#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
02/04/2011 14:59
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τετέλεσται: Ταχεία αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους ζητά το ΔΝΤ



Τετέλεσται. Ο Γολγοθάς και η Σταύρωση της ελληνικής οικονομίας από πέρυσι, δυστυχώς πολύ δύσκολα θα έχει την ευνοϊκή κατάληξη που γνωρίζουμε από την ιστορία. Δηλαδή, την Ανάσταση.

Δυστυχώς και όλοι εκείνοι που μέχρι σήμερα μας οδηγούσαν στα συνεχή Μνημόνια, πλέον έχουν μετατραπεί σε… Πόντιοι Πιλάτοι. Η κυβέρνηση που δεν μπορεί να βρει λύσεις, ανίκανη να διαχειριστεί το πρόβλημα, κατώτερη των περιστάσεων, περιμένει το από μηχανής θεό.

Και οι δανειστές μας που αφού μας στρίμωξαν, μας οδήγησαν σε απίστευτο δανεισμό με αντάλλαγμα πολύ σκληρά μέτρα τώρα μας εγκαταλείπουν.

Η προδημοσίευση ρεπορτάζ του γερμανικού περιοδικού Spiegel, σύμφωνα με το οποίο το ΔΝΤ ζητά ταχεία αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους τα λέει όλα και  έρχεται σε συνέχεια του άρθρου του Economist που μας προέτρεπε να αποδεχθούμε τη χρεοκοπία μας.

 

Το Spiegel επικαλείται ανώτατους αξιωματούχους του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, αυτών δηλαδή που μας έλεγαν πέρυσι να πάμε στην αγκαλιά τους για να σωθούμε.

Τα υψηλόβαθμα στελέχη του ΔΝΤ λένε τώρα ότι η Ελλάδα πρέπει να πάει σε αναδιάρθρωση χρέους, άποψη που έχουν ήδη πει και σε εκπροσώπους ευρωπαϊκών κυβερνήσεων.

Φαίνεται λοιπόν ότι ούτε το ίδιο το Ταμείο πιστεύει ότι η χώρα μπορεί να αντέξει με χρέος πάνω από 150% και ζητά άμεσα αναδιάρθρωση με διάφορους τρόπους. Με κούρεμα ομολόγων, με επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής και με μείωση των τοκοχρεωλυσίων.

Υπενθυμίζεται ότι λίγες ημέρες πριν ο Στρος Καν έλεγε ότι η Ελλάδα πιστεύει ότι θα μπορεί να πληρώσει τα χρέη της.

Η αλλαγή στα πιστεύω του ΔΝΤ είναι εμφανής καθώς βλέπουν ότι το πρόβλημα διογκώνεται και δε μαζεύεται με τίποτε. Φυσικά οι μεγάλες ευθύνες είναι και δικές του και της κυβέρνησης που από πέρυσι μας παραμύθιαζε ότι η προσφυγή στο ΔΝΤ θα μας έβγαζε από την κρίση.

Τώρα, λοιπόν, η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο και η αναδιάρθρωση χρέους είναι αναπόφευκτη. Μήπως θα πρέπει να αρχίσουμε να αναρωτιόμαστε αν έπρεπε να το είχαμε κάνει αυτό προτού πάρουμε το δάνειο των 110 δις ευρώ;

Εν πάση περιπτώσει, το κλίμα και μέσα στην κυβέρνηση, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι βαρύ κι ασήκωτο. Φαίνεται να έχουν αποδεχθεί την πλήρη αποτυχία τους και προσπαθούν να προετοιμάσουν τον κόσμο για ότι έρχεται. Είναι επίσης απογοητευμένοι επειδή θα πρέπει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ να υπογράψει μια αναδιάρθρωση, δηλαδή μια χρεοκοπία. Μετά τον Χ. Τρικούπη θα μείνει στην ιστορία και ο Γ. Παπανδρέου μόλις πει το «δυστυχώς επτωχεύσαμεν».

Το ζήτημα είναι τι σημαίνει αναδιάρθρωση για τον κόσμο. Αν και προς ώρας μάλλον η χώρα θα μείνει στο ευρώ (διότι κάτι άλλο διαφορετικό θα διέλυε την ευρωζώνη) οι επιπτώσεις θα είναι οδυνηρές και το σενάριο εφιαλτικό.

Αν ξεκινήσει κούρεμα σημαίνει ότι οι πιστωτές μας θα αποδεχθούν να πάρουν λιγότερα χρήματα πίσω, οπότε θα κλείσουν οι αγορές για την Ελλάδα για πάντα. Ωστόσο, οι ελληνικές τράπεζες που διαθέτουν πάνω από 55 δις σε ελληνικά ομόλογα, μέσα σε μια νύχτα θα υποστούν τεράστιες ζημιές και ενδεχομένως θα καταρρεύσουν.

Αυτό σημαίνει ότι θα πάψουν να δίνουν δάνεια, να χρηματοδοτούν νοικοκυριά και επιχειρήσεις, θα βάλουν πλαφόν στις αναλήψεις σε μια προσπάθεια να περιορίσουν τον πανικό στα γκισέ. Θα καταρρεύσουν, και ταμεία και επιχειρήσεις που στηρίζονται στις τράπεζες.

Οι πολίτες θα υποστούν τεράστιο σοκ αφού πολλοί θα χάσουν τις δουλειές τους, άλλοι δε θα μπορούν να πάρουν το μισθό ή τη σύνταξή τους.

Και μέσα σε όλα αυτά η χώρα θα πάει σε πολύ σκληρή και παρατεταμένη περίοδο λιτότητας και επομένως και φτώχειας.

Για να μην είμαστε μάντεις κακών, ελπίζουμε να μη γίνουν όλα αυτά, αλλά δυστυχώς ακόμη και τα πρόσωπα των υπουργών μαρτυρούν το αντίθετο. Κι αν υπάρχει μια ελπίδα για την Ανάσταση, κάπου μετά από χρόνια, καλό είναι ο Γολγοθάς να μην κρατήσει τόσο πολύ.

«Καμία πιθανότητα αναδιάρθρωσης του χρέους»

Ο Έλληνας υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου απέκλεισε  την πιθανότητα αναδιάρθρωσης του ελληνικού χρέους. "Δεν υπάρχει καμία απολύτως πιθανότητα αναδιάρθρωσης του ελληνικού χρέους", δήλωσε ο κ. Παπακωνσταντίνου στο πρακτορείο Reuters όταν ρωτήθηκε σχετικά με το άρθρο του γερμανικού περιοδικού Spiegel το οποίο αναφέρει ότι το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) πιέζει την Ελλάδα να προχωρήσει σύντομα σε αναδιάρθρωση.





ΔΝΤ: Όχι σε αναδιάρθρωση χρέους

Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο διέψευσε άρθρο του περιοδικού Der Spiegel το οποίο ανέφερε ότι η Ελλάδα δέχεται πιέσεις από το ΔΝΤ για να προχωρήσει σε αναδιάρθρωση του χρέους. "Οπως έχουμε πει επανειλημμένως, το ΔΝΤ υποστηρίζει τη θέση της κυβέρνησης όσον αφορά τη μη αναδιάρθρωση χρέους και την αποφασιστικότητά της να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της", δήλωσε εκπρόσωπος του ΔΝΤ στο Reuters.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Enzo avatar
    Enzo 02/04/2011 15:05:10

    συγχαρητηρια στους Γιωργηδες!

  2. Panagiotis anagnostopoulos avatar
    Panagiotis anagnostopoulos 02/04/2011 15:05:19

    Η πολιτική είναι ένα μίγμα απίστευτου θράσους, αυθάδους ανεπάρκειας, κοροϊδίας των πολιτών, ανικανότητας, εμπορίου με ξένα χρήματα και χρηματισμού, εις βάρος του δημοσίου…… Ουσιαστικά ένας άνθρωπος ωριμάζει, όταν παύει πια να επιβιώνει με τη βοήθεια των γονέων του – όταν αναλαμβάνει δηλαδή μόνος του όλες τις ευθύνες του. Αντίστοιχα, ένας Πολίτης ωριμάζει, όταν παύει να πιστεύει ότι οι πολιτικοί έχουν τη δυνατότητα να λύσουν τα προβλήματα του – όπως επίσης όχι τα προβλήματα των υπολοίπων ανθρώπων (άπό το http://www.casss.gr/PressCenter/Articles/2321.aspx )

  3. Aris. A avatar
    Aris. A 02/04/2011 15:10:22

    Χρειάζεται να γραφτεί ένα αναλυτικό άρθρο από τους γνώστες για το τι σημαίνει αναδιάρθρωση και ποιές θα είναι οι επιπτώσεις της.

    • H pena tis orghs avatar
      H pena tis orghs @ Aris. A 02/04/2011 17:08:22

      Πράγματι. Βρείτε κάποιον οικονομολόγο να μας αναλύσει τις επιπτώσεις στην καθημερινότητα μας. Και με απλά λόγια για να το καταλάβουμε.

    • rally monkey avatar
      rally monkey @ Aris. A 03/04/2011 03:40:55

      χρειαζεσαι οντως οικονομολογο για να μας πει τι σημαινει να χρεωκοπησει η τραπεζα οπου εχεις τις καταθεσεις σου?
      το θεμα αναδιαρθρωσης (μηχανισμος, επιπτωσεις κλπ) σιγουρα δεν ειναι ουτε απλο, ουτε ειναι cookie cutter (που λεμε και στα χωρια μας)
      καθε περιπτωση διαφορετικη ..οποτε οποιος και να πει ο'τιδηποτε δεν μπορει να αποφυγει την σπεκουλα.
      Καποια πραγματα ομως ειναι στανταρντ ποιος τελικα θα πληρωσει τη νυφη,
      Σε τελειως θεωρητικο επιπεδο - η αναδιαρθρωση ειναι προαιρετικο δικαιωμα του κυριαρχου κρατους και συνηθως τα κρατη κανουν τα παντα για να την αποφυγουν να το εξασκησουν γιατι απ'αξ και συμβει προκαλει μη-αντιστρεπτες μεταβολες -αυτο απο μονο του κατι πρεπει να μας λεει.
      Οσο εισαι 'εκτος' το παλευεις - και στη δικη μας περιπτωση η λυση του προβληματος της Ελλαδας εχει περισσοτερο πολιτικη παρα οικονομικη διασταση.

  4. King Leonidas avatar
    King Leonidas 02/04/2011 15:18:02

    Όπως γραφει και το πρωτοσέλιδο μιας εφημερίδας σήμερα, οι θυσίες του Ελληνικού λαου πάνε χαμένες. Όλα γίνονται για το τίποτα. Αποτέλεσμα μηδέν. Κρίμα για την χωρα.

    • Misha avatar
      Misha @ King Leonidas 02/04/2011 16:12:52

      Aποτέλεσμα;
      Η ΥΠΟΘΗΚΕΥΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑ ΤΟΥ ΚΑΤΟΧΙΚΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ των άνευ αντικρύσματος χρεωγράφων με ενυπόθηκες και κατά το αγγλικό δίκαιο συμφωνίες που υπέγραψε ο ΓΑΠ.

      Τη γκιλοτίνα που δουλευε ένα φεγγάρι στ Ανάπλι , την έχουμε φυλάξει κάπου;

      • abyssus avatar
        abyssus @ Misha 03/04/2011 11:53:23

        Και πρώτο πρώτο θα πρέπει να περάσει το γράμμα "π": Προβόπουλος, Παπανδρέου, Παπακωνσταντίνου και φυσικά η μεγάλη δοκιμασία για το μηχάνημα, ο τρισμέγιστος Πάγκαλος. Η λίστα βέβαια θα μακρύνει πολύ αλλά το π είναι απαραίτητο.

  5. koinos_nous avatar
    koinos_nous 02/04/2011 15:21:42

    Δεν βγαινει ο λογαριασμος ?
    Σωπα καλε, τωρα το καταλαβατε?
    Εναν περιπτερα να ρωταγατε θα σας το ελεγε ΜΑΚΑΚΕΣ.
    (προφανως το ηξεραν και αυτοι απλα επρεπε να μας στιψουν πρωτα).

  6. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 02/04/2011 15:22:29

    Φαντασου.. φωναζει το ΔΝΤ με 30/110 Δις Δανειο !!! αχχαχαα
    θελουν να αυξησουν τα CDS καθε ΣΚ το ιδιο γινεται!! πανω απο 1000 τη Δευτερα και ολοι στις καλτσες...
    μετα θα μας κουρεψουν, θα ξεφορτωσουν CDS και θα βγαλουν χ 5 οσα λενε οτι εχασαν !!!! χ 5!! περι τα 100 Δις Δολλαρια κερδη απο CDS υπολογιζω!!
    Περσυ εγραψα.. εξοδος απο ευρω overnight!! και μεσα παλι με νεα ισοτιμια... Προφητης ειναι αλλος εδω μεσα... ( που εισαι ρε φιλε?? ) αλλα ανταυτου μιλω κ εγω !

    Μουσα Κουσα/ Λοντον/ να χαμε να λεγαμε...

    ΠΠ

  7. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 02/04/2011 15:24:34

    Τα δανεια του Μεγαρου 95+100=295 θα κουρευτουν?? χαχαχααααααααααααααα
    τι εργο παιζει?? Ο κουρεας της Σεβιλλης??? η Λεωφορος των Κυκνων??
    Οι εργολαβοι το θα γινουν?? για λυπηση!! κουρεμενους δρομους θα εχουμε...

    ΠΠ

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 02/04/2011 15:42:38

      Black Swan παίζει...

      • ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
        ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ @ αλλενάκι 02/04/2011 15:57:33

        "Μάθημα σολφέζ" στο Μέγαρο
        Ξανά μαζί ύστερα από 34 χρόνια!

        Για να τιμήσουν την ιστορική συνεργασία τους με τον Γιώργο Χατζηνάσιο και το «Μάθημα σολφέζ» θα συναντηθούν και πάλι στην ίδια σκηνή η Μαριάννα Τόλη, ο Πασχάλης, ο Ρόμπερτ Ουίλιαμς και η Μπέσσυ Αργυράκη.

        Η μουσική παράσταση θα δοθεί το Σάββατο 9 Απριλίου, στις 8.30 μ.μ., στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

        ΠΠ

    • Βερενίκη avatar
      Βερενίκη @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 02/04/2011 16:45:17

      Στα δάνεια του Μεγάρου εισαι ακόμα? Τα 3,6 εκ του ΟΠΑΠ με νετολή Γερουλάνου στο Μουσείο Μπενάκη δε σου λένε τίποτα? Με τη μαμά του πρόεδρο της επιτροπής για βυζαντινή λέκεθση στις ΗΠΑ το 2013?
      http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=262649

  8. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 02/04/2011 15:25:21

    Για φαντάσου. Φαίνεται τελικά ότι το πολύ μεγάλο χρέος δεν το καταπολεμάς δημιουργώντας ακόμη μεγαλύτερο χρέος.

  9. asa avatar
    asa 02/04/2011 15:30:08

    Για την αναδιάρθρωση που λες αναλυτικά δες εδω http://www.casss.gr/PressCenter/Articles/2315.aspx

  10. ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ avatar
    ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ 02/04/2011 15:49:51

    'Ηρεμα λίγο.
    Η καταστροφολογία είναι ότι χειρότερο.
    Δηλαδή τι θέλουμε;Να πάνε όλοι τη Δευτέρα στους γκισέδες και να σηκώνουν τα λεφτά;
    Εμείςς είμασταν που σε πρόσφατο άρθρο υποστηρίζαμε τις λύσεις Σαμαρά για έξοδο από το Μνημόνιο και ανάπτυξη.Μιλούσαμε για κατάρρευση της ψυχολογίας του Έλληνα και την ανάγκη ανάτασης του ηθικού ώστε να βγούμε από την κρίση .
    Τώρα καλούμε τον κόσμο να τρελαθεί και του διαλύουμε την ψυχολογία με βάση ένα δημοσίευμα σε εφημερίδα που αποτελεί έναν από τους κράχτες των τοκογλύφων;
    Όλα έχουν όρια και πιστεύω ότι σ'αυτό το άρθρο το ξεπεράσαμε κατα πολύ!!!

    • Ηφαιστίωνας avatar
      Ηφαιστίωνας @ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ 02/04/2011 22:53:07

      + 100000000000

  11. η Dimi avatar
    η Dimi 02/04/2011 15:50:24

    Μιά αλήθεια που Δεν μάς είπαν και Δεν μάς έδειξαν. Δείτε τα φορτηγά που μεταφέρουν άπειρα μαύρα φέρετρα (από ανακυκλώσιμο pvc), που μάς ετοιμάζουν κι απροκάλυπτα σε στρατώνες, στοιβάζουν.

    Το 2009, η ταινία «Knowing» με τον Nicolas Gates, αναφερόταν στη διαρροή πετρελαίου της ΒΡ στον κόλπο του Mexico, η οποία συνέβη το 2010.. Και διάφορα άλλα παρανοϊκά που θέλουν και μάς επιβάλουν οι παγκοσμιοποιητές, γιά να μάς έχουν ισόβια υπόχρεους, υποτακτικούς και διαχειρήσιμους.

    Ωρα ν’αφυπνησθούμε επί τέλους, οι Ελληνες! Ωρα ν’αφήσουμε τους καναπέδες, γιά να σώσουμε τη Πατρίδα και τη ζωή μας, από τους nephilim μασώνους-μύστες και τον γνήσιο εκπρόσωπο-πιόνι τους, στην Ελλάδα http://bit.ly/igetv8

    • Greece Pleading avatar
      Greece Pleading @ η Dimi 03/04/2011 01:39:07

      Α ωραιο βιντεακι!
      Να το παρει κανεις απο τους γνωστους επιτηδειους να το κανει διαφημιστικο για τα βιβλια του. Μηπως προεβλεπε και για αυτο που θα γινοταν στην Ιαπωνια, η δεν ειναι ετοιμη η συγκεκριμενη προπαγανδα ακομη? Μηπως προεβλεπε οτι οι Αμερικανοι θα εφευγαν απο τη Λιβυη με την ουρα στα σκελια βαζωντας αντ αυτου Γαλλους Βελγους και Ελληνες στη θεση του αποικιοκρατη στην ουσια κανωντας τους συνενοχους και στοχους για την Ισλαμικη οργη στο μελλον?
      Απο χαζοβιντεο καταστροφολογιας γεματος ο τοπος, αρεσκωνται να τα παρακολουθουν οσοι θελουν ετοιμη τροφη και δεν μπορουν να βαλουν το μυαλο τους να δουλευει. Στην Ελλαδα τα μυαλα μας ηδη δεν δουλευουν οποτε αυτα τα βιντεο συνωμοσιολογιας μονο αποχαυνωση και απαθεια θα επιφερουν γιατι πειθουν τον κοσμακι οτι δεν μπορει να κανει απολυτως τιποτε μπροστα στα συμφερωντα των "μεγαλων", ξεχνωντας οτι "μεγαλος" ειναι ο λαος με τον αριθμο του. Ξυπνατε!

  12. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 02/04/2011 15:51:27

    Τί σημαίνει όμως πραγματικά αναδιάρθρωση χρέους;

    Ελεγχόμενη πτώχευση. Φυσικά, καθοριστικός παράγοντας στην αναδιάρθρωση χρέους είναι αν αυτή την απόφαση θα την λάβει η εκάστοτε κυβέρνηση μιας χώρας ή αν αυτό το αποφασίζουν οι δανειστές, οι οποίοι τότε θα έχουν και τον τελευταίο λόγο στους όρους που θα επιβάλλουν.

    Στην περίπτωση που μια χώρα αποφασίσει να προχωρήσει σε αναδιάρθρωση του χρέους της, τότε παίρνει μια απλή αλλά ταυτόχρονα και δύσκολη απόφαση: ενημερώνει τους δανειστές της ότι σταματά να πληρώνει τις δόσεις της, ενώ αντί να αποπληρώσει το σύνολο των δανείων της, θα πληρώσει, π.χ., μόνο το 60%. Είναι το λεγόμενο “κούρεμα” ή haircut.

    Επίσης, ανακοινώνει ότι αντί να πληρώσει, π.χ., σε 5 χρόνια θα πληρώσει σε 10, ότι αντί να πληρώνει με επιτόκιο 5% θα υπολογίζει τα χρέη της με επιτόκιο 3%, ότι επί τρία χρόνια δεν θα πληρώνει ούτε τόκους ούτε τοκοχρεολύσια μέχρι να ορθοποδήσει η οικονομία της κ.λπ.

    Σε αυτή την πρόταση η απάντηση από την πλευρά των δανειστών είναι μόνο μια: να την αποδεχθούν, καθώς σε διαφορετική περίπτωση κινδυνεύουν να μην πάρουν πίσω ούτε ευρώ, με ολέθριες συνέπειες για τις οικονομίες τους και για τις δανείστριες τράπεζες των χωρών τους.

    Αυτή η απόφαση σχεδόν πάντα, επιτάσσει και προσωρινή κρατικοποίηση των τραπεζών της χώρας, καθώς δεν θα μπορούν να βγουν στις αγορές να δανειστούν. Φυσικά, η έξοδος από το ευρώ προβάλει ως μια ακόμα λύση, με επιστροφή (αν γίνει αυτό ποτέ στην Ελλάδα) επιστροφή στη δραχμή.

    Προσωρινά η δραχμή δεν θα ήταν ελεύθερα διαπραγματεύσιμη στις χρηματαγορές. Θα είχε αυθαιρέτως καθορισμένη σταθερή ισοτιμία στην αρχή, προκειμένου να περιορίσει τις κερδοσκοπικές επιθέσεις. Ωστόσο, η οικονομία της χώρας για ένα διάστημα, δεν θα ήταν όμοια με πριν, θα χρειάζονταν μεγάλη προσπάθεια για την ανάκαμψή της, ενώ ακόμα και η αξία των χρημάτων δεν θα ήταν ίδια.

    Το μεγάλο ζήτημα είναι όμως, τί θα γίνει σε περίπτωση που οι δανειστές αποφασίσουν να υποχρεώσουν μια χώρα σε αναδιάρθρωση χρέους. Σε αυτή την περίπτωση η παραμονή στο ευρώ είναι δεδομένη. Αυτό που δεν γνωρίζει κανείς με ακρίβεια είναι το αντάλλαγμα που θα ζητήσουν οι δανειστές.

    Το παιχνίδι των υποβαθμίσεων που έχουμε το τελευταίο χρονικό διάστημα από τους οίκους αξιολόγησης προς τις χώρες της λεγόμενης ευρωπαϊκής περιφέρειας, κρύβει τις εξελίξεις που συζητούνται για τα επόμενα χρόνια. Ενώ δηλαδή, εμείς βλέπουμε το σήμερα, κάποιο γνωρίζουν ήδη τις εξελίξεις από το 2013 και μετά. Η χρονολογία δεν είναι τυχαία, καθώς τότε μπαίνει στη ζωή των ευρωπαίων ο ESM, ο μόνιμος ευρωπαϊκός μηχανισμός χρηματοπιστωτικής σταθερότητας.

    Για να ενταχθεί μια χώρα σε αυτόν, οι ευρωπαίοι ηγέτες θέλουν να έχει προηγηθεί αναδιάρθρωση του χρέους στην υποψήφια προς ένταξη χώρα. Και εδώ μπαίνουν στο παιχνίδι και οι οίκοι αξιολόγησης, που ταυτόχρονα κάποιοι από αυτούς είναι και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και κρατούν στα χέρια τους μεγάλο κομμάτι κρατικών χρεών.

    Η Ε.Ε. και κυρίως η Γερμανία, θέλουν οι ιδιώτες ομολογιούχοι να συμμετέχουν σε αυτή την αναδιάρθρωση, να έχουν δηλαδή κομμάτι ευθύνης. Κάτι όμως, που δεν συμφέρει τους διεθνείς οίκους. Στη σύνοδο κορυφής αποφασίστηκε η συμμετοχή – υπό προϋποθέσεις – των ιδιωτών.

    Τα κράτη – μέλη της Ευρωζώνης που θα προσφεύγουν σε αυτό τον μηχανισμό θα δανείζονται υπό αυστηρές προϋποθέσεις και θα εφαρμόζουν ένα αυστηρό πρόγραμμα οικονομικής προσαρμογής το οποίο θα αποφασίζεται μαζί με την τρόικα.

    Έτσι, λοιπόν, οι επενδυτές είναι ήδη επιφυλακτικοί για τα ομόλογα των χωρών της ευρωπαϊκής περιφέρειας και κυρίως για τους τίτλους της Ελλάδας, της Ιρλανδίας και της Πορτογαλίας, (οι τρεις χώρες που τα τελευταία 24 ωρα δέχονται συνεχώς τις επιθέσεις των οίκων) καθώς εάν ενταχθούν το 2013 στον ESM, θα γίνει αναδιάρθρωση του χρέους και οι ιδιώτες θα χάσουν τμήμα των χρημάτων τους, καθώς αυτοί που εξασφαλίζουν τα δάνεια τους είναι πρώτα το ΔΝΤ και αμέσως μετά ο ESM.

    Συνεπώς, τα επιτόκια δανεισμού των υπερεχρεωμένων χωρών της Ευρωζώνης θα είναι υψηλότερα σε σύγκριση με τις υπόλοιπες χώρες, ιδίως στην περίπτωση που οι επενδυτές εκτιμούν ότι η αναδιάρθρωση θα είναι αναπόφευκτη. Αυτός ήταν ο λόγος που η Standard & Poor’s υποβάθμισε την Ελλάδα και την Πορτογαλία, καθώς εκτιμά ότι ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας (ESM) αλλάζει το παιχνίδι για τις υπερχρεωμένες χώρες και ότι θα λειτουργήσει αρνητικά για τους ιδιώτες ομολογιούχους.

    η καλυτερη αναλυση που βρηκα απο
    http://economikos.wordpress.com/

    ΠΠ

  13. Κάποιος avatar
    Κάποιος 02/04/2011 16:07:54

    Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου.
    Τον λογαριασμό θα τον πληρώσουν ως συνήθως τα θύματα.
    Αυτοί που δεν τα φάγανε μαζί.

  14. man8os avatar
    man8os 02/04/2011 16:18:50

    Για να υπαρξει Ανασταση πρεπει να σταυρωθουμε, να πεθανουμε και να θαφτουμε...
    Αλλα ποιος φταει για ολα τα μαρτυρια?

    • Misha avatar
      Misha @ man8os 02/04/2011 16:41:00

      Σε μικροκοινωνικό επίπεδο φταίει Η 100% παραπλανητική ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ και των προϊόντων τους, δλδ του καζινοκαπιταλισμού, και σε μακροκοινωνικό , η αναγόρευση των «χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων »ΣΕ ΥΠΕΡΚΡΑΤΗ

  15. aggelosview avatar
    aggelosview 02/04/2011 16:20:50

    Τελικά όλες οι απορίες μας λύθηκαν! Το φως που έβλεπε ο ΓΑΠ κι η παρέα του στην άκρη του τούνελ δεν ήταν της ανάκαμψης αλλά του τρένου!

  16. sta_a avatar
    sta_a 02/04/2011 16:32:12

    Γειά σας. Η άποψή μου είναι πως με το ΔΝΤ κέρδισαν χρόνο οι άλλοι ώστε να διώξουν τα ελληνικά ομόλογα και να μην χάσουν τα χρήματά τους. Θα μπορούσαμε να πάμε σε αναδιάρθωση πιο νωρίς αλλά αυτό θα πονούσε τους άλλους (φυσικά και εμάς). Τώρα η αναδιάρθωση θα πονέσει μόνο εμας.

  17. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 02/04/2011 16:33:37

    οι καλές γκιλοτίνες
    από σουηδικό ξύλο
    μάρκας SΟΚΚΟΜΒ

    λες να έχει το αϊκία...;;;

  18. Misha avatar
    Misha 02/04/2011 16:34:39

    Αmi

    Δες ποσο αδιστακτοι και προστυχοι άνθρωποι είναι:
    Αφού μέσω του υπαλλήλου τους ΓΑΠ , των οικων αξιολόγησης και των Σόρος , μάς έβαλαν στο ΔΝΤ υποθηκεύοντας για 110 δις την χώρα τώρα πάνε να βγάλουν κι άλλα τζογάροντας στη χρεωκοπία από την οποία υποτίθεται μάς έσωσαν με το μνημόνιο!!!

    Κι έτσι αντί μια «χρεωκοπία» του στυλ «Δις ιζ πάρτα» , με δική μας πρωτοβουλία και μικρό κόστος για τους Ελληνες πολίτες , θα έχουμε μια χρεωκοπία με μεγάλο κόστος συν το μνημονιο με τις κατασχέσεις κατά το αγγλικό δίκαιο.

    Είναι σα να σου αρπάζουν τη γυναίκα να τη βιάζουν, και μετά να σε υποχρεώνουν να πληρωνεις διατροφή για τα μούλικα ενώ έχουν και τη γυναίκα σου για παραδουλεύτρα στη βίλλα τους.

  19. spiros avatar
    spiros 02/04/2011 16:35:02

    Το βράδυ τα ΜΜΕ τί θα λένε; Πέτυχε η Κυβέρνηση; Παίξαμε δίδυμο και χάσαμε. Αυτά έχει ό ιππόδρομος. Από Δευτέρα φαντάζεστε τι πρόκειται να επακολουθήσει στην τραπεζική αγορά;

  20. Έρεβος avatar
    Έρεβος 02/04/2011 16:39:34

    Μπουουουου, φοβηθήκαμε...

    Τίποτα καινούργιο δεν έχει να μας πει το spiegel;
    Τα ξέρουμε αυτά γερμαναράδες.

    Εσείς το ξέρετε ότι κάποια στιγμή θα αποκαλυφθούν τα πάρε-δωσε των ελλήνων διεφθαρμένων πολιτικών των τελευταίων ετών με τις κυβερνήσεις σας σχετικά με τα κόλπα με τα ομόλογα, την είσοδο μας στο ευρω, την παροχή εύκολων δανεικων στα PIIGS και στις άλλες μικρές χώρες με αντάλλαγμα τη μεταφορά όλης της παραγωγής και της δημιουργίας πλούτου της ΕΕ σε Γερμανία και Γαλλιά;

    Από ότι φαίνεται πάνε να θυσιάσουν την Ελλάδα για να τη σκαπουλάρουν Πορτογαλία, Ιρλανδία και Ισπανία και να τη γλυτώσουν.

    Πλανώνται πλάνην οικτράν όμως.
    H EE και φυσικά το ευρώ δεν έχει κανένα μέλλον με αυτούς τους λεονταρισμούς και τα νταβατζιλίκια Γερμανίας και Γαλλίας.

    Οι γερμανοί εαν δεν καταλάβουν ότι χωρίς να ξεχάσουν τα τέταρτα και τα πέμπτα ράιχ και χωρίς να δουν το μέλλον τους μέσω μιας ΕΕ τύπου ΗΠΑ όπου οι χώρες της ΕΕ θα είναι και θα έχουν τα ίδια διακιώματα και υποχρεώσεις όπως οι πολιτείες της αμερικής, μέλλον γι'αυτούς στον κόσμο που δημιουργείται δεν υπάρχει.

    Στρατό δεν έχουν. Είναι γερασμένοι. Έχουν διεφθαρεί. Έχουν πολιτισμικά αλλοιωθεί από τριτοκοσμικούς. Δική τους ενέργεια και πρώτες ύλες δεν έχουν.

    Εν ολίγοις σε λίγα χρόνια θα είναι μια χαψιά για κινέζους, αμερικάνους, ινδούς, αλλά ακόμα και για άλλους μικρότερους πρώην "τριτοκοσμικούς".

    Αυτό θα το καταλάβουν άμεσα από του χρόνου όπου θα δουν την πτώση της αναπτυξής τους λόγω της επικείμενης χρεωκοπίας σχεδόν όλης της υπόλοιπης ΕΕ.

    • Greece Pleading avatar
      Greece Pleading @ Έρεβος 03/04/2011 01:29:20

      Δεν προκεται να δουν κατι τετοιο οι Γερμανοι. Ηδη σκεφτωνται πως θα εκμεταλευτουν το κενο που αφηνει η Ιαπωνια στη παγκοσμια παραγωγη. Εμεις οι "ξυπνιοι" τι κανουμε? Εκτοξευουμε ευχες και καταρες και λεμε για εκατομμυριοστη φορα οτι το ΠΑΣΟΚ πεφτει και το ΔΝΤ απετυχε? Ποσο κακοι ειναι οι Γερμανοι και ποσο απατεωνες οι Αμερικανοι? Ενταξει το εμπεδωσαμε! Απο εκει και περα τι? Ειμαστε διανοητικα καθυστερημενος λαος εντελει? Τι ακριβως περιμενουμε?

  21. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 02/04/2011 16:43:13

    Λύσε Δέσε Γκιλοτίνα σε ζωντανή επίδειξη στο ΙΚΕΑ Μπαρτσελόνα
    με παιδάκια να περνάνε
    βίντεο
    www youtube.com/user/Sokkomb

  22. SXOLIASTHS avatar
    SXOLIASTHS 02/04/2011 16:47:38

    Γιατί "σκάτε" και στενοχωριέστε; για τα CDS τις αναδιαρθρώσεις και όλα αυτά; Και ο Ομέρ Βρυώνης να μπεί και τα στρατεύματα της Βερμαχτ να ξαναπλακώσουν ο ΄Ελληνας θα περιμένει τα παπαγαλάκια να τους εξηγήσουν αν αυτό που συμβαίνει είναι καλό η κακό. ΖΕΙ σε ΣΤΙΓΜΕΣ ΑΠΕΓΝΩΣΜΕΝΗΣ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑΣ!!! Οσο για την Νέα Δημοκρατία που κι αυτή εκεί βρίσκεται, θα συνεχίσει τις "συκέ" παρεμβάσεις της μέχρι να ξηλωθούν τα ΠΑΝΤΑ. Kαι ούτε νια φορά δεν θα πεί το ΕΜΕΙΣ ΟΤΑΝ ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΥΤΟ ΘΑ ΤΟ ΚΑΤΑΡΓΗΣΟΥΜΕ!!! Πόσο μάλλον να κινητοποιήσει τον κόσμο σε διαδηλώσεις ... Εδώ πια το γέλιο είναι σπαρακτικά δυνατό!!!...

  23. drider avatar
    drider 02/04/2011 17:03:10

    Δεν αντέχω άλλες από τις "επιτυχίες" αυτής της ανεκδιήγητης κυβέρνησης. Οριζόντιο κούρεμα σημαίνει ότι εμείς όλοι θα χάσουμε πραγματικό πλούτο (υπάρχουν και οι όροι της δανειακής σύμβασης πέρα από το κόστος των προβλεπόμενων από το μνημόνιο μέτρων) ενώ οι τράπεζες και άλλες δυνάμεις της "αγοράς" μέρος των τοκοχρεωλυσίων τους (το αρχικό κεφάλαιο τους το έχουν βγάλει και με το παραπάνω, ειδικά μέσω αλλεπάλληλων αναχρηματοδοτήσεων του χρέους).

    Ποιός θα διαπραγματεύτει τους όρους ενός "κουρέματος";

    Μια αδύναμη κυβέρνηση που αντί να υποστηρίξει έμπρακτα πρωτοβουλίες όπως τη σύσταση επιτροπών λογιστικού ελέγχου του χρέους, σε κάθε περίσταση διατεινόταν ότι θα τα πληρώσουμε όλα μέχρι τελευταίου ευρώ;

    Μια κυβέρνηση που μας έβαλε στο Μνημόνιο για να μην χρεωκοπήσουμε, ενώ τώρα δεν έχει πλέον ούτε τη ελάχιστη διαπραγματευτική ισχύ για το καθορισμό των όρων της "ελεγχόμενης", όπως αρέσκονται κάποιοι να λένε, αλλά διαρκούς χρεωκοπίας μας;

    Μια κυβέρνηση που έδωσε αφειδώς επιπρόσθετες εγγυήσεις στις ελληνικές τράπεζες και που φυσικά δεν θέλει τώρα την κατάρρευση τους, αφού αυτό θα σημάνει και σημαντικότατη επιβάρυνση του χρέους μας (αφού ειδικά για τις ελληνικές τράπεζες πιθανά οφέλη από "κούρεμα" των ομολόγων που κατέχουν θα εξανεμισθεί από το κόστος της όποιας διάσωσής τους, προκειμένου να μην καταπέσουν οι εγγυήσεις που ήδη έχει παράσχει το ελληνικό δημοσίο - δηλαδή μπρος γκρεμός πίσω ρέμα). Αυτά χωρίς να συνοπολογισθούν οι επιπρόσθετες επιπτώσεις στη οικονομία από την κατάρρευση τους...

    Ποιός επίσης θα σώσει τα ασφαλιστικά μας ταμεία αν συμβεί κάτι τέτοιο (με δεδομένο ότι πάντα απόλυτη προτεραιότητα των κυβερνώντων ήταν οι τράπεζες και το μεγάλο κεφάλαιο); Τί θα γίνει με τον κόσμο της εργασίας; Που θα φθάσει η ανεργία; Γιατί πανηγύριζε η κυβέρνηση μας για το σύμφωνο ανταγωνιστικότητας;

    Μια και μοναδική είναι η απάντηση σε όλα αυτά τα ερωτήματα. Αν είναι να προχωρήσουμε σε αναδιάθρωση του χρέους, πρέπει να το κάνουμε με τους δικούς μας και μόνο όρους. Και όχι φυσικά τη χρονική στιγμή που θα "βολεύει" τις αγορές, αλλά τη στιγμή που θα εξυπηρετεί (όσο είναι αυτό δυνατόν) τα συμφέροντα του ελληνικού λαού (και μόνο αυτά).

  24. Geo avatar
    Geo 02/04/2011 17:26:38

    Δεδομένου ότι η χρεωκοπία είναι προδιαγεγραμμένη, καλό είναι αυτοί που αποφάσισαν την προσφυγή στο ΔΝΤ, να πιουν το πικρό ποτήρι της χρεωκοπίας μέχρι την τελευταία σταγόνα - ο δε κόσμος ας παραδειγματιστεί προκειμένου στο μέλλον να αποφεύγει τέτοιες πολιτικές επιλογές και ας προσπαθήσει επιτέλους να εργαστεί ενσυνείδητα και κυρίως παραγωγικά, άσχετα με την δουλειά που κάθε ο καθένας μας.
    Από εκεί και πέρα η διαχείριση της χρεωκοπίας αποτελεί πρωτίστως ζήτημα πολιτικό. Εάν αυτός που όλοι περιμένουμε ως επόμενος πρωθυπουργός να διαχειριστεί (δυστυχώς για τον ίδιο) την χρεωκοπία της χώρας, κινηθεί με γνώμονα το συμφέρον της πατρίδας και των πολιτών, οι συνέπειες της χρεωκοπίας θα είναι πραγματικά πολύ μικρότερες σε ένταση από όσες μέχρι τώρα ακούγονται. Εφόσον υπάρχει η πολιτική θέληση και ο λαός αποφασίσει να παράγει ουσιαστικά, η χρεωκοπία θα έχει ξεπεραστεί μέσα στην επόμενη διετία. Δεν πρέπει να μας καταλαμβάνει πανικός - απαιτείται πίστη στην πατρίδα και τα παιδιά μας και προσπάθεια. Τα αποτελέσματα θα έρθουν άμεσα, όσο και εάν αυτό το σενάριο μοιάζει σήμερα απίστευτο.

  25. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 02/04/2011 17:38:53

    Απόσπασμα απο χθεσινό σχόλιό μου. Ετσι νομίζω θα γίνει και η θρυλούμενη αναδιάρθρωση. Επίσημα απο το 2013. Ανεπίσημα έχουν αρχίσει και οι κρυφές συνομιλίες, όπως φαίνεται και απο την δημοσίευση.

    Oι αποφάσεις για τον μόνιμο μηχανισμό στήριξης, θέτουν και την βάση της ελεγχόμενης χρεωκοπίας κρατών. Αυτή είναι και η λύση του ελληνικού προβλήματος τού υπερβολικού χρέους. Είναι οφθαλμοφανές ( το λένε άλλωστε ), ότι η Ελλάδα, θα οδεύσει στό μέλλον, πρός συντεταγμένη χρεωκοπία. Αλλη λύση δεν υπάρχει. Είναι η λύση, πού μετατίθεται χρονικά, λόγω της οικτρής θέσης τού ευρωπαικού τραπεζικού συστήματος, αλλά γιά να ωριμάσει και στην συνείδηση των ελλήνων υπηκόων. Προσώρας, επιτρέπουν οι κυβερνώντες, με την απεριόριστη παροχής ρευστότητας στο τραπεζικό σύστημα, να σπεκουλάρει σε όλους τούς τομείς. Ενέργεια, πρώτες ύλες, νόμισμα, κ.λ.π.της οικονομίας. Αυτός ο νομιμοφανής τζόγος, θα αφαιμάξει τεράστια ποσά από το σύνολο της πραγματικής οικονομίας. Ελπίζουν, ότι λογιστικά, σε δύο-τρία χρόνια, θα κλείσουν τις τεράστιες τρύπες τους οι τράπεζες και τότε μπορεί να γίνει η αναδιάρθρωση του ελληνικού ( και άλλων, ενδεχομένως, κρατών ) χρέους καί τό κούρεμα θα γίνει σε τέτοιο επίπεδο, ώστε το εναπομείνον χρέος, να είναι μελλοντικά βιώσιμο.
    Απαραίτητη προυπόθεση είναι ο ελληνικός προυπολογισμός να γίνει μέχρι τότε πλεονασματικός και να συνεχίσει να είναι πλεονασματικός. Απο το ύψος του πλεονάσματος και της βιωσιμότητάς του, θα εξαρτηθεί και το κούρεμα. Το κράτος πιέζεται να καταστείλει στο ελάχιστο την φοροδιαφυγή ( κάθε ευρώ πού φοροδιαφεύγει θα ζημιώσει αντίστοιχα τούς μεγαλοτραπεζίτες –αυξάνει το ποσό πού θα αναδιαρθρωθεί ) και ζητείται επιμόνως το υψηλότερο δυνατόν επίπεδο φόρων ( λιγότεροι φόροι ζημιώνουν αντίστοιχα τούς μεγαλοτραπεζίτες αυξάνει το ποσό πού θα αναδιαρθρωθεί ).
    Η επιβληθείσα απακρατικοποίηση των 50 δις, ευρώ, στοχεύει επίσης στην ελαχιστοποίηση των τραπεζικών ζημιών από την ερχόμενη αναδιάρθρωση. Ο πιστωτής ( το ελληνικό κράτος ) πρέπει να μπορεί να αποδείξει, ότι είναι πραγματικά πτωχευμένος και δεν κρύβει κάποιες αξίες κάτω απο το μαξιλάρι.

    Τότε θα έρθει και το ευρωομόλογο, με σαφείς δεσμεύσεις για ταμελλοντικά ελείμματα (3%) και το χρέος ( 60 % του ΑΕΠ ) και τον ρυθμό μείωσής του ( αυτού πού θα έχει απομείνει απο το κούρεμα ). Μάλλον ένα εικοστό κατ έτος, μέχρι να πιάσουμε την βάση του 60%. Αν όλα πάνε καλά και όπως σχεδιάζονται. Και αυτό το ξέρει καλά και ο Παπανδρέου και ο Σαμαράς. Το πρόβλημα των πολιτικών είναι η αλήθεια. Πώς να πείσουν τον κόσμο, ότι είναι η καλύτερη λύση πού έχουμε, αλλά δυστυχώς προυποθέτει μεγάλο περιορισμός τής χάψας των δημοσιότροφων βολεμένων, εξαθλίωση πολλών μικρο-μεγαλο-μεσαίων και απόλυτη φτώχια για τούς ήδη φτωχούς;

    Εν κατακλείδι τονίζω ότι
    1. Αν το εμπορικό ισοζύγιο της Ελλάδας ( με τούς άδηλους πόρους ), δεν γίνει πλεονασματικό, δεν υπάρχει καμιά ελπίδα. Για τίποτα. Δεν μπορούμε μακροπρόθεσμα να πληρώνουμε ούτε τους τόκους, ακόμα και ενός αναδιαρθρωμένου χρέους.
    2. Αν το κράτος μηδενίσει άμεσα το τρέχον έλειμμα του και γίνει συγχρόνως πώληση ή αξιοποίηση ( όπως λέγεται ) των περιουσιακών του στοιχείων, με στόχο την άμεση μείωση του χρέους, υπάρχει ελπίδα να αποφύγουμε την αναδιάρθρωση και το μόνιμο μνημόνιο.
    3. Για να πετύχει τα παραπάνω, χρειάζεται να αλλάξει τελείως την κρατική δομή. Πρέπει να στείλει στα σπίτια τους τούς μισούς δημόσιους υπαλήλους, αυτούς πού θα κρατήσει να τούς αμοίβει αξιοπρεπώς και να τούς βάλλει να δουλέψουν πραγματικά. Οι μισοί φθάνουν και παραφθάνουν. Προμήθειες, μίζες, ΜΚΟ, κ.λ.π. μαχαίρι. Γραφειοκρατία τέρμα. Παρεμποδίζει τα πάντα και δεν ελέγχει τίποτα. Μόνο μίζα για την τσέπη των γραφειοκρατών. Μην έχετε αυταπάτες, ότι χωρίς γραφειοκρατικό έλεγχο, θα γίνει της κακομοίρας. Σήμερα έχουμε μόνο γραφειοκρατία, μίζα και κανένα έλεγχο.
    4. Μείωση ΦΠΑ και άμεσων φόρων. Φορολογική αμνηστία σε κεφάλαια πού έρχονται στην χώρα. Σε έξι μήνες, θα αρχίοει να αναδύεται μια καινούργια Ελλάδα.
    ΥΓ1 Η μόνιμη επιτήρηση και το κούρεμα, είναι η πιό πιθανή εκδοχή
    ΥΓ2 Για να αλλάξει η πολιτική και να μπούμε σε τροχιά ανάπτυξης, θέλει επανάσταση. Αναρχικός, βασιλόφρων, κομμουνιστής και καπιταλιστής δεν γίνεται.

  26. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 02/04/2011 17:46:10

    Κατ' αρχήν δεν μας λένε σε τι είδους αναδιάρθρωση αναφέρονται.
    Αναδιαρθρώση χρέους μπορεί να γίνει με πολλούς τρόπους.
    Κάποιας μορφής αναδιάρθρωση χρέους, υπο προϋποθέσεις, μπορεί να αποβεί και ευνοϊκή για τη χώρα.
    Αν και δεν αποκλείω το ενδεχόμενο η συζήτηση αυτή (περί αναδιάρθρωσης) να γίνεται α)για να μας υποχρεώσουν να δεχθούμε σκληρότερα μέτρα και να επιτυχανθούν κάποια απο τα συμφωνηθέντα.
    β)να ασκηθούν πιέσεις στην Πορτογαλία να μπεί στον μηχανισμό.
    γ)να πιέσουν την ΕΕ για μια συνολική λύση.

    Το έχω γράψει και άλλες φορές: Ο Στρος Καν θέλει να είναι υποψήφιος για τη Γαλλική Προεδρία. Θα κάνει οτι μπορεί ώστε να μην έχει ανοιχτά θέματα στην Ελλάδα. Θα τα βρεί μπροστά του.

    • Greece Pleading avatar
      Greece Pleading @ Κώστας Ροδινός 03/04/2011 01:44:29

      Βασικα γη θελουν να πουλησουμε. Να προλαβουν οι "αλλοι" πριν ειναι ετοιμοι η Τουρκοι, ή Κινεζοι, ή Ρωσοι ή κι εγω δε ξερω ποιοι ακομη. Ας τους δωσουμε ενα κομματι γης με ενα πυρηνικο αντιδραστηρα απανω, μολις τη πουλησουμε, τον ανατιναζουμε. LOL!
      Οχι, ας δουμε σε βαθος χρονου τι μπορουμε να τους δωσουμε που θα το ξαναπαρουμε για ενα κομματι ψωμι πισω στο μελλον. Αλλα για να κανεις τετοια σχεδια δεν γινεται αν εισαι Ελληνας, μονο Ιαπωνεζος η Γερμανος ας πουμε. Οποτε καλα σαραντα μας.

  27. georgiosa avatar
    georgiosa 02/04/2011 18:11:46

    Απο την αρχη που προσφυγαμε στο ΔΝΤ το μονο σιγουρο ηταν ο,τι καποια στιγμη θα καταληγαμε στην πτωχευση,στην υποτελεια,στην παρακμη(πολιτικη,οικονομικη και ηθικη)και στην εκποιηση της τεραστιας δημοσιας περιουσιας(28η οικονομια στον κοσμο) εναντι πινακιου φακης.Ειναι αδυνατον με τους ορους της δανειακης συμβασης και με τους ερασιτεχνικους εως αστειους χειρισμους της κυβερνησης η πατριδα μας να αποφυγει το μοιραιο ολοκαυτωμα που επερχετε αργα και βασανιστικα.Πρεπει να ειναι καποιος ηλιθιος η εντελως αδαης στο να μπορει να πιστευει ο.τι η Ελλαδα με χρεος πανω απο το 150% επι του ΑΕΠ. της, με την υφεση να καλπαζει, και με την ανεργεια να εχει φτασει στα ιστορικα επιπεδα του 17%,θα μπορουσε να αποπληρωσει τις τεραστιες δοσεις του δανειου της ντροπης και της υποτελειας που ουτε ηγετης τριτοκοσμικης χωρας θα δεχοταν να υπογραψει.Εναι πλεον ηλιου φαεινοτερον ο.τι η Ελλαδα μ'αυτο το μιγμα της οικονομικης πολιτικης βαδιζει προς την πτωχευση και ειναι πολυ πιθανο το φιναλε αυτου του θλιβερου εργου που παιζετε μπροστα στα ματια μας(με την βοηθεια του ΓΑΠ και των δοτων ΜΜΕ)να ειναι ο ακρωτηριασμος της Ελληνικης Επικρατειας. Προσωπικα πιστευω ο,τι μονον ο Αντωνης Σαμαρας, ο οποιος απεδειξε ο,τι εχει οικονομικο προγραμμα,πολιτικο ηθος,οραμα,ιδεες,και εν κατακλειδει το θαρρος και τα ηγετικα προσοντα,μπορει να γινει ο μπροσταρης ενος νεου κοινωνικου πλειοψηφικου ρευματος, που στο περασμα του θα σαρωσει την διαπλοκη, το κρατικοδιαιτο συστημα, και τις δυναμεις της υποτελειας που οδηγησαν εντεχνα και σκοπιμα την χωρα μας ενα βημα πριν τον γκρεμο και την ολικη καταστροφη.Ας στηριξουμε ολοι μας λοιπον τον Αντωνη Σαμαρα για να ξαναδωσει στον Ελληνικο λαο οραμα και ελπιδα, και να ξανακανει την Ελλαδα μας αξιοπιστη,ανεξαρτητη και υπερηφανη.

  28. factorx avatar
    factorx 02/04/2011 18:31:02

    Το ΔΝΤ διαψεύδει ότι πιέζει την Ελλάδα να προχωρήσει σε αναδιάρθρωση του χρέους της.
    Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) διέψευσε σήμερα ένα άρθρο του γερμανικού περιοδικού Spiegel το οποίο ανέφερε ότι η Ελλάδα δέχεται πιέσεις από το ΔΝΤ για να προχωρήσει σε αναδιάρθρωση του χρέους της.

    "Οπως έχουμε πει επανειλημμένα το ΔΝΤ υποστηρίζει τη θέση της ελληνικής κυβέρνησης όσον αφορά τη μη αναδιάρθρωση χρέους και την αποφασιστικότητά της να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της", δήλωσε μία εκπρόσωπος του ΔΝΤ στο πρακτορείο Ρόιτερς.

    Σε άρθρο του το Spiegel αναφέρει, χωρίς να κατονομάζει την πηγή του, ότι ο ΔΝΤ φέρεται να έχει αμφιβολίες για την επιτυχία των προσπαθειών διάσωσης της Ελλάδας και "πιέζει για να επισπευσθεί η αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους".

  29. anonymous avatar
    anonymous 02/04/2011 18:48:57

    Κατά τη γνώμη μου το χρέος δεν είναι διαχειρίσιμο έτσι όπως το κατάντησαν και πρέπει να λάβουν κάποια μέτρα όχι σε βάρος του πληθυσμού αλλά σε βάρος του χρέους για να το καταστήσουν διαχειρίσιμο.

    Πάμε τώρα σε αυτά που προτείνουν.
    1) Επιμήκυνση. Επιμήκυνση γίνεται πάντα στο χρέος. Σου λήγουν ομόλογα, δεν έχεις όλα τα λεφτά αναχρηματοδοτείς το μέρος αυτών που δεν έχεις. Μας έχουν πετάξει από τις αγορές και αναχρηματοδότηση δεν είναι δυνατή. Άρα τι απομένει; Επιμήκυνση με ορθή κατανομή του χρέους στα επόμενα χρόνια.
    2) Μείωση τοκοχρεολυσίων. Είναι κάτι που πρέπει να γίνει άμεσα. Τρόποι υπάρχουν πολλοί. Από αγορά των ομολόγων του Τρισε στην τιμή που τα πήρε (κούρεμα 30%) μέχρι απευθείας διαπραγματεύσεις όπως έκανε το Dubai που τους δίνει το κεφάλαιο κι ένα επιτόκιο 1%. Ένα καλό κόλπο είναι να διαπραγματευτούμε μέρος του χρέους με τις Ελληνικές τράπεζες και ασφ. ταμεία. Πρέπει να έχουν περί τα 50 δις κι 70 δις έχει ο Τρισέ.

    Προσωπικά εγώ δε βλέπω πρόβλημα σε αυτά, είναι απλό να γίνουν και δε θα έχουν συνέπειες στη διεθνή αγορά. Το πρόβλημα είναι ότι οι τοκογλύφοι μας πάνε με το ζόρι στη χρεοκοπία που θα είναι μη διαχειρίσιμη για να αρπάξουν ότι μπορούν από το ενεργητικό της χώρας.
    Αυτός είναι ο βασικός κίνδυνος και όχι η αναδιάρθρωση.

    • spiros avatar
      spiros @ anonymous 02/04/2011 19:19:18

      Ανώνυμε. Συμφωνώ ως προς τον στόχο των δανειστών. Δερν τίθεται όμως το ερώτημα τι συμφέρει την Ελλάδα και καλείται η παρούσα Κυβέρνηση να λα΄βει την απόφαση με μόνο γνώμονα τηνΕλλάδα και τους Έλληνες; Είναι σε θέση;

  30. Γ.Τ. avatar
    Γ.Τ. 02/04/2011 18:54:58

    Για εσχατη προδοσια ο ΓΑΠ και η παρεα του!!

    • Sofie avatar
      Sofie @ Γ.Τ. 02/04/2011 19:50:36

      συμφωνώ !!

  31. ΠΕΤΡΟΣ ΧΑΣΑΠΗΣ avatar
    ΠΕΤΡΟΣ ΧΑΣΑΠΗΣ 02/04/2011 18:56:18

    Ή θα είναι αναδιάρθρωση με σωρευτικά:
    1) τουλάχιστον 50% "κούρεμα"
    2) επιμήκυνση χρόνου αποπληρωμής και
    3) μείωση επιτοκίων
    ή
    καλύτερα άμεση πτώχευση.
    Μεσοβέζικες λύσεις, δεν οδηγούν πουθενά.

  32. Γιώργος Μεσσηνία avatar
    Γιώργος Μεσσηνία 02/04/2011 19:06:44

    Η κοινωνική ανάπτυξη είναι άμεσα συναρτώμενη με την οικονομική ανάπτυξη...
    Το δημοσιονομικό πρόβλημα δεν λύνεται αν δεν σταματήσει η κοινωνική εξαθλίωση!
    Ανεργία, φτώχεια, κοινωνικός αποκλεισμός -αν δεν επιχειρηθεί να περιοριστούν δραστικά- τα υπόλοιπα είναι ...τρίχες.
    Θεωρητικά τα όσα υποστηρίζουν οι εκφραστές του νεοφιλελευθερισμού, είναι σωστά για τον απλούστατο λόγο ότι με προτάσεις του στυλ ''καταργώ/συγχωνεύω, απολύω, παγώνω'', επέρχεται βαθμηδόν και η μείωση των ελλειμάτων και ταυτόχρονα υπάρχει η προοπτική να δαμαστεί το χρέος...
    Δεν υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία επ' αυτού.
    Το ζητούμενο όμως για όλη αυτή τη -φαιδρή κατά τη γνώμη μου- θεώρηση των πραγμάτων, είναι πως εξελίσσουν τις κοινωνικές επιστήμες σε κατώτερα μαθηματικά, επί της ουσίας δεν καινοτομούν και απλώς μεταβιβάζουν τα προβλήματα της οικονομίας στη κοινωνία με συνέπεια να συντηρείται ο φαύλος κύκλος του ελλείματος, όπως θα συνέβαινε αν μοίραζαν αφειδώς επιδόματα και επιχορηγήσεις στη κοινωνία για να τονωθεί η ζήτηση...
    Όσο υπονομεύεται ο εκάστοτε πυλώνας αυτής της συνάρτησης εις βάρος της ''εξυγίανσης'' του άλλου, το αποτελεσμα θα είναι το ίδιο και χωρίς καμιά προοπτική!
    Επίσης όταν το δημογραφικό ζήτημα επιβαρύνει το ασφαλιστικό, η πεμπτουσία του προβλήματος -επιτέλους- δεν εντοπίζεται στις ..συντάξεις των πολιτών που αποκτήθηκαν από την εργασία τους αλλά στη μη προστασία της οικογένειας και στη μη διαμόρφωση του κατάλληλου περιβάλλοντος που θα ωθεί στη στήριξη της οικογένειας και θα δίνει κίνητρα προς αυτή τη κατεύθυνση, με συνέπεια την ανανέωση των δεδομένων του πληθυσμού.
    Και κάτι ''λαϊκίστικο'' που ωστόσο αληθεύει: οι άνθρωποι δεν είναι αριθμοί, αλλά ακόμα και οι αριθμοί είναι σχετικοί και όχι απόλυτοι.

  33. Rote Phane avatar
    Rote Phane 02/04/2011 19:14:50

    Προσεξτε τι λενε ακριβως: "Δεν υπαρχει......ΤΩΡΑ"!!!!!!
    Δηλαδη αργοτερα και ποσο αργοτερα;
    Καταλαβαμε. Ερχεται.

  34. A.M. avatar
    A.M. 02/04/2011 19:19:47

    Μήπως ήρθε η ώρα όσοι κρατάνε τα χρυσοπληρωμένα απ τον Ελληνικό λαό ΌΠΛΑ στα χέρια τους να τα χρησιμοποιήσουν ενάντια στον ΕΧΘΡΌ της χώρας που είναι η παρούσα κυβέρνηση και ο ΓΑΠ;

    Που σημαίνει πρακτικά έξοδο απ την ΕΕ, κλωτσιά στο ΔΝΤ, δίκες και ένα νέο Γουδί για όσους έφεραν μέχρι εδώ την χώρα και για όσους τους στήριξαν εξαπατώντας τον Ελληνικό λαό, και ένα this is parta! και ...γαία πυρί μιχθήτω.

    Οι επιλογές είναι μόνον δύο:
    ή κάθεσαι κανονικά και σε ξεσκίζουν απαξάπαντες παριστάνοντας το χανουμάκι των δανειστών για κάτι δεκαετίες
    ή τους γράφεις εκεί που δεν πιάνει μελάνι και τα παίζεις όλα κορώνα γράμματα και ότι κάτσει.

    Σκλάβος και ξεφτιλισμένος
    ή «κλέφτης και αρματωλός» με ψωμί κι αλάτι.

    Διάλεξε Έλληνα!

  35. Ναυσικά... avatar
    Ναυσικά... 02/04/2011 19:26:56

    Δεν χρωστάμε τίποτα και σε κανένα. Τα χρέη είναι των τραπεζών και ΜΟΝΟ!
    Προσωπικά πιστεύω οτι μάλλον κάτι συμβαίνει με μας, γιατί ήδη έπρεπε όλοι αυτοί που αλώνιζαν επί δεκαετίες να έχουν περάσει λαικό δικαστήριο. Φτάνουν οι αηδίες αυτές περί χρέους. Για σκεφτείτε λίγο. Χρωστάμε σε ΠΟΙΟΝ;;;;;;;

    • Γιώργος Μεσσηνία avatar
      Γιώργος Μεσσηνία @ Ναυσικά... 02/04/2011 19:30:34

      +++

    • Misha avatar
      Misha @ Ναυσικά... 02/04/2011 19:53:07

      Αγαπητή Ναυσικά.

      Τα «δανεικά» του μνημονίου που τα πήραμε για να «σωθούμε» είναι 110 δις ευρω.

      Τα λεφτά που έχουμε δώσει στις τράπεζες από τον Δεκέμβρη του 2008 (τότε που και ο ΓΑΠ κραύγαζε πως ο ΚΑΚ στερεί χρήματα από τον τόπο για να τα δώσει στις τράπεζες) μέχρι σήμερα είναι 144 δις ευρω!!!! Δλδ όλα τα «δανεικά» του Μνημονίου που δηθεν μάς «σώζουν» συν 34 δις επιπλέον .

      Αυτη ειναι και η απάντηση στο, προφανώς ρητορικό ερώτημα σου «σε ποιον χρωστάμε»

  36. manos avatar
    manos 02/04/2011 19:52:29

    Για μένα λίγα πράγματα είναι αρκετά.
    1. Νέος και άφθαρτος ηγέτης, όχι από την γνωστή δεξαμενή.
    2. Αρνηση του χρέους.
    3. Δήμευση των περιουσιών πολιτικών που βούταγαν το δάκτυλο στο βάζο.
    4. Απέλαση όλων των μεταναστών.
    5. Κλείσιμο των συνόρων.
    6. Ιδια παραγωγή για ίδια χρήση. Ακόμα δεν έχουμε χάσει την γνώση της γεωργίας και της κτηνοτροφίας.
    Αποδείχθηκε ότι και η κυβέρνηση και τα μέτρα της ήταν φρούδες ελπίδες, αν όχι καθαρή απατεωνιά και κοροιδία.
    Ενάμισυ χρόνο τώρα δεν ξέρουν τι τους γίνεται. Να πάνε σπίτια τους. Οπως είπε και κάποιος πιό πάνω, ένας περιπτεράς θα είχε σώσει το σύστημα.
    Δεν το λέω υποτιμητικά. Θέλω να πώ ότι χρειάζεται τριβή με την αγορά, για να σώσεις την αγορά.
    Η κοινωνία δεν θα σωθεί από τις ράντες, τις συναρτήσεις, τα γραφήματα, και τα διαγράμματα. Η θεωρία είναι καλή, αλλά αυτό που ζούμε τώρα δεν μπορεί να εφαρμοσθεί σε κάνενα μοντέλο προβλεψης.

  37. investment banker avatar
    investment banker 02/04/2011 20:19:35

    Aν ακόμα ο μέσος Ελληνας δεν έχει καταλάβει ότι έζησε τα τελευταία 20 χρόνια ένα επίπεδο ζωής ανώτερο από αυτό που η οικονομική δυνατότητα της χώρας μπορούσε να υποστηρίξει, τότε θα ξαναγίνουν τα ίδια λάθη. Η κρίση θα πάει όλη την Ελλάδα πίσω 20 χρόνια από πλευράς βιοτικού επιπέδου , θα μηδενίσει το κοντέρ και θα δώσει την δυνατότητα σε μελλοντικές γενιές να ζήσουν καλύτερα και ορθολογικότερα. Βεβαια αυτό απάιτεί συρίκνωση του δημόσιου τομέα, επιδότηση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και επιχειρηματικότητας και ένα δίκαιο φορολογικό σύστημα. Ελπίζω ο ΓΑΠ ή ο Σαμαράς ή οποιοσδήποτε να προχωρήσει σε μαζικές ιδιωτικοποιήσεις έτσι ώστε να ελαφρύνουν το ισοζύγιο της χώρας από ζημιογόνες κρατικές επιχειρήσεις. Επίσης συνθήματα όπως οι τράπεζες φταίνε για όλα είναι για τους αδαείςς και τους κουμμουνιστές μόνο.

    • Γιώργος Μεσσηνία avatar
      Γιώργος Μεσσηνία @ investment banker 02/04/2011 20:53:10

      Αυτό το ζήτημα συνυφαίνεται και με το εκπαιδευτικό σύστημα κατά κάποιον τρόπο -ως προς το βιοτικό επίπεδο- και τις γενικότερες αξίες που προωθεί ένα οργανωμένο κράτος.
      Εκτιμώ πως η δολοφονία του Καποδίστρια, σηματοδοτεί αυτό ακριβώς το σκεπτικό, του να μη θιγούν τα οφίκια ή άλλα κεκτημένα της προεπαναστατικής περιόδου.
      Ωστόσο ο Καποδίστριας, έδωσε γη στους ακτήμονες, εξειδίκευση και γνώσεις στους πολίτες του νεοσύστατου κράτους και δεν τους άφησε στη τύχη τους, να λιμοκτονήσουν.
      Θα συμφωνήσω μαζί σου ως προς το απόσπασμα:''επιδότηση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και επιχειρηματικότητας και ένα δίκαιο φορολογικό σύστημα''.
      Σε ό, τι αφορα τις τράπεζες, δεν ευθύνονται ως τραπεζικά ιδρύματα καθε αυτά αλλά η αναφορά γίνεται στην ανικανότητα διαχείρισης της ρευστότητας από το οργανωμένο τραπεζικό σύστημα, προς όφελος των ολίγων.
      Απαραίτητη είναι η ύπαρξή τους, επιτελούν ένα συγκεκριμένο έργο στη κοινωνία και οι εργαζόμενοι σε αυτές είναι συνειδητοποιημένοι και σοβαροί άνθρωποι, αλλά σε καμία περίπτωση δεν αγγίζει αυτούς ή τις τράπεζες η κριτική, αλλά τη στρεβλή συμπεριφορά του οργανωμένου τραπεζικού συστήματος.
      Στον δημόσιο τομέα, χρειάζεται απλά μια μείωση του προσωπικού αλλά και κάποιων οργανισμών ''φάντασμα'', ωστόσο αυτό είναι το έλασσον, το μείζον πρόβλημα εντοπίζεται στη διάρθωση του δημόσιου τομέα και άρα είναι καθαρά ποιοτικό το πρόβλημα και πολύ λιγότερο ποσοτικό.
      Καλό βράδυ.

    • drider avatar
      drider @ investment banker 02/04/2011 21:08:41

      Αλήθεια αν επιτρέψει ο κόσμος να γίνουν αυτά που λέτε θα επενδύσετε στην Ελλάδα; Πότε; Τί γίνεται με τη ρευστότητα της αγοράς; Μήπως έχετε κάνει το "λάθος" και έχετε πολλά ομόλογα του ελληνικού δημοσίου;

      Αλλά σας καταλαβαίνω... μερικές ακόμα εγγυήσεις του δημοσίου θα είναι αρκετές για να συντηρήσετε τα παχυλά μπόνους σας (μηδενικό ρίσκο σε σχέση με τις πραγματικές επενδύσεις). Οπότε και αυτή η γενιά τραπεζιτών θα συνεχίζει να ζει καλά...

      Υποθετική απάντηση σε υποθετικούς τραπεζίτες.

    • Έρεβος avatar
      Έρεβος @ investment banker 02/04/2011 22:24:14

      Μαλλον δεν έχουν καταλάβει ούτε οι τραπεζίτες ότι ζούσαν και αυτοί πάνω από τις δυνατότητές τους τα τελευταία 20 χρόνια...

    • Ηφαιστίωνας avatar
      Ηφαιστίωνας @ investment banker 02/04/2011 23:44:12

      @Invastment banker, αυτό θέλουν οι τραπεζίτες; Να"μηδενιστεί το κοντέρ σήμερα" (βλέπε "ό,τι φάγαμε από τούς αδαείς καλώς τό φάγαμε, βγάλαμε τα κεφάλαιά μας έξω, ας πεθάνουν οι σημερινοί και για τις επόμενες γενεές βλέπουμε...). Αυτό εννοείς; Όσον αφορά τα επιχειρήματά σου περί "μαζικών ιδιωτικοποιήσεων κ.λ.π. δεν θα σου πω ότι είναι η πιπίλα των δανειστών μας, αλλά θα σε παραπέμψω στην... Αργεντινή! Μπορείς να επιχειρηματολογήσεις για τί εκεί ενώ τα ξεπούλησαν όλα, αυξήθηκε το χρέος τους;

  38. what avatar
    what 02/04/2011 20:36:21

    Δείτε και αυτό!!!

    "Ο Γ.Παπανδρέου συζητά για τα πάντα στο Αιγαίο εκτός από εδάφη"

    h**p://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=18809&Itemid=139

    Αν ισχύει, πρόταση μομφής και στο πυρ το εξώτερον.

  39. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 02/04/2011 20:43:18

    1 προσληψη ανα 10 αποχωρησεις... αυτο θα γινει.
    δλδ ποσοι ανεργοι θα υπαρχουν στο τελος του τουνελ? εγω λεω 2 εκκατομυρια.
    δλδ ποσο θα παει το ΑΕΠ ?
    δλδ που θα πεσει η καταναλωση ?
    δλδ που θα πεσουν τα εσοδα ? ( αμεσα-εμεσα )
    δλδ πως θα γβουν οι τοκοι?? - ΠΟΤΕ !!!
    δλδ ποσα πακετα 50Δις ακινητων πρπει να βρουμα ΚΑΙ ΝΑ πουλησουμε?? 6/7 ?!
    δλδ γιατι δεν εχουν φερει ακομη τα φρουτακια και τις αδειες τζογου??

    ΠΠ

  40. andronikos avatar
    andronikos 02/04/2011 20:50:39

    Αν ξεκινήσει κούρεμα σημαίνει ότι οι πιστωτές μας θα αποδεχθούν να πάρουν λιγότερα χρήματα πίσω, οπότε θα κλείσουν οι αγορές για την Ελλάδα για πάντα. Ωστόσο, οι ελληνικές τράπεζες που διαθέτουν πάνω από 55 δις σε ελληνικά ομόλογα, μέσα σε μια νύχτα θα υποστούν τεράστιες ζημιές και ενδεχομένως θα καταρρεύσουν.
    ....ΗΡΕΜΑ ΡΕ ΦΙΛΕ ...ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ...ΚΑΛΟ...ΚΑΠΟΙΕΣ ΧΩΡΕΣ ΠΟΥ ΕΚΑΝΑΝ ΑΝΑΔΙΑΡΘΩΣΗ ΧΡΕΟΥΣ ΣΕ ΛΙΓΟΥΣ ΜΗΝΕΣ ΕΠΕΣΤΡΕΨΑΝ ΣΤΙΣ ΑΓΟΡΕΣ..
    ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ??? ΑΣ ΚΑΤΑΡΕΥΣΟΥΝ ΘΑ ΧΑΣΟΥΝ ΛΕΦΤΑ ΜΟΝΟ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΙΤΕΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΜΕΤΟΧΕΣ ΤΡΑΠΕΖΩΝ

    Αυτό σημαίνει ότι θα πάψουν να δίνουν δάνεια, να χρηματοδοτούν νοικοκυριά και επιχειρήσεις, θα βάλουν πλαφόν στις αναλήψεις σε μια προσπάθεια να περιορίσουν τον πανικό στα γκισέ. Θα καταρρεύσουν, και ταμεία και επιχειρήσεις που στηρίζονται στις τράπεζες.

    ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΜΕ ΤΑ ΤΑΜΕΙΑ ΕΛΕΟΣ....ΤΑ ΤΑΜΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΧΡΕΩΚΟΠΗΜΕΝΑ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΑΝ ΤΑ ΣΤΡΑΓΚΙΞΕΙΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΟΥΤΕ ΓΙΑ 6 ΜΗΝΕΣ ΑΣ ΦΑΛΗΡΙΣΟΥΝ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΕΤΣΙ Κ ΑΛΛΙΩΣ ΑΠΟΤΟΝ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΥΣΜΟ ΔΙΝΕΙ 20 ΔΙΣ ΓΙΑ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ

    Α ΚΑΙ ΜΗ ΦΟΒΙΖΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ ΧΑΝΟΝΤΑΙ ΟΧΙ ΟΤΑΝ ΚΛΕΙΝΕΙ ΜΙΑ ΤΡΑΠΕΖΑ ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ ΑΝ ΚΑΤΑΡΕΥΣΕΙ ΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ....
    ΠΑΙΔΙΑ ΑΠΛΑ ΚΑΠΟΙΟΙ Η ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ Η ΑΠΛΑ ΠΑΝΕ ΝΑ ΦΟΒΙΣΟΥΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΤΩΝ ΑΦΕΝΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΕΣ ΜΕ ΤΡΑΠΕΖΙΤΕΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
    ΩΣ ΠΟΤΕ Ο ΚΑΚΟΜΟΙΡΗΣ Ο ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΟΥΣ ΤΡΑΠΕΖΙΤΕΣ??? ΕΛΕΟΣ.....

  41. Orestios avatar
    Orestios 02/04/2011 20:51:12

    Οι επιτυχίες του ΠΑΣΟΚ δεν έχουν τελειωμό.

  42. popolaros avatar
    popolaros 02/04/2011 20:58:58

    Το μέλλον μας ήταν προδιαγεγραμμένο από την στιγμή που μας πούλησε ο Jeffrey πέρσι στους φίλους του.
    Πέρσι μας έβγαλε από τις αγορές.
    Πέρσι μας πτώχευσε.
    Μια ματιά στο πρόσφατο παρελθόν της Αργεντινής αρκεί.

    Ο ρόλος του ΔΝΤ γνωστός και χιλιοειπωμένος.
    Έρχεται για εκκαθάριση και διασφάλιση των δανειστών εις βάρος των χαχόλων ιθαγενών.
    Τα piigs είναι η Λατινική Αμερική της Ευρώπης.
    Όπου Αργεντινή βάλε Ελλάδα.

    Σε αναμονή του Έλληνα Νέστορ Κίρτσνερ.....

  43. N. KOFAS avatar
    N. KOFAS 02/04/2011 22:46:30

    Bιαστείκατε να χαρείτε. Βλέπε ανακοίνωση του ΔΝΤ. Βλέπω χαίρεστε να καταρεύσει η χώρα. Το μόνο που σας ενδιαφέρει να φύγει το ΠΑΣΟΚ.
    Δεν είναι τυχαίο που η χώρα έφτασε στη καταστροφή. Αυτοί είμαστε, αυτά αξίζουμε( πάρτε λίγο παράδειγμα από το λαό της Ιαπωνίας).

    • Greece Pleading avatar
      Greece Pleading @ N. KOFAS 03/04/2011 02:09:37

      Μην φοβασαι φιλε. Το χρηματιστηριο του Θεου εχει για ολους.
      Ο σεισμος της Κρητης εγινε μεν 127 χιλιομετρα μακρια απο το Ηρακελιο αλλα και 130 μονο χιλιομετρα μακρια απο τη Σαντορινη.
      Μονο με ΕΝΑΝ πρεπει να τα εχουμε καλα, κι αυτος δεν ειναι ο ΓΑΠ, ο Στρος Καν, ο Σορος, κι οποισσδηποτε αλλος σωτηρας αχυρανθρωπος.
      Αν εχεις γνωση τι βρισκεται στη Σαντορινη και δεν κοιμαται, θα αντιληφθεις οτι κρυβει πολλες Φουκουσιμες μαζι στα σπλαχνα της η Ελλαδα.

  44. Rote Phane avatar
    Rote Phane 02/04/2011 22:55:38

    Τα εχει πει εδω και χρονια το κακο ΚΚΕ η οχι;

  45. o βουνίσιος avatar
    o βουνίσιος 02/04/2011 23:00:13

    Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, ο οίκος αξιολόγησης Standar & Poor's προχώρησε σε νέα υποβάθμιση της ελληνικής οικονομίας. Μια από τις βασικές αιτίες της υποβάθμισης ήταν η ανησυχία για την εξυπηρέτηση του παλαιού χρέους. Για να δικαιολογήσει την απόφαση ο Έλληνας πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου δήλωσε ότι «η υποβάθμιση δεν αντανακλά την πολιτική της Ελλάδας».
    Λίγες μέρες αργότερα οι εξελίξεις διέψευσαν τον Έλληνα πρωθυπουργό και επιβεβαίωσαν τον οίκο αξιολόγησης, το έλλειμμα του 2010 έκλεισε στο 10,6% του ΑΕΠ ή στα 22,4 δισ. ευρώ γεγονός που αποδεικνύει ότι η οικονομική πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση δεν μπορεί να διεκπεραιώσει σωστά το ρόλο της, δλδη να συμβάλει στη μείωση των ελλειμμάτων και στην ανάκαμψη της οικονομίας .
    Την ίδια ώρα ο «Εκόνομιστ» σε άρθρο με τίτλο: «Είναι χρεοκοπημένοι: Παραδεχτείτε το» χαρακτηρίζει «αποτυχία» την τελευταία σύνοδο κορυφής και καλεί την Ε.Ε. να προχωρήσει σε αναδιάρθρωση χρέους των χωρών της περιφέρειας. Λάθος, όπως εξηγεί ο Economist, είναι η επιμονή να μειωθούν τα δημοσιονομικά ελλείμματά ανεξάρτητα από τις επιπτώσεις που θα υπήρχαν στην ανάπτυξη. Το αποτέλεσμα είναι με την ύφεση να αυξάνονται περισσότερο τα χρέη και να φαίνεται ακόμη λιγότερο πιθανό ότι μπορεί να αποπληρωθούν, ενώ οι αποδόσεις των ομολόγων μένουν υψηλές και το αποτέλεσμα είναι ένα καθοδικό σπιράλ.
    Στην ίδια κατεύθυνση κινήθηκε και το γερμανικό περιοδικό Der Spiegel, σε προδημοσίευση αποσπασμάτων του άρθρου που θα κυκλοφορήσει την Δευτέρα αναφέρεται ότι σύμφωνα με πληροφορίες του περιοδικού κορυφαίοι εκπρόσωποι του ΔΝΤ συζήτησαν για το ενδεχόμενο αναδιάρθρωσης μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα με υψηλόβαθμους αξιωματούχους ευρωπαϊκών κυβερνήσεων.
    Η στροφή του ΔΝΤ φανερώνει ότι έχουν αρχίσει να πιστεύουν ότι η οικονομική πολιτική που έχουν προτείνει και εφαρμόζει η κυβέρνηση Παπανδρέου δεν είναι σε θέση να εξυγιάνει τα δημοσιονομικά και να δώσει λύση στα προβλήματα χρέους της χώρας. Τα σενάρια αναδιάρθρωσης του παλαιού χρέους διέψευσε , με συνέντευξή του στο πρακτορείο Bloomberg, ο Υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου.
    Μπορεί όμως κάποιος να τον πιστέψει; όταν μέχρι σήμερα έχει αποδειχθεί ότι απ' όσα λένε πράττουν ακριβώς το αντίθετο, με πιο πιθανό το σενάριο που λέει ότι θα έχουμε επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής του παλαιού χρέους, με ότι κοινωνικό κόστος και επιπλέον δαπάνες σε τόκους συνεπάγεται μια τέτοια μορφή αναδιάρθρωσης για το ελληνικό δημόσιο. ( μάλιστα χωρίς διαπραγμάτευση από την κυβέρνηση, καθώς όλα δείχνουν)
    Με άλλα λόγια, η ελληνική κυβέρνηση απέτυχε παταγωδώς σε όλα τα σημεία και προσπαθεί, ίσως και σε συνεργασία με τους επενδυτικούς οίκους, να μεταφέρει (με κόστος) τις δανειακές υποχρεώσεις της χώρας στο μέλλον. (όπως και στην περίπτωση του δανείου των 110 δις το οποίο επιμηκύνθηκε πρόσφατα)

  46. Apollonios avatar
    Apollonios 02/04/2011 23:11:05

    "...Αν ξεκινήσει κούρεμα σημαίνει ότι οι πιστωτές μας θα αποδεχθούν να πάρουν λιγότερα χρήματα πίσω, οπότε θα κλείσουν οι αγορές για την Ελλάδα για πάντα. Ωστόσο, οι ελληνικές τράπεζες που διαθέτουν πάνω από 55 δις σε ελληνικά ομόλογα, μέσα σε μια νύχτα θα υποστούν τεράστιες ζημιές και ενδεχομένως θα καταρρεύσουν..."
    Μη κυνδυνολογείτε παρακαλώ...
    Τα πράγματα θα είναι πολύ χειρότερα αν ΔΕΝ γίνει αναδιάρθρωση. Το ΜΕΓΑ θέμα είναι με τι όρους θα γίνει αυτή κι αν η σημερινή κυβέρνηση είναι ικανή (η διαθέσιμη) να διαπραγματευθεί προς όφελος της χώρας μας με το μικρότερο δυνατό κόστος...

  47. Ηφαιστίωνας avatar
    Ηφαιστίωνας 02/04/2011 23:11:42

    Επιτέλους και μια ψύχραιμη πολιτική σκέψη!

  48. anonymous avatar
    anonymous 03/04/2011 01:15:34

    Μετα την μικρασιατική καταστροφή έγινε η δίκη των 6.

  49. Greece Pleading avatar
    Greece Pleading 03/04/2011 01:19:15

    Με τη διανοητικη καθυστερηση που μας δερνει εμας τους Ελληνες πρωτα θα ανακαμψει η Ιαπωνια που βρισκεται ηδη σε κατασταση κατοικισιμη/ακατοικητη και μετα οι Ελληνες. Οι Ιαπωνεζοι το πλουτωνιο το εχουν στο εδαφος, οι Ελληνες το εχουν στον εγκεφαλο. Ακατοικητος για 24.000 χρονια. Αντε να δω ποτε θα το καταλαβουμε.

  50. Ιντζεσίλογλου Λάζαρος avatar
    Ιντζεσίλογλου Λάζαρος 03/04/2011 02:33:30

    θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι δεν χρειάζεται κανένα Γερμανικό περιοδικό για να μας ενημερώσει για την αναδιάρθρωση του Ελληνικού χρέους που είναι βέβαιη για το 2013 όταν θα χρειαστούμε την υποστήριξη του νέου μηχανισμού Ευρωπαϊκής οικονομικής στήριξης του Ευρώ, πού έγινε κανόνας της ζώνης του Ευρώ και άλλων πέντε Ευρωπαϊκών Κρατών που δεν ανήκουν στο Ευρώ, στο Συμβούλιο της 24-25 Μαρτίου , διότι αποτελεί αναγκαία συνθήκη για να μπορέσει ένα Κράτος να δανειοδοτηθεί από τον μηχανισμό αυτό. πρέπει προηγουμένως να έχει αναδιαρθρώσει το χρέος του.
    Η Ελλάδα λοιπόν επειδή δεν θα μπορεί να δανειοδοτηθεί από τις αγορές, το 2013 με την λήξη του μνημονίου, λόγο πολλή υψηλών επιτοκίων από τις αγορές θα αναγκαστεί να καταφύγει και πάλι στο νέο μηχανισμό στήριξης ο οποίος για να την ξανά δανειοδοτήσει θα πρέπει αναγκαστικώς να έχει αναδιαρθρώσει το χρέος της. Άρα εμπρός γκρεμός και πίσω ρέμα.Για τον λόγω αυτό και ο Πρόεδρός δεν συναινεί σε οποιοδήποτε διάλογο με τον ΓΑΠ, διότι ο δρόμος δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα. Στο σημείο αυτό θα ήθελα να αναφέρω την μοναδική ίσως ελπίδα της Ελλάδα για την αποφυγή τις αναδιάρθρωσης, που είναι η αξιοποίηση της περιουσίας του Ελληνικού Δημοσίου ,της περιουσίας δηλαδή που ανήκει σε όλους τους Έλληνες και είναι πιθανώς η μόνη σωτήρια λέμβος μας.Πρέπει να πούμε και ότι ο ΓΑΠ έχει ξεκινήσει την διαδικασία για το θέμα αυτό αλλά θα πρέπει να αναφέρουμε ότι ενώ μιλάει για αξιοποίηση περιουσίας της τάξεως των 50 δις Ευρώ ο προγραμματισμός του για μέχρι το 2013 είναι μόνο 2 δις ,άρα αφήνει το υπόλοιπο για την επόμενη κυβέρνηση που όμως δυστηχώς δεν θα έχει τον απαιτούμενο χρόνο για να πραγματοποιήσει οποιαδήποτε αξιοποίηση της περιουσίας. Για τους τόσο σοβαρούς λόγους θα πρέπει ο ΓΑΠ να έχει λίγο τσίπα και να προκηρύξει άμεσα εκλογές διότι ο λαός είναι αυτός ο οποίος πρέπει να αποφασίσει την πολιτική δύναμη που μπορεί να βγάλει την χώρα από την πολύ κακή θέση στην οποία βρίσκετε τώρα.
    Έτσι λοιπόν, επειδή η αλήθεια δεν μπορεί να κρυφτεί παρά μόνο να καλυφθεί και αυτό μόνο προσωρινά, ακούμε στελέχη του κυβερνώντος κόμματος αφού τελείωσαν τους πανηγυρισμούς για την δήθεν επιτυχία του νέου μηχανισμού στήριξης που όπως προαναφέραμε οδηγεί την Ελλάδα στην αναδιάρθρωση,να μιλούν ότι πρέπει να πούμε την αλήθεια στο λαό για να πάρουμε την υποστήριξή του. Και πια είναι αυτή η αλήθεια, είναι η αλήθεια του μνημονίου και της αναδιάρθρωσης. Φτάνουν τα παραμύθια σας, για Πράσινη Ανάπτυξη και Πράσινα Άλογα , ο τόπος θέλει μία στιβαρή κυβέρνηση με γνώση και αποφασιστικότητα για να δώσει τον υπέρ πάντων αγώνα για την επιβίωση του Ελληνικού Κράτους.

    • drider avatar
      drider @ Ιντζεσίλογλου Λάζαρος 03/04/2011 11:15:48

      Αν εξαρχής το σχέδιο προέβλεπε κάπου στη πορεία αναδιάθρωση του χρέους, γιατί δεν τη κάναμε εγκαίρως μόνοι μας, επιβάλλοντας τους όρους μας; Ας μη γελίομαστε, σε διαδικασία εκκαθάρισης βρισκόμαστε, με το τιμόνι της επιχείρησης που λέγεται "χώρα" στα χέρια των δανειστών μας και των μάνατζέρ τους.

      Όσοι γνωρίζουν από τέτοιου είδους "εξυγιάνσεις" επιχειρήσεων, ξέρουν ότι η επόμενη φάση είναι το ξεχώρισμα των φιλέτων και η πώληση τους με κέρδος για αυτούς που αγοράσαν το μάνατζμεντ. Μέρος της δεύτερης φάσης είναι όλες οι σχεδιαζόμενες ιδιωτικοποιήσεις...

  51. N. KOFAS avatar
    N. KOFAS 03/04/2011 07:06:26

    Δηλαδή αγαπητέ Rote Phane τι μας είπε το ΚΚΕ? Να πτωχεύσει το κράτος, δηλαδή ο λαός, για να πτωχεύσει και η πλουτοκρτατία. Πιστεύει αλήθεια κανείς ότι ο Βαρδινογιάννης και κάθε Ελληνας μεγαλοεπιχειρηματίας θα υποφέρει απο την πτώχευση? Αυτός που θα χάσει σίγουρα είναι ο Ελληνας εργαζόμενος καί συνταξιούχος. Αυτός θα δεί το μισθότου και τη συνταξή του να μειώνεται στον 1/3 και όλα τα προιοντα να αυξάνονται τρις φορές παραπάνω.
    Πλήρη καταστροφή! Οποιος έχει στοιχειώδης γνώσεις οικονομίας αντιλαμβάνεται τα επακόλουθα της πτώχευσης της χώρας για το λαό. Για να δούμε πόσο θα υποφέρει το κεφάλαιο από τη πτώχευση, ας θυμηθούμε το παράδειγμα του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου. 'Εχασε το θρόνο του απο το 1970, άρα δεν έχει εισόδημα, αλλά για 40 χρόνια μέχρι σήμερα αυτός και όλη η οικογενειά του ζει πολυτελώς! Σε περίπτωση πτώχευσης οχι μόνο δεν θα υποφέρει το κεφάλαιο, αλλά απεναντίας θα κερδίσει γιατί θα εξαγοράσει τα πάντα(γη, εργασία, παροχές) σε εξευτιλιστικές τιμές. Γιαυτό δεν πρέπει να αφήνουμε τα κοματικά μας πάθη να πλυμμυρίζουν το μυαλό μας. Πρώτα η Ελλάδα και μετά τα κόματα. Αλλο αλλαγή κυβέρνησης και άλλο πτώχευση και καταστροφή της χώρας.

  52. Ναυσικά... avatar
    Ναυσικά... 03/04/2011 10:36:59

    Aν ακόμα ο μέσος Ελληνας (στους οποίους συγκαταλέγεσαι ή όχι;)δεν έχει καταλάβει ότι έζησε τα τελευταία 20 χρόνια ένα επίπεδο ζωής ανώτερο από αυτό που η οικονομική δυνατότητα της χώρας μπορούσε να υποστηρίξει,(τώρα το αντιλήφθηκες αυτό;) τότε θα ξαναγίνουν τα ίδια λάθη. Η κρίση θα πάει όλη την Ελλάδα πίσω 20 χρόνια από πλευράς βιοτικού επιπέδου ,(έχει ήδη πάει και θα εξακολουθήσει να πηγαίνει με μαθηματική ακρίβεια) θα μηδενίσει το κοντέρ(το κοντέρ δεν μπορεί να μηδενιστεί χωρίς απόδωση ευθυνών) και θα δώσει την δυνατότητα σε μελλοντικές γενιές να ζήσουν καλύτερα και ορθολογικότερα. Βεβαια αυτό απάιτεί συρίκνωση του δημόσιου τομέα,(συμφωνώ) επιδότηση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και επιχειρηματικότητας( υποθέτω από τις τράπεζες;)
    και ένα δίκαιο φορολογικό σύστημα. Ελπίζω ο ΓΑΠ ή ο Σαμαράς ή οποιοσδήποτε(?) να προχωρήσει σε μαζικές ιδιωτικοποιήσεις(επικύνδυνο αυτό που λές) έτσι ώστε να ελαφρύνουν το ισοζύγιο της χώρας από ζημιογόνες κρατικές επιχειρήσεις. Επίσης συνθήματα όπως οι τράπεζες φταίνε για όλα είναι για τους αδαείςς(προφανώς δεν συγκαταλέγεις τον εαυτό σου σ' αυτούς) και τους κουμμουνιστές(το λες σαν να είναι λεπροί οι άνθρωποι) μόνο.

  53. dosilhthos avatar
    dosilhthos 03/04/2011 17:52:30

    υπάρχουν απλές λύσεις και μαλιστα βιώσιμες.Ενα σωστό ειπε ο ανδρέας Παπανδρεου και το ΚΚΕ ασχετα αν δεν το εννούσαν.Εξω οι βασεις του θανάτου.
    Τι κερδίσαμε τοσα χρονια απο την Βαση της Σούδας η από την ενταξη μας στο Νατο?
    Να παραχωρησουμε το Λιμανι της Καβαλας για πενηντα χρονια σους Ρώσους με ανταλαγμα το χρέος μας και την διασφαλιση των συνορων της χώρας. και αφηστε οικολογους και αλλες δυναμεις να μιλαμε για υποβαθμηση του περιβαλοντος.
    Εως πότε θα παιζουμε σκακι χωρίς βασιλισσα?

  54. ΒΑΣΙΛΗΣ avatar
    ΒΑΣΙΛΗΣ 04/04/2011 01:20:56

    Εξηγείστε μου, σάς παρακαλώ, τήν φύση τών υποχρεώσεων τών εγγυήσεων τού Ελληνικού δημοσίου υπέρ τών τραπεζών μας.

    • drider avatar
      drider @ ΒΑΣΙΛΗΣ 04/04/2011 10:03:31

      Οι εγγυήσεις κατά βάση είναι ένα κομμάτι χαρτί που δίνεται από το δημόσιο στις τράπεζες για να μπορέσουν να δανειστούν από τη διατραπεζική και ΕΚΤ με "λογικά" επιτόκια. Μετατρέπονται σε πραγματικό χρέος όταν οι τράπεζες αδυνατούν να αποπληρώσουν τα δάνεια που πήραν με τις αντίστοιχες εγγυήσεις.

      Τα προβλήματα είναι δύο.

      Το δημόσιο έχει τοποθετήσει τοποτηρητές στις τράπεζες που υποτίθεται ότι θα ελέγχουν το ποσοστό της ρευστότητας, που λαμβάνεται από τη τράπεζες με τις εγγυήσεις του δημοσίου, επιστρέφει στην αγορά με τη μορφή νέων δανείων. Το οποίο είναι τελικά πολύ μικρό, γιατί κατά κύριο λόγο αυτές οι εγγυήσεις έχουν χρησιμοποιηθεί για το "μαγείρεμα" των ισολογισμών των τραπεζών, για να μπορούν να εμφανίζουν θετική εικόνα παρά τη κρίση και για να συνεχίζουν οι μάνατζερ τους να απολαμβάνουν παχυλά μπόνους, με βάση αυτή την επίπλαστη εικόνα. Με άλλα λόγια το δημόσιο δεν κάνει αυτά που πρέπει για να διασφαλίσει ότι αυτά τα λεφτά επιστρέφουν στην πραγματική οικονομία.

      Το δεύτερο πρόβλημα είναι ότι η ίδια η αξία των εγγυήσεων αποτιμάται από την ΕΚΤ βάσει την πορεία της ελληνικής οικονομίας και των τραπεζών. Έτσι όσο χειροτερεύει η οικονομική κρίση, εγγύηση π.χ. ενός 1.3 ευρώ μπορεί να επαρκεί σε 1 ευρώ δανειοληπτικής ικανότητας από τις τράπεδζες. Λόγος που σταδιακά χειροτερεύει, το οποίο οδηγεί τις τράπεζες να ζητούν και να λαμβάνουν επιπρόσθετες εγγυήσεις από το δημόσιο για να ενισχύσουν την κεφαλαιακή τους επάρκεια.

      Άρα κατά βάσει εγγυήσεις ρίχνονται αφειδώς στις τράπεζες, χωρίς αυτές να συμβάλλουν θετικά σε κάποιου είδους ανάπτυξη, οι δημοσιονομικοί δείκτες της ελληνικής οικονομίας επιδεινώνονται στη βάση χρέος/ΑΕΠ, οι υποβαθμίσεις οδηγούν σε υποβάθμιση των τραπεζών, και το τελευταίο οδηγεί τις τράπεζες να ζητούν και να λαμβάνουν επιπλέον εγγυήσεις.

      Φαύλος κύκλος που οδηγεί στην ανάληψη ολοένα και αυξανόμεμων υποχρεώσεων από το δημόσιο. Στην ουσία αποτελεί ένα μηχανισμό μετατροπής ιδιωτικού χρέους και υποχρεώσεων σε δημόσιο. Που αν τα πράγματα δεν πάνε καλά (που δεν πηγαίνουν) θα σημάνει ότι εμείς οι φορολογούμενοι θα πληρώσουμε πάλι τα σπασμένα...

      • drider avatar
        drider @ drider 04/04/2011 10:16:39

        Και φυσικά υπάρχουν περιπλοκές από το γεγονός ότι οι τράπεζες κατέχουν ομόλογα του ελληνικού δημοσίου αξίας 60 δις. Οπότε σε περίπτωση αναδιάθρωσης με κούρεμα, δεν ξέρω τι θα σημάνει για τις ελληνικές τράπεζες, για τις εγγυήσεις που έχουν παρασχεθεί από το δημόσιο κτλ... Αλυσίδα όλα

  55. ΒΑΣΙΛΗΣ avatar
    ΒΑΣΙΛΗΣ 04/04/2011 11:58:19

    Σ'ευχαριστώ γιά τά επεξηγηματικότατα σχόλιά σου.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.