25/09/2012 12:50
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τι απαντούν τα ΕΛΠΕ για την έκθεση του ΔΝΤ

Σάλο στο χώρο της αγοράς καυσίμων, έχει προκαλέσει η έκθεση του ΔΝΤ την οποία δημοσίευσε η Wall Street Journal η οποία αναφέρει ότι οι Έλληνες πληρώνουν από την τσέπη τους 1 δις δολάρια το χρόνο επειδή δεν υπάρχει ανταγωνισμός.

Το δημοσίευμα αναφερόταν στο Μότορ Οιλ και τα ΕΛΠΕ γεγονός που προκάλεσε τις έντονες αντιδράσεις των επιχειρήσεων για τα δημοσίευμα. Σε ανακοίνωσή τους τα Ελληνικά Πετρέλαια, διαψεύδουν τα στοιχεία που χρησιμοποίησε το ΔΝΤ και έβγαλε τα συγκεκριμένα συμπεράσματα. Τα ΕΛΠΕ χαρακτηρίζουν ανυπόστατους τους ισχυρισμούς ότι η έλλειψη ανταγωνισμού στην αγορά κοστίζει 1 δισ. ευρώ.  Στην ανακοίνωση αναφέρεται συγκεκριμένα:

- Ο ισχυρισμός ότι – δήθεν – οι Έλληνες καταναλωτές επιβαρύνονται με €1 δισ. ετησίως είναι παντελώς αναληθής και στηρίζεται σε πρόχειρη ανάλυση και λανθασμένους υπολογισμούς. Η δήθεν «επιβάρυνση»  προκύπτει  από το γεγονός ότι, ο αναλυτής χρησιμοποίησε μια εσφαλμένη προ φόρων τιμή για το πετρέλαιο θέρμανσης, υπερτιμημένη κατά €367/m3 έναντι της πραγματικής. Προφανώς, αυτό συνέβη διότι ο αναλυτής χρησιμοποίησε λιανικές τιμές Σεπτεμβρίου 2012, αλλά αφαίρεσε τον μειωμένο Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης που ισχύει μόνο τους χειμερινούς μήνες και είναι 7 φορές χαμηλότερος. Αυτή η λανθασμένη προ φόρων τιμή, πολλαπλασιαζόμενη με το σύνολο της ετήσιας εγχώριας κατανάλωσης σε πετρέλαιο θέρμανσης, έχει σαν αποτέλεσμα υπολογισμό πλασματικής «επιβάρυνσης» €1 δισ. τον χρόνο. Στην πραγματικότητα, ο Έλληνας καταναλωτής πληρώνει προ φόρων για το πετρέλαιο θέρμανσης τιμή αντίστοιχη με τον μέσο όρο των 27 χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

- Το άρθρο αναφέρει επίσης ότι, λόγω της «έλλειψης ανταγωνισμού», οι Έλληνες  καταναλωτές πληρώνουν πολύ ακριβά την αμόλυβδη βενζίνη. Η αλήθεια είναι ότι οι υψηλές τιμές προκύπτουν από τον ιδιαίτερα αυξημένο Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης και τον ΦΠΑ 23% που εφαρμόστηκαν το 2010. Οι προ φόρων λιανικές τιμές για την αμόλυβδη βενζίνη στην Ελλάδα κυμαίνονται κοντά στον μέσο όρο των χωρών της Ευρωζώνης. Και αυτό παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα, λόγω της γεωμορφολογίας της, έχει υψηλότερο κόστος διακίνησης.

- Ακόμη, το άρθρο κάνει αναφορά στη δήθεν έλλειψη ανταγωνισμού στην Ελληνική αγορά καυσίμων. Πρόκειται για μια επαναλαμβανόμενη παρανόηση καθ’ ό,τι, παρά το μικρό της μέγεθος, η Ελληνική αγορά καυσίμων χαρακτηρίζεται από έντονο ανταγωνισμό. Συγκεκριμένα, στην Ελλάδα υπάρχουν δυο εταιρείες διύλισης όταν, σε άλλες μικρές Ευρωπαϊκές χώρες (Αυστρία, Ουγγαρία, Βουλγαρία, Ιρλανδία, Πορτογαλία, Φινλανδία, Σλοβακία, Λιθουανία, Τσεχία, Σλοβενία, Κύπρος, Μάλτα), λειτουργεί μια ή καμία εταιρεία διύλισης. Επίσης, στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται 19 εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών, εκ των οποίων οι 13 είναι εντελώς ανεξάρτητες από τους δυο ομίλους που διαθέτουν διυλιστήρια. Ακόμη, λειτουργούν 6.500 πρατήρια καυσίμων, αριθμός υψηλότερος ακόμα και από πολύ μεγαλύτερες Ευρωπαϊκές αγορές, με συνέπεια ο αριθμός πρατηρίων ανά 1.000 κατοίκους ή ανά 1.000 αυτοκίνητα να είναι υπερδιπλάσιος του Ευρωπαϊκού μέσου όρου και ο υψηλότερος στην Ευρώπη.

- Επίσης, εδώ και πολλά χρόνια δεν υφίσταται απολύτως καμία νομοθετική ρύθμιση που να απαγορεύει τις εισαγωγές καυσίμων από τις εταιρείες εμπορίας στην Ελλάδα. Οι χαμηλές εισαγωγές καυσίμων στη χώρα μας οφείλονται αποκλειστικά στις ανταγωνιστικές τιμές διάθεσης των προϊόντων από τα εγχώρια διυλιστήρια και όχι σε δήθεν περιορισμό αποθηκευτικών χώρων, όπως συχνά αναφέρεται.

 Συνεπώς, η έκθεση που επικαλείται η WSJ και αποδίδεται από αυτήν στο ΔΝΤ περιέχει σοβαρές ανακρίβειες και οι ισχυρισμοί περί δήθεν έλλειψης ανταγωνισμού και περί δήθεν κερδοσκοπίας στην Ελληνική αγορά καυσίμων δεν ευσταθούν. Απ’ εναντίας, οι φερόμενες ως προτεινόμενες «λύσεις» είναι μάλλον προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης του φαινομένου της λαθρεμπορίας. Η χρονίζουσα μη επίλυση των προβλημάτων που το λαθρεμπόριο δημιουργεί, στερεί το Ελληνικό Δημόσιο από επί πλέον €500 εκ.  ετησίως, σε ΕΦΚ και ΦΠΑ.

 Τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ πλήττονται από τέτοιες ανυπόστατες και ανακριβείς θέσεις και επιφυλάσσονται να προβούν σε όλες τις ενδεικνυόμενες νόμιμες ενέργειες για την προστασία της φήμης τους

ΣΧΟΛΙΑ

  1. VASILIS avatar
    VASILIS 25/09/2012 13:20:24

    Η απάντηση των ΕΛΠΕ δεν δίνει απαντήσεις σε όλα όσα αναφέρονται στο δημοσίευμα.
    1. Υπάρχουν αποτρεπτικές διατάξεις ώστε να ενταθεί ο ανταγωνισμός? Ναί η Όχι
    2. Οι αναφορές σε συνδικαλιστές και τελωνεία γιατί πέρασαν απαρατήρητες? Ισχύουν όσα ισχυρίζεται το δημοσίευμα? Ναί ή Όχι.
    3. Από τα αποτελέσματα των χρήσεων των δύο επιχειρήσεων προκύπτει ότι έχουν σαφώς μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους σε σχέση με το μέσο όρο των υπολοίπων στην Ευρώπη? Ναί ή Όχι.
    4. Η απάντηση των ΕΛΠΕ έχει σταλεί στην WSJ, στα τεχνικά κλιμάκια της τρόικα και στο ΔΝΤ που επικαλείται η εφημερίδα? Ναί ή Όχι.
    5. Αν δεν έχει σταλεί η απάντηση στους προαναφερόμενους γιατί δεν έγινε αυτό. Μας θεωρούν ιθαγενείς? Ναί η Όχι

    Αν δεν δοθεί απάντηση και στα παραπάνω ερωτήματα δικαιούται κάποιος να θεωρεήσει αληθές το δημοσίευμα.

    ΥΓ. Όσοι πιστεύουν ότι ο Πρωθυπουργός της χώρας έχει χαρακτηριστικά προηγούμενων Πρωθυπουργών κάνει λάθος. Τον τρόπο και τον χρόνο που θα γίνουν αλλαγές τον επιλέγει ο ίδιος προς το συμφέρον της χώρας και των πολιτών. Το μόνο που είναι σίγουρο είναι ότι είναι "αγύριστο κεφάλι" για τα σημαντικά και αυτό μας αρέσει.

  2. Τί να λέμε; avatar
    Τί να λέμε; 25/09/2012 14:08:06

    Τώρα αντιλαμβάνεστε ποιοί θα χάσουν από τις μεταρρυθμίσεις, και ποιοί αντιστέκονται στην παρουσία της Τρόϊκας...διαμέσω των Μέσων Ενημέρωσης που ελέγχουν και της επιρροής τους οριζοντίως σε όλα τα υπάρχοντα κόμματα...

  3. Χωρις Μασκα avatar
    Χωρις Μασκα 25/09/2012 15:58:30

    Aληθεύει αυτό που έφτασε στα αυτιά μου για τους τερατώδεις μισθούς των
    στελεχών στα ΕΛ.ΠΕ.Θα άξιζε κάποιος να το ψάξει και να μάθουμε κι εμείς
    οι κοινοί θνητοί που παλεύουμε καθημερινά.

  4. ΟΥΦΟ avatar
    ΟΥΦΟ 25/09/2012 16:36:12

    καποτε ειχαμε 4 διυλυστηρια στην Ελλαδα ! Το ΠΑΣΟΚ επι Ανδρεα κρατικοποιησε το διυληστηριο της ESSO (PAPPAS) στη Θεσαλονικη και ο ΣΗΜΙΤΗΣ ενωσε την Πετρολα με τα ΕΛΠΕ!!!

  5. new age avatar
    new age 25/09/2012 18:19:41

    @χωρις μασκα,
    γραψε σε μια μηχανη αναζητησης "μισθοι στα ελπε" και θα ....φρίξεις!

  6. δημης avatar
    δημης 25/09/2012 19:20:10

    " Το άρθρο αναφέρει επίσης ότι, λόγω της «έλλειψης ανταγωνισμού», οι Έλληνες καταναλωτές πληρώνουν πολύ ακριβά την αμόλυβδη βενζίνη. Η αλήθεια είναι ότι οι υψηλές τιμές προκύπτουν από τον ιδιαίτερα αυξημένο Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης και τον ΦΠΑ 23% που εφαρμόστηκαν το 2010. Οι προ φόρων λιανικές τιμές για την αμόλυβδη βενζίνη στην Ελλάδα κυμαίνονται κοντά στον μέσο όρο των χωρών της Ευρωζώνης. Και αυτό παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα, λόγω της γεωμορφολογίας της, έχει υψηλότερο κόστος διακίνησης."
    ΙΔΟΥ.....ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΤΟΥ...ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΠΑΝΤΑ .....ΤΟΥΩ ΥΓΙΟΥΣ ΚΟΜΑΤΙΟΥ...
    ΑΛΛΑ ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΥΟ ΑΡΑΔΕΣ ...ΣΠΑΖΟΥΝ ΚΟΚΚΑΛΑ......
    ΔΗΛ ΚΥΡΙΟΙ....Η ΒΡΕΤΤΑΝΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΝΗΣΙΑ ΟΙ...ΑΛΠΕΙΣ ΠΑΛΙ ΣΥΝΙΣΤΟΥΝ ΠΕΔΙΑΔΕΣ.....ΠΕΔΙΑΔΕΣ ΟΜΑΛΕΣ.....
    ΟΤΙ ΠΕΙΤΕ ....ΟΤΙ ΠΕΙΤΕ....

  7. chris avatar
    chris 26/09/2012 19:17:40

    Αυστρία, Ουγγαρία, Βουλγαρία, Ιρλανδία, Πορτογαλία, Φινλανδία, Σλοβακία, Λιθουανία, Τσεχία, Σλοβενία έχουν όλα δίκτυο φυσικού αερίου.

    αν το Ελληνικό κράτος νοιαζόταν για τους πολίτες του,θα φρόντιζε κι αυτό τις τελευταίες δεκαετίες να είχε φτιάξει δίκτυο φυσικού αερίου (ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ)έτσι θα υπήρχε ανταγωνισμός και θα πέφταν και οι τιμές ,και θα πληρώναμε τα μισά όπως και οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι.
    Δυστυχώς όμως ο καπετιάνος επιχειρηματίας της Ροδεσίας και ο υιος Λάτσης δεν το επέτρεπαν γιατί θα σήμανε την μείωση των κερδών τους κατά μεγάλο βαθμό
    έτσι για ακόμη μία φορά ο Έλληνας χρυσοπληρώνει και οι άλλοι δύο γίνονται όλο και πιο πλούσιοι.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.