν ότι το συμφέρον μας είναι όπου δεν είναι το Ισλάμ. Αν γίνει αυτό, όλα τα άλλα θα ρθουν από μόνα τους.

    ΥΓ: Έι Ερντογανούκο, γιουουχουουου !!!

  19. Petros avatar
    Petros 15/01/2011 01:23:47

    Η ένωση ενταφιαστηκε από τους ''εθνάρχες'' Καραμανλή , Μακάριο και τον Αβέρωφ στη Ζυρίχη.
    Ο ''Εθνάρχης'' ολοκλήρωσε το προδοτικό έργο της Χούντας το '74 με το περίφημο
    "Η Κύπρος κείται μακράν"

  20. ierofantis avatar
    ierofantis 15/01/2011 02:04:36

    Καλή συνέχεια σε όλους, από τον ierofantis...

  21. ΠΗΛΕΑΣ avatar
    ΠΗΛΕΑΣ 15/01/2011 02:31:12

    Πρέπει να ομολογήσω ότι και εγώ έχω την ίδια άποψη για το Κυπριακό με τους ύπερθεν.
    Και ανησυχώ, μήπως η πολλή συζήτηση περί ΑΟΖ και κρυμμένων θησαυρών δώσει μια πρώης τάξεως ευκαιρία στον ΓΑΠ να μας κοιμήσει μερικά χρόνια νηστικούς, εν αναμονή του νέου Πακτωλού και ξυπνήσουμε χωρίς ούτε το στρώμα. Και πειστούμε να δίνουμε, από αυτά που, πλέον και επισήμως, δεν έχουμε, για εξοπλισμούς (αφού οι "κακοί" θα λιγουρεύονται την προίκα μας) για "επενδύσεις", για συμμαχίες, για ισορροπίες....

  22. anonymous avatar
    anonymous 15/01/2011 03:03:09

    Έψαξα να δω αν οι χριστιανοί της Αιγύπτου μένουν σε διακριτές περιοχές και δε βρήκα κάτι. Αν η κατάσταση είναι όπως στη Βοσνία τότε θα έχουμε αιματοχυσία.
    Ο Λίβανος είναι ήδη διαιρεμένος, μένουν σε διακριτές περιοχές, αλλά δυστυχώς οι Χριστιανοί δε συνορεύουν με το Ισραήλ.
    Το δημοψήφισμα στο Σουδάν τελειώνει σήμερα, στις 15 Γενάρη, έχουν ήδη ψηφίσει οι μισοί από τις πρώτες 2 μέρες και το όριο είναι το 60% για να είναι έγκυρο. Το πιθανότερο είναι ότι θα διασπαστεί.

    • Dora avatar
      Dora @ anonymous 15/01/2011 19:04:26

      Οι χριστιανοι στο Λιβανο(που καποτε ηταν μια χωρα πανεμορφη και ολοτελα χριστιανικη)φευγουν και φθινουν οπως και στην Παλαιστινη.Η ζωη τους εγινε ανυποφορη και εξαιρετικα επικινδυνη πλεον.
      Γιατι αραγε? Ο νοων,νοητω.
      Οποιος πιστευει οτι οι αραβικοι λαοι ειναι φιλοι μας,σας παρακαλω πατε να εγκατασταθειτε με τις οικογενειες σας και τους φιλους σας και ζητηστε χριστιανικη εκκλησια μεταφεροντας και την κουλτουρα σας εκει και θα δειτε ποσο "φιλοι" ειναι οι αραβες.

  23. Σταύρος avatar
    Σταύρος 15/01/2011 03:05:03

    Εγώ δεν έχω τίποτα με τους "ξένους"!
    Μόνο που αυτοί οι "ξένοι" δεν είναι από εδώ!!!

  24. anonymous avatar
    anonymous 15/01/2011 03:14:06

    Στο θέμα αυτό ένα πράγμα θα μας σώσει και αυτό δεν είναι το Καστελόριζο. Το Καστελόριζο είναι το μέσο. Αυτό που θα μας σώσει είναι ότι δημιουργείται ενιαίος γεωπολιτικά χώρος μέχρι το Ισραήλ, ελεγχόμενος από ευρωπαϊκά κράτη. Έτσι η Γερμανία π.χ. φτάνει μέσω της Κύπρου στα πετρέλαια για τα οποία έκανε 2 πολέμους.
    το μόνο θέμα που μένει προς επίλυση είναι το στιγμιαίο λάθος, που λέει κι ο Πασχάλης, της εισβολής κατοχής στην Κύπρο. Η Κύπρος πρέπει να γίνει 100% ελληνική και να ησυχάσουμε. Η Τουρκική κατοχή δε βολεύει κανένα πλέον εκτός από την Τουρκία.

  25. neotera avatar
    neotera 15/01/2011 06:23:25

    Τους έχουν βάλει τους κυβερνήτες μας οι αμερικανοι να το παίζουν "πρεσβευτές" της Δυσης (ο ΓΑΜΑΠ πλέον δεν κρύβεται που τάχαμ μεσολαβεί )... Οντως υπάρχει παραδοσιακη φιλία με τους Αραβες γιατί υπομένουμε κάτω απ' τον ίδιο ιμπεριαληστρικό ζυγό, αλλά αφορά τους λαούς όχι τις αφεντομουτσουνάρες και τους προδότες ένθεν κακείθεν. Αν δεν ανεξαρτοποιηθούμε γρήγορα να χάσουν το λογαριασμό στην περιοχή αναμένεται να ξεκινήσει από δω ο 3ος παγκόσμιος.

  26. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 15/01/2011 08:11:27

    To πιθανοτερο ειναι η εκδιωξη των χριστιανων Κοπτων αν τα πραγματα φθασουν στο απροχωρητο.Ειναι 8-10 εκατομμυρια σε πληθυσμο 70 εκ.

    • Kasut avatar
      Kasut @ ψυχραιμια 15/01/2011 08:15:05

      Τους βλεπω κατα Ελλαδα μερια

      • ψυχραιμια avatar
        ψυχραιμια @ Kasut 15/01/2011 08:22:44

        Αυτο δεν ειναι απαραιτητα κακο.Ειναι πολυ προτιμοτεροι απο τους μουσουλμανους της Ασιας.

        • Kasut avatar
          Kasut @ ψυχραιμια 15/01/2011 08:27:53

          Δεν διαφωνω καθολου, θα αφομοιωθουν σαν του αρμενιους και θα ειναι μια καλη ενεση πληθυσμου.

        • anonymous avatar
          anonymous @ ψυχραιμια 15/01/2011 19:16:55

          Καμιά χώρα δε μπορεί να αφομοιώσει ξένους που υπερβαίνουν το 10% του πληθυσμού της. Επιπλέον οι κόπτες δεν είναι ορθόδοξοι. Είναι κάποια αίρεση δεν ξέρω τι μορφής ακριβώς. Συνεπώς το καλύτερο είναι να βρουν ένα μέρος στην Αίγυπτο, να αποσχιστεί και να μείνουν εκεί. Είναι 10 εκ φτάνουν και περισσεύουν για κράτος.

          • Dora avatar
            Dora @ anonymous 15/01/2011 21:57:21

            Η διαφορα με τους κοπτες ειναι οτι αυτοι πιστευουν οτι ο Χριστος ειχε μονο Θεια Φυση και οχι ανθρωπινη οπως ολα τα υπολοιπα δογματα.
            Ως χριστιανοι ομως προσαρμοζονται στην δυση αμεσως γιατι (οπως και τα υπολοιπα χριστιανικα δογματα)δεν προσπαθουν να εκκοπτισουν κανεναν ουτε με το καλο ουτε με το σπαθι οπως το ισλαμ κι ουτε εχουν μη δημοκρατικες αντιληψεις οπως το ισλαμ,πραγμα που τους καθιστα απολυτα προσαρμοσιμους παντου.Δεν ισχυει καθολου το ιδιο με τους μωαμεθανους!

      • Dora avatar
        Dora @ Kasut 15/01/2011 19:06:04

        Μακαρι να ερθουν.Ειναι εξαιρετικα εξυπνοι κι εργατικοι οι αιγυπτιοι χριστιανοι.

  27. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 15/01/2011 08:21:33

    Η Γαυδος ειχε αμφισβητηθει απο την Τουρκια και περιληφθει στις γκριζες ζωνες αμεσως μετα την κριση των Ιμιων.
    Ομως ενω για τα Ιμια το Στεητ Ντιπαρτμεντ δεν πηρε θεση για τη Γαυδο εγινε δηλωση οτι ειναι ελληνικη.

  28. nikos petrou avatar
    nikos petrou 15/01/2011 08:35:09

    Ρε παιδιά εδώ δεν δέχεται η Α λβανία την ελληνική ΑΟΖ και θα συζητήσουμε με τουσ άλλους? Αλλά και εμείς είμαστε δειλοί και δεν έχουμε στείλει καμία μοίρα φ-16 πάνω από Αλβανία και Λιβύη.Στις διεθνείς σχέσεις εγώ στο πανεπιστήμιο έμαθα ότι δεν θέλει παρακάλια αλλά θράσος και ότι δεν υπάρχουν φιλίες αλλά συμφέροντα.

    • Dora avatar
      Dora @ nikos petrou 15/01/2011 22:07:08

      +1000.000.000......

    • Dora avatar
      Dora @ nikos petrou 15/01/2011 22:09:35

      Καλε μου ανθρωπε,στο πανεπιστημιο επρεπε να πας για να μαθεις τοσο αυτονοητα πραγματα? Ριξε μια ματια στη φυση και στις ανθρωπινες σχεσεις κι ειναι ολοφανερο!!!!

  29. ofualmos avatar
    ofualmos 15/01/2011 08:54:34

    Γιατί έτσι είπε ο Παπανδρέου ο Β στον Ελληνικό όχλο

  30. Ανώνυμος avatar
    Ανώνυμος 15/01/2011 10:33:34

    Το σκηνικό δημιουργείται πολύ αριστοτεχνικά. Στο τέλος κάθε κρίσης και ένας πόλεμος. Ο Β Παγκόσμιος πόλεμος δεν ξεκίνησε στην Πολωνία, στην Wall Street ξεκίνησε το 1929.
    Εχουμε λοιπόν και λέμε ρευστοποίηση του πολιτικού σκηνικού στην Βόρεια Αφρική, καταρρευση στην Τυνησία, διαδηλώσεις σε Αιγυπτο, Ιορδανία, Αλγέρι, οικονομική καταρρευση στην Ελλαδα, ο επόμενος πόλεμος θα γίνει στην Ανατ Μεσόγειο για τα πετρέλαια φυσικά.

  31. Σπύρος avatar
    Σπύρος 15/01/2011 13:24:29

    Πολλή χαρά έπεσε γιά τίς ''συνεργασίες'' μέ το Ισραήλ ..Αναμενόμενο καθ''ότι συχνά εμφανίζεται τό ψυχολογικό παράδοξο σέ ορισμένους κύκλους απ΄την μιά μεριά νά χρεώνουν στούς Εβραίους ολα τά δεινά τής ανθρωπότητας μέ σαφέστατη πρόθεση αντισημιτισμού καί απ΄την άλλη νά θέλουν νά γίνει η Ελλάδα Ισραήλ..
    Οποιος πιστεύει οτι Ισραήλ και Τουρκία τάχουν ''χαλάσει'' θά διαψευσθεί ..
    Μακάρι νά μήν διαψευσθεί στά ερείπια τής Ελλάδας.

    • Dora avatar
      Dora @ Σπύρος 15/01/2011 22:12:12

      Τους εβραιους τους μισουμε γιατι τους ζηλευουμε,ενταξει?
      Δεν εχεις ακουσει που λεγεται "καλυτερα να σε μισουν παρα να σε ζηλευουν"?

      • Dora avatar
        Dora @ Dora 16/01/2011 01:23:54

        Καλυτερα να σε μισουν παρα να σε λυπουνται,ηθελα να πω,αμαν πια!

    • Λευκοθέα avatar
      Λευκοθέα @ Σπύρος 16/01/2011 05:12:44

      Κασσάνδρα,
      το Μαβί Μαρμαρά σου φάνηκε για αστείο;
      Ο αρχηγός της ΜΙΤ σου φαίνεται επίσης, για αστείο;

  32. ΤΙΤΟΡΜΟΣ ΑΙΤΩΛΟΣ avatar
    ΤΙΤΟΡΜΟΣ ΑΙΤΩΛΟΣ 15/01/2011 18:06:34

    Το έχω ξαναγάρψει σε άλλο ιστολόγιο (Ολυμπία) το ξαναγράφω και εδώ και είμαι έτοιμος να δεχθώ καλόπιστη κριτική.

    Γνωρίζω ότι σε κύκλους και του Ελληνισμού και του Εβραισμού υπάρχει μια μακροχρόνια κακώς εννοούμενη άμιλα ( ίσως και αντιπάθεια) για το ποιός πολιτισμός κατέχει τα πολιτιστικά…πρωτεία(sic).

    Νομίζω ότι ήρθε το πλήρωμα του χρόνου να πάψει αυτή η αντιζηλία και η καχυποψία διότι είναι αντιπαραγωγική και διότι η πραγματικότητα μας έχει ξεπεράσει.

    Και η Ελλάδα (+ Κύπρος) αλλά και το Ισραήλ είμαστε περικυκλωμένοι από μια λαοθάλασσα οπισθοδρομικών και εν πολλοίς φανατικών ισλαμιστών. Ο πληθυσμιακός ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΜΟΣ του Ισλάμ ασκεί αφόρητες πιέσεις σε Ελλάδα και Ισραήλ , και το μέλλον προβλέπεται ζοφερό και για τα δύο κράτη.

    Η Ελλάδα (+ Κύπρος) και το Ισραήλ ως τα μόνα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ δημοκρατικά και μη μουσουλμανικά κράτη της περιοχής πρέπει να έρθουν σε μια εγκάρδια συνεννόηση , να ξεχάσουν καχυποψίες του παρελθόντος και να σφυρήλατήσουν μια στρατηγική συμμαχία για το μέλλον.

    • Dora avatar
      Dora @ ΤΙΤΟΡΜΟΣ ΑΙΤΩΛΟΣ 15/01/2011 22:14:37

      Σου φιλω το χερι!Αν ημουνα νεα θα σου ειχα προτεινει γαμο.
      Επιτελους κι ενας σοφος βρε παιδι μου!

    • Dora avatar
      Dora @ ΤΙΤΟΡΜΟΣ ΑΙΤΩΛΟΣ 15/01/2011 22:17:12

      Μια παραληψουλιτσα.Το ισλαμ ασκει αφορητη πιεση παντου οπου εγκαθισταται μολις αρχισει να μεγαλωνει.Ο σκοπος του ειναι να κατακτησει ΟΛΗ την ανθρωποτητα.Το μεγαλο χαλιφατο.

      • Λευκοθέα avatar
        Λευκοθέα @ Dora 16/01/2011 05:14:13

        Φίλη Dora,
        δεν έχουν ζήσει με Ισλάμ.
        Όταν ζήσουν όμως
        θα είναι πολύ αργά
        Γιατί όπου μπαστακώνεται το Ισλάμ
        θέλει αιώνες και ποτάμια αίματος
        για να ξεμπαστακωθεί

  33. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 15/01/2011 18:55:40

    Το θέμα του "στρατηγικού βάθους" και ιδιάιτερα του ενεργειακού σκέλους του, είναι πολύ ευρύτερο και μακράς διάρκειας από το πετρελαικό (που αφορά την βραχεία και μέση διάρκεια). Ο διορατικός Τούρκος υπουργός εξωτερικών, στο νέο βιβλίο του το πραγματεύεται από τη σκοπιά της χώρας του με επάρκεια και ανοιχτό βλέμμα, όσο και άν αρκετά συμπεράσματά του είναι συζητήσιμα.
    Εξηγούμαι: Το πετρέλαιο σε 30 - 40 χρόνια τέλος, ως ενεργειακό αγαθό. Θα παραμείνει βέβαια ως (σπανιότερη και πολύ ακριβότερη) χημική πρώτη ύλη. Αλλά αυτό είναι μιά άλλη ιστορία.
    Αλλά η Μεσόγειος, μάλλον περιθωριακής σημασίας για τον ενεργειακό κόσμο του πετρελαίου, σ' έναν νέο ενεργειακό κόσμο θα αναβαθμιστεί ως κρίσιμη ζώνη γραμμών μεταφοράς, από τη Σαχάρα και Εγγύς Μέση Ανατολή προς την Ευρώπη. Αυτό το έχουν διακρίνει επαρκώς οι Ισραηλινοί.
    Όλο και πιό πολύ φαίνεται να πιστεύουν επίσης ότι η ρήξη του Ισραήλ με την Τουρκία είναι μακροπρόθεσμης εμβέλειας και απορρέει από στρατηγικούς και ίσως γεωπολιτικούς υπολογισμούς. Ίσως κάνουν λάθος. Αλλά όποιος διαβάζει το βιβλίο του κ. Νταβούτογλου, δεν μπορεί ν' αποκλείσει ότι οι Ισραηλινοί σωστά καταλαβαίνουν: Η Τουρκία διεκδικεί μέρος από τον επικυριαρχικό ρόλο των αποχωρούντων Αμερικανών, στη Μ. Ανατολή και στην Ανατολική Μεσόγειο. Οι Ισραηλινοί δεν αισθάνονται καθόλου ασφαλείς με τέτοια προοπτική. Στη στροφή της προσοχής της Τουρκίας προς τα Ανατολικά, η ρελάνς τους θα είναι στροφή του Ισραήλ προς τη Δύση, δηλαδή καταρχήν Κύπρο και Ελλάδα, σαφώς ως μέλη της ΕΕ. Θα το πώ προκλητικά, σημειολογικά: Η Τουρκία θα πάει Βαγδάτη και Καμπούλ, το Ισραήλ θα πάει Βρυξέλλες και Φραγκφούρτη, με συνδετικούς σταθμούς Λευκωσία και Αθήνα.
    Άν βγεί, δεν είναι άσχημο: Η Τουρκία εγγυητική και εξορθολογιστική δύναμη στην Δυτική Ασία, η Ανατολική Μεσόγειος ζώνη Ευρωπαικής ευθύνης. Για την Κύπρο, κάτι τέτοιο φαίνεται ευλογία.
    Θα βγεί όμως;

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Ο Θείος 15/01/2011 19:08:13

      Θείο,
      Έχω τις εξής επιφυλάξεις με τα γραφόμενά σου:

      1. Δεν υπάρχουν στοιχεία που να συνγορούν στην άποψή σου ότι το πετρέλαιο τελειώνει σε 30-40 χρόνια. Ως "αρχαίος" το ποίημα αυτό το ακούω εδώ και καιρό. Κανείς δεν ήξερε την Βραζίλία, κανείς δεν συζητάει την Ναμίμπια, κάποτε όλα θα τελειώσουν, όλα, αλλά δεν νομίζω ότι το πετρέλαιο θα τελειώσει σε 30-40 χρόνια. Ο έλεγχος του πετρελάίου μπορεί, αλλά όχι το πετρέλαιο.

      2. Που το βλέπεις ότι οι Αμερικανοί αποχωρούν από την Μέση Ανατολή; Οι Ρώσοι θα το ήθελαν, για τους Ευρωπαίους... Το ήθελαν πριν τον Α' ΠΠ και πριν τον Β' ΠΠ, και έφαγαν ξύλο και τις δύο φορές, και τώραι μας λες ότι οι Τούρκοι θέλουν αυτό που ήθελαν οι Γερμανοί παραμονές του Α' ΠΠ.

      3. Δεν εκπροσωπώ το Ισραήλ, ούτε ξέρω τι οράξεις έχει, αλλά εάν ήθελα να καταραστώ τονεχθρό μου θα τον ενθάρρυνα να πάει προς Βρυξέλλες.

      4. Αν σου αρέσει η ρόλος της σταθεροποιητικής Τουρκίας στην Δυτική Ασία, εμένα μου αρέσει η Τουρκία διαλυμένη εις τα εξ ων συνετέθη. Ne demek istediğimi anladın mı?

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ archaeopteryx 15/01/2011 19:24:28

        Για το 3, το λέει ο Νταβούτογλου. Βέβαια, το ότι το θέλουν δεν σημαίνει ότι θα γίνει. Λέω πάντως, ότι άν γίνει, δικά τους αυτά τα αμπελοχώραφα, δικό τους πρόβλημα και τα εκεί ζιζάνια και κολοκυθοκόφτες .
        Εμείς έχουμε τους δικούς μας, οικείους μπαξέδες και βοσκοτόπους.

        • Ο Θείος avatar
          Ο Θείος @ Ο Θείος 15/01/2011 19:25:35

          Το 2 εννοούσα.

      • Dora avatar
        Dora @ archaeopteryx 15/01/2011 22:20:12

        Σωστος οπως παντα,ψυχραιμια.

        • Dora avatar
          Dora @ Dora 15/01/2011 22:20:54

          Αρχαιοπτερυξ ηθελα να πω!

  34. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 15/01/2011 19:08:17

    Στον νέο ενεργειακό κόσμο, οι γραμμές μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας (επίγειες και δια θαλάσσης) θα έχουν τη θέση των σημερινών πετρελαιοφόρων.
    Άν η μαζική παραγωγή ενέργειας γίνεται στη Σαχάρα, στο Σινά και στο Ισραήλ, σαφές είναι από που θα περνούν οι (σταθερές) γραμμές μεταφοράς.
    Αυτό δεν σημαίνει βέβαια, ότι υποτιμώ τον τεράστιο (μεσοπρόθεσμο) ρόλο των υδρογονανθράκων, τον πιθανό σημαντικό ρόλο του κοιτάσματος Λεβιάθαν κτλ

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Ο Θείος 15/01/2011 19:40:56

      ηλεκτρική παραγωγή ενέργειας στην Σαχάρα; Γελάω. Η μεταφορά είναι εντελώς ασύμφορη. Καλό το Γερμανικό παραμύθι του Ντεσερτεκ, αλλά εγώ αν πηγαινα στην Σαχάρα θα μετέφερα το αέριο και όχι το ρέυμα, και θα αφηνα τα καθρεφτάκια για τους ιθαγενείς. Τα ηλιοθερμικά που φαντάζονται, χρειάζονται ...νερό. Θα μου πεις θα φτιάξουν και νερό. Δεν το πιστεύω. Ιμπεριαλιστικό Γερμανικό παραμύθι. Ίδια μεθοδολογία με τον σιδηρόδρομο Βερολίνου Βαγδάτη (ιδέα της Ζήμενς/Ντόϋτσε Μπάνκ, και εκείνη, το 1900). [ h++p://archaeopteryxgr.blogspot.com/2010/06/drang-nach-desertec.html, h++p://archaeopteryxgr.blogspot.com/2010/06/desertec.html]

      Να τα έχουν κάνει πλακάκια Αμερικανοί και Γερμανοί να φάνε την Βόρειο Αφρική... πιο πιστευτό σενάριο. Να έχουν μοιράσει Β. Αφρική πλην Λιβύης σε Γερμανούς και Μ. Ανατολή σε Αμερικάνους; Επίσης πιο πιστευτό. Δεν ξέρω πόσο πλακάκια τα έχουν κανει. Ή πόσο βασικά είναι όπως ήταν το 1916. Θα ήθελα να ξέρω, αλλά δεν ξέρω.

      ΥΓ. Ποσώς με ενδιαφέρει τι φαντασιώσεις έχουν οι Γερμανοί, με έξαίρεση τον φόρο κάρβουνου που μου ζητάνε να πληρώνω. Νέος φόρος υποτέλειας στην Αγία Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Δύο φορές έφαγαν το κεφάλι τους, αντε να τριτώσει μπας και το εμπεδώσουν.

  35. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 15/01/2011 19:19:09

    Υποθέσεις εργασίας είναι τα γραφόμενά μου, και μένει να επαληθευτούν ή διαψευσθούν. Αλλά:
    1. "Τελειώνει" ως ενεργειακό αγαθό με χρηστικό κόστος. Δεν είναι μόνον τά έξοδα εξόρυξης αλλά και τα "παράπλευρα" (βλέπε κόλπος Μεξικού).
    Υπάρχουν βέβαια διέξοδοι: Η BP φεύγει από την Αρκτική του Καναδά και ΗΠΑ (τέλος οι γεωτρήσεις) και συνεταιρίζεται με Ρώσους, πάει στο Αρχιπέλαγος Γκούλαγκ - εκβολές Γενισέι. Αλλά....
    2. Άμεσα στρατιωτικά θ' αποχωρήσουν, δεν σηκώνουν το κόστος. Με άλλους έμμεσους τρόπους θα μείνουν.
    3. Έχουν άλλες εναλλακτικές οι Ισραηλινοί; Άν όχι, θα το ρισκάρουν.
    4. Ich bin ein Berliner (κάποτε), also ein Realist...

  36. Ikaros avatar
    Ikaros 16/01/2011 05:05:47

    Great comments for AOZ.
    Los Angeles has a lot of Isreali residents,and a lots of Muslims from Middle East.
    Israel will help our country,muslims will not.
    Turkey has 100% support from all mulsims,Greece has none.
    The only countries that can help Greece would be USA and Israel.
    Albania,parts of Former Yungoslavia,Bulgaria,Egypt,Syria,Lybia,Saudia Arabia and all the Gulf Emirates,Iran all muslim countries will support Turkey against
    Greece.
    Israel and Greece,they need each other.
    Israel is VERY-VERY close to USA.
    Greece must initiate a strong lobby for supporting Israel and USA,
    the best way for self preservation from the Turks.
    Turkey's influence in Washington is alarming,Greece's lobby is neglible.
    It can be done,we needed.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.