Συνάντηση Σαμαρά – Νταβούτογλου
10/11/2014 17:50
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συνάντηση Σαμαρά – Νταβούτογλου

Στόχος η αποκλιμάκωση της έντασης...

(Ανανεωμένο) Γράφαμε σε προηγούμενο άρθρο ότι η συμφωνία του Καΐρου είναι για την κυβέρνηση αλλά και για ολόκληρη την Ελλάδα δρόμος χωρίς γυρισμό. Και η συνέχεια, με την ΑΟΖ στο Αιγαίο ίσως είναι κι αυτή μονόδρομος. Η χώρα δεν κάνει κάτι παράνομο, δεν παραβιάζει το διεθνές δίκαιο, δεν καταπατά τα κυριαρχικά δικαιώματα της Τουρκίας και δεν έχει επεκτατικές βλέψεις για κανέναν.

Κι επίσης, αυτό που θέλει ο ελληνικός λαός είναι αφενός η ειρήνη στην περιοχή και αφετέρου η εκμετάλλευση του πλούτου της προκειμένου να βγει από τα οικονομικά αδιέξοδα και για να φτιάξει το μέλλον των Ελληνόπουλων.

Ποτέ δεν προκάλεσε την Τουρκία και ποτέ δεν πήγε γυρεύοντας για θερμά επεισόδια. Αντιθέτως, νεκροί –ακούσια ή εκούσια- υπήρξαν μόνον από την ελληνική πλευρά.

Όμως , η προκλητικότητα του Σουλτάνου Ερντογάν έχει πλέον χτυπήσει κόκκινο. Η αποκάλυψη του αρχηγού του τουρκικού ΓΕΝ, ναυάρχου Μπουλέντ Μποστάνογλου, ότι «οι κανόνες εμπλοκής έχουν παραδοθεί στο τουρκικό πολεμικό ναυτικό» και ότι το τελευταίο θα κινηθεί με βάση αυτούς, είναι η σπίθα που μπορεί να ανάψει μεγάλη φωτιά στο Αιγαίο. Δηλαδή, αν πριν μερικές ημέρες το ελληνικό πολεμικό ναυτικό μπλόκαρε την κορβέτα που έκανε βόλτα στην Σαντορίνη, τότε οι Τούρκοι θα μπορούσαν να ρίξουν γιατί είχαν εντολή για εμπλοκή.

Στο μεταξύ σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το «Βήμα»: «Έχουμε και εμείς κανόνες εμπλοκής εγκεκριμένες από τον πρωθυπουργό και από το Υπουργικό Συμβούλιο όχι μόνον στο Αιγαίο, αλλά και στην Νοτιοανατολική Μεσόγειο, για την προάσπιση των εθνικών μας συμφερόντων. Θα ήταν έκπληξη για μας εάν οι Τούρκοι δεν είχαν έως τώρα και αυτοί τέτοιους κανόνες».

Ωστόσο, σε μια προσπάθεια για αποκλιμάκωση της έντασης αποφασίστηκε συνάντηση του Αντώνη Σαμαρά με τον Τούρκο πρωθυπουργό, Αχμέτ Νταβούτογλου στις 5 Δεκεκμβρίου.

Η συνάντηση των δύο πολιτικών ανδρών θα γίνει στο πλαίσιο του 3ου τακτικού ετήσιου Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας μεταξύ των Κυβερνήσεων της Ελλάδας και της Τουρκίας, υπό την προεδρία των δύο πρωθυπουργών, στις 5-6 Δεκεμβρίου στην Αθήνα.

Ουσιαστικά η Τουρκιά στήνει σκηνικό Ιμίων, όπως είχαμε ενημερώσει από το antinews πριν μερικές εβδομάδες. Οι Τούρκοι, απομονωμένοι από γείτονες και πρώην συμμάχους, με τον Ομπάμα να έχει «παγώσει» από την προκλητική στάση του Ερντογάν και τους Ρώσους να θέλουν να περιορίσουν τις τουρκικές βλέψεις, κάνουν εξαγωγή των προβλημάτων τους στο Αιγαίο. Το έχουν ξανακάνει, με επιτυχία στο παρελθόν, πάνε να το κάνουν πλέον σ’ αυτή την κρίσιμη φάση. Το ερώτημα είναι γιατί αισθάνονται τώρα απειλή και επισείουν μια πολεμική σύγκρουση. Ποιοι τους απειλούν; Οι Έλληνες ή οι Κύπριοι; Ασφαλώς κανείς, καίγονται απλά για να δηλώσουν την ισχυρή παρουσία τους στη Μεσόγειο. Μοιάζουν με τους μάγκες που υπήρχαν και υπάρχουν σε κάθε σχολείο και οι οποίοι είναι έτοιμοι για τσαμπουκά μόνιμα. Μοιάζουν με τους «νταβατζήδες» που θέλουν να ελέγχουν τα πάντα.

Μην ξεχνάμε ότι στις 26 Ιουνίου 2012 ο τότε πρωθυπουργός και νυν πρόεδρος της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε ανακοινώσει ότι «έχουν αλλάξει οι κανόνες εμπλοκής των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων». Κι αυτό με αφορμή της ένταση με τη Συρία. Ο Ερντογάν είχε πει ότι «κάθε στρατιωτικό στοιχείο που θα προσεγγίζει τα σύνορα της Τουρκίας με τρόπο που θα συνιστά κίνδυνο ασφάλειας, θα αξιολογείται ως απειλή και θα αντιμετωπίζεται ως στρατιωτικός στόχος». Οι λεγόμενοι «κανόνες εμπλοκής» είναι κανόνες σχετικά με την έκταση των στρατιωτικών μέτρων που λαμβάνει ένα κράτος απέναντι σε εξωτερικές απειλές», είχε πει.

Επομένως ο Ερντογάν επικαλείται αόρατους εχθρούς για να κάνει τον τσαμπουκά του. Αλλά το μείζον ερώτημα είναι ποια είναι η θέση της Ελλάδας στο πολεμικό σκηνικό που στήνεται. Πώς δηλαδή μπορεί να αποκρουστεί η τουρκική προκλητικότητα. Κανείς βεβαίως δεν θέλει εμπλοκή με κανέναν. Πόσο μάλλον με έναν γείτονα που μοιάζει με «γίγαντα» ο οποίος έχει μικρό μυαλό και είναι επομένως επικίνδυνος. Όχι, κανείς στην Ελλάδα δεν θέλει πολεμική σύγκρουση, όμως πρέπει να είναι έτοιμοι όλοι για κάθε ενδεχόμενο. Όταν κινδυνεύει η εδαφική ακεραιότητα της χώρας δεν υπάρχουν περιθώρια για δεύτερες σκέψεις. Πρέπει να επιδιώκουμε την ειρήνη αλλά να είμαστε έτοιμοι για πόλεμο. Κι όχι μόνο οι Ένοπλες Δυνάμεις, αλλά και όλοι οι πολίτες, τα κόμματα και όποιος άλλος εμπλέκεται στην άμυνα της χώρας.

Ίσως υπάρχουν περιθώρια και για μια εθνική συνεννόηση ακόμη και με τον ΣΥΡΙΖΑ που νομίζει ακόμη ότι ο Ερντογάν είναι «βαλτός» από τον Σαμαρά για να μη γίνουν εκλογές. Ακόμη και συμβούλιο πολιτικών αρχηγών θα μπορούσε να γίνει, για να ακούσουν πέντε πράγματα αυτοί οι ασόβαροι ηγέτες κομμάτων που δεν έχουν ιδέα περί της εξωτερικής πολιτικής.

Όπως και να έχει οι καιροί είναι επικίνδυνοι και όλοι πρέπει να έχουμε το νου μας.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Διογένης avatar
    Διογένης 10/11/2014 07:17:01

    Καλά κάνει η Ελλάδα και προς το παρόν υποβαθμίζει τις απειλές. Δεν είναι προς το συμφέρον μας να παίξουμε το παιχνίδι προκλήσεων της Τουρκίας. Από την άλλη, σαφώς και πρέπει να προετοιμαζόμαστε για την απόκρουση οποιουδήποτε τουρκικού χτυπήματος.

  2. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 10/11/2014 07:19:10

    To δημοσίευμα της Χουριέτ δεν γράφει για Αιγαίο αλλά για ανατολική Μεσόγειο και γύρω από την Κύπρο. Αν και δεν αναφέρει ποιοί είναι οι κανόνες εμπλοκής λέει ότι έχουν διαταγή να μη πλησιάζουν την κυπριακή εξέδρα πιο κοντά από 9 μίλια και έτσι έχουν αποφευχθεί τυχόν επεισόδια.Λέει επίσης ότι έχουν εντολή να προστατεύσουν το "Μπαρμπαρός". Επομένως οι κανόνες εμπλοκής προκύπτουν συμπερασματικά ποιοί είναι : Παρακολούθηση των κυπριακών εγκαταστάσεων χωρίς παρενόχληση και πυρ εναντίον οποιουδήποτε χτυπήσει το "Μπαρμπαρός". Υπάρχει κανείς;

  3. Τί να λέμε avatar
    Τί να λέμε 10/11/2014 07:25:04

    1. Ο ΣΥΡΙΖΑ (και τα πληρωμένα τρολλάκια του εδώ μέσα τύπου "Ποταμίσιος Χάνος": δεν τον ξέχασα αυτόν...απλά τσατίζομαι που τον πληρώνω με το φόρο μου. Αποσπασμένος από υπηρεσία honey????) τρόμαξε καθώς έχει καταλάβει πως μια χαρά το έπαιζε τζάμπα-μάγκας, αλλά η σύγκρουση έρχεται με κλοποτικλοπό...όπως έχω ξαναπεί: μικρής σε διάρκεια και σε γεωγραφική έκταση, αλλά σκληρότατη: τύπου Αργεντινής-Ηνωμένου Βασιλείου). Ο Τσίπρας φοβήθηκε. Κατάλαβε τί εστί εξουσία...αυτό πρέπει να μας τρομάζει. Καθώς το "παιντί" ντεν το έχει... 2. Η Τουρκία ΔΕΝ θα κάνει πίσω. Δεν είναι θέμα Ερτογάν. Είναι θέμα επιβίωσης της χώρας τους. Για ένα και μοναδικό λόγο... 3. Δεν πρέπει να φοβόμαστε. Η Ελλάδα το 1912 ήταν σχεδόν μία διαλυμένη χώρα. Κι όμως! Κερδίσαμε τη Μακεδονία και την Ήπειρο! Με ποιό τρόπο; Με δημιουργία συμμαχιών...όποιος κατάλαβε...

    • Ποταμίσιος Χάνος avatar
      Ποταμίσιος Χάνος @ Τί να λέμε 10/11/2014 08:42:27

      Βρε ....πολεμόχαρο απ΄τη ζεστασιά της κουζινούλας σου με το αχνιστό χαμόμηλο σαλεμένο παππούδι ''Τι να (σου) λέμε'', που για να τσιμπάς εσύ τη συνταξούλα κάθε μήνα και να ψέλνεις τους...αγωνιστικούς παιάνες δουλεύουνε άλλοι, όλοι εμείς, άσε τις κουταμάρες και τις τζάμπα ψευτομαγκιές και σοβαρέψου. Παλιά ήτανε οι ...συμμορίτες, μετά οι κομμουνιστές, ύστερα οι τροφαντοί Πασόκοι(που σήμερα έχετε σφιχτή αγκαλίτσα). Tώρα όλα στα φταίνε οι άπειροι και μη γνώστες των συνθηκών κακοί Συριζαίοι, που ....πληρώνουνε και τρολλ για να ασχολούνται ...μαζί σου! Χαχαχαχα. Πολύ sic καραβλαχιά το τελευταίο. Για να αισθάνεσαι εσύ ''κάποιος'', χρειάζεσαι και οχτρούς. Διαφορετικά δεν υπάρχεις. Λούφαξε τώρα στην πολυθρονίτσα με το ...έξυπνο μπαστούνι αγκαλιά, κι άσε τις ...λεβεντιές που θα τις χρεωθούΜε άλλοι. Λιγότερες σαχλίτσες και άναθρες κραυγές, περισσότερη σκέψη λοιπόν. Σοβαρότητα, αυτοσυγκράτηση και ψύχραιμες κινήσεις χρειάζονται. Οι Οθωμανοί μας προκαλούν για να εμπλακούμε και να υφαρπάξουν όσα δεν τους ανήκουν μέσω....διαπραγματεύσεων για την επίτευξη της ειρήνης. Δεν έχουμε κανέναν λόγο να τους ακολουθήσουμε στο δρόμο που τους συμφέρει.

      • Τί να λέμε avatar
        Τί να λέμε @ Ποταμίσιος Χάνος 10/11/2014 11:44:24

        Εγώ τσιμπώ τη συνταξούλα μου χράτσα-χρούτσα με τη μασελίτσα μου και γι' αυτό έχω και ελεύθερο χρόνο για να γράφω εδώ μέσα. Εσύ όμως γράφεις εδώ μέσα σχόλια εν ώρα εργασίας;;; Και τί είδους εργασία είναι αυτή που σου δίνει τόσο ελεύθερο χρόνο;;;;; Χμμμμμ.....

        • Ποταμίσιος Χάνος avatar
          Ποταμίσιος Χάνος @ Τί να λέμε 10/11/2014 14:15:49

          Ας πούμε Διορθωτής Κειμένων χαζούλη. Μπορεί και Δημοσιογράφος. Ίσως και συγγραφέας....Σκέψου οτιδήποτε έχει σχέση με πολύωρο χειρισμό PC. Κανένας δεν εργάζεται ολόκληρο το 8ωρό του άνευ κενών. Που να θυμάσαι όμως εσύ, πως είναι η εργασία, συνταξιούχος Δ.Υ από τα 52;;;;;; Xμμμμμμ......

          • Τί να λέμε avatar
            Τί να λέμε @ Ποταμίσιος Χάνος 10/11/2014 14:22:27

            Επειδή τυχαίνει η δουλειά μου να ΗΤΑΝ πολύ κοντά στα αντικείμενα που διακυβεύονται εκεί κάτω, κάνε μου τη χάρη και πάψε να πληκτρολογείς επικίνδυνα πράγματα.

          • Τρελό νερό avatar
            Τρελό νερό @ Τί να λέμε 10/11/2014 21:19:05

            Είναι επικίνδυνο να σε λένε συνταξιούχο από τα 52; Μάλλον επιζήμιο λέγεται το οτι είσαι και σε πληρώνουμε....

          • Eva avatar
            Eva @ Ποταμίσιος Χάνος 10/11/2014 14:29:37

            Συγχαρητηρια. Βρήκατε το σωστο άρθρο να τσακωθείτε.

      • Άγγελος avatar
        Άγγελος @ Ποταμίσιος Χάνος 10/11/2014 11:51:56

        Γεια σου Απλυτη Εξίσωση, Νικόλα κλπ κλπ. Βρίσε τους όλους.

        • Κυθήριος avatar
          Κυθήριος @ Άγγελος 10/11/2014 12:45:09

          Και Αντιγόνη,Αναμπουμπούλα,Βασίλισσα, BlackQueen,Μαύρος Πήτ και ων ουκ έστιν αριθμός...

          • Τί να λέμε avatar
            Τί να λέμε @ Κυθήριος 10/11/2014 13:13:23

            Όλα τα προαναφερόμενα είναι ο Ποταμίσιος Χάνος;;;;; ΧΑ!ΧΑ!ΧΑ! Πού πάνε οι φόροι μου;;;;;;; Γιάυτό πρέπει να σταματήσει η χρηματοδότηση των κομμάτων από τους φορολογούμενους: για ναμη σιτίζονται τέοτιοι αποσπασμένοι δημόσιοι υπάλληλοι... Βρε Χάνε στο ξαναείπα: πες τους να στείλουν άλλον...πιο υψηλόβαθμο από εσένα... φεύγω πάω για ουζάκι...συνταξιούχος γαρ... :-)

          • Τρελό νερό avatar
            Τρελό νερό @ Τί να λέμε 10/11/2014 21:18:11

            Έλα. Mη μεγαλοπιάνεσαι. Για σένα και ο Χάνος, υπέρ αρκετός είναι. Τους χαζολογούντες πότες, μια χαρά τους αντιμετωπίζουνε ακόμα και τα τσικό.

          • Τρελό νερό avatar
            Τρελό νερό @ Κυθήριος 10/11/2014 21:20:47

            Η υπερβολή σας, κτίζει μύθους! Να το προσέξετε....

          • Κυθήριος avatar
            Κυθήριος @ Τρελό νερό 10/11/2014 22:07:11

            Δυστυχώς,δε μπορώ να δεχθώ από εσάς τέτοια συμβουλή. Η αξιοπιστία σας έχει μοιραστεί σε πολλά κομμάτια...

          • Τρελό νερό avatar
            Τρελό νερό @ Κυθήριος 10/11/2014 23:21:18

            Δεν είναι συμβουλή. Είναι διαπίστωση το οτι ανήκετε στο mythology club των ανασφαλών που όταν τα βρίσκουν σκούρα πετάνε τη μπάλα στην εξέδρα.... Δεν πειράζει. Ό,τι μπορεί κανείς. :)

          • Κυθήριος avatar
            Κυθήριος @ Τρελό νερό 10/11/2014 23:37:05

            Πιό ανασφαλής από σάς δεν υπάρχει,που ανήκετε στο LerneanHydra Club,και πετάτε τη μπάλα από το ένα όνομα στο άλλο...Δεν πειράζει,εσείς μπορείτε. :-)

          • Τρελό νερό avatar
            Τρελό νερό @ Κυθήριος 10/11/2014 23:50:43

            Το παραμυθάκι αυτό είναι αστείο. Βρείτε ένα άλλο που να έχει και δράκο.Σημασία έχει τι λέγεται.Όχι ποιός είναι εφικτό εκ των πραγμάτων να το πεί. Όταν όμως υπάρχει έλλειψη επιχειρημάτων και αδυναμία απαντήσεων, τότε εκτοξεύονται ανόητες ''κατηγορίες'' και πλάθονται μυθεύματα. Κατανοητό. Κι εδώ το κλείνουμε.

          • Κυθήριος avatar
            Κυθήριος @ Τρελό νερό 11/11/2014 00:06:35

            Σας θυμίζω οτι εσείς το ανοίξατε,αλλά εγώ θα το κλείσω,διότι δεν έχετε το θάρρος της γνώμης σας να υποστηρίξετε τα επιχειρήματά σας με ένα όνομα,παρά νιώθετε την ανάγκη να κρύβεστε συνεχώς πίσω από διάφορα και να εκτοξεύετε αναλόγως το nick που σας βολεύει,ειρωνείες,εξυπνακισμούς και βιτριολικό,εκδοροσφαγικό χιούμορ. Σας το λένε όλοι,αλλά δεν το παίρνετε χαμπάρι,ε,ακούστε το κι από μένα και ΕΔΩ το κλείνουμε..

          • Τρελό νερό avatar
            Τρελό νερό @ Κυθήριος 11/11/2014 00:18:14

            Αυτά που λέτε είναι φαντασιοπληξίες και βολικές δικαιολογίες-''κατηγορίες'' όχι ...όλων όπως σας βολεύει να λέτε, αλλά των 4-5 συγκεκριμένων φανατικών που στερούνται επιχειρημάτων και καταφεύγουν σε ανυπόστατες κατηγορίες για να ...επιτεθούν στους αλλοπίστους. Τη... λένε σε όποιον τολμά να διαφωνεί μαζί τους. Και ΕΔΩ το κλείσαμε. Εσείς το ...ανοίγετε όποτε ζορίζεστε, εγώ το κλείνω :). Αν έχετε ποτέ κάτι σοβαρό ή και κάτι λιγάκι αστείο που να μην είναι καοήθεια, μας το λέτε. Διαφορετικά, αν επιμένετε να φλυαρείτε παράφωνα, τότε ανήκετε στη μειοψηφία των γραφικών. Δικαίωμά σας, δε λέω....Χαριτωμένοι είσαστε.

        • Ποταμίσιος Χάνος avatar
          Ποταμίσιος Χάνος @ Άγγελος 10/11/2014 14:33:50

          Γερο Άγγελος σε παράκρουση καλύτερα γράφε, για να σε νιώθουμε με την πίκρα πόχεις.... Χοχοχο!

  4. Καλημέρα . avatar
    Καλημέρα . 10/11/2014 09:25:39

    Και το παραμικρό "θερμό επεισόδιο" να συμβεί ,είναι ικανό να στείλει την οικονομία μας πολύ πίσω. Αναρωτιέμαι αυτό συμφέρει τους δανειστές-εταίρους στο να πάρουν τα χρήματα τους πίσω ; Όπως με τόσα μέτρα που μας έχουν επιβάλει και θέλουν να επιβάλουν ακόμη ,μας λένε πως φροντίζουν να φτιάξουν την οικονομία μας και να πάρουν τα χρήματα τους πίσω,γιατί άραγε δεν κάνουν κάτι δραστικό ώστε να αποτρέψουν τέτοιο τραγικό και για εμάς και για αυτούς ενδεχόμενο ; Τελικά τα Ελληνικά -Κυπριακά σύνορα-συμφέροντα είναι και Ευρωπαϊκά ; Που είναι λοιπόν η έμπρακτη συμπαράσταση των εταίρων -δανειστών έναντι μιας κοινής απειλής ; Μπορεί κάποιος να μου απαντήσει ;

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ Καλημέρα . 10/11/2014 11:14:21

      Ποιά είναι η απειλή;Xτύπησε μήπως ο Ερντογάν την κυπριακή εξέδρα;Όχι.Αντίθετα όπως γράφει το τουρκικό δημοσίευμα για τους κανόνες εμπλοκής έχουν εντολή να την παρακολουθούν από απόσταση 9 μιλίων και να μη κάνουν τίποτα. Οι Τούρκοι είναι εκεί για να φυλάξουν το δικό τους σκάφος.Σε ποιά απειλή λοιπόν ζητάς να αντιδράσουν οι Ευρωπαίοι - άλλωστε ευρωπαικός στόλος δεν υπάρχει ούτε στρατός και η ΕΕ δεν έχει στρατιωτική δύναμη.

      • Καλημέρα . avatar
        Καλημέρα . @ ψυχραιμια 10/11/2014 12:20:48

        Η παραβίαση της ΑΟΖ ενός κράτους μέλους της Ε.Ε και η απειλή του προέδρου μιας χώρας έξω από Ευρώπη και Ε.Ε πως θα κάνει ότι γουστάρει εκεί κατ εσένα δεν συνιστά απειλή ; Δηλαδή μπορεί η Τουρκία η άλλη χώρα ,αν θέλει να κάνει έρευνες στις ΑΟΖ των Σουηδία ,Φινλανδία ,Ιρλανδία κ.λ.π και αυτές οι χώρες να πουν πως δεν απειλούνται ; Η Ε.Ε σε τέτοια περίπτωση θα κάνει την πάπια όπως με εμάς ;

        • ψυχραιμια avatar
          ψυχραιμια @ Καλημέρα . 10/11/2014 13:20:13

          Oι άλλες χώρες δεν είναι διχοτομημένες.Η Τουρκία δεν ενεργεί ως Τουρκία αλλά ως εγγυήτρια δύναμη και μετά από συμφωνία με τους Τουρκοκυπρίους. Το επιχείρημα που προβάλλει είναι ότι το πετρέλαιο πρέπει να μοιρασθεί ανάμεσα σε Ελληνοκυπρίους και Τουρκοκυπρίους και εφ όσον δεν έχουν διάθεση να το δώσουν οι Ελληνοκύπριοι θα κάνει δικές της έρευνες για λογαριασμό των Τουρκοκυπρίων. Η ΕΕ εκφράζεται με το Ευρωπαικό Συμβούλιο.Στο τελευταίο βγήκε μια ανακοίνωση υπέρ της Κύπρου,όχι όμως εύκολα διότι ο Κάμερον υποστήριξε ότι μέχρι να λυθεί το κυπριακό δεν μπορούν να καθορισθούν τα ποσοστά των δύο κοινοτήτων.Τελικά υποχώρησε και σε επόμενο συμβούλιο θα δούμε εάν θα μπλοκαρισθούν κεφάλαια από τις συζητήσεις ΕΕ - Τουρκίας. Πάντως σε κάθε περίπτωση στρατιωτικός παίκτης η ΕΕ δεν είναι.

          • Καλημέρα . avatar
            Καλημέρα . @ ψυχραιμια 10/11/2014 14:32:54

            Να δεχτώ ως ένα βαθμό προς χάριν της κουβέντας ,το τυπικό του πράγματος πως "στρατιωτικός παίκτης η ΕΕ δεν είναι" αν και πιστεύω πως αν αντιμετώπιζε κάτι αντίστοιχο μια χώρα από αυτές που ανέφερα ,αμέσως η Ε.Ε θα γινόταν και στρατιωτικός παίχτης, ως σημείου μέχρι και εμείς να αναγκαστούμε να στείλουμε ως αλληλέγγυοι και εταίροι, φρεγάτα και ότι μας ζητήσουν. Από εκεί και ύστερα ας φροντίσουν να κάνουν το ελάσσων που απορρέει από τις υποχρεωσεις της Ε.Ε προς τα ισότιμα μέλη της . Ένα οικονομικό εμπάργκο στην χώρα που θίγει τα συμφέροντα και παραβιάζει τα σύνορα της Ε.Ε

          • Montechristo avatar
            Montechristo @ Καλημέρα . 10/11/2014 15:46:35

            ''Από εκεί και ύστερα ας φροντίσουν να κάνουν το ελάσσων που απορρέει από τις υποχρεωσεις της Ε.Ε προς τα ισότιμα μέλη της.'' Οικονομικό ...εμπάργκο; Τώρα μάλιστα! Αυτοί δεν καταλαβαίνουν από ...υποχρεώσεις. Καταλαβαίνουν μόνο από κέρδος, από οικονομικά συμφέρονται κι εκβιασμούς.

          • FALCON avatar
            FALCON @ ψυχραιμια 10/11/2014 23:43:19

            Η ΕΕ δεν διαθέτει οργανωμένη στρατιωτική Δύναμη όμως διαθέτει τις Δυνάμεις των κρατών μελών. Τουλάχιστον αυτό αναφέρει στο επίσημο site. Αναφέρει επίσης ότι η ΕΕ λειτουργεί ως μια οντότητα για την επίλυση προβλημάτων εξωτερικής πολιτικής και ασφάλειας. Στις 3-4-5 Νοε είχαν σύσκεψη οι επιτροπές εξωτερικών και ασφάλειας και καμία αναφορά δεν έγινε για την κρίση στην Κυπριακή ΑΟΖ το θέμα το έχουν βάλει για 12 Νοε στην ολομέλεια της ΕΕ. Γιατί θα πρέπει να πάει η Ελλάδα μεμονωμένα ή η Κύπρος και δεν αναλαμβάνει η ΕΕ τα αυτονόητα . Εκτός αν κάποιοι που παρακολουθούν τις εξελίξεις περιμένουν να κάνουν ότι έκανε η Τουρκία δηλαδή να μπουν σε ΑΟΖ άλλων κρατών, γιαυτό και η γαργάρα της ΕΕ. Για την Ρωσία ήξεραν να πάρουν μέτρα για την Τουρκία μούγκα στην στρούγκα .

          • remali avatar
            remali @ FALCON 11/11/2014 01:59:41

            χαχα ποια Ευρωπαικη ενωση; Απλα μια οικονομικη ενωση ειναι. Πως θα αντιδρασει και γιατι; Τωρα αν καποιος καποτε μας/σας παραμυθιασε για δηθεν εγγυηση για την ασφαλεια μας ε ας προσεχατε.

          • Νικολάου Κώστας. avatar
            Νικολάου Κώστας. @ ψυχραιμια 11/11/2014 09:21:25

            Αγαπητέ Ψυχραιμία, αυτή τη φορά έχεις απόλυτο δίκιο. Και βεβαίως οι Τούρκοι δεν πρόκειται να ρίξουν ούτε μία τουφεκιά. Δεν είναι καθόλου χαζοί. Και οταν σε λίγες ημέρες αποχωρήσει το Μπαρμπαρός ικανοποιημένο απο τις έρευνες και την στήριξη στους αδελφούς Τουρκοκυπρίους, θα αρχίσουν και αυτοί επαφές με τους Αιγυπτίους για την συμφωνία της Τουρκο-Αιγυπτιακής ΑΟΖ αφήνοντας απ' έξω το Καστελλόριζο, για να τρέχουμε εμείς στο Διεθνές δικαστήριο να βρούμε το δίκιο μας, που δεν είναι καθόλου βέβαιο, αν κρίνω απο τη στάση του διεθνούς δικαστηρίου στο θέμα του Διστόμου και παλαιότερα στην "αποζημίωση" του κοκού...

  5. ΣΟΝ ΠΕΝ avatar
    ΣΟΝ ΠΕΝ 10/11/2014 10:43:40

    Το άρθρο έδωσε τα δεδομένα. Εσείς τώρα όλοι οι εκκολαπτόμενοι Ναπολέοντες ...κάνετε και λίγο κράτει. Η Εξωτερική πολιτική και ο Πόλεμος είναι πολύ σοβαρά πράγματα για συζητούνται με χαλαρότητα και το θυμικό. Αφήστε τους επαγγελματίες να κάνουν τη δουλειά τους.

  6. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 10/11/2014 12:29:05

    Σωστοί οι Διογένης και ΣΟΝ ΠΕΝ. Εκείνο που με ανησυχεί στην παρούσα φάση είναι η απραξία μέχρι στιγμής,των Ισραηλινών. Εκείνων τα συμφέροντα δε θίγονται με τις περιπολίες του Barbaros;...

    • Απονενοημένος Διάβημας avatar
      Απονενοημένος Διάβημας @ Κυθήριος 10/11/2014 13:16:14

      Μα τώρα τι περίμενες ,πως θα κάνουν πόλεμο με την Τουρκία? Απλά μας χρησιμοποιούν για να πιέσουν τους Τουρκους ,μόλις αλλάξει κυβέρνηση η Τουρκία οι "φίλοι" μας θα μας πετάξουν σα στιμένες λεμονόκουπες!

      • Κυθήριος avatar
        Κυθήριος @ Απονενοημένος Διάβημας 10/11/2014 13:28:26

        Δε ξέρουμε τί θα κάνουν,πάντως δεν προβλέπεται να αλλάξει ποτέ κυβέρνηση στη Τουρκία...

        • Απονενοημένος Διάβημας avatar
          Απονενοημένος Διάβημας @ Κυθήριος 10/11/2014 13:29:57

          Μακάρι!! Ο Θεός να'χει καλά τον πολυχρονεμένο Σουλτάνο ,να κάνει την Τουρκία σκορποχώρι!

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ Κυθήριος 10/11/2014 14:16:19

      Σε τι θιγονται; Μετά το ξύλο που έπεσε στο "Μαβί Μαρμαρά" ο Ερντογάν δήλωνε ότι την επόμενη φορά θα συνοδεύει στη Γάζα τα πλοία της "ειρήνης" ο τουρκικός στόλος.Η Γάζα είναι ακόμη αποκλεισμένη και ο τουρκικός στόλος δεν πλησιάζει εκεί ούτε φυσικά στις ακτές του Ισραήλ.

  7. ΝΤΙΝΟΣ avatar
    ΝΤΙΝΟΣ 10/11/2014 12:47:33

    Ψυχραιμία, για μια ακόμη φορά έχασα τη ...ψυχραιμία, μαζί σου! Χωρίς να μπω στη λογική του ποιος έχει δίκιο ή άδικο, είσαι ο μοναδικός άνθρωπος που δεν έχει αντιληφθεί ότι η Τουρκία απειλεί εμμέσως και αμέσως. Εκτός αν είσαι από αυτούς που όταν τους φτύνουν νομίζουν ότι ...ψιχαλίζει! Είναι παρατηρημένο, ότι πολλοί εδώ μέσα, θέλοντας να προβάλουν τις εμμονές τους, δεν διστάζουν να έρθουν σε σύγκρουση με τα προφανή και τα αυτονόητα!!

    • Σπαθάριος avatar
      Σπαθάριος @ ΝΤΙΝΟΣ 10/11/2014 19:27:01

      Το μόνο αυτονόητο για τον ψύχραιμο φίλο είναι η υποχρέωσή μας να αποπληρώνουμε τα δάνεια στους "εταίρους" μας.

  8. ΤΤ avatar
    ΤΤ 10/11/2014 14:53:25

    ΑΝ μπορούσε να ψελίσει ένα "βυθίσατε το Χόρα" ο Τσίπρας θα έβγαινε αυτοδύναμος για 30 χρόνια. Αλλα δεν του βγαίνει. Ας αφήσει τον Λαφαζάνη να μιλήσει τουλάχιστον.

    • Ο μικρός Νικόλας avatar
      Ο μικρός Νικόλας @ ΤΤ 11/11/2014 00:36:59

      Εσείς δηλαδή, επιθυμείτε ...βύθιση του Barbaros? Όποιος δεν το βυθίζει είναι δειλός; Τι να πεί πια κανείς;

  9. Πανος avatar
    Πανος 10/11/2014 19:14:18

    Χωρις συμμαχιες,απο τα αρχαια χρονια μεχρι και σημερα,και υποθετω για παντα,εισαι χαμενος,εκτος κι αν εισαι η απολυτη υπερδυναμη (και παλι με επιφυλαξη). Εχω διαφωνησει σε πολλα με τον κ.Σαμαρα,και ειδικοτερα στην οικονομικη πολιτικη,οφειλω ομως να ομολογησω οτι η προσεγγιση με το Ισραηλ αλλα και την Αιγυπτο ειναι μια πραγματικα ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΗ κινηση. Ο αξονας που δημιουργειται,σε συνδυασμο και με το Κουρδικο στοιχειο στα νωτα της Τουρκιας,οποιαδηποτε κι αν ειναι η δυναμικη του αυτον τον καιρο,ειναι μια πραγματικα μοναδικη ιστορικα ευκαιρια για την χωρα μας. Το μονο που θα πρεπει να προσεξουμε,ειναι να μεινει η χωρα σε μια σταθερη θεση,τοσο απο διπλωματικη,οσο και απο στρατιωτικη αποψη,ωστε να συνεχισει να ειναι υπολογισιμος παικτης στην περιοχη.Και οι Ε.Δ. πρεπει να ειναι εξοπλισμενες,αλλα και οι διπλωματικες μας κινησεις πρεπει να ειναι αντιστοιχου βεληνεκους με αυτην του Καιρου. Και παλι μπραβο στον κ.Σαμαρα για την συγκεκριμενη κινηση και αναμενουμε την ανακυρηξη ΑΟΖ το συντομοτερο δυνατον.

  10. ΜΑΡΤΙΟΣ avatar
    ΜΑΡΤΙΟΣ 10/11/2014 19:26:25

    Προσπαθώντας να μαζέψω όσα κομμάτια ΨΥΧΡΑΙΜΙΑΣ μου έχουν απομείνει αναφέρω τα ακόλουθα. 1.Οι εγγυήσεις του 1960 αναφέρονταν στην διαφύλαξη της ανεξαρτησίας,της εδαφικής ακεραιότητος και του συνταγματικού στάτους της Κύπρου.Συνεπώς η Τουρκία μετά την επιστροφή του νομίμου προέδρου αρχιεπισκόπου Μακαρίου και την θέσπιση ενδεχομένως κάποιων ιδιαιτέρων εγγυήσεων για την ασφάλεια των Τουρκοκυπρίων θα έπρεπε να αποχωρήση άνευ ετέρου.Για να μην μακρυγορώ η Τουρκία έκτοτε παρανομεί συνεχώς. 2.Είναι αυτονόητο δικαίωμα κάθε Κράτους να εκμεταλλεύεται τον φυσικό του πλούτο,να τον διαχειρίζεται και να κατανέμει τα προκύπτοντα οφέλη στους πολίτες του με όποιον τρόπο θεωρεί προσήκοντα δίχως έξωθεν παρεμβάσεις.Η Κύπρος δεν εξαιρείται. 3.Δεν είναι η Κυπριακή κυβέρνηση υπεύθυνη που τα προσδοκώμενα οφέλη δεν είναι δυνατόν να τα απολαύσουν λόγω της συνεχιζόμενης τουρκικής κατοχής ΟΛΟΙ οι νόμιμοι κάτοικοι της νήσου.

    • George N avatar
      George N @ ΜΑΡΤΙΟΣ 11/11/2014 13:52:20

      Δεν νομίζω ότι διακρατικά προβλήματα λύνονται με την επίκληση της νομιμότητας και μόνο. Φοβάμαι ότι συνήθως λύνονται παρά την διεθνή νομιμότητα. Αυτή είναι καινούργιο φρούτο και θα πάρει αν όχι αιώνες πολλές δεκαετίες για να έχει μια εφαρμογή ανάλογη με αυτήν που υπονοείτε. Ακόμα και σε αυτήν την βάση όμως οι Τούρκοι αναφέρουν την καταγγελία από τον Μακάριο του Συντάγματος το 63. Δηλαδή ότι δεν υπήρχε νόμιμη κατάσταση για μια δεκαετία (και επομένως ο Μακάριος ήταν απλά ο ηγέτης των Ε/Κ και μόνο) και όχι ότι αυτή διακόπηκε από την εισβολή/επέμβαση που για αυτούς ήταν δικαιολογημένη βάση της συνθήκης Ανεξαρτησίας που τους όριζε εγγυήτρια δύναμη.

  11. Μάρξανδρος avatar
    Μάρξανδρος 10/11/2014 21:57:58

    Οι αναφορές στο 1960 και τις τότε Συνθήκες δεν έχουν καμιά αξία σήμερα. Λοιπόν, ο κυρίαρχος στην περιοχή είναι οι ΗΠΑ και αυτό δεν αμφισβητείται από κανέναν, περιλαμβανομένης της Ρωσίας. Η πρόσφατη ιστορία με Σαμαρά-Αλ Σίσι-Αναστασιάδη δεν έγινε χωρίς το ΟΚ των ΗΠΑ. Επίκειται ανάλογη ιστορία με Σαμαρά-Νετανιάχου-Αναστασιάδη. Ουσιαστικά πρόκειται για μια τετραμερή συνεργασία η οποία για τους γνωστούς λόγους εκδηλώνεται ως δυο παράλληλες τριμερείς. Η Κύπρος εντάχθηκε συνειδητά σε αυτόν τον σχεδιασμό, αφήνοντας κατά μέρος τις καταστροφικές θεωρίες περί Ρωσίας. Το θέμα είναι κατά πόσον η Ελλάδα διαθέτει ηγεσία (και λαό, ναι και λαό) που θα αντέξουν το σκόρσο αυτού του σχεδιασμού. Οι ιστορίες αυτές δεν σηκώνουν βλακείες τύπου συριζοφρένειας, ούτε όμως βλακείες τύπου "περνάει ο Στρατός της Ελλάδος φρουρός". Στο όλο πλαίσιο είναι και μια συμφωνία στο Κυπριακό η οποία όμως αν δεν γίνει όλοι έχουν Plan B (και C και D και όσα θες), πλην της Κύπρου. Πόλεμος δεν θα γίνει, οπότε θάψετε τα τσεκούρια.

    • noldortheelf avatar
      noldortheelf @ Μάρξανδρος 10/11/2014 23:55:10

      Μηπως θα μπορουσατε να μας εξηγησετε ποιο ειναι `το σκορσο αυτού του σχεδιασμού' που θα πρέπει να αντέξει ο λαός;

  12. Διογένης avatar
    Διογένης 11/11/2014 09:53:05

    Μου κάνει εντύπωση που σε ένα τέτοιο άρθρο έχουν ξεπηδήσει πολλοί καινούργιοι σχολιαστές. Σίγουρα κάποιοι από αυτούς γράφουν από απλό ενδιαφέρον, όμως εξίσου σίγουρα δεν υπάρχουν μόνον τέτοιοι. Συνοψίζοντας: α) Η Τουρκία σαφώς και παραβιάζει κυριαρχικά δικαιώματα της Κύπρου και "εισβάλλει" σε θάλασσα της Κύπρου. Ας σκεφθούμε το εξής σενάριο: Μπαίνουν εξευρενητές ορυκτών του τουρκικού Υπουργείου Ανάπτυξης ή ό,τι αντίστοιχο έχουν, από τα ελληνοτουρκικά σύνορα, συνοδευόμενα από τουρκικό στρατό, για να εξερευνήσουν το ελληνικό υπέδαφος. Δεν είναι αυτό στρατιωτική εισβολή; Δεν έχει σημασία αν δεν ρίξουν (πρώτοι) τουφεκιά οι Τούρκοι. Ο επιτιθέμενος δεν παύουν να είναι οι Τούρκοι. 2) Σε αυτή τη φάση το συμφέρον της Ελλάδας (περιλαμβανομένης και της Κύπρου σε αυτήν) είναι να κατευναστεί το θέμα και να συνεχίσει η Κύπρος την εξόρυξη των φυσικών της πόρων. Η Τουρκία, ακόμη και εξέδρα να στήσει (αν βρει) δεν θα μπορέσει να αντλήσει. Πώς θα αντλήσει, πού θα το πουλήσει; Θα πρόκειται για διεθνή πειρατεία. Θα έχουν εκεί δικαιώματα εξόρυξης οι πολυεθνικοί γίγαντες που θα τα έχουν χρυσοπληρώσει και θα καθήσουν να κοιτάζουν την Τουρκία να τους κλέβει το αέριο; Δεν θα συμβεί αυτό. Εδώ το ισλαμικό κράτος σε συνθήκες πολέμου με το ζόρι πουλάει λαθρεμπορικά το πετρέλαιο που βγάζει. Η Τουρκία τι θα κάνει το αέριο; Θα το υγροποιήσει; Πού; Θα το βάλει σε αγωγό; Ποιον, πώς θα τον κτίσει; γ) Το καλό, σε επίπεδο διεθνούς δικαίου, είναι ότι όλοι συμφωνούν ότι η ενέργεια της Τουρκίας είναι πειρατική και ότι μόνον η Κυπριακή Δημοκρατία έχει εκεί δικαιώματα. Άρα, οι ενέργειες της Τουρκίας από μόνες τους δεν δημιουργούν κανένα τετελεσμένο. Μόλις αρχίσει η εμπορική εκμετάλλευση των κοιτασμάτων από την Κύπρο (δεν αργεί πολύ ακόμη αυτό), τότε το σκηνικό θα αλλάξει τελείως. δ) Το Ισραήλ και οι ΗΠΑ κάνουν τον ψόφιο κοριό, προς το παρόν. Η κατάσταση είναι γενικώς και ανεξέλεγκτη και απρόβλεπτη. Η Τουρκία είναι ένας από τους ανεξέλεγκτους και απρόβλεπτους παράγοντες. Θα ακουγόταν παρανοϊκό πριν ένα δυο χρόνια, αλλά σήμερα οι ΗΠΑ (και το Ισραήλ!) έχουν καλύτερες στρατηγικές σχέσεις με το Ιράν, παρά με την Τουρκία του ΝΑΤΟ. Όμως έτσι έχει το πράγμα και έτσι έχει καταλήξει η άφρων πολιτική Νταβούτογλου-Ερντογάν. Υπομονή λοιπόν και ο Σαμαράς φαίνεται καλός σκακιστής και δεν θα κάνει τη λάθος κίνηση. Μην ξεχνούμε ότι και ο Μεταξάς στον τορπιλισμό της Έλλης έλεγε "αγνώστου εθνικότητος" για το υποβρύχιο που τορπίλισε, και ορισμένοι τότε έλεγαν "μα τι κάνει, γιατί το κάνει;". Όμως είχε το λόγο του. Δεν έχουμε Σημίτη τώρα για πρωθυπουργό, έχουμε Σαμαρά. Παίζει σωστά, παίζει όπως πρέπει. Πρέπει να σταθούμε δίπλα στον πρωθυπουργό σε αυτό το πολύ κρίσιμο παιχνίδι, στο οποίο για πρώτη φορά από το 1912 η Ελλάδα έχει το πάνω χέρι μέσω της δημιουργίας τοπικών συμμαχιών αλλά και ταύτισης συμφερόντων με τις υπερδυνάμεις ΗΠΑ και Ρωσία. Ας μην κάνουμε τη λάθος κίνηση και ας αφήσουμε την Τουρκία να κάνει τις δικές της λάθος κινήσεις, που κάνει και με το παραπάνω.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ Διογένης 11/11/2014 10:32:38

      Από άποψη διεθνούς δικαίου μπορεί να έχεις δίκιο αλλά όχι από άποψη τεχνικών στοιχείων.Και αυτό διότι εάν είναι κάποιος που διαθέτει εκεί εγκαταστάσεις είναι η Τουρκία. Ο σταθμός αερίου του Τσειχάν είναι ακριβώς απέναντι από την Κύπρο και εκεί καταλήγουν και φεύγουν αγωγοί αερίου από το Ιράκ και προς την Ευρώπη. Υποθαλάσσιος αγωγός έως την ηπειρωτική Ελλάδα δεν συμφέρει,θα στοιχίσει ο κούκος αηδόνι. Λύση είναι η Αίγυπτος για το κυπριακό αέριο αλλά υπάρχει πολιτικό πρόβλημα για το αέριο του Ισραήλ λόγω των κακών σχέσεων Αράβων - Ισραήλ.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.