25/07/2009 15:34
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Στην υπηρεσία των εμπόρων αυτοκινήτου



 Τα γεγονότα και η αλληλουχία αυτών αποκαλύπτουν (τους εμπορικούς και εισπρακτικούς) κρυφούς σκοπούς των... «πράσινων» μέτρων της κυβέρνησης. Ποιο περιβάλλον; Οι εισαγωγείς και το δημόσιο ταμείο τους ενδιαφέρει.

Δεν είναι τυχαίο ότι πριν από δεκαπέντε μέρες ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων προτείνει δέσμη μέτρων για την τόνωση της αγοράς αυτοκινήτου. Έπειτα, προτείνει να φορολογούνται ανάλογα με την περιβαλλοντική επιβάρυνση του κάθε οχήματος και όχι με τα κυβικά εκατοστά όπως συνηθίζει να συμβαίνει σήμερα.
 
Άμεσα ως καλός πολιτικός ο κ. Σουφλιάς ασπάστηκε μάλλον τους προβληματισμούς των εμπόρων και το προχώρησε το θέμα λίγο παρακάτω. Σε συνέντευξη τύπου του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ καθιστά γνωστό στον Έλληνα φορολογούμενο πόσο βαθιά στην τσέπη θα πρέπει να βάλει το χέρι για ακόμα μια φορά.

Συγκεκριμένα, ανακοινώνει μια νέα δέσμη μέτρων για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από την οδική κυκλοφορία. Με τα νέα φορολογικά μέτρα που θα παρθούν ωθούν τον Έλληνα πολίτη να πουλήσει το παλιό του αυτοκίνητο, για να κάνει το χατίρι του κάθε εμπορικού και εισπρακτικού σκοπού, αγοράζοντας ένα καινούριο. Όλα είναι σαν μια πολύ καλά οργανωμένη «διατροφική» αλυσίδα με θήραμα τον φορολογούμενο και θήτες τους εισαγωγείς και το δημόσιο ταμείο.

Ερωτήματα γεννώνται από τα νέα μέτρα που θα ισχύσουν, άραγε κ. Υπουργέ θα απαγορευθεί η κυκλοφορία στα jeep στο κέντρο της Αθήνας; Μάλλον και εδώ ο κ. Γ. Σουφλιάς εμφανίζεται φιλεύσπλαχνος έναντι σε αυτούς που θα θέλουν να περάσουν από το κέντρο της Αθήνας για τα ψώνια τους με των 2.500 κυβικών jeep και δεν κάνει κανένα λόγω για την κατηγορία αυτή, η οποία συγκαταλέγεται στα ρυπογόνα οχήματα. Αλλά που να βάλει και τα ψώνια της, θα σκέφτηκε ο υπουργός, η κυρία που θέλει να πάει στο κέντρο; Ας είμαστε λίγο ελαστικοί.

Η κρίση και η ύφεση στους τομείς του τουρισμού και της ναυτιλίας στην Ελλάδα έχουν θορυβήσει  τα μεγάλα γραφεία  της κυβέρνησης. Ψάχνουν τρόπους διαφυγής από το αδιέξοδο που έχουν φτάσει την χώρα μας με δόλιους τρόπους αντιμετώπισης και καθαρά εισπρακτικούς προς όφελος φυσικά μεγάλων εισαγωγέων αυτοκινήτων όπως την Γαλλία, Ιταλία, Βέλγιο κοινώς στον κάθε Σαρκοζί, Μέργκελ και Μπερλουσκόνι.

Τίποτα για τον «λαουτσίκο» όπως μας αποκαλούν μεγάλες κυρίες των σαλονιών  κ. Σουφλιά; Η οικονομική βοήθεια που θα παρέχει το κράτος στον κάθε πολίτη που θα αποσύρει το παλιό του αυτοκίνητο; Δεν ζητά ο Ελληνικός λαός «βοήθεια» αλλά αυτά που του ανήκουν και εδώ και πολλά χρόνια του παίρνει το κράτος προς όφελως μεγάλων βιομηχάνων και πολιτικών προσώπων.
 
Το κερασάκι στην τούρτα…

Έπειτα από συμπληρωματικές δηλώσεις του υπουργού κ. Σουφλιά τα μέτρα χαρακτηρίστηκαν «πράσινα», εάν υπήρχε ίχνος περιβαλλοντικού χαρακτήρα, γιατί μέχρι σήμερα δεν έχουν βελτιωθεί οι συγκοινωνίες, δεν έχουν γίνει δενδροφυτεύσεις σε σημεία της πόλης που είναι απαραίτητο και δεν εννοούμε το «Αθήνα» με τα κόκκινα ζουμπούλια που είναι γραμμένο κάτω από το δρομέα κ. υπουργέ αλλά για πιο δραστικά μέτρα.

Άραγε σκέφτηκε κανείς από τα «μεγάλα» κεφάλια να φτιαχτούν ποδηλατοδρόμοι; Αλλά αυτά είναι ξενόφερτα πράγματα, μπορεί να είμαστε στην Ευρωπαϊκή Ένωση όμως ας κρατήσουμε δείγματα του χαρακτήρα της πολιτικής της Ελλάδας αρκετά έχουμε δανειστεί από το εξωτερικό άλλωστε!

 http://www.fmvoice.gr/#2!2!4994

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ξενητεμενος avatar
    Ξενητεμενος 25/07/2009 17:46:54

    Την αγορα δεν την κινει η εμπορια του αυτοκινητου, στην οποια ξοδευονται δανεισμενα χρηματα μονον και μονον για να συνεχιζονται τα χοντρα παντελονιασματα απο τους εισαγωγεις. Και αυτο τη στιγμη που ζωτικοι τομεις της αγορας και της οικονομιας ασφυκτιουν απο την ελλειψη ρευστου και προσπαθουν να κρατηθουν απεγνωσμενα στην επιφανεια, για να μην βυθιστουν στην ανυπαρξια με οσα κατι τετοιο συνεπαγεται για τους ιδιους τους επιχειρηματιες και για την απασχοληση μεγαλου αριθμου εργαζομενων. Βεβαιως αυτα δεν μπορει, λογω του γνωστου προβληματος που εχει να τα ακουσει ο κ. Σουφλιας. Αλλα και αν τα ακουγε θα αλλαζε τιποτα; Το παραμικρο, γιατι απλουστατα δεν τους νοιαζει, να πανε να κοψουν το λαιμο τους οι Ελληνες και να τα βγαλουν περα οπως μπορουν, αν μπορουν.

  2. ataktos avatar
    ataktos 25/07/2009 18:20:56

    Δυστυχώς δεν μπορούν άλλο ...
    http://www.desmie.gr/up/files/energy200906_GR.pdf

  3. ataktos avatar
    ataktos 25/07/2009 19:03:18

    Σε ένα μη κανονικό κράτος(ελλήνισταν) οι «άρχοντες» του προσπαθούν να μας αποδείξουν ότι είμαστε και έχουμε ειδικότερο κράτος …και έτσι αυτοί κοροϊδεύουν εμάς και εμείς αυτούς ….καλά να κρατούν τα σχοινιά τους που κόπηκαν

  4. ΑΝΟΝΥΜΟUS avatar
    ΑΝΟΝΥΜΟUS 25/07/2009 19:13:54

    ΑΘΛΙΟΙ ΦΤΩΧΟΙ ΡΥΠΑΝΤΕΣ...
    Του Αλέξη Καλοκαιρινού
    (από ΤΑ ΝΕΑ)

    Καλύτερα πλούσιος και υγιής παρά φτωχός και άρρωστος. Η οικολογία είναι υγιεινή, αλλά κοστίζει. Το ερώτημα είναι ποιος θα την πληρώσει. Τα μέτρα για τα αυτοκίνητα που εξήγγειλε η κυβέρνηση πλήττουν τους φτωχούς. Στις οικογένειες που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας, δηλαδή στο ένα τέταρτο σχεδόν του πληθυσμού, υπάρχει συνήθως μια... σύνταξη, ένα επίδομα ανεργίας, μια ευκαιριακή απασχόληση. Οι περισσότεροι από τους ανθρώπους αυτούς δεν ψάχνουν φαγητό στα σκουπίδια. Ζουν σε υποβαθμισμένες περιοχές και διαθέτουν ένα παλιό αυτοκίνητο, ένα σαραβαλάκι. Από τους ανθρώπους αυτούς ο Σουφλιάς ζητά αμέσως, εντός τριμήνου, να καταβάλουν στο Ελληνικό Δημόσιο από εκατό έως διακόσια ευρώ. Εφεξής τους επιβάλλεται πρόστιμο για την αρνητική συμβολή τους στην αναβάθμιση της ωραίας ελληνικής ατμόσφαιρας. Σε λίγο θα τους ζητήσουμε να σταματήσουν να αναπνέουν, για να μη μας βρωμίζουν με τα χνώτα τους. Στην πραγματικότητα, η κυβέρνηση που έχει οδηγήσει τη χώρα στα πρόθυρα της δημοσιονομικής καταστροφής κοιτάζει να αρπάξει στο άψε-σβήσε μερικά εκατομμύρια ευρώ, με πρόσχημα το περιβάλλον. Αλλιώς θα άφηνε τους φτωχούς να πάρουν μια ανάσα, εφαρμόζοντας τις ποινές της για τους ρυπαντές πρώτα στους έχοντες. Στο μεταξύ, θα καταργούσε τα τέλη ταξινόμησης για τα καινούργια φτηνά αυτοκίνητα χαμηλού κυβισμού, με χαμηλή κατανάλωση και σχετικά χαμηλές εκπομπές ρύπων. Διότι, με μόλις δύο εξαιρέσεις- και αυτές απρόσιτες στα χαμηλά εισοδήματα- τα υβριδικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να είναι πανάκριβα. Υπάρχει μια πλειάδα πολυτελών υβριδικών, από πενήντα χιλιάδες ευρώ και πάνω. Η αυτοκίνηση με οικολογική ορθότητα παραμένει προνόμιο των φραγκάτων. Μια κοινωνικά ευαίσθητη κυβέρνηση θα δημιουργούσε κίνητρα για την αγορά πιο φιλικών προς το περιβάλλον φτηνών οχημάτων, χωρίς να χαρατσώνει εκείνους που βρίσκονται σε οικονομική αδυναμία να προσαρμοστούν εν μια νυκτί στις απαιτήσεις των πράσινων πόλεων. Προηγουμένως θα είχε εφαρμόσει αντιρρυπαντικά μέτρα στη βιομηχανία αρχίζοντας από τον εαυτό της, στην παραγωγή ενέργειας. Όπως έγιναν τα πράγματα, οι φτωχοί θα έχουν προκαταβάλει στο κράτος το όφελος που θα έχουν από την απόσυρση του σαράβαλου, αν και όταν μπορέσουν να την πραγματοποιήσουν. Αλλιώς, ας πάρουν ποδήλατο, που είναι και το πιο οικολογικό μέσο.

  5. OTC avatar
    OTC 25/07/2009 19:18:50

    ==ΤΗΝ 07/07/09
    -Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) προτείνει δέσμη
    μέτρων για την τόνωση της αγοράς αυτοκινήτου στη χώρα μας, τη διατήρηση των καλών
    επιδόσεων του τελευταίου διαστήματος και να φορολογείται το αυτοκίνητο κυρίως με βάση την περιβαλλοντική επιβάρυνση που προκαλεί...και όχι σύμφωνα με τα κυβικά εκατοστά όπως συμβαίνει σήμερα....>>>>

    ==ΜΕΤΑ ΑΠΟ 15 ΗΜΕΡΕΣ . 22/07/09
    -Ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ παρουσίασε , σε συνέντευξη τύπου, δέσμη νέων μέτρων
    για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από την οδική κυκλοφορία....>>>>

    ==ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ 23/07/09

    -Ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Σουφλιάς δηλώνει : -Περιβαλλοντικός ο χαρακτήρας των
    μέτρων...>>>>

    ===ΟΘΕΝ, ΔΕΝ ΜΑΣ ΠΕΙΘΕΤΕ ΠΛΕΟΝ...ΚΑΙ ΣΥΝΕΠΩΣ >>>> ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΠΑΠΙ , ΠΑΡΑ ....ΝΛΗ

  6. ataktos avatar
    ataktos 25/07/2009 20:16:02

    ΙΧ ΚΑΙ ΟΙΚΟΛΟ- ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ....



    Ποιός θυμάται τις Νομαρχιακές εκλογές του 2002, όταν η κ. Φώφη Γενηματά εμφανιζόταν με ένα ΙΧ μικρού κυβισμού, αντιπαρατιθέμενη με αυτό το τρόπο στον εποχούμενο τζιπ και υποψήφιο της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννη Τζανετάκο; Υποθέτω πολύ λίγοι.

    Λίγοι επίσης πρέπει να θυμούνται ότι αργότερα η κυβέρνηση του κ. Σημίτη κατάργησε το φορολογικό «τεκμήριο» για τα τζιπ πολυτελείας, παρά τις διαμαρτυρίες των εισαγωγέων μικρών οχημάτων – μεταξύ των οποίων και του κ. Κυριακόπουλου σε ολοσέλιδη καταχώρηση στην «Καθημερινή» . Οι δρόμοι του Κολωνακίου ταχύτατα γέμισαν από επιδειξιομανείς με γιαλιστερά τζιπ ικανά να αναρριχηθούν μέχρι τα υψίπεδα του Καϊμακτσαλάν, όμως αυτό δεν ήταν το «χειροτερότερο» . Το χειροτερότερο έμελλε να έλθει στις αρχές του 2009, όταν το ΥΠΕΧΩΔΕ και η κυβέρνηση προιμοδότησε την αγορά οχημάτων υψηλού κυβισμού, ενώ πρόσφατα (22.7.2009) τα «μέτρα απόσυρσης» των ΙΧ ανέλαβαν να «ανα-νεώσουν» τον αυτοκινητιστικό μας στόλο , διεκδικώντας από αυτή την άποψη και τη σύμφωνη γνώμη όλων των πολιτικών δυνάμεων .

    Το περίεργο είναι ότι όλα αυτά διαδραματίζονται ενώ το εμπορικό «ισοζύγιο» γίνεται όλο και περισσότερο ελλειμματικό, ενώ η χώρα θα έπρεπε να προπονηθεί και «εθισθεί» στη συνετή διαχείριση των υλικών μέσων, ενώ η επαναχρησιμοποίηση, ποιοτική συντήρηση και μακροημέρευση των «διαρκών αγαθών» θα έπρεπε να ανακηρυχθεί σε εθνικό κανόνα. Όμως σε αντίθεση με όλα αυτά, τα μέτρα αντικειμενικά μειώνουν τον κύκλο εργασιών της εγχώριας επισκευαστικής βιομηχανίας(συνεργεία κλπ), αποδυναμώνουν θεσμίσεις όπως αυτήν του περιοδικού ελέγχου των οχημάτων, επιδεινώνουν τη διεθνή οικονομική θέση της χώρας, ενώ επίσης προιμοδοτούν τη λογική της σπατάλης, της φανταχτερής ανακαίνισης των πραγμάτων και του σνομπισμού. Η «λύση» του κ. Σουφλιά δημιουργεί πολύ περισσότερα προβλήματα από όσα λύνει.

    Όπως στην περίπτωση των κλιματιστικών, όπου το ΥΠΕΧΩΔΕ προχώρησε στην απόσυρση αποφεύγοντας μια «σχετική απεξάρτηση» από αυτά μέσω της ποιοτικής διαχείρισης των υπαρκτών κλιματιστικών και με την αντιμετώπιση των θερμοκρασιακών αιχμών με βιοκλιματικές ρυθμίσεις - έτσι και στην περίπτωση των ΙΧ προκρίθηκε η «λύση» της απόσυρσης, που καταλήγει προς όφελος των μεγαλοεισαγωγέων και των αυτοκινητοβιομηχανιών. Και σα να μην έφθαναν όλα αυτά, το ΥΠΕΧΩΔΕ με τις τελευταίες ρυθμίσεις προωθεί και έναν αθηναϊκό δακτύλιο «διαπερατό» στους εύπορους οικολογιζόμενους με σχετικώς καθαρά ΙΧ : Κάνοντας σαν να μην έχει καταλάβει τη στενότητα χρήσεων στο χώρο του κέντρου και τις δυσλειτουργίες που συνεπάγεται η «συνεύρεση» οχημάτων και ανθρώπων...

    Τι μπορεί να πει κανείς απέναντι σε όλα αυτά ; Θα έλεγα, κυρίως και προπάντων, να θυμηθούμε τον σκληρό πυρήνα της οικολογικής οικονομίας ! Να αναλογιστούμε τη προβληματική που αναπτυσσόταν εδώ και αρκετά χρόνια από τη Greenpeace, από τους «Φίλους της Γης», από το Ινστιτούτο Worldwatsch , από την «Ελληνική Εταιρεία», από μελετητές όπως ο Δήμος Τσαντίλης, ο Γιάννης Παλαιοκρασάς και πολλοί άλλοι , σχετικά με την ανάγκη περιορισμού των «εισροών» παρθένων φυσικών υλών και των «εκροών» αποβλήτων. Να επαν-επιβεβαιώσουμε το ότι κάποια μεμονωμένα , «ψιλικαντζίδικα», οικολογικοφανή μέτρα περιορισμένης εμβέλειας, δεν λειτουργούν προς την κατεύθυνση της οικολογικοποίησης. Ότι η «οικολογική οικονομία» είναι πρωτίστως μια οικονομία επαναχρησιμοποίησης, ανακαίνισης, μακροημέρευσης προϊόντων και υλών. Δηλαδή μια Οικονομία χαμηλών εισροών και εκροών...
    ΥΓ.
    Ο εικονιζόμενος κύριος είναι Ιταλός, κατασκευαστής και κάτοχος ξύλινου (!) ΙΧ, με το οποίο μπορεί να κινείται μέχρι και στη θάλασσα της Βενετίας ! Να μια ωραία λύση : Το υβριδικό πλοιο-αυτοκίνητο, ανάλογο με το "αυτοκινητοπλάνο" (κράμα αυτοκινήτου και αεροπλάνου...) , για το οποίο έγραψε πρόσφατα εφημερίδα μεγάλης κυκλοφορίας...
    http://oikonikipragmatikotita.blogspot.com/

  7. OTC avatar
    OTC 25/07/2009 20:50:42

    "Γέλωσιν οι πλουτούντες ήθη πενήτων, ράκη γαρ ορώσιν και ουχί τόλμην".

  8. dimitris avatar
    dimitris 26/07/2009 00:32:32

    εκεινη την καρτα ελεγχου καυασαεριων (ΚΕΚ) γιατι την βγαζουμε και την πληρωνουμε τοσα χρονια? εκει δεν φαινεται αν το αυτοκινητακι μας ειναι ρυπογόνο?
    τα υβριδικα εινα για τους κυριλε οικολογους, γι'αυτους που "κλεινουν τα φωτα" για να σωσουν τον πλανητη (και την ψυχη τους..)

  9. Αλεκος avatar
    Αλεκος 26/07/2009 00:45:39

    καλα... εγω λεω να παραμουμε τα βουνα η να μεταναστευσουμε στην Ουγκαντα,αυτοι οι καρεκλοκενταυροι πανε να μας τρελλανουνε,που θα παει αλλο ρε παιδια?ΣΑΜΠΟΤΑΖ ΣΤΙΣ ΑΝΤΙΠΡΩΣΟΠΙΕΣ,πηγενετε τα αυτοκηνιτα σας σε ελευθερα συνεργεια!μην αγοραζετε ανταλλακτικα,παραγειλετε μεσω ιντερνετ απο εξωτερικο ερχοντε σχετικα γρηγορα.Εμενα μου φενεται οτι το κουφαλογο τα πηρε τα φραγκα κατο απο το τραπεζι!!!!!!

  10. ANONUMOUS avatar
    ANONUMOUS 26/07/2009 01:52:54

    ΤΡΙΚ ΜΕ ΝΕΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ. 5,5 ΕΚΑΤ. ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ 2 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ ΠΡΙΜΟΔΟΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ 400.000 ΝΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
    Το μεγάλο κόλπο με τα Ι.Χ.
    Ακριβή χρήση Ι.Χ., φθηνότερη αγορά

    ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΜΕΝΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΟΙ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ - ΩΦΕΛΗΜΕΝΕΣ ΟΙ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ
    Του ΘΑΝΟΥ ΤΣΙΡΟΥ

    ΔΥΟ δισεκατομμύρια ευρώ μέσα στη διετία 2009-2010 θα βγάλουν από τις τσέπες τους οι ιδιοκτήτες των περίπου 5,5 εκατ. Ι.Χ. που κυκλοφορούν ήδη στην ελληνική αγορά.

    Τόσα τους χρειάζονται για να ανταποκριθούν στα αλλεπάλληλα «χαράτσια» που αποφάσισε να επιβάλει η κυβέρνηση στο αυτοκίνητο. Το ποσό αυτό, το οποίο μεταφράζεται σε επιβάρυνση περίπου 350 ευρώ σε κάθε Ι.Χ. κατά μέσο όρο, δεν θα ενισχύσει παρά ελάχιστα το κρατικό ταμείο και την προσπάθεια μείωσης των δημοσιονομικών ελλειμμάτων, καθώς οι αυξημένες εισπράξεις και τα χαράτσια στη χρήση του Ι.Χ. αντισταθμίζονται από ελαφρύνσεις για την αγορά αυτοκινήτου. Ετσι η συνολική δαπάνη στην ουσία γίνεται, για να πουληθούν εν μέσω κρίσης 400.000 καινούρια αυτοκίνητα και να «σωθούν» οι αντιπροσωπείες των πολυεθνικών. Ουσιαστικά, το μεγαλύτερο μέρος από αυτά τα δύο δισ. ευρώ «φεύγει» από τις τσέπες των καταναλωτών που έχουν Ι.Χ. για να καταλήξει στα ταμεία των εμπόρων Ι.Χ., αλλά και μερικών χιλιάδων Ελλήνων που αγόρασαν καινούριο αυτοκίνητο. Ο πρώτος «μηχανισμός» γι' αυτή τη μεταφορά χρήματος ήταν η μείωση των τελών ταξινόμησης. Πριν καλά καλά σταματήσει αυτός να λειτουργεί, έρχεται και η απόσυρση.

    Ωφελημένοι θα είναι οι εισαγωγείς, το κύκλωμα εμπορίας Ι.Χ., που συντηρεί μερικές χιλιάδες θέσεις εργασίας, αλλά κυρίως οι μεγάλες χώρες που παράγουν αυτοκίνητα: Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ιαπωνία, ΗΠΑ, με ό,τι ααυτό σημαίνει για τις αντίστοιχες θέσεις εργασίας στις χώρες αυτές.

    Δουλειές με φούντες

    Ο Γιάννης Παπαθανασίου προχώρησε τον περασμένο Απρίλιο στην εσπευσμένη μείωση κατά 50% των τελών ταξινόμησης που βαρύνουν την αγορά αυτοκινήτου. Είχαν προηγηθεί αφόρητες πιέσεις από τους αντιπροσώπους, καθώς οι τελευταίοι έβλεπαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται με ρυθμό 40-50% λόγω της κρίσης. Εκτιμάται ότι μέχρι την 7η Αυγούστου, ημερομηνία που θα σταματήσει να ισχύει η «έκπτωση» στα τέλη, από το μέτρο θα έχουν ευεργετηθεί περίπου 100.000 Ελληνες οι οποίοι αγόρασαν αυτοκίνητα, κυρίως μεσαίου και μεγάλου κυβισμού.

    Οι πιέσεις των εισαγωγέων στην κυβέρνηση συνεχίστηκαν. Αυτή τη φορά, το αίτημα αφορούσε την παράταση του μέτρου των μειωμένων τελών ταξινόμησης ή την ενεργοποίηση της απόσυρσης. Οι εκπρόσωποι του κλάδου των αυτοκινήτων πίεσαν για να προλάβουν νέο «πάγωμα» των πωλήσεών τους από τον Σεπτέμβριο, με αποτέλεσμα να χαθούν ακόμη περισσότερες θέσεις εργασίας.

    Το αίτημα των εισαγωγέων ικανοποιήθηκε δεύτερη φορά. Με την υιοθέτηση του μέτρου της απόσυρσης, ουσιαστικά ο κλάδος εξασφαλίζει «δουλειές με φούντες» μέχρι και το 2012, οπότε λήγει το μέτρο. Ανακοινώνοντας τα μέτρα, ο Γιώργος Σουφλιάς προέβλεψε ότι, το 2009, θα πουληθούν 50.000 επιπλέον αυτοκίνητα λόγω της απόσυρσης. Το 2010 εκτιμάται ότι θα πουληθούν συνολικά 250.000 αυτοκίνητα. Να σημειωθεί ότι, στις «καλές χρονιές» της, η ελληνική αγορά αυτοκινήτου εμφάνιζε πωλήσεις 250-270.000 αυτοκινήτων. Το ΥΠΕΧΩΔΕ υποστηρίζει ότι, με την απόσυρση, οι πωλήσεις ουσιαστικά θα ενισχυθούν σε ποσοστό 35% (δηλαδή περίπου κατά 70-80 χιλιάδες αυτοκίνητα ετησίως).

    Για να χρηματοδοτήσει τη μείωση των τελών ταξινόμησης και την απόσυρση η κυβέρνηση επέβαλε φόρους:

    * Η φορολογική επιδρομή στο Ι.Χ. ξεκίνησε επί υπουργίας Γιώργου Αλογοσκούφη, ο οποίος και αύξησε τα τέλη κυκλοφορίας κατά 20% σε όλες τις κατηγορίες.

    * Το επόμενο χτύπημα ήταν διπλό και επιβλήθηκε από τον Γιάννη Παπαθανασίου. Τον Ιούνιο, αυξήθηκε ο ειδικός φόρος στα καύσιμα. Η αύξηση του ειδικού φόρου συνοδεύθηκε και από την επιβολή του ειδικού τέλους στα Ι.Χ. με κινητήρα άνω των 1.929 κυβικών.

    * Το «πράσινο χαράτσι» του Γιώργου Σουφλιά φέρνει αυξήσεις από 50 έως 150 ευρώ στα τέλη κυκλοφορίας όλων των Ι.Χ., με εξαίρεση αυτά που έχουν αγοραστεί μετά την 1η Ιανουαρίου 2005. Το μέτρο θα αποφέρει έσοδα άνω των 650 εκατ. ευρώ.

  11. OTC avatar
    OTC 26/07/2009 11:07:49

    Τα γεγονότα και η αλληλουχία αυτών αποκαλύπτουν (τους εμπορικούς και εισπρακτικούς) κρυφούς σκοπούς των… «πράσινων» μέτρων της κυβέρνησης. Ποιο περιβάλλον; Οι εισαγωγείς και το δημόσιο ταμείο τους ενδιαφέρει.

    Δεν είναι τυχαίο ότι πριν από δεκαπέντε μέρες ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων προτείνει δέσμη μέτρων για την τόνωση της αγοράς αυτοκινήτου. Έπειτα, προτείνει να φορολογούνται ανάλογα με την περιβαλλοντική επιβάρυνση του κάθε οχήματος και όχι με τα κυβικά εκατοστά όπως συνηθίζει να συμβαίνει σήμερα.

    Άμεσα ως καλός πολιτικός ο κ. Σουφλιάς ασπάστηκε μάλλον τους προβληματισμούς των εμπόρων και το προχώρησε το θέμα λίγο παρακάτω. Σε συνέντευξη τύπου του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ καθιστά γνωστό στον Έλληνα φορολογούμενο πόσο βαθιά στην τσέπη θα πρέπει να βάλει το χέρι για ακόμα μια φορά.

    Συγκεκριμένα, ανακοινώνει μια νέα δέσμη μέτρων για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από την οδική κυκλοφορία. Με τα νέα φορολογικά μέτρα που θα παρθούν ωθούν τον Έλληνα πολίτη να πουλήσει το παλιό του αυτοκίνητο, για να κάνει το χατίρι του κάθε εμπορικού και εισπρακτικού σκοπού, αγοράζοντας ένα καινούριο. Όλα είναι σαν μια πολύ καλά οργανωμένη «διατροφική» αλυσίδα με θήραμα τον φορολογούμενο και θήτες τους εισαγωγείς και το δημόσιο ταμείο.

    Ερωτήματα γεννώνται από τα νέα μέτρα που θα ισχύσουν, άραγε κ. Υπουργέ θα απαγορευθεί η κυκλοφορία στα jeep στο κέντρο της Αθήνας; Μάλλον και εδώ ο κ. Γ. Σουφλιάς εμφανίζεται φιλεύσπλαχνος έναντι σε αυτούς που θα θέλουν να περάσουν από το κέντρο της Αθήνας για τα ψώνια τους με των 2.500 κυβικών jeep και δεν κάνει κανένα λόγω για την κατηγορία αυτή, η οποία συγκαταλέγεται στα ρυπογόνα οχήματα. Αλλά που να βάλει και τα ψώνια της, θα σκέφτηκε ο υπουργός, η κυρία που θέλει να πάει στο κέντρο; Ας είμαστε λίγο ελαστικοί.

    Η κρίση και η ύφεση στους τομείς του τουρισμού και της ναυτιλίας στην Ελλάδα έχουν θορυβήσει τα μεγάλα γραφεία της κυβέρνησης. Ψάχνουν τρόπους διαφυγής από το αδιέξοδο που έχουν φτάσει την χώρα μας με δόλιους τρόπους αντιμετώπισης και καθαρά εισπρακτικούς προς όφελος φυσικά μεγάλων εισαγωγέων αυτοκινήτων όπως την Γαλλία, Ιταλία, Βέλγιο κοινώς στον κάθε Σαρκοζί, Μέργκελ και Μπερλουσκόνι.

    Τίποτα για τον «λαουτσίκο» όπως μας αποκαλούν μεγάλες κυρίες των σαλονιών κ. Σουφλιά; Η οικονομική βοήθεια που θα παρέχει το κράτος στον κάθε πολίτη που θα αποσύρει το παλιό του αυτοκίνητο; Δεν ζητά ο Ελληνικός λαός «βοήθεια» αλλά αυτά που του ανήκουν και εδώ και πολλά χρόνια του παίρνει το κράτος προς όφελως μεγάλων βιομηχάνων και πολιτικών προσώπων.

    Το κερασάκι στην τούρτα…

    Έπειτα από συμπληρωματικές δηλώσεις του υπουργού κ. Σουφλιά τα μέτρα χαρακτηρίστηκαν «πράσινα», εάν υπήρχε ίχνος περιβαλλοντικού χαρακτήρα, γιατί μέχρι σήμερα δεν έχουν βελτιωθεί οι συγκοινωνίες, δεν έχουν γίνει δενδροφυτεύσεις σε σημεία της πόλης που είναι απαραίτητο και δεν εννοούμε το «Αθήνα» με τα κόκκινα ζουμπούλια που είναι γραμμένο κάτω από το δρομέα κ. υπουργέ αλλά για πιο δραστικά μέτρα.

    Άραγε σκέφτηκε κανείς από τα «μεγάλα» κεφάλια να φτιαχτούν ποδηλατοδρόμοι; Αλλά αυτά είναι ξενόφερτα πράγματα, μπορεί να είμαστε στην Ευρωπαϊκή Ένωση όμως ας κρατήσουμε δείγματα του χαρακτήρα της πολιτικής της Ελλάδας αρκετά έχουμε δανειστεί από το εξωτερικό άλλωστε!

    http://www.fmvoice.gr/#2!2!4994

  12. οκτώ avatar
    οκτώ 26/07/2009 20:55:21

    Σε εκείνες τις δηλώσεις από τον Μπαϊρακτάρη όταν τα έβαζε με τους νταβατζήδες του τόπου, προφανώς δεν εννοούσε τις επτά οικογένειες που κρατούν τα σκήπτρα στις εισαγωγές αυτοκινήτων στην Ελλάδα.
    Αλλά ούτε και ο άλλος σε εκείνο τον μυστικό δείπνο της Εκάλης δεν είχε καλεσμένο κανέναν από δαύτους.

  13. ANONYMOUS avatar
    ANONYMOUS 27/07/2009 00:25:01

    @οκτώ
    ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΡΕ ΦΙΛΕ ΕΣΥ ΣΤΟ ΜΠΑΙΡΑΚΤΑΡΗ ΕΧΕΙΣ ΜΕΙΝΕΙ;
    ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΣΟΥΦΛΙΑ ΝΑ ΕΠΑΙΝΕΙ ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΑ ΜΙΑ ΜΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΤΩΝ ΝΤΑΒΑΤΖΗΔΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ΚΩΣΤΑΚΗ ΝΑ ΤΟΝ ΑΚΟΥΕΙ ΣΑΝ ΝΤΡΟΠΑΛΟ ΜΑΘΗΤΟΥΔΙ ΔΕΝ ΤΗΝ ΕΙΔΕΣ;
    ΑΚΟΥΣ ΕΚΕΙ ΜΠΑΙΡΑΚΤΑΡΗΣ . ΝΑΣΑΙ ΚΑΛΑ ΡΕ ΦΙΛΑΡΑΚΙ ΤΙ ΜΑΣ ΘΥΜΗΣΕΣ. ΑΡΧΑΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.