#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
20/01/2013 13:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τελικά, ποιος μας δουλεύει; Ο Ράιχενμπαχ ή ο Μουσουρούλης;



Του Γιώργου Χαρβαλιά

Από τον περασμένο Σεπτέμβριο ο υπουργός Nαυτιλίας, Κώστης Μουσουρούλης, προσπαθούσε μανιωδώς και με αδιευκρίνιστα κίνητρα να καταργήσει το φόρο πολυτελείας στις μεγάλες θαλαμηγούς. Εντελώς αιφνιδιαστικά μάλιστα και με τρόπο που μαρτυρούσε έντονη… πρεμούρα, επιχείρησε να περάσει σχετική διάταξη στη Βουλή, η οποία απεσύρθη κακήν κακώς, αφού συνάντησε τις αντιδράσεις πολλών βουλευτών, ενώ ταυτοχρόνως αποκαλύφθηκε ότι ούτε η σχετική μελέτη για τη δημοσιονομική απόδοση του μέτρου δεν είχε ζητηθεί από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, όπως ορίζει ακόμη και ο Κανονισμός της Βουλής!

Προσωπικά και από αυτήν εδώ τη στήλη είχα επικρίνει σφοδρά την περίεργη αυτή «διευκόλυνση» του υπουργού προς κάποιους κατά τεκμήριο εύπορους, την ώρα που χιλιάδες συμπολίτες μας ψάχνουν φαΐ στα σκουπίδια.

«Την ώρα που η κοινωνία βράζει και γονατίζει, καθετί που παραπέμπει στη πολυτελή διαβίωση, στις ακριβές συνήθειες και εν γένει στη… διασκέδαση πολυτελείας πρέπει να φορολογείται αμείλικτα και αυτοτελώς… Οι πλούσιοι κι οι νεόπλουτοι μπορούν να ζουν όπως γουστάρουν. Ομως, κύριε Μουσουρούλη, θα πληρώνουν φόρους! Και όχι πουρμπουάρ», έγραφα χαρακτηριστικά.

Την περασμένη εβδομάδα ο εκλεγόμενος στη Χίο, το νησί των εφοπλιστών, υπουργός παρενέβη εξίσου… δυναμικά στο φορολογικό νομοσχέδιο και αυτή τη φορά, συνεπικουρούμενος από τον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα, υποχρέωσε τον υφυπουργό Χρήστο Σταϊκούρα να αποσύρει άρον άρον από το φορολογικό νομοσχέδιο διάταξη για τη φορολόγηση των σκαφών αναψυχής ως «είδη πολυτελείας».

Η φορολογική απαλλαγή στα κότερα (σ.σ.: την ώρα που π.χ. ένα δίλιτρο SUZUKI VITARA δεκαετίας θα φορολογηθεί άγρια, θεωρούμενο ως πειστήριο… πολυτελούς διαβίωσης!) είναι ανήθικη, απαράδεκτη και ενδεικτική της περιφρόνησης στην ισονομία όσων την επινόησαν. Περισσότερο εξοργιστική είναι όμως η εξήγηση του υπουργείου Οικονομικών (προφανώς με υποβολέα τον Μουσουρούλη) γι’ αυτή τη χαριστική ρύθμιση προς τους «σκαφάτους».

Τόσο καιρό, λέει το υπουργείο, ο φόρος πολυτελείας καθώς και ο ειδικός φόρος για τα σκάφη «ΔΕΝ ΕΙΣΠΡΑΤΤΟΝΤΑΝ» και απέδωσαν ελάχιστα σε ετήσια βάση.

Αφού λοιπόν οι φόροι δεν εισπράττονταν (με ευθύνη τίνος άραγε;) το αρμόδιο υπουργείο προτείνει να τους καταργήσει τελείως και να τους υποκαταστήσει με το αμελητέο «τέλος πλοών και παραμονής» που όπως ισχυρίζεται «θα δημιουργήσει ρεύμα επανόδου των σκαφών στα ελληνικά ύδατα και τις ελληνικές μαρίνες»!

Κατ’ αρχάς κάποιος πρέπει να εξηγήσει στον πολυπράγμονα κύριο Μουσουρούλη ότι πριν από την «επάνοδο» πρέπει να φορολογηθούν οι Ελληνες υπήκοοι που σήμερα δηλώνουν ως φυσικά πρόσωπα, ή μέσω εταιριών, μεσαία και μεγάλα ταχύπλοα σκάφη. Και λίγοι να είναι οφείλουν να πληρώσουν. Επιπλέον καμία απολύτως σχέση δεν έχει το τέλος πλεύσης με τη φορολόγηση της θαλαμηγού που αποτελεί πασιφανώς είδος πολυτελείας. Το ένα δεν αποκλείει το άλλο, ανεξαρτήτως μάλιστα αν κάποιοι χρησιμοποιούν το σκάφος αραγμένο για… γκαρσονιέρα και όχι για τουρισμό.

Αν θέλει λοιπόν να επιβάλει οποιοδήποτε πρόσθετο τέλος ο κύριος υπουργός, σε οτιδήποτε κινείται εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων («θαλάσσια διόδια» το είπε, ο αθεόφοβος…) με γεια του με χαρά του. Αλλά όχι και να καταργήσει το φόρο πολυτελείας, υποκαθιστώντας τον με… πενταροδεκάρες προς τόνωση, υποτίθεται, του θαλάσσιου τουρισμού!

Τέλος πρέπει κάποιος επίσης να εξηγήσει στον κύριο υπουργό την έννοια της ιπποδύναμης. Μάθαμε ότι από το τέλος πλεύσης θα εξαιρεθούν τα ιδιωτικά σκάφη κάτω των 12 μέτρων και τα ιστιοπλοϊκά κάτω των 15 μέτρων (δηλαδή τα περισσότερα). Και ερωτώ: κάποιος που κατέχει δεκάμετρο φουσκωτό με δύο τούρμποτζετ 125άρες εξωλέμβιες ή ένα σύγχρονο 45άρι (13,7 μέτρα) motorsailer δεν θα πληρώσει δεκάρα; Ούτε τα φραγκοδίφραγκα των «τελών πλεύσης»;

Για να τελειώνουμε: Οσοι αντέχουν ακόμη να ξοδεύουν 1-2 χιλιάρικα σε καύσιμα προκειμένου να πεταχτούν για… αστακομακαρονάδα στις Σπέτσες, αντέχουν να πληρώνουν και φόρο και τέλος πλεύσης και πολλά άλλα που σχετίζονται με το «δικαίωμά τους στην πολυτέλεια».

Οτιδήποτε άλλο δεν είναι «ρύθμιση». Είναι διευκόλυνση, όπως αυτή που έγινε στο ίδιο νομοσχέδιο υπέρ των εφοπλιστών. Το ερώτημα είναι όμως γιατί η Τρόικα που τόσο κόπτεται για τη φοροδιαφυγή κάνει τα στραβά μάτια σε τέτοιες χονδροειδέστατες «φορο-ελαφρύνσεις»; Τελικά ποιος μας δουλεύει; Ο Μουσουρούλης ή ο Ράιχενμπαχ;

(Δημοσιεύεται στον "Τύπο της Κυριακής")

ΣΧΟΛΙΑ

  1. tasos1 avatar
    tasos1 20/01/2013 13:21:30

    Το Dimple special whiskey!

  2. trinyty avatar
    trinyty 20/01/2013 13:47:16

    κύριε Χαρβαλιά μήπως είστε Συριζαίος?

  3. Heaven avatar
    Heaven 20/01/2013 14:03:58

    Τελικά ποιος μας δουλεύει; Ο Μουσουρούλης ή ο Ράιχενμπαχ;

    και οι δυο κ. Χαρβαλια, δυστυχως και οι δυο, ομου!!!!!

  4. Νίκος avatar
    Νίκος 20/01/2013 14:29:12

    Πολιτικοί κατώτεροι των περιστάσεων. Φαίνεται αδιέξοδο, όμως ευτυχώς δεν είναι.Θα βρεθούν εκείνοι οι λίγοι τολμηροί και φωτισμένοι, μέσα από αυτό το πολιτικό σκηνικό, που θα κάνουν τις ρήξης, θα συγκροτήσουν μια μειοψηφία ισοπέδωσης και γκρεμίσματος της διαφθοράς και της σαπίλας και οι πολλοί θα αποδεχθούν και θα ακολουθήσουν. Έτσι συμβαίνει πάντα!

  5. Aλλάριχος avatar
    Aλλάριχος 20/01/2013 15:01:51

    Mα καλά, δεν καταλαβαίνετε τι παίζει;...Οι άνθρωποι απλώς θέλουν να παραδώσουν γεμάτες μαρίνες στους νεους αγοραστές !!!

  6. sniper 2 avatar
    sniper 2 20/01/2013 15:04:33

    Πέστα χρυσόστομε! Εξαιρετικό άρθρο σε μια περίοδο που όλοι κάνουν το κορόιδο !

  7. submarine avatar
    submarine 20/01/2013 15:18:47

    ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΚΑΝΕΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ Ο ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΦΤΙΑΞΕΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΣΑ ΣΕ ΔΙΑΣΤΗΜΑ 3 4 ΜΗΝΩΝ Ο ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑΣ ΕΧΕΙ ΕΠΙΣΚΕΥΘΕΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΙΑ ΓΙΑΤΙ ΕΔΙΝΑΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΑ ΜΑΙΜΟΥ ΣΕ ΘΑΛΑΜΥΠΟΛΟΥΣ ΣΤΟ ΛΑΥΡΙΟ ΤΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΑ ΟΙ ΚΥΡΙΟΙ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑ ΕΔΙΝΑΝ ΔΙΑ ΑΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑΣ ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΜΕ ΤΟ ΚΑΤΙ ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΛΕΙΠΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΠΕΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΑΣ ΒΑΛΕΙ ΣΕ ΜΙΑ ΣΕΙΡΑ ΤΟΥΣ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥΣ

  8. katadromeas 1 avatar
    katadromeas 1 20/01/2013 15:19:05

    Aκόμα να το αντιληφθείτε; Ποιοί αγόρασαν τις μεγαλύτες μαρίνες της χώρας που υποδέχονται τις σκαφάρες; Ε, αυτούς ακριβώς πριμοδοτεί η πολιτική του κ. Μουσουρούλη...

  9. Birdy avatar
    Birdy 20/01/2013 18:15:51

    Ε, μετα τη Μυτιληνη, ας ακολουθησει κι η Χιος του κ. Μουσουρουλη. Ας δωσουν καμια μαρινα στους Τουρκους, να τιμησουν τις σφαγες στο Αιβαλι...

    • Μεγάλες στιγμές avatar
      Μεγάλες στιγμές @ Birdy 21/01/2013 01:22:48

      Δεν τις δίνουν ,τις αγοράζουν.Βρες εσύ Ελληνα επενδυτή και φερτον.Ψαξε προς Ζυρίχη μεριά,εκεί συχναζουν τελευταία οι καταθεσεις τους.Τα ίδια λεγατε και για τον κινεζο με την Κοσκο

      • The Hobbit avatar
        The Hobbit @ Μεγάλες στιγμές 21/01/2013 11:25:42

        Μην κάνεις τον κινέζο, άλλο κινέζος άλλο Τούρκος.

        Εκτός βέβαια αν είσαι ο Στουρνάρας.

      • Stef avatar
        Stef @ Μεγάλες στιγμές 21/01/2013 13:34:25

        Ώστε έτσι απλά!!! Τις μαρίνες τις αγοράζουν οι Τούρκοι, δεν τις δίνουμε. Γενικό ξεπούλημα στο όνομα της παγκοσμιοποίησης και εθνική αλλοτρίωση μεγίστου βαθμού.

  10. τσώφλι πασατέμπου avatar
    τσώφλι πασατέμπου 21/01/2013 09:06:11

    "...την ώρα που χιλιάδες συμπολίτες μας ψάχνουν φαΐ στα σκουπίδια."

    Νόμιζα πως δέν θα ξαναακούγονταν τέτοια... λάθος μου βέβαια ! Επίθεση λοιπόν στους πλούσιους, σκαφάτους, προκλητικά χλιδάτους, πισίνες, σκάφη κάθε είδους, φορολογία βαριά στην κατοχή ακίνητης περιουσίας και...εδώ είμαστε. Άντε, και καλύ τύχη με την αναδιανομή του πλούτου !

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ τσώφλι πασατέμπου 21/01/2013 09:59:25

      Δηλαδή, αν δεν ξαναγράψει κανείς δημοσιογράφος (και δεν αναδημοσιεύσει κανένας ιστότοπος) ότι χιλιάδες άνθρωποι ψάχνουν για φαγητό στα σκουπίδια, μήπως θα πάψουν να ψάχνουν;

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.