#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
28/04/2012 08:45
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τι πρέπει να προσέξει ο Σαμαράς στην Θεσσαλονίκη



Την επόμενη Τετάρτη ο Σαμαράς ανηφορίζει προς Βορρά, για να μιλήσει στη Θεσσαλονίκη.

Στην έδρα του Βενιζέλου (και του Άκη).

Προβλέπεται πολύς κόσμος, τουλάχιστον για τα σημερινά δεδομένα.

Οι Θεσσαλονικείς, όπως και όλοι ανεξαιρέτως οι Έλληνες είναι αγανακτισμένοι, και παράλληλα χορτασμένοι ως τον λαιμό από υποσχέσεις και από «θα».

Η αγάπη του Σαμαρά για την Θεσσαλονίκη, και την Μακεδονία είναι γνωστή, ανιδιοτελής, και μάλιστα κάποτε του κόστισε πολύ ακριβά.

Συνεπώς, ο τελευταίος που θα μπορούσε να τον συμβουλέψει επ αυτού, είμαι εγώ.

Ξεπερνώντας όμως τους εθνικούς συναισθηματισμούς, τις «αδικίες», τις μεμψιμοιρίες, και γενικά όλα τα μίζερα παράπονα που κατά καιρούς πλημμυρίζουν τους Θεσσαλονικείς σε σχέση με το «αθηνοκεντρικό» κράτος, καλά θα ήταν ο πρόεδρος της ΝΔ, και αυριανός πρωθυπουργός να εστιάσει το ενδιαφέρον του σε δυο βασικούς τομείς, πάνω στους οποίους θα παιχτεί το μέλλον της Θεσσαλονίκης, της Μακεδονίας, και κατ επέκταση της Ελλάδας.

Η γεωγραφική και η γεωπολιτική θέση της Θεσσαλονίκης είναι εξαιρετικά κρίσιμες, και μέσα στα πλαίσια της παγκοσμιοποίησης, και γενικά της οικονομικής εξέλιξης, η πόλη διαθέτει δυο καίριους μοχλούς ανάπτυξης, που για διάφορους λόγους ο καθένας μαραζώνουν, μέσα σε μια γενική ανυποληψία.

Μιλάω για το λιμάνι, και το αεροδρόμιο της πόλης.

Ειδικά το λιμάνι, θα πρέπει να καταστεί το επίκεντρο της οποιασδήποτε μελλοντικής ανάπτυξης της περιοχής, ως βασική πύλη εισόδου εμπορευμάτων κλπ που έχουν προορισμό την βαλκανική, και αυτό που λέγεται μαλακό υπογάστριο της Ευρώπης.

Δεν είναι καιρός ούτε για πειραματισμούς, ούτε όμως για ατολμίες.

Το λιμάνι θα πρέπει να αναπτυχθεί πάση θυσία, και με όποια μέθοδο κριθεί απαραίτητη.

Όσον αφορά στο αεροδρόμιο, εκεί τα πράγματα αλλάζουν. Όντας απλά μια ακόμη διεύθυνση, ή ένα απλό παράρτημα της ΥΠΑ (και του υπουργείου Μεταφορών), που εδρεύει στην Αθήνα, υπάγεται και αυτό σε ένα αρτηριοσκληρωτικό καθεστώς, όπως μια οποιαδήποτε άλλη δημόσια υπηρεσία, με αποτέλεσμα όχι μόνο την κατάπνιξη οποιασδήποτε αναπτυξιακής του προοπτικής, αλλά ακόμη και την ανάγκη δεκάδων εγκρίσεων και υπογραφών, για να προμηθευτεί … χαρτί τουαλέτας.

Αυτονόητο είναι, ότι στον 21ο αιώνα, και στην εποχή της άμεσης επικοινωνίας, η εξάρτηση ενός «διεθνούς» κατά τα άλλα αερολιμένα από μια γραφειοκρατική διαδικασία γεμάτη από τις όποιες αγκυλώσεις, κακό κάνει και όχι καλό.

Αν πέρα από όλα όσα απασχολούν την καθημερινότητα των βορειοελλαδιτών, και είναι πάρα πολλά, μπορέσει η ΝΔ του Αντώνη Σαμαρά, να προσφέρει μια ρηξικέλευθη προοπτική ανάπτυξης στους δυο αυτούς πυλώνες της οικονομίας, το μέλλον της Θεσσαλονίκης θα γίνει πιο λαμπρό.

Αν όχι, τότε θα έχουν δίκιο όλοι αυτοί που μεμψιμοιρούν, και για μια ακόμη φορά θα επικρατήσουν τα «θα» , και το «τα ίδια Παντελάκη μου τα ίδια Παντελή μου».

Στο χέρι του Σαμαρά είναι να κάνει την υπέρβαση.

Όσο κι αν αυτή δεν αρέσει σε κάποιους βολεμένους, και σε κάποιους που τοκίζοντας στην απαξίωση των δυο αυτών οικονομικών πυλώνων, κερδίζουν οι ίδιοι.

 

Strange Attractor

 

Υ.Γ- Και προσοχή στα φαντάσματα του παρελθόντος, που οσμιζόμενα τον αέρα νίκης της ΝΔ, ήδη άρχισαν να ράβουν κοστούμια και να μοιράζουν θέσεις.

Προσοχή και εγρήγορση.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Mara avatar
    Mara 28/04/2012 09:28:09

    Εξαιρετικές συστάσεις!!!

  2. juliet avatar
    juliet 28/04/2012 09:37:01

    Οτι θέλουν ας ονειρεύονται ,απλά να μη προκαλούν και μπαίνουν ανάχωμα .Και στη πρώτη γραμμή οι άνθρωποι και όχι ''κουστούμια''.Χορτάσαμε.

  3. Aris. A avatar
    Aris. A 28/04/2012 10:01:59

    Να προσθέσω τον εκσυγχρονισμό του ΟΣΕ που αν είχε κάνει τις απαραίτητες διαβαλκανικές συνδέσεις όλα τα εμπορεύματα ειδικά από τις βαλκανικές χώρες θα κατέβαιναν να φορτωθούν από το "ζεστό" λιμάνι" της Θεσσαλονίκης.

  4. η Dimi avatar
    η Dimi 28/04/2012 10:09:14

    «Παραιτούμαι, επειδή αρνούμαι
    ν’ αναγνωρίσω στους Σκοπιανούς
    το δικαίωμα ν’ αποκαλούνται Μακεδόνες.»
    ~κ. Αντώνης Σαμαράς 21-10-1992

  5. ENIALIOS avatar
    ENIALIOS 28/04/2012 10:21:38

    ΤΑ ΜΙΣΑ ΜΑΓΑΖΙΑ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΕΧΟΥΝ ΚΛΕΙΣΕΙ Η ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΖΩΝΗ ΤΗΣ ΣΙΝΔΟΥ ΕΡΗΜΩΣΕ.ΟΙ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΡΟΤΟΝΤΑ ΑΡΧΙΣΑΝ ΝΑ ΘΥΜΙΖΟΥΝ ΚΑΤΙ ΑΠΟ ΠΛ. ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ(ΕΔΩ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΣΚΟΥΠΑ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΓΝΩΣΤΗ ΛΕΞΗ)
    ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Ο ΑΝ ΣΑΜΑΡΑΣ.
    ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΣΤΟΝ ΛΑΟ ΤΗΣ Β ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΟΥΡΑΓΙΟ ΟΡΑΜΑ ΚΑΙ ΕΛΠΙΔΑ.
    ΚΑΠΟΤΕ ΣΕ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΕΠΟΧΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΕΙΧΕ ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕΙ Η ΟΝΝΕΔ ΜΙΑ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ ΑΦΙΣΣΑ.
    ΟΧΙ ΘΥΣΙΕΣ ΧΩΡΙΣ ΕΛΠΙΔΑ.

  6. Στέργιος avatar
    Στέργιος 28/04/2012 13:17:19

    S.A. συμφωνώ μαζί σου, αλλά το ζητούμενο είναι εμείς οι Θεσσαλονικείς να σταματήσουμε να περιμένουμε μεσσιανικές υποσχέσεις από τον εκάστοτε πρωθυπουργό που επισκέπτεται τη Θεσσαλονίκη 1-2 φορές τον χρόνο.

    Πρέπει ΜΟΝΟΙ μας να διεκδικήσουμε τις εξουσίες, πολιτικές και οικονομικές, που θα μας επιτρέψουν να εκμεταλλευτούμε ΜΟΝΟΙ μας τα αναπτυξιακά εργαλεία τής Θεσσαλονίκης, για το καλό κυρίως το δικό μας, αλλά και όλης της Ελλάδας. Μια ακμάζουσα Θεσσαλονίκη μόνο να προσφέρει έχει στην υπόλοιπη Ελλάδα.

    Σε παρακαλώ πολύ, μη μηδενίζεις τη δίκαιη οργή των Θεσσαλονικιών αποκαλώντας τη μιζέρια. Η Αθήνα μάς φέρεται όπως η Αγγλία στις αποικίες.

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ Στέργιος 28/04/2012 13:56:57

      Τόσοι και τόσοι "μεγάλοι" ψηφίζονταν στη Θεσσαλονίκη (Άκης, Χάρης, Παπαθεμελής, Κούβελας, Βενιζέλος, Κ.Κ., Καϊλή χικ... κ.ο.κ), η Αθήνα φταίει, ή ο γενιτσαρισμός;
      Για αυτό τα ξεπερνάω όλα και τονίζω την ανάγκη δυο καίριων κινήσεων που αν κάτσουν, τα επόμενα 20 χρόνια ίσως η Θεσσαλονίκη πάρει την θέση που της αξίζει.
      Ούτε μετρό, ούτε αναπλάσεις της παραλίας, ούτε πρωτάθλημα από τον ΠΑΟΚ χρειάζεται.
      Λιμάνι και αεροδρόμιο που να πετάνε.
      Ολα τα άλλα θα ακολουθήσουν.

  7. Κώστας Χ. avatar
    Κώστας Χ. 28/04/2012 15:02:37

    Συμφωνώ μαζί σου για το ενδιαφέρον που δείχνεις, όντας κάτοικος Θεσσαλονίκης, πρώτα όμως θα κάνω κάποιες παρατηρήσεις.
    Και τα δύο έργα (λιμάνι και αεροδρόμιο), αποτελούν προεκλογικό χαρτί όλων των κυβερνήσεων εδώ και πολλές τετραετίες, δυστυχώς όμως ποτέ δεν αντιμετωπίστηκαν σαν συνδυασμένο σύνολο μεταφορικών υποδομών. Επιγραμματικά θυμίζω: 6ος προβήτας λιμένος, επέκταση διαδρόμου 10-28 του αεροδρομίου, διασύνδεση του ηλεκτρονικού συστήματος των δύο διαδρόμων του αεροδρομίου, σύνδεση του αεροδρομίου με μέσο σταθερής τροχίας (το μετρό, σαν σχέδιο όχι σαν έργο, σταματάει στην Καλαμαριά) βελτίωση περιφερειακής οδού ώστε να διασυνδέονται όλοι αυτοί οι πόλοι, παλαιότερες αποφάσεις για μετεγκατάσταση του αεροδρομίου κλπ. Πολλά δε από αυτά ήταν στις προτεραιότητες της ΝΔ.
    Τώρα έχουμε να αντιμετωπίσουμε μία νέα πραγματικότητα:
    1. Σημαντική μείωση της κίνησης σε όλους τους οδικούς άξονες.
    2. Σημαντική καθυστέρηση σε όλα τα έργα μεταφορικής υποδομής που θα μπορούσαν να συνεισφέρουν στα δύο προτεινόμενα (δρόμος 1ου ποδιού Χαλκιδικής, κόμβος Θέρμης κλπ για εξυπηρέτηση τουριστών, κάποια μεγάλη αρτηρία προς το λιμάνι για την εξυπηρέτηση εμπορευματικής κίνησης κλπ).
    3. Υποβάθμιση της οικονομικής κατάστασης των βορείων μας γειτόνων, οι οποίοι θα μπορούσαν να προσβλέπουν στο λιμάνι ως εμπορική διέξοδο.
    4. Αλαλούμ στο γενικό χωροταξικό σχεδιασμό του πολεοδομικού Θεσσαλονίκης (τι θέλουμε, γιατί το θέλουμε, τι και ποιόν εξυπηρετεί και με ποιό τρόπο). Υπενθυμίζω τα 3 σχέδια που έφερε το ΠΑΣΟΚ και ακόμη αγνοείται η τύχη τους: Θεσσαλονίκη 2012 (ΥΠΕΚΑ), Master Plan μεταφορών (ΥΠΥΜΕΔΙ) και Ρυθμιστικό θεσσαλονίκης (ΥΠΕΚΑ). Το τι συμπεριελάμβαναν και πόσο ατελή ή και αλληλοσυγκρουόμενα ήταν κάποια από αυτά, το αφήνω για άλλη ανάρτηση.

    Θα μπορούσα να γράψω και άλλα πολλά, καταλήγω όμως απευθείας στο συμπέρασμα.
    Τα έργα χρειάζονται, αλλά όχι αποσπασματικά. Χρειάζεται γενικό σχέδιο επαμβάσεων, με συνδεδεμένες και στοχευμένες δράσεις, αλλιώς πάλι θα κάνουμε ανεξάρτητα ημιάχρηστα (και δαπανηρά) έργα.
    Συνεπώς φυσικά να προσέξει ο Σαμαράς, αλλά όχι να τάξει κάτι ειδικό, να υποσχεθεί ότι θα ασχοληθεί με το συνολικό πρόβλημα (άσχετα αν θα μπορούσε να αναφέρει και επιμέρους συγκεκριμένες δράσεις).

    ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Δε συμφωνώ καθόλου με τη μεμψιμοιρία κάποιων συμπολιτών μου στο τετριμμένο "η Αθήνα φταίει για όλα". Ίσα ίσα που πιστέυω ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα της Θεσσαλονίκης είναι ο χαρακτηρισμός "συμπρωτεύουσα". Αυτό όμως δε σημαίνει ότι δε θα πρέπει να γίνουν και σημαντικότατα βήματα αποκέντρωσης στα μεγάλα αστικά κέντρα και ειδικά στην Αθήνα για την μείωση του "υδροκεφαλισμού" του κράτους.

    ΥΓ. S.A. η ανάπλαση της παραλίας είναι έργο του Δήμου και μάλλον δε χρειάζεται να συμπεριληφθεί στο θέμα για το οποίο συζητάμε. Αντίθετα το μετρό και ειδικά η διασύνδεση του αεροδρομίου, μάλλον θα ήταν θετικό βήμα σε συνάρτηση μα τα ανωτέρω. Θυμίσου το Ελ.Βελ.

  8. blue nile avatar
    blue nile 28/04/2012 22:23:05

    Θα είμαστε όλοι εκεί την Τετάρτη !!!

  9. prince avatar
    prince 30/04/2012 10:26:05

    Η εξουσία διαφθείρει. Αυτό είναι το τίμημα της εξουσίας. Φαίνεται όμως, πως τα οφέλη από την άσκηση της εξουσίας είναι τόσο πολλά, που κανένας δεν υπολογίζει το τίμημα.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.