06/10/2008 17:37
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συνέχεια σκανδάλου Βοιωτοπεδίου

 

_______________________________________________________ 

Νέες  διαστάσεις παίρνει το σκάνδαλο του....Βοιωτοπεδίου για το οποίο γράψαμε χθες. Στις 14 Σεπτεμβρίου 2008 η εφημερίδα «Πρώτο Θέμα» έγραψε ότι στις αρχές της δεκαετίας του 1980 ο επιχειρηματίας κ. Τιμόθεος Νικολακάκης («Δελφοί club ΑΕ») αγόρασε  - κατόπιν δηµοπρασίας- στην παραλία της Ζάλτσας (Δήμος Κορώνιας), µία έκταση 800 στρεµµάτων από τη Μονή Σεραφείµ, στην οποία μεταξύ άλλων ανήκε µία συνολική έκταση 77.000 στρεµµάτων. Εκεί, ο κ. Νικολακάκης επιχειρεί να δηµιουργήσει ένα «νέο οικιστικό πρότυπο» κλπ κλπ

Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι για τη συγκεκριµένη έκταση έχει δοθεί από το 1996 έγκριση καταλληλότητας µε την υπογραφή του τότε υπουργού ΠΕΧΩ∆Ε Κώστα Λαλιώτη, το Συμβούλιο Επικρατείας γνωμοδότησε ότι το έργο δεν είναι νόμιμο µε το σκεπτικό της απουσίας Χωροταξικού. Και συνεχίζει η εφημερίδα: «Το 2003, επί υπουργίας της κυρίας Βάσως Παπανδρέου, και ενώ είχε ψηφιστεί η σχετική τροπολογία σύµφωνα µε την οποία οι εντάξεις θα γίνονται µε απόφαση υπουργού, ο επιχειρηµατίας µένει και πάλι µε τα χαρτιά στο χέρι, καθώς οι επικείµενες εκλογές του 2004 παγώνουν τις εξελίξεις. Σήμερα, περισσότερο αισιόδοξος και  οπλισµένος µε περισσή υποµονή, ο κ. Νικολακάκης διακρίνει φως στην άκρη του τούνελ και περιµένει εναγωνίως την απόφαση του ΥΠΕΧΩ∆Ε για το Εθνικό Χωροταξικό, η οποία αυτοµάτως θα δώσει ώθηση στα «παγωµένα» επί µία δεκαετία σχέδιά του».

Πρώτη διαπίστωση: Η καλή εφημερίδα συμπαρίσταται στο έργο του επιχειρηματία και αγανακτεί μαζί επειδή το Συμβούλιο της Επικρατείας «εξάντλησε την αυστηρότητά του στη δική του περίπτωση, όταν παράλληλα υποθέσεις όπως αυτή του κ. Τροχανά και άλλων επιχειρηµατιών αντιµετωπίστηκαν µε θετικό τρόπο και δόθηκαν λύσεις». Ο κ. Σουφλιάς ακούει;

Δεύτερη διαπίστωση: Για πρώτη φορά προκύπτουν στοιχεία ότι η Μητρόπολη Θηβών και Λεβαδείας πούλησε έκταση 800 στρεμμάτων σε παραθαλάσσια περιοχή, με τον ισχυρισμό ότι ήταν μέρος 77.000 στρεμμάτων (!) που «ανήκουν στην Μονή Σεραφείμ». Η Μονή Σεραφείμ απέχει 4,5 περίπου χιλιόμετρα πάνω στον Ελικώνα, όπως μπορεί να διαπιστώσει κανείς σε ένα χάρτη

Η Μητρόπολη Θηβών και Λεβαδείας τώρα πρέπει να αποδείξει πως υπάρχουν τίτλοι ιδιοκτησίας για ολόκληρο τον κάμπο που υπολογίζεται στα 20 τετραγωνικά χιλιόμετρα!

ΠΚ

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ανώνυμος avatar
    ανώνυμος 06/10/2008 18:32:40

    Η ιστορία με τον Νικολακάκη πάει πολύ πίσω. Οι κάτοικοι της περιοχής (Αγία Άννα, Ζερίκι-Ζάλτσα, Κυριάκι_Καραχάλιος, Πρόδρομος), εδώ και τουλάχιστον 30 χρόνια ακούν αυτό το όνομα, που σε συνεργασία με τον Ιερώνυμο κάτι πάει να κάνει στη περιοχή της Ζάλτσας.
    Το θέμα είναι ότι ο χώρος αυτός είναι χαρακτηρισμένος ως αρχαιολογικός [εκει βρίσκονταν η αρχαία Βουλίδα - Βουλίς].
    Οι προστριβές του εν λόγω επειχειρηματία με κατοίκους της περιοχής και τις κρατικές υπηρεσίες έρχονται στο προσκήνιο περιοδικά, σαν να δοκιμάζει αν τον παίρνει και για να δημιουργεί τετελεσμένα. Αναφέρω δύο χαρακτηριστικές περιπτώσεις: α) το 1995 ζήτησε από επαγγελματία της περιοχής να "οργώσει" μετά από κάτι δεκαετίες το αχανές "χωράφι του". Αυθημερόν κατέφθασε η αρχαιολογική υπηρεσία και ο επαγγελματίας έσωσε το μηχάνημά του από κατάσχεση με "άνωθεν" εντολή. Σ' αυτό το συμβάν ήμουν παρών. β) Δυό χρόνια αργότερα σ' αυτή την περιοχή επιχειρήθηκε να "στηθεί" το περίφημο δημοσιογραφικό χωριό του μακαρίτη Σταμούλη. Η διαδρομή? Όσιος Σεραφείμ > Νικολακάκης > Νομαρχία > Συνεταιρισμός Δημοσιογράφων και μετά άντε βρες άκρη. Ακυρώθηκε και αυτή η απόπειρα λόγω του ιδιοκτησιακού καθεστώτος της περιοχής και των προβλημάτων νομιμότητας που προέκυψαν.
    Υποστηρικτές στις επιδιώξεις του ο κος Νικολακάκης έχει τους μοναχούς του Οσίου Σεραφείμ, που κατά καιρούς έχουν έλθει σε προστριβές με κτηνοτρόφους της περιοχής, [τους διώχνουν από βοσκότοπους, ή τους αναγκάζουν να δηλώσουν ψευδώς ότι νοικιάζουν τα βοσκοτόπια από την μονή και μέσω των ενοικιαστηρίων να αποδείξουν ότι είναι κάτοχοι της περιοχής]. Πρόσφατα σχετικό περιστατικό έφτασε στα δικαστήρια με κατηγορούμενους κτηνοτρόφους της περιοχής.
    Αρχικά αυτά για τον Όσιο Σεραφείμ, τη Ζάλτσα και το Νικολακάκη. Θα επανέλθουμε με αναλυτικές πληροφορίες.
    Κλείνοντας θα θέλαμε να θέσουμε ένα αρθρωτό ερώτημα:
    Γιατί χρειάζεται αυτήν την τεράστια περιουσία η εκκλησία και με λύσσα θέλει να την αυξήσει? Τί της προσδίδει αυτός ο πλούτος? Μήπως βοηθά κάποιον να εισέλθει ευκολότερα στην βασιλεία των ουρανών?

  2. ακάκιος avatar
    ακάκιος 06/10/2008 18:52:12

    Άν θέλετε να δείτε που κατάντησε η εφημερίδα του Θέμου και του Ανάθεμου διαβάστε εδώ άρθρο/διαφήμηαη για εργολάβο που σε συνεργασία με τον κ. Ιερώνυμο θέλει να αξιοποιήσει τον αρχαιολογικό χώρο της αρχαίας Βουλίδας:


    Εφημερίδα "Πρώτο Θέμα"

    Κυριακή 14 Σεπτεµßρίου 2008

    Στον κόλπο των Μουσών, στην κοινότητα
    της Αγίας Αννας, ßρέθηκε ο επιχειρηµα-
    τίας κ. Τιµόθεος Νικολακάκης από το
    Γεωργίτσι της Σπάρτης να παλεύει να κά-
    νει το όνειρό του πραγµατικότητα. Σπαρτιά-
    της στην καταγωγή αλλά και στον τρόπο ζω-
    ής του, ο κ. Νικολακάκης έχει κάνει ποικίλα
    επαγγελµατικά ανοίγµατα από τις αρχές της
    δεκαετίας του 1960, κυρίως στον χώρο της
    εστίασης αλλά και της διασκέδασης.
    Ενα όνοµα που στα τέλη του ’89 «ανα-
    δύθηκε» ανάµεσα στα 192 «παγιδευµένα»
    τηλέφωνα υπουργών, ßουλευτών, επιχει-
    ρηµατιών και δηµοσιογράφων -την ταραγ-
    µένη εκείνη περίοδο- οδηγώντας σε παραί-
    τηση πέντε γενικούς διευθυντές του Οργα-
    νισµού.
    Τα τελευταία χρόνια, µε τη σύσταση της
    Εταιρείας «Δεlφi club Σ.Α.», στην οποία ανή-
    κει µία έκταση 800 στρεµµάτων στον Κόλ-
    πο των Μουσών, ο κ. Νικολακάκης επιχει-
    ρεί να δηµιουργήσει ένα νέο οικιστικό πρό-
    τυπο. Στην παραλία της Ζάλτσας, η οποία
    υπάγεται στον ∆ήµο Κορώνιας, σε µία το-
    ποθεσία που την αγκαλιάζει η σκιά του Ελι-
    κώνα, ο κ. Τιµόθεος Νικολακάκης αγόρασε
    στις αρχές της δεκαετίας του 1980 - κατόπιν
    δηµοπρασίας- µία έκταση 800 στρεµµάτων
    από τη Μονή Σεραφείµ, στην οποία µεταξύ
    άλλων ανήκε µία συνολική έκταση 77.000
    στρεµµάτων.
    Μετά την αγορά της ακίνητης περιου-
    σίας, ξεκίνησε ένας µαραθώνιος στον οποίο
    ενεπλάκησαν στην πορεία πολλά αρµόδια
    υπουργεία αλλά και φορείς χωρίς, ωστόσο,
    µέχρι σήµερα να υπάρξει αποτέλεσµα.
    Παρά το γεγονός ότι για τη συγκεκριµέ-
    νη έκταση έχει δοθεί από το 1996 έγκριση
    καταλληλότητας και πολεοδοµικής µελέτης
    µε την υπογραφή του τότε υπουργού
    ΠΕΧΩ∆Ε κ. Κώστα Λαλιώτη, εντούτοις το
    Συµßούλιο Επικρατείας επί προεδρίαςκ. ∆ε-
    Γκλερή αποφάσισε καιγνωµοδότησε ότι δεν
    είναι νόµιµο µε το σκεπτικό της απουσίας
    Χωροταξικού.
    Σήµερα, µετά την πάροδο δεκαετίας, ο
    επιχειρηµατίαςκ. Νικολακάκης έχοντας στα
    χέρια του οποιαδήποτε περιßαλλοντική
    άδεια -της αρχαιολογίας και άλλων φορέ-
    ων εκφράζει την πικρία του διότι εκτιµά ότι
    το Συµßούλιο Επικρατείας εξάντλησε την
    αυστηρότητά τουστηδικήτουπερίπτωση,
    όταν παράλληλα υποθέσεις όπως αυτή του
    κ. Τροχανά και άλλων επιχειρηµατιών αντι-
    µετωπίστηκαν µε θετικό τρόπο και δόθη-
    καν λύσεις.
    Το 2003, επί υπουργίας της κυρίας Βά-
    σως Παπανδρέου, και ενώ είχε ψηφιστεί η
    σχετική τροπολογία σύµφωνα µε την οποία
    οι εντάξεις θα γίνονται µε απόφαση υπουρ-
    γού, ο επιχειρηµατίας µένει και πάλι µε τα
    χαρτιά στο χέρι, καθώς οι επικείµενες εκλο-
    γές του 2004 παγώνουν τις εξελίξεις.
    Σήµερα, περισσότερο αισιόδοξος και
    οπλισµένος µε περισσή υποµονή, οκ. Νικο-
    λακάκης διακρίνει φως στην άκρη του τού-
    νελ και περιµένει εναγωνίως την απόφαση
    του ΥΠΕΧΩ∆Ε για το Εθνικό Χωροταξικό, η
    οποία αυτοµάτως θα δώσει ώθηση στα «πα-
    γωµένα» επί µία δεκαετία σχέδιά του.
    Ένα φιλόδοξο πλάνο, µία κατάθεση ψυ-
    χής, όπως υποστηρίζει ο ίδιος και σχολιά-
    ζει: «Είµαι έτοιµος να υλοποιήσω τα σχέδιά
    µου να δηµιουργήσω έναν χώρο σε συνεργα-
    σία µε σηµαντικούς Ελληνες αρχιτέκτονες.
    Πρόθεσή µας είναι να µετατρέψουµε τον ελαι-
    ώνα σε ένα πρότυπο παραθεριστικό κέντρο,
    ένα ησυχαστήριο, µιάµιση ώρα δρόµο από το
    κέντρο της Αθήνας. Παράλληλα, και η πε-
    ριοχή θα αναζωογονηθεί και θα αναδειχτεί,
    αφού θα αξιοποιηθεί και τουριστικά. Εχουµε
    ήδη χαράξει τα σχέδια και έχουµε δηµιουρ-
    γήσει οικόπεδα 500 τ.µ., τα οποία έχουν δυ-
    νατότητα κάλυψης έως και 40%. Το 50% της
    συνολικής έκτασης θα είναι ελεύθεροι χώροι,
    µε πρόßλεψη για ορθή περιßαλλοντική δια-
    χείριση».

  3. ανώνυμος avatar
    ανώνυμος 06/10/2008 19:21:18

    Τον Μάϊο του 2005 όταν μεσουρανούσε το σκάνδαλο Γιοσάκη και το λεγόμενο παραδικαστικό, ο Σπύρος Καρατζαφέρης έστειλε την δημοσιογράφο του Αθηνά Σκορδάλου και ένα κάμερα-μαν να βιντεοσκοπήσουν τον κάμπο της Ζάλτσας που διεκδικεί η Μονή Σεραφείμ (πρώην Δουμβού - βλάχικο για 'δάσος'). Στην περιοχή τους συνάντησαν κάτοικοι από το γειτονικό Κυριάκι που ισχυρίζονταν πως είχαν εκδιωχθεί από τα κτήματά τους από τους καλόγερους της Μονής. Δεν θέλω να τους ονομάσω αλλά καλά θα έκαναν να βγουν και να μιλήσουν τώρα που θα τους ακούσει το πανελλήνιο.
    Η Σκορδιάλου τους έκανε interview. Έτσι έγινε γνωστό ότι στην περιοχή υπήρχε βίλλα-παλάτι την οποία είχε θεαθεί να επισκέπτεται ο κ. Ιερώνυμος. Εντυπωσιακό κτίριο με τεράστιο γκαράζ, και τελείως περιφραγμένο με υψηλό τοίχο. Κανείς δεν γνώριζε τον ιδιοκτήτη, αλλά νόμιζαν πως πρόκειται για συνεργάτη του σεβασμιότατου.
    Η περιοχή είναι δυσπρόσιτη λόγω ελλείψεως σύγχρονου δρόμου, αλλά είναι ένα από τα ποιό ειδυλλιακά τοπία που έχω δει. Πραγματικός παράδεισος.
    Προτού προλάβει ο Καρατζαφέρης να παρουσιάσει το video, η εκπομπή του κόπηκε...

  4. ανώνυμος avatar
    ανώνυμος 06/10/2008 20:41:39

    Ο Χατζηνικολάου για τις διεκδικήσεις της Εκκλησίας στη Βοιωτία

    H διεκδίκηση αγροτολιβαδικών και άλλων εκτάσεων από τη Μητρόπολη Θηβών και Λεβαδείας στη Βοιωτία θα είναι μεταξύ των θεμάτων, σύμφωνα με πληροφορίες, που θα βρεθούν στο στόχαστρο του Νίκου Χατζηνικολάου, κατά τη διάρκεια της αποψινής εκπομπής (21:00) "Πρόσωπο με πρόσωπο" στο ALTER. Σχετικό ρεπορτάζ της Ελευθεροτυπίας μπορείτε να δείτε εδώ:

    http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,id=80643840

  5. ανώνυμος avatar
    ανώνυμος 06/10/2008 20:52:43

    Εκκλησία, ο μεγάλος καπιτα-ληστής
    του Θανάση Κούρτζα

    H ιεραρχία της Eκκλησίας της Ελλάδας, «σαρξ εκ της σαρκός» των ισχυρών του πλούτου, στυλοβάτης της εξουσίας τους και του συστήματος κοινωνικής αδικίας, είναι ιδιοκτήτης και διαχειριστής ενός πραγματικά αμύθητου πλούτου. Ενός πλούτου - πρόκληση για τα τρία σχεδόν εκατομμύρια Έλληνες που ζουν στη φτώχεια (ο αριθμός τους καταγράφεται με πολλούς τρόπους στις στατιστικές), για τους εκατοντάδες χιλιάδες άνεργους και υποαπασχολούμενους, για το ένα και πλέον εκατομμύριο μεταναστών που ζουν στη χώρα μας. Πρόκληση για όλους τους εργαζόμενους που «σφίγγουν» τη «ζώνη» κι αγωνιούν για το μέλλον...

    Σύμφωνα με τη Διεύθυνση Ιδιωτικής Δασοπονίας του υπουργείου Γεωργίας, μόνο οι δασικές και αγροτολιβαδικές εκτάσεις που έχει στην κατοχή της η Eκκλησία της Eλλάδας είναι 855.730 στρέμματα. Από αυτά, οι «διακατεχόμενες εκτάσεις» -δηλ. αυτές για τις οποίες η Εκκλησία δεν έχει να επιδείξει τίτλους ιδιοκτησίας- είναι 422.850 στρέμματα (περίπου τα μισά του συνόλου). Σ' ορισμένες περιοχές, η Εκκλησία έχει το μονοπώλιο στην κατοχή γης (π.χ. Χαλκιδική). Η καταγραφή όμως αυτή έχει πολλές ελλείψεις. Η σημαντικότερη ίσως είναι ότι εκτός καταγραφής έμεινε η πλειονότητα των εκτάσεων - οι μικρότερες των 50 στρεμμάτων. Η εκτίμηση της Εκκλησίας είναι ότι η συνολική έκταση που κατέχει ανέρχεται στα 1.300.000 στρέμματα!
    Σημειώνεται επίσης, ότι στην κυριότητα της εκκλησίας βρίσκονται ολόκληρα νησιά και βραχονησίδες σε νησιωτικά συμπλέγματα (π.χ. Σποράδες, Κυκλάδες).
    Ποια είναι η αξία αυτών των εκτάσεων; Ουδείς είναι σε θέση ν' απαντήσει με ακρίβεια. Η Εκκλησία κρύβει τον ανυπολόγιστο πλούτο της, αξίας πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ, καλυπτόμενη πίσω από τα 6.700 νομικά της πρόσωπα (ΝΠΔΔ) και την ανεξάρτητη οικονομική διαχείριση που έχει το καθένα. Η Ιερά Σύνοδος, κάθε μητρόπολη, ενορία, μονή κ.λπ. έχει τα δικά της «βιβλία» εσόδων - εξόδων και τη δική της περιουσία. Αρκεί όμως μια και μόνο αναφορά. Οι πέντε -απ' τις οκτώ- μονές που προσέφυγαν στα ευρωπαϊκά δικαστήρια εναντίον του νόμου Τρίτση, αποτιμούσαν την άξια της περιουσίας τους στα 7,64 τρισ. δραχμές! Μπορεί να φανταστεί κανείς ότι εάν η περιούσια των πέντε μονών άγγιζε πριν από περίπου μια 20ετία τα 7,64 τρισ. δραχμές -έστω κι αν ήταν υπερβολική αυτή η αποτίμηση- ποια είναι η αξία της περιουσίας των 2.500 μοναστηριών και ναών σ' όλη τη χώρα!
    H Εκκλησία εμπλεκόμενη και διαπλεκόμενη με συμφέροντα τόσο των ιδιωτικών επιχειρήσεων και του κράτους, όσο και πολλών δήμων - «επιχειρήσεων», με την αρωγή των «γνωστών» δικαστικών κυκλωμάτων, ακολουθεί τις εξής τακτικές: Πρώτο, άλλες εκτάσεις πουλάει κι όταν ακόμη δεν διαθέτει τίτλους ιδιοκτησίας, δεύτερο, σε κάποιες προσπαθεί ν' αναπτύξει «επιχειρηματικές δραστηριότητες», τρίτο, άλλες επιδιώκει να οικοπεδοποιήσει, τέταρτο, για ορισμένες εισηγείται τον αποχαρακτηρισμό τους καθώς είναι δασικές εκτάσεις (η Εκκλησία είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος -μετά το κράτος- ιδιοκτήτης δασών) και πέμπτο, σε μερικές παρεμβαίνει, αυτή τη φορά ενάντια σε δήμους ή φορείς του Δημόσιου, για ν' αποτρέψει την αξιοποίησή τους.
    Σημειώνεται μόνο, ότι από τα 52 δάση που έχει στην κατοχή της, έχει εκμεταλλευτεί και διαχειρίζεται -σήμερα ή στο παρελθόν- με διάφορους τρόπους (κόψιμο δένδρων, κατασκευή κτισμάτων, κ.ά.) συνολική έκταση 490.882 στρεμμάτων!
    Στα παραπάνω δεν συμπεριλαμβάνεται η πολύχρονη δραστηριότητα του Γραφείου Ναοδομίας της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών της Εκκλησίας της Ελλάδας. Με άδειες που έχει εκδώσει για ναούς κι εξωκλήσια, έχουν ανεγερθεί παράνομα πολυτελείς κατοικίες (βίλες) σ' όλα τα νησιά του Αιγαίου, που αλλοιώνουν το φυσικό και αρχιτεκτονικό περιβάλλον καθώς επίσης και διάφορα οικοδομήματα σε δασικές και αναδασωτέες εκτάσεις.
    Η Εκκλησία, απ' τα μεσαιωνικά ακόμη χρόνια, με τους εκτεταμένους κλήρους που είχε στην κυριότητά της (κυρίως από λεηλασίες και δημεύσεις περιουσιών αλλόθρησκων ελλήνων και λοιπών «εθνικών», αλλά και δωρεές, κληρονομιές αριστοκρατών, πιστών κ.λπ.), ασκούσε το ρόλο του γαιοκτήμονα - φεουδάρχη. Ο ρόλος της αυτός συνεχίστηκε και επί οθωμανικής κυριαρχίας, δεδομένου ότι τα θρησκευτικά εκκλησιαστικά κτήματα (βακούφια), τελούσαν υπό ειδικό καθεστώς και τα υλικά της αγαθά και προνόμια είχαν την προστασία της Υψηλής Πύλης. Έτσι με την ίδρυση του Νεοελληνικού Κράτους, η Εκκλησία είχε στην «ιδιοκτησία» της (γεγονός, ιστορικά - κοινωνικά και ηθικά απαράδεκτο αλλά και νομικά προβληματικό) σχεδόν όλη τη χώρα! Ως εκ τούτου, οι «Άγιοι Πατέρες» -όπως αναφέρει και ο Κ. Πυλαρινός, γενικός διευθυντής των οικονομικών και τεχνικών υπηρεσιών της Εκκλησίας της Ελλάδας και πρώην βουλευτής της ΝΔ- θεωρούν ότι απ' το 1830 έως σήμερα η Εκκλησία απώλεσε με αναγκαστικές απαλλοτριώσεις, παραχωρήσεις κ.λπ. το 96% της περιούσιας της!
    Στην ιδιοκτησία της, σ' όλη τη χώρα, βρίσκονται εκτάσεις εντός της οικιστικής ζώνης, καταστήματα, γραφεία, ξενοδοχεία, παραθαλάσσιες τουριστικές εγκαταστάσεις, διαμερίσματα, εμπορικά κέντρα, μεζονέτες ακόμη και χώροι στάθμευσης, πρατήρια καυσίμων κ.ά. Μόνο στην Αττική, τα καταγεγραμμένα ακίνητά της είναι συνολικής έκτασης 55.554 τ.μ. Στην Αττική βρίσκονται και τα «φιλέτα» της ακίνητης περιούσιας. Χαρακτηριστικές περιπτώσεις είναι τα 11 στρέμματα ανεκτίμητης άξιας στο Κολωνάκι, καθώς επίσης τα ακίνητα και οι εκτάσεις στις ακτές του Σαρωνικού (Βάρκιζα, Καβούρι κ.λπ.). Στην Αθήνα, τα κτίρια που μισθώνει ανέρχονται στα 345, πολλά απ' αυτά στις πλέον εμπορικές περιοχές (στη Βουλιαγμένη, στις οδούς Ερμού, Ακαδημίας, Βεντήρη, στην πλατειά Κλαυθμώνος κ.α.) ενώ στη Θεσσαλονίκη ο αριθμός τους ξεπερνά τα 100.
    Σημειωτέον ότι στα παραπάνω δεν περιλαμβάνονται πολλά ακίνητα που έχουν ήδη πουληθεί. Ακίνητα, που πέρασαν στην κατοχή της ως αντάλλαγμα, απ' τη «ρύθμιση» της εκκλησιαστικής περιούσιας του 1952 (νόμος 2185/52 και ΦΕΚ 8/10/52).
    Το «τέλος» των ιδεολογιών, η κεφαλαιοκρατική αναδιάρθρωση και οι γενικότερες αλλαγές που συντελέστηκαν στην ελληνική κοινωνία, εγκαινίασαν μια νέα εποχή για την Ορθόδοξη Εκκλησία. Επέβαλλαν την -αντιδραστική εν γένει ιδεολογικά και πολιτικά- «εκκοσμίκευσή» της, με κύρια αιχμή την αναπροσαρμογή των δομών της στις νέες ανάγκες της αγοράς.
    Η χρόνια κρίση της ορθοδοξίας που κορυφώθηκε πέρσι με τον πλήρη δημόσιο εξευτελισμό των ιεραρχών -ανάλογο μ' αυτό των πρώτων χρόνων της μεταπολίτευσης λόγω της συνεργασίας τους με τη χούντα- δεν εμπόδισε τη διαδικασία «εκσυγχρονισμού» των επιχειρήσεών της και την επέκτασή τους σε νέους τομείς της ελληνικής οικονομίας. Ζητούμενο -με πρότυπο τη δυτική Εκκλησία- η οικονομική εδραίωση του ρόλου της ορθόδοξης Εκκλησίας, η «αναγέννησή» της στο βάρβαρο «μεταμοντέρνο» κόσμο μας - της «Μαύρης Διεθνούς» των πολυεθνικών εταιρειών.
    Η δραστηριότητά της δεν περιορίζεται πλέον -όπως στο παρελθόν- μόνο σε κτήματα, ακίνητα, δασικές ή άλλες εκτάσεις. Επεκτείνεται σε Ανώνυμες Εταιρείες, μετοχές, αμοιβαία κεφαλαία, τίτλους του Δημοσίου, καταθέσεις κ.λπ. καθώς επίσης και σε τομείς όπως η εκπαίδευση (δεκάδες σχολεία και σχολές), οι εκδοτικοί οίκοι, ο τουρισμός, τα ΜΜΕ (εφημερίδες, περιοδικά, πολυμέσα) κ.ά.
    Οι καταναλωτικές και επενδυτικές ανάγκες της Εκκλησίας και των υπομονάδων της (μοναστηριών, μονών κ.λπ.) θέτουν σε κίνηση πλήθος ιδιωτικών επιχειρήσεων (μάνατζερ, δικηγόρους, μεσίτες, εργολάβους, μηχανικούς, δημοσιογράφους, εκδότες, τουριστικούς πράκτορες, μεταφορείς, εικονοποιούς, κηροποιούς κ.λπ.). Δεκάδες (ίσως κι εκατοντάδες) χιλιάδες μισθωτοί εργαζόμενοι ζουν απ' τον εργοδότη - Εκκλησία με τη μορφή της εξαρτημένης εργασίας.
    Δεκάδες εκατομμύρια ευρώ είναι κάθε χρόνο τα έσοδά της απ' την επιχειρηματική δράση, μέρος των οποίων -όπως αποκαλύφθηκε πρόσφατα- βρίσκεται σε λογαριασμούς «Αγίων».
    Σύμφωνα με τον προϋπολογισμό της κεντρικής διοίκησης της Εκκλησίας (Ιερά Συνοδός), μόνο τα δικά της έσοδα για το 2005 (που δεν περιλαμβάνουν εισφορές πιστών, έσοδα μονών, μητροπόλεων κ.λπ., ούτε το σύνολο των εσόδων απ' την περιουσία της) φτάνουν τα 19,6 εκατ. ευρώ. Η ρευστότητα, «το μετρητό» που διαθέτει η Ιερά Σύνοδοςς, αγγίζει τα 40 εκατ. ευρώ.
    Σημαντική πηγή εσόδων αποτελούν τα κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης προς τα εκκλησιαστικά ιδρύματα. H Εκκλησία διεκδικεί απ' το Γ' ΚΠΣ 430 εκατομμύρια ευρώ.
    Έχει συστήσει πολλές Ανώνυμες Εταιρείες για την εκμετάλλευση ακινήτων, χώρων στάθμευσης και πρατήριων καύσιμων, για τη διαχείριση ευρωπαϊκών προγραμμάτων, την ΑΕ «Εκκλησιαστικής Επικοινωνίας», την «Ασφαλιστική ΕΠΕ» κ.λπ.
    Η Εκκλησία αποτελεί έναν απ' τους βασικούς μέτοχους της Εθνικής Τράπεζας, κατέχοντας περίπου 4.000.000 μετοχές, δηλαδή το 1,90% του συνόλου. Κατέχει επίσης, ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου άγνωστης αξίας και μετοχές της Τράπεζας της Ελλάδος ύψους 200.000 ευρώ.
    Πρωτεύει όμως και στον «τζόγο». Μέχρι και 10 εκατ. ευρώ εισπράττουν ετησίως διάφοροι φορείς της Εκκλησίας απ' τα τυχερά παιχνίδια του ΟΠΑΠ και από το Κρατικό Λαχείο. Μοναστήρια, αδελφότητες, ναοί κ.λπ. χρηματοδοτούνται επιπλέον κι απευθείας από τον ΟΠΑΠ, υπό τη μορφή δωρεών και χορηγιών.
    Ανυπολόγιστα είναι τα έσοδα από τον «οβολό των πιστών» και τη χυδαία εμπορευματοποίηση της πίστης σε πολλά μοναστήρια σούπερ μάρκετ. Αυθαίρετα ποσά για τελετές και «μυστήρια», έρανοι και δωρεές. Υπολογίζεται ότι ημερησίως, 100 - 200 άνθρωποι προσφέρουν στην Εκκλησία από ένα μικρό χρηματικό πόσο έως και μεγάλες ακίνητες περιούσιες. Αναφέρουμε μόνο, ότι οι εισπράξεις στην Πανάγια της Τήνου κατά το 2004, ανήλθαν σε 5.598.000 ευρώ.
    Oιδιόμορφος πολιτικο-οικονομικός εναγκαλισμός Κράτους και Εκκλησίας, αληθινό καρκίνωμα στα σπλάχνα της ελληνικής κοινωνίας και εστία οικονομικών σκανδάλων (είναι χαρακτηριστικό ότι καμία κυβέρνηση δεν διέταξε διαχειριστικό έλεγχο στα οικονομικά της), ενισχύθηκε περαιτέρω με την αναγόρευση της Εκκλησίας σε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου (Ν. 590/1977).
    Δεκαοκτώ ολόκληρα χρόνια τώρα, ο νόμος Τρίτση (1700/87), που προέβλεπε τη μεταβίβαση της εκκλησιαστικής περιούσιας στο Δημόσιο, παραμένει «ανενεργός». ΠΑΣΟΚ και ΝΔ αρνήθηκαν να δεχτούν το διαχωρισμό Κράτους - Εκκλησίας κατά τη διάρκεια της συζήτησης (2001) για την αναθεώρηση του Συντάγματος.
    Μ' αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες, ο Χριστόδουλος Παρασκευαΐδης έδωσε ξανά το σύνθημα για την «αναβάθμιση» της επιχειρηματικής δραστηριότητας της Εκκλησίας.
    Η ανταπόκριση της κυβέρνησης (πρώην και νυν) ήταν άμεση. Ενίσχυσε το...«φιλόπτωχο» ταμείο της Εκκλησίας παραδίδοντάς της άλλη μια φορά δημόσιες εκτάσεις, επιχορήγησε τα επιχειρηματικά της σχέδια με τον «αναπτυξιακό» νόμο και νομοθέτησε [δύο φορές μέσα στο 2004: ν. 3220/2004 (αρ.15) και Δεκέμβριος 2004], για την απαλλαγή της ακόμα και από τους συμβολικούς φόρους που πλήρωνε. Η Εκκλησία ως ΝΠΔΔ δεν φορολογείται, παρά μόνο με ειδικό τρόπο. Ας αναφερθεί ότι στους φορολογούμενους πολίτες η Εκκλησία θα κοστίσει τουλάχιστον 231 εκατ. ευρώ μόνο για το 2005!
    Σημείωση: Η προβεβλημένη μ' όλες τις υποδείξεις του σύγχρονου μάρκετινγκ φιλανθρωπία του Ιερατείου απ' το «βαλάντιο» των πιστών (αν υιοθετήσουμε τα αδιαφανή στοιχεία της Διαρκούς Ιεράς Συνοδού, Αύγουστος 2005) ανέρχεται σε 62,1 εκατ. ευρώ ετησίως. Το χρηματικό αυτό πόσο -που αποτρέπει την «κοινωνική αναστάτωση των πεινασμένων» σύμφωνα με τον κ. Κ. Πυλαρινό- μόλις και ξεπερνά το 25% της φορολογικής επιβάρυνσης των ελλήνων πολιτών για την Εκκλησία. Aποτελεί ένα μικρό οικονομικό μέγεθος στις «μπίζνες» της και παραπέμπει ευθέως στη νομιμοποιητική για τις άλλες δραστηριότητές τους «φιλανθρωπία» των μεγιστάνων του πλούτου.
    «Τούρκικα χαρτιά», αμφισβητούμενα συμβόλαια και παραχωρητήρια «κιτρινισμένα» απ' το πέρασμα των χρόνων, καταπατήσεις, χρόνιες δικαστικές διαμάχες, αγωγές και νομικά τεχνάσματα, «θολές» διαθήκες και κατασκευασμένες κληρονομιές, διεκδικούμενες εκτάσεις που αυγατίζουν χρόνο με το χρόνο, αλλά και εκτάσεις που ξεπουλιούνται, μεταβιβάζονται, «βαφτίζονται» από δημόσιες σε ιδιωτικές και αλλάζουν χρήσεις, συνήθως οικοπεδοποιούνται. Αυτό είναι το «τοπίο» που κινείται μεγάλο μέρος της εκκλησιαστικής περιουσίας...
    Στη Δυτική Αθήνα, η μητρόπολη Φθιώτιδας διεκδικεί 7.500 στρέμματα στο Ποικίλο Όρος. Στις διεκδικούμενες εκτάσεις περιλαμβάνονται και δομημένες περιοχές των δήμων Περιστερίου (σχεδόν 3.000 στρ.), Πετρούπολης (πάνω από 1.000 στρ.), Ιλίου, καθώς και 60 δημοτικές πλατείες!
    Στο Βύρωνα η Εκκλησία διεκδικεί έκταση 27 στρεμμάτων στις παρυφές του Υμηττού, στην καρδιά του δάσους, για να κτίσει 27.000 τ.μ., ενώ ταυτόχρονα αρνείται να παραχωρήσει στο δήμο 24 στρεμ. στη δεύτερη ζώνη Υμηττού για να γίνει χώρος αναψυχής.
    Στη Βουλιαγμένη, η Εκκλησία διεκδικεί 238 στρέμματα. Στην Πεντέλη «ροκανίζονται» μεθοδικά μεγάλα κομμάτια δημόσιας γης, με την εμπλοκή της Εκκλησίας. Η μονή Πετράκη, επιχείρησε -ανεπιτυχώς- να πουλήσει προς «αξιοποίηση» 3.780 στρ. στο δασόκτημα Κοκκιναρά. Στο Λιτόχωρο Πιερίας, η μονή Αγίου Διονυσίου διεκδικεί 4.250 στρέμματα γης στις παρυφές του Ολύμπου.
    Στο νομό Ξάνθης, η μονή Βατοπεδίου διεκδικεί τεράστιες εκτάσεις κατοικούμενες από χιλιάδες αγρότες. Στην Αγία Βαρβάρα, η Αποστολική Διακονία -με το γνωστό «αμαρτωλό» επιχειρηματικό παρελθόν- προετοιμάζει την «αξιοποίηση» των 55 περίπου στρεμμάτων πράσινου που απέμειναν στην περιοχή, με τη συμφωνία της Δημοτικής Αρχής.
    Σ' έναν πολιτισμό που οι άνθρωποι αξίζουν λιγότερο απ' τα πράγματα και το δικαίωμα της ιδιοκτησίας είναι σημαντικότερο απ' το δικαίωμα στη ζωή (αδιάψευστος μάρτυρας τα δισεκατομμύρια των «κολασμένων της γης» που υποφέρουν και υπομένουν γονατιστοί με τη συμβολή των θρησκειών και των ιερατείων τους) οι «Άγιοι Πατέρες» της Εκκλησίας της Ελλάδας, θεωρούν την ιδιοκτησία τους «ιερή» και «αναπαλλοτρίωτη»! Άλλοθί τους ενώπιον του «ποιμνίου», ενώπιον της πίστης στο «ιερό» ή το «θείο» που αναβιώνει στη βαρβαρότητα των ημερών μας -μια παράδοση που διαμορφώθηκε στο πέρασμα των αιώνων και των χιλιετιών και έχει σμιλευτεί στην κοινωνική συνείδηση απ' όλες τις εκμεταλλευτικές κοινωνίες- η «φιλανθρωπία» και η «σωτηρία» (της ψυχής ή του πλούτου τους;).
    Αλήθεια, πριν ξημερώσει εκείνη η μέρα που θα τους «απαλλοτριώσει» η οργή του κόσμου, όταν η ανθρωπότητα ονειρευτεί και πάλι τον εαυτό της χωρίς εκμετάλλευση και εννοήσει ότι «την πραγματική προοπτική του ανθρώπινου μέλλοντος δεν τη δείχνει ο άνθρωπος που αγαπά τον εχθρό του, αλλά εκείνος που δεν έχει κανέναν εχθρό» (Άγονες Xέλερ), υπάρχει μεγαλύτερη «φιλανθρωπία» απ' την αυτοκατάργηση τους;

  6. popolaros avatar
    popolaros 06/10/2008 21:51:51

    Αμάν ρε παιδιά.
    Βουνά,θάλασσες,κάμποι..όλα κληρονομιά των μοναστηριών.

    Αυτή είναι δουλειά...μοναχός.
    Σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση.

    Δηλαδή, εκ του αποτελέσματος, η εκκλησία έχει απωλέσει δικαιώματα και προνόμια, επί Ελληνικής Δημοκρατίας.
    Καλύτερα πέρναγε με τους τουρκαλάδες.
    Ο καλύτερος 'φίλος' της υψηλής πύλης.

  7. George avatar
    George 06/10/2008 22:39:18

    ΄Σε οτι αφορά τις διεκδικήσεις της Μητρόπολης Θηβών και Λεβαδείας είναι εγκληματικό να περιφράσσεται το δάσος έξω απο το μοναστήρι στην Δαύλεια. Μάλιστα ΄στον χώρο αυτό του Παρνασσού κατασκήνωναν για τουλάχιστον 50 χρόνια πολλοί κάτοικοι της περιοχής χωρίς ποτέ να ενοχλήσουν ή να ενοχληθούν . Οι μοναχές του μοναστηριού με την ενεργό συνδρομή του τότε μητροπολίτη Θηβών και σημερινού αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου εκδίωξαν σε μια νύχτα τους κατασκηνωτές με την δικαιολογία οτι ενοχλούσαν με την παρουσία τους τις μοναχές.

  8. ανώνυμος avatar
    ανώνυμος 06/10/2008 23:39:38

    Η εκπομπή του Χατζηνικολάου τελείωσε.
    Τουτούν τσόκ κεμπάπ γιόκ...

  9. Factorx avatar
    Factorx 06/10/2008 23:41:07

    Τελικά έβγαλε τίποτα; Την είδα μέχρι την μέση

  10. Ζαγκάλο avatar
    Ζαγκάλο 07/10/2008 03:04:14

    Επαναλαμβάνω, ο καθένας λέει το κοντό του και το μακρύ του σχετικά με την εκκλησιαστική περιουσία και βγάζει προς τα έξω τις όποιες εμπάθειές του.

    Πάμπολες φορές εκκλησίες και μονές έχουν δικαιωθεί απο το μόνο αρμόδιο όργανο σχετικά με τα περιουσιακά στην Ελλάδα που είναι η δικαιοσύνη Παπάδες δε, έχουν τελικά ξυριστεί και μπει φυλακή (όπως ο Γιοσάκης ή ο Αττικής) όταν αυτοί αυθαιρέτησαν.

    Τίτλοι υπάρχουν. Και τέλος πάντων αρμόδιος για την πιστοποίηση αυτών των τίτλων είναι η δικαιοσύνη και όχι κάποιο πολιτικό κόμμα.

  11. βοιωτός σχολιαστής avatar
    βοιωτός σχολιαστής 07/10/2008 09:38:45

    φίλε ζιγκολό - μάλλον ζεις σε άλλη χώρα: τίτλοι τουλάχιστον στη Βοιωτία δεν υπάρχουν, αυθαίρετες καταπατήσεις σε δάση και παραλίες υπάρχουν. Και τέλοσσπάντων ακόμη και αν υπήρχαν τίτλοι θα μπορούσαν ποτέ να αφορούν τον μισό νομό; (77.000 στμ στον Ελικώνα, 80.000 στρ. στον Παρνασσό, 17.000 στρμ. σε Λιβαδειά-Χαιρώνεια, αδιευκρίνιστες εκτάσεις στην κοιλάδα των Μουσών, και την Ευαγγελίστρια;)
    Δηλαδή εμείς που ζούμε; μήπως όλη η Ελλάδα είναι της εκκλησίας και δεν το γνωρίζουμε;

  12. ακάκιος avatar
    ακάκιος 07/10/2008 09:45:33

    @FactorX

    Σε μια εκπομπή που θα την ζήλευε και ο Σπαθάρης, με τον Άδωνη εκ δεξιών και τον ...Κούγια εξ ευωνύμων, και με τον Άγιο Περιστερίου Αλζχάϊμερ στη μέση, νάσου και μια πονεμένη Κούρκουλα. Συγχώρεσε τον αμαρτωλό Αμβρόσιο και έπλεξε το εγκώμιο του Μακαριωτάτου. Ξαφνικά πίσω από το σεντόνι, ως απο μηχανής θεός βγήκε ο ...Πάχτας και μας γέμησε νοσταλγία για τις παληές καλές μέρες.
    Βγήκε και ο ...Καλοκαιρινός στο ρόλο του Χατζατζάρη. Ο Κουναλάκης έπαιζε τον Βεληγκέκα.
    Όσο για τα 'διακατεχόμενα'στη Βοιωτία, μούγκα στην στρούγκα! Άν έβλεπε την εκπομπή ο Σπύρος Καρατζαφέρης θα γέλαγε με τον μπεϊζεμπεντέ του ALTER. Τουτούν τσόκ κεμπάπ γιόκ…

  13. βοιωτός σχολιαστής avatar
    βοιωτός σχολιαστής 07/10/2008 10:12:22

    Δεν είναι η πρώτη φορά " που την κάνει γυριστή " ο Χατζηνικολάου . Είχε ξαναγίνει και στο παρελθόν με την ίδια ακριβώς υπόθεση. Ήταν η εποχή που ο Ιερώνυμος στήριξε τελικά τον Χριστόδουλο (στη δίνη του εκκλησιαστικού) και ο Χατζηνικολάου είχε κάτι αγωγές .....

  14. Ζαγκάλο avatar
    Ζαγκάλο 07/10/2008 10:34:20

    @ βοιωτό σύριζα

    "...φίλε ζιγκολό..."

    Το επάγγελμα του μέλλοντος, μην το γελάς καθόλου. Εκεί θα μας καταντήσετε όλα εσείς τα κομματόσκυλα που αντί να κυνηγάτε τα χιλιάδες καλοφραγμένα στρέμματα κανενός διαπλεκόμενου κυνηγάτε τα μοναστήρια. Αλλά φαίνεται ότι τα μοναστήρια δεν αγοράζουν κουπόνια του ΣΥΡΙΖΑ.

    "μήπως όλη η Ελλάδα είναι της εκκλησίας και δεν το γνωρίζουμε;"

    Αγαπητέ η εκκλησία έχει τίτλους από τον προπερασμένο αιώνα για μεγάλες εκτάσεις στην Ελλάδα, πως να το πουμε αυτό για να το χωνέψετε.

    Τίτλους νόμιμους που οπως ισχύουν για τους π.χ. κατοίκους της βορείου Ελλάδας, ισχύουν και για τις μονές και τις μητροπόλεις. Είτε το θέλετε είτε όχι υπάρχει ενιαία νομοθεσία στη χώρα.

    Εαν τώρα κάποιο πιθανώς, επαναλαμβάνω πιθανώς, λαμόγιο ηγούμενος τα έκανε πλακάκια με τίποτα δικαστές θα έρθει και αυτουνού η ώρα όπως ήρθε και για τον Γιοσάκη και τον Αττικής.

    Συμβουλή μου, ασχοληθείτε με όλα τα παραδικαστικά όχι μόνο τα παραδικαστικά που αφορούν την Εκκλησία. Και πιο πολλούς ψήφους θα τσιμπήστε (οπότε θα μεγαλώσει και η κονόμα σας) και πιο μεγάλο καλό θα κάνετε στη χώρα.

  15. βοιωτός σχολιαστής avatar
    βοιωτός σχολιαστής 07/10/2008 10:52:07

    Αγαπητέ ζογκόλο (και όχι ζιγκολό τελικά) έχεις πάρει τις αποστάσεις σου απο την ευπρέπεια
    αλλά και απο την κοινή λογική.
    Όσο για τις συμβουλές σου αυτές είναι μια χαρά για απανταχού πολιτικάντηδες που έχτισαν καριέρες με εκκλησιαστικές πλάτες και ασφαλώς εφαρμόζοντας τους "ενιαίους νόμους"- απορώ πως ομολογείς ταυτόχρονα ότι υπάρχουν και παραδικαστικα. Σου τις επιστρέφω λοιπόν όπως και τα περί ψήφων, τσιμπιμάτων και κονόμας για να τις απονείμεις εκεί που ταιριάζουν καλλίτερα.

  16. Ζαγκάλο avatar
    Ζαγκάλο 07/10/2008 11:24:24

    @ βοιωτό σχολιαστή

    Εσύ, που άρχισες, και με είπες ζιγκολό, εσύ μιλάς για ευπρέπεια και για κοινές λογικές;

    Το πως θα σου απαντήσει, αγαπητέ, ό άλλος εξαρτάται και από το πως θα αρχίσεις να του μιλάς εσύ. Στο λέω σε περίπτωση που δεν το ξέρεις.

  17. ακάκιος avatar
    ακάκιος 07/10/2008 16:41:54

    http://picasaweb.google.gr/jketseas/Blessing#5254404181762379826

  18. jk avatar
    jk 07/10/2008 17:18:27

    Ο αγιασμός της Ολομέλειας ήταν η "κάθαρση" που υποσχέθηκε ο καταλληλότερος:

    ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ 07-10-2008

    Φέτος ήταν και η πρώτη για τον νέο προκαθήμενο της ελληνικής ορθόδοξης εκκλησίας. Ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος ήταν ο επικεφαλής των μελών της διαρκούς Ιεράς Συνόδου στην τελετή του αγιασμού. Η διαφορά με τον προκάτοχό του, μακαριστό Χριστόδουλο, ήταν -όπως θα 'λεγε κι ο Κ. Καραμανλής- η σεμνότητα και η ταπεινότητα, ακόμη και στις ενδυματολογικές επιλογές.

    Ο ΣΥΡΙΖΑ απείχε από την τελετή σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το σκάνδαλο του Βατοπεδίου, όπως εξήγησε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του κόμματος Φ. Κουβέλης.

    Απούσα από την τελετή ήταν και η γραμματέας του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα, ενώ από το σύνολο των 22 της κοινοβουλευτικής ομάδας του κόμματος παρέστησαν μόνο 9 βουλευτές.

    Ο αρχιεπίσκοπος δεν ακολούθησε την πεπατημένη και δεν προσήλθε στα κοινοβουλευτικά έδρανα για να «αγιάσει» τους αρχηγούς: έρανε μόνο τον πρωθυπουργό και τον πρόεδρο της Βουλής Δ. Σιούφα, που τον πλησίασαν.

    Με τη λήξη της τελετής, ευχήθηκε «καλή χρονιά» σε όλους και στον καθένα ξεχωριστά, «με πλούσιο και δημιουργικό έργο προς ωφέλεια του λαού και της πατρίδας».

    Αξιοσημείωτη απουσία από την τελετή του αγιασμού ήταν εκείνη του βαλλόμενου υπουργού Επικρατείας Θ. Ρουσόπουλου, που πάντως είχε παραστεί νωρίτερα στη συνεδρίαση της Κ.Ο. της Ν.Δ.

    Ο αποπεμφθείς Γ. Βουλγαράκης πέρασε τον αγιασμό στο εντευκτήριο της Βουλής. Αντιθέτως, ο Στ. Δαϊλάκης παρέστη και όχι μόνο: κάθησε δίπλα στον πρώην γραμματέα της Κ.Ο. της Ν.Δ. Απ. Σταύρου και κουβέντιαζε με άλλους βουλευτές του κόμματος.

    Απόντες ήταν και ο πρώην πρωθυπουργός Κ. Σημίτης, αλλά και άλλοι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

  19. H κα Μπιρμπίλη της «Κλιματικής Αλλαγής» και ο κ. Ιερώνυμος « Ροΐδη Εμμ avatar
    H κα Μπιρμπίλη της «Κλιματικής Αλλαγής» και ο κ. Ιερώνυμος « Ροΐδη Εμμ 23/10/2009 17:59:58

    [...] Ευτυχώς υπάρχει και το Διαδίκτυο, όπου το θέμα συνεχίστηκε με νέα στοιχεία: «Για πρώτη φορά προκύπτουν στοιχεία ότι η Μητρόπολη Θηβών και Λεβαδείας πούλησε έκταση 800 στρεμμάτων σε παραθαλάσσια περιοχή, με τον ισχυρισμό ότι ήταν μέρος 77.000 στρεμμάτων (!) που «ανήκουν στην Μονή Σεραφείμ». Η Μονή Σεραφείμ απέχει 4,5 περίπου χιλιόμετρα πάνω στον ... [...]

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.