#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
06/04/2011 10:50
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα σαλόνια της αθηναϊκής παρακμής και η Κύπρος



του Σταύρου Καρκαλέτση

Μετά την οικονομία, την ανάπτυξη, την παιδεία, το κοινωνικό κράτος, αυτή η κυβέρνηση ''ενταφιάζει'' κάτι που στα λόγια τουλάχιστον, παρέμενε ελπίδα και προσμονή. Μιλάμε για κάτι που μια άλλη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ είχε στήσει, στα μέσα της δεκαετίας του 1990: Τον ενιαίο αμυντικό χώρο με την Κύπρο, την ιερή υπόθεση της υπεράσπισης 800.000 Ελλήνων, που κάποιοι αντιμετωπίζουν ως ''ενοχλητική εκκρεμότητα''. Ίσως γιατί δεν λησμονούν το κάζο (και τα πολλαπλά εμφράγματα) που υπέστησαν το 2004 από τον Τάσσο Παπαδόπουλο.

Προχθές λοιπόν, σε ερώτηση δημοσιογράφου προς τον υπουργό άμυνας αναφορικά με το αν ισχύει το Δόγμα του Ενιαίου Αμυντικού Χώρου (ΕΑΧ)  ή όχι, ο Ευάγγελος Βενιζέλος, σε μια περίεργη απάντηση(;), δίχως να πει ένα τυπικό έστω  ΝΑΙ,  κάτι άρχισε να ψελλίζει αόριστα περί ''συνεργασίας δύο κρατών μελών της ΕΕ'' (πως λέμε: ανάμεσα στην Πορτογαλία και τη Δανία...)'', που τυχαίνει να συνδέονται με ''κοινούς εθνικούς και ιστορικούς δεσμούς''  και που ''μοιράζονται'' το ενδιαφέρον για την ίδια περιοχή.

Εν μέρει σωστό! Η Αθήνα μοιράζεται το ενδιαφέρον, οι Κύπριοι μοιράζονται το νησί τους, με 35.000 Αττίλες και 200.000 και πλέον κουβαλητούς, την ''αφρόκρεμα'' της Ανατολίας.

Επειδή οι ωραιοποιήσεις και στρογγυλοποιήσεις είναι ωραίες για τα ''σαλόνια'' της αθηναϊκής παρακμής, αλλά αδιάφορες για τον Ελληνισμό της Κύπρου, ο κ. Βενιζέλος ας μην θεωρεί πως στην Μεγαλόνησο έχουμε υποστεί εθνική λοβοτομή. Τουλάχιστον όχι ακόμα!

Η ερώτηση ήταν ξεκάθαρη: ΑΝ ΙΣΧΥΕΙ ΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ - ΚΥΠΡΟΥ! Φυσικά και δεν θα περιμέναμε απάντηση. Οι Άγγλοι έφθασαν στην άλλη άκρη του πλανήτη (Φώκλαντς) και έκαναν πόλεμο για 3.000 ομοεθνείς τους, δεν θα περιμέναμε ο κος Βενιζέλος να δείξει ευαισθησία για την προστασία 800.000 παλιοκυπραίων.

Θα ήταν όμως χρήσιμο να του υπενθυμίσουμε ότι το δόγμα το δόγμα του Ενιαίου Αμυντικού Χώρου ξεκίνησε για την αντιμετώπιση μιας συγκεκριμένης απειλής, της τουρκικής. Και ξεκίνησε από τους Ανδρέα Παπανδρέου και Γεράσιμο Αρσένη το Νοέμβριο του 1993, με στόχο την αποτροπή ή αντιμετώπιση κάθε επιθετικής ενέργειας, εναντίον του ενός ή και των δύο μερών. Με την διακήρυξη του δόγματος, υπογραμμίστηκε με έμφαση η δέσμευση της Ελλάδας να θεωρεί ως αιτία πολέμου (casus belli)οποιαδήποτε τουρκική απόπειρα προέλασης στην ελεύθερη Κύπρο.

Φυσικά ο Ε. Βενιζέλος ούτε για casus belli  μίλησε σε περίπτωση τουρκικής απόπειρας προέλασης στην ελεύθερη Κύπρο ούτε για τίποτα παρεμφερές. Θα έλεγε κάποιος κακόπιστα πως ''εδώ οι άλλοι έχουν φτάσει έξω από την Κάρυστο και το Σούνιο, και στη Λευκωσία περιμένετε στήριξη από τέτοια κυβέρνηση;''

Όχι, δεν περιμένουμε καμία στήριξη! Όπως δεν την είδαμε και το 2004, όταν όλος ο νεοταξικός σχηματισμός του Κολωνακίου, νεοφιλελεύθερος (Μάνος, Ανδριανόπουλος, Μπακογιάννη) και ''προοδευτικός'' (Μπίστης, Τζαννετάκος, Τσίκας, Ιοί κτλ) έριχνε τόνους λάσπης κατά του Τάσσου Παπαδόπουλου και όσων αγωνιστήκαμε πλάι του να κρατήσουμε την Κύπρο όρθια και την ελπίδα ζωντανή.

Απλά, θυμόμαστε! Θυμόμαστε τον πατέρα (Γεώργιο Παπανδρέου) να θωρακίζει την Κύπρο με έργα: Μια ολόκληρη ελληνική μεραρχία, την μεραρχία ''Μενέλαος'', το 1964.

Θυμόμαστε τον γιό (Ανδρέα) να θωρακίζει κι αυτός την Κύπρο: με λιγότερα έργα και πολλά λόγια. Και θυμόμαστε και τον εγγονό (και νυν πρωθυπουργό) να πετά την προστασία των Ελλήνων της Κύπρου στα αζήτητα.

Ο Σημίτης ξεκίνησε τον ενταφιασμό του δόγματος, όταν ''ενταφίασε'' τους S 300 στο Τυμπάκι της Κρήτης. Η διαδικασία απλώς ολοκληρώθηκε σήμερα, με τις υπεκφυγές του Βενιζέλου. Τούτο όμως να θυμάστε: Η Κύπρος θα θυμάται...

Ακόμα κι αν στον επόμενο Αττίλα βρεθεί να μάχεται μόνη της. Το κάνει εξ΄ άλλου, τριάντα τόσους αιώνες. Υπάρχουμε εκεί, Έλληνες Ακρίτες, πολύ πριν από σας κε Βενιζέλo. Και θα υπάρχουμε και μετά, πολύ μετά από σας....

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Προφήτης avatar
    Προφήτης 06/04/2011 11:21:49

    Απερίγραπτη η θλίψη...
    Οι Κύπριοι είναι ο τελευταίος συμπαγής, ιστορικός ελληνικός πληθυσμός εκτός Ελλαδικού χώρου.
    Ενώ οι δυστυχείς Βορειοηπειρώτες έχουν παντελώς ξεχαστεί, ούτε αναφέρονται καν. Την ίδια στιγμή που Αλβανικοί κύκλοι διεκδικούν ανοιχτά εδάφη μας.

  2. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 06/04/2011 11:40:23

    To δογμα αυτο ειχε απο την αρχη προβληματα.Αυτοι που το σκεφθηκαν ξεκινουσαν με τη λογικη οτι η Τουρκια θα επιτεθει στην Κυπρο.Αλλα η Τουρκια εχει εκπληρωσει τους στοχους της στην Κυπρο και επιδιωκει να πετυχει κατι παρομοιο στο Αιγαιο.
    Το δογμα δινει νομικο προσχημα στην Τουρκια να προελασει στην Κυπρο σε περιπτωση πολεμου στο Αιγαιο.Χωρις το δογμα θα ηταν δυνατον ενας ελληνοτουρκικος πολεμος να μην επεκταθει στην Κυπρο.
    Για οσους θεωρουν οτι τα νομικα ειναι απλως προσχηματα λεω οτι χωρις το πραξικοπημα και τις συνθηκες εγγυησης η Τουρκια δεν θα εισεβαλε στην Κυπρο.
    Συνεπως το δογμα απο πλευρας ουσιας δεν προσεφερε τιποτα - αλλο πραγμα η σιωπηρη στρατιωτικη συνεργασια και αλλο οι δεσμευτικες διακηρυξεις.
    Αυτο φανηκε στην κριση των Ιμιων οταν ο Κληριδης τηλεφωνουσε στο Σημιτη να μαθει τι προβλεπε το δογμα και μαθαινε οτι δεν προβλεπε τιποτα.
    Εαν η Ελλαδα θελει να υπερασπισθει την Κυπρο δεν εχει αναγκη καμμιας νεας διακηρυξης που υποχρεωνει και την Κυπρο να αναμιχθει σε ελληνοτουρκικη συρραξη.Υπαρχει η συνθηκη εγγυησεως βασει της οποιας μπορει να επεμβει.
    Οι δυνατοτητες ειναι αλλο ζητημα.

  3. hifi avatar
    hifi 06/04/2011 12:00:22

    Προτείνω ότι ο Βενιζέλος απλά δεν είχε ιδέα τι είναι το "δόγμα" κλπ.
    Μπορεί και να πεινούσε... άρα το μυαλό του κάθε άλλο παρά σε δόγματα θα ήταν -- μάλλον πριζόλα έβλεπε!

  4. ΝΙΚΟΛΑΣ avatar
    ΝΙΚΟΛΑΣ 06/04/2011 12:10:42

    Για να γίνω λίγο συνήγορος του Βενιζέλου, δεν έχει περιθώρια να κάνει κι αλλιώς. Τουλάχιστον φαίνεται να μην υπερθεματίζει στις προσπάθειες πλήρους αποδόμησης της άμυνας του Ελληνισμού. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν έχει ευθύνες κι αυτός για τη σημερινή κατάσταση.

    Η τελευταία παράγραφος του κ.Καρκαλέτση είναι όλα τα λεφτά. Ναι, θα αντέξουμε..

    • ΝΙΚΟΛΑΣ avatar
      ΝΙΚΟΛΑΣ @ ΝΙΚΟΛΑΣ 06/04/2011 13:12:38

      Με αφορμή την τελευταία παράγραφο, να και ένα αξιοπρόσεκτο άρθρο από το Αντίβαρο, μια αξιόλογη και σύντομη παρουσίαση για το πώς αντιστάθηκε ο Κυπριακός Ελληνισμός στο πέρασμα του χρόνου. "Από το τελευταίο έπος στον εθνομηδενισμό" h++p://www.antibaro.gr/node/2918

  5. αντιλαικος avatar
    αντιλαικος 06/04/2011 12:11:13

    ο κ. Βενιζελος φαινεται να ενδιαφερεται για το belly του και μονο και για κανενα αλλο casus belli...

  6. man8os avatar
    man8os 06/04/2011 13:57:33

    Εμεις σαν απλοι Ελληνες σας συμπαραστεκομαστε.
    Και μολις αλλαξει η προδοτικη κυβερνηση θα αλλαξουν τα πραγματα και σε αυτη την ιστορικη σχεση

  7. juliet avatar
    juliet 06/04/2011 14:20:15

    Τατιάνα Γκρίτση-Μιλλιέξ
    Σήμερα δεν θα γράψω για τους αναγνώστες της ''Ελευθεροτυπίας''.Θα διαβιβάσω ένα μήνυμα ,πούρχεται απο την Κύπρο,μέσα απο το γράμμα ενός ποιητή κι απο τις τοπικές εκεί εφημερίδες.Αντιγράφω ολόκληρο το γράμμα:
    ''Φίλη μου,
    σου στέλνω δύο μαρτυρίες για να ανανεώνης την αγάπη σου για την προδομένη ρωμιοσύνη.Μια δεύτερη''Μαρτυρία'' δική μου ποιητική.Και μια άλλη ,που θα σε πονέσει πιο περισσότερο γιατί είναι πιο αληθινή :δύο κυκλάμινα μαραμένα απο το Μπέλλα-Παις.Την ιστορία τους θα την βρης στα αποκόμματα που σου στέλνω.Γι΄αυτά τα κυκλάμινα έκλαψε όλη η Κύπρος.Ηταν το πρώτο μήνυμα των εγκλωβισμένων παιδιών της Κυρήνειας,γραμμένο πάνω στα πέταλα.Τα φιλώ σαν άγιο φως και τα προσκυνώ,ανίατος λάτρης της πικρής γής μου μέχρι θανάτου.Σου στέλνω δυο κυκλάμινα απ΄αυτά.Να τα πάρης και να σου καίνε τα δάκτυλα.Στο μίσχο τους τα δάκρυα του Μπέλλα-Πάις,και στη ρίζα τους η ανάσα των σκλαβωμένων του βορρά.Φύλαξέ τα μέχρι να δώσει ο Θεός να μπορέσης να κόψης μόνη σου μια άλλη άνοιξη,τα ολόδροσα μηνύματα από τα κράσπεδα του Πενταδάχτυλου.
    Α.Λ''
    Αντιγράφω την είδηση ,που μνημονεύει το παραπάνω γράμμα:
    Μέσω του Ερυθρού Σταυρού έφτασε για το Υπουργείο Παιδείας ένα καλαθάκι γιομάτο αγριολούλουδα απο το Μπέλλα-Πάις.Πάνω τους καρφιτσωμένη μιά κάρτα γραμμένη ολοκάθαρα απο χέρι παιδικό:''Απο τα πρώτα χαμόγελα της άνοιξης του Μπέλλα-Πάις.Με αγάπη μαθήτριαι και μαθηταί του Γυμνασίου Μπέλλα-Πάις.''5-3- 76''Πρώτη έκπληξη για μας είναι η υπογραφή.Στο γραφικότατο Μπέλλα-Πάις ,στο χωριουδάκι που υψώνεται το θαυμαστό μοναστήρι της Ειρήνης που είχανε φτιάξει οι Φράγκοι κατακτητές τον μεσαίωνα ,δεν υπήρχε άλλοτε γυμνάσιο.Φαίνεται πως οι λίγοι κάτοικοι που απόμειναν στην Κυρήνεια και σχεδόν όλοι οι κάτοικοι του Μπέλλα-Πάις που αρνηθήκανε να μετακινηθούνε ,αποφασίσανε να μεταφέρουνε στο χωριο το Γυμνάσιο για να μη μείνουνε τα παιδιά του δίχως εκπαίδευση ελληνική. Πράγμα που μαρτυράει την παρουσία καθηγητών μα κυρίως απόφαση κατοίκων να μην ξεκουνήσουνε απο κει έστω και εγκλωβισμένοι και να μην πάψουμε ούτε στιγμή να λειτουργούν σαν Ελληνες.
    Μα ας ξαναγυρίσω στην είδηση της εφημερίδας.
    Προορισμός του μικρού καλαθιού είναι το δημοτικό σχολείο και το Γυμνάσιο της περιοχής Στροβόλου.
    Κανένας δεν ήξερε το περιεχόμενό του κι΄οταν τ' ανοίξανε και ξεπετάχτηκε η μυρωδιά των λουλουδιών κι΄η δροσεράδα των χρωμάτων,ολόκληρο το υπουργείο βρέθηκε σε συναγερμό.
    Στιγμές που θυμίζαν αναστάσιμο λειτουργικό,με τους πιστούς να τρέχουν στ΄άγιο φως.
    Ο επιθεωρητής Γεττίμης ,πατέρας αγνοούμενου τ΄απόθεσε στο γραφείο κλαίγοντας σαν παιδί.Η δέσμη τυλιγμένη προσεκτικά σ΄ένα μαντήλι γαλανόλευκο με το χώμα της ρίζας σφραγισμένο απάνω του,ίδια τα χνάρια της γης.
    Τα μάτια τρέχουν.Θέλουν όλοι να τ΄αγγίξουν.Το γραφείο έπαψε να υπάρχει.Ξεπετάχτηκε ξαφνικά ανάμεσα στα τρεμάμενα χέρια τ΄απλωμένα,η πλαγία του Μπέλλα-Πάις με τους ίσκιους του Αββαείου να κινούνται στους ήχους του Πενταδάχτυλου,να ανακατεύονται με τους λυγμούς κι΄η Κερηνιώτικη θάλασσα να παφλάζει στους διαδρόμους.Η άνοιξη της σκλαβωμένης γης πικρή κι΄ωραία.Καθάρισε το παιδικό μήνυμα.
    Εδώ τελείωνουν οι αντιγραφές κι΄αρχίζει η μνήμη να λειτουργάει.................
    ..............................................................................................
    ...............................................................................,..............και ο επίλογος
    Οποιος γνώρισε τη Γλυκεία χώρα Κύπρο δεν μπορεί να παραδεχτεί το χαμό της.Τώρα που πλησιάζει άνοιξη ,τώρα πούρχεται η ''Λαμπρά'' καθώς τη λένε εκεί,όσοι μπορούνε ας πάνε να περάσουνε τη Μεγάλη Βδομάδα.
    Η παρουσία τους θάναι διπλά ευεργετική.Θα καρδιώνουν τους Κύπριους αδελφούς μας ,μα και να γνωρίσουν απο κοντά ποιά γη ευλογημένη και ποιός
    αξιολάτρευτος ελληνικός πληθυσμός είναι αυτός που θέλουν να μας αποσπάσουν.Κανείς δε ζητάει η Κυπρος να ενωθεί με την Ελλάδα ,είναι τρελλό να ζητάς η Ελλάδα να ενωθεί με την Ελλάδα,γιατί η Κύπρος διάνυσε τους αιώνες ,κατάλυσε Αγαρινούς,Φράγκους,Ενετούς,Οθωμανούς ,Αγγλους κατακτητές και ποτέ δν έπαψε να είναι ελληνική.Δεν καταλύεται η ιστορία ούτε η πίστη στη γη που γεννιέσαι.Φίλε με τα κυκλάμινα ,να είσαι σίγουρος πως αν δεν μπορέσω εγώ να ξαναμαζέψω κυκλάμινα απο το Μπέλλα-Πάις σίγουρα τα παιδία σου θα μπορούν κάθε ανοιξη να γιομίζουν απο του Πενταδάχτυλου τις πλαγίες κυκλάμινα και αγριοζουμπούλια όλο το σπίτι.
    Ζητώ συγνώμη,το άρθρο του κ. Καρκαλέτση ,μου έφερε στη μνήμη
    αυτό το απόκομα που το φυλάω απο παιδί και κάθε φορά που το διαβάζω νοιώθω το ίδιο.Θλίψη για τη πατρίδα ,για τους πουλημένους που την κυβερνούν,που τρώνε απο τη σάρκα της .
    Κανένας ΕΛΛΗΝΑΣ πολιτικός , βρε παιδιά.Τα ρεμάλια του Πολυτεχνείου μάλλον αγωνιστήκανε να φύγει η Χούντα για να πουλήσουν αυτοί κάποια μέρα σε υψηλότερη τιμή. Καλό μεσημέρι.

    • ΝΙΚΟΛΑΣ avatar
      ΝΙΚΟΛΑΣ @ juliet 06/04/2011 17:04:27

      Θαυμάσιο

  8. Εύμηλος avatar
    Εύμηλος 06/04/2011 15:31:06

    Εκτός των σαλονιών της αθηναϊκής παρακμής θα πρέπει να συνυπολογίσετε στην κριτική σας και τους αριστερούς Κυπραίους που θεωρούν ότι είναι Κύππριοι εθνικά κι όχι Έλληνες κι ότι δε μιλούν μία διάλεκτο της ελληνικής αλλά ξεχωριστή εθνική γλώσσα την κυπριακή. Είχα την τυχερή ατυχία να γνωρίσω τον επαρμένο κουνιάδο του νυν προέδρου σας και να ακούσω όλες αυτές τις ιδεοληψίες.

    • juliet avatar
      juliet @ Εύμηλος 06/04/2011 15:56:43

      Μαλρω Αντρε:''Οι κομμουνιστές δεν είναι απλώς ''κακοί'',οπως στα παραμύθια:αυτό που θέλουν είναι καλό,αυτό που κάνουν κακό''.

    • Mak avatar
      Mak @ Εύμηλος 06/04/2011 17:20:49

      Όταν το 95% ήθελε ένωση με την Ελλάδα υπήρχε εκτός από κάποιους Τουρκοκύπριους (αρκετοί θέλαν και αυτοί την ένωση) και μία μικρή μειοψηφία Ελληνοκυπρίων που δεν την ήθελε γιατί αυτό αποφάσισε η Μόσχα (καλύτερα βρετανικό παρά αμερικάνικο προτεκτοράτο).

      Οι απόγονοι αυτών ενισχυμένοι με τη δυσαρέσκεια όσων δεν μπόρεσαν να χωνέψουν την εθνική προδοσία του '74 (καλώς ή κακώς κάποιοι Κύπριοι δεν ξεχωρίζουν τους Ελλαδίτες σε χουντικούς και μη χουντικούς αφού χάσαν τα σπίτια και τα χωράφια τους) δημιούργησαν αυτή την ιστορία περί Κυπριακής εθνικής ταυτότητας.

      Η λογική τους στα πλαίσια του διεθνισμού των κομουνιστικών κομμάτων είναι ότι οι εθνικισμοί Ελλάδας και Τουρκίας έφεραν όλα τα κακά στην Κύπρο άρα αν δεν είμαστε ούτε Έλληνες ούτε και Τούρκοι όλα θα πάνε καλά. Λογική στρουθοκαμήλου δηλαδή. Λες και αν πρέπει να υπάρξει αναταραχή στην Κύπρο ακόμα και αν όλοι ασπάζονταν τέτοιες παπαριές δε θα βρισκόταν μία αφορμή. Γεωστρατηγικό είναι το πρόβλημα της Κύπρου και όχι εθνικιστικό.

      Επειδή έχω συγγενή φανατικό οπαδό του ΑΚΕΛ ξέρω τι παίζει. Όταν ξεπεράσουν τους δογματισμούς παραδέχονται το αυτονόητο. Αν μιλάνε με κανένα που τσιμπάει με τα όσα λένε γίνονται ακόμα πιο φανατικοί.
      Και αυτοί ξέρουν την αλήθεια, αλλά αν την αποδεχθούν θα είναι σαν να αναιρούν όλη την πολιτική τους ιστορία.

      Στην παρούσα συγκυρία με τη δυσαρέσκεια των Τουρκοκυπρίων (η πλειοψηφία τους είναι εξισλαμισθέντες Έλληνοκύπριοι) με την πολιτική της Τουρκίας (είναι οι πρώτοι που επλήγησαν με τον εποικισμό όλων αυτών που έφεραν από τα βάση της Ανατολίας) να είναι στο απόγειο, ίσως και να μας συμφέρει να περνάει προς τα έξω αυτό περί εθνικισμών και όλοι είμαστε το ίδιο, μακριά από Ελλάδα και Τουρκία.

      Μην ξεχνάμε ότι στο νησί η Τουρκία έχει 30-40.000 στρατό ενώ η Ελλάδα 3-5.000 με το ζόρι συν την οικονομική συγκυρία....

      • Mak avatar
        Mak @ Mak 06/04/2011 17:23:36

        "βάθη της ανατολίας"

  9. ΣΕΡΑΦΙΝΟ avatar
    ΣΕΡΑΦΙΝΟ 06/04/2011 17:00:05

    Μπράβο στον αρθρογράφο. Τεράστιες οι ευθύνες της αθηναικ΄λης χωματερής για το κατάντημα της Κύπρου, τεράστιες και οι ευθύνες των εθνομηδενιστών, Ελλαδιτών και Κυπραίων. Τεράστιες και οι ευθύνες του Σαμαρά, που πρέπει να δείξει πως τουλάχιστον για αυτόν, η Κύπρος δεν κείται μακράν....

  10. ΣΕΡΑΦΙΝΟ avatar
    ΣΕΡΑΦΙΝΟ 06/04/2011 17:01:27

    Όσο για την ''ψυχραιμία'', βεβαίως και χρειαζόταν και χρειάζεται το δόγμα. Ψυχολογικά και μόνο, ξέρετε πως σήκωσε τους Έλληνοκύπριους; Αλλά άμα ξέρετε την Κύπρο από το χάρτη, τι να γράψετε...

  11. ΛΕΜΕΣΙΑΝΟΣ avatar
    ΛΕΜΕΣΙΑΝΟΣ 06/04/2011 17:03:47

    ΤΟ ΔΟΓΜΑ ΗΤΑΝ Η ΕΛΠΙΔΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΕΙΟΣΑΝΕ, ΑΡΧΙΜΑΣΤΟΡΕΣ ΤΗΣ ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ ΚΛΗΡΙΔΗΣ ΣΗΜΙΤΗΣ ΚΑΙ ΝΕΚΡΟΘΑΦΤΗΣ ΣΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ Ο ΓΙΩΡΓΑΚΗΣ. ΕΜΕΙΣ ΕΔΩ. ΥΠΑΡΧΟΥΜΕ, ΝΑ ΘΥΜΙΖΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ ΑΘΗΝΑΙΟΥΣ (ΟΧΙ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ, ΣΤΟΥΣ ΑΘΗΝΑΙΟΥΣ...) ΤΟ ΑΙΣΧΟΣ ΤΗΣ ΜΑΝΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΝΤΗΣΕ ΜΗΤΡΙΑ ΜΑΣ

    • juliet avatar
      juliet @ ΛΕΜΕΣΙΑΝΟΣ 06/04/2011 18:27:57

      Η μάνα ΕΛΛΑΔΑ δεν είναι οι ανθέλληνες που την κυβερνάνε!!

  12. Polux avatar
    Polux 06/04/2011 17:13:34

    Ἂραγες νὰ ᾽ναι ἡ μοναξιά σ᾽ ὅλους τούς κόσμους
    ἡ ἴδια;

    Παρασκευή 10 β

  13. ΑΚΡΙΤΑΣ avatar
    ΑΚΡΙΤΑΣ 06/04/2011 17:16:02

    Αντώνη Σαμαρά, εδώ σε θέλουμε....
    Μια ζωή προδοσίες, Ιωαννίδης, Καραμανλής Α', Σημίτης και Γιωργάκης και πάει λέγοντας ////// Αντώνη κάνε τη διαφορά!!!

  14. ΑΚΡΙΤΑΣ avatar
    ΑΚΡΙΤΑΣ 06/04/2011 17:17:18

    Αντώνη κάνε τη διαφορά ΚΑΙ στο κυπριακό!!!!

  15. ΑΚΡΙΤΑΣ avatar
    ΑΚΡΙΤΑΣ 06/04/2011 17:34:44

    Και εν πάσει περιπτώσει, πόσο μακράν κείται η Κύπρος γ..... το φιλότιμό μου;;; Πιό μακριά απ ότι ήταν για τους Εγγλέζους τα Φόκλαντς;;;;;;

  16. Σταύρος Καρκαλέτσης avatar
    Σταύρος Καρκαλέτσης 06/04/2011 17:58:30

    Aγαπητοί φίλοι καλησπέρα και δυό τρεις επισημάνσεις επί των όσων αναφέρει η ''ψυχραιμία'', ευχαριστώντας για τα σχόλια, θετικά ή αρνητικά:

    ''To δογμα αυτο ειχε απο την αρχη προβληματα'', επισημαίνεις φίλε, -η ψυχραιμία. ΔΙΑΦΩΝΩ. Επί της Αρχής ήταν μια χαρά το δόγμα, τα προβλήματα άρχισαν αμέσως διότι περίσσευαν τα λόγια, έλειπαν τα έργα. Η γνωστή ανακολουθία του μικροελλαδικού αθηναισμού.

    ''Αυτοι που το σκεφθηκαν ξεκινουσαν με τη λογικη οτι η Τουρκια θα επιτεθει στην Κυπρο. Αλλα η Τουρκια εχει εκπληρωσει τους στοχους της στην Κυπρο'' . ΔΙΑΦΩΝΩ. Τους εκπλήρωσε κατά 37,3% (όσο και το κυπριακό έδαφος που κατέλαβε και κατέχει). Αν ανατρέξετε σε δηλώσεις ολόκληρου του φάσματος της τουρκικής πολιτικής ελίτ, θα διαπιστώσετε πως τελικός, αμετακίνητος και δεδηλωμένος στόχος των Τούρκων είναι η κατάληψη ολόκληρης της Κύπρου και η ΕΞΩΣΗ του Ελληνισμού από το νησί.

    ''Το δογμα δινει νομικο προσχημα στην Τουρκια να προελασει στην Κυπρο σε περιπτωση πολεμου στο Αιγαιο''. ΔΙΑΦΩΝΩ. Για όσους γνωρίζουν από άμυνα και αποτροπή, θεωρείται δεδομένο πως η Τουρκία θα χτυπήσει στην Κύπρο, σε οποιαδήποτε μείζονα κρίση με Ελλάδα. Γιατί απλά η Κύπρος συνιστά (να η απουσία του δόγματος έργοις) το πλέον ευπαθές σημείο της ελληνικής αποτροπής, από τον Έβρο μέχρι εκεί. Η Τουρκία θα προελάσει στην Κύπρο, με ή χωρίς δόγμα.

    ''χωρις το πραξικοπημα και τις συνθηκες εγγυησης η Τουρκια δεν θα εισεβαλε στην Κυπρο''. ΔΙΑΦΩΝΩ. Η Τουρκία πρεοτοιμαζόταν μεθοδικά για την εισβολή από το 1966 σε στρατιωτικό επίπεδο, ναυπηγώντας τον σχετικό αποβατικό στόλο. Το πραξικόπημα της έδωσε απλά ένα τυπικό όσο και σημαντικό άλλοθι. Θα εισέβαλε όμως όπως και να είχε, αφού η Κύπρος ήταν γυμνή αμυντικά, μετά την εγκληματική απόσυρση της ελληνικής μεραρχίας το 19687 από τον Γεώργιο Παπαδόπουλο. Αν δεν ήταν το πραξικόπημα, οι Τούρκοι θα έφτιαχναν μια προβοκάτσια, όπως έκαναν το 1955 στη Θεσσαλονίκη.

    ''Συνεπως το δογμα απο πλευρας ουσιας δεν προσεφερε τιποτα''. ΔΙΑΦΩΝΩ. Έστω και στα λόγια εφαρμοζόμενο, το δόγμα ανύψωσε αμέσως το αγωνιστικό φρόνημα των Κυπρίων και μια ματιά σας στον κυπριακό τύπο της περιόδου 1993-2000 θα σας πείσει αμέσως. Λαικό προσκύνημα γινόταν στο αεροδρόμιο Πάφου και στο λιμάνι Λεμεσσού, κάθε που 'έπιαναν' ελληνικά πολεμικά πλοία και αεροσκάφη. Μιλώ για χιλιάδες λαού και για πρωτόγνωρες καταστάσεις. Φυσικά το ηθικό και το φρόνημα κατέπεσαν αμέσως μετά τα κατορθώματα του διδύμου Σημίτη-Κληρίδη και την θλιβερή κατάληξη των S 300.
    Σας ευχαριστώ για την υπομονή σας.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ Σταύρος Καρκαλέτσης 06/04/2011 19:59:46

      Η σκεψη σας ειναι η κλασικη σκεψη που θεωρει οτι διεθνεις συνθηκες και νομιμοτητες ειναι μικρολεπτομερειες και τα παντα ρυθμιζονται απο την ισχυ των οπλων.
      Δεν ειμαι φαν της ιεροτητος των διεθνων συνθηκων και ξερω οτι πολλες φορες αυτες γινονται κουρελοχαρτα.Προκειμενου ομως περι χωρων οπως η Ελλαδα και η Τουρκια ενταγμενων σε διεθνες συστημα που επιβλεπεται απο αλλους και που πρεπει τα νομικα προσχηματα να τηρουνται η νομιμοτητα ή οχι μιας επεμβασης εχει σημασια.
      Οι Τουρκοι μπορει να προετοιμαζονταν χρονια για αποβαση αλλα χωρις το νομικο προσχημα της ανατροπης του Μακαριου ,νομιμου Προεδρου της Κυπρου και τα δικαιωματα τους απο τη συνθηκη εγγυησεως δεν θα εκαναν αποβαση στα καλα καθουμενα.
      Σε περιπτωση ελληνοτουρκικου πολεμου στο Αιγαιο πιθανολογειται οτι η Τουρκια θα κτυπησει και στην Κυπρο.Πιθανολογειται αλλα νομικα δεν υπαρχει αιτιολογια αφου η Κυπρος ειναι αλλο κρατος.
      Αντιθετα με επισημη συμμαχια και αμυντικο δογμα Ελλαδος - Κυπρου υπαρχει νομικη αφορμη.
      Εαν το δογμα εγινε για την ανυψωση του ηθικου υπαρχουν πολλοι τροποι να γινουν τα ιδια χωρις να υπαρξεουν δεσμευσεις.Οι υπερπτησεις ελληνικων αεροπλανων μπορουν ανετα να δικαιολογηθουν απο τις συνθηκες εγγυησεως και την παρουσια τουρκικου στρατου στην Κυπρο.Κανεις,ουτε καν οι Τουρκοι δεν ισχυριζεται οτι η Ελλαδα δεν εχει δικαιωματα στην Κυπρο.
      Μια δηλωση οτι οσο υπαρχει τουρκικος στρατος η Ελλαδα ως εγγυητρια δυναμη θα ασκησει το δικαιωμα της να κανει γυμνασια στην Κυπρο αρκει.
      Φυσικα και η στρατιωτικη συνεργασια ή τυχον σχεδια μπορει να γινονται χωρις να διατυμπανιζονται.
      Αντιλαμβανομαι την αναγκη φρονηματος αλλα υπαρχουν τροποι να αποδειξει η Ελλαδα οτι προστατευει την Κυπρο χωρις να δημιουργησει νομικες υποχρεωσεις της Κυπρου προς την Ελλαδα.

      • ΝΙΚΟΛΑΣ avatar
        ΝΙΚΟΛΑΣ @ ψυχραιμια 06/04/2011 21:17:11

        Ψυχραιμία, χρήσιμες οι επισημάνσεις σου, πρέπει όμως να δείς ότι έχει κάποιο δίκιο ο κ.Καρκαλέτσης.

        Η Τουρκία προχώρησε στην Κύπρο σε δύο φάσεις το 74 και όσο την άφησαν Άγγλοι και Αμερικανοί, γι' αυτό δεν κατέλαβε το 100% του νησιού. Η Κύπρος συνέχεια είχε διεθνώς αναγνωρισμένη υπόσταση και πρόεδρο διεθνώς αποδεκτό και πριν και μετά το πραξικόπημα αλλά αυτό δεν εμπόδισε την Τουρκία να επιδιώκει συνεχώς τον αφανισμό της Κύπρου ως κυρίαρχης οντότητας. Και ο λόγος, όπως ρητά αναφέρει ο Μ.Α.Μπιράντ και άλλοι Τούρκοι πολιτικοί και στρατιωτικοί είναι ότι δεν ανέχονται να υπάρχει ανεξάρτητη κρατική οντότητα στα νότια τους. Οι νομικές δεσμέυσεις και οι διεθνείς συνθήκες εν τέλει δεν λένε τίποτα για το τουρκικό καθεστώς. Να τονίσω επίσης ότι στρατιωτικές επεμβάσεις είναι παράνομες πάντα σύμφωνα με τον Καταστατικό Χάρτη του ΟΗΕ, εκτός από τις αμυντικές ενέργειες και τις κατόπιν της με ομοφωνία των μονίμων μελών του Συμβουλίου Ασφαλείας εντολής για διεθνείς επεμβάσεις. Στο σημείο αυτό οι Συμφωνίες Εγγυήσεως αποδείχθηκαν δούρειος ίππος και στην πράξη αφορμή για παραβίαση της κυπριακής κυριαρχίας άρα και της διεθνούς νομιμότητας.

        Πρίν το 74 υπήρξε συνεχής επιδίωξη των Τούρκαν για "καβγά" και εν τέλει προηγήθηκε η χυδαία στρατιωτική επέμβαση των Τούρκων το 1963-64, μόνο που τότε επενέβησαν οι ΑμερικανοΡώσοι για να μαζευτούν οι Τούρκοι στρατηγοί. Οι προσπάθειες λοιπόν για αφανισμό της Κύπρου έμπρακτα ξεκινούν από τις αρχές του ανεξάρτητου βίου της και με απειλές εναντίον της Ελλάδας.

        Το 74 η Τουρκία δοκίμασε τις ανοχές ΚΑΙ του ελληνικού στρατιωτικού μηχανισμού στην ελλαδική επικράτεια! Δεν επιτέθηκε μόνο στην Κύπρο! Επειδή όμως στην πρώτη (και μοναδική;) αερομαχία πάνω από το Αιγαίο τα ελληνικά μαχητικά κατέρριψαν τουλάχιστον ένα τουρκικό, οι παλληκαράδες Τούρκοι μαζεύτηκαν και έκαναν πολύ καιρό να ξεμυτίσουν με τα αεροπλάνα τους. Μια ιστορία που τα τελευταία μόνο χρόνια είδε τη δημοσιότητα. Άρα έχει νόημα και να λέμε ότι θα υπερασπιζόμαστε τα συμφέροντα μας και να το κάνουμε, τότε θα μας παίρνουν σοβαρά. Και αυτό κολλάει και στο σημείο που λές ότι πιθανή επίθεση στην Κύπρο δε συνδέεται με πιθανή επίθεση στην Ελλάδα. Μα ήδη μας έδειξαν το αντίθετο!

  17. Κυπριος avatar
    Κυπριος 06/04/2011 22:00:15

    Το ΕΑΔ ηταν ενα πυροτεχνημα οπως ειπε και ο υπουργος αμυνας της Κυπρου ,παλαιοτερα, δεδομενου οτι ισχυουν οι συνθηκες εγγυησεως. Η Κυπρος πισευω μπορει να τα βγαλει περα με τους Τουρκους αρκει να εξοπλισθει και να μην μεμψιρει. Ισως να ειναι και καλυτερα χωρις το δογμα ετσι θα εχουμε πιο λιγες πιεσεις απο την Ελλαδα στην εξωτερικη μας πολιτικη, εννοω οτι θα ειμαστε πιο ελευθεροι χωρις τον φοβο οτι θα εμπλεξουμε την Ελλαδα σε περιπετειες.

  18. ΣΕΡΑΦΙΝΟ avatar
    ΣΕΡΑΦΙΝΟ 06/04/2011 22:29:34

    Πως το πες αυτό φίλε Κύπριε; πυροτέχνημα το δόγμα;;; Και γράφεις πως η Κύπρος μπορεί να τα βάλει μόνη της με την Τουρκία στρατιωτικά;;;;;; Φιλαράκο ή τρελλός είσαι ή ΑΚΕΛ....

  19. Κυπριος avatar
    Κυπριος 06/04/2011 22:52:13

    Φιλε Σεραφινο εννοω να ξερει η Τουρκια οτι δεν θα κανει περιπατο.. οτι μια τετοια επιχειρηση θα εχει μεγαλο κοστος ουτως ωστε να ειναι αποτρεπτικος παραγων. Κ να σου θυμισω το ισραηλ που αντιμαχεται ολο τον αραβικο κοσμο.

  20. Λεωνίδας avatar
    Λεωνίδας 06/04/2011 22:59:26

    Μια κουβέντα μόνο, συγγνώμη αδέλφια.

  21. Κυπριος avatar
    Κυπριος 06/04/2011 23:03:16

    Οσον αφορα το δογμα ποια η χρησιμοτητα του? Αφου η Ελλαδα ειναι εγγυητρια δυναμις συνεπως και χωρις το δογμα μπορει να προστατευσει την Κυπρο. Ετσι δεν ειναι?

    • ΝΙΚΟΛΑΣ avatar
      ΝΙΚΟΛΑΣ @ Κυπριος 07/04/2011 00:13:08

      Κύπριε, άλλο το νομικό κείμενο μιας διεθνούς συνθήκης, άλλο το απαραίτητο αμυντικό δόγμα που αποτελεί τη στρατηγική πλατφόρμα, το σχεδιασμό. Εγγύηση προστασίας χωρίς δόγμα άμυνας είναι σαν φορολογική νομοθεσία χωρίς θέσπιση του φορολογικού μηχανισμού. Άλλο το πότε και πως υλοποιείται. Αυτό εφόσον θα ήθελαν οι δύο πλευρές να χρησιμοποιήσουν τη συνθήκη εγγύησης ως αφετηρία.

      Όμως... δε χρειάζεται κάτι τέτοιο έτσι κι αλλιώς, αφού η Κύπρος είναι κυρίαρχο κράτος και έχει το αναφαίρετο δικαίωμα να επιλέξει και συμφωνήσει την όποια στρατιωτική συνεργασία με όποιο άλλο κράτος.. άρα και με την Ελλάδα.

      Και στη μια και στην άλλη περίπτωση, ενα αμυντικό δόγμα είναι απαραίτητο.

      • ψυχραιμια avatar
        ψυχραιμια @ ΝΙΚΟΛΑΣ 07/04/2011 00:30:52

        H αποψη που εξεφρασα ειναι η εφαρμογη του δογματος χωρις να εξαγγελλεται και με νομικη καλυψη τις συνθηκες του 1960.
        Οταν η Τουρκια εχει 40.000 στρατο η αλλη εγγυητρια δυναμη,η Ελλαδα δεν εχει αναγκη αλλο κειμενο για να εχει στρατιωτικη παρουσια στην Κυπρο.
        Το θεμα ειναι να γινεται αυτο στην πραξη και οχι στα λογια.

        • ΝΙΚΟΛΑΣ avatar
          ΝΙΚΟΛΑΣ @ ψυχραιμια 07/04/2011 00:58:11

          Τότε μιλάς για άλλο πράγμα από δόγμα στρατηγικής συνεργασίας, που όμως απαιτείται στη συγκεκριμένη περίπτωση. Εξάλλου απόδείχτηκε και στην πράξη ότι η χρήση του κειμένου της συνθήκης εγγύησης είναι επικίνδυνη για πολλούς λόγους, κυρίως γιατί το καθένα από τα 3 μέρη μπορεί να την επικαλεστεί αυθαίρετα.

          Και όπως προανέφερα, ξεπερνιέται αυτός ο σκόπελος αφού νομική βάση για στρ. συνεργασία μπορεί να είναι η όποια επίσημη συμφωνία μεταξύ των δύο κυρίαρχων κρατών της Ελλάδας και της Κύπρου. Ένα στρατηγικό δόγμα είναι ο ένας βραχίονας στη χάραξη στρατηγικής υποστήριξης, με την όποια νομική συνθήκη επικυρώνει τη βούληση των δύο μελών για σχετική συνεργασία να είναι ο άλλος βραχίονας, συχνά δε το πρώτο βήμα χρονολογικά.
          Τώρα για το αν οφελεί να είναι γνωστή στον έξω κόσμο η συνεργασία, εξαρτάται από τους σκοπούς των εμπλεκομένων μερών και τη σοβαρότητα τους.
          Μια γερά δομημένη και ουσιαστική στρατηγική συνεργασία μεταξύ δύο κυρίαρχων κρατών μπορεί να ενισχύεται περαιτέρω με τη δημοσιοποίηση της γιατί εν τέλει η ίδια η διακήρυξη της μπορεί να ενεργήσει και αποτρεπτικά έναντι τρίτων. Σε τέτοιες περιπτώσεις, τα φαινόμενα και η ουσία πρέπει να συμβαδίζουν. Εκεί τελικά χάθηκε το παιγνίδι στην περίπτωση που συζητάμε.

  22. ΣΕΡΑΦΙΝΟ avatar
    ΣΕΡΑΦΙΝΟ 06/04/2011 23:05:23

    Εγώ λέω Ελλάς-Κύπρος ενωμένες στρατιωτικά, έτσι μόνο καταλαβαίνουν τα μεμέτια. Και συμμαχία και με το Ισραήλ, γιατί όχι; Τρόπους έχουν οι στρατιωτικοί να κάνουν την Τουρκία να νιωσει μια κάποια πίεση. Το πρόβλημα είναι το πολιτικό τρίγωνο Γιωργάκης-Δρουτσας-Καταστρόφιας, αυτοί ακούνε Τουρκία και τρέμουν...

  23. daughter of mercy avatar
    daughter of mercy 07/04/2011 02:27:40

    http://www.istoria.gr/mar04/content04.htm

  24. ANNITA avatar
    ANNITA 07/04/2011 09:13:02

    Εχουμε πολλά και σοβαρά θέματα που αφορούν την εθνική μας ασφάλεια και την εθνική μας αξιοπρέπεια που πρέπει να δώσει προσοχή η σημερινή κυβέρνηση. Μεταξύ αυτών είναι και το μείζον θέμα της Κύπρου. Χρόνια τώρα καμμιά ελληνική κυβέρνηση δεν ενδιαφέρθηκε να δώσει πραγματικά " χείρα βοηθείας" σ αυτό το νησί που είναι ελληνικό, που χρόνια τώρα παλεύουν οι ελληνοκύπριοι μόνοι να πάρουν πίσω ότι δικαιωματικά τους ανήκει, αλλά και να κρατήσουν αυτά που έφτιαξαν με το πέρασμα των χρόνων μετά την εισβολή των τούρκων. Τι να πούμε για τον Βενιζέλo; Δεν υπάρχει ούτε μια φράση ελληνική η ξένη που να εκφράζει το μέγεθος της βλακείας του σε θέματα εθνικής ασφαλείας. Ελληνας είναι μόνο κατ΄όνομα, αληθινός έλληνας, πατριώτης δεν υπήρξε ούτε θα γίνει ποτέ.Κάποτε πρέπει να εφαρμοσθεί το δόγμα Ενιαίου Αμυντικού χώρου. Αν και ξεκίνησε πριν χρόνια επί Πασοκ είναι το μόνο καλό που άφησε η εποχή αυτή το οποίο κανείς δεν σκέφτηκε να χρησιμοποιήσει για να εδραιώσει τα εθνικά μας συμφέροντα. Γιατί και η Κύπρος είναι ένα μεγάλο κομμάτι των εθνικών μας συμφερόντων. Και, ναί, είμαι υπερ της συμμαχίας με το Ισραήλ αν πρόκειται να ενισχυθούν τα εθνικά μας συμφέροντα.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.