#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
11/10/2011 09:24
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα φωτοβολταϊκά και η παγίδα που στήνει το ΠΑΣΟΚ στη ΝΔ



Η μεγαλύτερη απάτη και η επόμενη Πασοκική φούσκα που θα την πληρώσουν πολλοί είναι τα φωτοβολταϊκά. Καταρχάς οι παραγωγοί πληρώνονται με δεκαπλάσια τιμή από ότι είναι το κόστος παραγωγής της ΔΕΗ και των ανεξάρτητων παραγωγών. Τα λεφτά μέχρι τώρα τα πληρώνει ο ΔΕΣΜΗΕ, ο οποίος υποτίθεται ότι θα χρηματοδοτηθεί από το κράτος για να πληρώσει τους παραγωγούς από φωτοβολταϊκά, ένα κράτος που σε λίγο δεν θα έχει λεφτά για να πληρώσει τους δημόσιους υπάλληλους. Άρα αναγκαστικά ο λογαριασμός θα περάσει στους καταναλωτές, οι οποίοι θα λάβουν λογαριασμούς ρεύματος με τέτοιες αυξήσεις που θα τρίβουν τα μάτια τους για να μην πω τίποτα χειρότερο. Ένα άλλο έγκλημα που γίνεται είναι ότι χρησιμοποιούν καλλιεργήσιμη γη για εγκατάσταση φωτοβολταϊκών. Τι στιγμή που υπάρχει έλλειψη τροφίμων και αύξηση στις τιμές των τροφίμων διεθνώς και εκτός των άλλων η χώρα μας είναι ελλειμματική στη παραγωγή τροφίμων σε σχέση με τις ανάγκες του πληθυσμού, εμείς χρησιμοποιούμε πολύτιμη καλλιεργήσιμη γη για να εγκαταστήσουμε φωτοβολταϊκά. Άντε να δούμε τι θα πει η ΝΔ, όταν σε λίγο γίνει κυβέρνηση, στους αγρότες που αναγκαστικά θα τους μειώσει την τιμή που αγοράζει ο ΔΕΣΜΗΕ το ρεύμα και θα τους οδηγήσει σε οικονομική καταστροφή. Την παγίδα την έχει καλοστημένη το ΠΑΣΟΚ και στη ΝΔ δεν έχουν καταλάβει ακόμη τίποτα.

Και πάμε στη συνέχει στη μεγάλη απάτη όλων των εποχών, την επένδυση των 20 δις. των Γερμανών στη χώρα μας, για φωτοβολταϊκα, για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας που θα την μεταφέρουν στη Γερμανία. Καταρχάς το ηλεκτρικό ρεύμα δεν είναι πορτοκάλια και καρπούζια για να το βάλουμε σε μια νταλίκα και να το μεταφέρουμε στη Γερμάνια. Το ηλεκτρικό ρεύμα θέλει γραμμές μεταφοράς υψηλής τάσης, οι οποίες για να γίνουν θέλουν εκτός από χρήματα την συναίνεση των τοπικών κοινωνιών. Λάβετε υπόψη ότι για να γίνει μια γραμμή μεταφοράς 400 KV που θα εξασφάλιζε την Αθήνα από black out, στη δεκαετία του ΄90, καθυστέρησε για 10 χρόνια, γιατί αντιδρούσαν οι κάτοικοι στο Κρυονέρι. Φανταστείτε τι έχει να γίνει για την κατασκευή γραμμών μεταφοράς για να μεταφέρουν ρεύμα από Ελλάδα στη Γερμανία με πολλά ενδιάμεσα κράτη, στα οποία οι κάτοικοί τους δεν έχουν και κανένα συμφέρον για την διέλευση ηλεκτρικής ενέργειας από Ελλάδα σε Γερμανία. Με απλά λόγια θα γίνει χαμός και στο τέλος δεν θα γίνει τίποτα! Καθρεφτάκια και χάντρες έφερε ο Γερμανός αντικαγκελάριος Ρεσλερ για τους ιθαγενείς και όχι σοβαρές επενδύσεις!

Για όλα αυτά εκεί στη ΝΔ κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου. Η επιτροπή προγράμματος στην οποία συμμετέχω και συνεκλήθη δύο φορές την μια για να γνωριστούμε και την άλλη για να ακούσουμε τον Στυλιανίδη, δεν έχει συγκληθεί καμιά άλλη φορά, ίσως γιατί όλοι οι παρατρεχάμενοι καθηγητές που συμμετέχουν δεν έχουν και τίποτα να προσφέρουν εκτός του ότι αναμένουν να αναλάβουν θέσεις όταν η ΝΔ έλθει στη εξουσία (για αυτό θα πω περισσότερα μια άλλη φορά).

Θηβαίος

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ALEXANDROS avatar
    ALEXANDROS 11/10/2011 09:34:01

    Συμφωνω απολυτα με το αρθρο σου. Δυστυχως !!!

  2. Theo avatar
    Theo 11/10/2011 09:39:31

    @Θηβαιος
    "Για όλα αυτά εκεί στη ΝΔ κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου. Η επιτροπή προγράμματος στην οποία συμμετέχω και συνεκλήθη δύο φορές την μια για να γνωριστούμε και την άλλη για να ακούσουμε τον Στυλιανίδη, δεν έχει συγκληθεί καμιά άλλη φορά, ίσως γιατί όλοι οι παρατρεχάμενοι καθηγητές που συμμετέχουν δεν έχουν και τίποτα να προσφέρουν εκτός του ότι αναμένουν να αναλάβουν θέσεις όταν η ΝΔ έλθει στη εξουσία (για αυτό θα πω περισσότερα μια άλλη φορά)."

    τωρα που τα κορακια μυριστηκαν ξανα εξουσια αρχισαν τις γυροβολιες γυρω απο το θηραμα...
    μπραβο Θηβαιε, γιατι τα λες οπως ειναι ακριβως!!!!!!!

  3. K. Kapadoks avatar
    K. Kapadoks 11/10/2011 09:49:19

    "Ένα άλλο έγκλημα που γίνεται είναι ότι χρησιμοποιούν καλλιεργήσιμη γη για εγκατάσταση φωτοβολταϊκών. ... "

    Ίσως είναι από τα βαρύτερα και επαχθέστερα εγκλήματα τής
    ελληνικής πολιτείας στην ιστορία τού νεοελληνικού κράτους .

    ".... χρησιμοποιούμε πολύτιμη καλλιεργήσιμη γη για να εγκαταστήσουμε φωτοβολταϊκά..."

  4. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 11/10/2011 09:50:19

    ΟΛΕΣ οι ΑΠΕ είναι στην ίδια κατηγορία. Και εφ όσον Θηβαίε ρωτάς τι θα πει η ΝΔ στους αγρότες ή τους φωτοβολταϊκούς, ρώτα και τι θα πει όταν η Λακωνία, η Κρήτη, τα νησιά, είναι κρανίου τόποι για αιολικά παλούκια που θα χρειάζονται ΠΟΛΥ αέριο για backup (ή το κάρβουνο να καίει ούτως ή άλλως), και ΟΛΑ διπλοπληρωμένα, και έχει και πολλούς που "στηρίζουν" την ΝΔ. Άσε τους πασόκους, αυτοί είναι γέννημα θρέμα λαμογιά. Όλες οι ΑΠΕ είναι στημένη παγίδα, και σε αντίθεση με τα πακέτα και τις επιδοτήσεις της δεκαετίας του 90, εδώ ΟΛΑ θα είναι φούσκα.

    Και όπου πάνε... να δείτε τι καλό θα κάνει για τον τουρισμό. Θα πηγαίνουν οι Δανοί εκδρομείς περίπατο στα βουνά της Κρήτης να χαρούν τα "πάρκα".

    Σταματήστε το έγκλημα όσο είναι καιρός. Προλαβαίνετε (όχι παντού, δυστυχώς). Πεταμένα λεφτα τώρα, κερατιάτικα στον λογαριασμό αργότερα.

  5. seraios avatar
    seraios 11/10/2011 09:52:23

    η ν.δ. πρέπει να πει στους αγρότες <>

  6. ΒΙΣ avatar
    ΒΙΣ 11/10/2011 09:59:14

    Να ρωτήσω κάτι τον Θηβαίο, μια και φαίνεται ότι γνωρίζει το θέμα.
    Γίνεται τελευταία μία διαφήμιση εκ μέρους εταιρειών για αγορά πακέτων "μετοχών" ή μάλλον "μεριδίων συμμετοχής" σε φωτοβολταϊκά πάρκα. Για παράδειγμα, ένα μερίδιο συμμετοχής κοστίζει 13.000 ευρώ (παράδειγμα), άρα κάποιος που έχει στην άκρη 25.000-30.000 ευρώ μπορεί να αγοράσει δύο τέτοια μερίδια και (υποτίθεται) θα έχει υψηλές και εγγυημένες αποδόσεις μέσω της πώλησης του ρεύματος στη ΔΕΗ.
    Θεωρεί αξιόπιστη αυτή την επένδυση ο Θηβαίος;
    Το ρωτώ επειδή ακούγεται πολύ τελευταία και καλό είναι, ούτε πανικός να δημιουργείται, ούτε όμως ευφορία που μπορεί να μας οδηγήσει σε ένα νέο "Χρηματιστήριο 1999". Είναι λογικό να είμαστε καχύποπτοι.

    • anonymous avatar
      anonymous @ ΒΙΣ 11/10/2011 10:22:57

      εξαρτάται για πόσο καιρό η ΔΕΗ θα αγοράζει το ρεύμα σε υψηλές τιμές και γενικότερα για πόσο καιρό θα επιδοτείται η επένδυση. Στη Γερμανία τα κόβουν σιγά σιγά. Έκαναν την αρπαχτή όσοι την έκαναν και πάπαλα.

  7. mhtsos karditsa avatar
    mhtsos karditsa 11/10/2011 09:59:22

    το θεμα ειναι πολυ σοβαρο. πες πως μια γερμανικη τραπεζα αγοραζει την αγροτικη. τι θα γινει μετα. οι περισσοτεροι αγροτες εχουν υποθηκευμενα τα κτηματα τους στην αγροτικη λογω χρεων. σε περιπτωση που η αγροτικη ιδιωτικοποιηθει κατακαβαινετε τι εχει να γινει. οι αγροτες θα χασουν απευθειας τα κτηματα τους. θα τους παρει ο γερμανος ο οποιος θα εχει γεμισει ολο τον καμπο π.χ. της θεσσαλιας με φωτοβολταικα υπαληλους στα ιδια τους τα κτηματα για ενα κοματι ψωμι.
    και καλα το πασοκ σκοπο εχει να διαλυσει τη χωρα , εκει στη νεα δημοκρατια πρεπει να προσεξουν πολυ το θεμα . ειναι σοβαρο. την αγροτικη και τα ματια σας.

  8. Κρης avatar
    Κρης 11/10/2011 10:05:16

    δεν ξερω αν ταιριάζει εδω
    ..........................
    Σαμαράς: Δεν υπάρχουν μόνο οι Ανανεώσιμες Πηγές .
    h**p://www.e4energie.com/2011/09/blog-post_7045.html
    ...
    Η Ελλάδα μπορεί να γίνει το παγκόσμιο κέντρο στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, δήλωσε ο Αντώνης Σαμαράς από το βήμα της ΔΕΘ, τονίζοντας, ωστόσο, ότι η χώρα θα πρέπει να δώσει έμφαση σε πηγές ενέργειας φθηνότερες από τις ΑΠΕ, όπως είναι η ενεργειακή αξιοποίηση των σκουπιδιών, καθώς, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΝΔ «Χώρα που ανεβάζει το κόστος της ενέργειάς της, μακροχρόνια υπονομεύει την ανταγωνιστικότητά της».

    Ο Α.Σαμαράς δήλωσε χαρακτηριστικά ότι ναι μεν από πηγές ενέργειας

    όπως η ηλιακή και η αιολική μπορούν να εξασφαλίσουν σημαντικά οφέλη,

    αλλά ξεκαθάρισε, παράλληλα, ότι άλλες πηγές ενέργειας δεν πρέπει

    να «ξεγραφτούν» στο όνομα της «πράσινης» ανάπτυξης.


    Αναλυτικά οι αναφορές του Α.Σαμαρά για τις ενεργειακές προοπτικές της Ελλάδας:
    «Επιτρέψτε μου και δύο λόγια για την Ενέργεια.
    Ακούτε διάφορα, τα τελευταία χρόνια, για την «πράσινη ενέργεια».
    Ασφαλώς και οφείλουμε να αξιοποιήσουμε όλες τις εγχώριες μορφές ενέργειας.

    Και «πράσινες» και «γαλάζιες» και όλων των χρωμάτων…

    Αλλά εγώ θα δώσω προτεραιότητα στην φθηνή ενέργεια που είναι και περιβαλλοντικά ασφαλής. Ασφαλώς από την ηλιακή ενέργεια και από την αιολική ενέργεια μπορούμε να αντλήσουμε σημαντικά οφέλη. Αλλά δεν θα ξεγράψουμε κι όλες τις άλλες. Χώρα που ανεβάζει το κόστος της ενέργειάς της, μακροχρόνια υπονομεύει την ανταγωνιστικότητά της.Ενέργεια μπορούμε να βγάλουμε ακόμα κι από τα σκουπίδια. Όπως κάνουν πολλές προηγμένες χώρες στον κόσμο. Αντί να ψάχνουμε που θα τα... παραχώσουμε, να τα εκμεταλλευτούμε ως ενεργειακή πηγή! Υπάρχουν πολλές σύγχρονες τεχνολογίες για να γίνει αυτό με απόλυτη ασφάλεια για το περιβάλλον. Και με υψηλή απόδοση για την Οικονομία... Κι επειδή η ενέργεια δίνει χρήματα, η ενεργειακή αξιοποίηση των απορριμμάτων μπορεί να αποτελέσει και πηγή εσόδων για την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Αντίθετα, όποιος θάβει τα σκουπίδια επιβαρύνει για πάρα πολλά χρόνια το περιβάλλον και τα υπόγεια ύδατα.Και κάτι ακόμα: Η Ελλάδα μπορεί να γίνει παγκόσμιο κέντρο έρευνας, καινοτομίας και εφαρμογών στις ανανεώσιμες πηγές, στη διαχείριση υδάτων, στην αφαλάτωση και στις συνέργειες που έχουν μεταξύ τους. Παγκόσμιου βεληνεκούς ειδικοί, θεωρούν ότι η Ελλάδα είναι το κέντρο των ανανεώσιμων πηγών διεθνώς. Έχει πολύ μεγάλη ηλιοφάνεια, πολύ υψηλό αιολικό δυναμικό, πολύ πλούσιο γεωφυσικό ανάγλυφο. Η Ελλάδα μπορεί να επενδύσει σε αυτές τις καινοτομίες, Και σε λίγα χρόνια να παράγει και να πουλά έξω την «αιχμή» τέτοιων εφαρμογών.
    Όχι να αγοράζει απ’ έξω πανάκριβα και να εισάγει ό,τι αποτελεί ήδη «ρουτίνα» παντού αλλού. Οι καινοτομίες στην Ενέργεια, στη Φαρμακοβιομηχανία, στις γεωλογικές έρευνες, στην ηλεκτρονική τεχνολογία θα δώσουν στην Ελλάδα τεράστιο παραγωγικό πλεονέκτημα. Αντικειμενικά, δεν έχουμε τίποτε να ζηλέψουμε από χώρες όπως η Φιλανδία, η Ολλανδία και η Σουηδία. Ίσως εκείνες έχουν να ζηλέψουν από μας. Ο ισχυρισμός ότι η Ελλάδα, τάχα, είναι «μικρή χώρα» και δεν μπορεί να αναπτύξει δική της ανταγωνιστική βιομηχανία, είναι ένας ακόμα ξεπερασμένος μύθος.
    Τέρμα αυτά τα παραμύθια, για το τι δεν μπορεί να κάνει η Ελλάδα!
    Η Σουηδία και η Φιλανδία μπορούν, η Σλοβενία και η Σλοβακία μπορούν, άρα μπορεί και η Ελλάδα. Ακόμα περισσότερο. Ακόμα καλύτερα. Οι Έλληνες μπορούμε!»

  9. mhtsos karditsa avatar
    mhtsos karditsa 11/10/2011 10:07:18

    το θεμα ειναι πολυ σοβαρο. πες πως μια γερμανικη τραπεζα αγοραζει την αγροτικη. ξετετε τι εχει να γινει μετα? επειδη τα κτηματα των αγροτων ειναι υποθηκευμενα στη αγροτικη λογω χρεων με το που θα γινει ιδιωτικοποιηση θα τα χασουν αμεσως. θα τα παρει ο γερμανος ο οποιος θα εχει γεμισει π.χ. τον καμπο της θεσσαλιας με τα φωτοβολταικα και θα θα δουλευουν στα ιδια τους τα κτηματα για ενα κοματι ψωμι.
    και καλα το πασοκ που εχει σκοπο να διαλυσει τα παντα, στη νεα δημοκρατια πρεπει να το προσεξουν πολυ το θεμα. την αγροτικη και τα ματια σας.

  10. βισάλτης avatar
    βισάλτης 11/10/2011 10:07:36

    Εγώ από δολοφόνους παιδιών -κατσαπλιάδες αρχαιολογικών μνημείων,απο αυτούς που μας δολοφόνησαν με τον λιμό (300,000 νεκροί) με εκτελέσεις για αντίποινα,αυτοί που εξέδιδαν κατοχικά πλαστά μάρκα που οδήγησαν την οικονομία μας στην πλήρη κατάρρευση-δεν περιμένω καμμιά προκοπή ,ιδίως όταν επιδεικνύουν συμπεριφορά απατεωνίσκου που βρίσκει και εφευρίσκει δικαιολογίες για να μην πληρώσει εδώ και 70 χρόνια ,όταν μάλιστα του χαρίστηκαν όλα τα χρέη και εμείς σαν τίμιοι και συνεπείς έχουμε τον σημίτη να ανεμίζει χρεόγραφο του 1830 που εξοφλήθηκε το 2000.
    Το πιο πιθανό είναι να καλόμαθαν (σαν τα κουνάβια που βρήκαν τρύπα στον φράκτη) με το να μην πληρώνουν τα εγκλήματά τους,να διαφθείρουν για να παίρνουν παραγγελίες για άχρηστα προιόντα ,οπότε με τα φωτοβολταικά θεωρώ ότι είναι τελείως απίθανο να πραγματοποιήσουν επένδυση σοβαρή και αξιόπιστη.Η θα θέλουν να ξεφορτωθούν ξεπερασμένης τεχνολογίας και επικίνδυνα προιίντα ,ή το πιο πιθανό να τα εγκαταστήσουν και να μας πούν ...ναι εμείς επενδύσαμε για να μεταφέρουμε το ρεύμα στην γερμανία,αλλά μια και το δίκτυο για τα επόμενα 80 χρόνια θα είναι υπό κατασκευή βάσει της υπ.΄αρ..εγκυκλίου των βρυξελλών είστε υποχρεωμένοι να αγοράζετε από μας ηλεκτρικό ρεύμα σε αυτή την δεκαπλάσια τιμή για τόσες δεκαετίες...Αυτό θα ήταν πολύ πιο γερμανικό από μέρους τους και από την μεριά των ηγετών μας πολύ ελληνικό να μας (ξανα)προδώσουν ,να εισπράξουν μίζες και να μας (ξανα)πιάσουν κορόιδα...

  11. DrNo avatar
    DrNo 11/10/2011 10:15:04

    Ας μου επιτρέψετε κάποιες χρήσιμες πληροφορίες.
    1. Τις αιτησεις φωτοβολταικών τις άνοιξε η ΝΔ, με το Ν. 3468/06 Σιούφα.
    2. Τις αιτησεις τις ανέστειλε η ΝΔ το Μαιο του 2008 με Υπ. Απόφαση Φώλια, ακριβώς για να σταματήσει ο "βομβαρδισμός" αιτησεων και η φούσκα που δημιουργούταν.
    3. Τις αιτησεις όχι μόνο τις ξανα-άνοιξε η Μπιρμπίλη το 2009, αλλά έφτιαξε και το πρόγραμμα για αγρότες κατά προτεραιότητα, μια από τις μεγαλύτερες πασοκικές αλητείες.
    4. Ενώ έχουν ήδη υποβληθεί χιλιάδες αιτήσεις από τον κάθε μικρό απελπισμένο που ψάχνει τρόπο εξασφαλισης σταθερού εισοδήματος και από τον κάθε μεγάλο κρατικοδίαιτο εργολάβο, το ΠΑΣΟΚ σχεδιάζει να δώσει κι άλλες άδειες (ασχέτως που τα δίκτυα δεν χωρούν) μειώνοντας τις ταρίφες. Κι αυτό χωρίς κανένα φίλτρο οικονομικής φερεγγυότητας αιτούντα, αφού υφίστανται και πασοκομάγαζα πωλήσεων αδειών..
    5. Ενώ έχει γίνει βομβαρδισμός αιτήσεων το ΠΑΣΟΚ σχεδιάζει τόσο να ανοίξει αιτησεις για μικρές ανεμογεννητριες, όσο και το τεράστιο ΗΛΙΟΣ, όσο και μεγάλα αιολικά πάρκα στη θάλασσα και στα νησιά.

    Αποτέλεσμα: Δεδομένου οτι τις ταρίφες πρέπει να τις πληρωνει ο κοσμάκης μέσω των λογαριασμών ΔΕΗ και δεδομένου οτι ο κοσμάκης έχει πτωχευσει (τα φέσια λογαριασμών ΔΕΗ πλησιάζουν το 1 εκ ευρώ), δημιουργείται η μεγαλύτερη φούσκα της δεκαετίας, αφού μαθηματικά τα περισσότερα μικρά φωτοβολταικά δεν θα μπορούν να πληρώνονται από το ΔΕΣΜΗΕ και στο τέλος και θα χρεωκοπήσουν! Οι μεγάλοι & διαπλεκόμενοι θα μείνουν στον αφρό στο όνομα της δήθεν απασχόλησης που προσφέρουν.

    • Θηβαίος avatar
      Θηβαίος @ DrNo 11/10/2011 19:40:28

      Συμφωνώ με όσα αναφέρεις. Με βάση το Ν. 3468/06 του Σιούφα η τιμή ορίζεται με Υπουργική Απόφαση. Σήμερα είναι περίπου 400 €/MWh. Στην κατάσταση που βρίσκεται η Ελληνική οικονομία και με τα φέσια της ΔΕΗ, όπως πολύ σωστά αναφέρεις, είναι δυνατό να διατηρηθεί αυτή η τιμή; Με μία άλλη Υ.Α. θα καταργηθεί και θα ορισθεί άλλη πολύ χαμηλότερη!

  12. mhtsos karditsa avatar
    mhtsos karditsa 11/10/2011 10:15:54

    το θεμα ειναι πολυ σοβαρο. η παγιδα ειναι μεγαλη. πειτε πως μια γερμανικη τραπεζαν αγοραζει την αγροτικη. ξερετε τι εχει να γινει μετα? επειδη οι ελληνες αγροτες τα κτηματα τους τα εχουν υποθηκευμενα στη αγροτικη λογω χρεων,μολις ιδιωτικοποιηθει η αγροτικη απευθειας θα τα χασουν. φανταστειτε λοιπον τον καμπο της θεσσαλιας γεματο με φωτοβολταικα απο τους γερμανους και τους αγροτες να δουλευουν στα ιδια τα κτηματα τους υπαλληλοι για ενα κομματι ψωμι.
    μπορει εκει στο πασοκ να θελουν ν αδιαλυσουν τα παντα. στη νεα δημοκρατια ομως επειδη θα ειναι η επομενη κυβερνηση πρεπει να το δουν πολυ σοβαρα το
    θεμα της αγροτικης.

  13. ΧΠ avatar
    ΧΠ 11/10/2011 10:25:10

    Αν και δεν είμαι ειδικός στις ΑΠΕ , μου έκανε εντύπωση το εξής:
    Η Δεη σε νησιά χρησιμοποιεί είτε ρεύμα που έρχεται εκτός νησιού με καλώδιο,είτε που παράγεται με πετρελαιομηχανή.Στο συγκεκριμένο νησί της Δωδεκανήσου , όπου έκανα λιμενικό έργο για την ΔΕΗ, ο Διευθυντής του εργοστασίου ,ένας πολύ καταρτισμένος τριαντάρης ,μου ανέλυσε πως οι ανεμογεννήτριες κατ'ουσίαν πολλαπλασιάζουν το κόστος λειτουργίας του σταθμού ηλεκτροπαραγωγής ,αφού μειώνουν την απόδοση του! Υπάρχει και θέμα τεχνολογίας βέβαια ,που σε συνδυασμό με τις επιδοτήσεις , μας κάνει αγοραστές ξεπερασμένων τεχνολογικά ΑΠΕ. Ισως είναι μια φούσκα που...... φουσκώνει τώρα!!!

  14. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 11/10/2011 10:28:05

    Θέλουμε ενέργεια, γενικώς. Φτηνή και απρόσκοπτη και χωρίς ανάγκη προσευχών και ευχελαίων (για την ενέργεια). Η φτηνή μετριέται με κάτι που λέγεται κόστος. Πραγματικό κόστος, όχι κόστος που βάζουν οι Βρυξέλλες για να εξάγουν οι Γερμανοί (και οι Δανοί και οι Γάλλοι). Λέω ΟΧΙ σε φόρο που δεν θέλω, το ζητάω, το διαπραγματεύομαι κλπ.

    Η ΝΔ προς τιμήν της επιτέλους έπαψε να ντρέπεται να πει το αυτονόητο: Φτηνό ρεύμα. Φτηνό ρεύμα για ανάπτυξη. Τα πράσινα των πράσινων είναι μαϊμουδιές για μαϊμούδες, τσιγαρλίκια για ερωτευμένους, και αρπαχτές για τις πράσινες ΜΚΟ και τους "επιχειρηματίες" που τις στηρίζουν.

    Ξέρω όλα τα επιχειρήματα παραγματικά και μαϊμού "κατά", και έχω πει και τι πιστέυω για ενεργειακές επιλογές εάν ενδιαφέρεται κανείς http://archaeopteryxgr.blogspot.com/2011/03/blog-post_18.html. Και για ρεφερενς, έχω, αλλού, και τι κάνουν οι ...Γερμανοί ένα ενδιαφέρεται κανείς: Κάρβουνο, και πυρηνικά, και εάν κλείσουν τα πυρηνικά (να το δώ πρώτα) περισσότερο κάρβουνο και εισαγωγές πυρηνικού και ανθρακικού, όπερ έδει δείξαι.

  15. Κρης avatar
    Κρης 11/10/2011 10:35:14

    Επενδύουν στον αέρα και τον ήλιο της Κρήτης
    • Η λίστα με τις άδειες που έχει δώσει η ΡΑΕ μέχρι το Μάιο για τους τέσσερις νομούς
    h**p://bit.ly/reJsRh
    σε 73 βουνα για την ωρα ανεμιστηρες θα εχουμε

    Ανησυχία για την άμετρη αδειοδότηση αιολικών πάρκων
    h**p://bit.ly/obkAMO

  16. Σταύρος avatar
    Σταύρος 11/10/2011 10:50:12

    Είσαστε όλοι κακοήθεις και δύσπιστοι ;) ;) ;)
    Οι Γερμανοί είναι φίλοι μας! (αλήθεια σας λέω)
    Ζήτησε λοιπόν ο φίλος μου ο Βολφρανγκ Σόϊμπλε “...Μια πρόταση είναι να πάρουμε με το μέρος μας τις μεσογειακές χώρες σε μεγαλύτερο βαθμό, ώστε να στραφούν στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, για παράδειγμα, στην ηλιακή ενέργεια. Η Ελλάδα έχει πολύ περισσότερες ώρες ηλιοφάνειας το χρόνο απ’ ότι εμείς στη Γερμανία και θα μπορούσε να εξαγάγει σε μας ηλεκτρικό ρεύμα. Έτσι η ελληνική οικονομία θα διέθετε ένα ανταγωνιστικό εξαγωγικό προϊόν και μάλιστα περιζήτητο. Χωρίς παρόμοιες και άλλες αναπτυξιακές προοπτικές θα μου ήταν πολύ δύσκολο να φορτώσω στο γερμανό φορολογούμενο το τεράστιο ρίσκο ενός νέου προγράμματος ...”
    Ότι θέλει ο φίλος μου!
    Ναι ρε σεις, γιατί απορείτε;
    Εμείς οι Έλληνες, θυσία δεν γινόμαστε για τα φιλαράκια;
    Ε, θυσία και για τον Γερμανό φίλο μας!
    Άκου να δεις φίλε μου Βόλφρανγκ πως θα γίνει!
    Θα απευθυνθείς σε Ελληνικές εταιρίες Διεθνών Μεταφορών, αυτές τις TIR, ή και σε Έλληνες ιδιώτες μεταφορείς και θα μεταφέρεις τα προϊόντα των Γερμανικών εργοστασίων (ανεμογεννήτριες και φωτοβολταϊκά) στην Ελλάδα.
    Εκεί θα μισθώσεις Ελληνικά συνεργεία για να τα τοποθετήσουν σε μέρος που θα σου υποδείξουμε εμείς (οι Έλληνες, οι φίλοι σου ντε!).
    Η τοποθέτηση θα γίνει βεβαίως-βεβαίως με τις Γερμανικές προδιαγραφές ασφαλείας και με την αντίστοιχη εργατική αμοιβή.
    Κατόπιν πάλι θα μισθώσεις Ελληνικά συνεργεία για να δικτυώσουν τις ανεμογεννήτριες και τα φωτοβολταϊκά με το υπάρχον Δημόσιο Ελληνικό δίκτυο και θα επιληφθείς επίσης του θέματος της εξαγωγής της παραγόμενης ενέργειας πίσω στην Γερμανία!
    Μιλάς και αναφέρεις για “περιζήτητο προϊόν όπως και “εξαγωγικό προϊόν”!
    Α, όλα κι όλα!
    Εμείς εκμεταλλευτές των φίλων μας δεν γινόμαστε!
    Δεν θέλουμε ούτε ένα βατάκι να κρατήσουμε από την παραγωγή των δικών σου μηχανημάτων!
    Και ακριβώς επειδή είναι δικά σου, θα σε παρακαλέσουμε πάρα πολύ φιλικά, στο τέλος της ζωής των (η οποία δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη) να τα αποσύρεις πίσω εις την χώρα κατασκευής των για την απαραίτητη ανακύκλωσή των!
    Φυσικά μπορείς να φέρεις καινούργια στην θέση (την ίδια) των παλαιών, ακολουθώντας την ίδια βέβαια διαδικασία.
    Ξέρεις, Ελληνικές Μεταφορικές, συνεργεία και τα λοιπά!
    Εδώ στην Ελλάδα έχουμε μια παροιμία που λέει ότι οι καλοί λογαριασμοί κάνουν τους καλούς φίλους.
    Εμείς όπως βλέπεις 'ξηγιώμαστε σπαθί, αλφάδι και σταράτα!
    Δεν νομίζω να έχεις παράπονο, εκτός κι αν έχεις κάτι άλλο στο μυαλό σου!
    Ε, δεν νομίζω!!!

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Σταύρος 11/10/2011 10:58:42

      εξαιρετική η ανάρτηση...

      • Σταύρος avatar
        Σταύρος @ archaeopteryx 11/10/2011 11:17:26

        :)

  17. tpe avatar
    tpe 11/10/2011 10:53:28

    2 σχόλια:
    1ον: Ειδικός δεν είμαι. Αλλά γιατί πρέπει με το ζόρι να είναι κακές οι ΑΠΕ; Η φούσκα δημιουργείται από την υπερπροσφορά, κάτι που ρυθμίζεται εύκολα. Επίσης, η καλλιεργήσιμη γη, μπορεί εύκολα να εξαιρεθεί (αλλά δεν έχουμε το ρημάδι το κτηματολόγιο έτοιμο, 200 χρόνια μετά την απελευθέρωση!)

    2ον: @factorx: Όταν εγώ τα λέω, με λες εγκάθετο. Τώρα τα λέει κι ο "Θηβαίος"... Μήπως τελικά, πρέπει να αυξήσουμε την κριτική μας μπας και ξεβρομίσει η κατάσταση; Μήπως τελικά, πρέπει να έχει ανοικτή γραμμή με το λαό ο ΑΣ κι όχι μέσω του κόμματος; Λέω τώρα...

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ tpe 12/10/2011 01:05:52

      εγώ δεν ασχολουμαι με Ευκελιδιο γεωμετρία, και δεν ξέρω για εγκάθετους, αλλά να σου απαντήσω

      Οι ΑΠΕ δεν είναι "κακές" το "κακό" είναι θρησκευτικός ή ηθικός όρος. Η αναγκαστική χρήση τους με ανγκαστικά πανάκριβες τιμές είναι "κακή". Η κλοπη είναι κακή. Ο βιασμός είναι κακός. Το ψέμα είναι κακό. Η εξαπάτηση είναι κακή. Η σνομωσία για εξαπάτηση είναι κακή. Το λάδωμα είναι κακό (διαστρεβλώνει την ελευθερία)

      Δες τονλογαριασμό της ΔΕΗ, μάθε και για την τρύπα του ΔΕΣΜΗΕ (που τον θέλουν και οι Γερμανοί, τρομάρα τους),και σκέψου ότι κάποια στιγμή θα υπάρξει γονιός που θα στερήσει κάτι απο το παιδάκι του για να πληρώσει τέλος υπέρ ΑΠΕ και φουσκωμένη ΟΤΣ για να κονομάνε κάτι πονηροί΄ Αυτό είναι όχι μόνο κακό, αλλά αντικείμενο ...προβληματισμού. Εχεις παιδακι; Θα πληρώνει Project Helios μέχρι να γεράσει. Γιατί;

  18. DrNo avatar
    DrNo 11/10/2011 10:57:06

    Αρχαίε νομίζω πώς μονο σιγά σιγά μπορεί να ξεφουσκώσει αυτή η φουσκα των ΑΠΕ και όχι βίαια.
    Στα Φ/Β πρέπει να συνεχίσουν να πέφτουν οι τιμές και να εξυπηρετούνται κατά μικρότερο μέγεθος τα έργα, δηλ πρωτα τα εως 10KW, μετά τα έως 20KW κοκ. έτσι όταν θα έρθει η ώρα για τους αγρότες με τα κατοσταρια θα έχουν αποθαρρυνθεί λόγω χαμηλων τιμών.
    τα αιολικά που είναι μπιγκ μπίζνες, πρέπει το κρατος να ζητά΄Εγγυητικές επιστολέςκαι υψηλά ενοίκια στις δημοσιες εκτασεις που τα βάζουν , ενω παραλληλα πρέπει να μειωνονται και οι ταριφες, αφού δεν εξαρτωνται από το πετρέλαιο και σκανδαλωδως ακολουθούν τις αυξησεις ΔΕΗ κάθε χρόνο.

    Με άλλα λόγια , σιγά σιγά και σταδιακά θα πρέπει το κρατος να στρεψει τους κρατικοδιαιτους ΑΠΕτζηδες σε παραγωγικές και χρήσιμες για το ΑΕΠ δραστηριότητες και όχι βίαια, θυμούμενο ξαφνικά το φτηνό ρευμα...

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ DrNo 11/10/2011 11:03:45

      Αν κάνω λίστα όσων μας έχουν αποτετοιώσει, σιγά-σιγά, και πρέπει να τους βρώ δουλειά, άλλη, για να τους ξεφορτωθώ, ας αρχίσω από το απλό: ΔΕΝ σας επιδοτώ. Όταν επιδοτείς ...περίεργους στο Μπρονξ το Ενδότερο, να κάαααθονται, θα κάαααθονται, κορόϊδα είναι;

      Ασε που το πετρέλαιο δεν έχει ανέβει, ούτε κανε σε σταθερα δολάρια, πόσο μάλλον σε ευρώ. Κι αν θέλουν δείκτες δολαριακούς να πάνε στο WTI και όχι στο Brent διοτι οσμίζομαι αρουραίους με αυτή την διαφορά.

  19. katalytikos avatar
    katalytikos 11/10/2011 11:08:48

    Mε βάση μελέτη της Ernst & Young, η Ελλάδα κατατάσσεται στην 6η θέση μεταξύ 35 χωρών, όσον αφορά τον ηλιακή δείκτη (solar index). Στην 5η θέση είναι η Ιταλία και στη 4η η Ισπανία. Προκύπτει λοιπόν το ερώτημα: Γιατί το Γερμανικό ενδιαφέρον για την ηλιακή ενέργεια δεν αφορά και σε αυτές τις χώρες, όπου δίκτυα, υποδομές κλπ είναι σε πολύ καλύτερο επίπεδο??

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ katalytikos 11/10/2011 11:26:56

      γιατί είμαστε ή έχουμε φτηνά γιουσουφάκια. Προτιμούν την βόρειο αφρική, αλλά έχει λίγο turbulence για την ώρα...

      Αν το ηλιακό ρεύμα αγοραζόταν από τον ΔΕΣΜΗΕ περί τα 100, άντε 120 ευρα την μεγαβατώρα, και εάν το ρίσκο και το κόστος (και το δίκτυο) για δήθεν "εξαγωγή" φ/β ρεύματος αφορούσε αποκλειστικά τους φ/β "επιχειρηματίες", θα ήμουν ήσυχος και καλό παιδί. Αλλά σε μία τεχνολογία σε εξέλιξη, με τα κόστη, θεωρητικα, να πέφτουν στο μέλλον, ΑΡΝΟΥΜΑΙ να ειμαι η αποθήκη και ο χρηματοδότης της σαβούρας, για να φτιάξω εγώ το cost learning curve.

  20. tsapari avatar
    tsapari 11/10/2011 11:32:59

    Η δημιουργία της φούσκας στα φωτοβολταϊκά οφείλεται καθαρά στο ΠΑΣΟΚ και την Κα. Μπιρμπίλη, η οποία ουσιαστικά ξεγέλασε τους αγρότες για τις αγροτικές άδειες. Αυτή τη στιγμή η κοροϊδία συνεχίζεται από μεριάς της Αγροτικής Τράπεζας η οποία χρηματοδοτεί δήθεν το 75% αλλά με τη σχετική υπερτιμολόγηση που Κάνει ο κατασκευαστής ( γνωστές ΠΑΣΟΚΟδουλειές) 100% με leesing και επιτόκιο 9,5% με το euribor να είναι στο 1,5% ή δε απόδοση του φωτοβολταϊκού μετά από φόρους να μην ξεπερνά το 13-14% . Σε περίπτωση που το euribor ανέβει στο 3-4% τότε ο αγαπημένος μας αγρότης θα έχει ένα φωτοβολταϊκό «υπαλληλικά» για την τράπεζα ενώ αυτός δεν θα κερδίζει σχεδόν τίποτε συμπληρωματικά όμως θα επωμίζεται όλες τις δαπάνες συντήρησης που θα προκύψουν στην διάρκεια της 20ετίας. Θα είναι όμως ένας καλός συντηρητής του πάρκου για την Τράπεζα όποιος και να την πάρει! Τώρα εάν υπάρξει στάση πληρωμών από το ΔΕΣΜΗΕ αυτό το αμφιβάλω γιατί είναι μπλεγμένοι σε όλη αυτή την ιστορία πολλοί γερμανικοί όμιλοι και επενδυτικά κεφάλαια αλλά και ελληνικές τράπεζες που έχουν χρηματοδοτήσει αυτά τα έργα. Η αποκλιμάκωση των τιμών του Νόμου νομίζω ότι θα αναπροσαρμοσθεί δικαιολογημένα διότι οι τιμές των πάνελ κατακρημνίζονται συνεχώς. Πολύ σύντομα πιστεύω ότι θα έχουμε τα φωτοβολταϊκά νέας γενιάς που το κόστος τους θα είναι ανταγωνιστικό στις πραγματικές οριακές τιμές της ΔΕΗ συνυπολογίζοντας όμως το κόστος εκπομπών που θα επιβαρυνθούν από το 2013.

  21. tsapari avatar
    tsapari 11/10/2011 11:37:30

    Θηβαίος

    Η τοποθέτηση σου νομίζω ότι δεν στηρίζεται επαρκώς σε τεκμηριωμένα δεδομένα

  22. ataktos avatar
    ataktos 11/10/2011 12:34:56

    αφού υπάρχει ακομα και ο ....Ν. Χατζηαργυρίου(!!!!), Καθηγητής Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ .. Υποδιοικητής ΔΕΗ .. όλα θα τα κλίση ..χιχχι

  23. ataktos avatar
    ataktos 11/10/2011 13:19:26

    η αλήθεια βρίσκετε ότι δύστυχος την τελευταία περίοδο των 15 χρόνων .. σπαταλήσαμε (ντυρληκοσαμε ) τα ενεργειακά κοιτάσματα του λιγνίτη ανεξέλεγκτα .. δίχως δύστυχος να έχουμε ανακάλυψή άλλες... ενεργειακές πρώτες ύλες ...και γ αυτό φταίει κύριος ο Σημίτης και η κλίκα του !!!!!!!!!!!!!!!

  24. ataktos avatar
    ataktos 11/10/2011 13:35:17

    σε αυτών τον καταραμένο τόπο όπου ο λαός του έπρεπε να ζει με ήλιο και αέρα η κάθε "ανάπτυξη" γίνετε..... εφιάλτης και κατάρα!!! 1993 ...

  25. teos avatar
    teos 11/10/2011 14:12:27

    Το άρθρο είναι εντελώς έξω ότι αφορά την μεταφορά, η αγορά από την Γερμανία θα γίνει εικονικά κατί δηλαδή σαν το εμπόριο αερίων του θερμοκηπίου, κανείς δεν αγοράζει διοξείδιο του άνθρακα σε μπουκάλες. Μπορεί να βρει κανείς λεπτομέρειες στο διαδικτυο σχετικά με την εικονική πώληση ηλ. ρεύματος αλλα το ότι αναφέρεται στο αρθρο δεν ειναι απλούστευση ειναι ανακριβής και λάθος.

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ teos 11/10/2011 14:41:57

      Και ποιός θα πληρώσει τα πανέλα, τα καλώδια, τα χωματουργικά, τις περιφράξεις; Τα διακιώματα άνθρακα; Σε αγορά φούσκα που καταρέει; Follow the money, λέει o @παγωτατζης, και το νήμα οδηγεί κατ' ευθείαν στην τσέπη μας!!!

      400 ευρώ την μεγαβατώρα έδινε η Μπιρμπιλοπαρέα για φωτοβολταϊκό ρεύμα που οι Τούρκοι έδιναν 200! Εχουν πιο φτηνό ήλιο οι Τούρκοι, ή είναι λιγότερο γαλαντόμοι;

      Τα μεσημέρια του Ιουνίου, το ρεύμα θα παράγεται και θα είναι περισσότερο από όσο καινε τα κλιματιστικά. Τι θα το κάνουμε; Θα πουλάμε 300 ή 400 στην Ελλάδα, και 50 στην Βουλγαρία; Γιατί να μην αγοράζουμε 50 από την Βουλγαρία (χαζή ερώτηση... και τι θα γίνουν οι Γερμανοί;... Κλέφτες;) Και γιατί δεν έκανε ο Θανασόπουλος τις δύο μονάδες λιθάνθρακα; Οι οικολόγοι ή ο (τυχαίο όνομα, αλήθεια) ο Ευάγγελος; (Πάλι χαζή ερώτηση... Και τι θα γίνουν οι Γερμανοί; Κλέφτες; Βιτρινίτσα ο Ευάγγελος).

      Οι Γερμανοί στις αρχές της δεκαετίας του 1990, έφτιαξαν έναν νόμο που εισήγαγε την ιδέα του feed in tariff, που τον εξήγαν σε άλλες χώρες, και κατά δήλωσή τους, υπήρξε η λαμπρότερη εξαγωγή τους, αφού μας κατσικώνει όλους να αγοράζουμε τις σαβούρες τους, γιατί εμείς είμαστε οι ορδές των ηλιθιών (με τους φαύλους ή ανόητους πολιτικούς) που τις αγοράζουμε. ΣΗΜΕΡΑ που μιλάμε για πτωχέυσεις και κουρέματα, οι Γερμανοί σκάβουν, φέρνουν αιολικά και φ/β από την πατρίδα τους, βάζουν και θα εισπράττουν ΚΑΙ από τα παιδιά μας, με τον Νόμο περί ΑΠΕ. Εθνική προτεραιότητα για να προαστατεύσουμε το ...Κλίμα από Υπερθέρμανη. Φέτος προβλέπεται να είναι ο τρίτος σε σειρά παγωμένος χειμώνας, αλλά φταίει ο Ήλιος.

      (Τι βάζετε τετοιες αναρτήσεις και μου εκτινάζεται η πίεση;;;)

      • Θηβαίος avatar
        Θηβαίος @ archaeopteryx 11/10/2011 20:07:10

        Αρχαίε δεν χρειάζεται να προσθέσω τίποτα στα όσα αναφέρεις. Έχεις απόλυτο δίκιο. Δεν θέλω να μπω σε πολύπλοκα τεχνικά θέματα που αφορούν την παραγωγή και μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας, γιατί δεν θα γίνουν κατανοητά και δεν είναι το θέμα της συζήτησης (ancillary services, reactive power, εφεδρείες κλπ). Δεν είμαι κατά των ΑΠΕ και των φωτοβολταϊκών. Αυτό που ήθελα να κάνω γνωστό είναι ότι όπως συνήθως σε αυτή τη χώρα έχουμε χάσει την αίσθηση του μέτρου και πως κάποιοι πονηροί θα τα κονομήσουν εις βάρος των πολλών. Ναι θα πουν μερικοί, αλλά έχουμε το 20-20-20, την διείσδυση των ΑΠΕ κατά 20% στο ενεργειακό ισοζύγιο της χώρας, που απαιτεί η κοινότητα. Καλά όλα αυτά υπό άλλες συνθήκες. Την στιγμή όμως που οδεύουμε ολοταχώς για χρεωκοπία, στόχος μας πρέπει να είναι η παραγωγή φτηνής φιλικής προς το περιβάλλον ενέργειας και ει δυνατό από εγχώριους πόρους, όπως έκανε και ο εθνάρχης Καραμανλής την δεκαετία του 60 για την ανόρθωση της χώρας

  26. ataktos avatar
    ataktos 11/10/2011 15:29:11

    «Δυνατότητα άμεσης παραχώρησης εκ μέρους του ελληνικού δημοσίου των δικαιωμάτων του για έρευνα και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων με τη διαδικασία της «ανοικτής πρόσκλησης»...h.tp://www.opengov.gr/minenv/?p=2885

  27. Γιώργος avatar
    Γιώργος 11/10/2011 15:29:44

    "Την παγίδα την έχει καλοστημένη το ΠΑΣΟΚ και στη ΝΔ δεν έχουν καταλάβει ακόμη τίποτα."

    Kαλά τόσο χαζοί είναι και δεν έχουν καταλάβει τίποτα; Απλά τους βολεύει να μην κάνουν σοβαρή αντιπολίτευση, αλλά να λένε "εκλογές εδώ και τώρα". Όταν θα κυβερνήσουν όμως θα τα βρουν μπαστούνια.

  28. johnsrs avatar
    johnsrs 11/10/2011 16:32:43

    ''Και πάμε στη συνέχει στη μεγάλη απάτη όλων των εποχών, την επένδυση των 20 δις. των Γερμανών στη χώρα μας, για φωτοβολταϊκα, για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας που θα την μεταφέρουν στη Γερμανία........Καθρεφτάκια και χάντρες έφερε ο Γερμανός αντικαγκελάριος Ρεσλερ για τους ιθαγενείς και όχι σοβαρές επενδύσεις!''
    Προσωπικά θα προσθέσω κάτι άλλο μιάς και τα υπόλοιπα έχουν αναλυθεί ...Για αυτό το συγκεκριμένο μην είσαι και τόσο σίγουρος...εκτός και άν ξέρεις απο έγκυρες πηγές τί σημαίνουν οι όροι ''Διεδαφικότητα ή εδαφική συνεργασία'' στον Καλλικράτη...λεω εγώ τωρα.

  29. ataktos avatar
    ataktos 11/10/2011 16:45:49

    http://www.htexpo.gr/uploads/262/79/Exoikonomisi_Energeias_Akadimia_Athinon_11_06.pdf

  30. η Dimi avatar
    η Dimi 11/10/2011 19:29:34

    Αυτή η μαμούθ γερμανική επένδυση, με ΑΡΧΙΚΟ κόστος 20 Δις Ευρώ (από τα επί >7 δεκαετίες κλεμμένα από τους γερμανούς κι αγύριστα μέχρι σήμερα 1,2 ΤΡΙΣ Ευρώ μας δηλαδή), – για Φωτοβολταϊκά παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα 1800 κιλοβατώρων έναντι 1285 κιλοβατώρων στη γερμανία, – ΔΕΝ πρόκειται να έχει απολύτως κανένα Αναπτυξιακό Οφελος, καμία Προστιθέμενη Αξία, γιά την Ελλάδα. ΔΕΝ προβλέπεται ούτε μία θέση εργασίας, γιά Ελληνα εργαζόμενο.

    ΟΛΑ ΤΑ ΟΦΕΛΗ. ΤΑ ΠΑΝΤΑ ! της επένδυσης, επιστρέφουν στη γερμανία. Γιά να τα καρπωθεί κι αυτά κοψοχρονιά και γιά να συνεχίσει να Θησαυρίζει εις βάρος μας, χυδαία, η συμπαθεστάτη Αγγέλα-Δωροθέα.

    Γιά δε την εκτυφλωτική Ελλάδα, μόνο των πανάσχετων η μη-αναστρέψιμη φυσική καταστροφή. Μόνον οι ανεξέλεγκτες εγκαταστάσεις γιγαντιαίων Πάρκων Φτερωτών. Μόνο Φωτοβολταϊκά και Κάμερες και Φτερωτές, Ασχήμια και Πυλώνες, Καλώδια, παντού. Φρίκη!

    Ολόκληρη η Καλλονή Ηλιόλουστη, η Ανεμόεσσα Ελλάδα, με την αρχέγονη Γη και τα Τοπία της, το συγκλονιστικό ορεινό ανάγλυφο και τα πολύχρωμα νησιά της, τα μυθικά πετράδια της και τα κοσμήματά της, ΤΑ ΠΑΝΤΑ ! ένα τεράστιο Αιολικό Πάρκο. Και ο Πολιτισμός, η Ιστορία, η Μνήμη, o Ποιοτικός Τουρισμός, όνειρα θερινής νυκτός.

    Πρόκειται γιά ένα δίχως προηγούμενο ξεπούλημα του ΥΠΟΘΗΚΕΥΜΕΝΟΥ Ελληνικού Ηλιου και του Αγέρα, γιά.. φακές, από έναν ασεβή ανιστόρητο, μαθητευόμενο μάγο. Ο οποίος, ποτέ του ΔΕΝ ήξερε και ποτέ του ΔΕΝ ρώτησε να μάθει, Ποιά Χώρα; και ποιού Λαού τη Ζωή; οι εντολείς του παγκοσμιοποιητές, τον έβαλαν να χαλάσει και να ρημάξει.

  31. teos avatar
    teos 11/10/2011 21:54:00

    archaeopteryx το πως γίνεται η εικονική πώληση ηλ. ρεύματος το ανέφερα και πριν μπορεις να το βρεις ευκολα στο ιντερνετ και δεν εχει καμια σχεση με κατασκευή δικτύου μεταφορά μεταξύ Ελλάδας και Γερμανίας. Τωρα οτι αφορα τις γενικοτερες διαφωνιες σου για τις επενδυσεις σε ΑΠΕ εάν δεν κάνω λάθος, το φαινόμενο του θερμοκηπίου αυξάνει τα ακραία φαινόμενα και μαζί με τα ζεστά καλοκαίρια θα αυξάνονται και οι παγωμένοι χειμώνες ετσι δεν ειναι; Εάν εχω καταλάβει καλά τώρα σοβαρά πιστεύεις οτι ολες οι μελέτες που εχουν γίνει παγκοσμίως για το φαίνομενο του θερμοκηπίου είναι ολες λάθος και πληρωμένες από την βιομηχανία των ΑΠΕ; είδα πιο πάνω ότι αναφέρεσαι στα πυρηνικά και στο άνθρακα , δεν μας είπες όμως πως θα διαχειριστούμε τα πυρηνικά απόβλητα και τι θα γινει οταν η τιμη του ουρανια λογω ευρειας χρήσης θα αρχίσει να αυξάνει; Εκτός εάν θελεις να μας πεις ότι το φαίνομε του θερμοκηπίου είναι μια απάτη που στήθηκε απο την βιομηχανία των ΑΠΕ σε βάρος της αθώας βιομηχανία των πυρηνικών, της καημένης Πετρελαιοβιομηχανίας και των αλλων ορυκτών καυσίμων;

  32. χρήστος avatar
    χρήστος 11/10/2011 23:53:43

    Σκέφτομαι να κάνω 4στρ φωτοβολταικά,χωρίς κεφαλαίο με συναλαγματικές για 8 χρόνια.Τι γνώμη έχετε.

  33. EmiliosD avatar
    EmiliosD 12/10/2011 00:06:38

    Γειά σας,
    να παρέμβω προσφέροντας ορισμένα στοιχεία σχετικά με τα φωτοβολταϊκά και ειδικότερα το "σχέδιο ΗΛΙΟΣ" που προωθεί η κυβέρνηση μαζί με τους Γερμανούς. Πρώτον, η κυβερνηση είναι επί της ουσίας διασπασμένη. Από τη μια ο Παπακωνσταντίνου, που προώθησε το σχέδιο ΗΛΙΟΣ κι από την άλλη ο Χρυσοχοίδης που είδε εκεί μαι σημαντική επένδυση και θέλει να φανεί σαν δική του. Ο Παπακωνσταντίνου φυσικά δεν είχε ιδέα για φωτοβολταϊκά. Του την έδωσε άνθρωπος που ασχολείται συστηματικά με αυτά με μια πρόταση δεκάδων σελίδων από τα οποία η κυβέρνηση δεν κάνει τίποτε για να διευκολύνει και τους Γερμανούς. Ας παρουσιάσουν αν τολμούν την αρχική πρόταση. Η οποία υπογραμμίζει και την ανάγκη να μη χρησιμοποιήται αγροτική γη, αλλά ο Χρυσοχοϊδης αρνείται να το κάνει γιατί εκλέγεται σε αγροτική περιοχή. Έτσι με τους Γερμανούς κατασκευαστές των φωτοβολταϊκών ππαίζει ο Παπακωνσταντίνου, που πηγε και στο συνεδριό τους στο Αμβούργο. Με τον Ρόσλερ αντικαγκελλάριο και υπ. οικονομικών παίζει ο Χρυσοχοίδης. Ο Ρόσλερ εκπροσωπεί τους Γερμανούς Βιομηχάνους που θέλουν να κάνουν την επένδυση.
    Η διαφορά τώρα που προκύπτει απότο ερώτημα "γιατί στην Ελλάδα;". Μα αν διαβάζατε την καταγγελία των Γερμανών κατασκευαστών φωτοβολταϊκών, που επιτέθηκαν με σκληρές εκφράσεις στη Μέρκελ θα καταλαβαίνατε. Η γερμανική κυβέρνηση δεν θέλει την επένδυση στη γερμανία όχι μόνο γιατί κοστίζει περισσότερο η κιλοβατώρα από φωτοβολταϊκά απ' όσο στην Ελλάδα αλλά και για να μην επιβαρυνθεί η τελική τιμή του ρεύματος, δηλαδή ο γερμανός καταναλωτής.
    Αυτά τα λίγα για την ώρα....

  34. palegio avatar
    palegio 12/10/2011 00:33:33

    Το μεγαλυτερο λαμογιοκολπο μετα το χρηματιστηριο.Πως γινεται να αγοραζει η ΔΕΗ 0,55 και να χρεωνει 0,12?Ποιος πληρωνει την διαφορα?Ο Ελληνας φορολογουμενος μεσω των πρασινων φορων.Ποιος μας πουλαει τα Φ.Β ? ΟΙ γερμανοι .Ποιος τα χοντροοικονομαει με 20.000ευρω ανα οικιακο συστημα χονδρικη τιμη?Οι Γερμανοι .Ποιος δανειζεται 35.000 ευρω με 8%τοκο για να το εγκαταστηση στο σπιτι του?Οι Ελληνες.Ποιος τους τα δανειζει? Οι Γερμανοι μεσω των Ελληνικων τραπεζων.Ποσο χρονο ζωης εχουν τα πανελ και οι μεταλακτες? Το πολυ 10-12 χρονια,οσο διαρκει και το δανειο της τραπεζας.Τι γινεται με τα υπολοιπα 10-15 χρονια που διαρκει η συμβαση με την ΔΕΗ??? Εφ'οσον το συστημα δεν δινει το απαιτουμενο ρευμα η συμβαση δεν ισχυει.Ποιος βγαινει κερδισμενος απο ολο τον νταραχτα? μονο οι Γερμανοι που μας τα πουλησαν και οι Γερμανικες τραπεζες που μας δανεισαν μεσω των Ελληνικων.Ποιος εχει πληρωσει για ολα αυτα τα χρονια σε πενταπλασιες τιμες το ρευμα? Οι Ελληνες. Και στο τελος τι κανουμε με τις χιλιαδες τονους τοξικων που εχουμε απο το ξηλωμα των μη λειτουργουντων Φ.Β?Που τοσα χρονια μας δινανε "πρασινο"ρευμα?Τα χωνουμε εκει που ξερουμε και γινομαστε πρασινοι απο το κακο μας. ΖΗΤΩ Η ΠΡΑΣΙΝΗ ΜΠΙΡΜΠΙΛΩΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΛΑΜΟΓΙΟΠΑΣΟΚ. Εσεις μα..κες Ελληνες σκαστε και πληρωστε.

  35. palegio avatar
    palegio 12/10/2011 00:49:26

    Mε τις συναλαγματικες που θα υπογραψεις στο τελος θα σου παρουν και τα 4 στρεματα και το σπιτι σου.Μακρυα απο τα λαμογια. Καλυτερα να βαλεις βιολογικη μεντα να παιρνεις 4.000 ευρω/στρεμα τον χρονο.

  36. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 12/10/2011 00:49:53

    τα έχω γράψει όλα αυτά, μην ζαλίζω περισσότερο. Κλιματικές αλλαγές... Εχω ένα γύφτο απ΄έξω που καθαρίζει τα πάντα, υπόγεια, κήπους, αποθήκες. Ετσι είναι και η κλιματική αλλαγή, και κρύο και ζέστη... Και ΔΕΝ έχει καμία σχέση ούτε με τα πανέλα ούτε με τα αιολικά. Το κλιμα αλλάζει από το 3.000.000 πΧ λόγω Ήλιου, τροχιάς γης, σελήνες, και τεκτονικών. Αλλά αν νομίζεις ότι με αιολικά και ηλιακά κάτι θά κανεις, διαφωνούν μαζί σου όλοι πλην Γερμανών, περιοίκων και ειλώτων. Δες τον Ζερεφό πχ Ξέρει ότι θα κάνει ζέστη το 2099, αλλά δεν θα ζει να το τεστάρει

  37. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 12/10/2011 00:57:30

    Σε καταλαβαίνω, αλλα να θυμάσαι: "απαιτεί η Κοινότητα το 20-20-20"; Γιατι σε μερικές χώρες τα Υ/Η είναι στο 20% και σε άλλες δεν είναι;;; Γιατί πρόκειται για μεγάλα Γερμανικά κόλπα για να μας καπελώνουν και να εισπράττουν εσαεί.

    Όταν παράξει καποιος αιολική ή ηλιακή με 35 την μεγαβατώρα, και 90% διαθεσιμότητα, δενθα λέω κιχ. Τοσο ήταν όταν έφυγε ο ΚΚ. Αντε να σου δώσω 40-45 να βάλεις και τα πιο κυριλέ φίλτρα και αποθειωτές. Από το 35-45 μέχρι το 100 και το 350-400 έχει πολύυυυυυ φαγάκι.

    Και δεν μου αρέσει ο φόρος άνθρακα. Ασε που είναι μόνο στην Ευρώπη κατα που πάει... Θα φορολογούν τις κινεζικες εισαγωγές και θα ψάχνουμε για άϊ παντ μέην μπαϊ Ζήμενς

  38. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 12/10/2011 00:59:27

    χεχεχε, τα λες όλα, ιδιώς εκεί στο τέλος...

  39. Νικ avatar
    Νικ 12/10/2011 02:32:07

    Τα στελέχη της ΝΔ συνειδητά αποφεύγουν κάθε επαφή με τα οικολογικά και έτσι δεν έχουν ιδέα τι ειστί ακτιβισμός και οικολογία της συμφοράς. Μη έχοντας άποψη, και χωρίς επεξεργασμένη περιβαλλοντική πολιτική, θα αναγκαστούν να προσεταιριστούν αυτούς που πουλάνε έτοιμη οικολογία και την ανάλογη πολιτική δύναμη: τις ΜΚΟ.

    Οι ΠΑΣΟΚΟΙ είναι πιο έξυπνοι, αφομοίωσαν μέρος του οικολογικού καταστημένου και ανέδειξαν ένα υποκείμενο δήθεν ακτιβίστρια για να κάνουν δουλειά.
    Σε αυτό το κενό φυσιολογικό είναι να δουλεύουν κάθε λογής ξένα και εγχώρια λαμόγια.

    Νικ

  40. lukos kapsalos avatar
    lukos kapsalos 12/10/2011 09:36:33

    Καλά όλα τα περί επενδύσεων,γιατί κανείς δε σκέφτεται το αυτονόητο,ότι τα κόστη πέφτουν και κάθε σπίτι θα μπορεί να είναι ανεξάρτητο?αυτό δεν είναι μια καλή επένδυση για τον καθένα μας?
    Και τα υδροηλεκτρικά?τώρα δεν είναι μόνο το 10% της παραγόμενης ενέργειας?δεν είναι αξιόπιστα?μάλλον δε βρέχει τόσο πολύ στο ελλάδα.

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ lukos kapsalos 12/10/2011 10:16:28

      τα Υ/Η είναι ένα μυστήριο. Τόσα χρόνια μας συντηρούν με ισχύ αιχμής. Στην "Ευρώπη" θεωρούνται ΑΠΕ. Εδώ, με κάτι ακαταλαβίστικες διατυπώσεις, δεν είναι. (Προφανώς γιατί ήδη τα έχουμε και οι Άρχοντές μας θέλουν να εισάγουμε άλλα γκάτζετς -- από εποχής Σημίτη το μυστήριο)

      Στην πρόταση "τα κόστη πέφτουν" εμπεριέχεται η προτροπή "μην πάρεις τώρα, πάρε αργότερα". Με σημερινές τιμές, ο ΜΟΝΟΣ οικονομικός λόγος να βάλεις φ/β στην ταράτσα σου είναι επειδή όλοι οι υπόλοιποι καταναλωτές σε επιδοτούν αδρά. Γίνεσαι έτσι διαμεσολαβητής της Πανελλήνιας Επιδότησης Γερμανικών Εξαγωγών.

      Εάν θες να βάλεις φ/β στο σπίτι σου με δικά σου λεφτά, και χωρίς επιδότηση, κάνε τον λογαριασμό εάν συμφέρει. Εάν συμφέρει, ελεύθερα. ΔΕΝ συμφέρει, νομίζω, εκτός εάν έχεις αυθαίρετο εκτός δικτύου, και θες ρεύμα μεταξύ 10:30 και 16:30. Και πάλι φτηνότερη θα είναι μία γεννήτρια... Αλλά με δικά σου λεφτά, είσαι ελεύθερος... Με δικά μου;;;; Το βιβλίο λέει ότι η ηλεκτρική ενέργεια από δίκτυο με μεγάλες και αποτελεσματικές μονάδες είναι ΠΑΝΤΑ φτηνότερη. Πχ, στο παράδειγμα με την γεννήτρια, μια μεγάλη γεννήτρια που τροφοδοτεί 50 σπίτια, είναι φτηνότερη από 50 γεννήτριες για τα 50 σπίτια (και σε αρχικό κόστος ανα εγκατεστημένο kW αλλά και σε κόστος ανα kWhr.

      H ενεργειακή ανεξαρτησία ενός σπιτιού είναι ρομαντική, αλλά είσαι ενεργειακά ανεξάρτητος μόνο εάν δεν θες ενέργεια.

      Και όσο το ψάχνεις, θα καταλήξεις στο συμπέρασμα ότι ο μόνο εάν πιστεύεις ότι ο ουρανός γκρεμίζεται και δεν κάνει, για μεταφυσικούς λόγους να καις κάρβουνο (άσε τα πυρηνικά) συζητάς τέτοια πράγματα. Η Γερμανία καιει κάρβουνο, η Κίνα καιει κάρβουνο, οι ΗΠΑ καίνε κάρβουνο, αλλά όχι οι φτωχοί, ποτέεεε....

  41. lukos kapsalos avatar
    lukos kapsalos 12/10/2011 15:09:47

    Να'σαι καλά για το σχόλιο αρχαίε.Και οι δικοί μας άρχοντες κάρβουνο καίνε.
    Πιστεύω ότι δεν επιτρέπουν να πέσουν τα κόστη,για να μην υπάρχει ανεξαρτησία.
    Αλλιώς,γνώμη μου πάντα,θα μπορούσε να γίνει απόσβεση σε λίγα χρόνια και το πλεονάζον ρεύμα στη δεη για διαχείρηση.Ευσεβείς πόθοι.
    Στη περιοχή της πίνδου έχουν γίνει αιτήσεις για μικρά Η/Δ,ακόμη και ατομικές, αλλά η γραφειοκρατία αποτρέπει κάθε περαιτέρω κίνηση.
    Επειδή έχω δει ένα μικρό,από ένα ρυάκι μια μικρή δεξαμενή και μια γεννήτρια 200 μέτρα περίπου κάτω,ο τύπος παρήγαγε ένα σεβαστό ποσοστό ισχύος.
    Να μη πούμε για το Η/Δ της λίμνης πλαστήρα,που έχει μετατρέψει την περιοχή σε απίστευτης ομορφιάς. Τα Η/Δ είναι η καλύτερη λύση αλλά δε τους συμφερει.Και με πολύ μικρή αισθητική παρέμβαση και πάνω απ'όλα πιο αξιόπιστη μορφή ενέργειας.

  42. Μιχάλης Σ. Βάρδας avatar
    Μιχάλης Σ. Βάρδας 13/10/2011 02:24:56

    To άρθρο του ΘΗΒΑΙΟΥ είναι σοβαρό και λέει πράγματα απλά και αυτονόητα
    ακόμη και γι αυτούς που έχουν περιορισμένες τεχνικές γνώσεις . Το ηλεκτρικό
    ρεύμα που παράγεται από τις ΑΠΕ είναι πανάκριβο και η συνέχεια της
    παροχής του είναι αναξιόπιστη . Η ΔΕΗ , μία στρατηγικού χαρακτήρα επιχεί
    ρηση , υποχρεώνεται από την πολιτική τάξη της Χώρας μας να επιδοτεί την
    πανάκριβη αυτή "φούσκα" , εις βάρος των μετόχων της (του Ελληνικού Κράτους , δηλαδή) γιά να ωφελήσει τους πολιτικούς της φίλους.
    Πρόκειται γιά μία τεράστια πρόκληση εις βάρος του Ελληνικού Λαού που
    καθώς φαίνεται , δεν έχει αντιληφθεί ο πολύς κόσμος. Πρόκειται γιά μία
    καλοστημένη προπαγάνδα και μεγάλη παγίδα στην οποίαν έχουν πέσει πολλοί
    πολιτικοί μας , μεταξύ αυτών και ένας εκ των αντιπροέδρων της Ν.Δ.
    Η κεντρική ιδέα είναι : Αφήστε σε εμάς τους λιγνίτες σας , τα πετρέλαιά σας
    και το φυσικό σας αέριο που είναι ρυπογόνα και κακά γιά το γήινο περιβάλλον
    και ασχοληθείτε με τον ήλιο σας και τα μελτέμια σας γιά να ευτυχήσετε εσείς
    και τα παιδιά σας !
    Ας σημειωθεί ότι στις ΗΠΑ , πάνω από το 80% της καταναλισκομένης ηλεκτρικής ενεργείας παράγεται από την καύση άνθρακα !

  43. Θηβαίος avatar
    Θηβαίος 13/10/2011 11:49:30

    Αγαπητοί φίλοι, λόγω περιορισμένου χρόνου δεν είχα τη δυνατότητα να συμμετέχω ενεργά στη συζήτηση. Με κάλυψε όμως και τον ευχαριστώ ο Αρχαίος.

    Για όσους θέλουν να εμβαθύνουν, αλλά και να γνωρίσουν λίγα παραπάνω πράγματα για την κλιματική αλλαγή, έξω από την κυρίαρχη προπαγάνδα που μας σερβίρουν τα τελευταία χρόνια, να ανατρέξουν στις παρακάτω πηγές:

    1) http://www.spiegel.de/international/world/0,1518,687259,00.html

    2)Βιβλίο: Ian Plimer, Heaven And Earth / Global Warming: The missing Science, Connor Court Publishing Pty Ltd, Ballan, Victoria, Australia.

    3) http://www.antibaro.gr/node/461

  44. maura avatar
    maura 05/04/2012 13:09:32

    Μωρέ τα φωτοβολταικα αυτά καθ' αυτά μια χαρά είναι. Το θέμα είναι ο τρόπος που τα χρησιμοποιούμε. Κι αυτό με τους Γερμανούς είναι όντως απαράδεκτο, γιατί στην ουσία θα μας πουλάνε τον ήλιο μας.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.