20/06/2009 22:46
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Σύμβολο προσέγγισης και ενότητας

 
______________________________________________________________________________________________
Με λαμπρότητα και παρουσία ξένων προέδρων, πρωθυπουργών και υπουργών Πολιτισμού, πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του Μουσείου της Ακρόπολης, ενώ γεννιέται ένα νέο παγκόσμιο ρεύμα υπέρ της επιστροφής των μαρμάρων που έκλεψε ο λόρδος Έλγιν στον τόπο τους.

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κάρολος Παπούλιας τόνισε μεταξύ άλλων ότι τα μηνύματα και οι συμβολισμοί του ιερού βράχου της Ακροπόλεως ανήκουν σε ολόκληρη την ανθρωπότητα. «Για εμάς τους Έλληνες είναι κάτι παραπάνω. Είναι η ταυτότητά μας και η περηφάνια μας. Σήμερα ο κόσμος όλος μπορεί να δει συγκεντρωμένα τα σημαντικότερα γλυπτά του Παρθενώνα. Κάποια λείπουν. Είναι ώρα να επουλωθούν οι πληγές του μνημείου με την επιστροφή των μαρμάρων που του ανήκουν».

Ο πρωθυπουργός, Κώστας Καραμανλής τόνισε ότι το Μουσείο της Ακρόπολης, είναι καρπός προσπαθειών, πολλών ετών, από όλες τις πολιτικές δυνάμεις του τόπου, από τον Κωνσταντίνο Καραμανλή «που εμπνεύστηκε και δρομολόγησε τις αρχικές διαδικασίες», τη Μελίνα Μερκούρη «που έδωσε τη δεκαετία του '80 μεγάλη ώθηση στην κοινή προσπάθεια», τους επιστήμονες, όλες τις ελληνικές κυβερνήσεις και όλους τους υπουργούς Πολιτισμού της μεταπολιτευτικής περιόδου.«Το Μουσείο της Ακρόπολης είναι προϊόν συνένωσης προσπαθειών. Είναι σύμβολο αυτοπεποίθησης. Είναι άλλη μια απόδειξη ότι ο Πολιτισμός και η Ιστορία  ενώνουν την ελληνική Κοινωνία,  ως αστείρευτη πηγή έμπνευσης για το μέλλον... Το Μουσείο της Ακρόπολης είναι έργο όλων των Ελλήνων, για ολόκληρο τον Κόσμο. Είναι κτήμα του Οικουμενικού Πολιτισμού»

Ο υπουργός Πολιτισμού, Αντώνης Σαμαράς, τόνισε ότι ο Παρθενώνας έπεσε θύμα λεηλασίας και το έγκλημα αυτό σήμερα μπορεί να επανορθωθεί. «Αυτά που δεν βρίσκονται εδώ, αυτά που αποσπάστηκαν και απομακρύνθηκαν πριν από 207 χρόνια θα επανέλθουν. Αναπόφευκτα θα επανέλθουν». Ενώ απευθυνόμενος στο Βρετανικό Μουσείο και την προκλητική πρόταση του για δανεισμό των μαρμάρων είπε: «Δεν μπορούμε να διαπραγματευτούμε την ιδιοκτησία των μαρμάρων. Δεν μπορούμε να διαπραγματευτούμε την αξιοπρέπειά μας. Δεν μπορούμε να νομιμοποιήσουμε την υφαρπαγή τους πριν από δύο αιώνες. Δεν μπορούμε να προδώσουμε την ακεραιότητα του μνημείου. Μπορούμε μόνο να την υπερασπιστούμε και να την αποκαταστήσουμε. Μπορούμε να συζητήσουμε, μπορούμε να συμφωνήσουμε. Αλλά τα Μάρμαρα του Παρθενώνα θα επανενωθούν εδώ, στο Μουσείο της Ακρόπολης»

Τη σημασία του μουσείου για τον παγκόσμιο πολιτισμό επισήμαναν στις ομιλίες τους ο γενικός διευθυντής της UNESCO Κοϊχίρο Ματσουούρα και ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζοζέ Μπαρόζο.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. F avatar
    F 20/06/2009 23:46:23

    Ἐνδιαφέρον τὸ λῆμμα γιὰ τὸν ἀρχιτἐκτονα στὴν wikipedia.

    Ἀπόσπασμα παρακάτω:

    "Criticism

    Tschumi's work has been criticized for sacrificing human needs for intellectual purposes. Most currently, the Australian mathematician Nikos Salingaros claims that the New Acropolis Museum clashes with the traditional architecture Athens and continues to unnecessarily threaten historical buildings nearby [1]."

  2. kanis avatar
    kanis 20/06/2009 23:58:28

    @F

    Cool !!!

    Τι απαίτηση κι αυτή, κάθε αρχιτεκτονικό νεωτερικό στοιχείο, να προσαρμόζεται στη νεοκλασική αισθητική!

    Το πέρασμα του Κωνσταντινίδη, τίποτε δεν άφησε;

  3. Χι avatar
    Χι 21/06/2009 00:03:54

    Δεν λέει αυτό, kanis.

    Δες εδώ:

    www.2blowhards.com/archives/001326.html

  4. Orestios avatar
    Orestios 21/06/2009 00:08:18

    Κάτι τέτοιοι έλληνες δεν αφήνουν την χώρα να προχωρήσει. Πάντα φοβικοί και τάχα δογματικοί.
    Το μουσείο είναι μια χαρά και υπάρχει. Είναι πραγματικότητα. Σε όποιον αρέσει. Σε όσους δεν αρέσει ας υποστηρίζουν τους Βρετανούς.

  5. kanis avatar
    kanis 21/06/2009 00:15:17

    Μην αφήνουμε μικροκομματικές γκρίνιες, να αλλοιώνουν το σημερινό υπαρκτό ΠΛΕΟΝ αποτέλεσμα.

    Δεν είναι εύκολο, να γεφυρώσεις την αισθητική φόρτιση της Ακρόπολης, με τα νεοκλασσικά και τα τερατουργήματα τυχαίων εργολάβων, σε εκείνη την περιοχή. Πως να ενταχθεί σε ένα τέτοιο περιβάλλον, ένα σύγχρονο μουσείο;

    Νομίζω, ότι, κύριο αρχιτεκτονικό αιτούμενο, ήταν η επαφή του επισκέπτη, τόσο με τα εκθέματα, όσο και με τον εξωτερικό χώρο...την Ακρόπολη, τον Παρθενώνα, τις ζωντανές ανασκαφές.

    Από ότι είδαμε απόψε, το γεφύρι υπάρχει...για όσους θέλουν, να το δουν!

  6. Factorx avatar
    Factorx 21/06/2009 00:37:12

    Η τέλεια βρετανική κακία
    20 Ιουνίου 2009, 20:56



    Την ώρα των εγκαινίων του Μουσείου της Ακρόπολης τα οποία τελέσθησαν παρουσία υψηλών προσκεκλημένων και ενώ στην πρώτη σειρά των καθισμάτων παρακολουθούσε την τελετή ο πρόεδρος της Κομισιόν κ. Εμμανουέλ Μπαρόζο, ο οποίος εκλήθη να απευθύνει και χαιρετισμό, η συντηρητική εφημερίδα Daily Telegraph που εκπροσωπεί το λεγόμενο «βαθύ» βρετανικό κράτος, δημοσίευε την είδηση ότι ο πρόεδρος της Κομισιόν δεν ήρθε στην Ελλάδα.
    http://www.zougla.gr/news.php?id=47834

  7. kanis avatar
    kanis 21/06/2009 00:40:54

    @Factorx 6

    Ο Μητσοτάκης θα έδωσε την είδηση, που έλαμψε δια της απουσίας του, ενώ συνηθίζει, να παρίσταται και στη βράβευση ορκισμένου προικοθήρα Κάτω Ανωμεράς!

  8. Factorx avatar
    Factorx 21/06/2009 00:41:51

    @kanis ούτε ο Μισέλ ήταν χα χα χαααα

  9. kanis avatar
    kanis 21/06/2009 00:49:08

    @kanis

    Αυτός τουλάχιστον μπορεί, να έχει άλοθι...κανένα νέο νιτερέσο!

  10. ss_sk avatar
    ss_sk 21/06/2009 01:03:32

    Προς kanis & Orestios (και σε όποιον άλλον ενδιαφέρεται)

    Περάστε μια βόλτα από 'δω http://www.dezeen.com/2009/04/10/new-acropolis-museum-by-bernard-tschumi-architects/ . Site με παρουσιάσεις (και) κτηρίων είναι στο οποίο σχολιάζουν κυρίως ξένοι. Μπας και καταλάβετε πως η κριτική της Αρχιτεκτονικής ακολουθεί ''παγκόσμιους'' κανόνες και ότι η νεοελληνική νοοτροπία δε μπορεί πάντα να χρησιμοποιείται ως...τράγος.

  11. baroulko avatar
    baroulko 21/06/2009 01:05:49

    Τα πασόκια δεν λαλούν απόψε; Τουμπεκι μετά και τα λεγόμενα του Κ.Κ. Και μελίνα είπε και τον θειο του ανέφερε αλλά και οτι αυτό είναι το στολιδι του κόσμου!!

  12. Orestios avatar
    Orestios 21/06/2009 01:14:05

    σσ-σκ
    Αν δεν σου αρέσει το μουσείο μην πάς ρε φίλε. Τι παραπάνω να πούμε? Πήγαινε στο Βρετανικό αφού έχει τα χαρακτηριστικά που σου αρέσουν.
    Προσωπικά οι κόντρες των αρχιτεκτόνων δεν με ενδιαφέρουν. Ούτε νομίζω να ενδιαφέρουν σήμερα κανέναν έλληνα παρά αυτούς που περιμένουν να πάρουν λίγο από την λάμψη της εορτής μπας και κερδίσουν κάποιον διαγωνισμό. Αδιαφορώ για την άποψη οποιουδήποτε σαλίγκαρου (μα με τέτοιο όνομα που πάς?) εφ΄'οσον σήμερα έχουμε έναν χώρο για ΟΛΑ τα μάρμαρα και μπορούμε να τα διεκδηκίσουμε με αξιώσεις και όχι, συγνώμη Φάκτορα, πορδές.
    Αρκετά με τους Βρετανόφιλους σήμερα.

  13. kanis avatar
    kanis 21/06/2009 01:27:05

    Το σημαντικότερο είναι, ότι από σήμερα δεν υπάρχει λόγος, γιατί, να μην επιστρέψουν τα γλυπτά της Ακρόπολης, στη χώρα που τα δημιούργησε!

    Για όλα τα υπόλοιπα, ..νάναι καλά τα καφενεία κι οι συζητήσεις, που ζητάνε αφορμή!


    ...κι οι αρχαιοκάπηλοι στη γούβα τους!

  14. Χι avatar
    Χι 21/06/2009 01:33:17

    Η κριτική για το σχέδιο και τον τόπο που εντάσσεται, δεν έχει καμιά απολύτως σχέση με την επιστροφή των γλυπτών. Όσοι κάνουν κριτική, δεν είναι βρετανόφιλοι, νεοκλασικόφιλοι ή κομματόσκυλα. Απλώς, δεν έχουν όλοι τη νοοτροπία "τώρα έχουμε αυτό να τα βάλουμε μέσα, ας σωπάσουμε".

    Πέραν τούτου, οι κακοτεχνίες στην υλοποίηση είναι προφανείς, ακόμη και για φοιτητές πολυτεχνικών σχολών. Ναι, το έχουμε, τελείωσε, να τα πάρουμε να τα βάλουμε μέσα. Όχι, δεν ήταν η καλύτερη σχεδιαστική επιλογή και οι εργολάβοι έκαναν προχειροδουλειές σε πολλά σημεία.

  15. kanis avatar
    kanis 21/06/2009 01:38:17

    @Χι

    Επιτέλους!

    Περιμένουμε, όλοι ουσιαστικές ακαδημαϊκές παρεμβάσεις απο τους φοιτητές του Πολυτεχνείου κι όχι μόνο αντιδράσεις σε σχέση με τους αλητοχουλιγκανοδολοφόνους των Εξαρχείων!

  16. Orestios avatar
    Orestios 21/06/2009 01:47:10

    Xi
    Τότε καλύτερα να ασχολείσαι με το αμπαλάζ και όχι με το περιεχόμενο. Να πας με τους φοιτητές στο Macy's για να ΤΟΥς μάθεις την τέχνη του αμπαλάζ ή καλύτερα στους βρετανούς να σου μάθουν καλύτερα την ίδια τέχνη που χρησιμοποίησε ο Έλγιν όταν αμπάλαρε τα μάρμαρα των Ελλήνων.
    Τι μανία με τον σαλίγκαρο πια. Και τι βλαχία να ασχολούμαστε με τι θα πούν οι ξένοι.
    Το θέμα είναι πως τώρα δεν υπαρχει καμία δικαιολογία από τους κλέφτες των μαρμάρων. Η επιστροφή είναι αναπόφευκτη.

  17. Orestios avatar
    Orestios 21/06/2009 02:06:52

    χι, και μιας και μίλησες για τους φοιτητές θα έχει πολύ πλάκα να προσπαθούν οι δικοί μας καθηγητές να προσπαθούν, με περισπούδαστο ύφος, να καταπλήξουν κανένα ψαρωμένο φοιτητή για να τον κοιτά με θαυμασμό και ανοικτό το στόμα θεωρώντας πως αφού βρίσκει ο καθηγητής τόσα λάθη πρέπει να είναι πολύ σπουδαίος. Για το ότι δεν κάθησε κανένας δικός μας ΣΟΒΑΡΑ να ασχοληθεί με το θέμα ούτε κουβέντα βέβαια. Τώρα όλα τελείωσαν. Το μουσείο χτίστηκε και είναι πραγματικότητα.

  18. αχβαχ avatar
    αχβαχ 21/06/2009 03:16:59

    Ευχάριστη έκπληξη: έλλειψαν τα συνήθη απαράδεκτα σχόλια για την Κυρία Μερκούρη. Παρ' όλο που μπορεί κανείς να μαντέψει την φιμωμένη αδημονία των απολίτιστων -κάτω από τη γλώσσα τους είναι η κακοήθεια, τελικά η Μελίνα πήρε την εκδίκησή της και από τον Κωνσταντίνο Καραμανλή που οραματίστηκε το Μουσείο και από τον Κώστα Καραμανλή που το εγκαινίασε. Καμμία σχέση.

  19. TheWatcher avatar
    TheWatcher 21/06/2009 03:28:06

    Orestios:

    Κτίσθηκε όντως. Να το ξαναδούμε σε 2-3 χρόνια και να τα ξαναπούμε ;

    Τι επαρση είναι αυτή με το μουσείο ; Αρτος και Θεάματα ....

  20. Χι avatar
    Χι 21/06/2009 03:35:37

    Ορέστιε, η απάντησή σου είναι ανάλογη του βαθμού κατανόησης όσων έγραψα. Εύχομαι το Αττικό Φως και τα γλυπτά να σε φωτίσουν για να ξυπνήσει μέσα σου το πνεύμα της διαλεκτικής και της αντίθεσης, αυτό δηλαδή που δόξασε την Ελλάδα του εύκολου βολέματος και της ξενομανίας.

    Ένα απολαυστικό από το "αξιόπιστο" BBC: ήρθαν κι οι "κουμπάροι" από απέναντι, λένε!

    8η εικόνα εδώ:

    news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/arts_and_culture/8110091.stm


    Ή απευθείας εδώ (κλικ για μεγέθυνση):

    bayimg.com/MAbgHAaCf

    Απ' όοολους τους προσκεκλημένους, διάλεξαν τους Τούρκους. Είναι η δεύτερη πατάτα, μετά την Telegraph, που έγραψε για τον Μπαρόζο που "δεν ήρθε".

  21. Orestios avatar
    Orestios 21/06/2009 03:39:13

    theWatcher
    TΟ Μουσείο δεν είναι το Ευρώ για να σκάμε στρακαστρούκες, όπως το 2002, και μετά να τραβάμε τα μαλλιά μας. Τότε σου άρεσε το show που έκανε το ΠΑΣΟΚ? Μάλλον έχεις πικρές εμπειρίες από ότι αντιλαμβάνομαι. Ειδοποιός διαφορά η απουσία άχρηστων παρελκομένων (πυροτεχνήματα, μπαλόνια κτλ) στα οποία αρέσκονται οι καιροσκόποι.
    Το μουσείο είναι το όχημα για την επιστροφή των μαρμάρων. Αν δεν το κατάλαβες λυπάμαι.

  22. Orestios avatar
    Orestios 21/06/2009 03:44:45

    Χι, καλύτερα να κάνεις κανένα ταξιδάκι στην Αθήνα να τα δεις από κοντά μπας και σε χτυπήσει λίγο από το φως, παρά να τα βλέπεις διαμέσου του BBC. Έτσι θα γίνεις λιγότερο βλάχος από ότι είσαι.

  23. o Μήτσος avatar
    o Μήτσος 21/06/2009 06:55:19

    ας μην ξεχνάμε ότι ισοπέδοσαν και 2 διατηρητέα νεοκλασσικά για να "έχει θέα η κεφετέρια" της αρχιτεκτονιάς αυτής.

    Αν είχε πιό κλασσική μορφή το μουσείο θα μειωνότανε ο ρόλος του σαν όχημα για την επιστροφή των μαρμάρων;

  24. nik avatar
    nik 21/06/2009 07:38:27

    Ε ναι, τι γκουμούτσα είναι αυτή δίπλα στην Ακρόπολη, πας στο Βρετανικό Μουσείο και είναι όλο σε ιωνικό ρυθμό, κάναμε και τον Τσούμι άνθρωπο.
    Η Μερκούρη δεν πήρε καμιά εκδίκηση, διότι πέρα από πασοκικές δημαγωγίες δεν προσέφερε και τίποτε άλλο, η προσφορά της έχει υπέρ το δέον υπερεκτιμηθεί.

  25. zaza avatar
    zaza 21/06/2009 07:41:32

    O εχθρός του καλού είναι το καλύτερο, οι αρχιτέκτονες έχουν διαφορετικές απόψεις κ σχεδιαστικές νοοτροπίες, οι κακοτεχνίες αν υπάρχουν -δεν γνωρίζω- αντικατροπτίζουν τον συγχρονο Έλληνα απέναντι στην τελειότητα του αρχαίου.
    Το ζητούμενο χρόνων είναι πραγματικότητα εξανεμίζοντας οποιοδήποτε ουσιαστικό διαπραγματευτικό πλεονέκτημα των βρετανών για την μη επιστροφή των μαρμάρων.
    Το όραμα μπορεί να γίνει πραγματικότητα αρκεί να προσπαθείς συστηματικά και στοχευμένα να το υλοποιήσεις.
    Το πρώτο βήμα ήταν η παγκόσμια ενημέρωση και αφύπνιση για την αρπαγή των μαρμάρων, το δεύτερο η υλοποίηση του Μουσείου, το τρίτο και το τελευταίο η επιστροφή των μαρμάρων στην 'Ιθάκη' τους.
    Ενα μεγάλο ευχαριστώ στην Μελίνα Μερκούρη, της αξίζει.

  26. τσώφλι πασατέμπου avatar
    τσώφλι πασατέμπου 21/06/2009 08:25:03

    άντε, και με πυραμίδα σε στύλ Λούβρου στα Προπύλαια!
    Να "τέμνει την νοητή συνέχεια των γραμμών αγγίζοντας απαλά και συνομιλώντας χαμηλόφωνα με το Μνημείο..." κ.λ.π. άσε με ρε φίλε με τη "συνομιλία Ικτίνου και Τσουμί - πρόκληση γυρεύουν όλοι αυτοί οι μεγάλοι αρχιτέκτονες, φίλοι μου, φυσικό είναι άλλωστε, όμως πού είδατε οτι αυτό το αρχιτεκτόνημα δέν προκαλεί το χώρο - με τις έντονα οξείες γωνίες, τους όγκους που δέν κάνουν καμμιά προσπάθεια να κρυφτούν, τα χρώματα. Κοιτάξτε το κτίριο του "Μακρυγιάννη" πόσο ομαλά και ήπια και με αίσθημα της "αιδούς" εντάσσεται στον χώρο.

    Υβρις και αιδώς, αυτά τα δύο είχαν πρώτα απ'όλα στο νού τους οι Βαυαροί, Δανοί και Ελληνες αρχιτέκτονες του 19ου αιώνα που συνέλλαβαν τον νεοκλασικό ρυθμό. Κι όχι τη μίμηση, όπως νομίζουν κάποιοι. Ούτε την πρόκληση.

    Όσο για τα σχόλια περι "Βρεττανών" : Τα λερωμένα μπλουτζίν, οι πλαστικοί φραπέδες, η ανάγωγη και τσαμπουκαλίδικη

  27. rs avatar
    rs 21/06/2009 08:29:15

    Τι απίθανοι και μικρόψυχοι σχολιασμοί!
    Ο αιώνιος Έλληνας. Αυτοεπιβεβαιώνεται με την κριτική.ο Ευρυματικός κυνισμός είναι ίδιον βαλτωμένης σκλεψης.
    Ναι "παντογνώστες"...Και ο Άρης Κωνσταντινίδης υπήρξε και το μουσείο έχει εργολαβικές ατέλειες και υπερβολές ακούσθηκαν και θα ακουσθούν ακόμη σχετικά με το νόημα της ...αρχιτεκτονικής.Ε! και;
    Υπήρξε ποτέ κάτι κοινά αποδεκτό;
    Θα πρέπει να ξεπεράσουμε τον κριτικό λόγο των...γέρων του Muppet Show, να βγάλουμε απο πάνω μας το "λαζοπούλειο" έξυπνο αστείο και τον "ζουράριο" λόγο.
    Ο νηφάλιος λόγος, έπικριτικός ή μή, είναι είδος εν ανεπαρκεία.

  28. τσώφλι πασατέμπου avatar
    τσώφλι πασατέμπου 21/06/2009 08:30:57

    (συνέχεια) συμπεριφορά των φυλάκων της Ακρόπολης (έεεεπ ! Κύριος !), τα σπασμένα μάρμαρα των μονοπατιών του Πικιώνη, η λέρα του χώρου, οι φριχτές τουαλέτες και η τριτοκοσμικού τύπου κακομοιριά, πότε θα ξεσηκώσουν κάποια Μελίνα ;

  29. τσώφλι πασατέμπου avatar
    τσώφλι πασατέμπου 21/06/2009 08:44:23

    rs, (27), το "έ και ;" σου τα λέει όλα !
    Να μήν εκφέρει κανείς αντίθετη άποψη,να ενταχθούμε όλοι σ'αυτό το πατριωτικό μέτωπο υπέρ του Μουσείου, που μιλάει για μιά "άλλη Ελλάδα", μακριά απο μικροψυχίες κ.λ.π. Σώνει και καλά πρέπει να γίνει κοινά αποδεκτό και οι άλλοι να σκάσουν (ή να υποτιμηθούν σάν άσχετοι, στενόμυαλοι)
    Σιγά τον "νηφάλιο λόγο" που εκφέρεις εσύ ! Μας κατέταξες κατευθείαν στα μάπετ σόου - μωρε Έλληνας είσαι rs, σάν κι εμάς, έννοια σου, και πολύ Έλληνας μάλιστα.

  30. rs avatar
    rs 21/06/2009 09:47:49

    @29
    Μα φυσικά είμαι Έλληνας!Και ΄γω σε αρκετές περιπτώσεις συμπεριφέρομαι έτσι όπως...κατακρίνω.
    Το 'ε!και" όμως το παρερμήνευσες!
    Δεν σημαίνει σε καμμία περίπτωση άκριτη αποδοχή.Και φυσικά δεν μίλησα για "πατριωτικό Μέτωπο".Δεκτές όλες οι αντιρήσεις.Αλλά ένας καλός λόγος δεν βλάπτει ποτέ ούτε ακυρώνει τον όποιο προβληματισμό. Η μιζέρια έχει δημιουργήσει "κρούστα" πλέον και δεν αφήνει να περάσει καμμία θετική άποψη για οτιδήποτε.
    Με τόσα "μέτωπα" έχουμε πλέον χάσει το πρόσωπο.
    Προτιμώ όμως αυτήν την Ελλάδα απο την αντίστοιχη της Γιουροβίζιον, του Άδωνη,του Άνθιμου, του Πάγκαλου, του Γιακουμάτου, του Παυλίδη, του Λάκη, του Σάκη του Θέμου και της Πετρούλας.

  31. τσώφλι πασατέμπου avatar
    τσώφλι πασατέμπου 21/06/2009 10:30:23

    Όχι δέν ήταν κατακριτικό το "Έλληνας" rs, τα μούτρα μου κοιτούσα κι εγώ στον καθρέφτη !

    Όσο για το Μουσείο : δέν διαφωνώ τόσο με την αισθητική του, όχι, είναι σίγουρα μιά αξία που όμως να μου επιτρέψεις να πώ οτι του την προσδίδει πιό πολύ το βάρος του γενικότερου αποτελέσματος (περισσότερο όσον αφορά την διεκδίκηση για την επιστροφή των μαρμάρων).

    Η ένστασή μου είναι ο ίδιος ο διαγωνισμός : ο χώρος γύρω απο την Ακρόπολη είναι ενιαίος αισθητικά, ένα σύνολο γεμάτο απο σιωπή και δέος που δέν άφησε κανένα μεγαλοσχήμονα Ρωμαίο, ή Δημήτριο Πολιορκητή, ή Πασά, η Μητροπολίτη, ή Ωνάση, ή Καραμανλή γέρο, ή εκατομμυριούχο δημοσιογράφο "λάτρη" τάχα μου της Πλάκας να τον υπερβεί, απο καμιά "πόρτα". Η αφαίρεση (καταστροφές, Ελγιν) δέν τον ενοχλεί τόσο όσο Η ΠΡΟΣΘΕΣΗ, δηλαδή η ενόχληση, η πρόκληση, η "συνομιλία", το κλείσιμο του ματιού, ακριβώς γιατί πρέπει να "σβήνει", να καθυποτάσσει και όχι να αφομοιώνει τις κατασκευές γύρω του ωστε να να αναδυκνύεται πάντα έτσι όπως τον βλέπουμε : σάν ιερός χώρος ! Και εγώ ο σαλεμένος, ο πικρόχολος ρωτάω : ποιές ήταν οι προϋποθέσεις που έπρεπε να τεθούν στον διαγωνισμό για την κατασκευή ενός τέτοιου οικοδομήματος ; Ο ζωτικός χώρος, η μεγαλοπρέπεια, ο φωτισμός, η λειτουργικότητα, ο ρεαλισμός στους χρόνους και την δυνατότητα κατασκευής, το ύψος του προυπολογισμού...

  32. Orestios avatar
    Orestios 21/06/2009 11:33:30

    Βράστε στο ζουμί σας. Το Μουσείο στέκει αγέρωχο. Φάτε και τα λυσσακά σας επίσης. Εκεί θα είναι το Μουσείο. Σκυλιάστε όσο θέλετε, συμπλεγματικοί. Πάλι εκεί θα είναι το Μουσείο. Τα μάρμαρα τα έχουν οι κλέφτες και οι υποστηρικτές τους.

  33. dr.thess avatar
    dr.thess 21/06/2009 11:34:17

    ο σφακιανακης..ο μαυριδερος με τη φαβοριτα...θα ζητήσει να κλείσει το μουσειο επειδη στεκεται με κρατικές επιχορηγησεις...ετσι ειχε πει και για το μέγαρο.."αν το μαγαζί δε βγαίνει να κλείσει-γιατί να πληρώνουμε"

  34. skeptiki avatar
    skeptiki 21/06/2009 11:53:15

    Το μουσείο απλά θα μπορούσε να μην δείχνει απ' έξω γκρί μπετόν.... Το σχήμα του μπορεί να μην διορθώνεται, αλλά η ασχήμια του γκρί μπετονένιου όγκου διοθώνεται και τώρα αν θέλουν.
    Και όποιος είχε την ιδέα του γκρί μπετονένιου όγκου.... τι να πω για την αισθητική του, δες τε την αεροφωτογραφία και θα καταλάβετε

  35. τσώφλι πασατέμπου avatar
    τσώφλι πασατέμπου 21/06/2009 11:53:39

    Oρέστιε, το "αγέρωχό" σου μ'αποτελείωσε ! Πραγματικά, μ'έβαλε στη θέση μου.

    Θα πρόσθετα και "περήφανο", "αεράτο", "στέρεο", "μεγαλόπρεπο" -εκφράσεις σοσιαλιστικού ρεαλισμού.

    "Πάνω στο στέρεο τσιμέντο..." που λέει κι ο Χιμένεθ σ'ένα ποίημά του.

  36. vs anoymous avatar
    vs anoymous 21/06/2009 12:14:22

    Αφιερωμένο στον Kanis

    www acropolis3d com

    (με τις απαραίτητες τελίτσες) φυσικά.

  37. Katapiesmenos avatar
    Katapiesmenos 21/06/2009 12:16:29

    Poly oraio to mouseio. Ena kosmima arhitektonikis tou 21 aiona. Kai oi Vretanoi an htizan simera to mouseio tous etsi kapos tha itan pistevo. Vevaia auti einai i apli mou apopsi kathos apo arhitektoniki den ksero polla.
    To mono pou me mperdevei kapos einai i tromeri antidrasi pou ehei merida tou kosmou gia to Cafe-restaurant. Ti pirazei?

  38. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 21/06/2009 12:45:59

    Ξερετε τι βρισιδι εφαγαν στη Γαλλια αυτοι που κατασκευασαν τον Πυργο του Αιφελ το 19ο αιωνα;
    Αξεστους τους ονομασαν,προδοτες του γαλλικου εθνους,αμερικανοπληκτους,βαρβαρους,εχθρους της αισθητικης και αλλα πολλα.
    Πηγαινετε τωρα στο Παρισι να τους πειτε οτι ο Πυργος πρεπει να φυγει γιατι δεν ταιριαζει με τη γαλλικη αισθητικη.

  39. kanis avatar
    kanis 21/06/2009 12:46:00

    @36

    Σε ευχαριστώ

  40. kanis avatar
    kanis 21/06/2009 12:47:17

    Μήπως θυμάται κανείς, οι γκρίνιες που ξεκίνησαν το 1976 για το Beaubourg...που κατέληξαν;

  41. τσώφλι πασατέμπου avatar
    τσώφλι πασατέμπου 21/06/2009 12:58:19

    οράτιε, φιλαράκι, μήν το παίρνεις τόσο άσχημα, συζήτηση κάνουμε ! Θα μας δαγκώσεις.

    Νά, κι ένας συνάδελφός σου στο @37 : "Ti sas peirazi to Cafe -Restaurant tou Mouseiou ?" Είναι κι αυτός ένας προβληματισμός, πώς να το κάνουμε. Να μήν πιούμε το φραπέ μας με θέα Ακρόπολη ρε κομπλεξικοί ;

  42. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 21/06/2009 13:10:42

    @kanis όλη αυτή η συζήτηση θυμίζει και σε μένα τη συζήτηση για το μουσείο Πομπιντου, οι Γάλλοι όμως δεν έχουν Ακρόπολη την οποία να απειλεί το Μπομπούρ με τον όγκο του

    το Μπομπούρ δεν ήταν παρά ακόμα ένα κτίριο πολύ μεγάλης κλίμακας σε μια τεράστια μεγαλούπολη με πολλά αρχιτεκτονικά μεγέθη στην ίδια κλίμακα

    αναρωτιέμαι όμως το καλοκαιρι πως θα κλιματίζεται το μουσείο της Ακρόπολης και τι σπατάλη ενέργειας θα απαιτείται στον τελευταίο όροφο ειδικά για να διατηρείται στο εσωτερικό ένα μικροκλίμα που δεν θα διαβρώνει τα αγάλματα

  43. nik avatar
    nik 21/06/2009 13:14:49

    Σοσιαλιστικός ρεαλισμός, βέβαια, αφού επί πρώην καταλληλότερου έγιναν τα σχέδια, άνθρωποι που δεν κατάφεραν να εκσυγχρονίσουν το κόμμα τους, ήθελαν να εκσυγχρονίσουν την Ακρόπολη. Μοντέρνα τέχνη κάνεις σε μια τεχνόπολη, σε ανοιχτούς χώρους, όχι δίπλα στον Παρθενώνα, ο πύργος του Άιφελ δεν μπήκε σαν αγγούρι δίπλα στις Βερσαλίες. Αυτά είναι βλαχιά και αρχοντοχωριατισμός.

  44. τσώφλι πασατέμπου avatar
    τσώφλι πασατέμπου 21/06/2009 13:24:42

    πές τα ρε Νικ, ν'αγιάσει το στόμα σου !

  45. Orestios avatar
    Orestios 21/06/2009 13:25:24

    Πόσο πιο χαμηλά θα πέσουν όσοι βρήκαν την ευκαιρία να φωτιστούν λίγο από τη λάμψη του Μουσείου? Έχουν πολλή πλάκα τελικά. Κάθε φορά και πιο κάτω. Σαν τα ασπόνδυλα τους συγγενείς τους. Ετερόφωτοι και θλιβεροί μίζεροι. Μια ζωή γκρίνια. Αλλά τι να κάνουν? Με πορδές προσπαθούν να βάψουν τσόφλια.

  46. kanis avatar
    kanis 21/06/2009 13:29:48

    @αλλενάκι,
    ...δεν έχω δει ακόμη το μουσείο, ώστε να έχω αίσθηση των αναλογιών των όγκων. Κρίνω με βάση, όσα παρακολουθώ, διαβάζω, αλλά κι ακούω από ειδικούς που έχουν επισκεφθεί το μουσείο, ήδη...

    Τα εκθέματα, μεταφέρθηκαν στο μουσείο για να προστατευθούν από την μόλυνση , που απειλεί ακόμη και κάθε μωρό που θα γεννηθεί αύριο...Αρα, υποθέτω, ότι οι βιοκλιματικές σου ανησυχίες, θα έχουν ήδη προβλεφθεί κι αντιμετωπιστεί!

    Ομως,τόσα πολλά εκθέματα, τόσα εκθέματα που σύντομα θα βρουν το δρόμο της επιστροφής... χρειαζόντουσαν χώρο, χώρο που δικαιολογεί τον όγκο.

    Κοιτάζω με προσοχή τις αεροφωτογραφίες που κυκλοφορούν σήμερα και ζωγραφίζω μπουκαμβίλιες, κισσούς κι αγιόκλιμα σε εκείνους τους άχαρους όγκους γύρω γύρω, που αντανακλούν την ασχήμια που μας περιχαράκωνε σε αυτή την πόλη τόσα χρόνια!

    Αναλογίζομαι τη λιτή χαμηλών τόνων, τελετή των εγκαινίων, χωρίς κανένα στοιχείο ρωμαικού θριάμβου, απόλυτα συμβατή με την αρχαία αθηναική παράδοση...

    ΙΡΙΣ ... ποιό μήνυμα μας φέρνεις για τα μελλούμενα;

  47. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 21/06/2009 13:48:17

    @kanis δεν υπάρχει αμφιβολια ότι έχουν διασφαλίσει την προστασία των αγαλμάτων από διάβρωση, οπως τεχνολογικα αρτιο ειναι το εσωτερικο ολου του μουσειου ασφαλώς

    όμως η ερώτησή μου αφορά την ποσότητα ενέργειας που θα χρειάζεται για να κλιματιστεί ο τελευταίος όροφος μέσα στο αθηναϊκό καλοκαίρι των 45 βαθμών όταν περιβάλλεται από εκατοντάδες τετραγωνικά μέτρα γυαλί

    το κτίριο θα μπορέσουμε να το κοιτάξουμε νηφάλια μετά από ένα χρόνο, χρειάζεται καιρός για να "αντιληφθεί" η πόλη και να "χωνέψει" ή να μη "χωνέψει" αισθητικά και αρχιτεκτονικά ένα οικοδόμημα

    σε ένα χρόνο επίσης θα συγκρίνουμε τις επισκέψεις στην Ακρόπολη και τις επισκέψεις στο μουσείο (έσοδα) και τότε θα μπορούμε να μιλήσουμε επί πραγματικού για το αν το μουσείο είναι ανταγωνιστικό ή όχι προς τον Ιερό Βράχο

  48. kanis avatar
    kanis 21/06/2009 13:55:48

    @αλλενάκι, έχεις αναλογιστεί ποτέ, τόσοι και τόσοι που έχουν ανηφορίσει στα προπύλαια κι έχουν περιδιαβεί τον Ιερό Βράχο, τι αλλοιώσεις μπορεί να έχουν προκαλέσει στο μνημείο;

    Αλήθεια, αν έβλεπε κάποιος απο δορυφόρο την Αθήνα, ποιό κτίριο θα κέρδιζε τις εντυπώσεις λόγω του όγκου του; Αυτό, θα ψάξω, για να προχωρήσω και σε σημειολογικές αναφορές, για τον αιώνα μας...

    Απο τα χρόνια του Περικλή, η Αθήνα καθοριζόταν απο τον όγκο της Ακρόπολης. Σήμερα;

  49. Orestios avatar
    Orestios 21/06/2009 13:58:18

    Αλλενάκι το μουσείο υπάρχει ήδη έναν χρόνο ώστε να το "χωνέψει" αισθητικά η πόλη. Από το 2004 που ξεκίνησε να ορθώνεται το συνηθίζει. Η ενέργεια που ξοδεύεται και σε απασχολεί αποτελεί μέρος της επένδυσης για να επιστραφούν τα κλεμένα μάρμαρα.
    Ασφαλώς δεν γνωρίζεις πως η πόλη της Αθήνας έχει το μοναδικό προνόμιο οι θησαυροί των αρχαίων να βρίσκονται εντός της πόλης και όχι εκτός. Και σε αυτούς να προσθέτονται νέοι συμπληρώνοντας τους παλαιούς.

  50. Χι avatar
    Χι 21/06/2009 14:15:56

    Ορέστιε, έκανα ένα "ταξιδάκι" στην Αθήνα από... τη γέννησή μου, όπως και οι πρόγονοί μου - εν αντιθέσει με τους περισσότερους.

    Από εκεί και πέρα, η αρχιτεκτονική μόρφωση και η αισθητική δεν είναι θέμα εθνοφυλετικής καταγωγής (βλέπε "βλάχος"), αν και σε επίπεδο ιδιωματικών εκφράσεων θα μπορούσε να θεωρηθεί "βλαχιά" η θεώρηση που θελ' του μουντέρν' να είν' γυάλιν', μιταλικού κι τσιμ'ντένιου. Ιδιαίτερα δημοφιλής στους περίοικους των Βωβοπόλεων και όσους ζητάνε δανεικές ταυτότητες.

  51. Μποτίλια στο Πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο Πέλαγος 21/06/2009 14:16:50

    Θα πρέπει ίσως να κατανοηθεί ότι δίπλα στην κοσμική αχοτεκτονική υπάρχει και η "ιερή" αρχιτεκτονική. Αυτή η αλήθεια μέσα σε ένα κόσμο που ο Θετικισμός και Νοησιαρχία πέρασαν σαν μπολντόζες από πάνω του, έχει πάψει να αποτελεί επίγνωση των πολλών. Η αρχαία σοφία αποτέλεσε αντικείμενο μίσους των κανιβάλων του βαρβαρισμού. Σοφοί εξοντώθηκαν, βιβλιοθήκες πυπρπολήθηκαν, συγγράματα εκλάπησαν και φυλάσσονται στα σεντούκια της υπερεξουσίας, για να είναι προσβάσιμα μόνο στους "μυημένους" του δυαρχισμού. Αυτοί μόνιμα μας περιλούζουν με την δική τους "μεταφυσική", τύπου "Κώδικα Νταν Μπράουν".
    Τα έργα του Πυθαγόρα, του Πλάτωνος και τα Ορφικά απεμπολίστηκαν από τη συνείδησή μας, στην οποία ο μιντιαλισμός επέβελε την κυριαρχία των φαινομένων.
    Οι αρχαίοι σοφοί, με την αίσθηση των Κοσμικών Μέτρων, την επίγνωση της ενότητας μικροκόσμου, μακροκόσμου και μεσοκόσμου, στον οποίον εντάσσεται άμεσα ο άνθρωπος, γνώριζαν τις βαθύτερες αλληλουχίες, που ως στάσιμα κύμματα, διέπουν την ψυχοσωματική μας συνοχή. Η έννοια του αγάλεσθαι ξεπρνούσε τις αισθήσεις, δομούσε ένα περιβάλλον εξωτερικών τοπίων, που συντόνιζαν σε αυτά τον εσωτερικό κόσμο.
    Έγινε προηγουμένως αναφορά στα σχόλια στον Πύργο του Άιφελ. Ακριβώς τέτοιου είδους οικοδομήματα έχουν λειτουργικότητα που ξεπερνάει τους εξωτερικούς συμβολισμούς για την δημιουργεία γοήτρου και δεν αποσκοπούν να "κοσμούν" μόνο τις σύγχρονες πόλεις.
    Σκεφτείται εξάλλου την έννοια του "κοσμείν" με την έννοια των Κοσμικών αλληλουχιών.
    Ο πύργος του Άιφελ στην εποχή μας, αποτελεί μια μεγάλη κοσμική κεραία, όπως οι πυραμίδες, η κατασκευή των οποίων πηγαίνει στην πρώιμη αρχαιότητα. Δεν είναι αποτέλεσμα του τυχαίου, ότι στις πυραμίδες τις συναντάμε με σύγχρονη μορφή στο Λούβρο. Ο Ουμπέρτο Έκκο έκανε στο "Εκκρεμές του Φουκώ" εκτενή αναφορά στην "μεταφυσική" της σύγχρονης εξουσιαστικής ελίτ, των δήθεν ορθολογιστών, που είναι βαθύτατα προσκολημένοι στον αποκρυφισμό.
    Συνεχίζεται.

  52. Orestios avatar
    Orestios 21/06/2009 14:20:26

    Χι παρέμεινες όμως βλάχος παρά το προνόμιο που σου δώθηκε.

  53. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 21/06/2009 14:29:29

    @kanis η Ακρόπολη δεν είναι "όγκος" ούτε η Αθηνα καθορίζεται από τον "όγκο" της Ακρόπολης, αλλού στέκουν οι όγκοι
    (βέβαια εγώ δεν θα είχα αντίρρηση να γκρεμιστεί όλη η Αθήνα και να ξανακτιστεί, αλλά αυτό είναι άλλη συζήτηση)

  54. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 21/06/2009 14:48:56

    @Ορέστιε το μουσείο απέκτησε για πάρα πολλούς λόγους φανατικούς υποστηρικτές και πολέμιους από την στιγμή που υποβλήθηκαν τα πρώτα σχέδια, τώρα πια ανήκει σε όλους τους Έλληνες και σε όλο τον κόσμο που θα του εμφυσήσουν πνοή. Η αρχιτεκτονική είναι η κορυφαία όλων των επιστημών, όχι μόνο των τεχνικών αλλά και των ανθρωπιστικών. Γι' αυτό κάθε μεγάλης κλίμακας έργο όπως αυτό συναντά και την αποδοχή αλλά και αντιρρήσεις.

  55. baroulko avatar
    baroulko 21/06/2009 14:51:09

    Βγάλτε λαμόγια την πίκρα σας, οτι και να κάνετε το Μουσείο θα υπάρχει. Όσο για τον Φακτορα που λέει οτι δεν έγραψε τίποτα (μεμπτό)για το Μουσείο ας ψάξει να βρεί τον ντόρο που γινόταν για τα νεοκλασικά όταν ήθελαν να τα ρίξουν και να δει τι αναρτήσεις ανέβαζε!!

  56. Χι avatar
    Χι 21/06/2009 14:52:56

    Ορέστιε, καλέ μου, σου δΟθηκε το προνόμιο να έχεις ως μητρική σου την ελληνική γλώσσα. Φρόντισε να κάνεις καλή χρήση αυτής. Με λίγη περισσότερη προσπάθεια, μπορεί στο μέλλον να αποκτήσεις και ελληνική σκέψη - ήτοι ελεύθερη.

    Από εκεί και πέρα, οι απόψεις σου για το σχεδιασμό του Μουσείου, είναι σεβαστές. Ανήκεις στη σχολή που θέλει γυαλισμένα κουτιά για να στεγάζουν εμπορεύματα. Είναι κι αυτή μια θεώρηση, που δείχνει το πολιτισμικό περιεχόμενο που κουβαλά ο καθένας μας.

    Ο Παρθενώνας εξυπηρετούσε άλλου είδους ανάγκες. Στην εποχή μας, δεν υπάρχουν αυτού του είδους οι ανάγκες για να εξυπηρετηθούν. Γι' αυτό, ας ενώσουμε όλοι τις φωνές μας: "Τι Τσουμί , τι Golden Hall!"

    Επί τη ευκαιρία, άλλο ένα παράδειγμα υποδειγματικής δημοσιογραφίας:

    www.zougla.gr/news.php?id=47937

  57. Χι avatar
    Χι 21/06/2009 14:55:05

    Επειδή συνεχίζεται η παρεξήγηση: όποιος διαφωνεί με το ΣΧΕΔΙΟ του Μουσείου (εξωτερικά), ΔΕΝ είναι τσιράκι των Βρετανών, ΟΥΤΕ υπέρμαχος των νεοκλασικών.

    Ωριμάστε.

  58. Μποτίλια στο πέλαγο avatar
    Μποτίλια στο πέλαγο 21/06/2009 15:06:29

    Η Ακρόπολις ήταν πριν την καταστροφή της, το βαρβαρικότερο τμήμα της οποίας συντελείται στις μέρες μας, το μεγαλύτερο αριστούργημα ιερής αρχιτεκτονικής, με διαστάσεις που ξεπερνούν τα όρια της αισθητικής. Στην ουσία όσα έγιναν, διέλυσαν και κατάστρεψαν το πλλαπλά το ήδη βάναυσα στο παρελθόν τραυματισμένο ιερό οικοδόμημα, που διατηρούσε όμως μέχρι πρόσφατα τον πυρήνα της λειτουργικότητάς του.
    Μέρμαρα εκλάπησαν και διχετεύθησαν στο εξωτερικό, που αντικατέστησαν με τσιμέντα και νάιλον. Γλυπτά απομακρύνθησαν από τον οργανικά λειτουργικό τους χώρο. Το νέο "μουσείο" αποτελεί ύβρη προς τις Μούσες. Το εξάμβλωμα βαρβαρικής ανοησίας δομήθηκε πάνω σε σημαντικό αρχαιολογικό χώρο, που σε μεγάλο βαθμό κατέστρεψε. Το τοπίο του Ιερού Βράχου εβιάσθη. Τα σπλάχνα του ανοίχθησαν και εφυγαδεύθησαν από μέσα τα καταπλακωμένα κειμήλια των αρχαιότερων Ακροπόλεων και των τελετουργικών υπόγειων χώρων. Επί δεκάδες αιώνες η οδός Διονυσίου Αεροπαγίτου ήτο στρωμένη με υπέροχες μαρμάρινες πλάκες, επί των οποίων εβημάτισαν οι σοφοί πρόγονοί μας της Ακαδημίας. Αυτές αντικαταστάθησαν από μαύρες πέτρες των σκοταδιστών, που συμβολίζουν το μίσος τους προς το ΦΩΣ.
    Ας αφήσουμε την Σοφία του Πρόκλου, τελευταίου προϊσταμένου της Ακαδημίας και την αγνότητα του αίματος του Γιώργη Καραϊσκάκη, που έδωσε την μάχη της Ακρόπολης, να δομούν την Εσωτερική μας Ακρόπολη ενάντια στην επέλαση των δυνάμεων της συγχρόνου βαρβαρότητος στην μάχη ένάντια στην επιβολή του παγκόσμιου ολοκληρωτισμού. Η Ακρόπολις ζει. Η δημοκρατία θα νικήσει.

  59. Orestios avatar
    Orestios 21/06/2009 15:12:14

    Χι, όσο αναφέρεσαι στο Μουσείο με απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς τόσο φανερώνεις το ποιόν σου. Δυστυχώς για σένα μάλλον αρέσκεσαι να βλέπεις παντού στάνες και όχι Μουσεία. Ίσως έτσι μπορεί να πέσει και καμιά φοιτητριούλα αν σε ακούει να προσπαθείς να της αναλύσεις τις σχολές της αρχιτεκτονικής και να χάφτει αυτά που σου κατεβαίνουν στον εγκέφαλο.
    Είναι τουλάχιστον άκομψη η εξομοίωση που προσπαθείς. Λυπάμαι.

  60. Nikos 1 avatar
    Nikos 1 21/06/2009 16:17:14

    Nik -μην λες τέτοιες αλήθειες στους απόγονους του Περικλή θα σαλτάρουν ...δεν βλέπεις γύρο γύρο εξαγορές και μπαχτησια ...δεν είμαστε και... τυφλοί

  61. kanis avatar
    kanis 21/06/2009 16:29:00

    @αλλενάκι

    Οσοι γεννηθήκαμε και μεγαλώσαμε στην Αθήνα, όλοι σαν και σένα σκεφτόμαστε, εν τέλει...
    Τι γίνεται, όμως είναι το θέμα!

  62. t avatar
    t 21/06/2009 17:13:48

    Γιατί τα σπάσαμε τ’ αγάλματά των.
    γιατί τους διώξαμεν απ’ τους ναούς των……..

    (Κ. Καβάφης)

  63. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 21/06/2009 18:44:02

    Απόγονοι του περικλή;
    Τι λέτε ρε παιδιά;
    Κόψτε κάτι.

  64. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 21/06/2009 19:11:06

    θίγει ένα πολύ σοβαρό θέμα ο Μποτίλια, αυτό του κινδύνου να ορφανέψει ο Ιερός Βράχος, δηλαδή την πιθανότητα της σταδιακής αφαίρεσης όλου του μνημείου εξ αιτίας της διάβρωσης και της φθοράς του χρόνου και αυτό όχι σε καιρό πολέμου, αλλά σε καιρό ειρήνης.

  65. bgt avatar
    bgt 21/06/2009 19:59:41

    Δεν εχω ιδεα απο αρχιτεκτονικη, αλλα προχθες οπως κατεβαινα απο το Αττικο Αλσος στην Ανω Κυψελη που εχεις πιατο θεα ολη την Αθηνα, το Μουσειο μου φαινοταν πολυ ασχημο διπλα στην Ακροπολη. Ογκωδες, χοντροκομενο, μουντο, μια κακομορφη μαζα παραταιρη.
    Δε εχω θεμα με τα μοντερνα κτιρια αλλα αυτο δεν εχει καμια ομορφια.

  66. τσώφλι πασατέμπου avatar
    τσώφλι πασατέμπου 21/06/2009 21:02:03

    ορεστιε, εσείς οι Αθηναίοι δέχεστε γενικά βλάχους στο Μέγαρο...έ, στο Μουσείο ήθελα να πώ. Μήπως μπορείς να μου βρείς μερικά εισητηριάκια - μή φοβάσαι, δέν θα αφήσω δαχτυλιές στους γρανίτες.

    Ρωτάει κι ένας φίλος εδώ απο την Φαρκαδώνα Λάρισας: -Άμα τυροκομίσεις, επιτρέπεται την άλλη μέρα να πάς Μουσείο ; Μήπως του μυρίσει του Κωστόπουλου και σιχαθεί...άπαπαπα !

    Τσουώφλ' Πασατέμπ'
    Μή Αθηναίος
    Θαυμαστής του Βωβού...έ, του Τσουμί ήθελα να πώ

  67. Χι avatar
    Χι 21/06/2009 21:02:06

    Ορέστιε, η αλήθεια πάντα πονάει. Την ίδια άποψη είχα από τη στιγμή που επιλέχθηκε αυτό το σχέδιο και δεν την αλλάζω. Αυτό όμως, ως πολλάκις εξήγησα, δεν έχει να κάνει με την αντίληψή μου για την επιστροφή των γλυπτών ή τη σημασία του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού για εμάς, σήμερα. Ούτε με ορισμένες σωστές λύσεις που επιλέχθηκαν, όπως η διαφάνεια στην ανασκαφή.

    Από εκεί και πέρα, αυτά για τις φοιτητριούλες τα παραβλέπω. Υπάρχουν πολλοί που είχαν/έχουν αντιρρήσεις για διάφορα θέματα γύρω από το Μουσείο. Είτε για την επιλογή του χώρου, είτε για την αισθητική του σχεδίου. Ανάμεσα σε αυτούς, υπάρχουν πολλοί γνωστοί Έλληνες και ξένοι αρχιτέκτονες.

    Ο παραλληλισμός με τα εμπορικά κέντρα, έγινε διότι χτίστηκε μια αποθήκη καταναλωτών. Είναι θέμα προσέγγισης, αν θέλουμε να εισέλθουμε σε μια νέα εποχή της ελληνικής αρχιτεκτονικής με βάση την ιερότητα ή την ασχημοσύνη.

    Σήμερα έριξα και μια λεπτομερέστερη ματιά στα κατασκευαστικά (είχα ήδη δει τα εκθέματα προηγουμένως, αλλά και στο παρελθόν). Να μην εκφραστώ, γιατί δεν θα είμαι κόσμιος. Τράβηξα μια φωτογραφία την πινακίδα με τους εργολάβους, να την έχω για να θυμάμαι.

  68. Χι avatar
    Χι 21/06/2009 21:05:23

    Κάπου εδώ, να πούμε και ένα μπράβο για την ωραία χειρονομία του Μουσείου να κεράσει τους επισκέπτες, αλλά και για την ευγένεια των εθελοντών. Το έμψυχο υλικό του Μουσείου, μαζί με τα εκθέματα, είναι η πραγματική σύνδεση με τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό. Η αποθήκη που τα περιβάλλει, όχι.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.