#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
13/01/2011 09:22
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συγκοινωνίες: πάλι ο εργαζόμενος και ο πολίτης θα πληρώσουν το μάρμαρο



Η υπόθεση των αστικών συγκοινωνιών μοιάζει λίγο με την ιστορία του αφεντικού και του σκύλου. Το αφεντικό ταϊζει καλά τον πιστό του φίλο, του δίνει νόστιμες κονσέρβες, τον πλένει, τον… ντύνει, τους φέρεται όμορφα κι όλα αυτά για να έχει την επιδοκιμασία και κυρίως το… καθημερινό γλείψιμο του ζώου. Μάλιστα όλες τις παροχές τους τις δίνει κατά παρέκκλιση των οικονομικών του σπιτιού, κι ας γκρινιάζει η σύζυγος. Όταν όμως έρχονται δύσκολες μέρες και το αφεντικό δεν τα βγάζει πέρα βρίσκει το εύκολο θύμα, το άμοιρο το ζώο που καλόμαθε τόσα χρόνια και τώρα αντί για φιλέτο τρώει… γαλέτα. Πολλές φορές μάλιστα μένει και νηστικό, οπότε μια ωραία πρωϊα δαγκώνει το χέρι του αφεντικού και γίνονται μπίλιες.

Έτσι και στις συγκοινωνίες. Το ΠΑΣΟΚ ήταν αυτό που έφτιαξε όλο αυτό το οικοδόμημα, που τάϊζε τόσα χρόνια τους περισσότερους με… χαβιάρι και τους έκανε όλα τα χατίρια. Που διόριζε χιλιάδες ακόμη κι όταν δεν υπήρχε ανάγκη.

Και στη δύσκολη στιγμή θυμήθηκε ότι έκανε σπατάλες και προσπαθεί τώρα να τους τις κόψει μαχαίρι.

Πράγματι, οι συγκοινωνίες χρειάζονται αναδιάρθρωση. Είναι εξωφρενικό να έχουμε τέσσερις εταιρείες για το μετρό, τον ηλεκτρικό, το τραμ, τον προαστιακό. Ομοίως και για τα λεωφορεία με τα τρόλεϊ. Τόσο δύσκολο ήταν να γίνει όλα αυτά τα χρόνια η μεταρρύθμιση;

Τώρα, με συνταγή τρόϊκας ανατρέπονται τα πάντα, όχι ομαλά αλλά ιδιαίτερα βίαια. Ακόμη και γι’ αυτούς που δεν φταίνε, που δεν είναι υψηλόμισθοι και που δεν έγλειψαν το κόκαλο που τους πέταξαν για να τους υφαρπάξουν την ψήφο.

Σίγουρα υπάρχουν κοπρίτες κατά την Παγκάλεια διάλεκτο. Αλλά μήπως και στη Βουλή δεν υπάρχουν τεμπέληδες και φίλεργοι;

Έρχεται λοιπόν τώρα ο Ρέππας μετά από μεγάλη καθυστέρηση να ανακοινώσει ιδιαίτερα επώδυνες αλλαγές που προβλέπουν απομάκρυνση 1.500 εργαζόμενων με μετατάξεις. Επίσης, και το σημαντικότερο, καταργούνται όλες οι συμβάσεις εργασίας που είχαν μέχρι τώρα και πάμε σε διάλογο από μηδενική βάση για επιχειρησιακές συμβάσεις με κατώτερο όριο τη συλλογική σύμβαση. Θα κλάψουν μανούλες δηλαδή όταν κάποιοι που έπαιρναν 1.500 ευρώ μπορεί να πάρουν και κάτω από 1.000.

Και το ερώτημα είναι, φταίνε μόνο οι εργαζόμενοι για το χάλι στα οικονομικά των εταιρειών; Δηλαδή οι διοικήσεις τόσων φορέων που έπαιρναν εκατομμύρια κάθε χρόνο δεν έβαζαν τις συγκοινωνίες μέσα;

Αλλά πολύ σημαντικό είναι ότι καλείται και ο απλός πολίτης που χρησιμοποιεί τα μέσα ενημέρωσης, να πληρώσει το μάρμαρο. Σε μια τόσο κρίσιμη οικονομική συγκυρία καλείται να πληρώνει 30% και 40% ακριβότερα για να πάει στη δουλειά του. Δηλαδή από τις τσέπες του θα καλύψει τις μαύρες τρύπες τόσων ετών. Άσε που ο Ρέππας αποφάσισε να διαγράψει χρέη ύψους 3,6 δις, όπου χρέη σημαίνει ότι θα τα πληρώσουμε όλοι εμείς.

Καλή λοιπόν η μεταρρύθμιση, καλές κι άγιες οι αλλαγές που έπρεπε να γίνουν εδώ και χρόνια αλλά όχι πάλι ο εργαζόμενος και ο πολίτης να πληρώσουν το μάρμαρο. Ας ψάξουν να βρουν τα χρήματα (γιατί υπήρχαν) όταν έκλειναν συμφωνίες με τη Siemens.

Τέλος, ο σκοπός είναι να έχουμε καλά μέσα μεταφοράς χωρίς να είναι ελλειμματικά. Αν μετά από λίγο καιρό έρθουν πάλι και πουν ότι απέτυχε το σχέδιο (γιατί έτσι θα γίνει) και πρέπει να γίνουν κι άλλα τότε να είστε προετοιμασμένοι. Θα γίνει σφαγή με απολύσεις που θα διατάσσει η τρόϊκα. Το νομοσχέδιο Ρέππα ανοίγει το παράθυρο γι’ αυτό.

Ρεπορτάζ εδώ: http://www.antinews.gr/?p=79710

ΣΧΟΛΙΑ

  1. STATHIS avatar
    STATHIS 13/01/2011 09:48:49

    Μακρά πέραν εμού οι συντεχνιακοί συνειρμοί καθώς και οι κομματικοί προστατευτισμοί !!!! Το ζήτημα που, κατ' εμέ ,γεννάται είναι ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ και αφορά στη λεγόμενη ΚΡΑΤΙΚΗ ανταποδοτικότητα , μιας κι αυτό που βλέπουμε είναι η ΚΑΤΑ ΚΡΑΤΟΣ υποχώρηση ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ σε λεγόμενα ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΑΓΑΘΑ (στις δημόσιες μεταφορές , στην υγεία , στη παιδία , στη βάση της αναπτυξιακής διαδικασίας ......). Εάν το ΚΡΑΤΟΣ αποσύρει τη χρηματοδότηση - επιδότηση των λεγόμενων "ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΠΑΡΟΧΩΝ" ρωτώ ΤΟΤΕ ΓΙΑΤΙ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ (οι πολίτες) ΦΟΡΟΥΣ επί φόρων ???? ΜΗΠΩΣ ΜΟΝΟ ΓΙΑ...... ΚΡΑΤΙΚΗ "ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ" (με την έννοια που τα εισαγωγικά δίνουν) ΕΑΝ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ "ΝΑΙ" ΤΟΤΕ ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ .... ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΟΥΜΕ ΜΟΝΟΙ ΤΟΝ "ΑΡΧΙΠΡΟΣΤΑΤΗ" ΜΑΣ εξοβελίζοντας τους αυτόκλητους .!!!!
    *Μιά άποψη.-

    • τσώφλι πασατέμπου avatar
      τσώφλι πασατέμπου @ STATHIS 13/01/2011 10:27:50

      Στάθη, φίλε μου, το παραστρογγύλεψες. Και γενικεύεις με σοφιστική ευκολία - αυτή που κάνει αιώνες τώρα στην πατρίδα μας να μήν παίρνονται αποφάσεις ουσίας και να καλοπερνάνε κάποιοι εις βάρος μας.

      Να αποσυρθεί η κρατική χρηματοδότηση ; Μόνο ναί και όχι υπάρχει για σένα ;

      Έχεις μπεί σε τραίνο τελευταία ; Τί πιστεύεις οτι φταίει για τη βρωμιά, την αγένεια, τις καθυστερήσεις, τα ατυχήματα - οι χαμηλοί μισθοί, η έλλειψη προσωπικού, η ανοργανωσιά του κράτους, η διοίκηση του ΟΣΕ, τα γκόλντεν μπόυς...

      • STATHIS avatar
        STATHIS @ τσώφλι πασατέμπου 13/01/2011 11:23:00

        Όλα αυτά που απαριθμείς λέγονται με μιά λέξη .... ΚΑΚΟΔΙΟΙΚΗΣΗ.!!! Δε δικαιολογούν το επερχόμενο αποτέλεσμα στο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ .!!!!


        *Μιά άποψη.-

  2. εργαζόμενος avatar
    εργαζόμενος 13/01/2011 09:54:15

    δεν καταλαβαίνω... τι θα πάθω αν δεν πάω στη δουλειά μου σήμερα στην ωρα μου; αφου δε φταίω εγω.
    θα το πάρω σιγά σιγά με τα πόδια, θα απολαύσω μια πρωινή βόλτα στην πόλη, θα διασκεδάσω με όσους στριμώχνονται στα ταξι, και θα φτάσω λίγο πριν έρθει η ώρα να φύγω.
    Για μετά εχω κανονίσει να με πάρει ενας φίλος με το μηχανάκι του.

    Κάτι τέτοιες μέρες είμαι σίγουρος ότι είναι πολλοί αυτοί που δεν τους πειράζουν οι απεργίες που κάνουν άλλοι αγωνιζόμενοι για τα δικαιώματα (δυστυχώς μόνο) της συντεχνίας τους.

  3. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 13/01/2011 12:32:18

    Τους ελεγχτες θα τους κρατησουν ή θα τους μεταταξουν?? Εαν οι ελεγχτες - σε αντιδραση... δεν κοβουν προστιμα !!!!!!! τι θα γινει? θα δωσουν τον ελεγχο σε ιδιωτες?? σε ποιους?
    Με ακριβοτερο εισιτηριο θα εχουμε την ιδια ή λιγοτερη κινηση??
    Θεωρουν τα εισιτηρια στις Συγκοινωνιες ασφαλη έσοδα??

    ΠΠ

    • Misha avatar
      Misha @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 13/01/2011 12:40:47

      Ο έλεγχος δίνεται σε ιδιώτες, στους οποίους είχε ήδη παραχωρηθεί μερικώς και επι ΝΔ.
      Ένα βράδυ πριν 3-4 χρονια μπήκε σε λεωφορείο με 70% μετανάστες, ένας υπάλληλος ιδιωτικής εταιρείας να κάνει έλεγχο , κι άρχισε τους τσαμπουκάδες με κάτι αγριεμένους μαυρους, οι οποίοι έκαναν πως δεν τον άκουσαν και κατέβηκαν στην επόμενη στάση ....
      Τον ρωτησα αν ειναι του ΟΑΣΑ και είπε πως ηταν σε ιδιωτική εταιρεία.Συνέχισα λέγοντας τι θα έκανε αν του την έπεφταν οι ξένοι, και κατάπιε τη γλώσσα του.Στη κουβέντα τού προτεινα να είναι πιο προσεκτικός γιατί κανείς κερατάς δεν προκειται να τον κλάψει αν κάποιος ζορισμένος μαυρούκος του καρφωσει ένα στιλέτο.... Δε μίλησε.

  4. Maira avatar
    Maira 13/01/2011 20:40:59

    Λοιπόν επειδή πολύ τα έχω πάρει, είναι καιρός να καταλάβετε ότι και στην υπόλοιπη (εκτός ΑΘΗΝΩΝ) ΕΛΛΑΔΑ υπάρχουν εργαζόμενοι και πολίτες που πληρώνουν εισιτήριο στις αστικές συγκοινωνίες και μάλιστα ακριβότερο, και αν αλλάξουμε λεωφορείο θα πληρώσουμε πάλι νέο εισιτήριο. Μήπως νομίζετε ότι εμείς οι υπόλοιποι είμαστε πλοισιότεροι? Αυτά γιατί δεν αντέχουμε άλλο με τα ....

    • Μαρία avatar
      Μαρία @ Maira 14/01/2011 02:03:11

      Πολύ σωστή! Οι αστικές συγκοινωνίες των υπολοίπων πόλεων που δεν επιδοτούνται από τα κρατικά ταμεία γιατί επιβιώνουν; Φτάνει πια με τους εργασιακούς παράδεισους ΟΑΣΑ, ΟΣΕ, ΟΑΣΘ και δε συμμαζεύεται...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.