#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
22/02/2010 19:32
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συγχώνευση Olympic Air - Aegean





Οι δύο μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρίας της χώρας, η Olympic Air και η Aegean, αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους, σε μία προσπάθεια να αντιμετωπίσουν καλύτερα το διεθνή ανταγωνισμό σε μία ιδιαιτέρως δύσκολη συγκυρία για τον τομέα των αερομεταφορών.

Όπως αναφέρεται σε κοινή ανακοίνωση, οι βασικοί μέτοχοι των δύο εταιριών συμφώνησαν την συγχώνευση των δραστηριοτήτων τους, ώστε η νέα εταιρεία να είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών, ενώ και οι εταιρείες OLYMPIC HANDLING και OLYMPIC ENGINEERING θα καταστούν κατά 100% θυγατρικές του νέου σχήματος.

Η νέα εταιρία που θα προκύψει από τη συγχώνευση θα χρησιμοποιεί το όνομα και τα σήματα της Olympic Air μετά από το απαραίτητο μεταβατικό χρονικό διάστημα αλλαγών και προσαρμογής όπου θα χρησιμοποιούνται παράλληλα το όνομα και τα σήματα της Aegean.

Με βάση τη συμφωνία ο βασικός μέτοχος της Aegean (Όμιλος Βασιλάκη) και ο μοναδικός μέτοχος της OA (Marfin Investment Group) θα έχουν ισότιμη μετοχική συμμετοχή στην ενοποιημένη εταιρεία, ενώ στην εταιρεία θα παραμείνουν, διατηρώντας αναλογικά τη συμμετοχή τους ως μέτοχοι, οι όμιλοι Λασκαρίδη, Β. Κωνσταντακόπουλου, Γ. Δαυίδ και Λ. Ιωάννου καθώς και η Τράπεζα Πειραιώς, συνεχίζοντας να στηρίζουν την εξαιρετικά σημαντική αυτή προσπάθεια για τη χώρα.

Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι η συμφωνία τελεί υπό την αίρεση της εγκρίσεώς της από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, που λόγω του μεγέθους και των όρων της συναλλαγής είναι αρμόδια, ενώ μέχρι τότε θα εξειδικευθούν όλα τα διαδικαστικά βήματα και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής της.

Να σημειωθεί ότι η συμφωνία θα πρέπει ουσιαστικά να υλοποιηθεί μετά την 9η Σεπτεμβρίου, οπότε και λήγει η περίοδος ενός έτους από την αποκρατικοποίηση της Ο.Α., διάστημα εντός του οποίου η MIG έχει δεσμευθεί έναντι του ελληνικού Δημοσίου ότι δεν θα προχωρήσει σε καμία μετοχική αλλαγή.

Οι δύο εταιρίες θα έχουν συνολικά στη διάθεσή τους 64 αεροσκάφη, από τα οποία τα 39 είναι υπερσύγχρονα Airbus. Η Aegean έχει προσωπικό 2.500 άτομα και η Olympic Air 3.350 μαζί με την Olympic Handling και την Olympic Engineering. Επίσης οι δύο εταιρίες πραγματοποιούν 65 δρομολόγια εσωτερικού και 41 εξωτερικού.
Συγκέντρωση δυνάμεων 
 Σε δήλωσή του ο Πρόεδρος της Aegean, Θεόδωρος Βασιλάκης, τόνισε ότι τα μεγέθη των ανταγωνιστών στις αερομεταφορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθιστούν αναγκαία τη σύνθεση των ελληνικών δυνάμεων "για να πετύχουμε αυτοδύναμη κάλυψη των αναγκών της στρατηγικής μας βιομηχανίας, του τουρισμού, επέκταση των επιλογών προορισμών για τους καταναλωτές αλλά και να διασφαλίσουμε την βιωσιμότητα και ανάπτυξη των ελληνικών εταιριών και την απασχόληση στον κλάδο".

Από την πλευρά του ο Πρόεδρος της Olympic Air, Ανδρέας Βγενόπουλος, δήλωσε ότι οι σημερινές συγκυρίες τόσο της Ελληνικής Οικονομίας όσο και του Κλάδου των Αερομεταφορών επιβάλλουν συγκέντρωση δυνάμεων για την διατήρηση ανταγωνιστικών τιμών στους καταναλωτές, την προστασία θέσεων εργασίας και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.



Οι δυο εταιρείες με μια ματιά



 
AEGEAN
OLYMPIC AIR


A321
4
0


A320
18
9


A319
 0
8


Σύνολο Α320 family
22
17


Boeing 737/400*
4
 0


RJ AVRO 100
6
 0


Bombardier Q400
0
10


Bombardier Dash 8-100
 0
5


Σύνολο
32
32


* υπό αποχώρηση






Το προσωπικό των δύο εταιρειών


AEGEAN
2.500
Olympic Air
1.300


 
 
Olympic Handling
2.000


 
 
Olympic Engineering
50


 Σύνολο
 2.500
Σύνολο
3.350






Τα δρομολόγια των δύο εταιρειών


 
AEGEAN
OLYMPIC AIR


Εσωτερικού
24
41


Εξωτερικού
26
15



ΣΧΟΛΙΑ

  1. WB avatar
    WB 22/02/2010 19:37:35

    Προφανώς θα αποσύρει και τις μηνύσεις τώρα ο Βγενόπουλος... Μετά τα όσα έσουρε εναντίον της Aegean (και ορθώς) κατέληξε αγκαλίτσα με τον Βασιλάκη. Εύγε ρε μάγκα...

    • ΜιχΜιχ avatar
      ΜιχΜιχ @ WB 23/02/2010 01:52:09

      Ένας καθηγητής μου στο Λύκειο, έλεγε πως μόνο οι ηλίθιοι δεν παραδέχονται τα λάθη τους. Ο Βγενόπουλος δεν έκανε λάθος, απλώς είναι μέγας τακτικιστής στα εταιρικά, όπως έχει αποδειχτεί πολλάκις. Λάθος έκαναν όσοι δεν κατάλαβαν τι παιζόταν πραγματικά.

  2. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 22/02/2010 20:14:43

    Moνοπωλειο σε υφεση με φεσι.

    Κολυμποντας ολοι....!!!

    ΠΠ

    Θα παρουν μαζι την Πόλη....

  3. fantomas avatar
    fantomas 22/02/2010 20:24:06

    Εγώ κλαίω τον Συμιγδαλά !!!

  4. xaroylhs avatar
    xaroylhs 22/02/2010 20:26:05

    Bέβαια στις 2500 του προσωπικου της AEGEAN λογαριάζεται και το προσωπικό εδάφους των περιφερειακών αεροδρομίων. Πάντως η νέα εταιρεία με προσωπικό 3800 δεν θα είναι με τις σημερινές συνθήκες βιώσιμη , άρα θα υπάρξουν απολύσεις , όσον αφορά το Handling αν πάρουν τον διγωνισμό σίγουρα θα μείνουν οι 2000. Θα πρέπει όμως να προσληφούν αρκετοί στην τεχνική βάση.
    Το σπουδαίο όμως είναι τι θα κάνει η Ε.Ε. υπάρχει ικανός ανταγωνισμός για να μην θεωρηθεί μονοπώλειο; Η Athens airways και η Sky expres αποτελούν ανταγωνιστές ικανούς να αποτρέψουν μονοπωλειακές νοοτροπίες και στο τέλος αυξήσεις όσο αυτοί θέλουν , διότι τώρα ο ανταγωνισμός έχει μειώσει πολύ τις τιμές.

    • Vass avatar
      Vass @ xaroylhs 22/02/2010 21:51:32

      Τα περί μονοπωλείου είναι μύθος. Θα υπάρξει εσωτερικός ανταγωνισμός. Τα δύο μέρη θα αυτοκαταγγέλονται όταν βλέπουν σημάδια παρεκτροπής.
      Το μυστικό σχέδιο της Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης που μας κυβερνά, είναι να μπει ανταγωνιστής η πολεμική αεροπορία αρχικά στις άγονες γραμμές με τα Σινούκ.

  5. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 22/02/2010 22:00:35

    Δεν υπάρχει θέμα μονοπωλίου. Όλα έγιναν κατά παραγγελία Λουφτχάνσα που ήθελε έλεγχο της Ελληνικής αγοράς και ένα «βιώσιμο» feeder airline για Μόναχο ή Φραφκφούρτη.

    Αν ο σύντροφος Πατέστος και η παρέα του διαβάζουν, τους θυμίζω τις ψευδεπίγραφες επαναστάσεις τους και τους λέω, κατόπιν εορτής, eat shit.

    • vardarskian avatar
      vardarskian @ archaeopteryx 23/02/2010 00:12:30

      Άλλο ένα deal αλά ΟΤΕ δηλαδή;

  6. «Κασσάνδρα» avatar
    «Κασσάνδρα» 22/02/2010 22:00:36

    Μην φοβάστε θα κρατικοποιήσει την ολυμπιακή ο ΓΑΠ όπως υποσχέθηκε.

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ «Κασσάνδρα» 22/02/2010 22:01:51

      άλλο ανέκδοτο και αυτό. Αντ' αυτού θα φτιάξει αυτοχρηματοδοτούμενους ρακοσυλλέκτες (θα χρηματοδοτούνται από τις λεμονόκουπες που θα μαζεύουν)

  7. Νικόλας avatar
    Νικόλας 22/02/2010 22:42:39

    Σε ΄όσους φωνάζουν για αύξηση τιμών και μέχρι τώρα σιγά τις διαφορές στις τιμές που είχαν οι εταιρείες στις τιμές εσωτερικού κυρίως. Μόνο όταν έβγαζαν την κλασσική προσφορά με 1 ευρώ το εισιτήριο και μετά μαζί με τους φόρους που έφτανε τα 35-40. Έτσι φυσικό και ακόλουθο να μην αντέξει η μία τον ανταγωνισμό της άλλης και να ενωθούν. Θα δούμε τι θα γίνει. Επίσης οι προσφορές δεν ήταν και τόσο συχνά και τις έπαιρνες χαμπάρι μόνο άνθρωποι σαν εμένα που είναι κάθε μέρα στα sites των εταιρείών και το ψάχνουν.

  8. ΜιχΜιχ avatar
    ΜιχΜιχ 23/02/2010 01:55:29

    Μην ξεχνάτε τις Μακεδονικές Αερογραμμές.

    • αχαβαχ avatar
      αχαβαχ @ ΜιχΜιχ 23/02/2010 02:51:17

      Οι Μακεδονικές Αερογραμμές ήταν άσκηση δημοσίων σχέσεων.

  9. makis avatar
    makis 23/02/2010 12:19:30

    να ετοιμαστουμε να πληρωνουμε το εισητηριο για Θεσαλονικη,κρητη,ροδο κλπ
    μια περιουσια στο ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ!!!

  10. μας δουλεύουν avatar
    μας δουλεύουν 23/02/2010 14:30:57

    Ο Βγενόπουλος είναι μεγάλη μάρκα.
    Τώρα που πολλές από της εταιρίες του ομίλου MIG έχουν πάρει δεσπόζουσα θέση (γαλακτομικά, υγεία, αεροπορικές μεταφορές, κλπ) στην Ελληνική οικονομία, τώρα μας λέει ότι δεν χρειαζόμαστε ιδιωτικοποιήσεις.
    Προφανώς δεν τον βολεύει η περαιτέρω ανάπτυξη του ανταγωνισμού στους κλάδους που δραστηριοποιείται.
    Επίσης μήν έχεις την ψευδαίσθηση ότι είναι τυχαίο που μιλάει με τα καλύτερα λόγια για τον ΓΑΠ.
    Όσοι ξέρουν το Βγενόπουλο από τα παλιά (και δεν εννοώ από την εποχή του Χρηματιστηρίου μόνο) ξέρουν πολύ καλά πόσο γάτα είναι.
    Επιχειρηματίας όπου φυσάει το κύμα (δηλ. το προσωπικό συμφέρον).

    • makis avatar
      makis @ μας δουλεύουν 23/02/2010 17:46:30

      Μα δεν ειχε κανει μηνυση στον ΓΑΠ?

  11. Ένας Τυχαίος avatar
    Ένας Τυχαίος 24/02/2010 01:19:51

    Θα τους δρομολογήσει όλους ο Αντρέας και μετά θα γίνει πρωθυπουργός της χώρας.........αλλά Μπερλουσκόνι, σε πολύ καλύτερη όμως έκδοση....

  12. fantomas avatar
    fantomas 26/02/2010 08:05:39

    Σε απάντηση σχετικού ερωτήματος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς σε συνέχεια του από 22.2.2010 Δελτίου Τύπου της Εταιρίας μας ανακοινώνουμε τα ακόλουθα:

    1. Μεταξύ του ομίλου Βασιλάκη και του ομίλου Λασκαρίδη, μετόχων της «ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.» («AEGEAN») που ελέγχουν συνολικά 55,3% του μετοχικού της κεφαλαίου, αφενός και της «MARFIN INVESTMENT GROUP Α,Ε, ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ» («MIG»), μόνης μετόχου των εταιρειών «OLYMPIC AIR Α.Ε. ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ», «OLYMPIC HANDLING Α.Ε. ΕΠΙΓΕΙΑΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ» και «OLYMPIC ENGINEERING Α.Ε. ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ» καταρτίσθηκε την 22.2.2010 σχετική δεσμευτική συμφωνία (προσύμφωνο).

    Οι υπόλοιποι μέτοχοι της AEGEAN (όμιλοι Β. Κωνσταντακόπουλου, Γ. Δαυϊδ, Λ. Ιωάννου, Τράπεζα Πειραιώς), οι οποίοι είναι και μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της δεν είναι συμβαλλόμενοι στην ως άνω σύμβαση, τελούσαν όμως εν γνώσει της υπό διαπραγμάτευσιν συμφωνίας, έχουν προσκληθεί και αναμένεται να προσχωρήσουν σε αυτήν.

    2. Η συναλλαγή τελεί υπό την αίρεση της παροχής της εγκρίσεως των αρμοδίων αρχών ανταγωνισμού καθώς και εγκρίσεων που τυχόν απαιτηθούν κατά την πρόοδο της διαδικασίας από άλλες αρμόδιες αρχές.

    3. Το 100% του μετοχικού κεφαλαίου των OLYMPIC AIR, OLYMPIC HANDLING και OLYMPIC ENGINEERING, μετά την ολοκλήρωση προγραμματισμένης αύξησης μετοχικού κεφαλαίου ύψους 97,5 εκ. ευρώ από τη MIG, αποτιμήθηκε σε 210 εκατ. Ευρώ, ήτοι το σύνολο της μέχρι στιγμής επένδυσης της MIG. Ποσό 48,5 εκατ. Ευρώ από το αντάλλαγμα της συναλλαγής θα καταβληθεί από την AEGEAN στη MIG σε μετρητά, ενώ με το υπόλοιπο ποσό η MIG θα καλύψει αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της AEGEAN με μετρητά με τιμή διάθεση 6,2 ευρώ ανά μετοχή. Μετά την ολοκλήρωση της αύξησης η συμμετοχή της MIG στο μετοχικό κεφάλαιο της εισηγμένης εταιρείας θα ανέλθει σε 26,6% οπότε το ποσοστό των παλαιών μετόχων της AEGEAN θα περιορισθεί αναλογικά στο 73,4%. Τα οικονομικά στοιχεία της 31.12.2009 που αποτέλεσαν τη βάση της συναλλαγής θα επιβεβαιωθούν στα πλαίσια διαδικασίας ελέγχου από ανεξάρτητους ορκωτούς ελεγκτές.

    4. Η λήψη της εγκρίσεως της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία λόγω των οικονομικών μεγεθών των συμμετεχουσών επιχειρήσεων είναι αρμοδία, εκτιμάται ότι θα έχει χορηγηθεί μέχρι την 30.9.2010, ημερομηνία μετά την οποία σύμφωνα με το νομοθετικό πλαίσιο αποκρατικοποίησης είναι δυνατή η εκτέλεση της συναλλαγής. Θα ακολουθήσει η υλοποίηση των επιμέρους διαδικαστικών ενεργειών (αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και μεταβίβαση του 100% των μετοχών των OLYMPIC AIR, OLYMPIC HANDLING και OLYMPIC ENGINEERING, αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της εισηγμένης εταιρείας και συγχώνευση των δραστηριοτήτων του πτητικού έργου), η οποία εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί σε διάστημα τριών έως έξι μηνών.

  13. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 26/02/2010 08:33:24

    ΟΛΟΙ μα ΟΛΟΙ, Βασιλάκης, συνδικαλιστές (πλην ΚΚΕ), όλοι, για να γίνουν τσανακογλείφτες της Λουφτχάνσα.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.