#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
23/12/2012 21:18
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ταγκό Τσίπρα με το ρεαλισμό. Τώρα δε θέλει να γίνουμε Αργεντινή



«Αυτό που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον από την εμπειρία της Αργεντινής - με τις ομοιότητες αλλά και τις μεγάλες διαφορές από την περίπτωση της Ελλάδας - είναι να δούμε τι πρέπει να κάνουμε προκειμένου να αποφύγουμε τη δραματική εμπειρία της χρεοκοπίας, στην οποία οδήγησε τη χώρα η κυβέρνηση που ήταν προσκολλημένη στις συνταγές της λιτότητας και στις επιλογές του ΔΝΤ. Και ταυτόχρονα να μελετήσουμε σε βάθος τις πολιτικές της παραγωγικής ανασυγκρότησης, της ανάπτυξης, της τόνωσης της κατανάλωσης, που κατάφεραν να οδηγήσουν - από το 2003 και μετά - τη χώρα στην ανάκαμψη και στην έξοδο από την κρίση».

Ο Αλέξης είδε το φως το αληθινόν από την Αργεντινή που συνεχίζει το ταξίδι διακοπών μετά… συνομιλιών. Κι εμείς τόσο καιρό να αποφύγουμε την χρεοκοπία δεν προσπαθούμε. Στην Ελλάδα έχουν γίνει τόσα πράγματα μέσα σε τρία χρόνια προκειμένου να αποφευχθεί η χρεοκοπία που ήταν σε πολύ μικρή απόσταση από την Ελλάδα. Δραματικές θυσίες, πολλές φορές με αδικίες, δραματικές διαβουλεύσεις, τεράστιο πολιτικό κόστος για όσους τόλμησαν και συνεχίζουν να τολμούν. Γιατί έγιναν όλα αυτά; Μα για να αποφύγουμε την εμπειρία της χρεοκοπίας, να μη γίνουμε Αργεντινή. Αυτό ακριβώς που ανακάλυψε ο κ. Τσίπρας στη χώρα του...ταγκό. Λέτε να αποφάσισε να χορέψει ταγκό με τη λογική;

Και τώρα, ας θυμηθούμε μια διδακτική ιστορία που έγινε μόλις πριν τρεις μήνες. Στις 7 Σεπτεμβρίου η Βουλή έγινε πεδίο σφοδρής αντιπαράθεσης διότι ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ είχε δηλώσει: «Πού την βλέπετε την αλλαγή κλίματος;», διερωτήθηκε ο κ. Τσίπρας, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι «χαράμισε όσα ο λαός μας κέρδισε μέσα από τις εκλογές και αποτελούσαν την διαπραγματευτική μας δυνατότητα». Ενώ αμφισβήτησε ότι οι αποφάσεις που έλαβε η ΕΚΤ αγγίζουν την Ελλάδα. Εξάλλου, όπως είπε, «η σταθερή, στρατηγική επιλογή του Ευρώ και ο κίνδυνος διάλυσής του, αποτελεί εργαλείο εκφοβισμού των λαών για να περάσουν μέτρα λιτότητας. Δεν μπορεί να πάει μακριά αυτή η βαλίτσα. Μακάρι να είχαμε γίνει Αργεντινή, όπως είχατε πει. Πέρασαν δυσκολίες, αλλά κατάφεραν να σταθούν με αξιοπρέπεια στα πόδια τους. Εσείς όμως μας οδηγείτε σε χειρότερες καταστάσεις. Θα έχουμε χάσει πλήρως εθνική κυριαρχία και αξιοπρέπεια, θα ήμαστε υποτελείς και ολόκληρη η Ελλάδα θα έχει γίνει μια Ειδική Οικονομική Ζώνη», ανέφερε ο κ. Τσίπρας, λέγοντας στον υπουργό Οικονομικών ότι «θα σας χτυπούν την πλάτη και θα ζητάτε άφεση αμαρτιών από την κυρία Μέρκελ».

Όπως όμως υποστήριξε «πολύ σύντομα ο λαός θα σηκώσει κεφάλι και πολύ γρήγορα οι ευρωπαίοι θα έχουν απέναντί τους μια ηγεσία που δεν λέει αυτά που θέλουν να ακούσουν».

Τότε λοιπόν ο κ. Τσίπρας είχε σχεδόν ευχηθεί να γίνουμε Αργεντινή, τώρα γιατί άλλαξε γνώμη; Φωτίστηκε στο  Μπουένος Άιρες που πήγε; Του είπαν εκεί τι σημαίνει χρεοκοπία; Ή μήπως του χάλασε τη μαγιά η εκταμίευση της δόσης και η αλλαγή του οικονομικού κλίματος;

Ίσως δεν είναι αργά να επανέλθει στην πραγματικότητα ο κ. Τσίπρας. Αρκεί να λέει τα ίδια μόλις επιστρέψει και στην Ελλάδα. Να μην μείνει ο ρεαλισμός του στην Αργεντινή και να αρχίσει να λέει πάλι τα ίδια περί χρεοκοπίας μόλις πατήσει το πόδι του στην Ελλάδα.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. dim avatar
    dim 23/12/2012 22:02:53

    Γειά σου ρε Τσίπρα μεγάλη ηγέτη...... (του 15μελούς, βεβαίως, βεβαίως)...

    "Μακάρι να είχαμε γίνει Αργεντινή"... Αυτός ο τύπος θέλει και να κυβερνήσει την Ελλάδα? Άσχετος στα οικονομικά, επικίνδυνος στα εθνικά, υπερ της διάβρωσης όλων των παραδοσιακών θεσμών της ελληνικής κοινωνίας στα πολιτισμικά και κοινωνικά... Ό,τι χειρότερο έχει επιδείξει η πολιτικη σκηνή αυτού του τόπου τα τελευταία 40 χρόνια...

    Ευτυχώς ο κόσμος τον έχει καταλάβει και του δίνει καταλληλότητα για πρωθυπουργό από 12% έως 23% ταβάνι, με το Σαμαρά να παίρνει από 25% έως 48% ταβάνι...

    • BLACKQUEEN avatar
      BLACKQUEEN @ dim 23/12/2012 22:17:17

      ...Φαντάσου όμως πόσο θα του δίνει μετά από άλλα 2ο χρόνια ...υπηρεσίας. Όταν θα είναι 60 χρόνων πια, σίγουρα θα διαθέτει άλλη ωριμότητα !!!
      Εδώ ένα ταξίδι μέχρι την Αργεντινή πήγε, κι έγινε θρύψαλα η πρώτη αυταπάτη!!! Εγώ πάντως, ανέκαθεν πίστευα στην ...παιδευτική δύναμη των ταξιδιών, εν γένει.....

      • dim avatar
        dim @ BLACKQUEEN 23/12/2012 23:16:26

        Ό,τι ανεβαίνει απότομα, απότομα κατεβαίνει... Σε 20 χρόνια θα είναι άλλος ένας γραφικός τυπάκος της αριστεράς....

        Άσε που αν χάσει και τις επόμενες εκλογές ειδικά αν αυτές γίνουν προς το τέλος της τετραετίας, θα τον καταπιούν αμάσητο τα παλαιά στελέχη του ΣΥΝ...

        Ήδη για όσους γνωρίζουν, έχουν αρχίσει τα παρατράγουδα και τα μαγειρέματα... Εξάλλου, στην Ελλάδα δεν μπορεί ποτέ να κυβερνήσει αρχηγός κόμματος που ονομάζεται "Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς"... Μέχρι Δημοκρατική Κεντροαριστερά μπορεί να γίνει (όπως και έγινε στο παρελθόν πολλές φορές εξάλλου) αποδεκτό... Πιο αριστερά, και ειδικά τόσο αριστερά, με δέκα συνιστώσες να είναι κομμουνιστικές και ανθελληνικές, καίγεσαι....

        • BLACKQUEEN avatar
          BLACKQUEEN @ dim 24/12/2012 08:37:54

          ...Δεν είναι προσωπικό το θέμα. Τι ο Αλέξης, τι ο Νίκος, τι ο Γιάννης. Όταν ο άνθρωπος στερείται εμπειριών, πρέπει να κάνει τα ....χιλιόμετρά του, ώστε να ωριμάσει. Τώρα σε μελλοντολογία για το πολιτικό μέλλον του κ. Τσίπρα, λόγω αδιαφορίας μου, δε θα μπω. Εγώ αστειεύτηκα απλά. :-)

      • sunra avatar
        sunra @ BLACKQUEEN 24/12/2012 09:09:32

        Eκτος αυτού, η μεγαλύτερη αρετή ενός πολιτικού είναι να μαθαίνει γρήγορα, να έχει αντίληψη και να ελίσσεται χωρίς όμως να "πουλιέται". Σ΄αυτά ο Τσίπρας αποδεικνύεται άριστος. Και μην ξεχνάμε, είναι ο μόνος Ελληνας πολιτικός αρχηγός που μπήκε στο ΕΜΠ κανονικά με Πανελλαδικές εξετάσεις. Ενας χρόνος αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης μέσα στην μεγαλύτερη οικονομική κρίση του αιώνα, ισοδυναμεί με 2 PHD του Χάρβαρντ ή του LSE.
        Σκέψου εναν υποθετικό υποψήφιο πρωθυπουργόπου τελειώνει το Χάρβαρντ κάνοντας το PHD του με επιβλέποντα καθηγητή τον ΓΑΠ!...

        • tarzan avatar
          tarzan @ sunra 24/12/2012 10:17:43

          "μπήκε στο ΕΜΠ κανονικά με Πανελλαδικές εξετάσεις".....κατορθωμα !!!!

          • sunra avatar
            sunra @ tarzan 24/12/2012 10:18:47

            Εσύ μπορείς?

          • billi smart avatar
            billi smart @ sunra 24/12/2012 10:48:47

            ενταξει να διαβαζει ξερει.....για πες μας ποια ειναι η προσωπικη του προταση απο την κριση σε 4 γραμμες να κρινουμε...εκτος αν την επαναδιαμορφωνει στην λατινικη αμερικη...

        • GreekInLux avatar
          GreekInLux @ sunra 24/12/2012 11:16:45

          ναι ναι κατόρθωμα! φανταστείτε το μέγεθος του κατορθώματος αν αναλογιστούμε σε πια συνομοταξία ανήκει το τσιπροειδές αλεξίδιον. Τώρα που το αντίστοιχο "κατόρθωμα" μοιράζονται και μερικές άλλες εκατοντάδες 18άρηδων ανά έτος μάλλον καμία σημασία δεν έχει. Μάλλον ενισχύει τον ισχυρισμό περί μοναδικότητας.

          υγ. Αλήθεια... μαζί με τα πόθεν έσχες των πολιτικών (αρχηγών και μη) δημοσιεύονται και στοιχεία για την σειρά και το βαθμό εισόδου τους στα ελληνικά ΑΕΙ;;;

          • sunra avatar
            sunra @ GreekInLux 24/12/2012 16:27:46

            Δεν μπορούν οι συγκεκριμένοι 18ρηδες να γίνουν ΟΛΟΙ πολιτικοί, αν και εγώ θα το ευχόμουν ολοψύχως να ήταν περισσότεροι απ' αυτούς στην πολιτική της χώρας και να μην αφήνουν τις κρίσιμες θέσεις στα κούτσουρα...Βεβαίως και θα ήταν πιό ουσιαστικό αν οι πολιτικοί μας αντι του "τι έσχες" ("πόθεν" δεν υπάρχει) να κατέθεταν και τον βαθμό τους στις Πανελλαδικές, ή όπως στην Αμερική τον δείκτη του IQ τους...

        • Σοφία avatar
          Σοφία @ sunra 24/12/2012 13:55:49

          Εγω εχω ακουσει οτι οταν δεν περνουσε τις εξετασεις , εβαζε ...τσιμεντολιθους στα γραφεια των καθηγητων!!!!!!

      • sunra avatar
        sunra @ BLACKQUEEN 24/12/2012 09:18:49

        H "αυταπάτη" ήταν του πολιτικού "think tank"της ΝΔ που διαστρέβλωσε σκοπίμως τα λεγόμενα του Τσίπρα περι Αργεντινής θεωρώντας οτι εμείς τα ζώα δεν θα τους καταλάβουμε , αφού αυτοί διαθέτουν μάστερ και PHD.
        Σε εκείνη την ομιλία του θα μπορούσε κάλλιστα να αναφερθεί στο παράδειγμα της Ισλανδίας αντι της Αργεντινής και να μην μπορούσαν οι "έξυπνοι" να του κολλήσουν δήθεν αυταπάτες...

        • BLACK QUEEN IN STORM avatar
          BLACK QUEEN IN STORM @ sunra 24/12/2012 12:23:42

          Τα περί Αργεντινής πάντως, δεν ήταν επικίνδυνη αυταπάτη. Εγώ τα εξέλαβα ως καμπανάκι κινδύνου. Δηλαδή μακάρι να γίνουμε (έστω)Αργεντινή, γιατί υπάρχει και ...παρακάτω από αυτήν για να καταντήσουμε.... Δεν ξέρω αν η ερμηνεία μου ήτανε αυθαίρετη...ποιητική αδεία !! :-)

          • Αναξίμανδρος avatar
            Αναξίμανδρος @ BLACK QUEEN IN STORM 26/12/2012 11:49:48

            H δική μου ερμηνεία αγαπητή Βασίλισσα ήταν εντελώς διαφορετική και σύμφωνη με αυτή που αναφέρει εδώ παρακάτω ο Tsaros.
            Δηλαδή η υποταγή στα μνημόνια δεν είναι μονόδρομος όπως μας την παρουσιάζουν οι Επικυρίαρχοι . Υπάρχουν και λαοί που λένε ΟΧΙ στους τοκογλύφους έστω κι αν το πληρώνουν ακριβά επειδή ήταν απροετοίμαστοι , όπως η Αργεντινή με αποτέλεσμα να έχει περάσει μια χρονία με μεγάλες θυσίες αλλα μετά κατόρθωσε διατηρώντας την αξιοπρέπειά της να ανακτήσει και την οικονομική αυτονομία της, ασχέτως αν οι Τοκογλύφοι φούσκωσαν υπερβολικά τα επεισόδια απο τις επιθέσεις στα σουπερμάρκετ για να μας τρομοκρατήσουν ΟΛΟΥΣ όσους αρνούμαστε να μπούμε σε μνημόνια. Θα μπορούσε να είχε χρησιμοποιήσει ως παράδειγμα την Ισλανδία όπου συνέβησαν περίπου τα ίδια χωρίς απλώς τα επεισόδια στα σουπερμάρκετ, γιατί εκεί ο Πρόεδρός τους τους προετοίμασε κατάλληλα με δημοψήφισμα...
            Υ.Γ. χαιρετισμούς απο sunra

          • dim avatar
            dim @ Αναξίμανδρος 26/12/2012 16:25:42

            Οι εικόνες από τις λεηλασίας σε σούπερμάρκετ στην Αργεντινή, τελειώνει μια και καλή τη σπέκουλα όσων μιλάγανε για μπλόφες από τη μεριά της Ε.Ε....

            Τα σενάρια πια ήταν ξεκάθαρα και έχουν πια και ξεκάθαρο ποσοστό πιθανότητας το καθένα:

            Αν πάρουμε σα δεδομένο ότι η Ελλάδα επέλεγε να μη τηρήσει τις υποχρεώσεις της και να ακυρώσει το μνημόνιο ζητώντας χρηματοδότηση με άλλους όρους, και χωρίς να λάβει επώδυνα μέτρα τα σενάρια πια ήταν τα εξής:

            Σενάριο Πρώτο: Πιθανότητα 80%.... Η Ε.Ε θα αποφάσιζε, αφού η Ελλάδα εκβιάζει και δε θέλει να φτιάξει τα δημοσιονομικά της, να τη θυσιάσει ως Ιφιγένεια, προς συμμόρφωση των υπολοίπων χωρών που έχουν δημοσιονομικά προβλήματα… Μόλις οι σκηνές λεηλασιών, καταστροφών και εξαθλίωσης έκαναν το γύρο της Ευρώπης, η Ε.Ε. θα κέρδιζε μέσα σε μια νύχτα αυτό που προσπαθεί τόσο καιρό να πείσει: Ότι ο μόνος ασφαλής δρόμος, αν και επώδυνος, είναι η δημοσιονομική προσαρμογή, αλλιώς θα έχουνε όλοι τη μοίρα της Ελλάδας, και τότε Ισπανία, Ιταλία κλπ κλπ θα «παρακαλάγανε γονατιστοί να μπουν σε μνημόνιο»

            Σενάριο Δεύτερο: Πιθανότητα 20%.... Η Ε.Ε. μπλόφαρε, και δέχεται τον εκβιασμό της Ελλάδας, της δίνει βοήθεια, χωρίς να ζητήσει νέα μέτρα… Τότε και Ιταλία, Ισπανία κλπ ζητάνε και αυτές βοήθεια χωρίς μέτρα, οι αγορές βλέπουν ότι η Ευρώπη εκτροχιάζεται στο σύνολο της πια δημοσιονομικά, το Ευρώ καταρρέει, οι πολίτες του Βορρά επαναστατούν δικαίως, αφού θα βλέπουν ότι πληρώνουν από τη τσέπη τους για να διατηρούν οι άλλοι τεράστια δημοσιονομικά ελλείμματα και τεράστιο δημόσιο τομέα, και η Ε.Ε διαλύεται…

            Οι ηγέτες (Σαμαράς) παίρνουν δύσκολες αποφάσεις με προσωπικό κόστος προασπιζόμενοι όμως το εθνικό συμφέρον… Οι ανεύθυνοι (ή συμφεροντολόγοι) πολιτικοί, δε διστάζουν να βάζουν το λαό σε μακροχρόνιες περιπέτειες, προκειμένου να αποκομίσουν οι ίδιοι εφήμερη δόξα και να καταλάβουν την εξουσία…

  2. Playstasion avatar
    Playstasion 23/12/2012 22:19:54

    H αργεντινη χρεωκοπησε , διοτι συνδεσε την νομισματικη ισοτημια του πεσος με το σκληρο δολλαριο , πολιτικη που επιβληθηκε στα μεσα της δεκατειας του 90 απο το ΔΝΤ , συνοδευτηκε με ενα ανευ προηγουμενο ξεπουλημα , καθε ειδους δημοσιας περιουσιας , στις ξενες πολυθενικες
    Τα αποτελεσματα τραγικα στο τελος του 2001 , με ποσοστα 60% κατω απο το οριο της φτωχειας και την ανεργεια στα ιδια επιπεδα

    Στην εκθεση του ,το παραδεχτηκε τελικα , αλλα εριξε το συνολικο φταιξιμο στην σοσιαλιστικη κυβερνηση του καρλος μενεμ

    Η χρεωκοπια , σταματησε την καταστροφικη πορεια της αργεντινης απο τις πολιτικες του ΔΝΤ , για 1,5 χρονο ( 2002 - 2003) , η κατασταση ηταν πολιτικα ασταθης , κυβερνησεις αλλαζαν καθε σχεδον μηνα , μεχρι να εμφανιστει ο κριχνερ
    Μετα την συμφωνια που εκανε για κουρεμα τουλαχιστον 80% και τις πολιτικες που εφαρμοσε , η αργεντινη αρχισε να ανακαμπτει σιγα σιγα

  3. Κώστας ΜΠ avatar
    Κώστας ΜΠ 23/12/2012 22:35:45

    Aσόβαρος καιροσκόπος...
    Πρέπει πλέον να είναι κανείς εθελοντικά κορόιδο για να πιστέψει την "μονομερή καταγγελία"/"κατάργηση με ένα άρθρο". Και να δουλεύει ο Ανδρέας τους ψηφοφόρους του 1981 είναι κατανοητό. Εν έτει 2012 να γίνεται κανείς θύμα του λαικίστικου καιροσκοπισμού του...Αλέξη και των απίθανων του ΣΥΡΙΖΑ είναι θλιβερό. Και να κάνει και πως δεν βλέπει αστέρια τύπου Γαιτάνη/Θοδωρίδη και λοιπών.
    Η μεγαλοφυία του ΣΥΡΙΖΑ στα εξωτερικά θέματα, ο Κ.Ήσυχος, τον παρέσυρε σε ταξίδι στην "μακάρι να γινόμαστε" Αργεντινή την περίοδο που (ξανά) ξέσπασαν ταραχές και λεηλασίες. Είναι και άτυχοι εκτός από παθολογικά ασόβαροι οι υπερασπιστές των καταληψιών της βίλα- Αμαλία.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Κώστας ΜΠ 24/12/2012 01:32:50

      :)

    • Γιώργος Π. avatar
      Γιώργος Π. @ Κώστας ΜΠ 24/12/2012 03:00:45

      Το πιο τραγικό φίλε Κώστα, είναι ότι 3 χρόνια ΜΟΛΙΣ(!) μετά την κυβέρνηση ΓΑΠ, η κοινωνία ετοιμάζεται να πέσει θύμα της ακόμη χειρότερης εκδοχής της.
      Δεν είναι όμως θέμα χρονολογίας, έχεις δίκιο βέβαια, αλλά φτώχεια, η ανεργία, είναι άμεσοι βιοτικοί σύμβουλοι και εκεί χάνεται η λογική δικαιολογημένα

  4. Προκόπιος avatar
    Προκόπιος 23/12/2012 23:33:48

    Όλα ξεκινούν από τον τρόπο της δικής του ανάβασης στα ύπατα αξιώματα της δημοκρατίας. λατρέυει το μπάχαλο,την κατάληψη την φασαρία. Δεν είναι πολύγλωσσος δεν διαβάζει σε βάθος κάτι είναι επιφανειακός ,κοινός λίγος. Τώρα θα βρίσκει μπροστά του τις βλακείες που εξεστόμισε κατά καιρούς. Το καλό είναι ότι τον τρόμαξε το πλιάτσικο. Λες και του την είχαν στημένη οι πλιατσικολόγοι!

  5. Προκόπιος avatar
    Προκόπιος 23/12/2012 23:33:49

    Όλα ξεκινούν από τον τρόπο της δικής του ανάβασης στα ύπατα αξιώματα της δημοκρατίας. λατρέυει το μπάχαλο,την κατάληψη την φασαρία. Δεν είναι πολύγλωσσος δεν διαβάζει σε βάθος κάτι είναι επιφανειακός ,κοινός λίγος. Τώρα θα βρίσκει μπροστά του τις βλακείες που εξεστόμισε κατά καιρούς. Το καλό είναι ότι τον τρόμαξε το πλιάτσικο. Λες και του την είχαν στημένη οι πλιατσικολόγοι!

  6. firiki2010 avatar
    firiki2010 23/12/2012 23:35:57

    Ο Τσίπρας μήτε γνώμη άλλαξε, μήτε κάτι τέτοιο θα ισχυριστεί μόλις επιστρέψει από Αργεντινή Βραζιλία. Θα πεί ότι οι χώρες αυτές σώθηκαν εκδιώκοντας τις βάρβαρες νεοφιλελεύθερες πολιτικές που επέβαλε το ΔΝΤ και ότι μας δίνουν το παράδειγμα και άνοιξαν δρόμους που κι εμείς πρέπει να ακολουθήσουμε και ότι η πορεία τους αποτελεί δικαίωση των απόψεων του.
    ΟΚ θα είναι ανακρίβειες, θα είναι πράγματα που δεν θα έχουν σχέση με την πραγματικότητα, θα είναι μια συνειδητή επίδειξη άγνοιας για το πόσο διαφορετική είναι η δικιά μας περίπτωση (για την ακρίβεια δεν έχει καμμία σχέση) αλλά πόσο σίγουροι είμαστε ότι το πόπολο ενδιαφέρεται για ... λεπτομέρειες. Δυστυχώς τα πάντα θα κριθούν από την επικοινωνιακή διαχείριση. Ο Τσίπρας και για τα περί Λατινικής Αμερικής μπούρδες έλεγε, λέει και θα συνεχίσει να λέει. Στην χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας οι μπούρδες πολλές φορές ... περνάνε. Μας συνέβη και πρόσφατα.

  7. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 23/12/2012 23:37:38

    Ένα παλαιότερο σχόλιό μου (26.02.2012), τό οποίο εξακολουθεί νά είναι επίκαιρο:

    Δείχνει η Αργεντινή τόν δρόμο στήν Ελλάδα;
    Πολλοί είναι οι ένθερμοι υποστηρικτές τής άτακτης χρεοκοπίας καί τής εισαγωγής τής νέας Δραχμής ώς εθνικού νομίσματος.
    Αλήθεια πώς είναι σήμερα η κατάσταση σέ αυτή τήν τεράστια σέ έκταση χώρα μέ τίς τεράστιες εκτάσεις, τήν πλούσια σέ πρώτες ύλες καί καούτσος καί μέ ένα πληθυσμό 40 εκατ. κατοίκων;
    Τίς τελευταίες εκλογές η πρόεδρος Κίρχνερ τίς κέρδισε μέ τό 54% τών ψήφων καί μέ σύνθημα παρόμοιο τού ΓΑΠ. Λεφτά υπάρχουν. Βίοι παράλληλοι;
    Στούς αναγνώστες παραθέτω τό παρακάτω αφιέρωμα τής: Die Presse.com σέ ελεύθερη απόδοση γιά πληρέστερη πληροφόρηση καί ασφαλέστερη εξαγωγή συμπερασμάτων.

    Σέ κάθε περίπτωση, τίς μεγάλες αποκρές, αποκρεύουν τό τυρί καί τής μπάμπως τό μ....ί. Καί τήν καθαρά Δευτέρα παίρνουν τά μ....ά αέρα. Καλές αποκριές σέ όλους.

    ARGENTINA:
    Μπουένος Άιρες. «Αγαπητοί πελάτες, πρέπει να κλείσουμε αυτό το κατάστημα, γιατί η έλλειψη εισαγόμενων προϊόντων καθιστά τήν επιχειρηματική δραστηριότητα αδύνατη». Από το 1935 η οικογένεια Espíndola πουλούσε ποδήλατα στα βόρεια του Μπουένος Άιρες καί από το τέλος Ιανουαρίου κρέμεται αυτή η ανακοίνωση έξω από την κλειδωμένη πόρτα του καταστήματος, στήν κομψή εμπορική οδό Avenida Libertador.
    Ζάντες, σέλες, κράνη βρίσκονται μεταξύ των περίπου 600 προϊόντων, τών οποίων η "αυτόματη έκδοση άδειας εισαγωγής" έχει αφαιρεθεί από τα μέσα του περασμένου έτους, που σε απλή γλώσσα σημαίνει, ότι δεν μπορούν πλέον να εισαχθούν. Η κυβέρνηση της Κριστίνα Φερνάντες ντε Κίρχνερ υποστηρἰζει ότι τα προϊόντα αυτά μπορούν να κατασκευασθούν από την εγχώρια βιομηχανία.

    Επειδή η βιομηχανία της Αργεντινής δεν μπορεί να αντιδράσει τόσο άμεσα, όλο καί περισσότερα προϊόντα γίνονται ελλειμματικά στήν χώρα τών 40 εκατομμυρίων κατοίκων. Σίδερα γιά σιδέρωμα, γάντια latex, ψυγεία λείπουν. Οι αγρότες δεν μπορούν να βρούν τα λάστιχα για τα τρακτέρ τους, τα οινοποιεία δεν έχουν βαρέλια, οδοντίατροι ψάχνουν ματαίως για ενεργά φαρμακευτικά συστατικά γιά τίς θεραπείες οδόντων και ζυμαρικά Italiana δεν επιτρέπονται νά εισαχθούν πλέον στη χώρα, στην οποία κάθε δεύτερη οικογένεια έχει ιταλική καταγωγή.

    Αρκετά υπουργεία και φορολογικές αρχές είναι υπεύθυνες για αυτές τις ενέργειες, οι οποίες σύμφωνα μέ την Υπουργό Βιομηχανίας Deborah Giorgi, θά προστατέψουν τήν εθνική οικονομία καί τίς θέσεις εργασίας από τήν πέρα τού Ατλαντικού κρίση. Στην πραγματικότητα όμως, αυτές οι ενέργειες επικεντρώνονται, ακόμα μιά φορά στήν αντιμετώπιση τού δύσκολου δημοσιονομικού προβλήματος.

    Η Αργεντινή πρέπει αναγκαστικά νά περισώσει το εμπορικό της πλεόνασμα: Τό 2011, σύμφωνα μέ κυβερνητικές ανακοινώσεις, τό πλεόνασμα περιορίσθηκε στά έντεκα δισεκατομμύρια δολάρια. Οι οικονομολόγοι αμφιβάλλουν ωστόσο, ότι το προηγούμενο έτος υπήρξε θετικό ισοζύγιο. Ωστόσο το εμπορικό ισοζύγιο πρέπει νά φαίνεται θετικό, επειδή η χώρα δέν παίρνει πίστωση από τις διεθνείς χρηματοπιστωτικές αγορές, μετά την πτώχευση του κράτους την Πρωτοχρονιά του 2002, την βάναυση περικοπή τού χρέους το 2005 και τήν συνεχή εμπλοκή τών διαπραγματεύσεων με τους πιστωτές τής χώρας.

    Οι συνεχώς αυξανόμενες τιμές των πρώτων υλών είχαν επιτρέψει στήν κυβέρνηση Κίρχνερ από το 2003 νά αυξήσει τήν εσωτερική κατανάλωση. Έτσι, οι κρατικές επιχορηγήσεις για την παραγωγή ενέργειας αυξήθηκαν μέσα σε λίγα χρόνια από τρία στά 75 δισ. δολάρια. Τον περασμένο Οκτώβριο, όταν οι επιδοτήσεις είχαν πιάσει οροφή, η Κριστίνα Κίρσνερ κέρδισε τήν επανεκλογή της με 54 τοις εκατό των ψήφων. Τώρα έφθασε καί γιά τήν Αργεντινή η ώρα τού λογαριασμού: Στο μέλλον θα πρέπει να πληρώσουν οι αργεντινοί τρεις έως τέσσερις φορές πιό ακριβά την ηλεκτρική ενέργεια, τό φυσικό αέριο και τό νερό. Το μετρό αυξήθηκε σχεδόν 127 τοις εκατό, τα λεωφορεία και τα τρένα να ακολουθούν αρχές Μαρτίου. Οι περικοπές των επιδοτήσεων θα πλήξουν την εθνική κατανάλωση και αυτό σέ καιρούς μειωμένων τιμών τών πρώτων υλών. Επειδή τον Ιανουάριο δέν έβρεξε καί η παραγωγή τών κύριων εξαγώγιμωμ προϊόντων καλαμποκιού και σόγιας αναμένεται καχεκτική, η κυβέρνηση αποφάσισε να ελέγξει τις εισαγωγές πιο αυστηρά. Από τις αρχές Φεβρουαρίου, όλοι οι εισαγωγείς θα πρέπει τώρα να υποβάλουν στίς φορολογικές αρχές "υπεύθυνες δηλώσεις προϊόντων εισαγωγής". Ο τρόμος τών εισαγωγέων είναι ο υπουργός Εσωτερικού Εμπορίου Guillermo Moreno, ο οποίος απαιτεί από όλους τους εισαγωγείς λεπτομερείς καταστάσεις, υπογραμένες όλες από τον Διευθυντή κάθε εισαγωγικής εταιρείας.

    Αυτό πού ο διευθυντής της φορολογικής αρχής με κάθε σοβαρότητα ως «απλοποίηση» των διατυπώσεων διατυμπάνισε, αποτελεί ένα "σημαντικό εμπόδιο για τίς εισαγωγές", όπως έγραψε ο αυστριακός Επίτροπος Εμπορίου Josef Hofer στην ιστοσελίδα του Εμπορικού Επιμελητηρίου, όταν το μέτρο ανακοινώθηκε τον Ιανουάριο. Αυτό έχει επιβεβαιωθεί καί από τήν απόρριψη τού 15 έως 20 τοις εκατό όλων των υποβληθέντων αιτήσεων εισαγωγής στίς αρχές τού μήνα, συνήθως με τυπικά κριτήρια, όπως φορολογικές οφειλές του εισαγωγέα. Σέ κάθε περίπτωση τα εμπόδια στις εισαγωγές δέν περιορίζονται μόνο στα είδη πολυτελείας, όπως το ζαμπόν Πάρμας ή κούκλες Barbie. Η βιομηχανία επίσης πρέπει να ανησυχεί για τόν περιορισμό τών μέσων παραγωγής της.

    Σε μια τύπου «πολεμική οικονομία» θα πρέπει να προσαρμοστούν οι επιχειρήσεις κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους, απειλεί ο Υφυπουργός Moreno τους επιχειρηματίες, όπως αναφέρουν τά μέσα ενημέρωσης. Γιατί το δεύτερο εξάμηνο του έτους παραδοσιακά δεν εισέρχονται τόσα δολαρια στην πάμπα, όπως κατά τούς ισχυρούς εξαγωγικούς μήνες από Μάρτιο έως Μάιο.

    Ο τύπος τής «πολεμική οικονομία» ρίχνει ήδη τη σκιά του. Το εργοστάσιο μοτοσικλετών της Honda στη Σάντα Φε αναφέρει μείωση παραγωγής, λόγω εξαρτημάτων που λείπουν, η Procter & Gamble αυτή την εβδομάδα θα παράξει 40 τοις εκατό λιγότερες πάνες, επειδή υπάρχει έλλειψη πολτού και η ποδοσφαιρική ομάδα Ρίβερ Πλέιτ χρειάζεται ένα νέο χορηγό γιά τά μπλουζάκια τών ποδοσφαιριστών της. Η Tramontina, ο μεγαλύτερος παραγωγός της Νότιας Αμερικής μαχαιριών και κουζινικών σκευών, αποφάσισε, μετά τό κρατικό φρένο στίς εισαγωγές, νά αποσυρθεί τον Απρίλιο από τήν δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της ηπείρου.

    Μπουένος Άιρες. «Αγαπητοί πελάτες, πρέπει να κλείσουμε αυτό το κατάστημα, γιατί η έλλειψη εισαγόμενων προϊόντων καθιστά τήν επιχειρηματική δραστηριότητα αδύνατη». Από το 1935 η οικογένεια Espíndola πουλούσε ποδήλατα στα βόρεια του Μπουένος Άιρες καί από το τέλος Ιανουαρίου κρέμεται αυτή η ανακοίνωση έξω από την κλειδωμένη πόρτα του καταστήματος, στήν κομψή εμπορική οδό Avenida Libertador.
    Ζάντες, σέλες, κράνη βρίσκονται μεταξύ των περίπου 600 προϊόντων, τών οποίων η "αυτόματη έκδοση άδειας εισαγωγής" έχει αφαιρεθεί από τα μέσα του περασμένου έτους, που σε απλή γλώσσα σημαίνει, ότι δεν μπορούν πλέον να εισαχθούν. Η κυβέρνηση της Κριστίνα Φερνάντες ντε Κίρχνερ υποστηρἰζει ότι τα προϊόντα αυτά μπορούν να κατασκευασθούν από την εγχώρια βιομηχανία.

    Επειδή η βιομηχανία της Αργεντινής δεν μπορεί να αντιδράσει τόσο άμεσα, όλο καί περισσότερα προϊόντα γίνονται ελλειμματικά στήν χώρα τών 40 εκατομμυρίων κατοίκων. Σίδερα γιά σιδέρωμα, γάντια latex, ψυγεία λείπουν. Οι αγρότες δεν μπορούν να βρούν τα λάστιχα για τα τρακτέρ τους, τα οινοποιεία δεν έχουν βαρέλια, οδοντίατροι ψάχνουν ματαίως για ενεργά φαρμακευτικά συστατικά γιά τίς θεραπείες οδόντων και ζυμαρικά Italiana δεν επιτρέπονται νά εισαχθούν πλέον στη χώρα, στην οποία κάθε δεύτερη οικογένεια έχει ιταλική καταγωγή.

    Αρκετά υπουργεία και φορολογικές αρχές είναι υπεύθυνες για αυτές τις ενέργειες, οι οποίες σύμφωνα μέ την Υπουργό Βιομηχανίας Deborah Giorgi, θά προστατέψουν τήν εθνική οικονομία καί τίς θέσεις εργασίας από τήν πέρα τού Ατλαντικού κρίση. Στην πραγματικότητα όμως, αυτές οι ενέργειες επικεντρώνονται, ακόμα μιά φορά στήν αντιμετώπιση τού δύσκολου δημοσιονομικού προβλήματος.

    Η Αργεντινή πρέπει αναγκαστικά νά περισώσει το εμπορικό της πλεόνασμα: Τό 2011, σύμφωνα μέ κυβερνητικές ανακοινώσεις, τό πλεόνασμα περιορίσθηκε στά έντεκα δισεκατομμύρια δολάρια. Οι οικονομολόγοι αμφιβάλλουν ωστόσο, ότι το προηγούμενο έτος υπήρξε θετικό ισοζύγιο. Ωστόσο το εμπορικό ισοζύγιο πρέπει νά φαίνεται θετικό, επειδή η χώρα δέν παίρνει πίστωση από τις διεθνείς χρηματοπιστωτικές αγορές, μετά την πτώχευση του κράτους την Πρωτοχρονιά του 2002, την βάναυση περικοπή τού χρέους το 2005 και τήν συνεχή εμπλοκή τών διαπραγματεύσεων με τους πιστωτές τής χώρας.

    Οι συνεχώς αυξανόμενες τιμές των πρώτων υλών είχαν επιτρέψει στήν κυβέρνηση Κίρχνερ από το 2003 νά αυξήσει τήν εσωτερική κατανάλωση. Έτσι, οι κρατικές επιχορηγήσεις για την παραγωγή ενέργειας αυξήθηκαν μέσα σε λίγα χρόνια από τρία στά 75 δισ. δολάρια. Τον περασμένο Οκτώβριο, όταν οι επιδοτήσεις είχαν πιάσει οροφή, η Κριστίνα Κίρσνερ κέρδισε τήν επανεκλογή της με 54 τοις εκατό των ψήφων. Τώρα έφθασε καί γιά τήν Αργεντινή η ώρα τού λογαριασμού: Στο μέλλον θα πρέπει να πληρώσουν οι αργεντινοί τρεις έως τέσσερις φορές πιό ακριβά την ηλεκτρική ενέργεια, τό φυσικό αέριο και τό νερό. Το μετρό αυξήθηκε σχεδόν 127 τοις εκατό, τα λεωφορεία και τα τρένα να ακολουθούν αρχές Μαρτίου. Οι περικοπές των επιδοτήσεων θα πλήξουν την εθνική κατανάλωση και αυτό σέ καιρούς μειωμένων τιμών τών πρώτων υλών. Επειδή τον Ιανουάριο δέν έβρεξε καί η παραγωγή τών κύριων εξαγώγιμωμ προϊόντων καλαμποκιού και σόγιας αναμένεται καχεκτική, η κυβέρνηση αποφάσισε να ελέγξει τις εισαγωγές πιο αυστηρά. Από τις αρχές Φεβρουαρίου, όλοι οι εισαγωγείς θα πρέπει τώρα να υποβάλουν στίς φορολογικές αρχές "υπεύθυνες δηλώσεις προϊόντων εισαγωγής". Ο τρόμος τών εισαγωγέων είναι ο υπουργός Εσωτερικού Εμπορίου Guillermo Moreno, ο οποίος απαιτεί από όλους τους εισαγωγείς λεπτομερείς καταστάσεις, υπογραμένες όλες από τον Διευθυντή κάθε εισαγωγικής εταιρείας.

    Αυτό πού ο διευθυντής της φορολογικής αρχής με κάθε σοβαρότητα ως «απλοποίηση» των διατυπώσεων διατυμπάνισε, αποτελεί ένα "σημαντικό εμπόδιο για τίς εισαγωγές", όπως έγραψε ο αυστριακός Επίτροπος Εμπορίου Josef Hofer στην ιστοσελίδα του Εμπορικού Επιμελητηρίου, όταν το μέτρο ανακοινώθηκε τον Ιανουάριο. Αυτό έχει επιβεβαιωθεί καί από τήν απόρριψη τού 15 έως 20 τοις εκατό όλων των υποβληθέντων αιτήσεων εισαγωγής στίς αρχές τού μήνα, συνήθως με τυπικά κριτήρια, όπως φορολογικές οφειλές του εισαγωγέα. Σέ κάθε περίπτωση τα εμπόδια στις εισαγωγές δέν περιορίζονται μόνο στα είδη πολυτελείας, όπως το ζαμπόν Πάρμας ή κούκλες Barbie. Η βιομηχανία επίσης πρέπει να ανησυχεί για τόν περιορισμό τών μέσων παραγωγής της.

    Σε μια τύπου «πολεμική οικονομία» θα πρέπει να προσαρμοστούν οι επιχειρήσεις κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους, απειλεί ο Υφυπουργός Moreno τους επιχειρηματίες, όπως αναφέρουν τά μέσα ενημέρωσης. Γιατί το δεύτερο εξάμηνο του έτους παραδοσιακά δεν εισέρχονται τόσα δολαρια στην πάμπα, όπως κατά τούς ισχυρούς εξαγωγικούς μήνες από Μάρτιο έως Μάιο.

    Ο τύπος τής «πολεμική οικονομία» ρίχνει ήδη τη σκιά του. Το εργοστάσιο μοτοσικλετών της Honda στη Σάντα Φε αναφέρει μείωση παραγωγής, λόγω εξαρτημάτων που λείπουν, η Procter & Gamble αυτή την εβδομάδα θα παράξει 40 τοις εκατό λιγότερες πάνες, επειδή υπάρχει έλλειψη πολτού και η ποδοσφαιρική ομάδα Ρίβερ Πλέιτ χρειάζεται ένα νέο χορηγό γιά τά μπλουζάκια τών ποδοσφαιριστών της. Η Tramontina, ο μεγαλύτερος παραγωγός της Νότιας Αμερικής μαχαιριών και κουζινικών σκευών, αποφάσισε, μετά τό κρατικό φρένο στίς εισαγωγές, νά αποσυρθεί τον Απρίλιο από τήν δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της ηπείρου.

    Ελεύθερη απόδοση από τήν: Die Presse.com

    • Samurai avatar
      Samurai @ Ιαπετός 24/12/2012 04:20:06

      Εύγε Ιαπετέ !
      Με πολύ λίγα λόγια τα είπες όλα !

    • sunra avatar
      sunra @ Ιαπετός 24/12/2012 09:32:30

      Δεν χρειάζεται να είσαι σοφός για να καταλάβεις οτι το δρόμο για την Ελλάδα και όλα τα PIIGS (κοινή γαρ η μοίρα), δεν τον δείχνει η Αργεντινή που είναι Λατινική Αμερική αλλα απλούστατα η ΙΣΛΑΝΔΙΑ που είναι Ευρώπη. Μετά απο ενα χρόνο ύφεσης πέρασε στην ανάπτυξη και αναβαθμίστηκε απο τους "οίκους" στην κατηγορία "επενδύστε".
      Βεβαίως είχε προγηθεί καταδίκη του Πρωθυπουργού και των υπουργών της κυβέρνησης που οδήγησαν τη χώρα στη χρεωκοπία και επικήρυξη μέσω interpol όσων υπουργών διέφυγαν στο εξωτερικό. Δημιουργήθηκε δε νέο Σύνταγμα με συμμετοχή ΟΛΩΝ των πολιτών μέσω internet.
      Y.Γ. Aκόμα και η περιγραφή της Αργεντινής που κάνεις αγαπητέ Ιαπετέ, για τους 1.500.000 Ελληνες ανέργους και τους 3000+ Ελληνες αυτοκτονήσαντες μοιάζει Παράδεισος...

      • tarzan avatar
        tarzan @ sunra 24/12/2012 10:43:28

        η ισλανδια δεν πτωχευσε το κρατος ...το προβλημα ηταν με τις τραπεζες και τις καταθεσεις ,εξαλλου εχει δικο της νομισμα ,αλλο πραγμα .

        • sunra avatar
          sunra @ tarzan 24/12/2012 16:44:28

          Ξέρεις κάποιο κράτος που να μην ωφείλεται η πτώχευσή του στις τράπεζες?

        • sunra avatar
          sunra @ tarzan 24/12/2012 16:48:39

          Αν ο Καραμανλης δεν θυσίαζε τα τελευταία 28 δις του κράτους για να σώσει τις τράπεζες που είχαν γεμίσει τοξικά όλα τα Βαλκάνια θάταν ακόμα Πρωθυπουργός.

          • ΑΜΟΡΓΟΣ avatar
            ΑΜΟΡΓΟΣ @ sunra 25/12/2012 10:24:18

            ΠΕΣ ΜΑΣ ΤΙ ΠΙΝΕΙΣ

        • Ο Θείος avatar
          Ο Θείος @ tarzan 25/12/2012 13:31:45

          Επίσης η Ιρλανδία και η Κύπρος δεν πτώχευσαν δημοσιονομικά, αλλά έχουν χρεωκοπημένες τράπεζες. Και είναι σε μνημόνια, όπως Πορτογαλία και Ελλάδα.
          Ωστόσο καμμία σχέση Ιρλανδίας και Κύπρου με Ισλανδία, αφού οι 2 πρώτες είναι μέλη της ΕΕ και της Ευρωζώνης, ενώ η Ισλανδία δεν είναι. Είναι θεσμικά ότι και η ...Αργεντινή.
          Μπερδεύετε κράτη που ανήκουν στην Ευρωζώνη και κράτη που δεν ανήκουν.

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ sunra 25/12/2012 13:27:31

        H Ισλανδία δεν ανήκει καν στην ΕΕ (πόσο μάλλον στο κοινό νόμισμα).
        Ως προς την ένταξη σε ενωσιακούς θεσμούς είναι ότι και η Ουκρανία σε μικρογραφία. Απλώς ...το σκέφτεται για το μέλλον.
        Πάψτε λοιπόν να την αναφέρετε ως παραπλανητικό παράδειγμα για τα PIIG(C)S. PIIG(C)S σημαίνει Ευρωζώνη.

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ Ιαπετός 24/12/2012 14:19:06

      Πολύ διαφωτιστικό κείμενο.

  8. νικ avatar
    νικ 24/12/2012 00:42:07

    ...η αργεντινη για να ειναι οτι ειναι σημερα...περασε πρωτα απο το σταδιο οι κατοικοι της να τρωνε ποντικους,ναι ποντικους,......!!!....αν επιθυμουν καποιοι την αργεντινη ως παραδειγμα,ας προτεινουν και τις προδιαγραφες των ποντικομαγειριων που θα φερουν (,,,,το ποντικομαγειρεμα αναφερεται σε ανταποκριση τουle monde της εποχης εκεινης)

  9. Νικόλας avatar
    Νικόλας 24/12/2012 01:32:41

    Όπως και να έχει, αν και διαφωνώ με πολλά από όσα λέει ο ΣΥΡΙΖΑ και είμαι ευτυχισμένος που βγήκε ο Σαμαράς και όχι ο Τσίπρας, είναι αλήθεια ότι ο κίνδυνος της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ επηρέασε θετικά υπέρ της Ελλάδας τη στάση των Ευρωπαίων. Όποιος δεν κατάλαβε τι είπα ας ρωτήσει να του εξηγήσω.

    • sunra avatar
      sunra @ Νικόλας 24/12/2012 10:05:18

      Πέστα Χρυσόστομε! Μόνο ο φόβος της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να αναγκάσει τους ΓερμανοΤραπεζίτες να σταματήσουν το άρμεγμα του Νότου...Οχι μόνο δεν θα μας βγάλουν απο το Ευρώ , αλλά απεναντίας εκτιμώ οτι η Μέρκελ και όλη η νεοφιλελεύθερη νομενκλατούρα των Ευρωπαίων ηγετών, θα μας κρατήσει με κάθε τρόπο μέσα στο Ευρώ, όλα τα PIIGS, και κάθε χρόνο θα μας ζητάει νέα μέτρα. Θα μας παίρνει το Πραγματικό χρήμα και θα μας δίνει “εικονικό” με καθυστέρηση, μέχρι να σκάσει το επόμενο ομόλογό μας, την επόμενη δόση. Αυτό θα συνεχιστεί μεχρι και άν ξεσπάσει επανάσταση στο Νότο. Ή μέχρι να θεωρήσουν οι Υπερ-τραπεζίτες οτι αποκαταστάθηκε η ισορροπία στην χαώδη αναλογία πραγματικού/ εικονικού χρήματος. Σε 5,10,20 χρόνια, ή και ποτέ αν ΕΘΙΣΤΟΥΜΕ σ’ αυτόν τον τρόπο ζωής. Αλλωστε όταν οι επόμενοι δεν θα έχουν ποτέ γνωρίσει μισθό 2000 και θα βλέπουν όλους τους γύρω τους να τα φέρνουν βόλτα με 400 ευρώ, θα το συνηθίσουν. Οι ισοβίτες τελικά συνηθίζουν το κελλί τους, μην σου κάνει εντύπωση…
      Αυτό το μέλλον μας ετοιμάζουν οι Γερμανοί και το "πείραμα Ελλάς" τους έπεισε οτι αντέχουμε πολλά μαρτύρια ακόμα...Χωρίς αντίδραση, δεν υπάρχει δράση. Τίποτε δεν θα μας χαριστεί επειδή θα δείξουμε καλή διαγωγή...

    • BLACK QUEEN IN STORM avatar
      BLACK QUEEN IN STORM @ Νικόλας 24/12/2012 12:26:26

      ΚΑΙ καταλάβαμε ΚΑΙ συμφωνούμε ΚΑΙ μακάρι να ''παίζανε'' Σαμαράς-Τσίπρας ακόμη περισσότερο με αυτή την προς τους τοκογλύφους ''απειλή''...

  10. Γιώργος Π. avatar
    Γιώργος Π. 24/12/2012 02:56:04

    Χρόνια πολλά, καλά Χριστούγεννα σε όλους.

    Αναρωτιόμουν, με αφορμή τα αποτελέσματα δημοσκόπησης, πως είναι δυνατόν να είμαστε τόσο έρμαια της συνομωσιολογίας του ενός και του άλλου.
    Προσωπικά δεν εκτιμώ κανένα από τα κοινοβουλευτικά κόμματα για διαφορετικούς λόγους, που μου προκαλούν αδιαφορία ειδικά η δημ.αρ.

    Αλλά είναι δυνατόν να υπάρχουν άνθρωποι που πραγματικά πιστεύουν ότι οι ανεξ. έλληνες, έχουν πέσει θύματα μιας συνομωσίας επειδή δεν τους θέλει το πολιτικό κατεστημένο;

    Επειδή μου αρέσει να ενημερώνομαι, η σπίθα των αποχωρήσεων είχε ανάψει μήνες πριν με μια γυναίκα που παραιτήθηκε από τα κομματικά όργανα επικαλούμενη συνθήκες παλαιοκομματισμού και είχε δημοσιεύσει επιστολή γι' αυτό.
    Από την άλλη, όλη η ιστορία με το non paper, μόνο εφεύρημα δεν είναι και αυτό φάνηκε από την πρώτη στιγμή.
    Για βαλσαμωμένο μπορούν να κατηγορήσουν τον ΠτΔ, για κάποιον που ζει σε ένα Μέγαρο, οχυρωμένο πίσω από τυπολατρείες και μηχανιστικές κινήσεις, που δεν έχει να κομίσει κάτι το ουσιαστικό μπορούν να πουν.
    Σιγά όμως μην κάθισε να ...στήσει την ιστορία με το μη πρωτοκολλημένο έγγραφο, αστεία πράγματα.
    Ή μήπως χρειάζεται τρομερή ευφυΐα για να αντιληφθεί κανείς ότι το κόμμα Καμμένου λειτουργούσε συστηματικότατα με όρους πασοκ-δημάρ από την ανάποδη, δηλαδή ως πατερίτσα μιας ενδεχόμενης κυβέρνησης συνεργασίας με επικεφαλής τον σύριζα;
    Από την άλλη αναρωτιέμαι, αν υπάρχει κανείς να παρακολουθήσει το κανάλι της βουλής και τις σχετικές συνεδριάσεις...
    Εκεί που διεξάγεται μια συζήτηση για κάποιο θέμα, πέρα από τους τεχνοκράτες των επιτροπών που αποτελούν όαση στην έρημο και ελάχιστους συνειδητοποιημένους βουλευτές, οι υπόλοιποι συνεχίζουν με φληναφήματα και ανέξοδες ρητορείες.
    Ε..., όταν αρχίζει τη κασέτα βουλευτής σύριζα (με εξαίρεση τη Κωνσταντοπούλου που είναι ενημερωμένη-όσο και αν διαφωνεί κανείς μαζί της) και των αν.ελλ, πραγματικά αισθάνομαι ότι ή δεν υπάρχει ιδέα για το αντικείμενο συζήτησης, ή ότι θολώνουν τα νερά για να μην εισχωρήσουν στην ουσία του ζητήματος ή και τα δύο τελικά.

    Με θεατρινισμούς, παραστάσεις, δημαγωγία δεν φεύγει κανένα μνημόνιο.
    Και γενικά με οπαδιλίκια υπέρ ή κατά του μνημονίου, που αποπροσανατολίζουν από την ουσία των προβλημάτων μας, που εδώ που φτάσαμε πρέπει να αντιμετωπιστούν μεθοδικά και με σοβαρότητα, ειδάλλως δεν οδηγούμαστε πουθενά.

    Ας σταματήσουν μια φορά σε σύριζα και ανεξ.ελλ αυτό το "βιολί" με τις συνομωσίες και ας δουν γιατί σε συνθήκες κοινωνικής αποκτήνωσης, ραγδαίας φτωχοποίησης, διάρρηξης της κοινωνικής συνοχής, αντί να απολαμβάνουν ποσοστά Τσαουσέσκου, ισοβαδίζουν χαροπαλεύοντας με το θεωρητικα αντίπαλο δέος.
    Δεν τους θέλει απλά η κοινωνία, δεν είναι ούτε καν στραβοί ανάμεσα στους μονόφθαλμους.
    Δεν εμπνέουν οι πολιτικές τους επιλογές καμία εμπιστοσύνη...
    Τόσο απλά!

  11. Καλλιπολίτης avatar
    Καλλιπολίτης 24/12/2012 04:51:18

    Έχω παει Αργεντινή 3 φορές οπου έχω συγγενείς Ελληνες Cordoba και Buenos Aires...δεν φαντάζεστε τι γίνεται με τη Χρεωκοπια αν δεν υπάρξει στρατιωτικός νόμος...αυτο μου είπαν...χάος τρελο αυτο που ήθελε ο Τσιπρας...και όταν είδε....φοβήθηκε...γιατι όταν γυρίσει θα κάνει τα πάντα να παει το 5% ώστε να μη κυβερνήσει

  12. Μικρασιάτης avatar
    Μικρασιάτης 24/12/2012 05:08:26

    Για γελια ειναι ο μικρος Αλεξ. Και μαζι του γελοιποιουνται κι οσοι σοβαροι εχουν μενει στο κομμα του...
    (κριμα που δεν συνεργαζονται με τον/την ανταρΣΙΑ, θα ηταν πιο ...πληρης η παραταξη )

  13. BLACKQUEEN avatar
    BLACKQUEEN 24/12/2012 08:33:42

    '' Προσωπικά δεν εκτιμώ κανένα από τα κοινοβουλευτικά κόμματα για διαφορετικούς λόγους, που μου προκαλούν αδιαφορία ειδικά η δημ.αρ.''
    ''Με θεατρινισμούς, παραστάσεις, δημαγωγία δεν φεύγει κανένα μνημόνιο.
    Και γενικά με οπαδιλίκια υπέρ ή κατά του μνημονίου, που αποπροσανατολίζουν από την ουσία των προβλημάτων μας, που εδώ που φτάσαμε πρέπει να αντιμετωπιστούν μεθοδικά και με σοβαρότητα, ειδάλλως δεν οδηγούμαστε πουθενά.''

    :-) Χρόνια Πολλά και καλά Χριστούγεννα και σ΄εσάς.

    • Γιώργος Π. avatar
      Γιώργος Π. @ BLACKQUEEN 24/12/2012 09:29:27

      Χρόνια πολλά Μαύρη Βασίλισσα!

  14. stam avatar
    stam 24/12/2012 12:29:14

    http://mondediplo.com/2002/09/13argentina

  15. kostas.k. avatar
    kostas.k. 24/12/2012 13:30:07

    πάλι καλά που λέει κανένα "λογικό" κι ο Τσίπρας και αναβάλλονται οι κρεμάλες σας, σύντροφοι πασοκονουδου...

  16. Μανιάτης avatar
    Μανιάτης 24/12/2012 14:17:40

    Οι περιπλανήσεις των πολιτικών δυνάμεων προς αναζήτηση....ιδεών και λύσεων δείχνει πόσο ανέτοιμοι κι αδιάβαστοι όλοι τους ήταν και είναι για τα τεκταινόμενα διεθνώς.

    ¨Όταν αρχές της προηγούμενης δεκαετίας η Γερμανία υπό του Σοσιαλδημοκράτες και στη συνέχεια με την συγκυβέρνηση με τους Χριστιανοδημοκράτες έπαιρναν δραστικά μέτρα στο πρότυπο των κρατών της Σκανδιναβίας, για να προσαρμόσουν την οικονομία τους στις νέες διεθνώς συνθήκες, οι πολιτικές δυνάμεις αρμένιζαν στο Αιγαίο σαν μεθυσμένες πόρνες.

    Οι οικονομικές ελίτ άρμεγαν απ΄ όλες τις τρύπες το Έθνος και τα παπαγαλάκια τους όλων των κομματικών παρατάξεων πιπίλιζαν αερολογίες και κενολογίες περί φιλελευθερισμού, νεοφιλελευθερισμού και σοσιαλισμού.

    Ακόμη και σήμερα κανένας δεν έχει την πυγμή έντιμα να μιλήσει και να πράξει. Μισόλογα, τακτικισμοί, και μικροπαιγνίδια σαν σε παιδική χαρά.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Μανιάτης 24/12/2012 16:41:00

      Πέστα Χρυσόστομε Μανιάτη!
      Πολιτικοί και πολιτικές παρατάξεις που μας έπνιξαν επί δεκαετίες στην νεοφιλελεύθερη και "σοσιαλιστική" λίγδα τους, παίζουν τώρα επί 4 χρόνια στην πλάτη μας την "κολοκυθιά" και τη "Χιονάτη με τους οι Επτά Νάνους":
      "Καθρέφτη καθρεφτάκι μου, ποιά είναι πιό όμορφη πόλη, το Μπουένος Άιρες ή η ...Στουτγκάρδη";
      Καιρός να τους πούμε "ούστ"...

      • Μανιάτης avatar
        Μανιάτης @ Ο Θείος 24/12/2012 19:43:19

        Θείε, γι αυτό έχουμε τα φαινόμενα βίας και φαίνεται κάποιοι τα υποδαυλίζουν.

    • dim avatar
      dim @ Μανιάτης 24/12/2012 18:27:14

      Θα διαφωνήσω ως προς το ότι δεν γνώριζαν οι κυβερνήσεις... Αν παρατηρήσεις προσεκτικά όλες τις περιόδους διακυβέρνησης αυτού του τόπου, υπήρξαν περίοδοι που οι κυβερνώντες επιχείρησαν να "πράξουν το σωστό", αλλά λύγισαν τελικά υπό τη πίεση των "πελατών" της κομματικής βάσης, της πάντα μηδενιστικής αντιπολίτευσης της Αριστεράς, και του ΠΑΣΟΚ, των συνδικαλιστών και του αμέσως καταλογισθέντος «πολιτκού κόστους»

      Συγκεκριμένα:

      Περίοδος Διακυβέρνησης Ανδρέα Παπανδρέου 1981-1989: Ακόμα και σε αυτή τη περίοδο, τη καταστροφική όπως αποδεικνύεται τώρα για τις επόμενες γενιές (δηλαδή εμάς), υπήρξει η «αναλαμπή» της εξυγίανσης των οικονομικών επί υπουργείας Σημίτη, αλλά γρήγορα εγκαταλήφθηκε και υιοθετήθηκε το περίφημο «Τσοβόλα, δώστα όλα»

      Περίοδος Διακυβέρνησης Κων/νου Μητσοτάκη 1990 – 1993: Σαφής πρόθεση εφαρμογής μεταρρυθμίσεων και αποκρατικοποιήσεων που όμως έβρισκαν σθεναρή αντίδραση από τα συνδικάτα και το λαϊκισμό του ΠΑΣΟΚ, πράγμα που απέδωσε για το ΠΑΣΟΚ τελικά αφού έδωσε ξανά στο ταλαιπωρημένο και εξασθενημένο από τις περιπέτειες της υγέιας του Παπανδρέου ξανά ποσοστά του 47% !! (δε φταίει ο Παπανδρέου, ο λαός φταίει όταν δίνει τέτοια ποσοστά)

      Περίοδος Διακυβέρνησης Κώστα Σημίτη 1996 - 2004: Όταν πήγε να γίνει κάτι σωστό επί Γιαννίτση πέσανε όλοι να τον φάνε με τα γνωστά «Κάτω τα χέρια από το ασφαλιστικό», κλασική κοντόφθαλμη προσέγγιση όλων των αριστερών και των συνδικαλιστών που δεν μπορούσαν ποτέ να δουν πέρα από τη μύτη τους...

      Περίοδος Διακυβέρνησης Κώστα Καραμανλή 2004 – 2009: Όταν είδε τη κρίση το 2008 και συγκαλεσε συσκέψεις πολιτικών αρχηγών για ένα μίνιμουμ συναίνεσης ώστε να πραγματοποιηθούν χωρίς κοινωνικές εντάσεις μεταρρυθμίσεις και παγωμα μισθών και συντάξεων, ο ΓΑΠ του γύρισε τη πλάτη, βάζοντας πάνω από το εθνικό συμφέρον, το προσωπικό του συμφέρον, αφού έβλεπε ότι τάζοντας το περίφημο «Λεφτά υπάρχουν» θα εξασφάλιζε έτσι κι αλλιώς και εκβιαστικά το αργότερο μέχρι το Μάρτιο του 2010 την εξουσία μέσω εκλογών που θα προκαλούσε με αφορμή την Εκλογή ΠτΔ...

      Αυτό στην ουσία ήταν και το μεγαλύτερο έγκλημα στη μεταπολιτευτική πορεία της χώρας, αφού με την άρνηση του να συναινέσει στη πρόσκληση Καραμανλή και μετά βάζοντας στη κρισιμότερη στιγμή της σύγχρονης Ιστορίας της χώρας μας Υπουργό Οικονομικών έναν άσχετο, άπειρο και ανεπαρκέστατο τύπο όνόματι Παπακωνσταντίνου, μας οδήγησε εκτός αγορών και στα δίχτυα του ΔΝΤ...

      • Μανιάτης avatar
        Μανιάτης @ dim 24/12/2012 19:30:37

        Dim,

        Ναι, έτσι είναι.
        Ανήκω σε εκείνους που τριάκις ατυχώς επίστεψαν!
        Τη μία με το Μητσοτάκη, μετά με τον Σημίτη - είχα το 1996 συντάξει ένα κείμενο "Γιατί πρέπει να πετύχει η κυβέρνηση Σημίτη" - κι από τη ΝΔ κι από τον τότε Συνασπισμό πολλοί συμφωνούσαν με τις θέσεις του κειμένου.
        Την τρίτη με τον Κώστα Καραμανλή.

        Και βέβαια γνώριζαν.
        Και για τον λόγο αυτό προκύπτει μέγιστο ηθικό ζήτημα.

        Στο σχόλιο μου ήθελα να καυτηριάσω τις συμπεριφορές αυτών όλων μετά τις εκλογές του 2009.
        Εκτιμώ πως τόσο στην Ελλάδα όσο και διρθνώς οι πολιτικές ελίτ δεν είχαν επαρκείς γνώσεις ΑΛΛΑ και βούληση για την αντιμετώπιση του διεθνούς τραπεζοπιστωτικού συστήματος, δηλ. των λεγομένων Αγορών.
        Επιπλέον, εκτιμώ ότι οι γνωστές θεωρίες και σχολές της οικονομικής επιστήμης δεν αρκούν, ειδικά όταν αυτές προσεγγίζονται θρησκευτικά, όπως ο κεϋνσιανισμός από τους οπαδούς της ανάπτυξης μέσω της κατανάλωσης.

    • sunra avatar
      sunra @ Μανιάτης 24/12/2012 19:13:40

      Aφου τα αφεντικά μας, οι ΗΠΑ, έκαναν το ίδιο, πως θα γινόμασταν εμείς Σκανδιναβοί σαν τους Σουηδούς και να μέναμε απο τοτε εκτος Ευρώ ώστε να μην βρεθούμε μπλοκαρισμένοι στην κρίση?
      Η μήπως νομόζεις οτι δεν ξεκίνησε από Αγγλία-ΗΠΑ η κρίση?
      Θέλαμε κι εμείς Θατσερισμό και Ρηγκανόμικς βλέπεις και ξεπουλήσαμε πρώτη και καλύτερη την Τράπεζα Ελλάδος και την Εθνική πιστεύοντας οτι οι Τραπεζίτες θα μας δανείζουν αιωνίως...

      • Μανιάτης avatar
        Μανιάτης @ sunra 24/12/2012 19:41:02

        Οι Σκανδιναβοί ακολουθούν σκληρή νεοφιλελεύθερη πολιτική, συστηματική μείωση του Κράτους Πρόνοιας, σταθερή πολιτική διεύρυνση των εισοδηματικών ανισοτήτων, απελευθέρωση των εργασιακών σχέσεων, μείωση του δημοσίου τομέα που συνοδεύονται με απολύσεις και γενικά σκληρή πίστη στην δημοσιονομική αρχή ότι δεν επιτρέπεται παροχή δημοσίων υπηρεσιών με δανεισμό.
        Το όλο οικοδόμημα πρέπει να είναι σε συνάρτηση με την παραγόμενη υπεραξία.

        Ως προς το νόμισμα. Η Φινλανδία είναι στο ευρώ.
        Μήπως το ευρώ είναι και ζήτημα αμυντικής πολιτικής και ασφάλειας για κράτη σε ευαίσθητες περιοχές της ΕΕ;

        • sunra avatar
          sunra @ Μανιάτης 25/12/2012 14:43:35

          Ναι αλλα οι Σανδιναθοί είναι και 70 χρόνια πιο μπροστά απο εμαάς σε κοινωνικοπολιτικοοικονομικομωρφωτική εξέλιξη αγαπητέ Μανιάτη. Οπότε κάθε σύγκριση μαζί τους είναι τουλάχιστο ατυχής...

  17. Tsaros avatar
    Tsaros 24/12/2012 21:41:00

    Τότε λοιπόν ο κ. Τσίπρας είχε σχεδόν ευχηθεί να γίνουμε Αργεντινή, τώρα γιατί άλλαξε γνώμη;

    Δεν άλλαξε γνώμη. Απλά παρουσιάζετε όσα είπε τότε και τώρα όπως θέλετε για να το εμφανίσετε έτσι.

    Ορίστε τι είπε τότε:

    «Μακάρι να είχαμε γίνει Αργεντινή, όπως είχατε πει. Πέρασαν δυσκολίες, αλλά κατάφεραν να σταθούν με αξιοπρέπεια στα πόδια τους.»

    και τώρα:

    «Αυτό που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον από την εμπειρία της Αργεντινής – με τις ομοιότητες αλλά και τις μεγάλες διαφορές από την περίπτωση της Ελλάδας – είναι να δούμε τι πρέπει να κάνουμε προκειμένου να αποφύγουμε τη δραματική εμπειρία της χρεοκοπίας, στην οποία οδήγησε τη χώρα η κυβέρνηση που ήταν προσκολλημένη στις συνταγές της λιτότητας και στις επιλογές του ΔΝΤ. Και ταυτόχρονα να μελετήσουμε σε βάθος τις πολιτικές της παραγωγικής ανασυγκρότησης, της ανάπτυξης, της τόνωσης της κατανάλωσης, που κατάφεραν να οδηγήσουν – από το 2003 και μετά – τη χώρα στην ανάκαμψη και στην έξοδο από την κρίση».

    Το ίδιο λέει και στην μια περίπτωση και στην άλλη.

    Εμείς KAI δεν φτάσαμε ποτέ στην «ανάκαμψη και στην έξοδο» από την κρίση, και συνεχίζουμε την πορεία προς την χρεωκοπία.

    Όσο για τους αφελείς πανηγυρισμούς με τη «δόση» τέτοιους είχαμε μετά από κάθε δόση. Για να ξαναρχίσει το πανηγύρι λίγους μήνες μετά. Άσε που ούτε καν η εφορία δεν έχει έρθει με τα προηγούμενα μέτρα ακόμα... εκεί θα δείς πανηγυρισμούς...

    • dim avatar
      dim @ Tsaros 26/12/2012 16:34:33

      Θα μας τρελάνεις? Που είναι το "κατάφεραν να σταθούν με αξιοπρέπεια στα πόδια τους?"

      Λεηλασίες, σκοτωμοί, και σε λίγο καιρό που θα μπει στη δίνη του εμφυλίου... είναι αξιοπρέπεια για σένα??

      Τους προσωπικούς του στόχους (κατάλυση της αστικής δημοκρατίας και εμφύλιο) ο Τσίπρας κι μαζί και οι υποστηρικτές του όπως εσύ, τους βαπτίζεται "αξιοπρέπεια".... όχι δεν σας κάναμε τη χάρη.... Η Ελλάδα θα τα καταφέρει, με τον επώδυνο αλλά τον ασφαλή τρόπο, των θυσιών που όμως θα πιάσουν τόπο, και θα έρθει η ανάπτυξη σε ένα περιβάλλον ασφάλειας, εντός Ε.Ε, και όχι μέσα από την εξαθλίωση των πάντων, για να μας κάνουν όλους όμοιους τους οι άπλυτοι του Σύριζα, που θέλουν να γίνουμε ένα με τα αδέλφια τους, τους Πακιστανούς και όσους έχουν εισβάλλει παράνομα στη χώρα μας...

  18. sunra avatar
    sunra 25/12/2012 19:26:08

    Πρωτα πες μας εσυ τι πινεις και δεν μπορείς να γράψεις...

  19. sunra avatar
    sunra 25/12/2012 19:34:35

    Ξέρω πολύ καλά οτι η Ισλανδία αν και ανήκει στην Ευρώπη, δεν είναι ακόμα στην Ευρωζώνη, αλλα ετοιμάζεται να μπεί. Ομως η Ισλανδία έκανε εξ αρχής αυτό που ώφειλε να κάνει η Ελλάδα. Χρεωκοπία και έξοδος απ΄το ευρώ εκτός αν οι άλλοι δεν μας το επέτρεπαν αναλογιζόμενοι τη δική τους ζημιά. Οπότε θα αναλάμβαναν και το κόστος αντί να κερδίζουν απο την δήθεν "διάσωσή" μας.
    Δεν μπερδεύω καθόλου κράτη που ανήκουν στην Ευρωζώνη και κράτη που δεν ανήκουν. Εχω βγάλει το Γυμνάσιο αγαπητέ θείε...

  20. sunra avatar
    sunra 25/12/2012 19:43:11

    ΑΠΟΛΥΤΑ ΣΩΣΤΟΣ!!!!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.