#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
05/09/2013 07:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Στη Θεσσαλονίκη ο Σαμαράς να μιλήσει για το όραμά του

(Μεγάλες προσδοκίες)


 


Ξεκινάω γράφοντας ότι αναγνωρίζω στο έπακρο τις αγωνιώδεις προσπάθειες του Αντώνη Σαμαρά να φτιάξει μία νέα Ελλάδα. Εξακολουθώ να πιστεύω ότι τα «φώτα στο Μαξίμου» σβήνουν πολύ αργά τη νύχτα, γιατί εκεί, κάποιοι άνθρωποι, μαζί με τον Πρωθυπουργό δίνουν την καθημερινή μάχη «παλεύοντας με τα φίδια», σε ένα κράτος που από όπου και να το κοιτάξεις, πάσχει. Από τον οδοκαθαριστή που σκουπίζει τους δρόμους με αυτοσχέδιους κουβάδες, φτιαγμένους από τενεκέ ελαιόλαδου, μέχρι τον πρώην Υπουργό που είχε δηλώσει ότι δεν είχε διαβάσει το Μνημόνιο, αλλά το ψήφισε και κατάφερε να ξαναγίνει Υπουργός τώρα, έτσι για να διατηρούνται οι ισορροπίες βρε αδερφέ...


Στο άκουσμα και την ανάγνωση των διαφόρων ειδήσεων που αφορούν στην Πατρίδα μου, μόνιμη επωδός είναι η λογιστική προσέγγιση όλων των πραγμάτων. Με τη χροιά του «έσοδα-έξοδα» και της ξερής αριθμητικής, ναι αριθμητικής, ούτε καν μαθηματικών, όπου βάζουμε σε μία σειρά όλα τα νούμερα, με θετικό ή αρνητικό πρόσημο και κάνουμε την προσθαφαίρεση. Έχει βρεθεί βλέπετε ο εύκολος τρόπος όπου προσπαθούμε να πάρουμε ό,τι μπορούμε. Από περικοπές σε μισθούς, αύξηση φόρων, μηδενισμός κοινωνικών παροχών μέχρι μείωση κονδυλίων για διάφορες ουσιαστικές δράσεις ενός κράτους που θέλει να αναπτυχθεί. Μέσα σε μία λογική «ό,τι αρπάξουμε», όχι γιατί είμαστε λαμόγια, αλλά γιατί πρέπει να αρπάξουμε για να έχουμε να τους ξαναδώσουμε πίσω μετά. Έχει πραγματικά πλάκα που το ισοζύγιο πρέπει να βγαίνει έτσι ώστε, αυτά που μας παίρνει το κράτος, πρέπει να τα παίρνει με τέτοιο τρόπο από εμάς, για να μπορεί να μας τα δώσει πίσω με τη μορφή μισθών, παροχών υγείας και ασφάλισης, επιδομάτων (όσα έμειναν). Και όχι για να μας δίνει και μοχλούς ανάπτυξης. Αλλά το μόνον που καταφέρνουμε είναι να αυξάνουμε την εντροπία σε ένα σύστημα που είναι κλειστό, γιατί πολύ απλά δεν αναπτύσσεται. Κλειστό σύστημα που καταναλώνει ενέργεια για να παράγει ψεύτικο έργο, το οποίο τελικά είναι απλά θερμότητα. Η κατώτερη βαθμίδα ενέργειας. Όδευση προς το θερμικό θάνατο. Εντάξει, δέχομαι ότι εδώ που φτάσαμε, έτσι πρέπει να γίνει, έστω και εν μέρει. Κάτι σαν τις στολές που θα έχουν οι Αμερικανοί στρατιώτες όπου ο ιδρώτας και τα ούρα θα γίνονται πόσιμο νερό...


Και όχι μόνον αυτό... Έχουμε φτάσει στο σημείο να έχουμε γίνει όλοι λογιστές και φοροτέχνες, και να αρκούμαστε σε ειδήσεις του τύπου «η Ελλάδα θα δοκιμάσει να βγει στις αγορές το 2014, για να δανειστεί 3-4 δις, προκειμένου να καλύψει το περιβόητο χρηματοδοτικό κενό».


Και ο Αντώνης Σαμαράς εν τω μεταξύ, να προσπαθεί. Με πείσμα, αγανάκτηση, θυμό, μέσα σε καταστάσεις όπου τον φέρνουν στα όρια, από ό,τι ακούγεται και λέγεται, αλλά...


Δυστυχώς ο Αντώνης Σαμαράς, μου δίνει την εικόνα ότι έχει εγκλωβιστεί σε μία ολιστική λογιστική θεώρηση των πραγμάτων. Ως οικονομολόγος που είναι, αυτό το δέχομαι. Αλλά δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάει ότι είναι και Πρωθυπουργός της Ελλάδας. Σίγουρα του έχει γίνει αυτοσκοπός η απαγκίστρωση από τους δανειστές, δε νομίζω να τους εκτιμά περισσότερο από το μέσο πολίτη, ειδικά όταν φτάνουν στο σημείο με αγενή τσαμπουκά να απαιτούν με ένα ξερό email το κλείσιμο της αμυντικής βιομηχανίας της Ελλάδας. Σίγουρα όμως πρέπει να δώσει και το Όραμά του στους Έλληνες. Να αναπτύξει πώς βλέπει την Ελλάδα μετά από 10-20 χρόνια, με συγκεκριμένα βήματα, δράσεις και χρονοδιάγραμμα που θα τηρηθεί στο έπακρο. Αλήθεια, τι όραμα έχει σήμερα η Ελλάδα, τι όραμα έχουν σήμερα οι Έλληνες; Απλή απάντηση: να περάσει και αυτός ο χειμώνας και μετά βλέπουμε...


Δυστυχώς ένα έθνος δε μπορεί να πορευτεί έτσι...


Το Σάββατο, με την ευκαιρία των εγκαινίων της ΔΕΘ, ο Αντώνης Σαμαράς θα κάνει την κεντρική του ομιλία. Μία παράδοση χρόνων όπου ο Πρωθυπουργός μιλάει για την οικονομική πολιτική και την ανάπτυξη. Ευχής έργον είναι να εμφανιστεί ένας νέος, διαφορετικός Σαμαράς. Να κάνει ελάχιστες αναφορές στην οικονομική πολιτική, όλοι πια έχουμε βιώσει ότι πρέπει να συνεχίσουμε «να σφίγγουμε τα λουριά», να μην αναφέρει πάλι ότι στόχος μας είναι να βγούμε στις αγορές το 2014. Ό,τι και να πει σε σχέση με την δημοσιονομική πολιτική, θα περάσει έτσι. Δε θα αφήσει ίχνη. Είτε γιατί οι πολίτες δε θα το πιστέψουν, είτε γιατί οι πολίτες δε θέλουν να ακούσουν για άλλη μία φορά πόσο δύσκολα είναι τα πράγματα. Και ότι με θυσίες θα πρέπει να προχωρήσουμε. Ο Αντώνης Σαμαράς πρέπει να εμφανιστεί ως ένας σύγχρονος ΗΓΕΤΗΣ. Με Όραμα για την πορεία της Ελλάδας. Μέσα σε αυτό το κλίμα απογοήτευσης, αν καταφέρει και απλώσει την εικόνα της Ελλάδας που έχει στο μυαλό του, για είκοσι χρόνια μετά, θα κερδίσει τις εντυπώσεις. Δε θα φανεί ότι κάνει μία αγγαρεία, ανεβαίνοντας στης Θεσσαλονίκη για λίγες ώρες και μετά πάλι πίσω γιατί πρέπει να δουλέψει.


Κάπου κάποτε είχα διαβάσει ότι αμέσως μετά τον 2ο ΠΠ, στη Γαλλία που ήταν τελείως διαλυμένη, μαζεύτηκαν μερικοί άνθρωποι για κάποιες ημέρες, προκειμένου να χαράξουν τη νέα Γαλλία. Θέλανε να χαράξουνε την πορεία μίας χώρας που αναζητούσε ένα όραμα, που θα ξαναγίνονταν η Γαλλία που θα τη σέβονταν ο κόσμος. Καθίσανε και με απλές λογικές σκέψεις, καταλήξανε: 4 βασικοί άξονες ανάπτυξης, μόδα, μεταφορές (αυτοκίνητα, τρένα, αεροπλάνα), ιατρική και ηλεκτρονική. Τόσο απλά. Ούτε τουρισμοί, ούτε γεωργία, ούτε πράγματα ντεμοντέ ή πασέ, ακόμη και για εκείνη την εποχή. Διότι εκ των πραγμάτων, η γεωργία και ο τουρισμός προϋπήρχαν, ελάχιστη προσπάθεια θα απαιτούνταν για να ενισχυθούν. Το σύστημα δούλευε μόνο του από τους ιδιώτες, είχε μπει σε μία ρότα. Αλλά η βιομηχανία ήθελε μία στρατηγική. Και αυτό σκέφτηκαν και αυτό υλοποίησαν. Με τη βοήθεια του κράτους. Φυσικά, στις ημέρες μας το μιλάς για τη βοήθεια του κράτους, είναι ό,τι πιο αναχρονιστικό! Αλλά το να σχεδιάζεις μία στρατηγική, η οποία πορεύεται εν μέρει και από το κράτος, δεν είναι κατακριτέο.


Έχω κυριολεκτικά βαρεθεί να ακούω για την βαριά βιομηχανία της Ελλάδας, τον τουρισμό της. Ναι, ισχύει. Και από ό,τι φαίνεται προχωράει καλά! Έχει πάρει το δρόμο του ο τουρισμός. Ο ιδιώτης μπορεί να το χειριστεί, η διαφήμιση γίνεται από τους τουρίστες τους ίδιους, είναι κάτι άμεσο και εντάξει, η γνώση που απαιτείται δεν είναι και τόσο απαιτητική για να υλοποιήσεις ένα σωστό σύστημα τουρισμού. Μερικές διευκολύνσεις από το κράτος να έχει ο επιχειρηματίας, κονδύλια ΕΣΠΑ κλπ να υπάρχουν, διαφανείς διαδικασίες να εκτελούνται και τα νησιά μας και η Χαλκιδική θα συνεχίζουν να γεμίζουν με εκστασιασμένους τουρίστες. Και προσωπικά πιστεύω ότι ούτε καν ολόκληρο υπουργείο τουρισμού χρειάζεται...


Σε αντίθεση φυσικά με την ουσιαστική ανάπτυξη που μπορεί να επιτευχθεί μέσω της βιομηχανίας και της τεχνολογίας. Όπου και να κοιτάξουμε στον κόσμο, οι μεγαλύτεροι παίκτες είναι οι χώρες που παράγουν τεχνολογία. Μαζί με καινοτομία. Σε μικρές επιχειρήσεις που έχουν την απόλυτη στήριξη από τους κρατικούς μηχανισμούς, όχι σε επίπεδο χρηματοδότησης, αλλά σε επίπεδο διαχείρισης και διευκόλυνσης στο να είναι βιώσιμες αυτές οι επιχειρήσεις. Ακόμη και οι Κινέζοι το έχουν καταλάβει αυτό, εδώ και χρόνια, αν και επειδή ακριβώς δεν είναι innovators, δεν ξέρω για πόσο καιρό ακόμη θα παραμένουν τόσο ισχυροί, όταν στις ακτές της Καλιφόρνια σχεδιάζονται από μικρές εταιρείες τα λειτουργικά συστήματα για τα κινητά τηλέφωνα της μεθεπόμενης γενιάς και στη Γερμανία εξακολουθούν να φτιάχνουν μηχανές που παράγουν μηχανές και μηχανήματα για όλο τον κόσμο και τους Κινέζους μαζί…


Στην Ελλάδα, δυστυχώς, δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο. Αποχαυνωμένοι από τις φυσικές της ομορφιές, μένουμε στον τουρισμό και την ανάγκη χρηματοδότησης των γεωργών μας, όταν πλέον η πλειοψηφία των γεωργικών προϊόντων που καταναλώνουμε είναι εισαγωγής.


Μου λείπει τελικά ένα όραμα σύγχρονης, μοντέρνας ανάπτυξης. Μου λείπει το να ακούσω μία μέρα, ότι η Ελλάδα ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΕΙ αυτό το προϊόν, παγκόσμια γνωστό (προς Θεού μη μου αναφέρετε την feta, το λάδι κοκ), όπως έγινε με τη Φινλανδία και την κινητή τηλεφωνία.


Αρκούμαστε πάντα ως Έλληνες στο λίγο. Και στο αρπακολλατζίδικο. Στο να γίνεται η δουλειά μας, γρήγορα, άκοπα, με εύκολο κέρδος, σήμερα, χωρίς καμία σκέψη για το αύριο. Αναφωνούμε αυτοϊκανοποιούμενοι για τις φυσικές μας ομορφιές και ποτέ δεν καθίσαμε να σκεφτούμε πώς θα μπορούσαμε να το εκμεταλλευτούμε αυτό, πέρα από τον τουρισμό.


Σε μία ιδεατή κατάσταση στην Ελλάδα, θα μπορούσε η Χαλκιδική να βρίθει από καινοτόμες επιχειρήσεις, εγκατεστημένες εκεί, μέσα στο απίστευτο φυσικό κάλλος, δίπλα στη θάλασσα, 100Km μόλις από το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, με σύγχρονους δρόμους, με εξειδικευμένο προσωπικό υψηλής μόρφωσης, μία Ελληνική Καλιφόρνια...


Σε μία ιδεατή κατάσταση, όπως έχει πει και ο φίλος μου ο Κώστας Ροδινός, θα μπορούσαμε να φτιάξουμε καινούργια πανεπιστήμια, μέσα στην φύση, δίπλα σε τόπους με τεράστιο ιστορικό ενδιαφέρον και να φωνάξουμε όλα τα μεγάλα πανεπιστήμια της Ευρώπης και της Αμερικής, να κάνουν σχολές και εδώ, όπου με υπερηφάνεια θα δίνανε τη γνώση των ανθρωπιστικών επιστημών.


Σε μία ιδεατή κατάσταση, κάποιος, κάποτε θα φώναζε 10 «σοφούς» αλλά ΝΕΟΥΣ ανθρώπους, θα τους έκλεινε επί μία εβδομάδα σε ένα χώρο συσκέψεων και θα τους υποχρέωνε να σχεδιάσουν την στρατηγική και το όραμα της Ελλάδας της επόμενης εικοσαετίας. Βασισμένο όχι σε τσιτάτα και συνταγές του παρελθόντος, αλλά σε μεγαλειώδεις δράσεις όπου υποχρεωτικά όλες οι επόμενες γενιές θα τις ακολουθούσαν. Με οδηγίες και χρονοδιαγράμματα για το ποιους τομείς της βιομηχανίας θα στηρίξει η Ελλάδα, τι προϊόντα μπορεί να κατασκευάσει, πώς μπορεί να ανέβει η ψυχολογία του Έλληνα και της νέας γενιάς, που θα θέλει να μείνει εδώ, να συνεισφέρει και όχι να σηκωθεί να φύγει για να πετύχει το όνειρό της στην Αμερική, την Ευρώπη ή ακόμη και στις αραβικές χώρες...


Το ξέρω ότι η πλειοψηφία θα γυρίσει και θα πει «με τι λεφτά θα γίνουν όλα αυτά άνθρωπέ μου;». Είμαι βαθιά πεπεισμένος ότι πρωτίστως χρειάζεται ψυχολογία. Και αίσθηση ασφάλειας και υποστήριξης από το κράτος. Είναι τόσο απλά τα πράγματα. Όπως ο πολίτης αηδιάζει που δεν βρίσκει ούτε μία καρέκλα για να περιμένει στην ουρά στην εφορία, και μπαίνει μέσα φορτωμένος, ενώ αν είχε έστω και μία απλούστατη αξιοπρεπή αντιμετώπιση από το κράτος και τους υπαλλήλους του θα είχε άλλη ψυχολογία, έτσι και τώρα χρειάζεται να φτιαχτεί η ψυχολογία μας. Από τον Ηγέτη. Ο οποίος όντας μπροστάρης θα εμφυσήσει το όραμά του.


Θυμάμαι μια κουβέντα που είχα το καλοκαίρι με ένα καλό στέλεχος υπουργείου. Όταν του παρέθεσα τους προβληματισμούς μου αυτούς, πήρα την απάντηση ότι κάθε φορά που ο Αντώνης Σαμαράς ξεδιπλώνει το όραμά του, υπάρχει απαξίωση... Για αυτό και δουλεύει αθόρυβα για να το υλοποιήσει. Δεν καλύφθηκα. Και όταν σε άλλη στιγμή ξαναέθεσα τους προβληματισμούς μου, πήρα την απάντηση «δε μπορώ να αντιμετωπίζω τα ψυχολογικά σου βρε αδερφέ!». Και όμως! Η ψυχολογία είναι αυτή που μετράει! Από τη συμπεριφορά του κόσμου στις αγορές, μέχρι την τελευταία σκέψη του πριν κοιμηθεί «θα καταφέρω να βγάλω και αυτόν το δύσκολο χειμώνα;»...


Θα είναι λίγες οι ώρες που θα μείνει ο Αντώνης Σαμαράς στη Θεσσαλονίκη... (ας πρόσεχαν για αυτό όλοι αυτοί που συμμετείχαν σε φιέστες ποτισμένες με το αφροδισιακό της εξουσίας, ανάμεσα σε φράουλες και σαμπάνιες και οργιωδώς προκλητικές εμφανίσεις σε κοσμικά μπαρ). Αλλά αυτές τις ελάχιστες ώρες που θα μείνει στην πόλη, ας παρουσιάσει το Όραμά του. Και ας δείξει ότι δεν είναι πλέον ένας απλός διαχειριστής, αλλά ένας Ηγέτης που μπορεί να φτιάξει την ψυχολογία. Ένας Ηγέτης που μπορεί να πει το «πώς θα πορευτεί η Ελλάδα στα επόμενα χρόνια» και όχι το πόσο έτοιμοι θα είμαστε στις αγορές κατά την στουρνάρεια ξερή, λογιστική, λογική.


 Νεύτων

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ελευθεριάδου Βούλα avatar
    Ελευθεριάδου Βούλα 05/09/2013 08:34:48

    να το πει και ας μη τον πιστέψουν...

    • Albert avatar
      Albert @ Ελευθεριάδου Βούλα 05/09/2013 10:37:32

      Μια ερώτηση: το στρουμφάκι πώς το εισάγατε δίπλα στο όνομά σας?

      • Βούλα Ελευθεριάδου avatar
        Βούλα Ελευθεριάδου @ Albert 05/09/2013 12:55:50

        να σου πω αυτό αναρωτιέμαι και γω τόσα χρόνια χαχαχα πάντως δε με χαλάει

  2. Δρόλαπας avatar
    Δρόλαπας 05/09/2013 09:11:19

    Για πολλοστή φορά μια παράθεση ξεκινά έχοντας ως πρώτο δεδομένο την απόσταση/απόκλιση του Κου Σαμαρά και της Ηγετικής ομάδας της Ν.Δ. απο τον υπόλοιπο κομματικό σχηματισμό.Για μια ακόμη φορά προβάλλεται ως ισχυρό χαρτί η φυσιογνωμία του Κου Σαμαρά ως γαλουχήθηκε στην πολιτική του πορεία.Το ζητούμενο λοιπόν είναι γιατί γίνεται συστηματικά αυτό.Ισως γιατί τα στεγανά , τα κομματικά φέουδα και οι αγκυλώσεις του Κόμματος της Ν.Δ. ακυρώνουν εν τη γενέσει την όποια εκσυγχρονιστική πορεία.Δεν είναι η πρώτη φορά που λαμβάνει χώρα τέτοιο συμβάν, ο επαρχιωτισμός και ο λαϊκισμός της Δεξιάς και στο παρελθόν ακύρωσε ανάλογη προσπάθεια του Κωνσταντίνου Καραμανλή.Η σκληροπυρηνική δεξιά πνιγμένη στα εμφυλιακά και μετεμφυλιακά διλήμματα, χωρίς να εμπλουτίζει την όποια ιδεολογία της με σύγχρονες ιδέες και αντιλήψεις προσπαθεί με συνταγές του χτές να δώσει απαντήσεις στα προβλήματα του σήμερα.Με τον τρόπο αυτό περιχαρακώνεται, οδηγείται σε πολιτική ακινησία και σε παράλυση.

    Είναι πολύ δύσκολο να γραφεί πως το οικονομικό, κοινωνικό και κατ' επέκτασιν πολιτικό μοντέλο ανάπτυξης της Ελληνικής Κοινωνίας ως εφαρμόστηκε απο το 1947 και ένθεν (προιόν βαθιάς ιστορικής διεργασίας) χρεοκόπησε.Το μοντέλο αυτό συνειδητά απο την μεταπολίτευση και μετά το υπηρέτησε και το εξυπηρέτησε η Ν.Δ. ως και το ΠΑΣΟΚ.Επαναλαμβάνω πως και η Αριστερά φέρει σημαντική ευθύνη για την καχεκτικότητα της Ελληνικής κοινωνίας σε όλα τα επίπεδα καθώς με την εν γένει στάση και συμπεριφορά της σε μεγάλο προσέφερε τα μέγιστα στο να αποκτήσουν οι στρεβλώσεις αυτές καθολικό χαρακτήρα

    Απο την άλλη πρέπει καθαρά να λεχθεί πως η Ελλάδα χάνοντας την αξιοπιστία της απέναντι στο διεθνές χρηματοπιστωτικό σύστημα εκχώρησε σημαντικό τμήμα της Εθνικής της Κυριαρχίας και πλέον αξιολογείται με το αν οι πολιτικές που εφαρμόζει απέναντι στις αγορές χρήματος είναι φιλικές ή εχθρικές. Η Εκπόνηση και εφαρμογή παράλληλου Εθνικού σχεδιασμού είναι παρα πολύ δύσκολο εγχείρημα και δεν βοηθά σε αυτό και η Ελληνική πολιτική σκέψη

    Μιά Ελληνική πολιτική σκέψη που λόγω των σοβαρών αγκυλώσεων της δεν μπορεί να αντιληφθεί πως:
    - το δημόσιο έλλειμμα δεν μειώνεται με τον περιορισμό του κράτους μόνο αλλά με την αναβάθμιση της λειτουργικότητας του και με τον εκσυγχρονισμό του.
    -Το εξωτερικό χρέος δεν μειώνεται με την αύξηση των εισαγωγών αλλα με την εγχώρια υποκατάσταση των εισαγωγών και με την αλλαγή καταναλωτικού προτύπου.
    - Η μείωση της ανεργίας δεν θα επέλθει μέσα απο την άνοδο του χρηματιστηρίου, απο τις τοποθετήσεις ξένων οίκων, απο αποσπασματικές ξένες επενδύσεις.
    - Η καρδιά της Ελληνικής οικονομίας είναι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, σε αυτές το μισθολογικό κόστος δεν αποτελεί το κύριο μέρος του συνολικού κόστους.Οπως και η κερδοφορία τους δεν αποτελεί την μόνη αναγκαιότητα.Η Αύξηση της φορολογίας δεν αποτελεί απο μόνη της λύση αν δεν υπάρξει δικαιότερη κατανομή της , αν δεν παταχθεί το φαινόμενο της φοροδιαφυγής , αν δε γίνει αντιληπτό πως οι έμμεσοι φόροι πρέπει να εξορθολογιστούν. Δέν είναι δυνατόν αυτές καθεαυτές οι παραμορφώσεις της αγοράς να επιβαρύνουν με τέτοιο τρόπο την κατανάλωση.
    - Η αναδιάταξη του παραγωγικού δυναμικού της Ελλάδας πρέπει να γίνει με όρους σύγχρονους
    - Η δημιουργία υποδομών είναι αναγκαία ως υπόβαθρο για την ανάληψη σοβαρής επενδυτικής δραστηριότητα Ελλήνων πατριωτών, σοβαρής επενδυτικής δραστηριότητας επι του πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα της οικονομίας.

    Από εκεί και πέρα φυσικά και πρέπει να υπάρξει σύζευξη της εφαρμοζόμενης οικονομικής και κοινωνικ΄ς πολιτικής με στόχευση την ανεργία και δη την διαρθρωτική ανεργία Ομως πρώτα πρέπει να υπάρξει παραγωγή πλούτου και εκμετάλλευση στο έπακρο όλων των πλουτοπαραγωγικών πόρων που διαθέτει η Ελληνική Κοινωνία.

    Ο Κος Σαμαράς σε μια αυστηρά κομματική εκδήλωση ενόψει του τακτικού συνεδρίου της ΝΔ. στην Θεσσαλονίκη προχώρησε σε μια παρέμβαση ισάξιας της ιστορικής ομιλίας του Αβραάμ Λίνκολν( ομιλία της 19 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 1863 στο Γκέτισμπεργκ η οποία και θεωρείται ως το πλέον θεμελιώδες κείμενο της πολιτικής Ιστορίας των ΗΠΑ και διδάσκεται στα σχολεία) η παρέμβαση του αυτή δεν βρήκε ευήκοα ώτα .Αν είχε γίνει αντιληπτό το βάθος της σήμερα άπαντες θα εργάζονταν πάνω στο αξιακό υπόβαθρο που αυτή παρήγαγε, δεν θα στροβιλίζονταν, ούτε θα περιφέρονταν ασκόπως, ούτε θα αναμασούσαν πολιτικά χρεοκοπημένες ιδέες, ούτε θα εγκλωβίζονταν σε ιστορικά παρωχημένες ιδεολογικές γραμμές.

    Αυτό που ζητούν λοιπόν πολλοί απο τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας να το πράξει κατά την διάρκεια της κεντρικής του ομιλίας στην ΔΕΘ τό έχει πράξει ήδη μήνες πρίν.Το ζητούμενο λοιπόν δεν είναι η επανάληψη του, το ζητούμενο είναι ο κομματικός μηχανισμός, το κόμμα της Ν.Δ. να διαβεί τον Ρουβίκωνα του, να πάψει δηλαδή να κινείται εκ του ασφαλούς στην λογική της συμπαράταξης και συμπαράστασης. Απαιτείται άνοιγμα σε ευρύτερα κοινωνικά στρώματα και απόσπαση της συναίνεσης τους στην βάση της πειθούς, όσοι δεν μπορούν να το πράξουν ευθέως αποτελούν ιδεολογικό αντίπαλο στο εσωτερικό του κόμματος της Ν.Δ., λειτουργούν αποσταθεροποιητικά και υπονομεύουν την εκσυγχρονιστική προσπάθεια του. Κάποια στιγμή πρέπει επίσημα να το καταθέσει ο Ελληνας Πρωθυπουργός. Κάποιοι Ξεχνούν, Κάποιοι Θυμούνται και θα θυμόμαστε πάντα το πως το πολιτικό και κοινωνικό κατεστημένο αντιμετώπισε την στάση του στο Βορειοηπειρωτικό, στο Μακεδονικό ζήτημα.Μίλησε στην καρδιά πολλών Ελλήνων εκτός της Ν.Δ. με την συνέπεια λόγου και έργου με την συνέχεια στην εν γένει παρουσία και συμπεριφορά του.

    Εμφανίστηκε λοιπόν μπροστά σας σε μια αυστηρή κομματική εκδήλωση ως ΗΓΕΤΗΣ και σας έδειξε ότι αυτός και η ηγετική του ομάδα βλέπει , αυτό που θα είναι ορατό σε όλους αύριο. Η Ευθύνη βαραίνει τους υπόλοιπους , ο ίδιος το χρεος του το έπραξε και είναι κρίμα να βρεθούμε στην υιοθέτηση της Λογικής " Αυτή είναι η Ελλάδα "

    Μια μικρή επισήμανση στον συντάξαντα το κείμενο , ας ανατρέξει το 1999 στην τότε διαμορφωθείσα κατάσταση στην Τουρκία και στο πώς μια ηγετική ομάδα ξεκίνησε την προσπάθεια ανασύνταξης μετά το σοβαρό πλήγμα απο τους σεισμούς .Η Τουρκία ως γειτνιάζουσα χώρα με υποδομές και συμπεριφορές πολύ κοντά στα της Ελλάδα μπορεί να αποτελέσει παράδειγμα για το πώς μια ελίτ κινητοποιεί ολάκερη την κοινωνία. Φυσικά και δεν υπάρχει μοντέλο προς αντιγραφή θα χρειαστεί η αναγωγή του στον Ελλαδικό χώρο και στις ιδιαιτερότητες του.

    • Abc avatar
      Abc @ Δρόλαπας 05/09/2013 10:14:30

      ..."ο επαρχιωτισμός και ο λαϊκισμός της Δεξιάς και στο παρελθόν ακύρωσε ανάλογη προσπάθεια του Κωνσταντίνου Καραμανλή".

      Αναφέρεστε, προφανώς, στην ακροδεξιά. Συνέβη άπαξ το 1963, με δυσμενέστατες συνέπειες για την Ελλάδα μας. Όποτε άλλοτε υπήρξε απόπειρα, τους κόπηκαν τα κάτω άκρα εν ριπή οφθαλμού.

    • Φελίζα avatar
      Φελίζα @ Δρόλαπας 05/09/2013 10:37:47

      Ρεαλιστική εκτίμηση της τρέχουσας κατάστασης !

  3. Δρόλαπας avatar
    Δρόλαπας 05/09/2013 11:18:07

    Συνέβη τρείς φορές
    Πρώτη φορά το 1958 με την ανατροπή του εκ των έσω συνέπεια της κατάθεσης πρότασης και ψήφιση εκλογικού συστήματος ενισχυμένης αναλογικής το οποίο ευνοούσε, σε αντιστοιχία ψήφων και εδρών, υπερμέτρως το πρώτο κόμμα και ενίσχυε το δεύτερο, ανεξαρτήτως του αν υπερέβαινε το όριο του 25% των εγκύρων ψηφοδελτίων.

    Δεύτερη Φορά με την Δολοφονία Λαμπράκη απο το Παρακράτος της Δεξιάς το όποιο σε αγαστή συνεργασία με το Παλάτι αλλά και με τον κρατικό μηχανισμό τον όποιο και ήλεγχε η σκληροπυρηνική δεξιά τον ανάγκασε να εκστομίσει το περίφημο "Ποιος επιτέλους κυβερνά αυτό τον τόπο»

    Τρίτη Φορά μετά την μεταπολίτευση όταν κατηγορήθηκε και εκ των εσω για σοσιαλμανία και για τα ανοίγματα του στην εξωτερική πολιτική ως επίσης και όταν οι Ελληνες βιομήχανοι κυριολεκτικά του τράβηξαν το χαλί κάτω απο τα πόδια .Υπο το καθεστώς αυτ΄ομεταπήδησε στην προεδρία της Δημοκρατίας

    • Abc avatar
      Abc @ Δρόλαπας 05/09/2013 12:25:29

      Το 1958 δεν ανετράπη, αμέσως μετά την απόσυρση της εμπιστοσύνης των 15 βουλευτών του, επιδιώχθηκε από τους εσωκομματικούς του αντιπάλους και τον Σοφοκλή Βενιζέλο να συγκροτηθεί νέα κυβέρνηση από τη Βουλή του 1956, υπό τον ίδιο ως Πρωθυπουργό. Προσεφέρθησαν και ορισμένοι τρίτοι να τον στηρίξουν, όμως υπέβαλε παραίτηση και εισηγήθηκε, στον β. Παύλο, εκλογές. Ήταν απολύτως δική του επιλογή οι εκλογές. Προχώρησε σε θριαμβευτική επανεκλογή και πήρε πάλι δίπλα του, άξιους συνεργάτες του, τους αντάρτες Γ. Ράλλη, Π. Παπαληγούρα κλπ.
      Στην Προεδρία της Δημοκρατίας μεταπήδησε αφού είχε ολοκληρώσει το τεράστιο μεταπολιτευτικό του έργο, με επιστεγάσματα αφενός την εμπέδωση της καλλίτερης Δημοκρατίας που είχε γνωρίσει ο τόπος και αφετέρου την είσοδό μας στην Ε.Ο.Κ. Καμμία σχέση οι βιομήχανοι και οι λοιποί τεθλιμμένοι συγγενείς.
      Επιμένω ότι η μόνη περίπτωση που η ακροδεξιά έγινε αιτία αναστολής της ανοδικής πορείας του τόπου, υπό την ηγεσία Καραμανλή, ήταν η δολοφονία Λαμπράκη το 1963. Δικαιώθηκε ότι δεν είχε την παραμικρή ανάμειξη και τότε αλλά και πάρα πολύ πρόσφατα, σε σχετική ομιλία της Αλέκας Παπαρρήγα.

  4. Greg avatar
    Greg 05/09/2013 11:28:03

    To μόνο που μπορεί να σώσει τη παράταξη και να σταματήσει την προέλαση ΣΥΡΙΖΑ και Χ.Α. είναι να καλέσει τους Έλληνες σε πανστρατιά, σταματώντας ΑΥΤΌΜΑΤΑ τη μεμψίμοιρη και άκυρη, ναι άκυρη, διαπραγμάτευση με τη τρόϊκα, ΜΕ ΣΤΌΧΟ ΤΗΝ ΑΝΆΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΜΌΝΟΝ ΑΥΤΉ.

    Όλα τα άλλα είναι απλά θεωρίες και ασπιρίνες στον καρκινοπαθή, που θα οδηγήσουν σε εκλογές τον Νοέμβριο με εντυπωσιακά αρνητικά για τη πατρίδα αποτελέσματα.

  5. Διογένης avatar
    Διογένης 05/09/2013 11:31:38

    Αγαπητέ άρθρογράφε, τα θερμά μου συγχαρητήρια! Τα όσα γράφετε βρίσκονται διαρκώς μέσα στο μυαλό μου και στην άκρη του στόματός μου, αλλά εσείς τα εκφράσατε πολύ εύστοχα.

    Δεν αντέχω άλλο το κοινότοπο μνημονιακό κλισέ ότι "ο τουρισμός είναι η βαριά μας βιομηχανία". Δεν αντέχω άλλο την σκόπιμη και δόλια αυτοϋποτίμηση των δημιουργικών δυνάμεων του έθνους. Δεν αντέχω άλλο τους εύκολους αφορισμούς των μεταπρατών που κατέστρεψαν την ελληνιή βιομηχανία και δεν έχουν ιδέα πώς θα μπορούσε να υλοποιηθεί το όραμα που εσείς τόσο ανοικτά υπαινίσσεσθε ότι θα έπρεπε να είναι το όραμα ενός Έλληνα Ηγέτη και όχι λογιστή, όπως πολύ σωστά επισημαίνετε.

    Αλλά η καταστροφή αυτή στην Ελλάδα υλοποιήθηκε ακριβώς από τους μεταπράτες. Κάποτε η Ελλάδα έβγαζε ένα αυτοκίνητο, το Πόνυ. Οποία απειλή για τους εισαγωγείς! Σύντομα οι απεργίες των εργαζομένων που διεκδικούσαν "άμεσα" αυξήσεις κατέστρεψαν την ελληνική αυτή βιομηχανία που άφηνε 67% προστιθέμενη αξία του οχήματος στην Ελλάδα. Και κατέστρεψε και κάθε διάθεση για επανάληψη του εγχειρήματος. Κάποτε στην Ελλάδα υπήρχε η Λύρα και η Ελγκρέκο, βιομηχανίες παιχνιδιών για τα Ελληνόπουλα. Σήμερα κυριαρχούν τα Made in China των πολυεθνικών. Και ο γιος του άλλοτε ιδιοκτήτη μιας από αυτές τις εταιρίες έχει φτιάξει σήμερα έναν κολοσσό εμπορίας κινέζικων παιχνιδιών χαμηλής ποιότητας, που χάρη στις χαμηλές τιμές του αναπτύσσεται και επεκτείνεται εν μέσω της κρίσης... Και διηγώντας τα να κλαις... Ο άλλοτε παραγωγός γίνεται έμπορος κινέζικων.

    Όμως δεν θα ήταν δυνατόν να ανταγωνιστεί τους Κινέζους. Δεν μπορεί κανείς να τον κατηγορήσει διότι κάνει την μόνη δουλειά που μπορεί να του βγάλει κέρδος... Έχει δίκιο το άρθρο όταν λέει ότι η Δύση (στο βαθμό που είμαστε Δύση) μπορεί να επιβιώσει μόνον με υψηλή τεχνολογία. Αλλά εμείς στηρίζουμε τους μεταπράτες και την διαπλοκή και δεν επιτρέπουμε την δημιουργική αξιοποίηση του ελληνικού ανθρώπινου κεφαλαίου. Δεν επιτρέπουμε την επιβίωση εντίμων επιχειρηματιών. Στην λογική του κινήματος "δεν πληρώνω" ευνοούμε μπαταχτσήδες και κακοπληρωτές ικανούς να καταστρέψουν κάθε υγιή επιχείρηση με τα "φέσια" τους...

    Όμως μην θεωρούμε ότι είμαστε κι εμείς αμέτοχοι του κρίματος... Αν η Ελλάδα είναι, κατά πολλούς, το τελευταίο σοβιετικό κράτος, αυτό συμβαίνει λόγω του άφθονου κοινωνικού μίσους για την επιτυχία, που τόσο ευρέως αξιοποίησε η τρόικα μέσω του "κοινωικού αυτοματισμού" για να επιτύχει την απότομη μείωση του βιοτικού επιπέδου όλων. Δεν μπορείς να δεχθείς να πλουτίσει ο γείτονάς σου. Δεν μπορεί, κάτι ύποπτο θα έχει κάνει. Δεν μπορεί, από κάπου έκλεψε. Υπάρχει το γνωστό ρητό ότι τα λεφτά "ή κλέβονται ή παντρεύονται ή κληρονομούνται". Και πώς τα έχει κάνει δηλαδή ο πατέρας ή ο πεθερός; Μα.. με τον πρώτο τρόπο! Υγιώς και εντίμως, αποκλείεται! Έτσι μας λέει το ρητό δηλαδή και αυτή είναι η βαθιά πεποίθηση των περισσοτέρων Ελλήνων.

    Σε τέτοιο κλίμα μισαλλοδοξίας δεν υπάρχει περίπτωση να στεριώσει εύκολα επιτυχημένος άνθρωπος. Τρώμε μόνοι μας τις σάρκες μας, διώχνουμε μόνοι μας τους μη ήρωες νέους μας στο εξωτερικό - και δεν μπορείς να απαιτήσεις από όλους να γίνουν ήρωες αν δεν το έχουν μέσα τους.

    Αυτό που χρειάζεται τελικά είναι ισχυρή πολιτική βούληση, ώστε να λειτουργήσουν σωστά οι κανόνες του παιχνιδιού στην ιδιωτική οικονομία, για να εξαφανιστούν τα λαμόγια από την ελληνική πιάτσα. Στη συνέχεια, προστασία του (αναγκαστικώς, πια) εντίμως δημιουργημένου πλούτου από τη μισαλλοδοξία των λοιπών Ελλήνων: προστασία του επόμενου "Πόνυ" από τους εισαγωγείς που θα θέλουν την καταστροφή του για να ζήσουν αυτοί καλά κι εμείς χειρότερα.

    • Νεύτων avatar
      Νεύτων @ Διογένης 05/09/2013 13:47:05

      Έχετε σκέψη μηχανικού! Γράφετε με συγκεκριμένα στοιχεία και αναλύεται ΑΚΡΙΒΩΣ το πρόβλημα με χαρακτηριστικά παραδείγματα προτείνοντας και λύσεις. Είναι σίγουρο ότι θα έπρεπε να σας συμβουλευτώ, πριν γράψω το άρθρο μου, εφόσον σας γνώριζα. Σας ευχαριστώ όμως που γράφετε όλα αυτά προς επίρρωση των πιο γενικών απόψεών μου!

      • Διογένης avatar
        Διογένης @ Νεύτων 05/09/2013 19:35:35

        Θα χαρώ ιδιαίτερα να επικοινωνήσουμε, ζητήστε αν θέλετε το e-mail μου από τους διαχειριστές της ιστοσελίδας.

    • ΣΟΝ ΠΕΝ avatar
      ΣΟΝ ΠΕΝ @ Διογένης 06/09/2013 14:11:08

      Κάποτε είχαμε ανθηρή βιομηχανία λευκών συσκευών (Πίτσος, Ιζόλα, Εσκιμό), Ισχυρή Βιομηχανία Υφασμάτων και κλωστών (ΕΤΜΑ, Πειρ. Πατραϊκή κ.ά), Βιομηχανία Σιδήρου (Μεταλουργική Βόλου κ.ά), Βιομηχανία Αμαξωμάτων (Σφακιανάκης, Βιαμάξ, Σαρακάκης κ.ά),
      Σωληνουργία(Πετζετάκις), Ναυπηγεία, Υαλουργία, Βιομηχανία ξύλου (Σέλμαν), Πορσελάνης, Βιομηχανία Ζάχαρης, Λιπασμάτων, Υπόδησης, Ένδυσης, κ.λ.π

  6. Κατερίνα Αλ. avatar
    Κατερίνα Αλ. 05/09/2013 12:18:59

    Πολύ σωστά. Έτσι είναι.Μπράβο.

  7. Κατερίνα Αλ. avatar
    Κατερίνα Αλ. 05/09/2013 13:00:26

    Εμείς τα πιστεύουμε. Εσείς είστε αξιολύπητοι, γιατί είστε κοντόφθαμοι.

    • Γιωργος Μακρης avatar
      Γιωργος Μακρης @ Κατερίνα Αλ. 05/09/2013 16:16:38

      λαός που δεν μπορεί να σταθεί απο μόνος του στα πόδια του και χρειάζεται 'ηγέτες', είναι λαός τελειωμένος

      • factorx avatar
        factorx @ Γιωργος Μακρης 05/09/2013 18:09:45

        Πες μας σε παρακλώ έναν τέτοιο λαό να διδαχθούμε.

        • Νεύτων avatar
          Νεύτων @ factorx 05/09/2013 18:58:41

          Δε θα βρει, με τίποτα, φάκτορα...
          Λακωνική και πολύ ουσιώδης η παρέμβασή σου.

        • Thraphsorchis avatar
          Thraphsorchis @ factorx 06/09/2013 09:55:34

          Νορβηγοί, Αυστραλοί, Ολλανδοί, Καναδοί, Δανοί, Τσέχοι, Φιλανδοί, Ιαπωνίδες άπονες και άπονοι Ιάπωνες.
          Πόσους "ηγέτες" από αυτές τις χώρες γνωρίζεται που να τις πήραν στους ώμους τους για να την φτάσουν στη σημερινό τους επίπεδο;
          ...Fun fact: Είναι από τις πλέον "άθεες" χώρες. Το υψηλό κατά κεφαλή ΑΕΠ είναι η τιμωρία του μεγαλοδύναμου. Εδώ κάνουμε το σταυρό μας αναφωνώντας "Έχει ο Θεός".

      • jgreek avatar
        jgreek @ Γιωργος Μακρης 05/09/2013 21:38:36

        Έχετε απόλυτο δίκιο.
        Μεγάλη ατυχία να ζούμε με ανθρώπους που περιμένουν τους μεγάλους ηγέτες και τους καθοδηγητές.
        Άλλη κατηγορία αποτελούν οι συνειδητοποιημένοι πολίτες και άλλη οι οπαδοί.

  8. victoria (true) avatar
    victoria (true) 05/09/2013 13:26:36

    Νεύτων συγχαρητήρια! Προσυπογράφω.

  9. ΒγάλτΕΡΤα πέρα μόνοι σας avatar
    ΒγάλτΕΡΤα πέρα μόνοι σας 05/09/2013 14:17:39

    Μπορούμε να γράψουμε ελεύθερα τη γνώμη μας ή θα λογοκριθεί και θα κοπεί το σχόλιό μας; Γιατί αν δεν επιτρέπεται να διαφωνήσουμε, δεν υπάρχει λόγος και να κουραστούμε.

    • galanos avatar
      galanos @ ΒγάλτΕΡΤα πέρα μόνοι σας 06/09/2013 13:51:18

      ζητας πολλα

  10. Η Πηνελόπη βαρέθηκε avatar
    Η Πηνελόπη βαρέθηκε 05/09/2013 14:23:44

    Αγαπητέ Νεύτωνα, πολύ όμορφα και σωστά όλα όσα αναφέρετε. Ποιός θα μπορούσε να διαφωνήσει; Σίγουρα πρέπει να υπάρξει όραμα και σχέδιο ανασυγκρότησης της χώρας αλλά και υπέρβασης των παλιών ξεπερασμένων, αδιέξοδων τρόπων. Γιατί όχι; Μόνο που αυτή τη στιγμή, οι περισσότεροι Έλληνες αισθανόμαστε σαν τις ...γαζέλες που τρέχουν στη ζούγκλα, κυνηγημένες από αγέλη λεόντων! Προέχει η επιβίωση, μετά η εξεύρεση ασφαλούς χώρου για να ξεκουραστεί και να πιεί νερό το κοπάδι..... Αν ο αρχηγός σταματήσει στη μέση της ''καταδίωξης'' για να μας εξηγήσει πόσο ωραία θα είναι η εύφορη πεδιάδα στην οποία ΘΑ μας οδηγήσει ΕΑΝ γλιτώσουμε τελικά από τους διώκτες μας, μήπως δε θα αποβεί πολύ χρήσιμο; Μήπως δεν έχει περιθώριο κανείς μας να προσπεράσει το απειλητικό, άγριο σήμερα που απαιτεί τολμηρές κι επαναστατικές άμεσες δράσεις, για να ονειροπολήσει παραβλέποντας τους δράκους; Εγώ θα ήθελα να μου περιγράψει ο κ. Α.Σαμαράς με σοβαρότητα και ειλικρίνεια, βήμα-βήμα το σχέδιό του για τα επόμενα 3 χρόνια και θα΄θελα κάθε μέρα να διαπιστώνω οτι καλύψαμε μερικά μέτρα απόστασης απ΄τον κοινό μας στόχο. Θα ήθελα να πείθονται και οι πλέον δύσπιστοι μέσα από μικρές καθημερινές νίκες, οτι δεν χάνεται άσκοπα πολύτιμος χρόνος, πως δε βαδίζουμε ως συνήθως σημειωτόν (ή και οπισθοχωρώντας) και οτι δεν γκρεμίζουμε υπό πίεση πριν κτίσουμε ή και χωρίς να κτίσουμε ποτέ....
    Η ψυχολογία, δεν αλλάξει με ευχάριστες εκθέσεις ιδεών, όταν το τοπίο είναι βομβαρδισμένο απ΄τα μνημόνια και οι πολίτες απειλούμενοι κάθε στιγμή από αλλεπάλληλους νεοεμφανιζόμενους κινδύνους. Η ψυχολογία αλλάζει, όταν καταφέρεις να αλλάξεις την καθημερινότητα. Να πείσεις, να εμπνεύσεις, να ενώσεις, να κερδίσεις με την αλήθεια σου το νου και την ψυχή των ανθρώπων. Ας σταθούμε λοιπόν ψύχραιμα ανάμεσα στη '' στουρνάρεια ξερή, λογιστική, λογική'' και στην '' εικόνα της Ελλάδας που έχουμε στο μυαλό μας για είκοσι χρόνια μετά '', κι ας αφοσιωθούμε κυρίως στις απαιτούμενες ρήξεις, τις αναγκαίες συγκρούσεις, τις τολμηρές επιλογές και τις επαναστατικές αλλαγές που απαιτούνται να γίνουνε ΣΗΜΕΡΑ.
    Κύμα το κύμα θα οδηγηθούμε στην κοινή μας Ιθάκη, αλλά αραχτοί στο κατάστρωμα της Τριήρους, δεν ωφελεί να ονειροπολούμε τις όμορφες νύχτες με το κόκκινο κρασί που ΘΑ απολαύσουμε δίπλα στο τζάκι, όταν ΘΑ φτάσουμε ...... Ο Πολυμήχανος, οφείλει κάθε μέρα ν΄αντιμετωπίζει γενναία τις προκλήσεις, γιατί το πλήρωμα κουράστηκε και το τραγούδι των Σειρήνων, ακούγεται όλο και ....γλυκύτερο πια....... Δράση λοιπόν, χωρίς περιττά τρυφερά και όμορφα λόγια.

    • Νεύτων avatar
      Νεύτων @ Η Πηνελόπη βαρέθηκε 05/09/2013 14:38:06

      Συμφωνώ σε όλα. Με μία μικρή παρατήρηση όμως: γράφετε " Εγώ θα ήθελα να μου περιγράψει ο κ. Α.Σαμαράς με σοβαρότητα και ειλικρίνεια, βήμα-βήμα το σχέδιό του για τα επόμενα 3 χρόνια και θα΄θελα κάθε μέρα να διαπιστώνω οτι καλύψαμε μερικά μέτρα απόστασης απ΄τον κοινό μας στόχο. Θα ήθελα να πείθονται και οι πλέον δύσπιστοι μέσα από μικρές καθημερινές νίκες, οτι δεν χάνεται άσκοπα πολύτιμος χρόνος, πως δε βαδίζουμε ως συνήθως σημειωτόν (ή και οπισθοχωρώντας) και οτι δεν γκρεμίζουμε υπό πίεση πριν κτίσουμε ή και χωρίς να κτίσουμε ποτέ…." Λοιπόν, δεν πιστεύω ότι πλέον αυτές οι μικρές καθημερινές νίκες, τα μικρά βήματα, είναι ΚΑΙ αυτά δουλειά του Αντώνη Σαμαρά. Και δε θα ήθελα να μείνω στη λογική των επόμενων 3 χρόνων. Αυτά είναι δουλειά των Υπουργών του, ακόμη κι αυτών που δεν διάβασαν το Μνημόνιο. Είναι αποκλειστικά δική τους υποχρέωση, να ασχοληθούν με τα μικρά βήματα και με τις επιτυχείς μικρές καθημερινές νίκες. Και δε χρειάζεται να έχει ο Αντώνης Σαμαράς τον καθημερινό έλεγχο για το αν αυτά τα μικρά βήματα υλοποιούνται. Ο Αντώνης Σαμαράς πρέπει να ξεφύγει από αυτό, και μπορεί να το κάνει. Ο Ηγέτης, όπως λέει και ένας καλός φίλος μου, έχει το Όραμα. Οι υπόλοιποι είναι οι δρώντες στην καθημερινότητα και στη διαχείριση.
      Και στο κάτω κάτω, αν αυτοί δεν είναι σε θέση να λύσουν τα καθημερινά, με μικρούς χρονικούς ορίζοντες, και να φτάσουν στις μικρές καθημερινές νίκες, στο πλαίσιο ενός γενικού οράματος ανασυγκρότησης, ας σηκωθούν να φύγουν.

      • Η Πηνελόπη βαρέθηκε avatar
        Η Πηνελόπη βαρέθηκε @ Νεύτων 05/09/2013 15:34:24

        Αγαπητέ Νεύτωνα, δυστυχώς, όσο και να μη θέλετε να το πιστέψετε, αν ο κ. Α.Σαμαράς αφοσιωθεί στο ...όραμά του για την Ελλάδα του μέλλοντος κι εναποθέσει στους υπουργούς του την υλοποίηση των στόχων, πολύ φοβάμαι οτι θα χαθεί οριστικά εν τω μεταξύ, η Ελλάδα του παρόντος!! Και αν καταστραφεί το υπάρχον, σε τι θα ωφελήσουνε τα οράματα; Η διαφορά ποιότητας, δυναμικής, ικανοτήτων και αξιοπιστίας είναι τόσο απογοητευτικά κραυγαλέα, που καθιστά το ναυάγιο βέβαιο. (Αν προσμετρήσουμε δε και την... ανεκτίμητη συμβολή των συγκυβερνώντων στην υπάρχουσα...δυναμική, ο ενθουσιασμός μας θα είναι απόλυτος!). Πιστεύω πως τα ξέρει εκ των έσω πολύ καλύτερα από εμάς βεβαίως ο ίδιος ο κ. Α.Σαμαράς, γι αυτό και ...υπερβάλλει εαυτόν, ίσως γι αυτό και να διστάζει κάποιες φορές.... Οι δύσκολες και απαιτητικές αναμετρήσεις, χρειάζονται εκτός από τον ταλαντούχο αρχηγό, γενναίους κι εμπνευσμένους στρατηγούς, πιστούς και αφοσιωμένους αξιωματικούς, πολλούς δυνατούς, αισιόδοξους, πεισμένους για τη νίκη στρατιώτες!! Δε θα΄θελα να μπω σε λεπτομέρειες και παραπέρα αναλύσεις - περιγραφές, γιατί το σχόλιό μου θα καταλήξει σίγουρα, μη....αναρτήσιμο. Καλό σας απόγευμα.

        • Η Πηνελόπη βαρέθηκε avatar
          Η Πηνελόπη βαρέθηκε @ Η Πηνελόπη βαρέθηκε 05/09/2013 15:38:30

          Υ.Γ : Ποιοί να φύγουν αγαπητέ; Οι πιό προνομιούχοι και ακριβοπληρωμένοι επαγγελματίες μεγαλοΔημοσιϋπάλληλοι των πτωχευμένων Ελλήνων; Να φύγουν και να πάνε πού;
          (Εκεί που όλοι σκεφτόμαστε, δεν πρόκειται να πάνε από μόνοι τους....).

      • victoria (true) avatar
        victoria (true) @ Νεύτων 05/09/2013 16:51:49

        Σωστός

  11. Σαρακατσανος avatar
    Σαρακατσανος 05/09/2013 15:17:43

    Τα πανηγυρακια της ΔΕΘ πρεπει να καταργηθουν ΑΜΜΕΣΑ. Το μπλα-μπλα της ΔΕΘ ειναι μονο για τα κομματικα επιτελεια και μετα για βολτα στα ΛΑΔΑΔΙΚΑ για τσιπουρακια και τα αλλα συναφη. Οποιος πολιτικος ηγετης θελει να μιλησει με τη γλωσσα της....αληθειας στο Λαο, μπορει να το κανει οποιαδηποτε στιγμη face-tou face που λενε....Ο Α.Σαμαρας επρεπε ηδη να αυτοκαταργησει τη σχεση πολιτικης με την ιδιοτητα που εκφραζει μια εμπορικη εκθεση. Μακαρι να ειχε βγει ο Σαμαρας και να ελεγε τι πραγματικα συνεβη απο τη μεταπολιτευση και μετα, και γιατι φτασαμε ως εδω που φτασαμε. Ο κοσμος διψαει....για ΚΑΘΑΡΕΣ ΚΟΥΒΕΝΤΕΣ και ΛΥΣΕΙΣ για το απο δω και περα, χωρις κανενα πολιτικο κοστος και βεβαια με αποδοση ΕΥΘΥΝΩΝ για ολους και για ολα που εχουν την ευθυνη. Οποιος πολιτικος το κανει αυτο θα κυβερναει για πολλα-πολλα χρονια. Θα μου πειτε γενικοτητες...........

  12. Νικήτας avatar
    Νικήτας 05/09/2013 15:30:36

    "Σε μία ιδεατή κατάσταση, κάποιος, κάποτε θα φώναζε 10 «σοφούς» αλλά ΝΕΟΥΣ ανθρώπους, θα τους έκλεινε επί μία εβδομάδα σε ένα χώρο συσκέψεων και θα τους υποχρέωνε να σχεδιάσουν την στρατηγική και το όραμα της Ελλάδας της επόμενης εικοσαετίας. Βασισμένο όχι σε τσιτάτα και συνταγές του παρελθόντος, αλλά σε μεγαλειώδεις δράσεις όπου υποχρεωτικά όλες οι επόμενες γενιές θα τις ακολουθούσαν. "
    Νεύτωνα μπράβο για την οπτική!
    Από τα πιό εγκληματικά είναι να παροπλίζεις τους υγιείς σκεπτόμενους, παραγωγικούς και ικανούς από το να μπούν σε θέσεις κλειδιά. Μυαλά και δύναμη υπάρχουν αλλά ΠΡΕΠΕΙ να ηττηθεί κατά κράτος η αναξιότητα η κλεψιά και η φαυλότητα.... για να βργούν μπροστά!
    'Οχι άλλο το μόττο ''Αυτή είναι η Ελλάδα῾῾! Την έκαναν σαν τα μούτρα τους αλλά υπάρχουν ΑΚΟΜΗ άνθρωποι με ανθρώπινο πρόσωπο (και μέσα και εκτός Ελλάδος). Αυτή είναι η ΚΥΡΙΩΣ ΕΠΕΝΔΥΣΗ!

  13. ΣΠΑΡΤΙΑΤΗΣ avatar
    ΣΠΑΡΤΙΑΤΗΣ 05/09/2013 17:55:00

    Σωστό, είδαμε όμως και στο συνέδριο της ΝΔ πώς αντιμετωπίστηκε η ομιλία του. Τότε έκανε ακριβώς αυτό που περιγράφεται, ανέπτυξε το όραμά του, τι να το κάνεις όμως; Στα κανάλια παίχτηκαν μόνο όσα είπε για το μνημόνιο και τη συγκυβέρνηση με το ΠΑΣΟΚ

  14. Ιεροφάντης avatar
    Ιεροφάντης 05/09/2013 19:25:07

    Αγαπητέ Νεύτων,

    Μάλλον είναι πρώτη φορά που σχολιάζω κείμενό σου. Επέτρεψε μου να λοιπόν, να πω δύο -τρία πράγματα.

    Πρώτα από όλα, δε νομίζω ότι χρειάζεται να αναρωτιέσαι για το τι πρέπει να πει ο Πρωθυπουργός στην ομιλία του στη ΔΕΘ. Νομίζω ότι δε χρειάζεται να πει τίποτα φιλοσοφίες. Αρκεί να επαναλάβει την ομιλία του Σεπτεμβρίου του 2011, στον ίδιο χώρο. Τη θυμάσαι; Τη θυμάται; Με μία μόνο διαφορά. Ότι τούτη τη φορά, πρέπει εμπράκτως, μετά τη ΔΕΘ του 2013, να αποδείξει ότι όσα πει εκεί, τα κάνει πράξη. Ακόμη και αν η εφαρμογή των όσων πει εκεί, τον οδηγήσουν εν τέλει σε ρήξη με Πασόκους, Υπουργούς, Τρόϊκες, δανειστές, και λοιπούς παρατρεχάμενους. Απλώς έχω κάποιες επιφυλάξεις. Αν και κατά πόσο, το πολιτικό καύσιμο του ιδίου, έχει σωθεί, μετά από 18 μήνες πιστή εφαρμογή καταστροφικών για την οικονομία και κοινωνία πολιτικών, και αν το όχημα με το οποίο πολιτικά κινείται, διαθέτει ακόμη αντοχές να σηκώσει το βάρος μιας ακόμη μεταστροφής της πολιτικής του ατζέντας.

    Τα λοιπά που αναφέρεις, και σε συγχαίρω για αυτό, είναι αναγκαία συνθήκη των όσων πει και αποφασίσει, εν τέλει, να κάνει, μετά τη ΔΕΘ και υπό την προϋπόθεση ότι οι επιφυλάξεις μου ανωτέρω, αρθούν εκ των πραγμάτων. Αποτελούν αναφορά σε δύο συνιστώσες, που κάθε σοβαρή χώρα, με σοβαρό πολιτικό σύστημα, οφείλει να έχει, και αν δεν έχει, οφείλει πάραυτα να αποκτήσει, αλλιώς τα λόγια, θα μείνουν λόγια.

    (α) Στρατηγικό Σχεδιασμό. Το manual δηλαδή, με το οποίο το έθνος, εντός της επικράτειας αλλά και εκτός αυτής, θα πορευτεί τις επόμενες δεκαετίες. Περίπου, περιγράφει πτυχές σαν και αυτές που αναφέρεις, αλλά και άλλες, πιο «σκοτεινές», πιο «βαριές». Δημογραφία, ομογένεια, βέλτιστη πληθυσμιακή κατανομή ανά γεωγραφική περιφέρεια, οικονομικό μοντέλο, μορφωτικό επίπεδο πληθυσμού, διαχείριση φυσικών πόρων, ενεργειακή ταυτότητα, στόχοι εξωτερικής πολιτικής, επενδυτικό κλίμα, συμμαχίες, λευκές & μαύρες λίστες εθνικών προμηθευτών, διαχείριση έργων & εθνικών υποδομών κλπ, είναι μόνο μερικά από τα εκατοντάδες ζητήματα που αναδεικνύονται και καταγράφονται στον Στρατηγικό Σχεδιασμό μιας χώρας και, όπως σωστά υπονοείς, ρυθμίζουν τους μείζονες πυλώνες εξέλιξης της πολιτείας για τις επερχόμενες δεκαετίες, χωρίς – και πρόσεξέ το αυτό – η εναλλαγή των κομμάτων στην εξουσία, στο πλαίσιο μιας δημοκρατικά κυβερνούμενης πολιτείας, να επηρεάζει την πορεία υλοποίησης του κατατεθειμένου και εγκεκριμένου Στρατηγικού Σχεδιασμού της χώρας, παρά μόνο σε ορισμένες, βελτιωτικές τακτικές κινήσεις, στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδιασμού.

    (β) Μονάδα Στρατηγικού Σχεδιασμού. Οι δέκα οραματιστές άνθρωποι που ανέφερες. Θες να τους κάνουμε περισσότερους; Βάλε όσους λαχταράς. Υποθέτω ότι έχεις σκεφτεί όμως δύο πράγματα. Πρώτον, ότι θα λειτουργεί θεσμικά στο πλαίσιο της πολιτείας, ως ανεξάρτητος φορέας υλοποίησης του Στρατηγικού της Σχεδιασμού, απευθείας υπαγόμενη στον Πρωθυπουργό της χώρας και δεύτερον, ότι δεν θα πλαισιώνεται από κομματικούς τσανακογλύφτες και ιντριγκαδόρους διαδρομιστές κομμάτων. Γιατί μόνο έτσι θα μπορέσει απερίσπαστη να παράξει πράγματι έργο. Αλλά, επέτρεψε μου να σου πω, ότι χωρίς να εξοπλιστεί από το πολιτικό σύστημα (ακόμη και για λόγους απλώς και μόνο, διάσωσής του, από την ολική εξαφάνιση, ο οποία έρχεται με ταχείς ρυθμούς) με δυνατότητες και ευχέρειες, ώστε το παραγόμενο έργο της, να τυγχάνει και εφαρμογής, να είσαι σίγουρος, ότι αφενός τα καλύτερα μυαλά και οι πιο δυνατοί οραματιστές, θα εγκαταλείψουν την προσπάθεια αηδιασμένοι από τη μετριότητα και το καπέλωμα, οπότε η Μονάδα θα αποψιλωθεί και καταλήξει στην καλύτερη περίπτωση να φαντάζει σαν ένα ισοδύναμο του ΕΛΙΑΜΕΠ, αφετέρου δε, το πιο καλό manual, θα παραπέσει τελικά σε κάποιο γραφείο, που κάποιος βαριεστημένος ή βαλτός παρατρεχάμενος του εκάστοτε Πρωθυπουργού, θα το στοιβάξει μαζί με ένα ακόμη πακέτο χαρτούρας, συνήθως με το νου ότι, αν τύχουν εφαρμογής όσα γράφει το manual, κάποιες εκατοντάδες, για να μη πω χιλιάδες, άχρηστοι κομματικοί μαϊντανοί ένθεν κα κείθεν, μαζί και ο ίδιος, θα χάσουν τη δουλειά τους και θα ξεδιπλωθεί η γύμνια της παρουσίας τους.

    Τόσο εγώ όσο και άλλοι φίλοι, από εδώ και από αλλού, σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα γράφουμε αυτά και τα λέμε καιρό τώρα. Τι να πρωτοθυμηθώ τώρα;

    Προφήτης, Κώστας Ροδινός, Πόρτα Πόρτα, Anaconda, Strange Attractor, Αρχαιοπτέρυξ, ο ίδιος ο FactorX, (η επιλογή της σειράς των ονομάτων, τυχαία) θα μπορούσαν κάλλιστα να αποτελέσουν τους πρώτους επτά, από τους δέκα που αναζητάς.

    Λίγοι έχουν συνειδητοποιήσει την χρησιμότητα των (α) & (β) παραπάνω, και ακόμη λιγότεροι από τους συνειδητοποιημένους, ανήκουν στο πολιτικό σύστημα. Θέλει δουλειά Νεύτων, αγαπητέ μου, να ξεκολλήσουν τα μυαλά των πολιτικών από το στενό κομματικό συμφέρον και την μικροπολιτική ή/και ιδιοτελή ανούσια ανάλυση καφενείου που γίνεται στα κομματικά μαγαζιά. Εκεί που δυστυχώς ακόμη κυριαρχούν οι αρεστοί και όχι οι άριστοι, εκεί που η προσφορά ορίζεται με βάση το πλήθος των μηδενικών στο τσεκ της αμοιβής, ενώ θα έπρεπε να συμβαίνει το αντίθετο, όπως κατά καιρούς έχει υποστηρίξει και ο ίδιος ο σημερινός Πρωθυπουργός.

    Επειδή έχω χορτάσει παχιά λόγια, υποσχέσεις, πολιτικές πιρουέτες, βάφτισμα του κρέατος ως ψαριού κλπ, περιμένω πλέον έργα και commitment, που λεν και στο χωριό μου. Και να είσαι σίγουρος ότι όλοι οι υγιώς σκεπτόμενοι Έλληνες πάνω – κάτω, σε αυτό το μοτίβο κινούνται. Προ της γενικευμένης σήψης και της κυριαρχούσας μετριότητας, η δημιουργική καταστροφή του πολιτικού συστήματος, της οικονομίας, της ίδιας της χώρας στο κάτω- κάτω της γραφής, αρχίζει και φαντάζει για αρκετούς, θεμιτή επιλογή. Το επικίνδυνο για τη χώρα, διότι για τα άλλα δεν μπορώ να σου πω ότι καίγομαι και ιδιαίτερα, είναι να μη γίνει αυτή η επιλογή, η μόνη.

    Μέχρι τότε, προσωπικά, ελπίζω για το καλύτερο, αλλά προετοιμάζομαι και για το χειρότερο.

    Ιεροφάντης.

  15. ko avatar
    ko 05/09/2013 19:45:54

    το πρόβλημά σας είναι ποιος είναι ο ηγέτης ή εάν αυτά που γράφει ό αρθρογράφος σε ό,τι αφορά στην Ελλάδα όπως θα έπρεπε να είναι, είναι σωστά ή όχι;

  16. Νεύτων avatar
    Νεύτων 05/09/2013 20:10:52

    Καταπληκτικό το σχόλιό σου!
    Chapeau που λέμε κι οι Γάλλοι...

    • Νεύτων avatar
      Νεύτων @ Νεύτων 05/09/2013 20:24:51

      Ουπς! "λέΝε" φυσικά. Έλληνας ως το κόκκαλο εδώ, απλά η πρεσβυωπία δε με βοηθά στο iPhone...

      • Ιεροφάντης avatar
        Ιεροφάντης @ Νεύτων 05/09/2013 20:34:57

        Κανένα πρόβλημα. Σε ευχαριστώ για τα καλά λόγια.

        Συνέχισε να γράφεις.

        Σκέφτεσαι σωστά.

  17. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 05/09/2013 23:37:43

    Νεύτων, Διογένης, Ιεροφάντης καταγράφουν τό όντως αυτονόητο.

    Ο εκάστοτε πρωθυπουργεύων στήν χώρα μας ενέχει καί τήν θέση τού εν δυνάμει ηγέτη της. Διαχρονικά ειδωμένο στήν πορεία τής νέας ελληνικής πολιτείας, ο κόσμος στό πρόσωπο τού πρωθυπουργεύοντος θέλει καί ελπίζει νά αντικατοπρισθεί η εκάστοτε δυναμική τής ελπίδας πού σιγοκαίει στό συλλογικό συνειδητό καί συλλογικό ασυνείδητο μιάς αξιόλογης μειοψηφίας - ενίοτε καί πλειοψηφίας - πολιτών.

    Αποτελεί δέ ο πρωθυπουργεύων, τρόπον τινά, εικόνα μετουσίωσης ενός ποθητού αρχετυπικού προτύπου παλλαϊκού ηγέτη καί αυτό μάλιστα υπερβαίνει ενίοτε τήν πολυπλοκότητα τών επιμέρους ατομικών πόθων-θέσων ενός εκάστου εξ' ημών, όταν η ατομικότητα (τό σύνηθες) αντικαθιστά τό συλλογικό μεγαλείο (τό σπάνιο).

    Τό συλλογικό στόν άνθρωπο δέν είναι μόνον τό ζωώδες ένστικτο προστασίας καί δύναμης πού παρέχει η αγέλη.
    Είναι η ποθητή λογική υπέρβαση αυτών. Τό συλλογικό μεγαλείο.
    Αυτό εκπροσωπεί, διαχειρίζεται, ανυψώνει ή καταρρακώνει ο κάθε πρωθυπουργεύων καί όχι τήν ατομική πορεία-μοίρα τού καθενός.

    Ώς πρωθυπουργεύων καί όχι ώς απλό διαχειριστή προβλημάτων καί συμφερόντων μιάς κλίκας εντόπιων καί ξένων μικροσυμφερόντων θά ήθελα νά δώ καί εγώ τόν πρωθυπουργό στήν ΔΕ τής Θεσσαλονίκης.

    Νά μπορέσει ο πολύ κόσμος, στιγμιαία έστω, νά νοιώσει τό συλλογικό μεγαλείο.
    Όπως όταν κερδίζει κάποιο αντιπροσωπευτικό εθνικό μας συγρότημα.

    Νά μπορέσει νά ονειρευθεί πιό αισιόδοξα, νικώντας έστω ένα βράδυ τούς εφιάλτες του.

    Καί μακάρι νά «δείξει» κάπου μακριά ένα στόχο - σκοπό.
    Όπως νοητά δείχνει τό δάκτυλο τού αγάλματος τού Κολοκοτρώνη.
    Καί άς είναι γεμάτο κουτσουλιές.

  18. απορία avatar
    απορία 06/09/2013 12:29:34

    Εγω θα θεσω μια απορια (αν και παλι δε θα τη δω δημοσιευμένη και ξερω το λογο δυστυχως ...)
    ποιο ακριβως όραμα εμποδίζει την απονομή δικαιοσύνης;;; Μεταξύ όλων των άλλων θα αναφερθω στην πρόσφατη τροπολογία του υπουργου δικαιοσύνης ... πως θα δικαιωθεις - ακομα και κατηγορουμενος αν εισαι - αν οι ποινικες διωξεις για "μικρης κοινωνικης απαξίωσης" πλημμελήματα τεθούν στο αρχείο;;;
    Ποιο ακριβως όραμα ορίζει τη "μικρή κοινωνική απαξίωση";;;;
    Ποιο ακριβως όραμα τσουβαλιάζει θύμα και θύτη και στο ίδιο τσουβαλι;;
    Ποιο ακριβως όραμα "υπαγορεύει" στις ιεραρχίες των δημοσίων υπηρεσιών να καταπατούν κάθε αρχή διοικητικού δικαίου στην πλάτη των υφισταμένων τους;;;
    Και τελικα ποιο ακριβως όραμα θέτει τον υπάλληλο που διεκδικεί τα δικαίωματα του στην κατηγορία του "ενοχλητικού" ασχετώς αν αυτός ο υπάλληλος είναι άριστος στη δουλειά του, με την αιτιολογία ότι "κουράζει" την ιεραρχία και της "χαλάει τον ύπνο";;;
    Και όλα αυτά μέσα στο ευρύτερο δυσμενές οικονομικό - κοινωνικό πλαίσιο!!!!!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.