#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
27/09/2013 09:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τι είναι Φασισμός;

(Προσαρμοσμένα αποσπάσματα από το βιβλίο The Anatomy of Fascism  του Robert Paxton σε δική μου απόδοση)



Η βιβλιογραφία για το φασιστικό φαινόμενο είναι τεράστια. Πολλές σχολές σκέψεις προσπάθησαν να ερμηνεύσουν το φαινόμενο, υπό τη βαριά σκιά των εκατομμυρίων νεκρών του Β’ ΠΠ και του ανελέητου κυνηγητού μειονοτικών ομάδων από τα φασιστικά καθεστώτα. Πρέπει να έχει κανείς κατά νου ότι υπάρχουν μερικές λεπτές διακρίσεις ανάμεσα σε έννοιες όπως φασισμός, ολοκληρωτισμός, αυταρχισμός και δικτατορία. Οι έννοιες αυτές έχουν αρκετά κοινά χαρακτηριστικά αλλά και διακριτές διαφορές. Δεν ταυτίζονται. (Η στρατιωτικές δικτατορίες των Συνταγματαρχών, του Φράνκο ή του Σαλαζάρ λ.χ. ήταν ένα αυταρχικά καθεστώτα αλλά δεν μπορούν να χαρακτηριστούν φασιστικά καθεαυτά)

Υπάρχουν πολλές ερμηνείες για το φαινόμενο. Η μαρξιστική λ.χ. θεωρεί το φασισμό όργανο του καπιταλισμού. Δεν τον θεωρεί αυτόνομο φαινόμενο αλλά αναπόφευκτη κατάσταση των εκάστοτε κρίσεων του καπιταλισμού εξαιτίας της υπερπαραγωγής. Πάντως, η σχέση καπιταλιστών και φασισμού δεν υπήρξε μια αμφιμονοσήμαντη σχέση αποκλειστικής φιλίας και ομαλής συνεργασίας όσο κι αν επιμένει περί αυτού η μαρξιστική θεώρηση για να ικανοποιήσει τη δική της πολεμική έναντι της αστικής τάξης.

Μια άλλη θεώρηση εστίασε στην ψυχανάλυση των ηγετών εστιάζοντας στη διαταραγμένη τους προσωπικότητα, δεν κατάφερε όμως να απαντήσει γιατί οι μάζες λάτρευαν τον «παράλογο» ηγέτη.

Ο Βίλχελμ Ράιχ με εργαλείο την ψυχανάλυση, θέλησε να ερμηνεύσει το φαινόμενο αποδίδοντας το χαρακτηριστικό της βίαιης ανδρικής αδελφότητας του πρώιμου φασισμού στην σεξουαλική καταπίεση. Μάλιστα, πολλές κινηματογραφικές ταινίες με προεξάρχουσες τους «Καταραμένους» του Λουκίνο Βισκόντι και τις «120 μέρες στα Σόδομα του Πιερ Πάολο Παζολίνι» παρουσιάζουν την ψυχωσική πλευρά του φασισμού ακολουθώντας αυτή την οπτική, αγνοώντας όμως ότι αυτός ήταν αποδεκτός και από ανθρώπους οι οποίοι είχαν μια συνηθισμένη ζωή.

Ο αμερικανός κοινωνιολόγος Talcott Parsons πρότεινε μια άλλη ερμηνεία. Ο φασισμός αναδύθηκε από το ξερίζωμα και τις εντάσεις οι οποίες δημιουργήθηκαν εξαιτίας της ανομοιόμορφης οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης. Σε χώρες οι οποίες αναπτύχθηκαν βιομηχανικά  όψιμα και με ταχείς ρυθμούς, όπως η Γερμανία και η Ιταλία, οι ταξικές εντάσεις ήταν ιδιαίτερα οξείες και ο συμβιβασμός εμποδίστηκε από τις προγενέστερες προ-βιομηχανικές ελίτ. Για πρώτη φορά ο φασισμός αντιμετωπίστηκε ως αυτόνομο σύστημα και ως προϊόν ιστορικό, απαλλαγμένο όμως από τον Μαρξιστικό ντετερμινισμό.

Ο μη ορθόδοξος μαρξιστής φιλόσοφος Έρνστ Μπλοχ από τη δική του πλευρά διατύπωσε την άποψη του μη-συγχρονισμού. «Δεν ζουν όλοι οι άνθρωποι στο ίδιο Τώρα». Η επίκληση των εθνικοσοσιαλιστών στα αρχαϊκά και βίαια «κόκκινα όνειρα» του αίματος, στη γη και στον προ-καπιταλιστικό παράδεισο, ήταν ένας παράκαιρος δρόμος φυγής από το θλιβερό παρόν.

Μια άλλη κοινωνιολογική προσέγγιση από τη Hannah Arendt υποστήριξε  ότι η αστική και η βιομηχανική ισοπέδωση δημιούργησε μια εξατομικευμένη μαζική κοινωνία στην οποία ήταν εύκολο οι έμποροι του μίσους να βρουν εύκολα ακροατήριο το οποίο δεν είχε δεσμεύσεις ούτε παραδοσιακές ούτε κοινοτικές. Αυτός ο εκριζωμένος όχλος, αποσπασμένος από κάθε κοινωνικό, διανοητικό ή ηθικό αγκυροβόλιο, μεθυσμένος από αντισημιτισμός και ιμπεριαλισμό, ήταν η μαγιά για την ανάδυση μια πρωτοφανούς μορφής δικτατορίας μαζικής μορφής χωρίς όρια.

Ο Theodor Adorno ασχολήθηκε με τη μελέτη της Αυταρχικής Προσωπικότητας. Το εν δυνάμει φασιστικό άτομο, σύμφωνα με τη θεωρία, συγκεντρώνει χαρακτηριστικά τα οποία το κάνουν επιρρεπές στα κελεύσματα του φασισμού. Αυτά τα χαρακτηριστικά πηγάζουν από την παιδική ηλικία στην οποία οι γονείς επιβάλλουν στα παιδιά την υπακοή σε ιεραρχίες και σε μορφές εξουσίας μέσω αυστηρής πειθαρχίας. Ως εκ τούτου, όταν τα παιδιά ενηλικιώνονται αναπτύσσουν έναν τιμωρητικό εαυτό ο οποίος είναι γεμάτος με εχθρότητα που εκδηλώνεται σε αδύναμες ή υποδεέστερες μειονεκτικές ομάδες. Η θεωρία όμως αυτή δεν μπορεί να εξηγήσει ικανοποιητικά τη συλλογικότητα του φασιστικού φαινομένου καθώς υπάρχουν άτομα με αυτά τα χαρακτηριστικά που δεν εκδηλώνουν τέτοιες τάσεις.

Άλλοι κοινωνιολόγοι όπως, ο Seymour Martin Lipset, πρότειναν ότι ο φασισμός είναι μια έκφραση την μνησικακίας τον μικρομεσαίων στρωμάτων. Είναι ένας εξτρεμισμός του κέντρου που βασίζεται στην οργή των κάποτε ανεξάρτητων καταστηματαρχών, τεχνουργών, χωρικών και άλλων μελών της «παλιάς» μεσαίας τάξης η οποία συμπιέστηκε ανάμεσα στους καλύτερα οργανωμένους βιομηχανικούς εργάτες και στις μεγάλες επιχειρήσεις βγαίνοντας χαμένοι από την ταχύτατη κοινωνική και οικονομική αλλαγή.

Μια άλλη προσέγγιση, ιδιαίτερα διαδεδομένη στις Η.Π.Α κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου,  εδράστηκε στη θεωρία του ολοκληρωτισμού, εξομοιώνοντας λ.χ. το Ναζιστικό και το Σταλινικό καθεστώς αφού και τα δύο είχαν κυβερνήσεις ενός μοναδικού κόμματος με κρατική ιδεολογία, τρομοκρατικό αστυνομικό έλεγχο και μονοπώλιο εξουσίας σε κάθε μέσο επικοινωνίας, στις ένοπλες δυνάμεις και στην οικονομική οργάνωση. Αυτή η αντίληψη, όπως ήταν φυσικό ήταν ένα εργαλείο στον πόλεμο των δύο κόσμων. Παρόλο που αυτά τα χαρακτηριστικά είναι παρόμοια, δεν υπάρχει ταύτιση στο γεγονός της ευρύτερης λαϊκής αποδοχής προ της κατάληψης της εξουσίας των δύο αυτών καθεστώτων. Η άνοδος του Ναζισμού στηρίχτηκε στην ευρύτατη λαϊκή αποδοχή και πραγματοποιήθηκε με την ανοχή και σε πολλές περιπτώσεις με τη βοήθεια των παραδοσιακών ελίτ, κάτι που δεν ίσχυε για το Σταλινικό καθεστώς.

Τέλος, μια άλλη ερμηνεία του φαινομένου προσπάθησαν να δώσουν οι υποστηρικτές της πολιτικής θεολογίας. Σε μια ευρεία αναλογία, ο φασισμός όπως και οι θρησκείες, κινητοποιεί τους πιστούς του με επίκεντρο ιερές γραφές, κηρύττει τη δική του αποκαλυπτική αλήθεια η οποία γίνεται αποδεκτή δίχως αντιρρήσεις. Σύμφωνα με αυτή τη θεώρηση, ο φασισμός δανείζεται πολλά στοιχεία από τη θρησκευτική κουλτούρα της κοινωνίας στην οποία θέλει να διεισδύσει. Επίσης, υποστηρίζει ότι ο φασισμός έρχεται να καλύψει ένα θρησκευτικό κενό εξαιτίας της εκκοσμίκευσης της κοινωνίας και της ηθικής. Δεν απαντώνται όμως τα ερωτήματα του τρόπου ανόδου στην εξουσία και γιατί δεν συνέβησαν τα ίδια φαινόμενα και σε άλλες κοινωνίες με τα ίδια χαρακτηριστικά.

Πέρα από αυτές τις ερμηνείες, υπάρχουν και άλλες οι οποίες εστιάζουν στον πολιτισμικό παράγοντα. Απ’ ότι φαίνεται, καμία από όλες τις προτεινόμενες ερμηνείες δεν είναι απόλυτα ικανοποιητική από μόνη της.

Τι είναι τελικά ο φασισμός;

Ο φασισμός μπορεί να οριστεί ως μια μορφή πολιτικής συμπεριφοράς η οποία χαρακτηρίζεται από έμμονη ενασχόληση με την παρακμή της κοινότητας, την ταπείνωση, ή τη θυματοποίηση και με υπεραναπληρωτικές λατρείες της ενότητας, της ενέργειας, και της καθαρότητας, στην οποία
ένα μαζικό κόμμα των αφοσιωμένων στρατευμένων εθνικιστών το οποίο συνεργάζεται με δυσκολία αλλά αποτελεσματικά με τις παραδοσιακές ελίτ, εγκαταλείπει τις δημοκρατικές ελευθερίες και επιδιώκει με λυτρωτική βία και χωρίς ηθικούς ή νομικούς φραγμούς τους στόχους της εσωτερικής κάθαρσης και  της εξωτερικής επέκτασης.

Τα «κινητήρια πάθη» του φασιστικού φαινομένου μπορούν να συνοψισθούν  στα εξής:

Η αίσθηση μιας συντριπτικής κρίσης η οποία δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με παραδοσιακές λύσεις
Η υπεροχή της ομάδας, προς την οποία το κάθε μέλος έχει καθήκοντα ανώτερα από κάθε δικαίωμα, είτε ατομικό είτε καθολικό, και την υποταγή του ατόμου σε αυτήν.
Η πεποίθηση ότι η ομάδα του είναι θύμα, ένα συναίσθημα το οποίο δικαιολογεί οποιαδήποτε ενέργεια χωρίς νομικά ή ηθικά όρια ενάντια στους εχθρούς της, τόσο εσωτερικούς όσο και εξωτερικούς.
Ο φόβος της παρακμής της ομάδας υπό τις διαβρωτικές επιπτώσεις του ατομικιστικού φιλελευθερισμού, των ταξικών συγκρούσεων και των ξένων επιρροών.
Η ανάγκη για στενότερη ολοκλήρωση μιας καθαρότερης  κοινότητας, είτε με συναίνεση αν είναι δυνατόν ή με αποκλεισμό δια της βίας αν χρειαστεί.
Η ανάγκη για την εξουσία από φυσικούς αρχηγούς (πάντα άνδρες), η οποία κορυφώνεται στη μορφή ενός εθνικού οπλαρχηγού ο οποίος από μόνος του είναι ικανός να ενσαρκώσει την ιστορική μοίρα της ομάδα.
Η ανωτερότητα των ενστίκτων του ηγέτη πάνω από κάθε αφηρημένο και καθολικό Λόγο.
Η ομορφιά της βίας και την αποτελεσματικότητα της θέλησης, όταν είναι αφιερωμένες στην επιτυχία της ομάδας.
Το δικαίωμα του εκλεκτού λαού να κυριαρχεί πάνω στους άλλους, χωρίς χαλιναγώγηση από κάθε είδος ανθρώπινου ή θείου νόμου, το οποίο καθορίζεται με αποκλειστικό κριτήριο την ανδρεία της ομάδας στο πλαίσιο ενός δαρβινικού αγώνα κυριαρχίας.

Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά βρίσκονται εν υπνώσει σε κάθε δημοκρατική χώρα. Αν οι κοινωνικές και οικονομικές  συνθήκες το επιτρέψουν και το δημοκρατικό καθεστώς θεωρηθεί αποτυχημένο τότε το θηρίο ξυπνά και βγαίνει από τη φωλιά του. Τότε ζωτική σημασία έχει το ζήτημα της επιλογής του καθενός και αντίδραση εκείνων οι οποίοι έχουν πολιτική, οικονομική και κοινωνική ισχύ για να ανακόψουν την πορεία του.

Γιάννης Φαίλτωρ

 

Ελληνικό επίμετρο.

Μια χώρα η οποία στη δημιουργία ιδεών είναι απελπιστικά φτωχή, είναι επόμενο να «δανείζεται» έτοιμες ιδέες από έξω. Στις περισσότερες περιπτώσεις αυτές οι ιδέες καταντούν καρικατούρες του πρωτοτύπου στην εφαρμογή. Έτσι και η έκφραση του «φασιστικού» φαινομένου δεν ξεφεύγει από αυτόν τον κανόνα. Πάντως, η στενή ομάδα δεν παύει να παρουσιάζει τα περισσότερα από τα προαναφερθέντα χαρακτηριστικά με τις απαραίτητες ελληνολεβέντικες προβολές. Και πέραν των σκοτεινών πηγών χρηματοδότησης οι οποίες εμπίπτουν στην αρμοδιότητα της ελληνικής δικαιοσύνης θα πρέπει να σημειώσουμε τα εξής.

Η διείσδυση της οργάνωσης σε συλλογικούς φορείς όπως είναι λ.χ. οι οπαδικοί σύνδεσμοι και άλλου είδους όμιλοι, δεν είναι αμελητέα. Την τακτική αυτή την ακολούθησαν πολύ επιτυχημένα οι Ναζί κατά τη φάση της ανόδου τους. Επίσης, επί πολλά χρόνια κυκλοφορούν περιοδικά «ιστορικού» περιεχομένου τα οποία καλλιέργησαν στους αφελείς μια ιστορική υποκουλτούρα πολύ επικίνδυνη καθώς φαίνεται τονώνοντας ένα εθνικό υπερεγώ. Το έμπειρο μάτι διακρίνει π.χ. άμεσες αντιστοιχίες ανάμεσα στους Σπαρτιάτες Οπλίτες και στα Βάφεν Ες Ες. Απίθανα άρθρα για τους Αρχαίους Έλληνες που έχτισαν κρυφές πόλεις σε απρόσιτα μέρη της Γης, τις οποίες κρύβουν οι σκοτεινές δυνάμεις των Σιωνιστών και της Νέας Τάξης. Φιλοχουντικά αφιερώματα παρέα με παλαβές αντιστοιχίσεις με την Πολιτεία του Πλάτωνα. Και φυσικά, τα απαραίτητα δοκίμια αποστράτων αξιωματικών για τους Πελασγούς και το μύθο των Ινδοευρωπαίων. Αυτά τα περιοδικά έχουν αναλογικά σημαντική κυκλοφορία και διαμόρφωσαν, είτε μας αρέσει είτε όχι, αρκετές συνειδήσεις. Σε συνδυασμό δε, με διάφορες τηλεοπτικές εκπομπές περιφερειακών καναλιών όπου ο κάθε απίθανος ερευνητής έχει να διακηρύξει τη δική του συνωμοτική θεωρία για αυτούς που κατατρέχουν τον Ελληνισμό (Μάθετε αυτά που σας κρύβουν! Εμείς σας λέμε την αλήθεια!) καταλαβαίνουμε ότι έχει δημιουργηθεί εδώ και χρόνια μια βάση η οποία εκδήλωσε τον εαυτό της εξαιτίας της οικονομικο-κοινωνικής κατάρρευσης. Δε θα είναι εύκολο να εξαλειφθεί – και δε μιλώ για την οργάνωση αλλά για την ανθρώπινη μαγιά η οποία έχει ποτιστεί με όλες αυτές τις δοξασίες.

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΠΕΛΙΑΣ avatar
    ΠΕΛΙΑΣ 27/09/2013 09:08:50

    Φασισμός =ναζισμός = κουμμουνισμός
    ΟΙ Ελληνες τα έχουν στείλει και τα τρία με αγώνες και αίμα στον αγύριστο.

  2. WY avatar
    WY 27/09/2013 09:24:48

    Ή όποια άνάλυση είναι περιττή,διότι τόν φασισμόν τόν έζησε ό Έλληνας πολίτης στό ##πετσί## του από τό 1981,όταν έδημιουργήθησαν τά πασοκικά τάγματα εφόδου (SA+SS) τών πρασινοφρουρών καί ## άλώνιζαν ## σέ όλα τά επίπεδα/στρώματα τής κοινωνίας (σχολεία,ΑΕΙ,Ι.τομέα/δημόσιο,στρατό,αστυνομία,Τ.V κ.α.).
    Ό Ελληνκός Λαός συγχωρεί (δυστυχώς) αλλά δέν ξεχνά (ευτυχώς).

    • Κυθήριος avatar
      Κυθήριος @ WY 27/09/2013 11:05:11

      Κι ὅμως ἀγαπητέ WY,εἶχα μέχρι τῶρα τήν ἐντύπωση πώς ὁ Ἑλληνικός Λαός ξεχνᾶ (δυστυχῶς) καί δέν συγχωρεῖ (δυστυχῶς)...

      • WY avatar
        WY @ Κυθήριος 27/09/2013 13:54:17

        @@@
        Κυθήριος είπε:
        27/09/2013 στις 11:05 am
        ....................................................................................


        Άν καί διατηρώ σοβαρές έπιφυλάξεις διά τήν άποψίν σου,έν τούτοις τήν σέβομαι απόλυτα!!

  3. ΠΙΛΟΤΟΣ avatar
    ΠΙΛΟΤΟΣ 27/09/2013 10:28:54

    -Τί είναι μπαμπά φασίστας ;
    -Ο Μιχάλης ο γείτονας παιδί μου. Δεν τον βλέπεις που ξυρίζει το κεφάλι του !

  4. βαγόνι avatar
    βαγόνι 27/09/2013 10:45:34

    Φαίλτωρ,
    Ευτύχησες,οι τρείς πρώτοι σχολιασμοί να ανταποκρίνονται
    βαθύτατα στο πνεύμα της ανάρτησης σου, με τη βαθειά Επικούρεια
    και αφανάτιστη λογική που τις διακρίνει....!
    'Οπως και νά'χει,πολύ καλή και παιδαγωγική συμβολή...! keep on!

  5. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 27/09/2013 11:07:42

    Τά πράγματα εἶναι πολύ ἀπλά,ἀλλά καί πολύ περίπλοκα συγχρόνως:
    Χωρίς Θεό,ὅλα ἐπιτρέπονται...

  6. Albert avatar
    Albert 27/09/2013 11:08:33

    Ο φασισμός είναι αυτό που επικρατεί όταν υπάρχει εύφορο έδαφος και ευνοϊκό περιβάλλον.

    Το εύφορο έδαφος δημιουργείται όταν έχει προσπεραστεί (ή ξεχαστεί) ο σεβασμός στη ζωή, στην ελευθερία, και στο δικαίωμα στην ευτυχία.

    Το ευνοϊκό περιβάλλον μπορεί να οφείλεται σε διάφορους λόγους, που αναφέρονται σε αυτό το πολύ καλό άρθρο.

  7. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 27/09/2013 11:42:53

    Καλημέρα. Να σημειώσουμε ότι το εν λόγω βιβλίο του Πάξτον, Ανατομία του Φασισμού, κυκλοφορεί και στα ελληνικά από τις εκδόσεις Κέδρος, σε...κανονική μετάφραση και επιμέλεια της Κατερνίνας Χαλμούκου,για όσους ενδιαφέρονται να εμβαθύνουνπεραιτέρω.

  8. Προφήτης avatar
    Προφήτης 27/09/2013 11:49:38

    Φίλτατε Φαίλτορα, το ερώτημα σήμερα είναι "Τι είναι δημοκρατία;", εννοώντας αυτό το τρέχον αντιπροσωπευτικό πολίτευμα.
    Γιατί ενώ αναζητούμε τον πτερόεντα φασισμό στη σφαίρα των νοητικών διεργασιών δεκάδων παρανοϊκών ή μη, για παράδειγμα στις "ανδροκρατικές και σεξιστικές δομές της αρχαϊκής ομάδας", μια διατύπωση που μυριάδες βλαμμένες φεμινίστριες θα προσυπέγραφαν, παραβλέπουμε ότι η "δημοκρατία" δημεύει την περιουσία και καθιστά δουλοπάροικους το 95% του λαού. Την Καλημέρα μου.

    • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
      Γιάννης Φαίλτωρ @ Προφήτης 27/09/2013 11:56:25

      Δημοκρατία είναι το πολίτευμα εκείνο το οποίο όταν δε λειτουργεί, πυροδοτεί τις δυνάμεις που ενεργοποιούν το φασιμό. Απλά.

      • Προφήτης avatar
        Προφήτης @ Γιάννης Φαίλτωρ 27/09/2013 13:57:17

        Όταν κάτι δεν λειτουργεί είτε επισκευάζεται είτε πετιέται.

        Το πολίτευμα όπου η χειραγωγούμενη από κέντρα οικονομικής ισχύος εκλογική προτίμηση δημιουργεί πλειοψηφίες δεν είναι "δημοκρατία".

        Είναι η απολυταρχία των ολίγων και αθέατων που περιθωριοποιεί τούς πολλούς, γιατί αυτή όντως είναι φασισμός, που στρέφει τις μάζες στο να προτιμήσουν μια αυταρχική διοίκηση, η διακυβέρνηση της οποίας, πιστεύουν, θα λαμβάνει υπόψη τα συμφέροντά τους.

        Τα πολιτεύματα λοιπόν κρίνονται από την διάχυτη δυνατότητα των πολιτών να βρίσκουν το δίκιο τους και ένα μονοπάτι προς την ευημερία, καθώς και από την συλλογική ασφάλεια που ως κρατικές υποστάσεις παρέχουν στους υπηκόους τους.

        Συνεπώς, εδώ βρίσκεται η ένστασή μου και όχι στο περιεχόμενο του εξαιρετικού κειμένου σου, αντί να συζητάμε για φασισμό πρέπει να εξετάζουμε με ποιον τρόπο θα περιοριστούν η ασυδοσία και οικονομική δύναμη των ολίγων. Οι οποίοι ολίγοι ποτέ δεν παραιτούνται οικειοθελώς από τα προνόμια τους. Και ακριβώς για να μην τα απωλέσουν, κατηγορούν τις μάζες σαν "φασιστικές" και τις πολιτικές που επιδιώκουν να τούς περιορίσουν σαν "λαϊκιστικές".
        Βλέπε μεγκα τσανελ.

        Όταν ο Μπόμπολας έχει κηρύξει μια βδομάδα τώρα «πόλεμο κατά του φασισμού», χιλιάδες νοιώθουν ότι πρέπει να γίνουν «φασίστες».

        • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
          Γιάννης Φαίλτωρ @ Προφήτης 27/09/2013 14:29:44

          Και γιατί αυτοί που εναντιώνονται στο Μόμπολα και στην μεταπολιτευτική ελίτ επιλέγουν τα πιθηκοειδή του φυρερίσκου χωρίς μουστάκι για να εκφράσουν την αγανάκτησή τους και το θυμό τους, και όχι κάποιον άλλο πολιτικό φορέα; 36 κόμματα κατήλθαν στις εκλογές του 2012. Αυτό είναι το πολύ σκληρό ερώτημα. Τα λογικά άλματα, κακή μεταπολίτευση = κακό πράγμα η δημοκρατία = ζήτω ο Παναγιώταρος, υποκρύπτουν άλλα πράγματα.

          • Προφήτης avatar
            Προφήτης @ Γιάννης Φαίλτωρ 27/09/2013 15:03:54

            Η πολύ σκληρή απάντηση είναι ότι τα 36 κόμματα δεν εκπροσωπούν τους ψηφοφόρους διότι δεν μπορούν να περιορίσουν τον -κάθε- Μπόμπολα.
            Και αυτό έχει γίνει πασιφανές. Οπότε το επόμενο λογικό άλμα μετά το "Ζήτω ο Παγαγιώταρος" είναι το "Δεν σάς αρέσει η κρίση του λαού; Εκλέξτε άλλον!"

          • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
            Γιάννης Φαίλτωρ @ Προφήτης 27/09/2013 15:13:56

            Χάιδεμα αυτιών τέρμα φίλε μου. Προς όλες τις κατευθύνσεις. Η σκληρή αλήθεια είναι ότι για κάποιους, βγήκε ο φασιστάκος που κρύβανε μέσα τους. Και βρήκανε αυτό που τους εκπροσωπεί πραγματικά. Με γειά τους με χαρά τους.

          • Προφήτης avatar
            Προφήτης @ Γιάννης Φαίλτωρ 27/09/2013 16:19:09

            Η σκληρή αλήθεια είναι ότι η κατάληξη του μεταπολιτευτικού καθεστώτος είναι μια Ελλάδα υπόδουλη και οικονομική φεουδαρχία. Όσοι μπορούν φεύγουν και οι υπόλοιποι πένονται. Η κοινή περιουσία πρώτα λεηλατήθηκε και τώρα ξεπουλιέται. Όποιος συνειδητά ή ασυνείδητα στηρίζει τη φεουδαρχία και την υποτέλεια είναι ο φασίστας της εποχής.

          • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
            Γιάννης Φαίλτωρ @ Προφήτης 27/09/2013 18:09:25

            Μα τα φουσκωμένα παγώνια που το παίζουν ενάντια στο σύστημα είναι το άλλοθί του. Από ποιους χρηματοδοτούνται; Από τη θεια μου τη Μερόπη; Και είναι ιστορικά αποδεδειγμένο ότι τα φασιστικά καθεστώτα με της πραδοσιακές ελιτ σνεργάστηκαν. Και μετά οι αφελείς έλεγαν έκπληκτοι: "Δεν ήξερα. Δεν άκουσα!" Ή μήπως πιστεύει κανείς ότι αν ο Μιχαλολιάκος πάρει την πλειοψηφία θα εξαφανιστεί ο Μπόμπολας. Πλάκα κάνουμε τώρα; Άλλη λύση δεν υπάρχει δηλαδή;

          • Uncle Stgm avatar
            Uncle Stgm @ Προφήτης 27/09/2013 15:24:25

            Το 6 % ή το 15 % δεν είναι "ο Λαός", αλλά το μέρος του λαού που μπήκε στον πειρασμό και "δάγκασε το μήλο".
            Ούτε κάν το 37,4% του NSDAP (1932) δεν ήταν "ο Λαός".
            Άν μάλιστα σκεφτούμε ότι το Προπατορικό αμάρτημα μεταδιδεται κληρονομικά, και θυμηθούμε τι έγινε στην Ελλάδα (και αλλού) 1941 - 1944, ή 1967 - 1973, όλα φαίνονται πολύ πιό καθαρά και ευεξήγητα...

        • MAYRO XABIARI avatar
          MAYRO XABIARI @ Προφήτης 27/09/2013 15:21:20

          Το θέμα είναι ότι η δημοκρατία είναι ανεξάρτητη των υποκειμενικών κρίσεων του όποιου πολίτη. Εσείς μπορείτε να πιστεύετε ότι η σημερινή δημοκρατία είναι χειραγωγούμενη από κέντρα οικονομικής ισχύος που δημιουργούν εκλογική προτίμηση και πλειοψηφίες και γι αυτό δεν είναι “δημοκρατία”, εγώ π.χ. να πιστεύω ότι σε μια αληθινή δημοκρατία, πρέπει να κυβερνούν οι εργάτες καθαριότητας, και οι δυο μας μπορούμε να ψηφίζουμε στις εκλογές που η δημοκρατία κάνει σύμφωνα με τις αντιλήψεις μας αυτές, αλλά κανείς από τους δύο μας δεν έχει δικαίωμα να πιστεύει ότι οι υποκειμενικές μας αντιλήψεις έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα (και άρα πρέπει να ¨επιβάλλονται¨) από τις αντίθετες αντιλήψεις των γειτόνων μας. Αν το πιστεύουμε και ντύνουμε παράνομες ή ανατρεπτικές για το πολίτευμα πράξεις μας με το μανδύα αυτό της απόλυτης αλήθειας, η δημοκρατία έχει δικαίωμα να αμυνθεί και να μας συντρίψει. Ώσπου ο λαός αποφασίσει με νόμιμο τρόπο να αλλάξει πολίτευμα και να πετάξει τη δημοκρατία ή να την επισκευάσει, είμαστε υποχρεωμένοι να υπακούμε στους κανόνες της.

          • Προφήτης avatar
            Προφήτης @ MAYRO XABIARI 27/09/2013 16:29:40

            "Ώσπου ο λαός αποφασίσει με νόμιμο τρόπο να αλλάξει πολίτευμα και να πετάξει τη δημοκρατία"

            Πώς θα ήταν δυνατόν να πετάξει ο λαός τη δημοκρατία με νόμιμο τρόπο;

          • βαγόνι avatar
            βαγόνι @ Προφήτης 27/09/2013 18:35:17

            Διέβης τον Ρουβίκωνα;
            Μπά, δεν το πιστεύω...!
            Μάλλον συγκυριακή έξαρση!

          • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
            Γιάννης Φαίλτωρ @ βαγόνι 27/09/2013 18:46:26

            Είναι φουντωμένος! Let of steam mate!

          • MAYRO XABIARI avatar
            MAYRO XABIARI @ Προφήτης 27/09/2013 19:36:37

            "Όταν κάτι δεν λειτουργεί είτε επισκευάζεται είτε πετιέται." είπατε. Και μια και προσδιορίσατε σαν "πολίτευμα" το "πολίτευμα όπου η χειραγωγούμενη από κέντρα οικονομικής ισχύος εκλογική προτίμηση δημιουργεί πλειοψηφίες" φαντάζομαι ότι υπάρχει συνταγματικός τρόπος να αλλάξει αυτό.
            Αλλά ας πούμε ότι ξεκινάμε με συνταγματική αναθεώρηση, αν και ούτε αυτή είναι απαραίτητη για την "επισκευή ή το πέταμα" αυτού που περιγράψατε σαν πολίτευμα που δεν είναι "δημοκρατία". Ας συμφωνήσουμε πάντως, ότι η υποκειμενική κρίση της πολιτικής κατάστασης και η δια της βίας επιβολή αυτής της κρίσης, αυτό ΕΙΝΑΙ ΦΑΣΙΣΜΟΣ!!

  9. Δημητρης avatar
    Δημητρης 27/09/2013 12:12:01

    Δημοκρατια ειναι η τηρηση του συνταγματος....αν νομιζετε οτι αυτο γινεται σημερα τοτε εχουμε δημοκρατια....αν οχι τοτε την ονομαζουμε οπως θελουμε

    • karasumi avatar
      karasumi @ Δημητρης 27/09/2013 16:43:05

      Το πρόβλημα στο συλλογισμό σου, είναι το "νομίζετε".

  10. Elsa Spartioti avatar
    Elsa Spartioti 27/09/2013 12:30:41

    Άουσβιτς. Η κόλαση επί Γης
    Δημοσιεύτηκε στις 12 Απριλίου 2013 | από paranoid.gr
    Περίπου 11.000 άνθρωποι, στην πλειονότητά τους νεαροί εβραίοι, μετείχαν στην 22η Πορεία των Ζωντανών στο πρώην ναζιστικό στρατόπεδο εξόντωσης Άουσβιτς-Μπίρκεναου, που γίνεται κάθε χρόνο στη μνήμη των εκατομμυρίων εβραίων που εξοντώθηκαν από τους ναζί κατά τον Β” Παγκόσμιο Πόλεμο.
    Το Άουσβιτς ήταν η κόλαση για εβραίους, Ρομά και Σίντι που βρέθηκαν στο στρατόπεδο περνώντας μαρτυρικές στιγμές. Το ναζιστικό σχέδιο εθνοκάθαρσης είχε ως εκτελεστή το συνταγματάρχη των SS, Άντολφ Άιχμαν, ο οποίος διετέλεσε επικεφαλής του Κεντρικού Γραφείου Ασφαλείας του Ράιχ – του βασικού εκτελεστικού οργάνου των σχεδίων εθνοκάθαρσης.Το στρατόπεδο συγκέντρωσης του Άουσβιτς βρισκόταν έξω από την Κρακοβία. Όπως είπαν επιζώντες, όταν περνούσες την πύλη του, ήξερες πως δεν υπήρχε γυρισμός.
    Η εξόντωση των εβραίων, αλλά και των Ρομά και Σίντι που κρατούνταν εκεί, γινόταν κατά βάση στους θαλάμους αερίων. Το αέριο με την κωδική ονομασία «Zyclon B» ήταν ένα εντομοκτόνο που σκότωσε εκατομμύρια θύματα. Εκτός από τους θαλάμους αερίων, υπήρχαν και τα πειράματα σε γυναίκες και παιδιά. Σύμφωνα με τη μαρτυρία της Ανίτα Λάσκερ, που επέζησε από τα βασανιστήρια, «τα πειράματά του στις γυναίκες προκαλούσαν στείρωση. Έκανε σε ανθρώπους πειράματα που γίνονται στα ινδικά χοιρίδια. Αλλά θεωρούσε πως καταλληλότεροι γι′ αυτά ήταν οι εβραίοι. Επίσης, έκανε πειράματα και σε δίδυμα παιδιά, σκίζοντας τις μύτες και τις γλώσσες τους στα δύο». Ένας μεγάλος αριθμός των κρατουμένων πέθανε από την απάνθρωπη καταναγκαστική εργασία.
    Όπως αναφέρει το περιοδικό Spiegel, η υπηρεσία που έχει συσταθεί στη Γερμανία για τον εντοπισμό και τη δίωξη εγκληματιών πολέμου της ναζιστικής εποχής πρόκειται τις επόμενες εβδομάδες να κινήσει τις διαδικασίες για έρευνα σε βάρος 50 ατόμων που έχει θεωρηθεί ότι εργάζονταν ως δεσμοφύλακες ή επόπτες στο στρατόπεδο συγκέντρωσης.
    Νομικός αξιωματούχος της υπηρεσίας, η οποία εδρεύει στο Λούντβιχσμπουργκ, επιβεβαίωσε ότι οι ερευνητές έχουν στη διάθεσή τους τα ονόματα και τα στοιχεία διαμονής των υπόπτων.

    ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΦΑΣΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Ο ΝΑΖΙΣΜΟΣ

  11. X avatar
    X 27/09/2013 12:33:23

    Ο Βασίλης Ραφαηλίδης για το φασισμό :
    «Είναι αδύνατο να εξηγήσουμε το φασιστικό φαινόμενο μόνο με τα δεδομένα της κοινωνιολογίας και της πολιτικής οικονομίας. Σίγουρα στον φασίστα υπάρχει και μια πλευρά καθαρά ψυχολογική, μας αρέσει δεν μας αρέσει ο Βίλχελμ Ράιχ.
    Η άρνηση της ψυχολογίας εδώ είναι εκ του πονηρού. Κάπου βαθιά ή λιγότερο βαθιά μέσα μας πρέπει να κοιμάται ένα φασιστάκι, που το στρίμωξαν εκεί μυριάδες ευνουχισμοί και αποστερήσεις, αρχής γενομένης από τη σεξουαλική αποστέρηση, όπως θέλει να πιστεύει ο Ράιχ, και μαζί-του και ο υπογραφόμενος, που δε θα πάψει να θεωρεί και τον μικρομεσαίο και τον προλετάριο και τον αστό φασίστα σαν ανθρώπους ολικά ευνούχους. Πνευματικά, νοητικά, συναισθηματικά, ενστικτώδικα.
    Ο φασίστας είναι μια μούμια που της φύγαν όλοι οι χυμοί της ζωής, είναι ένας νεκροζώντανος, ένα ζόμπι που πρέπει να ταφεί το ταχύτερο, καταρχήν για λόγους δημόσιας υγείας. Ο φασίστας είναι το άγος και το όνειδος της ράτσας των ανθρώπων, ένα άγος κι ένα όνειδος που ξαπλώνεται σ’ ολόκληρο το ταξικό φάσμα, αλλά που εγκαθίσταται με εντελώς ιδιαίτερη προτίμηση στο κέντρο του, δηλαδή στην περιοχή που καλύπτεται από τον ποικιλότροπο ερμαφροδιτισμό των μικρομεσαίων, απ’ όπου εκπορεύονται ακτινωτά όλες οι συμφορές του κόσμου τούτου.
    Ε, λοιπόν, στην αρχή του ο φασισμός ήταν αυτό που συνεχίζει να είναι και σήμερα. Υπόθεση μιας χούφτας ανώμαλων και ηλιθίων, που αποτέλεσαν το προζύμι που έκανε να φουσκώσει η ανθρώπινη βλακεία και κακοήθεια σ’ όλο το φριχτό της μεγαλείο. Η φασιστική φύτρα ήταν και είναι πάντα το αποτέλεσμα της αμάθειας, της ψυχανωμαλίας, του φόβου, της στέρησης (σ’ όλες τις μορφές της και καταρχήν της σεξουαλικής), της μικρόνοιας, της κακοήθειας, της έλλειψης ειλικρίνειας.
    Ο φασισμός είναι η συνισταμένη όλων των κακών ποιοτήτων του ανθρώπου. Και επειδή η συνισταμένη, σαν γεωμετρική έννοια, ενέχει ήδη μέσα της και την έννοια του κέντρου, είναι πολύ φυσικό ο φασισμός, σαν κοινωνικό πια γεγονός, (και όχι μόνο ψυχολογικό) να εμφανίζεται καταρχήν και κατά κύριο λόγο στη μικρομεσαία περιοχή του κοινωνικοπολιτικού φάσματος.
    Οι μικρομεσαίοι λοιπόν πρέπει να μπαίνουν σε μόνιμη καραντίνα. Διότι είναι η διαρκώς πυορροούσα εστία πολλών και ποικίλων κοινωνικών μολύνσεων, η καταστροφικότερη από τις οποίες είναι ο φασισμός».

    • ΣΤΕΛΙΟΣ avatar
      ΣΤΕΛΙΟΣ @ X 27/09/2013 13:46:59

      ελεος ρε παιδιά ,το Antinews είναι απο τα λίγα σοβαρά blogs, μην το υποβιβάζετε δημοσιέυοντας σχόλια-σεντόνια με διαφορετικά ονόματα (Χ, Εlsa κλπ) με διαφορά τριών λεπτών!!!

      • X avatar
        X @ ΣΤΕΛΙΟΣ 27/09/2013 17:00:49

        Αυτό που λέτε είναι ....αγνή (και πολυφορεμένη πια) κακοήθεια. Αλλά σας συμπονώ γιατί προφανώς θίγεστε προσωπικώς από το περιεχόμενο των σχολίων.

      • Μωβ Ελέφαντας avatar
        Μωβ Ελέφαντας @ ΣΤΕΛΙΟΣ 27/09/2013 17:11:10

        Κάνε κουράγιο σύντροφε Στέλιο και σφίξε τα δόντια. Τα καλύτερα έρχονται. Δε θα προφταίνεις να διαβάζεις τα ....δοξαστικά για τους φασίστες! Τι σημασία έχει αν τα αναρτά ο Μήτσος ή ο Λάκης; Δες την ουσία όσο κι αν πονάει.

        • jgreek avatar
          jgreek @ Μωβ Ελέφαντας 27/09/2013 17:37:40

          Είδες που σε πήρανε χαμπάρι και οι άλλοι;
          @Ελέφαντας.

          • Μωβ Ελέφαντας avatar
            Μωβ Ελέφαντας @ jgreek 27/09/2013 17:43:49

            Είδες που σας πήραμε όλους χαμπάρι πολυπρόσωπα ....μελάτα;

          • Μωβ Ελέφαντας avatar
            Μωβ Ελέφαντας @ jgreek 27/09/2013 17:45:19

            Γελάαααμεεεεεε!!!

          • Μωβ Ελέφαντας avatar
            Μωβ Ελέφαντας @ Μωβ Ελέφαντας 27/09/2013 17:55:11

            Πρόσεχε, γιατί δεν έχεις δει ελέφαντα να κάνει αυτό που λες. Βουνό θα είναι και θα σε πνίξουν ...τα αυτά, κακιασμένε χαζοαυγουλιάρη.
            Γελάααμεεεε!

  12. βαγόνι avatar
    βαγόνι 27/09/2013 13:36:04

    'Oσοι ταύτισαν τη Δημοκρατία με το βρεττανικό parliamentarism-άσε που
    το μετέφεραν και κολοβό στις χώρες τους-,βρέθηκαν μετέωροι στις "δύσκολες"
    περιόδους και αναζήτησαν άγριες παρακαμπτήριους για να ξεφύγουν...τα
    υποκατάστατα φέραν συμφορές....στη "σκοτεινή ήπειρο " μας,τα ζήσαμε....!
    Σίγουρα,είναι εύθραυστο πολίτευμα...έχει πλευρές κοινωνικές,οικονομικές,
    πολιτισμικές που,άν παραβλεφθούν, αρχίζουν οι περιπέτειες....
    Για όλους,και ιδιαίτερα για μάς σ'αυτή τη συγκυρία,παραμένει το θέμα:
    μπορούμε να διορθώσουμε,εκ των ένδον,τα κακώς κείμενα ή θ΄ανοίξουμε
    τίς μπουκαπόρτες κι'ότι ήθελε προκύψει;..... και δεν είναι πρόσφορο να
    εντοπίζεται το πρόβλημα μόνο στους ντόπιους φαιοχίτωνες...εντάξει,είναι η
    πιό οξυμμένη εικόνα, όχι όμως η μοναδική...είναι πολλοί αυτοί που
    χρειάζεται νάρθουν στα συγκαλά τους!
    Εάν είναι έτσι τα πράγματα,έχει κάποιο νόημα ο μικρός βιβλιογραφικός
    οδηγός και οι σημειώσεις του Φαίλτωρα...!

  13. popaia avatar
    popaia 27/09/2013 13:39:55

    Μα καραμικρομεσαίοι είναι νοοτροπιακά όλοι αυτοί οι υστερικοί "αντιφασίστες" των ημερών και αποκλείεται ο Ραφαηλίδης να συμμετείχε στο σύστριγγλο αν ζούσε σήμερα.

    • Μούγκα Μούγκα avatar
      Μούγκα Μούγκα @ popaia 27/09/2013 15:23:02

      Πληγωμένη ψηφοφόρος κι εσείς;

  14. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 27/09/2013 15:16:14

    Τείνω προς την άποψη ότι η ερμηνεία της Άρεντ, άν και γενικευτική, είναι η πιό εύστοχη και με το μεγαλύτερο ερμηνευτικό βάθος.
    Ο φασισμός και τα συναφή (π.χ. ο νεότερος ισλαμικός καταστροφικός και αυτο-καταστροφικός εξτρεμισμός) ειναι φαινόμενο της νεωτερικότητας, και μάλιστα μιας σπρωγμένης στα άκρα νεωτερικότητας.
    "Γήπεδό" του είναι μόνον η εξατομικευμένη μαζική κοινωνία, η χωρίς δεσμεύσεις παραδοσιακές ή κοινοτικές. Δύναμή του μπορεί να είναι μόνον ο εκριζωμένος όχλος, ο αποσπασμένος από κάθε κοινωνικό, διανοητικό ή ηθικό αγκυροβόλιο.
    Το κακό γίνεται κοινότοπο και ηθικα ουδέτερο όταν χάνονται οι κανονιστικές δεσμεύσεις.
    Στην "Ιλιάδα", στην ¨Αινειάδα", στον Σοφοκλή, στον "Beowulf", στα σκοτεινά οράματα του Hieronynous Bosch, στις τραγωδίες του Σαίκσπηρ, υπάρχουν όργια βίας και σφαγής, αλλά πουθενά το Κακό δεν δείχνεται κοινότοπο, ψυχρό και ουδέτερο. Το Κακό είναι πάντοτε το Κακό, παρεκτροπή απο το Αληθές και Αγαθόν, δηλαδή παρεκτροπή από την Φύση. Ο δράστης άνθρωπος είναι κακός γιατί τον εξουσιάζουν οι κακοί δαίμονές του.
    Μόνον στην εντελώς απομαγευμένη, όψιμη νεωτερικότητα του 20ού αιώνα, το Κακό γίνεται κοινότοπο, μια "φυσική κατάσταση" μέσα στις άλλες, όπως το νερό μπορεί να είναι υγρό, ατμός ή πάγος αλλά πάντα είναι νερό. ¨Οπως στην πραγματικότητα, έτσι κοινότοπο δείχνεται και στην αναπαράσταση της, σε ακραίες αποδομητικές εκδοχές της νεοτερικής τέχνης.
    Η παρεκτροπή απο το Αληθές και Αγαθόν είναι ιστορικό φαινόμενο.
    Το Κακό είναι παράγωγο της Ιστορίας, όχι ιδιότητα της Φύσης - και εδώ η κοινωνιολογία και η φιλοσοφία συναντά παραβολικά την "Γένεση", την Παρεκτροπή μέσω της συμπαιγνίας ελεύθερης βούλησης και "Δαίμονα", τον διωγμό από τον Παράδεισο.
    Αλλά και την δυνατότητα της Επανόρθωσης, πάλι μέσω της ελεύθερης βούλησης: "Κάποτε είμαστε φύση, και τώρα ο πολιτισμός μας πρέπει και πάλι να μας ξαναφέρει στη φύση από το δρόμο του Λόγου και της ελευθερίας" (Φρειδερίκος Σίλλερ).

    • Uncle Stgm avatar
      Uncle Stgm @ Uncle Stgm 27/09/2013 16:43:35

      Η ιστορία ως καταστροφή και η ποιητική της επανόρθωσης
      h**p://nigromont.wordpress.com/2013/02/23/%cf%86%cf%81%ce%b5%ce%b9%ce%b4%ce%b5%cf%81%ce%af%ce%ba%ce%bf%cf%82-%cf%83%ce%af%ce%bb%ce%bb%ce%b5%cf%81-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%bf%cf%85%ce%af%ce%bb%ce%bb%ce%b9%ce%b1%ce%bc-%ce%bf%cf%85%ce%ad%cf%81/

    • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
      Γιάννης Φαίλτωρ @ Uncle Stgm 27/09/2013 17:32:41

      Την κοινοτυπία του κακού την περιγράφει πολύ ωραία στο βιβλίο της "Ο Άιχμαν στην Ιερουσαλήμ", το οποίο ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων από τη μεριά των Εβραίων. Ήταν η απομάγευση του Κακού. Ο Άιχμαν δεν ήταν τίποτε άλλο παρά ένας κοινός ανθρωπάκος, ανίκανος να σκεφτεί τις συνέπειες των πράξεών του, ο οποίος ακολουθούσε πιστά τις εντολές της γραφειοκρατίας υπακούωντας σε ένα απροδιόριστο υψηλό καθήκον το οποίο υπερίσχειε κάθε νόμου.

  15. popaia avatar
    popaia 27/09/2013 15:53:58

    Αντιπαρέρχομαι.

  16. Μούγκα Μούγκα avatar
    Μούγκα Μούγκα 27/09/2013 16:03:59

    Σ΄εμένα απευθύνεται το ερώτημα ή στον εαυτό σου; Στάνταρ 2 ε; Να μη ρωτήσω αν είσαι ακόμη πληγωμένος, περιττό. Γυρνάς πέρα δώθε στα άρθρα και μυξοκλαίς μέρες τώρα.
    Γνωστός κλουβιοαύγουλος!

  17. Johny avatar
    Johny 27/09/2013 22:33:23

    Φασισμός είναι το αντίθετο αυτού που "εγώ" θεωρώ δημοκρατία έστω και αν η δική μου "δημοκρατία" είναι περισσότερο φασιστική από αυτό που "εγώ" θεωρώ φασισμό.

    Τα παραδείγματα άπειρα στην εποχή μας για κάθε αντικειμενικό ερευνητή του φαινομένου.
    Παραδείγματος χάριν
    για το ΚΚΕ φασισμός είναι η δεξιά και η πιο δεξιότερη δεξιά
    για τους αριστερούς η Χρυσή Αυγή
    για τους δεξιούς δημοκράτες το ΚΚΕ και η Χρυσή Αυγή
    για την Χρυσή Αυγή "τα κομμούνια"
    για τον ανταρσυα η νδπασοκοκυβέρνηση και δεξιότερα
    για τους ΑΝΕΛ οι τραπεζίτες
    για τους ισραηλινούς οι ναζιστές
    για τους παλαιστίνιους οι ισραηλινοί
    για τους αμερικάνους οι Ιρανοί
    για τους Ιρανούς οι δυτικοί
    κοκ.

    Για μένα φασισμός είναι η κάθε προσπάθεια να επιβάλλω διά της βίας ή με οποιοδήποτε άλλο μέσον (κολακεία, απειλή, χρηματισμό κλπ) την δική μου θέληση ή άποψη σε οποιονδήποτε άλλον άνθρωπο έστω και αν αυτός είναι το παιδί μου, η γυναίκα μου, ο γείτονας, ο συμπολίτης, ο υφιστάμενός μου κλπ κλπ.

    Φασισμός είναι μια στάση ζωής προς τους συνανθρώπους μου και όχι ένας συγκεκριμένος πολιτικός χώρος.
    Αυτή η φασιστική στάση τους ενός όταν γενικευτεί και ο "ένας" γίνει ένα σεβαστό ποσοστό του συνόλου της κοινωνίας ως αποτέλεσμα μας προκύπτουν καθεστώτα φασιστικά άσχετα βέβαια με το προσωπείο με το οποίο αυτοπροσδιορίζονται.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.