#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
30/05/2013 10:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συνέδριο ΝΔ : Προϋπόθεση επανίδρυσης ο ευνουχισμός της κομματοκρατίας


Μαθαίνουμε ότι για το επικείμενο 9ο συνέδριο της Νέας Δημοκρατίας ο πρόεδρός της και πρωθυπουργός έχει θέσει ως στόχο την «επανίδρυση του κόμματος», την δημιουργία «ενός κόμματος νέου τύπου», το να είναι η Νέα Δημοκρατία μετά το Συνέδριο «κατ’ ουσίαν ένα νέο κόμμα». Ποιό όμως είναι το στοιχείο που καθιστά την ΝΔ «παλιά», ψηφίδα του παλαιοκομματισμού της Μεταπολίτευσης, και ποιό είναι εκείνο που θα την ανεδείκνυε ως ένα πραγματικά νέο κόμμα, αν υπάρχει ειλικρινά αυτή η πρόθεση; Το μεγαλύτερό της πρόβλημα ποιό είναι, η ιδεολογία, η πολιτική, οι δομές, τα στελέχη;


Αν ψάξουμε τον πιο αδύναμο κρίκο, ή για την ακρίβεια τον πιο δυνατό, ζόρικο και απέθαντο, αυτός μάλλον είναι η λειτουργία της ΝΔ στα πλαίσια της ελλαδικής κομματοκρατίας και δη ως πυλώνας της – όχι μόνο η έλλειψη ικανότητας, αλλά και η έλλειψη διάθεσης να τα υπερβεί. «Μα κόμμα είναι, κομματοκρατικά θα δουλεύει!», θα αντιτείνει κανείς. Δεν είναι όμως έτσι τα πράγματα: μπορώ να βεβαιώσω ότι τα πολιτικά κόμματα και ιδρύματα π.χ. στην Γερμανία λειτουργούν με διαφορετικό τρόπο, τυγχάνουν εν συγκρίσει απείρως πιο «ανοικτά», φιλόξενα για τον πολιτικοποιημένο πολίτη. Το ζητούμενο είναι κάτι που ήδη συμβαίνει αλλιώς αλλού, όχι μια πολιτική/κομματική ου-τοπία. Απλά πράγματα: από-φεουδαρχικοποίηση. Όχι απλώς διαλύοντας τα φέουδα, αλλά τις δομές που τα γεννούν.


Όταν μιλάμε για «κομματοκρατία» στα πλαίσια εσωκομματικών λειτουργιών (και όχι στα πλαίσια του πολιτικού συστήματος συλλήβδην, που είναι άλλη συζήτηση), αναφερόμαστε σε ένα γεγονός και ριζικό διαζύγιο κόμματος-κοινωνίας, στην λειτουργία κομμάτων και κομματικών ιδρυμάτων ως αυτοσκοπό και κλειστό αύταρκες σύστημα, στην παραγωγή στελεχών διαχείρισης της εξουσίας ερμητικά αποκομμένων από το κοινωνικό γεγονός. Η σχέση του κόμματος με την κοινωνία στα πλαίσια της κομματοκρατίας είναι ο διαμοιρασμός των λαφύρων: επειδή τα κόμματα έχουν ουσιαστικά υφαρπάξει βασικές λειτουργίες του κράτους, ο πολίτης επιλέγει να έρθει σε επαφές με αυτά για να λάβει κάποια πελατειοκρατική υπηρεσία, η ανεξάρτητη από τα κόμματα παροχή της οποίας αποκλείεται προγραμματικά, είτε λόγω της αναποτελεσματικότητας του κράτους είτε λόγω της αναξιοκρατίας του. Το εκάστοτε κόμμα, στα πλαίσια της κομματοκρατίας, αντλεί και δημιουργεί τα στελέχη του σε έναν πολυετή κομματικό σωλήνα-φυτώριο-θερμοκήπιο, παράγοντας δήθεν «τεχνοκράτες της εξουσίας», με γνωστά και λαμπρά αποτελέσματα.


Αυτονόητα, φυσικά και αυθόρμητα, αυτό έχει συγκεκριμένα αποτελέσματα στο ενδεχόμενο να εμπλακούν οι «απλοί πολίτες» στο κόμμα: ένα κόμμα που λειτουργεί έτσι έχει κάθε συμφέρον να τους εκδιώξει, να αδιαφορήσει γι’ αυτούς, να τους εξοστρακίσει, διότι απειλούν τον αυτάρκη διαμοιρασμό εξουσίας και ατομικών μικρο-φέουδων. Οι οδοί αξιοποίησης και παραγωγής στελεχών είναι βασικά τρεις και μόνο τρεις, οι νεολαίες, ο συνδικαλισμός και τα αυστηρά κομματικά έντυπα και τηλεοπτικά ΜΜΕ, διότι μόνον αυτές συνιστούν ελεγχόμενο φυτώριο. Οι «ελευθέρας βοσκής» πολίτες φέρουν την δυναμική διάλυσης των ισορροπιών των μικρο-φέουδων, κυρίως λόγω της ανιδιοτέλειάς τους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Όσοι δε φέρουν τα απαραίτητα κομματικά ένσημα είναι χαμένοι από χέρι. Οπότε καταλήγουν να είναι άλλοι όσοι ενδιαφέρονται πραγματικά και ανιδιοτελώς για την πολιτική υπόθεση ΝΔ και άλλοι όσοι την συγκροτούν οργανωτικά διαχειριζόμενοι το κομματικό ρευστό μικρεξουσίας – τηρουμένων των αναλογιών πάντοτε, είναι προφανές ότι η οργανωτική θέση στο κόμμα δεν συνεπάγεται πάντα εσωκομματική δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία. Υπάρχουν θύλακες αντίστασης: στελέχη του κομματικού οργανογράμματος, τα οποία μάχονται ψυχή τε και σώματι ενάντια σε αυτές τις παθογένειες. Αποτελούν όμως μιαν ηττημένη μειοψηφία.


Με τη σειρά του, αυτό έχει το ακόλουθο αποτέλεσμα: σε περίοδο «αλλαγής καθεστώτος», όπως η σημερινή, όσοι μηχανισμοί έχουν δομηθεί με αυτόν τον τρόπο δεν έχουν απολύτως τίποτα να πουν. Έχουν μάθει μόνο την διαχείριση της εξουσίας και την διατήρηση των ισορροπιών μέσα στο κόμμα, ανάμεσα στα μικρο-φέουδά του, και μέσα στο κράτος όταν έρχεται η δική τους σειρά στα πράγματα. Η κρίση τους βρίσκει σε «ιστορική αμηχανία», μπορούν μόνο να αναμασήσουν συνθήματα, δεν έχουν μάθει να αντιμετωπίσουν τις νέες συνθήκες – πλην θυλάκων αντιστάσεως, οι οποίοι συνήθως διατηρούν πλήρη την επαφή με την κοινωνία και, ούτως, την πραγματικότητα.


Αυτό είναι δομικό πρόβλημα: δεν λύνεται με γραμματείες σχέσεων κόμματος-κοινωνίας ή με επιτροπές που θα το συζητήσουν, είναι Γόρδιος Δεσμός και χρειάζεται τα αντίστοιχα εργαλεία επίλυσης: σπαθί.


Τί θα έπρεπε να πράξει ο αρχηγός ενός μείζονος κόμματος της Μεταπολίτευσης, αν έχει την ειλικρινή και αδιαπραγμάτευτη πρόθεση να το μετατρέψει σε έναν Νέο πολιτικό φορέα της Νέας Μεταπολίτευσης;


Μαγικές συνταγές δεν υπάρχουν, και το ζήτημα μόνο εύκολο δεν είναι. Διαπιστώνουμε όμως κάποια βασικά προβλήματα, τα οποία υπαγορεύουν περίπου τις λύσεις τους:


(α) Αφού έχουν ως άνω τα πράγματα, είναι συχνά άλλοι οι πολίτες που ενδιαφέρονται ενεργά και ανιδιοτελώς για την τύχη της υπόθεσης ΝΔ και άλλοι όσοι συγκροτούν την «βάση» και τα «στελέχη», δηλαδή τα μέλη των τοπικών οργανώσεων, τα όργανα αυτών, τις νομαρχιακές, τους οργανωμένους νεολαίους κλπ. (πλην θυλάκων αντίστασης, ξαναλέμε: αυτοί αποτελούν διακριτή κατηγορία). Ένα πρακτικό αποτέλεσμα ως παράδειγμα: οι πρώτοι είναι αποκλεισμένοι από το εκλέγειν, το εκλέγεσθαι και το δικαίωμα λόγου στο κομματικό συνέδριο, ενώ οι δεύτεροι το κατακυριεύουν και εκλέγουν τα όργανά του, χωρίς αυτό να αντανακλά πάντοτε σε πολιτική γονιμότητα, πόσω δε μάλλον σε ιδεολογική. Ένας μετα-μεταπολιτευτικός κομματικός αναμορφωτής θα φρόντιζε να άρει αυτόν τον διαχωρισμό και αποκλεισμό. Πρώτον, καταργώντας τις τοπικές και νομαρχιακές όπως αυτές έχουν τώρα, και δημιουργώντας δομές με βάση το διαδίκτυο, οι οποίες θα επιτρέπουν εξ υπαρχής και σε κομματικό tabula rasa την εκ νέου δημιουργία πυρήνων αντιπροσώπευσης. Καθώς και την συσπείρωση των ενδιαφερομένων πολιτών γύρω από πομπούς πολιτικού λόγου, τους οποίους μπορεί να οργανώσει το οικείο ινστιτούτο (υπάρχει κι ένα ινστιτούτο, θυμάστε;).


(β) Αυτήν την στιγμή, το μόνο πολιτικό ρευστό μέσα στο κόμμα για τα μικρά και μεσαία στελέχη είναι τα κομματικά ένσημα. Αφού έχουν ούτως οι δομές, το κόμμα δίνει κίνητρα για συλλογή κομματικών ενσήμων στα μέλη του και επίδοξα στελέχη του, αλλά δεν τους δίνει κίνητρα για τίποτε άλλο. Στην Νέα Δημοκρατία δεν «μετράς» τόσο αν έχεις μια αξιοζήλευτη πολυετή πορεία στον επαγγελματικό ή τον κοινωνικό στίβο, σπουδές που τεκμαίρουν σπάνιο τάλαντο, ιδεολογικό ή πολιτικό λόγο που σπάει κόκκαλα, αν έχεις δοκιμαστεί επανειλημμένως σε καταστάσεις εντός της κοινωνίας που αποδεικνύουν ότι μπορείς να αναλάβεις δύσκολη διαχείριση  – αυτά παραμένουν αδιάφορα, μόνο τα «ένσημα» μετράνε. Βασική προϋπόθεση οποιασδήποτε σοβαρής αλλαγής λοιπόν, η ανατροπή αυτών των προτεραιοτήτων: η παροχή κινήτρων στα μέλη για διακρίσεις στην πραγματική κοινωνία, στην αρτιότητα του πολιτικού και ιδεολογικού λόγου, στο σκληρό επάγγελμα, στην ακαδημαϊκή ζωή, η διάνοιξη μιας βασιλικής λεωφόρου προς την «στελεχοποίηση» που να περνά από αυτούς τους δρυμούς. Τα κίνητρα αυτά θα φανερώνονταν από την αλλαγή προτεραιοτήτων στην ηγεσία, από την φανερή αλλαγή των κριτηρίων που θα ίσχυαν για το ποιοι αξιοποιούνται και ποιοί όχι, για το ποιοι επιλέγονται ως στελέχη και ποιοι δεν πληρούν τις προϋποθέσεις. Θέλει ο υποψήφιος κομματικός αναμορφωτής να τυγχάνει η κομματική σκάλα κυρίως επαγγελματικο-κοινωνική, κυρίως ιδεολογικο-πολιτική, ένα συγκεκριμένο μείγμα αυτών, ή αμιγώς αφισσοκολλητική; Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα φανερώνει το αν επιθυμεί ένα κόμμα «των αξίων και των αξιών».


(γ) Βασικός μοχλός και πυλώνας της λειτουργίας της Δεξιάς ως συσσωματώσεως πολλών μικρο-φέουδων είναι το αναμφισβήτητο γεγονός ότι η δόμηση/συντήρηση φεουδαρχίας δεν παρέχει απλώς εσωκομματική δύναμη και εξουσία (και συνιστά την μόνη πηγή της), αλλά τελικά αποτελεί ζωτική προϋπόθεση της επιβίωσης μέσα στο κόμμα – χωρίς να ανήκεις σε φέουδο ή να κατέχεις ένα οσοδήποτε μικρό, πεθαίνεις, αποβάλλεσαι, εξοστρακίζεσαι. Το ερώτημα είναι: πώς μπορεί να αφαιρεθεί η κατ’ εξοχήν εσωκομματική εξουσία από την λειτουργία των μικρο-φέουδων; Πως μπορεί να προκύπτει το εσωκομματικό «πολιτικό ρευστό» με τρόπο άλλον από αυτόν της φεουδαρχίας, πως θα αφαιρεθούν τα κίνητρα για την δόμηση/συντήρησή της και θα αντικατασταθούν από άλλα, γονιμώτερα και ανιδιοτελέστερα; Εδώ μπορούν να προτείνουν λύσεις μονάχα άλλοι, μόνον όσοι γνωρίζουν καλύτερα το κομματοκρατικό τοπίο – και πραγματικά μπορούν, φτάνει να το θέλουν.


Η διαπίστωση των προβλημάτων και η υπόδειξη κατευθύνσεων επίλυσης δεν τελειώνει φυσικά εδώ, η λίστα είναι απέραντη. Όμως: έστω ότι ο πρόεδρος του παλαιού μεταπολιτευτικού κόμματος εξουσίας έχει την αδιαπραγμάτευτη επιδίωξη να το μετατρέψει σε πολιτικό φορέα της νέας μεταπολίτευσης, χωρίς υποσημειώσεις και αστερίσκους, χωρίς διάθεση για μισές δουλειές ή για ενδεχόμενο αποτυχίας. Με ποιους θα το κάνει; Ποιοί θα επιβάλλουν και θα εφαρμόσουν νέα ήθη, ποιοί και πώς θα τα εμπεδώσουν; Πώς θα αποφασίσει ένα συνέδριο με κομματοκρατική σύσταση την ουσιαστική ακύρωση της ταυτότητάς του, του προαιώνιου τρόπου λειτουργίας του;


Γι’ αυτό ακριβώς λένε ότι οι Γόρδιοι Δεσμιοί χρειάζονται Σπαθιά. Τίποτα λιγώτερο δεν επαρκεί.


Σωτήρης Μητραλέξης

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Θόδωρος 17.06.2012 avatar
    Θόδωρος 17.06.2012 30/05/2013 07:59:27

    "...Πρώτον, καταργώντας τις τοπικές και νομαρχιακές όπως αυτές έχουν τώρα, και δημιουργώντας δομές με βάση το διαδίκτυο, οι οποίες θα επιτρέπουν εξ υπαρχής και σε κομματικό tabula rasa την εκ νέου δημιουργία πυρήνων αντιπροσώπευσης. Καθώς και την συσπείρωση των ενδιαφερομένων πολιτών γύρω από πομπούς πολιτικού λόγου, τους οποίους μπορεί να οργανώσει το οικείο ινστιτούτο (υπάρχει κι ένα ινστιτούτο, θυμάστε)..."

    1. Να συμπληρώσω πρόταση για απευθείας μετάδοση (internet?) του συνεδρίου για όσο διάστημα διαρκεί ώστε να μπορεί να παρακολουθήσει κάθε ενδιαφερόμενος όλους τους ομιλητές (και τι λένε..)

    2. Μπορούν σχόλια ή προτάσεις που θα κάνουμε εδώ στο antinews να ομαδοποιούνται και να ανακοινώνονται στο συνέδριο? Μέσω του Ινστιτούτου μήπως?

    • Σωτ Μητραλ avatar
      Σωτ Μητραλ @ Θόδωρος 17.06.2012 30/05/2013 16:50:54

      «Μπορούν σχόλια ή προτάσεις που θα κάνουμε εδώ στο antinews να ομαδοποιούνται και να ανακοινώνονται στο συνέδριο? Μέσω του Ινστιτούτου μήπως?»

      Τὸ κυρίως θέμα τοῦ ἄρθρου εἶναι ὅτι ἡ ΝΔ ἀμύνεται παντὶ τρόπῳ ἀπὸ τὴν εἰσχώρηση τῶν ἁπλῶν πολιτῶν στὶς διαδικασίες της, ἐσεῖς τί πιστεύετε, θὰ τὸ ἔκαναν ποτέ;

      • Θόδωρος 17.06.2012 avatar
        Θόδωρος 17.06.2012 @ Σωτ Μητραλ 30/05/2013 17:26:42

        Όπως είναι τώρα, όχι. Αφήνουν οι κομματάνθρωποι?!..

        Αν όμως ο Πρόεδρος και οι συναυτώ αποφασίσουν γι’ αυτά που προτείνω παραπάνω, θα γίνει. Θα τολμήσει να μιλήσει κανένας? Να πει τι? Ότι “εμείς οι άχρηστοι τι θα γίνουμε?” Αν διστάζεις να τα βάλεις μαζί τους, δεν θα γίνει.

        Και δεν χρειάζεται να γίνει μονομιάς και συνολικά, αν αυτό μας ανησυχεί. Πρόκειται για σταδιακή και μακροχρόνια διαδικασία, για κάθε παλιό που φεύγει ένας ικανότερος νέος. Αλλιώς πώς? Πρέπει να σπάσεις αυγά και να γίνεις κακός με το κομματικό κατεστημένο.

        Πολιτική βούληση να υπάρχει κι όλα γίνονται, τώρα είναι η ώρα για τέτοιου είδους τομές και αλλαγές..
        Επιτέλους, ΠΤΩΧΕΥΣΑΜΕ! Τι άλλο πρέπει να γίνει??

        Έχω σχολιάσει κι αλλού για το είδος ανθρώπων που χρειάζεται τώρα η ΝΔ αλλά κυρίως και σημαντικότερα ο τόπος:
        http://www.antinews.gr/2013/05/28/217139/#comments

        Υ.Γ. Αν δεν είναι κατάλληλος ο χρόνος για τα παραπάνω, δεν είμαι σε θέση να το ξέρω.. Αλλά αυτά που προτείνω είναι -πιστεύω- σωστά.

  2. Ραβινος avatar
    Ραβινος 30/05/2013 08:42:55

    Αλλη μια καιρια διαγνωση των ''ασθενειων '' της ΝΔ απο τον expert πια Σωτ .Μητραλεξη.Μεταξυ αλλων απορω ,τι στον διατανο,κανεις δεν διαβαζει ,κανεις δεν εχει το σαρακι της αναζητησης της γνωσης οπου την βρει μπας και φωτιστουν τα σκοτεινα λαγουμια της κομματοκρατειας & δουν το φως τ'αληθινο και μαζι μ'αυτο και την πορεια για μια νεα ΝΔ οπως την περιγραφει γραφικοτατα ο ΣΜ!Τι να πω .Σωστοτατη η αναφορα -συνδεση του ιδεολογικου με το think tank που θεωρειται το ΙΔΚΚ.Ειμαι μελος ομαδας εργασιας αυτου και μπορω να εχω αποψη για το τελμα στο οποιο εχει περιελθει {προ πολλου οχι τωρα } τοσο η στρατηγικη {που δεν υπαρχει} οσο και η λειτουργια {ανοργανωσια χωρις management} του ΙΔΚΚ.Σκορπιες εκδηλωσεις χωρις στοχευση για το θεαθειναι .Επανασυνεργασια με το ιδρυμα Αντεναουερ παρουσια της ελιτ του ΙΔΚΚ μπας και χαλασει η ομηγυρη απο την παρουσια ολων των μελων του ΙΔΚΚ . Ατελεις προσπαθειες καταγραφης καταστασεων& υποβολης προτασεων που εξαντλουνται κατα τις συνεδριασεις σε μονολογους του καθηγητικου κατεστημενου των ομαδων εργασιας .Πιστευα οτι η ελευση του Μιχαλακη στην θεση του Προεδρου του ΙΔΚΚ κατι θα αλλαζε φευ ομως μεχρι στιγμης εχω διαψευστει πληρως .Τι να πω κ Μητραλεξη χαρας το κουραγιο σου που επιμενεις στο δικαιο & σωστο μπας και αλλαξει κατι !Ειθε .

    • Σωτ Μητραλ avatar
      Σωτ Μητραλ @ Ραβινος 30/05/2013 16:53:22

      Κάποιος σὲ παλαιότερο σχόλιο εἶχε ἀνορθογραφήσει κατὰ λάθος τὸ ΙΔΚΚ ὡς thing tank ἀντὶ γιὰ think tank. Δὲν ὐποψιαζόταν πόσο εὔστοχος ἦταν: τὸ ΙΔΚΚ εἶναι thing tank, δεξαμενὴ ἀντικειμένων καὶ γιὰ τὴν ἀκρίβεια δεξαμενὴ «θέσεων», ἐπ' οὐδενὶ δὲν εἶναι think tank, δεξαμενὴ σκέψης.

  3. Επισκέπτης avatar
    Επισκέπτης 30/05/2013 09:48:29

    Γερμανικές αποζημιώσεις για το Ολοκαύτωμα

    Κύριε Μητραλέξη,

    Τα κομματικά με αφήνουν παγερά αδιάφορο. Βλέπετε από πάνω πώς τα καταφέρνουν οι Εβραίοι και μαδούν τους Γερμανούς, ενώ εμείς δεν έχουμε εισπράξει δεκάρα τσακιστή. Μήπως δεν συνέλεγε προ δύο μηνών το λογιστήριο του κράτους τα στοιχεία, για να ζητήσουμε επίτέλους αυτό το πολυθρύλητο κατοχικό δάνειο; Τι απέγινε με την υπόθεση αυτή; Απλώς πέρασε στις ελληνικές καλένδες, όπως και τόσα άλλα.

    Καλά συνέδρια, κατά τ' άλλα.

    • Σωτ Μητραλ avatar
      Σωτ Μητραλ @ Επισκέπτης 30/05/2013 16:55:12

      Μὲ πολιτικοὺς φορεῖς ὀργανώνονται πολιτικὰ οἱ συλλογικότητες, ὄχι μὲ ἀτομικὲς ἀνησυχίες. Ἂν θέλετε νὰ διεκδικηθεῖ κάτι, πρέπει νὰ προκύψει ὁ κομματικὸς σχηματισμὸς ποὺ καὶ νὰ θέλει καὶ νὰ μπορεῖ. Ναί, μέσῳ «συνεδρίων».

      (Δὲν μιλῶ γιὰ τὸ ἐπικείμενο, μὰ γενικά)

      • Επισκέπτης avatar
        Επισκέπτης @ Σωτ Μητραλ 30/05/2013 19:03:53

        Έχω την αίσθηση ότι αποφεύγετε να απαντήσετε. Ποιες ατομικές ανησυχίες; Η είσπραξη του κ.δ. είναι ατομική ανησυχία;

        Νομίζω ότι καλά καταλαβαίνετε τι λέω. Σαφής είμαι.

  4. αν-ιδιο-τελής avatar
    αν-ιδιο-τελής 30/05/2013 09:54:27

    Ενδιαφέρον άρθρο το οποίο αντανακλά όχι μόνο τις απόψεις του κ Μητραλέξη αλλά το άδολο και ανιδιοτελές ενδιαφέρον μιας μεγάλης μερίδας πολιτών για το μέλλον της ευρύτερης συντηρητικής παράταξης. Πολύ φοβάμε όμως πως δεν υπάρχει πιθανότητα υλοποίησης.
    Τα μεχρι τώρα δείγατα της προαναγγελθήσας “επανίδρυση του κόμματος” είναι μάλλον δυσοίωνα και η όποια ανανέωση προσώπων θα γίνει με παλαιοκομματικούς όρους. Αρκεί κανείς να παρατηρήσει της πρόσφατες εκλογές της οννεδ για την ανάδειξη του νέου προέδρου της και θα καταλάβει. Ενώ και για γραμματέας του κόμματος προωθείται ένα άτομο μικρό μεν στην ηλικία, γέννημα όμως του κομματικού σωλήνα και γνήσιο τέκνο του συστήματος. Κοινώς 'στάχτη στα μάτια' του ρομαντικού συντηρητικού ψηφοφόρου.
    Οι διάφορες εσωκομματικές ομάδες (για μια ακόμα φορά) θα συγκρουστούν στις εκλογές για την ανάδειξη των νομαρχιακών επιτροπών και των συνέδρων με μόνο στόχο να καταγράψουν τις δυνάμεις τους και να διεκδικήσουν την επόμενη μέρα περισσότερα προνόμια. Ούτε λόγος για συζήτηση ουσίας..... έστω για ιδεολογική αντιπαράθεση.

    • Αρκάς avatar
      Αρκάς @ αν-ιδιο-τελής 30/05/2013 14:55:28

      Πάντως στις περασμένες εκλογές των νομαρχιακών μόνο ανανέωση δεν θέλανε.

  5. Νικήτας avatar
    Νικήτας 30/05/2013 10:13:00

    H κομματοκρατία είναι το τέρας που τρώει την Ελλάδα γιατί στερεί την δημόσια διοίκηση απο τους ικανούς και τους προικισμένους προωθώντας κάθε κηφήνα που κομίζει κομματική σφραγίδα.
    Οι κομματάνθρωποι με την σειρά τους ξεπληρώνουν τα γραμμάτια ευγνωμοσύνης πρός τους πολιτικούς τους πατέρες που σημαίνει εξυπηρέτηση πάσης φύσεως διευκολύνσεων αδιαφορώντας πλήρως για το εθνικό συμφέρον.

    Είναι πολύ εύκολο να παταχθεί αφενός λόγω του μεγέθους της που αντίθετα απο ότι πιστεύεται είναι μικρό απλώς βρίσκεται σε καίριες θέσεις .
    Σκόνη που δεν αφήνει όμως την ορχήστρα να λειτουργήσει .

    Αφετέρου λόγω της ιδιοσυγκρασίας της που είναι κατηγορίας μισής σφαλιάρας και ενός αποφασιστικού μπού.
    Κανείς με ψυχή δεν καταδέχεται να φιλήσει κατουρημένες ποδιές για να πάει ψηλά.

    Ο πρόεδρος με την κυβέρνηση που κατάφερε να φτιάξει θα μείνει στην ιστορία σαν αυτός που έσωσε την χώρα απο το ναυάγιο.
    Αν λιώσει και την κομματοκρατία θα περάσει στο πάνθεον.

    Απο την άλλη εδώ που φτάσανε τα πράματα είναι η μοναδική του επιλογή ώστε να δημιουργηθεί μιάν άλλου τύπου δημόσια διοίκηση που είναι το εργαλείο για πραγματική ανάπτυξη.

    • Σωτ Μητραλ avatar
      Σωτ Μητραλ @ Νικήτας 30/05/2013 16:58:27

      Προσυπογράφω, κυρίως τὸ «Κανείς με ψυχή δεν καταδέχεται να φιλήσει κατουρημένες ποδιές για να πάει ψηλά». Μὲ ὅ,τι αὐτὸ συνεπάγεται γιὰ τὴν σύσταση κάθε μεγάλου μεταπολιτευτικοῦ/κομματοκρατικοῦ κόμματος. Τὴν ἔκλειψη τῆς ψυχῆς. Καὶ τῆς ἀξιοπρέπειας.

  6. αργατεία avatar
    αργατεία 30/05/2013 10:49:34

    πολύ ενδιαφέρουσες περιγραφές και επισημάνσεις κ.Μητραλέξη. Θα μπορούσατε να πειτε, εσείς ή όποιος άλλος τα ξέρει από μέσα, λίγα περισσότερα για το θέμα των εσωτερικών φέουδων, πως λειτουργούν, με πρακτικά παραδείγματα και περιγραφές της καθημερινής τους ρουτίνας, δίχως να αναφερετε ονόματα και πρόσωπα, με ενδιαφέρει ιδιαίτερα να το καταλάβω αυτό γιατί δεν γνωρίζω καθόλου τι γίνεται στο εσωτερικό της ΝΔ και πως λειτουργούν αυτοί οι μηχανισμοί. Ειδικά τα φέουδα νομίζω είναι κρίσιμης σημασίας. Ευχαριστώ

    • Σωτ Μητραλ avatar
      Σωτ Μητραλ @ αργατεία 30/05/2013 17:00:36

      Ἡ μόνη πολιτικὴ διαδικασία στὸν κορμὸ τοῦ κόμματος εἶναι ἠ δημιουργία συμμαχιῶν καὶ μηχανισμῶν, ἡ διατήρηση καὶ ἐνδυνάμωση τῶν ὁποίων ἀποτελεῖ αὐτοσκοπό. Ἄλλες διεργασίες (πολιτικὸς λόγος, ἰδεολογικὴ ζύμωση, τεκμηριωμένη ἀναζήτηση πρακτικῶν λύσεων σὲ δημόσια προβλήματα μικρὰ ἢ μεγάλα) δὲν λαμβάνουν χώρα, μόνο τὸ μικροπαραγοντιλίκι ἐνδιαφέρει. Τὸ μικροπαραγοντιλίκι διδάσκεται σὲ διδακτορικὸ ἐπίπεδο στὶς νεολαῖες καὶ στὸν συνδικαλισμό. Αὐτὰ τρέφουν τὸ κόμμα.

  7. panos avatar
    panos 30/05/2013 11:17:32

    Τα κομματοσκυλα θα ζουν και θα βολευουν και θα βολευονται εις βαρος των ΑΞΙΩΝ νεων και της αξιοκρατιας. Αυτο δεν θα αλλαξει ποτε στην Ελλαδα...............

    • αργατεία avatar
      αργατεία @ panos 30/05/2013 11:34:23

      μα για αυτό μεταναστεύσαμε αγαπητέ Πάνο, μας εξόρισαν ουσιαστικά τα κομματόσκυλα! η μαχη δεν είναι τόσο μεταξύ δεξιάς-αριστεράς αλλά μεταξύ παραγωγικής κοινωνίας και κομματόσκυλων/μηχανισμών κατασπατάλησης δημόσιου χρήματος και των παραφυάδων τους, οι παραγωγικοί εναντίον των παρασιτικών, όχι δεξιοί έναντι αριστερών,αυτά είναι σούπες, ταυτότητες κενές νοήματος, πουκάμισα αδειανά....

      • Σωτ Μητραλ avatar
        Σωτ Μητραλ @ αργατεία 30/05/2013 17:02:31

        Ἄ, κι ἐσεῖς φύγατε; Ποῦ εἶστε ἂν ἐπιτρέπεται;

    • Μεγαλες στιγμες avatar
      Μεγαλες στιγμες @ panos 30/05/2013 11:45:33

      Δεν είναι αυτό η κομματοκρατία.
      Δεν θα κάνουμε την πολιτικοποίηση αμαρτία.
      Κάποιοι πρέπει να χειροκροτούν στα συνεδρια,κάποιοι πρέπει να ψηφίζουν στην κάλπη,κάποιοι πρέπει να διορίζονται.Δεν κατάλαβα γιατί η πίστη σε ενα πολιτικό σχηματισμό είναι εξ'ορισμού αδυναμία.
      Αυτό που ενοχλεί και προκαλεί δυσλειτουργία στο κράτος είναι το γενικό και αόριστο ξήλωμα όταν αλλάζουμε κυβερνηση.
      Οι ικανοί και οι πετυχημενοι πρέπει να παραμένουν είτε είναι μπλε,πράσινοι,ροζ.Για μενα αυτό είναι η κομματοκρατία,όχι να κρατάω μια σημαία σε μια συγκέντρωση.

      • Σωτ Μητραλ avatar
        Σωτ Μητραλ @ Μεγαλες στιγμες 30/05/2013 17:03:07

        «Δεν κατάλαβα γιατί η πίστη σε ενα πολιτικό σχηματισμό είναι εξ ορισμού αδυναμία.»

        Κανεὶς δὲν εἶπε κάτι τέτοιο.

    • Σωτ Μητραλ avatar
      Σωτ Μητραλ @ panos 30/05/2013 17:01:40

      «Αυτο δεν θα αλλαξει ποτε στην Ελλαδα……………»

      Δὲν μποροῦμε νὰ ἀρχίζουμε ἔτσι, οἱ πολίτες ἔχουμε ΟΛΗΝ τὴν εὐθύνη. Δὲν εἴμαστε ἀθῶες παιδίσκες σὲ πειναλέα χέρια κομματανθρώπων οἱ πολίτες, γιὰ τ' ὄνομα τοῦ Θεοῦ.

  8. DebbyTant avatar
    DebbyTant 30/05/2013 11:52:59

    http://www.youtube.com/watch?v=J6Gx9MD3D5E&feature=youtube_gdata_player

  9. χαρης avatar
    χαρης 30/05/2013 12:05:42

    Σαμαρά κανε δικό σου κόμμα φιλτραρισε τους αξιότερους και καλύτερους από όλο το πολιτικό φάσμα κανε άνοιγμα σε νέα παιδιά επιστήμονες και ζητά στήριξη και αυτοδυναμία από τον λαό μόνο έτσι θα μπορέσεις να δημιουργήσεις ένα όραμα για μια νέα ελλάδα γιατι όπως και να το κάνουμε δεν μπορείς να εμπνεύσεις τον κόσμο με τον τραγακη,μειμαρακη και αλλά παλαιοκομματικά στελέχη που έχουν μεγάλη ευθύνη για την κατάσταση που ζούμε σήμερα

  10. Lichnee avatar
    Lichnee 30/05/2013 13:35:14

    Άντε να δούμε πότε γίνει αυτό αγαπητέ κ.Μητραλέξη.
    Χρόνια το ακούμε,ποτέ δεν γίνεται.Έχει περάσει στο βασίλειο του θρύλου!

    • Σωτ Μητραλ avatar
      Σωτ Μητραλ @ Lichnee 30/05/2013 17:05:36

      Γιὰ νὰ εἴμαστε ἐντάξει, ἐγὼ δὲν ἐξέφρασα καμμία βεβαιότητα ὅτι θὰ γίνει. Ἐξέφρασα ἀφ' ἑνὸς τὴν ἐλπίδα, καὶ ἀφ' ἑτέρου ἕνα μέτρο σύγκρισης, ὥστε ἂν παρουσιαστοῦν στοὺς πολίτες ἐπουσιώδεις μικρο-ἀλλαγὲς ὡς «ἐπανίδρυση», νὰ ξέρουμε τοὐλάχιστον τί θὰ συνιστοῦσε ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ἐπανίδρυση.

      Μέτρα, κριτήρια, αὐτὸ ψάχνουμε.

  11. Νίκος Καπλάνης avatar
    Νίκος Καπλάνης 30/05/2013 16:02:32

    Ίχνη προτάσεων εδώ:http://argolidapost.blogspot.gr/2011/03/blog-post.html?m=1

  12. roadrunner avatar
    roadrunner 30/05/2013 17:00:56

    Σωστή η περιγραφή του προβλήματος, κ. Μητραλέξη. Λύση δεν διαφαίνεται, μια και οι "φεουδάρχες" που κατονομάσατε στο άρθρο σας (συνεπικουρούμενοι από εκλεγμένους ή φιλόδοξους πολιτευτές) , καμία πρόθεση δεν έχουν να στερηθούν των όποιων προνομίων τους ή να βρεθούν μπροστά σε εμπόδια, μιας πολιτικής καριέρας, που χρόνια προετοιμάζουν (ή έχουν ήδη κτίσει).

  13. roadrunner avatar
    roadrunner 30/05/2013 17:49:53

    "....και δημιουργώντας δομές με βάση το διαδίκτυο, οι οποίες θα επιτρέπουν εξ υπαρχής και σε κομματικό tabula rasa την εκ νέου δημιουργία πυρήνων αντιπροσώπευσης."
    Ένας πιθανός κίνδυνος εδώ, θα ήταν η εντατικοποίηση της "λογοκλοπής". Που ούτως ή άλλως, από ότι ξέρω υπάρχει και υπήρχε.
    Ο επίδοξος πολιτευτής ή κομματικό στέλεχος/αντιπρόσωπος, πληρώνει (μαύρα πάντα),
    έναν ή περισσότερους λογογράφους, προκειμένου να εμπλουτίζει συστηματικά το προφίλ του, με δημιουργικές ικανότητες κατάρτιτης προτάσεων, συγγραφής κειμένων κτλ.

    • Σωτ Μητραλ avatar
      Σωτ Μητραλ @ roadrunner 31/05/2013 02:35:27

      Κοιτᾶξτε, ἀπὸ τὰ ἀρχαῖα χρόνια θεωρεῖται ἀπολύτως θεμιτὸ καὶ οὐδόλως ἀνήθικο νὰ ὑφίστανται λογογράφοι εἴτε στὴν πολιτικὴ εἴτε στὶς δικαστικὲς αἴθουσες - ἐνῷ παράλληλα θεωρεῖται, καὶ ἀπολύτως σωστά, τὸ ἅπαν τῆς παλιανθρωπιᾶς νὰ κάνεις τὸ ἴδιο πράγμα στὸ πανεπιστήμιο ἢ στὴν ἔρευνα.

      Πάντοτε ἀποροῦσα γιατί ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΡΑΓΜΑ, ἡ ἀπόδοση ἑνὸς κειμένου σὲ ἄλλο πρόσωπο ἀπὸ αὐτὸ ποὺ τὸ ἔγραψε, θεωρεῖτο ἀνέκαθεν φυσιολογικὸ γιὰ τοὺς πρώτους, ἀλλὰ ἀπαράδεκτο γιὰ τοὺς δεύτερους. Συνεχίζει νὰ μοῦ κάνει ἐντύπωση, καίτοι ἀποδέχομαι πλήρως τὸν διαχωρισμό - σὲ ἀντίθεση μὲ πολλὰ κομματοκυνάρια ποὺ... παρασύρονται ἀπὸ τὴν πρακτικὴ τῆς πολιτικῆς λογογραφίας καὶ τὴν μεταφέρουν αὐτούσια στὸ πανεπιστήμιο καὶ στὰ μεταπτυχιακά τους...

      • roadrunner avatar
        roadrunner @ Σωτ Μητραλ 31/05/2013 14:27:30

        Άλλο πράγμα είναι ο λογογράφος, μιας συγκροτημένης-αξιολογημένης-δοκιμασμένης πολιτικής οντότητας, η οποία οντότητα, ίσως στερείται χρόνου, για να συγγράψει μερικές ομιλίες.
        Και άλλο πράγμα, η εισαγωγή μέσω Διαδικτύου, ως νέων στελεχών, ατόμων με πιθανόν, ανύπαρκτη συγκρότηση, με πιθανή τη χρήση στο παρασκήνιο, ολόκληρων συνεργείων, με σκοπό να κτίσουν εκ του μηδενός ένα διαδικτυακό προφίλ ( στυλίστες, σύμβουλοι επικοινωνίας, λογογράφοι, κτλ.). Όλα αυτά δεν συνάδουν με την ανιδιοτέλεια των νέων ανθρώπων με διάθεση προσφοράς, που αναζητούνται, όπως προτείνατε στο άρθρο σας κ. Μητραλέξη.
        Βρίσκω σωστή τη γενική τοποθέτηση και τις προτάσεις σας, αλλά και κάποιες επιπλέον δικλείδες ασφαλείας, ως προς την αυθεντικότητα των προσώπων και των θέσεών τους, νομίζω θα ήταν απαραίτητες.

        • Σωτ Μητραλ avatar
          Σωτ Μητραλ @ roadrunner 31/05/2013 15:14:00

          Α ναι, συμφωνω μαζι σας. Οταν ομως αυτοι οι ανθρωποι εμφανιζονται δημοσια σε καποια συζητηση ξεγυμνωνονται - ή γελοιοποιειται και παλι το κομμα τους, το συνηθεστερον.

  14. αργατεία avatar
    αργατεία 30/05/2013 19:35:44

    ΗΠΑ, έχω φύγει πριν το ξέσπασμα της κρίσης λόγω διδακτορικών σπουδών και παραμένω έξω ακόμα αν και όνειρο μου είναι να γυρίσω...

  15. Σωτ Μητραλ avatar
    Σωτ Μητραλ 30/05/2013 20:25:57

    Κι εγώ ειμαι σαφής. Όσο τα εκάστοτε κ.δ. δεν αφορούν κόμματα και συνέδρια, είναι "προσωπικές υποθέσεις". Όταν τα διεκδικούν συλλογικοί φορείς διεκδίκησης πολιτικής, τοτε υπάρχει πραγματική διεκδίκηση. Αλλά εσείς αντιδιαστελλετε τα εκάστοτε "συνέδρια" απο το εκάστοτε κ.δ., με τα πρωτα ωε επουσιώδη και τα δεύτερα ως τα μόνα ουσιωδη - δηλαδή υπονομευετε τα δικά σας αιτουμενα.

    • Επισκέπτης avatar
      Επισκέπτης @ Σωτ Μητραλ 31/05/2013 11:06:15

      Το κατοχικό δάνειο δεν είναι προσωπική υπόθεση, αλλά ΕΘΝΙΚΗ.

      Αντί να ασχολούνται με κομματικά συνέδρια, καλό θα ήταν να ασχοληθούν με το εθνικό αυτό θέμα, που μένει επί 60 χρόνια στο χρονοντούλαπο. Το ζήτημα είναι τι προτεραιότητες έχουν οι πολιτικοί (ο Θεός να τους κάνει!) και μάλλον αυτό που τους απασχολεί πρωτίστως είναι το κόμμα τους και όχι τα εθνικά θέματα. Γι αυτό πήγαμε έτσι που πήγαμε.

      • Σωτ Μητραλ avatar
        Σωτ Μητραλ @ Επισκέπτης 31/05/2013 15:11:22

        Δεν επιθυμειτε να καταλαβετε τι σας λεω, εστω ουτως ωστε να διαφωνησετε με αυτο...

        • Επισκέπτης avatar
          Επισκέπτης @ Σωτ Μητραλ 31/05/2013 18:00:17

          Μπορεί να συμβαίνει και το αντίθετο.

  16. Σωτ Μητραλ avatar
    Σωτ Μητραλ 30/05/2013 20:27:19

    Κι εγώ είμαι σαφής, παρακαλω ξανάδιαβάστε το μήνυμα.

  17. mara M. avatar
    mara M. 30/05/2013 22:41:14

    Ελεος πια με τις επανιδρύσεις. Εχουν επανιδρυθεί τόσες πολλές φορές που δεν τις θυμούνται πιά.

    • Σωτ Μητραλ avatar
      Σωτ Μητραλ @ mara M. 31/05/2013 02:36:13

      Τὸ πρόβλημα εἶναι ἀκριβῶς τὸ ἀντίθετο, δὲν ἔχουν ἐπανιδρυθεῖ ποτέ...

      • mara M. avatar
        mara M. @ Σωτ Μητραλ 31/05/2013 17:16:50

        Εχετε απόλυτο δίκιο. Στα λόγια εννοώ.

  18. Σωτ Μητραλ avatar
    Σωτ Μητραλ 31/05/2013 18:23:43

    Συμφωνοῦμε

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.