13/01/2009 18:49
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τι συμβαίνει στον Αστακό;

Ο Αστακός, το μέχρι χθες ασήμαντο και άγνωστο στους πολλούς Έλληνες λιμάνι της Αιτωλοακαρνανίας, στο Πλατυγυάλι, ξαφνικά, απέκτησε αίγλη και αξία. Αλλά δεν είναι η πρώτη φορά που απασχολεί την κοινή γνώμη. Η προηγούμενη ήταν όταν η επίσχεση εργασίας των λιμενεργατών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και το κλείσιμο των δύο λιμανιών, οδήγησε στην ανάδειξή του ως σημαντικού εναλλακτικού μέσου για τους Έλληνες και ξένους πλοιοκτήτες και στην έλξη των επιχειρηματικών και δημοσιογραφικών βλεμμάτων.

Καταρχήν ρίξτε μια ματιά στο  λινκς, http://dockworkers.blogspot.com/ και στο http://www.ndta-benelux.org/TTOCT07.pdf (που αναπαράγει το πρώτο) σύμφωνα με τα οποία το λιμάνι του Αστακού είναι ιδανικό για μεταφορές πυρομαχικών.

Οι φωτογραφίες είναι από το δεύτερο και δείχνουν σύμφωνα με τα δημοσιεύματα αυτά φόρτωση πυρομαχικών (στο παρελθόν) στο  MS Chapman.

Διαβάστε επίσης ένα δημοσίευμα στο http://www.iapopsi.gr/ που επιχειρεί να απαντήσει στα ερωτήματα:  «Τι ακριβώς είναι ο Αστακός, πώς και γιατί άρχισε να απασχολεί εφοπλιστές και δημοσιογράφους και με τι είδους δραστηριότητες ασχολείται η Mediterranean Shipping Company (MSC), στην οποία ο κ. Χρήστος, αδελφός του κ. Γιώργου Αλογοσκούφη, παραμένει εμπορικός διευθυντής; Τι συνέβη με τη δεκαετή σύμβαση με τον ΟΛΠ, για την οποία εγκαλείται η εταιρία και πώς, έτσι ξαφνικά, «ξεθάφτηκε» η ιδέα της κατασκευής ενός τόσου σημαντικού έργου, όπως είναι εκείνο της Ιονίας Οδού»;
Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, όλα ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του 2007, όταν έχασε, ξαφνικά, τη μάχη με τη ζωή, σε ηλικία μόλις 58 ετών, ο Δημήτρης Θεοδωρίκας, ο αντιπρόσωπος στην Ελλάδα της MSC, μιας από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες στον κόσμο, ιταλοελβετικών συμφερόντων. Τότε ήταν που ανέλαβε διευθυντικό ρόλο στην εταιρεία ο Χρήστος Αλογοσκούφης, ο οποίος δεν ήταν άσχετος με τα ναυτιλιακά. Κάθε άλλο, μάλιστα, αφού επί χρόνια διηύθυνε τη ναυτιλιακή εταιρεία Vista. Πριν αναλάβει, πάντως, υψηλό πόστο στην MSC είχε ασχοληθεί και με τα κτηματομεσιτικά.

Την ίδια εποχή εξαγγελλόταν και η ...Ιονία Οδός, που λύνει το μοναδικό μειονέκτημα του λιμανιού, την μεγάλη συγκριτικά απόσταση από την Αθήνα κι άλλα εμπορικά κέντρα.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. symperasma avatar
    symperasma 13/01/2009 19:26:16

    Από αυτά που γράφεις Φάκτορα δύο συμπεράσματα βγάζω εγώ ο αφελής...


    1) Αγοράστε οικοπέδα κοντά στον Αστακό -κατά προτίμηση για χώρο logistics


    2) Η Δυτική Ελλάδα (Πάτρα-Γιάννενα) θα αναβαθμιστεί την επόμενη δεκαετία και θα ανταγωνιστει τον κρατερό μέχρι στιγμής άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

  2. (Α)θανάσης avatar
    (Α)θανάσης 13/01/2009 19:58:49

    Χα χα! Καλοοοοός!

  3. "νήπιος γέρων" avatar
    "νήπιος γέρων" 13/01/2009 20:12:47

    (Συγνώμη, αλλά βάλτε, τώρα, να δείτε Σόμπολο! Χάνετε!)

  4. Skorpios!!! avatar
    Skorpios!!! 13/01/2009 21:04:29

    Τι συμβαινει στον Αστακο???Απαντηση""Οτι συμβαινει σε ολη την χωρα""Εχουν ξεπουληθει τα παντα απο την ποιο διεφθαρμενη κυβερνηση που περασε ποτε.Υπαρχει αντιρηση???

  5. Kostas avatar
    Kostas 13/01/2009 21:05:54

    Τελικά όλα τα παράξενα σ' αυτή τη χώρα συμβαίνουν. Τα λιμάνια χρησιμοποιούνται για φορτοεκεφορτώσεις εμπορευμάτων, αξιοποίούνται οι υποδομές που υπάρχουν, τα πλοία χρησιμοποιούνται για μεταφορές και μάλιστα για ταξίδια μετά από ανοικτούς διαγωνισμούς που δημοσιεύονται μέχρι και στο διαδίκτυο. Η συνομοσία και ο ενδοτισμός σε όλο τους το μεγαλείο.Το μόνο που δεν ζητήθηκε σε αυτή τη χώρα είναι να γίνουν γυάλινα τα εμπορευματοκιβωμάτια ώστε να γνωρίζουμε όλοι και επακριβώς τι φορτία μεταφέρονται. Όπως γίνεται παντού σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο.

  6. Ανώνυμος avatar
    Ανώνυμος 13/01/2009 21:35:24

    Μικρό και ασήμαντο είναι το μάτι σου, όχι ο Αστακός. Μάθε γι' αυτόν

  7. Anonymous 2 avatar
    Anonymous 2 13/01/2009 22:18:58

    Έχουν ενδιαφέρον οι συνομωσιολογικές ερμηνείες της Ιστορίας, ειδικά όταν αναδεικνύουν τις συνομωσίες που επιχειρούνται εναντίον μας (ως γνωστόν είμαστε περιούσιος «ανάδελφος» λαός και όλοι μας μισούν). Δυστυχώς συνήθως στην Ελλάδα τα αίτια είναι πολύ πιο απλά: το μπάχαλο του Ελληνικού Κράτους και το «ελληνικό δαιμόνιο» που συμπυκνώνεται πλέον μόνο σε πρωτοβουλίες για «αρπαχτές». Οι άνθρωποι απέκτησαν (με αμφισβητούμενο τρόπο) ένα λιμάνι και ήθελαν να το εκμεταλλευτούν, πλεύρισαν λοιπόν και τους Αμερικανούς που έψαχναν ένα απόκεντρο λιμάνι για τις μεταφορές τους. Οι Αμερικανοί το θεώρησαν κατάλληλο γιατί μάλλον θα ήταν και «φτηνό». Προφανώς αυτό ήταν μια ιδιωτική πρωτοβουλία και ως γνωστόν, στο ξέφραγο αμπέλι, ιδιωτική πρωτοβουλία σημαίνει απλά κάνεις ότι γουστάρεις. Οι άνθρωποι που απέκτησαν το λιμάνι απευθύνθηκαν στη συνέχεια σε κάποιον «κατασκευαστή» και του πλάσαραν μια εξαιρετική ιδέα για μεγαλόπνοα έργα υποδομής σε συνεργασία μαζί τους. Ο «κατασκευαστής» μαζί με τους τοπικούς βουλευτές πλεύρισαν εν συνεχεία τον αρμόδιο υπουργό που πιθανότατα δεν είχε τότε ιδέα για την συμφωνία με τους αμερικανούς (και αν είχε δεν έδωσε καμιά σημασία) αλλά ήταν πρόθυμος να εξυπηρετήσει ταυτοχρόνως, συγγενείς, επενδυτές, «κατασκευαστή», τοπικές κοινωνίες κλπ. κλπ. Καθημερινές ιστορίες ελληνικής αποσύνθεσης που ξεκινούν από το Άγιο Όρος και φτάνουν στον Αστακό. Θα δούμε και άλλα στο μέλλον… Όσοι νομίζουν ότι αυτά προέκυψαν από περίπλοκους στρατηγικούς σχεδιασμούς της Ελληνικής Κυβέρνησης μάλλον δεν έχουν επαφή με την σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα. Δεν χρειάζονται θεωρίες συνομωσίας για να τα κατανοήσουμε όλα αυτά , αρκεί να κατανοήσουμε την ανυπαρξία κράτους σε συνδυασμό με την κυρίαρχη ιδεολογία και τις πρακτικές της «αρπαχτής» και όλα ερμηνεύονται. Δυστυχώς…

  8. allou gia allou avatar
    allou gia allou 13/01/2009 23:18:37

    Από όσα γράφονται στο άρθρο δεν μπόρεσα να καταλάβω που είναι το πρόβλημα!

    Α) γιατί οι μεταφορές που γίνονται από ένα λιμάνι να είναι πρόβλημα από τη στιγμή που δεν είναι παράνομες, μήπως τα όπλα που αγοράζει η χώρα μας δεν μεταφέρονται μέσω λιμανιών!!

    Β) γιατί να μην εξελιχθεί ένα περιφερειακό λιμάνι!

    Γ) γιατί η κατασκευή της ιόνιας οδού να είναι πρόβλημα, τι στιγμή που πρόκειται για ένα σημαντικό έργο ανάπτυξης στη δυτική Ελλάδα; Γιατί τη συνδέεται με την περίπτωση μόνο του λιμανιού στον αστακό;

    Γ) πρόβλημα θα ήταν αν έχουν γίνει παράνομες μεταβιβάσεις δικαιωμάτων του λιμανιού από το ελληνικό δημόσιο στην εταιρία που διευθύνει ο αδερφός του πρωην υπουργού οικονομίας, υπάρχει τέτοια περίπτωση;

  9. Anonymous 2 avatar
    Anonymous 2 13/01/2009 23:43:05

    Τι μας κάνουν οι κακοί Αμερικανοί... Ενώ όλοι συμφωνούμε ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα ο εκπρόσωπος του Πενταγώνου, αντισμήναρχος Πάτρικ Ράιντερ,ανακοίνωσε ότι:
    «Η αποστολή μέσω του ελληνικού λιμένος του Αστακού δεν θα γίνει. Μπορώ να επιβεβαιώσω ότι η αποστολή πολεμοφοδίων αναβλήθηκε και η EUCOM (η αμερικανική Διοίκηση στην Ευρώπη) εξετάζει τις κατάλληλες ενέργειες για την παράδοση των αντικειμένων στην αμερικανική αποθήκη στο Ισραήλ», προσθέτοντας ότι δεν μπορεί να παράσχει πληροφορίες για το χρονοδιάγραμμα ή την πιθανή διαδρομή, για προφανείς λόγους ασφαλείας της επιχείρησης.

  10. allou gia allou avatar
    allou gia allou 14/01/2009 00:10:06

    10@
    Δηλαδή, πριν δημοσιευθεί το ζήτημα οι εμπόλεμοι δεν ήξεραν μέσω ποιων λιμανιών μεταφέρονται τα όπλα!
    Εδώ και χρόνια η Βάση του Ακτίου με τα ιπτάμενα αεροσκάφη ηλεκτρονικού πολέμου AWACS και η βάση της Σούδας χρησιμοποιήθηκαν σε όλους τους πολέμους.

    Πως το εξηγείς αυτό, σε σχέση με το πρόβλημα του αστακού;

  11. "νήπιος γέρων" avatar
    "νήπιος γέρων" 14/01/2009 02:29:12

    "Αστακός", όνομα και πράμα!

  12. μπαμπαλης ιωαννης avatar
    μπαμπαλης ιωαννης 14/01/2009 09:55:09

    πληρης υποταγη της χωρας στον αμερικανο σιωνιστικο παραγοντα ....κριμα και να φαναταστειτε εμεις εσεις τους εκλεγουμε ....φτανει πιαααααααααα

  13. Το Κατάρ, ο Αστακός, οι ΗΠΑ και ο ….Γιλμάζ | Lavraki.gr avatar
    Το Κατάρ, ο Αστακός, οι ΗΠΑ και ο ….Γιλμάζ | Lavraki.gr 08/03/2010 08:30:25

    [...] Τι συμβαίνει στον Αστακό; [...]

  14. Το Κατάρ, ο Αστακός, οι ΗΠΑ και ο ….Γιλμάζ | Search Top Greek Blog avatar
    Το Κατάρ, ο Αστακός, οι ΗΠΑ και ο ….Γιλμάζ | Search Top Greek Blog 08/03/2010 13:15:48

    [...] Τι συμβαίνει στον Αστακό; [...]

  15. Θαλάσσιος avatar
    Θαλάσσιος 19/11/2010 23:17:33

    Το νέο μας ιστολόγιο είναι www.astakos.co.uk

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.