#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
28/12/2009 19:47
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συνδικαλισμός στην Τέχνη: το καταφύγιο των μετρίων



Με αφορμή όσα διαδραματίζονται τελευταία στον χώρο του ελληνικού κινηματογράφου, συνεργάτης μας παρατηρεί τα εξής:

Στον Πολιτισμό και τις Τέχνες ο συνδικαλισμός είναι  μια βάρβαρη τακτική των μετρίων να εξουσιάσουν το χώρο και να αποδυναμώσουν περιθωριοποιώντας τους μη ενταγμένους  και τους άριστους.

Στην Ελλάδα όπου αρκετοί τομείς των Τεχνών είναι κρατικοδίαιτοι, ο συνδικαλισμός είναι συγχρόνως και διαχείριση Δημοσίου Χρήματος μιας και κρατικές επιτροπές και συνδικαλιστές συν-διαχειρίζονται τα κρατικά  κονδύλια.  Η συν-διαχείριση αυτή είναι η κύρια αιτία τσακωμών η συμμαχιών σε εργασιακό και  κοινωνικοπολιτικό επίπεδο. Το να ελέγχεις τους μηχανισμούς κρατικής χρηματοδότησης ,επιτροπές, σωματεία, ακαδημίες, κέντρα κλπ σημαίνει   εξασφάλιση  χρημάτων χωρίς καμία ουσιαστική υποχρέωση απέναντι στο φορολογούμενο που σου τα δίνει και τον Πολιτισμό που υποτίθεται υπηρετείς.

Δεν μπορούμε να μην εκφράσουμε  την έκπληξη μας για τα ποσά τα οποία εδόθησαν σε ορισμένους κινηματογραφιστές και εταιρίες παράγωγης από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι τα τελευταία τρία χρόνια η οικογένεια Παντελή Βούλγαρη (ο ίδιος και τα δυο του παιδιά) πήρε από τους Έλληνες φορολογουμένους το  πόσο των 1.490.000 ευρώ (ενάμιση εκατομμύρια ευρώ ) για να κάνει ταινίες  και ο Κώστας Γαβράς πήρε 500.000  για την ταινία του. Δυο εταιρίες παράγωγης ODEON και Π. Παπαχατζής έλαβαν και διαχειρίστηκαν το πόσο των 2.545.000  και   1.253.000  αντίστοιχα…. (τα ποσά είναι δημοσιευμένα στους ετήσιους απολογισμούς δραστηριοτήτων του Ε.Κ.Κ.)

Ρωτάμε τους επαΐοντες όλων των ομάδων συνδικαλιστών και μη του εγχώριου  κινηματογράφου που αλληλοσπαράσσονται  δημοσίως για καρέκλες και κρατικό χρήμα:

-Οι χρηματοδοτούμενοι από το κράτος από ποιους ελέγχονται  για την διαχείριση των χρημάτων των φορολογούμενων και για την ποιότητα του αποτελέσματος των χρηματοδοτούμενων ταινιών;

-Με ποιο σκεπτικό κοινωνικοπολιτικό η άλλο πληρώνονται ως κρατικοί υπάλληλοι ελεύθεροι επαγγελματίες για να παράγουν εμπορικό έργο ;

Τέλος ρωτάμε όλους όσους περιμένουν από το κρατικό χρήμα να κάνουν ταινίες που η ύπαρξη τους δεν ενδιαφέρει κανένα: Στην ελεύθερη αγορά της  Τέχνης ποια είναι η πραγματική επαγγελματική τους αξία και είναι μονίμως ανίκανοι να επιβιώσουν καλλιτεχνικά  και να  κάνουν έργο χωρίς τις κρατικές δωρεές - ελεημοσύνες (πλουσιοπάροχες)  από τις τσέπες  μη ερωτηθέντων Ελλήνων φορολογούμενων;

Αντικινηματογραφικός

Διαβάστε κι αυτά για να είστε ενήμεροι

Αναγκαία η πάλη ενάντια στην εμπορευματοποίηση του πολιτισμού

Διασωματειακή Κινηματογράφου: Διαπλεκόμενοι οι "Κινηματογραφιστές ...

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ο Ιθαγενής avatar
    Ο Ιθαγενής 28/12/2009 19:59:13

    Οτι ακριβώς λέμε τόσο καιρό για τον συνδικαλισμό: συν διαχείριση του κρατικού κορβανά έχει καταντ'ησει.
    Τώρα ιδιαίτερα όσο αφορά τον Πολιτισμό και τις Τέχνες, εδώ και πολύ καιρό επιχορηγούμενα "πνεύματα" έχει η χώρα.
    Από τα μέσα της δεκαετίας του ' 80 οι "διαφωνούντες" χαρακτηρίζονται τουλάχιστον γραφικοί και οι προσκυνούντες αμείβονται πλουσιοπάροχα.
    Οπότε ο πολιτισμός, τα μέγαρα και οι τέχνες επιχορηγείται και η λάμψη των φλας φωτίζει τους πολιτικούς μας αστέρες, ....όπως και οι πυγολαμπίδες...

  2. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 28/12/2009 21:50:54

    Γενικά μιλώντας, η τέχνη πέθανε στον 20ό αιώνα, μαζί με άλλα πράγματα.

    • anonymus avatar
      anonymus @ Δημήτρης 29/12/2009 07:45:34

      Παπαρολογόντας δηλαδή.

  3. donaE avatar
    donaE 28/12/2009 22:38:43

    Και μετα διαχωριζει ο μετρ:'Κινηματογραφος ειναι η συναντηση δυο βλεμματων.Τα υπολοιπα ειναι θεμα ταμειου'.
    Μερικες φορες το ταμειο ειναι καλυτερο.

  4. loverA avatar
    loverA 28/12/2009 23:17:20

    Ξεχάσατε τη σύζυγο Βούλγαρη, που παριστάνει τη συγγραφέα.

  5. ΠΑΝΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ avatar
    ΠΑΝΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ 29/12/2009 07:41:58

    Αυτά είναι η μία πλευρά και είναι έτσι ακριβώς,η άλλη όμως ποιά είναι?
    των χολυγουντιανών υπερπαραγωγών και της υποκουλτούρας?
    Νομίζω ότι όλα κρίνονται εκ του αποτελέσματος,ας ξαναδούμε τον ΠΟΛΙΤΗ ΚΑΙΗΝ...

    • Μάρκο Τ avatar
      Μάρκο Τ @ ΠΑΝΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ 29/12/2009 10:53:56

      Δεν είναι το θέμα η "μαζική κουλτούρα" στυλ Χόλυγουντ. Αλλωστε, υπάρχει και ο λεγόμενος "ανεξάρτητος αμερικανικός κινηματογράφος", που έχει δώσει αριστουργήματα. Μήπως αυτόν τον επιδοτεί κανένα αμερικανικό ΥΠ.ΠΟ.;
      Το θέμα είναι γιατί συγκεκριμένοι κινηματογραφιστές να εισπράττουν τέτοια ποσά. Δεν υπάρχουν άλλοι; Και στο κάτω-κάτω, υπάρχουν και υποψήφιοι χορηγοί. Ας προστρέξουν σ' αυτούς οι ενδιαφερόμενοι.

      • Α.Κ. avatar
        Α.Κ. @ Μάρκο Τ 29/12/2009 11:12:00

        Αγαπητέ Μάρκο Τ

        Η κακή και συντεχνιακή χρηματοδότηση της εγχώριας κινηματογραφικής σκηνής, δεν σημαίνει καθόλου ότι το κράτος πρέπει να απέχει εντελώς. Στη Γαλλία υπάρχει κρατική χρηματοδότηση και ο γαλλικός κινηματογράφος επηρεάζει πολύ τις εξελίξεις στον τομέα του.

        Κρατική χρηματοδότηση στον κινηματογράφο σημαίνει ότι ένα σοβαρό κράτος (όχι το ελληνικό !) προσπαθεί να διαχύσει παγκοσμίως και υπογείως ένα "μύθο" για τη χώρα. Μία "εικόνα".

        Τεράστιος μηχανισμός προβολής και προπαγάνδας για να τον αγνοήσουμε. Δεν συμφωνείς ;

        • ψυχραιμια avatar
          ψυχραιμια @ Α.Κ. 29/12/2009 11:25:02

          Mα ποιος θα το κανει αυτο;Αφου οι περισσοτεροι σκηνοθετες οπως και ολοι οι προοδευτικοι απεχθανονται τη χωρα και γιαυτο βγαζουν καταθλιπτικα,απαισιοδοξα και μερικες φορες ακαταληπτα εργα.
          Μαλιστα αν υπηρχε ποτε μια κυβερνηση που προσπαθουσε να χρηματοδοτησει παρομοια εργα (μυθου και εικονας) θα την κατηγορουσαν για κιτς,αρχαιολατρεια,φασισμο κλπ.
          Η εικονα και ο μυθος του ονοματος Ελλαδα δεν ειναι αναγκη να κατασκευασθει απο εμας.Την εχουν κατασκευασει οι ξενοι και την ξερουν ολοι.Το θεμα ειναι οτι αυτη η εικονα δεν αρεσει στους ημετερους σκηνοθετες,διανοουμενους κλπ.

        • Jasmin avatar
          Jasmin @ Α.Κ. 29/12/2009 13:17:39

          A.K.
          Η ευρωπαϊκή γραμμή είναι να επιχορηγούνται και το θέατρο και ο κινηματογράφος.
          Ειδικά η Γαλλία, όπως λες, που κατά τη γνώμη μου σε προηγούμενες δεκαετίες ήταν πρότυπο κοινωνικού κράτους.
          Και τα πράγματα, τα κρίνεις εκ του αποτελέσματος:
          Δε μπορεί να μοιράζονται στους ίδιους και στους ίδιους επιχορηγήσεις που δεν έχουν φέρει ούτε ένα ευρωπαϊκό βραβείο. Ας μην πιάσουμε την εμπορικότητα, ας μείνουμε στην "ποιότητα".
          Όταν, λοιπόν, παγκοσμίως είσαι πάτος στον κινηματογράφο και στο θέατρο, οφείλεις να αναθεωρήσεις τουλάχιστον σε ποιούς μοιράζεις λεφτά.

          Επίσης, στις ΗΠΑ, τομείς όπως το θέατρο επιχορηγήθηκαν μόνο μια φορά στην ιστορία τους: Με το New Deal, δηλαδή ως μέτρο για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης στη δεκ. '30.
          Δε μπορεί, λοιπόν, σήμερα η κυβέρνηση από τη μια να μας γδέρνει, να κάνει τα πάντα για να ανέβει άλλο η ανεργία και την ίδια ώρα να σκορπάει στον αέρα τα εκατομμύρια, αντί να μοιράσει λιγότερα σε περισσότερους.

  6. koronia96 avatar
    koronia96 29/12/2009 11:26:44

    http://fogfilms.org/

    Είναι και αυτή μια άποψη.

  7. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 29/12/2009 11:27:47

    Ελληνικός Κινηματογράφος; Τι είναι αυτό; Διαχρονικό σύντομο ανέκδοτο.

  8. παλιός συντάκτης avatar
    παλιός συντάκτης 29/12/2009 11:28:39

    Λυπάμαι , αλλά το κείμενο λαΪκίζει επικίνδυνα. Σε όλη την Ευρώπη (και σε χώρες με παρόμοιο αριθμητικά πληθυσμό π.χ. Δανία) το Δημόσιο χρηματοδοτεί αδρά τον εγχώριο κιν/φο. Είναι άλλο αυτό κι άλλο οι καταφανείς αδικίες και η έλλειψη αντικειμενικών κριτηρίων στο σύστημα. Ακόμα στο κείμενο διαφαίνεται μια αντίφαση. Από τη μια να μην υπάρχει το πελατειακό των συντεχνιών (θέση όλων των ενεργών παραγωγικών δυνάμεων) και από την άλλη να καταργηθούν οι κρατικές ενισχύσεις. Αδέλφια, δεν υπάρχει τρίτος δρόμος; Ελληνικό Κέντρο Κιν/φου χωρίς αιρετούς συνδικαλιστές που αποφασίζουν και θέσπιση κριτηρίων διαφάνειας; Τέλος , οι επιτυχίες νέων σκηνοθετών τα τελευταία χρόνια (διεθνή φεστιβάλ και απόκτηση σεβασμού από μερίδα του ελληνικού κοινού) δεν σημαίνει τίποτα για τον "αντικινηματογραφικό" ; Μήπως τον λένε Ηλία;

  9. Α.Κ. avatar
    Α.Κ. 29/12/2009 11:34:53

    Αγαπητέ Ψυχραιμία

    Αναφερόμουν στο ιδανικό και το δέον γενέσθαι. Στη χώρα μας είναι δύσκολο να συμβεί αλλά το κράτος είναι που έχει το μαχαίρι και το καρπούζι.
    Η εικόνα που θέλει να περάσει μία χώρα δεν είναι αναγκαστικά εκείνη που πραγματικά έχει (π.χ. αρχαία Ελλάδα, νησιά, θάλασσα κτλ), αλλά λαι εκείνη που θέλει να προωθήσει (έστω και ψεύτικη).

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ Α.Κ. 29/12/2009 11:45:17

      Ε,ας προωθησουν την εικονα της αναρχοαυτονομης καμενης γης που τους ειναι και οικεια.Βεβαια στον ΕΟΤ θα τραβανε τα μαλλια τους αλλα τι να κανουμε.

  10. TopGunZ avatar
    TopGunZ 29/12/2009 12:52:07

    Κουλτούρα και υποκουλτούρα και θολοκουλτούρα και δε συμμαζεύεται. Όποιος θέλει "τέχνη" και "πολιτισμό" να το κάνει με τα λεφτά του μπαμπά του, εγώ θέλω τα λεφτά μου, ως έλληνα φορολογούμενου, να έχουν ένα αντίκρυσμα. Έχουμε μια ηλιθιωδώς τεράστια λαική και ιστορική παράδοση που θα μπορούσε να τροφοδοτήσει δέκα βιομηχανίες στυλ Χόλυγουντ (άλλωστε ήδη το έχει κάνει πολλαπλώς) και εμείς φοβόμαστε μη σκίσει το καλσόν της η Δραγώνα ή μην πάθει κοκομπλόκο κανάς θολοκουλτουριάρης. Κρατική χορήγηση = επένδυση = ανταποδοτικότητα, βλέπε διαφήμιση κύριου εξαγωγήσιμου προιόντος, τουρισμός πολλαπλών ειδών (πέρα από αναψυχής,ιστορικός, πολεμικός κλπ.). Και όποιος φλέγεται για την πολιτισμική ανάπτυξη του νεοέλληνα, ας βρει πρώτα τρόπο να πληρώσει τους τόκους του ελλείματος και μετά ας παίζει τον σκηνοθέτη με τα δικά μου λεφτά. Έχουμε μάθει δεκαετίες τώρα ότι πολιτισμός είναι ότι ψυχασθενές, ακατάληπτο και αισθητικά εμετικό κατεβάζει η κούτρα του κάθε παρανοικού. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί οι απόγονοι του Πραξιτέλη ή του Αριστοφάνη πρέπει να υμνούμε αλλοπρόσαλλες μεταμοντέρνες μπαρούφες, μορφές-βδελύγματα και διαταραγμένα σενάρια? Και στο κάτω κάτω, χίλιες φορές μια "ρηχή" περιπέτεια στυλ "Clash of the Titans" ή μια βίαιη νουβέλα στυλ "300" παρά τα καραγκιόζ μπερντέ των Βουλγαρέων, Άγγελοπουλέων κλπ...

    • παλιός συντάκτης avatar
      παλιός συντάκτης @ TopGunZ 29/12/2009 14:58:48

      αγαπητέ φίλε ο ελληνικός κιν/φος δεν είναι μονο οι... Βουλγαρέοι και Αγγελοπουλέοι, αλλά και οι δημιουργοί που με τεράστιες θυσίες κάνουν ταινίες, χρεωμένοι λόγω της κρατικής ανεπάρκειας και της τεράστιας δυσφήμισης του "προϊόντος" τους από τους εμπόρους της επικοινωνίας. Οι τελευταίοι πουλούν έτσι εύκολα το "παλιό καλό" φολκόρ του Φίνου στους τηλεοπτικούς σταθμούς και κερδίζουν, ενώ οι σύγχρονοι σκηνοθέτες καταντούν επαίτες για το αυτοόνητο . Τώρα για τους "300" μην το συζητήσουμε καλύτερα. Η ίδια η αμερικάνικη βιομηχανία το έχει ανταμείψει με τα χειρότερα σχόλια. Όσοι επικαλούνται τα χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου να βρουν αλλού τις διαρροές και όχι στον φτωχό ελληνικό κιν/φο. Ένα μόνο θα άξιζε να μάθουν όσοι δεν γνωρίζουν . Για το σύνολο των δραστηριοτήτων του το ελληνικό σινεμά επιβαρύνει ετήσια τον προϋπολογισμό με 3.000.000 ευρώ . Δηλαδή μια φτηνή ευρωπαϊκή ταινία. Σκεφτείτε ότι μέχρι και το σωματείο των εφοριακών εισπράττει από το κονδύλι του κιν/φου , ακόμα και η φιλαρμονική. Για ποια λοιπόν κρατική ενίσχυση μιλάμε; Για τα ψίχουλα; Ή μήπως να μετρήσουμε τα διεθνή βραβεία των ελληνικών ταινιών; Ας μην μιλάμε δημιουργώντας εντυπώσεις αν δεν ξέρουμε. Μιλώ εγώ για θέματα πυρηνικής φυσικής, αφού δεν τα γνωρίζω. Φιλικά

      • Α.Κ. avatar
        Α.Κ. @ παλιός συντάκτης 29/12/2009 15:53:30

        Αγαπητέ παλαιέ συντάκτη

        Συμφωνώ ότι η χρηματοδότηση είναι ελάχιστη. Το θέμα μας όμως, όπως το κατάλαβα εγώ, είναι το ποιος παίρνει αυτή τη χρηματοδότηση, με ποια κριτήρια και τι παραδίδει στον πολιτισμό τελικά.

        Θα διαφωνήσω όμως έντονα με τα, υπογείως, απαξιωτικά σου σχόλια για το "παλιό καλό φολκλόρ του Φίνου" (που μάλλον συμπεριλαμβάνουν όλο τον κλασικό ελληνικό κινηματογράφο του '50 και του '60). Η σκηνοθετική τους αξία πιθανόν να μην διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας, αλλά η αντοχή τους στο χρόνο είναι κάτι παραπάνω από αξιομνημόνευτη. Για να μην μιλήσουμε για τα μηνύματα που περνούσαν και την εικονογραφική τους ικανότητα. Για του λόγου το αληθές, παρακαλώ να αναζητήσετε ταινία με μεγαλύτερη διαχρονικότητα από το "υπάρχει και φιλότιμο" ή ταινία με μεγαλύτερη δύναμη αποτύπωσης μιας εποχής από το "η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα".

        Φιλικά

        • archaeopteryx avatar
          archaeopteryx @ Α.Κ. 29/12/2009 15:56:47

          απολαύστε...

          http://www.youtube.com/watch?v=2extcC72h-M

      • Jasmin avatar
        Jasmin @ παλιός συντάκτης 29/12/2009 16:05:32

        Δεν είμαι σχετική με τον χώρο,
        αλλά αρνούμαι να πιστέψω ότι ο ετήσιος προϋπολογισμός είναι
        3.000.000.
        Περιμένω παραπομπές, λοιπόν.
        Διότι 3 εκατομμύρια, πρέπει λογικά να είναι το ετήσιο ποσό από το φόρο που περιέχεται στα κινηματογραφικά εισιτήρια, και ο οποίος καταλήγει στο ΕΚΚ.
        Μήπως μιλάς για τον κωδικό του ΥΠΠΟ για το ΕΚΚ ότι είναι 3.000.000;
        Συνυπολόγισε και τη συγχρηματοδότηση της ΕΡΤ. Την ξέχασες αυτή;
        Μιλάμε ότι όπως το εκτιμώ πρόχειρα το ΕΚΚ μόνο θα χρειάζεται ετησίως 9-11 μυριάκια. Τα οποία τα παίρνει από
        την τσέπη του πολίτη, με διάφορες μορφές φόρων.
        Το ότι δε φτάνουν όλα στον κινηματογράφο και ταΐζονται σύλλογοι, παρασύλλογοι, μπάντες και ταμεία εφοριακών,
        αυτά είναι λογικά και αναμενόμενα παρεπόμενα
        ενός υδροκέφαλου διεφθαρμένου κράτους. Και στο ποιοί τα τρώνε δεν φέρει ευθύνη ο έλλην υπήκοος, διότι αυτός τα δίνει χωρίς να εκφράσει προτίμηση στο ποιοί θα τα φάνε.

        Αν σε όλα αυτά, συνυπολογίσουμε το Κιν/κο Φεστιβάλ Θεσ/κης,
        στο οποίο το κράτος πόσα "ακουμπά" συνολικά ετησίως; Για όλες τις δραστηριότητες, όχι τις 9 -αν δεν κάνω λάθος- μέρες. Πόσο είναι το συνολικό; 7-8 μυριάκια;
        Και αυτό για όφελος των κινηματογραφιστών, για να μπορούν να κάνουν διεθνείς δημόσιες σχέσεις (και να κερδίζουν και κανά βραβείο, όπως είπες)
        Πρόσθεσε και το Φεστιβάλ Δράμας για τους μικρομηκάδες και ξεφύγαμε ήδη...
        -Μόνο που οι δημιουργοί στερεοτυπικά απέχουν πολύ από το να συναγελάζονται σε κοσμοπολίτικες μαζώξεις-

        Τώρα λυπάμαι που δεν είμαι ειδική και σε κουράζω με το μακροσκελές σχόλιο, αλλά έχω και άλλη μια τελευταία αφελή απορία: Από πού ως πού γίνανε κάποιοι έλληνες, ειδικοί στον κινηματογράφο, αφού στην Ελλάδα μέχρι πρόσφατα δεν υπήρχε καν σχολή κινηματογράφου; Υπήρχε στην γειτονική μας Αλβανία, αλλά όχι στην Ελλάδα.
        Μήπως έκαναν πολυετείς και πραγματικές σπουδές έξω,
        όπως κάνει ένας πυρηνικός φυσικός για να γίνει πυρηνικός φυσικός;
        ή καθαρίζουμε το πολύ με μια ιδιωτική σχολή, πόσο- διετή;;;
        Εκτός, αν εννοείς το προφανές: ότι η "ειδίκευση" στον κινηματογράφο, στην Ελλάδα, είναι κληρονομικό χάρισμα...
        Κάτι σαν τα μέντιουμ, δηλαδή...

  11. Α.Κ. avatar
    Α.Κ. 29/12/2009 15:59:00

    Αγαπητέ αρχαίε

    Έτοιμο το είχες ;!;!;!;!

  12. σινεφιλ avatar
    σινεφιλ 29/12/2009 16:20:23

    Το κείμενο και φυσικά ο συντάκτης του υποστηρίζει την ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ και αντιτίθεται στην οικογενιοκρατία τον νεποτισμό και την αρπαχτή που ακόμη και 'πνευματικοί' άνθρωποι καλλιεργούν και μάλιστα με χρήματα άλλων.Το κράτος οφείλει και πρέπει να ενισχύει τους άριστους και τους έντιμους επαγγελματίες με έλεγχο των εξόδων και του ποιοτικού αποτελέσματος .Το κράτος με δημοκρατικό πολίτευμα επιδοτεί δεν χαρίζει.

  13. παλιός συντάκτης avatar
    παλιός συντάκτης 29/12/2009 16:38:37

    η δύναμη των ταινιών του Φίνου ήταν οι ηθοποιοί (όλοι του θεάτρου) και της κατασκευαστικής αρτιότητας, συνταγές που συναντά κανείς και στον αμερικάνικο κιν/φο. Τώρα όντως τα 3 εκ. είναι η τακτική εδώ και δυο χρόνια (με κωδικό) επιχορήγηση, αλλά το να περιμένει το ΕΚΚ επιστροφή φόρου (που ανήκει στους παραγωγούς και διανομείς της ταινίας) και επιστροφή ΦΠΑ για να ορθοποδήσει δεν σας αρκεί για το ελληνικό μπάχαλο; Η Ερτ υποτίθεται ότι μέσω δυο προγραμμάτων χρηματοδοτεί . Όμως στην πραγματικότητα χρωστάει χρήματα στο ΕΚΚ που ανέρχονται σε μεγάλο ποσό. Για το φεστιβάλ θα συμφωνήσω απόλυτα ότι μια φιέστα δέκα ημερών στοιχίζει πολλαπλάσια της παραγωγής. Απαράδεκτο. Όσο για την παιδεία είμαι μιας άλλης λογικής και δεν φετιχοποιώ γενικά τις καλλιτεχνικές σχολές που περισσότερο μαθαίνεις τεχνική και έχεις αφορμές να προχωρήσεις στον προσωπικό σου δρόμο, παρά σου τα βάζουν στο κεφάλι. Πιο πολύ με απασχολεί οι νέοι σκηνοθέτες να ασκηθούν στο μέσο με πολλές μικρού μήκους κι όχι να γεράσουν με μια μεγάλη άνοστη ταινία.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.