#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
14/04/2011 14:46
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Σοϊμπλε και άλλα παπαγαλάκια της αναδιάρθρωσης



Επί τέλους, τι επιδιώκει η Γερμανία;



Από τότε που άρχισε η ελληνική κρίση, η χώρα που πυροδοτούσε τα αρνητικά σενάρια και καλλιεργούσε  κλίμα σε βάρος μας, με  αποτέλεσμα την άνοδο των spreads,  άρα και του κόστους δανεισμού, ήταν η Γερμανία.

Στον αγώνα αυτό διέπρεψαν, μεταξύ άλλων,   το Focus  και η Bild.
Θυμάσθε ποιοί άνοιξαν τη συζήτηση για την πώληση των νησιών!

Ομως και οι Γερμανοί πολιτικοί, τραπεζίτες, οικονομολόγοι, δημοσιογράφοι, δεν πήγαν πίσω!
Εχουν γραφτεί απίστευτα πράγματα!
Και καλά ο τύπος;

Προς τι όμως, αυτές οι αμφίσημες δηλώσεις των Γερμανών αξιωματούχων;

Πριν από κάθε Σύνοδο συντηρούσαν την αβεβαιότητα  και στη συνέχεια, πριν ακόμα στεγνώσει το μελάνι, άρχισαν να  υποσκάπτουν τα αποτελέσματά της.
Πριν μερικές μέρες ο κ. Σόϊμπλε  μας είπε οτι η επιμήκυνση και το μειωμένο επιτόκιο δεν επαρκούν για την Ελλάδα!

Πιθανότατα έχει δίκιο! Όμως, τώρα το κατάλαβε;
Και δεν βρέθηκε ένας να τον ρωτήσει:
Αφού δεν επαρκούν γιατί δεν εισηγηθήκατε τη λήψη  μέτρων που θα επαρκούσαν;
Γιατί, για παράδειγμα,  δεν πρότεινε  μεγαλύτερη μείωση του επιτοκίου και περαιτέρω επέκταση του χρόνου αποπληρωμής;
Γιατί είπε όχι στην πρόταση να αγοράζει η ΕΚΤ ελληνικά ομόλογα από τη δευτερογενή αγορά;
Γιατί είπε όχι  στο ευρωομόλογο;

 

Βέβαια, οι γερμανοί επειδή σε κάθε πακέτο σωτηρίας πληρώνουν τα περισσότερα, έχουν κάθε δικαίωμα να ανησυχούν. Όμως μ’ αυτές τις δηλώσεις απλώς αυξάνουν το κόστος διάσωσης (οι καθυστερήσεις στην περίπτωση της Ελλάδος είναι χαρακτηριστικές) άρα και το κόστος της δικής τους συμμετοχής.
Προφήτες της αναδιάρθρωσης
Χθές από το πρωϊ  έκανε  το γύρο, μια  συνέντευξή  στη γερμανική εφημερίδα Die Zeit, (οποία έκπληξη!)   του  επικεφαλής ανάλυσης κρατικού χρέους για την Ευρώπη,  της Standard & Poor’s,  Μόριτζ Κρέμερ.
Τι  έλεγε  ο κύριος αυτός;
«Οι πιθανότητες αναδιάρθρωσης του ελληνικού χρέους είναι περίπου 1 στις 3!»
Και ….συμβούλευε: «ότι για να είναι αποτελεσματική η αναδιάρθρωση θα πρέπει να διαγραφεί η αξία των ελληνικών ομολόγων σε ποσοστό 50% έως 70%.»!
Θέλετε να μάθετε τον αντίκτυπο των δηλώσεων αυτών;
-η απόδοση του 2ετούς τίτλου αυξήθηκε  σχεδόν  2%  και έφτασε στο 16,75%
-στο 3ετές ομόλογο αυξήθηκε κατά 3% , στο  18,20%.
-στο 5ετές ομόλογο, κινείται πάνω από το 15%.
-στο δεκαετές ομόλογο το spread, διευρύνθηκε κατά 7 μονάδες, στις 949 μονάδες βάσης και το επιτόκιο ανήλθε κοντά στο 13% (12,96%).
-Τα ασφάλιστρα κινδύνου (CDS) εξακολουθούν να βρίσκονται στην περιοχή των 1.050 μονάδων.

Τι έλεγε πριν από ένα μήνα;
Πριν από περίπου ένα μήνα,  την επομένη της υποβάθμισης της χώρα μας από τη Moody’s,  κ. Κρέμερ δήλωνε στο Reuters,:

«Η  ευρωζώνη θα κάνει τα πάντα για να αποφύγει μία ενδεχόμενη χρεοκοπία της Ελλάδας, ακριβώς γιατί κάτι τέτοιο θα είχε καταστροφικές συνέπειες για το σύνολο της ζώνης του ευρώ. Ο αντίκτυπος θα ήταν τόσο καταστροφικός, που θα γίνουν τα πάντα, ώστε να αποφευχθεί», δήλωσε ο Μόριτζ Κρέμερ, επικεφαλής τμήματος κρατικού χρέους της Standard & Poor's για την Ευρώπη. «Θα δημιουργηθεί κάθε είδους άμυνα για να αποφύγουμε αυτό το ενδεχόμενο”

Σε περίπτωση αναδιάρθρωσης του ελληνικού δημόσιου χρέους, ο κ. Κρέμερ εκτιμά ότι το «κούρεμα» στα ελληνικά ομόλογα θα κυμανθεί μεταξύ 30% και 50%.

Δηλαδή σε ένα μήνα το 30%-50%,  έγινε 50%-70%!

Σοϊμπλε και άλλα παπαγαλάκια της αναδιάρθρωση

Ως γνωστόν η πάγια γερμανική θέση, κατ’ επανάληψη εκφρασθείσα δια της κυρίας Μέρκελ, μας έλεγε ότι το ζήτημα της αναδιάρθρωσης θα εξεταστεί όταν τεθεί σε ισχύ ο μόνιμος μηχανισμός στήριξης το 2013.

 

Όμως, ο κ. Σόϊμπλε, έδωσε πάλι μια συνέντευξη, η οποία αν και δημοσιεύεται σήμερα στη Die Welt, αποσπάσματά της  δημοσιοποιήθηκαν χθές, όπου λίγο-πολύ μας λέει πως το ζήτημα της αναδιάρθρωσης μπορεί και να μας προκύψει τον Ιούνιο, εαν  η Εκθεση για την πρόοδο της ελληνικής οικονομίας δεν είναι ικανοποιητική.

Προφανώς και η δήλωση αυτή θα πυροδοτήσει νέο γύρο συζητήσεων, με τα γνωστά αποτελέσματα!

 

Όμως, και από το κυβερνητικό στρατόπεδο, δεν έλειψαν οι φωνές υπέρ της αναδιάρθρωσης.

Η κα Β.Παπανδρέου, σε συνέντευξή της στο ΒΗΜΑ, με την οποία αποδομεί πλήρως της οικονομική πολιτική, αλλά και τη στρατηγική του κ. Παπανδρέου, τάσσεται αναφανδόν υπέρ της αναδιάρθρωσης και μάλιστα τώρα, με το επιχείρημα ότι «το 2013 θα είναι προαπαιτούμενο!»

Το βράδυ ο κ. Κουκουλόπουλος, μιλώντας στην ΝΕΤ το είπε πιο ωμά: «το γοργόν (της αναδιάρθρωσης) και χάριν έχει!»



Η απάντηση του Μπίνι Σμάγκι

Η απάντηση στις δηλώσεις του Σόϊμπλε, ήρθε από τον κ. Μπίνι Σμάγκι,  μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της ΕΚΤ (και εκ των υποψηφίων να διαδεχθεί τον κ. Τρισέ), με συνέντευξή του στην ιταλική εφημερίδα Il Sole 24 Ore που δημοσιεύεται σήμερα.

« Οποιαδήποτε κίνηση της Ελλάδας προς την αναδιάρθρωση του χρέους θα είχε καταστροφικές επιπτώσεις, καθώς θα έπληττε σοβαρά τις τράπεζες και την οικονομία.  Σύμφωνα με την ανάλυσή μας, μια αναδιάρθρωση χρέους θα είναι ως αποτέλεσμα την κατάρρευση μεγάλου μέρους του ελληνικού τραπεζικού συστήματος.  Η ελληνική οικονομία θα γονάτιζε, με καταστροφικές συνέπειες για την κοινωνική συνοχή και τη διατήρηση της δημοκρατίας στη χώρα», δήλωσε.
«Τελικά, εξαρτάται από την Ελλάδα να αποφασίσει τη μελλοντική της πορεία, δεδομένου ότι θα υποστεί τις χειρότερες συνέπειες. Ωστόσο, οι άλλες χώρες δεν θα πρέπει να την σπρώχνουν προς την καταστροφή», τόνισε.



Συμπέρασμα:
Είναι προφανές ότι κάποιοι  πιέζουν τώρα για μια βιαστική αναδιάρθρωση;

Και αυτοί οι κάποιοι είναι οι Γερμανοί.

Το ζήτημα είναι γιατί;

Μήπως  επειδή οι τράπεζες τους έχουν ήδη καθαρίσει τα χαρτοφυλάκια τους;

Μήπως κάποιες άλλες  ευρωπαϊκές ή αμερικανικές τράπεζες είναι περισσότερο εκτεθειμένες και η Γερμανία πιέζει για να εξυπηρετήσει το τραπεζικό της σύστημα;

Μήπως θέλουν να δοκιμάσουν στην Ελλάδα την συμμετοχή των ιδιωτών στην αναδιάρθρωση του χρέους;

Μήπως η γερμανική κυβέρνηση θορυβημένη από τις εκλογικές της ήττες διαμορφώνει την Ευρωπαϊκή της πολιτική, με τα μάτια και τη λογική του εκλογικού της σώματος;

Μήπως  έχουμε εμπλακεί πάλι σε κάποιον …πόλεμο Ευρώπης – Αμερικής;

Και να υποθέσουμε ότι όλα αυτά δεν έχουν καμιά σχέση με την πρόσφατη επίσκεψη του κ. Σόρος που αντί για αναδιάρθρωση πρότεινε reprofilling?

Κώστας Ροδινός

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 14/04/2011 15:05:19

    Κώστα
    Πουθενά δεν λέει ο Σόιμπλε κάτι για αναδιάρθρωση στην περιβόητη συνέντευξη της Zeit. Ο Γιάννης Φαίλτορ είχε την ευγενική ιδέα και μου παρέπεμψε το link, κάποια αποσπάσματα τα μετέφρασα σε άλλο πόστ.
    Ιδού:
    h**p://www.antinews.gr/2011/04/14/96579/#comment-684570
    Την "πειραγμένη" αυτή ερμηνεία την κάνουν τα παπαγαλάκια εγχωρίου προελεύσεως (ή μάλλον Καραιβικής) - και προπάντων τα ΜΜΕ, του μονοπύθμενου, του τρυπο-πύθμενου και του απύθμενου.
    Φυσικά, οι "παπαγαλάρες" αγγλοσαξωνικής προέλευσης δεν έχουν ανάγκη από κανέναν Σόιμπλε για να "κελαηδήσουν", το κάνουν χωρίς "πίεση".

    • Kώστας Ροδινός avatar
      Kώστας Ροδινός @ Ο Θείος 14/04/2011 15:10:23

      Θείε,
      εγώ δεν κατέχω τη Γερμανική και όπως ξέρεις εμπιστεύομαι την κρίση του. Ομως, αναφέρομαι σ'αυτά που διαβάζω.
      Πάντως, αν δε σου κάνει κόπο ανάρτησε και εδώ ο,τι μετέφρασες.

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Kώστας Ροδινός 14/04/2011 15:12:38

        Ιδού:
        Γιάννης Φαίλτωρ είπε:
        14/04/2011 στις 11:00 am
        Θείε καλημέρα,
        Μια και δεν κατέχομεν όλοι την Αλαμανικήν, τι λέει εδώ ο Σόιμπλε σήμερα?
        h–p://www.welt.de/print/die_welt/politik/article13169913/Wer-Hilfe-will-muss-sparen.html

        Απάντηση
        Ο Θείος είπε:
        14/04/2011 στις 11:32 am
        Καλημέρα Γιάννη.
        Ο Σόιμπλε είναι όντως γνήσιος Αλαμανός αναντάν παπαντάν, από το Φριμπούρ – Φράιμπουργκ του Μέλανος Δρυμού κατάγεται. Τί λέει:
        Τίτλος: “Όποιος θέλει βοήθεια, πρέπει να κάνει οικονομία”.
        Του λέει ο δημοσιογράφος, ότι στο FDP νομίζουν ότι ο Σόιμπλε τους “τζαρτζάρει”. Σόιμπλε: Δεν φταίω εγώ, τώρα κι αυτοί κατάλαβαν ότι η μείωση φόρων που ήθελαν, δεν ήταν καλή ιδέα.
        Για τα πυρηνικά και την άνοδο των Πράσινων, λέει ότι η καταστροφή της Φουκουσίμα ήταν κάτι ξαφνικό, αλλά δεν γίνεται ν’ αλλάξουν το ενεργειακό σε μιά μέρα, πρέπει να γίνει με τρόπο οικονομικά ανεκτό. Και σφήνει ανοιχτό θέμα σχετικής αύξησης φόρων.
        Για την Ευρώπη και Ελλάδα: Η πορεία της κατάστασης ελέγχεται 4 φορές το χρόνο, και έτσι γίνονται οι πληρωμές. Περιμένει τον Ιούνιο την λεπτομερή ανάλυση του χρέους με συνεργασία της Κομισιόν και της ΕΚΤ. Άν υπάρχει αμφιβολία για τη βιωσιμότητα του χρέους, θα πρέπει αυτό με κάποιο τρόπο να αντιμετωπισθεί. Πώς; Με πρόσθετα μέτρα.
        Στο επόμενο ερώτημα, περί αναδιάρθρωσης, απαντά ότι μέχρι το 2013 αναδιάρθρωση χρέους μπορεί να γίνει μόνον σε εθελοντική βάση. Μετά το 2013, τα νέα ομόλογα Ευρωπαικών χωρών που θα εκδίδονται, θα πρέπει να έχουν κάποια πρόβλεψη για συνυπευθυνότητα των δανειστών.
        “Γιατί φοβάστε τόσο την αναδιάρθρωση”;
        Σόιμπλε: “Στα τωρινά όμόλογα δεν υπάρχει καμμία πρόβλεψη για συνυπευθυνότητα των δανειστών. Άν σπάσει κανείς μονομερώς το συμφωνημένο πλαίσιο έκδοσής τους, μπορούν να υπάρξουν μη προβλέψιμες συνέπειες γαι την εμπιστοσύνη των αγορών στο ευρώ. Για έναν επενδυτή από τη Ασία ή τις ΗΠΑ, άν διαβάσει ότι ένα Ευρωπαικό ομόλογο δεν είναι ασφαλές, είναι παντελώς αδιάφορο άν αυτό εκδόθηκε στην Ελλάδα ή στη Γερμανία. (σ’ αυτές τις 2 φράσεις είναι όλο το ζουμί: Ο Σόιμπλε δεν είναι Βέστερβέλε, ούτε κάν Μέρκελ – έχει άλλη οκονομική “γραμμή”, πιό “Γαλλική”). “Τότε μπορεί κι εμείς ως Γερμανία να έχουμε πρόβλημα”, τονίζει.
        Παρακάτω λέει, ότι η Ελλάδα έχει μεγάλες ανάγκες σε κεφάλαια τον επόμενο χρόνο και είναι πολύ σημαντικό να πείσει τις αγορές ότι εφαρμόζει το δύσκολο πρόγραμμα “νοικοκυρέματος”.
        Στη συνέχεια απαντά για τους νέους μηχανισμούς της ΕΕ και για την παγκόσμια οικονομία. Γενικώς γνωστά πράγματα.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Ο Θείος 14/04/2011 15:21:24

      Οι out of order δηλώσεις κυβερνητικών βουλευτών - γνωστών για τη σχέση τους με επιχειρηματικούς ομίλους και δη ΜΜΕ, δηλαδή εξωχώριων με προπέλες - μου επιβεβαιώνουν την υποψία ότι παίζεται το γνωστό χοντρό παιχνίδι: ΄- Τσανταλίνα μανταλίνα πόσα είναι αυτά - Πήδα κι εσύ Μήτσο πάνω στη "μακριά γαïδούρα", σπρώξε να πέσει, να αλλάξουμε βάρδια, να μην είμαι εγώ "από κάτω".

      • Striker avatar
        Striker @ Ο Θείος 14/04/2011 15:30:48

        Μην τους υποτιμάς Θείε. Έχουν μιλήσει περί αναδιάρθρωσης Γερμανοί οικονομικοί παράγοντες των οποίων η ισχύς είναι πολύ μεγάλη. Εξ' άλλου, όπως γράφω και πιο κάτω, ο Σόιμπλε δεν έχει τόσο μεγάλο πρόβλημα με την αναδιάρθρωση, έστω κι αν εμφανίζεται να έχει στην "ξύλινη" πολιτική του γλώσσα.

        • Ο Θείος avatar
          Ο Θείος @ Striker 14/04/2011 15:43:15

          Ναι, υπάρχουν, όπως σου γράφω πιο κάτω. Δεν τους υποτιμώ. Άν ήταν ανίσχυροι, το πρόβλημα θα είχε ήδη λυθεί. Σκοτώνονται και μέσα στο κυβενητικό CDU, σκυλοκαυγάς γίνεται.

        • Ο Θείος avatar
          Ο Θείος @ Striker 14/04/2011 16:15:10

          Α propos για τους εσωχώριους - εξωχώριους "ομίλους", ποιός κινδυνεύει να μείνει ...Ρέστος ;
          Και τι κάνει μιάου - μιάου στα κεραμίδια;

          • drider avatar
            drider @ Ο Θείος 14/04/2011 16:56:36

            Ο οποίος λέγεται ότι δεν θα τους κάνει τη χάρη, και δεν πρόκειται να "στάξει" ούτε ευρώ παραπάνω...

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Ο Θείος 14/04/2011 22:11:54

      Θείε,
      τελικά ο Φαίλτωρ είχε δίκιο.
      Εκπρόσωπος της Γερμανικής Κυβέρνησης δήλωσε στο Reuters οτι ο Σόϊμπλε, δεν εννοούσε αναδιάρθρωση!
      Το πρόβλημα είναι πως όλος ο κόσμος κατάλαβε οτι το εννοούσε!

  2. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 14/04/2011 15:11:26

    Ειδικά ο Σόιμπλε (που δεν είναι άκριβώς Μέρκελ, ούτε πολύ περισότερο Βέστεβέλε ή Χάνς Βέρνερ Ζίν, αλλά αυτό δεν το ξέρουν οι εδώ "απύθμενοι"), πάιζει άλλο παιχνίδι εντός Γερμανίας. Θα έλεγα ότι ο Σόιμπλε, στην ουσία δεν διαφωνεί με τους Τρισέ/Σμάγκι. Και φυσικά δεν υπάρχουν "οι Γερμανοί" (όπως ακριβώς δεν υπάρχουν "οι Έλληνες"), αλλά και οι 2 μπαξέδες έχουν πολλές ποικιλίες αγγουριού και μπάμιας.
    Γίνεται πολλή σπέκουλα, είναι πολλά τα λεφτά, και εδώ οι περί τα οικονομικά ερασιτέχνες έχουμε την τάση να καταπίνουμε εύκολα τις "παπαγαλιές" από δεξιά και αριστερά.

  3. Striker avatar
    Striker 14/04/2011 15:23:24

    Ξεκινώντας από το γνωστό θέμα των ισοτιμιών Ευρώ-δολαρίου τα συμφέροντα Η.Π.Α. και Γερμανίας είναι εκ διαμέτρου αντίθετα. Οι Γερμανοί εξασφαλίζουν ανάπτυξη από το χαμηλό Ευρώ, αυτό είναι για τους Αμερικανούς ο χειρότερος εφιάλτης τους. Το μεγάλο θέμα των ημερών είναι το "πού βρίσκεται το χρέος"; Όπως αποκαλύπτεται σταδιακά μέσα στον τελευταίο χρόνο τα ελληνικά ομόλογα έχουν αλλάξει πολλά χέρια και σε τιμές χαμηλότερες της ονομαστικής τους αξίας. Είναι διάχυτη η αίσθηση ότι οι Γερμανοί (σε μεγαλύτερο βαθμό από τους Γάλλους) τα έχουν ξεφορτωθεί. Αυτό δικαιολογεί και το γιατί οι ΗΠΑ πήραν τη Γαλλία με το μέρος τους στο θέμα των αναδιαρθρώσεων.

    Η ουσία είναι ότι η Γερμανία συνεχίζει τα βλέπει μόνο το στενά Γερμανικό συμφέρον από την αρχή της κρίσης. Για την ακρίβεια δυσκολεύτηκαν ακόμα και να αντιληφθούν ότι η κρίση ήταν ευρωπαϊκή και τους αφορούσε!
    Υπάρχουν 3 πυρήνες συμφερόντων αυτή τη στιγμή: οι ΗΠΑ θέλουν να μη χαθεί δεκάρα και για να μην υποχωρήσει το Ευρώ. Η Γερμανία θα ήθελε κάποιο "κούρεμα" γιατί θα κερδίσει περισσότερα απ' όσα θα χάσει. Οι κερδοσκόποι περιμένουν τη χρεοκοπία μας για να κερδίσουν από τα CDS. Εμείς μπορούμε να κοιτάξουμε τη δουλειά μας; Μάλλον όχι. Γυρίζουμε σαν τη μπίλια στη ρουλέττα τους.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Striker 14/04/2011 15:39:31

      Αυτό που ήθελα προπάντων να πώ πιό πάνω, είναι ότι τα πράγματα είναι πολύ πιό πολύπλοκα: Υπάρχουν αντικρουόμενα συμφέροντα, τόσο μέσα στη Γερμανία, όσο και στις ΗΠΑ, όπως φυσικά και στην Ελλάδα. Και θέλουν εντελώς αντίθετα πράγματα. Υπάρχουν δυνάνεις μέσα στη Γερμανία, οικονομικές και πολιτικές, που θέλουν ανεπιφύλακτα κατάρρευση της Ευρωζώνης, όχι απλά της Ελλάδας. Η Ελλάδα είναι γι αυτους ένας "μοχλός".
      Πολύ περισσότερες δυνάμεις με τον ίδιο πολιτικό και οικονομικό στόχο υπάρχουν φυσικά στις ΗΠΑ: Σε καμμιά περίπτωση η Ομοσπονδιακή κυβέρνηση Ομπάμα και η FED: Αυτοί έχουν συμφέρον να σταθεροποιηθεί η Ευρωπαική περιφέρεια.
      Δεν είναι καθόλου αλήθεια ότι οι Γερμανικές τράπεζες και τα ασφαλιστικά ταμεία έχουν ξεφορτωθεί τα Ελληνικά ομόλογα. Το ίδιο και οι άλλες Ευρωζωνικές. Αυτοί που "πούλησαν"με χασούρα ήταν κυρίως υπερατλαντικά funds, και τώρα θέλουν να ρεφάρουν με τα CD's.
      Τελικά σκεπτόμαστε με πολύ αφελή τρόπο, ως λαός. Λείπει ο ρεαλισμός από το μυαλό μας.

      • Striker avatar
        Striker @ Ο Θείος 14/04/2011 15:51:31

        Έχεις δίκιο. Σε μια τέτοια διάχυτη οικονομική κρίση τα συμφέροντα είναι αντικρουόμενα και οι πολιτικοί πασχίζουν να βρουν μια ισορροπία. Το πρόβλημα είναι ότι καταφέραμε με την πολιτική μας να μην έχουμε κάνένα σύμμαχο. Όλοι (εκτός των κερδοσκόπων) μας βλέπουν σαν μια διαρκή απειλή που μεγαλώνει. Και δεν μπορούμε να τα βάλουμε με όλους.

        • Kώστας Ροδινός avatar
          Kώστας Ροδινός @ Striker 14/04/2011 15:58:35

          Δυστυχώς είναι έτσι.

  4. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 14/04/2011 15:34:08

    Οι Γερμανοί επιδιώκουν (σε τυχαία σειρά) τα εξής:

    Nα ξαναεκλεγούν
    Να συνεχίσουν να εξάγουν στους περίοικους και τους είλωτες
    Να έχουν απασχόληση
    Να μην εκταμιεύσουν από το σεντούκι
    Να μην χάσει την αξία το σεντούκι
    Να καπελώσουν τους Αγγλοαμερικάνους
    Να τα βρουν με τους Ρώσους χωρίς να καπελωθούν
    Να βάλουν χέρι στα πετρέλαια και τα αέρια της Β. Αφρικής
    Να τους προτιμάνε οι Μουσουλμάνοι

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ archaeopteryx 14/04/2011 15:35:45

      το πως αυτό δένει με εμάς θέλει λίγο ανάλυση

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ archaeopteryx 14/04/2011 18:37:39

      !!!

  5. Νίκος Θ. avatar
    Νίκος Θ. 14/04/2011 15:57:48

    Κατά το Bloomberg σήμερα (Lucy Meakin), ο Wolfgang Schaeuble δήλωσε τα ακόλουθα:
    " η Ελλάδα ίσως χρειασθεί να αναδιαρθρώσει το δανειακό της χαρτοφυλάκιο, εάν ο έλεγχος που θα πραγματοποιηθεί τον Ιούνιο (από την Τρόικα), αμφισβητήσει τη δυνατότητά της να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της προς τους πιστωτές της. Υπογράμισε δε, οτι η Ελλάδα μπορεί να οδηγηθεί σε αναδιάρθρώση του χρέους της, γιατί οι πιστωτές της δεν μπορούν να εξαναγκασθούν να πάρουν σημαντικές ζημιές, μέχρι το Ευρωπαικό Σύστημα Διάσωσης του ευρώ να τεθεί σε ισχύ από τα μέσα του 2013".
    Όπως σωστά διαβάζομε πίσω από τις γραμμές, η Κυβέρνηση του κ. Παπανδρέου δεν λέει την αλήθεια στον Ελληνικό λαό, καθυστερεί επικίνδυνα και σύρεται στα πόδια του ΠΑΣΟΚράτους πού ανέθρεψε για 30 και πλέον χρόνια. Σε βάρος του μεγάλου μέρους της Ελληνικής κοινωνίας.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Νίκος Θ. 14/04/2011 16:06:30

      Άν το Bloomberg εννοεί τη συνέντευξη του Wolfgang Schaeuble που αναφερόμαστε, στη Welt, δεν λέει αυτά, αλλά ότι μετέφρασα παραπάνω, δηλαδή ...τα αντίθετα. Λέει ακριβώς ότι άν μειωθεί η αξία στα υπάρχοντα Ελληνικά ομόλογα, θα υπάρξει γενικευμένη δυσπιστία των πιστωτών για όλο το χρέος χωρών της Ευρωζώνης, Ελληνικό, Γερμανικό, Λουξεμβουργέζικο ή ή ...
      Άρα άν γίνει αναδιάρθρωση με μείωση της αξίας των Ελληνικών ομολόγων, αυτό θα σημαίνει εισαγωγή συστημικού ρίσκου για όλη την Ευρωζώνη.
      Ποιοί θέλουν να μπεί σε σπιράλ συστημικού ρίσκου η Ευρωζώνη;
      Ο νοών νοείτω.

  6. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 14/04/2011 16:07:26

    Ο πολεμος ειναι εναντια στο Ευρω απ το 2008.
    Σημερα ηταν 1.44... κανενας πολεμος !!
    Η Γερμανια ειναι δεν ειναι Ευρω χεστηκε!! ειναι #2 εξαγωγικη Χωρα στον κοσμο. Το διαλυει και βασιλευει με 1.10.
    Ποια ΕΕ και ποιο ESF... οπλα του δολλαριου ειναι, και μερικοι απο εμας τα εχουμε διακρινει απο καιρο!! αλαλζουν ρουχα και καπελο και σου ερχονται ως νεοι μουαφιρηδες... και ολοι σε θελουν στα 4.. εσενα και το Ευρω σου.

    ΠΠ

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 14/04/2011 18:42:39

      Το ζήτημα δεν είναι αυστηρά η ισοτιμία, αλλά η συνέχιση της τιμολόγησης του πετρελαίου σε δολάρια, που κινδύνευε μετά τη διεθνή κρίση του 2008-2009. Είναι ζήτημα δηλαδή περισσότερο αξιοπιστίας και λιγότερο ισοτιμίας.

      Και το ζήτημα της τιμολόγησης του πετρελαίου σε δολάρια είναι ζήτημα επιβίωσης για τη Νέα Τάξη, ενώ η εξωγικότητα των γερμανικών προϊόντων δεν θα πληγεί και τόσο πολύ από ένα αδύναμο δολάριο. Τα γερμανικά προϊόντα θα πωλούνται πάντα λόγω του καλού ονόματος της γερμανικής τεχνολογίας, ειδικά σε μηχανολογικά θέματα. Π.χ., όσο και ακριβά να είναι τα γερμανικά αυτοκίνητα, πάντα θα θεωρούνται "τα καλύτερα" (κι ας μην είναι πάντα). Άρα, πάντα θα πωλούνται.

      Αντιθέτως, η ιδιότητα του δολαρίου ως παγκόσμιου αποθεματικού νομίσματος εξαρτάται από την τιμολόγηση του πετρελαίου σε δολάρια. Αν αυτό χαθεί, τότε το αμερικανικό τραπεζικό καρτέλ χάνει τον έλεγχο στο διεθνές νομισματικό σύστημα.

      Αυτή είναι όλη η ιστορία, αυτό είναι το περιβάλλον του νομισματικού πολέμου στον οποίον ζούμε.

      Μην περιμένετε όμως ποτέ κανένας να σας επιβεβαιώσει "απο μέσα" ότι τα πάντα γίνονται για την τιμολόγηση του πετρελαίου σε δολάρια.

      • ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
        ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ @ Επώνυμος 14/04/2011 22:55:56

        Συμφωνουμε !

        ΠΠ

  7. Aris. A avatar
    Aris. A 14/04/2011 16:20:42

    Οι Γερμανοί τα θέλουν όλα από μια κοινωνία ζαλισμένη σαν κοτόπουλο που περιμένει να ενημερωθεί από τον Αυτικά και την Τρέμη και από ένα πολιτικό σύστημα που στην συντριπτική του πλειοψηφία είναι μέχρι τα μπούνια διεφθαρμένο.

    Μας θέλουν τελείως αδύνατους χωρίς αντιστάσεις για να κερδίσουν όσα περισσότερα μπορούν.

    Εχουν μετρήσει τις διαπραγματευτικές δυνατότητες της κυβέρνησης και έχουν τεστάρει την ανεπαρκειά της.

    Φαντάζεσται την εικόνα που θα έχει σχηματίσει η Μέρκελ όταν έβλεπε τον Παπανδρέου να ανακοινώνει από το Καστελόριζο με τα χταπόδια πίσω του τα γνωστά μέτρα.

  8. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 14/04/2011 17:34:56

    Eκεινο που θελουν οι Γερμανοι ειναι εκεινο που ηθελαν απο την αρχη της κρισης : να μη μετατραπει η ΕΕ σε ενωση πληρωμων (transferrunion) ΘΕΣΜΙΚΑ.
    Αυτο προσπαθησε ο Παπανδρεου αρχικα να γινει και εγινε η κοντρα.Δεν ειχαν αντιρρηση να βοηθουν υπογεια την ελληνικη οικονομια οπως γινοταν και επι Σημιτη και επι Καραμανλη με τις τραπεζες τους και τις δηλωσεις τους αλλα δεν θελουν να καθιερωθει ΚΟΙΝΟ ΧΡΕΟΣ και ΝΟΜΙΚΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ βοηθειας.
    Και ο λογος ειναι οτι η ελληνικη οικονομια ειναι το 2% της ευρωζωνης αλλα ο Νοτος ειναι πολυ μεγαλυτερο ποσοστο και δεν θελουν υποχρεωσεις και προηγουμενα.
    Στην προκειμενη περιπτωση φοβουνται οτι η Ελλαδα θα ζητησει νεα βοηθεια μετα την αποτυχια του μνημονιου και θα αρχισει να γινεται συστημα.Λενε λοιπον οτι αλλη βοηθεια απο τα ΚΡΑΤΗ δεν εχει.Προτιμουν να χασουν οι τραπεζες τους λεφτα απο το κουρεμα παρα να γινει κανονας η συνεχης βοηθεια.

    • Ιαπετός avatar
      Ιαπετός @ ψυχραιμια 14/04/2011 18:38:21

      Σωστά. Αυτό είναι και το κεντρικό πρόβλημα της γερμανικής πολιτικής της CDU-CSU. Οι σοσιαλοδημοκράτες τής SPD, ανέκαθεν υποχείρια των αμερικανικών και εγχώριων πολυεθνικών, έχουν άλλες προτεραιότητες. Πολύ πικρές για τούς ευρωπαίους εργαζόμενους. Η σημερινή αποδόμηση των εργασιακών και μισθολογικών σχέσεων τών γερμανών εργαζομένων, ειναι η ατζέντα 2010 των κυβερνήσεων Schröder καί Fischer.
      Και να μην ξεχνάμε, ότι το γιουρούσι τών επενδυτικών τραπεζών και το φαλιμέντο της Lehmann Brothers, το επέτρεψε νομοθετικά, ο άλλος γίγαντας της δημοκρατίας Clinton. Πολύ δούλεμα πέφτει με τούς απανταχού δημοκράτες.

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Ιαπετός 14/04/2011 19:00:19

        Εντελώς αντίστροφα: Άν η σημερινή Γερμανία δεν έχει σοβαρά δημοσιοικονομικά και άλλα οικονομικά προβλήματα, το οφείλει στις κυβερνήσεις Schröder καί Fischer.
        Χάρις στην αντικυκλική πολιτική τους, και απέφυγαν τη φούσκα (από το σκάσιμο της οποίας υποφέρουν σήμερα ΗΠΑ, Αγγλία, Ιρλανδία και όλη η Νότια Ευρώπη), και έχουν απόθεμα για να εξυπηρετούν το σημερινό δημοσιοικονομικό τους έλλειμμα. Το οποίο σημειωτέον, η κυβέρνηση SPD/Grunen το παρέδωσε 40 % του ΑΕΠ και η σημερινή κυβέρνηση CDU/CSU/FDP το έχει πάει στο 82 %.
        Η ατζέντα Schröder /Fischer, που περιλάμβανε συμπίεση των μεγάλων μισθολογικών ανισοτήτων και φορολόγηση των ανώτερων εισοδημάτων ήταν ορθολογικό νοικοκύρεμα της οικονομίας τους. Κυττάξτε τα συντρίμια που άφησαν πίσω τους οι δήθεν "συντηρητικοί" ομοιδεάτες σας τύπου Αλογοσκούφη ή της διοίκησης Μπούς, που μοίραζαν με το φτυάρι λεφτά στα ανώτερα στρώματα.
        Ο Clinton έκανε όντως σοβαρότατα λάθη, αλλά οι διασπαθίσειs τύπου Enron, το όργιο με την αγορά κατοικίας και το τρομπάρισμα στη φούσκα της FED εποχής Greenspan, δεν είναι έργο Clinton, αλλά των εκλεκτών ομοιδεατών σας της διοίκησης Μπούς.
        Ως κατακλείδα: Νομίζω φίλοι, ότι τα ιδεολογήματα και τα πολιτικά στερεότυπα συχνά μας κάνουν να μη βλέπουμε την πραγματικότητα, αλλά φαντασιώσεις.

        • Ευμένης avatar
          Ευμένης @ Ο Θείος 14/04/2011 19:51:29

          Δεν έχω επαρκείς πληροφορίες για Γερμανία, αλλά συμφωνώ με σχόλια για ΗΠΑ. Η οικονομική πολιτική Μπους μοίρασε απλόχερα στεγαστικά δάνεια και ενίσχυσε πολυεθνικές (κυρίως οπλικών συστημάτων) δημιουργώντας μια τεχνητή ευημερία που οι Αμερικανοί πληρώνουν ακριβά σήμερα.
          Τουλάχιστον στην Αμερική τα "έφαγαν" λίγο-πολύ όλοι.
          Στην Ελλάδα ξέρουμε τι έγινε. Μια ζωή σφίξτε τα ζωνάρια και "λιτότητα" για τους πολλούς (να μπούμε στο ευρώ, μετά να πληρώσουμε τους Ολυμπιακούς κτλ) και στο τέλος ο Πάγκαλος να λέει ότι μαζί τα φάγαμε..

  9. Panagiotis anagnostopoulos avatar
    Panagiotis anagnostopoulos 14/04/2011 17:40:39

    Εγώ πιστεύω ότι οι Γερμανοί έχουν καταλάβει πως η κυβέρνηση μας κάνει μόνο σχέδια επί χάρτου, εξυπηρετόντας σκοπιμότητες που δεν γνωρίζουμε. Ψηφίζει συνέχεια νέους νόμους και δεν εφαρμώζει κανέναν. Κάποια στιγμή εξαντλείται η υπομονή, θα μας διώξουν όλοι και θα μείνουμε μόνοι μας.

  10. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 14/04/2011 20:07:39

    Ως κατακλείδα: Νομίζω φίλοι, ότι τα ιδεολογήματα και τα πολιτικά στερεότυπα συχνά μας κάνουν να μη βλέπουμε την πραγματικότητα, αλλά φαντασιώσεις.

    Είναι το μόνο σημείο, πού θα συμφωνήσω μαζί σου θείε. Η κυβέρνηση τών προοδευτικών Schröder καί Fischer, είναι αυτή πού βομβάρδισε την γιουγκοσλαβία. Είναι τόσο κυνικοί οι άνθρωποι, ώστε διάλεξαν και την ημερομηνία βομβαρδισμού τού Βελιγραδίου να συμπέσει με την ημέρα βομβαρδισμού τής ναζιστικής Luftwaffe το 1940. Ο Fischer είναι ο αρχιτέκτονας τού Rambouillet. Εκεί έδωσε ρέστα ανηθικότητας, ώστε να προχωρήσει ο βομβαρδισμός της γιουγκοσλαβίας. Ο κολλητός της Allbright.
    Είναι οι ίδιοι, πού επέτρεψαν στην HypoRealEstate να φορτωθεί τα τοξικά της Deutsche Bank και χρειάζεται τώρα κρατικές εγγυήσεις 370 δισ. ευρώ ( μέχρι στιγμής ) και 110 δισ. σε ρευστό, γιά να μην διαλυθεί το τραπεζικό σύμπαν. Φαίνεται, ότι διαβάζουμε διαφορετικά Ευαγγέλια. Εσύ το κατά Μάρκον, εγώ το κατά Ιωάννην.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Ιαπετός 15/04/2011 11:21:09

      Σωστό. Αλλά και σείς δέρνετε τους μαύρους.

      • Ιαπετός avatar
        Ιαπετός @ Ο Θείος 15/04/2011 16:31:03

        Ποιοί εμείς; Δεν μπορώ να παρακολουθήσω την σκέψη σου.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Ιαπετός 15/04/2011 11:31:43

      Αγαπητέ, τα τοξικά της Deutsche Bank (που της τα φόρτωσε η Goldman Sachs), φορτώθηκαν στην HypoRealEstate την περίοδο 2006 - 2008, όταν ήδη ήταν πρωθυπουργός η Μέρκελ με οικονομικό αρχισύμβουλο τη γνωστή δεξιούρα Hans Werner Sinn.
      Η οποία Μέρκελ κατά διαβολική σύμπτωση ήταν τότε "κολλητή" του Ackermann της DB: Τα σπάσανε μόλις το φθινόπωρο του 2010 και μπορώ να φαντάζομαι γιατί τέλειωσε αυτός ο ωραίος "έρως".
      Ήδη ο Sinn κατηγορείται από άλλους Γερμανούς οικονομολόγους, ότι συνιστούσε αγορά Αμερικανικών υποθηκών. Μια λεπτομέρεια: Όταν φτυαρίζανε τις υποθήκες στο σκουπιδότοπο HypoRealEstate, ο διαβολικός Fischer ήταν ήδη συνταξιούχος.
      Κρατούσε βέβαια "φανάρι" στο φτυάρισμα της Μέρκελ ο Peer Steinbruck της SPD, υπουργός Οικονομικών τότε, στο "μεγάλο συνασπισμό" CDU/SPD με Καγκελλάριο την Μέρκελ.

      • Ιαπετός avatar
        Ιαπετός @ Ο Θείος 15/04/2011 16:33:12

        Απαντάς, όπως σε βολεύει. Γερμανικά ξέρεις. Διάβασε και καμμιά ιστοσελίδα. Καλό θα σού κάνει.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Ιαπετός 15/04/2011 12:53:57

      Υπόψη ότι τώρα "σκοτώνονται" η Μέρκελ με τον Hans Werner Sinn, επειδή ο τελευταίος διαφωνεί εντελώς με την κατάργηση των πυρηνικών εργοστασίων που επιλέγει το CDU/CSU.
      h**p://www.spiegel.de/kultur/tv/0,1518,757163,00.html
      Οι Γερμανοί καρα-δεξιοί και καζινο-λεφτάδες θα αλληλοεξοντωθούν ;
      Έστι δίκης οθφαλμός...

  11. Νίκος avatar
    Νίκος 14/04/2011 20:59:49

    Κώστα,
    Ήταν και είναι στα πλαίσια της Ευρωπαϊκης "αλληλεγγύης" δεδομένου ότι "είμαστε πλεον ένα εγάλο χωριό" που έλεγε ένας απο τους θεωρητικούς στυλοβάτες του ΠΑΣΟΚ. Είμαστε τυχεροί που εμείς, όντας φτωχοί (και τώρα πτωχευμένοι) ανήκουμε σε τόσο ισχυρά κλαμπ, ενώ χώρες με λιγότερες πρώτες ύλες και πόρους (Σουηδία κ.α.) ου δεν ανήκουν, βρίσκονται σε τόσο κακή κατάσταση...

  12. JOHN avatar
    JOHN 14/04/2011 22:20:34

    Αρκετα νομιζω οτι εχουμε γινει μπαλακι τοιχοδιοκτων.Καπου πρεπει να τρεξουμε μπροστα απο τα γεγονοτα και να παρουμε εμεις καποιες αποφασεις εστω και εποδυνες.Το να σερνομαστε πισω απο δηλωσεις συγχρονων γκουρου και τζογαδορων ολκης δεν κανουμε τιποτε αλλο απο να μεγαλωνουμε το λακο που μας ανοιξαν ολοι αυτοι και τα ντοπια υποκαταστατα τους.Αυτα ομως χρειαζονται ηγεσιες,πολιτικες και οραμα και δυστυχως εμεις αντιπαραθετουμε ευχολογια και αποτυχιμενες διεθνως συνταγες!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.