10/11/2008 18:31
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τι θα κάνει ο ΣΥΝ με το ΠΑΣΟΚ;

Υπέρ της συνεργασίας με το ΠΑΣΟΚ και κατά της πολιτικής Αλαβάνου-Τσίπρα, τάχθηκε ο Νίκος Κωνσταντόπουλος με συνέντευξη του στην εφημερίδα «Μακεδονία της Κυριακής». Εξάλλου, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Φώτης Κουβέλης, μιλώντας στα «Νέα», σχολίασε τις δημοσκοπήσεις ως προειδοποιητικές, κρατώντας αποστάσεις από την ηγεσία του κόμματος, σχετικά με την απορριπτική στάση στις θέσεις Κύρκου και Κωνσταντόπουλου για προεκλογική συνεργασία με το ΠΑΣΟΚ.

Στο μεταξύ και ενώ το ΠΑΣΟΚ προηγείται σε όλες τις δημοσκοπήσεις, ο Κώστας Σκανδαλίδης, με συνέντευξή του στο «Έθνος», δηλώνει - αντίθετα με την Χαριλάου Τρικούπη - ότι ο δικομματισμός έχει τελειώσει και μαζί και η εποχή της αυτοδυναμίας, ενισχύοντας έτσι τα σενάρια συνεργασίας με την Αριστερά.

Όπως έχουμε επισημάνει ξανά στο εσωτερικό του ΣΥΝ έχουν από καιρό διαμορφωθεί δυο ρεύματα για την συνεργασία με το ΠΑΣΟΚ.  Το πλειοψηφικό τάσσεται υπερ της συνεργασίας μαζί του και το μειοψηφικό εναντίον. Το θέμα της συνεργασίας ξανάνοιξε πρόσφατα όχι μόνο λόγω των δημοσκοπήσεων, αλλά και με την γνωστή παρέμβαση Κύρκου μέσω «Ελευθεροτυπίας»: «Μεγάλη αριστερά χωρίς να έχει μέσα της και το ΠΑΣΟΚ δεν μπορεί να υπάρξει. Πρέπει να βρούμε τους όρους της συνεργασίας με επίπονη δουλειά γύρω από ένα τραπέζι. Πρέπει επειγόντως να καθορίσουμε μια τέτοια διαδικασία» (Η παλαιολιθική Αριστερά είναι ακόμα εδώ).

Ο Αλέξης Τσίπρας απάντησε στον Λεωνίδα Κύρκο (και τους ...συνοδοιπόρους του όπως τον Κωνσταντόπουλο) προτρέποντάς τους να αφήσουν ήσυχη τη νέα ηγεσία του κόμματος, επειδή «δεν έκαναν τις επιλογές τις οποίες σήμερα μας καλούν εμάς να κάνουμε», δηλαδή τη συνεργασία με το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Ο Κωνσταντόπουλος απάντησε λες και είναι ο Μοναδικός μιλώντας για «απρέπεια και αμετροέπεια» ενώ ο Κύρκος είπε ότι «θα λέει τη γνώμη του ελεύθερα και ο καθένας μπορεί να τη σχολιάζει».

Κατά της συνεργασίας με το ΠΑΣΟΚ τάσσεται η ηγεσία του ΣΥΝ και το «Αριστερό Ρεύμα» το οποίο στήριξε τον κ. Τσίπρα στο τελευταίο συνέδριο του κόμματος. Η Ανανεωτική Πτέρυγα του κόμματος τάσσεται υπερ της συνεργασίας, μετεκλογικά όμως, στην περίπτωση μη αυτοδυναμίας . Αντιθέτως, στελέχη της Αριστεράς, όπως ο Λ. Κύρκος και ο Ν. Κωνσταντόπουλος, κάνουν λόγο για ευρεία προγραμματική συνεργασία ακόμη και πριν από τις βουλευτικές εκλογές.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Νἰκος avatar
    Νἰκος 10/11/2008 18:41:21

    "Στο μεταξύ και ενώ το ΠΑΣΟΚ προηγείται σε όλες τις δημοσκοπήσεις.."

    ΠαραγονταΧ, ο ΚΚ θα μεινει στην ιστορια ως ο ανθρωπος που ανεδειξε το μεγαλύτερο "ερείπιο που υπήρξε ποτέ πολιτικός αρχηγός στην Ελλάδα και το πιο σάπιο και παρηκμασμένο κόμμα των τελευταίων ετών". Αν πιστεψει κανεις βεβαια αυτες τις δημοσκοπησεις. Διοτι αν αληθευουν, τοτε εχουν δικιο οι Τουρκοι που λενε οτι το κεφαλι του γκιαουρη ξεχνα γρηγορα.

  2. bill avatar
    bill 10/11/2008 18:43:14

    Κοιτάξτε εδώ http://pelasgia.blogspot.com/2008/11/blog-post_9108.html πώς μου απάντησε ο Φώτης Κουβέλης.
    Τα συμπεράσματα δικά σας.

  3. Νἰκος avatar
    Νἰκος 10/11/2008 19:06:42

    ΑΥΤΑ ΤΑ ΝΕΑ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΧ ΠΟΤΕ ΘΑ ΤΑ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ;

    ""Με επίσημα στοιχεία από το Εργατικό Κέντρο Κομοτηνής..
    Τα 18 εργοστάσια που έβαλαν λουκέτο στη ΒΙΠΕ Κομοτηνής, από το 2004...
    Δίπλα σε κάθε ένα από αυτά, ο αριθμός των εργαζομένων που έχασαν τη δουλειά τους.
    Μέσα σε κύκλο, όσα έκλεισαν σε ένα μόλις χρόνο, αυτόν που διανύουμε!".

    Ο κατωθι συνδεσμος περιεχει λεπτομερειες:
    http://2.bp.blogspot.com/_OPg-Kn4CzDg/SRhX0biSifI/AAAAAAAAGDk/kicNd_qJHi4/s400/123.bmp

    Τι εχουν να πουν τα επι του λεκανοπεδιου παρεπιδημουντα ξενανδρεικελα;

  4. Lara avatar
    Lara 10/11/2008 19:27:16

    Εγω θα επιμενω στο οτι ο ΚαΚα ανεδειξε το πιο ληστρικο Κομμα ολων των εποχων σε παγκοσμια κλιμακα μετα απο αυτο του παλαι ποτε Ferdinand Marcos στις Φιλιππινες και του Robert Gabriel Mugabe της Simbabwe.
    Ουτε οι βασιλιαδες μας δεν ειχαν ζησει τοση ξεφτιλα.

  5. nas avatar
    nas 10/11/2008 19:30:58

    Υπάρχει και ο δρόμος της καμήλας, είπε κάποτε ο Χότζας. Δηλαδή δεν είναι όλα ή ανήφορος, ή κατήφορος, αλλά υπάρχει και ίσιος δρόμος. Αυτός ο ίσιος δρόμος, θεωρώ πως είναι στη συγκεκριμένη περίπτωση, η μετεκλογική συνεργασία και εφόσον δεν υπάρξει αυτοδυναμία. Αυτό βέβαια θα είναι εφικτό εάν δεν κυριαρχήσουν πρίν τις εκλογές αρνητικά συνθήματα και αφοριστικές λογικές απο την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ προς την πλευρά ΠΑΣΟΚ, αλλά και απουσία θεωριών περί "χαμένης ψήφου" απο την πλευρά του ΠΑΣΟΚ που θα καθιστούν αδύνατο τον σχηματισμό κυβέρνησης μεταξύ δύο κομμάτων που μέχρι προ ολίγου γρονθοκοπούνταν! Δυστυχώς στο ΣΥΡΙΖΑ, τα μεσαία του στελέχη πίστεψαν πολύ στις δημοσκοπήσεις και ψιλοκαβάλησαν το καλάμι... οπότε δύσκολα αφιππεύεις απο το όνειρο...

  6. totos avatar
    totos 10/11/2008 19:37:00

    ντροπη στο συριζα αν τα κανει πλακακια με το πασοκ. αισχρο παντρεμα εξουσιας. εξαλλου αμα ειναι ο συνασπισμος να παει με το πασοκ γιατι να μη ψηφισει καποιος κατευθειαν πασοκ?

  7. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 10/11/2008 19:42:53

    σιγά μην γίνουν εκλογές τώρα...

  8. καμηλιέρης avatar
    καμηλιέρης 10/11/2008 19:49:13

    nas, δεν το είπες καλά

    Ρώτησαν κάποτε την καμήλα τι της αρέσει περισσότερο, ο ανήφορος η ο κατήφορος και κείνη απήντησε, "γιατί θεέ μου, χάθηκε ο ίσιος δρόμος;

  9. ant avatar
    ant 10/11/2008 20:21:56

    Ο Τσίπρας δεν έχει συνειδητοποιήσει ότι αυτή θα είναι η μοναδική του ευκαρία να κάνει κάτι χρήσιμο για τη χώρα, από το να παίζει μαζί με τον Αλαβάνο τους στριμμένους γέρους του Muppet Show που όλα τους ξινίζουν αλλά δεν κάνουν και τίποτα για να αλλάξουν τα πράγματα.

    Τώρα, που ακόμη τα ποσοστά δεν έχουν κατρακυλήσει (πολύ..)

  10. t avatar
    t 10/11/2008 21:23:18

    Τατούλης tatoulis.blogspot.com
    Για ΚΚ
    Με τη σημερινή του πράξη ο πρωθυπουργός αποκαλύπτεται ως συνένοχος. Συνένοχος στη διαφθορά. Συνένοχος στην ανικανότητα. Συνένοχος στην αναποτελεσματικότητα. Με τη σημερινή του πράξη ο πρωθυπουργός πήρε θέση. Ανάμεσα στην αλήθεια και το ψέμα, διάλεξε τη διαφθορά από τη διαφάνεια. Επέλεξε το νοσηρό δρόμο της συγκάλυψης από το «όλα στο φως». Ένας πρωθυπουργός σε ομηρία και εγκλωβισμένος σε προσωπικά αδιέξοδα είναι επικίνδυνος για τη χώρα.

    Για ΓΑΠ
    Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης δεν είναι προϊόν παρθενογένεσης, αλλά φορέας του παλιού, του αναποτελεσματικού και του διεφθαρμένου. Ο λαϊκισμός δεν έχει θέση στο μέλλον.

  11. netris avatar
    netris 10/11/2008 21:35:57

    Το έχει συνειδητοποιήσει ο κος ΓΑΠ ant ?

  12. totos avatar
    totos 10/11/2008 21:38:49

    οπως το πες ιδια λογικη.

  13. PORTA PORTA avatar
    PORTA PORTA 10/11/2008 22:33:47

    Ασχολειται κανεις με το ΣΥΡΙΖΑ εκτος απο τους ιδιους? Εχουν εκπροσωπο στο ΔΣ η ΓΣ της Εθνικης?? η της ΑΤΕ η του ΤΤ >???

    Βγηκε κανεις τους να μας ενημερωσει? η εστω τους ψηφοφορους τους? αντε τον Αλεξις???

    Που ζουνε αυτοι? μια στο τοσο βγαινουν και πετανε 1-2 κορωνες κι οποιον παρει ο χαρος.

    Ελεος

    ΠΠ

  14. Σπύρος avatar
    Σπύρος 10/11/2008 22:36:01

    Εάν συνεργαστεί ο ΣΥΡΙΖΑ με το ΠΑΣΟΚ στις, μεθεπομενες εκλογές θα πέσει κάτω απο το 3%...
    Μερικοί απο την ΄ανανεωτική πτέρυγα΄καλοβλέπουν υπουργεία και μάλιστα θα ήθελαν το Υπουργείο Εργασίας..
    Εάν το πάρουν ,μέσα σε συνθήκες κρίσης ,θα υποχρεωθούν σε αντεργατική πολιτική που θα τούς οδηγήσει σε πλήρη αναξιοπιστία και συντριβή.
    Καλύτερα μονοκομματική Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ.

  15. περαστικος ξανα avatar
    περαστικος ξανα 10/11/2008 23:01:39

    Ο Συριζα σπύρο, μπορει να παει 3 αλλά και 13 ειτε συνεργαστει ειτε δεν συνεργαστει. Εξαρταται από τις πολιτικές του επιλογές σε κάθε περιπτωση. Το προβλημα ειναι πως πολλοι σκεφτονται σαν εσένα: Καλυτερα μονοκομματικη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ λες, καλύτερα για τον ΣΥριζα εννοεις βεβαιως οχι για τον τόπο. Κομματικός πατριωτισμός δηλαδη και γαια πυρι .....
    Καλυτερα ειναι βλέπεις να παρει πχ ο Παπαγιαννακης το υπουργειο Εργασίας παρά ας πούμε η Βασω δεν συμφωνεις (για τους εργαζόμενους). Γιατι αποκλειεις την πιθανότητα , μια επιτυχημενη κυβερνητική παρουσία να αποβει σε οφελος του ΣΥΡΙΖΑ??? Σιγουρα ειναι πιο δυσκολο από το να καθεσαι στη γωνία και να καταδικάζεις αλλα μέχρι πότε???

  16. Σπύρος avatar
    Σπύρος 10/11/2008 23:34:07

    Η συνεργασία ενός κόμματος που θεωρείται ΄αριστερό΄και παρουσιάζει φαινόμενα μικρομεγαλισμού εδώ και χρόνια στην Ελληνική Κοινωνία και μάλιστα έχοντας στις τάξεις του εντελώς αντιφατικά στοιχεία και πρόσωπα,είναι ανώριμο να συγκυβερνήσει.
    Ας προσδιορίσει πρώτα το προφίλ του και μετά βλέπουμε.Και ας ξεκαθαρίσει και τίς τάξεις του απο κάποιους πού ειναι πιό νεοφιλελευθεροι και απο τον Ανδριανόπουλο.
    Επομένως ο Παπαγιαννάκης τον οποίον θεωρώ απο τούς λίγους έντιμους και μέ αρχές πολιτικούς(παρότι δέν συμφωνώ σε αρκετά θέματα μαζί του)και ο οποίος δεν παρασύρθηκε απο σειρήνες ΠΑΣΟΚικές εδώ και πολλά χρόνια σαν κάποιους άλλους,ειδικά σε αυτή την περίπτωση θα τον προτιμούσα Υπουργό Εργασίας ως συνεργαζόμενο με το ΠΑΣΟΚ παρά ως μέλος του ΣΥΝ σε διακομματική συνεργασία.
    Ιστορικά πάντα τα μικρά ΄αριστερά΄ή αριστερά κόμματα όποτε συνεργάστηκαν διαλύθηκαν .
    Και προσωπικά επειδή διατηρώ τεράστιες επιφυλάξεις για το ΠΑΣΟΚ τού Γ.Παπανδρέου,δέν θα ήθελα ο ΣΥΝ να θυσιαστεί σε μιά τέτοια συνεργασία.
    Αν έχει μιά ελπίδα ο ΣΥΝ να αποτελέσει εναλλακτική πολιτική πρόταση πρώτα θα πρέπει να φροντίσει τά τού Οίκου του.
    Υ.Γ.
    Οσο για τά περί Κομματικού Πατριωτισμού το πρώτο διδαξαν ,ιστορικά ,κόμμα ήταν το ΠΑΣΟΚ...Οπότε πολλοί μένουν ασυγκίνητοι απο την ΄αγωνία΄του για τον τόπο............Αν μπορεί και είναι οντως ειλικρινές το σημερινό ΠΑΣΟΚ ας βγάλει αυτοδύναμο την Ελλάδα απο την κρίση...
    Και ουδέποτε ήταν ειλικρινείς οι προτάσεις του ΠΑΣΟΚ γιά συνεργασίες.
    Προσωπικά δεν έχω καμιά οργανική σχέση με τον ΣΥΡΙΖΑ,αλλά πάντα με ενδιαφέρει η εξέλιξη τής ΄ανανεωτικής΄αριστεράς και γενικότερα τής Αριστεράς,και δεν βλέπω πουθενά κάτι το μεμπτό επειδή αρκετοί πολίτες επιθυμούν ισχυρή Δημοκρατική Αριστερά.
    Αν πάντως κινηθεί σε επίπεδο συνεργασίας σε αυτή την φάση οπου στον ΣΥΡΙΖΑ υπάρχουν πάμπολλες διαφορετικές απόψεις εντελώς αντικρουόμενες το μέλλον του θα είναι εντελώς απογοητευτικό.

  17. miaouth avatar
    miaouth 10/11/2008 23:34:24

    Το κλίμα του λεγόμενου Αριστερού Ρεύματος δεν εκφράζει το σύνολο του ΣΥΝ, είναι όμως στην ηγεσία του. Ότι λειτουργούσε ενισχυτικά ένα χρόνο πρίν, και σχετικά εύκολα, τώρα σε συνθήκες φθοράς της ΝΔ, απαιτεί άλλα αντανακλαστικά που δυστυχώς λείπουν.
    Ο Αλαβάνος χειρίσθηκε την υπόθεση Βατοπεδίου, που πρόσφερε απεριόριστο πεδίο ελιγμών στο ΠΑΣΟΚ, σαν να έπασχε από το σύνδρομο του "παλουκωμένου σέντερ μπάκ". Αντίστροφα, η επιδίωξη "αριστερής λογικής διακυβέρνησης" (κατά Τσίπρα, σε αντιπαράθεση με την κεντροαριστερή), στις συνθήκες αυτές, ήταν η κίνηση ενός σέντερ φόρ που τρέχει με χίλια, για να βγεί μόνος του όφ-σάιντ.
    Τα παιδιά της μικρής ομάδας που προπονώ (του χωριού μου), κάθε φορά που τρώνε γκόλ λόγω παγωμένης άμυνας, μου λένε μετά "κώουτς, δεν θα ξαναγίνει". Αλλά ξαναγίνεται.
    Η πολιτική της έξυπνης αριστεράς ποτέ δεν πρέπει να παραχωρεί τον κόσμο που αποκαλείται "κεντροαριστερός" ή μετριοπαθής αριστερός ή και κεντρώος. Πολύ περισσότερο όταν ο κόσμος αυτός τείνει ευήκοον ούς. Όταν τον εγκαταλείπει, η αριστερά περιθωριοποιείται.

  18. miaouth avatar
    miaouth 10/11/2008 23:38:00

    @ Σπύρος (18)
    Συμφωνώ με αυτά που γράφεις για το Μιχάλη τον Παπαγιαννάκη.
    Ο ΣΥΝ με ενδιαφέρει, άν και δεν είμαι μέλος, ούτε καν σταθερός ψηφοφόρος. Ο ΣΥΡΙΖΑ μ' αφήνει παγερά αδιάφορο (που έλεγε και ο Άγγελος Ελεφάντης).

  19. Σπύρος avatar
    Σπύρος 10/11/2008 23:50:37

    20@Miaouth
    Aσφαλώς και η έξυπνη αριστερά απευθύνεται σε μεγάλη μερίδα πολιτών πού τείνουν ευήκοον ούς και δέν τούς εγκαταλείπει.
    Αλλά οφείλει κάποια στιγμή να ξεκαθαρίσει τί θέλει.
    Γιατί και μέ τόν ΄Χωροφύλαξ΄και μέ τον ΄Αστυφύλαξ΄δεν γίνεται.
    Επομένως παράγει πολιτική στά θέματα Οικονομίας-Παιδείας-Υγείας και δεν ασχολείται ή ασχολείται ελάχιστα με τριτεύοντα ΄κοινωνικά θέματα΄.
    Αμα παρακολουθήσεις τούς ΄διανοούμενους΄τού ΣΥΝ στά θέματα Παιδείας,ειδικά εσύ πού αγαπάς τον Λορεντζάτο, θά εκπλαγείς απο την ημιμάθειά τους και το μένος τους για οτιδήποτε προέρχεται απο την Ελλάδα.
    Το Αριστερό Ρεύμα για μένα έχει ενδιαφέρον αλλά όχι μέ την ΄αντιδεξιά ΄και λαϊκίστικη ρητορεία τού Αλαβάνου.
    Ωραία και όμορφα αυτά τά περί ΄Μαφίας τού Πρωθυπουργού΄στην Βουλή αλλά θυμίζουν φρασεολογία πού η Αριστερά τού Ηλιού,επί παραδείγματι,ουδέποτε χρησιμοποίησε,και σέ πιό δύσκολες εποχές.
    Πυροτεχνήματα που ξεχνιούνται.
    Για το λεγόμενο ανανεωτικό ρεύμα αντιθέτως δέν ενδιαφέρομαι ιδιαίτερα πλήν εξαιρέσεων τύπου Παπαγιαννάκη.

  20. Β. Π. avatar
    Β. Π. 10/11/2008 23:50:41

    "Όπως έχουμε επισημάνει ξανά στο εσωτερικό του ΣΥΝ έχουν από καιρό διαμορφωθεί δυο ρεύματα για την συνεργασία με το ΠΑΣΟΚ. Το πλειοψηφικό τάσσεται υπερ της συνεργασίας μαζί του και το μειοψηφικό εναντίον". Φάκτορα από ότι ξέρω συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Τα περισσότερα μέλη του ΣΥΝ δεν πιστεύουν ότι έχουν οριμάσει οι συνθήκες συνεργασίας με ένα κόμα που ταλαιπώρησε το τόπο τα τελευταία χρόνια. Αντίθετα μέσα στο ΠΑΣΟΚ υπάρχει κόσμος που βρίσκεται κοντά στις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ. Οπως και στο ΣΥΡΙΖΑ διαχρονικά υπήρξαν και υπάρχουν ανθρωποι που κουράστηκαν να αγωνίζονται και θα ήθελαν μια καλοβολεμένη θεσούλα. Ανθρώπινες αδυναμίες αλλά όχι πολιτική!

  21. περαστικος ξανα avatar
    περαστικος ξανα 11/11/2008 00:07:18

    Σπύρο, συμφωνω απόλυτα με τις επισημανσεις για τις αντιφάσεις και τα προλήματα στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ τα εχω γραψει και εγω στο παρελθόν. Ομως, τι αντικτυπο και τι πολιτικό και εκλογικό βάρος έχουν οι περίφημες συνιστώσες, μαζώματα επαγγελματιων διαφωνούντων, γραφικών της παλαι ποτέ εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς?? Οπως λέει και ο miaoyth το ενδιαφερον το έχει ο ΣΥΝ οχι ο Συριζα Αντιθετα με αυτόν εγω δεν τον ψηφισα ποτέ (μονο το καλοκαιρι του 89 σα μαλάκαςαλλα με ενδιαφερει η πορεια του. Μια συγχρονη ανοικτη κοινωνική αριστερά ειναι παραπάνω από απαραιτητη. Σε αντιθεση με εσένα ειμαι , οπως εγραψα πολλες φορές, φοβερά καχυποπτος και απογοητευμένος από το Αριστερό Ρευμα που όλο και πιο πολύ θυμιζει την ΚΚΕ καταγωγή του. Οι ανανεωτικοί ηταν πάντα ετσι, καθένας και μια ξεχωριστή περιπτωση αλλα όσο θυμαμαι το ΚΚΕ εσωτερικού και τη συνέχεια του, ποτέ δεν επαυε να ειναι ο λόγος τους τολμηρός και ερεθιστικός ασχετα αν συμφωνουσες η οχι μαζι τους και ασχετα με το γεγονος οτι δεν καταφεραν ποτέ να ξεφυγουν από την ομφαλοσκοπηση και την εσωστρεφεια τους.

  22. Σπύρος avatar
    Σπύρος 11/11/2008 00:31:43

    Περαστικέ:
    Oι διάφοροι ηγετίσκοι εξωκοινοβουλευτικών γκρουπούσκουλων πιθανότατα δεν έχουν θέση στον ΣΥΝ.
    Και μάλλον δέν έχουν να προσφέρουν κάτι το ενδιαφέρον στην Δημοκρατική Αριστερά.
    Ελα μου όμως που οι τότε Ανανεωτές που κάποτε ξεκίνησαν καί τόλμησαν να αποκαταστήσουν την Ελληνικη Σημαία(που η Χούντα την είχε ξεφτυλίσει)στο ΚΚΕεσ.μιλώντας για ΄Τρίτο Δρόμο΄,γιά Ευρωκομμουνιστική καί γιά Αντιδογματική Αριστερά,σήμερα πρωτοστατούν σέ οτιδήποτε έχει να κάνει μέ τήν ΄αποδόμηση΄καθε έννοιας Ελληνικότητας και εμφανίζουν ένα μετα-μοντέρνο μιμητικό πρόσωπο Δυτικού επαρχιώτη διανοουμένου??
    Πώς αξιολογείς αυτή την μετεξέλιξη μιάς μερίδας τής Αριστεράς που τοτε πρέσβευε πώς Πατρίδα και Διεθνισμός πάνε παρέα ενώ σημερα με το πού ακούνε για Πατρίδα στην καλύτερη περίπτωση παθαίνουν αλλεργία και στην χειρότερη την χαρίζουν στούς φαιούς τού Καρατζαφέρη??

  23. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 11/11/2008 00:38:31

    Η πορεία και η πολιτικές του κάθε κόμματος, πιστεύω ότι: δεν χαράσσονται, ούτε υπαγορεύονται, από τους τέως ή τους παλαίμαχους Αρχηγούς τους, και πολύ περισσότερο από τα ΜΜΕ και τα blog, που τα μελετούν βέβαια και τα λαμβάνουν υπόψην όλα τα κόμματα.

    Σέβομαι απόλυτα και μάλιστα αγαπώ και το Ν. Κωνσταντόπουλο, και το Λ. Κύρκο. Και η γνώμη τους ακούγεται, αξιολογείται και κρίνεται.

    Δεν ζυγίζει όμως περισσότερο, από τις συλλογικές αποφάσεις του ΣΥΡΙΖΑ, τις οποίες οφείλουν όλοι (μέλη και στελέχη) να σέβονται και να υλοποιούν.

    Τώρα, αν κάποιες απόψεις υπερ-προβάλλονται από ΜΜΕ και blog, που κοιμούνται και ξυπνούν με σενάρια ΚΕΝΤΡΟ-ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ στο προσκέφαλο τους,

    και συστηματικά "θάβουν" τις σε καθημερινές βάση δηλώσεις Αλαβάνου-Τσίπρα, για τα θέματα που καίνε τους πολιτες , π.χ. της ακρίβειας, της ανεργίας , των τραπεζών κ.α. ,

    αυτό μπορεί ο καθένας να το σκεφθεί και να βγάλει τα συμπεράσματα του, γιατί γίνεται.

    Άλλωστε αυτό είναι και "σπόρ" πολλών που "κόπτονται" δήθεν για το ..."καλό" του ΣΥΡΙΖΑ και της Αριστερας γενικότερα.

    Γι'αυτό και με εκφράζει απόλυτα η σημερινή δήλωση Τσίπρα, "Ελευθεροτυπία", που είναι άλλωστε και απόφαση Συνεδρίων και οργάνων ότι:

    (...) στόχος του κόμματος που ηγείται είναι μια κυβέρνηση της Αριστεράς και όχι της Κεντροαριστεράς που «έχει αποτύχει», (σσ παταγωδώς θα έλεγα σε Ιταλία-Γαλλία κ.α.),

    και ακόμα ότι :«Θα υπερασπιστώ τις συλλογικές αποφάσεις και το συλλογικό κεκτημένο του κόμματος».

  24. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 11/11/2008 00:49:04

    @περαστικος ξανα 12:07 am

    Τι στιγμή που ποτέ δεν τον ψήφισες, παρά μόνο το 89 (σα μαλάκας) όπως λες, δεν καταλαβαίνεις, ότι δεν είσαι και ο πλέον κατάλληλος να προτείνεις λύσεις για την πρόοδο του;

    Είναι σαν εγώ να προτείνω λύσεις για την άνοδο του ΠαΣΟΚ ή της ΝΔ!!.. Γίνονται ποτέ αυτά;

    Άλλωστε, το ότι η αριστερά όπως την προτείνεις, "με το οτι δεν καταφεραν ποτέ να ξεφυγουν από την ομφαλοσκοπηση και την εσωστρεφεια τους", και που δεν ξεπερασε το 1-3%, και η σημερινή πορεία του ΣΥΡΙΖΑ είναι πολλαπλάσια, δεν σου λέει τίποτε;

    Εκτός εάν βέβαια την προτιμάς καθηλωμένη και υποβαθμισμένη, οπότε δεν μπορεί να σου πεί κανείς τίποτε, για τις επιλογές σου.

  25. περαστικος ξανα avatar
    περαστικος ξανα 11/11/2008 01:00:36

    Δεν την ξαναψηφισα γιατι δεν μου αρεσουν οι ορκισμένοι οπαδοι σαν και εσενα
    Μεγαλώνοντας και ωριμαζοντας καταλαβαινει κανεις πως άλλο ο Παναθηναικος-Θρησκεια και άλλο η πολιτική τοποθετηση απέναντι στα προβλήματα της χώρας. Στο πεδιο της πολιτικής δεν ειναι σημαντικό μόνο το αποτέλεσμα του αγώνα. Εχει περισσότερη η ποιοτητα του πρωταθλήματος. Ουτε δεξιος ειμαι αλλα θα ήθελα να δω μια σοβαρή και συγκροτημένη ΝΔ. Το χρειαζεται η χωρα οπως χρειαζεται (ακομα περισσοτερο) μια συγκροτημένη συγχρονη αριστερά. Αν αντι να χουλιγκανιζεις, ασχολιοσουνα με την ουσία του θεματος μπορει και την ξαναψήφιζα. Με λογικές της πλάκας που θυμιζουν 1989 εγω (και πολλοι άλλοι νασαι σιγουρος) δεν την ξανακάνω την μαλακία.
    Οσο για τα ποσοστά, υπομονη μεχρι τις εκλογές.

  26. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 11/11/2008 01:15:54

    Και ένα τελευταίο, που καιρό μου έρχεται στο μυαλό, αλλά δεν το γράφω:

    Ερώτηση: Αφού στο ΣΥΡΙΖΑ, στον Αλαβάνο στον Τσίπρα, καταλογίζετε τα μύρια όσα αρνητικά, σταχυολογώ μερικά για σήμερα και θα επανέλθω:

    ορκισμένοι οπαδοι σαν και εσενα, χουλιγκανιζουν,
    "στριμμένους γέρους του Muppet Show", ανώριμους, παλουκουμένα σέντερ-μπακ, ημιμαθείς, λαϊκιστές, μαζώματα επαγγελματιων διαφωνούντων, γραφικών, ηγετίσκοι εξωκοινοβουλευτικών γκρουπούσκουλων, ΄αποδομούν΄καθε έννοιας Ελληνικότητας, (έχουν) μιμητικό πρόσωπο Δυτικού επαρχιώτη διανοουμένου?, (όταν) ακούνε για Πατρίδα στην καλύτερη περίπτωση παθαίνουν αλλεργία .

    Με τόσα και με τέτοια κοσμητικά επίθετα, μπορεί να μου εξηγήσει κάποιος, από όσους τα διατυπώνουν; Γιατί ασχολείται και χάνουν το χρόνο τους, μαζύ του;

    Αν είναι έτσι, ας αφίσει τον Ελληνικό Λαό να τα δεί και να αποφασίσει.
    Δόξα τω Θεώ, ούτε τυφλός είναι ούτε κουφός, τουλάχιστον...

    Τώρα ποιός χουλιγκανίζει, ποιός ασχολείται με την ουσία του θέματος και ποιός όχι, το άφινω στην κρίση των συν-bloger...

  27. περαστικος ξανα avatar
    περαστικος ξανα 11/11/2008 01:23:14

    Για να καταλάβεις τι περίπου παίζει, πριν τις εκλογές θεωρούσα τον ΓΑΠ ανεπαρκεστατο και ταλαντευομουνα μεταξυ ΣΥΡΙΖΑ και τίποτα όπως και πολλοι άλλοι με παρομοιο πολιτικο και κοινωνικό υποβαθρο με εμένα. Αρκετοι από τους φίλους μου ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ εγώ όχι. Το ότι οι περισσότεροι από αυτούς (μαζι και εγώ) εχουμε αρχίσει να βλέπουμε τον ΓΑΠ σαν τον μονοφθαλμο αναμεσα στους τυφλούς ειναι κατορθωμα και του Αλαβανου. Συνηθιζω να λέω πως δεν μπορώ να συγχωρεσω τον Βενιζελο που με εκανε Παπανδρεικο στα γεράματα αλλα δεν φταίει μονο αυτός , πιστεψέ με.
    Για ολους εμάς που προερχόμαστε απο τον ... κεντροαριστερό χωρο, όσο δεν κατορθώνει ο ΣΥΡΙΖΑ να πεισει οτι μπορει να αποτελεσει μέρος μιας αξιοπιστης κυβερνητικής λύσης για τη χώρα θα παραμένει χωρος ευκαιριακής εκτονωσης στις ευρωεκλογές και ψηφου διαμαρτηρίας.
    ΥΓ. Παλι εχω ορθογραφικά αλλα βαριεμαι να τα διορθώσω. Χίλια συγνωμη

  28. Σπύρος avatar
    Σπύρος 11/11/2008 01:53:17

    28:
    Δεν είναι η πρώτη φορά που μαζεύεις φράσεις και απλά προσπαθείς να δημιουργήσεις εντυπώσεις.
    Και η ΄αποδόμηση τής Ελληνικότητας΄δεν είναι κοσμητικό επιθετο αλλά πραγματικότητα που επιβεβαιώνεται απο τούς αρθρογράφους της Αυγής,και απο τον Γουσέτη τον οπαδό τού Ουράνιου Τόξου,που κινείται στις τάξεις τού ΣΥΝ και απο αρκετούς άλλους.Οπως και απο αυτούς πού τρέχανε για να στηρίξουν τον Γκρουέφσκυ στά Σκόπια.
    Και γι΄αυτά τά θέματα πάντα ισχύει το ΄Απορία Ψάλτου Βήξ΄.
    Και ειλικρινά δεν κατανοώ γιατί ο ΣΥΝ είναι υπεράνω κριτικής??
    Οσοι ψηφίζουν Ν.Δ.,ΠΑΣΟΚ ή ΚΚΕ τι θάπρεπε να λένε κάθε φορά που υπάρχουν σχόλια εναντίον του κόμματός τους??
    Και ως προς την ερώτηση το γιατί ασχολούμαστε υπάρχουν πολλές απαντήσεις..
    Απο το Δημοκρατικότατο:Eτσι μάς αρέσει,δημοκρατία έχουμε και λογαριασμό δεν δίνουμε,έως το γεγονός πώς απο το 77 που ψηφίζω μονον δύο φορές δεν ψηφισα ΣΥΝ(96,07).
    Τις περισσότερες φορές βέβαια ψήφισα βλαστημώντας.
    Επιτρέπεται βλέπεις και η ψήφος που ακολουθείται απο ΄καντήλια΄.
    Υ.Γ.
    Ο Factor επίσης ειναι απολύτως ενημερωμένος για τον ανώνυμο τυπάκο τής΄ανανεωτικής΄ Ο.Π.Λ.Α. που εμφανίστηκε στο θέμα Κύρκου και μιλαγε γιά ΄βίζιτες΄.Το πόστ τού ζητησα προσωπικά να μην το σβήσει ,έτσι για να φαίνονται οι Μανιαδάκηδες.
    Στην Ελλάδα λιγο-πολύ γνωριζόμαστε οπότε τέτοια ανώνυμα τυπάκια που χρησιμοποιούν ασφαλίτικες μεθόδους είναι γνωστά και δέν τρομάζουν κανεναν πιά.Αλλά δεν αξίζει να ασχοληθεί κανείς μαζί τους σοβαρά.
    Στήν Ελλάδα

  29. miaouth avatar
    miaouth 11/11/2008 01:55:19

    @ Δημήτρη (28)
    Sorry για το "παλουκωμένο σέντερ-μπακ", ιδιότροπη έκφρασή μου λόγω του αγαπημένου μου χόμπυ της προπονητικής (το ποδόσφαιρο είναι αθώο, σε σύγκριση με την πολιτική, το ερασιτεχνικό είναι πραγματικά αθώο).
    Αυτό που θέλω να πώ είναι ότι μιά πολιτική για να είναι αριστερή, δεν απευθύνεται μόνο στους πεπεισμένους αριστερούς, αλλά γενικά στους πολίτες. Παντού και πάντα, όπως έλεγε ο Γκράμσι, η ουσία της και το κριτήριό της είναι η ικανότητα για ΗΓΕΜΟΝΙΑ.
    Ειδικά όμως σε περιόδους που οι πολιτικές ισορροπίες μπαίνουν σε κίνηση (όπως τώρα)και τ΄ αυτιά (αριστερά κεντρώα και δεξιά) γίνονται λίγο πιό ευαίσθητα, χρειάζεται κινητικότητα του πολτιτικού φορέα, και πολιτική και οργανωτική. Όχι "περιχαράκωση των πιστών", αλλά κυβερνητικό πρόγραμμα (άν δεν θέλεις να φθάσεις στη διακυβέρνηση, κάνεις κάτι άλλο, όχι πολιτική), και οργάνωση νέων δικτύων σ' όλη τη χώρα, τύπου Ομπάμα, για να το πώ με οξυμένο και επίκαιρο τρόπο.
    Και διάλογος, ανοιχτός και ανταγωνιστικός, με το ΠΑΣΟΚ, με τη ΝΔ, με το ΚΚΕ. Χωρίς στατικά ιδεολογήματα και χωρίς "μικροβιοφοβία".

  30. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 11/11/2008 02:19:22

    PORTA PORTA at 10:33 pm
    Ασχολειται κανεις με το ΣΥΡΙΖΑ εκτος απο τους ιδιους? Εχουν εκπροσωπο στο ΔΣ η ΓΣ της Εθνικης?? η της ΑΤΕ η του ΤΤ >???

    1. Ασχολείσαι ήδη εσύ; Γιατι;
    2. Στα Δ.Σ. των ΔΕΚΟ, με το Νόμο του ΠΑΣΟΚ 1985, συμμετέχουν Δύο(2) εκπρόσωποι εργαζομενων. Που εκλέγονται από όλους.
    Σωστά μάντεψες που ανήκουν και οι 2.
    Όχι πάντως ΣΥΡΙΖΑ ή ΚΚΕ.
    3. Τώρα που έμαθες τι συμβαίνει, Θα ζητήσεις ευθύνες από τα 2 συνεταιράκια που δεν σε ενημέρωσαν; Ίδωμεν..

    @περαστικος ξανα 1:23 am

    Αν νομίζεις ότι ο Αλαβάνος και ο ΣΥΡΙΖΑ είναι οι αιτία των δεινών, και όχι αυτοί που 34 τόσα χρόνια μας έφεραν στο σημερινό χάλι, ψήφισε τους πάλι.

    Πάντως, πιστέυω θα γνωρίζεις, ότι όπου η αριστερά έκανε το λάθος της συνεργασίας με σοσιαλιστές (Γαλλιά, Ιταλία, κ.α.), όχι μονο δεν είδαν άσπρη μέρα οι εργαζόμενοι, όχι μονο κατέρρευσαν οι σοσιαλιστές, αλλά και εξαφανίστηκε απο τον χάρτη η Αριστερά, <2% στη Γαλλία, <3% στην Ιταλία....

    Αυτό μας έγινε πιά μάθημα, κι'ας φωνάζουν πολλοί "φίλοι" μας, για το αντίθετο.

    Και αν εσύ ίσως, δεν το θελεις αυτό μία φορά, εμείς δεν το θελουμε δέκα.
    Εκτός εάν πιστεύεις, πως ειμαστε τόσο αφελείς ή
    τόσο τυφλοί, που δεν βλέπουμε τα οφέλη (υπουργεία, θέσεις κ.α. που θα είχαμε σε περίπτωση συνεργασίας), και ακολουθούμε το δρόμο μας, δύσκολο, μακρυνό ίσως, αλλά δυστυχώς δεν βλέπουμε άλλο , εύκολο και γρήγορο ....

    Όσο για την ...ορθογραφία που λες, σου ζητώ ειλικρικά, συγνώμην...

  31. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 11/11/2008 02:51:04

    miaouth 2008 at 1:55 am

    Δεν στέκομαι πολύ στους χαρακτηρισμούς, αλλά στην ουσία.

    Ενδιαφέρουσα πολύ η άποψη σου. Ιδιαίτερα το : "η πολιτική για να είναι αριστερή, δεν απευθύνεται μόνο στους πεπεισμένους αριστερούς, αλλά γενικά στους πολίτες". Την προσυπογράφω.

    Όπως και τα υπόλοιπα σε μεγάλο βαθμό.

    Όμως σε καλώ για λίγο προβληματισμό:

    Στη σημερινή πολύ δύσκολη έως τραγική κατάσταση, νομίζεις ότι αρκεί ένα κυβερνητικό πρόγραμμα;
    Αν δεν έχεις πίσω σου, στη κοινωνία, ισχυρές μαζικές οργανώσεις, που θα συμμετέχουν, που θα ξέρουν τι θελουν, πως και με ποιους τρόπους θα φθάσουν εκεί, είναι δυνατόν να κανεις τομές και ρήξεις, για να προσφέρεις αυτά που αξίζουν στο λαό, και που οφείλει ένα αριστερό κόμμα να κάνει;

    Ναι στην οργάνωση νέων δικτύων σ’ όλη τη χώρα, με οξυμένο και επίκαιρο τρόπο (γιατί όχι και τύπου Ομπάμα), αν και ο ίδιος, δεν έχει νομίζω στόχους παρόμοιους με της Αριστεράς για Σοσιαλισμό με Δημοκρατία και Ελευθερία. Το αντίθετο θάλεγα...

    Ναι στο "διάλογο, ανοιχτό και ανταγωνιστικό" με όλους τους πολίτες που ανήκουν σε ΠΑΣΟΚ, σε ΝΔ, σε ΚΚΕ. Χωρίς στατικά ιδεολογήματα και χωρίς “μικροβιοφοβία”.

    Διάλογο όμως με κόμματα, που έχουν διαμετρικα αντίθετες ιδεολογικές απόψεις, πιστεύεις ότι θα οδηγήσει πουθενά;

    Η προσφατη οικονομική κρίση δεν σου λέει τίποτε; Δεν υπάρχουν ιδεολογίες, όπως έλεγε ο Φουτσιγιάμα και διαψεύστηκε τόσο οικτρά ή υπάρχουν;

    Το ότι βγήκαν κορυφαίοι οικονομικοί παράγοντες των ΗΠΑ και ζήτησαν συγνώμη γιατί έκαναν λάθος εκτίμηση για την Αγορά, ότι θεραπεύει πασα νόσο και πάσα μ....α, δεν σου λέει τίποτε .

    Άρα, όπως βλέπεις, τα πράγματα είναι πιό σύνθετα και θέλουν πολύ σκέψη, περισσότερη ανάλυση και λιγότερους αφορισμούς.

    Και φυσικά χρόνο, όσο και αν δεν περισεύει σε κανεναν μας .

  32. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 11/11/2008 03:09:07

    @Σπύρος at 1:53 am

    1. Τις φράσεις δεν τις μάζεψα για εντυπώσεις, αλλά για να δείξω το άδικο των τόσων επιθέσεων, που δεχεται ο ΣΥΡΙΖΑ και που νομίζω ότι δεν του αξίζουν .

    2. Για "αρθρογράφους της Αυγής" Γουσέτης κλπ., και εγώ διαφωνώ, αλλά δεν είμαστε στις λογικές των εκκαθαρίσεων των διαφωνούντων. Τώρα αν καποια στιγμή φύγουν, για αποδώ ή αποκεί ο θεός και η ψυχή τους.

    3. Για το "Απορία Ψάλτου Βήξ΄ισχύει το 2.

    4. Δεν είπα ποτέ, ότι ο ΣΥΝ είναι υπεράνω κριτικής; Καλοδεχούμενη.
    Το ίδιο όμως είναι αυτό, με τις ύβρεις και τους σκληρούς χαρακτηρισμούς που καθε μέρα διαβαζω στα blog;

    5. "ως προς την ερώτηση το γιατί ασχολούμαστε", με κάλυψες απόλυτα.

    6. Το από τι ακολουθειται η εκάστοτε ψήφος σου είναι σεβαστό.
    Εγώ όμως τι φταίω, κάθε φορά (σχεδόν) που κάθομαι στο πληκτρολόγιο να βομβαρδίζομαι με επιθέσεις και εκφράσεις από ανοικειες έως υβριστικές;
    Γιατι υπερασπιζομαι αυτό που πιστεύω ότι είναι σωστό.
    Αυτή είναι η δημοκρατία μας;

  33. sovokai avatar
    sovokai 11/11/2008 10:21:30

    θελω να φτιάξω ενα κόμμα και εχω κολλησει γιατί δεν εχω εκπρόσωπο στο ΔΣ κάποιας τράπεζας

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.