#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
11/07/2010 01:31
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα υποβρύχια που βοήθησαν να βυθιστεί η Ελλάδα



(The Wall Street Journal). Ενώ η Ελλάδα κόβει τις δαπάνες της από παντού, στα ζητήματα της άμυνας δεν κάνει καμιά οικονομία. Η καταχρεωμένη αυτή μεσογειακή χώρα ξοδεύει περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο ευρώ για να αγοράσει δυο γερμανικά υποβρύχια. Παράλληλα σκέφτεται να ξοδέψει αρκετά για την αγορά 6 φρεγατών, και 15 ελικοπτέρων διάσωσης από τη Γαλλία. Τα τελευταία χρόνια, η Ελλάδα προμηθεύτηκε περισσότερα από 24 πολεμικά αεροσκάφη από την Αμερική, σε τιμή περίπου €1.5 δισ. Μεταξύ των πανάκριβων αυτών αγορών, συμπεριλαμβάνονται και τα υποβρύχια.

Τα περισσότερα οπλικά συστήματα προέρχονται από τη Γερμανία, τη χώρα δηλαδή που ανέλαβε το μεγαλύτερο βάρος στη διάσωση της Ελλάδας. Τη χώρα που ήταν και η πιο μεγάλη κατήγορος της Ελλάδας, για το γεγονός ότι ως χώρα ζει πέρα από τα μέσα της. Οι εμπορικές αυτές συμφωνίες αποδεικνύουν περίτρανα το πώς κάποιοι από τους δανειστές της Ελλάδας κερδίζουν από την γαλαντομία της, και πως αυτό θα τους στοιχειώσει στο μέλλον.

Η Ελλάδα, με ένα πληθυσμό μόλις 11 εκατομμυρίων, είναι ο μεγαλύτερος αγοραστής συμβατικών όπλων στην Ευρώπη, και κατατάσσεται πέμπτη σε ολόκληρο τον κόσμο πίσω από τη Κίνα, την Ινδία, τα Η.Α.Ε. και τη Νότια Κορέα. Οι στρατιωτικές της δαπάνες είναι οι υψηλότερες στην Ευρώπη ως ποσοστό του ΑΕΠ. Οι δαπάνες αυτές ήταν και ένας από τους βασικούς λόγους που η χώρα καταχρεώθηκε.

Η συμφωνία των γερμανικών υποβρυχίων ξεκίνησε πριν από μια δεκαετία, όμως η παρούσα δημοσιονομική κατάσταση της χώρας περιπλέκει τα πράγματα. Η αντίπαλος Τουρκία διαμαρτύρεται. «Ακόμη και τα κράτη που βοηθούν οικονομικά την Ελλάδα, της πουλάνε οπλικά συστήματα…Η Ελλάδα δεν χρειάζεται τάνκς, πυραύλους ή υποβρύχια…» λέει ο Τούρκος διαπραγματευτής με την ΕΕ, Egemen Bagis. Από τη πλευρά του ο Θεόδωρος Πάγκαλος, αντιπρόεδρος της ελληνικής κυβέρνησης δήλωσε πως «αναγκαζόμαστε να αγοράζουμε όπλα που δεν χρειαζόμαστε… αισθανόμαστε εθνική ντροπή».

Κάποιοι ευρωπαίοι αξιωματούχοι κατηγορούν τους Γαλλογερμανούς πως έχουν χρησιμοποιήσει τις πωλήσεις όπλων ως όρο για τη βοήθεια της Ελλάδας. Οι ίδιοι το αρνούνται.

Η συμφωνία για τα γερμανικά υποβρύχια αποδεικνύεται ακανθώδης. Τον περασμένο Μάιο ο επικεφαλής μιας από τις γερμανικές εταιρίες που κατασκευάζουν τα υποβρύχια παραιτήθηκε εν μέσω ερευνών. Ο αντιναύαρχος αρχηγός του ελληνικού ΠΝ παραιτήθηκε επίσης, διαμαρτυρόμενος για την αγορά των υποβρυχίων, την οποία χαρακτήρισε ως πολιτικά υποκινούμενη. Όπως είπε, αρκούν τα 8 υποβρύχια που ήδη διαθέτει το ελληνικό πολεμικό ναυτικό. Πώς να δικαιολογηθεί η αγορά και άλλων, όταν κόβονται δραστικά οι μισθοί;

Η Ελλάδα, που αποτέλεσε το πρώτο μέτωπο του ψυχρού πολέμου στη δεκαετία του `40, είναι η μόνη χώρα στην Ευρώπη που αντί να αναδομήσει την οικονομία της, χρησιμοποίησε τη βοήθεια του δόγματος Τρούμαν για να ενισχύσει τις ένοπλες δυνάμεις της. Στη δεκαετία του `50, η Αμερική περιόρισε τη στρατιωτική ενίσχυση της Ελλάδας και έτσι το βάρος πέρασε στην ίδια την Αθήνα.

Οι άσχημες σχέσεις της Ελλάδας με την Τουρκία, οδήγησαν σε όλο και περισσότερες στρατιωτικές δαπάνες. Η ανακάλυψη πετρελαίου στο βόρειο Αιγαία, σε συνδυασμό με τις συνεχείς διαμάχες σχετικά με την υφαλοκρηπίδα κλπ. έχουν κοστίσει ουκ ολίγα και στις δυο πλευρές. Το 1996 παρά λίγο να γίνει πόλεμος, με αποτέλεσμα τον ίδιο χρόνο η Ελλάδα να ξεκινήσει τον εκσυγχρονισμό των ενόπλων δυνάμεων της με κόστος σχεδόν $17 δισ.

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, η Ελλάδα αποφάσισε να αγοράσει 3 γερμανικά class-214 υποβρύχια με οψιόν για τέταρτο, με συνολικό κόστος €1.8 δισ. Το πρώτο θα κατασκευάζονταν στα γερμανικά ναυπηγεία Howaldtswerke-Deutsche Werft GmbH, και τα υπόλοιπα στον Σκαραμαγκά. Η συμφωνία επεκτάθηκε το 2002, συμπεριλαμβάνοντας βελτιώσεις σε παλιότερα υποβρύχια στον Σκαραμαγκά, με επιπλέον κόστος €985 εκατομμύρια. Η γερμανική πλευρά αποτελείτο από μια εταιρία ιδιοκτησία της MAN SE, ονόματι Ferrostaal, και την Howaldtswerke-Deutsche Werft, ιδιοκτησίας της ThyssenKrupp Marine Systems AG. Το συνολικό αντίτιμο της συμφωνίας άγγιζε τα €2.84 δισεκατομμύρια.

Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ που πρωτοαγόρασε τα υποβρύχια, μεταχρονολόγησε τα λογιστικά δεδομένα, έτσι ώστε να πληρωθούν με την ημερομηνία παράδοσης αντί με την ημερομηνία αγοράς. Την ίδια εποχή, η κυβέρνηση πάλευε να πετύχει τα κριτήρια ένταξης, ώστε να καταφέρει να μπει στην ΟΝΕ. Το αποτέλεσμα ήταν, η τιμή αγοράς να φτάσει στα χέρια της διαδόχου κυβέρνησης της ΝΔ το 2004. Η ΝΔ αντέδρασε κάνοντας μια λογιστική αλχημεία και χρεώνοντας το κόστος αγοράς των υποβρυχίων στους προϋπολογισμούς των προηγούμενων ετών, διευκολύνοντας τα δικά της λογιστικά βιβλία και αντιμετωπίζοντας έτσι το τεράστιο έλλειμμα. Και οι δυο αυτές λογιστικές μέθοδοι έγιναν αποδεκτές από την ΕΕ. Η στατιστική υπηρεσία της ΕΕ Eurostat, έκανε έρευνα, αλλά δεν προχώρησε σε κυρώσεις.

Με την επιστροφή του στην εξουσία το 2009, το ΠΑΣΟΚ έκανε κάτι παρόμοιο. Ανακοίνωσε πως το έλλειμμα ήταν πολύ μεγαλύτερο από αυτό που έλεγε η ΝΔ, βάζοντας σε κίνηση την οικονομική κρίση της χώρας. Εν τω μεταξύ , κανένα από τα υποβρύχια δεν είχε παραδοθεί ακόμη. ‘Όταν οι ‘Ελληνες επισκέφτηκαν τη Γερμανία για να τσεκάρουν τα υποβρύχια, ανακάλυψαν πως ένα από αυτά, το «Παπανικολής», έγερνε προς τα δεξιά. Σύμφωνα με τον παραιτηθέντα ναύαρχο κο Φενέκο, το ναυτικό αρνήθηκε να τα παραλάβει, όμως οι πολιτικοί επέμεναν. Η γερμανική ThyssenKrupp Marine Systems αρνήθηκε τα περί ατελειών, και απέδωσε την άρνηση παραλαβής σε άρνηση αποπληρωμής.

Έως πέρσι, η Ελλάδα είχε πληρώσει το 70% της συνολικής τιμής. Με τη συμφωνία στον αέρα, οι γερμανικές εταιρίες ακύρωσαν τη συμφωνία. Τον περασμένο Μάρτιο οι δυο πλευρές άρχισαν την επαναδιαπραγμάτευση. Αντί για τον εκσυγχρονισμό τριών παλιών μοντέλων, μόνο ένα θα εκσυγχρονίζονταν, και θα αγοράζονταν δυο καινούργια επιπλέον, συνολικά δηλαδή 6 νέα υποβρύχια με κόστος αγοράς 1.3 δισ. ευρώ.

Η ναυπηγική εταιρία Abu Dhabi MAR LLC θα αγόραζε το 75.1% του Σκαραμαγκά, με τη νέα συμφωνία των επιπλέον υποβρυχίων ως όρο για τη πώληση των ναυπηγείων. Τελικά, η ελληνική κυβέρνηση δέχτηκε να παραλάβει το υποβρύχιο με τον όρο να το μεταπωλήσει. Η συμφωνία δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί.

Ο Έλληνας υπουργός Άμυνας μιλώντας στο κοινοβούλιο, εξήγησε πως η συμφωνία αποσκοπούσε στο να τελειώσει το μπέρδεμα, και να κοπεί ο γόρδιος δεσμός που κληρονόμησε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Η Ελλάδα είχε ήδη πληρώσει 2 δισεκατομμύρια και παίζονταν 1200 θέσεις εργασίας. Όμως τον Φεβρουάριο, και καθώς η λύση φαίνονταν στον ορίζοντα, οι εισαγγελικές αρχές του Μονάχου άρχισαν να ανακαλύπτουν αθέμιτες συναλλαγές στις έρευνες τους.

Τα στελέχη της Ferrostaal είχαν διοχετεύσει εκατομμύρια ευρώ σε πολιτικούς για να ξεκινήσει η συμφωνία το 2000, μέσω μιας ελληνικής εταιρίας ονόματι Marine Industrial Enterprises. Σύμφωνα με τα στοιχεία, η εταιρία πλήρωνε «αξιωματούχους και ανθρώπους που αποφάσιζαν» στην Ελλάδα. Μέχρι στιγμής δεν έχουν απαγγελθεί κατηγορίες.

Παρά τη δύσκολη δημοσιονομική κατάσταση της Ελλάδας, και παρά τη μακρόχρονη συμφωνία των υποβρυχίων, η Γερμανία είναι έτοιμη να συνεχίσει τη δουλειά. Ο Γερμανός υπουργός Εξωτερικών Guido Westerwelle, ανέφερε τον Φεβρουάριο σε μια ελληνική εφημερίδα πως η Γερμανία δεν θέλει να πιέσει την Ελλάδα να αγοράσει οτιδήποτε.

S.A. (Wall Street Journal)

ΣΧΟΛΙΑ

  1. what avatar
    what 11/07/2010 02:10:47

    "Η Ελλάδα δεν χρειάζεται τάνκς, πυραύλους ή υποβρύχια…» λέει ο Τούρκος διαπραγματευτής με την ΕΕ, Egemen Bagis"

    Ναι, η Ελλάδα δεν χρειάζεται όπλα αλλά τουλίπες Ολλανδίας και άξαφνα οι φίλοι μας οι Τούρκοι θα σταματήσουν να μας απειλούν με πόλεμο.

    Κατά τα άλλα το άρθρο είναι ότι να 'ναι.

    • Ευθύμης avatar
      Ευθύμης @ what 11/07/2010 05:37:59

      πράγματι, δεν χρειαζόμαστε όπλα παρα μόνο προφυλακτικά για να μη μας κολήσουν τίποτε οι γείτονες φίλοι μας καθώς θα κάνουν το καθήκων τους...

  2. Βελισσάριος avatar
    Βελισσάριος 11/07/2010 02:13:28

    Καταπληκτικό άρθρο - ειδικά για το πως αποφεύγει σχολαστικά να αναφέρει οτιδήποτε για την ταμπακέρα, δηλαδή τους λόγους για τους οποίους αγοράζονται όλα αυτά τα μαραφέτια.

    Μία διαμαρτυρία του... Τούρκου διαπραγματευτή με την ΕΕ, για την αγορά όπλων εκ μέρους της Ελλάδος, παρεισφρέει έτσι, χωρίς σχόλιο, αντιθέτως, για την επίταση του... απαραδέκτου της Ελληνκής πολιτικής. "Δείτε, ακόμη κι οι τούρκοι λένε ότι οι Έλληνες αγοράζουν πολλά όπλα".

    Ο καϋμός της WSJ είναι προφανώς ότι οι αμερικανικές εταιρείες δεν έχουν το μερίδιο της αγοράς που θα ήθελαν. Κι εν όψει του JSF, βγάζουμε και κανένα αρθράκι...

  3. ZARKO avatar
    ZARKO 11/07/2010 04:20:06

    ΨΩΜΙ - ΠΑΙΔΕΙΑ - ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ...
    Με ποιους να πρωτοσυγχιστείς; Με τους προδότες τους πολιτικούς μας; με μας που τους ψηφίζουμε; με τους ''εταίρους'' μας που πρώτα μας φεσώνουν και μετα μας λένε ''τα χρέη σας'' για να εμφανιστούν ως σωτήρες και να μας δανείσουν για να μεγάλωσει το χρέος μας;
    ''Η Ελλάδα, με ένα πληθυσμό μόλις 11 εκατομμυρίων, είναι ο μεγαλύτερος αγοραστής συμβατικών όπλων στην Ευρώπη, και κατατάσσεται πέμπτη σε ολόκληρο τον κόσμο πίσω από τη Κίνα, την Ινδία, τα Η.Α.Ε. και τη Νότια Κορέα. Οι στρατιωτικές της δαπάνες είναι οι υψηλότερες στην Ευρώπη ως ποσοστό του ΑΕΠ'' και παλι δεν μας υπολογίζουν ούτε οι ψευτο-μακεδόνες...

  4. Στέργιος avatar
    Στέργιος 11/07/2010 07:34:25

    Δεν ξέρω αν η Ελλάδα χρειάζεται υποβρύχια ή όχι, σίγουρα όμως δεν χρειάζεται γερμανικά υποβρύχια που μπατάρουν.
    Η Ελλάδα αγοράζει το 15% τής παραγωγής τής "αμυντικής" (τη λένε τώρα) βιομηχανίας τής Γερμανίας, της χώρας που μας καταξευτέλισε και μας καταξευτελίζει συνεχώς άδικα. Γιατί, μπορεί η Ελλάδα να έχει διαφθορά, αλλά η Γερμανία ΚΕΡΔΙΖΕΙ, δεν χάνει, από την ελληνική διαφθορά για την οποία υποτίθεται ότι κόπτεται.
    ΑΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΑΓΟΡΑΖΟΥΜΕ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΟΠΛΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, να τσούξουν λίγο οι γκεσταπίτες.
    Και φυσικά, εμείς οι απλοί πολίτες, ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΣΙΩΠΗΛΟ ΚΑΙ ΑΘΟΡΥΒΟ ΜΠΟΪΚΟΤΑΖ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. Κάθε χρόνο, 5-6 δις ευρώ φεύγουν από την Ελλάδα προς τη Γερμανία επειδή αγοράζουμε γερμανικά προϊόντα.
    ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ!

    • warum nich?t avatar
      warum nich?t @ Στέργιος 11/07/2010 11:15:30

      Εγω δεν αγοράζω τίποτε απολύτως απο τα LIDL τα οποία είναι ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ!
      Ας το μάθουν όλοι όσοι δεν το γνωρίζουν οτι τα super market LIDL είναι άμεσων Γερμανικών συμφερόντων, δηλαδή τα λεφτά μας αν ψωνίσουμε απο εκεί πάνε κατευθείαν στις τσέπες των Γερμαναράδων και στις με σύμβαση εταιρίες που παρασκευάζουν τα προϊόντα τους στις οποίες δουλεύουν επι το πλείστον οι φίλοι μας οι Τουρκαλάδες.
      Γερμαναράδες και Τουρκαλάδες μαζί με τη ΓΑΠοκυβέρνηση άντε RAUS RAUS!

  5. Σαος avatar
    Σαος 11/07/2010 08:57:09

    Να κάνω έναν απλό υπολογισμό;
    Έστω ότι έχουμε 200.000 ΔΥ (που είναι περισσότεροι). Έστω ότι πληρώνονται με 1000€ κατά μέσο όρο για 12 μήνες (που είναι περισσότερα και μέχρι πριν λίγο καιρό είχαμε και τα δώρα), άρα θα έχουμε:

    200.000 * 1000 * 12 = 2.400.000.000 ανά χρόνο

    δηλαδή 2,4 δις € το χρόνο για μισθούς (που είναι μάλλον 4-5 φορές παραπάνω).
    Από αυτό βλέπουμε πως οι στρατιωτικές δαπάνες, που είναι απαραίτητες όσο η χώρα μας συνορεύει με τον βιαστή της, είναι μικρού μεγέθους. Ξέρω, θα μου αρχίσουν πάλι κάποιοι γνωστοί άγνωστοι τις γνωστές καραμέλες "ξέρεις πόσα νοσοκομεία, σχολεία κτλ κτλ θα είχαμε;". Θα τους απαντήσω πως το ελληνικό κράτος θα μπορούσε να λειτουργήσει και με το 1/5 των ΔΥ που έχει, αλλά το παίζει φιλόπτωχο για το κάθε κομματόσκυλο.
    Γενικότερα το άρθρο είναι εκ του πονηρού. Η στάση των ΗΠΑ έναντι της Ελλάδας έχει αλλάξει και δεν μας βλέπουν σαν πελάτες οπλικών συστημάτων αλλά ως εμπόδιο στα γεωστρατηγικά τους σχέδια που θέλουν μια παντοδύναμη Τουρκία να ηγείται του ισλαμικού κόσμου (εξ ου και το παραμυθάκι με την σύγκρουση Τουρκίας-Ισραήλ στο θέμα των φλοτίλας). Βέβαια στο μέσον είναι και τα πετρέλαια...

  6. armatistis avatar
    armatistis 11/07/2010 09:10:21

    ΔΥΣΤΥΧΩΣ η Ελλάδα χρειάζεται να προμηθεύεται όπλα και να διαθέτει ισχυρές ένοπλες δυνάμεις, γιατί αντιμετωπίζει ευθεία απειλή από την Τουρκία. Η Ελλάδα αντιμετωπίζει απειλή πολέμου και καλά θα κάνουμε, ΟΛΟΙ μας, να το αντιληφθούμε.

    Όταν αντιμετωπίζεις απειλή πολέμου, οφείλεις να σχεδιάζεις τα πάντα (οργανωση και συγκρότηση μονάδων, εξοπλισμό, προμήθειες, εφοδιασμοί κλπ), με βάση τη δυσμενέστερη εκτίμηση, διαφορετικά μπορείς να αιφνιδιαστείς.

    Το οποιοδήποτε θερμό επεισόδιο, μπορεί να εξελιχθεί σε σύγκρουση και η οποιαδήποτε σύγκρουση μπορεί να εξελιχθεί σε πραγματικό πόλεμο, άγνωστης διάρκειας.

    ΑΠΟΦΥΓΗ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ
    Η αποτροπή του πολέμου είναι συνάρτηση πολλων παραγόντων.
    Αν εστιαστούμε στο ρόλο των Ενόπλων Δυνάμεων, ο πόλεμος αποτρέπεται ΜΟΝΟ αν διαθέτεις ισχυρές και ετοιμοπόλεμες ένοπλες δυνάμεις. Ειδικότερα αν διαθέτεις τα κατάλληλα όπλα αποτροπής.

    ΟΠΛΑ ΑΠΟΤΡΟΠΗΣ
    * Ηλεκτρονικά συστήματα αναγνώρισης, παρατήρησης και πληροφοριών
    * Συστήματα διοίκησης και ελέγχου
    * Συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου και κυβερνοπολέμου
    * Δορυφορικά συστήματα
    * UAV
    * Μαχητικά αεροσκάφη
    * Υποβρύχιο στόλο
    * Πυραυλικά συστήματα μακρού βελενεκούς και στα τρία όπλα
    * Αντιαεροπορικά συστήματα τύπου ΠΑΤΡΙΟΤ και S-300
    * Και ότι ενδεχομένως ξέχασα
    * Κυρίως το κατάλληλο προσωπικό για το χειρισμό των παραπάνω συστημάτων.

    Όλα τα άλλα που διαθέτουν οι ένοπλες δυνάμεις, είναι για τη διεξαγωγή του πολέμου. Ενοείται ότι στη διεξαγωγή του πολέμου συμμετέχουν τα συστήματα αποτροπής.

    Δυστυχώς η χώρα μας δίνει πολύ μεγάλη έμφαση στη προμήθεια συστημάτων διεξαγωγής του πολέμου, τα οποία θα μπορούσε να βρει στην αγορά μεταχειρισμένων, όπως πολλές φορές έκανε στο παρελθόν.

    Κατά τη γνώμη μου δεν χρειαζόταν να αγοράσει καινούργια άρματα κόστους 2 δις ευρώ και ούτε χρειάζεται να διαθέσει 450 καινούργια ΤΟΜΑ, τη στιγμή που στερείται μέσων αποτροπής, ή δεν διαθέτει αυτά που πρέπει. ΄Μολονότι δεν είμαι ναυτικός, πιστεύω ότι δεν χρειάζεται να αγοράσει καινούργιες φρεγάτες και μάλιστα υπό τις σημερινές δύσκολες οικονομικές συνθήκες. Πολύ καλά τα πήγε μέχρι σήμερα με τις 10 Ολανδικές. Μεταχειρισμένες νεώτερης ηλικίας είναι σίγουρο ότι θα μπορέσει να βρει. Προσωπική άποψη.

    Υποβρύχια χρειάζονται σύγχρονα και αξιόπιστα. Δυστυχώς όμως παραγγείλαμε ένα υποβρύχιο το όποιο δεν υπήρχε. Το πρώτο που κατασκευάστηκε, ο ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, μπατάρει στο πλάϊ!!!! Είναι δυνατό;;; Το σκάνδαλο είναι τεράστιο. Η ΝΔ και ο Βαγγέλας το έκαναν γαργάρα μολονότι δεν ήταν δικό τους. Εκτός και αν κάποιο φάγανε. Σήμερα παρήγγειλαν άλλα δύο. Σύνολο 6. Γραφτηκε ότι η Τουρκία παρήγγειλε 6 σε τιμή πολύ χαμηλότερη από τη δική μας. Το "ΩΚΕΑΝΟΣ", Υ/Β του 1978 εκσυγχρονίστηκε με 390 εκατομ, όσο κάνει ένα καινούργιο. Άγνωστο γιατί δεν έχει πέσει στη θάλασσα.

    Το ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ δοκιμάζεται και πάλι στη Νορβηγική θάλασσα. Τη δοκιμή ανάδυσης με καιρό, εκεί που παρουσιάστηκε και η υπερβολική κλίση, δεν την έκαναν. Ο Βενιζέλος διέταξε να συνεχιστούν οι δοκιμές. Σχετικές πληροφορίες στο DefenceNet.

    Το θέμα βρωμάει από παντού. Βόθρος!!! Εδώ είναι που χρειάζονται εφέτες ανακριτές. Έχουν βρει και λογαριασμούς με διάφορες προμήθειες, δηλαδή μίζες.

    Τα υποβρύχια χρειάζονται. Τα 8 που έχουμε είναι πάνω από 30 χρονών. Στη πραγματικότητα δεν έχουμε 8. Λείπει το ΩΚΕΑΝΟΣ.

    Η αλήθεια είναι ότι έχουμε αρκετά και καλά όπλα.

    ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ ΟΜΩΣ.

    Αυτό και αν δεν είναι Ελληνική πρωτοτυπία.

    • gram avatar
      gram @ armatistis 11/07/2010 10:40:26

      Τι να κάνουν οι εφέτες ανακριτές φίλε μου? Αξιωματικοί με γνώσεις και αξιοπρέπεια χρειάζονται και υπουργοί με λίγη τσίπα. Δυστυχώς ο Ακης μας καθήλωσε στην εποχή του πολέμου της Κορέας όταν δεν προμηθεύτηκαμε το Hawkeye και αντ' αυτού αγοράσαμε ένα σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης που απλώς δεν ξέρει τι βλέπει! Γι' αυτό και δεν έχετε ακούσει ή δει ΠΟΤΕ εικόνα απο ιπτάμενο ραντάρ για τις τούρκικες παραβιάσεις. Οπως επί Αβέρωφ η Ελλάδα επέλεξε την αεράμυνα (συμπεριλαμβανομένης της ισχύος) για να έχει το συγκριτικό πλεονέκτημα για αποτελεσματική προστασία του Αιγαίου, έτσι επί Σημίτη έπρεπε να είχαμε προχωρήσει στο λεγόμενο netcentric ή information warfare για να αντιμετωπίσουμε τους αυξανόμενους ποσοτικά τουρκικούς εξοπλισμούς. Οι φρεγάτες μπορούν να είναι κομμάτι ενός τέτοιου συστήματος (προχωρημένες αντιαεροπορικές πλατφόρμες) αλλά το κλειδί εξακολουθεί να είναι το αεροσκάφος έγκαιρης προειδοποίησης. Αν τώρα προχωρήσουν οι τούρκοι στην αγορά αεροσκαφών MESA, κλάφτα Χαράλαμπε για τα καλά... Επιμύθιον:δεν πρέπει μέσα στο γενικό χαμό να ξεχνάμε ότι εκτος από τους μισθούς των υπαλλήλων της βουλής έχουμε να συντηρήσουμε και να αναβαθμίσουμε και την άμυνα του Αιγαίου που αποτελεί την καρδιά της ύπαρξης της χώρας μας. Και γι' αυτό και μόνον χαίρομαι που το antinews άνοιξε αυτό το κεφάλαιο στη συζήτηση μας αναδημοσιεύοντας το παρόν άρθρο της WSJ και μια άλλη ανάλυση από το Stratfor (βλεπε γεωστρατηγική σημασία της Ελλάδας)

  7. warum nich?t avatar
    warum nich?t 11/07/2010 11:08:53

    Τι μας λες βρε (The Wall Street Journal) μήπως έπρεπε να μείνουμε ξεβράκωτοι να μας απαυτώνουν όποτε έχουν όρεξη οι κολλητοί σου οι Τούρκοι?
    Δε κοιτάνε την ανεργία, τη βία, τον εμφύλιο που είναι προ των πυλών, τις τρομακτικές καταστροφές απο το πετρέλαιο, τους στρατούς αστέγων, την έκρηξη εγκλημάτων και ασχολούνται με μας.
    Η χώρα που δε βλέπει αύριο η ΗΠΑ ασχολείται με την Ελλάδα και το δυσοίωνο μέλλον της.. Ωραίο ανέκδοτο!

  8. νους υγιης avatar
    νους υγιης 11/07/2010 11:14:52

    η τουρκια θελει να κανει πολεμο στην ελλαδα????!!!!!
    ελπιζω να μην ειναι πανω απο 15 χρονων οσοι το γραφουν (και το πιστευουν) γιατι αν ειναι και τρωνε τοσο κουτοχορτο, οχι 2 αλλα και τους 12 μισθους θα μας κοψουν και αυτοι θα τρεχουν με τα λαβαρα να φανε τους απιστους. (απο την πλατεια συνταγματος βεβαια γιατι τα συνορα δεν τα εχουν δει ποτε απο κοντα)
    ελλας ελληνων κοροιδων μια ζωη.... κριμα

    • armatistis avatar
      armatistis @ νους υγιης 11/07/2010 15:43:40

      Από τη πόλη έρχομαι και στη κορφή κανέλα
      ή
      τρία πουλάκια κάθονταν στου διάκου το ταμπούρι

    • ZARKO avatar
      ZARKO @ νους υγιης 11/07/2010 18:54:48

      Σωστά γιατί να κάνουν πόλεμ; αφού αργά αλλά σταθερά αποκτούν ότι τους γυαλίσει. Χαζοί είναι;

  9. προβοκατορας avatar
    προβοκατορας 11/07/2010 11:26:29

    ο μονος λογος που συνεχιζουμε να εξοπλιζομαστε ειναι γιατι στις προμηθειες στρατιωτικου υλικου υπαρχει πολυ μεγαλη μιζα την οποια νεμονται οι εκαστοτε ημετεροι και λογω των υποχρεωσεων μας προς το νατο. ουτε προκειτε να τα χρεισιμοποιησουμε ποτε εναντιων κανενος, ουτε να τα εχουμε αξιομαχα και ετοιμοπολεμα για να προστατεψουμε τα συνορα μας. αυτα εχουν καταληθει εδω και πολλα χρονια με την αναθεση φυλαξης τους σε δυναμεις αλλες πλην στρατιωτικες(λιμενικο,συνοριοφυλακη)! με λιγα λογια οποιος θελει μπαινει, οτι ωρα θελει. οι γειτονες και συμμαχοι κανουν ασκησεις απο το ιονιο μεχρι τη ροδο, πετανε πανω απο κατοικοιμενα νησια, κανουν εικονικους βομβαρδισμους σε φρεγατες και φυλακια μας, φτανουν μεχρι το σουνιο, επιβιβαζουν στα νησια μας καθημερινα εκατονταδες ''μεταναστες'' (προσφυγες πολεμου και καλα, η συντριπτικη πλειοψηφια των οποιων ειναι ανδρες 18-30 ετων φανατικοι μουσουλμανοι) και η ελλαδα εχει γεμισει τοσους αγαρηνους οσους δεν ειχε πριν την επανασταση του '21!!! λοιπον ποιο αμυντικο υλικο, γιατι και για ποιον?

    υγ. τα υποβρυχια ειναι καλα. οι κορεατες θα ναυπηγησουν 9 και οι τουρκοι 6, εμεις ειμαστε που πασχουμε απο ελλειψη σοβαροτητας

  10. ΝΤΑΝΤΟΝ avatar
    ΝΤΑΝΤΟΝ 11/07/2010 12:57:15

    Πραγματικά καταπληκτικά αποκαλυπτικό άρθρο !

    Αποδεικνύει το πως ο ¨υγιής ανταγωνισμός¨ μεταξύ του Αμερικάνικου και Γερμανικού εμπορικού ιμπεριαλισμού μπορεί να καρποφορήσει υπέρ της πληρέστερης ενημέρωσης.

    Ένα μεστό , συνοπτικό ρεπορτάζ με καλή ιεράρχηση της διαχρονικής ιστορίας στην υπόθεση των στρατιωτικών εξοπλισμών της Ελλάδας.

    Θυμηδία προκαλεί μόνο ο ισχυρισμός των Αμερικανών ( The Wall Street Journal ) για την ¨στεναχώρια τους¨ που διαθέσαμε τα τεράστια ποσά του ¨Σχεδίου Μάρσαλ¨ για στρατιωτικούς εξοπλισμούς..., λες και αυτό δεν εξυπηρετούσε , δεν ήταν η απαίτηση , τα γεωστρατηγικά τους συμφέροντα ( καταστολή της ¨κομμουνιστικής ανταρσίας¨ , συμμετοχή στο ΝΑΤΟ και τον πόλεμο της Κορέας)...

    Ενδιαφέρουσα είναι η παρατήρηση η όξυνση της Ελληνοτουρκικής διαμάχης ξεκίνησε με την απόφαση της Χούντας να αξιοποιήσει τα πετρέλαια στο Αιγαίο.

    Σε μια προέκταση - προβολή της αφορμής που δόθηκε στους Νέο-Οθωμανούς στρατοκράτες της Τουρκίας το 1973 , μπορούμε να φανταστούμε το τι μπορούν να σημαίνουν οι νέες προσπάθειες από ορισμένους κύκλους να ¨ξαναδούμε¨ την εκμετάλλευση των κοιτασμάτων στο Αιγαίο..., ποιους κινδύνους αποδέχονται και ενσωματώνουν πρόθυμα οι - αίφνης - θιασώτες της ¨ενεργειακής αυτονομίας¨ της Ελλάδας Η ΟΠΟΙΑ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΟΣΧΕΤΑΙ ΕΙΝΑΙ Η ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ Α Υ Τ Ο Ν Ο Μ Ι Α , αλλά αντίθετα την παραπέρα εξάρτηση της Ελλάδας από τους ¨Προστάτες¨ και τους ¨Συμμάχους¨ .

    Όμως η πολιτική αιχμή του άρθρου ΕΝΑΙ ΤΟ ΞΕΒΡΑΚΩΝΑ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΩΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΩΝ ΣΤΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΟΠΛΩΝ ...

    Το ενδιαφέρον στις ενδοκαπιταλιστικές - ενδοιμπεριαλιστικές αντιθέσεις είναι ότι κατά διαστήματα και ¨εν-αλλάξ¨ τα διάφορα στρατόπεδα μεταλλάσσονται σε ¨προοδευτικά¨ , ¨δημοκρατικά¨ , ακόμα και σε ¨επαναστατικά¨ όταν πρόκειται να θίξουν τα ιμπεριαλιστικά σχέδια του αντιπάλου... ,

    Έτσι σήμερα οι ΗΠΑ που διαθέτουν περίπου το 40 % της παραγωγής τους στην πολεμική βιομηχανία ( στην ουσία ένας αντιπαραγωγικός πληθωριστικός τομέας που προσφέρει εργασία και μισθούς , οι οποίοι δεν έχουν αντίκρισμα σε καταναλωτικά αγαθά στην αγορά ) και η "lite" Μουσουλμανική , ΥΠΕΡΕΞΟΠΛΙΣΜΕΝΗ ΜΕΧΡΙ ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ Τουρκία , δεν διστάζουν να εμφανίζονται στην διεθνή αρένα με δακρύβρεχτες ¨σοσιαλιστικές αντιπολεμικές¨ διακηρύξεις του τύπου ¨ ΤΙ ΤΑ ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΑ ΟΠΛΑ - ΤΑ ΣΠΑΘΙΑ ΤΑ ΤΡΟΜΕΡΑ - ΝΑ ΤΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΡΑΧΤΕΡΙΑ ΝΑ ΔΟΥΛΕΥΕΙ Η ΕΡΓΑΤΙΑ...¨ ( απέναντι στην Ελλάδα ο Ερντογάν εμφανίζεται σαν ¨άλλη Ρόζα Λούξεμπουργκ¨ ) και η Νεο-Ταξίτικη Αριστερά ( ¨ανανεωτική¨ , ρεφορμιστική και ¨επαναστατική¨ ) ¨τσιμπάει¨ λες και πάσχει από Αλτσχάίμερ... , όπως και στο τελευταίο ¨αντιπολεμικό- αντιεθνικιστικό¨ αίτημα που προωθούν - υλοποιούν ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΔΗΜΟΚΡΑΤΕΣ - ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΟΙ ΤΗΣ ΣΟΥΗΔΙΑΣ - ΟΠΑΔΟΙ ΤΟΥ ¨ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΜΟΥ¨ - ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗΣ ΘΗΤΕΙΑΣ - ( ο σχετικός νόμος ψηφίστηκε ήδη στην ¨τρίτη πατρίδα¨ του ¨multikulti¨ Γεωργίου Παπανδρέου β΄ ) ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΜΙΣΘΟΦΟΡΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ - ¨ΕΝ ΔΥΝΑΜΗ ΔΟΛΟΦΟΝΩΝ¨ - ΕΙΔΙΚΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ - ΤΑΧΕΙΑΣ ΕΠΕΜΒΑΣΗΣ .

    ¨Ωστόσο¨ , και πάλι αλλά ¨ειρηνιστές¨ -¨διεθνιστές¨ χαίρονται για το ¨αντιμιλιταριστικό¨ μέλλον της Ελληνικής νεολαίας που ¨δεν θα συστηχίζεται και δεν θα παρελαύνει πια... ¨

    Ζήτω οι επαγγελματικοί στρατοί ΜΙΣΘΟΦΟΡΩΝ και οι ¨Ευρωχωροφυλακές¨ ( EUROGENFOR) ΠΟΥ ΑΝΑΜΕΝΟΥΜΕ ΣΥΝΤΟΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ …

    Κάτω το δικαίωμα και η υποχρέωση σε γενική στρατιωτική εκπαίδευση... όλων των ενεργών πολιτών... , ¨ Λεφτά για την ¨Παιδεία¨ ( τι ωραία ακούγεται …).

    Μιλάμε για την ολοκλήρωση του ΓΕΝΙΚΟΥ ΑΦΟΠΛΙΣΜΟΥ ενός λαού. Ιδεολογικού , Ψυχικού και Στρατιωτικού.

    Μιλάμε για την ¨Νέα- Τάξη Πραγμάτων¨ , τον Όργουελ και τον Χάξλεϋ μαζί.

    • armatistis avatar
      armatistis @ ΝΤΑΝΤΟΝ 11/07/2010 16:11:32

      Συμφωνώ απόλυτα

      Κάποιοι προωθούν την κατάργηση του εθνικού, πατριωτικού στρατού των ελεύθερων πολιτών και προωθούν λύσεις μισθοφόρων. Ξέρετε, του στρατού που μπορεί να πάει παντού και να πολεμήσει ανάλογα με το μισθό. Για να γίνει αυτό θα έπρεπε να προωθηθεί το αντιστρατιωτικό πνεύμα στη κοινωνία, πράγμα που έγινε και να απαξιωθεί ο θεσμός της στρατιωτική θητείας.

      Και τα δύο έγιναν κυρίαρχο στοιχείο της σκέψης των Ελλήνων. Όποιο και να ρωτήσεις, θα σου πει για ποιό λόγο χρειάζεται η θητεία αφού οι κληρωτοί δεν μπορούν να χειριστούν τα "σύγχρονα" όπλα, ή τι χρειάζονται οι εξοπλισμοί αφού πόλεμος με τη Τουρκία δεν πρόκειται να γίνει και άλλα αστεία. Ειδικά για τη δεύτερη άποψη, θα ήθελα να πω, ότι αυτοί που τα ισχυρίζονται, θα δικαιολογούσαν ίσως τους εξοπλισμούς, αν είχε πραγματοποιηθεί ο σκοπός των εξοπλισμών!!!;;;

      Είναι αδύνατο σε αυτούς που σκέπτονται έτσι, να κατανοήσουν ότι ενδεχομένως πόλεμος να μην έχει γίνει, γιατί η πατρίδα μας έχει ισχυρές ένοπλες δυνάμεις και ιδιαίτερα πανίσχυρη αεροπορία.

      Και αν συνεχίζουν να σκέπτονται έτσι, είναι καλό να μας απαντήσουν για ποιο λόγο η Τουρκία διαθέτει μια πανίσχυρη αεροπορία με 240 F-16 και ένα πολύ μεγάλο αριθμό F-4, ή γιατί διαθέτει την 4η Στρατιά απέναντι από τα νησιά μας, καθώς και ένα μεγάλο αποβατικό στόλο, ή γιατί οι Ασκήσεις ΕΦΕΣ που εκτελούν αποτελούν δοκιμή απόβασης και κατάληψης νησιού. Στο διαδίκτυο μπορού να δουν βίντεο των υπόψη ασκήσεων.

      Για να κατανοήσει κάποιος τα θέματα ασφάλειας της χώρας του πρέπει να έχει γνώση, παιδεία και κάτι άλλο....

      • δρόμος avatar
        δρόμος @ armatistis 11/07/2010 22:17:50

        και για να ξεπεράσουμε το "κάτι άλλο" που ίσως λείπει, δεν ρωτούμε τους εν Ελβετία παρεπιδημούντες φίλους, γιατί οι Ελβετοί επιμένουν να διατηρούν ετοιμοπόλεμους όλους τους άρρενες ως τα πενήντα? ποιόν έχουν εξωτερικό εχθρό?

        Καμμιά ειρήνη δεν προωθείται, αν δεν είσαι έτοιμος να την υπερασπιστείς με πόλεμο. Όσοι σκέπτονται, το ξέρουν.

  11. george hellas avatar
    george hellas 11/07/2010 13:17:25

    ΚΑΛΕΣ ΟΙ ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΝΑ ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΤΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΙ ΔΙΕΠΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΝΑ ΠΝΕΥΜΑ ΑΝΩΤΕΡΩΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΜΗ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ ΠΡΟΣ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΟΡΟ ΚΑΝΟΥΝ ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ.ΔΙΑΚΑΗΣ ΠΟΘΟΣ των ανωτατων ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΝ ΝΑ ΦΕΡΟΥΝ ΣΕ ΣΥΖΥΓΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΙΔΙΩΤΕΥΟΝΤΕΣ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΣΕ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ (ΒΑΛΚΑΝΙΑ-ΤΟΥΡΚΙΑ-ΚΥΠΡΟ) ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΛΗΣΟΥΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΛΛΑ ΟΙ ΣΥΝΤΕΧΝΙΑΚΕΣ ΝΟΟΤΡΟΠΙΕΣ ΠΕΡΙ ΑΝΩΤΕΡΩΤΗΤΑΣ ΟΠΛΟΥ ΑΠΟ ΟΠΛΟ (ΝΑΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΝΑΥΤΙΚΟ ΑΝΩΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΤΡΑΤΟ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΡΕΞΗΓΗΘΩ ΤΗΝ ΣΕΙΡΑ ΒΑΛΤΕ ΤΗΝ ΟΠΩΣ ΘΕΛΕΤΕ)ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΝΑ ΞΕΡΕΤΑΙ ΟΤΙ ΑΥΤΟΙ ΤΩΡΑ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟ 2020-30 ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΓΙΑΤΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩ ΤΑ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΣΠΑΘΩΝΤΑΣ ΝΑ ΕΡΜΗΝΕΥΣΩ ΤΑ ΟΠΛΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΟΣΤΡΑΤΕΥΟΥΝ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ.Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΣΧΕΤΙΚΟ ΞΕΡΕΤΕ.ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΑΝΑΖΗΤΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΑΝΑΛΥΕΙ ΠΕΡΑΝ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ WEBLOG ΤΑ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΑ ΙΣΩΣ ΚΑΝΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΛΑΘΗ.ΣΥΝΘΕΣΗ ΛΟΙΠΟΝ ΣΥΝΘΕΣΗ!!!!

  12. sos avatar
    sos 11/07/2010 16:39:50

    ρε νούμερα τι υποβρύχια και οπλικά τσαμπουνάτε,ο χοντρός κ οι όμοιοι του άφησαν τις υπάρχουσες μονάδες χωρίς λεφτά για συντήριση κ το 50% είναι ακινητοποιημένο λόγω έλλειψης ανταλλακτικών.
    Αμα δεν έχεις λεφτά για να μπορείς να χρησιμοποιείες τα υπάρχοντα αεροπλάνα,ελικόπτερα,τανκς,πυραυλικά,υποβρύχια,πλοία κλπ τι αγοράζεις ρε καραμήτρο κιάλλα? να τα κάνεις τί?σε λίγο θα ΄εχουμε ακίνητο το 80% της δύναμής μας ,νομίζεις ο γείτονας δεν ξέρει τι γίνεται ? η δεν ξέρει οτι ο χοντρός σε 9 μήνες κοντεύει να διαλύσει τις ένοπλες δυνάμεις ,λόγω κόμπλεξ γιατί οι ένστολοι δεν τον γλύφουν.
    Ξέρετε οτι κλείνει παραγωγικές σχολές αξιωματικών? ΣΤΙς ΣΧΟΛΈς ΑΥΤΕΣ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΜΠΑΙΝΕΙ ΤΟ ΚΑΛΎΤΕΡΟ ΥΛΙΚΟ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΜΕ ΜΕΣΟ ΟΡΟ 19 ΚΑΙ ΑΝΩ κιόμως στο χοντρό αγόρι το υλικό αυτό δεν του κάνει.
    Θα παίρνει λέει πτυχιούχους με απευθείας κατάταξη ,δεν μας λέει όμως τα κριτήρια της επιλογής αυτής πιά θα είναι και πού θα εκπαιδεύονται αυτοί?
    το κόμα δεν θάχει λόγο στην επιλογή αυτή?

    ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΟΛΙΚΗ ΚΑΤΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΗΣ ΛΟΓΙΚΗΣ

  13. Μιχάλης Σ. Βάρδας avatar
    Μιχάλης Σ. Βάρδας 11/07/2010 18:48:45

    Τα πρόσθετα υποβρύχια που παρήγγειλε η Ελληνική κυβέρνηση μας χρειάζονται
    διότι όταν θα έχουν παραληφθεί , η Τουρκία θα διαθέτει 18 υποβρύχια,
    ενώ εμείς μόνον 12-13 !
    Το υποβρύχιο "Παπανικολής" πράγματι γέρνει κατά την διαδικασία ανάδυσης
    σε κατάσταση θαλάσσης 5 και άνω. Τούτο οφείλεται σε σχεδιαστικό λάθος
    (λανθασμένος υπολογισμός της απόστασης του κέντρου βάρους από το κέντρο
    άντωσης) και δεν επηρεάζει ουσιαστικά την μαχητική του ικανότητα.
    Καλώς λοιπόν πράττει η κυβέρνηση και προχωρεί στην συνέχιση των δοκιμών
    παραλαβής του στην θάλασσα της Νορβηγίας.
    Οι 6 νέες Γαλλικές φρεγάτες τύπου FRAM, μας χρειάζονται επίσης. Θα είναι
    εξοπλισμένες, μεταξύ άλλων, με την ναυτική εκδοχή (version) του πυραυλικού
    συστήματος SCALP , το οποίο θα έχει την δυνατότητα να πλήξει στόχους επιφα
    νείας θαλάσσης και ξηράς σε απόσταση μεγαλύτερη από 120 χιλιόμετρα , να
    απειλήσει δηλαδή Τουρκικούς στόχους μεγάλης στρατηγικής σημασίας !
    Οι Ολλανδικές φρεγάτες τύπου Kortenaer και Standard είναι ήδη γηρασμένες
    (μέση ηλικία μεγαλύτερη των 20 ετών). Το ίδιο περίπου ισχύει και γιά τις
    Γερμανικές τύπου ΜΕΚΟ.
    Τα Ρωσσικά Τεθωρακισμένα Οχήματα Μεταφοράς Προσωπικού (ΤΟΜΑ), μας χρειάζον
    ται, επίσης , καθότι - σύμφωνα με πληροφορίες - προορίζονται γιά την άμυνα
    της Κρήτης ! Ο τύπος του (ΒΜΡ-3) είναι επιτυχώς δοκιμασμένος στον σκληρό
    (καιίσως ανορθόδοξο) πόλεμο στην Τσετσενία.
    Απομένει να δούμε τι απόφαση θα τολμήσει να πάρει η Ελληνική κυβέρνηση
    γιά το νέο μαχητικό αεροσκάφος 5ης γενεάς της Πολεμικής μας Αεροπορίας.
    Ως γνωστόν, η κυβέρνηση Καραμανλή δεν τόλμησε να αποφασίσει ούτε γιά το
    Ρωσσικό ΤΟΜΑ, ούτε γιά το νέο μαχητικό αεροσκάφος. Οι δισταγμοί της ήταν
    καθαρά πολιτικοί. Υποψήφια αεροσκάφη είναι εκτός από το ευρωπαϊκό Typhoon Eurofighter, τα αμερικανικά JSF (F-35) , F-18 S/A Super Hornet και ίσως
    κάποια εξελιγμένη νέα έκδοση του F-16E Block 52+ . To γαλλικό Rafale και
    του σουηδικό Grippen , δεν φαίνεται να έχουν σοβαρές ελπίδες στην μεγάλη
    αυτή Αγορά.
    Τέλος, όπως επισημαίνει και ο σχολιογράφος σας armatistis , ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ
    ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ διότι και οι Ελληνίδες δεν γεννούν πιά παιδιά (αντιστοιχούν
    μόνον 1,2-1,3 παιδιά ανά Ελληνίδα, ενώ το 1970 αντιστοιχούσαν 2,3 παιδιά
    ανά Ελληνίδα) και πολλά από τα λίγα παιδιά που γεννιούνται κοιτάνε πως
    θα βρούν τρόπους γιά να μην στρατευθούν. Εφιαλτικά είναι τα στοιχεία
    που εδημοσίευσε πρόσφατα το Υπουργείο Εθνικής Αμύνης ..!

    • Βασίλης avatar
      Βασίλης @ Μιχάλης Σ. Βάρδας 11/07/2010 21:57:28

      Όπωσδήποτε τα χρειαζόμαστε.

      Θα πρέπει όμως να σκεφτείς, ότι τα χρήματα που είναι διαθέσιμα, δεν επαρκούν. Ως εκ τούτου χρειάζονται να μπουν προτεραιότητες. Οι προτεραιότητες βγαίνουν από τους στόχους που θέτεις. Πιστεύω ότι στόχος κάθε Ελληνικής κυβέρνησης, είναι και θα πρέπει να είναι, η ΑΠΟΤΡΟΠΗ του πολέμου.

      Η αποτροπή δεν επιτυγχάνεται όμως με τις φρεγάτες, κατά τη ταπεινή μου γνώμη. Αν διαβάζεις ιστορία, τότε θα θυμάσαι ότι κατά τη διάρκεια του ψυχρού πολέμου, το βασικό όπλο αποτροπής και των δύο υπερδυνάμεων, (από τη πυρηνική τριάδα που διέθεταν), ήταν τα πυρηνοκίνητα Υ/Β εκτόξευσης πυρηνικών πυράυλων.

      Οπωσδήποτε χρειαζόμαστε φρεγάτες, αλλά θα πρέπει να σκεφτούμε ότι στο κλειστό Αιγαίο, τι θα μπορούν να κάνουν σε ένα πόλεμο ... Θα είναι άκρως ευάλωτες στην ανοικτή θάλασσα. Οπωσδήποτε η μεταφορά των ΣΚΑΛΠ από τις ΦΡΕΜ, θα είναι ένας σοβαρός πολλαπλασιαστής ισχύος. Αλλά θα πρέπει και πάλι να προβληματιστούμε, τι είναι προτιμότερο να διαθέτουμε:

      Πυραυλικά όπλα μακρού πλήγματος που εκτοξεύονται από φρεγάτες, που είναι ένας εύκολα ανιχνεύσιμος στόχος και άρα είναι πολύ πιθανό να καταστραφεί από συνδιασμένη επίθεση από Α/Φ, Υ/Β, φρεγάτες και ναυτικούς πυραύλους που εκτοξεύονται από τη ξηρά;
      ή
      Πυραυλικά όπλα μακρού πλήγματος που εκτοξεύονται από Α/Φ και χερσαίους κινητούς εκτοξευτές, που είναι πολύ πιο δύσκολο να ανιχνευτούν και να προσβληθούν;

      Τώρα αυτό που γράφεις ότι τα ΤΟΜΑ θα πάνε στη Κρήτη δεν το κατάλαβα! Να κάνουν τι;;;

      Η άποψη μου όμως είναι, ότι τα ΤΟΜΑ δεν μπορεί και δεν θα πρέπει να είναι η πρώτη προτεραιότητα του Ελλην στρατού, όταν δεν διαθέτει σε επάρκεια ή και καθόλου τα συστήματα εκείνα που προσθέτουν βάρος στην αποτροπή, αλλά και στη διεξαγωγή των επιχειρήσεων. Τα ΤΟΜΑ είναι κατάλληλα μόνο για διεξαγωγή επιχειρήσεων. Αλλά ακόμη και για τη διεξαγωγή των επιχειρήσεων, ο στρατός δεν διαθέτει το αναγκαίο σύγχρονο Α/Κ πυροβολικό. Τα σύγχρονα πυροβόλα που διαθέτουμε, είναι μόλις 24, όταν η Τουρκία θα διαθέτει στη Θράκη σε δύο χρόνια, 340 υπερσύγχρονα Α/Κ πυροβόλα. Αυτή τη στιγμή διαθέτει περίπου 180 σύγχρονα Α/Κ πυροβόλα ΦΙΡΤΙΝΑ 155 χιλ 52 διαμετρημάτων.

      Αν και προέρχομαι από τα τεθωρακισμένα και συνεχίζω να είμαι Φαν, οι πόλεμοι κερδίζονται με πυροβολικό και όχι με ΤΟΜΑ (για το στενό πλαίσιο στο οποίο αναφερόμαστε).

      Στην αγορά προσφέρονται αρκετά μεταχειρισμένα ΤΟΜΑ, σε πολύ χαμηλές τιμές. Οποιοδήποτε μεταχειρισμένο ΤΟΜΑ και αν προμηθευτούμε, θα είναι απείρως καλύτερο σε όλους τους τομείς, από τα γηρασμένα και εύθραυστα Μ113.

      Όσο αφορά το προσωπικό, νομίζω ότι το πρόβλημα είναι κάτι πολύ περισσότερο από την υπογεννητικότητα. Είναι το γενικότερο αντιστρατιωτικό πνεύμα που εσκεμμένα έχει καλλιεργηθεί, μολονότι η χώρα αντιμετωπίζει μείζον πρόβλημα ασφαλείας, η απαξίωση και η μείωση της υποχρεωτικής θητείας, καθώς και το ότι από αυτούς που καλούνται για κατάταξη δεν παρουσιάζονται ούτε οι μισοί. Υπάρχουν και πολλά άλλα που μπορεί να αναφέρει κανείς, αλλά ας τα αφήσουμε για άλλη φορά.

      Ένα πολύ σοβαρό θέμα που επιμελώς αποκρύπτεται, που οι υπεύθυνοι κάνουν ότι δεν το βλέπουν και όλοι κάνουν το κοροίδο γιατί βολεύονται, είναι ότι πλέον δεν διαθέτουμε εκπαιδευμένη εφεδρεία, σχεδόν.

  14. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 11/07/2010 19:23:38

    Υπάρχει μια θεωρία βάσει της οποίας ο Χίτλερ επέζησε φεύγοντας με υποβρύχιο... Να γιατί τα χρειαζόμαστε. Για να τη κάνουν κρυφά οι μεγαλόσχημοι, όταν έρθει η ώρα της σφαλιάρας!

  15. gram avatar
    gram 11/07/2010 22:54:47

    Λυπηρός διάλογος... πλην ελαχίστων εξαιρέσεων η άμυνα της χώρας αντιμετωπίζεται με κυνισμό, δυσπιστία και απαξιωτικά. Ας ελπίσουμε ότι ο περίφημος Θεός της Ελλάδας εξακολουθεί να μας έχει υπό τη σκέπη του

  16. Μιχάλης Σ. Βάρδας avatar
    Μιχάλης Σ. Βάρδας 12/07/2010 13:19:00

    Σε ευχαριστώ Βασίλη γιά τις εύστοχες και δημιουργικές παρατηρήσεις σου
    στο σχόλιό μου 11/07/2010 at 18:48 .
    Συμφωνώ απόλυτα μαζύ σου ότι ο βασικός στόχος μας είναι η ΑΠΟΤΡΟΠΗ ενός
    πολέμου, ακριβώς διότι λόγω πληθυσμιακών και οικονομικών δεδομένων, δεν
    μπορούμε να είμαστε εμείς οι επιτιθέμενοι.
    Αναφέρεις ότι τα πυρηνικά όπλα ήταν η δύναμη ΑΠΟΤΡΟΠΗΣ στα χρόνια του
    ψυχρού πολέμου. Συμφωνώ απόλυτα και σε αυτό. Δυστυχώς γιά εμάς, ο ψυχρός
    πόλεμος έληξε. Από εδώ και πέρα , θα έχουμε μόνον θερμούς πολέμους !
    Σου συνιστώ να διαβάσεις το βιβλίο του Παναγ. Κονδύλη "Θεωρία του Πολέμου"
    που περιέχει εφιαλτικές διαπιστώσεις. Σε ένα από τα κεφάλαιά του
    πραγματεύεται το θέμα που θίγεται πιό πάνω : "O Θερμός Πόλεμος μετά τον Ψυχρό Πόλεμο" .
    Εμείς δεν έχουμε την τεχνική και οικονομική δυνατότητα να έχουμε πυρηνικά
    όπλα. Αλλά και αν τις είχαμε, οι σύμμαχοί μας, δεν θα μας άφηναν !
    Η Γερμανία αλλά και η Ιαπωνία έχουν (θεωρητικά) αυτές τις δυνατότητες,
    αλλά ούτε να το...σκεφθούν, τους επιτρέπουνε.
    Συμμερίζομαι τον προβληματισμό σου γιά τις φρεγάτες. Είναι πράγματι πιό
    ευάλωτες, λόγω μεγάλου μεγέθους. Αλλά μόνον αυτές μπορούν να φέρουν τα
    συστήματα μεγάλου βεληνεκούς (στρατηγικής σημασίας γιά την Χώρα μας),
    όπως το σύστημα SCALP NAVAL με βεληνεκές 1200 χλμ (όχι 120 χλμ που από
    παραδρομή έχω γράψει στην αρχική μου τοποθέτηση) που πρόκειται να είναι
    το βασικό επιθετικό όπλο (αποτροπής) επί των , υπό παραγγελίαν, γαλλικών
    φρεγατών τύπου FREMM. Όμως, οι φρεγάτες, μας χρειάζονται γιά τον εντοπισμό
    και δίωξη/καταστροφή των εχθρικών υποβρυχίων. Και δεν εννοώ μόνον τα
    τουρκικά . Υπάρχουν και άλλα υποβρύχια που δρούν στο Αιγαίο !!
    Συμφωνώ επίσης μαζύ σου ότι η πατρίδα μας στερείται επαρκούς αριθμού Α/Κ
    πυροβόλων, αλλά διαβάζω ότι υπάρχει σήμερα ανοικτή προσφορά γιά την
    αγορά σημαντικού αριθμού από αυτά, από τα αποθέματα του γερμανικού στρατού.
    Αποτελεί μγάλο κενό στην άμυνά μας, η δραματική έλλειψη συγχρόνων Α/Κ
    πυροβόλων (Αυτοκινουμένων Πυροβόλων).
    Δύο μόνον λόγια γιά τα ρωσσικά ΤΟΜΑ. Απορείς εύλογα, τι χρειάζονται τα
    ΤΟΜΑ στην Κρήτη. Απορούσα και εγώ, αλλά κάποιος που πριν 3 χρόνια κατείχε
    πολύ υψηλή θέση στην αμυντική ιεραρχία της πατρίδας μας, μου είπε ότι
    αντίπαλος σε έναν προσεχή πόλεμο μπορεί να μην είναι η Τουρκία !
    Υπάρχουν και άλλες δυνάμεις, πολύ ισχυρότερες από την Τουρκία, οι οποίες
    πιθανώς θα ΧΡΕΙΑΣΘΟΥΝ την Κρήτη , σε περίπτωση γενικευμένου πολέμου στην
    ευρύτερη Μέση Ανατολή (Ιράν κλπ). Η Κρήτη είναι ευάλωτη σήμερα γιά κάποιον
    που διαθέτει μεγάλη αεροναυτική ισχύ. Γιά τον λόγο αυτόν τα απαραίτητα
    ΤΟΜΑ δεν μπορούν να είναι δυτικής προέλευσης."Πιστεύω να έγινα κατανοητός"
    μου είπε ο φίλος πληροφοριοδότης μου και άλλαξε αμέσως κουβέντα !!!
    Τέλος, συμφωνώ επίσης μαζύ σου, γιά την έλλειψη ελλήνων που θα έπρεπε να
    θεωρούν τιμή τους την δυνατότητα να υπηρετούν την Πατρίδα. Στην σημερινή
    Ελλάδα της ιστορικής παρακμής και του παραλυτικού εκσυγχρονισμού, όμως,
    τα ζητήματα αυτά δεν θίγονται από κανέναν , γιά να μην στενοχωριόμαστε
    ούτε αυτοί που τα ακούνε, ούτε εμείς που τα λέμε. Είναι ένα πολύ μεγάλο
    θέμα αυτό, διότι στον προσεχή ελληνοτουρκικό πόλεμο η Ελλάδα χωρίς
    εφεδρείες, δεν θα ηττηθεί απλώς. Θα υποστεί συντριβή ! Ο Νικίας, φέρεται
    να λέγει στους Αθηναίους : " Άνδρες, ου τείχη, ουδέ νήες κεναί ανδρών " .
    Ο Νικίας απεβίωσε πριν 2400 χρόνια, οι σύγχρονοι έλληνες όμως ούτε την
    Ιστορία τους γνωρίζουν...

    • gram avatar
      gram @ Μιχάλης Σ. Βάρδας 12/07/2010 15:58:28

      Μεγάλη γάτα ακούγεται ο "κρητικός" πληροφοριοδότης σας και μυστηριώδης θα προσέθετα αφού αμέσως αλλάζει κουβέντα, με νόημα που θα έλεγε και η Τρέμη. Οσο για τα SCALP, δεν μας λέτε κι' εμάς τους αδαείς πως θα βρουν τα πυραυλάκια το στόχο τους 1200km μακρυά? (για να μην πάθω κανένα βραχυκύκλωμα από υπερφόρτωση του ανεπαρκούς εγκεφάλου μου, δεν ρωτώ για τα μη-τουρκικά εχθρικά υποβρύχια που δρουν στο Αιγαίο που θα πολεμήσουν οι ...φρεγάτες μας)

  17. Mιχάλης Σ. Βάρδας avatar
    Mιχάλης Σ. Βάρδας 13/07/2010 04:38:28

    Kύριε gram , ας μην υποβαθμίζουμε την συζήτηση γιά την Εθνική μας Άμυνα
    με αναφορές στην Τρέμη .
    Τα SCALP βρίσκουν το στόχο τους όπως - περίπου - το TAXI βρίσκει μέσω
    του ηλεκτρονικού δορυφορικού χάρτη, την διεύθυνση του σπιτιού της κοπέλλας
    που γνωρίσατε χθες το βράδυ.
    Γιά τα μη-Τουρκικά υποβρύχια, δεν θα σας πω περισσότερα γιά να μην
    επεκταθεί η συζήτηση σε συνομωσιολογίες. Μυαλό έχετε. Βάλτε το να σκεφθεί.
    Δεν χρειάζεται να το βάλετε στην μπρίζα και να πάθετε ηλεκτροπληξία !
    (Το βραχυκύκλωμα δεν είναι τίποτα).

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.