11/10/2009 03:07
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα ΑΕΙ της Ασίας απειλούν τη πρωτοκαθεδρία αυτών των ΗΠΑ.



Τα περισσότερα υψηλού επιπέδου πανεπιστήμια του κόσμου εδρεύουν στις ΗΠΑ. Αυτό όμως το πλεονέκτημα που διαθέτουν οι Αμερικανοί, δεν θα κρατήσει για πάντα. Αν και τα 54 από τα κορυφαία 200 πανεπιστήμια του κόσμου βρίσκονται στην Αμερική, η Ασία δείχνει να σημειώνει σημαντικές προόδους. Η Ιαπωνία έχει 11 πανεπιστήμια στη λίστα των 200, με 6 από αυτά στα πρώτα 100. Το Εθνικό Πανεπιστήμιο της Σεούλ, έχει ανέβει τρεις θέσεις από το 2008 και σήμερα καταλαμβάνει την 47η θέση στα καλύτερα πανεπιστήμια του πλανήτη. Όπως πέρσι έτσι και φέτος, η Κίνα έχει 6 πανεπιστήμια στη λίστα των 200, και όπως όλα δείχνουν ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί, καθώς το κομμουνιστικό καθεστώς επενδύει τεράστια ποσά στην ανώτατη εκπαίδευση της χώρας. Όσον αφορά στο Ηνωμένο Βασίλειο, αυτό υπερτερεί των ΗΠΑ σε κατά κεφαλήν επίπεδο εκπαίδευσης. Η χώρα διαθέτει 29 ΑΕΙ  στον κατάλογο των κορυφαίων, με συνολικό πληθυσμό όμως,  μόλις 61 εκατομμύρια, το 1/5 δηλαδή του πληθυσμού των ΗΠΑ.

 Christian Science Monitor

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ανώνυμος avatar
    ανώνυμος 11/10/2009 09:11:19

    Ο κόσμος θα είναι καλύτερος κόσμος όσο τα πανεπίστήμιά του γίνονται καλύτερα. Για το ποιά πανεπιστήμια θα είναι τα καλύτερα, θα το κρίνει, ποιός άλλος; η αγορά.

    Τα άριστα πανεπιστήμια έχουν δομή, ελευθερία, απαιτούν το 120% της δουλειάς που είναι ανρωπίνως εφικτό, σε μαθαίνουν, κατά σύμπτωση, να κάνεις ελεύθερες επιλογές, και σου δίνουν αξίες. Χτίζουν τόσο στο I.Q. όσο στο E.Q., την διαχείριση αισθήσεων, συναισθημάτων και επικοινωνίας.

    Το πιο δύσκολο μάθημά μου ήταν ένας δημόσιος λόγος, με θέμα της δικής μου επιλογής, σε ανοιχτό αμφιθέατρο με 80 συνομιλήκους μου, που τους ήξερα μόνο μια εβδομάδα. Το μάθημα κράτησε 2 εβδομάδες, δεν είχε βαθμό, αλλά δεν έπαιρνες πτυχίο αν δεν το περνούσες...

  2. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 11/10/2009 09:36:21

    Η Ελλαδα θα παρει το Νομπελ για τα Πανεπιστήμιά της.

    Εχουμε και 000δες χρόνια ιστορια. Αντίρρηση κανεις??

    Δεν προσθετω τον Αλογοσκούφη - Καθηγητη, διότι θα ειναι άνισος ο αγώνας...

    ΠΠ

  3. Ο Ιθαγενής avatar
    Ο Ιθαγενής 11/10/2009 10:16:40

    Όταν η εκπαίδευση συναντά την αξιολόγηση έχεις ΑΕΙ.
    Όταν η εκπαίδευση συναντά την πολιτική έχεις Ελλάδα.
    Είμαστε η μοναδική χώρα στον κόσμο που η αξιολόγηση θεωρείται: υποβάθμιση των πτυχίων, προσπάθεια κατάργησης του Πανεπιστημιακού ασύλου, προσπάθεια δημιουργίας ιδιωτικών ΑΕΙ κλπ ενώ στην ουσία είναι προσπάθεια διατήρησης των προνομίων της βλακείας.
    Δεν είδα κανένα ΑΕΙ να αρνείται τα ερευνητικά προγράμματα της ΕΟΚ ή τις χρηματοδοτήσεις αλλά ουρλιάζουν για την αξιολόγηση.
    Βέβαια για τα Ελληνικά δεδομένα είναι λογικό: να αξιολογήσουμε καθηγητές που ένα ποσοστό αποτελείται από συγγενείς, ερωτικούς συντρόφους και κομματικούς οπαδούς; να αξιολογήσουμε φοιτητές που οι πολιτικές παρατάξεις σου εξασφαλίζουν μαθήματα, μεταπτυχιακά, σίτιση, στέγαση και μελλοντική επαγγελματική αποκατάσταση; να αξιολογήσουμε τους χαμένους τόνους πετρελαίου του ΑΠΘ ή τα γρήγορα αμάξια της Παντείου;
    Αλλά ξέχασα η λαμογιά και ως συμπεριφορά είναι αναφαίρετο δημοκρατικό κεκτημένο μας....

  4. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 11/10/2009 10:20:55

    Τα ελληνικά ΑΕΙ έχουν τόση σχέση με αυτά της Β. Αμερικής όσο εγώ έχω σχέση (ερωτική) με τη Πετρούλα. Το λυπηρό όμως είναι ότι εκτός από 1, νομίζω το πολυτεχνείο της Κρήτης, τα δικά μας ΑΕΙ λάμπουν δια της απουσίας τους από όλους τους καταλόγους των καλύτερων 500 του κόσμου.
    Είναι ντροποιαστικό πλέον να είσαι απόφοιτος ελληνικού ΑΕΙ.

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ Strange Attractor 11/10/2009 10:28:06

      Strange: στο έχω ξαναπεί και για το ΕΜΠ και για το Καποδιστριακο (ήταν 120ο νομίζω πέρσι) και για το Κρήτης και για το Πάτρας.
      Είναι εκλεκτές σχολές.
      Οι δικοί μας απόφοιτοι -με βαθμό από 7 και άνω- μακράν καλύτεροι από τους τριετείς αποφοίτους αγγλικών κολλεγίων.
      Τι σχέση έχουν τρία χρόνια προπτυχιακό και δύο πτυχιακό του ΕΜΠ και την επιτροχάδην παρωπιδική εξειδίκευση που προσφέρει η τριετής;

      Και αξιολόγηση έχει αρχίσει να γίνεται και τα πάντα.

      Θα ψάξω να βρω την κατάταξή τους και θα τη στείλω.
      Μη λέμε ότι θέλουμε!

      • Ο Ιθαγενής avatar
        Ο Ιθαγενής @ αλλενάκι 11/10/2009 10:39:26

        ..και ένα μεταπτυχιακό της ΑΣΟΕΕ είναι δέκατο στην Ευρώπη...
        Μιλάμε για την πλειοψηφία και όχι για εξαιρέσεις.
        Αλήθεια είναι ότι υπάρχουν πολλά ΑΕΙ και ΤΕΙ που έχουν προχωρήσει σε εσωτερική αξιολόγηση. Γιατί; επειδή η ΕΟΚ είπε ότι χωρίς αξιολόγηση χρηματοδότηση στοπ...
        Το πρόβλημα είναι ότι η αξιολόγηση αυτή είναι εσωτερική πχ φοιτητές ή αίθουσες ανά καθηγητή ή μάθημα.
        Οταν σκάσουν οι εξωτερικοί αξιολογητές θα γελάσει κάθε πικραμένος....

        ΥΓ

        μην παπαγαλίζουμε για το ΕΜΠ ή για το ΙΤΕ ή για μία σχολή της ΑΣΟΕΕ ή για την Πάτρα...
        Κανείς δεν θέλει να υποβαθμίσει πχ το ΕΜΠ ή να ανησυχήσει το ...ΤΣΜΕΔΕ..
        Από πότε ο ανταγωνισμός είναι κακός και η ισοπέδωση και η ακινησία πρόοδος;
        Πόσοι είναι οι εγγραμμένοι φοιτητές; Πόσοι τελειώνουν σε 4 ή 5 χρόνια; Πόση έρευνα γίνεται; Η αλήθεια είναι ότι η εκπαίδευση στην χώρα δεν είναι ούτε τριτοκοσμική και ευθύνες έχουν οι φοιτητές, οι καθηγητές και η Πολιτεία. Διαφορετικά εθελοτυφλούμε...

        • αλλενάκι avatar
          αλλενάκι @ Ο Ιθαγενής 11/10/2009 11:19:24

          Τι σχέση έχει το πόσοι αποφοιτούν στα πέντε χρόνια; Αυτά είναι άλλης φύσεως προβλήματα.
          Για την έρευνα ψάξε σε δημοσιεύσεις, θα βρεις αρκετές, άλλο αν δεν υπάρχει βιομηχανία και σύνδεση με την παραγωγή, οπότε αναγκαστικά αιμορραγούμε προς τα έξω. [Γνωρίζω μηχανολόγους που φτιάχνουν πισίνες, κάνουν τη δουλειά δηλαδή ενός εργολάβου. Αυτά είναι άλλης φύσεως προβλήματα.]

          Το περιεχόμενο της εκπαίδευσης - το οποίο είναι το θέμα της ανάρτησης - ακολουθεί το περιεχόμενο που διδάσκεται σε κορυφαίες ξένες σχολες. Το ακολουθεί, γιατί δεν γίνεται αλλιώς.
          Ασφαλώς ο ανταγωνισμός είναι καλός. Ποιος τον έθιξε;
          Επαναλαμβάνω: τι σχέση έχει το 4+1 πτυχίο της Νομικής Αθηνών ή το πενταετές του ΕΜΠ ή της Πάτρας με το τριετές πτυχίο της αλλοδαπής; Η Οικονομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, εξαιρετική.

          Δεν εθελοτυφλούμε, αλλά δεν μεμψιμοιρούμε κιόλας.

      • Strange Attractor avatar
        Strange Attractor @ αλλενάκι 11/10/2009 11:10:50

        Δεν μίλησα για τα αγγλικά κολέγια. Αυτά είναι απάτη. Ξέρω δημ. υπαλλήλους (νέους) με 2-3 μαστερ από αυτά, και ειλικρινά, δεν ξέρουν ούτε καν αγγλικά, πόσο μάλλον να έχουν κάποια κατάρτιση.

        • αλλενάκι avatar
          αλλενάκι @ Strange Attractor 11/10/2009 11:24:22

          Σε λίγο θα αναγνωριστούν αυτά ισότιμα με τα εδώ βάσει της ευρωπαϊκής οδηγίας.
          Δεν είπα ότι συναγωνιζόμαστε το ΜΙΤ.

      • Strange Attractor avatar
        Strange Attractor @ αλλενάκι 11/10/2009 11:25:16

        Τα 3 χρόνια των μπάτσελορ των ΗΠΑ κ.ά. σίγουρα ισοδυναμούν με 6 χρόνια δικά μας αν αναλογιστούμε όλα τα χαμένα εξάμηνα από απεργίες, καταλήψεις κλπ κλπ.

        • Bay Stater avatar
          Bay Stater @ Strange Attractor 15/10/2009 05:36:35

          Ποιο σοβαρό πανεπιστήμιο στις ΗΠΑ δίνει bachelor σε 3 χρόνια;

    • αντί avatar
      αντί @ Strange Attractor 11/10/2009 10:46:18

      Το Πανεπιστήμιο Αθηνών είναι στην 177η θέση έχοντας ανέβει από την 200η που ήταν πέρσι.

  5. Lavazza avatar
    Lavazza 11/10/2009 10:38:03

    Καλημέρα σε όλους.

    Να κάνω μία ερώτηση:

    Γιατί στο Εξωτερικό περνάς έξω από τα πανεπιστημιακά ιδρύματα και νομίζεις οτι περνάς έξω από ιδιωτική κλινική και στην Ελλάδα περνάς έξω από τα πανεπιστημιακά ιδρύματα και από τα γκραφίτι, τα πανώ και τους παρατρεχάμενους νομίζεις οτι περνάς έξω από εγκαταλελειμένο εργοστασιο (τυπου ΦΙΞ) που γίνεται συναυλία heavy metal...;;;;;;;;

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ Lavazza 11/10/2009 10:40:37

      Άλλο θέμα αυτό. Τώρα μιλάμε για την αξιολόγηση.

      • ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
        ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ @ αλλενάκι 11/10/2009 12:08:47

        Οριοθετεις το περιεχομενο της εκπαιδευσης σε στενα πλαισια.

        Δε θα συμφωνησω ! Το βλεπω ποικιλομορφα !

        ΠΠ

  6. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 11/10/2009 10:45:35

    ΚΑΙ ΛΙΓΑ ΛΕΩ. ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ 2007, οι τάσεις για το 2008 ήταν ακόμα ενθαρρυντικότερες.

    Με την αξιολόγηση που εφαρμόζεται με επιτυχία τώρα υπάρχει μια λίστα των 100 και σχολές Καποδιστριακού και ΕΜΠ είναι μέσα.
    - - -
    ΑΛΜΑΤΑ στην διεθνή κατάταξη για τις ελληνικές ανώτατες σχολές, Μετσόβιο, Καποδιστριακό, Πατρών και ακολουθούν Πατρών, Κρήτης, Αριστοτέλειο.

    "Άρθρο της Ελευθεροτυπίας, Οκτώβριος 2008, της Άννας Ανδριτσάκη:
    “Οσο οξύμωρο κι αν φαίνεται, άλλο τόσο εντυπωσιακό γίνεται. Οπως εύστοχα επισημαίνει ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών, Χρίστος Κίττας, «σε περιόδους αναταραχής πήγαμε καλύτερα από ποτέ και πάμε όλο και καλύτερα».

    Σ’ αυτή τη φράση συμπυκνώνεται η δυνατότητα μα κυρίως η δυναμική του ελληνικού δημόσιου Πανεπιστημίου, που όχι εξακολουθεί να βρίσκεται στις έγκυρες λίστες με τα καλύτερα Πανεπιστήμια, αλλά βελτιώνει όλο και περισσότερο τη θέση του σ’ αυτές, με ορισμένα ιδρύματα μάλιστα, όπως το Πανεπιστήμιο Αθηνών, να κάνουν άλματα.
    Είναι το μόνο ανώτατο ίδρυμα που πλασάρεται στα 110 (106) πρώτα ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια και στα 250 καλύτερα στον κόσμο (248). Είναι, όμως, αρκετά και τα υπόλοιπα ελληνικά Πανεπιστήμια που έχουν θέση στα 500 καλύτερα παγκοσμίως, με το Ε.Μ. Πολυτεχνείο να προηγείται (356η θέση). Κι όλα αυτά στη λίστα της βρετανικής εφημερίδας των «Τάιμς» που συντάσσεται κάθε χρόνο και μόλις
    ανακοίνωσε τις επιδόσεις του 2007.

    Μπορεί η κεφαλή της λίστας να μην αλλάζει, αφού τα γνωστά ιστορικά Πανεπιστήμια των ΗΠΑ και της Μ. Βρετανίας κρατούν ισοβίως τα σκήπτρα, με το Χάρβαρντ να παραμένει το πρώτο των πρώτων (και τη γνωστή «παρέα» των Κέμπριτζ, Γέιλ, Οξφόρδης), ωστόσο τα καλά νέα μπορεί να αφορούν κι άλλες θέσεις. Είναι
    τουλάχιστον ενθαρρυντικό και σίγουρα ελπιδοφόρο πως επτά ελληνικά Πανεπιστήμια έχουν τη δική τους θέση σε έγκυρες λίστες αξιολόγησης ανώτατων ιδρυμάτων. Ανάμεσα σ’ αυτές, η λίστα της Σανγκάης (που πάντως δεν έχει γλιτώσει την αμφισβήτηση και μάλιστα σοβαρή κατά καιρούς) και η λίστα των «Τάιμς» η οποία
    δημοσιεύεται στο γνωστό και έγκυρο περιοδικό «Times Higher Education», το οποίο μπορεί πλέον να μην εντάσσεται στα έντυπα ιδιοκτησίας της εταιρείας στην οποία ανήκουν οι «Τάιμς», ωστόσο εξακολουθεί να είναι το σημείο αναφοράς για όλες τις μεγάλες εφημερίδες στη Βρετανία.

    Τα ελληνικά Πανεπιστήμια που διακρίθηκαν (και) πέρυσι, εκτός από το Αθηνών και το Ε.Μ. Πολυτεχνείο, είναι με σειρά κατάταξης στην παγκόμια κλίμακα το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (403η θέση), το Πανεπιστήμιο Κρήτης (415η θέση), το Πανεπιστήμιο Πάτρας (466) και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο
    Θεσσαλονίκης (489η θέση).

    Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, τόσο το Πανεπιστήμιο Αθηνών όσο και το Ε.Μ. Πολυτεχνείο βελτίωσαν τη θέση τους, με το πρώτο να εκτοξεύεται και για λίγες μόνο θέσεις να μένει εκτός των 100 καλύτερων ευρωπαϊκών, χωρίς βέβαια να σημαίνει ότι δεν έχει καλή θέση και στη λίστα με τα καλύτερα στον κόσμο.

    Αλλωστε εκεί έκανε το μεγάλο άλμα, αφού από την 508η θέση, το 2006, πέρυσι απογειώθηκε στην 248η θέση ενώ στα ευρωπαϊκά δεδομένα ανταγωνίζεται με τα καλύτερα έχοντας πλασαριστεί στην 106η θέση.

    Ανοδική η πορεία και του Ε.Μ. Πολυτεχνείου που από την 468η θέση στην παγκόσμια κατάταξη το 2006, αναρριχήθηκε στην 356η θέση. Μια καλή θέση που ωστόσο αμφισβητείται από τις πρυτανικές αρχές, καθώς όπως επισημαίνουν θα ήταν πολύ καλύτερη αν το Ιδρυμα συγκρινόταν μόνο με πολυτεχνικές σχολές.

    Οι πρυτάνεις των δύο ιστορικών ιδρυμάτων δήλωσαν τα εξής στην «Ε»:

    ***Χρίστος Κίττας: «Αν και βρεθήκαμε σε περιόδους αναταραχής, την τελευταία διετία, πήγαμε πολύ καλά και πάμε όλο και καλύτερα. Το Πανεπιστήμιο Αθηνών έκανε το μεγάλο άλμα πέρυσι. Αυτό οφείλεται κυρίως στην προσπάθεια του διδακτικού προσωπικού και στην ερευνητική τους δραστηριότητα, όπως αυτή τεκμαίρεται από τις δημοσιεύσεις οι οποίες γίνονται αποδεκτές σε υψηλού κύρους περιοδικά και από την απήχηση των εργασιών αυτών. Εχει επέλθει ποιοτική αναβάθμιση του ερευνητικού μας προσωπικού. Προσλαμβάνονται άτομα με δυναμική παρουσία στην έρευνα. Και όλα αυτά, παρά το γεγονός ότι η χρηματοδότηση της έρευνας στην Ελλάδα είναι πολύ μικρή.

    Κι όμως το ερευνητικό τους έργο είναι η παρακαταθήκη για τον πολιτικό κόσμο και πρέπει να αντιμετωπίσουν με σοβαρότητα αυτό που λέγεται δημόσιο Πανεπιστήμιο. Δεν είναι τυχαίο ότι οι πτυχιούχοι μας, αν μου επιτραπεί ο όρος, “στρατολογούνται” από διεθνή ερευνητικά κέντρα διότι έχουν πράγματι πολύ καλή εκπαίδευση».

    **Κωνσταντίνος Μουτζούρης, πρύτανης Ε.Μ. Πολυτεχνείου: «Υπάρχουν διεθνώς διάφορες ποιοτικές κατατάξεις των Πανεπιστημίων. Οπως της Σανγκάης, των «Τάιμς» και άλλες. Η καθεμία από αυτές λαμβάνει υπ’ όψιν της διαφορετικά κριτήρια, ολίγα των οποίων προσιδιάζουν σε ένα αμιγώς τεχνικό Πανεπιστήμιο όπως το Ε.Μ. Πολυτεχνείο. Δεν υφίστανται διεθνώς κατατάξεις των τεχνικών Πανεπιστημίων. Αν υπήρχαν, το ΕΜΠ θα ήταν σε πολύ περίοπτη θέση, τουλάχιστον σε ευρωπαϊκό επίπεδο, όπως καταδεικνύεται και με την αποδοχή που γνωρίζουν οι απόφοιτοί του για την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής σε οποιοδήποτε πανεπιστήμιο, παγκοσμίως».”

    Το δε Μετσόβιο όπως πολύ σωστά λέει και ο Πρύτανης του πρέπει να συγκρίνεται μόνο με αμιγώς πολυτεχνικές σχολές, πήγαινε στο topuniversities.com και στην αναζήτηση ΜΟΝΟ για πολυτεχνεία θα δεις ότι είναι στην 133η θέση παγκοσμίως και το Πολυτεχνείο της Πάτρας στην 237η παγκοσμίως.
    Το Πανεπιστήμιο είναι πολύ ψηλά πια και δίνονται μεταπτυχιακά σε πάρα πολλές έδρες.

  7. αντί avatar
    αντί 11/10/2009 10:56:00

    Δείτε εδώ τη λίστα με τα 200 πρώτα. http://www.timeshighereducation.co.uk/Rankings2009-Top200.html

    Φυσικά θα πρέπει να λάβουμε υπ'όψιν τα κριτήρια της κατάταξης, που πέρα από τις επιστημονικές δημοσιευμένες εργασίες, περιλαμβάνουν και τον βαθμό ικανοποίησης των εργοδοτών από τους αποφοίτους. Μοιραία εκεί τα δικά μας ΑΕι υστερούν.

  8. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 11/10/2009 11:22:30

    Αν έχετε ποτέ ευκαιρία και είστε στην Αμερική ή στο Καναδά, αφήστε για λίγο τα ψώνια και μπείτε σε κανένα πανεπιστήμιο (ελεύθερα είναι, ακόμη και η παρακολούθηση). Τότε ίσως καταλάβετε τη διαφορά με τα δικά μας. Και δεν μιλάω για τα ιδιωτικά που μόνο στις ΗΠΑ υπάρχουν, και όχι στο Καναδά. Μιλάω για όλα, ακόμη και τα state universities ή τα community colleges κλπ. Καμία σχέση με τη μπανανία μας, δυστυχώς. Όσο για την αισθητική, ο Λαβάτσας έχει απόλυτο δίκιο. Τα δικά μας είναι σαν κομματικά γιουσουρούμ ή φεστιβάλ του πάλαι ποτέ ΕΚΚΕ.

  9. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 11/10/2009 11:28:30

    Θα πηγαινες επισκεψη σε σπιτι ερειπιο βρωμικο στο οποιο μπαινοβγαινει οποιος και οποτε θελησει, πινει καπνιζει κανει σεξ ακουει μουσικη.. ?? Μονη/Μονος? θα επερνες και τα παιδια σου μαζι ?? ΔΕΝ ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ !!

    Η καθε αξιολογηση ξεκινα ΚΑΙ απο τις κτηριακες εγκαταστασεις κλπ κλπ Καθηγητες, Ερευνιτικα.. κλπ κλπ

    Ποιος να σεβαστει τα πτυχεια μας οταν εμεις οι ιδιοι δε τα σεβομαστε και τα εχουμε αφησει στη τυχη τους??

    Εχεις δει Ρεπουμπλικανους-Δημοκρατικους, Συντηρητικους-Εργατικους, Αυτοκρατορικους - και μη να την πεφτουν σαν κορακια στις εγγραφες φοιτητων στα πανεπηστημια τους?? Να κανουν κερκιδα χουλιγκαν τις αιθουσες? Να την πεφτουν σε Καθηγητες ( χαχαχαχ αυτο ειναι ανεκδοτο !! )

    ΖΗΤΩ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ( του Περικλη ) ΕΛΕΟΣ.

    ΠΠ

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 11/10/2009 11:37:51

      Όλα αυτά δεν έχουν σχέση με το περιεχόμενο της εκπαίδευσης, το οποίο δεν μπορεί να αποκλίνει από αυτά που διδάσκονται διεθνώς.

  10. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 11/10/2009 11:29:02

    Θυμάμαι σαν χθες, πορείες στους δρόμους (τέλη των `70ς, αρχές των `80ς) με αίτημα το... δικαίωμα στην αντιγραφή!
    Ελλάδα Ολέ.

    • ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
      ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ @ Strange Attractor 11/10/2009 11:42:58

      και στην κοπανα στο σχολειο !!! χαχαχα

      τις προαλλες η κορη μου ( 1η γυμνασιου το πουλακι μου ) λεει :

      - Μπαμπααακουληηη μοοουυ ποσες κοπανες επιτρεπεται να κανω φετος ?

      αχχαχαχαχααχαχααααααααααααααααααααα Ξερος !!! Ctrl+Alt+Del + Tilt.
      Tο εσωσα.. την ειπα ξανθια ( δεν ειναι! ) και τελος.. απο του χρονου οι συμφωνημενες κοπανες και με ποιον και που !!

      Να ελεγα εγω στον πατερα μου.. μπαμπαα κοπανα !! μεχρι σημερα θα μ εδερνε !

      ΠΠ

  11. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 11/10/2009 12:20:10

    Σε αυτό έχεις δίκιο.

  12. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 11/10/2009 12:22:13

    πολυδιάστατα

  13. Προφήτης avatar
    Προφήτης 11/10/2009 13:20:06

    Αφήστε τις προσφιλείς μας μεμψιμοιρίες. Τα ελληνικά πανεπιστήμια ήταν από τα καλύτερα στον κόσμο, εξακολουθούν να έχουν αξιόλογη θέση και, με λίγη βοήθεια από την Πολιτεία, θα βρισκόντουσαν σταθερά στις κορυφαίες θέσεις.
    Από πού αποφοίτησαν όλοι αυτοί που μεσουρανούν στα MIT και στα Berkeley ;

    Απλά η νεοφιλελέυθερη ατζέντα έχει εντάξει όλες τις εκδηλώσεις της ανθρώπινης ζωής και βεβαίως την εκπαίδευση -και όχι Παιδεία-, όπως και την Υγεία, στα αντικείμενα εμπορικής εκμετάλλευσης από ιδιώτες με σκοπό το προσωπικό κέρδος,
    προσπαθώντας λυσσαλέα να την αποσπάσει από τον έλεγχο και την πρόνοια του Κράτους-Έθνους, το οποίο, τι σύμπτωση, επίσης δεν την βολεύει.

    1. Με διαρκή προπαγάνδα σε ΜΜΕ, την οποία εν μέρει αναπαράγουμε, υποβαθμίζει στη συνείδηση του κόσμου την ποιότητα της παρεχόμενης από τα δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα παιδείας.
    2. Με τη συμβολή πληρωμένων πρακτόρων και αφελών ηλιθίων «συνοδοιπόρων» διαλύει την κρατική πανεπιστημιακή εκπαίδευση, με καταλήψεις, βιαιότητες και καταστροφές των υποδομών των κρατικών ΑΕΙ, της ίδιας της υπόστασής τους δηλαδή, με το πρόσχημα της εκδήλωσης ενός δήθεν «αντι-εξουσιασμού», τόσο πιστευτού όσο και ο αντι-αμερικανισμός του ΓΑΠ.
    3. Με την υποδαύλιση των παραπάνω πράξεων από μέλη του διδακτικού προσωπικού οι οποίοι επίσης παίζουν τον ρόλο Δούρειου Ίππου στην καταστροφή των κρατικών ΑΕΙ, και οι οποίοι εξαργυρώνουν αργότερα τις παρασχεθείσες υπηρεσίες στην προώθηση των ιδιωτικών ΑΕΙ, στα οποία θα καταφύγουν έντρομοι οι γονείς για να γλυτώσουν τα παιδιά τους από τα καθάρματα antifa και σια, με πρυτανικές και καθηγητικές θέσεις στα ιδιωτικά ΑΕΙ-επιχειρήσεις.
    4. Η διαστρέβλωση της πολιτικής δράσης, που συμβαίνει στα πανεπιστήμια με ευθύνη της Αριστεράς, δεν έχει σταματήσει να υπονομεύει από το 1974 το επίπεδο των σπουδών. Μη έχοντας ικανή πολιτική ανταπόκριση στα ευρέα κοινωνικά στρώματα, η Αριστερά μετέτρεψε το χώρο του Πανεπιστημίου σε χώρο προνομιακά ασκούμενης και ανεξέλεγκτης πολιτικής δράσης για τα συμφέροντά της.
    Παρά τις παραινέσεις Φαράκου, «πρώτοι στα μαθήματα πρώτοι στον αγώνα», στην πράξη το πρότυπο του πολιτικοποιημένου φοιτητή που είχε επικρατήσει και σε ένα βαθμό αναπαράγεται μέχρι σήμερα, δεν είχε αντικειμενικά το χρόνο να αφοσιωθεί στις σπουδές του και να γίνει ένας σοβαρός επιστήμονας. Όχι τυχαία όσοι αναδείχτηκαν κατόπιν, σε όποιον τομέα, χρειάστηκε να περάσουν από μεταπτυχιακά, κυρίως για τη μέθοδο, χωρίς ωστόσο να αμφισβητείται το υπόβαθρο γνώσεων και κριτικής σκέψης που είχαν αποκτήσει εδώ.
    5. Το τελευταίο, και πιο σημαντικό, η κριτική σκέψη, υποβαθμίζεται ραγδαία στην εκπαιδευτική διαδικασία σε βάρος μιας μονόπλευρης, αυτιστικής, υπερ-εξειδίκευσης, στις επιταγές της «αγοράς», δηλαδή του κάθε πλιατσικολόγου που αυτοχρίστηκε «επιχειρηματίας», διαχωρίζοντας βέβαια όσους επάξια αποκαλούνται έτσι. Η αγορά μπορεί να είναι καλή για την εξυπηρέτηση των υλικών αναγκών του ατόμου, αλλά ποτέ δεν είναι καλός σύμβουλος για την ανάπτυξη του εσωτερικού του κόσμου.

    Το μόνο ερώτημα λοιπόν που πρέπει να τεθεί είναι ένα : γιατί η Πολιτεία δεν θέλει;
    Γιατί «όταν θέλει μπορεί», όπως προσπαθεί να επιδείξει τις τελευταίες 100 ώρες ο Γκολντενσταϊν, με την θεωρητική συνδρομή αναρχικών.
    Αλλά η απάντηση του ερωτήματος είναι τόσο απλή που καθιστά άσκοπη τη συζήτηση : follow the money - κάποιων.

    • peripeton avatar
      peripeton @ Προφήτης 12/10/2009 18:00:34

      Συνεκτικός και ευστοχος. Αυτά που έγραψες μπορούν αυτούσια να εφαρμοστούν σε κάθε έκφανση κοινωνικής δραστηριότητας.

  14. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 11/10/2009 14:06:13

    Κάποτε ίσχυε η εξής αντιδιαστολή μεταξύ ελληνικών και αλλοδαπών ΑΕΙ:
    Στα ελληνικά λίγοι μπαίνουν, όλοι βγαίνουν
    Στα αλλοδαπά, όλοι μπαίνουν, λίγοι βγαίνουν.
    Δεν ξέρω κατά πόσο αυτό συνεχίζει να ισχύει πλέον.

  15. Smirnov avatar
    Smirnov 11/10/2009 19:49:00

    "Τα ελληνικά πανεπιστήμια ήταν από τα καλύτερα στον κόσμο, εξακολουθούν να έχουν αξιόλογη θέση "

    Από τα χειρότερα της Ευρώπης μάλλον θέλεις να πεις

  16. Pikaia Gracilens avatar
    Pikaia Gracilens 12/10/2009 18:33:24

    @Προφήτης

    Αγαπητέ Προφήτη,
    Οι καλοί φοιτητές όπου και να φοιτήσουν θα διαπρέψουν. Είναι γιατί το θέλουν το πονάνε και γιατί μπορούνε. Δεν οφείλετε στην ποιότητα του πανεπιστημίου. Το ίδιο και για τους κακούς. Όμως στατιστικά η καμπάνα του Gauss δηλαδή ας πούμε ο μέσος όρος στην Ελλάδα δεν φαίνεται να είναι εφάμιλλος αυτών του εξωτερικού. Έχοντας κάνει καριέρα στον τομέα το έχω δεί και το έχω βιώσει. Δεν κρίνετε η εκπαίδευση από τις ενδεχόμενες καλές ή κακές μονάδες ή παραδείγματα αλλά από την συνολική εικόνα και παραγωγή. Αν κρίνω δε, από την σημερινή εικόνα της Ελληνικής κοινωνίας μάλλον η παραγωγή που δεν εξάγεται είναι πολύ μα πάρα πολύ σκάρτη.

  17. Tηλέμαχος avatar
    Tηλέμαχος 12/10/2009 19:01:02

    Δεν θα διαφωνήσω με τον Προφήτη.

    Έχω εμπειρία από 3 ΑΕΙ. Ένα ελληνικό και δύο Βρετανικά (ένα στα πρώτα 30 και ένα στα πρώτα 3). Μιλάω για σχολές θετικών επιστημών. Με βάση την εμπειρία μου αυτή σας διαβεβαιώ ότι ο μέσος απόφοιτος ενός μέσου-καλού ελληνικού ΑΕΙ ξέρει τουλάχιστον διπλάσια πράγματα από τον μέσο απόφοιτο ενός μέσου-καλού Βρετανικού ΑΕΙ. Αναφέρομαι στη θεωρητική κατάρτιση. Επίσης, αυτός που ανήκει στο top-5% των αποφοίτων ενός ελληνικού ΑΕΙ είναι επίσης καλύτερος (κατά μέσο όρο) από αυτόν του top-5% ενός Βρετανικού ΑΕΙ. Πάλι στη θεωρία.

    Και που υστερούμε ρε φίλε; θα μας πει κάποιος. Υστερούμε στην πρακτική, στα εργαστήρια. Και επίσης υστερούμε τα μάλλα στη σύνδεση των σπουδών 1. με την αγορά εργασίας και 2. με την τρέχουσα έρευνα. Στην Αγγλία βάζουνε φοιτητές να διδάσκονται τεχνικές που χρησιμοποιούνται στο αντικείμενό τους από ιδιωτικές εταιρείες του χώρου. Βάζουνε φοιτητές να παίρνουν μέρος σε πειράματα από τα οποία βγαίνουν ακαδημαικές δημοσιεύσεις. [Την ώρα που εγώ για παράδειγμα στην Ελλάδα είχα βιβλίο που είχε γραφτεί προ 30ετίας]. Αφ' ενός εκπαιδεύονται για να εργαστούν, αφ' ετέρου εντάσσονται στην παραγωγή γνώσης (κι ας μην έχουν ιδέα περί τίνος πρόκειται: εάν συνεχίσουν και εάν είναι και καλοί, κάποτε θα καταλάβουν τι έκαναν). Μ' αυτά τα πράγματα (και με άλλες επιφανειακές σαπουνόφουσκες) κερδίζουν "πόντους" στα κριτήρια αυτά αξιολόγησης.

    Όταν όμως απόφοιτη μεταπτυχιακών και με καλό βαθμό σου λένε "η Ελλάδα δεν είναι στην Ευρώπη, σωστά;" ή "στη νότια Ευρώπη έχουμε με τη σειρά Πορτογαλία, Ισπανία, Ιταλία, Τουρκία και μετά Ασία, εσύ από που είσαι που λες ότι είσαι από κει;", τότε καταλαβαίνεις ότι έχει μάθει πολύ καλά μεν να μετακινεί το Α στη θέση Β στη δουλειά του, αλλά πέραν αυτού ουδέν.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.