Τα πάντα θα κριθούν την Τρίτη, στη «μάχη του Βερολίνου»
21/09/2014 06:51
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα πάντα θα κριθούν την Τρίτη, στη «μάχη του Βερολίνου»

Αν ο Σαμαράς πετύχει συμφωνία η οποία θα συνδυάζει έξοδο από τα μνημόνια, τα δάνεια και τους ασφυκτικούς ελέγχους και από την άλλη οριστική διευθέτηση του χρέους μέσω μιας πιθανής μεγάλης επιμήκυνσης και μείωσης επιτοκίων τότε θα είναι ο κυρίαρχος των εξελίξεων.

Το Νοέμβριο του 2012 οι ίδιοι οι δανειστές δέχθηκαν ότι θα κάνουν κάτι για το ελληνικό χρέος, εφόσον η Ελλάδα προσαρμοστεί σε ένα ιδιαίτερα σκληρό πρόγραμμα το οποίο πολλές φορές ήταν και λανθασμένο. Δύο χρόνια πριν οι Ευρωπαίοι και το ΔΝΤ είχαν πει ότι θα ανοίξουν τη συζήτηση για το χρέος αρκεί η ελληνική κυβέρνηση να πετύχει το ακατόρθωτο, όπως φάνταζε εκείνη την περίοδο.

Όλοι έβλεπαν τότε πως ακόμη και με τα «κουρέματα» που είχαν γίνει ήταν αδύνατο το χρέος να φτάσει στο στόχο για κάτω από 120% του ΑΕΠ και θα κινούνταν στο 128% του ΑΕΠ. Άλλωστε, η μείωση του χρέους προϋποθέτει ανάπτυξη, αλλά τι ανάπτυξη να περιμένεις σε μια χώρα που επί πέντε χρόνια κάνει περικοπές σε όλους τους τομείς και οι επενδύσεις δεν έρχονται;

Δύο χρόνια μετά η κυβέρνηση και όλη η Ελλάδα έκανε αυτά που είχε συμφωνήσει, πολλές φορές έκανε και περισσότερα. Και περίμενε να ανοίξει η συζήτηση για το χρέος. Την περίμενε την άνοιξη, ύστερα μετά τις ευρωεκλογές, στη συνέχεια τον Σεπτέμβριο ενώ γεννήθηκαν προσδοκίες για τη σύσκεψη του Νοεμβρίου η οποία τελικά αναβλήθηκε κατ’ απαίτηση των Ευρωπαίων, δηλαδή της Γερμανίας.

Οι δανειστές λοιπόν δεν τηρούν τις συμφωνίες που είχαν κάνει το 2012, παρ’ ότι η Ελλάδα εμφανίζει ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς, δημιουργεί ανέλπιστα πλεονάσματα, βγήκε ήδη στις αγορές και θα ξαναβγεί, παρουσιάζει ανάπτυξη μετά από έξι χρόνια ύφεσης.

Η μία λύση είναι να σταματήσει και η Ελλάδα να τηρεί τις υποχρεώσεις της, όμως, κάτι τέτοιο θα προϋπόθετε σύγκρουση με την τρόικα με ανεξέλεγκτες διαστάσεις. Η άλλη λύση είναι η πολιτική διαπραγμάτευση και οι «έξυπνες» βόμβες, όπως αυτή που παρουσίασε το antinews, δηλαδή η άρνηση της Αθήνας να πάρει τα 15 δις ευρώ που είναι το υπόλοιπο των δανείων από το ΔΝΤ. Με τον τρόπο αυτό θα φύγει η τρόικα και θα τελειώσει αναίμακτα το μνημόνιο. Και θα μπορεί και ο Σαμαράς να πάει στον ελληνικό λαό (και στους βουλευτές τον Φεβρουάριο) και να τους πει: «Κύριοι, σας υποσχέθηκα να μη χρεοκοπήσει η χώρα. Το κατάφερα και σταθήκαμε όρθιοι.

Σας υποσχέθηκα να φύγουμε από το μνημόνιο, και το κάνουμε τώρα. Στηριζόμαστε στα πόδια μας και δεν έχουμε ανάγκη τα δανεικά τους. Τήρησα τις υποσχέσεις μου, μην χαλάσετε εσείς το κλίμα προκαλώντας πολιτική αναταραχή».

Αυτό είναι το σχέδιο της κυβέρνησης για το επόμενο διάστημα κι άσε τον Τσίπρα να φιλάει τη δεξιά του Κυρίου ή να κάνει κολωτούμπες σαν κλόουν μπροστά στον Άσμουσεν. Με απλά λόγια: Αν ο Σαμαράς πετύχει συμφωνία η οποία θα συνδυάζει έξοδο από τα μνημόνια, τα δάνεια και τους ασφυκτικούς ελέγχους και από την άλλη οριστική διευθέτηση του χρέους μέσω μιας πιθανής μεγάλης επιμήκυνσης και μείωσης επιτοκίων τότε θα είναι ο κυρίαρχος των εξελίξεων.

Και θα μπορεί να εγγυηθεί την πολιτική σταθερότητα, για όσο διάστημα χρειαστεί. Από την άλλη, σε προσωπικό επίπεδο ο κ. Σαμαράς θα έχει πετύχει μια μεγάλη αναγνώριση. Ότι πήρε μια χώρα ημιθανή και την οδήγησε μακριά από τα βράχια. Ότι παρέλαβε κράτος και θα παραδώσει κράτος κι όχι μια διαλυμένη χώρα εκτός ευρώ.

Ποιος θα του πήγαινε κόντρα σε μια τέτοια περίπτωση και ποιος δεν θα ψήφιζε έναν κοινά αποδεκτό Πρόεδρο της Δημοκρατίας; Βεβαίως οι Έλληνες είναι γνωστό πως είναι αυτοκαταστροφικοί και πολλές φορές αγνώμονες. Εδώ ολόκληρο Ελευθέριο Βενιζέλο που είχε φτάσει στην Άγκυρα δεν τον ψήφισαν κι έκαναν πρωθυπουργό τον Γούναρη, στον Σαμαρά θα κολλήσουν και δεν θα κάνουν τον Αλεξάκη τον μεγάλο ηγέτη;

Καλά όλα αυτά, όμως, προϋποθέτουν συμφωνία με την… μαντάμ Μέρκελ. Και η Τρίτη ίσως είναι η μεγαλύτερη ημέρα του πολέμου. Μπορεί να μη βγει επισήμως κάτι εντυπωσιακό, όμως, θα ξέρουν οι κυβερνητικοί αν μπήκαν οι βάσεις για οριστική λύση. Αν η Γερμανία επιμείνει στη σκληρή γραμμή, αν δεν παρέμβει για να «μαλακώσει» την τρόικα που ζητά άνοιγμα του ασφαλιστικού, ομαδικές απολύσεις και άλλα περίεργα μέτρα, τότε τα πράγματα δυσκολεύουν.

Ίσως τα πάντα να κριθούν στη «μάχη του Βερολίνου». Αν ο Σαμαράς… ρίξει το Τείχος τότε η Ελλάδα θα πάει καλά και δεν θα μπλέξει σε περιπέτειες. Αν όμως η Μέρκελ επιμείνει στην καταστροφική συνταγή τότε δεν αποκλείεται να έχουμε εκλογές ακόμη και μέσα στο Νοέμβριο. Με την ελπίδα ότι ο ελληνικός λαός δεν θα αποδειχθεί για άλλη μια φορά αυτοκαταστροφικός. Όμως, όπως δείχνουν οι δημοσκοπήσεις, πολύ δύσκολα θα υπάρξουν κυβερνήσεις και θα πάμε σε μια παρατεταμένη προεκλογική περίοδο. Σε έναν αργό θάνατο όλων των θυσιών που έγιναν από το 2010 μέχρι σήμερα.

Ποιος το θέλει αυτό; Το θέλει η Μέρκελ; Τα βρήκε με τον Τσίπρα; Αν ναι τότε ας το πει στον Σαμαρά να τελειώνει η υπόθεση. Και να αποφασίσει ο λαός με ποιους θα πάει και ποιους θα αφήσει.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Διογένης avatar
    Διογένης 21/09/2014 07:35:19

    Ξαναβάζω κι εδώ σχόλιο σε προηγούμενη ανάρτηση, διότι νομίζω ότι αυτή τη στιγμή τα πράγματα έχουν αλλάξει. Αυτό που περιγράφει το άρθρο θα ήταν καλό έξι μήνες πριν. Σήμερα ο πολιτικός χρόνος κυλάει διαφορετικά. Ο λόγος δεν είναι άλλος από τον ΕΝΦΙΑ. Ο ΕΝΦΙΑ δεν ήταν τόσο σοβαρός ως κίνηση (αφού κατά μέσο όρο ήταν χαμηλότερος από το χαράτσι), όμως ήταν η σταγόνα που έκανε το ποτήρι να ξεχειλίσει: Διότι έπεισε τον κόσμο ότι και να τελειώσουν τα Μνημόνια, τίποτε δεν θα αλλάξει. Διότι κάποιοι είχαν/είχαμε πεισθεί ότι όντως τελειώνουν τα Μνημόνια. Και θα πειστούν και άλλοι οσονούπω. Αυτό όμως που αφήνει ως γεύση ο ΕΝΦΙΑ περί του τέλους των Μνημονίων είναι το τρομακτικό: "Ε, και;"! Και τι έγινε που τελειώνουν δηλαδή τα Μνημόνια. Το ίδιο είναι και με και χωρίς Μνημόνια. Ας ψηφίσουμε Τσίπρα. Με τον ΕΝΦΙΑ δηλαδή η κυβέρνησή μας κατάφερε να ακυρώσει εκ των προτέρων το όποιο πολιτικό όφελος προέκυπτε από το τέλος των Μνημονίων. Τώρα τι μένει; Τώρα μένει να κερδίσει η κυβέρνηση λίγο χρόνο (που δεν έχει και πολύ ενόψει εκλογής Προέδρου) μην τυχόν και αλλάξει το κλίμα με ο,τιδήποτε, αν τύχει και ξεχάσει ο κόσμος τον ΕΝΦΙΑ (δεν αποκλείεται, διότι τίποτε δεν κρατάει πάρα πολύ σε αυτή τη χώρα) και αποφασίσει να ψηφίσει με άλλα κριτήρια. Επίσης, μπορεί να ελπίζει σε τυχόν λάθη του Αλέξη, αν και η κυβέρνηση είναι πιο επιρρεπής σε λάθη παρά ο Αλέξης. Οπότε, καλά και κάνει και επιδιώκει το τέλος των Μνημονίων, μπας και όταν το καταφέρει το κλίμα "σηκώνει" κάτι τέτοιο. Αλλά από μόνο του αυτό αυτή τη στιγμή δεν λέει πια τίποτε στον κόσμο. Το ζητούμενο είναι η αλλαγή πολιτικής σελίδας σε σχέση με τον ΕΝΦΙΑ. Δεν αποκλείεται να πάμε έτσι μέχρι τον Φεβρουάριο, οπότε μετά καληνύχτα.

    • Crevettes à la provençale avatar
      Crevettes à la provençale @ Διογένης 21/09/2014 09:30:18

      Στον ΕΝΦΙΑ και την σχέση του με τον ΕΕΤΗΔΕ, δεν πιάνεις το συνολικό, που κάνει τα πράγματα πολύ χειρότερα. Ο ΕΝΦΙΑ βεβαιώνει φόρους κατά 1,00δις€ περίπου, παραπάνω από τον ΕΕΤΗΔΕ και εξ αυτού του λόγου είναι βαρύτερος φόρος για το σύνολο των ιδιοκτητών ακίνητης περιουσίας, πέραν του ότι είναι άδικος, αντισυνταγματικός και το βασικότερο, για την τσέπη του φορολογούμενου, υπολογίζεται επί πλασματικών αντικειμενικών αξιών. Όμως, δεν είναι μόνον ο ΕΝΦΙΑ. Θα επαναλάβω κι εγώ με τη σειρά μου, ένα χθεσινό μου σχόλιο. "Έκρηξη ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο καταγράφηκε κατά τον μήνα Αύγουστο, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων. Συγκεκριμένα, μόνο τον Αύγουστο οι φόροι και τα πρόστιμα που δεν καταβλήθηκαν από φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις ξεπέρασαν τα 1,4 δισ. ευρώ, δημιουργώντας νέο πονοκέφαλο στην κυβέρνηση για την εξέλιξη των δημοσίων εσόδων. Από τις αρχές του έτους μέχρι και τα τέλη Αυγούστου τα ληξιπρόθεσμα χρέη έφθασαν στο ποσό των 8,65 δισ. ευρώ". ...και ακόμα δεν έχει λήξει η προθεσμία καταβολής της πρώτης δόσης του ΕΝΦΙΑ.

      • Διογένης avatar
        Διογένης @ Crevettes à la provençale 21/09/2014 19:39:10

        Νομίζω ότι συγκρίνετε τα πραγματικά έσοδα από το ΕΕΤΗΔΕ με τα βεβαιωνόμενα από τον ΕΝΦΙΑ. Επίσης, ας μην ξεχνούμε ότι ο ΕΝΦΙΑ αντικατέστησε και τον ΦΑΠ, όχι μόνον το ΕΕΤΗΔΕ/ΕΕΤΑ. Εν πάση περιπτώσει, αυτό που ζήτησε η τρόικα ήταν ίδια προϋπολογιζόμενα έσοδα από τον ΕΝΦΙΑ σε σχέση με χαράτσι/ΦΑΠ. Αν κάπου μας έφαγαν λάχανο στην πορεία οι δικοί μας, αυτό είναι οπωσδήποτε ένα σοβαρό ερώτημα. Πάντως δεν πρέπει να συγκρίνουμε βεβαιωμένα υπό τον ΕΝΦΙΑ με πραγματικά υπό το ΕΕΤΗΔΕ/ΕΕΤΑ, όπου κι εκεί τα βεβαιωνόμενα είναι πολύ υψηλότερα από τα πράγματι εισπραττόμενα.

        • Crevettes à la provençale avatar
          Crevettes à la provençale @ Διογένης 21/09/2014 20:49:58

          Συνέκρινα σαφώς μήλα με μήλα. Επίσης, δεν ξέρω αν γνωρίζεις ότι, ο "διορθωμένος" ΕΝΦΙΑ βεβαιώνει οφειλές πολύ περισσότερες του αρχικά θεσπισμένου. Όμως, η ουσία του θέματος βρίσκεται στο δεύτερο μέρος του αρχικού σχολιασμού μου. Τις ήδη ληξιπρόθεσμες οφειλές και τις επερχόμενες ΕΝΦΙΑκές. Εκρηξη!

        • Crevettes à la provençale avatar
          Crevettes à la provençale @ Διογένης 21/09/2014 22:15:10

          Test, test, test...

  2. ΑΛΥΤΗ ΕΞΙΣΩΣΗ avatar
    ΑΛΥΤΗ ΕΞΙΣΩΣΗ 21/09/2014 08:46:52

    Τα γεύματα εργασίας στα Βερολίνα και στα Παρίσια, ουδέποτε μας έλυσαν τα προβλήματα. Δεν υπάρχουνε ''μάχες'' που να διεξάγονται εκτός, όσο κινούμαστε σκυφτοί, εντός καθορισμένων, υποχρεωτικών πλαισίων. Όλα τα κρίσιμα και καθοριστικά, συμβαίνουν πάντα γύρω μας κι έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα που μας πιέζει ασφυκτικά, ρουφώντας τη ζωή μας. Ας μην προσμένουμε η Μέρκελ λοιπόν, να ντυθεί …Άγιος Βασίλης και να προσφέρει πλούσια ''δώρα'' ικανά να βελτιώσουν άρδην το σκηνικό. Θα πει για άλλη μια φορά αοριστίες, ίσως και λίγα άχρηστα εύγε, θα υπενθυμίσει την ανάγκη σταθερής προσήλωσης στις μνημονιακές επιταγές, θα διατάξει επίμονα πίσω απ΄τα φώτα, ίσως κυνικά και να εκβιάσει …. Γιατί όχι; Η κρίσιμη μάχη θα διεξαχθεί εντός Ελλάδος και όλη η ευθύνη, θα είναι μόνο δική μας. Καιρός ν΄αποφασίσουμε με γνώση και υπευθυνότητα, σήμερα πια που …παραπλανημένοι, δεν υπάρχουν. Στις Δημοκρατίες δεν υπάρχουν αδιέξοδα και οι μπαμπούλες της καταστροφής, θάφτηκαν κάτω από τα συντρίμμια των χλιδάτων εμμονών και των σκληρών διαψεύσεων. Σήμερα υπάρχει πια μόνο η απόφαση, για την οριστική μας εναντίωση στην ατιμωτική υποταγή. Ας μην προσυπογράφουμε άλλο με την απάθεια, την ήσυχη αυτοκαταστροφή μας.

    • λεανδρος avatar
      λεανδρος @ ΑΛΥΤΗ ΕΞΙΣΩΣΗ 21/09/2014 14:46:11

      τι λετε ρε ελληναραδες της ...φακης , ολο αντισταση ονειρεύεστε και εναντιωση στους δανειστές, ολο περηφανεια και ανεξαρτησια διακηρυσσετε λες και μας υποχρεωνει κανεις να ειμαστε ζητουλες και ατιμασμενοι! Η Μερκελ δεν θα ηταν εδω αν δεν καναμε ως κοινωνια πάρτι με δανεικα, αν παραγαμε εστω ενα μικρο μέρος των όσων καταναλωνουμε αν είμαστε εστω κατ ελαχιστο συνεπεις στις φορολογικες και ασφαλιστικες μας υποχρεωσεις αν εκλεγαμε σοβαρους εκπροσώπους., αν αν αν... Αφηστε λοιπον τους παλικαρισμους και τους μυθους της ακοπης επιτυχιας και ας στρωθουμε όλοι να φτιαξουμε τη χωρα μας καλυτερη. Οποιος χρωσταει και οποιος ζει με δανεικα δε μπορει να ειναι ουτε ανεξαρτητος ουτε εθνικα περήφανος.

      • ΑΛΥΤΗ ΕΞΙΣΩΣΗ avatar
        ΑΛΥΤΗ ΕΞΙΣΩΣΗ @ λεανδρος 21/09/2014 19:39:31

        Πολύ σωστά τα λέτε Mister κοιτάζοντας τον κακομοίρη εαυτό σας, να κλαψουρίζει απέναντί σας στον καθρέφτη... '' Η Μερκελ δεν θα ηταν εδω αν όλοι ΟΙ ΣΑΝ ΕΣΑΣ δεν καναΤε ως κοινωνια πάρτι με δανεικα, αν ήΣασταν εστω κατ' ελαχιστο συνεπεις στις φορολογικες και ασφαλιστικες Σας υποχρεωσεις αν εκλεγαΤε σοβαρους εκπροσώπους, αν αν αν...'' Μόνο που επειδή δεν είμαστε όλοι ίδιοι μ΄εσάς κι επειδή δεν τα φάγαμε κι εμείς μαζί σας, θα πρέπει να γονατίσετε μόνοι σας και ν΄αποδεχτείτε δουλικά τις βαριές συνέπειες των θλιβερών επιλογών σας. Μη γενικεύετε άδικα, ΕΜΕΙΣ δεν αισθανόμαστε ενοχές κι ούτε έχουμε ...τύψεις για τα δικά σας αμαρτήματα. Όσο για την πατρίδα μας, θα την υπηρετήσουμε όχι ως έρποντα μεμψίμοιρα σκουλήκια, αλλά ως περήφανοι πολίτες, όρθιοι, και γενναίοι και διεκδικητικοί. Οι ένοχοι και (γι αυτό) φοβισμένοι ασβοί, επί τέλους στις τρύπες τους.

      • Seagull avatar
        Seagull @ λεανδρος 22/09/2014 08:28:01

        Με την δική σου λογική τα περισσότερα κράτη του πλανήτη δεν είναι ανεξάρτητα ούτε εθνικά υπερήφανα και ο λόγος είναι ότι όλα χρωστάνε....... τα μαλλιά της κεφαλής τους. Μήπως ξέρεις τι χρωστά π.χ. η Ιταλία, η Γαλλία, οι ΗΠΑ? Και λοιπόν τι έγινε που χρωστάνε, το ζητούμενο είναι να μπορούν να ανταποκρίνονται στις πληρωμές του χρέους τους. Στην Ελλάδα λέμε ότι πρέπει το χρέος να μειωθεί σε τέτοιο ύψος που να μπορεί να είναι εξυπηρετήσιμο, εσύ μάλλον δεν κατάλαβες και νομίζεις ότι τα κράτη είναι ψιλικατζίδικα με βιβλία εσόδων - εξόδων. Βέβαια δεν αποκλείεται να θεωρείς υπεύθυνους του ΄Ελληνες και για την τραπεζική κρίση - φούσκα των ΗΠΑ, τίποτα δεν αποκλείεται με τόση ελληνικότητα που σε διακατέχει.

        • λεανδρος avatar
          λεανδρος @ Seagull 22/09/2014 20:11:04

          και η μυλωνου τον ανδρα της με τους πραματευταδες. Τι σχεση εχει η οικονομια των ΗΠΑ της Γαλλιας και της Ιταλιας με την ελληνικη ωστε να φερνεις ως επιχειρημα το δικο τους υψηλο δημοσιο χρεος .Οι χωρες αυτες με τη δυναμικη της οικονομιας τους εξυπηρετουν το χρεος τους και γι αυτο μπορουν και δανειζονται απο τις αγορες, διατηρωντας ετσι σχετικη αυτονομια κινησεων σε μια παγκοσμιοποιημενη οικονομία . Ποσο ισχυει αυτο για την Ελλαδα? Ποιος θα δανείσει μια χωρα χρεωκοπημενη ουσιαστικα?Παντως οχι οι αγορές. Αρα τι τσαμπουκα να κανεις τρομαρα σου , απο αυτους που κανει ο Καμμενος και η Ραχηλ κ? Ας αφησουμε λοιπόν τους λεονταρισμους και τα εθνικολαικιστικα κηρύγματα και ας συνενοηθουμε μεταξυ μας για το πως η πατριδα μας θα βγει με συντεταγμενο τροπο απο αυτη τη βαθεια κρίση. Ολα τα αλλα εινα κουραφέξαλα .

          • ΑΛΥΤΗ ΕΞΙΣΩΣΗ avatar
            ΑΛΥΤΗ ΕΞΙΣΩΣΗ @ λεανδρος 23/09/2014 07:59:40

            '' ...ας συνενοηθουμε μεταξυ μας για το πως η πατριδα μας θα βγει με συντεταγμενο τροπο απο αυτη τη βαθεια κρίση. Ολα τα αλλα εινα κουραφέξαλα.'' Τότε όμως, ας ξεκινήσουμε από το να πληρώνουμε ΟΛΟΙ το βαρύ τίμημα της κρίσης και των μνημονίων, όχι μονάχα οι συνήθεις αδύναμοι και αφελείς, ας επιστραφούν βιαίως τα κλοπιμαία στα ταμεία, ας σταματήσουν οι βασιλικοί διορισμοί κι η ευνοιοκρατία υπέρ ημετέρων, ας αποδοθεί Δικαιοσύνη κατά πάντων των αδίκων, ας εξαφανιστούν οι υπάιτιοι της καταστροφής μαζί με τις ληστοσυμμορίες τους διά παντός από το πολιτικό σκηνικό. Εξανδραποδισμός των κατσαπλιάδων-νταβατζήδων από τη χώρα, αφού τα κάγκελα αποκλείονται λόγω ομερτά. Όταν θα γίνουν όλα αυτά, μονάχα τότε, θα ....συννενοηθούμε σε τίμια βάση. '' 'Ολα τα αλλα είναι κουραφέξαλα.''

  3. Τί να λέμε; avatar
    Τί να λέμε; 21/09/2014 08:54:56

    Και γιατί να φύγουμε από το Μνημόνιο; Έχει μπει κανένας φυλακή από αυτούς που άρπαξαν τα θαλασσοδάνεια και την έκαναν έξω; Τί συμβαίνει; Τους κρύβει ο Σαμαράς για να τους εκβιάζει; Ο Αλεξάκης θα βγει πρωθυππυργός. Αλλά... Αλλά όταν ΚΑΙ αυτός αποτύχει (αυτό το θεωρώ δεδομένο-αξίωμα) τότε να δείτε γέλια που θα πέσουν...γιατί ο κοσμάκης θα έχει καεί από την κεντροδεξιά, από την κεντροαριστερά και από την αριστερά, οπότε που θα στραφεί;;;; Μαντέψτε...5 χρόνια υπομονή για να ολοκληρωθεί το έργο...βέβαια σε 5 χρόνια πολλοί από τους αρισετροδεξιούς ΣΚΑΤΟΓΕΡΟΥΣ της γενιάς του Πολυτεχνείου, τους αποκλειστικά υπέυθυνους για τη σημερινή κατάντια, θα έχουν ψοφήσει οπότε δεν τους νοιάζει...η νοοτροπία τους; "Ποιός ζει ποιός πεθαίνει ως τότε"...take the money and run... ΥΓ. έρχονται και άλλες χιλιάδες "αποχωρήσεις-"απολύσεις κομματόσκυλων του τραπεζικού τομέα...από το 2010 ετοιμαζόταν...δεν το είχαν πάρει χαμπάρι;;;

  4. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 21/09/2014 09:15:15

    Aκόμη δεν έχετε καταλάβει την ελληνική νοοτροπία.Όταν ο άλλος λέει "τέλος του μνημονίου" δεν εννοεί ότι δεν θα υπάρχει τρόικα αλλά ότι θα έχει το εισόδημα του 2010,πράγμα αδύνατον. Ωστόσο η προσπάθεια του Σαμαρά αξίζει τον κόπο για τη συνέχεια,ειδικά εάν εκλεγεί πρόεδρος και πάμε έως το 2016.Σε παρόμοια περίπτωση οποιαδήποτε τσιπρική κίνηση θα έχει ως συνέπεια την αισθητή μείωση και άλλο του βιοτικού επιπέδου και θα έχει την τύχη του ΓΑΠ.

    • Λέων avatar
      Λέων @ ψυχραιμια 22/09/2014 10:36:44

      Εσείς το κατανοείτε έτσι αγαπητέ, όχι εμείς και σας παρακαλώ μην μας βάζετε όλους στο ίδιο ελλαδικό τσουβάλι που είστε τώρα. Η ουσία είναι ότι αυτοί που νέμονται το κράτος θέλουν να συνεχιστεί το στάτους διότι είναι ο μόνος τρόπος να επιβιώσουν. Έτσι εξηγείται γιατί δεν γίνονται ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις αλλά, όπως είπε κάποιος σχολιαστής εδώ μέσα, εσωτερικός καννιβαλισμός.

  5. ΚΒΣ avatar
    ΚΒΣ 21/09/2014 09:50:43

    Μα αν η Μέρκελ επιμείνει σε καταστροφικές συνταγές και ο Σαμαράς πάει σε εκλογές τον Νοέμβριο, τότε γιατί θα είναι αυτοκαταστροφικός ο λαός αν ψηφίσει Τσίπρα; Θα έπρεπε, στο σενάριο αυτό, να ψηφίσει δηλαδή Σαμαρά για να συνεχιστεί η υλοποίηση των καταστροφικών (όπως λέτε κι εσείς) συνταγών στις οποίες θα επιμένει η Μέρκελ; Κάτι δεν πάει καλά με την όλη αφήγηση παιδιά. Αν ο Σαμαράς πάει σε εκλογές των Νοέμβριο επειδή η Μέρκελ θα έχει στυλώσει τα πόδια, αυτό θα σημαίνει και πως η τακτική Σαμαρά δυστυχώς απέτυχε αφού τελικά οι δανειστές θα έχουν χορέψει στο ταψί όλη την Ελλάδα τρία χρόνια χωρίς να προσφέρουν καμία ανακούφιση, ενώ μάλιστα θα ζητούν συνέχιση του βασανιστηρίου ενώ αυτοί πρόλαβαν να θωρακιστούν. Και μας λέτε οτι ακόμα και σε αυτό το σενάριο θα πρέπει ο λαός να μην είναι “αυτοκαταστροφικός” τον Νοέμβριο και να συνεχίζει να στηρίζει κάτι το οποίο δεν θα βγαίνει και δεν θα οδηγεί πουθενά, μόνο και μόνο για να μην αναλάβει ο «πρόεδρος του δεκαπενταμελούς». Αυτό θα είναι όμως τελικά το μόνο ουσιαστικό επιχείρημα και κατακλείδα κάθε προεκλογικού μας συλλογισμού; Εγώ ήξερα οτι τον Σαμαρά τον θέλαμε για να γίνουν ορισμένα συγκεκριμένα πράγματα, βάσει προεκλογικών εξαγγελιών. Δεν έγιναν αλλά για τον άλφα ή βήτα λόγο, κομμάτια να γίνει, συνεχίζουμε να στηρίζουμε μπας και γίνει κάτι με το χρέος ή καταφέρουμε να επαναδιαπραγματευτούμε με τους δανειστές μια ουσιαστική αναπτυξιακή πολιτική. Εσείς όμως μας λέτε οτι είτε τα καταφέρνει ο Σαμαράς είτε δεν τα καταφέρνει στον στρατηγικό σχεδιασμό και τους πολιτικούς ελιγμούς, ακόμα κι αν οι δανειστές του ρίξουν πόρτα σε όσα ζητάει, όπως και να ‘χει ο Σαμαράς είναι η μόνη λύση. Ότι και να κάνει, ότι αποφάσεις και να παίρνει, όπως κι αν του φέρονται οι δανειστές, μόνο Σαμαράς και τίποτα άλλο. Αρχίζω να μη βγάζω καθόλου νόημα.

  6. blue nile avatar
    blue nile 21/09/2014 10:03:53

    Για να καταλάβουμε όλοι τι πάει να αντιμετωπίσει ο Σαμαράς. Είναι πια κοινά αποδεκτό ότι πριν από δύο περίπου χρόνια η ευρωζώνη έφτασε μερικά 24ωρα πριν την οριστική διάλυση με τα επιτόκια της Ισπανίας και της Ιταλίας να απογειώνονται στην στρατόσφαιρα. Τότε παρενέβη ο Ντράγκι ο οποίος το μόνο που έκανε ήταν να μιλήσει για το πρόγραμμα ΟΜΤ (που είναι μια υπόσχεση-απειλή προς τους κερδοσκόπους ότι αν πάνε να ανεβάσουν τα επιτόκια κάποιας χώρας θα επέμβει η ΕΚΤ και θα αγοράσει όσα ομόλογα της χώρας χρειάζονται για να ρίξει τα επιτόκια δανεισμού και ουσιαστικά έτσι να κάψει τα γεράκια). Η απειλή έπιασε και χωρίς να χρειαστεί να αγοράσει η ΕΚΤ ούτε ένα ομόλογο οι κερδοσκόποι σταμάτησαν τις επιθέσεις. Ε λοιπόν οι Γερμανοί από την αρχή διαφώνησαν με την σωτήρια αυτή κίνηση και παρόλο που μέχρι τώρα η ΕΚΤ δεν έχει ξοδέψει ούτε ένα ευρώ, τώρα μηνύουν και στέλνουν το ΟΜΤ στα ευρωπαικά δικαστήρια με σκοπό να το καταργήσουν !!! Το παραπάνω είναι μόνο ένα πολύ μικρό δείγμα της σύγχυσης που επικρατεί στην Γερμανία με τις άρχουσες ελίτ τους να μην μπορούν αν αποφασίσουν αν θέλουν την διατήρηση της ευρωζώνης ή όχι, Η αλήθεια είναι ότι οι Γερμανοί καταλαβαίνουν πια ότι το ευρώ τους έφερε αμύθητα κέρδη, μιας που δεκαπλασίασαν τις εξαγωγές τους από την αρχή της ευρωζώνης και μετά, αλλά τώρα ήρθε η ώρα του λογαριασμού. Που σημαίνει ότι είτε πληρώνουν για την διάσωση του ευρώ (που δεν θέλουν και μάλλον και να ήθελαν δεν μπορούν) είτε συναινούν με κάποιας μορφής κοινοποίησης του ευρωπαικού χρέους που σημαίνει ότι σταματά η χαζομάρα της ύπαρξης κοινού νομίσματος με διαφορετικά χρέη. Κάτι όμως που αυτόματα σημαίνει ότι δεν θα μπορούν ποτέ να εγκαταλείψουν την ευρωζώνη όποτε τους καπνίσει και από προνομιακοί άρχοντες που είναι τώρα (εμμέσως απειλώντας ότι αν δεν γίνουν αποδεκτές οι πολιτικές που θέλουν παίρνουν το καπελάκι τους και φεύγουν) θα υποβιβαστούν σε ισόμοιρη ισχύ με τους Γάλλους τους Ιταλούς και τους Ισπανούς. Γι'αυτό και δυσκολεύει η θέση του Σαμαρά. Και να ήθελε δε μπορεί να χτυπήσει το χέρι στο τραπέζι και να πει ότι εγώ δεν δέχομαι την χαζομάρα σας τώρα που έχω πρωτογενές πλεόνασμα κόψτε το λαιμό σας και βρείτε λύση. (Αυτό βέβαια θα ισχύει και για τον πρόεδρο του δεκαπενταμελούς αν ποτέ εκλεγεί τρομάρα του...) Από το να υποκύψουν στον εκβιασμό οι Γερμανοί θα προτιμήσουν να διαλύσουν την ευρωζώνη. Έτσι κι αλλιώς άρχισαν να τη βλέπουν κακό μάτι. Οπότε τι μένει να κάνει ο Σαμαράς; Όχι πολλά αλλά όχι και λίγα, Το άρθρο προτείνει κάποια σωστά. Θα πρόσθετα ότι στην συζήτηση για το χρέος θα έπρεπε να βάλουμε κάποιους όρους σύμφωνα με τους οποίους όταν η Ελλάδα βρίσκεται σε ύφεση να αποπληρώνει μικρότερο μέρος των συμφωνηθέντων. Επίσης σημαντική θα είναι η προετοιμασία κοινού εδάφους με τις νότιες χώρες και την Ιρλανδία, Αλλιώς να πηγαίνει ο Σαμαράς και να ζητάει πράγματα για την Ελλάδα και αλλιώς να υπάρχει μια ομαδικά απαίτηση... ίδωμεν.

    • Naruto avatar
      Naruto @ blue nile 21/09/2014 18:19:09

      Συμφωνώ με το σχόλιο σου ,οι Γερμανοί ούτε θέλουν ούτε μπορούν να σώσουν την ευρωζώνη πληρώνοντας τα χρέη των άλλων . Θέλουν κοινό νόμισμα αλλά ο καθένας με το χρέος του γι αυτό αρνήθηκαν και το ευρωομόλογο αν θυμάσαι και τώρα υπονομεύουν και το ΟΜΤ . Κατα την άποψή μου θα το τραβήξουν όσο πάει και όταν οι νότιοι επαναστατήσουν θα βρούνε μια καλή δικαιολογία και θα μας αφήσουν , αυτοί με τα κέρδη και εμείς με την χασούρα . Οπότε για το ταξείδι του Σαμαρά καλύτερα να κρατάμε μικρό καλάθι ,λίγα λόγια παρηγοριάς απο την μαντάμ και τέλος .

  7. GregA avatar
    GregA 21/09/2014 11:44:26

    Αποχώρηση της τρόϊκας, τέλος των μνημονίων και έξοδος στις αγορές χωρίς ταυτόχρονη και άμεση ανακούφιση των συνεπειών θα έχουν μόνον βερμπαλιστική αξία. Ποιός πιστεύει ότι είναι δυνατόν η Μέρκελ να αλλάξει στάση σε όλα αυτά από τη στιγμή που διαλύθηκε η Γαλλική κυβέρνηση χάρις σε μια συνέντευξη του Υπουργού των οικονομικών που έθεσε παρεμφερή θέματα; Η εμμονή της Γερμανίας στις θανάσιμες πολιτικές είναι ιδεολογία, δεν είναι απλή πρακτική. Πιστεύει κανείς ότι μέχρι τη Τρίτη θα έχει ανατραπεί η κοσμοθεωρία των Γότθων και θα τείνουν χείρα συμπαράστασης και αγάπης στον χειμαζόμενο Έλληνα, αδιαφορώντας για τις συνέπειες στην υπόλοιπη Ευρώπη; Αδιαφορούν παντελώς για τις πολιτικές εξελίξεις στις "αποικίες" τους. Πιστεύουν ότι ο Αλέξης θα λειτουργήσει σαν τον Ρέντσι. Λόγια πολλά, αλλά στην ουσία πειθαρχία στη δική τους λογική. Και προφανώς αυτό θα γίνει. Μόνον μια οργανωμένη, ρεαλιστική και επιθετική αμφισβήτηση της τευτονικής κυριαρχίας στην Ευρώπη είναι δυνατόν να αλλάξει τις Ευρωπαϊκές ισοροπίες και να οδηγήσει στην εφαρμογή τολμηρών πολιτικών που θα περιθωριοποιήσουν την αντιπληθωριστική μάχη προς όφελος της ανάπτυξης. Αυτό προς το παρόν δεν φαίνεται από που μπορεί να προκύψει. Όταν προκύψει, δεν θα έχει φορέα την όποια αριστερά, αλλά τη δεξιά. Η σημερινή ευρωπαϊκή αριστερά είναι χορτασμένη οικονομικά και πεινασμένη για εξουσία κάθε μορφής. Είναι έτοιμη να κάνει τα πάντα για λίγη εξουσία και αποτελεί μια κάποια λύση για το σύστημα. Όταν βρεθεί ο ηγέτης, το ΕΛΚ θα μπορέσει να ανατρέψει τη Γερμανική λογική και να σώσει την Ε.Ε. Εάν αυτό καθυστερήσει, απλά δεν θα υπάρχει η Ευρώπη όπως τη ζήσαμε μεταπολεμικά.

  8. chp avatar
    chp 21/09/2014 12:09:07

    "Αντιπληθωριστική μάχη προς όφελος της ανάπτυξης." Ο αποπληθωρισμός είναι βαριά ασθένεια της οικονομίας , δεν είναι μάχη. Ο νεοφιλελευθερος Φρήντμαν έλεγε ότι σε περίπτωση αποπληθωρισμού πρέπει να πετιούνται χρήματα από ελικοπτερα ! Ουσιαστικά η Έλλάδα ήταν και είναι ένα πείραμα και μια λύση της στιγμής ,χωρίς να βλέπουν μεσοπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα. Οπως οι εχθροί του Ασαντ ενίσχυσαν το ΙΣ ή όπως η Αμερικάνοι για να χτυπήσουν τους Ρώσους την Αλ κάιντα. Ετσι και στην δική μας περίπτωση :Ηθελαν να περάσουν κάποια πράγματα ,τους βόλευε ,το έκαναν ,το αποδέχθηκε η Ελίτ μας ,έγινε . Ομως τώρα έχουμε ανώμαλες καταστάσεις που απαιτούν ανώμαλες λύσεις ! Αργά ή γρήγορα θα ωριμάσει δυστυχώς η προσδοκία μιας λύσης .Απλά δεν μπορεί να είναι πλέον συμβατική , θα είναι αυτή που θα απαιτήσει η δυσκολία των περιστάσεων.Και αυτές χειροτερεύουν διότι χειροτερεύει η πραγματική οικονομία.

  9. ΚΒΣ avatar
    ΚΒΣ 21/09/2014 12:42:38

    Όπως λέει και μια διαδικτυακή ψυχή

    "Αφού πείσανε τον αφελή κοσμάκη, τέσσερα χρόνια τώρα, ότι το πρόβλημα της χώρας είναι το μνημόνιο, που μας επιβλήθηκε από έξω, μπορεί θαυμάσια πλέον, τώρα που το μνημόνιο αλλάζει όνομα, να βγαίνει ο κάθε νεόκοπος τυχοδιώκτης απατεών, το πιστό αντίγραφο του προηγουμένου αναλώσιμου από αυτόν και να μας λέει ότι του χρωστάμε μεγάλη χάρη που μας ανέλαβε και κατάφερε να.. διώξει από πάνω μας το μνημόνιο. Διότι πια, χωρίς μνημόνιο, μπορούμε να γίνουμε μεταΧοτζική Αλβανία κανονικά και με τις δικές δυνάμεις, χωρίς την βοήθεια των ξένων εχθρών. Τελικά, το μνημόνιο ήταν σωτήριο, όπως και να το δούμε. Σωτήριο ασφαλώς για την πολιτική τάξη και την κλεπτοκρατία που την στηρίζει και στηρίζεται από αυτή. Όχι μόνο και όχι τόσο για τα χρήματα που έρρευσαν άφθονα για να συντηρήσουν τον μισθοφορικό στρατό κατοχής, αλλά, κυρίως, για το άλλοθι που προσέφεραν. Το μνημόνιο ήταν πάνω από όλα το πλυντήριο των εγκλημάτων της μαφίας των κομμάτων, που έκανε τον λαουτζίκο, αντί να βγεί στους δρόμους και να ζητήσει ανυποχώρητα την τιμωρία αυτών που τον εκμαύλισαν και τον κατέστρεψαν, να εκτονώσει την οργή του στο προκατασκευασμένο ομοίωμα του κακού, που ακούει στο όνομα Μέρκελ και ΔΝΤ. Τώρα το φάντασμα του κακού μνημονίου εξήντλησε την δυναμική του και μπορεί να αποχωρήσει. Το σχέδιο είναι, τα επόμενα δεινά να αποδωθούν στους κομμουνιστές, που θα χύσουν οι ανεπρόκοποι την φανταστική καρδάρα με το γάλα. Δεν είμαι πολύ σίγουρος, αλλά οι τελευταίοι φαίνονται έτοιμοι να αναλάβουν τον ρόλο που τους αναλογεί στην ωραία παράσταση."

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ ΚΒΣ 21/09/2014 20:18:33

      Δεν νομίζω να συμφωνώ με όλα, όμως δεν παύει να είναι εκπληκτικό κείμενο! Σε μεγάλο βαθμό ισχύουν αυτά που περιγράφει. Ποια είναι η πηγή του; Το Google οδηγεί μόνον σε αυτό το σχόλιο...

      • ΚΒΣ avatar
        ΚΒΣ @ Διογένης 21/09/2014 22:40:55

        Ψάξε στο facebook για "ermippos ermippiou"

        • Ρηνα avatar
          Ρηνα @ ΚΒΣ 23/09/2014 13:17:01

          Το "εραψε" κι ο Σνοουντεν και δε μαθαινουμε τιποτα....

  10. Παράλογος; avatar
    Παράλογος; 21/09/2014 13:26:34

    Κι όμως, τα πάντα έχουν κριθεί. Σε περίπτωση που θα χαρακτηριστεί ως επιτυχημένη η "μάχη του Βερολίνου", από την κυβέρνηση φυσικά, το μόνο που θα γίνει είναι να περιοριστεί απειροελάχιστα η διαφορά μεταξύ των δύο κομμάτων στις δημοσκοπήσεις προ και μετά τη "μάχη". Η κυβέρνηση, όλοι το ξέρουν, ήδη έχει ξοφλήσει στα μάτια του κόσμου. Για τον απλό λόγο ότι ο κόσμος έχει "λαλήσει" από πριν ακόμη τον ΕΝΦΙΑ. Πού τώρα!

  11. Παρις avatar
    Παρις 21/09/2014 15:19:54

    Εγω δεν βλεπω καμια μαχη οπως δεν ειδα 2,5 χρονια τωρα απλα ταξιδια αναψυχης ειναι παρα οτιδηποτε αλλο. Τα μνημονια & να σταματησουν τα ηδη υπαρχοντα περιλαμβανουν μετρα μεχρι το 2020 οποτε τι τα θελουμε τα αλλα μνημονια.Εμενα προσωπικα σαν συνταξιουχος πρεπει να δινω καθε διμηνο 340 Ε φορο & μου ηρθε & ο ΕΝΦΙΑ (απο 620 Ε ΕΤΗΔΕ) 1.670 Ε αρα 280 Ε καθε μηνα , δηλ. εγω με τι να ζησω αφου ερχεται & χειμωνας? Ηδη απο το 2017 ολα τα ασφαλιστικα ταμεια θα γινουν ενα & αφου εισφορες δεν θα μπαινουν θα γινετε μια σουμα θα διαιρειται αναλογα σε ποσους συνταξιουχους θα εχουν & θα δινετε μια ενιαια συνταξη που δεν πιστευω να ειναι παραπανω απο 350 Ε. Κατα τα αλλα θα δωθει μεγαλη μαχη στο Βερολινο & λεω εγω με το φτωχο μου μυαλο αφου σε λιγο καιρο δεν θα εχω να πληρωσω τους φορους μου παραλληλα με την καρατομηση της συνταξης μου , τι με νοιαζει αν βγει ο Τσιπρας η καθε Τσιπρας. Αν μπορει καποιος να με πεισει ποια διαφορα θα υπαρχει αναμεσα στο Σαμαρα & στον καθε Τσιπρα θα του βγαλω το καπελλο, απλα με το Σαμαρα για καποιον που εχει διαβασει τις συμαβσεις που εχει υπογραψει ξερει τι τον περιμενει αλλα με καποιον αλλο εχει ελπιδα.

  12. panas avatar
    panas 21/09/2014 17:14:53

    Όπως αναφέρει και ο φιλελεύθερος "γέρος" σε άλλο άρθρο πρέπει να περάσουμε και από την επιλογή Τσίπρα. Αν καταφέρει με το επιτελείο του να βελτιώσει και να λύσει προβλήματα καλώς. Αν όμως λόγω των ιδεολογικών εμμονών αποτύχει, αυτό θα φανεί νωρίς και ίσως τότε ο Έλληνας να επιλέξει πρόσωπα ψημένα στις αγορές και με όραμα για το μέλλον της χώρας, που δίνουν λύσεις στα καθημερινά προβλήματα του πολίτη, μακρυά από την μαφία της διαπλοκής. Αυτά πρέπει να γίνουν το συντομότερο, οπότε "ανάσες ζωής" για την Ελλάδα από την Μέρκελ δεν μας οδηγούν προς το μέλλον. Διατηρούν μια δυσώδη πολιτική κατάσταση.

  13. toxo avatar
    toxo 21/09/2014 18:59:43

    Να κανεις υπολογισμό της καταστάσεως της Ελλάδος το 2012 με νίκη ΣΥΡΙΖΑ και συμαχία με την ΑΔΕΔΥ ,ΓΣΕΕ,Ανταρσία και πιθανον ΑΝΕΛ και εφαρμογή του τότε προγράματός του και να κάνεις ,βάσει αυτού,πρόβλεψη γιά το προσεχές εξάμηνο ,το θεωρώ κακής ποιότητας προπαγάνδα.

  14. Σωκράτης avatar
    Σωκράτης 21/09/2014 20:40:07

    "Τα πάντα θα κριθούν την Τρίτη, στη «μάχη του Βερολίνου»." Τίποτα δεν πρόκειται να κριθεί στο Βερολίνο. Μια απλή συνάντηση θα είναι, όπως όλες οι προηγούμενες. Απορώ ποιός ο λόγος που την φορτίζεται τόσο πολύ. Μόνο η μάχη "εκλογής Προέδρου Δημοκρατίας" υπάρχει και αυτή για λόγους εντυπώσεων των κομάτων. Και είναι άσχετη με τα προβλήματα του Ελληνικού Λαού. Άλλωστε κενείς δεν θέλει τις εκλογές ακόμα και τα κοκόρια που φωνάζουν. Με ποιούς θα εκλέξουν Πρόεδρο και με ποιούς θα κυβερνήσουνκυβερνήσουν οι ανάδελφοι ψηφοφόροι του 23-26%;

  15. η Dimi avatar
    η Dimi 22/09/2014 08:47:41

    Αρνούμαι! να πιστέψω ότι μία πρώην μεθυσμένη, http://youtu.be/b2yjhau66lM μία πρώην γυμνή, με άλλες γυμνές http://bit.ly/1rglgQt (πηγή:“αἰέν ἀριστεύειν”), μία πρώην της Ελλάδας μεγαλο-οφειλέτης και νυν δανειστής-εκβιαστής, με το Κλεμμένο Χρήμα Eλληνικό, μπορεί να μου διαφεντεύει τη ζωή. Αρνούμαι! ***
    «Κι αν δεν μπορείς να κάμεις την ζωή σου όπως την θέλεις, τούτο προσπάθησε τουλάχιστον όσο μπορείς: μην την εξευτελίζεις.» Κ.Π. Καβάφης: “Όσο μπορείς”

  16. Seagull avatar
    Seagull 22/09/2014 08:48:44

    Ειλικρινά δεν μπορώ με τίποτα να καταλάβω γιατί ο Σαμαράς να μην πάει σε μία κατά μέτωπο σύγκρουση και με αυτήν την ίδια την Μέρκελ. Εχουμε εφαρμόσει το μνημόνιο - στο βαθμό που το έχουμε κάνει γιατί σίγουρα οι απαιτήσεις των δανειστών είναι περισσότερες - και έχουμε επιτύχει αυτά που μπορούσαμε με τόσες θυσίες και σε ένα διεθνές οικονομικό περιβάλλον που είναι ασταθές και υφεσιακό. Δεν καταλαβαίνω γιατί να έχει έστω και μία επιφύλαξη ο Σαμαράς απέναντι στην Μέρκελ, εκτός και εάν δεν καταλαβαίνει ότι: - Δεν μπορούν να μειωθούν άλλο οι μισθοί και οι συντάξεις σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα και ότι το σύστημα δεν αντέχει ούτε ένα ακόμη άνεργο. - Δεν μπορούν να επιβληθούν άλλοι φόροι ούτε έκτακτοι ούτε τακτικοί σε καμία περίτπωση. - Δεν μπορεί να υπάρξει περαιτέρω αδράνεια στο θέμα της ανεργίας. - Δεν μπορεί να μειωθεί περισσότερο το επίπεδο της δημόσιας παρεχόμενης υγείας. - Δεν μπορεί να μην ξεκινήσει η συζήτηση διευθέτησης του χρέους, υπ΄αριθμόν ένα παράγοντας αποσταθεροποίησης της οικονομίας μας αλλά και τροχοπέδη των επενδύσεων. Αν η Μέρκελ συνεχίζει να μην καταλαβαίνει δεν βλέπω τον λόγο γιατί να μην συγκρουστούμε μαζί της, έτσι κι αλλιώς αν είναι να μειωθεί περισσότερο το βιοτικό επίπεδο σε τελευταία ανάλυση ας το κάνουμε μόνοι μας, με καθαρά με δική μας ευθύνη, τους πετάμε μιά χρεοκοπία και ας πάνε να κουρεύονται. Το να πατάς από το 2010 μέχρι σήμερα μιά χώρα μέχρι τελικού ξεζουμίσματος πρέπει να έχει τα όριά του.

    • George N avatar
      George N @ Seagull 23/09/2014 10:16:03

      Πόσο πειστικό ακούγεται το δεν μπορώ να αυξήσω τα έσοδά μου και δεν μπορώ να μειώσω τα έξοδά μου, άρα πλήρωνε? Και αν δεν το καταλαβαίνεις δεν βλέπω το λόγο να μην συγκρουστούμε? Φαντάσου να στα έλεγε συγγενής σου! Αν το χρέος ήταν στο 135% αντί για το 175% εσύ θα επένδυες δικά σου λεφτά στην Ελλάδα? Κι ας έμπαινες μέσα? Με αυτό το θεσμικό πλαίσιο? Αυτούς τους ρυθμούς απόδοσης δικαιοσύνης? Δεν θα είχαν κανένα πρόβλημα να πετάξουμε χρεοκοπία. Ούτε θα πηγαίνανε για κούρεμα. Αυτό το φάγανε από την στιγμή που αγοράσανε το χρέος μας από τις αγορές. Θα τους φανεί στο μέλλον και το ξέρουν. Αν χρεοκοπούσαμε απλά θα περιμένανε μέχρι να πούμε: "εδώ, τρώμε κανά καρότο, λέμε καμιά...." και μετά θα άρχιζε το μνημόνιο Νο3.

      • Seagull avatar
        Seagull @ George N 23/09/2014 13:41:47

        Συγκινητική προσέγγιση... Γιατί είναι ψέμα ότι δεν μπορούμε να αυξήσουμε τα έσοδά μας? Είναι ψέμα ότι όχι μόνο η ευρώπη αλλά όλος ο πλανήτης σχεδόν βρίσκεται σε υφεσιακή κατάσταση? Αν εξαιρέσουμε την Κίνα όπου το ποσοστό ανάπτυξης είναι τώρα στο 7% ποιές άλλες χώρες έχουν τέτοιους ρυθμούς ανάπτυξης? Πως λοιπόν η Ελλάδα θα αυξήσει τα έσοδά της, από που??? Το ότι το ΑΕΠ έχει μειωθεί κατά 25% δεν σου λέει κάτι. Εντάξει η Μέρκελ δεν έχει κανένα λόγο να ενδιαφέρεται, εμείς όμως? Παιδιά προσοχή, η μνημονιάδα που σας διακατέχει τείνει να εξελιχθεί σε μινιγκίτιδα αλλά δεν θα κολλήσετε με το έτσι θέλω όλον τον κόσμο.

        • George N avatar
          George N @ Seagull 23/09/2014 14:16:23

          Η υφήλιος αναπτύσσεται με 3% το 2014. Η ΕΖ και η Μέση Ανατολή είναι το πρόβλημα. Το ότι το ΑΕΠ έχει μειωθεί 25% μου λέει ότι ήταν φούσκα. Μπορεί να κάνω και λάθος. Μπορείς να αυξήσεις τα έσοδά σου αν προσελκύσεις επενδύσεις. Άρα πρέπει να φτιάξεις θεσμούς και να μειώσεις τα κόστη εισόδου (entry barriers). Ξεβολεύει αλλά δεν γίνεται αλλιώς. Μπορείς και να μειώσεις τα έξοδά σου. Απλά είπα ότι δεν έχει νόημα να λες στον Ευρωπαίο φορολογούμενο ότι πρέπει να καλύψει την διαφορά στα δικά σου έξοδα-έσοδα γιατί εσύ πχ αποφάσισες να δίνεις συντάξεις γήρατος σε 40άρηδες. Δεν πρόκειται να σε νοιώσει και δεν πρόκειται να γίνει. Υποψιάζομαι ότι και εσύ έτσι θα αντιδρούσες αν σου λέγανε ότι πρέπει να δίνεις κάτι για τις συντάξεις γήρατος 20χρονων στην Λετονία μια και δεν μπορούν να αυξήσουν κι άλλο τους φόρους τους. Όταν ζητάμε κάτι πρέπει να βλέπουμε και αν έχει νόημα και για αυτούς, όχι μόνο για εμάς. Τώρα αν αυτό σε κάνει να κολλάς μηνιγγίτιδα είναι ένα ρίσκο :-)

          • ΔΗΜΗΤΡHΣ- avatar
            ΔΗΜΗΤΡHΣ- @ George N 23/09/2014 15:51:04

            "Μπορείς να αυξήσεις τα έσοδά σου αν προσελκύσεις επενδύσεις." Κ. Καραμανλής 1974. Απο τότε είναι γνωστό τοις πάσι. Τελικά μετά την καταστροφή της Ελλάδος απο την κρίση έγιναν ξένες επενδύσεις και μάλιστα δύο! 1. Lamda developpement με έδρα το Λουξεμβούργο "επένδυσε" στο golden center. 2.Πάλι Lamda developpement με έδρα το Λουξεμβούργο "επένδυσε" στο Ελληνικό και άρχισαν τα δικαστήρια. Α, ξέχασα..."επένδυσε" και ο γνωστός σείχης στον Αστέρα Βουλιαγμένης . Ετσι η ανεργία μετά απο 6 χρόνια κατακρημνίστηκε απο το αστρονομικό 27,8 στο βιώσιμο 27,6!!! Πάντως άν κάποτε οι απόγονοί μας προσελκύσουν επενδύσεις, και οι ντόπιοι νταβατζήδες υποχρεωθούν να τις επιτρέψουν, τότε θα αυξήσουν τα έσοδά τους. Εμείς ούτως ή άλλως δεν προκάνουμε πλέον.

          • George N avatar
            George N @ ΔΗΜΗΤΡHΣ- 23/09/2014 20:06:46

            Ουδέν καινόν υπό τον ήλιο!

          • Seagull avatar
            Seagull @ George N 23/09/2014 15:51:58

            Τι σημαίνει να έχει νόημα γι αυτούς, έχει και παραέχει, εάν η Ελλάδα εξασφαλίσει χαμηλώτερα επιτόκια και επιμήκυνση του χρέους ώστε να είναι βιώσιμο αυτό σημαίνει ότι θα παραμείνει στην ζώνη του ευρώ και έτσι δεν διαταράσσεται η συνοχή. Γι αυτό δεν δάνεισαν εξάλλου οι εταίροι την Ελλάδα, για να παραμείνει στην ζώνη του ευρώ & να μην χρεοκοπήσει. Αρα έχουν λόγους και πολύ σοβαρούς μάλιστα. Εάν δεν τους ενδιαφέρει και αφήσουν την Ελλάδα να χρεοκοπήσει τελικά, γιατί τα προσεχή έτη τα χρεωλύσια και οι τόκοι είναι στο ζενίθ, πολύ απλά κάτι άλλο συμβαίνει. Για όλα τα άλλα που αναφέρεις είναι γνωστά πιά, σίγουρα είμαστε το κακό & ατίθασο παιδί της ΕΕ, αλλά το παραμυθάκι δεν έχει λύκο, άρα είναι μισό. Αναπάντητο μένει το ερώτημα γιατί οι αγορές μας δάνειζαν αφειδώς μέχρι το 2009 και οι ευρωπαϊκές τράπεζες κατείχαν πολλά δις Ελληνικά ομόλογα, και είναι αδύνατον να μην ήξεραν το ύψος του χρέους μας, ξαφνικά ω του θαύματος με την έλευση του ΓΑΠ οι στρόφιγγες έκλεισαν !! Είναι αστείο να πιστεύουμε σε συνωμοσίες και άλλες τέτοιες κουταμάρες, αλλά το όλο σκηνικό όπως εξελίχθηκε στην Ελλάδα βάζει σε υποψίες ακόμη και τον πιό ανυποψίαστο, αθώο και καλοκάγαθο άνθρωπο .....

          • George N avatar
            George N @ Seagull 23/09/2014 16:23:12

            Συγνώμη Seagull νόμιζα ότι μίλαγες για ελλείμματα ή για πρωτογενή που δεν καλύπτουν τόκους. Να τους πούμε δλδ ότι μέχρι εκεί θα πάμε. Αυτό έλεγα ότι δεν παίζει. Δεν είναι θέμα κακού παιδιού αλλά απλά δεν βγάζει νόημα. Και σε αυτό αναφερόταν το παράδειγμα. Από την άλλη προφανώς θέλουν να πάρουν από τις αγορές κάποια από τα 230 δις. Και μείωση τόκων θα υπάρξει και παράταση και σβήσιμο κάποιου τμήματος του χρέους και άλλα πολλά, σε πολλές φάσεις και σε βάθος χρόνου. Ότι απαιτήσουν οι αγορές από τους Ευρωπαίους για να το επαναγοράσουν, θα δοθεί. Και οι αγορές κάνουν λάθη. Όταν το καταλαβαίνουν -και πάντα ένας ΓΑΠ βοηθάει σε αυτό μια και δεν αφήνει καμιά αμφιβολία, σε κανέναν- τρέχουν σαν κοπάδι ελεφάντων και καλό είναι να μην είσαι μπροστά. Δυστυχώς ήμασταν. Τα γνωστά: Ότι δεν σε σκοτώνει....

          • Seagull avatar
            Seagull @ George N 23/09/2014 16:48:39

            Ουπς τελικά συμφωνούμε.... ποτέ δεν θα μιλούσα για συνέχιση της τρελής κούρσας των ελλειμμάτων, ποτέ δεν θα υποστήριζα ξεχυλωμένους προϋπολογισμούς, κάποιοι ανέκαθεν τα λέγαμε αυτά και μας θεωρούσαν ούφο και συντηρητικούς του κερατά. Και εγώ πιστεύω ότι θα υπάρξει κούρεμα .... στους τόκους και επιμήκυνση γιατί δεν βγαίνει ο λογαριασμός αλλιώς, η στρατηγική όμως αυτή δεν πρέπει να μένει σε προφορικές υποσχέσεις, κάπως πρέπει να στρογγυλέψει το πράγμα, κάπου να κάτσει η μπίλια.. Αναμένουμε λοιπόν.

  17. η Dimi avatar
    η Dimi 22/09/2014 18:56:17

    Newsbomb.gr/πολιτική:«Σφοδρή επίθεση εναντίον του Αντώνη Σαμαρά εξαπέλυσε ο πρόεδρος την Ανεξάρτητων Ελλήνων, Πάνος Καμμένος, σχολιάζοντας την επικείμενη επίσκεψη του πρωθυπουργού στο Βερολίνο. «Ο κ. Σαμαράς έχει κάθε δικαίωμα να κάνει τον επαίτη για την προσωπική του πολιτική επιβίωση» είπε ο κ. Καμμένος, και κατέληξε: «Δεν έχει όμως κανένα δικαίωμα να ταπεινώνει έναν περήφανο λαό όπως ο ελληνικός» Στο Bίντεο της NERIT, όμως, ο κ. Πάνος Καμμένος, ακούγεται ν’ αποκαλεί τον Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά «ρεμπέτη» http://www.naftemporiki.gr/ Τελικά το Πειθαρχικό υπό μανδραγόρα καθεύδει;;

    • η Dimi avatar
      η Dimi @ η Dimi 22/09/2014 22:34:51

      ΣΥΡΙΖΑ: "Ως ικέτης προσέρχεται ο Σαμαράς στη Μέρκελ" Ως "ικέτη" που προστρέχει στο τελευταίο του αποκούμπι» χαρακτηρίζει τον Πρωθυπουργό ο ΣΥΡΙΖΑ ενόψει της συνάντησης του κ. Σαμαρά με την καγκελάριο Ανγκελα Μέρκελ την προσεχή Τρίτη στο Βερολίνο» / tanea.gr / ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 21/09/2014 @16:35 | Way out of line!

      • η Dimi avatar
        η Dimi @ η Dimi 23/09/2014 00:12:27

        “Επαίτης” “Ρεμπέτης” “Ικέτης” Οποία ομοιοκαταληξία.. Τον ίδιο ποιητή-“συντάκτη” φαίνεται ότι έχουν!.

  18. η Dimi avatar
    η Dimi 22/09/2014 19:57:36

    Ως απλή πολίτης, θεωρώ ότι οι προσπάθειες του Έλληνα πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, συχνά περνούν απαρατήρητες. Με Συνεντεύξεις Τύπου ο κ. Σαμαράς μπορεί να ενημερώνει τους δημοσιογράφους και να γνωστοποιεί στους πολίτες το δύσκολο και σύνθετο κυβερνητικό Έργο, το οποίο ενίοτε θεωρείται δεδομένο. Ενώ, την ίδια ώρα, του μειρακίου η κάθε τουφεκαλευριά, γίνεται Πρωτοσέλιδο. Το επικοινωνιακό της κυβέρνησης φαίνεται να επείγεται βελτίωσης.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.