Στον Πειραιά το πολιτικό σύστημα υπέστη μεγάλη ήττα
19/05/2014 06:45
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Στον Πειραιά το πολιτικό σύστημα υπέστη μεγάλη ήττα

Αν βγει δήμαρχος ο Μώραλης θα ανοίξει ο ασκός του Αιόλου για την τελική επικράτηση της διαπλοκής, της νύχτας, των επιχειρηματικών συμφερόντων και των φίλων τους πολιτικών που κρύβονται πίσω από αυτούς.

Θέλετε να μιλήσουμε με πολιτικούς όρους; Τότε το πολιτικό σύστημα στην Ελλάδα, ανεξαρτήτως χρωματισμού, υπέστη δεινή ήττα. Και η ήττα αυτή έχει όνομα. Δήμος Πειραιά. Δεν είναι ο μεγαλύτερος δήμος στην Ελλάδα, ούτε είναι σίγουρο ότι το ψηφοδέλτιο του Γ. Μώραλη θα είναι πρώτο και την επόμενη Κυριακή. Όμως, το υψηλό ποσοστό που παίρνει το κόμμα της συμμαχίας των επιχειρηματιών, παλαιών και νέων, θα πρέπει να προκαλέσει μεγαλύτερο σοκ απ’ ότι η άνοδος της Χρυσής Αυγής.

Το έχουμε ξαναγράψει. Πρόκειται για έναν συνδυασμό που γεννήθηκε μόλις πριν από δύο μήνες, που προσπαθεί να εκμεταλλευτεί τον Ολυμπιακό και που ποδοσφαιροποιεί την πολιτική ζωή. Είναι μια κίνηση που έχει στις τάξεις του τον Β. Μαρινάκη και την οικογένεια Κόκκαλη. Που έχει πληρώσει εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ και ελέγχει μέσα ενημέρωσης. Μεγάλες εφημερίδες πανελλαδικής εμβέλειας, sites και blogs, ραδιόφωνα και δημοσιογράφους. Που πλήρωσε μεγάλα ποσά για να κάνει προεκλογικές φιέστες ή για να μοιράζει τρόφιμα τυλιγμένα με ψηφοδέλτια. Που απειλεί, εκβιάζει ή υπόσχεται ανάλογα με το που απευθύνεται.

Πραγματικά δεν ξέρουμε αν ο υπάλληλος του κ. Μαρινάκη θα βγει δήμαρχος, αλλά το ποσοστό του, πάνω από 30%, αποτελεί παρακαταθήκη για όσους «έστησαν» αυτό το πολιτικό μόρφωμα. Πιστεύαμε ότι ο ελληνικός λαός, και ειδικότερα ο πειραϊκός λαός θα αποδοκίμαζε τέτοιου είδους επιλογές οι οποίες κρύβουν πολύ περισσότερα απ’ ότι θέλουν να δείξουν στον κόσμο. Φαίνεται, όμως, ότι η οργή για το παλαιοκομματικό πολιτικό σύστημα επικράτησε της λογικής. Διότι αν ο κόσμος πιστεύει ότι η αντικατάσταση του μεταπολιτευτικού συστήματος, του αποτυχημένου μοντέλου εξουσίας, θα αντικατασταθεί με κόμματα επιχειρηματιών και εθνικών προμηθευτών, τότε είμαστε άξιοι της μοίρας μας.

Κάποιοι χαρακτηρίζουν το μόρφωμα Μαρινάκη ως τον Μπερλουσκονισμό της Ελλάδας και μπορεί να είναι κι έτσι. Θα φανεί άλλωστε όταν ο εφοπλιστής κάνει την κίνησή του και στην κεντρική πολιτική σκηνή. Με «μπροστινούς» ή με τον ίδιο. Προς το παρόν στον Πειραιά επικράτησε η λογική του συνδυασμού – ομάδας. Του Ολυμπιακού που είναι θρησκεία και που η Θύρα 7 κάνει κουμάντο στο λιμάνι. Άλλωστε παλαιότερα η εκλογή του Π. Φασούλα στη δημαρχία αλλά και του απίθανου Ανατολάκη που δεν ήξερε ούτε να μιλάει, δείχνει την δύναμη του Ολυμπιακού. Μόνο που σήμερα έχουμε τον Ολυμπιακό μαζί με τους επιχειρηματίες.

Αλλά ακόμη πιο ανατριχιαστικό είναι ότι δείχνει να επικρατεί το πνεύμα μιας τσαμπουκαλίδικης νοοτροπίας που με τον … παρά μπορεί να φοβίσει ή να εκμαυλίσει συνειδήσεις. Κάποιοι θα πρέπει να αφυπνιστούν πριν είναι πολύ αργά για όλη την Ελλάδα. Και κυρίως συγκεκριμένοι πολιτικοί παράγοντες που αγκαλιάζονται με τη διαπλοκή μόνο και μόνο για να διασωθούν πολιτικά. Ας θυμηθούμε ποιοι αγκάλιασαν τον κ. Μαρινάκη και τον κ. Μώραλη. Ποιοι μεγαλόσχημοι τον στήριξαν ανοικτά και φανερά. Και ποιοι υποτιθέμενοι αντίπαλοι πολιτικά, όπως η κ. Δούρου, που έσπευσαν να κάνουν συμφωνίες κάτω από το τραπέζι.

Η περίπτωση του Πειραιά είναι ζήτημα δημοκρατίας. Είναι ζήτημα που θα κρίνει την τιμή και την υπόληψη του λιμανιού. Δεν έχει σημασία αν ο Β. Μιχαλολιάκος είναι καλός ή κακός δήμαρχος. Σημασία έχει ότι δεν πρέπει ο κόσμος να επιλέξει το χείριστο, και για τον Πειραιά και για την Ελλάδα. Αν βγει δήμαρχος ο Μώραλης απλά θα ανοίξει ο ασκός του Αιόλου για την τελική επικράτηση της διαπλοκής, της νύχτας, των επιχειρηματικών συμφερόντων και των φίλων τους πολιτικών που κρύβονται πίσω από αυτούς.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Σκεπτικιστης avatar
    Σκεπτικιστης 19/05/2014 08:48:20

    σημερα, 19. του μηνα, ο κεδικογλου δεν πηρε θεση ποιον υποστηριζει η ΝΔ στον β γυρο στον Πειραια. Κατα τα αλλα , καλα τα λες.

    • Δημήτρης avatar
      Δημήτρης @ Σκεπτικιστης 19/05/2014 10:52:56

      Γιατί; Χρειάζεται να πάρει θέση για το αυτονόητο; Έλεος

  2. πΔπ avatar
    πΔπ 19/05/2014 09:11:52

    Δεν έχει ...ΑΝ... Φάκτορα. Τώρα μόλις, ο Κεδίκογλου τον πούλησε στεγνά τον Μιχαλολιάκο στο MEGA. Είναι δυνατόν ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος να συνιστά ωμά - κοφτά, τους Πασοκογενείς Σγουρό και Καμίνη για την Αττική και Αθήνα αντίστοιχα, ενώ για τον Πειραιά να λέει αδιάφορα ότι "κανένας συνδυασμός δεν απορρίπτει το Κυβερνητικό έργο", οπότε ψηφίστε ελεύθερα. "Οι ψηφοφόροι δεν είναι πρόβατα" είπε ο κος Κεδίκογλου προφανώς αναφερόμενος στους ΝεοΔημοκράτες ψηφοφόρους του κου Μιχαλολιάκου, αλλά θεωρώντας γίδια τους Αθηναίους ΝεοΔημοκράτες, τους στέλνει επίσημα στο "μαντρί" του Καμίνη. Θα πω ντροπή και όποιος έχει την τσίπα θα το καταλάβει.

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ πΔπ 19/05/2014 09:39:03

      Αδιανόητο... Και ο Μιχαλολιάκος, μιλούμε για έναν από τους πιο πιστούς πολιτικούς υποστηρικτές του Σαμαρά, δεν είναι όποιος κι όποιος. Καλά φάνηκε να υπαινίσσεται στη δήλωσή του ότι στην ουσία μόνον στον πρωθυπουργό ελπίζει. Μακάρι να μην τον διαψεύσει. Θέλω να πιστεύω ότι ο Κεδίκογλου ενήργησε χωρίς την έγκριση Σαμαρά. Ποιος όμως θα πιστέψει ότι ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ενήργησε χωρίς την έγκριση Σαμαρά; Αυτό που βλέπουμε εδώ είναι την πολιτική ηγεσία να υποτάσσεται σε σχεδόν ανώτατο επίπεδο σε αυτή την όχι μπερλουσκονικού (μακάρι να ήταν έτσι), αλλά μαφιόζικου τύπου κίνηση αυτού του μίγματος οικονομικής ολιγαρχίας, οικονομικής διαπλοκής και υπόκοσμου.

    • gikon avatar
      gikon @ πΔπ 19/05/2014 10:10:10

      Ο Κεδίκογλου μιλώντας στο Mega είπε ότι δεν απειλείται η σταθερότητα στον Πειραιά και κράτησε ίσες αποστάσεις ανάμεσα στους δυο μονομάχους αποφεύγοντας να στηρίξει το προφανές, δηλαδή τον Βασίλη Μιχαλολιάκο που είναι στέλεχος από τα σπλάχνα της ΝΔ!
      «Δεν στηρίζουμε υποψήφιους που ζητούν την ανατροπή της κυβέρνησης, στηρίζουμε τον Σγουρό στην περιφέρεια Αττικής, και τον Καμίνη στο δήμο Αθηναίων», είπε ο κ. Κεδίκογλου.
      Όταν ρωτήθηκε για τον Πειραιά είπε ότι εκεί κανείς δεν ζητά την ανατροπή της κυβέρνησης. «Ο κ. Μιχαλολιάκος ανήκει στη ΝΔ, αλλά κανείς δεν ζητά ψήφο ανατροπής της κυβέρνησης» είπε χαρακτηριστικά. Τι ακριβώς, γίνεται εδώ;

    • Παντελής avatar
      Παντελής @ πΔπ 19/05/2014 11:58:25

      Ντροπή και πάλι ντροπή. Συνιστά Καμίνη στην Αθήνα και αφήνει "ψήφο κατά συνείδηση" στον Πειραιά. Δεν περίμενα κάτι διαφορετικό βέβαια αν έκρινα από τη στάση του Αρβανιτόπουλου. Τα λεφτά που έχουν ριχτεί στον Πειραιά για να βγει ο Μαρινάκης δεν υπάρχουν!!! Και μετά λένε στον κόσμο να μην ψηφίσει ΣΥΡΙΖΑ. Λες και είστε καλύτεροι.....

  3. Διογένης avatar
    Διογένης 19/05/2014 09:18:57

    Αντιγράφω κι εδώ σχόλιό μου σε άλλο συναφές άρθρο, που νομίζω ότι ταιριάζει καλύτερα εδώ. Να κάνω κι εγώ την δική μου καταγγελία. Κάπου στο Πρώτο Θέμα υπήρχε μια δήλωση Μαρινάκη ότι "δεν υπάρχει ζήτημα μπερλουσκονισμού" ή κάτι τέτοιο. Γελοίο, φυσικά. Κάνω κλικ στο άρθρο για να γράψω κανένα σχόλιο περί της γελοίας και αυταπόδεικτα ψευδούς αυτής δήλωσης και... τι να δω! Το "Πρώτο Θέμα" είχε απενεργοποιημένα τα σχόλια στο συγκεκριμένο άρθρο! Σύμπτωση; Τώρα το ψάχνω μέσω google και δεν μπορώ καν να το βρω πια (να μην αφήσουν και... αποδεικτικά στοιχεία!). Ο Μαρινάκης όμως δεν είναι καν μπερλουσκονισμός. Ο Μπερλουσκόνι μπορεί να ήταν επιχειρηματίας, αλλά τουλάχιστον ήταν ένας "καθαρός" δεξιός, που ένωσε την δεξιά στην Ιταλία και της ξαναέδωσε ιδεολογία, μετά την κατάρρευση της Χριστιανοδημοκρατίας. Ο Μπερλουσκόνι εκπροσωπούσε κάτι ιδεολογικά, πέραν των ζητημάτων που έθετε η επιχειρηματική του κυριαρχία σε διάφορους τομείς. Ο Μαρινάκης, τι εκπροσωπεί ιδεολογικά; Έχουμε δηλαδή μια μεταμόρφωση της πολιτικής και ένα φαινόμενο πολύ χειρότερο του μπερλουσκονισμού: Έχουμε στην ουσία μια μετάβαση της ελλαδικής ολιγαρχίας από την σκιά της άσκησης επιρροής στους κρατικούς θεσμούς, στην άλωση και τον άμεσο έλεγχο των ίδιων των κρατικών θεσμών, μακριά από την "κανονική" πολιτική. Ας φανταστούμε λοιπόν άλλους μεγαλοπαράγοντες του αθλητισμού και της επιχειρηματικής δράσης να κάνουν "πολιτική". Είδαμε τον Μπέο στον Βόλο (από την φυλακή στον... δημαρχιακό θώκο!), αν αύριο δούμε τον Βαρδινογιάννη μαζί με τον Αλαφούζο να κάνουν κόμμα απέναντι στον Μαρινάκη και ξαφνικά να βγαίνουν και ο Μελισσανίδης με τον... Ιβάν Σαββίδη και να κάνουν τα δικά τους;;; Αντιλαμβανόμαστε πού οδηγούμαστε. Στην κυριαρχία ενός ιδιότυπου κόσμου που βρίσκεται μεταξύ υπόκοσμου και διαπλεκόμενων επιχειρηματιών. Ενός υπόκοσμου που θα αποτελέσει σοβαρό πισωγύρισμα στα πολιτικά πράγματα της χώρας. Θα πάμε σε μια ιδιότυπη κατάσταση με "φυλάρχους" τριτοκοσμικών καταστάσεων, ο μεν τους κόκκινους, οι δε τους πράσινους, άλλος τους κίτρινους, άλλος τους ασπρόμαυρους, άλλος τους... Βολιώτες κ.ο.κ. Με ποια πολιτική ιδεολογία ο καθένας τους; Με ποιο πιστεύω για την Ελλάδα του αύριο; Αν για τον Σαμαρά ξέρουμε ότι είναι με το ευρώ μέσα από έναν ιδιότυπο εθνικο-πατριωτικό χειρισμό, αν για τον Λαφαζάνη ξέρουμε ότι είναι με την δραχμή, αν για τον Τσίπρα ξέρουμε ότι είναι και με τον έναν και με τον άλλον, ανάλογα με το πώς τα βολεύει, αν για τον Βενιζέλο ξέρουμε τι πιστεύει και τι πρεσβεύει, για αυτούς τι ξέρουμε; Μόνον για τον... Κόκκαλη ξέρουμε να είχε κάποτε μια πολιτική ιδεολογία και πιθανόν ο Κόκκαλης να είναι και ο καλύτερός τους, από αυτήν την άποψη! Πάμε λοιπόν σε καταστάσεις με προσωπικούς στρατούς, μοίρασμα χρημάτων για άσκηση επιρροής, με παντελή απουσία ιδεολογίας και ορθολογικών επιλογών. Όσοι έχετε διαβάσει Βέμπερ θα αντιληφθείτε ότι πάμε από μια μορφή "ορθολογικής-χαρισματικής" κυριαρχίας, που βιώναμε μέχρι σήμερα με τα κόμματα μίξη αρχών-μίξη πολιτικών δυναστειών, σε μια κατάσταση "παραδοσιακής" κυριαρχίας, όπου ρόλο θα παίζει η... ποδοσφαιρική ομάδα που ανήκει ο καθένας και που διάφοροι μεγαλοπαράγοντες θα εξαγοράζουν την επιρροή της, όπως κάποτε τα ιερατεία των θρησκειών ή έως πρόσφατα και μεμονωμένα και σήμερα και οι μάγοι στις αφρικανικές φυλές αποφάσιζαν για το ποιος θα γίνει αρχηγός της φυλής, μέσα από την επιρροή που ασκούσαν. Πρόκειται για μέγα αυτοεξευτελισμό μας και ας ελπίσουμε το φαινόμενο να παύσει σύντομα. Θα χρειαστεί όμως πρώτα μια "στάση του νίκα" και ένας "Ιουστινιανός" για να σταματήσει. Την "στάση του νίκα" μπορεί να την βιώσουμε ανά πάσα στιγμή, αλλά τον ρόλο του Ιουστινιανού, ποιος θα τον αναλάβει;

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ Διογένης 19/05/2014 09:45:39

      Βασικά εχουμε την εμφανιση των φαινομένων που υπάρχουν στην Ανατολική Ευρώπη μετά την κατάρρευση του κομμουνισμού.Ο κομμουνισμός κατέληξε στους μαφιόζους πολιτικοεπιχειρηματίες και εκεί βαίνει και η ελληνική μεταπολίτευση. Κακώς συγκρίνεται ο Μαρινάκης με τον Μπερλουσκόνι και όχι με την Τιμοσένκο της Ουκρανίας. Υπάρχει φυσικά και πολιτιστική διαφορά.Τα φαινόμενα αυτά είναι πιο έντονα στις ορθόδοξες τέως σοσιαλιστικές χώρες (Βαλκάνια) κλπ και όχι σε Πολωνία και Τσεχοσλοβακία όπου εμφανίσθηκαν σχετικά κανονικοί πολιτικοί. Με το μνημόνιο και την κατάρρευση του ΠΑΣΟΚ που ιστορικά ήταν ένα ήπιο,δημοκρατικό και επιδοτούμενο από τη Δύση ΚΚΕ για να διασφαλισθει η παραμονή της Ελλάδος σε αυτήν,η χώρα επιστρέφει στο φυσικό της χώρο που ήταν για αιώνες τα Βαλκάνια. Η διαχωριστική γραμμή που μας χώριζε από τα Βαλκάνια από το 1945 έχει πέσει και υπάρχουν φαινόμενα ώσμωσης. Ο αγώνας του Σαμαρά που είναι ηρωικός πράγματι είναι να αποτραπεί η επιστροφή αυτή και να μείνουμε εκεί που μας έβαλε ο Καραμανλής Α΄, στη Δυτική Ευρώπη αλλά τα βαλκανικά σύνδρομα είναι ισχυρά.

      • Διογένης avatar
        Διογένης @ ψυχραιμια 19/05/2014 10:14:19

        Παραβλέπετε την καίρια παράμετρο "Ολυμπιακός" και ποδοσφαιρικός οπαδισμός .Δεν είναι επιτυχής σύγκριση η Τιμοσένκο, διοτι η Τιμοσένκο ούτε πάμπλουτη επιχειρηματίας είναι, ούτε επικεφαλής δημοφιλούς ποδοσφαιρικής ομάδας ήταν, ούτε τίποτε τέτοιο. Βασικά, καμία σχέση. Δεν ξέρουμε για τον δισεκατομμυριούχο Ποροσένκο, που φαντάζει ως προεδρικό φαβορί, αλλά υπό τελείως διαφορετικές συνθήκες κατάρρευσης του κράτους και ποικίλων και εντόνων διεθνών (όχι μόνον ρωσικών) παρεμβάσεων. Εκεί πιο πολύ τείνουμε να μιλήσουμε για μπερλουσκονισμό, παρά για "μαρινακισμό", ας μου επιτραπεί η έκφραση. Ατυχείς είναι νομίζω και όλοι παραλληλισμοί σας με την Δύση και με τα Βαλκάνια και με την όσμωση με αυτά κλπ. Η Ελλάδα μπορεί να έχει με βάση το πολιτικό της DNA θεσμούς δυτικού τύπου, άλλο ότι δεν της ταιριάζουν. Τα Βαλκάνια όχι. Η Ελλάδα θα εξακολουθεί να μπορεί να έχει θεσμούς δυτικού τύπου ακόμη και εάν ο Μαρινάκης γίνει πρωθυπουργός. Η τριτοκοσμικότητα που ο Μαρινάκης πρεσβεύει (που λίγη έως καμία σχέση έχει με τον Ορθόδοξο χαρακτήρα του έθνους μας) οφείλεται στον οπαδισμό και στον βαθμό που ταυτίζονται οι ψηφοφόροι του με μια ποδοσφαιρική ομάδα δίκην θρησκείας. Άρα, ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει. Εάν η Ελλάδα εξακολουθούσε να είναι βαθιά θρησκευόμενη όπως π.χ. ήταν πριν από εξήντα χρόνια, δεν θα εύρισκαν έδαφος φαινόμενα μαρινακισμού. Έχουν έδαφος, διότι φθίνει η επιρροή της Ορθοδοξίας στις ψυχές των ανθρώπων, με αποτέλεσμα αυτοί να ξαναγυρίζουν σε καταστάσεις πρωτογονισμού. Στη Δύση είναι δυσκολότερο να συμβεί το ίδιο, για τον μόνο λόγο ότι εκεί το κράτος είναι ισχυρότερο και δεν επιτρέπει στον πολίτη τέτοιου είδους ιδεολογικές παρεκτροπές. Αν υποθέσουμε ότι για κάποιο λόγο εκλίπει το ισχυρό κράτος, τότε βλέπουμε τον δυτικό άνθρωπο να έχει πολύ χαμηλότερες προσωπικές αντιστάσεις από τον Ορθόδοξο άνθρωπο, από τον Έλληνα ή έστω ό,τι απέμεινε από αυτό που τους προηγούμενους αιώνες, έως και δεκαετίες πριν ήταν ο Έλληνας. Βλέπουμε πόσο πιο εύκολα μπορεί να διαφθαρεί π.χ. ο Γερμανός που ζει στην Ελλάδα από όσο ο ίδιος ο Έλληνας. Όχι ο Αμερικανός, διότι ο Αμερικανός ανατρέφεται ως πιο ελεύθερος σε σχέση με τον Γερμανό, δεν ανατρέφεται, οπότε έχει ισχυρότερη προσωπική ηθική.

        • Azarias avatar
          Azarias @ Διογένης 19/05/2014 12:26:26

          Η "ισχυρή προσωπική ηθική" του Αμερικανού, όμως, δεν απέτρεψε τον γιο του αντιπροέδρου των ΗΠΑ, τον Χάντερ Μπάιντεν, να αναλάβει καθήκοντα διευθύνοντα συμβούλου στην μεγαλύτερη εταιρεία φυσικού αερίου στην Ουκρανία. Ούτε τον Μάθιου Μπράιζα να εκβιάζει την κυβέρνηση Καραμανλή και να διαπλέκεται με τους Τούρκους. Ο προτεσταντισμός της Αμερικής και γενικά ο προτεσταντισμός, ας μην ξεχνάμε από ποια χώρα της Ευρώπης ξεκίνησε. Η διακήρυξη του "αυτοματισμού" της σωτηρίας της ψυχής χάρη σε μια εγκεφαλική πίστη ανήκει στον Λούθηρο. Δεν εξηγεί αυτό τα πάντα, εξηγεί όμως πολλά. Οι λευκοί κάτοικοι της Αμερικής που προέρχονται από τον γερμανόφωνο και σκανδιναβόφωνο προτεσταντικό χώρο αριθμητικά είναι πολύ περισσότεροι από αυτούς που έλκουν την καταγωγή από την Αγγλία. Αν προσθέσουμε και τους Σκώτους, Άγγλους, Γάλλους και Ολλανδούς καλβινιστές που μετανάστευσαν στις ΗΠΑ, τότε ο αριθμός είναι τεράστιος. Κατά τα άλλα, συμφωνώ μαζί σας ότι η απεμπόληση της χριστιανικής πίστης και ηθικής στην Ελλάδα έφερε τη σχετικοποίηση των πάντων σε μία κοινωνία όπως η ελληνική όπου η εφαρμογή του νόμου ήταν πάντοτε πλημμελέστατη, ακόμα και αν το αδίκημα διαπράττεται παρουσία της αστυνομικής αρχής. Αφού οι εσωτερικές ηθικές αντιστάσεις κατέρρευσαν και ο φόβος της κρατικής καταστολής είναι ανύπαρκτος, η παράδοση στην ανομία του μεγαλύτερου μέρους της κοινωνίας είναι μονόδρομος.

        • εγκάθετος avatar
          εγκάθετος @ Διογένης 19/05/2014 15:03:26

          ενώ έχει κάποια σχέση με την Ορθοδοξία η κατάργηση της αργίας της Κυριακής από την κυβέρνηση;

          • Διογένης avatar
            Διογένης @ εγκάθετος 19/05/2014 16:57:27

            Δυστυχώς έχετε απόλυτο δίκιο...

        • Κ.Π. avatar
          Κ.Π. @ Διογένης 19/05/2014 17:58:38

          Τελικά εσύ πρέπει να είσαι αλλού.....Όλο στη θεωρία είσαι αλλά από πράξη τίποτα.....

  4. ΝΤΙΝΟΣ avatar
    ΝΤΙΝΟΣ 19/05/2014 09:24:38

    Το έχω πει κατ΄επανάληψη, σε σημείο να γίνομαι γραφικός ή υπερβολικός. Ο κόσμος του Ολυμπιακού (κατά τα άλλα πραγματικά υπέροχος), δεν διάκειται και τόσο θερμά προς τον φιλαθλητισμό, είναι μόνο οπαδοί και μάλιστα από τους πιο σκληρούς . Εφόσον συνεπώς η προέχουσα θρησκεία τους είναι ο Ολυμπιακός, όλα τα άλλα έπονται! Έτσι, η Φιλία, η ιδεολογική τοποθέτηση,η πολιτική τοποθέτηση, ακόμα μερικές φορές και η οικογένεια, είναι σε δευτερεύουσα μοίρα επιλογής!!! Συνεπώς να μην εκπλήσσει κανέναν αν τον ...Μαρινάκη θα τον ψηφίσουν οπαδοί όλων των κομμάτων και όχι για τίποτα άλλο αλλά μόνο και μόνο γιατί τον θεωρούν τον επίγειο Θεό της Θρησκείας τους που λέγεται ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ! Χωρίς να μπορούν να καταλάβουν ότι ασυνείδητα αποτελούν τα τυφλά πιόνια για την επίτευξη των συμφερόντων, παρόμοια και ανάλογα αυτών του Κοσκωτά και Σαλιαρέλη!!!!

  5. ΝΙΚΟΣ Π avatar
    ΝΙΚΟΣ Π 19/05/2014 09:31:19

    το 2010 στο πειραια ψηφισαν 73740 φετος 84000 ,το 2010 ο μιχαλολιακος τη πρωτη κυριακη βγηκε 2ος με 15771 φετος πηρε 25500 οι αριθμοι κατι δειχνουν σιγουρα

  6. occular witness avatar
    occular witness 19/05/2014 10:03:05

    ήταν φοβερό το χθεσινό τηλεοπτικό στιγμυότυπο να εισέρχεται ο βαρύς μαρινάκης στο εκλογικό του κέντρο κι από πίσω ο τσουκαλάς με ντουντούκα να χοροπηδάει σαν αρκούδι..

    • pvmicha avatar
      pvmicha @ occular witness 19/05/2014 16:16:23

      τελικα ποιος ειναι ο υποψηφιος δημαρχος? ο Μαρινακης ή ο Μωραλης? γιατι η συμπεριφορα του Μαρινακη δειχνει οτι αυτος ειναι το αφεντικο και ο Μωραλης ο υπαλληλος.(διαπιστωση που εκανα ο ατιμος...) ο Τσουκαλας ειναι ο μονος αναγνωρισιμος. οποιος εχει σχεση με γηπεδα του σηκωνεται η τριχα οταν βλεπει τους παρατρεχαμενους του μωραλη. (Λαυριο- Λ.Υμηττου) κ.α.

  7. Διογένης avatar
    Διογένης 19/05/2014 10:15:17

    Εντωμεταξύ, το Πρώτο Θέμα εξακολουθεί να μην επιτρέπει σχόλια στο κύριο θέμα του σχετικά με τον Μώραλη!

  8. sofokles avatar
    sofokles 19/05/2014 10:18:47

    Α) Ο Σαμαράς εντός της εβδομάδας να κατέβει Πειραιά για στήριξη του Δημάρχου. Β) Ολοι πίεση στους υπόλοιπους ψηφοφόρους να στηείξουν Μιχαλολιάκο. υγ: Φανταστείτε το δημοτικό συμβούλιο αφου έχει κερδίσει ο Μιχαλολιάκος. Ποιος θα πατάει το πόδι του? Ο Μαρινάκης? για να μιλήσει για τα αδέσποτα??? Τώρα να τους ξεσκεπάσουμε.

    • roadrunner avatar
      roadrunner @ sofokles 19/05/2014 11:29:01

      Δεν στέκει... τί δουλειά έχει ο Σαμαράς ; Ο σύριζα και η στάση του θα καθορίσουν το αποτέλεσμα.. και αναλόγως, θα φωτίσουν λιγότερο ή περισσότερο τον αριστερό εναγκαλισμό του Τσίπρα με τη διαπλοκή ... Ξέρετε, η Ελλάδα δεν είναι μόνο ο Πειραιάς ... σε κλίμακα επικράτειας πρέπει να δοθεί μάχη για την άλλη Κυριακή...

  9. VATSIMANIS avatar
    VATSIMANIS 19/05/2014 10:31:34

    Δυστυχώς η ΝΔ δεν υποστήριξε ούτε στον πρώτο γύρο τον Μιχαλολιάκο. Ανεξάρτητα εάν αυτός φαντασιωνόταν ότι έχει τη στήριξη του Πρωθυπουργού, η πραγματικότητα είναι ότι δεν είχε καμία στήριξη από την επίσημη ΝΔ και τον Πρωθυπουργό. Διαφορετικά, ο Σαμαράς θα είχε τραβήξει το αυτί του απίθανου Αρβανιτόπουλου, αλλά και των άλλων βουλευτών της ΝΔ, αλλά και ανθρώπων όπως ο υποψήφιος στη Γλυφάδα Παπανικολάου, που στήριξαν ανοικτά και απροκάλυπτα τον Μώραλη. Και μαζί με αυτούς βρέθηκε όλο το απίθανο συναπάντημα σημερινών και καμένων ΠΑΣΟΚΩΝ όπως ο Μανιάτης, η Γεννηματά, ο Καρύδης, ο Νιώτης, ο Διαμαντίδης, ο Λοβέρδος και άλλοι, που μαζεύτηκαν στου Χαμάκου, και απροκάλυπτα στήριξαν τον Μώραλη. Ελάχιστοι άνθρωποι και από αυτό το χώρο έδειξαν αξιοπρέπεια. Και τέλος, δεν είναι τυχαίο που ο Κούζιλος πήρε ποσοστό κάτω από το ποσοστό της ΧΑ, πράγμα που συνέβη ΜΟΝΟ στον Πειραιά. Είναι τέλος κρίμα, που κάποιοι άνθρωποι με αξιοπρέπεια, όπως ο Αγραπίδης, οδηγούμενοι από την προσωπική τους πικρία για τη συμπεριφορά του Μιχαλολιάκου, στήριξαν τον Μώραλη. Από την άλλη, η πραγματικότητα είναι ότι ο Μιχαλολιάκος στηρίχθηκε από ένα τμήμα της ΝΔ, αλλά και από άλλους, μη Νεοδημοκράτες, πολίτες. Από ανθρώπους που είναι σε θέση να καταλάβουν ότι η κίνηση που έβγαλε μπροστά τον Μώραλη είναι ένα πολύ επικίνδυνο φαινόμενο. Δεν είναι μόνο Μπερλουσκονισμός, δεν είναι μόνο ποδοσφαιροποίηση, είναι κάτι πιο σύνθετο... Κάτι πιο σύνθετο που βρίσκει έδαφος, δυστυχώς, στην απελπισία άνεργων ανθρώπων, που πίστεψαν ότι ο Μώραλης θα τους δώσει δουλειά (αλήθεια από που;) και στα διαχρονικά, διακομματικά συμφέροντα που προσδοκούν σε "δουλίτσες". Μπορεί να έχει ο Μιχαλολιάκος χίλια άσχημα, να είναι παλαιοκομματικός, να είναι ξεροκέφαλος, φιγουρατζής, να χαρακτηρίζεται από οίηση, αλλά δεν είναι σίγουρα αυτό το πράγμα... Δυστυχώς, ύστερα από τη σημερινή δήλωση του Κεδίκογλου, τα προσωπεία έπεσαν.Πιστεύω ότι το διακομματικό συνάφι (περιλαμβανομένου και ενός τμήματος, τουλάχιστον, του ΣΥΡΙΖΑ) θα στηρίξει το Μώραλη και ό,τι αυτός κουβαλάει μαζί του. Και, δυστυχώς, πολύ φοβάμαι ότι ο Μώραλης θα εκλεγεί, με ό,τι αυτό θα σημαίνει για τον Πειραιά και όχι μόνον...

  10. ΓΡΗΓΟΡΗς avatar
    ΓΡΗΓΟΡΗς 19/05/2014 11:05:11

    Μια αλλη παραμετρος, ειναι οτι εαν εκλεγει ο Μωραλης,θα ειναι ο πρωτος Δημαρχος,που θα εχει διατελεσει υπαλληλος ενος δημοτικου συμβουλου του!η επομενη κινηση ,για τον Μαρινακη,ειναι να κατεβασει για Δημαρχο τον κηπουρο του η τον καθαριστη της πισινας!

  11. βαγγέλας avatar
    βαγγέλας 19/05/2014 11:16:35

    Το μήνυμα των εκλογών; "Έξω η τρόικα απ' την παράγκα!.."

    • roadrunner avatar
      roadrunner @ βαγγέλας 19/05/2014 11:21:57

      Για σκέψου όμως, να μην είχε υπάρξει ποτέ Τρόικα ... για σκέψου να ήμασταν σε οικονομικές συνθήκες 2006 ας πούμε ... Θα ύπηρχαν οι ίδιοι συνδυασμοί στο Δήμο ;

      • βαγγέλας avatar
        βαγγέλας @ roadrunner 19/05/2014 11:28:53

        Όχι βέβαια, θα υπήρχαν αυτοί που θα συνέχιζαν το φαγοπότι και θάριχναν και κάνα ψίχουλο στους παρατρεχάμενους. Η ωριμότητα όμως και η παιδεία του κόσμου, στα δύσκολα φαίνεται. When the going gets tough, the tough vote for @ssholes...

        • roadrunner avatar
          roadrunner @ βαγγέλας 19/05/2014 11:40:36

          Ωραίο τραγουδάκι (με τον κανονικό του στίχο βεβαίως…) … πάνω-κάτω λες ότι οι συνθήκες μνημονίου ευνόησαν αυτή την κατάσταση στο λιμάνι...

  12. Factorx avatar
    Factorx 19/05/2014 11:44:59

    ´εγινε διορθωτική δήλωση από Κεδίκογλου καθαρά υπέρ Μιχαλολιάκου

  13. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 19/05/2014 12:26:09

    Ο "δεξιός" και "αριστερός" σκληροπυρηνισμός οδηγεί τον απλό κόσμο κατευθείαν στους εφοπλιστές, στους φουσκωτούς και στους θυρωρούς της νύχτας. Το να ιδεολογίζει κανείς είναι πλημμέλημα. Το να ιδεολογίζει κανείς σκληρά είναι χειρότερο απο έγκλημα: Είναι βλακεία. Αρκετά με το πίτσι-πίτσι. Λαική πολιτική, ειλικρίνεια και εντιμότητα χρειάζεται. Είδη εν ανεπαρκεία στο υπάρχον κομματικό προσωπικό. * Ο ψεκαστής απο την Κοζάνη με τη χάνουκα παραμάσχαλα πήρε σχεδόν 30 %. Ψιψινάκης δήμαρχος, Μπέος σχεδόν... Καταλάβαμε; Τα σκληρά ιδεολογήματα "δεξιών", "αριστερών" και λοιπών χθεσινών αποτρελαίνουν έναν κόσμο ήδη τρελαμένο απο την ανισότητα και την ανέχεια δίπλα στη χλίδα. Στου κουφού την πόρτα... Σε λίγο το μονόευρο θα το βλέπουν με τρύπα, σαν παλιά δεκάρα.

  14. Βατάτζης avatar
    Βατάτζης 19/05/2014 12:41:53

    Αντι να κάνουμε βαθυστόχαστες αναλύσεις, καλό θα ηταν να δουμε λίγο τα δεδομένα και να βρούμε λύσεις για να ΜΗΝ εκλεγεί ο Μωραλης. Υποστηρίζεται απο το ΠΑΣΟΚ,τους μητσοτακικους,τον μητροπολίτη και πιθανότατα θα ψηφιστεί απο τους περισσότερους ψηφοφόρους του ΚΚΕ και της ΧΑ. Πρεπει να κινητοποιηθεί το συμπαν για να δουν οι Πειραιώτες τι διακυβευεται στην πολη τους. Τόσο απλα...

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ Βατάτζης 19/05/2014 14:51:56

      Έτσι ακριβώς. Όμως οι μόνοι που είμαστε σε θέση να δούμε τι συμβαίνει και έχουμε διάθεση να παλαίψουμε για να το ανατρέψουμε είμαστε εμείς οι απλοί πολίτες. Και ίσως και ο πρωθυπουργός, μόνος και χωρίς τον μηχανισμός που διοικεί, σχεδόν ως απλός πολίτης κι αυτός. Έχει υποχρέωση να το κάνει, πρέπει να είναι μαζί μας και πρέπει να μην ενδώσει στις πιέσεις να στηρίξει έμμεσα κι αυτός τον Μαρινάκη. Κι ας αρχίσουν τα "Παραπολιτικά" να γράφουν εναντίον του. Έτσι κι αλλιώς ποτέ δεν ήταν πραγματικά φιλικά διακείμενα απέναντί του και με κάθε ευκαιρία πετούσαν και πετούν δηλητήριο...

      • Παντελής avatar
        Παντελής @ Διογένης 19/05/2014 21:41:22

        Πολύ φοβάμαι ότι η επίσημη ΝΔ ήθελε από την αρχή τον Μαρινάκη, για λόγους άγνωστους για εμένα... Αυτό φαίνεται και από την στάση του Αρβανιτόπουλου και άλλων (άραγε ποιός θα τον ξαναψηφίσει στον Πειραιά?). Προφανώς θέλουν να καθαρίσουν τον Μιχαλολιάκο. Το κερασάκι στην τούρτα βέβαια ήταν και η στάση του μητροπολίτη Πειραιά που προωθούσε με 1000 τον Μαρινάκη. Έπεσε και χοντρό χρήμα από το μεγάλο αφεντικό και ήρθε και έδεσε το γλυκό.

      • gikon avatar
        gikon @ Διογένης 19/05/2014 21:44:39

        Κι ο σημερινός Κεδίκογλου, τι ρόλο έπαιξε; Αυτόνομο; Κι ο Αρβανιτόπουλος, τι είναι; Αντάρτης; Το μόνο που κρατάει πεντακάθαρη πολιτικά στάση είναι το Antinews και μπράβο του!

  15. NIKOS avatar
    NIKOS 19/05/2014 16:32:08

    Το Σάββατο οι φούρνοι στον Πειραιά μοίραζαν κερασμένο ψωμί από τον κύριο Μώραλη. Ήταν μόνο οι φούρνοι άραγε;

  16. Ιων και Χουτόπουλος avatar
    Ιων και Χουτόπουλος 19/05/2014 16:59:31

    Για το πολιτικό υπόβαθρο τού Μώραλη-Μαρινάκη-Κόκκαλη τα λέει με τον καλύτερο τρόπο το σχόλιο VATSIMANIS 19/05/201411:31 «όλο το απίθανο συναπάντημα σημερινών και καμένων ΠΑΣΟΚΩΝ όπως ο Μανιάτης, η Γεννηματά, ο Καρύδης, ο Νιώτης, ο Διαμαντίδης, ο Λοβέρδος και άλλοι, που μαζεύτηκαν στου Χαμάκου, και απροκάλυπτα στήριξαν τον Μώραλη. Ελάχιστοι άνθρωποι και από αυτό το χώρο έδειξαν αξιοπρέπεια.Και τέλος, δεν είναι τυχαίο που ο Κούζιλος πήρε ποσοστό κάτω από το ποσοστό της ΧΑ, πράγμα που συνέβη ΜΟΝΟ στον Πειραιά.» . Κατά τα λοιπά ξέρουμε όλοι τι έγινε : Αυτή την στιγμή στον Πειραιά έχουμε ορδές χούλιγκανς από την μία και πολιτικές θέσεις από την άλλη . Έχουμε επαγγελματίες “γηπεδάνθρωπους” χωρίς αναστολές και με άφθονο , άδηλο χρήμα που τρέχει από τα μανίκια και τα μπατζάκια τους σε διάφορες αποχρώσεις τού γκρι και έχουμε από την άλλη έναν καλό ή μέτριο δήμαρχο - πολιτικό αντίπαλο . Η πρόκληση είναι μία : η αντίσταση και απάντηση στην επέλαση τής βίας κάποιων που με προκάλυμα το ποδόσφαιρο και τάζοντας τα πάντα στους πάντες, απειλώντας άμεσα ή έμμεσα , χρησιμοποιώντας ακόμα και εκκλησιαστικούς παράγοντες , εισβάλλουν σε μιά πόλη για να αρπάξουν την δημαρχία με μέσα που δεν έχουν σχέση με τα πολιτικά . Μα δεν δηλώνουν ούτε καν το αληθινό σχήμα τού δήθεν πολιτικού οχήματός τους: για δήμαρχος προτείνεται ένα άτομο που το μόνο επάγγελμα που έχει ασκήσει ως τώρα είναι υπάλληλος συγκεκριμένου “αθλητικού”-οικονομικού φορέα που σήμερα ελέγχεται από κάποιον εφοπλιστή. Αυτός ο εφοπλιστής φαίνεται να έχει απεριόριστα χρήματα (“χωρίς πλαφόν”) από ανέλεγκτους πόρους , αφού όλες οι μπίζνες του είναι σε απρόσιτες off-shore εταιρείες και εκτίθεται ως υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος υπό την επίδοξη δημαρχιακή αρχηγία τού υπαλλήλου του! Και μόνο αυτό θα αρκούσε για να τεκμηριώσει το σκοτεινό και βρώμικο κόλπο που παίζεται από κάποια ομάδα στο όνομα τού “Θρύλου” . Οι αρμόδιοι ας ψάξουν καλύτερα για τις πασίγνωστες πια στον Πειραιά παραπάνω πρακτικές τού σχήματος Μώραλη-Μαρινάκη . Ακόμη και αν χρειασθεί να επαναληφθεί η διαδικασία των εκλογών . Προς το παρόν είναι μονόδρομος : Αυτήν την στιγμή μόνος υποψήφιος για την Δημαρχία τού Πειραιά κινούμενος στα πολιτικά δημοκρατικά πλαίσια , είναι ο Βασίλης Μιχαλολιάκος . Και είναι υποχρέωση τής Κυβέρνησης προς την νομιμότητα να θέσει μόνον έτσι το ζήτημα . Το κόμμα τής Ν.Δ. έχει πιθανότατα και άλλες παραμέτρους που συνεκτιμά και ισορροπεί πάνω σε “σχοινί γρασσαρισμένο” γι’ αυτό και δεν αναχαιτίζει τον Υπουργό του που υποστηρίζει τον υπάλληλο υποψήφιο δήμαρχο με τον εφοπλιστή “υποτακτικό” του ... . Κάποιος όμως πρέπει να καταδικάσει αυτά τα φαινόμενα κοτσαμπασισμού τού 19ου αιώνα που αναβίωσε ο ισχνός μαυροντυμένος ποδοσφαιράνθρωπος και αυτοί που κρατούν τα νήματα που τον κινούν .

  17. Αντώνης avatar
    Αντώνης 19/05/2014 17:36:24

    Μία πόλη-ένας πρόεδρος ομάδας-ένας δήμαρχος. Σύνθημα για τους επόμενους μαρινάκηδες. π.χ. Κομπότη στην Λιβαδειά, Πανόπουλο στην Ξάνθη, Σαββίδη στην Θεσσαλονίκη, Χριστοβασίλη για Γιάννενα κ.ο.κ. Η ποδοσφαιροποίηση της πολιτικής φαινόταν χρόνια τώρα στον Πειραιά. Μας προέκυψε κι ο Βόλος. Μήπως να τρέξει η έρευνα για τα στημένα παιχνίδια πιο γρήγορα;

  18. Padron avatar
    Padron 19/05/2014 18:32:36

    Το Antinews το σήκωσε το θέμα από την αρχή και έκανε το καθήκον του. Η βάση και ο πρώτος όροφος, τώρα, πρέπει να είναι αυτοί που θα μιλήσουν. Στον Περαιά υπάρχει χρόνια ενας οργανωμένος υπόκοσμος, που δρά με ανοχή και απόλυτη κάλυψη του Τ.Α Πειραιά διαχρονικά. Αυτός, λοιπόν ο υπόκοσμος, μέσω του Ολυμπιακού, θα διοιηκήσει το Δήμο Πειραιά, αν εκλεγεί. Αν δεν είναι τώρα η ώρα της ηγεσίας να δείξει ξεκάθαρα το δρόμο, τότε πότε είναι ;

  19. Παύλος avatar
    Παύλος 19/05/2014 19:56:52

    Ξέρουν που ποντάρουν και είναι πάρα πολύ απλό. Ποντάρουν στην πασίδηλη οπαδική προσήλωση της μεγάλης - για να μην πω συντριπτικής- πλειοψηφίας των φίλων αυτής της ομάδας, εις πείσμα κάθε άλλης αξίας ! Με άλλα λόγια, ξέρουν ότι η "μάζα" θέττει υπεράνω όλων την Ομάδα και τα κάλπικα πρωταθλήματα, θυσιάζοντας στον βωμό της όλες τις άλλες αξίες. (πατρίδα, θρησκεία, παράταξη,νομιμότητα, δικαιοσύνη κ.λ.) Γιαυτό και επένδυσαν κατά καιρούς πάνω σ'αυτήν τη μάζα, όλα τα μπουμπούκια ( Κοσκωτάς ( με τα pampers ντε), Σαλιαρέλης(με το ζιβάγκο ντε), Κόκκαλης (με τα 6 κακουργήματα ντε), και Μαρινάκης ( με το ήθος που δίδαξε τη βραδιά που βίασε το ποδόσφαιρο στο Καραϊσκάκης ντε) !!! Αναλογιστείτε τι πρόκειται να γίνει , αν η "μάζα" τους δώσει και την Δημαρχία!!!!

  20. svetlana avatar
    svetlana 19/05/2014 21:02:17

    Γράφετε όλοι για τον Μαρινάκη και αφείνετε απέξω τον Κόκκαλη καθώς και το γεγονός ότι το γήπεδο Καραϊσκάκη, είναι κατασχεμένο κατά 50% λόγω της ιδιοκτησίας του Λαυρεντιάδη... Αλλά όλα αυτά είναι ψιλά γράμματα και νομίζετε ότι όλα γίνονται τυχαία... Τίποτα δεν είναι τυχαίο...

    • Κώστας ΜΠ avatar
      Κώστας ΜΠ @ svetlana 19/05/2014 21:41:29

      Mώραλης, Αχιλλέας Μπέος, Ψινάκης. Πρόκειται περί ασόβαρου λαού, λαού κακομαθημένων και αυτά είναι ιστορικές Ύβρεις που πληρώνονται.

  21. αριστερός avatar
    αριστερός 20/05/2014 10:08:42

    Πριν από 15 ακριβώς χρόνια, ο Βασίλης Μιχαλολιάκος ήρθε να μιλήσει στο Πανεπιστήμιο που φοιτούσα, στα πλαίσια εκδήλωσης της ΔΑΠ, κι εγώ μαζί με άλλα «οργισμένα νιάτα» της αριστεράς είχαμε βαλθεί να «διαλύσουμε» την εκδήλωση φωνάζοντας υβριστικά, εντελώς γηπεδικά συνθήματα. Και το πετύχαμε εν μέρει. Εννοείται πως τώρα πια επ' ουδενί αισθάνομαι περήφανος για τη συμμετοχή μου σε ένα τέτοιο χουλιγκανιστικό happening. Ωστόσο, επρόκειτο για μια «πολιτική πράξη», όσο λούμπεν και ξεφτιλισμένη κι αν ήταν ως τέτοια. Παρόμοιου επιπέδου «πολιτικές πράξεις» είχαν γίνει επανειλημμένα από μέλη της ΔΑΠ αλλά και της ΠΑΣΠ τόσο εναντίον η μία της άλλης όσο και εναντίον αριστερών παρατάξεων. Πολιτικές πράξεις ήταν αντίστοιχα και άλλα, ειδεχθέστερα και τραγικότερα ως προς τα αποτελέσματά τους, γεγονότα: η δολοφονία του Νίκου Τεμπονέρα από το Γιάννη Καλαμπόκα, η δολοφονία του Παύλου Μπακογιάννη από τη 17Ν, αν θέλετε και η δολοφονία ακόμα του Παύλου Φύσσα από το χρυσαυγίτη Γιώργο Ρουπακιά όπως και οι δολοφονίες των δύο μελών της Χρυσής Αυγής στο Νέο Ηράκλειο από τις «Μαχόμενες Λαϊκές Επαναστατικές Δυνάμεις». Δεν σημαίνει βέβαια ότι επειδή τα παραπάνω γεγονότα είχαν πολιτικά κίνητρα, οι δράστες τους απαλλάσσονται των ευθυνών τους, ούτε καν ότι έχουν το παραμικρό ελαφρυντικό. Κάθε άλλο. Το να αξιολογήσεις μια ειδεχθή εγκληματική πράξη ως πολιτική (εφόσον φυσικά πρόκειται για τέτοια) είναι το πρώτο βήμα για να μπορέσεις να την ερμηνεύσεις, και κατά συνέπεια, να αναζητήσεις τρόπους ώστε να αντιμετωπίσεις στο πολιτικό πεδίο τις βαθύτερες πολιτικές αιτίες της, ώστε να μην επαναληφθούν στο μέλλον άλλες παρόμοιες. Με άλλα λόγια να μπορέσεις να κατοχυρώσεις ότι στο μέλλον η πολιτική διαπάλη και η πάλη των τάξεων θα παραμένει πάντα στο πολιτικό πεδίο, στα πλαίσια της αστικής δημοκρατίας (που είναι μια κατάκτηση όλων μας, δεξιών, κεντρώων κι αριστερών), ακόμα κι αν ενίοτε παίρνει τη μορφή σκληρών αντιπαραθέσεων σε συνδικαλιστικό επίπεδο ή τη μορφή δυναμικών διαδηλώσεων και συγκρούσεων στο δρόμο. Αυτό που γίνεται σήμερα στον Πειραιά είναι η εκτροπή της αντιπαράθεσης από το πολιτικό πεδίο στο γηπεδικό. Η αντικατάσταση της πολιτικής από τη μαφία. Των ψηφοφόρων από τους χούλιγκανς. Και ενώ στο πολιτικό πεδίο, γεγονότα σαν αυτά που προανέφερα (είτε πρόκειται για απλά «καφριλίκια» είτε για στυγερά εγκλήματα) αποτελούν περιθωριακές εκδηλώσεις μιας, στρεβλής έστω, πολιτικής αντιπαράθεσης από φανατικούς κάθε ιδεολογίας, όσο ολοκληρωτική κι αν είναι αυτή (π.χ. Χρυσή Αυγή), στο γηπεδικό πεδίο τέτοια γεγονότα θα είναι ο κανόνας. Τα μέσα που θα μεταχειρίζεται ο Μαρινάκης για να αντικρούσει τους αντιπάλους του στο δημοτικό συμβούλιο του Πειραιά, ποια νομίζετε ότι θα είναι; Η πολιτική αντιπαράθεση στη βάση των ιδεών που δεν έχει; Η Χρυσή Αυγή, αν και η ηγεσία της είναι υπόδικη για τη δολοφονία Φύσσα και διαπλέκεται με το κοινό έγκλημα, δεν παύει να διέπεται από μια ιδεολογία. Ολοκληρωτική έστω. Έχει πολιτικό λόγο, έστω και λούμπεν. Έχει πολιτικό πρόγραμμα. Κάνει ιδεολογικοπολιτικές αναλύσεις. Φιλοδοξεί να εκφράσει συγκεκριμένα ταξικά συμφέροντα. Και όλοι μας, αριστεροί, κεντρώοι και δεξιοί που είμαστε δημοκρατικών φρονημάτων, τρέφουμε την ελπίδα ότι κάποτε η Χρυσή Αυγή θα αποβάλει πλήρως τις ναζιστικές αναφορές και σύμβολά της, θα ανανεωθεί πλήρως από πλευράς στελεχών, θα κόψει κάθε δεσμό με το έγκλημα και θα μετασχηματιστεί σε ένα συντηρητικό ορθόδοξο κόμμα, ενδεχομένως φιλορωσικού προσανατολισμού. Και έχουμε βάσιμους λόγους να το ελπίζουμε, καθώς γνωρίζουμε ότι είναι μονόδρομος για ένα κόμμα που φιλοδοξεί να παίξει σημαίνοντα ρόλο στο κεντρικό πολιτικό σκηνικό, το να αποδεχτεί τους κανόνες της αστικής δημοκρατίας και να ενταχθεί ομαλά στον κοινοβουλευτισμό. Από την άλλη, μπορούμε αλήθεια να ελπίζουμε ότι η παράταξη του Μαρινάκη θα μπορούσε να σεβαστεί ποτέ τους κανόνες του όποιου πολιτικού παιχνιδιού όταν δεν έχει καν πολιτική ιδεολογία (και άρα δεν αναγνωρίζει παρά μόνο τα προσωπικά του επιχειρηματικά συμφέροντα); Οι ευθύνες όλων, δεξιών, κεντρώων κι αριστερών για την απαξίωση της πολιτικής είναι τεράστιες, αλλά δεν είναι του παρόντος να αναλυθούν. Δεν θα ασχοληθώ με το ποιόν και το έργο του Βασίλη Μιχαλολιάκου, ούτε ως δημάρχου Πειραιά ούτε ως πρώην υφυπουργού Άμυνας. Προσωπικά δεν θεωρώ ότι είναι από τους χειρότερους πολιτικούς της μεταπολίτευσης αλλά όπως και να 'χει, δεν είναι η ώρα να επιχειρηματολογήσω για κάτι τέτοιο. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι χωρίς δεύτερη σκέψη, σύσσωμη η αριστερά οφείλει να στηρίξει το Βασίλη Μιχαλολιάκο στο 2ο γύρο. Με εξέπληξε αρνητικά ο Παναγιώτης Λαφαζάνης (παρεμπιπτόντως, από τα πιο έντιμα και αξιοπρεπή στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, κατά τη γνώμη μου) που είπε, το βράδυ της Κυριακής σε ένα τηλεοπτικό πάνελ, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα στηρίξει κανέναν εκ των δύο υποψηφίων. Αν το κάνει λόγω πολιτικής μυωπίας, είναι επιπόλαιος και ανεύθυνος. Αν το κάνει επειδή εκλέγεται στη Β' Πειραιά και φοβάται μη χάσει ψήφους στις επερχόμενες εθνικές εκλογές, είναι τραγικός και επικίνδυνος. Από την άλλη, για να 'μαστε δίκαιοι, οφείλει και η Νέα Δημοκρατία να στηρίξει τον υποψήφιο του ΣΥΡΙΖΑ στο 2ο γύρο για το Δήμο του Βόλου απέναντι στον αρχιμαφιόζο Μπέο. Αλλά τι να περιμένει κανείς, από αξιοθρήνητα στελέχη της σαν τον Κεδίκογλου και τον Αρβανιτόπουλο που δεν είναι σε θέση ούτε το δικό τους υποψήφιο στον Πειραιά να στηρίξουν...

    • gikon avatar
      gikon @ αριστερός 20/05/2014 10:49:17

      Μπράβο, βρε αριστερέ!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.