Τι θα περιλαμβάνει ο φάκελος «Συνταγματική Αναθεώρηση» της κυβέρνησης
04/10/2014 21:22
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τι θα περιλαμβάνει ο φάκελος «Συνταγματική Αναθεώρηση» της κυβέρνησης

Στα πλαίσια της Νέας Ελλάδας που οραματίζεται ο Πρωθυπουργός επιβάλλεται η διαμόρφωση ενός νέου πολιτικού συστήματος, στα πλαίσια μιας μεγάλης εθνικής, πολιτικής και θεσμικής συμφωνίας «για έναν νέο καταστατικό χάρτη».

Την έναρξη της διαδικασίας αναθεώρησης του Συντάγματος τις επόμενες εβδομάδες, προανήγγειλε ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς μεταξύ άλλων στην ομιλία του στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών για τα 40 χρόνια από την ίδρυση της ΝΔ.

Ο Πρωθυπουργός εμφανίστηκε αισιόδοξος για την εξάντληση της τετραετίας και είπε ότι ως τον Ιούνιο του 2016 που λήγει η θητεία αυτής της Βουλής, θα έχει ολοκληρωθεί η πρώτη φάση της αναθεώρησης και προσδιόρισε ως βασικούς στόχους:

α) την ύπαρξη πολιτικής σταθερότητας για να μην μπορεί όποιος θέλει να προκαλεί πρόωρες κάλπες, παίζοντας με την εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας,

β) την αποκατάσταση της διάκρισης και την ισορροπία των εξουσιών μεταξύ τους, με το ασυμβίβαστο, για παράδειγμα, βουλευτή υπουργού, αλλά και την αναβάθμιση του ρόλου του βουλευτή,

γ) την αντικατάσταση της διάταξης «περί ευθύνης υπουργών»,

δ) την ίδρυση συνταγματικού δικαστηρίου,

ε) τη δυνατότητα ίδρυσης μη κρατικών πανεπιστημίων με κατάργηση του άρθρου 16 και

στ) τη δημιουργία μόνιμου εκλογικού νόμου.

Στα πλαίσια της Νέας Ελλάδας που οραματίζεται ο Πρωθυπουργός και για την οποία μίλησε στα γενέθλια της ΝΔ, επιβάλλεται όπως ο ίδιος λέει σε συνομιλητές του η διαμόρφωση ενός νέου πολιτικού συστήματος, στα πλαίσια μιας μεγάλης εθνικής, πολιτικής και θεσμικής συμφωνίας «για έναν νέο καταστατικό χάρτη».

Τι θα περιλαμβάνει όμως ο φάκελος «Συνταγματική Αναθεώρηση» της κυβέρνησης; Σύμφωνα με πληροφορίες, οι βασικές προτάσεις θα είναι οι εξής:

*Μείωση του αριθμού των βουλευτών από 300 σε 250 ή 200 με επικρατέστερο σενάριο το πρώτο.

*θέσπιση ασυμβίβαστου του αξιώματος του υπουργού με την ιδιότητα του βουλευτή,

*αλλαγή εκλογής και ενίσχυσης του ρυθμιστικού ρόλου του Προέδρου της Δημοκρατίας,

*θέσπιση χρονικών ορίων ως προς τη θητεία του Πρωθυπουργού,

*επανεξέταση του αριθμού των βουλευτών και των βουλευτών Επικρατείας,

*ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων,

*κατάργηση της αποσβεστικής προθεσμίας (χρόνος παραγραφής) ως προς την ποινική ευθύνη των υπουργών,

*ίδρυση Συνταγματικού Δικαστηρίου,

*ίδρυση ειδικού τμήματος στο Συμβούλιο της Επικρατείας για τη γρήγορη εκδίκαση υποθέσεων μεγάλων δημόσιων συμβάσεων και ιδιωτικών επενδύσεων,

* αναθεώρηση των περί δημοψηφισμάτων διατάξεων, για την πρόβλεψη διενέργειας δημοψηφίσματος και με λαϊκή πρωτοβουλία,

*πρόβλεψη για την υποχρέωση κατάθεσης ετήσιου αναλυτικού απολογισμού από όλους τους φορείς που χρηματοδοτούνται από το κρατικό προϋπολογισμό,

*θεσμοθέτηση δύο μόνιμων υπηρεσιακών υφυπουργών, Εξωτερικών και επί του Προϋπολογισμού, με 5ετή θητεία και εκλογή τους από τα 3/5 της Βουλής.

*αλλαγή της διάταξης για την ασυλία των βουλευτών,

*πρόβλεψη για το «πόθεν έσχες» των πολιτικών προσώπων και ανάθεση του ελέγχου σε ειδικό σώμα, αποτελούμενο αποκλειστικά από ανώτατους λειτουργούς των τριών Ανώτατων Δικαστηρίων της χώρας,

*κατάργηση των βουλευτικών προνομίων που δεν έχουν σχέση με τα καθήκοντα του βουλευτή,

*καθιέρωση σταθερού εκλογικού συστήματος με την πρόβλεψη ότι η αλλαγή του απαιτεί πλειοψηφία των 3/5 της Βουλής,

*ισχυροποίηση των εγγυήσεων για εξάντληση της διάρκειας της κοινοβουλευτικής περιόδου,

*ενίσχυση του ρόλου των βουλευτών τόσο σε νομοθετικό όσο και σε ελεγκτικό επίπεδο,

*θεσμοθέτηση συγκεκριμένου κυβερνητικού σχήματος και αντίστοιχου οργανογράμματος με απόφαση των 3/5 της Βουλής,

*κατάργηση του θεσμού των Γενικών Γραμματέων των υπουργείων και της αντίστοιχης αναβάθμισης του ρόλου των Γενικών Διευθυντών,

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Σκεπτικιστης avatar
    Σκεπτικιστης 04/10/2014 21:53:09

    συγνωμη, αλλα για τα περισσοτερα απο αυτα, δεν χρειαζεται συνταγματικη διαταξη, αλλα απλον νομος. Υστερα, αν δεν θελει απλα να καψει τη δυνατοτητα αναθεωρησης, γιατι να την κανει τωρα; Η επομενη κυβερνηση, το πιο πιθανο ειναι να ειναι του συριζα. Θα εμπιστευτει την τυχη των διαταξεων του συνταγματος, σε μια πλειοψηφια, που θα πρεσβευει τα αντιθετα; Σημεινω, πως με ενισχυμενη πλειοψηφια, η παρουσα βουλη αποφασιζει τις διαταξεις που θα αναθεωρηθουν, ομως η αναθεωρητκη βουλη, με απλη πλειοψηφια αποφασιζει και μαλιστα, δεν δεσμευται ως προς το περιεχομενο απο τους στοχους της παρουσας βουλης. Γιατι λοιπον να προχωρησει ο πωθυπουργος σε μια τετοια κινηση; Μηπως για να πεταξει τη μπαλα στην εξεδρα, η για να εμποδισει το συριζα, στην επομενη οκταετια, να κανει τη δικη του αναθεωρηση; Ιδωμεν.

    • Ρεαλιστης avatar
      Ρεαλιστης @ Σκεπτικιστης 05/10/2014 01:42:49

      Το ερωτημα ειναι ο ΣΥΡΙΖΑ η οτι πρεπει να αλλαξουν μερικα πραγματα?

  2. George N avatar
    George N 05/10/2014 06:12:48

    Το σύνταγμα για να έχει διάρκεια και να μην ανασταλεί αργά ή γρήγορα ως αποτέλεσμα του αδιεξόδου 1,3 εκ οικογενειών, πρέπει κυρίως να θέσει τις προϋποθέσεις αντιμετώπισης της ανεργίας. Σε αυτή τη λογική δεν έχει τόσο σημασία η μονιμότητα του εκλογικού συστήματος αλλά η μονιμότητα του φορολογικού πλαισίου/εισφορών και η απαγόρευση μεγάλων ελλειμμάτων.

  3. MCA avatar
    MCA 05/10/2014 09:10:08

    Κατά την γνώμη δεν θα πρέπει να μειωθεί ο αριθμός των βουλευτών, ούτε να ενισχυθεί ο ρόλος του Προέδρου της Δημοκρατίας. Επιπλέον θα πρέπει να μην υπάρχει ασυλία για βουλευτές και Υπουργούς, ούτε βέβαια παραγραφή αδικημάτων.

  4. Stormy Night avatar
    Stormy Night 05/10/2014 09:28:49

    O κατάπτυστος Νόμος περί ευθύνης υπουργών, θα ήταν μία πολύ καλή κίνηση να αλλάξει άμεσα, με πρωτοβουλία του κ. Αντώνη Σαμαρά. Ο εμπνευστής Βενιζέλος, ας διαφωνεί και ας ωρύεται. Ο Ελληνικός λαός θα εκτιμήσει την κίνηση.

  5. Άγνωστος Χ avatar
    Άγνωστος Χ 05/10/2014 10:13:48

    Η μεγαλύτερη και εκ των ων ουκ άνευ συνταγματική αλλαγή-μεταρρύθμιση που μπορεί να γίνει στη χώρα είναι ο πλήρης διαχωρισμός της δικαστικής από την εκτελεστική εξουσία. Είναι σκανδαλώδες την ηγεσία της Δικαιοσύνης να την ορίζει και να την παύει η Κυβέρνηση, καθιστώντας την, με αυτό τον τρόπο, υποχείριό της. Αλλά για αυτό το ζήτημα, έρκος οδόντων από τους "οραματιστές" της νέας Ελλάδας. Η υποκρισία σε όλο της το μεγαλείο.

    • Ιαπετός avatar
      Ιαπετός @ Άγνωστος Χ 05/10/2014 20:38:11

      Εννοείς νά κάνουν οι δικαστικοί αποκλειστικό μαγαζί ολόδικό τους. Τότε, σίγουρα, θά περάσουμε στήν τυραννία τών δικαστών. Τό πρόβλημα βρίσκεται, στό ότι έχουμε πλήρη απουσία ελεγκτικής εξουσίας. Δέν γίνεται νά απορρέουν καί οι τρείς εξουσίες από τούς βουλευτές, μέ τήν δικαστική εξουσία νά αποτελεί τό φύλλο συκής τού συστήματος εξουσίας. Καλό θά ήταν ο Πρόεδρος νά εκλέγονταν απ' ευθείας από τόν λαό γιά μιά πενταετία, με παράλληλη εκλογή αντιπροσώπων τού ελεγκτικού, οι οποίοι θά αποτελούσαν καί ένα ξεχωριστό ελεγκτικό σώμα, μέ ξεκάθαρες ελεγκτικές αρμοδιότητες. Προεδρικές εκλογές, εκλογές ελεγκτικού, δημοτικές καί περιφερειακές, όπως καί ευρωεκλογές, θά μπορούσαν νά γίνονται τήν ίδια μέρα. Οι παραβάσεις καθήκοντος, τόσο γιά τήν κυβέρνηση, όσο καί γιά περιφερειάρχες καί δημάρχους, πού θά πιστοποιούνται από τό ελεγκτικό σώμα θά τίθενται στήν αμετάκλητη κρίση ενός Ανώτατου Ελεγκτικού Οργάνου, τό οποίο μπορεί νά αποτελείται από τέσσερις ανώτατους δικαστικούς (δύο προτεινόμενους από τήν εκτελεστική εξουσία καί δύο από τήν ελεγκτική εξουσία) τού Προέδρου τής Δημοκρατίας προεδρεύοντος, μέ δικαίωμα ψήφου.

      • in medias res avatar
        in medias res @ Ιαπετός 06/10/2014 18:30:40

        "Προεδρικές εκλογές, εκλογές ελεγκτικού, δημοτικές και περιφερειακές, όπως και ευρωεκλογές, θα μπορούσαν να γίνονται την ίδια μέρα". Πέντε (5) κάλπες την ίδια μέρα -οι 4 εκ των οποίων με σταυρό. Πρακτικότατη η πρότασή σας ... Με τουλάχιστον δύο (για να μην πω τρεις) εφορευτικές επιτροπές και δικαστικούς αντιπροσώπους ανά τμήμα -θα μπορούσαν ίσως να γίνουν (και πάλι, με ατέλειωτες ουρές και τον κίνδυνο του μπαχάλου ορατό ...). Προς στιγμήν, δεν καταφέρνουμε να μαζέψουμε ούτε μία εφορευτική επιτροπή ανά τμήμα, οπότε ...

  6. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 05/10/2014 12:11:35

    *καθιέρωση «εθνικών νόμων», οι οποίοι θά απαιτούν γιά τήν ψήφισή τους πλειοψηφία των 3/5 της Βουλής, με την πρόβλεψη ότι η αλλαγή τους απαιτεί πλειοψηφία των 3/5 της Βουλής. Έτσι θά δοθεί η δυνατότητα στήν Βουλή, εφ΄όσον υπάρχει η αναγκαία συναίνεση, νά ψηφίζει σχετική νομική σταθερότητα σέ ουσιαστικά θέματα πού απασχολούν τήν κοινωνία καί νά μήν γίνεται έρμαιο συγκυριών. (π.χ. σταθερό φορολογικό σύστημα ή ασφαλιστικό ή θέματα παιδείας, κ.λ.π.)

  7. "Μανώλης Πετράκης" avatar
    "Μανώλης Πετράκης" 05/10/2014 14:11:45

    Εντελώς αυτονόητα όλα τα προτεινόμενα μέτρα. Έπρεπε να είχαν γίνει προ εκατοντακονταετίας. Ως εκ τούτου δεν συνιστούν και καμμία ουσιαστική αναβάθμιση της χώρας στο παγκόσμιο γίγνεσθαι. Το Σοβιετικό τέρας δεν εξολοθρεύεται με μέτρα-ασπιρίνες. Πραγματική μεταρρύθμιση θα ήταν αντί για την κατάργηση του άρθρου 16, να τροποποιηθεί λιγάκι ώστε να απαγορεύεται από το νέο σύνταγμα η ίδρυση και λειτουργία ΚΡΑΤΙΚΩΝ πανεπιστημίων. Καμμία απολύτως δουλειά δεν έχει το κράτος να προσφέρει υπηρεσίες εκπαίδευσης ή υγείας. Το κράτος να κοιτάει τα προστατεύει τα εξωτερικά σύνορα και τίποτε άλλο. Όλες τις άλλες υπηρεσίες μπορεί να τις προσφέρει η Αγορά σε πολύ ανώτερο επίπεδο και με πολύ χαμηλότερο κόστος (και το κυριότερο κόστος μόνο σε αυτούς που χρησιμοποιούν και απολαμβάνουν τις υπηρεσίες όχι σε όλη την "κοινωνία"). Επίσης πραγματική μεταρρύθμιση θα ήταν η εκλογή των δικαστών από τον λαό όπως γίνεται στις ΗΠΑ. Τέτοια μέτρα θα μπορούσε κάλλιστα να προτείνει και το ΠΑΣΟΚ ή η ΔΗΜΑΡ. Περιμένουμε πολύ περισσότερα. Να μην περιμένει η ΝΔ να ωριμάσει η "κοινωνία": ο ρόλος των κομμάτων και δη ηγετών που θέλουν να γράψουν ιστορία δεν είναι να είναι ουραγοί.

    • Γρηγόρης avatar
      Γρηγόρης @ "Μανώλης Πετράκης" 05/10/2014 22:01:23

      Ναι αλλά το κράτος πρέπει να επεμβαίνει και να κρατικοποιεί μεγάλες τράπεζες και επιχειρήσεις που πτωχεύουν, ακόμα κι αν πρόκειται για επιχειρήσεις Ιδιωτικών Πανεπιστημίων. Ας μπεί λοιπόν μια εξαίρεση στην απαγόρευση να έχει το κράτος Πανεπιστήμια, που να λέει "εκτός όταν πρόκειται για Ιδιωτικά Πανεπιστήμια που φαλίρησαν. Δεν είναι άχρηστο στα νεοφιλελεύθερα οικονομικά τελικά το κράτος, αν το καλοσκεφτείς... Και τα "προγράμματα διάσωσής μας" απο την τρόικα, κρατικά είναι, αν και δεν είναι δουλειά των κρατών να διασώζουν αχαίρευτους και άχρηστους εταίρους... Κάπου έχουν έρθει τα πάνω κάτω φίλε "Μανώλη Πετράκη" με το νεοφιλελευθερισμό τώρα τελευταία.

    • George N avatar
      George N @ "Μανώλης Πετράκης" 06/10/2014 06:27:12

      Το θέμα δεν είναι να απαγορευθεί η Δημόσια εκπαίδευση αλλά να δοθεί το δικαίωμα επιλογής στους γονείς να αποφασίσουν οι ίδιοι που θα φοιτήσουν τα παιδιά τους, μια και αυτοί πληρώνουν. Κάτι που μπορεί να γίνει με εκπαιδευτικό voucher. Αυτό θα έφερνε και την αναβάθμιση της Δημόσιας εκπαίδευσης. Τώρα υπάρχει για την συντριπτική πλειοψηφία η αναγκαστική "εκπαίδευση" μέσα από σχολεία/πανεπιστήμια επιπέδου Πακιστανικού madrasa που ίσως θα είχαν νόημα τον 19 αιώνα αλλά τον 21 εξασφαλίζουν την ανεργία. Με αυτή την εκπαίδευση, εργασία θα μπορούσε να βρεθεί μόνο στο Δημόσιο κάτι που όμως δεν είναι πια δυνατόν. Ήδη μια γενιά έχει εξασφαλίσει την μονιμότητα στην ανεργία και τώρα χτίζεται η δεύτερη. Υπάρχει και μεγάλη ταξική διαφορά μια και η πρόσβαση σε πραγματικά εκπαιδευτήρια είναι προνόμιο μόνο της Ελληνικής νομενκλατούρας και των ολιγαρχών.

      • Σπαθάριος avatar
        Σπαθάριος @ George N 06/10/2014 10:45:29

        Απόλυτα σωστό. Αυτό θα φέρει και αναβάθμιση στα κρατικά εκπαιδευτήρια τα οποία θα πρέπει να γίνουν ανταγωνιστικά των ιδιωτικών, στην ποιότητα εκπαιδευτικού έργου, για να προσεγγίζουν μαθητές. Μετά ο καθένας ελεύθερα και βάση της λογικής ή και της ιδεολογίας του θα επιλέγει. Και βέβαια, για να προλάβω, εξασφαλίζεται η δωρεάν δημόσια εκπαίδευση, σωστά υποχρέωση του κράτους, μια και πάντα η χρήση του voucher, χωρίς επιβάρυνση, θα μπορεί να του εξασφαλίσει φοίτηση σε δημόσιο ίδρυμα.

  8. Naruto avatar
    Naruto 05/10/2014 19:27:18

    Με το νέο Σύνταγμα θα πρέπει να επανακαθορισθεί ο ρόλος του κράτους . Το κράτος πρέπει να περιορισθεί στην διαφύλαξη της ακεραιότητας της χώρας ,στην εσωτερική ασφάλεια ,και στον γενικότερο έλεγχο της εύρυθμης λειτουργία του ιδιωτικού τομέα . Δηλαδή ένα κράτος ελεγκτής ,τοποτηρητής και εγγυητής της ευημερίας του λαού . Δεν χρειάζεται ούτε υπηρεσίες να προσφέρει ούτε να παράγει και να εμπορεύεται αγαθά , ειναι πλέον φανερό στον καθένα οτι σ´αυτον τον ρόλο έχει αποτύχει οικτρά . Μπορεί επίσης να καθοριστεί συνταγματικά ο ανώτατος αριθμός των δημοσίων υπαλλήλων πχ 3% του συνολικού πληθυσμού . Και κάτι ακόμη να απαγορεύονται αυστηρά οι ελλειμματικοι προϋπολογισμοι και ο δανεισμός του κράτους για να τους ισοσκελίσει . Πολλά ειναι αυτά που πρέπει να γίνουν αλλά μόνο ένας πραγματικός ηγέτης μπορεί να τα κάνει .

    • Σπαθάριος avatar
      Σπαθάριος @ Naruto 06/10/2014 10:33:36

      "-Ότι η ελεύθερη οικονομία στην οποία πιστεύει η Νέα Δημοκρατία δεν ημπορεί να αποκλείσει την διεύρυνση του οικονομικού τομέως τον οποίο ελέγχει το κράτος. Και η ιδιωτική πρωτοβουλία δεν ημπορεί να βρει την δικαίωσή της χωρίς παράλληλη συμμετοχή των ευρυτέρων λαϊκών τάξεων στην κατανομή του εθνικού προϊόντος....." Αυτά αναγράφονται στην ιδρυτική διακήρυξη της Ν.Δ. Για όσους δεν έχει αξία πλέον ας φτιάξουν ένα νέο κόμμα ή ας πουν ξεκάθαρα σε όσους πιστεύουμε στις αρχές της παράταξης να στεγαστούμε πολιτικά κάπου αλλού.

  9. Γρηγόρης avatar
    Γρηγόρης 05/10/2014 20:01:08

    Aν τυχόν δεν κάνει αυτές τις ελάχιστες και στοιχειώδεις συνταγματικές αλλαγές ο Σαμαράς, θα τις κάνει ο Τσίπρας, διότι απλούστατα είναι αυτονόητες και ως Πρωθυπουργό τον βολεύουν.

    • Ιαπετός avatar
      Ιαπετός @ Γρηγόρης 05/10/2014 21:08:56

      Ούτε ελάχιστες, ούτε στοιχειώδεις είναι οι αναγραφόμενες προτάσεις γιά συνταγματική αναθεώρηση. Είναι αρκετά σοβαρές καί άν υπάρξει θέληση από τόν Τσίπρα (πού προσωπικά δέν τό πιστεύω), θά μπορούσε η σημερινή βουλή νά κυρηχθεί αναθεωρητική καί νά ψηφίσει τάχιστα όσες αλλαγές πρέπει νά γίνουν καί συμφωνηθούν μέ αυξημένη πλειοψηφία, ώστε η επόμενη βουλή μέ απλή πλειοψηφία νά τίς επικυρώσει. Άν βόλευε τόν Τσίπρα η αναθεώρηση, θά έπρεπε νά πρωτοστατεί καί όχι νά περιμένει. Αυτή τήν στιγμή τό μόνο πού ενδιαφέρει τόν ΣΥΡΙΖΑ είναι η εξουσία καί τό τελευταίο η θεσμική αναθεώρηση. Όταν έρθει στήν εξουσία, θά φροντίσει νά αλλάξει μέ τίς λαϊκές επιτροπές καί τούς κομμισάριούς των έτσι τούς θεσμούς, πού η επόμενη αναθεώρηση θά προκύψει από συνταγματική επιτροπή γιά τήν δημιουργία νέου συντάγματος.

      • Γρηγόρης avatar
        Γρηγόρης @ Ιαπετός 05/10/2014 21:54:14

        Συμφωνώ οτι είναι αρκετά σοβαρές, δεν είναι όμως οι θεμελιώδεις. Αν όμως ακόμα και αυτές οι προτάσεις δεν βολεύουν την αντιπολίτευση της Ελλάδος που είναι η απόλυτη πλειοψηφία του λαού, πως θα γίνουν συνταγματικές? Τη στιγμή που ο Τσίπρας είναι πρώτο κόμμα, θα πρέπει να δεχτεί ο Σαμαράς και τις δικές του προτάσεις αναθεώρησης του Συντάγματος, διότι και να τις περάσει τώρα με τα γνωστά "κόλπα", αντικαταστάσεις διαφωνούντων βουλευτών κλπ., όταν πέσει η συγκυβέρνηση, η "αναθεώρηση" αυτή θα είναι άκυρη. Εκτός αν πρόκειται για άλλο ενα προεκλογικό "επικοινωνικό" τρύκ τύπου Λούλη...

  10. Σπαθάριος avatar
    Σπαθάριος 06/10/2014 10:23:16

    Συμφωνώντας με όλες τις περιγραφόμενες αλλαγές θα ήθελα να προσθέσω κάτι που έχει σχέση πιθανότατα με το συνταγματικό δικαστήριο και τα δημοψηφίσματα. Συγκεκριμένα να προβλεφτεί στο σύνταγμα η υποχρέωση κατάθεσης συγκεκριμένου κυβερνητικού προγράμματος, από κάθε κόμμα προεκλογικά και το συνταγματικό δικαστήριο να ελέγχει τα πεπραγμένα της κυβέρνησης σύμφωνα με αυτό. Κάθε απόκλιση για να κριθεί συνταγματική θα πρέπει να εγκρίνεται από δημοψήφισμα. Έχει παραγίνει τα τελευταία 40 χρόνια άλλα να μας λένε προεκλογικά και άλλα να κάνουν στην συνέχεια χωρίς κανένα έλεγχο. Ο ψηφοφόρος ενός κόμματος δεν δίνει λευκή εξουσιοδότηση αλλά εντολή για εφαρμογή συγκεκριμένων προτάσεων και θέσεων. Για όποια ανάγκη δημιουργείται στην διάρκεια διακυβέρνησης πρέπει να ερωτάται και να εγκρίνει.

  11. in medias res avatar
    in medias res 06/10/2014 18:38:04

    Διαφωνώ με την ίδρυση Συνταγματικού Δικαστηρίου. Λίγα πράγματα έχουμε σωστά στη χώρα. Ένα απ' αυτά είναι το σύστημα του διάχυτου και παρεμπίπτοντος ελέγχου της συνταγματικότητας των νόμων, που ισχύει σήμερα. Δεν υπάρχει κανείς λόγος να αναθέσουμε τον έλεγχο της συνταγματικότητας σε ένα μόνο Δικαστήριο. Αντίθετα, υπάρχουν αρκετοί για να μην το κάνουμε ...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.