02/09/2010 15:10

Σ. Χόκινγκ: Δεν δημιούργησε ο Θεός το σύμπαν

Ο Θεός δεν δημιούργησε το σύμπαν και το Big Bang ήταν αναπόφευκτο αποτέλεσμα των νόμων της φυσικής, υποστηρίζει ο Στίβεν Χόκινγκ στο νέο του βιβλίο, αναθεωρώντας παλαιότερες απόψεις του.

«Το σύμπαν είχε ανάγκη από ένα δημιουργό; Όχι», απαντά ο διάσημος Βρετανός επιστήμονας. Το χέρι του Θεού δεν ήταν απαραίτητο για να δημιουργηθεί το σύμπαν, το οποίο σχηματίσθηκε από μόνο του, με τη λογική των νόμων της φυσικής, εξηγεί.

«Επειδή υπάρχει ο νόμος της βαρύτητας, το σύμπαν μπορεί και θα δημιουργηθεί από μόνο του, εκ του μηδενός. Η αυθόρμητη δημιουργία είναι ο λόγος για τον οποίο υπάρχει κάτι, για τον οποίο υπάρχει το σύμπαν, για τον οποίο υπάρχουμε εμείς», προσθέτει στο βιβλίο του, σύμφωνα με αποσπάσματα που προδημοσιεύονται στην εφημερίδα The Times.

«Δεν είναι απαραίτητο να επικαλούμαστε τον Θεό για να ενεργοποιήσει το σύμπαν», αποφαίνεται.

Παλαιότερα, ο Χόκινγκ υποστήριζε πως το να θεωρούμε τον Θεό δημιουργό του σύμπαντος δεν είναι κάτι ασύμβατο με την επιστήμη.

«Αν ανακαλύψουμε μία ολοκληρωμένη θεωρία, θα ήταν ο απόλυτος θρίαμβος της ανθρώπινης λογικής – γιατί τότε θα γνωρίζαμε το νου του Θεού», έγραφε στο βιβλίο του «Μία σύντομη ιστορία του χρόνου» το 1988.

Ωστόσο οι νέες θεωρίες στη φυσική, όπως λέει, οδηγούν στο συμπέρασμα ότι το σύμπαν δεν είχε ανάγκη τον Θεό για να δημιουργηθεί.

Στο νέο βιβλίο του, που θα κυκλοφορήσει στις 9 Σεπτεμβρίου με τίτλο «The Grand Design» («Το Μεγάλο Σχέδιο») και το οποίο έχει συγγράψει από κοινού με τον Αμερικανό φυσικό Λέοναρντ Μλόντινοφ, αποδομεί τη θεωρία του Ισαάκ Νεύτωνα σύμφωνα με την οποία το σύμπαν δεν μπορεί να δημιουργήθηκε χωρίς το χέρι του Θεού.

Ο Χόκινγκ επικαλείται ιδιαίτερα την ανακάλυψη, το 1992, ενός πλανήτη σε τροχιά γύρω από ένα άστρο άλλο από τον Ήλιο. «Αυτό καθιστά τη σύμπτωση των συνθηκών μας (ένας μόνο Ήλιος και μια τέλεια απόσταση ανάμεσα στη Γη και τον Ήλιο) πολύ λιγότερο αξιοσημείωτη, πολύ λιγότερο πειστική ως απόδειξη ότι η Γη σχεδιάστηκε προσεκτικά με το συγκεκριμένο στόχο να μας ικανοποιεί, εμάς τους ανθρώπους», γράφει ο επιστήμονας.

1. ataktos avatar
    ataktos 02/09/2010 15:15:44

Εμένα στο σχολείο ο δάσκαλος μου με δίδαξε .. ότι ήταν ο Θεόδωρος ο Πάγκαλος....

• Στέργιος avatar
      Στέργιος @ ataktos 02/09/2010 21:51:59

Αυτός προϋπήρχε τού Μπιγκ Μπανγκ.

Strange Attractor @ ataktos 04/09/2010 17:44:10

Κάθε φορά που πάει τουαλέτα: Μπίγκ Μπάνγκ.

2. Giorgos_T avatar
    Giorgos_T 02/09/2010 15:17:43

Υπάρχει μια πολύ ωραία ιστορία, πως το πρώτο πράγμα που γεννήθηκε στο σύμπαν ήταν η αθανασία. και μια άλλη, επίσης όμορφη ιστορία: Ποιός δημιουργεί τους φυσικούς νόμους;

Ποιός μπορεί να εξηγήσει την ίδια τη δυνατότητα ύπαρξης της αυθόρμητης δημιουργίας ("εκ του μηδενός"); Η ίδια η δυνατότητα ύπαρξης μιας κατάστασης, άρα και της αυθόρμητης εμφάνισης ενός φαινομένου όπως η δημιουργία, μας φέρνει πάλι στο ίδιο ερώτημα: Ποιός δημιούργησε τις προυποθέσεις του αυθόρμητου;

3. χρηχα avatar
    χρηχα 02/09/2010 15:22:46

τελικά δεν μας έπλασε ο καλός θεούλης....
    αυτοί οι νόμοι της φυσικής.....και η φυσική τάση προς αρμονία....το κόσμος που σημαίνει κόσμημα....

Τίποτε δεν ξέρουμε....ούτε ποιός μας έκανε ανθρώπους....

Εγώ πάντως ευχαριστώ τον μπαμπά μου...και την μαμά μου...

tsilivithras @ χρηχα 02/09/2010 15:32:24

Την βαρύτητα να φχαριστάς που είναι εκεί και ξαφνικά ΤΣΟΥΠ...!!!...να σου ένα σύμπαν...

Σαν τις ιδέες του ΓΑΠ ένα πράγμα...

• lotofagos avatar
      lotofagos @ χρηχα 02/09/2010 16:43:07

Αυτον τον ανθρωπο ειναι που ψαχνω ακομα...
      Διογενης με την λαμπα

4. antiochos avatar
    antiochos 02/09/2010 16:04:38

ΝΟΥΣ ΥΓΙΗΣ ΕΝ ΣΩΜΑΤΙ..
    ( Εκτος αν προκειται για ανθρωπακι μεσω του οποιου η "επιστημονικη" κοινοτης εκτοξευει συχνα πυκνα την κοτσανολογια της για να ειναι πιο ευπεπτη )

• zonitis avatar
      zonitis @ antiochos 02/09/2010 16:27:18

+1000

• rage avatar
      rage @ antiochos 03/09/2010 10:41:43

το ρητό σου σημαίνει ότι ο υγιής νους είναι σε ένα υγιές σώμα, αλλα δεν ισχύει αντίστροφα, ότι δηλαδή μόνο το υγιές σώμα έχει υγιή νου. Άστοχο και ρατσιστικό το σχόλιο.

5. The Saint avatar
    The Saint 02/09/2010 16:20:13

Oσο γερνά ο άνθρωπος μωραίνει...

tsilivithras @ The Saint 02/09/2010 16:31:43

Όχι απαραίτητα...αν βάλεις την αλαζονεία και την έπαρση στην μέση τότε κάτι γίνεται.

Φυσιολογικά "μαλακώνει" και ηρεμεί ο άνθρωπος καθώς γερνάει.

6. Γιάννης Σ. avatar
    Γιάννης Σ. 02/09/2010 16:23:31

Προ ετών έγραφε άλλα. Έλεγε πως θα γνωρίσουμε το μυαλό του Θεού όταν κατανοήσουμε τους μηχανισμούς του Big Bang.

Πριν από το Big Bang, τι γινόταν; Αν δεν υπήρχε καν η ύπαρξη, τότε πώς και γιατί δημιουργήθηκε η αιτία της; Άτοπο, κ. Χώκινγκ.

7. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 02/09/2010 16:34:37

Το σύμπαν το έφτιαξαν "ευφυείς" άνθρωποι, για να έχουν άφθονη ενέργεια και ανεξάντλητες πρώτες ύλες.

8. Misha avatar
    Misha 02/09/2010 16:38:54

H επιστήμη ακολουθεί έναν νόμο του Σύμπαντος, ισχυρότερο από αυτόν της βαρύτητας , που όμως κατά παράδοξο τρόπο δε μπορεί να επιβεβαιώσει γιατί η κατανόηση αυτού του νόμου απαιτεί κάτι που δεν αποτελεί συστατικό της επιστήμης.

«Ο υπερήφανος ισχυρίζεται πως θα γνωρίσει τα πάντα με το νου του και την επιστήμη, αλλά η γνώση του Θεού παραμένει ανέφικτη γι' αυτόν, γιατί ο Θεός γνωρίζεται μόνο με αποκάλυψη του Αγίου Πνεύματος.» (αγ.Σιλουανός του Άθω +1938)

• Paranoia avatar
      Paranoia @ Misha 02/09/2010 16:59:36

Είναι λυπηρό ένας (πρώην;) μεγάλος επιστήμονας να μπουρδολογεί για να πουλήσει το βιβλίο του.

Με μπεστ σελλερ δεν κανεις επιστήμη.

αλλενάκι @ Misha 02/09/2010 17:01:20

Ο αλαζόνας τα ισχυρίζεται αυτά, όχι ο υπερήφανος.
      Και συνήθως είναι και επιτιμητικός αλαζόνας ορθολογιστής.

tsilivithras @ αλλενάκι 02/09/2010 17:03:50

Αλλενάκι η περηφάνεια όπως την χρησμοποιούμε εμείς συνήθως σημαίνει αξιοπρέπεια.
        Στα Ορθόδοξα κείμενα η "υπερηφάνεια" υποδεικνύει την αλαζονεία προς το Θεό.

Just a reminder...

αλλενάκι @ αλλενάκι 02/09/2010 17:07:20

Tsilivithra: "o δαίμων της υπερηφανείας", έχεις δίκιο, αλλά ήθελα να το επισημάνω ότι πρόκειται για την αλαζονεία με τα ανθρώπινα μέτρα.

9. Νίκος avatar
    Νίκος 02/09/2010 16:56:25

Το ερώτημα αυτό δεν μπορεί να απαντηθεί με την επιστημονική μέθοδο. Είναι δογματική η δήλωση του Χόουκινγκ, όπως κάθε δογματική δήλωση. Όμως στη χώρα που έχει αναγάγει τον μεταπρατισμό -και στην σκέψη- σε "επιστήμη" αφού το το δήλωσε ο Χόουκινγκ, πρέπει να αληθεύει. Απλά, βλέπουμε τον Χόουκινγκ όπως βλέπουμε τον ...Πατριάρχη ή τον αρχιεπίσκοπο.
    Τέλος ο Μλοντίνοφ είναι μαθηματικός και όχι φυσικός. Συνιστώ θερμά το βιβλίο του με τίτλο "The Drunkard's Walk: How Randomness Rules Our Lives" (Vintage), paperback 2009, ήτοι, "Το βάδισμα του μεθυσμένου: Πως η τυχαιότητα εξουσιάζει τη ζωή μας".

10. ΒΙΣ avatar
    ΒΙΣ 02/09/2010 16:57:05

O Xόγκινγκ δεν λέει αυτό που λέει ο τίτλος της ανάρτησης, δηλ. "δεν δημιούργησε ο Θεός το σύμπαν". Δεν το αποκλείει. Αυτό που λέει είναι ότι η επιστήμη δεν προϋποθέτει τον Θεό ως δημιουργό. Το σύμπαν μπορεί και να δημιουργήθηκε από τον Θεό, μπορεί και όχι. Η θέση του είναι αγνωστικιστική. Σε τελική ανάλυση, το αν βρίσκεται ο Θεός κρυμμένος πίσω απο ένα φυσικό νόμο ή όχι, είναι θέμα προσωπικής πίστης.

11. ΒΙΣ avatar
    ΒΙΣ 02/09/2010 16:57:53

O Xόγκινγκ δεν λέει αυτό που λέει ο τίτλος της ανάρτησης, δηλ. “δεν δημιούργησε ο Θεός το σύμπαν”. Δεν το αποκλείει. Αυτό που λέει είναι ότι η επιστήμη δεν προϋποθέτει τον Θεό ως δημιουργό. Το σύμπαν μπορεί και να δημιουργήθηκε από τον Θεό, μπορεί και όχι. Η θέση του είναι αγνωστικιστική. Σε τελική ανάλυση, το αν βρίσκεται ο Θεός κρυμμένος πίσω απο ένα φυσικό νόμο ή όχι, είναι θέμα προσωπικής πίστης.

12. ο νοών...νοείτω avatar
    ο νοών...νοείτω 02/09/2010 16:59:02

Όταν ο άνθρωπος ανακάλυψε τον Θεό, ξέχασε το Θείο=Φύση.
    Επίσης σταμάτησε να αμφισβητεί και να ερευνά, δηλαδή να σκέπτεται έξω από το δόγμα και την μεταφυσική.
    Όταν οι επιστήμονες αποφασίσουν με ποιον είναι, δηλαδή με την έρευνα ή με τους χορηγούς της, τότε μπορεί να βρουν και το θάρρος να είναι ειλικρινείς και στον εαυτό τους αλλά και σε εμάς.
    Μέχρι τότε, πίσω από κάθε ανακοίνωση της επιστημονικής κοινότητας αναζητήστε τον χορηγό της, και πίσω από κάθε ανάγνωσμα, τον εκδοτικό οίκο.
    Οι ανεξάρτητοι επιστήμονες ερευνητές, που δεν έχουν δημοσιότητα και υποστήριξη, άρα και εξάρτηση, είναι πάντα πιο κοντά στην σωστή πληροφόρηση.

13. Alkimos avatar
    Alkimos 02/09/2010 17:02:15

Η τελευταία δήλωση του Χόκινγκ μοιάζει, σαν να άρχιζε να μιλάει η Τζοκόντα πάνω από το βάθρο που την έχουν τοποθετήσει στο Λούβρο και ισχυριζόταν, ότι δεν γνωρίζει κάποιον Ντα Βίντσι, διότι η ύπαρξή του δεν συνάδει με την λογική ύπαρξης της ως αυθύπαρκτο αξιοθέατο!

TopGunZ @ Alkimos 02/09/2010 17:31:48

Απλά χειροκροτώ αγαπητέ.

Dyer @ Alkimos 02/09/2010 17:33:50

Αν μιλούσε η Τζοκόντα να είσαι σίγουρος ότι θα τον γνώριζε. Τους είχαν δει πολλά μάτια όταν την έφτιαχνε. Όταν «έφτιαχνε» το κόσμο όμως δεν ήταν κανείς.

TopGunZ @ Dyer 02/09/2010 19:10:06

Αντιλαμβάνεσαι ότι αυτό που λες είναι δίχως λογική: πως εξάγεται το συμπέρασμα ότι ο, υποθετικά ζωντανός, πίνακας θα γνώριζε το δημιουργό του επειδή κατά τη δημιουργία του ήταν μάρτυρες τρίτοι?

• Αγροφυλακας avatar
      Αγροφυλακας @ Alkimos 03/09/2010 22:33:11

Υπέροχο, and to the point! Μάλλον πρόκειται για παρερμηνεία η σχόλια out of context του κατά γενική ομολογία μεγάλου επιστήμονα και στοχαστή. Δεν μπορώ να φανταστώ ότι μια τέτοια ιδιοφυία θα έπαιρνε ποτέ απόλυτη θέση για την ύπαρξη η μη του Θεού. Στην τελική ανάλυση, ένας άνθρωπος είναι και αυτός και η γνώμη του μια ακόμη γνώμη (με ιδιαίτερη βαρύτητα βέβαια αλλά, όχι και αδιαμφισβήτητη). Εδώ δεν μπορούμε να να καταλάβουμε το τι έχει στο μυαλό του ο ΓΑΠ, και τι μυαλά κουβαλάει ο ΄Νταγιάν’, και άλλοι θέλουν να αναλύσουν το πως σκέπτεται ο Θεός.

14. Dyer avatar
    Dyer 02/09/2010 17:07:20

Χριστιανοί μη τρελαίνεστε, δεν είπε ότι δεν υπάρχει Θεός.
    Απλά ότι για τη δημιουργία του σύμπαντος, δεν χρειάζεται Θεός.
    Τι να κάνουμε, δεν αξιώθηκε το Άγιο Πνεύμα να τον φωτίσει για να αρχίσει να μιλάει για τα βιώματά του. Ακόμα ορθολογικά σκεπτόμενος με τα δεδομένα της επιστήμης μιλάει.
    Μην ανάβετε φωτιές για να τον κάψετε. Θυμηθείτε πόσο έξω πέσατε με τον Γαλιλαίο.

Ο Θείος @ Dyer 02/09/2010 17:32:32

Και να τό 'λεγε τί, αυθεντία θα ήταν, αλάθητος; "Πάπας"; Και νομίζω δεν ισχυρίζεται κάτι τέτοιο, ο άνθρωπος αυτός.
      Ν' αποδεχθούμε μόνον ότι η νοητική ικανότητα του ανθρώπου έχει όρια, δεν είναι άπειρη: Αυτό είναι το σημαντικό. Και ότι ο ρόλος του ανθρώπου στον κόσμο, ως "κηπουρού και φύλακα αυτού του κήπου", είναι περισσότερο ζήτημα εθυύνης και ηθικής, παρά γνώσης.
      Σ' αυτό το θέμα, δυστυχώς, ο "εργαλειακός ορθολογισμός" (κατά Adorno/Horkheimer) της επιστήμης, δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από τη δογματική των Μεσαιωνικών Παπών. Ο "ορθολογιαμός χωρίς Λόγο" (ή η "επιστημονική γνώση της φύσης" που καταστρέφει τη Φύση) είναι χειρότερο πρόληψη και δεισιδαιμονία από του Μεσαίωνα, επειδή συνδυάζει το δήθεν αλάθητο με την αλαζονεία.

• ο νοών...νοείτω avatar
        ο νοών...νοείτω @ Ο Θείος 02/09/2010 17:46:56

"Ν’ αποδεχθούμε μόνον ότι η νοητική ικανότητα του ανθρώπου έχει όρια, δεν είναι άπειρη"

Απόδειξη υπάρχει επ' αυτού;
        Και ποιος ορίζει το όριο της ανθρώπινης νοητικής ικανότητας;
        Υπάρχει τύπος όπου νοητική ικανότης=άπειρο-1;
        Ποιος έχει καταφέρει να συν-διαλλαγεί, με όλους τους ανθρώπους που πέρασαν από αυτόν τον πλανήτη, και να αποτυπώσει τα όρια της νοητικής τους ικανότητας.
        Και εν τέλει, εξετάζουμε τον άνθρωπο ως άτομο, ή ως συλλογική παρουσία ανά τους αιώνες, μαζί με την νοητική τους ικανότητα;

Ο Θείος @ Ο Θείος 02/09/2010 17:56:17

Περί νοητικής ικανότητα ως συλλογικής παρουσίας είναι η συζήτηση.
        Απόδειξη ότι αυτή η ικανότητα είναι περιορισμένη, φυσικά δεν υπάρχει. Άν υπήρχε θα ήταν αντίφαση, άτοπο. Πώς να αποδείξει τέτοια πράγματα ένας περιορισμένος συλλογικός νούς;
        Υπάρχουν όμως, ισχυρές, ισχυρότατες ενδείξεις: Νά μερικές, χαρακτηριστικές, από τα ίδια τα δημιουργήματα - ή "παράπλευρες συνέπειες" - της επιστήμης μας : Ατομική βόμβα, Άουσβιτς, και τώρα κλιματική αλλαγή, φαινόμενο θερμοκηπίου.
        Καταφέρνουμε να πριονίζουμε το κλαδί που πάνω του καθόμαστε και να χ*ζουμε μέσα στη φωλιά μας. Αυτό δεν είναι χαρακτηριστικό άπειρης (ή έστω μεγάλης) νοητικής ικανότητας. Μεγάλης βλακείας είναι.

• ο νοών...νοείτω avatar
        ο νοών...νοείτω @ Ο Θείος 02/09/2010 18:40:34

Όλα μία αντίφαση δεν είναι;
        Η οπτική του καθενός εξαρτάται από την θέση που παίρνει απέναντι από το αντικέιμενο προς έρευνα και το φως=αντίληψη που τον διακρίνει.
        Φαντάσου να ήταν όλα κατάφαση ή άρνηση.
        Δεν θα συζητάγαμε τώρα.

Για το τελευταίο συμφωνώ απόλυτα, και επισημαίνω και εγώ το παράδοξο, όπου οι πεφωτισμένοι, χρησιμοποιούν τα ίδια μέσα που κατέστρεψαν το περιβάλλον για να το επαναφέρουν.

Και όπως λέει και το ανέκδοτο, όταν πέσουμε και τσακιστούμε, θα γυρίσουμε σε αυτόν που μας είχε προειδοποιήσει και θα τον ονομάσουμε με δέος, ο μάντης!

TopGunZ @ Dyer 02/09/2010 17:34:07

Δεν πέσανε οι χριστιανοί έξω με τον Γαλιλαίο, πόσω δε μάλλον οι ορθόδοξοι, αλλά ο Πάπας. Και τι το ορθολογικό βρίσκεις στο να μαντεύει κάτι που δεν μπορεί ακόμα να αποδείξει δια της επιστημονικής οδού (όπου επιστήμη από το επίσταμαι, σημαίνει παρατήρηση).

Dyer @ Dyer 02/09/2010 17:50:38

Διακρίνω μια προσπάθεια απαξίωσης της επιστήμης επειδή διατύπωσε μια άποψη αντίθετη με τις επιθυμίες σας . Βέβαια χάριν αυτής τώρα επικοινωνούμε. Μη την υποβιβάζετε γιατί μονο αυτή δίνει λύσεις εφαρμόσιμες.
      Και ο Πάπας χριστιανός δεν είναι; Σε άλλο Θεό πιστεύει;

TopGunZ @ Dyer 02/09/2010 19:15:18

Βασικά το πρόβλημα είναι όταν η επιστήμη προσπαθεί να απαξιώσει τη θρησκεία, το αντίθετο δε συμβαίνει ποτέ σε σοβαρές θρησκείες. Όπως γελάω όταν ακούω θρησκόληπτα βλαχαδερά να βρίζουν επιστήμονες και να μιλάνε για έργα τυ Σατανά, άλλο τόσο γελάω με έναν επιστήμονα που επειδή έγραψε μερικές εξισώσεις σε έναν πίνακα κατανόησε το σύμπαν και τον σκοπό της ανθρώπινης ύπαρξης.

Η λογική σου με τον Πάπα είναι σαν να λες ότι επειδή αυτός που κουρεύει το γκαζόν στην Τούμπα βίασε μια γυναίκα στο γρασίδι, γκρεμίζουμε το γήπεδο και υποβιβάζουμε τον ΠΑΟΚ. Τόσο σημαντικός είναι ουσιαστικά ο Πάπας.

Misha @ Dyer 02/09/2010 19:47:19

TopGunz

Tα «βλαχαδερά» μάλλον είδαν τι έγινε στις 6 Αυγούστου του 1945

Dyer

Προσωπικά , αδιαφορώ για το τι λέει η επιστήμη, όταν μπαίνει σε χωράφια που δεν την αφορούν.Την θεωρώ ένα εξαιρετικά ανεπαρκές εργαλείο για την αληθινή πρόοδο του ανθρώπου καθώς έχει χάσει τον ρόλο του υπηρέτη της ανθρώπινης ευζωίας και έχει καταντήσει ο καλύερος υπηρέτης της άρχουσας τάξης και των επιδιώξεων της.
        Προσφατο καραμπινάτο παράδειγμα η ανυπαρκτη πανδημία.

Dyer @ Dyer 02/09/2010 20:02:40

@ Misha
        Μπορείς να αδιαφορείς για ότι θέλεις. Ο χρόνος κρίνει τις επιλογές μας.
        Αν αφαιρέσω πάντως την νεανική σου απολυτότητα είμαι σύμφωνος.

Strange Attractor @ Dyer 02/09/2010 20:06:00

Κάποιοι θεωρούν ότι τις επιδημίες και τις αρρώστιες θα έπρεπε να τις αντιμετωπίζουμε με δεήσεις, ευχέλαια και... κρύα λουτρά. Όμως η επιστήμη μας πρόσφερε τα φάρμακα, όχι οι "ευσεβείς" καλόγεροι.

Misha @ Dyer 02/09/2010 20:20:56

S.A.

Το είπα και παραπάνω: οι αρχές της ευζωικής μακροβιότητας παραμένουν οι ίδιες εδώ και χιλιάδες χρόνια και δεν έχουν να κάνουν παρά ελάχιστα με τις παρεμβάσεις της σύγχρονης Ιατρικής.Γνωρίζουμε πλέον μέσω της στατιστικής πως για να ζήσουμε πολύ και καλά αρκούν οι αρχές της Ιπποκράτειας Ιατρικής και τήρηση στοιχειωδών κανόνων υγιεινής.

Σε κάθε περίπτωση κανείς δε θα ζήσει για πάντα και ζητούμενο πέρα από την ατομικιστική καλοπέραση είναι και το τι κόσμο θα αφήσουμε στις επόμενες γενιές.Και σε αυτό το τελευταίο ερώτημα η τεχνοεπιστήμη δείχνει προς ένα κατάμαυρο μέλλον.

TopGunZ @ Dyer 02/09/2010 20:24:06

@Misha
        Μην ρίχνεις νερό στον μύλο μερικών. Αντιλαμβάνεσαι πολύ καλύτερα από ότι δείχνεις σε τι είδους βλαχαδερά αναφέρομαι.

@Dyer
        Τι εννοείς να αφήνει ελπίδα? Τι σχέση έχει η επιστήμη με τη θρησκεία? Αυτό εξακολουθείτε να συγχέεται και έχει πλάκα. Είναι σα να μου λες ότι το συνεργείο αυτοκίνητων δε μου αφήνει ελπίδες να επισκευαστεί η τηλεόρασή μου.

@SA
        Κανείς σοβαρός δεν το περιμένει αυτό, οι καλόγηροι και οι υπόλοιποι πιστοί, όταν δεν ήταν οι ίδιοι γιατροί και επιστήμονες, προσεύχονταν στο Θεό να έχει καλά τους γιατρούς και αυτούς που φτιάχνουνε φάρμακα.

Dyer @ Dyer 02/09/2010 21:31:31

@TopGunZ

Καμία. Η θρησκεία προσπαθεί να βάλει το Θεό εκεί που σταματά κάθε φορά η επιστήμη. Και όλο τον μεταθέτει. Τελευταία είναι το «πρώτον κινούν».

• αποκατάσταση avatar
        αποκατάσταση @ Dyer 05/09/2010 00:58:46

Φοβερή φράση Dyer! Στην ουσία η επίσημη εκκλησία κάνει εκπτώσεις κάθε φορά στο δόγμα της.

Πρόσφατα άκουγα φανατικό χριστιανό να παραδέχεται ότι ο Αδάμ και η Εύα είναι συμβολική ιστορία. Του είπα να προσέξει μην πει τίποτα παρόμοιο αύριο για τον Χριστό.

Υ.Γ. Δεν έχω κανένα πρόβλημα με τους θρήσκους αρκεί να μη ρέππουν προς τον φονταμενταλισμό και τους ιερούς πολέμους ή εξετάσεις. Η ανθρωπότητα έμεινε χίλια χρόνια πίσω για χάρη τους.

Dyer @ Dyer 05/09/2010 01:18:01

@ αποκατάσταση
        Είναι στη φύση τους. Αργά ή γρήγορα προς το φονταμενταλισμό καταλήγουν.

Dyer @ Dyer 05/09/2010 01:28:51

@l' ami du peuple
        Αν σε πάρει χαμπάρι για τα που γράφεις ο Misha μέχρι και τρία απολυτίκια αγίων θα αναρτήσει για να ξορκίσει τον αντίχριστο.

15. Alkimos avatar
    Alkimos 02/09/2010 17:09:18

Ίσως όμως το πρόβλημά του να έχει να κάνει με κάποιους οι οποίοι υποτίθεται ότι εκπροσωπούν τον Δημιουργό στη Γή, όπως ο παριστάμενος δίπλα του στην φωτογραφία της ανάρτησης. Αν είχε ο Θεός όντως τέτοιους αντιπροσώπους τότε αλλοίμονο μας…

tsilivithras @ Alkimos 02/09/2010 17:15:12

Από PR ο θεούλης άστα να πάνε...

16. Νίκος avatar
    Νίκος 02/09/2010 17:13:01

Dyer, η αντίρρηση στο λεχθέν του Χόουκινγκ δεν έχει σχέση με τον Χριστιανισμό αλλα με τον ορθολογισμό και την επιστημονική μέθοδο. Ο δε Γαλιλαίος έκανε ακριβώς τις αντίθετες δηλώσεις. Νομίζω τα μπέρδεψες λιγάκι.

Dyer @ Νίκος 02/09/2010 17:24:27

Σαν κορυφαίος επιστήμονας ορθολογικά σκεπτόμενος και με τα δεδομένα της επιστήμης μια θεωρία εξέφρασε. Η επιστημονική κοινότητα θα αποφανθεί για την ορθότητά της και όχι η επιθυμία του καθενός. Και ο Γαλιλαίος ήρθε σε ρήξη με τις επιθυμίες του ιερατείου.

tsilivithras @ Dyer 02/09/2010 17:30:29

Εδώ όμως δεν είναι κανένα ιερατείο φίλε πάρα μόνο πολίτες που αρέσκονται να σχολιάζουν...ενίοτε με πιο σαρκαστική διάθεση.

Υγιές είναι άλλωστε...

Η επιστημονική κοινότητα ας βγάλει ότι συμπεράσματα θέλει.
        Το τι θα δεχτεί ο κοσμάκης είνα αλλουνού παππά ευαγγέλιο.

Dyer @ Dyer 02/09/2010 17:39:28

@ tsilivithras
        Βαρύτητα όμως έχει η άποψη της επιστήμης φίλε μου.
        Εσύ όταν αρρωστήσεις πας στο γιατρό ή κανείς γκάλοπ.

Misha @ Dyer 02/09/2010 17:44:25

Dyer

όταν πεινάς πάς στο μάγειρα ή στην έδρα της διαιτολογίας στο Χαροκόπειο;

tsilivithras @ Dyer 02/09/2010 17:45:44

Πηγαίνω στον γιατρό και εύχομαι να μοιραζόμαστε την πίστη στο ίδιο πράγμα.

Δεν αναιρώ εγώ την επιστήμη.
        Απλά χαμογελάω με όσους επίμονα αρνούνται το Θείο.

To each his own my friend...

Dyer @ Dyer 02/09/2010 17:55:50

Αυτό κατάλαβες;
        Πάντως αν είσαι υπέρβαρος και πας στο μάγειρα είσαι άξιος της τύχη σου.

Misha @ Dyer 02/09/2010 18:29:31

Dyer

Αν είσαι υπέρβαρος είσαι με βεβαιότητα θαυμαστής της «επιστημονικής προόδου» και καταναλωτής όλων των χάι τεκ καλουδιών της τεχνοεπιστήμης.

Αν όμως ζεις στην Οκινάουα μαθαίνει να ζεις μεχρι τα 100 και ευτυχισμένος, στηριγμένος στο βασικό κοινωνικό ένστικτο.
        Η επιστημολαγνεία δεν έχει προσφέρει ούτε ένα δράμι καλωσύνης σε αυτό τον κόσμο, και αυτή είναι και η μεγαλύτερη απόδειξη της παταγώδους αποτυχίας της.

Προσωπικά δεν δίνω καμμία σημασία σε «επιστήμονες» που ξοδεύουν δισεκατομμύρια δολλάρια μήπως και επισημάνουν κάποια πορδή εξωγήινου φασουλοφάγου, ενώ την ίδια στιγμή πεθαίνουν δεκάδες χιλιάδες παιδάκια από πείνα, εύκολα αντιμετωπίσιμες αρρώστιες και αντιμετωπίσιμες φυσικές καταστροφές.

Ή μάλλον τους θεωρώ άξιους διαδόχους του Μένγκελε και του ιάπωνα Ισίι Σίρο της διαβόητης μονάδας 731.

Dyer @ Dyer 02/09/2010 18:40:14

@ Misha
        Αυτό το «εύκολα αντιμετωπίσιμες αρρώστιες» το συνειδητοποίησες όταν το έγραφες.
        Ας μην είμαστε των άκρων. Μπορεί η εξέλιξη του ανθρώπου για πολλούς να είναι ο καρκίνος του πλανήτη αλλά μπορεί να είναι και καλοήθεις. Αν αφαιρεθεί το κακό πάντα κάτι καλό μένει.
        ΥΓ Δεν είμαι υπέρβαρος.

Misha @ Dyer 02/09/2010 18:46:02

Ναι, εύκολα αντιμετωπίσιμες 1000%.
        Γιατί ο εμβολιασμός είναι εύκολος, γιατί η αντιμετωπιση της μαλάριας είναι απλή, γιατί το να μη πουλάς όπλα στην Αφρική είναι ζήτημα μερικ΄λων λεπτών αν πραγματικά το θέλουν οι Μεγάλοι.
        Στην Αϊτή ο σεισμός δε θα σκοτωνε 200 χιλιάδες κόσμο αν δε ζούσαν σε άθλια παραπήγματα αλλά με στοιχειώδεις δομές όπως στη γειτονική Κούβα και πάει λέγοντας.

Κάτι πας να πεις μιλώντας για τον καρκίνο της ανάπτυξης, αλλά δε λές πως πίσω από αυτό τον καρκίνο βρίσκεται η θρησκευτικής φύσεως πεποίθηση τωνε πσιτημολάγνων πως «η μοίρα μας είναι ο νιτσεϊκός υπεράνθρωπος».

Dyer @ Dyer 02/09/2010 19:44:14

@ Misha
        Αποτέλεσμα της επιστήμης είναι οι «εύκολα αντιμετωπίσιμες αρρώστιες». Κάτι έχει προσφέρει στον άνθρωπο. Μπορεί όχι όσα θα θέλαμε αλλά δεν έχουμε και άλλη σοβαρή εκδοχή.
        Θρησκευτική πεποίθηση για τον Υπεράνθρωπο δεν έχω. Διαλεκτική ίσως.

Misha @ Dyer 02/09/2010 20:24:31

Ακόμα και η φερόμενη ως διαλεκτική έχει θρησκευτικά χαρακτηριστικά.Το απέδειξε η ιστορία επανειλημμένως.

17. TopGunZ avatar
    TopGunZ 02/09/2010 17:35:16

Το καλύτερο PR έχει ο Θεός βάσει του σχεδίου του: όσο χειρότερος ο παπάς, τόσο πιο πιστός ο χριστιανός.

18. Alkimos avatar
    Alkimos 02/09/2010 17:38:17

Ας μη ξεχνάμε πάντως πως η αναγνώριση της ύπαρξης Δημιουργού -πράγμα που όντως δεν μπορεί επιβεβαιωθεί με τις περιορισμένες δυνατότητες που έχει στη διάθεσή της η επιστήμη- αφαιρεί από τους επιστήμονες τον ρόλο του “φωστήρα” (illuminator) και τους υποβιβάζει στον ρόλο του απλού ερευνητή. Εκεί πού ήταν όταν γεννήθηκε η επιστήμη στην αρχαιότητα. Πράγμα άκρως δυσάρεστο για τους οπαδούς της επιστημοσύνης!

• Greg avatar
      Greg @ Alkimos 02/09/2010 17:55:10

Το βάρος της απόδειξης της ύπαρξης του Θεού λογικά πρέπει να το φέρουν αυτοί που τον "βλέπουν". Οι υπόλοιποι δεν χρωστάνε απαντήσεις ούτε εξηγήσεις.

Dyer @ Greg 02/09/2010 17:57:12

Σωστός

• Alkimos avatar
        Alkimos @ Greg 02/09/2010 18:47:56

Με την ίδια λογική φίλε μου, το ότι δεν είχαμε την ευκαιρία να «γνωριστούμε προσωπικά» με τον Ικτίνο και τον Καλλικράτη, αυτό μας αφαιρεί το δικαίωμα να μιλάμε για δημιουργούς της Ακρόπολης; Και μην αρχίσεις τον «βομβαρδισμό» με υποτιθέμενες ιστορικές μαρτυρίες και τέτοια, καθότι γνωρίζεις, πως αυτές είναι πάντα σχετικές! Είδαμε τι πρόεκυψε με τον Μακεδόνα Αλέξανδρο, που κοντεύουν οι Σκοπιανοί να πείσουν την ανθρωπότητα ότι ήταν …Σλάβος!
        Ας μη πέσουμε στην παγίδα της αμφισβήτησης πραγμάτων τα οποία προσωπικά δεν κατανοούμε… Αυτό είναι αντιεπιστημονικό!

19. antiochos avatar
    antiochos 02/09/2010 18:07:15

Μην τρελαινεσαι.
    Δεν αναψαμε ποτε φωτιες στην Ανατολη.Αυτα ειναι ιστοριες της αιρετικης απο καθε αποψη Δυσης.
    Ακομα και οι ΥΠΟΒΟΛΕΙΣ του "επιστημονος" γελουν μαζι του.

Dyer @ antiochos 02/09/2010 18:22:08

Απ ότι ξέρω στην Ανατολή ο διαφωτισμός και η αναγέννηση άργησε να έρθει, αν ήρθε ποτέ; Και σίγουρα η δύναμη του Πάπα ήταν ασύγκριτα μεγαλύτερη από αυτή του Πατριαρχείου. Φωτιές δεν άναβαν αλλά από αφορισμούς άλλο τίποτα... Το κατά δύναμη.

Misha @ Dyer 02/09/2010 18:32:44

Σιγά μη σκίσεις κανα καλσόν.Ψάξε να δείς τι κάνανε οι επιστημονάρες του Μένγκελε, και θα δεις πως οι αφορισμοι των παπάδων είναι μπροστά τους , ό,τι είναι το «περνά περνά η μέλισσα» σε σύγκριση με τη Μικρασιατική καταστροφή.

Dyer @ Dyer 02/09/2010 18:44:03

@ Misha
        Άμα βλέπουμε το δένδρο και δεν βλέπουμε το δασός σε λάθος συμπεράσματα θα καταλήξουμε.

Ο Θείος @ Dyer 02/09/2010 18:48:18

Αμέσως μετά το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, οι Τέοντορ Αντόρνο και Μάξ Χόρκχάιμερ, έγραψαν μελαγχολικά στο βιβλίο τους "Η διαλεκτική του Διαφωτισμού", το εξής:
        "Πάντοτε ο Διαφωτισμός, με την έννοια της προοδεύουσας σκέψης, είχε ως στόχο να αποσπάσει από τους ανθρώπους το φόβο και να τους κάνει κύριους της τύχης τους. Αλλά σήμερα, ο πλήρως Διαφωτισμένος κόσμος ακτινοβολεί από την θριαμβεύουσα καταστροφή και το κακό".

Misha @ Dyer 02/09/2010 18:49:07

Το δάσος βλέπουμε.Δες τι έκανε η BP μέσα σε μερικές εβδομάδες. Κατάφερε, μέσω της τεχνοεπιστήμης, να κάνει όσο κακό δεν έκανε η αποικιοκρατία 4 αιώνων.

αλλενάκι @ Dyer 02/09/2010 18:50:19

σα να τυφλώθηκε από τη λάμψη του κακού.

20. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 02/09/2010 18:09:40

Η "αθεϊα" είναι απαραίτητη στη Νέα Τάξη και την προάγει με όλα τα μέσα.

Dyer @ αλλενάκι 02/09/2010 18:29:00

Ο καθένας την αθεΐα την ερμηνεύει όπως θέλει και της αποδίδει «πάσαν νόσο και πάσαν μαλακία». Σωστό κιαυτό!

αλλενάκι @ Dyer 02/09/2010 18:33:16

Δεν έχω συναντήσει πιο δογματικούς ανθρώπους από τους δήθεν αδογμάτιστους "ορθολογιστές" της "επιστημοσύνης".

Σα να έχουν καταπιεί όρθιο μπαστούνι ένα πράγμα.

αλλενάκι @ Dyer 02/09/2010 18:34:24

Δεν κρατούν ούτε τα σωκρατικά προσχήματα: "εν οίδα ότι ουδέν οίδα"...

Misha @ Dyer 02/09/2010 18:37:33

Aλλενάκι

Το χειρότερο είναι πως δε δείχνουν να κατανοοούν σε τι συναισθηματικά αδιεξοδα τους οδηγει αυτός ο αυτισμός.

Μέχρι και λαϊκό ανάγνωσμα έγινε η συναισθηματική νοημοσύνη, αλλά οι επιστημολάγνοι δε σταματάνε τον κατήφορο προς την αυτοκαταστροφή με κανένα τρόπο.

• Επώνυμος avatar
        Επώνυμος @ Dyer 02/09/2010 18:37:50

Μα το εν οίδα ότι ουδέν οίδα, αλλενάκι, είναι το ύψιστο επιπεδο στο οποίο έφτασε ποτέ η ανθρώπινη γνώση! Αυτοί δεν ξέρουν, δεν το έχουν κατακτήσει, είναι πολύ μακριά του, και λένε "τα πάντα οίδα". Αμ δε! Έτσι νομίζουν. Και η διάψευση της πλάνης τους θα είναι πολύ οικτρή.

Dyer @ Dyer 02/09/2010 18:51:27

@ αλλενάκι

Δεν έχεις γνωρίσει αρκετούς γιαυτό μιλάς έτσι. Συνέχισε θα αλλάξεις γνώμη.

αλλενάκι @ Dyer 02/09/2010 18:54:26

ποιος δογματίζει τώρα Dyer...;

Dyer @ Dyer 02/09/2010 19:03:37

@ αλλενάκι
        Είδες με παρέσυρες και άρχισα να μιλώ και εγω με βιώματα. Λάθος μου. Πίστευε ότι θέλεις για τους άθεους.

αλλενάκι @ Dyer 02/09/2010 19:15:09

ασφαλώς η πίστη προύποθέτει βίωμα και το βίωμα είναι μη μεταβιβάσιμο αγαπητέ... γι αυτό και ΔΕΝ φερει ο ένθεος άνθρωπος το βάρος της απόδειξης

believe :) me

Dyer @ Dyer 02/09/2010 19:50:35

@ αλλενάκι
        Το βίωμα όμως δημιουργείται και με τη χημεία. Ίσως και ο πιστός ένα γλυκό όνειρο να βιώνει.

Misha @ Dyer 02/09/2010 20:39:31

Dyer

Yπάρχει ένα ωραίο σχετικό ανεκδοτάκι του Ζεν.

ένας βουδιστής μοναχός πεφτει για ύπνο και ονειρεύεται πως είναι πεταλούδα. Ξυπνά, βλέπει το δωμάτιο του οπότε αναρωτιέται: Είμαι ένας μοναχός Ζεν που ονειρεύεται ότι είναι πεταλούδα ή είμαι μια πεταλούδα που ονειρεύεται πως είναι ένας μοναχός Ζεν...

Λέει κι ένας δικός μας άγιος πως «Τω γνόντι εαυτόν, η γνώσις των πάντων δίδοται αυτώ. Το γαρ γινώσκειν εαυτόν, πλήρωμα της γνώσεως των απάντων εστί.»

Τα υπόλοιπα είναι ένα είδος νοητικού αυνανισμού.Ικανοποιούμε τις αλαζονικές περιέργειες μας , καταστρέφοντας τους εαυτούς μας, τον πλανήτη και τις επόμενες γενιές. Αν σπάσει ο διάολος το ποδάρι του και ανοίξουν κάποια εργαστηρια βιολογικών όπλων δε θα μείνει ούτε ανθρωπινη φωτογραφία στον πλανήτη.Κι αυτό είναι γεγονός πολύ βαρύτερο από την επιμήκυνση των ζωών μας για 10 ή 20 χρόνια.

Dyer @ Dyer 02/09/2010 21:18:03

@ Misha
        Μέσα στους άγνωστους ακόμα λαβύρινθους της σκέψεις μπορεί να βιώσεις ένα «πραγματικό ταξίδι» στο όνειρο. Μη πιστέψεις ποτέ ότι ταξίδεψες πραγματικά στο φανταστικό.

21. eiraman avatar
    eiraman 02/09/2010 18:20:16

Βρε τι Επιστημονάρες βγάζει η Νέα Τάξη!
    Πόσα και πόσα, αμέτρητα οφέλη για τον άνθρωπο έχουν προκύψει από αυτόν το συμπαθή άνθρωπο;Ενώ εκείνος ο ακαμάτης ο Νικολά Τέσλα δεν κατάφερε τίποτα παραπάνω από το να γίνει μονάδα μέτρησης Μαγνητικής Ροής...
    Αλλά υπάρχει και κάτι πολύ αισιόδοξο!Αφού τα κατάφερε ο Χόγκινς να ανακαλύψει τα περί Δημιουργίας του Σύμπαντος ίσως και ο ΓΑΠ να καταφέρει να ανακαλύψει τα περί Δημιουργίας του Χρήματος και έτσι να πιστέψουμε και εμείς ότι "ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ"...

TopGunZ @ eiraman 02/09/2010 19:00:23

Χαχαχα σωστός σωστός (ή σωστή? συγνώμη αν κάνω λάθος). Όλοι ξέρουν τον Αινστάιν, αλλά για ρώτα για Τέσλα ή Καραθεοδωρή. Ο μεν πρώτος την είπε χοντρά στον Έντισον, ο δε δεύτερος ουσιαστικά έλυνε τα προβλήματα του Αινστάιν.

• eiraman avatar
        eiraman @ TopGunZ 02/09/2010 21:31:25

Τι Θυμήθηκες!'Εντισον!Έντισον ο φωτεινούλης-λάμπας ή συνεχές ρευματάκιας...
        Αλλά για να σοβαρευτούμε πάντα θα θυμάμε ένα Δάσκαλό μου στη Χημεία που μας έλεγε τότε ότι Επιστήμη χωρίς γνώση της Ιστορίας της Επιστήμης δεν μπορεί να υπάρξει...!!!Για αυτό επιπλέουν οι ανιστόριτοι τύπου...

22. παπαδοπαιδι avatar
    παπαδοπαιδι 02/09/2010 18:27:12

α,ρε ανθιμε να μην μπορουμε να τον καψουμε ζωντανο...

23. antiochos avatar
    antiochos 02/09/2010 18:43:23

παπαδοπαιδι
    Αργησες καημενε!
    Απ του ανθιμου ερχομαι.Μολις εσβησε η φωτια..
    Μη μας μαρτυρησεις στους βαλλιανατοτρεμοπουλους και στους ροζ μπατσους.

• παπαδοπαιδι avatar
      παπαδοπαιδι @ antiochos 02/09/2010 19:14:06

για προσαναμα ειχατε βιβλια του ντοκινς?

Ο Θείος @ παπαδοπαιδι 02/09/2010 21:50:57

Ο Πανίκας έριξε καμμιά ζειμπεκιά γύρω από την πυρά; Έτσι για να φύγουν τα οικογενειακά φαρμάκια;
        Ή γουστάρει και χοροπηδάει μόνον του Άη Γιάννη, με συγγράματα του Μίμη για προσάναμμα;

24. TopGunZ avatar
    TopGunZ 02/09/2010 18:53:43

Εγώ το έχω ξαναπεί ότι αποδεικνύεται η ύπαρξη του θείου, με την έννοια του μεταφυσικού, βάσει μιας απλής επιστημονικής μεθοδολογίας/παραδοχής: κάθε σύστημα ν διαστάσεων για να παρατηρηθεί/οριστεί απαιτεί τη χρήση ενός εξωτερικού συστήματος ν+1. Οπότε εμείς δε δυνάμεθα να ορίσουμε πλήρως το σύστημα στο οποίο ανήκουμε/αντιλαμβανόμαστε. Και ναι μεν προσπαθούμε να "ακουμπήσουμε" μαθηματικά παραπάνω διαστάσεις, αλλά δεν τις αντιλαμβανόμαστε.

25. Θραξ Αναρμόδιος avatar
    Θραξ Αναρμόδιος 02/09/2010 19:01:32

Σαν να μην είχαμε σε τι να διαφωνήσουμε!

ΘΑ

26. TopGunZ avatar
    TopGunZ 02/09/2010 19:19:07

Προσπαθήσαμε να βρούμε τον ίδιο αλλά φευ...

27. Dyer avatar
    Dyer 02/09/2010 19:25:14

@TopGunZ
    Ίσως την ώρα που την μετέφερε ολοκληρωμένη πλέον;
    Η αλήθεια είναι ότι ξεφύγαμε από την λογική, μονο οι εικόνες στις εκκλησίες μιλάνε και δακρύζουν.

28. Dyer avatar
    Dyer 02/09/2010 19:35:12

@TopGunZ
    Το βασικό πρόβλημα είναι ότι θέλουμε η επιστήμη πάντα να αφήνει μια ελπίδα ύπαρξης Θεού. Όταν δεν το κάνει αυτό κάποιοι θεωρούν ότι απαξιούν τα πιστεύω τους.
    Η αναφορά μου στον Παπα έχει να κάνει με το ότι κάποιοι ορθόδοξοι τον αντιμετωπίζουν σαν αιρετικό και αυτό ξέρεις για τους πιστούς είναι χειρότερο και από τον διάολο.

29. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 02/09/2010 19:43:57

Στο φεγγάρι πήγαμε τελικά;

Ο Θείος @ Strange Attractor 02/09/2010 20:32:39

Αληθώς πήγαμε, το δράμα είναι ότι βρήκαμε ξερές πέτρες.
      Άχ, η απομάγευση του κόσμου, πού 'λεγε και ο μέγιστος Μάξ Βέμπερ!
      Τελικά προτιμώ το Χατζηδάκειον "Χάρτινο φεγγαράκι" και την Μπρεγκοβίτσεια Месечина (Μέσετσίνα = Φεγγαρόφωτο).

Misha @ Ο Θείος 02/09/2010 20:44:05

Θείο, θα ήθελα να διαβάσω ένα άρθρο σου επί του θέματος της «απομαγεύσεως» και της επιστήμης .Συμμεριζόμαστε την αυτή οπτική και το προσεγγίζεις αισθαντικά.

++++

Ο Θείος @ Ο Θείος 02/09/2010 21:28:03

Άχ τα έχει πεί όλα ο Μάξ Βέμπερ. Ήταν διαχασμένος, όπως του λόγου μου, με μυαλό ορθολογιστικό, πόδια γερά στη γή, αλλά καρδιά και ψυχή στα πράγματα του αιθέρα.
        Ο καπιταλισμός έλεγε, φτιάχνει ένα "σιδερένιο κλουβί" για τους ανθρώπους. Ειμαστε καταδικασμένοι μέσα του να ζούμε, και μέσα στα όνειρά μας να βλέπουμε πώς θα το σπάσουμε.
        Πέθανε πρόωραπρίν τα 60.
        Άν βρώ κάτι σε ηλεκτρονική μορφή, με τα δικά του λόγια, αξίζει.

30. flow motion avatar
    flow motion 02/09/2010 19:47:25

λιγος αγνωστικισμος ποτε δεν εβλαψε. τωρα οποιος ξερει ειτε ο hawking ειτε καποιος αλλος μαλλον ειναι θεος.........

31. ο Μήτσος avatar
    ο Μήτσος 02/09/2010 20:53:56

Μήπως να στείλουμε τον Χώκινγκ να σπουδάσει “Κοινωνική Θεολογία” ή “Συντήρηση Εκκλησιαστικών Κειμηλίων” ή έστω “Ιερατικές Σπουδές” στη Βέλλα Ιωαννίνων μπας και μορφωθεί και “ανοίξει” το μυαλό του λίγο; Κάτω από 10.000 μονάδες χρειάζονται όλες οι σχολές και μάλλον θα τα καταφέρει.

Είναι πράματα αυτά που λέει; Τελείως αμόρφωτος είναι;
    Πέθανε και ο σοφός Καντιώτης που μπορούσε να του μάθει 2-3 πράματα....

Strange Attractor @ ο Μήτσος 02/09/2010 20:58:11

Εγώ λέω να τον κάψουμε στη πυρά μπας και αποτάξει τον σατανά που έχει μέσα του.

Misha @ ο Μήτσος 02/09/2010 20:59:22

Mήτσο, ο Καντιώτης τάιζε χιλιάδες ανθρωπους στην Κατοχή, τον κυνηγούσαν Ιταλοί και Γερμανοί να τον εκτελεσουν και ενωσμάτωσε τους Ρομά της περιοχής της μητρόπολης του στην κοινωνία, δίνοντας τους σπίτια, βοηθωντας τους να σπουδάσουν κλπ.

Επί του πρακτέου λοιπόν, ο Χωκινς είχε να μάθει πολλά από τον π.Αυγουστίνο.Μπουρδες με εξισωσεις και ολοκληρώματα λύνουν και τα άψυχα πισιά πια.Η Ανθρωπιά όμως έχει εκ φύσεως απέχθεια στην ψωροπερηφάνια κι αυτός είναι ένας ακόμα νόμος που αγνοούν οι επιστημολάγνοι.

Strange Attractor @ ο Μήτσος 02/09/2010 21:04:17

Τελικά, έσκυψε η ευλογημένη;

• ο Μήτσος avatar
      ο Μήτσος @ ο Μήτσος 02/09/2010 21:06:50

Ίσως μας κάνει καμία δήλωση ο Στίβεν μετά από δυό-τρία μαθήματα.

Strange Attractor @ ο Μήτσος 02/09/2010 21:08:50

"If you like, you can call the laws of science 'God,' but it wouldn't be a personal God that you could meet, and ask questions."

Σ. Χόκινγκ

32. thanos avatar
    thanos 02/09/2010 21:13:46

Λέει ο Χόκινς: «Επειδή υπάρχει ο νόμος της βαρύτητας, το σύμπαν μπορεί και θα δημιουργηθεί από μόνο του, εκ του μηδενός».

Δεν μπορώ να καταλάβω πως ένας επιστήμονας που θέλει να λέγεται μεγάλος ξεκινά από τη διαπίστωση ότι ΥΠΑΡΧΕΙ ο νόμος της βαρύτητας.

Αλλά αν δεν κάνει αυτή την παραδοχή, δεν ΥΠΑΡΧΕΙ βιβλίο.

Strange Attractor @ thanos 02/09/2010 21:17:05

Τίποτα δεν υπάρχει. Όλα είναι στο μυαλό μας. Το οποίο δεν υπάρχει ούτε αυτό.

• ο Μήτσος avatar
      ο Μήτσος @ thanos 02/09/2010 21:20:47

thanos, αντί να κολλάς σε μία φράση διάβασε πρώτα το βιβλίο. Ας μην ξεχνάμε ότι ο Χώκινγκ είναι από τους μεγαλύτερους εν ζωή επιστήμονες. Έχει κάνει τεράστιο έργο και είναι αποδεκτός στην παγκόσμια επιστημονική κοινότητα.

Βέβαια στην Ελλάδα των νεοελλήνων, όπου όλοι τα ξέρουν όλα, και έχουμε διακριθεί στα Οικονομικά, την Σεισμολογία, την Επιδημιολογία, την Ιστορία, την Φυσική αλλά και την “Συντήρηση Εκκλησιαστικών Κειμηλίων” είναι λίγο δύσκολο να μας πείσει.

Strange Attractor @ ο Μήτσος 02/09/2010 21:27:02

Εδώ θεωρούμε μεγάλο πολιτικό παράγοντα τη Φώφη και τη Γκερέκου, έχουμε δικά μας κριτήρια.
        Σχολές Βακαλό και πολύ μας είναι.
        Ποια αστροφυσική και ποιός Χόκινγκ; Ξές ποιός είμαι εγώ ρε;
        Εδώ φτύσαμε τον Νανόπουλο, στον ΑΜΕΑ θα κολλήσουμε;

• Ιωαννης Ένατος avatar
        Ιωαννης Ένατος @ ο Μήτσος 02/09/2010 22:17:53

Παρ' όλα αυτά θα κριθεί κι αυτός από την ιστορία.Επίσης μπορεί εμείς οι Έλληνες να είμαστε όλα αυτά αλλά κι ο συμπαθής επιστήμονας δεν είναι ούτε Θεολόγος αλλά ούτε καν Χριστιανός..

• eiraman avatar
      eiraman @ thanos 02/09/2010 21:37:53

Α ρε μεγάλε Στέλιο!Αθάνατε!
      "Υπάρχω και όσο υπάρχεις θα Υπάρχω"
      Πιάσε μια μπύρα και μην ασχολήσε.....

33. antiochos avatar
    antiochos 02/09/2010 21:40:36

παπαδοπαιδι
    O ντοκινς δυστυχως μας τελειωσε,αλλα ριξαμε ο,τι ειχαμε σε "διαφωτισμο",κατι ερωτικα γραμματα του σηφουνακη και τομους απο ποιηση του παγκαλου της πρωιμης περιοδου,τοτε που γουσταρε σιμο.

Ο Θείος @ antiochos 02/09/2010 21:44:05

Χα χα, ο νεαρός τότε Τρισμέγιστος και ο "Σίμος ο Υπαρξιστής" με την παράγκα!
      Τι αργεντίνικο που χόρευε αυτός ο άνθρωπος! Σαν να αναδύθηκε μωρό στή Μπόκα, μέσα από τα νερά του Ρίο ντε λα ΠΛάτα!

Ο Θείος @ antiochos 02/09/2010 22:04:32

Η Ιπτάμενη Παράγκα του Χειμώνα. «ΑΝ ΑΠΕΛΠΙΣΤΕΙΣ, ΜΗΝ ΑΠΕΛΠΙΖΕΣΑΙ!».
      In memoriam:
      h**p://www.mediasoup.gr/node/16236

34. antiochos avatar
    antiochos 02/09/2010 21:51:07

Το δικτυο που δημιουργησε τη Βασιλικη Εταιρεια στο Λονδινο μετα απο βασιλικο διαταγμα του Καρολου Β το 1662,με στοχο να ασκησει την κυριαρχη επιρροη στο δρομο που θα επαιρνε η "επιστημη",ουδεποτε φανταστηκε το μεγεθος της χειραγωγησης που θα επετυγχανε.

35. Στέργιος avatar
    Στέργιος 02/09/2010 21:56:37

Κανένας επιστήμονας δεν μπόρεσε ποτέ να εξηγήσει το ΓΙΑΤΙ δημιουργήθηκε το σύμπαν. Γι'αυτό το ΓΙΑΤΙ δημιουργήθηκαν οι θρησκείες. Γι'αυτό το διαπόρημα ψυλλιάστηκε ο άνθρωπος ότι υπάρχει Θεός.

Dyer @ Στέργιος 02/09/2010 22:04:45

Οι θρησκείες δημιουργήθηκαν για να χειραγωγήσουν τους πιστούς. Καλή νύκτα.

• Maya avatar
        Maya @ Dyer 02/09/2010 23:40:31

Ο Γιουνγκ θα διαφωνούσε καθέτως με αυτή την υποτίμηση.

Ή μήπως δεν θεωρείται επιστήμη η ψυχανάλυση;

Dyer @ Dyer 02/09/2010 23:48:42

Στο πως γίνεται αυτή η χειραγώγηση και βέβαια έχει λόγο.

• Maya avatar
        Maya @ Dyer 03/09/2010 01:32:46

H χειραγώγηση είναι λέξη κλειδί σε αυτή την επιστήμη. Δεν εξαντλείται όμως μόνο στο συγκεκριμένο είδος που παραθέτεις.

Από κάτι χειραγωγείται ο ομοφυλόφιλος ή ο φιλάργυρος παπάς, από κάτι χειραγωγήθηκε και ο Αιγύπτιος ιερέας-μύστης του Πυθαγόρα.

36. Γιάνης Φαίλτωρ avatar
    Γιάνης Φαίλτωρ 02/09/2010 23:11:27

Κάποτε ένας ποιητής έγραψε: «Μέσα σε ένα ποτήρι κρασί βρίσκεται ολόκληρο του Σύμπαν». Ίσως ποτέ δε μάθουμε με ποια έννοια το είπε· οι ποιητές δε γράφουν για να γίνονται κατανοητοί.

Είναι όμως αλήθεια ότι, αν παρατηρήσουμε ένα ποτήρι κρασί, πραγματικά θα δούμε μέσα του ολόκληρο το Σύμπαν. Υπάρχει η πλευρά της Φυσικής: το ανήσυχο υγρό που εξατμίζεται ανάλογα με τον άνεμο και τον καιρό, οι αντανακλάσεις του φωτός πάνω στο γυαλί, το ξέφρενο παιχνίδι των ατόμων που αποκαλύπτει η φαντασία μας. Το γυαλί είναι το απόσταγμα των πετρωμάτων του πλανήτη μας και στη σύστασή του διακρίνουμε τα μυστικά της ηλικίας του Σύμπαντος και της εξέλιξης των άστρων.

Ποια είναι η παράξενη διάταξη των χημικών μέσα στο κρασί? Πως προήλθαν όλα αυτά? Υπάρχουν τα φυράματα, τα ένζυμα, τα υποστρώματα και τα προϊόντα. Εκεί μέσα στο κρασί βρίσκεται η μεγάλη γενίκευση: όλη η ζωή είναι προϊόν ζύμωσης. Ουδείς μπορεί να μελετήσει τη χημεία του κρασιού χωρίς να ανακαλύψει, όπως ο Παστέρ, την αιτία τόσων και τόσων ασθενειών. Και το χρώμα του –αυτό το ζωντανό πορφυρό χρώμα του κρασιού – αφήνει ανεξίτηλη τη σφραγίδα του στη συνείδηση όσων το προσέχουν!

Αν ο μικρός μας νους, για λόγους ευκολίας, διαιρεί ένα ποτήρι κρασί – αυτό το σύμπαν – σε μέρη (φυσική, βιολογία, γεωλογία, αστρονομία, ψυχολογία κ.ο.κ), ας μην ξεχνάμε ότι η φύση δεν το γνωρίζει! Ας αναμείξουμε, λοιπόν, ξανά τα μέρη του, κι ας θυμηθούμε εν τέλει σε τι μας χρησιμεύει· ας το αφήσουμε να μας προσφέρει την έσχατη ευχαρίστηση: να το πίνουμε και να τα ξεχνάμε όλα!

Ρίτσαρντ Φάϋνμαν

Dyer @ Γιάνης Φαίλτωρ 02/09/2010 23:52:11

Αυλαία.

• Hase avatar
      Hase @ Γιάνης Φαίλτωρ 03/09/2010 10:36:35

Ο Φαυνμαν δεν εχει κανει τα διασημα διαγραμματα οπου προκυπτει οτι υλη παραγεται απο το μηδεν;;
      Εδω μεσα ορισμενοι εξυπνακηδες εβαλαν στο στοχαστρο τον Χοκινγκ γιαυτα που ειπε, αλλος παραπανω μιλησε για τις εξισωσεις που δεν μπορουσε να λυσει ο Αινσταιν και ο Μισα εγραψε για τα εκατομυρια που θα μπορουσαν να σωσουν ζωες στον τριτο κοσμο αν γινονταν π.χ. εμβολια.
      Ο Χοκινγκ ειναι ενας επιστημονας απο τους καλυτεροπυς που υπαρχουν με ειδικοτητα τα μαθηματικα και τις μαυρες τρυπες.
      Ο Αινσταιν ηταν ενα απο τα πιο φωτισμενα μυαλα, οποια πετρα της φυσικης αν σηκωσεις απο κατω ειναι και οτι μπορουσε να φιαχνει εξισωσεις που δεν μπορουσε να λυσει αποδεικνυει συναμα και το ποσο μεγαλος μαθηματικος ηταν.
      Οσο για τα εμβολια αυτα φυσικα ηρθαν απο τον ουρανο, ταστειλε ο Θεος και δεν χρειαστηκε κανενας επιστημονας ουτε καμια ερευνα για να ταχουμε.
      Ολα τα πραγματα ειναι σχετικα. Με το αγγουρι μπορει να κανει κανεις μια ωραια σαλατα, μπορει ομως να το χωσει και στον πισινο του.

• Νταγιάν avatar
        Νταγιάν @ Hase 03/09/2010 10:46:47

τα εμβολια δεν έπεσαν απ τον ουρανό έτσι σκέτα. Χρειάτηκαν δεήσεις και προσευχές απ΄το παπαδαριό.

Misha @ Hase 03/09/2010 11:51:34

Το αγγούρι όταν είναι μεγαλωμένο με ορμόνες , όπως είναι τα περισσότερα σημερινά, είτε το φάς είτε το βάλεις στο απευθυσμένο σου ζημιά παθαίνεις.

Όταν το αγγούρι πάψει να είναι γεμάτο τοξικά , τότε αποκτά ωφέλεια η χρήση του ως τροφίμου.

Σκέψου τις αναλγίες με την σημερινή τεχνοεπιστήμη:
        Ποιες προθέσεις και συμφέροντα βρισκονται πίσω από τις επιλογές που κάνει η επιστήμη σε όλα τα επίπεδα.
        Λχ με τις μαλακίες των μεταλλαγμένων , εξαφανίζονται οι μέλισσες , πράγμα που σημαίνει και το τέλος του πλανήτη όπως είπε και ο Αϊνστάιν που επικαλείσαι.

• Νταγιάν avatar
        Νταγιάν @ Hase 03/09/2010 12:12:44

Ο Μίσσα (ο μπολσεβίκος θεοσεβούμενος) εκτός από θερμικά βρακιά ξέρει και από αγγούρια και απευθυσμένα. Τόση προυπηρεσία σε μονές είχε, βεβαίως.

• Hase avatar
        Hase @ Hase 03/09/2010 14:24:38

Misha says:

Ολα αυτα που γραφεις ειναι χοντρεσ ανοησιες.
        Καταρχας οι μελλισσες δεν εξαφανιζονται απο τα μεταλλαγμενα αλλα απο τα φυτοφαρμακα. Για τα μεταλλαγμενα ισως να ειχες διαφορετικη γνωμη αν με αυτα ταιζαν τα πεινασμενα παιδια στα οποια αναφεροσουν σε προηγουμενο σχολιο
        Δεν γνωριζω ποτε ειπε ο Αινσταιν για το τελος του κοσμου. Για την βλακεια του ανθρωπου ειπε.
        Εσυ σιγουρα τα αγγουρια δεν τα αγοραζεις απο την λαικη της γειτονιας σου και το κομπιουτερ που γραφεις καλα θα ειναι να το αντικαταστησεις με καπνο για να στελνεις σηματα.
        Αυτα ολα που γραφεις για την επιστημη και τους επιστημονες ειναι δυστηχως οπισθοδρομικα. Η επιστημη (και η γνωση φυσικα) χρειαζεται στον ανθρωπο, οπως χρειαζονται οι τεχνες, η διασκεδαση το φαγητο και πολλα αλλα.
        Αν καποιος κανει ασχημη χρηση τοτε ειναι αλλο πραγμα. Σε στελνει κατευθειαν στο παραδειγμα του αγγουριου που προανεφερα. Αντε γεια και καλο μεσημερι.

37. ΑΝΤΙΛΑΜΟΓΙΟ avatar
    ΑΝΤΙΛΑΜΟΓΙΟ 02/09/2010 23:20:41

παιδια προτου πειτε οτιδηποτε να σας πληροφορησω οτι ο εν λόγω κυριος κατελαβε την εδρα του Καιμπριτζ μετα απο αιωνες που ηταν κενη και την ειχε ο Νεύτωνας και οτι λυνει στο μυαλό του εξίσωση που χρειάζεται εξι κολλες γεμάτες για να λυθεί!!Ε νομίζω οτι τουλαχιστον σε αυτον θα πρεπει να του επιτρεψουμε να εκφερει αποψη ειτε φυσικη είτε μεταφυσικη!!

Dyer @ ΑΝΤΙΛΑΜΟΓΙΟ 02/09/2010 23:34:33

Τι είπες τώρα;
      Εδώ οι περισσότεροι είναι έτυμοι να τον κάψουν, γιατί τόλμησε να εκφράσει το συμπέρασμα των συλλογισμών του.

αλλενάκι @ Dyer 03/09/2010 00:31:11

Αλήθεια αυτό νομίζεις, θέλουν να τον κάψουν;
        Είσαι λάθος.
        _____________________________________________________________
        Και ο ΑΝΤΙΛΑΜΟΓΙΟ ο μόνος to the point, γιατί όταν ο Χώκινς λύνει αυτη την εξίσωση συμπεριφέρεται σχεδόν μεταφυσικά.
        Τα μαθηματικά είναι δημιουργία.

38. diasapollon avatar
    diasapollon 02/09/2010 23:47:37

Πριν το Σύμπαν τπήρχε η οικογένεια Παπανδρέου;αν ναι τότε κάποιος πρόγονος του ΓΑΠ το έφτιαξε εξ ου και το βλαστάρι τους μας τα έχει κάνει χάος.
    Αυτό ήθελε να πει ο καθηγητής.

39. Ιωάννης avatar
    Ιωάννης 02/09/2010 23:55:56

"ΣΤΗΝ αρχή δημιούργησε ο Θεός τον ουρανό και τη γη. Και η γη ήταν άμορφη και έρημη· και σκοτάδι υπήρχε επάνω στο πρόσωπο της αβύσσου. Και Πνεύμα Θεού φερόταν επάνω στην επιφάνεια των νερών.Και είπε ο Θεός: Ας γίνει φως· και έγινε φως· και είδε ο Θεός το φως ότι ήταν καλό· και διαχώρισε ο Θεός το φως από το σκοτάδι·και ονόμασε ο Θεός το φως Ημέρα· και το σκοτάδι το ονόμασε Νύχτα.
    Και έγινε εσπέρα, και έγινε πρωί, ημέρα πρώτη.
    Και είπε ο Θεός: Ας γίνει στερέωμα ανάμεσα στα νερά, και ας διαχωρίζει τα νερά από τα νερά.
    Και δημιούργησε ο Θεός το στερέωμα, και διαχώρισε τα νερά που ήσαν κάτω από το στερέωμα από τα νερά που ήσαν επάνω από το στερέωμα. Και έγινε έτσι. Και ονόμασε ο Θεός το στερέωμα ουρανό.
    Και έγινε εσπέρα, και έγινε πρωί, ημέρα δεύτερη.
    Και είπε ο Θεός: Ας μαζευτούν τα νερά που είναι κάτω από τον ουρανό σε έναν τόπο, και ας φανεί η ξηρά. Και έγινε έτσι. Και ονόμασε ο Θεός την ξηρά Γη· και τη συγκέντρωση των νερών ονόμασε Θάλασσες· και είδε ο Θεός ότι ήταν καλό.
    Και είπε ο Θεός: Ας βλαστήσει η γη χλωρό χορτάρι, που κάνει σπόρο, και καρποφόρο δέντρο που κάνει καρπό σύμφωνα με το είδος του, του οποίου το σπέρμα να είναι μέσα του επάνω στη γη. Και έγινε έτσι.
    Και η γη βλάστησε χλωρό χορτάρι, χορτάρι που κάνει σπόρο σύμφωνα με το είδος του, και δέντρο καρποφόρο, του οποίου το σπέρμα είναι μέσα του, σύμφωνα με το είδος του· και είδε ο Θεός ότι ήταν καλό.
    Και έγινε εσπέρα, και έγινε πρωί, ημέρα τρίτη.
    Και είπε ο Θεός: Ας γίνουν φωστήρες στο στερέωμα του ουρανού, για να διαχωρίζουν την ημέρα από τη νύχτα· κι ας είναι για σημεία, και καιρούς, και ημέρες, και χρόνους· και ας είναι για φωστήρες στο στερέωμα του ουρανού, για να φέγγουν επάνω στη γη. Και έγινε έτσι.
    Και έκανε ο Θεός τούς δύο φωστήρες τους μεγάλους, τον φωστήρα τον μεγάλο για να εξουσιάζει επάνω στην ημέρα, και τον φωστήρα τον μικρότερο για να εξουσιάζει επάνω στη νύχτα· και τα αστέρια· και τα έβαλε ο Θεός στο στερέωμα του ουρανού, για να φέγγουν επάνω στη γη, και να εξουσιάζουν επάνω στην ημέρα, και επάνω στη νύχτα, και να διαχωρίζουν το φως από το σκοτάδι. Και είδε ο Θεός ότι ήταν καλό. Και έγινε εσπέρα, και έγινε πρωί, ημέρα τέταρτη."
    [Γένεση, κεφάλαιο: 1, εδάφια: 1-19]

ΑΥΤΟΣ είναι ο Κύριος των δυνάμεων, ο Βασιλιάς του σύμπαντος.
    Ο Ενας, ο Αληθινός, ο Ζωντανός Θεός......αγαπητέ κ. Χοκινγκ.

40. Dyer avatar
    Dyer 03/09/2010 00:14:30

Μετά το Νίτσε προστέθηκε το «Ζωντανός» ;

αλλενάκι @ Dyer 03/09/2010 00:19:10

dye στα αγγλικά δεν είναι βάφω;...

Dyer @ αλλενάκι 03/09/2010 00:33:34

Μαυτά που γράφω λες να τη βάψω; Όνομα και πράμα που λέμε.

αλλενάκι @ αλλενάκι 03/09/2010 00:35:57

Ξέρεις πότε το σκέφτηκα αλλά δεν το έγραψα;...
        Όταν είπες ότι θέλουν να τον κάψουν, η σκέψη ήταν "θανατερή"...

Κανείς από εμάς όμως δεν σκέφτηκε έτσι, μπορώ να στο υπογράψω αυτό.

Dyer @ αλλενάκι 03/09/2010 00:42:09

Ίσως επηρεασμένος από ένα βιβλίο που διάβασα πρόσφατα για την Ιερά Εξέταση.

αλλενάκι @ αλλενάκι 03/09/2010 00:44:00

πω πω αιρετικέ στην πυρά... :)

41. Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
    Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης 03/09/2010 00:29:31

Ρὲ παιδιὰ ἐγὼ δὲν καταλαβαίνω τὸ ἑξῆς, ὅταν χρειάζεται τόσο ἀπόκρημνη νοηματικὴ γιὰ τὰ "πρὶν" τὸ Μπὶγκ Μπὰνγκ (ὅπως ὅτι ὁ χρόνος καὶ ὁ χῶρος δημιουργήθηκαν μὲ τὸ μπὶγκ μπάνγκ- δὲν ὑπῆρχε "πρὶν" τὂ μπὶγκ μπάνγκ, τὸ ὁποῖο δὲν συνέβη "κάπου") καὶ γιὰ ἄλλα τῆς νεώτερης φυσικῆς ("ἀδιάστατο συνεχές", "χῶρος 11 διαστάσεων"), πῶς τὸ μπλέκουμε μὲ ἔννοιες ἄλλων χωραφιῶν ὅπως "Θεός", ποὺ ἂν μὴ τὶ ἄλλο ἐντάσσονται μὲ ἄλλο modus vivendi στὴν γλῶσσα, σὲ ὁποιαδήποτε γλῶσσα;;;

Καὶ τί στὸ καλὸ σημαίνει "νόμοι τῆς φυσικῆς ὅπως ἡ βαρύτητα" σὲ μιὰ ἀνάλυση ποὺ συμπεριλαμβάνει τὰ "πρὶν" τὸ μπὶγκ μπάνγκ, χρόνου καὶ χώρου μὴ ὑπαρχόντων;;;

Καὶ σὲ ὅλο αὐτὸ τὸ περιπεπλεγμένο ζήτημα, τί νοηματικὸ περιεχόμενο μὲ ἀξιώσεις ὀρθολογικότητας μπορεῖ νὰ ἔχουν οἱ προτάσεις "ὁ Θεὸς δημιούργησε τὸ σύμπαν" ἢ "ὁ Θεὸς ΔΕΝ δημιούργησε τὸ σύμπαν";;; Εἶμαι ὁ μόνος ποὺ θεωρεῖ τὶς γλῶσσες ἀσύμβατες καὶ τὴν παρέκβαση ἐκτὸς θέματος;;;

Σόρρυ κιόλας δηλαδή.

42. Ιωάννης avatar
    Ιωάννης 03/09/2010 00:40:32

Dyer καλέ/καλή μου αδελφέ/αδελφή...

"Καθότι, είναι γραμμένο: «Ζω εγώ» λέει ο Κύριος «ότι σε μένα θα κάμψει κάθε γόνατο, και κάθε γλώσσα θα δοξολογήσει τον Θεό».

Προς Ρωμαίους επιστολή, κεφ.14, εδάφιο 11

Μέσα στο Ευαγγέλιο και γενικά στην Αγία Γραφή μπορεις να διαπιστώσεις με θαυμαστό τρόπο ότι ο Κύριος ειναι ΖΩΝΤΑΝΟΣ και περιμένει εσένα κι εμένα να τον καλέσουμε στη ζωή μας.

Dyer @ Ιωάννης 03/09/2010 00:54:12

Το σχόλιό μου ήταν άτοπο. ΟΚ
      Αλλά και συ να γράφει τη Γένεση σαν αντιπαράθεση με τον Χόκινγκ είναι λογικό;

43. Νευρομάντης avatar
    Νευρομάντης 03/09/2010 01:03:22

Και βέβαια δε δημιούργησε ο Θεός το σύμπαν, ο Θεός απλώς δημιούργησε τις «συμπτώσεις των συνθηκών», δηλαδή τις επιστητές αιτίες της δημιουργίας του…

44. παπαδοπαιδι avatar
    παπαδοπαιδι 03/09/2010 09:46:36

πολυ ενοχλητικοι αυτοι οι επιστημονες

45. παπαδοπαιδι avatar
    παπαδοπαιδι 03/09/2010 10:02:02

το επομενο σχολιο ...παει στην κολαση

46. rage avatar
    rage 03/09/2010 10:47:22

θεωρώ ότι σήμερα η πιο σωστή θέση είναι ο αγνωστικισμός. Μέχρι εκεί που μπορεί να πάει το ανθρώπινο μυαλό. Απο κει και πέρα, η οποιαδήποτε θέση αποτελεί δογμα, καθώς ΔΕΝ υπάρχουν αποδείξεις ούτε για το ένα, ούτε για το άλλο.

• παπαδοπαιδι avatar
      παπαδοπαιδι @ rage 03/09/2010 11:57:42

αντε τωρα να σε πεισω για εγκυμοσυνες απο κρινο

47. montechristos avatar
    montechristos 03/09/2010 11:10:38

Καθε μη μηδενική πιθανότητα εμφανίζεται άπειρες φορές στο 'άπειρο' σύμπαν.

48. Greg avatar
    Greg 03/09/2010 12:57:54

Οι θρησκείες απαλύνουν την υπαρξιακή αγωνία του ανθρώπου. Η πρώτη και μεγαλύτερη αγωνία ενός παιδιού (πώς ήρθε στον κόσμο-πώς δημιουργήθηκε;) είναι ένα τεράστιο βάρος που υπάρχει σε όλες της φάσης της ζωής μέχρι και τον θάνατο(υπάρχει ζωή μετά;) και δεν μπορούν να το αντέξουν όλοι οι άνθρωποι. Χρειάζονται άλλου τύπου εξηγήσεις. Άλλοι βρίσκουν απαντήσεις στην επιστήμη, στην ποίηση ή γενικά στην τέχνη, όπως λογοτεχνία είναι και το απόσπασμα της Γένεσης. Η αλήθεια είναι ότι κανείς δεν χρειάζεται να αποδείξει τίποτα σε κανέναν. Περί ορέξεως...

• rage avatar
      rage @ Greg 03/09/2010 14:11:27

Εντάξει, αλλα όταν κάποιος πιστεύει στη μετά θανατον ζωή αναβάλλει πολλά από όσα θα έκανε αν δεν πίστευε, ή κάνει πολλά τα οποία δεν θα έκανε αν πίστευε σε αυτή, κάτι το οποίο βολεύει πολλών ειδών "ταλιμπάν" που με αυτό τον τρόπο διευκολύνουν την πραγματοποίηση των στόχων τους.
      Αν όμως ξέρει ότι ζει μονάχα μια φορά, θα απαιτούσε κάποια πραγματα, κάτι το οποίο επίσης δεν βολευει τους "ταλιμπάν" αυτούς και τους συν αυτώ συμπορευόμενους, αμην.

TopGunZ @ rage 04/09/2010 12:25:06

Ίσα ίσα, ένας άνθρωπος που δεν πιστεύει στη μετά θάνατον ζωή θα μπορούσε να σκεφτεί να κάνει τα πιο φρικτά πράγματα, αφού οι όποιες συνέπειες θα αφορούσαν μερικές δεκαετίες ύπαρξης. Επίσης μην μπερδεύεις τους ταλιμπάν και την μετενσάρκωση με τη χριστιανική παράδοση.

49. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 03/09/2010 21:39:01

Ο Χόκινγκ δεν λέει ότι δεν υπάρχει θεός. Απλά λέει ότι ο θεός ΔΕΝ δημιούργησε το σύμπαν. Έτσι δεν είναι;

50. I.Q. ΠΙΓΚΟΥΙΝΟΥ avatar
    I.Q. ΠΙΓΚΟΥΙΝΟΥ 03/09/2010 21:50:01

Δεν έχει νόημα να πάρει κανείς θέση στο δίλημμα "Θεός ή Big bang", όταν στο βάθος-βάθος δεν ξέρουμε τι είναι ούτε το ένα ούτε το άλλο.

51. Επικούρειος Έλλην avatar
    Επικούρειος Έλλην 04/09/2010 10:02:26

Η 'ασιατική αλογία' που κυριαρχεί στο νου του ρωμιού δεν τον αφήνει να δεχτεί ούτε την απλή διατύπωση μιας σκέψης από έναν επιστήμονα.
    Η επίκληση χριστιανικών αποφθεγμάτων σε μια συζήτηση επιστημονικού ενδιαφέροντος αποτελεί όνειδος για τον τόπο και τον χρόνο που συμβαίνει.
    Ας είναι.
    Κάποιοι από εμάς θα μείνουμε πεισματικά με τους Έλληνες και τη σκέψη τους :

"κόσμον τόνδε, τὸν αὐτὸν ἁπάντων, οὔτε τις θεῶν οὔτε ἀνθρώπων ἐποίησεν, ἀλλ᾽ ἦν ἀεὶ καὶ ἔστιν καὶ ἔσται πῦρ ἀείζωον ἁπτόμενον μέτρα καὶ ἀποσβεννύμενον μέτρα."

Dyer @ Επικούρειος Έλλην 04/09/2010 11:22:10

Επικούρειε φίλε δυστυχώς ο χριστιανισμός ισοπέδωσε κάθε τι Ελληνικό.
      Έχουμε πολύ δρόμο ακόμα για να φτάσουμε στον Επίκουρο.

Misha @ Επικούρειος Έλλην 04/09/2010 11:41:23

Ούτε μυρωδιά δεν έχετε πάρει για το τι έλεγαν οι Αρχαίοι, και δή ο Επίκουρος τον οποίο τόσο βάναυσα κακοποιείτε:

«ΟΥ ΓΑΡ ΠΟΤΟΙ ΚΑΙ ΚΩΜΟΙ ΣΥΝΕΙΡΟΝΤΕΣ ΟΥΔ’ ΑΠΟΛΑΥΣΕΙΣ ΠΑΙΔΩΝ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΟΥΔ’ ΙΧΘΥΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΟΣΑ ΦΕΡΕΙ ΠΟΛΥΤΕΛΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑ, ΤΟΝ ΗΔΥΝ ΓΕΝΝΑ ΒΙΟΝ, ΑΛΛΑ ΝΗΦΩΝ ΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΑΣ ΑΙΤΙΑΣ ΕΞΕΡΕΥΝΩΝ ΠΑΣΗΣ ΑΙΡΕΣΕΩΣ ΚΑΙ ΦΥΓΗΣ»
      (Διογένης Λαέρτιος- Βίος Επίκουρου, Προς Μενοικέα)

Dyer @ Misha 04/09/2010 12:13:24

Από πού κατάλαβες ότι κακοποιούμε τον Επίκουρο;
        Δεν γνωρίζεις ότι οι χριστιανοί κατέστρεψαν το έργο του;
        Δες την τετραφάρμακο που γράφει ο Γιάννης Φαίλτωρ παρακάτω.

Dyer @ Misha 04/09/2010 12:29:55

Ο Επικούρεια φιλοσοφία αποσκοπούσε στο να ευτυχήσει ο άνθρωπος εν ζωή, ρεαλιστικός και σύγχρονος όσο κανένας.
        Δεν είναι πουθενά απόλυτος, μέτρο σε όλα, και φιλοσοφία του είναι ένας δρόμος για την αταραξία που ο καθένας επιλέγει πόσο θα διαβεί.

Θραξ Αναρμόδιος @ Misha 04/09/2010 12:44:14

@Misha

(Διογένης Λαέρτιος- Βίος Επίκουρου, Προς Μενοικέα)

Δηλαδή: "Ούτε οι οινοποσίες και τα τραγούδια, ούτε οι απολαύσεις αγοριών και γυναικών, ούτε τα θαλασσινά και άλλα εδέσματα, όσα φέρνει ένα πολυτελές τραπέζι, είναι που γεννούν τον ευχάριστο βίο, αλλά ο νηφάλιος λογισμός που εξερευνά τις αιτίες για κάθε προτίμηση και αποφυγή".

Να με συγχωρείτε, αλλά είδα πολλές φορές την παρούσα συζήτηση να απομακρύνεται πάρα πολύ από τον "νηφάλιο λογισμό". Και γενικώς είναι ένα φαινόμενο, αυτή η απομάκρυνση, που επαναλαμβάνεται κάθε φορά που συζητιώνται θέματα που έχουν να κάνουν με "ιερές πεποιθήσεις", είτε θρησκευτικές είτε κομματικές. Νηφάλιος λογισμός είναι η προτροπή του κυρ-Επίκουρου.

Συμπαθώ τον επικουρισμό. Εχω ξαναγράψει πως ένα πολύ καλό βιβλίο πάνω στο θέμα είναι το "Επίκουρος, η αληθινή όψη του αρχαίου κόσμου" του Χρήστου Θεοδωρίδη. Είναι από τα βιβλία που θα πρέπει να διαβάσουν όλοι οι έλληνες και μάλιστα από την εφηβική ηλικία. Ποτισμένο με δημοκρατία, ελληνική λογική, φως και αεράκι.

Ναι, είναι αλήθεια ότι ο Επίκουρος δεν αρνήθηκε ποτέ την ύπαρξη των θεών. Ισως κι από φόβο γι' αυτά που έπαθαν παλιότεροι από αυτόν, που το έκαναν, όπως ο Αναξαγόρας για παράδειγμα. Ομως η θέση που δίνει ο Επίκουρος στους θεούς ουσιαστικά τους εξουδετερώνει. Θεωρεί δηλαδή ότι οι θεοί δεν ασχολούνται με τα ανθρώπινα και δεν έχουν και λόγο να το κάνουν. Και φυσικά συμφωνεί και ο Επίκουρος με την γενική ελληνική θεώρηση πως δεν είναι οι θεοί οι δημιουργοί του σύμπαντος και του κόσμου, αλλά ότι εμπεριέχονται στον κόσμο.

Η ηδονή είνα μια λέξη που ο Επίκουρος χρησιμοποίησε δίνοντάς ένα νόημα κατάλληλο για να εξυπηρετήσει την άποψή του την φιλοσοφική και την διδασκαλία του. Το νόημα αυτό απέχει από αυτό με το οποίο φορτίζουμε εμείς την λέξη σήμερα. Αλλά και οι παλιότεροι από μας έλληνες στον καθημερινό τους λόγο.

Η επικούρεια ηδονή είναι δύο ειδών: η καταστηματική ηδονή και η εν-κινήσει ηδονή. Η "καταστηματική" ηδονή είναι αυτό που εννοούν οι αγγλοσάξωνες state of mind, δηλαδή κατάσταση ψυχική και νοητική που δηλώνει ευτυχία (κυρίως μέσω και λόγω της γνώσης της πραγματικότητας), αφοβία, αλυπία, αταραξία και τα παρόμοια. Οι εν-κινήσει ηδονή αφορά το σώμα και τις αισθήσεις, δηλαδή αυτό που λέμε σαρκικές ηδονές.

Κι όπως μας λέει και το παραπάνω απόσπασμα από τον Μενοικέα, ο Επίκουρος προωθούσε την ιδέα ότι η ευτυχία μας είναι κυρίως αποτέλεσμα της πρώτης ηδονής, της "καταστηματικής" δηλαδή. Είναι ψυχική κατάσταση δηλαδή η ευτυχία. Που δεν έχει να κάνει με υλικά αγαθά και αποκτήματα.

Εν γένει ο επικουρισμός, γέννημα θρέμα της απογοήτευσης που γέννησε η μεγάλη καταστροφή του Πελοποννησιακού πολέμου, η νίκη των ολιγαρχικών που έφερε τον εκφυλισμό της δημοκρατίας, η άνοδος του Μακεδονικού βασιλείου και η οικονομική ανέχεια που ακολούθησε όλα αυτά, (ο Επίκουρος γεννιέται το 341 μχ), ενώ είχε μεγάλη διάδοση στους λαούς της αυτοκρατορίας που ακολούθησε, δηλαδή της ρωμαϊκής, αποσιωπήθηκε σχετικά, όπως και τα μπλογκς σήμερα, διότι παραήταν ελληνικός, δημοκρατικός, και ακολουθούσε την ιωνική επιστήμη στην εξήγηση του κόσμου, από τον Θαλή ως τον Δημόκριτο και τον Λεύκιππο, ενώ απεύφευγε τις μεταφυσικές εξηγήσεις.

Στην θέση του, και κυρίως από την άρχουσα τάξη της αυτοκρατορίας, προτάθηκε ο στωϊκισμός. Που σαν περιεχόμενο μοιάζει περισσότερο με τις ανατολικές θρησκείες της υπομονής, της εγκαρτέρησης και λοιπά. Εξ ου και "στωϊκότητα". Βέβαια ο στωϊκισμός είναι και πολλά άλλα πράγματα.

Ο επικουρισμός βλέπει την ζωή σαν γιορτή. Οπου ο άνθρωπος είναι καλεσμένος. Η ζωή και η συμμετοχή μας σ' αυτήν, έχει τεράστια αξία. Ο επικουρισμός πιστεύει στον άνθρωπο και τις δυνάμεις του απεριόριστα και προσπαθεί να διώξει τους παράλογους μεταφυσικούς του φόβους, εξηγώντας την πραγματικότητα επιστημονικά και λογικά. Ακόμη και τον φόβο του θανάτου αλλά και τις ανάγκες και τους φόβους του ανθρώπου ("οταν εμείς είμαστε εδώ ο θάνατος απουσιάζει, και όταν είναι ο θάνατος εδώ εμείς έχουμε φύγει", "η φύση φρόντισε ότι χρειαζόμαστε να είναι εύκολα αποκτητό", "ο πόνος είναι μεν έντονος αλλά συνήθως φεύγει γρήγορα" και τα παρόμοια).

Ο επικουρισμός όμως, ίσως ακολουθώντας την φυσική φοβία του ίδιου του Επίκουρου, είναι, πως να το πω, ιδιωτική φιλοσοφία. Δεν ασχολείται με τα "κοινά" ιδιαίτερα. Εξ ου και το "λάθε βιώσας" ("ζήσε χωρίς να σε πάρουν χαμπάρι"). Παρότι είναι γέννημα θρέμμα δημοκρατικό και τέτοιος παρέμεινε πάντα.

Τελειώνω με ένα μικρό τμήμα από το ποίημα "Περί της φύσεως των πραγμάτων" (De rerum natura) του Λουκρήτιου, ενός λατίνου επικούρειου που ζει 400 χρόνια μετά τον Επίκουρο (ο επικουρισμός έζησε ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ), παρμένο από την ελληνική βικιπήντια.

Καθώς η ανθρωπότητα χαμένη
        Σ'ολη τη γης κοίτωταν νικημένη
        Εμπρός στα μάτια ολονών, απ'τη Θρησκεία-που
        Την κεφαλή επρόβαλε μέσα απ'τους ουρανούς
        Σκιάζοντας με την όψης της, της φρίκης, τους θνητούς
        Ένας Έλληνας ήταν αυτός που πρώτος τόλμησε ν'αψηφήσει
        Και σήκωσε μάτια θνητά τον τρόμο ν'αντικρύσει
        Αυτόν π'ούτε η δόξα των Θεών, μήδε η βοή του κεραυνού,
        Μήτε τ'αστροπελέκι του ανταριασμένου ουρανού
        Τον'εταπείνωνε μα τον τσινούσε με μήνιν πυρωμένη
        Η άτρόμητη καρδιά του να είναι η πρώτη που οργισμένη
        Τις πυλές που είχαν μανταλώσει αυτοί
        της Φύσης της αρχαίας να τσακίσει.

Θραξ Αναρμόδιος (ο πάντα φλύαρος)

Θραξ Αναρμόδιος @ Misha 04/09/2010 12:47:51

*341 πχ φυσικά

• Γιάννης Φαίλτωρ avatar
        Γιάννης Φαίλτωρ @ Misha 04/09/2010 12:50:14

Φλύαρος? Απολαυστικός θα έλεγα. Εύγε.

Θραξ Αναρμόδιος @ Misha 04/09/2010 12:55:11

Τον Διογένη Λαέρτιο και τους "Βίους Φιλοσόφων" του, τους έχει εκδόσει ο Κάκτος, όπως και τόσα άλλα από την ελληνική γραμματεία με κείμενο και μετάφραση, είναι 4 τόμοι που διαβάζονται πολύ εύκολα και ευχάριστα, μια και περιέχουν ποικίλα κουτσομπολιά και άλλα νόστιμα, και γενικώς είναι μια καλή εναλλακτική απέναντι στην τηλεόραση αλλά ακόμη και στα σαχλά εμπορικά μυθιστορήματα που κυκλοφορούν σωρηδόν στις μέρες μας.

Θραξ Αναρμόδιος

ΥΓ. Ξέρω, δύσκολη εποχή για αγορά βιβλίων

Dyer @ Misha 04/09/2010 12:55:20

Θραξ πότε πρόλαβες και τα έγραψες;
        Πάντως είσαι άψογος!!!
        Πιστεύεις ότι το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων θα επέτρεπε να διδαχθούν τα παιδιά τέτοια πράγματα;

• Γιάννης Φαίλτωρ avatar
        Γιάννης Φαίλτωρ @ Misha 04/09/2010 13:03:13

Αν περιμένουμε από την κάθε Αννούλα, σωθήκαμε.
        Ας γίνει δάσκαλος ο κάθε γονιός. Δεν είναι δύσκολο. Χρόνο και αγάπη θέλει.

Dyer @ Misha 04/09/2010 13:09:13

Τους γονιούς ποιός θα τους διδάξει;

Θραξ Αναρμόδιος @ Misha 04/09/2010 13:15:24

@Dyer

Γράφω γρήγορα λόγω και της εργασίας που κάνω και από μνήμης. Πολλά βιβλία τα έχω στο σπίτι. Αλλά χάνω λάδια όσο μεγαλώνω και ξεσκαρτάρω πολλά (lol)

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει την δική του λογική. Οχι μόνο τώρα αλλά από πάντα.

Εγώ θα πρότεινα να δίνεται στα παιδιά και στους νέους μια πλήρης γνώση και όχι "πλευρική", μυθολογημένη και ωραιοποιημένη.

Οι άνθρωποι δεν είναι αριθμοί με ένα πρόσημο από μπρος, συν ή πλην. (Και σε μερικούς η επίσημη παιδεία μας βάζει πάρα πολλά συν, με αποτέλεσμα να μας ζωγραφίζει μια ψευδή προσωπικότητα που μας απαγορεύει να δούμε την πραγματική κίνηση της ιστορίας, τις πραγματικές διαστάσεις των προσώπων και τα πεπραγμένα τους. Πράγμα ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΟ για την ανάπτυξη της κριτικής μας σκέψης.

Ο άνθρωπος είναι σαν έναν πλανήτη, μια χώρα. Εχει και κοιλάδες καταπράσινες και πανέμορφες με ρυάκια και λουλούδια. Εχει όμως και ψηλά γυμνά και άγρια βουνά, ανεμοδαρμένα κι επικίνδυνα και ωκεανούς μανιασμένους. Ο ίδιος άνθρωπος είναι ικανος για το μεγαλύτερο καλό και το μεγαλύτερο κακό. Από τη μια στιγμή στην άλλη.

Δεν ακυρώνεται ο ηρωϊσμός κανενός αν αναφέρουμε και τα τρωτά του ή ακόμη και τα εγκλήματά του. Πάλι δοξασμένος μας πρόγονος παραμένει. Εμένα προσωπικά δεν με χαλάει καθόλου. Ετσι είναι οι άνθρωποι. Οι υπεράνθρωποι υπάρχουν μόνο στα κόμιξ.

Σχετικά με τα ηρωϊκά πρόσωπα της αρχαίας ελληνικής διανόησης το σημερινό ελληνόπουλο γνωρίζει εξ ακοής τον Σωκράτη και τον Πλάτωνα, άντε και τον Αριστοτέλη. Και προφανώς το δημοκρατικό μεγαλείο της Αθήνας. Και ενδεχομένως μες το μυαλό του κάνει και την σύνδεση ανάμεσα στα πρόσωπα αυτά και την δημοκρατία. Αγνοώντας την αλήθεια. Οτι δηλαδή οι του ιδεαλισμού ήταν και συνεχίζουν να παραμένουν εχθροί του δήμου.

Οι ιδέες των "σοφιστών", του Δημοκρίτου, του Επίκουρου και των παρομοίων, μένουν στην σκιά. Και οι ίδιοι δεν έγιναν ποτέ stars στο ελληνικό σχολείο.

Ούτε ένα ταπεινό video clip. Τίποτε.

Ε, κάτι μας λέει όλο αυτό.

Θραξ Αναρμόδιος @ Misha 04/09/2010 13:28:41

Προς επίρρωσιν: "Θεσπιέες δὲ ἑκόντες μάλιστα, οἳ οὐκ ἔφασαν ἀπολιπόντες Λεωνίδην καὶ τοὺς μετ᾽ αὐτοῦ ἀπαλλάξεσθαι, ἀλλὰ καταμείναντες συναπέθανον. ἐστρατήγεε δὲ αὐτῶν Δημόφιλος Διαδρόμεω", Ηρόδοτος

Δηλαδή στις Θερμοπυλες ΔΕΝ ΗΤΑΝ 300. Ηταν 1000. Οι 700 Θεσπιείς. Μιας ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ελληνικής πόλεις. Που δεν τους υποχρέωναν οι νόμοι της πόλης τους να παραμείνουν και να πεθάνουν. Το διάλεξαν μόνοι τους ΕΛΕΥΘΕΡΑ και ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΑ. Εμένα αυτό με συγκινεί ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ.

Αλλά κανείς δεν τους ξέρει. Το ελληνικό σχολείο μιλάει στα παιδιά μας μόνο για τους 300 ηρωϊκούς Σπαρτιάτες. Ξεχνάει να αναφέρει τους 700 δημοκράτες Θεσπιείς.

Εγώ θα τους μνημονεύω πάντα. Αισθάνομαι πολύ ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΨΥΧΙΚΑ.

Και ο στρατηγός τους ΔΕΝ ήταν επαγγελματίας στρατιωτικός. Ενας απλός αρχιτέκτονας ήταν ο άνθρωπος. Και οι λοιποί 700 δεν ήταν επαγγελματίες στρατιώτες. Μαγαζάκια σαν και μένα και σας είχαν. Αλλά έμειναν εκεί.

Δημόφιλος, το όνομα του στρατηγού. Ταιριαστό για την περίσταση.

Θέλουμε άλλο σχολείο σίγουρα. Και για τους φιλοσόφους, και για τον θεό, και για την επιστήμη και για την ιστορία μας. Για να φτιάξουμε την μαγιά μιας γενιάς με ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ. Που δεν θα υποκλίνεται στα κόμματα και σε παρόμοιες θεότητες και σωτηρίες. Που θα μπορεί να στοχαστεί νηφάλια.

Αλλιώς θα έχουμε πάντα τον τύπο ανθρώπου που έχουμε τώρα.

Dyer @ Misha 04/09/2010 13:44:07

Θραξ κατ αρχήν υποκλίνομαι στη γραφή σου.
        Μακάρι να έχανα και γω έτσι λάδια (lol)
        Για το Επίκουρο έχουν κάνει ένα video οι Άγγλοι
        Και είναι τόσο σύγχρονο.

Misha @ Misha 04/09/2010 16:09:12

Dyer

H κακοποίηση του Επικούρου γίνεται πανταχόθεν στις μέρες μας, ειδικότερα από αυτούς που παριστάνουν τους αναβιωτές της αρχαίας ελληνικής κληρονομιάς , τύπου Βερέττα, και παρουσιάζουν τον Επίκουρο σαν ένα σαρδανάπαλο, πανηδονιστή και ωχαδερφιστή.

Ο Θράξ πιάνει καλύτερα την ουσία της διδασκαλίας του.

Θράκα

Είναι , στην κυριολεξία συγκλονιστική, η αυτοσυνειδήσία που εξέφρασαν οι Μανιάτες αγωνιστές της Επανάστασης όταν αυτοπροσδιορίζονταν ως Σπαρτιάτες διάδοχοι του Λεωνίδα και των 300 των Θερπομυλών.Ακόμα λοιπόν και δια μέσου των απογόνων τους, ή έστω διαδόχων τους στην κατοίκηση της Λακωνικής χερσονήσου, οι 300 του Λεωνίδα έχουν αποφασιστική συμβολή στην ελευθερία (όπως και όση κατακτήθηκε) τούτου του τόπου.

Ο Επίκουρος συνιστούσε την αποφυγή όλων των «ηδέων» του σημερινού τρόπου ζωής.Αν κάποιος θέλει να λέγεται «επικούρειος» ούτε ταβερνόβιος, ούτε γκομενιάρης, ούτε παρτάκιας μπορεί αν είναι. Γιατί ο Επίκουρος υποστήριζε, όπως καλά αναφέρεις, πως αλλού βρίσκεται η αληθινή χαρά, κυρίως στη συναναστροφή με φίλους, μέσα σε μικρές κοινότητες ομοϊδεατών.

Σε αυτό μοιάζει πολύ με τους στωικούς, παρά τις περί μεταφυσικής διαφορές τους.

Σήμερα οι λεγόμενοι επικούρειοι, μάλλον διάγουν τον βίο τους σαν κυνικοί, δίχως ωστόσο να διαθέτουν ούτε το τσαγανό, ούτε την ευστροφία , ούτε την περιφρόνηση εκείνων των αρχαίων διασκεδαστικών τύπων προς το κοινωνικό στάτους κβο και την άρχουσα τάξη.

Dyer @ Misha 04/09/2010 16:42:36

@Misha
        Δεν καταλαβαίνω γιατί απευθυνόμενος σε μένα γράφεις για την κακοποίηση του Επίκουρου. Σίγουρα δεν έχω το χάρισμα του Θράκα για να εκφράζω τόσο γρήγορα και με το πληρότητα τις σκέψεις μου αλλά ο Επίκουρος είναι ο φιλόσοφος που έχω μελετήσει πολύ και τον θαυμάζω περισσότερο από κάθε άλλο. Αυτά για πανηδονισμούς κτλ από πού προκύπτουν σύμφωνα με τα γραπτά μου;
        Προσωπικά δηλώνω μαθητής του Επίκουρου. Το να είσαι Επικούρειος μέσα στη σημερινή κοινωνία είναι πολύ-πολύ δύσκολο.
        Το video των Άγγλων πιάνει κάποια σημεία της επικούρειας φιλοσοφίας πολύ εύστοχα και για το καταναλωτικό σήμερα ανατρεπτικά.

Misha @ Misha 04/09/2010 17:21:10

@Dyer

Γράφεις με περισσή αμετρέπεια πως δήθεν « δυστυχώς ο χριστιανισμός ισοπέδωσε κάθε τι Ελληνικό.»
        Μη τρομάξεις που θα το ακούσεις αλλά αν μιλάς σήμερα ελληνικά, αν έχεις στη διάθεση σου όσα αρχαία κείμενα υπάρχουν (και τον Επίκουρο και τον Αριστοφάνη μεταξύ αυτών), αν μπορείς να υποψιαστείς πώς ήταν η αρχαία ελληνική μουσική (απευθείας απότοκος της είναι η βυζαντινή μουσική), αν διατηρείς την αυτοσυνειδησία του Γραικού-Έλληνα-Ρωμηού (Ρώμη-αρχαία ελληνική αποικία) αυτό οφείλεται στην μήτρα του Γένους που είναι η Εκκλησία του Χριστού.

Η κακοποίηση (και) του Επίκουρου συνίσταται στο γεγονός πως ο Επίκουρος προτείνει ουσιαστικά τον χριστιανό τρόπο αναστροφής, προτάσσοντας τις αρετές ως πηγή χαράς , όπως ακριβώς συμβαίνει με τη χριστιανική οδό.
        Προτείνει το «λάθε βιώσας» δλδ την ήσυχη και απλή διαδρομή από αυτή την πρόσκαιρη ζωή ως πηγή ευημερίας.Το ίδιο ακριβώς κηρύττει και ο χριστιανισμός σε ακόμη πιο προωθημένη εκδοχή βεβαίως.
        Είναι βέβαιο πως ο Επίκουρος αν ζούσε μερικούς αιώνες αργότερα θα ήταν ένας νέος Τερτυλλιανός,Ιουστίνος ή Ωριγένης.

Strange Attractor @ Misha 04/09/2010 17:42:57

Μάλλον Κέλσος θάταν.

Misha @ Misha 04/09/2010 17:51:38

Kέλσος αποκλείεται να ήταν.
        Θα προσέκρουε στο «Λάθε βιώσας» και στις πολλές αναφορές του Κέλσου στους αρχαίους θεούς για τους οποίους ο Επίκουρος μάλλον αδοαφορούσε.

Dyer @ Misha 04/09/2010 18:02:42

@Misha
        Λυπάμαι γιατί ο παραμορφωτικός φακός του χριστιανισμού έχει στρεβλώσει τις γνώσεις σου για τον ρόλο που έπαιξε η «Εκκλησία του Χριστού».Θα σου πρότεινα να διαβάσεις το «Χαλκεύοντας την Ιστορία» του Απόστολου Λυμπερίδη.
        Τώρα αν για σένα είναι το ίδιο μια φιλοσοφία που επιδιώκει την ευτυχία του ανθρώπου εν ζωή με κάποια άλλη που υπόσχεται ευτυχία μετά θάνατο, ουδέν σχόλιο.
        Για το «λάθε βιώσας» που αναφέρεις, πρέπει να ξέρεις ότι δεν έχει να κάνει με την ήσυχη στερημένη ζωή που προτείνει ο χριστιανισμός με μεταθανάτια επιβράβευση (εκ του πονηρού), αλλά με μια στάση ζωής που βοήθα στην αταραξία την αποφυγή οδύνης εν ζωή χωρίς καμία μεταφυσική διάσταση.
        Το Επίκουρο τον κατέστρεψαν επειδή η φιλοσοφία του ήταν εν δυνάμει αθεϊστική και αγαπούσε τη ζωή, τους ήταν αδιανόητο κάθε διαφορετικό, όπως και τώρα βέβαια για να μη ξεχνάμε την ανάρτηση.

Misha @ Misha 04/09/2010 18:25:24

Dyer

Ομολογώ με παρρησία πως θεωρώ τον αθεϊσμό-όχι τον πρακτικό αλλά τον θεωρητικό- επικίνδυνη ψυχοπαθολογία, κυρίως γιατί εμφανίζεται ως μητέρα αλλά και τέκνο του μηδενισμού, και συνεπώς εξυπηρετεί όλα τα αδηφάγα αρπακτικά-κυνηγούς του μαμωνά με τρόπο χειρότερο από αυτό των προτεσταντών -γεννητόρων της «θεολογίας του πλούτου».

Οι σύγχρονοι λεγόμενοι «άθεοι» , στην πλειοψηφία τους, επιθυμούν τις «θεϊστικές» εμπειρίες (αυτές που ο Επίκουρος απολάμβανε μέσω των καταστηματικών ηδονών) αλλά αρνούνται πως μπορούν να τις εισπράξουν μέσω της πίστης στον Θεό.Και γι αυτό μπαίνουν σε ένα φαύλο κύκλο αυτιστικού ευδαιμονισμού και επιθετικού αντιχριστιανισμού.
        Αυτός ο τελευταίος δείχνει να τους δίνει και νόημα ζωής.Είμαι βέβαιος πως αβν τους πήγαιναν σε έναν πλανήτη όπου θα υπήρχαν μόνο άθεοι, αυτοί πάλι με το χρισυτιανισμό θα ασχολούνταν , μέχρι να φαγωθούν μεταξύ τους, λόγω των θεριεμένων και ασυγκράτητων παθών τους.

Αυτοί λοιπόν φαντασιώνονται πως ταυτίστηκαν με τον Επίκουρο, ενώ η ζωή τους κάθε άλλο παρά αυτό αποδεικνύει!

Το βιβλίο που προτείνεις δεν το γνώριζα και σε ευχαριστώ για την πρόταση.Έχω διαβάσει αρκετά άλλα όμως σχετικά, από τον μπαρμπα Γίαννη Σκαρίμπα και τον Κορδάτο μέχρι τη Ζωγραφου, τον Ρασσιά και τον Δαυλό.

Γράφει ο Ραούλ Φολλερώ σε ένα βιβλιαράκι του που ανακάλυψα πρόσφατα και τιτλοφορείται «Οι Σηματοδότες του πολιτισμού-Ο Μάο και η χριστιανική σκέψη», εκδοθέν το 1975 και προ πολλού εξαντλημένο:

«Αν υπήρχε περίπτωση στο νεκρικό μου κρεββάτι να μου αποδειχτεί ποως δεν υπάρχει μετά θάνατον ζωή αλλά ούτε και Θεός ακόμα,δε θα μετανοιώσω που πίστεψα σε Αυτόν.
        Θα σκεφτώ ότι τίμησα τον ευατό μου πιστεύοντας σε Αυτόν γιατί αν το Σύμπαν είναι κατι ευκαταφρόνητο, τόσο το χειρότερο.Αλλά το σφάλμα δε θα ανήκει σε εμάνα που πίστεψα πως υπάρχει Θεός αλλά στον Θεός ότι δεν υπάρχει.»

Dyer @ Misha 04/09/2010 19:11:14

@Misha
        Σου είναι αδιανόητο ο άνθρωπος χωρίς Θεό να είναι ηθικός; Εμένα μου είναι δύσκολο να πιστέψω ότι κάποιος ένθεος είναι πραγματικά ηθικός. Πιστεύω και τα καλα που κάνει τα κάνει για να τα πληρωθεί μετά θάνατον, έστω και με λίγη εύνοια εν ζωή. Κάθε εποχή η σχετική ηθική που έχουμε σαν άνθρωποι είναι αποτέλεσμα φυσικής επιλογής τίποτα το μεταφυσικό και Θεόσταλτο.
        Όταν προσπαθείς να διαφωτίσεις για μια πλάνη προφανώς πρέπει να αναφερθείς σαυτή, όταν εκλείψει τότε θα πάψεις. Η ανθρωπότητα πορευτικέ με την πλάνη του Θεού, η ζωή όμως βελτιώθηκε μονο από τις δικές του προσπάθειες.
        Όποιος ταυτίζεται με τον Επίκουρο χρειάζεται ψυχίατρο.

Misha @ Misha 04/09/2010 22:28:13

Να διαβάσεις το «Εσύ σκοτώθηκες νωρίς» ή το «Μηδέν και το άπειρο» για να διαπιστώσεις , όχι με μπλα μπλα , αλλά στην πράξη ποια είναι η ηθική του αθεϊσμού, και μάλιστα του αντιχριστιανισμού που εκφράζεις και εσύ.
        Λέμε για επιστροφή σε εποχές κανιβαλισμού.

Dyer @ Misha 04/09/2010 22:54:56

@Misha
        Ο καθένας την αθεΐα την ερμηνεύει όπως θέλει και της αποδίδει «πάσαν νόσο και πάσαν μαλακία». Με κάνεις να λέω τα ίδια.

52. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 04/09/2010 11:41:55

Άφοβον ο θεός, ανύποπτον ο θάνατος•
    και ταγαθόν μεν εύκτητον, το δε δεινόν ευκαρτέρητον.

Φιλόδημος (Επικούρειος φιλόσοφος)

53. S.T. avatar
    S.T. 04/09/2010 12:12:32

Ρώτησαν την αμυγδαλιά, αν υπάρχει Θεός και η αμυγδαλιά άνθισε.
    (Ν. Καζαντζάκης)

Strange Attractor @ S.T. 04/09/2010 16:53:35

Τέτοια έλεγε κι αυτός, και τον αφόρισε το ιερατείο μας.

Misha @ S.T. 04/09/2010 18:26:52

«Ο τελευταίος πειρασμός», παιδάκι του μισογυνισμού του Καζαντζάκη, ήταν η αιτία της αντιοπαράθεσης.

Strange Attractor @ Misha 04/09/2010 18:28:27

Ενώ ο Απόστολος Παύλος τη λάτρευε τη "γυναίκα", ε;

Misha @ Misha 04/09/2010 18:36:06

Δεν ξέρω , βγάλε εσύ συμπέρασμα :

«Χαίρε η μετά Θεόν θεός, τα δευτερεία της Τριάδος η έχουσα»
        (ύμνος του αγ.Ανδρέα Κρήτης για την Παναγία)

54. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 04/09/2010 17:32:38

Αν βρισκόμουν αναπηρικό καροτσάκι θα πρόσεχα πως μιλάω για τον Θεό και μάλιστα για την Χριστιανική πίστη.
    Διότι αν έχει η κακόμοιρη αυτή ύπαρξη δικαίωμα λόγου, και δεν βρίσκεται
    στον καιάδα ή έστω παραπεταμένος σε κάποια γωνιά...οφείλεται καθαρά και μόνο
    στην διδασκαλία του Χριστού.
    Αυτά τα λέω από συμπάθεια σε όσους σκέφτονται τόσο πεζά και ανόητα και κάθε
    λίγο αλλάζουν τις απόψεις τους και μας τις παρουσιάζουν και ως "σοφίες"...

αλλενάκι @ Δημήτρης 04/09/2010 17:51:55

Δεν έχει μέτρο σύγκρισης, ειναι εκ γενετής έτσι.
      Άρα δεν έχει χάσει κάτι,
      ώστε να είναι σε θέση να το δει
      εσχατολογικά και με ταπεινότητα.

Εδώ ταιριάζει πολύ καλά το: ότι του πήρε ο Θεός με το ένα χέρι του το έδωσε απλόχερα με το άλλο.

Dyer @ Δημήτρης 04/09/2010 18:15:35

Βαλε από την μια μεριά τον Ιπποκράτη και από την άλλη τους εξορκισμούς και τα θαύματα της Εκκλησίας και σκέψου ξανά τι είπες.

αλλενάκι @ Dyer 04/09/2010 18:29:03

Αν είναι έτσι εκ γενετής δεν έχει μετρο σύγκρισης, και δεν είναι μεμπτό.
        Αν αρρώστησε στην πορεία, υποστηρίχθηκε με την ιατρική τεχνολογία αλλά εξακολουθεί να υπολείπεται σε ταπεινότητα και δογματίζει ότι τα πάντα είναι σερβοϋδραυλικός και ηλεκτρομηχανικός σχεδιασμός -design- τότε του λείπει μια στάλα σοφίας.
        Μια στάλα μόνο.

Dyer @ Dyer 04/09/2010 18:40:26

Και η σοφία ηλεκτοχημική είναι.
        Το σχόλιο το έκανα για το Δημήτρη αλλενάκι

Dyer @ Dyer 04/09/2010 19:43:30

Η αλήθεια είναι ότι έχουν περιορισθεί πλέον μονο στην ψυχοθεραπεία. Θεραπεύουν, αν θες, τα αποτελέσματα, όχι την γενεσιουργό αιτία, με μια μεταφυσική-ατομική εκδοχή. Η νευροψυχολογία όμως προσπαθεί να βρει την γενεσιουργό αιτία της ψυχασθένειας και να την εξαλείψεις με βέβαιο επιστημονικό τρόπο. Δεν είναι το ίδιο.

• S.T. avatar
        S.T. @ Dyer 04/09/2010 21:03:25

Είναι γνωστό άλλωστε ότι η ψυχοθεραπεία προσφέρει "συγχώρεση" (εδώ γελάμε, ειδικά όταν γίνεται έναντι αδράς αμοιβής και περιορισμένου χρόνου, και με σκοπό διαίωνισης προβλήματος-βλέπε ισχυρά φάρμακα "ψυχοθεραπείας" ναρκωτικά στην ουσία)

Άλλωστε ακόμα και στους κύκλους των γιατρών, η ψυχιατρική δεν θεωρείται ουσιαστικά ιατρική, και πάντα υπάρχει ένα ειρωνικό χαμόγελο των γιατρών απέναντι στους ψυχίατρους.

Άλλωστε, ποιος ψυχίατρος ασχολείται με το πνευματτικό κομμάτι του πελάτη εεε συγγνώμη του ανθρώπου.

Misha @ Dyer 04/09/2010 21:38:58

Dyer

Σε ΟΛΑ-επαναλαμβάνω σε ΟΛΑ- τα μεγάλα πανεπιστημιακά νοσοκομεία της υφηλίου υπάρχουν ψυχολόγοι ως αρωγοί στα τμήματα παιδιών, χρονίως και ανιάτως πασχόντων, όπως επίσης και σε όλες τις σοβαρές ιατροκοινωνικές παρεμβάσεις.
        Η εποχή που η μχανιστική ιατρική μπορούσε να λύσει το σύνολο των προβλημάτων του ασθενούς οργανισμού, έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί.Και κανείς δεν περιμένει ότι θα επανέλθει η σοβιετική «λογική» του «ανθρώπου-μηχάνημα».

Dyer @ Dyer 04/09/2010 22:08:38

@Misha
        Ναι υπάρχουν επιστήμονες ψυχολόγοι και ψυχίατροι που αντιμετωπίζουν τα προβλήματα ρεαλιστικά και με ορθολογισμό. Αλλά δεν ανέφερα κάτι γιαυτους επειδή θα μου έλεγες ότι και οι παπάδες τις ίδιες επιτυχίες έχουν, και θα ανοίγαμε κουβέντα χωρίς νόημα.
        Αλλά η μηχανιστική ιατρική, όπως λες, όταν λύση ένα πρόβλημα το λύνει ριζικά. Αυτό ήθελα να τονίσω. Έχεις όμως ένσταση για την αξία της νευροψυχολογίας επειδή φοβάσαι ότι θα «ανακαλύψουν» ότι δεν υπάρχει ψυχή. Όπως ότι το σύμπαν δεν χρειάζεται δημιουργό. Καλύτερα να έχουμε ψυχασθενείς παρά να αποκαλυφθεί η ανυπαρξία ψυχής. Αυτή είναι η αγάπη του χριστιανισμού!

Misha @ Dyer 04/09/2010 22:25:24

@Dyer

«Έγνω βους τον κτησάμενον και όνος την φάτνην του Κυρίου αυτού, Ισραήλ δε με ουκ έγνω και ο λαός μου ου συνήκεν» ( Ησαΐας Α', 3).

Το βόδι ξέρει το αφεντικό του , και ο γάιδαρος το στάβλο του ιδιοκτήτη του, ο λαός μου (Ισραήλ) όμως δε με γνώρισε, ούτε με κατανόησε.

11 διαστάσεις λένε πως έχει το Σύμπαν ο Χόκινγκ και οι συνάδελφοι του.Πόσο υπερφιαλο είναι να νομίζει κανείς πως με αισθήσεις που υπολείπονται πολύ ακόμα και από αυτές των μυρμηγκιών και με τέτοια, αποδεδειγμένα, συλλογικά αυτοκαταστροφική τάση μπορεί να αποφανθεί κάποιος πως δεν υπάρχει κανείς που έφτιαξε αυτές τις 11 διαστάσεις τις 7 από τις οποίες ούτε να ορίσουμε μπορούμε ούτε να απεικονίσουμε;

Η μεγαλύτερη βλακεία της ανθρώπινης ιστορίας υπήρξε η αλαζονεία.Του βίου και του νοός.

Dyer @ Dyer 04/09/2010 23:03:09

@Misha
        Αυτού του είδους τις υπεκφυγές από τους ΧΟ τις έχω συναντήσει πολλές φορές.
        Έκανα λάθος γιατί πίστεψα ότι διέφερες. Είχε δίκιο ο Gambino.
        Παραιτούμαι έχεις δίκιο σε όλα, και η Ορθοδοξία είναι ότι καλύτερο μπορούσε να μας συμβεί, καλύτερο και από τον ΓΑΠ!!!

Misha @ Dyer 04/09/2010 23:24:20

Dyer

Eίσαι τυπική περίπτωση νεοπαγανίζοντος οπαδού του Ντόουκινς.
        Τουλάχιστον με τα παλιά συντρόφια από τις ΚΟΒΕΣ λέγαμε και μερικά ωραία για τον λεβένταρο τον Τσε και τον Άρη.Η δική σας νεοταξίτικη συνομοταξία είναι εξαιρετικά βαρετή.Κάτι μεταξύ Τριαρίδη, Βαλλιανάτου και Έλενας Ιωαννίδη.

Strange Attractor @ Dyer 04/09/2010 23:40:18

Ψάξε να βρεις την άποψη που είχε ο, όντως λεβένταρος, Τσέ για τα παπαδαριά όλων των αποχρώσεων.
        Και κάθε άλλο παρά ανήθικος ήταν.

Misha @ Dyer 05/09/2010 00:18:52

SA

Είδα τον σύντροφο Φιντέλ λίαν προσφάτως:

h**p://02varvara.wordpress.com/2010/08/07/metropolitan-kirill-gundyaev-meets-with-fidel-castro/

h**p://www.iersyn.gr/kouba.php

Τον Ερνέστο Καρντενάλ , υπουργό των Σαντινίστας, τον έχεις ακούσει ;

55. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 04/09/2010 18:05:11

Νομίζω αλλενάκι έχει σκλήρυνση κατά πλάκας βαριάς μορφής και σταδιακά ατροφεί όλο το μυοσκελετικό σύστημά του...αλλά και εκ γενετής να ήταν
    , έξυπνος είναι ας διαβάσει και λίγο Ιστορία για το πως φέρονταν οι
    Αρχαίοι σε αναπήρους, αρρώστους και ποιος έφερε την αγάπη και συμπάθεια σε λεπρούς, αναπήρους, αρρώστους...
    Ο Θεός του έδωσε απλόχερα τον νου αλλά τον χρησιμοποίησε λανθασμένα και
    δεν έκανε καλή χρήση του δώρου που έλαβε...τουλάχιστον να φτάσει στο
    σημείο του Αινστάιν που δήλωνε πως η αρμονία και η τάξη του Σύμπαντος μαρτυρούν την ύπαρξη του Θεού Δημιουργού.
    Δηλαδή σαν να βλέπεις ένα ρολόι στο τραπέζι και αν σε ρωτήσουν "πως έγινε"
    να απαντήσεις "τυχαία και αυθόρμητα φύτρωσε"...

• michal avatar
      michal @ Δημήτρης 04/09/2010 19:59:09

Enw esu o pansofos!

56. Misha avatar
    Misha 04/09/2010 19:24:39

Dyer

Στον αιώνα της κατάθλιψης θα έπρεπε να είσαι προσεκτικότερος όταν μιλά για «εξορκισμούς και θαύματα».
    Και για να στο πω με μεγαλύτερη σαφήνεια, όταν οι παπάδες αντικαθίστανται από τους ψυχοθεραπευτές και η δωρεάν εξομολόγηση από το πανάκριβο 45λεπτο της ψυχαναλυτικής, γνωσιακής ή άλλης ψυχοθεραοπείας, τότε η εγκοίμηση των Ασκληπιείων απλά φόρεσε κουστούμι, γραβάτα και κουβαλάει μακμπουκ,διακηρυσσοντας την «αθεϊα » της χωρίς να έχει αυξήσει την αποτελεσματικότητα τους στην αντιμετώπιση των βασικών υπαρξιακών αναγκών του ανθρώπου ούτε κατ ελάχιστο.

57. Gambino avatar
    Gambino 04/09/2010 19:53:58

Σταματήστε επιτέλους να τροφοδοτείτε τους μάλλον πολλούς Misha. Ή καλόγεροι είναι που όλοι μέρα ξύνονται ή ενοριακοί επίτροποι. Νισσάφι πια. Το πολύ το κύριε ελέησον το βαριέται και ο παπάς. Μόνο ο Μίσσας δεν το βαριέται. Σε λίγο θα μας πει πως οι χριστιανοί πήγαν και στο φεγγάρι επί βυζαντίου.

Misha @ Gambino 04/09/2010 21:59:24

Στο Βυζάντιο φτιάχτηκαν τα πρώτα νοσοκομεία, κατάκτηση πολύ μεγαλύτερη από την προσελήνωση του Άρμστρογκ ή το στροφάρισμα της Λάικα στο διάστημα

58. ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ (facebook) avatar
    ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ (facebook) 06/09/2010 09:57:23

Αυτον το Μ@@@@@@@ πιος τον εκανε Κατι τετιοι θα καταστρεψουν τον κοσμο

59. kostas avatar
    kostas 06/09/2010 10:11:53

Το ξερω οτι ειναι δυσκολο να το πιστεψετε , αλλα

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ.............

ξυπνατε , αν υπηρχε θεος θα ειχε τιμωρησει τους πολιτικους , ή θα πληρωνε το πετρέλαιο των φτωχων

60. Alkimos avatar
    Alkimos 09/09/2010 12:10:27

Για όσους εξακολουθούν να ενδιαφέρονται για το θέμα αυτό, παρά τα πολύ ενδιαφέροντα σχόλια που έχουν καταγραφεί ποιο επάνω, για κάποιες περαιτέρω σκέψεις παραπέμπω εδώ: h**p://alkimosarchive.wordpress.com/2010/09/09/science_and_god/

61. Γιάννης Αννουσάκης avatar
    Γιάννης Αννουσάκης 13/09/2010 10:55:57

Γιάννης Αννουσάκης: Όταν όμως σήμερα, αυτό το μόνο του με δισεκατομμύρια συναρτήσεις αυτοδημιουργηθέν σύμπαν, παρενοχλείται με εκατομμύρια chemtrails ή/και με την κατανάλωση γενετικά τροποποιημένων τροφίμων..., φαίνεται πως λείπει ο φόβος θεού, που έχει ανάγκη η ανθρωπότητα κύριε Στίβεν Χόκινγκ. Αυτά που καταλαβαίνεις εσύ τώρα τα έχουν καταλάβει πάρα πολλοί πριν από εσένα, αλλά στήνουν θεό επειδή χρειάζεται το καλάμι με το καπέλο στο μαρουλόκηπο να διώχνει τα τρωκτικά. Τώρα που το κάνατε βούκινο, που καλάμι με καπέλο για τα τρωκτικά των chemtrails ή/και με την κατανάλωση γενετικά τροποποιημένων τροφίμων...,
    Το Ερώτημα κύριε Στίβεν Χόκινγκ: Μπορεί η δεν Μπορεί η ανέλεγκτη παρέμβαση των επιστημονικών χημικών κλπ ανακαλύψεων, να αποσυνθέσει το αυτοδημιουργηθέν Σύμπαν, και αν ναι, τι μπορεί να ανακόψει αυτή την αποσύνθεση του Ανθρώπινου μέρους του Σύμπαντος.

62. ANTONIO avatar
    ANTONIO 22/09/2010 10:18:01

GIA TON MISHA
    Η ΑΜΑΘΕΙΑ Κ Η ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΠΙΚΟΥΡΟ Κ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΦΑΝΕΙΣ.Κ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΤΟΛΜΟΥΝ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΤΟΝ ''ΑΠΟΣΤΟΛΟ'' ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΑ ΠΑΥΛΟ Κ ΤΗΝ "ΘΡΗΣΚΕΙΑ" ΤΟΥ / ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΟΙ Κ ΕΠΙΣΗΜΟΙ ΕΧΘΡΟΙ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΜΑΣ , ΚΕΡΑΥΝΟΙ ΣΤΑ ΚΕΦΑΛΙΑ ΤΟΥΣ !!!!!!!!!!!!!!!!!! ΟΥΣΤ............

63. ο Άσκοπος avatar
    ο Άσκοπος 29/10/2013 15:06:34

Θαυμάζω τον επιστημονικο ορθολογισμό που ενω προσπαθει να ξεφυγει απο την κυκλικοτητα του πεπερασμένου περιστρέφεται μεσα σε αυτην αναπαράγοντας αοριστολογίες και επιχειρηματολογίες με ελλεψη λογικής οι οποίες δεν αποσκοπουν στην λογικη εξηγηση υπεράνθρωπων κατασταεων και μυστηρίων.Το πεπερασμενο εχει αρχη και τέλος.Οτιδήποτε ερχεται σε υπαρξη γεννιεται,εξελισσεται σε ένα ορισμένο βαθμο και μετα αποσυντίθεται και καταληγει στην ανυπαρξία.Το πεπερασμένο επειδή ακριβώς έχει όρια και δεν τροφοδοτείται απο μονη της ως απεριοριστη και αιώνια κατασταση εξαντλεί την ενεργεια του και επειδη δεν μπορει να αυξήσει τα όρια του και να εξελίσσεται αενάως φτάνει στον μηδενισμό.Η επιστημη είναι και αυτη πεπερασμένη επειδη η υπαρξη της και η προσφορά της βασίζεται στην περιγραφή της φυσης που είναι πεπερασμένη και έχει ορια.Αν δεν υπήρχε η φύση δεν θα υπήρχε και η επιστημη που είναι στην πραγματικότητα η περιγραφή της λειτουργίας του Σύμπαντος.Η λογικη διέπεται απο την υπερβολη της στειρότητας της και της απόλυτης αποδοχής του πεπερασμένου ως μόνης αληθειας.Αυτη η αποδοχη της λογικης στην παραμονη του πεπερασμένου κάνει τον Ανθρωπο και ειδικά τον επιστημονα να μην είναι καθόλου ορθολογιστής,αλλα να καταντάει ένας επινοητής θρησκειολογος όπου στα πλαίσια του Αθεϊστικου ζητήματος θα ανακυρρήσει πως ο θνητος Ανθρωπος είναι θεός.Μάλιστα εξαιτίας της απομάκρυνσης του ανθρωπου απο τον Θεό ο Ανθρωπος μεσα τον κοσμο της φθοράς και του κακού εχει μια ροπή προς το κακό.Αυτη η ταση του μεταπτωτικου Ανθρώπου στο κακο εχει ως αποτελεσμα την θεοποιηση του φυσικού Σύμπαντος και την λατρεία του ασυνειδητου που είναι ο θάνατος της Ζωής.Η λατρεία του ασυνείδητου είναι στην πραγματικοτητα η λατρεία στην ανυπαρξία και στον θάνατο.Δεν μπορεί ένας επιστημονας που μιλαει για την φροντίδα της φυσης,για την καλη ψυχολογία και την υγεία του Ανθρώπου να απορρίπτει τον Θεό που είναι περα απο την Ζωή και την Αιωνιότητα.Δεν μπορεί ενας επιστημονας που υποτίθεται οτι θελει την προοδο της κοινωνίας και της επιβολή της Δικαιοσύνης να λεει οτι δεν υπάρχει ο Θεός που είναι πέρα απο καθε υγεία και έννοια αγαθού.Δεν είναι δυνατόν ενας επιστημονας που θέλει να προβάλλεται ως Ανθρωπος με καθαρό και δίκαιο ορθολογισμό και που δεν ξέρει πλήρως το μυστήριο του Σύμπαντος να μιλάει για τον Θεό που ξεπερνάει κάθε έννοια του Σύμπαντος.Δεν μπορει ο επιστημονας να ισχυρίζεται οτι δεν υπάρχει ο Θεός ο οποίος είναι υπεράνω κάθε κτιστής φυσικής πραγματικότητας.Η επιστήμη είναι ουδέτερη και επειδη ανήκει στο κτιστό εχει την δυνατοτητα οσον αφορά την εφαρμογή της και στο καλό και στο κακο.Στο κτιστό και πεπερασμένο Σύμπαν σε καθε τι που υπάρχει ένα καλό υπάρχει και ένα κακό.Ετσι και η επιστημη δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως απόλυτη αλήθεια.Για να μπορέσει η επιστημη να χαρακτηριστει ως η απολυτη αλήθεια επρεπε απο την αρχή της εμφάνισης της και μαλιστα απο τους αρχαίους χρόνους να αποτρέψει το κακο που υπάρχει στις κοινωνίες στην πάροδο των αιώνων.Παρόλο που η επιστημη αναπτύχθηκε αντι να αποτρέψει το κακό το αυξηση με επιπτώσεις ψυχοφθόρες στον ίδιο τον Ανθρωπο.Αναπτυχθηκαν με την αναπτυξη της επιστημης πολεμικα οπλα που αν πριν απο 30 χρόνια καταστρεφαν σε σημαντικο ποσοστό τον πλανήτη τώρα μπορουν να καταστρέψουν εντελως και να καταστραφεί η ανθρωποτητα.Η επιστήμη που περιέχει και πληροφορίες για τεχνολογικά οπλα αποτελει απο μονη μια πληροφορία καταστοφικών δεδομένων.Ο Θεός απο την στιγμή που είναι αιώνια ζωή δεν εγγυάται την καταστροφή κανενός Ανθρώπου,αλλα υποσχεται οτι είναι ο ελευθερωτής του Ανθρώπου απο τον θάνατο.Η επιστήμη δεν είναι θεότητα με πρόσωπο ωστε να υποσχεται ότι εξασφαλίζει την ευημερία του Ανθρωπου.Η επιστημη είναι μια απλη προσφορά γνωσης η οποία διαθέτει καλά και άσχημα στοιχεία.Η επιστημη ωστοσο μεσω των απεριοριστων πληροφοριών για τις κατασκευες οπλων αποτελεί ενας θανατος για τον Ανθρωπο.Η επιστημη μεσω των απεριοριστων πληροφοριών μπορει να θετει επιστημονικες εξηγήσεις με τέτοια ρητορεία ωστε να εκλογικεύει την άσκηση της λεκτικής και ψυχολογικής βίας.Η επιστημη που είναι απρόσωπη και δεν έχει την δυνατότητα μονο στο καλό αλλα και στο κακό μπορει να στηριζεται στην απατη της φυσικης συμπαντικης φαινομενολογίας οπου το μεταπτωτικο πνεύμα του Ανθρωπου μεσω του πεπερασμένου ορθολογισμού δεν εχει την δυνατότητα να υπερβεί την κατασταση της κτιστότητας και της φθοράς και λογω αυτης της αδυναμίας της υπερβασης και της μεταβασης στην οντολογική πραγματικότητα του Αγιου Τριαδικού Θεού αρκείται στην ερμηνεία του πεπερασμένου.

Ο Στίβεν Χοκινγκ παρόλη την επιστημονικη του γνωση και επιτυχία παραμένει ενας ανθρωπος που βρίσκεται στο σκοτάδι και στην φυλακή των επιστημονικων βιβλιων.Είναι δεσμιος των γνωσεων της επιστημης οπου η υπερηφανεια του και η βεβαιοτητα του μετέτρεψαν τον ορθολογισμό σε ανορθολογισμό.Με την βεβαιότητα αυτου του ανορθογισμού και λογω της διασημοτητας του ως επιστήμονας προσπαθεί με την χρήση του πλούσιου λεξιλογιου και με την δικαιολογία οτι έκανε χρηση επαληθευτικών πειραμάτων να επιβεβαιωσει την ανυπαρξία του Δημιουργού του Σύμπαντος.Πρώτον για να μπορέσει κάποιος να απορρίψει τον Δημιουργό πρέπει να εχει την ίδια πνευματική φύση με Εκείνον.Μπορούμε να πούμε οτι δεν υπάρχει αλλο Σύμπαν,γιατι αυτό προς το παρόν είναι το μοναδικο σύμπαν στο οποίο ζούμε.Αν μεσω της επιστημονικής γνώσης στο μελλον αποδειχτεί οτι το Σύμπαν είναι μοναδικό και δεν υπάρχουν αλλα σύμπαντα τοτε θα μπορούμε να λέμε οτι το Σύμπαν είναι το μονο που υπάρχει,γιατι είμαστε στην πραγματικοτητα του κτιστού κοσμου και ως πεπερασμενα όντα μπορούμε με την δυνατότητα της εμπειρίας να απορρίψουμε ή να αποδεχτουμε οτι υπαρχει ενας αλλος φυσικος κόσμος.Οταν η επιστημονικη ερευνα ωστόσο στο θέμα της υπαρξης του Θεού είναι εντελώς απρόσιτη δεν μπορούμε να ισχυριζόμαστε με τα πεπερασμενα στοιχεία της φυσικής πραγματικότητας οτι δεν υπάρχει.Για να μπορέσουμε να πουμε οτι δεν υπάρχει ο Θεός πρεπει να γίνουμε ίσοι με τον Θεό και να εχουμε πλήρης επίγνωση της ύπαρξης ή της ανυπαρξίας του.Απο την στιγμή που το πεπρασμένο δεν μπορεί να γίνει άπειρο δεν είναι δυνατον ο Ανθρωπος που έχει ορια να απορριψει τον Αιώνιο και Αθανατο Θεό.

Οπότε ο Στιβεν Χοκινγκ που είναι ενας απλος ανθρωπος και δεν γνωρίζει τα πέρατα του σύμπαντος δεν μπορεί να χρησιμοποιεί ως όπλο το πεπερασμένο σύμπαν για να λεει οτι δεν υπάρχει ο Θεός.Η αλαζονεία οταν εισχωρήσει στα βάθη της επιστημης την μετατρέπει σε ενα φαινομενο σκοταδισμού.Ο Στιβεν Χοκινγκ είναι ενας αλαζονας επιστημονας οπου ψευδώς εξίσωσε τον εαυτο του με τον Θεό και είναι γεμάτος απο λάθος ερμηνείες και σκοταδισμό.