Συμφωνία που δεν λειτουργεί, τροποποιείται ή καταγγέλλεται
11/06/2014 07:41
του Φαήλου Κρανιδιώτη
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συμφωνία που δεν λειτουργεί, τροποποιείται ή καταγγέλλεται

Δεν θα ασχοληθώ με τα πρόσωπα, όποια κι αν είναι αυτά. Απλά θα τους ευχηθώ καλή επιτυχία, για το κοινό καλό. Όποιος αγαπάει αυτόν τον τόπο, φαντάζομαι, εύχεται το ίδιο.

Δεν θα ασχοληθώ με τα πρόσωπα, όποια κι αν είναι αυτά. Απλά θα τους ευχηθώ καλή επιτυχία, για το κοινό καλό. Όποιος αγαπάει αυτόν τον τόπο, φαντάζομαι, εύχεται το ίδιο.

Θα ασχοληθώ με τα προβλήματα και τις πολιτικές.

Η μεγάλη εθνική και κοινωνική απειλή είναι η ανεργία. Διαλύει τον κοινωνικό ιστό, τροφοδοτεί την ύφεση, την αναγκαστική μετανάστευση των νέων, την απονομιμοποίηση του πολιτικού συστήματος και τα πολιτικά άκρα.

Το αντίδοτο, ώστε να δημιουργήσουμε απασχόληση, είναι η περιβόητη ανάπτυξη. Αρκεί να μην σημαίνει απασχόληση με 300 Ευρώ το μήνα, να τραβάμε όλοι καρότσι σαν κινέζοι κούληδες κι ίσα που να εξέχει η μύτη μας από το κοινωνικό βαλτοτόπι, για να αναπνέουμε.

Αντιλαμβάνομαι επίσης, ακόμη κι εγώ ο αδαής, πως οι υγιείς τράπεζες είναι απολύτως αναγκαίες για την λειτουργία μιας δυτικής, εν μέρει παγκοσμιοποιημένης οικονομίας. Όμως επίσης θα συμφωνήσουμε πως το Έθνος δεν υπάρχει υπέρ των τραπεζών αλλά το αντίθετο. Εργαλεία είναι κι όχι ιεροί τόποι και άβατο.

Αντιλαμβάνομαι επίσης την μέγιστη προσοχή που απαιτείται, να μην υποστούμε κανένα ατύχημα, μετά από τόσες θυσίες, που θα οδηγούσε στα Τάρταρα τους κόπους μας και την όλη κοινωνία, μέσα από έναν αιφνίδιο οικονομικό θάνατο.

Ξέρω επίσης πως η υπερφορολόγηση, μια σειρά από έκτακτα μέτρα για την επίτευξη πλεονάσματος κι άλλων συμπεφωνημένων με τους δανειστές στόχων, δεν μπορεί να γίνει μόνιμη πολιτική. Δεν μπορείς να επιτυγχάνεις εσαεί πλεόνασμα, βάζοντας την κοινωνία και δη τους πλέον αδύναμους στον λεμονοστίφτη κάθε χρόνο. Ας συμφωνήσουμε πως αυτό είχε μια λογική, ώστε να αποκτήσουμε ένα διαπραγματευτικό όπλο. Να μην κρεμόμαστε μια ζωή ξέρετε από το τι, όταν καθόμαστε στο τραπέζι απέναντι στους εταίρους και δανειστές μας.

Επίσης δεν μπορείς να διασφαλίζεις την ιώβεια υπομονή και ανοχή της πλειοψηφίας της κοινωνίας με τον φόβο και την καταστολή. Όλοι και όλα, ακόμη και τα πλέον δυνατά κράματα μετάλλων, έχουν όρια αντοχής. Πόσο μάλλον οι άνθρωποι. Και ποτέ μα ποτέ στην Ιστορία η προπαγάνδα, οι υποσχέσεις, η «επικοινωνία» και το πολιτικό μάρκετινγκ δεν μπορούν επί μακρόν, να υπερκαλύπτουν και πολύ περισσότερο να αντικαθιστούν την ωμή πραγματικότητα, η οποία, το έχουμε πει, έχει ένα μεγάλο ελάττωμα: υπάρχει.

Πχ, οι φορολογικές ελαφρύνσεις, είναι καλοδεχούμενες, θετικό πράγμα αν υλοποιηθούν οι υποσχέσεις, όμως για τον άνεργο, που θα παραμείνει άνεργος, είναι παντελώς αδιάφορες. Έτσι κι αλλιώς αν τον γυρίσεις ανάποδα, θα πέσουν μόνο τα κλειδιά.

Αν ο τρόπος που ακολουθούμε με τόση προσήλωση, μετά την μεγάλη κι αιφνίδια πολιτική στροφή της ΝΔ προ των εκλογών του 2012, αποδώσει βήμα – βήμα επενδύσεις, νέες θέσεις εργασίας και σταδιακή επιστροφή μαζών Ελλήνων σε μια αξιοπρεπή διαβίωση, τότε όλα καλά. Θα ξεχαστούν τα λάθη, οι αδικίες, οι όποιες ατυχείς επιλογές σε πρόσωπα, πολιτικές και καθημερινή διαχείριση.

Η ανάπτυξη όμως και οι εξ αυτής θέσεις εργασίας, όπως πολλά πράγματα στη ζωή, κοστίζουν. Χρειάζεται χρήμα. Πολύ, πάρα πολύ χρήμα. Δεν αρκούν οι διαρθρωτικές αλλαγές, οι απελευθερώσεις επαγγελμάτων, οι ιδιωτικοποιήσεις κλπ, όπου αυτές πρέπει να γίνουν. Γιατί, πχ για το νερό έχω μερικές σοβαρές ενστάσεις, που όμως δεν είναι του παρόντος. Όσο και να αναδιοργανωθείς, ακόμη κι αν συντρίψεις την γραφειοκρατία, τους μηχανισμούς των εκβιασμών και της παρακμής, δεν παύεις να χρειάζεσαι χρήμα. Χρήμα που θα φέρουν οι ιδιώτες επενδυτές, μαζική ξένη βοήθεια υπό τη μορφή στοχευμένου δανεισμού και εθνικό κρατικό χρήμα, τουτέστιν δημόσιες επενδύσεις.

Απ’ όπου λοιπόν και να το πιάσουμε, καταλήγουμε στο ότι πρέπει να απελευθερωθούν πόροι που θα μπουν στην πραγματική οικονομία, όχι υπό την μορφή «πεντακοσάρικων», κοινωνικών μερισμάτων, αλλά δημιουργίας επιχειρήσεων κάθε είδους, όχι μόνον υπηρεσιών αλλά και αληθινής και ποικίλης παραγωγής. Από την γεωργία, ως τις υψηλές τεχνολογίες, την βιοτεχνία και την βιομηχανία.

Και σίγουρα είναι ζωτική εθνική ανάγκη ένα μεγάλο μέρος των πόρων που θα απελευθερωθούν και θα εξευρεθούν να επενδυθούν στην Παιδεία. Έτσι κάνουν, με μακρόχρονους σχεδιασμούς, οι σοφές ηγεσίες και οι σοβαρές χώρες. Δεν υποβαθμίζουν την παιδεία τους, δεν αιμορραγούν μυαλά προς το εξωτερικό.

Όλα αυτά προϋποθέτουν μια ριζική λύση για το χρέος μέσα από την επικείμενη διαπραγμάτευση.

Η ταπεινή επαγγελματική εμπειρία μου και η ιστορική μου γνώση διδάσκουν πως, όταν μια συμφωνία δεν λειτουργεί, όταν οδηγεί σε αντίθετα αποτελέσματα από τον σκοπό της, τότε ή διαπραγματεύεσαι την τροποποίηση της ή την καταγγέλλεις, καθιστώντας σαφείς και με τεκμηριωμένο τρόπο τους λόγους.

Όλα γίνονται για να σωθούμε, έτσι δεν είναι; Αν όντως διαπιστώσουμε ότι σωνόμαστε, όλα οκ, μπράβο και ζήτω μας. Αν όμως δούμε πως δεν σωνόμαστε, τότε θα πρέπει να κάνουμε το παραπάνω. Ο τρόπος πρέπει να υπηρετεί τον στόχο, δεν είναι αυτοσκοπός. Αν δεν τον υπηρετεί επιτυχώς, τότε έχεις εθνικό καθήκον να τον αλλάξεις…

(δημοσιεύεται στην «Δημοκρατία»)

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 11/06/2014 08:53:21

    Φαήλε, καλημέρα. "να μην υποστούμε κανένα ατύχημα, μετά από τόσες θυσίες, που θα οδηγούσε στα Τάρταρα τους κόπους μας και την όλη κοινωνία, μέσα από έναν αιφνίδιο οικονομικό θάνατο". εδώ και καιρό αναρωτιέμαι αν το "ατύχημα' έρχεται από τα "μέτρα" εσωτερικού καννιβαλισμού ή απο την αναρρίχηση του συριζα. και η απάντηση είναι ότι θα έρθει από την συνεχιζόμενη πολιτική, ήδη το δντ και η τρόϊκα έκρωξαν για "συνέχιση της προσπάθειας". η απόλυτη παράνοια και ψευδολογία των εδώ τοποτηρητών. ο κόσμος βράζει, είναι οργισμένος... έχει δε αρκετές ερμηνείες η φράση "ατύχημα", και περιλαμβάνει και την εναλλαγή της εξουσίας ανάμεσα σε 2-3 κόμματα οι διαφορές των οποίων είναι συγκριτικά απείρως μικρότερες εν σχέσει με την ιδεολογική τους κόλλα που δεν είναι τίποτα άλλο από τον κρατικοδίαιτο παρασιτισμό, τον κοινό παρονομαστή της κλεπτοκρατικής αλήτ αυτού του έρμου τόπου. μελέτησε μόνο την έκθεση του δντ να δεις τι προβλέπει για το μέλλον (μας). ήδη έχουμε 5-6 δις. κενό. μάντεψε από πού θα "αντληθούν" τα 5-6 δις, και μετά αγαπητέ φαήλε δε τις καμπύλες εξόδων, εισόδων και περικοπών εδώ:http://olympiada.files.wordpress.com/2014/06/imf-10-june-2014.pdf είναι 226 σελίδες αλλά αξίζει.
    θα σου έστελνα προχθές αυτό εδώ από την έκθεση του στουρνάρα αλλά δεν μπορούσα να το διασταυρώσω. όμως η έκθεση του δντ μου έλυσε τα χέρια. Εδω: http://olympia.gr/2014/06/10/%CE%B9%CE%B4%CE%BF%CF%8D-%CF%84%CE%BF-%CE%AD%CE%B3%CE%BA%CE%BB%CE%B7%CE%BC%CE%B1-%CE%AD%CE%B2%CE%B1%CE%B6%CE%B1%CE%BD-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%83%CF%8C%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%82/#more-394286 οι αριθμοί είναι αμείλικτοι, και δεν με νοιάζει αν τα πτυχία των βαρύγδουπων κομμισσάριων της νέας τάξης μας στο χώρο ελλάδα είναι από τον ίδιο το χριστό. δεν άγγιξαν τις δαπάνες του κράτους-μινώταυρου απλά υπερφορολογούσαν. και θα θερίσουν ΟΡΓΗ, οι ευρωεκλογές δεν έιναι τίποτα μπροστά σε όσα θα γίνουν στις επερχόμενες εθνικές.
    Λοιπόν, επειδή μου αρέσουν οι πραγματικοί αριθμοί και επιδή τα πολλά λόγια είναι φτώχεια, ιδού:
    1) το χρέος έιναι πάνω από 250% περίπου (όχι, δεν έιναι 175%, και 230 δις αλλά κοντά στα 450-500 δις). οι αριθμοί είναι αμείλικτοι: 2) ο εκπρόσωπος της Βραζιλίας στο ΔΝΤ Πάουλο Μπατίστα δήλωσε για την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας: «οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές της χώρας δεν έχουν αλλάξει σε ότι αφορά θεμελιώδη μεγέθη της, το χρέος και την ανεργία» 3) Το 2013 το ΑΕΠ έπεσε στα 182 δισ. ευρώ και το χρέος έφτασε στο 177%, ήτοι περίπου 322 δισ. ευρώ και αυξάνεται. Εκτιμάται πώς θα αγγίξει το 180% μέσα στο 2014. Για ποια αποκλιμάκωση ακριβώς μιλάμε; 4) Το χρέος εκτινάχθηκε στα 322 δισ. ευρώ, όταν έγινε το περίφημο PSI και «κουρεύτηκαν» 107 δισ. ευρώ από τα ομόλογα που είχαν στην κατοχή τους Έλληνες μικροομολογιούχοι, τράπεζες και ασφαλιστικά ταμεία. Οι μικροομολογιούχοι καταστράφηκαν, όπως επίσης και τα ασφαλιστικά ταμεία που σήμερα δεν έχουν να δώσουν συντάξεις, ενώ επί δεκαετίες πλήρωναν οι Έλληνες ασφαλιστικές εισφορές. Δλδ, έφαγαν τα πραγματικά λεφτά των συνελλήνων μας και μας δουλευουν για ελάφρυνση; έχει λείψει η αιδώς ; 5) Ο Μπατίστα επίσης δήλωσε ότι «ο αριθμός των διαρθρωτικών μέτρων που έχει ζητήσει η τρόικα από την Ελλάδα είναι υπερβολικός και έχουν βοηθήσει πολύ λίγο στο να βελτιωθούν τα πράγματα στην Αθήνα. Δεν βλέπουμε πώς η Ελλάδα θα βγει από την παγίδα στην οποία έχει πέσει». Λοιπόν, αδελφέ, ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΑ! το μόνο που επιβιώνει έιναι το παρασιτικό τους σύστημα, εις βάρος ΟΛΩΝ μας.

    • NikosP avatar
      NikosP @ Νίκος Αργεάδης 11/06/2014 10:32:40

      Η φορολογια αναδιανεμει πορους Ο ενας (δημοσιο) μοιραζε μισθους , ο αλλος (ιδιωτης) τους μαζευε (ως κερδη) και τους εκανε ξενοδοχεια, επιχειρησεις, κλπ.

      • blue nile avatar
        blue nile @ NikosP 11/06/2014 11:42:45

        Nίκο καλημέρα. Και όλες τις μεταρυθμίσεις να έκαναν με τέτοια απώλεια στο ΑΕΠ και με τέτοια παράταση και διόγκωση της μη βιωσιμότητας του χρέους,πάλι χαμένοι θα είνασταν...

        • Νίκος Αργεάδης avatar
          Νίκος Αργεάδης @ blue nile 11/06/2014 13:36:40

          καλησπέρα γαλάζιε νείλε, δυστυχώς, δυστυχώς. τουλαχιστον να μην ψεύδονται.

  2. Naruto avatar
    Naruto 11/06/2014 09:46:41

    Ανάπτυξη μια λέξη που την ακούμε συνέχεια αλλα δεν βλέπυμε τίποτα . Για να πάρει μπρός η μηχανή της ανάπτυξης χρειάζονται προϋποθέσεις οπως σχεδιασμός και θεσμικά πλαίσια .Δεν μπορούμε πχ να παράγουμε φθηνά βιομηχανικά προϊόντα οσο και αν κατεβάσουμε το κόστος οσο υπάρχει η Κίνα .Το ίδιο και για άλλα προϊόντα που έρχονται απο χώρες του τρίτου κόσμου . Πρέπει να επικενρωθούμε σε προϊόντα που έχουμε πλεονέκτημα οπως ποιοτικά τρόφιμα , τεχνολογία ,κατασκευές ,ναυτιλία κλπ . Επίσης η χώρα πρέπει να είναι σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο βαθμό αυτάρκης σε βασικά αγαθά πχ τρόφιμα , φάρμακα ,ενέργεια . Θα μπορούσα να παραθέσω δεκάδες παραδείγματα αλλά ειμαι βέβαιος οτι τα γνωρίζετε ολοι , δεν είναι δυνατόν να κινηθεί το τραίνο της ανάπτυξης αν δέν υπάρχουν οι ράγες . Γι'αυτό θεωρώ τον Χατζηδάκη τον πλέον αποτυχημένο υπουργό της κυβέρνησης .

    • Νίκος Αργεάδης avatar
      Νίκος Αργεάδης @ Naruto 11/06/2014 10:06:31

      και για όσους έχουν αμφιβολίες: "20. Additional measures are needed to close projected gaps in 2015–16, reflecting the ambitious medium-term targets to restore debt sustainability (MEFP ¶5). Preliminary staff estimates indicate a gap of around 1 percent of GDP in 2015 relative to the primary surplus target of 3 percent of GDP—the projected pickup in revenues with the cycle is, in staff’s view, insufficient to deliver the targeted increase in the primary surplus... Nevertheless, the authorities reaffirmed their commitment to implement the necessary policies to achieve the fiscal targets, including by extending expiring measures as needed." θα τα κάνουν ιμπλεμέντ, που θα έλεγε και ο Μ.Ο; γούι σιαλ σιι... από αυτά θα εξαρτηθεί η επιβίωση της κυβέρνησης...και στο βάθος εκλογές...

      • Κώστας ΜΠ avatar
        Κώστας ΜΠ @ Νίκος Αργεάδης 11/06/2014 21:08:49

        "Preliminary staff estimates indicate a gap of around 1 percent of GDP in 2015 relative to the primary surplus target of 3 percent of GDP" Μισή αλήθεια λέει το ΔΝΤ. Υπολογίζει κενό βάσει των στόχων για πρωτογενή πλεονάσματα το 2015/16 ενώ είναι κοινό μυστικό πως ακριβώς αυτοί στόχοι θα αναθεωρηθούν προς ΤΑ ΚΑΤΩ, άρα δεν θα υπάρξει κενό. υγ: φιλική συμβουλή: το Olympia.gr είναι ασόβαρο site ειδικευμένο στην παραπληροφόρηση αφελών ( μην βάζουμε links που να αποδεικνύουν την φαιδρότητα του εν λόγω ιστοτόπου, τώρα γιατί το θέμα είναι σοβαρό. Αλλά αν χρειαστεί να το κάνω...) . Σοβαροί άνθρωποι όπως εσείς ας επικαλούνται άλλες πηγές πληροφόρησης.

        • Νίκος Αργεάδης avatar
          Νίκος Αργεάδης @ Κώστας ΜΠ 11/06/2014 21:43:15

          μπορεί η "ολυμόια' να είναι μη σοβαρό αλλά το κείμενο του δντ είναι ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΟ! εκτός και αν υπαινόσσεσαι πως έιναι πλαστό...να θυμάσαι αγαπητέ Κώστα ΜΠ, δεν με ενδιαφέρει αν μια γάτα έιναι κόκκινη ή μαυρη αλλά να μπορεί να πιάνει ποντικούς...

          • Κώστας ΜΠ avatar
            Κώστας ΜΠ @ Νίκος Αργεάδης 12/06/2014 00:19:17

            Υπαινίσσομαι πως το site είναι φαιδρό. Πουλάει ημιμάθεια και κίβδηλο ανυιμνημόνιο σε αφελείς. Το θέμα μου είναι αισθητικό. Θα ήθελα εσείς ειδικά να βάλετε την έκθεση του ΔΝΤ από άλλο λινκ και όχι από βούρκο, από γάτα που βρωμάει. Επί της ουσίας: το κείμενο λέει μισή αλήθεια. Οι στόχοι για πρωτογενή πλεονάσματα θα μειωθούν. Θα το καταφέρουμε χάρη στα καταραμένα πρωτογενή πλεονάσματα του 2013( να βάλουμε δηλαδή την μείωση στο τραπέζι). Τα ίδια έλεγε ο Τόμσεν και το χειμώνα , αλλά τα ΠΗΡΑΝ ΟΛΑ ΠΙΣΩ και κατάπιαν τα κενά που έβλεπαν. Χάρη στη "μη διαπραγμάτευση" του Στουρνάρα.

          • Νίκος Αργεάδης avatar
            Νίκος Αργεάδης @ Κώστας ΜΠ 12/06/2014 08:58:31

            επιμένω, μπορεί να έχεις δίκιο και να είναι φαιδρό (πες αιτιολογημένα γιατί όμως με ΔΕΔΟΜΕΝΑ που το δείχνουν). το κείμενο του δντ όμως είναι ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΟ. γι' αυτό επιμένω, δεν με νοιάζει αν η γάτα είναι γαλάζια ή μαύρη, αρκεί να πιάνει ποντικούς. και αυτή είναι γάτα που πιάνει ποντικούς. πχ. δομημένα ομόλογα, θυμάσαι το τ3 που έγινε τ10 για να πουλήσουν όσο-όσο τα ομολογά τους οι "¨ενημερωμένοι"; καο πολά άλλα...

  3. Geros avatar
    Geros 11/06/2014 10:41:06

    Αγαπητέ κύριε Φαήλο επαναδιαπραγμάτευση προτείνεις? Επαναδιαπραγμάτευση? Δεν έχεις καταλάβει ότι όλες οι επαναδιαπραγματεύσεις που έχουμε κάνει μέχρι τώρα ήταν μάταιες? Ο λόγος είναι απλός, δεν ζητάμε επαναδιαπραγμάτευση όρων και συμφωνιών , ζητάμε επαναδιαπραγμάτευση της πραγματικότητας , και αυτή αγαπητέ μου είναι αδιαπραγμάτευτη από την φύση της. Ζητάμε ένα και μόνο ένα πράγμα που το βαφτίζουμε με εκατό ονόματα , να φάμε την ομελέτα χωρίς να σπάσουμε τα αβγά. Εμείς λέμε γενικόλογες αρλούμπες χωρίς νόημα του στιλ "να μην θιγουν τα δικαιώματα των εργαζομενων" ή "δεν αντέχει ο λαός άλλες θυσίες" και αυτοί απαντάνε "σας λείπουν τόσα και τόσα δις από το ασφαλιστικό". Αυτοί μιλάνε για την πραγματικότητα και εμείς μοιράζουμε ευχολόγια. Ο φόβος του ατυχήματος υπάρχει αγαπητέ όπως πολύ σωστά διέγνωσες , ο λόγος που θα μπορούσε να μας οδηγήσει σε ένα ατύχημα όμως ξέρεις ποιος είναι? Το να ρίξουμε για πολλοστή φορά την μπάλα στην κερκίδα με την δικαιολογία μιας επαναδιαπραγματεύσεως. Γιατί το κατάλαβαν το κόλπο , ξέρουν πως όταν ή δεν ξέρουμε τι να κάνουμε ή δεν θέλουμε να κάνουμε αυτό που πρέπει εμείς ζητάμε επαναδιαπραγμάτευση. Σε μια τέτοια περίπτωση λοιπόν θα συμβεί το ατύχημα , κάποιος θα σκεφτεί πως αφού αυτοί τα αβγά δεν έχουν καμια πρόθεση να τα σπάσουν ας τους κοπανήσουμε να σπάσουν τα αβγά από μόνα τους. Για αυτό υπάρχουν βλέπεις και οι χρήσιμοι ηλίθιοι του συστήματος που ονομάζονται ΣΥΡΙΖΑ , έτοιμοι λόγω βλακείας να γίνουν ο σάκος του μποξ.

    • Νίκος Αργεάδης avatar
      Νίκος Αργεάδης @ Geros 11/06/2014 10:48:32

      "ζητάμε επαναδιαπραγμάτευση της πραγματικότητας , και αυτή αγαπητέ μου είναι αδιαπραγμάτευτη από την φύση της..." ξεχνάτε κάτι σημαντικό αγπαητέ γέρο: την (δικιά μας) πραγματικότητα την φιλοτεχνούν ΞΕΝΟΙ σε συνεργασία με ντόπιους. εκεί πλέον πάει το πράγμα. αν δεν κάνουμε ΕΜΕΙΣ την δικιά μας πραγματικότητα, τότε το ατύζημα θα γίνει είτε είναι ο σαμαράς είτε ο τσίπρας έιτε ο χριστός... συμπέρασμα: χρειαζόμαστε ΕΘΝΙΚΗ συμφιλίωση, ΝΑΙ! συμφιλίωση και ΕΘΝΙΚΟ μέτωπο για αλλαγή της πραγματικότητας. και όταν δεν συμβαίνει έρχονται βίαια γεγονότα, και δεν τα επιθυμούμε εμείς αλλά οι ξένοι...αν με εννοείς...

      • Naruto avatar
        Naruto @ Νίκος Αργεάδης 11/06/2014 11:23:21

        ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΜΦΙΛΙΩΣΗ Πρέπει να είναι το πρώτο βήμα για την σωτηρία , ας δώσουν επιτέλους τα χέρια ο στόχος είναι ένας . Μετά διακομματικό σχέδιο αναδιάρθρωσης , πρόγραμμα αδιαπραγμάτευτο ,χωρίς λοξοκοιτάγματα και πισωγυρίσματα . Συμφωνώ απόλυτα οτι η σημερινή πραγματικότητα της Ελλάδας και Κύπρου φιλοτεχνήθηκε απο ξένα κέντρα αποφάσεων .

      • Azarias avatar
        Azarias @ Νίκος Αργεάδης 11/06/2014 12:03:10

        Απευθύνεσαι σε ανθρώπους με εντελώς διαφορετικό αξιακό σύστημα, ή μάλλον δίχως καν αξιακό σύστημα. Για τον Γέρο οι όροι "έθνος" και "εθνικός" είναι κενοί περιεχομένου. Όσο είναι και για έναν ακραιφνή μαρξιστή, και ίσως πολύ παραπάνω. Η Ελλάδα για τους διάφορους Γέρους είναι ένας γεωγραφικός χώρος που πρέπει να παράγει χρήμα για τη μηχανή της παγκόσμιας οικονομίας. Δεν έχει σημασία ποιοι την κατοικούν, πώς ζούν, οι συνθήκες που το παράγουν. Για τη συνοχή του χώρου "Ελλάδα" αρκεί η υπακοή των υπηκόων (που καταχρηστικά και παραπλανητικά ονομάζονται "πολίτες") σε νόμους που ψηφίζει μία ελίτ, κατευθυνόμενη από επιχειρηματικά συμφέροντα.

        • Geros avatar
          Geros @ Azarias 11/06/2014 13:49:58

          Τα οποία επιχειρηματικά συμφέροντα ρουφούν το αίμα του λαου με το μπουρί της σόμπας θα συμπλήρωνα εγώ αγαπητέ. Αν κάνει καλό στον ψυχισμό σας να δημιουργείτε μπαμπούλες στο μυαλό σας και να τους πιστεύετε εγώ δεν μπορώ παρά να σας βοηθήσω. ΜΠΟΥ!!

          • Νίκος Αργεάδης avatar
            Νίκος Αργεάδης @ Geros 11/06/2014 14:02:38

            δλδ για εσας είναι ζήτημα καθαρά πολιτικής αδυναμίας της ελλαδικής πλευράς (για λόγους που χρειάζονται άλλη παράθεση) και γεωπολιτικής αδυναμίας. να γιατί γίνονται επαναστάσεις αγαπητέ γέρο. όλα τα άλλα είναι φληναφήματα. η παρούσα κατάσταση σας συμφέρει ως άπατρι μαρξιστή ή ως άπατρι ακραίο νεοφιλελεύθερο ;

          • Geros avatar
            Geros @ Νίκος Αργεάδης 11/06/2014 14:42:45

            Δεν είμαι "ακραίος" τίποτα και η παρούσα κατάσταση δεν με συμφέρει σε τίποτα αγαπητέ. Δεν είμαι ο μπαμπούλας που έφτιαξε στο μυαλό του ο Azarias , μην τσιμπάς.

          • Κράντωρ avatar
            Κράντωρ @ Νίκος Αργεάδης 11/06/2014 15:00:06

            Ο Μαρξ, λίαν προσφυώς, έχει χαρακτηρισθή ως «φιλελεύθερος» της εποχής του. Θεωρητικός του « μαρασμού του κράτους» ως πολιτικής οργανώσεως των εθνών και πολέμιος της ηθικής τάξεως, της « μικροαστικής». Ο μικρώτερος υιός του Αβραάμ Μπεναρόγια (ιδρυτού του ΚΚΕ) Ελιέζερ, σε προ διετίας συνέτευξη στα ΝΕΑ, μεταξύ των άλλων εδήλωσε: «Αν ζούσε σήμερα ο πατέρας μου, θα ήτο ένας φιλέ»λεύθερος». Έχει απόλυτο δίκηο. Πιθανότατα θα ήτο ένας διαχειριστής « funds» και θα κυκλοφορούσε μαύρο χρήμα στο παγκοσμοποιημένο πλανήτη και θα διέθετε και ίδρυμα τύπου Σόρος.

      • Geros avatar
        Geros @ Νίκος Αργεάδης 11/06/2014 12:15:14

        Δεν είναι δυνατή μια εθνική συμφιλίωση με τους όρους που την εννοείτε (με την έννοια της πολιτικής συμφιλίωσης δηλαδή , μιας και οι Έλληνες στο προσωπικό επίπεδο μια χαρά φίλοι είναι). Εδώ η αριστερά δεν έχει καταφέρει να συνυπάρξει με τον εαυτό της , θα καταφέρει ο πολιτικός κόσμος ολόκληρος να συμφιλιωθεί? Αφού όλοι θεωρούν όλους τους άλλους προδότες! Τώρα αυτά τα Παπανδρεϊκά με τα ξένα κέντρα αποφάσεων που λέτε εμενα δεν μου αρέσουν. Δρυός πεσούσης πας ανήρ ξυλεύεται λέγαν οι αρχαίοι , έτσι κάναμε και εμείς εκεί που μας έπαιρνε έτσι κάνουν και οι ξένοι αφού τους δίνουμε το δικαίωμα λόγω της παντελούς έλλειψης ορθολογισμού που διέπει την κοινωνία μας. Ας προσέχαμε, το να το ρίχνουμε στην συνωμοσιολογία δεν βγάζει πουθενά. Μου θυμίζετε τους Γιουγκοσλάβους που λέγαν συνεχώς για τα ξένα κέντρα που τους διέλυσαν αλλά για το πως βγάλαν με τα χερια τους τα ματια τους ούτε κουβέντα! Σε τελική ανάλυση αν ένα έθνος είναι τόσο ασόβαρο που επιτρέπει στον οποιονδήποτε να το διαλύει καλύτερα να μην υπάρχει.

        • Νίκος Αργεάδης avatar
          Νίκος Αργεάδης @ Geros 11/06/2014 14:04:02

          "αν ένα έθνος είναι τόσο ασόβαρο που επιτρέπει στον οποιονδήποτε να το διαλύει καλύτερα να μην υπάρχει..." μάλλον εννοείς κράτος και όχι έθνος. τα μπερδεύεις ή τα ταυτίζεις αυτά τα 2;

          • Geros avatar
            Geros @ Νίκος Αργεάδης 11/06/2014 14:39:24

            "Αν ένα έθνος είναι τόσο ασόβαρο που επιτρέπει στον οποιονδήποτε να του διαλύσει το κράτος ..... " θα ήταν η σωστή διατύπωση.

        • Ιδιώτης avatar
          Ιδιώτης @ Geros 11/06/2014 19:44:50

          Τι σημαίνει σοβαρό? Αυτό που ξέρει ότι ΕΙΝΑΙ έθνος και θέλει να ζήσει ως τέτοιο. Για να μπορείς να είσαι διεθνής, πρέπει να είσαι πρώτα εθνικός για τον απλούστατο λόγο ότι το όλον εμπεριέχει αναγκαστικά το μέρος. Ένα σοβαρό έθνος λοιπόν, εφαρμόζει εθνικές πολιτικές σε όλους τους τομείς, έχει εθνικό νόμισμα, κάνει συμμαχίες που το συμφέρουν αλλά και σπάει συμμαχίες και συμφωνίες που δεν το συμφέρουν. Και χρέη διαγράφει (χρεοκοπεί) μονομερώς αν χρειαστεί, και πόλεμο κάνει αν κρίνει ότι το συμφέρει ή κινδυνεύει να χαθεί. Γενικά κάνει πάντα αυτό που το συμφέρει βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα χωρίς τύψεις. Αν δεν κάνει τα παραπάνω, δεν τίθεται ζήτημα αν είναι καλύτερο ή όχι το να χαθεί ή να επιβιώσει. Διότι πολύ απλά, θα χαθεί σίγουρα, δεν μπορεί να επιβιώσει. Θα υποδουλωθεί σε άλλα που τα κάνουν.

          • Νίκος Αργεάδης avatar
            Νίκος Αργεάδης @ Ιδιώτης 11/06/2014 20:19:27

            σοβαρό κράτος, όχι έθνος. στα έθνη δεν ταιριάζει αυτός ο χαρακτηρισμός. μας αρέσει ή μη, το κράτος είναι ο εκτελεστικός βραχίων ενός εθνους.

          • Ιδιώτης avatar
            Ιδιώτης @ Νίκος Αργεάδης 12/06/2014 00:40:00

            Προφανώς τα έθνη τείνουν να συγκροτούν κράτη. Οι άνθρωποι κάνουν παρέα με αυτούς που ταιριάζουν. Τα έθνη είναι άνθρωποι με κοινά πολιτισμικά χαρακτηριστικά. Τα κράτη είναι η εξουσία. Δεν μπορώ να αντιληφθώ το πώς σε έναν τόπο όπου δραστηριοποιούνται κάποιοι ασόβαροι άνθρωποι (έθνος) μπορούν να προκύψουν σοβαρές εξουσίες (κράτος). Εκτός αν είναι δούλοι και εξουσιάζονται από αλλοεθνή εξουσία, άλλο κράτος (εξουσία) δηλαδή. Συνεπώς, αντιλαμβάνεστε το λόγο που όταν αναφερόμαστε σε ανεξάρτητο κράτος, μιλούμε για "εθνικές πολιτικές", "εθνικό νόμισμα" κλπ και όχι για "κρατικές πολιτικές" και "κρατικό νόμισμα". Διότι η ύπαρξη κράτους, δε συνιστά απαραίτητα ανεξαρτησία του έθνους. Άρα το κράτος μπορεί μόνον υπό συνθήκες ανεξαρτησίας του έθνους να είναι ο εκτελεστικός βραχίων του έθνους. Φαντάζομαι πως γίνεται αντιληπτό πως η λειτουργία ενός κράτους που περιλαμβάνει ολόκληρη την Ευρώπη, η Ε.Ε. δηλαδή, βασίζεται στην καταπίεση των εθνών από τη στιγμή που υπάρχουν διαφορετικά έθνη (άνθρωποι με διαφορετικά πολιτισμικά χαρακτηριστικά). Δεν μπορεί να υπάρξει η Ε.Ε. χωρίς καταπίεση - βία - εις βάρος των εθνών. Αυτό είναι και το αγκάθι που ελπίζω ότι δεν θα επιτρέψει την πολιτική ενοποίηση της Ευρώπης αλλά και θα οδηγήσει τελικά στη διάλυση της ευρωζώνης. Για την εξάλειψη του αγκαθιού αυτού βλέπετε να γίνονται τεράστιες και πολύχρονες προσπάθειες για εξασθένιση των εθνικών χαρακτηριστικών των λαών της Ευρώπης με στόχο μια κοινή καταναλωτική κουλτούρα, απολιτική συμπεριφορά, μαζοποίηση και ξέφτισμα της σκέψης, αλλοίωση της γλώσσας κλπ. Είναι ο μόνος τρόπος για την διαβόητη "ενοποίηση". Αλλά θα σημάνει μεγάλη πτώση του πολιτισμικού επιπέδου. Θα προκύψει ένας ανήμπορος χυλός ενώ η διακριτή διαφορετικότητα πολιτισμών ηταν ανέκαθεν αυτή που δημιουργούσε πολιτισμική - άρα και οικονομική - πρόοδο. Η γνώμη μου είναι ότι αν οι λαοί της Ευρώπης θέλουν να ξαναγεννήσουν πολιτισμό (δημοκρατία, βιωτικό επίπεδο, τέχνες, επιστήμες κλπ) για να σταματήσει η παρακμή της Ευρώπης, πρέπει να καταργήσουν εντελώς την ΟΝΕ ενώ την ΕΕ να την περιορίσουν σε επίπεδο ΕΟΚ.

          • Νίκος Αργεάδης avatar
            Νίκος Αργεάδης @ Ιδιώτης 12/06/2014 09:09:59

            "εθνικές πολιτικές", "εθνικό νόμισμα" κλπ και όχι για "κρατικές πολιτικές" και "κρατικό νόμισμα"¨ δεν ταυτίζονται πάντα το εθνικό με το κρατικό αγαπητέ "ιδιώτη". στην δε ελλάδα δεν νομίζω πως ξέρουν είτε από το 1ο είτε από το 2ο. αλλιώς δεν θα βρισκόμασταν στα χάλια τα σημερινά(εν αντιθ'εσει με την γειτονική τουρκία). πχ. 1) ήταν κρατικπο ή εθνικό συμφέρον 67 να αποσύρει η χούντα την μεραρχία από την κύπρο; 2) ήταν κρατικο ή εθνικό συμφερόν να μπούμε εκόντες-άκοντες στο ευρώ; αν ήταν κρατικό τότε μόνο η κλεπτοκρατία ευνοήθηκε όπως δείχνουν τα εμπειρικά ΔΕΔΟΜΕΝΑ που πρέπει πάντα να λαμβάνουμε υπ 'οψιν, και όχι τις ιδεολογικές μας τάσεις.

          • Ιδιώτης avatar
            Ιδιώτης @ Νίκος Αργεάδης 12/06/2014 10:46:13

            Μα σε όλο το σχόλιο αυτό προσπαθούσα να τονίσω: το ότι δεν ταυτίζονται!

          • Νίκος Αργεάδης avatar
            Νίκος Αργεάδης @ Ιδιώτης 12/06/2014 11:12:49

            οκ. κατανοητό.

          • Νίκος Αργεάδης avatar
            Νίκος Αργεάδης @ Ιδιώτης 12/06/2014 09:23:23

            "Η γνώμη μου είναι ότι αν οι λαοί της Ευρώπης θέλουν να ξαναγεννήσουν πολιτισμό (δημοκρατία, βιωτικό επίπεδο, τέχνες, επιστήμες κλπ) για να σταματήσει η παρακμή της Ευρώπης, πρέπει να καταργήσουν εντελώς την ΟΝΕ ενώ την ΕΕ να την περιορίσουν σε επίπεδο ΕΟΚ..." συμφωνώ απόλυτα. η τροπή που έχουν πάρει τα πράγματα στην ευρώπη είναι άκρως αρνητικά για τα συμφέροντά μας, αλλά όχι για τα συμφέροντα της ντόπιας ελίτ που ούτως ή άλλως τρέφεται από έξω πλέον. η κατάσταση θυμίζει τους "ενωτικούς" του 1453 όταν έλεγαν πως το συμφέρον μας ήταν να προσκυνήσουμε τον πάπα για να σωθούμε από το σαρίκι. λοιπον, το κεντρικό πρόβλημά μας ως έθνους και ως κράτους βρίσκεται στην ενδογενή ανασφάλεια που έχουν οι εκάστοτε (όχι όλοι, υπάρχουν εξαιρέσεις) ελίτ μας οι οποίες λόγω της ανασφάλειάς τους ψάχνουν προστάτες. γι΄αυτό έχουμε χριστοφοράκους, γκαπ, βενιζέλους, παπαδόπουλους κα. ων ου έστιν αριθμός, δυστυχώς. είναι ο αντίποδας του "για όλα φταίνε οι ξένοι' το " θα σωθούμε αν μπούμε στην εοκ, στο νατο, στην εε, στο ευρώ κλπ" προσοχή! δεν λέω να βγούμε, άλλο το ένα και άλλο το άλλο. αλλά αυτά χρήζουν άλλου βήματος.

  4. kritwn avatar
    kritwn 11/06/2014 11:00:06

    Για να προσελκύσεις επενδύσεις πρέπει να αλλάξεις το ριμαδο-κράτος που εδώ και δεκαετίες αποτελεί τροχοπέδη για την ανάπτυξη. Πρέπει να υιοθετήσεις μέτρα που θα ξεβολέψουν συντεχνίες. Αν μια εταιρία θέλει τρία χρόνια για να κλείσει δεν γίνεται έτσι δουλειά. Θες απελευθέρωση των απολύσεων, απελευθέρωση του ασφαλιστικού κι άλλα πολλά που οι δικοί μας τα ακούνε και τους σηκώνεται η τρίχα. Τα χρέη του ΟΑΕΕ κανείς μέχρι σήμερα δεν τα έχει αντιμετωπίσει με ρεαλισμό. Με ένα πλάνο που θα επιτρέπει για παράδειγμα στον καθένα να πληρώσει με όσες δόσεις επιθυμεί και ένα σταθερό ετήσιο επιτόκιο. Αντ’ αυτού κυνηγάνε τον κοσμάκη με απειλές κατασχέσεων κι άλλα φαιδρά. Αυτά είναι συγκεκριμένα πράγματα. Αυτά που λέτε εσείς κ. Κρανιδιώτη είναι ευχολόγια. Να κάνουμε, να δείξουμε, να φτιάξουμε, τα ακούμε δύο χρόνια τώρα αυτά αλλά στην καθημερινότητα μας το μόνο που βλέπουμε είναι μια κυβέρνηση που έχει βαλθεί να μας εξοντώσει. Ψηφίζουμε ΝΔ γιατί οι απέναντι είναι επικίνδυνοι αλλά δεν είμαστε και πελάτες. Αν σοβαρευτεί ο Σύριζα θα κλάψουν μανούλες στη ΝΔ.

    • Geros avatar
      Geros @ kritwn 11/06/2014 12:23:01

      Αν ήταν στο χέρι των περισσοτερων σχολιαστών εδώ μέσα θα σας απαγορευόταν διά νόμου να ψηφίσετε την Ν.Δ. αγαπητέ. Οι θέσεις σας είναι εκτός κόμματος και εκτός πολιτικού σκηνικού γενικότερα θα έλεγα. Το ότι είναι λογικότατες δεν αφορά κανέναν προφανώς σε αυτή την χωρα .....

  5. blue nile avatar
    blue nile 11/06/2014 12:04:00

    To πρόβλημα είναι ότι το πρόγραμμα από τους πρώτους μήνες φάνηκε ότι δεν βγαίνει όμως κάτι τέτοιο δείχνει να μην ενδιαφέρει το ευρωπαικό ιερατείο. Φαήλο για να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους. Τα μέτρα που πρέπει να εφαρμόζουμε δεν είναι καθαρά δημοσιονομικού χαρακτήρα. Είναι και δημοσιονομικού αλλά όχι μόνο. Δυο αράδες οικονομικές να ξέρει να διαβάζει κανείς το καταλαβαίνει. Υπηρετούν και άλλες στοχεύσεις που έχουν να κάνουν με την μετατροπή και πλήρη καθήλωση μας από κυρίαρχο κράτος σε αποικία χρέους. Αλλά ας πούμε ότι δεν είναι έτσι και εγώ κάνω λάθος. Οι ευρωκράτες έχουν κάνει απλά κάποια λάθη στο πρόγραμμα που παραβγήκε βαρύ και δεν μπορούμε να το σηκώσουμε. Τι κάνουμε τώρα. Ας πούμε ότι πάμε όπως νομίζω ότι προτείνεις και βάζουμε στο τραπέζι την επαναδιαπραγμάτευση των όρων του μνημονιακού προγράμματος καθώς και την ελάφρυνση του χρέους. Ας υποθέσουμε ότι ειλικρινά και πρόθυμα οι Ευρωπαίοι θέλουν να μας βοηθήσουν μιας που το χρέος της Ελλάδας σε σχέση με το ευρωζωνικό ΑΕΠ είναι ελάχιστο. Έλα όμως που ότι ευνοϊκό αποφασιστεί για την Ελλάδα θα πρέπει να το δώσουν και σε Ισπανία και Ιταλία. Εκεί όμως τα χρέη είναι τόσο τεράστια που κανένα ESM ή άλλο ταμείο χρηματοπιστωτικής σταθερότητας δεν μπορεί να κοντρολάρει την κατάσταση. Οπότε το λογικό είναι να αρνηθούν και εμείς δεν έχουμε τον τρόπο να αντιδράσουμε. Εδώ ολόκληρος Ολάντ κυνηγούσε την Μέρκελ για να συζητήσουν το ενδεχόμενο της λιγότερης λιτότητας και γειώθηκε κανονικότατα. Νομίζω ότι η μόνη λύση θα βρεθεί όταν αποφασιστεί η αλλαγή πλεύσης όλης της ευρωζώνης και φυγής από τη μονοδιάστατη λιτότητα. Κάτι που πιστεύω ότι δεν θα αργήσει να γίνει εφόσον οι ευρωκράτες θέλουν να διατηρήσουν την ευρωζώνη. Το εκλογικό αποτέλεσμα στη Γαλλία έδειξε ότι το ευρώ τερματίζει την ιδεολογική του ηγεμονία. Είναι θέμα λίγου χρόνου η διάλυση του με Γαλλία, Ισπανία και Ιταλία να μην αντέχουν αφενός τον ασταμάτητο αποπληθωρισμό και αφετέρου τη φτωχοποίηση που επιφέρει.

    • ΓΙΑΝΝΗΣ Α. avatar
      ΓΙΑΝΝΗΣ Α. @ blue nile 11/06/2014 15:06:39

      Aγαπητέ Blue Nile η ανάλυσή σου δεν επιδέχεται καμμία αμφισβήτηση. Εκεί που σίγουρα δεν υπάρχει περίπτωση λάθους είναι οτι το πρόβλημα είναι Ευρωπαικό και όχι Ελληνικό. Είναι αδύνατο να λυθεί η Ελληνική κρίση αν δεν λυθεί η Ευρωπαική, πράγμα το οποίο ισχύει και αντιστρόφως. Ητοι η Ελληνική κρίση θα λυθεί άμμεσα μόλις λυθεί η Ευρωπαική. Μέχρι τότε όμως,(εδώ θα διαφωνήσω λίγο μαζί σου), μπορούμε να ζητήσουμε ως Ελλάδα την ρήτρα ανάπτυξης για την πληρωμή του χρέους, χωρίς να προκαλέσουμε πρόβλημα παρομοίων αιτήσεων απο Ιταλία και Ισπανία τουλάχιστο, διότι 1. Οι δύο αυτές χώρες δεν έχουν μνημόνια, οπότε δεν μπορούν να τα επαναδιαπραγματευτούν,2. Η Ιρλανδία βγήκε απο τα μνημόνιο και η Πορτογαλία βγαίνει οσονούπω. Αρα μόνο η αμελητέα ποσότης Κύπρος θα μπορούσε να ζητήσει και αυτή κάτι...Εξ άλλου μην ξεχνάς οτι όπως σαφώς το δήλωσε η Μέρκελ "Θα δώσουμε στην Ελλάδα μια τόσο απεχθή συμφωνία που κανένας άλλος δεν θα την επιθυμήσει". Αν δηλαδή μας δοθεί η ρήτρα ανάπτυξης και την ζητήσει και η Ισπανία, τότε μπορεί η Μέρκελ να μεταφράσει το Ελληνικό μνημόνιο και να πεί στους Ισπανούς "Υπογράψτε το και εφαρμόστε το όπως οι Ελληνες για 5 χρόνια και μετά θα σας δώσουμε και σας ρήτρα ανάπτυξης...Οταν λες είναι θέμα λίγου χρόνου η διάλυσή του με Γαλλία.......κλπ., υποθέτω θα εννοείς τις επόμενες βουλευτικές εκλογές σε 3 χρόνια στη Γαλλία όπου αν επαληθευτεί το αποτέλεσμα των Ευρωεκλογών, η Μαρίν Λεπέν θα γίνει Πρωθυπουργός . Ομως η εκλογή της, δεν διασφαλίζει την αποχώρηση της Γαλλίας απο την ΕΕ και το Ευρώ, καθότι τότε οι Γερμανοί και οι δορυφόροι τους απλά θα ζητήσουν αυτοί "επαναδιαπραγμάτευση".Οπότε μιλάμε για 3 ή περισσότερα χρόνια απο σήμερα. Ποιός θα αντέξει στην Ελλάδα για άλλα 3 χρόνια τα "συμφωνηθέντα"?

    • Νίκος Αργεάδης avatar
      Νίκος Αργεάδης @ blue nile 12/06/2014 18:11:28

      "Έλα όμως που ότι ευνοϊκό αποφασιστεί για την Ελλάδα θα πρέπει να το δώσουν και σε Ισπανία και Ιταλία. Εκεί όμως τα χρέη είναι τόσο τεράστια που κανένα ESM ή άλλο ταμείο χρηματοπιστωτικής σταθερότητας δεν μπορεί να κοντρολάρει την κατάσταση". ακριβώς αυτό έχω υπ' όψιν μου .οταν λέω πως δεν πρεπει να δενόμαστε με τα σχοινιά του ευρώ κα. όντως, είμαστε αποικία χρέους και δυστυχω΄ς τίποτα δεν φαίνεται να λλάζει στον ορίζοντα...

  6. Άπαντα Επιστάμενος avatar
    Άπαντα Επιστάμενος 11/06/2014 13:01:50

    "Όλα γίνονται για να σωθούμε, έτσι δεν είναι;" Εκ του αποτελέσματος όλα γίνονται για να καταστραφούμε. Δεν γίνεται να έχεις 7% ανεργία το 2008 και να λαμβάνεις μέτρα που τη εκτοξεύουν στο στο 27% προκειμένου..... να σωθείς! Ούτε γίνεται να μειώνεται το ΑΕΠ κατά 100 δις και να περιμένεις.... περισσότερα έσοδα απο την φορολογία... Δεν γίνεται να αυξάνονται 500% οι φόροι και να περιμένεις οι επιχειρήσεις να είναι βιώσιμες και ανταγωνιστικές και οι ιδιώτες να παραμείνουν χαλαροί και με κεντρώες πολιτικές θέσεις.
    Είναι αστείο επίσης να λέμε ότι στόχος του προγράμματος είναι η ανάπτυξη (= άυξηση του ΑΕΠ) όταν έχουμε χάσει το 27% εφαρμόζοντας όσα μας λένε! Δηλαδή τι; χάσαμε το 27% αλλά θα αναπτυχθούμε με.... 0,6 το 2014; Φέξε μου και γλιστρησα. Ποιο το νόημα;
    Το ατύχημα μας έχει ήδη συμβεί. Εντάξει, καταλαβαίνω ότι η αλλαγή νομίσματος μπορεί να είναι μετά απο τόσες θυσίες ένα δεύτερο ατύχημα. Η μόνη δικαιολογία της κυβέρνησης Σαμαρά είναι ότι τα πράγματα είχαν τροχοδρομηθεί από ΓΑΠ και Παπαδήμο και το μόνο που έκανε είναι να σταθεροποιήσει την κατάσταση, πράγμα που ούτε εύκολο ήταν, ούτε έχει 100% επιτευχθεί. Ναι, με το πρόγραμμα που μας έδωσαν δεν φαίνεται να επιθυμούσαν την σωτηρία μας. Καλύτερα να είχαμε χρεοκοπήσει το 2010. Οι ξένοι ενεργούν σα να μην νοιάζονται καν να πάρουν κάποια απο τα λεφτά τους πίσω... Γενικά, συμφωνώ με το πνεύμα του άρθρου.

    • Geros avatar
      Geros @ Άπαντα Επιστάμενος 11/06/2014 14:51:30

      "Δεν γίνεται να έχεις 7% ανεργία το 2008 και να λαμβάνεις μέτρα που τη εκτοξεύουν στο στο 27% προκειμένου..... να σωθείς!......" Αν πάτε με ακατάσχετη αιμορραγία στο χειρουργείο προτείνω να πείτε στον χειρουργο να μην σας χειρουργήσει γιατί ως γνωστόν η κάθε τομή προκαλεί αιμορραγία. Κατ εσάς είναι παράλογο αυτό που κάνουν οι χειρουργοι , οι βλάκες αυτοί προκαλούν αιμορραγία στον ασθενή για να σταματήσουν την αιμορραγία! Άσχετοι! Ακόμα αν πάτε με έμφραγμα στον γιατρό και σας πει να μην κουνηθείτε μάλλον και αυτός ηλίθιος είναι, αφού όλοι ξέρουν πως το τρέξιμο κάνει καλό στην καρδια!

      • Naruto avatar
        Naruto @ Geros 11/06/2014 19:40:52

        Θα ήταν σωστό αυτό αν την αύξηση της ανεργίας προκαλούςε η συρρίκνωση του δημοςίου .Ο ιδιωτικός τομέας δεν χρειαζόταν τέτοιας έκτασης χειρουργείο .

        • Geros avatar
          Geros @ Naruto 11/06/2014 21:50:07

          Έχεις δίκιο.

        • kritwn avatar
          kritwn @ Naruto 11/06/2014 21:54:30

          Ο ιδιωτικός τομέας ήταν σε μεγάλο βαθμό κρατικοδίαιτος γι αυτό και κατέρρευσε τόσο εύκολα. Μην τα χρεώνουμε κι όλα στα Μνημόνια, ας κοιτάξουμε λίγο και την καμπούρα μας. Το 98% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα είναι μικρομεσαίες. Τι αντοχές μπορούν να έχουν τέτοιου είδους επιχειρήσεις σε μια παρατεταμένη ύφεση.

          • Naruto avatar
            Naruto @ kritwn 11/06/2014 22:37:55

            Βασικές αιτίες για την κατάρρευση του ιδιωτικού τομέα ειναι : 1) Η πολύ μεγάλη αύξηση της φορολογίας των επιχειρήσεων . 2) Η μείωση του εισοδήματος των μισθωτών και κατα συνέπεια της αγοραστικής τους δύναμης . 3) Οι ασφαλιστικές εισφορές δεν μειώθηκαν αναλογικά . 4) Η περιπέτεια με τις τράπεζες , το grexit κλπ έκαναν τον πολίτη ανασφαλή με αποτέλεσμα να μην ξοδεύει ,ειναι αυτό που λέμε ψυχολογία της αγοράς . Άλλοι παράγοντες όπως κρατικοδίαιτες επιχειρήσεις συνέβαλαν λιγότερο .

          • Κώστας ΜΠ avatar
            Κώστας ΜΠ @ kritwn 11/06/2014 22:46:27

            "Ο ιδιωτικός τομέας ήταν σε μεγάλο βαθμό κρατικοδίαιτος" Και "δανειοδίαιτος". Όπως στην οικοδομή. Μέγαλο μέρος της ανεργίας του ιδιωτικού τομέα οφείλεται στα επαγγέλματα της οικοδομής, που νέκρωσαν πριν την υπερφορολόγηση των ακινήτων. Η Ελλάδα δανειζόταν φτηνά, οι τράπεζες της δανείζονταν φτηνά ( όπως και αλλού στην Ευρώπη) , ------> "ελάτε για στεγαστικό με φθηνό επιτόκιο" στο τηλέφωνο τις εποχές προ κρίσης. Όταν η κάνουλα έκλεισε η φούσκα έσκασε. Μακάρι να μην έσκαγε , αλλά η πργαματικότητα είναι αδυσώπητη. Ήδη από το 2009/2010 το μεγάλο μπαμ στην ανεργία έγινε από την νέκρωση της οικοδομής. Που ήταν "δανειοδίαιτη".

      • Άπαντα Επιστάμενoς avatar
        Άπαντα Επιστάμενoς @ Geros 11/06/2014 19:51:36

        Αν πάω στον γιατρό με ακατάσχετη αιμοραγία, το πρώτο που θα κάνει είναι να σταματίσει την αιμοραγία και ίσως να μου κάνει μετάγγιση αίματος, αν βέβαια θέλει να ζήσω. Επίσης, οι χειρουργικές τομές είναι σχεδιασμένες να προκαλούν ελάχιστη αιμοραγία κι όχι να κόβουν κάποια κύρια αρτηρία. Και πρόβλημα με την καρδιά αν έχω, προφανώς ο γιατρός δεν θα με βάλει να τρέχω με φρενήρεις ρυθμούς την ίδια ώρα και στιγμή που θα σκάσω αστο νοσοκομείο αλλά θα περιμένει να αναρρώσω στοιχειωδώς πρώτα (να επιτύχω θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης). Σε κάθε περίπτωση, αυτό που περιμένει κάποιος από τον γιατρό είναι η θεραπεία να μην είναι χειρότερη από την ίδια την ασθένεια! Το έλλειμμα του 09 και το μόλις 115% χρέος, είναι αστεία προβλήματα σε σχέση με αυτά που δημιούργησε η θεραπεία! Αυξάνοντας παράλληλα και το χρέος!!!

        • Geros avatar
          Geros @ Άπαντα Επιστάμενoς 11/06/2014 21:47:28

          Η μονη "θεραπεία" που δεν θα ανέβαζε το χρέος θα ήταν το να μας χαρίσει κάποιος ένα καράβι λεφτά το 2010. Το επιχείρημα ότι δεν είναι καλή η θεραπεία γιατί αύξησε το χρέος δεν έχει καμια λογική. Όσο για τα προηγούμενα νομίζω κατάλαβες τι ήθελα να πω , δεν υπήρχε τρόπος να γίνουμε καλύτερα πριν γίνουμε χειρότερα πρώτα. Μιας και το καράβι με τα λεφτά δεν έσκασε μύτη στον Πειραιά ..

  7. zame avatar
    zame 11/06/2014 14:31:30

    Λένε πώς ο κόσμος μας είναι μια φυλακή,
    στην οποία είμαστε φυλακισμένοι, Ναι, είμαστε «πραγματικά» φυλακισμένοι, αλλά δεν είμαστε «πνευματικά» φυλακισμένοι. Έχουμε εγκλωβιστεί σε ένα τερατώδες μίγμα ΔΗΛΗΤΗΡΙΟΥ με ΜΕΛΙ Αν θέλουν χρήματα στα ταμεία τους, γιατί στερεύουν την αγορά από αυτά; Γιατί δεν αφήνουν να έχει ο ηλεκτρολόγος να πληρώσει την μανάβη κι αυτός τον τσαγκάρη κι αυτός τον φούρναρη κι αυτός να πάει βόλτα και για φαγητό κλπ... και πάει λέγοντας; Γιατί αφού θέλουν χρήματα αντί να τα αφήνουν στις τσέπες των ανθρώπων για να τα κυκλοφορούν, αυτοί φροντίζουν να τα μαζεύουν; Ρητορικό το ερώτημα δεν περιμένω απάντηση.. βλπ. & το οικονομικό θαύμα του Wörgl ( η αργή κυκλοφορία του χρήματος είναι η κύρια αιτία για την παραπαίουσα οικονομία ) Στο βιβλίο «Η Φυσική Τάξη» του οικονομολόγου Silvio Gesell ΧΡΗΜΑ παράγει η ΕΝΕΡΓΕΙΑ της απασχόλησης .. που έχει σοβαρότατα υπονομευτεί και όχι το χρήμα που εκτος απο τόκους που έμαθε να παραγει..αλλα & να παραποιεί.. & επιδεινώνοντας τον ανορθολογισμό η απώλεια του ΑΕΠ είναι δεδομένη και πολύ-πολυ δύσκολα αναστρέψιμη πού ακομα & ένα ΘΑΥΜΑ να γίνει και πού ΚΑΝΕΝΑΣ να μην ΧΡΩΣΤΑ σε κανέναν ΤΙΠΟΤΑ.. τα ήδη ζητηθέντα ψηφισθέντα & προτεινόμενα ως μοντέλα ανάπτυξης να λειτουργήσουν είναι χλωμό ακόμα και για την στοιχειώδει αξιοπρέπεια διαβίωσης.. που και αυτό ζητούν να το ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ..παρακαλωντας ? μαλιστα χωρίς αντιρρησίες διότι παραμονεύει 'πρόστιμο'.. όπου το μόνον υποδεικνυόμενο διέξοδο.. είναι το αδιέξοδο.. Οσο για τους "επενδυτές" οταν ακόμα και τα εργοστάσια αφαλάτωσης που θα απορροφούν την ανεργία θα δίνουν πόσιμο νερό αντί για μισθό.? προς όφελος τι ακριβως ? την μείωση του κόστους παραγωγής και αύξησης του κέρδους της επένδυσης ? Το δημοσίευμα του Blοomberg μεταφέρει τη μελέτη της Boston Consulting Group, σύμφωνα με την οποία οι εκατομμυριούχοι σε όλο τον κόσμο αυξήθηκαν μέσα σε ένα χρόνο. Έτσι από 13,7 εκατομμύρια το 2012, έφτασαν στα 16,3 εκατομμύρια το 2013. Σύμφωνα με την ίδια μελέτη, ο παγκόσμιος ιδιωτικός πλούτος αυξήθηκε πέρυσι κατά 15% στα 152 τρισ. δολάρια, έπειτα από αύξηση κατά 8,7% το 2012, δίνοντας μεγάλη ώθηση στις εταιρείες που διαχειρίζονται τα χρήματα των πλουσίων. και αυτός ο υπερχειλίζον θυμός & οργή μόνον μίσος & εκδίκηση κυοφορεί..

    • Geros avatar
      Geros @ zame 11/06/2014 15:21:26

      "Αν θέλουν χρήματα στα ταμεία τους, γιατί στερεύουν την αγορά από αυτά; Γιατί δεν αφήνουν να έχει ο ηλεκτρολόγος να πληρώσει την μανάβη κι αυτός τον τσαγκάρη κι αυτός τον φούρναρη κι αυτός να πάει βόλτα και για φαγητό κλπ... και πάει λέγοντας;" Για τον ίδιο λόγο που δεν μπορείς να φουσκώνεις ένα μπαλόνι επ άπειρο , κάποια στιγμή οι πόροι σου θα εξαντληθούν. Νομίζω ότι μπερδεύεις το χρήμα με τους πόρους αγαπητέ, το χρήμα είναι χαρτί , οι πόροι όμως πρέπει να έρθουν από κάπου. Το ότι πας και κανεις τόσο σημαντικό στο μυαλό σου την απόλυτα ασήμαντη έκδοση τοπικών γραμματίων σε ένα χωριό της Αυστρίας έναν χειμώνα πριν 80 χρονια μου δείχνει ότι η κρίση έκανε ένα μεγάλο κακό. Εκμηδένισε στο μυαλό του κόσμου την έννοια και την χρησιμότητα της επιστήμης της οικονομολογίας , όλοι όσοι είχαν internet και αρκετό χρόνο για ψάξιμο στο Google βρήκαν την δικη τους λύση , το δικό τους παράλληλο σύμπαν. Στην δική σου περίπτωση ένα κωλοχώρι ονόματι Worgl ....

      • foros1 avatar
        foros1 @ Geros 11/06/2014 16:02:34

        η FED "τυπώνει" χρήμα. η Αγγλία το ίδιο. η Ιαπωνία το ίδιο.... ο απλός κόσμος διερωτάται: γιατί η ΕΚΤ δεν κάνει το ίδιο; ας αυξηθεί (ελεγχόμενα) η ρευστότητα, ας έρθει λίγος πληθωρισμός, ας μειωθεί λίγο η ισοτιμία του ευρώ: δεν θα βοηθήσουν όλα αυτά την ανάπτυξη; ως πότε θα συνεχίζει να υποφέρει όλη η Ευρώπη για το λάθος της να κάνει ένα ευρώ στα αχνάρια του μάρκου;

        • ΓΙΑΝΝΗΣ Α. avatar
          ΓΙΑΝΝΗΣ Α. @ foros1 11/06/2014 16:24:55

          Αγαπητέ φίλε foros1 βάζεις ακριβώς το ίδιο ερώτημα που έβαζα κι εγώ όταν ξέσοασε η κρίση το 2009. Η απάντηση που βρήκα δεν διαψεύστηκε απο κανέναν: Tην ΕΚΤ ελέγχουν απόλυτα οι Γερμανοί ηγέτες. Αυτούς τους ελέγχει απόλυτα, με τη θέλησή τους, αφού εισπράττουν ποσοστά επι των κερδών της, η Αυτοκρατορία του Χρήματος, που βασικά αποτελείται απο τους 10-12 μεγαλύτερους Παγκόσμιους Τραπεζίτες, οι οποίοι όταν σκάει κάποια μεγάλη τράπεζά τους και τους τρομάζει, σπεύδουν μέσω των "οίκων αξιολόγησης" να "χρεωκοπήσουν" χώρες που οι ίδιοι έχουν καταχρεώσει, ώστε να τους αποσπάσουν με διαδοχικές περικοπές Πραγματικό χρήμα το οποίο "μοχλευόμενο" απο τα δίκτυά τους κλείνει τις τρύπες των τραπεζών τους, που όπως θα διαπιστώσατε απο το 2009 που εμείς τα PIIGS πληρώνουμε τα μνημόνια, δεν ξαναέσκασαν!!!. Οι δε Γερμανοί, μόνο απ' την Ελλάδα, έβγαλαν μέσα στην αιματηρή κρίση πάνω απο 150 δίς (το ποσοστό τους απο τη "συνεργασία" με την Αυτοκρατορία).

          • Geros avatar
            Geros @ ΓΙΑΝΝΗΣ Α. 11/06/2014 17:03:43

            Βρε Γιάννη τι να σου απαντήσω τώρα? Τα έχεις κάνει στο μυαλό σου όλα ένα. Συνωμοσίες με τραπεζιτικές αυτοκρατορίες , παραμυθια για κέρδη των Γερμανών 150 δις (γιατί δεν είπες 500 δις? Τσάμπα είναι) , τους ανεξάντλητους πόρους του .... γαλαξία, πραγματικό και ανύπαρκτο χρήμα .... Μερικές φορές φοβάμαι ότι η μπαρούφα επειδή έχει την τάση να μένει αναπάντητη τελικά γίνεται πιστευτή, αλλα όσο και να προσπαθήσω σοβαρή απάντηση σε αυτά που γράφεις δεν υπάρχει!

          • ΓΙΑΝΝΗΣ Α. avatar
            ΓΙΑΝΝΗΣ Α. @ Geros 11/06/2014 18:20:19

            Αμόλα καπνό για "συνομωσίες" γέρο και κοιμήσου ήσυχος οτι τους αποκοίμησες όλους. Το ποιός απ' τους δυό μας λέει μπαρούφες δεν χρειάζεται να το δηλώσεις εσύ, εκτός εάν νοιώθεις οτι κάτι σου λείπει... *Δεν είπα 500 δις γιατί με πρόλαβε ο Χατζημαρκάκης που σαν Γερμανός βουλευτής δήλωσε δημόσια οτι 153 δις ήταν μέχρι πέρυσι το κέρδος της Γερμανίας απο την κρίση στην Ελλάδα. Η Μέρκελ είχε παραδεχτεί σεμνά και ταπεινά οτι έβγαλαν απο μας μόνο 50 δις . Εσένα το νούμερο σε κόφτει?

          • Geros avatar
            Geros @ ΓΙΑΝΝΗΣ Α. 11/06/2014 19:17:08

            Τέτοια δήλωση της Merkel δεν υπάρχει , από το μυαλό σου την έβγαλες. Όσο για τον Χατζημαρκάκη έχω να πω ότι απλά δεν πρόκειται για σοβαρό άτομο. Αλλα και εδώ το έβαλες το χεράκι σου αθεόφοβε , ο Χατζημαρκάκης δεν μίλησε για 153 δις αλλα για 114 δις , ακόμα δεν είπε για όφελος από την Ελληνική κρίση αλλα από την κρίση στην ευρωζώνη γενικότερα. Το έφερες , το τράβηξες και το έφτιαξες όπως εσύ γουστάρεις πονηρούλη. Το όφελος αυτό πως βγαίνει ξέρεις? 1. Υπολογίζοντας το όφελος από την πτώση των Γερμανικών επιτοκίων. (όταν έπεφταν τα σπρεντ της ευρωζώνης και τα δικά μας μαζί λόγω της Αμερικανικης κρίσης .... κερδοσκοπούσαμε σε βάρος των Αμερικανων δηλαδή?!?!?) 2. Υπολογίζοντας τα οφέλη από την αύξηση της απασχόλησης στην Γερμανία (ασχολίαστο , τι να πει κανεις?) 3. Υπολογίζοντας τις περικοπές που κατάφερε λόγω κρίσης να περάσει η Merkel στους προϋπολογισμούς των περιφερειών!!! Είπαμε, ο Χατζημαρκάκης ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΟΒΑΡΟ ΑΤΟΜΟ.

          • ΓΙΑΝΝΗΣ Α. avatar
            ΓΙΑΝΝΗΣ Α. @ Geros 11/06/2014 20:29:54

            Ο.Κ. Γέρο, Είπαμε, ο Χατζημαρκάκης ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΟΒΑΡΟ ΑΤΟΜΟ. Τα επιχειρήματά σου για τα αίτια της κρίσης είναι ΑΚΛΟΝΗΤΑ. Σε καταλάβαμε όλοι, μην παιδεύεσαι να μας εξηγείς...

        • kritwn avatar
          kritwn @ foros1 11/06/2014 22:08:24

          Η ΕΚΤ τυπώνει χρήμα, τα 400 δις που ανακοίνωσε ότι θα ρίξει στην αγορά ο Ντράγκι με πολύ χαμηλά επιτόκια αυτό ακριβώς είναι. Αλλά για να λυθεί το δικό μας πρόβλημα θα πρέπει να τυπώσει η ΕΚΤ 5-6 τρις. Να δώσει καμιά 150αριά σε εμάς, άλλα 3-4 σε Γαλλία-Ιταλία-Ισπανία, άλλο ένα σε Πορτογάλους-Ολλανδούς-Ιρλανδούς οπότε μέσες-άκρες θα φτάσει να τυπώσει το μισό ΑΕΠ της Ευρωζώνης. Ε δεν γίνεται κάτι τέτοιο. Αλλά να ρωτήσω κι εγώ με τη σειρά μου κάτι άλλο; Αν πούμε πως η ΕΚΤ μας δώριζε 100 δις μέσω των τραπεζών για χρηματοδότηση της ανάπτυξης. Που θα πήγαιναν αυτά τα λεφτά; Σε δρόμους και μεγαλοεργολάβους; Υπάρχουν μεγάλες επιχειρηματικές μονάδες με εξωστρεφή χαρακτήρα που θα μπορούσαν να απορροφήσουν μεγάλα κονδύλια; Ή θα τα ξαναμοιράζαμε στους μικρομεσαίους οι οποίοι θα τα έκαναν Audi και μεζονέτες; Σταματήστε να βλέπετε παντού συνομωσίες.

          • Naruto avatar
            Naruto @ kritwn 12/06/2014 00:00:02

            Αν μας δώριζαν 100 δις ξέρεις τι θα γινόταν αγαπητέ kritwn ; Ακόμη και να μη χρωστούσαμε θα χρεοκοπούσαμε , τόσο απλά . Όσο παράδοξο και αν φαίνεται τον 18° αιώνα η Ισπανία εξόρυξε και μετέφερε απο την Ν.Αμερική χιλιάδες τόνους χρυσού και αργύρου. Όλοι στην Ισπανία έγιναν πλούσιοι δεν δούλευε κανένας ,δεν παρήγαγαν τίποτε ολα τα αγαθά ήταν εισαγόμενα και μετά χρεοκόπησαν . Το παρελθόν μας δείχνει το μέλλον και η δική μας περίπτωση δεν απέχει πολύ .

          • ΓΙΑΝΝΗΣ Α. avatar
            ΓΙΑΝΝΗΣ Α. @ Naruto 12/06/2014 11:28:38

            Kάνεις λάθος φίλε Naruto. H Iσλανδία, η Ιρλανδία και όλα τα PIIGS τo 2009 καθώς και η Αργεντινή , ο Ισημερινός και τα άλλα κράτη της Λατινικής Αμερικής στη δεκαετία 2000-2010, όπως και πριν απ' αυτά οι "Τίγρεις" της Ν.Α. Ασίας δεν χρεωκόπησαν λόγω του ότι πλούτισαν και δεν δούλευε κανένας. Στις πλουσιώτερες χώρες του κόσμου, Ελβετία, Λουξεμβούργο, Λιχτενστάιν Μονακό, Νορβηγία, Ιαπωνία κλπ. εδώ και 100 χρόνια "δεν δουλεύει κανένας" και όλα είναι εισαγόμενα, αλλά ποτέ δεν χρεωκοπούν, όσο χρέος κι αν έχουν...Οσο πιο πλούσια είναι μια χώρα τόσο πιο δύσκολα χρεωκοπεί και σίγουρα εμείς ουδέποτε υπήρξαμε πλόυσια χώρα αφου ακόμα και το 2004 της " ισχυρής Ελλάδας" το ΑΕΠ μας ήταν το φτωχότερο των 17 κολλημένο μονίμως στον πάτο μαζί με το της Πορτογαλίας. Τα περισσότερα δανεικά μας όπως απεδείχθη τα έβγαλαν έξω οι μεγαλοφοροφυγάδες "καρχαρίες". Φυσικά έφαγαν και τα λαμόγια, αλλά αν δεν ήταν οι καρχαρίες το χρέος μας ποτέ δεν θα ξεπερνούσε το 100% του ΑΕΠ. Ολες οι 300 χώρες της γής που έχουν κράτη υποανάπτυκτα ή έστω υπο ανάπτυξιν σαν το δικό μας, δεν χρεοκοπούν όσο χρέος κι αν έχουν, διότι απλά δεν ενδιαφέρονται για αυτά οι αγορές. Μόλις οι Παγκόσμιες τράπεζες ενδιαφερθούν γι αυτά και καταστήσουν τα χρέη τους απαιτητά και ληξιπρόθεσμα τότε και το πιο άρτια οργανωμένο κράτος χρεωκοπεί.

          • Naruto avatar
            Naruto @ ΓΙΑΝΝΗΣ Α. 12/06/2014 19:14:56

            Αγαπητέ Γιάννη φοβάμαι οτι μιλάμε για διαφορετικά πράγματα όπου το ένα δεν αποκλείει το αλλο . Εγώ ενοώ τον πλούτο χωρίς κόπο που διαφθείρει τον άνθρωπο και προκαλεί χρεοκοπίες οι οποίες μπορεί να προέλθουν και απο τις αιτίες που αναφέρεις εσυ . Για τις χώρες που παραθέτεις οι τέσερις πρώτες ειναι πανίσχυρα τραπεζικά κέντρα , η Νορβηγία έχει πετρέλαια και οι γιαπωνέζοι δουλεύουν σαν τα μυρμήγκια . Οτι το χρέος ειναι όπλο εκβιασμού στα χέρια των παγκοσμίων τραπεζων ειναι σωστό .

          • ΓΙΑΝΝΗΣ Α. avatar
            ΓΙΑΝΝΗΣ Α. @ kritwn 12/06/2014 11:00:05

            .Σωστή η παρατήρησή σου αγαπητέ Κρίτων αλλά αυτό ακριβώς έκανε η FED. Oυδείς γνωρίζει πόσα τρισεκατομμύρια δολλάρια έχει τυπώσει και η δήλωση του Μπερνάνκι ήταν σαφής και κατηγορηματική εξ αρχής: "Όσα κι αν χρειαστούν" Και ο πληθωρισμός? του απάντησαν... Αυτός χαμογέλασε και τους είπε να μην ανησυχούν γι αυτό. Κι ενώ λοιπόν το χρέος των ΗΠΑ είναι πάνω απο 300% και η FED τύπωσε σχεδόν το μισό ΑΕΠ των ΗΠΑ, ο πληθωρισμός δεν ξεπέρασε τις 2 μονάδες!!! και η οικοδομή, άρα και η ανάπτυξη ξαναπήραν την ανηφόρα με παράλληλη, έστω και μικρή μείωση της ανεργίας. Τα ίδια έγιναν περίπου και στην Αγγλία και την Ιαπωνία επαληθεύοντας τον πρώτο διδάξαντα της δημοσιονομικής χαλάρωσης J.M. Keynes του οποίου ο Ρούσβελτ εφήρμοσε την συνταγή και έβγαλε τις ΗΠΑ απο την κρίση του 1929 σε αντίθεση με την λιτότητα αλλά Μέρκελ του Χούβερ που βύθισε τις ΗΠΑ στην Μεγάλη Υφεση. Ο λόγος που δεν υπάρχουν παρενέργειες απο την εφαρμογή της ποσοτικής χαλάρωσης, είναι απλος. Οι Παγκόσμιες υπερτράπεζες που κατέχουν το μεγαλύτερο μέρος του χρέους των κρατώνν εδώ και 30 χρόνια αποθηκεύουν κατά μέσον όρο 15% κέρδη κάθε χρόνο επειδή είναι αδύνατο να τα σπαταλήσουν. Με την ποσοτική χαλάρωση απλά αποθηκεύουν μερικούς τόννους χαρτονομίσματος επι πλέον και έτσι αντί να σκάνε, εγγράφουν "αποπληρωμές δανείων" και αυξάνουν τα αποθηκευμένα κέρδη τους (κεφάλαιο-βρυκόλακας) που ούτως ή άλλως ποτέ δεν θα μπουν στις αγορές διότι δεν χρειάζεται. Πάρα πολύ διαφωτιστικό το παράδειγμα του εκπληκτικού χωριού : http://www.terrapapers.com/?p=21578 που αναφέρει παραπάνω ο φίλος zame Ομως στην Ευρώπη οι Γερμανοί αρνούνται πεισματικά να κάνουν αυτό που συνιστά η επιστήμη και η λογική, διότι όπως και οι ίδιοι ομολογούν αυτοί απο την κρίση κερδίζουν και αφου οι "αδύνατοι" του Νότου αντάχουν, δεν βλέπουν το λόγο να σταματήσουν να κερδίζουν, εκτός αν κάποιος τους αναγκάσει... Π.Χ. η Μαρίν Λεπέν. Τότε, θρασύδειλοι και ανήθικοι όπως είναι, απλά θα πουν: ελάτε τώρα να διαπραγματευτούμε... Ο Σόιμπλε μας το λέει κατάμουτρα:" Σας δώσαμε τρείς φορές την ευκαιρία κι εσείς πάλι τους δικούς μας ψηφίσατε"

      • ΓΙΑΝΝΗΣ Α avatar
        ΓΙΑΝΝΗΣ Α @ Geros 11/06/2014 16:12:55

        "Kάποια στιγμή οι πόροι σου θα εξαντληθούν." Μην ανησυχείς Γέρο, ο Αινστάιν και πολύ περισσότερο η σημερινή πιστήμη έχουν αποδείξει οτι οι πόροι της γής είναι σχετικά ανεξάντλητοι, αλλά κι όταν σε εκατομμύρια χρόνια εξαντληθούν, θα έχουμε τους πόρους του ηλιακού μας συστήματος και μετά του Γαλαξία. Ο Καπιταλισμός είναι άπειρος γέρο, αρκεί το χρήμα να κυκλοφορεί και να μη βρυκολακιάζει όπως τώρα, αλλά οι άρρωστοι απο απληστία σημερινοί καπιταλιστές δεν το ξέρουν και σε έχουν φοβίσει κι εσένα...

    • ΓΙΑΝΝΗΣ Α. avatar
      ΓΙΑΝΝΗΣ Α. @ zame 11/06/2014 15:53:08

      "Αν θέλουν χρήματα στα ταμεία τους, γιατί στερεύουν την αγορά από αυτά; Απλή η απάντηση φίλε zame. Επειδή η απληστία τους για χρήματα στα ταμεία τους, σε συνδυασμό με το φόβο και τον τρόμο μην τους σκάσει η επόμενη "It's too big to fail" τράπεζά τους, τους κάνει να τα αποθηκεύουν , κατά προτίμηση σε ράβδους χρυσού και πολυτίμους λίθους στα υπόγεια των τραπεζών τους. Οπως είπε κι ένας σύγχρονος Μαρξιστής οικονομολόγος, ζούμε στην εποχή όπου η ανθρωπότητα σκάβει νυχθημερόν τη γή για να ξεθάβει χρυσό και λίθους που μετά τα ξαναθάβει στα υπόγεια των τραπεζών...Η απληστία είναι δυστυχώς ανίατη πνευματική ασθένεια. Μόνο η επιστήμη ίσως στο μέλλον καταφέρει να απαλλάξει την ανθρωπότητα απο το καρκίνο αυτών των ανθρώπων που είναι λιγώτεροι από το 1% της Γής!!!...

  8. NESTORAS avatar
    NESTORAS 11/06/2014 15:52:23

    ...On the contrary, with tax rates already high and discretionary spending compressed, achieving the necessary additional fiscal adjustment without further cuts in wages and social transfers, not least pensions, which remain high relative to GDP, will only be possible with a dramatic improvement in the efficiency of the public sector (thanks N. Aργεάδης για τον σύνδεσμο). Συμπληρώνοντας τις αναλύσεις των υπόλοιπων φίλων, αυτήν την dramatic improvement στο public sector γιατί δεν θέλει κανένας (όχι δεν μπορεί να την κάνει). Πότε κ. Κρανιδιώτη τέθηκε σοβαρά αυτό από τις τελευταίες κυβερνήσεις Παπανδρέου -Σαμαρά; (Δεν παραβλέπω ότι δεν έγιναν προσπάθειες ειδικά τελευταία) αλλά δεν μπορεί να γίνει το έρμο το improvement χωρίς καθήκοντα, χωρίς αξιολόγηση, με υπαλλήλους 15 ταχυτήτων και με μετακλητούς που κουβαλάει ο κάθε Υπουργός. Αντίθετα επιλέχθηκε στρατηγικά από το ΠΑΣΟΚ η απαξίωση του σαφώς διογκωμένου δημοσίου (ξαφνικά βρέθηκαν οι τυφλοίμ οι κουτσοί και οι ανάπηροι και ως εκ θαύματος άνθρωποι με πλαστά πτυχία... αχ κανείς δεν το ήξερε τόσα χρόνια, μόνο και μόνο για να δικαιολογήσεις τις απολύσεις). Αν πραγματικά θέλανε improvement αρχίζεις να σπας πολλά αυγά, αλλά πως να αρχίσεις αφού προτιμάς τις ισορροπίες. Γι' αυτο κ. Κρανιδιώτη δεν μπορείς να επαναδιαπραγματευτείς καμία συμφωνία αν στην ουσία βολεύεσαι με την παρούσα κατάσταση. Φύκια δηλαδή για μεταξωτές κορδέλες (εκτός και η μεταρρύθμιση ξεκίνησε από τις καθαρίστριες...)

    • Νίκος Αργεάδης avatar
      Νίκος Αργεάδης @ NESTORAS 12/06/2014 12:33:49

      σε σύγχρονα ελλαδικά, είσαι γουέλκαμ.

    • ΚΜ avatar
      ΚΜ @ NESTORAS 12/06/2014 12:46:17

      Μεταφράζω το απόσπασμα για να μην διαφύγει κανενός το νόημα: «Αντιθέτως, με τους φορολογικούς συντελεστές ήδη στα ύψη και την κατανάλωση για τα μη απαραίτητα να έχει συμπιεστεί, η επίτευξη της αναγκαίας επιπρόσθετης δημοσιονομικής προσαρμογής χωρίς περαιτέρω περικοπές σε μισθούς και κοινωνικές παροχές, ή πολύ περισσότερο, συντάξεις, που παραμένουν υψηλές σε σχέση με το ΑΕΠ, θα είναι δυνατή μόνο μέσω δραματικής βελτίωσης στην αποτελεσματικότητα του δημοσίου τομέως.»

  9. Κώστας ΜΠ avatar
    Κώστας ΜΠ 11/06/2014 20:52:09

    "Απ’ όπου λοιπόν και να το πιάσουμε, καταλήγουμε στο ότι πρέπει να απελευθερωθούν πόροι που θα μπουν στην πραγματική οικονομία, όχι υπό την μορφή «πεντακοσάρικων», κοινωνικών μερισμάτων, αλλά δημιουργίας επιχειρήσεων κάθε είδους, όχι μόνον υπηρεσιών αλλά και αληθινής και ποικίλης παραγωγής. Από την γεωργία, ως τις υψηλές τεχνολογίες, την βιοτεχνία και την βιομηχανία." Mάλιστα... Την προεκλογική περίοδο η Ελληνική Χαλυβουργία έκλεισε. Λουκέτο. Κανένα άρθρο; Οι λόγοι πολλοί. Και η ύφεση και το κόστος της ενέργειας για το οποίο οι βιομηχανίες φώναζαν καιρό και οι απεργίες (εκείνες όπου ο ψευτοεθνικιστής με το ναζιστικό σταυρό στο μπράτσο ήταν αγκαλιά με τον Σιφωνιό του ΠΑΜΕ). Όταν η κρίση ξεκίνησε σε ένα συμφωνούσαν οι πάντες. Παραγωγική βάση. Δεν παράγουμε τίποτα ή σχεδόν τίποτα και εν πάση περιπτώσει το εμπορικό μας έλλειμμά ήταν ιλιγγιώδες. Την προεκλογική περίοδο μια εμβληματική βιομηχανία κλείνει και εμείς ασχολούμασταν με τον Χριστόπουλο, τη Δούρου, τον Μώραλη, τη Σαμπιχά και τα ρέστα. Ένα άρθρο για το λουκέτο στην Ελληνική Χαλυβουργία; Κανένα. Καλύτερα οι γενικολογίες, είναι πιο ασφαλείς... Κανείς αντιμνημονιακός της φακής δεν "έκλαψε" για το λουκέτο στη Ελληνική Χαλυβουργία. Τόσο ξέρουν , τόσα λένε. Ξέουν μόνο να ζητάνε διαγραφή χρέους δηλαδή ο Πορτογάλος, ο Τσέχος, ο Ιταλός , ο Κύπριος κλπ να φορτωθούν τα όσα δανειζόταν ο μεγάλος ηγέτης ΑΝΤρέας ΠαπαΝΤρέου, για να δείνει αβέρτα αυξήσεις και μαιμού συντάξεις. Πρόσφατα ( χτες η Wall Street Journal) κυκλοφόρησαν τα στοιχεία της ανταγωνιστικότητας των ευρωπαικών χωρών. Πού είμαστε; Πάτος. Μαζί με Βουλγαρία και Ρουμανία. Ο κάθε αντιμνημονιακός της φακής φωνάζει πως τάχα θα πάμε σε μισθούς Βουλγαρίας , αλλά ποτε δεν θα τον ακούσουμε να μάς λέει πως πχ πρέπει να πάμε σε ανταγωνιστικότητα Βελγίου, με αλλαγές που δεν αφορούν στο εργασιακό κόστος , αλλά σε γραφεικρατεία από όπου πολλοί τόσο του δημοσίου όσο και του ιδιωτικόυ εξασφαλίζουν άνομες προσοδους. Γιατί τότε πολλά θα αλλάξουν και πολλοί θα ξεβολευτούν. Στο μεταξύ στο πλαίσιο της ανθρωπιστικής κρίσης αυξήθηκε δραματικά ο αριθμός πωλήσεων αυτοκινήτων(48,7% !!!!) , ενώ οι εξαγωγές μας - παρά τις προσπάθειες των ηρωικών νέων που φτιάχνουν νεοφυείς επιχειρήσεις στις νέες τεχνολογίες- πατώνουν. Κατανάλωση σε εισαγόμενα. Το όνειδος του νεοελληναραδισμού που σαν τερμίτης τρώει τα σωθικά του Έθνους. Ο νεοελληναραδισμός επικρατεί. Το μπουμ στον τουρισμό συνοδεύεται και από μπουμ στις τιμές σε νησιά και θερινά καταλύματα. Μυαλό δεν βάζουν. Φταίει η Μέρκελ και οι τοκολγύφοι του 1,5% επιτόκιο.

  10. Greg avatar
    Greg 11/06/2014 21:21:57

    Όσο θα προίσταται του ΥΠ ΟΙΚ καθηγητής "οικονομικών" και του ΥΠ.ΑΝ, επαγγελματίας πολιτικός ή δικηγόρος, δεν πρόκειται να υπάρξει ανάπτυξη και κατά συνέπεια προοπτική για την πατρίδα μας. Μόνον η ανάληψη των παραγωγικών υπουργείων από άτομα της αγοράς υπάρχει ελπίδα αναπτυξιακής προοπτικής. Δεν είναι δυνατόν ο καθηγητής οικονομικών να αντιληφθεί την αντιεπενδυτική ψυχολογία που προκαλούν - ο πολλαπλασιασμος των φόρων - η ανηλεής εκδικητικότητα σε βάρος κάθε ελεύθερου επαγγελματία με αιχμή του δόρατος το ΣΔΟΕ. Ούτε ο δικηγότος ΥΠΑΝ θα καταλάβει τι σημαίνει δημιουργώ μια επιχείρηση, την βλέπω σαν παιδί μου και χρειάζομαι ευνοϊκό περιβάλλον και ενίσχυση για να την κάνω να προχωρήσει βήμα βήμα εμπρός.

  11. EVANGELOS avatar
    EVANGELOS 12/06/2014 07:45:43

    "Αν ο τρόπος που ακολουθούμε με τόση προσήλωση, μετά την μεγάλη κι αιφνίδια πολιτική στροφή της ΝΔ προ των εκλογών του 2012" εδώ είναι όλο , μα όλο , μα όλο το θέμα/πρόβλημα ...

    χαίρομαι που αρχίζει να τίθεται προς συζήτηση και "ημι" επισήμως η τραγική και κατά τη γνώμη μου εντελώς λανθασμένη εκείνη επιλογή ...

  12. Νικήτας avatar
    Νικήτας 12/06/2014 09:43:12

    Δεν υπάρχει περίπτωση να έρθει ανάπτυξη γιατί οι κυβερνώντες δεν ξέρουν τίποτε πιο σωτήριο από τα συμφέροντα που τους στηρίζουν. Η χώρα δεν μπορεί να γίνει Κίνα . Όσο και να συμπιεστεί το κόστος παραγωγής οι Κίνες θα πουλάνε στο μισό. Τα χρήματα που λες θα προέλθουν από την οικοδομή μέσω επέκτασης των σχεδίων πόλης και μικρούς συντελεστές δόμησης ώστε όλα να καταλήγουν σε μικρά σπίτια που στεγάζουν μια χαρά οικογένειες και μπορούν να χτιστούν , είναι δηλαδή φθηνά. Το παραπάνω σε συνδυασμό με κίνητρα για χρησιμοποίηση της εγχώριας παραγωγής που είναι ικανή να τροφοδοτήσει το σύνολο σχεδόν της κατασκευής αφήνει το χρήμα στην χώρα και δημιουργεί θέσεις εργασίας εκτός από την εκκίνηση των χιλιάδων επαγγελμάτων που σχετίζονται με το θέμα. Μικρός συντελεστής δόμησης σημαίνει όμως και μείωση της αξίας του οικοπέδου και αυτό οι οικοπεδούχοι δεν το γουστάρουν. Χρήμα θα προέλθει από την αξιοποίηση του ηλίου μέσω των φωτοβολταικών για ιδία χρήση και όχι για το καραγκιοζιλίκι της πώλησης κιλοβατώρων στην ΔΕΗ. Και πάλι εδώ η χώρα μπορεί να στηρίξει τα οικιακά φωτοβολταικά σε επίπεδο παραγωγής υλικού δημιουργώντας θέσεις εργασίας και ρίχνοντας τις ενεργειακές ανάγκες της χώρας από την λειτουργία των οικιακών φωτοβολταικών που σημαίνει εξοικονόμηση καυσίμων ,πόρων νέων επενδύσεων. Τώρα αυτό που έγινε με τα φωτοβολταικά αποτελεί προδοσία και αίσχος που άδειασε τις αποθήκες των ξένων , έδωσε χρήμα στις τράπεζες και στους μεγάλους επενδυτές που τους πληρώνουμε αδρά για να κάθονται. Σάμπως φθύνηνε καμία κιλοβατώρα ; Ίσα , ίσα που ακρίβηνε αφού εμείς πληρώνουμε τους επενδυτές ! ΑΙΣΧΟΣ Η ανάπτυξη κατά τόπους του τουρισμού μέσω μικρών μονάδων δημιουργεί πλούτο και θέσεις εργασίας εκεί που χρειάζονται δημιουργώντας χώρο ταυτόχρονα ώστε να ανθίσουν και άλλες υπαίθριες ασχολίες που δίνουν ζωή στον τόπο. Δηλαδή αν υπάρξει πλούτος λόγω σωστής εκμετάλλευσης τοπικών πηγών αυτό θα φέρει κόσμο πίσω και ξαναζωντάνεμα της υπαίθρου , δηλαδή πρωτογενή παραγωγή . Άιντε ρώτα αγαπημένε πολιτευτή τι φόρους είναι υποχρεωμένος να δίνει στο κράτος ο ιδιοκτήτης μιας μικρής ξενοδοχειακής μονάδας και μετά έλα να μιλήσουμε αν είναι ποτέ δυνατόν αυτός ο άνθρωπος να σταθεί όρθιος. Κανείς δεν νοιάζεται για τον μικρομεσαίο Έλληνα ώστε να δει λίγο παραπάνω χρήμα . Εδώ τώρα πάνε να χαρίσουν τις παραλίες στους ξένους χωρίς καμία απολύτως στοιχειώδη εξασφάλιση ούτε παριβαλοντικών ούτε οικονομικών όρων . Χρήμα φεύγει κάθε μέρα από τα σούπερ μάρκετ αφήνοντας τα ψίχουλα στην χώρα. Αυτή η αιμορραγία είναι ανεξέλεγκτη και πρέπει να σταματήσει . Υπάρχει τρόπος μέσω της συνειδητοποίησης των πολιτών ότι στην ουσία αφαιρούμε χρήμα από την πόλη που θα μπορούσε να έρθει στις δουλειές μας και της γνώσης από ένα φορέα που θέλει να βάλει τάξη. Και μην νομίζεται πως οι αλυσίδες είναι φθηνότερες . Αν ψάξετε τα μέτρια μπακάλικα της γειτονιάς σας σε πάρα πολλά είδη θα διαπιστώσετε την ληστεία . Η χώρα έχει μια μεγάλη πηγή πλούτου που λέγεται καινοτόμες ιδέες σε τεχνολογίες αιχμής από εταιρείες που δεν θέλουν κτήρια και επενδύσεις παρά μονάχα μυαλά. Αν υπήρχε ένας σοβαρός φορέας και σχετικές ελληνικές βιομηχανίες - όπλων , ναυπηγεία , αεροπορική βιομηχανία - αν δηλαδή αυτά που είχαμε τα κρατάγαμε ζωντανά θα έρεε άφθονο χρήμα από εξαγωγές και θέσεις εργασίας. Είναι και άλλα πολλά . Στην ουσία λέω ένα πράμα. Ότι δηλαδή ανάπτυξη θα έρθει όταν ο πλούτος της χώρας αξιοποιηθεί για το συμφέρον του λαού της . Από λίγο σε όλους που μπορούν να ασχοληθούν και να δουλέψουν στους τομείς αυτούς και δεν περιμένουν στο καφέ να έρθει ο μισθός . Τα παραπάνω είναι κινέζικα για όλους αυτούς που παριστάνουν τους πολιτικούς αλλά το μόνο που γνωρίζουν είναι να υπακούουν εντολές . Δεν τους λέω προδότες αλλά άσχετους , λίγους και μικρούς για τέτοιες θέσεις . Ας πάρουμε για παράδειγμα τον κ. Γιακουμάτο . Μπορεί αυτός ο σεβαστός γέρος να μας πάει μπροστά ; Λέγε ρε Φαήλο που σε ΄χω για παλικάρι , μπορεί; Παιδιά του κομματικού σωλήνα που πριν πάρουν θέσεις φρόντισαν να περάσουν με άριστα τις εξετάσεις όσων βοήθησαν την ανέλιξη τους . Με το αζημίωτο.

  13. zame avatar
    zame 12/06/2014 18:21:31

    Yλοποιούμε το πνεύμα,& πνευματοποιούμε την ύλη..? αλλα αναδυκνειεται η έλλειψη «αίσθησης δημοσίου συμφέροντος» που πρόκειται για απώλεια της αίσθησης του «δημόσιου αγαθού»: Εχει χαθεί η δυνατότητα να ξεχωρίσουμε και αναγνωρίσουμε ότι, εκτός από τα όσα ο καθένας μας ατομικά κατέχει και νέμεται, υπάρχουν και δεδομένα της πρακτικής του βίου που πρέπει να βρίσκονται στη διάθεση και εξυπηρέτηση όλων (του «κοινού συμφέροντος»), αλλιώς η ζωή δεν λειτουργεί. γραφει εδω http://yannaras.gr Το πραγματικό, προκύπτει από το πράγμα,
    που είναι το προϊόν της πράξης. Το πνευματικό, πρόκυπτει από το πνεύμα, που είναι το προϊόν της πνοής Η φαντασία είναι ο τρόπος με τον οποίο βλέπει το πνεύμα την πραγματικότητα. Ετσι Όταν Πουλαει περισσότερο η πνευματική πορνεία απο το πνεύμα.. τοτε γραφει η Telegraph: Πόση διαφθορά μπορεί να αντέξει η Ευρώπη; Πηγή: http://www.logiosermis.net/2014/06/telegraph.html#ixzz34NPponLt οπως & το ανεκδοτο του χοτζα.. δια της ατοπου απαγωγης.. τοτε πρωτα πρεπει να περασουμε απο το χειροτερο για να ερθει το καλυτερο.. αλλα μην επιτρέπεις ομως να σε επηρεάσει.. αυτό που δεν μπορείς να επηρεάσεις. & ουτε ειναι μετρο υγειας η καλη προσαρμογη σε μια βαθεια αρρωστη κοινωνια. οπως ειπε ο Τζιντου Κρισναμουρτι οπότε κάτι είναι και αυτό αφού & ήταν η πρώτη φορά .. εκει στον Πειραια εσκασε μυτη ο Μωραλης με την παρεα του..& στον Βολο ο Μπεος.. δλδ..οι δημότες Ψήφισαν απευθείας τις 'μαφίες' δίχως «πολιτικά» επιχρίσματα..? & μετα λεμε Πως & γιατι εγινε κρατικοδίαιτος" και "δανειοδίαιτος" αυτός ο ιδιωτικός τομέας ? ποιός προώθησε & ωφελήθηκε αραγε απο αυτήν την στρεβλοτητα..? όσο για αυτήν την περίφημη επιστήμη της οικονομ(Α)ολογιας.. σηκώνει παρα πολύ μεγάλη κουβέντα..δεν νομίζεται ? & οταν τωρα (*)..χρειάζεται δημιουργία επιχειρήσεων κάθε είδους..αλλά όσες υπήρχαν (& ητανε πολλές..Ιζολα-Εσκιμο-Πειραικη Πατραικη..κλπ.) φροντίσαμε & τις ξαποστείλαμε..γιατί άραγε.. ΠΟΙΟς & ΤΙ ωφελήθηκε ..? αλλα οταν «δεν υπάρχει μεγαλύτερη ανισότητα από την ίση μεταχείριση ανίσων.» Άντον Μένγκερ 19ου αιώνα γιατι να μην ειναι Η (ευνόητοι λόγοι) "φυτευτή" ΣΤΡΕΒΛΗ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ που είναι το ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ.. πού διογκώθηκε ακόμα περισσότερο με την 'αβανταδόρικη' γραφειοκρατία.. συνοδευομένη με υπερβολική αριστεροφροσινη..κλπ *) ΠΟΙΟΙ ακριβως ειναι οι πόροι που είναι εγκλωβισμένοι (γιατιαραγε)..που επιζητούν την απελευθέρωση τους ? τωρα που ηρθαμε επιτελους δευτερη στον κοσμο στην μειωση τιμων ακινητων..σε ερευνα που εκανε το ΔΝΤ βασιζομενη σε στοιχεια του ΟΑΣΑ. http://www.defencenet.gr/defence/item/ωραία-ανάπτυξη *).. & αυτες οι άνομες προσοδους.. ! ΠΩΣ διάολο προωθηθήκανε και μαλιστα καθιερωθήκανε.. & άντε τώρα να τις ΞΕΡΙΖΩΣΕΙΣ & Ο κόσμος σε κάθε χώρα, ακόμα βλέπει μόνο την όποια κακοδιαχείριση των ντόπιων πολιτικών, δεν βλέπει πίσω απο αυτό και δεν σκέφτεται αν γίνεται πιόνι ενως συνολικά στημένου κόλπου, απλά και μόνο γιατί δεν ερευνά απο που πηγάζουν όλα και απο που παίρνουν την δύναμη τους αυτοί που κινούν τα νήματα. Πρωτόκολλα της Σιών / Πρωτόκολλο Τρίτο
    “Οι καταχρήσεις της εξουσίας θα ετοιμάσουν τελικά την πτώση όλων των πολιτευμάτων ? και όλα θα ανατραπούν κάτω από τα χτυπήματα του μαινόμενου πλήθους.” Πρωτόκολλα της Σιών / Πρωτόκολλο Εικοστό “Όταν όμως εξαγοράσαμε τα πρόσωπα που χρειάζονταν για να μεταφέρουμε τα δάνεια σε εξωτερικό έδαφος, όλα τα πλούτη των Χριστιανών διοχετεύθηκαν στα ταμεία μας και όλοι οι Χριστιανοί άρχισαν να μας πληρώνουν φόρο υποτέλειας.” είπαμε πως εγινε (υστερα μαλιστα απο τα 80 χρονια) ακομα ποιο αριστοτεχνικό αυτό το ΜΙΓΜΑ πού περιέχει το 'ΜΕΛΙ με ΔΗΛΗΤΗΡΙΟ' .. Όταν ένα προϊόν είναι ευτελέστατο και πουλάει ή αγοράζεται πιο ακριβά από ένα αξιοπρεπές.. @ΓΙΑΝΝΗΣ.Α -λένε πως το αντίδοτο της απληστίας είναι η αφθονία.. sorry @γεροντα αλλά βλέπεται Κρίση & Κροίσοι.. Λίστες & Ληστές.. ..Μπερδεύτηκα.. Και ότι ποιό εφιαλτικό.. να ξεμείνουμε παρέα με τον κακό μας εαυτό και την "μπάλα" να την έχει ο ένοχος - χρηματιστηριακός φιλελεύθερος παρασιτικός ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ -αφού "προσγειώθηκε" το "ex nihilo" = δλδ.την δημιουργία του χρήματος και η απο άϋλη ανατοκιζομενη πίστωση με κλασματικά αποθεματικά (χωρίς πλήρη αντίκρισμα) «Τα τραπεζικά ιδρύματα επαληθεύτηκε πως είναι πιο επικίνδυνα για τις ελευθερίες μας από τους τακτικούς στρατούς» Όπως είχε πει κάποτε και ο Αμερικανός πρόεδρος Τόμας Τζέφερσον. Ετσι το χρηματοπιστωτικό κεφάλαιο, από συνοδοιπόρος του παραγωγικού κεφαλαίου και αργότερα συμμέτοχος στα κέρδη, αυτονομήθηκε – αντλώντας πλέον τα κέρδη του από την υπερφορολόγηση των πολιτών, με τη βοήθεια των κυβερνήσεων πού είναι ΑΝΙΚΑΝΟΙ ? να κάνουν το ΜΕΓΑΛΟ ΑΛΜΑ στην ΙΣΤΟΡΙΑ..? δεν μπορουν να εξασφαλίσουν ένα υψηλό επίπεδο διαβίωσης για όλους..(το αντίθετο μάλιστα....) & ούτε και μπορεί να εξασφαλίσει την προστασία τού περιβάλλοντος.. επειδή το μεγαλύτερο κίνητρο είναι το κέρδος που 'απογειώθηκε' & έγινε άπληστο & καταχρηστικό. & Όταν τα χρήματα χρησιμοποιούνται για την ρύθμιση και κατανομή των πόρων με σκοπό το κέρδος & παράλληλα δημιουργουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον ελεγχο των πορων.. τότε & αυτή η ριμάδα η συνομοσιολογια.. πολύ μαρτυριάρα γίνεται... "γιατί λενε πως τα πεντοχίλιαρα δεν είναι πετσετάκια" Το χρήμα είναι μια κοινωνική σύμβαση, μια συμφωνία -παραγωγής ενέργειας της απασχόλησης- αν θέλετε. Σαφως Δεν είναι ούτε ένας φυσικός πόρος
    ούτε επίσης αντιπροσωπεύει κάποιον πόρο αλλα Human resources το λένε οι αγγλοσάξωνες.. αυτο που απο καιρο δουλευουνε.. Ο επανασχεδιασμός του παραποιημένου πολιτισμού ολοένα & γίνεται επιτακτικός & αναπόφευκτος.. ..και που να έχει στόχο έναν ειρηνικό και βιώσιμο παγκόσμιο πολιτισμό.. όπου τα ανθρώπινα όντα- η τεχνολογία -και η φύση να συνυπάρχουν είναι το ζητούμενο γιατί Χωρίς ντροπή και χωρίς δίκαιο οποιαδήποτε μορφή κοινωνικής συμβίωσης είναι απλώς Α δ ύ ν α τ η! και είναι ΤΙΤΑΝΙΟ αυτο το έργο της αποκατάστασης παρεμπιπτόντως To CNN ειπε πως το χρεος ολου του πλανητη ειναι μολις 40 τρις δολαρια. Που τα Χρεωστάει ? & αν μη τι αλλο .. Μια παγκοσμια Σεισάχθεια είναι ικανή να φέρει την επιθυμητή ισορροπία ανάμεσα σε φτωχούς και πλουσίους συμβάλλοντας σημαντικά στην πολυπόθητη κοινωνική συνοχή . Αλλιως *)Με την δημιουργική λογιστική στην δεδουλευμένη βάση της είναι το εργαλείο που καθορίζει το μέγεθος της δια-πλανητικής επέκτασης σε συμπαντικά-αστρικά-έτη φωτός & διαστημικα μίλια όπου τα δικαιώματα πρόσβασης δεν έχουν η έχουν ΦΠΑ.? *)Οταν σε αυτην την ζωη απλα "αγοραζουμε" χρονο τοτε Αν η καθε μ#λ#κι# για να-περασει η ωρα- ..ειχε & ΦΠΑ..? *)Αφου Η βασική προυπόθεση για να ελευθερωθεί οποιοδήποτε έθνος:
    ειναι το Εθνικό ΑΤΟΚΟ νόμισμα..!!και οχι ξένο δανεικό... http://kataggelies.com/kataggelies/?page_id=803

    • Geros avatar
      Geros @ zame 12/06/2014 18:36:56

      Μας παρέθεσες και τα πρωτόκολλα της Σιών και ότι αμφιβολία είχαμε για το πρόσωπο σου διαλύθηκε αγαπητέ! Όχι πως δεν θα το καταλαβαίναμε από τις υπόλοιπες ασυναρτησίες αλλα λέμε τώρα .... "Με την δημιουργική λογιστική στην δεδουλευμένη βάση της είναι το εργαλείο που καθορίζει το μέγεθος της δια-πλανητικής επέκτασης σε συμπαντικά-αστρικά-έτη φωτός & διαστημικα μίλια όπου τα δικαιώματα πρόσβασης δεν έχουν η έχουν ΦΠΑ.?" Τα πάντα όλα ......

    • ΓΙΑΝΝΗΣ Α. avatar
      ΓΙΑΝΝΗΣ Α. @ zame 12/06/2014 20:39:01

      Αγαπητέ zame συμφωνούμε απόλυτα. "το αντίδοτο της απληστίας είναι η αφθονία", αρκεί να είναι άπειρη σε ποσότητα για τον άπληστο... Η παγκόσμια ετήσια παραγωγή Πραγματικού και Εικονικού χρήματος μέσω του παγκοσμίου καζινο-χρηματοπιστωτικού συστήματος φτάνει αισίως τα 4000 τρισεκατομμύρια δολλάρια το χρόνο. Επομένως το Παγκόσμιο χρέος είναι το 1% του. Αν φορολογηθεί ΟΛΗ η παγκόσμια παραγωγή χρήματος με 1% για ένα χρόνο,(φόρος ΤobinX10) η ΣΕΙΣΑΧΘΕΙΑ που απο εποχής Σόλωνος είναι η μόνη λύση για το χρέος, θα μπορούσε να γίνει, και αναγκαστικά κάποτε θα γίνει, πραγματικότητα, αν δεν αυτοκαταστραφούμε ως είδος. *Οσον αφορά τα "Πρωτόκολλα της Σιών" , μη δίνεις βάση. Είναι σαφώς λιγώτερο έγκυρα απο τις προφητείες του γέροντα Παίσσιου, ή την Αποκάλυψη του Ιωάννη. Αν οι Εβραίοι κυβερνούσαν τον κόσμο, δεν θα έσκαγαν οι τράπεζές τους, ούτε θα είχαμε κρίσεις... Ο Νόαμ Τσόμσκι έχει απόλυτο δίκιο όταν λέει οτι οι Παγκόσμιοι τραπεζίτες-μπάνκστερς λειτουργούν δυστυχώς ως μαφιόζοι.(Γι αυτό οι ίδιοι οι Αμερικανοί που τους ξέρουν καλά τους αποκαλούν Μπάνκστερς). Το μόνο που θέλουν είναι περισσότερο χρήμα, ο καθένας για τον εαυτό του κι ας πεθάνουν οι άλλοι. Ακόμα και οι συνεργασίες τους είναι προσωρινές για να αρπάξουν μια γερή "μπάζα". Μετά αλληλοεξοντώνονται για το ποιός θα την κρατήσει. Δυστυχώς δεν υπάρχει καμμία συνεννόηση μεταξύ τους. Αλλοιώς η σεισάχθεια θα ήταν γεγονός προ πολλού. Το ίδιο θα συνέβαινε αν τα "πρωτόκολλα της Σιών" δεν ήταν σκέτα παραμύθια της Χαλιμάς.

  14. apostolis-kastoria avatar
    apostolis-kastoria 12/06/2014 22:45:18

    Λένε ότι είστε φίλοι και συνεργάτες με τον κ. Σαμαρά ανέκαθεν . Το σίγουρο είναι ότι τον στηρίζεις διαρκώς ακόμη και σε ενέργειές του που μπορεί και να μην πιστεύεις στην ορθότητά τους . Σίγουρα οι απόψεις σου (αρκετά ευγενικά και "πολιτισμένα" διατυπωμένες στο σημερινό σου άρθρο) , είναι γνωστές στον Πρωθυπουργό . Αυτό που καίει όλους τους Έλληνες να μάθουν , είναι αν ο πρωθυπουργός μας , έχει ακόμη κάποια επαφή με τις πραγματικές συνθήκες διαβίωσης των ελλήνων , ή μήπως τα "νούμερα" των πρωτογενών πλεονασμάτων και της "δήθεν" ανάπτυξης , έχουν αλλοιώσει τον άνθρωπο με αρχές και κότσια που γνωρίσαμε και πιστέψαμε στις δύσκολες εποχές της "Πολιτικής Άνοιξης" ??? Ενστερνίζεται τέτοιου είδους απόψεις ή όχι ??? Χάνουμε τις δουλειές μας , χάνουμε τα σπίτια μας , χάνουμε πάνω απ΄ όλα τα παιδιά μας (ανεργία - μετανάστευση - δεν μου αρκεί να επικοινωνώ μαζί τους μόνο μέσω skype)!!!!Τι χειρότερο άραγε θα μπορούσε να μας κάνει ο Τσίπρας ????

  15. zame avatar
    zame 13/06/2014 00:32:40

    Οταν το κόστος των ομολόγων της Ισπανίας πέφτει κάτω από αυτό των ΗΠΑ, τι συμπέρασμα θα βγάζατε? Ότι η Ισπανία ξαφνικά απέκτησε καλύτερη οικονομία από τις ΗΠΑ ? ..η κάτι άλλο συμβαίνει ? Λενε πως οι κυβερνήσεις θα βρουν την μείωση του κόστους δανεισμού ως ένα καλό κίνητρο για έξοδο στις αγορές προκειμένου να καλυφθούν οι τεράστιες ανάγκες αναχρηματοδότησης του χρέους και όχι μόνο. οπως λεει εδω http://seisaxthia.wordpress.com/2014/06/11/αμόκ-κερδοσκοπίας-με-το-φθηνό-και-άφθο μία άλλη ακόμα συνωμοσιολογια ? Οτι το αποτέλεσμα είναι ήδη προδιαγεγραμένο.. & η έκρηξη που εγκυμονείται θα είναι τέτοια που το κραχ του 2008, θα μοιάζει παιδική χαρά.? «το shopping είναι η νέα πολιτική πράξη» λέει ο ροκ σταρ Bono των U2 Κάθε αγορά που κάνουμε είναι ταυτόχρονα και μια πολιτική επιλογή, με τη διαφορά πως αντί για κόμματα «ψηφίζουμε» προϊόντα και εταιρίες που τα παράγουν. Αγαπητέ ΓΙΑΝΝΗΣ.Α Μαζί σας οκ.σχετικά για τα παραμύθια της Χαλιμάς..& τις ανίερες συμμαχίες τις ομιχλώδεις διαβουλεύσεις,τα ανείπωτα μυστικά,
    τους τρομερούς όρκους, τις μυστικές συμφωνίες
    και τα ύπουλα «κτυπήματα κάτω από τη μέση»..κλπ έλα μου όμως που αυτή η ριμάδα-παλιό-συνωμοσιολογια..πως γίνεται & ως 'λαγος'.? έρχεται & επαληθεύεται..& αυτό είναι που ενοχλεί.. γιατί υπονομεύει την αφύπνιση πού & αυτή ίσως να ενοχλεί Θεωρω πως ολα αρχίζουν από μια φιλοσοφία, που αργότερα με την παρατήρηση και το πείραμα εξελίσσεται σε Επιστήμη και αργότερα εξελίσσεται σε Τεχνολογία. Αυτός είναι ο Πρώτος Πυλώνας στον οποίον στηρίζεται ένας Πολιτισμός.. ακολουθούνε άλλοι Δύο Πυλώνες & αυτοί οι τρεις Πυλώνες συνιστούν ένα πολιτισμικό ρεύμα. Για να γιγαντώνεται αυτό το Πολιτιστικό ρεύμα θα πρέπει αυτοί οι Πυλώνες να ΜΗΝ πολεμούν ο ένας τον άλλον αλλά να τους διακρίνει μια εσωτερική συνοχή. Αν υπάρχει σύγκρουση ανάμεσα στους πυλώνες τότε ο Πολιτισμός καταρρέει..με τις γνωστές συνέπειες & αναπόφευκτα ο Λαός υπηρετεί την οικονομία & όχι η οικονομία τον Λαό.. καθοδηγούμενη απο τα Υγιή Πολιτικά συστήματα..κλπ Πηγή: Οι τρεις πυλώνες του πολιτισμού και η πεμπτουσία μιας επιστημονικής επανάστασης - RAMNOUSIA

    Είναι ο Ανθρωπισμός (που μπορεί να αντέξει οποιαδήποτε Νεα Δημοκρατία και ΠΑΣΟΚ και ΚΚΕ και ΣΥΡΙΖΑ και άλλες δυνάμεις που εμφορούνται από αυτές τις Αρχές αλλά διαφοροποιούνται ως προς το πώς θα υλοποιήσουμε αυτές τις αρχές) που σαφέστατα σε κρίσιμες στιγμές το κοινωνικό θα πρέπει να υπερβεί το ατομικό αλλά πάντοτε ΔΕΝ πρέπει να ξεστρατίζουν αυτά τα δύο μεταξύ τους. Η πνευματική και συνειδησιακή συγκρότηση των πολιτών καθορίζει την ποιότητα της Πολιτείας και η ποιότητα της Πολιτείας τον πολιτισμό που αυτή θα συγκροτήσει..κλπ.λεει εδω http://www.toperiodiko.gr/manos-danezis-astrofysiki/ ένα από τα πιο ανήσυχα πνεύματα της σύγχρονης Ελλάδας ο Μ. Δ. σε συνεντευξη του στην Μ.Π. Επίσης βασικό και επιτακτικό ανθρώπινο συναίσθημα είναι ο «φόβος», ο οποίος δημιουργείται από την έννοια της «ανάγκης»..κλπ & προκειμένου ο άνθρωπος να τον κατασιγάσει δημιουργησε τα 'κοινωνικα συστηματα' ετσι ο Πολιτισμός δημιουργείται προκειμένου να κατασιγάσει κάποιους ανθρώπινους φόβους. Ευνόητοι οι λόγοι αλλά & ο βαθμός δυσκολίας αυτής της συνδυαστικής πολύεπίπεδης σύνθεσης των «κοινωνικών συστήματων» από τα οποία προήλθαν τα «πολιτικά συστήματα» Η επιλογή στο Δικαίωμα της Τεμπελιάς επιλέγοντας την ε θ ε λ ο ν τ ι κ ή λιτότητα έρχεται σε ρήξη με τις περίφημες 'Αγορές" αφού αυτες φροντίζουν δεόντως ακόμα & για το κόστος ζωής Ετσι η ενεργός αποστασιοποίηση από την εργασία, με άλλα λόγια η τεμπελιά αποτελεί ανατρεπτική πράξη! για τον Γιώργο Στάμκο http://www.terrapapers.com/?p=57799 αντισταση στην εποχη του φοβου.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.