#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
21/03/2012 18:04
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Σύμπραξη Ελλάδας-Ρωσίας για την έξοδο από την κρίση

[caption id="attachment_152867" align="alignnone" width="600" caption="Από την πρόσφατη συνάντηση Πούτιν - Σαμαρά"][/caption]

Το 2006 η Ρωσία έσβησε περίπου το 75% του ποσού που χρώσταγε η Συρία λόγω αγοράς οπλικών συστημάτων, με αντάλλαγμα την χρήση των ναυτικών βάσεων της Συρίας στις περιοχές Λατάκια και Ταρτούς στη Μεσόγειο.  Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που ο Πούτιν στηρίζει τον Άσαντ.

Μέχρι στιγμής, ο Άσαντ ελέγχει την εξέγερση στη Συρία. Ωστόσο, η συνεχής απομόνωση του εξαιτίας του αιματοκυλίσματος που εξαπολύει το καθεστώς του, τον οδηγεί στις ατραπούς του Καντάφι. Μία τέτοια εξέλιξη θα είναι αρνητική για τη Ρωσία, καθώς ενδέχεται η επομένη συριακή κυβέρνηση να μην είναι και τόσο φιλική απέναντί της.

Ποια είναι η χώρα που θα μπορούσε να στραφεί η Ρωσία για να διατηρήσει την πρόσβαση της  στη Μεσόγειο; Η Ελλάδα φυσικά, αναφέρουν οι Financial Times σε δημοσίευμά τους.

Ως γνωστόν, η Ελλάδα χρειάζεται απεγνωσμένα μία αξιόπιστη και μακροχρόνια πηγή εσόδων. Οι Έλληνες πολίτες προβληματίζονται καθημερινά πως θα αναπτυχθεί η οικονομία της χώρας τους, τη στιγμή που οι Βρυξέλλες και το Βερολίνο επιμένουν στη εξοντωτική πολιτική λιτότητας.  Από την άλλη οι επενδυτές της δύσης αναρωτιούνται τι έχει να πουλήσει η Ελλάδα; Αντίθετα, κρατικές ρώσικες και κινέζικες εταιρείες έχουν μπει στο “κυνήγι” των επενδύσεων.

Οι Κινέζοι έχουν ήδη επενδύσει σημαντικά κεφάλαια στην Ελλάδα μέσω της συμφωνίας για την εκμετάλλευση του λιμανιού του Πειραιά, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες η ρωσική Gazprom θέλει να αποκτήσει ένα ισχυρό μερίδιο από την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ. Μία 30ετης ή 50ετης συμφωνία  που θα έδινε δικαίωμα πρόσβασης στο ρώσικο ναυτικό  στη Μεσόγειο μέσω του λιμανιού  του Πειραιά θα ήταν αμοιβαία επωφελής.   Με την πάροδο του χρόνου η συγκεκριμένη συμφωνία θα μπορούσε να αποφέρει στην Ελλάδα μέχρι και  $200δισ.

Βεβαία, όπως σχολιάζουν οι Financial Times, είναι αδύνατο για τον Λ. Παπαδήμο και την τεχνοκρατική κυβέρνησή του να «κλείσουν» μία τέτοια συμφωνία διότι οι νατοϊκοί σύμμαχοι της Ελλάδας θα εγείρουν έντονες ενστάσεις. Όμως ένας μελλοντικός συνασπισμός δυνάμεων υπό την ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας, η οποία δέχεται τεράστιες πιέσεις από τον κόσμο  να βρει οικονομικούς πόρους και να αντισταθεί στις πολιτικές και οικονομικές πιέσεις  Βρυξελλών- Βερολίνου, θα αλλάξει τα δεδομένα.

Οι πιθανές επιπτώσεις

Είναι προφανές, ότι η μη ανταγωνιστική Ελλάδα μπορεί να έχει περισσότερη οικονομική ευελιξία και μόχλευση απ΄ ότι νομίζουν οι ευρωπαίοι εταίροι της. Επίσης, υπάρχει το ενδεχόμενο να δυσαρεστηθεί η Ευρώπη με την Ελλάδα και κάποια στιγμή να την αναγκάσει να εγκαταλείψει την ΕΕ. Έτσι, το ΝΑΤΟ θα μπορούσε να εντείνει την εχθρότητα μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας. Πάντως, αν η ΕΕ και το ΝΑΤΟ ήθελαν πραγματικά την εν μέρει δημιουργία νέων δεσμών των δύο ανταγωνιστών, η έξοδος της Ελλάδας θα ανέτρεπε το status quo.

Η Ελλάδα έχει κάθε λόγο να παραμείνει στην ΕΕ, από την στιγμή που  τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα μπορούν να ενισχύσουν την μόχλευση  της χώρας. Η Ελλάδα έλαβε πρόσφατα περίπου 170 δις,ευρώ από την ΕΕ και το ΔΝΤ για να καλυφθούν οι ανάγκες της χώρας, ενώ και τα δύο θεσμικά όργανα έχουν καταστήσει σαφές ότι η χώρα θα χρειαστεί περαιτέρω  βοήθεια. Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα έχει προσφέρει περίπου 130 δις ευρώ για υποστήριξη των ελληνικών τραπεζών.  Η ΕΕ και το ΔΝΤ κατέχουν στο χαρτοφυλάκιό τους περίπου τα 2/3 του ελληνικού χρέους.  Επίσης, η συμμέτοχη της Ελλάδας  στο ΝΑΤΟ της προσφέρει αρκετά πλεονεκτήματα.

Λόγω της συγκεκριμένης καταστάσεως, είναι απίθανο να εγκαταλείψει η Ελλάδα την ΕΕ. Τουλάχιστον προς το παρόν.

Αλλά με την πάροδο του χρόνου, οι μακροχρόνιες επιπτώσεις της λιτότητας στην οικονομία της Ελλάδας σε συνδυασμό με την δημοσία δυσαρέσκεια του κόσμου προς την Γερμανία και τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα, θα μπορούσε να αλλάξει τα δεδομένα τόσο στο εσωτερικό της χώρας όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Κάτι που πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη όλο το ευρωπαϊκό οικοδόμημα. Μπορεί η Ελλάδα σήμερα να μην διαθέτει αλεξίπτωτο για να διασωθεί, όμως με τον καιρό οι επιλογές της θα είναι περισσότερες απ’ ό, τι νομίζουν.

(Περισσότερα στο δημοσίευμα των FT)

Υπενθυμίζουμε

O Σαμαράς, το όπλο της ΑΟΖ και το χρέος

ΣΧΟΛΙΑ

  1. alakran avatar
    alakran 21/03/2012 16:22:02

    We mean business...

    • madprof avatar
      madprof @ alakran 22/03/2012 00:10:42

      Καλά είναι τα ονείρατα! Οράματα, θάματα και ύπνο νηστικοί!

  2. Κλεόστρατος avatar
    Κλεόστρατος 21/03/2012 16:36:16

    Παιχνίδι για μεγάλους παίκτες.
    Εδώ θα φανεί αν ο Σαμαράς είναι ένας από αυτούς τους παίκτες

    • ioannisk avatar
      ioannisk @ Κλεόστρατος 22/03/2012 03:00:57

      κλεοστρατε και εσεις οιπα ρεμαλια
      για να φανει αν ειναι μεγαλος παικτης πρεπει να του δωσουμε πρώτα την μπαλα.
      Ας παρει ο Αντονιο ένα 41% και μετα τα αλλα αφηστε τα πανω του
      41% να παρει
      και το πασόκ 30 αφου θα το ψηφισουν 2.000.000 κια βάλε.
      Ειπαμε μαγκες 500.000 πρασινοι βολεμενοι στο δημόσιο επι 4 που ειναι μια τετραμελης οικογενια 2 μυρια και αντε οι αλλοι που θα το ψηφισουν για τα ρουσφέτια φτασαμε τα 2,3 μυρια
      Οσο οτι θα παρει 13 ο κουβελης και οι λοιποι αυτα εινα εξωπραγματικά νουμερα. αν ηταν αληθεια ο σαμαράς θα ειχε παρει εγκεφαλικο τώρα.
      ωστοσο δεν ειναι απιθανο να βγουν πραγματικοτητα.
      Εγω θυμαμαι το 2009 να τηλεφωνω σε φιλους για να παμε να ψηφισουμε β αθηνων και μου έλεγαν οτι δεν θα βγει η νδ οποτε δεν εχει σημασια αν ψηφισουν η αν δεν ψηφισουν.
      αποτελεσμα η νδ αν μην εχει αντιπροσώπους και 10δες οικογενειες να πανε βολτα αντι να ψηφιζουν.
      Οταν πχ στα 4 τηλεφωνα που κανεις και λες ψηφισες θα ψηφισεις και σου λενε οχι και γνωριζεις και μαθαινεις μετα οτι ολοκληρες οικογενειες δεν ψηφισαν τοτε οι 4 επι 6 με γονεις και παπουδες -24
      ε αρχιστε να μετραται και δειτε πως φτασαμε στις 800.000 απωλειες
      μαζικα σαμαρα στις εκλογές μην μας φορτωθουν ξανα στο σβερκο οι πασοκουπουργοί

  3. Kst avatar
    Kst 21/03/2012 16:41:03

    Ας πραγματοποιησει αυτο για το οποιο εφαγαν τον Καραμανλη.. Λεφτα και ενδιαφερον για επενδυσεις υπαρχουν, αρκει να χτυπησεις την σωστη πορτα.

    • Mάνια avatar
      Mάνια @ Kst 21/03/2012 18:20:10

      +10000000000000
      Μακάρι

  4. Γεώργιος Τ. avatar
    Γεώργιος Τ. 21/03/2012 17:22:33

    Βρε, βρε, βρε τα αγγλοσαξωνάκια. Κατάλαβαν το σχέδιο Σαμαρά και εμείς τον ανεβάζουμε πουλημένο και τον κατεβάζουμε κολοτούμπα; Άντε να δω οι Έλληνες πότε και αν θα πιάσουμε το νόημα όσων μας λέει και όσων εννοεί και όσων κάνει (π.χ. συνάντηση με Πούτιν). Υπάρχει σχέδιο. Για αυτό έχουν σκάσει τα αρχιλαμόγια που σύρονται σε εκλογές. Και αυτό δε το κατάφερε ο Τσίπρας με την Παπαρήγα. Τώρα η ευθύνη έρχεται στα χέρια μας. Μόνο που πρέπει να κλείσουμε τα αυτιά του σώματος στους πληρωμένους κονδυλοφόρους και να ανοίξουμε τα μάτια της ψυχής στην αλήθεια που τυφλώνει για το ποιος είναι ο λαϊκιστής και ποιος ο στρατηγός που έχει αποφασιστικότητα και θάρρος να υλοποιήσει το σχέδιο που ο ΚΚ Β το άφησε στη μέση λόγω ανετοιμότητας και εσωτερικών εκβιασμών και προδοσιών.

    • Diamond Angel avatar
      Diamond Angel @ Γεώργιος Τ. 21/03/2012 17:42:13

      Και πότε θα πιάσουμε και όσα δεν μπορεί να μας λέει......Η ευθύνη είναι αποκλειστικά και μόνο στα χέρια μας.

    • S.P. avatar
      S.P. @ Γεώργιος Τ. 21/03/2012 17:55:23

      Παρακολουθείτε Λιακόπουλο κύριε;

    • Ζοργκε avatar
      Ζοργκε @ Γεώργιος Τ. 22/03/2012 09:10:02

      Και ποιοι πρόδωσαν;

  5. Φωτεινή avatar
    Φωτεινή 21/03/2012 17:34:56

    ἈΣ, ἄξιος συνεχιστής τοῦ ΚΚβ καί πατριώτης. Αὐτούς μόνο τούς ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ πολιτικούς διαθέτει ἡ Ἑλλάδα καί ἡ ΝΔ! Ὅποιοι δέν τό βλέπουν ἘΘΕΛΟΤΥΦΛΟΥΝ!

    • Ραβινος avatar
      Ραβινος @ Φωτεινή 21/03/2012 20:14:58

      +100000000!!!

  6. alakran avatar
    alakran 21/03/2012 17:43:34

    Και κάτι άλλο.
    Εκτός από τα ταξίδια του σε Ισραήλ, Κύπρο και Ρωσία (για τους λόγους που μόνο οι στόκοι δεν καταλαβαίνουν), ο Σαμαράς ετοιμάζεται να επισκεφθεί και Πορτογαλία και Ισπανία (και εδώ επίσης μόνο οι στόκοι δεν καταλαβαίνουν το γιατί).

  7. Γεώργιος Τ. avatar
    Γεώργιος Τ. 21/03/2012 18:03:36

    Κύριέ μου ο Λιακόπουλος είναι 2000 χρόνια πίσω από όταν εγράφησαν αυτά που γίνονται και θα γίνουν. Άργησε πείτε του. Απλά είμαστε άσχετοι από Αγία Γραφή και μας το παίζουν ξύπνιοι κάποιοι...

  8. Γεώργιος Τ. avatar
    Γεώργιος Τ. 21/03/2012 18:04:08

    Έτσι...

  9. εξυπνάκιας avatar
    εξυπνάκιας 21/03/2012 18:17:10

    ολα αυτά καλά.για τους εκ καλαματας διορισμενους στο μουσείο της ακρόπολης θα ήθελα να ακούσω κάτι...ξεχάστηκε το θέμα

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ εξυπνάκιας 21/03/2012 18:20:17

      Έτσι σκάνε οι φούσκες πάντα...

    • Νικήτας avatar
      Νικήτας @ εξυπνάκιας 21/03/2012 19:03:52

      όντως εξυπνάκιας. τἰποτε άλλο.

    • Α avatar
      Α @ εξυπνάκιας 21/03/2012 23:18:57

      μπούρδες...

  10. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 21/03/2012 18:24:07

    Στήν μ.τ. (μετά τείχους) εποχή είχαμε καί έχουμε σοβαρότατες ανακατατάξεις στήν δομή κρατών καί στήν τύχη λαών, πού βρίσκονται δίπλα μας ή στόν ευρύτερα κοντινό μας γεωγραφικό χώρο. Παρακολουθήσαμε τόν εμφύλιο πόλεμο τής άλλοτε κραταιάς Γιουγκοσλαβίας, τούς ΝΑΤΟϊκούς βομβαρδισμούς καί τήν διάλυσή της. Πρώτο πόλεμο τού κόλπου καί κατάληψη τού Ιράκ στόν δεύτερο μέ περισσότερα από ένα εκατομμύριο νεκρούς. Αφγανιστάν (λίγο πιό μακριά). Πρόσφατα Ρωσογεωργιανή αντιπαράθεση καί Λιβύη. Σήμερα Συρία καί αύριο Ιράν. Άν προσθέσουμε καί πιό «περιορισμένα» γεγονότα, όπως τήν πρόσφατη επιχείρηση τού Ισραήλ στόν Λίβανο καί Γάζα, Σουδάν, αναταραχή σέ όλα τά αραβικά κράτη, χαίνουσα ανοιχτή πληγή Κύπρου, Κοσσόβου, Βαρδαρίας, Οσσετίας, Αμπχαζίας, Τσετσενίας, κ.λ.π., γίνεται αντιληπτό ότι οι π.τ. (πρό τείχους) σταθερές έχουν αλλάξει παντελώς καί μιά δυνητικά διεθνή ασάφεια στρατηγικών ισορροπιών επιτρέπει κατά βάση τό αδιανόητο.

    Σέ περιόδους διεθνούς αστάθειας, ήτοι περίοδο αλλαγής τών διεθνών ισορροπιών, χώρες καί λαοί καλούνται, χρησιμοποιούνται, θυσιάζουν τήν υπόστασή τους, δολοφονούνται, εξαθλιώνονται καί γενικότερα θυσιάζονται εκατομμύρια άνθρωποι στό παιχνίδι εξουσίας τών ισχυρών τής γής. Η οικονομία μιάς χώρας, οι μεινότητες, οι λαθρομετανάστες, οι ηγεμονικές φιλοδοξίες γειτονικών κρατών, η ένταξή τους σέ εξουσιαστικά μπλόκ, η γεωστρατηγική τους θέση, η ύπαρξη αξιόλογων καί στρατηγικά αναγκαία ελέγξιμων ενεργειακών πόρων, η θέση τους στήν ροή τών ενεργειακών αναγκών πρός τρίτες χώρες καί γενικά η σταθερότητα ή η αστάθεια πού χαρακτηρίζει κάθε χώρα χωριστά, προσδιορίζει καί τόν ειδικό ρόλο πού θά κληθεί νά παίξει (έκων, άκων) στό μεγάλο παγκόσμιο παιχνίδι κυριαρχίας.

    Τί συνθήκες επικρατούν σήμερα στήν Ελλάδα, κράτους μέλους τής ΕΕ, τής ευρωζώνης καί μέλους τού στρατιωτικού συναπισμού τού ΝΑΤΟ;

    - Ισχυρή μουσουλμανική μειονότητα στήν θράκη μέ πλήρως τουρκοποιημενη ηγεσία, έντονο καί επιδεικτικό έλεγχό της από τό τουρκικό κράτος, παρέμβαση ντόπιων καί τουρκικών κέντρων μέ χρήση τρομοκρατικών μεθόδων ελέγχου της, διακριτική μέχρι παγερά αδιάφορη στάση τού ελληνικού κράτους, παράδοση μή τουρκογενών ομάδων της μουσουλμανικής μειονότητας (πομάκοι καί αθίγγανοι) στήν βίαιη τουρκοποίηση πού προωθούν μέ βίαιες μεθόδους τά άνωθεν αναφερθέντα κέντρα. Μεινοτικές ομάδες βαρδαριωτών καί αλβανοφώνων, περιορισμένες μέν τόν αριθμό, δυνητικά επικίνδυνων σέ περιόδους κρίσης.

    - Τεράστιος αριθμός λαθρομεταναστών, παντοειδούς ανθρώπινου τύπου στήν απόλυτη πλειοψηφία τους, ανένταχτων στήν κοινωνία, εξαθλιομένων καί γιά αυτό τόν λόγο επικίνδυνων γιά τήν δημόσια ασφάλεια, συνεχής καί πλήρως αναξέλεγκτη ροή νέων λαθρομεταναστών, στήν πλειοψηφία τους μουσουλμάνοι, απουσία οιαδήποτε σχεδίου διαχείρισης τής τύχης τους, μέ τόν συνολικό αριθμό τους νά ξεπερνά τό 20% τού ελληνικού πληθυσμού. Μιά κατάσταση πού από μόνη της δημιουργεί συνθήκες κοινωνικής διάλυσης καί επικίνδυνης διαχείρισής της μέ πιθανές διεθνείς αναμίξεις καί άμεσες παρεμβάσεις.

    - Μιά οικονομικοπολιτικά καί στρατιωτικά έντονα αναβαθμισμένη Τουρκία, γνωστοποίηση ύπαρξης πλούσιων αποθεμάτων γαιοανθράκων στήν ευρύτερη περιοχή τού Αιγαίου καί τής ανατολικής Μεσογείου, δημιουργία ενεργειακού καί στρατιωτικού άξονος Ισραήλ-Κύπρου-Ελλάδος, αυξημένη ανησυχία γιά σοβαρή τουρκική στρατιωτική πρόκληση γιά έλεγχο τής ευρύτερης θαλάσσιας περιοχής καί τών κοιτασμάτων, ρευστότητα στίς σχέσεις μας μέ Βαρδαρία καί Αλβανία, πιθανές εξελίξεις στό Κοσυφοπέδιο καί στήν αλβανόφωνη περιοχή τής Βαρβδαρίας καί άγνωστη γεωπολιτική συμπεριφορά τών κρατών τής βόρειας Αφρικής, Μέσης Ανατολής καί Αιγύπτου.

    - Οικονομική κρίση μέ διεθνή επιτήρηση, αλματώδη αύξηση τής ανεργίας, εξαθλίωση μεγάλων κοινωνικών στρωμάτων, απέλπιδα διαχείριση τής κρίσης μέ κίνδυνο παρεταίρω αύξησης τών φαινομένων γενικής πολιτικής ανυπακοής, εκδικητικές τάσεις μεγάλων πληθυσμιακών ομάδων έναντι τής κρατούσας πολιτικής τάξης, αναβίωση φαινομένων μονόχνωτου εθνικισμού καί γενικώς κυριαρχία τής ανασφάλειας καί απόγνωσης γιά τήν πλειοψηφία τών ελλήνων.

    Μέ άλλα λόγια η πιθανή εντροπία πού δημιουργεί τό σύνολο τών συνθηκών αστάθειας πού επικρατούν στήν χώρα είναι δεδομένη. Άν συμπέσει αυτό μέ ένα γενικότερο σχεδιασμό ανακατονομής ισχύος στήν περιοχή, η χώρα θά κληθεί νά παίξει τόν ρόλο τού θυσιαστικού αμνού στόν βωμό μιάς νέας αναδιανομής ισχύος.

    Είναι πολύ βασικό η χώρα νά κινηθεί μέ οδηγητή ένα σαφή στρατηγικό πλαίσιο στόχων καί μέ μιά στιβαρή καί ισχυρή ηγεσία.
    Η σταθερότητα τών επιλογών τής χώρας καί η διασύνδεσή της μέ τήν μοίρα τών κρατών τής ΕΕ καί τής ευρωζώνης πρέπει νά παραμείνει, τουλάχιστον στό μεσοδιάστημα ανακατανομής ισχύος, ουσιαστική σταθερά τής ελληνικής πολιτικής. Η οικονομική κρίση, τουλάχιστον στήν ελληνική της διάσταση, ούτε τυχαία ήταν, ούτε απρόβλεπτη. Η διάχυσή της καί σέ άλλες χώρες τής ευρωζώνης (Ιρλανδία, Πορτογαλία, Ισπανία, Ιταλία, πιθανώς Βέλγιο καί Γαλλία) δείχνει καί τό βάθος καί τό εύρος σχεδίασης καί μελετημένης διαχείρισης μέ τελικούς στόχους. Η χώρα μας, ώς η πλέον ευάλωτη, επιλέχθηκε καί συνεχίζει νά αποτελεί (λόγω ύπαρξης αντικειμενικών προοπτικών, όπως παραθέσαμε) τόν βασικό πυλώνα αυτού τού σχεδιασμού. Η εσωτερική πολιτική κατάσταση χρησιμοποιήθηκε πολύ έντεχνα (κρυφές επιλογές ομάδας Παπανδρέου καί δοσιλογικών-απάτριδων κέντρων καθεστωτικής νομής τής οικονομικής δραστηριότητας τής χώρας) καί οδήγησε τήν χώρα στό επιθυμητό αδιέξοδο. Είναι πολύ βαριές οι ευθύνες τού συνόλου τού πολιτικού κόσμου. Από τά κόμματα εξουσίας, μόνο η ομάδα τού Σαμαρά διέγνωσε τόν κίνδυνο καί προσπάθησε νά αντιδράσει. Οι δυνάμεις τής αριστεράς περιορίσθηκαν στόν θεσμικό τους ρόλο πού τούς ανάθεσε τό σύστημα επικυριαρχίας, ήτοι τής άγονης, άσκοπης καί άκοπης αντίδρασης. Είναι ο πολύτιμος ρόλος τού προβοκάτορα, ενσυνείδητος ή ασυνείδητος, τόν οποίον χρειάζεται τό σύστημα εξουσίας, ώστε νά μπορέσει νά επιβιώσει σέ δημιουργηθείσες συνθήκες ανατροπής ισορροπιών. Έτσι μπορεί μόνον τό παρακράτος νά ελέγξει, επανακαταλάβει καί νά παγιώσει γιά αρκετό χρόνο καί πάλι τά συμφέροντά του τής άνομης απομύζησης τού πλούτου τής χώρας, Τό μόνο πού φοβάται είναι μιά υγιή αντίδραση τής σιωπηρής πλειοψηφίας καί τήν εγκαθίδρυση νέων ελεγχόμενων δομών εξουσίας, ανοιχτών στήν περιθωριοποιημένη δυναμική τής πλειοψηφίας (παράδειγμα Ερντογκάν στήν γειτονική μας χώρα).

    Ο Σαμαράς, ώς ηγέτης κόμματος εξουσίας, αποτέλεσε καί αποτελεί κίνδυνο γιά τά παγιωμένα συμφέροντα. Είναι ένας πολιτικός μέ εθνοκεντρική αντίληψη, αντιλαμβάνεται καί αντιμετωπίζει τόν διεθνή περίγυρο στίς σωστές του διαστάσεις, δέν υπηρετεί συγκεκριμένα διεθνιστικά (μονοπωλιακά) συμφέροντα, έχει τήν έφεση (λόγω εθνοκεντρικής αντίληψης) νά θέτει ώς προτεραιότητα συμφέροντα πού είναι συνδεδεμένα μέ τήν τύχη τής χώρας καί ώς αστός πολιτικός έχει δείξει στήν πολιτική του καριέρα ότι ο νοηματοδοτικός καί νοησιαρχικός κόσμος του είναι άμεσα συνδεδεμένος μέ ότι διαχρονικά ωρίσθηκε ώς ελληνικότητα. Καί αυτό είναι πού τρομάζει. Τρομάζει τούς σχεδιαστές πολιτικής έξωθεν τής χώρας, ένθεν τής χώρας, όλο τό πολιτικό φάσμα καί τούς κομματάρχες τής ίδιαςτής ΝΔ, όπως καί τό προσωποποιημένο καί απρόσωπο παπανδρεϊκής σύλληψης καί εφαρμογής συστήματος εξουσίας.

    Η αποδόμηση τής δυναμικής Σαμαρά επιχειρήθηκε άμεσα μέ τήν εκλογή του στήν θέση προέδρου τής ΝΔ, έλαβε δραματικές διαστάσεις μέ τήν άρνησή του νά ψηφίσει τό μνημόνιο καί έφθασε στήν κορύφωσή της μέ τήν στήριξη Σαμαρά στήν κυβέρνηση Παπαδήμου. Ο αποδομητικός πολιτικός λόγος τού ότι «όλοι ίδιοι είναι» κυριάρχησε καί κυριαρχεί. Τά μάλα βοήθησε καί η διαγραφή Καμμένου καί τών υπόλοιπων βουλευτών, οι οποίοι ποντάρανε (υποβοηθούμενοι;), μέ τήν άρνησή τους νά δεχθούν τήν κομματική πειθαρχία στήν στοχευμένη αποδόμησή του. Δέν νοείται αρχηγός κόμματος εξουσίας νά ανέχεται απειθαρχία βουλευτών του ώς αρχηγός τής αξιωματικής αντιπολίτευσης, σέ επιλογές καθοριστικές γιά τήν πορεία τής χώρας. Η κίνηση αυτή ήταν μιά επίδειξη ισχύος πού στόχευε άμεσα τήν δυνατότητα τού Σαμαρά νά διαχειρισθεί τό πολιτικό μέλλον τής χώρας μετά τίς εκλογές. Ήταν μιά κίνηση πού υπενθύμιζε στόν Σαμαρά ποιά παράκεντρα εξουσίας είναι αυτά πού ελέγχουν τήν χώρα καί θέλανε νά τού δείξουν μέχρι πού μπορεί νά φθάσει η κυβερνητική του φιλοδοξία. Η δικαιολογία στό εύκολο όχι, μόνο θυμηδία μπορεί νά προκαλέσει. Η πικρή εμπειρία τού ευνουχισμού τού Καραμανλή νά κυβερνήσει μέ Τατούληδες, Παυλίδηδες, Μανώληδες καί λοιπούς πατριώτες είναι πολύ νωπή.

    Η επιλογή Σαμαρά νά στηρίξει τήν κυβέρνηση Παπαδήμου βραχυκυκλώνοντας τήν απειλούμενη αποπομπή τής χώρας από τό ευρώ καί τήν ΕΕ (καί άς μήν προστρέξουν οι συνήθεις καλοθελητές νά υποστηρίξουν ότι δέν υπήρχε τέτοια περίπτωση, γιατί καί οι μετέπειτα πληροφορίες καί αυτές πού θά μάθουμε στό μέλλον θά δείξουν τό μέγεθος τής δρομολογηθείσας παπανδρεϊκής προδοσίας), έδειξε τά ποιοτικά χαρακτηριστικά τού ανδρός καί τήν εντιμότητά του νά μήν σταυρωθεί η χώρα γενόμενος ο ίδιος ο πρωθυπουργός τού 50%. Είναι χαρακτηριστικό ανηθικότητας η αντιμετώπιση τής τότε κατάστασης από πολλούς πολιτικούς ολκής. Ο Βενιζέλος υποστήριζε μέ πάθος στήν βουλή τό δημοψήφισμα καί τήν άλλη μέρα, μετά τό τελεσίγραφο τών Καννών έπαιρνε αποστάσεις από τήν πολιτική Παπανδρέου. Η κορύφωση τής ευτέλειας καί πλήρης ανηθικότητα τής πορείας τού Βενιζέλου γιά τήν αρχηγία. Αλλά ποιός θυμάται; Είναι ο εκλεκτός τού συστήματος. Η τροχοπέδη στόν Σαμαρά μέ τούς Καρατζαφέρηδες, Καμμένους, Ζώηδες καί χρυσαυγίτες.

    Τό σύστημα θά πολεμήσει τήν επιλογή Σαμαρά. Είναι πλήρως εξοπλισμένο μέ όπλα ανηθικότητας παντοειδούς βεληνεκούς, χρήματα, πολιτικούς αριβίστες καί μπορεί νά κατευθύνει τήν λαϊκή δυσαρέσκεια κατά τό δοκούν.
    Έχει μιά ευκαιρία ο Σαμαράς προτού τόν αποδομήσουν τελείως καί τόν εντάξουν στό πάνελ τών ελεγχόμενων ή παροπλισμένων πολιτικών. Η ευκαιρία Σαμαρά θά είναι καί μιά ευκαιρία γιά τήν χώρα. Οι εκλογές θά δείξουν. Η μετεκλογική πορεία θά δείξει καί τό τσαγανό τού ανδρός. Μπορεί νά τά καταφέρει καί νά φτιάξει μιά χώρα πιό αξιοπρεπή. Πιό θελκτική γιά τούς έλληνες απανταχού τής γής καί πιό σεφερική. Πιό ελληνικιά.

    Σέ κάθε περίπτωση. Αρχή άνδρα δείκνυσι.

    • franc avatar
      franc @ Ιαπετός 21/03/2012 20:39:24

      Αγαπητέ Ιαπετέ ως συνήθως πολύ καλή η ανάλυσή σου.
      Βεβαίως η Δεξιά καταγωγή σου είναι φυσικό να σου δείχνει την Δεξιά όψη των πραγμάτων. Εμένα όμως μου αρέσει πάντα να βλέπω τα πράγματα και απ' την αντίπερα όχθη, σφαιρικά . Μην ξεχνάς όλη η ύλη του Σύμπαντος είναι σφαιρική... Παρατηρώ λοιπόν οτι άν πχ. στη θέση του Σαμαρά βάλεις τον Τσίπρα και στη θέση της Δεξιάς βάλεις την Αριστερά, όλοι οι σκεπτόμενοι Αριστεροί θα συμφωνήσουν απόλυτα μαζί σου, καταλήγοντας : "Έχει μιά ευκαιρία ο Τσίπρας προτού τόν αποδομήσουν τελείως καί τόν εντάξουν στό πάνελ τών ελεγχόμενων ή παροπλισμένων πολιτικών. Η ευκαιρία Τσίπρα θά είναι καί μιά ευκαιρία γιά τήν χώρα. Οι εκλογές θά δείξουν. Η μετεκλογική πορεία θά δείξει καί τό τσαγανό τού ανδρός. Μπορεί νά τά καταφέρει καί νά φτιάξει μιά χώρα πιό αξιοπρεπή. Πιό θελκτική γιά τούς έλληνες απανταχού τής γής καί πιό σεφερική. Πιό ελληνικιά."
      Εγώ λοιπόν επιμένω οτι και οι δύο Ελληνες αδοκίμαστοι ηγέτες, μπορούν να πετύχουν πολύ περισσότερα πράγματα απο κοινού, ή να τα χάσουν όλα πολεμώντας ο ένας εναντίον του άλλου...

      • Ιαπετός avatar
        Ιαπετός @ franc 21/03/2012 21:44:23

        Δέν διαφωνώ στήν ουσία. Θά περίμενα όμως από τήν αριστερά πού εκπροσωπεί ο Τσίπρας μιά σαφή καί ρεαλιστική πρόταση διαχείρισης τής εξουσίας. Προσγειωμένη καί ρεαλιστική καί όχι απόρροια λενινιστικής λεξιχρησίας πού δημιουργεί φοβικές αναστολές σέ μεγάλα τμήματα τού πληθυσμού. Άλλα ευρωπαϊκά κόμματα τής δημοκρατικής αριστεράς συμμετέχουν ήδη σέ κυβερνήσεις μέ καλά αποτελέσματα. Προδευτικότητα δέν είναι η σιγουριά τής καθαρότητας πού προσδίδει η μόνιμη άρνηση τής πραγματικότητας καί ο ευαγγελιμός ανύπαρκτων παραδείσων. Αυτό τόν ρόλο εξ' άλλου τόν έχει καπαρώσει καί τόν προστατεύει ζηλότυπα τό ΚΚΕ. Είναι καιρός η αριστερά νά πάρει τήν θέση πού τής αναλογεί στήν πολιτική ζωή τής χώρας καί τόσο ανενδοίαστα τής έκλεψε τό ΠΑΣΟΚ τών καιροσκόπων.

        • franc avatar
          franc @ Ιαπετός 21/03/2012 22:24:01

          Mερικά ψήγματα προς την ρεαλιστική αυτή πρόταση έχει δώσει. Πλήρη και αναλυτική ρεαλιστική πρόταση ούτε ο Σαμαράς έχει . Το στην πολιτική πολλά δεν λέγονται αλλά γίνονται, ισχύει και για τους δύο. Με την κοινή συμμετοχή στην κυβέρνηση και έχοντας κοινό αντίπαλο να αντιμετωπίσουν, θα βρούν και το κοινό μονοπάτι για να προχωρήσουν μαζί.
          Δεν υπάρχει πλέον περίπτωση μονοκομματικής κυβέρνησης. Η άλλη επιλογή είναι ΝΔ-ΠΑΣΟΚ=μνημόνιο. Ακόμα κι αν την αποδεχτούμε, σε 6 μήνες το πολύ θα έχει διαλυθεί...

      • Γεώργιος Τ. avatar
        Γεώργιος Τ. @ franc 21/03/2012 22:05:34

        Τώρα βρήκες συνεπή πολιτικό να βάλεις απέναντι (θα μου πει κάποιος βέβαια: μήπως υπάρχει και κανείς;). Μιλάμε για τον ίδιο Τσίπρα που άκουσε όλη η Ελλάδα στη Βουλή να λέει προ ημερών πως: "Εκεί που έφτασε το πράγμα δε συμφέρει να αποχωρήσουμε αυτόβουλα από την ευροζώνη"; Αν ναι, η αντίφαση είναι ίδιον του συγκεκριμένο. Αφού και ο ΑΣ προκειμένου να μείνουμε εντός ΟΝΕ έκανε πίσω προσωρινά για να κερδίσουμε χρόνο και τώρα λοιδορείται από αυτόν που τότε κρύφτηκε επειδή υπήρχε ο ηγέτης που πήρε πάνω του την ευθύνη και το ανάθεμα ακόμα και των οπαδών του επειδή στήριξε στη Βουλή το επαίσχυντο (και για τον ίδιο όπως ομολογεί) μνημόνιο Β.

        Έχουμε λοιπόν από τη μία τον αναίσχυντο λαϊκισμό του κου Τσίπρα. Από την άλλη όμως υπάρχει η υπευθυνότητα και ανάληψη δυσβάστκτου πολιτικού κόστους από τον ΑΣ που δε του αναλογούσε μη έχων ευθύνη για την κατάσταση εγκλωβισμού της χώρας λόγω του μνημονίου Α που επέβαλε ο ΓΑΠ και η παρέα του ενεργούντες ως πράκτορες του ΔΝΤ στη χώρα.

        Τι προτιμάτε ω ρε Έλληνες;

        • franc avatar
          franc @ Γεώργιος Τ. 22/03/2012 10:35:11

          Aγαπητέ Γεωργιος Τ.,
          Η παρατήρησή σου με δικαιώνει. Αυτό που αναφέρεις για τον Τσίπρα είναι αυτό που ακριβώς έκανε ο Σαμαράς ψηφίζοντας τελικά ΝΑΙ στο μνημόνιο στο οποίο λέει ΟΧΙ. Και με τον Σαμαρά συμφωνήσαμε, γιατί εκεί που έφτασε το ΠΑΣΟΚ τα πράγματα, δεν υπήρχε άλλη επιλογή απο την υπαναχώρηση, έστω και ως τακτική κίνηση. Τώρα που και ο Τσίπρας σε ένδειξη αξιοθαύμαστου για νέο αριστερό ρεαλισμού, έκανε το ίδιο με τον Σαμαρά, τον κατηγορείς οτι αντιφάσκει? Αν δεν πλησιάσουν και δεν συγκλίνουν στο κέντρο τα μοναδικά δύο υγιή πολιτικά κόμματα πώς θα βγει η έρμη πατρίδα απο τον λάκκο των λεόντων?

  11. ένας φίλος avatar
    ένας φίλος 21/03/2012 18:29:56

    Τα ντόπερμαν της Εσπερίας άρχισαν να γαβγίζουν: "λες το προτεκτοράτο να σηκώσει κεφάλι;" Το δημοσίευμα φαίνεται ευγενικό, μα είναι προειδοποίηση.
    Σε λίγο θα αρχίσουν και οι λακέδες τους, τα ημεδαπά ντόπερμαν, που θα προσπαθήσουν να ακυρώσουν τα αμοιβαίως επωφελή ανοίγματα προς άλλες χώρες, επισείοντας φανταστικούς κινδύνους "εξόδου από ΕΕ", "αντίδρασης των εταίρων", "ανόδου του ευρωσκεπτικισμού" και άλλων τέτοιων φαιδρών. Είναι οι γνωστοί κομπλεξικοί του "ΕU uber alles", που αντιλαμβάνονται τη συμμετοχή των Ελλήνων στην ΕΕ ως έναν πειθαναγκαστικό αυτοσκοπό και όχι σαν ένα όραμα που και η χώρα μας (για να μην πώ κυρίως η χώρα μας) πρέπει να συδδιαμορφώσει.

    Όμως, η ύπαρξη εναλλακτικών επιλογών και πολυδιάστατων διεθνών σχέσεων ήταν ανέκαθεν και είναι ακόμη περισσότερο σήμερα αναγκαία συνθήκη ανεξαρτησίας και ανασυγκρότησης για την χώρα μας. Και αυτή η πολιτική είναι και συνεπέστατα φιλοευρωπαίκή, στο βαθμό που δείχνει ότι δεν αποδεχόμαστε αδιαμαρτύρητα τη μετατροπή της ΕΕ σε "Γοτθική Ένωση".
    Ελπίζω να έχουν γνώση αυτοι που πρέπει και να μην "μασήσουν"...

  12. franc avatar
    franc 21/03/2012 18:32:30

    Η σημαντικώτερη παρατήρηση του αρθρογράφου είναι αυτή: "Όμως ένας μελλοντικός συνασπισμός δυνάμεων υπό την ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας, η οποία δέχεται τεράστιες πιέσεις από τον κόσμο να βρει οικονομικούς πόρους και να αντισταθεί στις πολιτικές και οικονομικές πιέσεις Βρυξελλών- Βερολίνου, θα αλλάξει τα δεδομένα."
    Ας δούμε λοιπόν τους πιθανούς συνασπισμούς δυνάμεων που θα μπορούσαν να επιτρέψουν την αλλαγή των δεδομένων: 1. NΔ-ΠΑΣΟΚ (Αδύνατον δεδομένου του ξεπουλήματος του Μπένι στην Τρόικα και της λαικής δυσαρέσκειας που θα προκαλούσε.)
    2. ΝΔ-ΔΗΜΑΡ (Ακόμα χειρότερα δεδομένου ότι πρόκειται για την ουρά του ΠΑΣΟΚ και "κολυμβήθρα του Σιλωάμ" για τους Πασόκους που βρίσκονται στα όρια του ποινικού δικαίου)
    3. ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ (O προσανατολισμός του ΣΥΡΙΖΑ για οικονομική και πολιτική συνεργασία με τη Ρωσία αποτελεί φανερή προεκλογική του δέσμευση.)
    Η αποτυχία του ΜνημονίουΙΙ απο το Σαμαρά, θεωρείται απόλυτα αναπόφευκτη, η συνταγή είναι εντελώς λανθασμένη και στην αντίθετη κατεύθυνση. Τα νούμερα δεν βγαίνουν όχι μόνο με μικροτροποποιήσεις αλλα ούτε και με πλήρη εγκατάλειψη του μνημονίου. Αρα ή η Ευρώπη θα μας ανοίξει την πόρτα της Ρωσίας μόνη της, ή θα πάρει πίσω το μνημόνιο αποδεχόμενη τις προτάσεις Τσίπρα για 3ετή περίοδο χάριτος, Τράπεζα επενδύσεων, μείωση επιτοκίων δανείων και περαιτέρω επιμήκυνση, εκδοση ευρωομολόγων ή απ' ευθείας δανεισμό απο΄την ΕΕ με 1% αντί για 5% που είναι τώρα...
    Αρα το εναπομένον ερωτηματικό είναι αν τα ποσοστά των δύο τους εξασφαλίζουν αυτοδυναμία...

  13. Μάνια avatar
    Μάνια 21/03/2012 18:32:52

    Να και κάτι ευχάριστο!
    Μακαρι να υλοποιήσει ο Σαμαρας αυτο που δεν εκανε ο ΚΑραμανλής και που δεν κατάλαβα γιατι δεν το εκανε , αφου εκλεισε τοσες αλλες συμφωνίας με τον ΠΟυτιν?
    Απο τοτε ζητουσε ο ΠΟυτιν βαση στην Συρο ?Γιατι δεν του την εδινε ο ΚΚΒ?
    Εκτος και αν του την ειχε δωσέι και ηταν στις κρυφες συμφωνίες και ηταν ενας ακομα λογος σοβαρος για την πτωση του περα απο τον αγωγο.
    Το οτι το λενε βεβαια τα Αγγλοσαξωνακια και οι Σιωνιστες κατοχοι των Financial Times μου φαίνεται λιγο περιεργο ,αλλά ιδωμεν.

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ Μάνια 21/03/2012 18:42:34

      Μάλλον ετοιμάζονται για την απάντηση στο σχέδιο και είναι μια μορφή πίεσης και αυτό. Γράφουν: "Είναι προφανές, ότι η μη ανταγωνιστική Ελλάδα μπορεί να έχει περισσότερη οικονομική ευελιξία και μόχλευση απ΄ ότι νομίζουν οι ευρωπαίοι εταίροι της. Επίσης, υπάρχει το ενδεχόμενο να δυσαρεστηθεί η Ευρώπη με την Ελλάδα και κάποια στιγμή να την αναγκάσει να εγκαταλείψει την ΕΕ. Έτσι, το ΝΑΤΟ θα μπορούσε να εντείνει την εχθρότητα μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας."........

      • Μάνια avatar
        Μάνια @ Γεώργιος Τ. 21/03/2012 18:51:29

        Σωστός Γιώργο!
        Με κατι τετοια "λεει"εκβίαζαν και τον ΚΑραμανλη, και οχι τοσο για την ζωη του ιδίου και της οικογενειας του μονο.

        • Γεώργιος Τ. avatar
          Γεώργιος Τ. @ Μάνια 21/03/2012 22:07:58

          Και "ξαφνικά" το Πίρι-Ρέις 10ήμερη βόλτα για έρευνες στην υφαλοκρηπίδα...

  14. Mara avatar
    Mara 21/03/2012 18:33:19

    Αυτά... είναι!
    Γι΄αυτό η λύσσα τους έχει ενταθεί μετά από το ταξίδι του Σαμαρά στην Μόσχα.
    Ο Σαμαράς τις έχει κλείσει τις δουλειές με τον Πούτιν όπως ο Καραμανλής που γνώριζε καλά τί ακριβώς σχέδια είχαν για την Ελλάδα και προσπάθησε με την στροφή του πρός την Κίνα, αλλά κυρίως προς την Ρωσία να απελευθερώσει την χώρα μιά και καλή οικονομικά και να την κάνει πανίσχυρη!
    Ακριβώς τον ίδιο πόλεμο που δέχτηκε ο Καραμανλής, δέχεται και ο Σαμαράς τώρα να μην κατορθώσει να βγεί με αυτοδύναμη κυβέρνηση και ανατρέψει τα δεδομένα.
    Τώρα λοιπόν είναι η μεγάλη μάχη!!!
    Άπαντες πρέπει να τα δώσουμε όλα στον αγώνα για την μεγάλη ΝΙΚΗ, όχι για την Ν.Δ. αλλά για την ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ!!!

    Υ.Γ.
    Και επειδή το "χαρτί" του Πούτιν πουλάει...., άς σταματήσουν κάποιοι να το πλασάρουν ώς λύση δική... τους, στους αφελείς αγανακτισμένους ψηφοφόρους για να τους παραπλανήσουν.
    Τις συμφωνίες δεν τις έκανε κανένας Καμμένος, κανένας Τσίπρας, κανένας Καρατζαφέρης.
    Μόνο ο ΣΑΜΑΡΑΣ, γιατί αυτός θα έχει την ΕΞΟΥΣΙΑ (που προσπαθούν οι παραπάνω κύριοι... να την εμποδίσουν) για να τις ΥΛΟΠΟΙΗΣΕΙ.

    • Παύλος avatar
      Παύλος @ Mara 21/03/2012 19:59:31

      Φίλοι Mara και Γιώργο Τ, (και άλλοι πολλοί)
      Σας συγχαίρω για το καθαρό μυαλό και την ανοσία προς τις ιώσεις που λέει και η αγαπητή μου Juliet!
      Πιό πολύ όμως σας συγχαίρω για το κουράγιο σας να δίνετε τον αγώνα με ψυχραιμία και κοσμιότητα, απέναντι σε ποικιλία εχθρικών "βολών", άλλοτε από την στρατευμένη, σάπια αντίπερα και άλλοτε από εύπιστους, αφελείς και ευάλωτους στο σύστημα ημετέρους!
      Συνεχίστε, η πατρίδα σας χρειάζεται !

      • Mara avatar
        Mara @ Παύλος 21/03/2012 20:42:34

        Αγαπητέ Παύλο και η δικιά σου συμβολή όπως όλων μας, είναι εξαιρετικά σημαντική!
        Προσωπικά σε συγχαίρω για το ήθος και την ευγένεια που διακρίνεται στα σχόλια σου.
        Εύχομαι να δικαιωθούμε.

    • Μάνια avatar
      Μάνια @ Mara 21/03/2012 19:59:40

      "Τις συμφωνίες δεν τις έκανε κανένας Καμμένος, κανένας Τσίπρας, κανένας Καρατζαφερης"

      Αμε τις κανανε ΜΑρα μου,
      ο πρώτος μεσω φεισμπουκ
      ο δευτερος πριν την πτωση της ΕΣΣΔ
      και ο τρίτος οαταν πηγε στην Μοσχε και εφαγε μπορς και πλιμενι(γιατι μονο αυτο καταφερε να κανει τιποτε αλλο)

      • Mara avatar
        Mara @ Μάνια 21/03/2012 21:23:34

        Μάνια,
        O συγκεκριμένοι κύριοι... τον Πούτιν μόνο από την τηλεόραση μπορούν να τον δούνε, όπως τον βλέπυμε και εμείς.

        • Γεώργιος Τ. avatar
          Γεώργιος Τ. @ Mara 21/03/2012 22:09:28

          Και η ζήλια τους οδήγησε να ξεφτιλιστούν τραγικά αμφισβητώντας τη συνάντηση με ΑΣ...

          • Mara avatar
            Mara @ Γεώργιος Τ. 21/03/2012 22:39:29

            Γιώργο, το μόνο πλέον που με φοβίζει και θα με φοβίζει έως και την τελευταία στιγμή, είναι μην γίνει καμμία στραβή... για αναβολή των εκλογών.
            Άν δεν ακούσω την προκήρυξη των εκλογών και άν δεν δω να κλείνει η βουλή, δεν ησυχάζω...

  15. Μάνια avatar
    Μάνια 21/03/2012 18:54:43

    Εδω λοιπον το παραδέχονται και δημοσίως Γιώργο.
    ΝΑ ηξερες τι επιθεση εφαγα απο πληρωμενους πρακτορες σχολιαστες , σ αλλη γειτονικη ιστοσελιδα , οταν τα εγραφα ολα αυτα.!
    Τωρα κατάλαβα γιατί.

    • marios avatar
      marios @ Μάνια 21/03/2012 18:56:11

      Σε ποιά σελίδα αναφέρεσαι. Ονόματα.

      • Mάνια avatar
        Mάνια @ marios 21/03/2012 19:01:30

        Δεν κατάλαβα λογαριασμο θα σου δώσω

        • marios avatar
          marios @ Mάνια 21/03/2012 19:19:40

          καλά κατάλαβα.

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ Μάνια 21/03/2012 22:12:30

      Αν είναι η σελίδα που καταλαβαίνω, έχω πάψει μήνες να την ανοίγω λόγω των εμετικών και εμπαθών σχολιαστών.

      • Μάνια avatar
        Μάνια @ Γεώργιος Τ. 21/03/2012 22:51:05

        Υπάρχουν και καλά ατομα, απλα μου κανει και μενα εντυπωση ποσο παραδοπιστοι είναι τελικα ολοι.ΕΚει που υμνουσαν τον Σαμαρά τωρα τον βρίζουν .ΟΠου τους παει ο ανεμος πανε.
        ΕΝτάξει υπαρχουν και πολλοι πληρωμένοι σχολιαστες ,μην το ξεχναμε.Ειδικα οταν πέφτει θεμα Καραμανλη.
        Εκανε και λαθη ο Σαμαρας νομίζω αλλα εχουν συζητηθεί σ΄αλλες αναρτήσεις.

  16. Κώστας Τ avatar
    Κώστας Τ 21/03/2012 19:13:50

    Φυσιολογική ροή των πραγμάτων,στενή και μακροχρόνια συνεργασία Ρωσίας-Ελλάδος.Τα σοβαρά θέματα δεν εξαγγέλονται στα μπαλκόνια,απλά γίνονται από αποφασισμένους ηγέτες.
    Ας βρεί τρόπο ο Σαμαράς να μυηθούν οι Έλληνες και να του δώσουν την ευκαιρία να υλοποιήσει την Εθνική Πολιτική!Έρχονται καλές μέρες,αν δεν κάνουμε το λάθος του 2009!!!

    • Mara avatar
      Mara @ Κώστας Τ 21/03/2012 22:30:35

      O θεός να μας φωτίσει, γιατί τώρα παίζεται η χώρα και δεν συγχωρούνται λάθη.
      Όπως έγραψε και η Έφη χθές, άν ξαναπυροβολήσουνε κάποιοι τα πόδια τους, όπως το 2009 από τυφλή αγανάκτηση και θυμό, ΧΑΘΗΚΑΜΕ...
      Θέλω να ελπίζω ότι δεν θα συμβεί.

      • Φωτεινή avatar
        Φωτεινή @ Mara 22/03/2012 01:57:05

        Μάρα,Καί ἄν πυροβολήσουν τά πόδια τους οἱ ψηφοφόροι τοῦ πασοκ, θά γίνη ὅτι συνέβη μέ τούς ΝΔς τό 2009 πού χάρισε τήν (ἀναθεματισμένη) νίκη στό πασοκ;

        • Mara avatar
          Mara @ Φωτεινή 22/03/2012 08:36:46

          Ας προκηρυχθούν πρώτα ο θεός, με το καλό οι εκλογές και μετά βλέπουμε...
          Πιστεύω ότι θα έχουμε ανατροπές...

  17. S.P. avatar
    S.P. 21/03/2012 19:15:29

    Τα συμφέροντα μας συμπλέουν με αυτά των Βρετανών και Αμερικανών στα 184 χρόνια ύπαρξης του Ελληνικού Κράτους. Όποιος λέει το αντίθετος είναι ανημέρωτος ή δημαγωγεί (περίπτωση Α. Παπανδρέου).
    Την Ρωσία και την Κίνα δεν μπορεί κανείς να εμπιστευθεί, άσε που έχουν χάλια απερίγραπτα.
    Οι παραδοσιακοί σύμμαχοι μας έδωσαν ευκαιρίες, αλλά τις πετάξαμε. Οι λύσεις που πρότειναν π.χ. για το κυπριακό μέχρι το 1974 ήταν θαυμάσιες. Οι Έλληνες και Κύπριοι ηγέτες έπαιζαν άλλα παιγνίδια και ιδού το αποτέλεσμα.
    Δεν έχω χρόνο να γράφω, αλλά ένα ακόμη παράδειγμα: Από το 1999 μας έδωσαν 7 δισ ευρώ για την "Κοινωνία της πληροφορίας", εκπαίδευση δημόσιο και ιδιωτικού τομέως, μηχανοργάνωση κ. λ. π.
    Τα έφαγαν όλα οι σοσιαλισταί.

  18. arslonga avatar
    arslonga 21/03/2012 19:37:00

    Στον ευρωπαϊκό Τύπο διάβασα προ καιρού αποσπάσματα από άρθρο του Πούτιν που δημοσιεύτηκε πριν τις προεδρικές εκλογές σχετικά την εξωτερική πολιτική της Ρωσίας και τις παγκόσμιες εξελίξεις. Σημείωσα ιδιαίτερα τις δηλώσεις του σχετικά με την οικονομική κρίση στην Ευρώπη. Αναφέρθηκε στη συμμετοχή της Ρωσίας στη διεθνή προσπάθεια για να στηρίξει τις ευρωπαϊκές οικονομίες μέσω του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ) και στο ό,τι η Ρωσία δεν αποκλείει κατ 'αρχήν τη δυνατότητα να προσφέρει, σε ορισμένες περιπτώσεις, άμεση οικονομική βοήθεια.

    Υπογράμμισε όμως ότι παρ 'όλα αυτά, πιστεύει ότι οι οικονομικές ενέσεις από το εξωτερικό μπορεί να είναι μόνο μια μερική λύση και για να λυθεί πραγματικά το πρόβλημα απαιτούνται συστημικά μέτρα. Κυρίως τόνισε ότι οι ευρωπαίοι ηγέτες έχουν αντιληφθεί την ανάγκη να προχωρήσουν σε σαρωτικές μεταρρυθμίσεις για να αναμορφωθούν εκ βάθρων πολλοί χρηματοπιστωτικοί και οικονομικοί μηχανισμοί για την εξασφάλιση πραγματικής δημοσιονομικής πειθαρχίας και ότι είναι προς το συμφέρον της Ρωσίας και της εταιρικής σχέσης που θέλει να έχει με την ΕΕ μια ισχυρή Ευρωπαϊκή Ένωση, που αντιστοιχεί στο όραμα της Γερμανίας και της Γαλλίας.


    Επίσης έχουν ενδιαφέρον διάφορες γεωπολιτικές αναλύσεις της αραβικής άνοιξης από την άποψη της ανάμιξης της Ρωσίας. Μερικές αναλύσεις παρατηρούν ότι η Μόσχα φαίνεται να θεωρεί ότι η σημερινή κρίση στον αραβικό κόσμο θα καταλήξει σε μια νέα παγκόσμια ισορροπία δυνάμεων, η οποία θα μεταβάλει το μονοπολικό μοντέλο που προέκυψε από την κατάρρευση της Σοβιετικής ΄Ενωσης. Αναπόφευκτα όμως θα υπάρξει μεταβατική περίοδος και ο κόσμος θα γνωρίσει γεωπολιτικές αναταραχές.

    Ιδίως μετά από την αμερικανική αποχώρηση από το Ιράκ, η Μόσχα φαίνεται να μην είναι διατεθειμένη να επιτρέψει εξελίξεις στις οποίες δεν θα λαμβάνονταν υπόψη η θέση της (πχ Ιράν). Αντιτίθεται επίσης σε καταστάσεις που θεωρεί σαν προσπάθειες ανάδειξης εντάσεων για κοινωνικούς, θρησκευτικούς η εθνοτικούς λόγους και σε ένοπλες θρησκευτικές τάσεις που δεν συμμορφώνονται με το σύστημα των Ηνωμένων Εθνών ( πχ. Συρία). Πάντως δεν φαίνεται να αποβλέπει να κηρυχθεί σε εγγυητή της παγκόσμιας σταθερότητας εφόσον δεν έχουν ακόμα παγιωθεί άλλες δυνάμεις με επιρροή ώστε να αναληφθεί αυτό το βάρος συλλογικά ( πχ. Κίνα, Ινδία και άλλες αναδυόμενες οικονομίες).

    Οι γεωπολιτικοί αναλυτές λένε ότι επειδή ο πόλεμος μεταξύ υπερδυνάμεων είναι αδύνατος, η αύξηση των εντάσεων έχει γίνει η εναλλακτική λύση στη σύγκρουση. Υπάρχει επίσης το ενδεχόμενο μιας νέας ανακατανομής των σφαιρών επιρροής, μια νέα Γιάλτα. Σήμερα δεν τίθεται καν τέτοιο θέμα, αλλά τίποτα δεν μπορεί να αποκλεισθεί στην πολιτική. Το πιο σοβαρό πρόβλημα είναι ο αγώνας για να αλλάξει το status quo, κυρίως σε Κορέα, Ιράν, Συρία. Οι χώρες που συμμετέχουν στη σύγκρουση είναι τα άμεσα ενδιαφερόμενα μέρη στη νέα κατανομή που δεν θα γίνει απαραίτητα σε βάρος τους , ενώ μπορεί να είναι σε βάρος άλλων χωρών στην περιφέρεια της σύγκρουσης.

    Η διαχείριση των κρίσεων φαίνεται να είναι δεσπόζουσα σε αυτή τη φάση που μπορεί να διαρκέσει χρόνια. Ο κίνδυνος είναι να αντιμετωπισθούν οι κρίσεις με άλλες κρίσεις και η Ανατολική Μεσόγειος και η Νοτιοανατολική Ασία να καταλήξουν να γίνουν χρόνια ταραγμένες περιοχές, με απρόβλεπτα επακόλουθα.

  19. franc avatar
    franc 21/03/2012 19:41:19

    Kι αυτοί ήταν τόσο μακάκες που δεν φαντάστηκαν οτι θα τους τα φάνε οι σοσιαλησταί? Και τώρα γιατί συνεχίζουν να τους τα δίνουν αντί να τα δώσουν απ' ευθείας σε εμάς?

  20. Μάνια avatar
    Μάνια 21/03/2012 19:41:35

    Συγγνωμη Μαριε πηρα στραβα τον τροπο που το εγραψες γιατι εχω συνηθισει συνεχεια σε επιθεσεις.
    Θεωρησσα οτι το αμφισβητεις
    Δεν ξερω αν είναι σωστο να γραψω την ιστοσελιδα

    • Μάνια avatar
      Μάνια @ Μάνια 21/03/2012 19:44:01

      *θεωρησα

    • Φωτεινή avatar
      Φωτεινή @ Μάνια 22/03/2012 01:47:23

      Μάνια,

      Μήν ἀνησυχεῖς, κατάλαβαν. . .Ἀραίωσε τά σχόλια σου ἐκεῖ γιατί μόνο λάσπη δέχεσαι!

  21. ένας φίλος avatar
    ένας φίλος 21/03/2012 19:45:04

    Συμπλέουν ανέκαθεν; Αλήθεια; 184 χρόνια; Ρώτησες τον Καποδίστρια; Και στο Αιγαίο; Και στο Σχέδιο Ανάν; Και η Ρωσία είναι χάλια; Και η Κίνα!; Σε σύγκριση με ποιον είναι χάλια, με την Αγγλία; Τι λες βρε παιδί, εσύ είσαι πολύ ενημερωμένος...

    Οι μονοδιάστατες προσεγγίσεις όπως η παραπάνω είναι ο χειρότερος σύμβουλος στις διεθνείς σχέσεις. "Παραδοσιακοί σύμμαχοι..." και "αιώνιοι φίλοι" απλά δεν υφίστανται.

    • Μάνια avatar
      Μάνια @ ένας φίλος 21/03/2012 19:54:44

      Δεν καταλαβες τον "ποιητη" ΦΙΛΕ ΜΟΥ.
      Ακριβως επειδη παντα συμπλέαμε με τα Αγγλοσαξωνάκια σιωνιστακια φτασαμε εδω που φτασαμε.
      Στον πατο!

    • S.P. avatar
      S.P. @ ένας φίλος 21/03/2012 19:57:40

      Ναι συμπλέουν, όποιος διαβάζει Ιστορία τον γνωρίζει. Το ελληνικό κράτος δημιουργήθηκε από την βύθιση του τουρκοαιγυπτιακού στόλου στο Ναυαρίνο. Η επανάσταση είχε σβήσει, αλλά οι Βρετανοί ήθελαν ένα κράτος φιλικό στο δρόμο προς τις Ινδίες.
      Το σχέδιο του Ιμπραήμ, ως θριαμβευτή, ήταν να αντικαταστήσει τον πληθυσμό της Πελοπονήσου από Αιγύπτιους με ταυτόχρονη μεταφορά των Πελοποηνσίων στην Αίγυπτο. Ματαιώθηκε στο παρά 5'. Είμαι από την Μεσσηνία και ξέρω.
      Επίσης ο Τσιώρτσιλ μας έσωσε το 44 από την ένταξη στο ανατολικό μπλόκ.
      Η μελέτη της Ιστορίας είναι χρήσιμη.

      • franc avatar
        franc @ S.P. 21/03/2012 20:10:00

        Αφου μελετάς την ιστορία θα ξέρεις οτι όλες αυτές οι "σωτηρίες μας" ήταν επικερδέστατες για τους "σωτήρες μας" . Κι όταν η Κύπρος θέλησε να απαλλαγεί απο την "σωτηρία" τους την παρέδωσαν σαν μιαρό σκουπίδι στους Τούρκους ενώ κάνουν το παν για να μην επιστρέψει στους Ελληνες...
        Εμένα η Ιστορία με δίδαξε οτι ΜΑΣ ΧΡΩΣΤΑΝΕ ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠ' ΟΤΙ ΕΜΕΙΣ...

        • S.P. avatar
          S.P. @ franc 21/03/2012 20:21:17

          Είναι και αυτό μία άποψις!
          (Ατεκμηρίωτη βέβαια, αλλά δεν πειράζει)

          • franc avatar
            franc @ S.P. 21/03/2012 20:47:09

            Προσωπικά σέβομαι απόλυτα όλες τις απόψεις ακόμη και όταν διαφωνώ απόλυτα, αγωνίζομαι μάλιστα για να ακούγονται...
            Γι αυτό και απαντώ στις ατεκμηρίωτες δικές σου απόψεις σαν να έχουν την ίδια αξία με τις δικές μου...Οι αναγνώστες, όπως θα διαπίστωσες απο τα σχόλια που ακολουθούν, μας κρίνουν όλους και αυτό είναι Δημοκρατία...

      • ένας φίλος avatar
        ένας φίλος @ S.P. 21/03/2012 20:16:52

        Η μελέτη της Ιστορίας είναι σαφώς χρήσιμη. Η ενδελεχής και όχι η αποσπασματική...

        Στο Ναυαρίνο ήταν ΤΡΕΙΣ στόλοι, ο αγλλικός, ο γαλλικός και ο ρωσικός. Η ανεξαρτησία της Ελλάδας σφραγίστηκε χάρη στη νίκη των Ρωσικών στρατευμάτων στον β' ρωσοτουρκικό πόλεμο έξω από την Αδριανούπολη το 1829. Τον Καποδίστρια που ζητούσε αυξημένα σύνορα τον έφαγαν οι Αγγλογάλλοι. Οι Αγγλογάλλοι επέβαλαν αποκλεισμό του Πειραιά για να μη συμμετέχει η Ελλάδα στον Κριμαϊκό Πόλεμο και κερδίσει εδάφη. Το Λονδίνο, το Παρσίσι και η Μόσχα αντέδρασαν αρνητικά στους Βαλκανικούς Πολέμους χάρη στους οποίους διπλασιαστήκαμε.

        Μπορώ να σου κατεβάσω αρκετά ακόμη παραδείγματα που δείχνουν ότι αυτό που τουλάχιστον εγώ θεωρώ "εθνικό συμφέρον" συγκρούστηκε με τα συμφέροντα της Αγγλίας, ή της Γαλλίας ή της Ρωσίας ή της Γερμανίας.

        Επαναλαμβάνω προς άπαντες. Δεν υπάρχουν παραδοσιακοί σύμμαχοι στις διεθνείς σχέσεις. Η Ελλάδα δεν έχει την πολυτέλεια να αποκλείει εκ προοιμίου αμοιβαίως επωφελείς σχέσεις. Η μελέτη της Ιστορίας είναι χρήσιμη. Όπως χρήσιμο είναι και το ξεκαθάρισμα του τι σημαίνει "σύμπλευση συμφερόντων" και τι σημαίνει "εξάρτηση".

        • S.P. avatar
          S.P. @ ένας φίλος 21/03/2012 20:23:19

          Παρακάμπτω τις λεπτομέρειες. Τα δύο περιστατικά που ανέφερα δεν αναιρούνται!

          • ένας φίλος avatar
            ένας φίλος @ S.P. 21/03/2012 20:28:42

            ...όπως και το κόλημα.

          • S.P. avatar
            S.P. @ ένας φίλος 21/03/2012 21:14:55

            Μπορώ και εγώ να ειρωνευθώ καλύτερα, δεν επιθυμώ όμως!

          • ένας φίλος avatar
            ένας φίλος @ S.P. 22/03/2012 01:21:22

            Ανακαλώ. Αλλά το να χαρακτηρίζεις είτε "ατεκμηρίωτο" είτε "λεπομέρειες", ότι απλά δεν ταιριάζει στις απόψεις σου είναι αρκούντος ειρωνικό. Εγώ παρέθεσα διάφορα παραδείγματα από την Ιστορία για να δείξω, ότι η Ελλάδα πρέπει να αξιοποιεί όλες τις ευκαιρίες και το εθνικό μας συμφέρον δεν ταυτίζεται εκ προοιμίου και "αιωνίως" με κανένα (και δη με τους αγγλοσάξωνες αλλά όχι μόνο). Εσύ παρέθεσες απολυτότητες και μας καλείς να μάθουμε και Ιστορία, χωρίς να φαίνεται ότι είσαι και καμμία "αυθεντία".

        • Γεώργιος Τ. avatar
          Γεώργιος Τ. @ ένας φίλος 21/03/2012 22:26:29

          Πολύ καλός! Και η ναυμαχία ξεκίνησε από "βλακεία;" ενός τούρκου που έριξε μια κανονιά και άρχισε το μακελειό τους...

          • S.P. avatar
            S.P. @ Γεώργιος Τ. 21/03/2012 22:28:51

            Ωραία η ανάλυσις σας κύριε, βαθυστόχαστος!

          • ΚΜ avatar
            ΚΜ @ S.P. 22/03/2012 15:22:32

            Είναι που ... δεν ήθελες να ειρωνευτείς, όπως έλεγες παραπάνω.

            Από έπαρση, καλά πας όμως...

      • Γεώργιος Τ. avatar
        Γεώργιος Τ. @ S.P. 21/03/2012 22:20:47

        Συμφωνώ για τη μελέτη της Ιστορίας. Ξέρω λοιπόν από μελέτη της πως τον μέγιστο των ανδρών και Ελλήνων Ι. Καποδίστρια οι Άγγλοι με τους Γάλλους ήθελαν να τον τελειώσουν και βρήκαν τους δοσίλογους να το πετύχουν επειδή δε τους άφηνε να αποκτήσουν έλεγχο σε τομείς της κατεστραμμένης χώρας. Από τότε έχει αποδειχθεί δεκάδες φορές το πόσο πολύ μας φθονούν οι Δυτικοί εμάς τους Ρωμιούς και το πόσο απαξιωτικά μας χαρακτηρίζουν. Τα δυο τελευταία χρόνια δε, όποιος Έλληνας βρέθηκε στο εξωτερικό είδε παντακάθαρα να βγάζουν όλα τους τα κόμπλεξ ανωτερότητας οι πολιτισμένοι Ευρωπαίοι...

        Επειδή λοιπόν σε μια συμμαχική σχέση δεν υπάρχει ποτέ η απόλυτη ισορροπία και ο δυνατότερος (σε κάποιον τομέα) συνήθως κερδίζει κάτι παραπάνω, προτιμώ τους ομόδοξους Ρώσους για "παρέα" που με σέβονται, δε με μισούν και έχουν μια ηθική και τιμή από τους ξεπλυμένους που έχουν κόμματα παιδεραστών και ναζί επίσημα στις χώρες τους...

        • S.P. avatar
          S.P. @ Γεώργιος Τ. 21/03/2012 22:58:37

          Στις 29 Οκτωβρίου 1940, την επαύριο της ιταλικής επίθεσης, και ενώ ο ελληνικός στρατός μάτωνε στο αλβανικό μέτωπο, το υπουργικόν συμβούλιον της ομοδόξου Σερβίας συνεδρίασε με ένα θέμα: Αρπαγή της Θεσαλονίκης. Δεν το πραγματοπίησαν φοβούμενοι τους Βρετανούς που ήταν σύμμαχοι των Ελλήνων. Ήδη στην Ελλάδα υπήρχε και βρετανικό εκστρατευτικό σώμα που υπεράσπιζε την γραμή Αλιάκμονος.

  22. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 21/03/2012 21:04:40

    Οι ιστορίες για ναυτικές βάσεις είναι για αρκούδες, ενόσω υπάρχει Εύξεινος Ποντος. Οι Λατάκια -Ταρτούς είναι πιό πολύ αγκυροβόλια παρά βάσεις, οι Ρώσοι έχουν λογική αυτοκρατορίας και δεν θα έχτιζαν βάσεις στην κινούμενη άμμο της Συρίας.
    Αλλά οι πιθανές μπίζνες της Gazprom στην Ελλάδα είναι εντελώς άλλη ιστορία. Ήδη ενδιαφέρονται για επέκταση δραστηριοτήτων και σε κλάδους ΑΠΕ (φωτοβολταικά - αιολικά). Αντιδράσεις από ΕΕ; Είπατε τίποτε; Ποιός ειναι ο μεγάλος manager της Gazprom;

    • franc avatar
      franc @ Ο Θείος 21/03/2012 21:29:18

      Θείε λές να κάνει επίσημη αίτηση (ή μήπως την έκανε ήδη) ο Πούτιν για ένταξη στην ΕΕ, έστω και μετά τη Τουρκία?
      (Είπαμε απο τον Ατλαντικό ως τα Ουράλια αλλά νωρίς μου φαίνεται)

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ franc 21/03/2012 21:43:05

        Χε χε ο θείος Γκέρχαρντ (Schröder) ξέρει καλά πώς πάει το αέριο, από τα Ουράλια μέχρι το Μπορντώ στον Ατλαντικό...
        Τώρα που καταργούν και τα πυρηνικά εργοστάσια οι Γερμανοί.... Μεγάλες μπίζνες!
        Ακόμη και ο Πούτιν ήθελε τον Γερμανό του βλέπεις...
        Ποιός δεν θέλει τέτοιον πελάτη; Μέχρι που τον προσλαμβάνει μάνατζερ.
        Ά ξέχασα. Εμείς δεν θέλουμε πελάτες με ανάγκες και αγοραστική δύναμη. Έχουν ψώρα και θα μας κολλήσουν.

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ Ο Θείος 21/03/2012 21:33:03

      σρεντερ

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ αλλενάκι 21/03/2012 21:50:44

        Σωληνώσεις με αέριο από τα Ουράλια ως τον Ατλαντικό, σαν ιστός αράχνης, χε χε. Και ο Γκέρχαρντ στη μέση σαν ταραντούλα.
        Άχ, ο "Τσάρος" και ο "Κάιζερ", παλιές συχνές ιστορίες και παλιές φιλίες στα βόρεια.
        Αλλά να μπουκάρει ο "Ορλώφ" με το στόλο στο Αιγαίο, αυτό έγινε μόνον μια φορά.

        • Γεώργιος Τ. avatar
          Γεώργιος Τ. @ Ο Θείος 21/03/2012 22:24:12

          Αφού έγινε, ετοιμάσου για μια επανάληψη με τελικό αποτέλεσμα αυτή τη φορά... Κρίμα που δε θα μπορώ να δω την αντίδρασή σου στο άκουσμα του γεγονότος. Η απολυτότητα στην εκτίμηση μελλοντικών καταστάσεων συνήθως βγαίνει σε καλό. Καταλαβαίνουμε τι αδύναμο που είναι το ανθρώπινο πνεύμα να "δει" μπροστά...

          • Ο Θείος avatar
            Ο Θείος @ Γεώργιος Τ. 21/03/2012 22:31:06

            Λές;
            Νά δω το αεροπλανοφόρο "Αντμιράλ Κουζνέτσωφ" να ξεφορτώνει ανεμογεννήτριες στο Μακρονήσι (φυσάει πολύ) και φωτοβολταικά στη Γαύδο (νότια, έχει την πιό καλή γωνία ο ήλιος), και μετά άς πεθάνω!!

          • franc avatar
            franc @ Ο Θείος 22/03/2012 10:51:37

            Θείε δεν χρειάζεται τέτοια πρόκληση.
            Μας αρκεί μια "φιλική υποστήριξη" αναλόγου μεγέθους με την Κύπρο. Με 25 δις δάνειο με 4% (είναι το πληθυσμιακά ανάλογο του Κυπριακού δανείου των 5 δις που έβγαλε την Κύπρο απ' τα "ραντάρ" των αγορών)και με ένα "ξου" στους Τούρκους ανάλογο με αυτό που τούς έκανε ο Πούτιν μόλις κήρυξε η Κύπρος την ΑΟΖ, νομίζω οτι γίνεται η δουλειά μας.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Ο Θείος 21/03/2012 22:10:30

      Για την ιστορία (που δείχνει και πόσο στενά δικτυωμένη είναι η οικονομία των υδρογονανθράκων στην ευρύτερη Ευρώπη):
      Ο Σρέντερ ως καγκελλάριος (μέχρι το 2005) υποστήριξε σφοδρά τον αγωγό Nord Stream, προκειμένου να έρχεται Ρωσικό φυσικό αέριο απευθείας στη Γερμανία, χωρίς παρεμβολή των transit χωρών. Λίγο πρίν παραιτηθεί έδωσε εγγύηση του Γερμανικού Δημοσίου 1 δις ευρώ για να δανεισθεί από τις αγορές η Gazprom προκειμένου να οριχωρήσει το έργο (η εγγύηση δεν χρειάστηκε να ενεργοποιηθεί). Μετά την παραίτησή του αποδέχθηκε πρόταση της Gazprom έγινε Διευθύνων Σύμβουλος της Nord Stream AG, θυγατρικής της Gazprom που κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο μετοχών της.
      Τον Ιανουάριο 2009, η Wall Street Journal αποκάλυψε ότι ο Schröder θα συμμετέχει στο Διευθυντήριο της εταιρίας υδρογονανθράκων TNK-BP, κοινοπραξίας της Βρετανικής BP με Ρωσικές συνεργαζόμενες εταιρείες (μεταξύ των οποίων και η Gazprom).

      • ένας φίλος avatar
        ένας φίλος @ Ο Θείος 22/03/2012 01:05:25

        Ακριβώς Θείε! Άλλοι κάνουν τις μπίζνες τους και δεν κοιτούν παρά μόνον το εθνικό τους συμφέρον. Φαντάσου, λοιπόν, πόσο ανόητο θα ήταν να μην αξιοποιήσουμε προς όφελός μας τις δυνατότητες που μας δίνονται αναπτύσσοντας τις σχέσεις μας και με τη Ρωσία. Αυτοί οι εταίροι που θα παν να μας "τρομάξουν" και θα μας κατηγορήσουν για κάτι τέτοιο θα το κάνουν για να προωθήσουν μετά τα δικά τους συμφέροντα. Και όποιος δεν το καταλαβαίνει αυτό και επιμένει να βλέπει την ιστορική και διεθνή πορεία μας μονοδιάστατα απλά ζει με επικίνδυνες ιδεοληψίες.

        • franc avatar
          franc @ ένας φίλος 22/03/2012 17:37:59

          To έχουν ήδη κάνει και είναι άρθρο του μνημονίου που όλοι υπέγραψαν τελικά. Aποκλείονται τα δάνεια απο τρίτους.

  23. Klausevits avatar
    Klausevits 21/03/2012 22:26:21

    Φάκτορα...αυτό το parapolitika μονό copy paste ξέρει να κάνει. Έλεος!!!

  24. παπαδοπουλος avatar
    παπαδοπουλος 22/03/2012 01:59:51

    για αυτο υπαρχει εμφυλιος στην συρια

  25. nikolaidis avatar
    nikolaidis 22/03/2012 09:14:42

    καλημερα,

    το σχεδιο δεν ειναι νεο , αυτη η προταση ειχε γινει και στον παπανδρεου πριν την υπογραφη του πρωτου μνημονιου , αλλα το εκαναν γαργαρα ...

    δεν ειναι κακο να δωσουμε τα λιμανια σε ρωσους κινεζους ή δε ξερω εγω σε ποιον με ανταλαγμα ενα καλο ποσο το οποιο θα χρεισιμοποιηθει για το χρεος , ειδικα οταν τα λιμανια μας ειναι σε κακο χαλι (πλην ελαχιστων εξαιρεσεων) και τα οποια ο νεος ιδιωκτιτης θα αναβαθμισει ...

    το κακο ειναι οτι υπαρχουν καποια προβλημα το βασικοτερο ειναι οτι ΚΑΠΟΙΟΙ ΦΙΛΟΙ μας απο την ευρωπη ΔΕΝ ΤΟ ΘΕΛΟΥΝ ... επισης τα αμερικανακια δεν θα χαρουν ... τελος εχουμε και τους ντοπιους γερμανοτσολιαδες εφοπλιστες και βιομηχανους που θελουν την χωρα διαλυμενη ...

    προσωπικα πιστευω οτι η χωρα εδω και χρονια θα επρεπε να δημιουργησει συμφωνιες με ολες τις γειτονικες χωρες βαλκανια , τουρκια , ισραηλ , αγυπτο κτλπ ... εως και ρωσια κινα και οποιον αλλον ενδιαφερεται ...

    η απατη του εαν κανουμε σταση πληρωμων δεν θα βρουμε λεφτα να ζουμε , ειναι ξεκαθαρη με το παραπανω αρθρο και οχι μονο ...

    η χωρα μας επρεπε να πτωχευση , οχι γιατι ειχε χρεη αλλα γιατι ετσι θελουν καποιοι για ποιο λογο ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΩ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ακομη και ελπιζω καποτε να το μαθω ...

    μακαρι να βρισκονταν καποιος ικανος πρωθυπουργος με @@@@ ωστε να παει κοντρα σε ολους και να νοιαστει για τον τοπο και με γνωμονα το καλο του τοπου να παρει αποφασεις για το καλο ολων ...

  26. Δημήτρης, ετών 31 avatar
    Δημήτρης, ετών 31 22/03/2012 11:34:01

    Δυστυχώς δεν θα βάλουμε μυαλό ποτέ.
    Εντάξει, να δεχθώ ότι ΕΟΚ και ΝΑΤΟ το ίδιο συνδικάτο (ούπς, αυτό το έλεγε ο μέγας λαοπλάνος και τώρα το υιοθετεί, από ότι φαίνεται και η ΝΔ).
    Όμως, από πότε οι Ρώσοι και οι Κινέζοι έγιναν φίλοι μας; Θα μας δώσουν λεφτά, χωρίς να ζητήσουν αντάλλαγμα; Δεν έχουν αναγνωρίσει τα Σκόπια ως Μακεδονία; Δεν παίζουν οι Ρώσοι το βρώμικο παιχνίδι τους με το Πατριαρχείο;
    Και εν τέλει, όλη αυτή η ρητορική περί νέων συμμαχιών, και ανοίγματος σε Άραβες, Βαλκάνιους, Ρώσους κτλ. θυμίζει πολύ έντονα εξωτερική πολιτική ΠΑΣΟΚ της δεκαετίας του '80. Κερδίσαμε τίποτα τότε;

    • ένας φίλος avatar
      ένας φίλος @ Δημήτρης, ετών 31 22/03/2012 17:46:28

      Τα πρώτα ανοίγματα της χώρας τόσο προς την τότε ΕΣΣΔ όσο και προw την Κίνα τα έκανε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής το 1975-6. Επιπλέον, ήταν αυτός που έβγαλε την Ελλάδα από το στρατιωτικό σκέλος του ΝΑΤΟ (λόγω Κυπριακού) και ήταν αυτός που μας έβαλε στην τότε ΕΟΚ. Και όλα αυτά διότι ήθελε η Ελλάδα να μην είναι μονοδιάστατα εξαρτημένη από μια δύναμη, αλλά να έχει περιθώρια κινήσεων. Το να ταυτίζεις μια πολυδιάστατη εξωτερική πολιτική, που η πατρίδα μας έχει ανάγκη σήμερα περισσότερο από ποτέ, με τα "τριτοκοσμικά" του Αντρέα εν μέσω Ψυχρού Πολέμου, είναι εκτός τόπου και χρόνου.

      • Δημήτρης, ετών 31 avatar
        Δημήτρης, ετών 31 @ ένας φίλος 22/03/2012 18:56:31

        Καλέ μου, αυτά που λες τα ξέρω. Η έξοδος από το ΝΑΤΟ ήταν μεγάλο λάθος, λίγο μετά τους παρακαλούσαμε να επιστρέψουμε και δεν μας ήθελαν. Είδαμε και πάθαμε να επιστρέψουμε, με μεγάλο κόστος. Ήταν μια ιστορία, με πολύ αρνητικές συνέπειες και καμία θετική, πέρα βέβαια από το να να το παίζουμε ανεξάρτητοι και ωραίοι. Τώρα αν εσύ πιστεύεις ότι θα μας σώσει ο Πούτιν με τα δισεκατομμύριά του επειδή μας συμπαθεί που είμαστε Ορθόδοξοι, σώθηκες. Εκτός και αν δε σε νοιάζει από που έρχονται τα λεφτά και με τι ανταλλάγματα, οπότε γιατί όχι και να ξεπουληθούμε στους Τούρκους;

        • Kst avatar
          Kst @ Δημήτρης, ετών 31 22/03/2012 19:20:13

          Πρωτον κανεις δεν σου εγγυαται οτι η Τουρκια οπου και να ανηκεις θα αλλαξει πχ το casus belli της. Το δευτερο ειναι οτι ειδαμε με τι ανταλλαγματα πηραμε τωρα τα χρηματα απο τους Γερμανους. Αυτο που υποστηριζω ομως ειναι οτι δεν χρειαζεται να εχεις μονο εναν συγκεκριμενο επενδυτη. Μπορεις να προσελκυεις επενδυσεις απο διαφορετικες πηγες. Οταν ομως βαζεις τα χερια σου και βγαζεις τα ματια σου, δεχομενος την υποχρεωση να δανειζεσαι μονο απο την Δυση αυτο περιοριζει κατα πολυ την ευελιξια σου και δινει στους αλλους χωρο να θετουν επαχθεις ορους.

        • ένας φίλος avatar
          ένας φίλος @ Δημήτρης, ετών 31 22/03/2012 19:48:41

          Μίλησε κανείς για Τουρκία; Όχι σοφιστίες, λοιπόν.

          Όχι δεν πιστεύω ότι θα μας σώσει κανένας Πούτιν. Όπως δεν πιστεύω, ότι θα μας σώσει η "Δύση" σου. Θα μας σώσει αν σταματήσουμε να σκεφτόμαστε οπαδικά σε θέματα εξωτερικής πολιτικής. Δηλαδή εσύ αποκλείεις εκ προοιμίου εμβάνθυνση των σχέσεων με τη Ρωσία; Όσο για τα "ανταλλάγματα" προς Ρωσία, καλά.... Είδα και τους ανοικτούς εκβιασμούς των εταίρων μας στην πρώην "Ευρωπαϊκή" νυν "Γοτθική Ένωση" αλλά και τις "επενδύσεις" και τα ανταλλάγματα της Ζήμενς. Αν δεν υπάρχει αίσθηση του δικού μας συμφέροντος, είτε με Ρωσία συναλλασσόμαστε, είτε με Γερμανία, είτε με Γαλλία πάντα χαμένοι θα είμαστε.

          • Δημήτρης, ετών 31 avatar
            Δημήτρης, ετών 31 @ ένας φίλος 22/03/2012 21:17:58

            Ουσιαστικά δηλαδή το θέμα είναι να βρεθεί ένας καλοκάγαθος άνθρωπος (Ρώσος, Τούρκος, Κινέζος δεν έχει σημασία) να μας δανείσει λεφτά. Το να σταθούμε στα πόδια μας μόνοι δεν υπάρχει ως λύση. Πάντα γονατιστοί, πάντα να παρακαλάμε. Πολύ πατριωτικό.

          • Kst avatar
            Kst @ Δημήτρης, ετών 31 22/03/2012 21:52:16

            Οι αποκρατικοποιησεις και η αξιοποιηση των ακινητων ηταν εδω και πολλα χρονια στο προγραμμα. Το θεμα ειναι να μην κλεινεις πορτες και να χρησιμοποιησεις την γεωστρατηγικη σου θεση προς οφελος των Ελληνων και οχι των Γερμανων και παει λεγοντας. Το οτι καποιος σου προσφερει το ιδιο ή και καλυτερο προϊον με ευνοϊκοτερους ορους ειναι ευκαιρια. Το να σταθουμε στα ποδια μας ειναι επισης κατι που περναει απο το χερι μας με την σωστη αξιοποιηση των χρηματων που εισρευσουν στην οικονομια απο τις επενδυσεις και την αναπτυξη. Ακομη περιμενω εξαγγελια αναπτυξιακου μοντελου..

          • ένας φίλος avatar
            ένας φίλος @ Δημήτρης, ετών 31 22/03/2012 22:31:58

            Καλά αυτό κατάλαβες εσύ;

  27. Kst avatar
    Kst 22/03/2012 12:01:04

    "Έτσι, το ΝΑΤΟ θα μπορούσε να εντείνει την εχθρότητα μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας."
    Ενα σχολιο που θα ηθελα να κανω πανω σε αυτο ειναι οτι η ΕΕ δεν σχετιζεται με το ΝΑΤΟ ετσι οπως αφημεται σκοπιμως να εννοηθει. Δηλαδη δυνητικη εξοδος απο την ΕΕ δεν συνεπαγεται χειροτερευση των σχεσεων ουτε εξοδο απο την συμμαχια. Ειναι εντελως ανεξαρτητοι οργανισμοι. Επισης, το ΝΑΤΟ δεν μπορει να εντεινει την εχθροτητα μεταξυ δυο μελών της συμμαχιας υπο την εννοια οτι τα μελη ειναι ισοτιμα και το ΝΑΤΟ πολεμα εχθρους εκτος των πυλων. Αυτο αν γινει θα ειναι επιλογη της Τουρκιας και θα εχει να κανει με την στρατηγικη που ακολουθει η χωρα σε σχεση με μας.

    Απο οτι γνωριζω η Κυπρος ειναι γεματη απο ρωσικα κεφαλαια και επενδυσεις και αυτο δεν την εμποδισε ουτε στην ενταξη της στην ΕΕ ουτε στην παραμονη της σε αυτην. Αρα μαλλον δεν υπερασπιζονται σωστα τα εθνικα συμφεροντα μας ή δεν ξερουν απο διαπραγματευσεις.

  28. factorx avatar
    factorx 22/03/2012 13:21:00

    Θα παρακαλούσα το Parapolitika του κ. Κουρτάκη όταν κάνει copy paste απο το Antinews να βάζει το λινκ, επειδή εμείς κουραστήκαμε και για να βρουμε το άρθρο και για να το μεταφράσουμε

  29. salonikios avatar
    salonikios 23/03/2012 14:11:50

    ΕΚΕΙΝΟ ΠΟΥ ΞΕΡΩ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΙΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΥΤΙΝ ΨΙΦΙΣΕ ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.