#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
29/10/2012 12:46
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Σοβαρή εμπλοκή, η τρόικα απειλεί την κυβέρνηση



(Ανανεωμένο) Τριπλό χαστούκι στη διαπραγμάτευση για βελτίωση των μέτρων έδωσε η τρόικα  στην ελληνική κυβέρνηση και πλέον απειλείται ξεκάθαρα η συνοχή της.

Η σύσκεψη το απόγευμα της Κυριακής κράτησε 2,5 ώρες και αμέσως μετά ο Γ. Στουρνάρας πέταξε τη βόμβα λέγοντας ότι η τρόικα απάντησε αρνητικά σε τρία βασικά σημεία που έθεσε η Αθήνα. Το πρώτο είναι η διατήρηση του επιδόματος γάμου 10%, το δεύτερο η επέκταση των συλλογικών συμβάσεων και το τρίτο η δυνατότητα  να έχει η Βουλή τον τελευταίο λόγο στις αποκρατικοποιήσεις.

«Τελειώσαμε τον συντονισμό για τα προαπαιτούμενα. Όσον αφορά στο εργασιακό η τρόικα ήταν αρνητική και για το επίδομα γάμου και για την επεκτασιμότητα της σύμβασης. Για το μεν πρώτο λέει ότι είναι κάτι που έχει ψηφιστεί ενώ το δεύτερο δεν ισχύει σε κανένα μέρος του κόσμου. Η Τρόικα αρνήθηκε και την κύρωση από την βουλή των ιδιωτικοποιήσεων και σωστά, κατά την άποψή μου, αφού δεν θα ερχόταν κανένας επενδυτής αν έπρεπε η κάθε ιδιωτικοποίηση να περάσει από την Βουλή».

Ουσιαστικά τα δύο πρώτα θέματα που απέρριψε η τρόικα ήταν τα προαπαιτούμενα για να συμφωνήσει και η ΔΗΜΑΡ, κάτι που σημαίνει ότι πλέον δεν μπορεί να υπάρξει ψήφιση του πακέτου μέτρων και με τις ψήφους των βουλευτών της ΔΗΜΑΡ.

Το τρίτο θέμα ήταν αυτό που προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων και φυγόκεντρες δυνάμεις στο ΠΑΣΟΚ, αλλά και στη ΔΗΜΑΡ με πολλούς βουλευτές να λένε ότι δε θα αποδεχθούν να έχει το ΤΑΙΠΕΔ τον πρώτο και τελευταίο λόγο στις αποκρατικοποιήσεις.

Ετσι, αν δεν υπάρξει καμιά θετική εξέλιξη το πακέτο των μέτρων θα πάει στη βουλή σε ένα νομοσχέδιο και εκεί θα βρεθούμε μπροστά σε θρίλερ. Ο Φ. Κουβέλης και οι βουλευτές του δε θα ψηφίσουν εφόσον θα περιέχονται και τα εργασιακά, ενώ υπάρχει σοβαρός κίνδυνος για διαρροές από το ΠΑΣΟΚ, κι όχι μόνο με αποτέλεσμα να τεθεί σε κίνδυνο τόσο η συμφωνία όσο και η κυβέρνηση.

"Δεν ξέρω αν θα καταψηφίσουμε, αλλά δεν μπορούμε να δεχθούμε αυτές τις αλλαγές στα εργασιακά", δήλωσε στο ραδιοφωνικό σταθμό ΒΗΜΑ 99,5 ο εκπρόσωπος Τύπου της ΔΗΜΑΡ, Ανδρέας Παπαδόπουλος.

«Υπάρχει χρόνος για διαπραγμάτευση, αρκεί αυτή να γίνει σε υψηλό επίπεδο», είπε ο κ. Παπαδόπουλος αναφερόμενος στην επιμονή της τρόικας να μη δεχθεί αλλαγές στο θέμα της επεκτασιμότητας των συμβάσεων και στη διατήρηση του επιδόματος γάμου.

Από την πλευρά του ο Δ. Χατζησωκράτης, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Mega, δήλωσε ότι το κόμμα του δεν μπορεί να ψηφίσει την περαιτέρω αποδιάρθρωση των εργασιακών σχέσεων. Έσπευσε πάντως να συμπληρώσει ότι η ΔΗΜΑΡ θα ψηφίσει τον προϋπολογισμό. Παράλληλα επισήμανε, ότι αν τεθεί θέμα στήριξης της κυβέρνησης, η Δημοκρατική Αριστερά θα την στηρίξει.

Μόνη ελπίδα πλέον είναι η πολιτική διαπραγμάτευση σε ανώτερο επίπεδο, να συμφωνήσουν δηλαδή η Γερμανία και οι άλλοι δανειστές μας, να κάνουν πίσω σε κάποια από τα καυτά θέματα. Αυτό πρέπει να γίνει σε σύντομο χρονικό διάστημα καθώς μέσα στην εβδομάδα τα πάντα θα πρέπει να έχουν κλείσει. Και στο Euro Working Group της Δευτέρας ουσιαστικά δε θα πουν τίποτε καθώς συμφωνία δεν υπάρχει. Βρισκόμαστε δηλαδή μπροστά σε μια σοβαρή εμπλοκή με άγνωστη εξέλιξη. Όλα παίζονται. Από το να πάει στη Βουλή το Μνημόνιο 3 και να περάσει, έστω και οριακά αλλά με τραυματισμένη την κυβέρνηση μέχρι να μην ψηφιστεί και να παραιτηθεί η κυβέρνηση. Όπως και να έχει, η πολιτική κρίση θα είναι αυτή που θα μας απασχολήσει το επόμενο διάστημα, μαζί φυσικά με την κοινωνική έκρηξη για το Μνημόνιο 3.

Πάντως, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς το πολυνομοσχέδιο θα πρέπει να έλθει προς ψήφιση στην Βουλή την επόμενη εβδομάδα, στις 5 Νοεμβρίου. Θα συζητηθεί και θα ψηφιστεί με την διαδικασία του κατεπείγοντος μέχρι τις 7 του μήνα. Στις 31 Οκτωβρίου, θα κατατεθεί στην Βουλή ο προϋπολογισμός που περιλαμβάνει και το τμήμα των 13,5 δις που αφορά το 2013. Στόχος της κυβέρνησης είναι πάντα να έχουν ολοκληρωθεί όλες οι διαδικασίες ώστε το Γιούρογκρουπ της 12 Νοεμβρίου να αποφασίσει την εκταμίευση της δόσης των 31,5 δις και να μπουν τα ποσά στον λογαριασμό στις 16 του ίδιου μήνα.

O υπουργός Υγείας Α. Λυκουρέντζος κατά την αποχώρησή του από το Μαξίμου δήλωσε "το νομοσχέδιο θα κατατεθεί εντός των ημερών, όταν θα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι διατάξεις", ενώ αναφερόμενος στα προαπαιτούμενα, δήλωσε ότι "κλείνουν ευτυχώς όλα καλά". Έπειτα ο υπουργός Εργασίας κ. Βρούτσης αποχωρώντας από το Μέγαρο Μαξίμου δήλωσε πως δεν υπάρχει τίποτα νεότερο.

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, σε νέο e-mail που έστειλε η τρόικα στο υπουργείο Εργασίας αναφέρεται ότι οι δανειστές δεν είναι διατεθειμένοι να υποχωρήσουν από τις απαιτήσεις τους για τα εργασιακά. Στο μεταξύ, πηγές του υπουργείου σημείωσαν πως η διαπραγμάτευση συνεχίζεται, ενώ αναμένουν τα αποτελέσματα του σημερινού Euro Working Group, καθώς ενδέχεται να υπάρξει αλλαγή του κλίματος.

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Γιώργος Αχαιός avatar
    Γιώργος Αχαιός 28/10/2012 22:33:32

    Οι πρόγονοί μας τσάκισαν μια αυτοκρατορία πριν λιγες δεκαετίες και μεις σήμερα έχουμε μια τρόικα, παίζουμε μαζί της και χάνουμε.

    Η ιστορία γράφεται συνήθως με μεγάλα όχι, όχι με μία ατέλειωτη σειρά απο ναι.

    • Χωλόπουλος avatar
      Χωλόπουλος @ Γιώργος Αχαιός 29/10/2012 10:03:56

      Καμία σχέση! Οι πρόγονοί μας δεν μάσησαν ούτε πακέτα Ντελόρ, ούτε επιχορηγήσεις για ανύπαρκτα καπνά, ούτε χρηματιστήριο που ανεβοκατέβαινε σαν ασανσέρ, ούτε καταβρόχθησαν Πακέτα Στήριξης, ούτε έπαιρναν 10 πιστωτικές το χρόνο.
      Τα φάγαμε, να τα πληρώσουμε.

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ Χωλόπουλος 29/10/2012 11:34:31

        Κι εμείς, που δεν φάγαμε; Να πληρώσουμε;

        • Γραικός avatar
          Γραικός @ Αυριανιστής 29/10/2012 13:59:06

          Δυστυχώς φίλε μου στις κοινωνίες υπάρχει συλλογική ευθύνη. Σκληρή η πραγματικότητα. Μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά.

          • noldor avatar
            noldor @ Γραικός 29/10/2012 14:01:29

            Μάλλον ραγιάς είναι το προσωνύμιο σου.

      • αρέλεγος avatar
        αρέλεγος @ Χωλόπουλος 29/10/2012 13:38:05

        -Εκείνοι που όλοι ξέρουμε καταβρόχθισαν την πίτα και μεις κανα ψίχουλο κι΄αν.
        - Εμείς πρέπει να επιστρέψουμε τρείς και τέσσερις πίτες κι' εκείνοι που όλοι ξέρουμε κανα ψίχουλο κι'αν

      • Lichnee avatar
        Lichnee @ Χωλόπουλος 29/10/2012 13:41:23

        Όσοι τα φάγαΝΕ,να τα πληρώσουΝΕ.Όχι όμως αυτοί που τα φάγανε να τα βγάζουνε μετά έξω και ο μ...ς να πληρώνει το λογαριασμό.

        • Κώστας avatar
          Κώστας @ Lichnee 29/10/2012 14:05:35

          Μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά όπως είπε και ο φίλος Γραικός. Life is not fair, deal with it.

      • Kωστας Τ avatar
        Kωστας Τ @ Χωλόπουλος 29/10/2012 17:14:57

        Πάγκαλε ότι έφαγες να το πληρώσεις!!!

  2. Μιχάλης avatar
    Μιχάλης 28/10/2012 23:12:51

    Ποιά τρόικα και ποιά πολιτική διαπραγμάτευση; Δηλαδή η ομάδα των τριών κάνει του κεφαλιού της; Μήπως ήρθε η ώρα να κατεβάσει η κυβέρνηση τα τηλέφωνα και να τους πει να καλέσουν αυτοί αν αλλάξουν γνώμη; 17 τρις ζημιά είναι αυτή όπως λένε και θα αρχίσει να φωνάζει και η άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Εμείς στο μεταξύ να προετοιμαστούμε να κόψουμε δελτία τροφίμων και καυσίμων.

    • Φανη avatar
      Φανη @ Μιχάλης 29/10/2012 16:11:08

      και φαρμακων...

      • Διογενης avatar
        Διογενης @ Φανη 29/10/2012 19:52:02

        ενω τωρα τα φαρμακα, ε? με το τσουβαλι...

    • Παντελής avatar
      Παντελής @ Μιχάλης 29/10/2012 21:33:43

      Τους απειλείς με αυτοκτονία δηλαδή; Είναι σαν να έχεις μπει σε μια τράπεζα ζωσμένος με εκρηκτικά και τους απειλείς να σου δώσουν λεφτά αλλιώς θα τους ανατινάξεις....

  3. Χμμμμ avatar
    Χμμμμ 28/10/2012 23:27:09

    Οξύμωρο
    Την ημέρα που η Ελλάδα γιορτάζει το ΟΧΙ
    ο υπουργος οικονομικών της ανακοινώνει
    οτι η τροικανοί είπαν όχι στα αιτήματα μας για τα εργασιακά!!!

  4. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 28/10/2012 23:40:39

    Δεν υπαρχει καμμια βομβα και καμμια αλλαγη στη σταση της τροικας.Απο την αρχη ειπαν οτι δεν θα αλλαξουν.Και δεν ειναι θεμα μονο τροικας.
    Τα ξενα δημοσιευματα γραφουν οτι σε ανταλλαγμα νεου κουρεματος ή επιμηκυνσης θα ζητηθουν και άλλα στα εργασιακα.Αυτα δεν τα αποφασιζουν οι τροικες αλλα οι δανειστες.

  5. opa avatar
    opa 28/10/2012 23:51:50

    αφού τους ακούτε και δεν τους πετάτε στην θάλασσα...

  6. ΜΑΖΙ ΣΟΥ ΤΡΟΙΚΑ! avatar
    ΜΑΖΙ ΣΟΥ ΤΡΟΙΚΑ! 28/10/2012 23:54:41

    Καλά κάνει η τρόικα και στα τρία θέματα. Ειδικά στο θέμα των αποκρατικοποιήσεων -όπως είπε και ο στουρνάρας- ΕΧΕΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΔΙΚΙΟ! Τα κολπάκια των πολιτικών, και των κομμάτων ειδικά της αριστερας ,ΤΕΛΟΣ! Άς κάνουν κανένα κόλπο και δεν τα ψηφίσουν, και να ετοιμαστούν ΜΕΤΑ να βρούν τρύπα να κρυφτούν!

  7. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 29/10/2012 00:10:14

    Η τρόικα απειλεί την Ελλάδα, με τους Έλληνες πολιτικούς της συμφοράς έχει συμφωνήσει σε όλα εδώ και καιρό.

  8. Tasos avatar
    Tasos 29/10/2012 00:10:29

    Ακριβώς! Ειδικά τις 2-3 τελευταίες μέρες όλα τα λεφτά είναι οι αναρτήσεις που μένουν παραπονεμένες χωρίς σχόλια εκεί στην αριστερή μεριά. Όποιος τις διαβάζει βλέπει ότι ΔΝΤ-ΕΕ δε μπορούν να συμφωνήσουν εκτός από το ότι η επιμήκυνση κοστίζει πολύ και το κόστος θα πέσει σε εμάς με μια ακόμα δόση "τελευταίων" μέτρων που θα έχουν ό,τι περίσσεψε από ετούτη τη δόση, δηλαδή και ειδικό λογαριασμό και επιτρόπους και εργασιακά (σύν το κλασικό πια σέτ περικοπών σε μισθούς/συντάξεις/επιδόματα).

  9. Mike avatar
    Mike 29/10/2012 00:41:10

    Πραγματικα απορω πως ψαρωνετε,δεν εχετε μαθει ακομα;; 100% θα τα ψηφισουν ....ποιος Κουβελης κ αηδιες...ολα στημενα ειναι

    • ......14 λεξεις !!! avatar
      ......14 λεξεις !!! @ Mike 29/10/2012 07:51:07

      ΖΗΤΩ Η ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ!!!!

  10. apeiron avatar
    apeiron 29/10/2012 00:47:30

    Σοβαρά? Τι λέτε, τολμάει η τροικα ανήμερα του ΟΧΙ να απειλεί την κυβέρνηση?
    Και δεν φοβάται μην της προκαλέσει κατάθλιψη και την οδηγήσει στην αυτοκτονία?

  11. blue nile avatar
    blue nile 29/10/2012 01:11:08

    Πιο δυσάρεστο ακόμα και από τα μέτρα είναι η υποκρισία που τα συνοδεύει.
    Η κυβέρνηση συνομιλεί με την τρόικα χωρίς να έχει κάποιο γερό διαπραγματευτικό χαρτί στα χέρια.
    Ουσιαστικά καταθέτει αιτήματα , η τρόικα τα απορίπτει, η κυβέρνηση εκφράζει την δυσαρέσκεια της και αμέσως μετά σηκώνει τα χέρια και λέει παραδίνομαι.
    Την οπισθοχώρηση της την δικαιολογεί πάντα με αυτό που ξεστόμισε προχθές ο Στουρνάρας: θα πεινάσει κόσμος !!!

    Η πολιτική ηγεσία θα πρέπει να απαντήσει στο εξής απλό ερώτημα:
    Γιατί δεν φροντίζει ώστε ακόμα και αν πει κάποιο ΟΧΙ στην τρόικα και αυτή σηκωθεί και φύγει να μη φοβάται ότι ο κόσμος θα πεινάσει;
    Δηλαδή επαναδιατυπώνοντας, γιατί δεν εξαφανίζει το πρωτογενές έλλειμμα
    ώστε το δημόσιο να μπορεί να καλύψει μισθούς συντάξεις και προμηθευτές και να μην έχει άμεση ανάγκη την εκταμίευση της δόσης;
    (Πρωτογενές έλλειμα είναι εκείνη η αρνητική διαφορά κρατικών εσόδων - εξόδων όταν στα έξοδα δεν συνυπολογιστούν οι αποπληρωμές των δανείων)

    Μη ξεχνάμε ότι μόνο για το 2013 πρέπει να επιβληθούν μέτρα ύψους 8 δις ενώ για να πάμε σε ένα μικρό πρωτογενές πλεόνασμα θα χρειαστούν μέτρα ύψους 2,2 δις. Μόνο.

    Τα οποία 2,2 δις μπορούν να βρεθούν πανεύκολα αν πιάσουμε όλους τους μισθούς και τις συντάξεις πάνω από τα 2000 ευρώ και κουρέψουμε την διαφορά μισθός ή σύνταξη μείον τα δύο χιλιάρικα κατά κάποιο ποσοστό που θα προκύψει μετά από μια σύντομη μελέτη.
    Μετά θα προσθέσουμε το αποτέλεσμα της κουρεμένης διαφοράς στα 2000.
    Ενδεικτικά να υπολογίσω ότι μάλλον αυτό το ποσοστό θα κυμανθεί στο 80%
    Δηλαδή ένας μισθός των τριών χιλιάδων θα κουρευτεί κατά τον εξής τρόπο.
    3000 -2000 = 1000 ευρώ
    Το 80% των χιλίων ευρώ που θα είναι το ποσό του κουρέματος είναι 800 ευρώ άρα ο μισθός που θα προκύψει θα είναι 2200 ευρώ.

    Δεν χρειάζεται παραπάνω από ένας μήνας ώστε με αυτό τον τρόπο να φτάσουμε σε πρωτογενή πλεονάσματα για να μπορούμε επιτέλους να κάνουμε πολιτική διαπραγμάτευση όχι με τον Τόμεν αλλά με τους ηγέτες της Ευρώπης.

    Βασική αρχή για να κάνουμε αυτή τη διαπραγμάτευση είναι το να μπορούμε να πούμε όχι .
    Η στρατηγική για να πετύχει η διαπραγμάτευση είναι να προκληθεί στην άλλη πλευρά το ίδιο και αν είναι δυνατόν ακόμα μεγαλύτερο κακό από αυτό που θα πάθουμε εμείς σε περίπτωση που δε τα βρούμε.

    Από τη στιγμή που θα έχουμε εξαφανίσει το πρωτογενές έλλειμμα και δεν θα φοβόμαστε την κατάρευση των πάντων με μια ενδεχόμενη μη καταβολή της δόσης θα μπορούμε να πούμε στους εταίρους και την ΕΚΤ ότι δεν θα τους πληρώσουμε.
    Τόσο απλά.
    Και αυτοί θα το ξέρουν ότι το ενοούμε σοβαρά και όχι όπως τους αστείους λεονταρισμούς του Βενιζέλου που χωρίς να προετοιμάσει την χώρα πήγε να το παίξει έξυπνος και τελικά εκλιπαρούσε γονυπετής τους τροικανούς να γυρίσουν πίσω ..
    Τα ερωτήματα που μπορούν να τεθούν είναι δύο:
    1)Υπάρχει άραγε πιθανότητα να μας πετάξουν από το ευρώ επειδή θα αποδειχτούμε αφερέγγυοι και ανυπάκουοι;
    Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι ότι θα το είχαν κάνει από καιρό αν μπορούσαν και το ότι όλο το καλοκαίρι η Γερμανία απεργαζόταν σενάρια εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ. Όλα τους είχαν τραγικό τέλος για την ευρωζώνη, που αν υποστεί ένα GREXIT θα πάψει να υφίσταται εντός λίγων μηνών.
    2) Σε περίπτωση που δεν πάρουμε τη δόση πως θα επανακεφαλαιοποιηθούν οι τράπεζες που θα χάσουν 30 δις;
    Απλή η απάντηση. Από τη στιγμή που θα είμαστε στην ευρωζώνη θα πρέπει οι ελληνικές τράπεζες να τηρούν τις δεσμεύσεις της Βασιλείας.
    Η ΕΕ δεν μπορεί αν αφήσει κράτος μέλος να μην έχει τα κεφάλαια που ορίζει η Βασιλεία, έστω και αυτά τα μειωμένα που προκύπτουν από τις τραπεζικές αλχημείες στον υπολογισμό των περιουσιακών στοιχείων που έχουν με αυψηλή αξιολόγηση.
    Οπότε θα σπεύσει η ΕΚΤ να επανακεφαλαιοποιήσει τις ελληνικές ιδιωτικές τράπεζες.

    Το τραγικό είναι το ότι παίρνοντας μέτρα ύψους 13,5 δις σε δύο χρόνια, σύμφωνα με την έκθεση του ΔΝΤ, θα υποστούμε υστέρηση κρατικών εσόδων 11 δις περίπου.
    Γιατί το ΔΝΤ λέει ότι για κάθε ευρώ που πλέον κόβεται πλέον χάνονται από το ΑΕΠ δύο ευρώ. Με την ισχύουσα φορολόγηση του ΑΕΠ που είναι κοντά στο 45% και την φοροδιαφυγή προκύπτει προσεγγιστικά αυτό το νούμερο των 11 δις.

    Με απλά λόγια όταν κοπούν 11 δις από μια οικονομία που ήση έχει χάσει σε 30 μήνες άλλα 56 δις τότε αυτή η οικονομία νεκρώνει και γίνεται σχεδόν αδύνατη η επίτευξη πρωτογενών πλεονασμάτων για τα αμέσως επόμενα χρόνια .

    Δηλαδή αφαιρείται η δυνατότητα από την επόμενη κυβέρνηση να πάει αν το θελήσει σε πολιτική διαπραγμάτευση.
    Γιατί δεν θα'χει απολύτως τίποτα στα χέρια της να χρησιμοποιήσει ως φόβητρο απέναντι στους δανειστές !!!

    Αν υπάρχει τέτοια πιθανότητα, και προσωπικά χωρίς να μπορώ να πω ότι είμαι σίγουρος πιστεύω ότι υπάρχει , τότε ο Σαμαράς πρέπει να προσέξει.
    Γιατί προσπαθώντας να εφαρμόσει μια πολιτική που δεν εφαρμόζεται θα κάνει ακόμα μεγαλύτερο κακό στη χώρα από ότι έκανε ο ανεκδιήγητος ΓΑΠ που μας έβαλε στην μνημονιακή τραγωδία.

    Θα της στερήσει το κάθε δικαίωμα πολιτικής διαπραγμάτευσης.

    • Mike avatar
      Mike @ blue nile 29/10/2012 01:54:20

      Τα ειπες ολα...αρα ;;;;;;;

    • dim avatar
      dim @ blue nile 29/10/2012 02:09:13

      Μακάρι να ήταν 2,2 δις το πρωτογενές έλλειμμα. Στα 4 με 5 δις θα κλείσει για το 2012, και αυτό με περικοπές στο ΠΔΕ, και με αύξηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών του δημοσίου... Αυτό σημαίνει, και με δεδομένη την ύφεση του 2013, ότι τα 9 δις των μέτρων του 2013 ίσα - ίσα φτάνουν για να έχουμε ένα μικρό πρωτογενές πλεόνασμα το 2013.

      Όταν με το καλό περάσουμε σε πρωτογενές πλεόνασμα, θα έχουμε και καλύτερη διαπραγματευτική ισχύ, αλλά και πάλι με μέτρο και υποχωρήσεις, γιατί χρειαζόμαστε και τα τεράστια για τα δικά μας δεδομένα, και με τις αγορές κλειστές, πακέτα της Ε.Ε. για ανάπτυξη, για να μπει ξανά η οικονομία μας σε αναπτυξιακή τροχιά...

      Λες επίσης: «Δηλαδή αφαιρείται η δυνατότητα από την επόμενη κυβέρνηση να πάει αν το θελήσει σε πολιτική διαπραγμάτευση.»...Μα η μόνη σωτηρία για τη χώρα μας είναι όταν υπάρξει νέα κυβέρνηση, τον Ιούνιο του 2016, να έχει τελειώσει το μνημόνιο, και να μη χρειάζεται πια άλλη διαπραγμάτευση. Αν πέσει τώρα η κυβέρνηση αυτή, η χώρα τελειώνει σε μία νύχτα, η άνοδος του Σύριζα σημαίνει αυτόματα έξοδος από το Ευρώ, και σε συνθήκες πραγματικής εξαθλίωσης (όχι εξαθλίωσης του 25% του λαού που έχουμε τώρα, αλλά του 75% του λαού με τη δραχμή), ο εμφύλιος ανάμεσα στους εθνομηδενιστές του Σύριζα και τους φασίστες της Χρυσής Αυγής θα είναι γεγονός και μη αναστρέψιμος.... Αυτό είναι δεδομένο πλεόν, το γνωρίζουν όλοι όσοι έχουν και την παραμικρή γνώση για το τι παίζεται πίσω από τις κουρτίνες, για αυτό απαιτείται υπομονή και σύνεση από όλους.... για να μην έχουμε κανένα ατύχημα και οδηγηθεί η χώρα μας και η ζωή μας πίσω στο ’50....

      • blue nile avatar
        blue nile @ dim 29/10/2012 03:23:06

        Το έλλειμμα είναι κάπου εκεί στα 2,2 δις.
        Αλλά αντί να διαφωνούμε αν είναι 2,2 ή 5 γιατί η κυβέρνηση σεν είχε ορίσει δυο τρεις εμπειρογνώμονες να υπολογίσουν το πρωτογενές έλλειμμα;
        Γιατί δεν την ένοιαξε ποτέ ...
        Τα 9 δις του 2013 με τον τρόπο που εφαρμόζονται θα φέρουν υστερήσεις ύψους 7,3 δις.
        Δεν το λέω εγώ , το ΔΝΤ το λέει και το εξήγησα παραπάνω...
        Οπότε , σύμφωνα πάντα με τους αναλυτές του ΔΝΤ , δεν θα έχουμε ποτέ πρωτογενές πλεόνασμα...
        Είναι τελείως αντίθετο να επιχειρηθεί για πρώτη φορά μια μείωση μόνο των υψηλών μισθών κσι συντάξεων και όχι οριζόντιες περικοπές που θα μας κάνουν να κυνηγάμε την ουρά μας χωρίς να την πιάνουμε.
        Περιμένεις επενδύσεις.
        Δεν υπάρχει άξια λόγου πιθανότητα να γίνουν επενδύσεις σε μια χώρα που το χρέος της είναι μη βιώσιμο και χρειάζεται νέο κούρεμα οπότε ποιος θα έρθει να επενδύσει όταν ξέρει ότι η χώρα θα ξαναχρεωκοπήσει σύντομα;
        Πολύ περισσότερο όταν η τραπεζική πίστη έχει πια χαθεί, με συνέπεια να κλείνουν και κερδοφόρες επιχειρήσεις, η δε ύφεση να θεριεύει.
        Αν πάλι νομίζεις ότι με αυτή την περιοριστική πολιτική θα μπορέσουμε να απαλλαγούμε από το μνημόνιο σε παραπέμπω σε όλες τις δηλώσεις που ακούσαμε κατά καιρούς από ΓΑΠ, Παπακωνσταντίνου, Βενιζέλο, Παπαδήμο.
        Η νέκρωση της κοινωνικής οικονομίας που θα προέλθει από την επιβολή των μέτρων των 13,5 δις με την συνεπαγόμενη μείωση του ΑΕΠ κατά 27 δις θα κάνει σχεδόν αδύνατη την επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος.
        Για του λόγου το αληθές περίμενε τρεις μήνες μετά την εφαρμογή των μέτρων.
        Όταν θα φανεί το πόσο εγκληματικό είναι το μνημόνιο ΙΙΙ . Η αλήθεια είναι ότι τον Τσίπρα και'γω δεν τον πολυεμπιστεύομαι.
        Όμως αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα του να έχει τα διαπραγματευτικά του όπλα ακέραια .
        Και όχι η σημερινη κυβέρνηση προσπαθώντας να εφαρμόσει κάτι που δεν εφαρμόζεται να του τα στερήσει.

        • xp avatar
          xp @ blue nile 29/10/2012 03:32:10

          +100000 Απλάνομίζω οτι η αναλογία μείωσης του ΑΕΠ ειναι δυσμενέστερη απο ότι λες ,οχι περικοπές Χο,7 αλλά χ 1,5

        • Tasos avatar
          Tasos @ blue nile 29/10/2012 04:32:06

          Σε γενικές γραμμές συμφωνώ με τις επισημάνσεις.
          Πιστεύεις όμως στα αλήθεια ότι αυτές οι σκέψεις δε γίνονται από κανέναν πέριξ του Σαμαρά? μα... κανέναν?! Δεν είναι και πυρηνική φυσική, οπότε η λογική λέει ότι το ξέρουν το πρόβλημα (ότι με αυτό το σκεπτικό που ακολουθούν δε θα έρθει ποτέ πλεόνασμα και ποτέ ανάπτυξη).
          'Αρα?
          Το "ευρώ με καθε κόστος" εκτός από εκνευριστική ατάκα εμπεριέχει και 2 σημαντικές πτυχές για το πώς αντιμετωπίζει η κυβέρνηση την κατάσταση:
          1. θεωρεί ότι δε χρειάζεται να καταρτίσει σχέδιο Β για έξοδο από το ευρώ γιατί την θεωρεί αδύνατη σε κάθε σενάριο (ακόμα και τραπεζικό ατύχημα).
          2. Θεωρεί πως ό,τι της ζητηθεί θα μπορεί να το προσφέρει.
          Και τα 2 στηρίζονται στην - σχεδόν επίσημη - θέση ότι περιμένουμε (παρακαλάμε) το ΔΝΤ και την ΕΕ να λύσουν το πρόβλημα πανευρωπαϊκα και επίσης περιμένουμε πώς η λύση θα περιλαμβάνει και εμάς ή ότι θα ωφεληθούμε από σπόντα.

          Πιο "λαϊκά" παίζουμε καθυστερήσεις μέχρι τελικής πτώσης και δε μας ενδιαφέρει το θέαμα (οι ενέργειες για παραγωγή βιώσιμου πλεονάσματος).
          Το κακό είναι πώς αν τελικά φας το γκολ στα χασομέρια, μετά μπορεί να μη προλάβεις ούτε σέντρα να κάνεις. Είμαστε σαν τον προπονητή που σχεδιάζει το ματς με μια μόνο πιθανή και επιθυμητή έκβαση, αλλά αν κάτι στραβώσει στην εξέλιξη τότε σηκώνει τα χέρια ψηλά!

          • blue nile avatar
            blue nile @ Tasos 29/10/2012 10:58:19

            Tasos συμφωνώντας με τις επισημάνσεις σου να σου πω ότι και εγώ υποστηρίζω ότι πρέπει να μείνουμε στο ευρώ με κάθε κόστος.
            Μόνο που αν δεν διαπραγματευτουμε καλύτερους όρους και συνεχίσει το ίδιο βιολί τότε δεν θα έχουμε κανέναν δικό μας λόγο για την παραμονή μας στο ευρώ.
            Θα περιμένουμε παθητικά εωσότου οι εταίροι αποφασίσουν τι θα κάνουν με μας.
            Και επειδή οι εταίροι δείχνουν να μην θέλουν να δώσουν λύση, ειδικότερα οι Γερμανοί είναι σα να θέλουν να διαιωνίσουν την Κρίση, πρέπει να κινηθούμε πιο δυναμικά.
            Πάμε σε πρωτογενή πλεονάσματα και μετά στυλώνουμε τα πόδια και λέμε δεν σας πληρώνουμε.
            Τότε η ΕΚΤ και οι γερμανικές τράπεζες χάνουν τα χρήματα τους ενώ ανοίγει η όρεξη στις άλλες προβληματικές χώρες να μην αποπληρώσουν τα χρέη τους.
            Τα spreads θα εκτοξευτούν σε όλη την ευρωζώνη και τα χρηματιστήρια θα καταποντιστούν.
            Είναι άραγε αρκετοί λόγοι αυτοί να ρίξουν νερό στο κρασί του ή όχι;
            Εκεί που πάει το πράγμα θεωρώ ύποπτη την πολιτική ηγεσία που δεν προσπαθεί να πάει σε μικρά έστω πρωτογενή πλεονάσματα.
            Είτε γιατί ουσιαστικά δεν θέλει να διαπραγματευτεί.
            Είτε γιατί θέλει να συνεχίσει να μην πειράζει τους κομματικούς εγκάθετους ή τους ανθρώπους του συστήματος που παίρνουν και τους πολύ μεγαλους μισθούς ή τις πολύ μεγάλες συντάξεις από το δημόσιο.

          • Tasos avatar
            Tasos @ blue nile 29/10/2012 11:21:31

            Δε βλέπω πώς μπορεί να γίνει διαπραγμάτευση πιο "δυναμική". Μόνη της η κυβέρνηση εγκλωβίζεται στο "ευρώ με κάθε κόστος" που το δηλώνει συνεχώς δημόσια, νομίζοντας ότι οι αγορές θέλουν να το ακούν συνέχεια. Μια τέτοια στεγανοποιημένη θέση δεν αφήνει περιθώρια ελιγμών.

            Για να πάς σε πλεόνασμα πρέπει απαραίτητα να κάνεις κάποια πράγματα που έχουν και πολιτικό κόστος αλλά και να μην κάνεις και κάποια που σου ζητάει η τρόικα. Το 2ο σκέλος δεν ελέγχεται οπότε πρέπει να υπάρχει βούληση από τους εταίρους για να έχεις πλεόνασμα. Περιμένοντας τις αποφάσεις τους το μόνο που μπορείς να διαπιστώσεις είναι ότι λειτουργούν είτε σαν να είναι βλάκες είτε σαν να μη θέλουν να έχουμε πλεόνασμα (ακόμα).

            Η κυβέρνηση πρέπει να διαχωρήσει το Ελληνικό από το κοινοτικό συμφέρον γιατί έχουν αρχίσει να μην ταυτίζονται τόσο ποιοτικά όσο - ιδιαιτέρως αυτό - χρονικά. Άρρωστοι είμαστε και περιμένουμε να φτιάξουν το εργοστάσιο που θα παράγει το φάρμακο μας? Αυτό δεν είναι στάση αλλά αργός θάνατος.

      • Σκεπτομενος προλεταριος avatar
        Σκεπτομενος προλεταριος @ dim 29/10/2012 15:22:01

        Το κακο με οσους λειτουργουν μ αυτο το σκεπτικο ειναι πως αγνοουν συστηματικα τις επιπτωσεις που θα ειχε στο διεθνες οικονομικο συστημα το Ελληνικο ατυχημα.Απο την αλλη βεβαια χρησιμοποιουν τα νουμερα οπως τους βολευει.Ο Βαρουφακης μιλα για δυο δις ελειμα και σεις λετε 4 με 5.Το δεχομαστε ως αληθες κι ερωτουμε, πως θα γινει με την μειωση τις ρευστοτητας που θα φερουν τα μετρα θα πετυχουμε πρωτογενες πλεονασμα το 13?Αν αντι για 9 δις μετρα που ζητουν επιλεγαμε να περικοψουμε μονα οσα χρειαζονται για το πρωτογενες ελλειμα τι θα γινοταν?Ασκησεις για οικονομολογους ολα αυτα. Η πραγματικοτητα μας δειχνει πως με βουλειαζουμε με ταχυ ρυθμο κι οτι απευχεστε δυστυχως θα γινει πραγματικοτητα συντομα

    • Geros avatar
      Geros @ blue nile 29/10/2012 10:26:22

      Αν κατάλαβα καλά ο αντιμνημονιακός blue nile λέει ότι για το 2013 θα πρέπει να πάρουμε ΟΛΑ τα μέτρα που ορίζει το μνημόνιο συν 2 δις ????
      Δηλαδή μνημόνιο++ ?
      Και όταν έλεγα ότι άρνηση του μνημονίου φέρνει χειρότερο μνημόνιο δεν με πιστεύατε .... καλά να πάθετε.
      Πέρα από την πλάκα , η ανάρτηση είναι επιστημονικοφανής , είναι μια τακτική και αυτή των αρνητών της πραγματικότητας , αντί να πουν κάτι εντελώς άσχετο με την πραγματικότητα (π.χ. αν μας επιστρέψουν το κατοχικό δάνειο ξεχρεώνουμε) φτιάχνουν ένα οικοδόμημα που μοιάζει λογικό , μοιάζει οικονομολογία αλλά αν το εξετάσεις καλύτερα δεν είναι.

      1. Το όλο επιχείρημα βασίζεται (εκτός από την πλήρη αποδοχή του μνημονίου περίεργος) στην δυνατότητα να εξευρεθούν 2 δις από περικοπές μισθών και συντάξεων πάνω από 2.000 ευρώ. Έχει γίνει κάποια συγκεκριμένη έρευνα από κάποιον που να αποδεικνύει ότι με τέτοιες περικοπές συγκεντρώνεται το ποσό αυτό? Μπορείτε να μας την παρουσιάσετε? Ή έστω να μας παρουσιάσετε τον αριθμό των μισθών και συντάξεων πάνω από το ποσό αυτό και το ύψος της συγκεκριμένης δαπάνης? Ισχυρίζομαι ότι ακόμη και αν μηδενιστούν πλήρως οι μισθοί και οι συντάξεις πάνω από τις 2.000 ευρώ το ποσό που θα συγκεντρωθεί δεν θα πλησιάσει καν τα 2 δις . Είναι η γνωστή οικονομολογία του ΣΥΡΙΖΑ , ή αλλιώς οικονομολογία χωρίς νούμερα , στην τύχη. Μας λείπουν λεφτά και όταν μας ρωτάνε που θα τα βρούμε λέμε "από τους έχοντες" , "από τους πλούσιους" , "από φορολόγηση καταθέσεων" , "από τους υψηλόμισθους". Που , πως , πόσα ? Λεπτομέρειες....

      2. Ισχυρίζεστε ότι υπάρχουν σενάρια (μάλλον έρευνες ή μελέτες εννοείτε) που όλα δείχνουν ότι αν φύγουμε από την ευρωζώνη αυτή θα σταματήσει να υφίσταται εντός ολίγων ημερών. Μπορείτε να μας πείτε ποιος τα έχει φτιάξει? Που βρίσκονται? Πως εσείς τα γνωρίζετε? Είσαστε σίγουρος ότι τα γνωρίζετε όλα και ότι δεν υπάρχουν και μερικά που λένε το αντίθετο? Μια και σε αυτή την ζαριά είστε διατεθειμένος να παίξετε το μέλλον των παιδιών μας νομίζω ότι δικαιούμαστε να ξέρουμε , δεν νομίζετε?

      3. Από ποια συνθήκη , ευρωπαϊκό νόμο , απλή δήλωση αξιωματούχου μπορούμε να συμπεράνουμε ότι αυτομάτως η ΕΚΤ προσφέρει κεφάλαια σε χρεοκοπημένες τράπεζες λόγω των Basel Accords ? Σε ποιο σημείο των συνθηκών Basel Ι ,II ,III λέει ότι η κεφαλαιακή επάρκεια των τραπεζών επαφίεται στην .... τσέπη της ΕΚΤ?

      4. Στο τέλος του σχολίου σας μας κάνετε μια ανάλυση του πόσο κακό είναι να ακολουθήσουμε το μνημόνιο , ενώ στην αρχή του σχολίου σας λέτε ότι όχι μόνο πρέπει να το εκπληρώσουμε αλλά και να το υπερβούμε κατά 2 δις !!! Τρικυμία εν κρανίο ....

      • η Dimi avatar
        η Dimi @ Geros 29/10/2012 13:10:40

        @Geros http://www.antinews.gr/2012/03/04/150299/
        «Οι πονοκέφαλοι του PSI»

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Geros 29/10/2012 13:13:38

        Η ΕΚΤ υποχρεώνεται να προσφέρει κεφάλαια σε τράπεζες "χρεοκοπημένες" (δηλαδή αποκομμένες από άλλες πηγές ρευστότητας - και από τον συνήθη μηχανισμό της ΕΚΤ όταν δεν έχουν αξιόπιστες εγγυησεις), όχι λόγω Basel, αλλά λόγω του δικού της θεσμικού πλαισίου λειτουργίας, δηλ. των κοινά συμφωνημένων ιδρυτικών πράξεων της Ευρωζώνης.
        Είναι ο μηχανισμός ELA (Emergency Liquidity Assistance).
        "Έξω από την Ευρωζώνη" σημαίνει "no ELA", δηλαδή "ξαφνικός θάνατος".
        Και όχι συνέχιση της τροφοδοσίας, όπως άν ήταν υποχρέωση λόγω Basel.
        Η ριζική διαφορά είναι προφανής για τις επιπτώσεις Grexit στις τράπεζες.

      • blue nile avatar
        blue nile @ Geros 29/10/2012 14:04:15

        1) Kαταρχήν δεν είπα να εφαρμοστούν τα μέτρα του μνημονίου ΙΙΙ και επιπλέον περικοπές ύψους 2,2 δις.
        Είπα να μην εφαρμοστούν τα μέτρα του μνημονίου και να επιβληθούν μέτρα που θα εξοικονομήσουν 2,2 δις .
        Για να εξαφανιστούν τα πρωτογενή ελλείμματα και να έχουμε κάποιο μικρό πλεόνασμα.
        Μάλιστα αυτό το κέρδος των 2,2 δις θα συνυπολογιστεί αργότερα στα επιβαλλόμενα μέτρα αν θελήσουμε να συνεχίζουμε να εφαρμόζουμε την μνημονιακή πολιτική, τα οποία μετά θα πρέπει να είναι μικρότερα κατά 2,2 δις.
        Η μισθολογική κατανομή δείχνει ότι μπορούν να εξοικονομηθούν με μειώσεις στα υψηλά μισθολογικά και συνταξιοδοτικά κλιμάκια.
        Για ρίξε μια ματιά στα ειδικά μισθολόγια, στις ΔΕΚΟ, στις διπλές και τριπλές συντάξεις .
        Να στο πως κι αλλιώς.
        Και το Μνημόνιο ΙΙΙ αποδέχεται αυτά τα νούμερα για αυτό και δηλώνει ότι μπορεί να φέρει εξοικονόμηση κάποιων δις με την κατάργηση των ειδικών μισθολογίων.
        Τώρα αν δεν σε καλύπτει αυτός ο τρόπος πάμε στον άλλο:
        Ξεκινάμε από την κορυφή , από τον πιο υψηλό μισθό δηλαδή και τον κατεβάζουμε στο επίπεδο του δεύτερου. Μετά παίρνουμε τον αρχικά δεύτερο και τον κατεβάζουμε στο επίπεδο του τρίτου. Και ούτω καθεξής.
        Μέχρι να βρούμε τα 2,2 δις.
        Το ερώτημα γιατί η κυβέρνηση δεν έχει κάνει ακόμα μια μελέτη που να εξετάζει το ενδεχόμενο;
        Η ίδια δεν προπαγανδίζει ότι υπάρχει κίνδυνος εξόδου από το ευρώ;
        Πως προετοιμάζεται για αυτό;
        2) Εξήγησε μου σε παρακαλώ πως θα διατηρηθεί η ευρωζώνη όταν φύγει η Ελλάδα ;
        Που θα πάνε τα spreads σε Ισπανία, Πορτογαλία, Ιρλανδία, Ιταλία;
        Πόσο θα μειωθεί αξιολόγηση της Γερμανίας;
        Πόσο θα πέσουν τα χρηματιστήρια σε όλες τις χώρες της ευρωζώνης;
        Πόσα θα χάσουν γερμανικές ιδιωτικές τράπεζες και η ΕΚΤ;
        Μια φυγή της Ελλάδας από την ευρωζώνη θα έστελνε όλους τους Έλληνες στις τράπεζες για αν σηκώσουν τις καταθέσεις τους.
        Φυσικά οι τράπεζες θα κλείσουν και τα επεισόδια από έξω θα θυμίσουν Αργεντινή πριν από 12 χρόνια.
        Οι εικόνες θα μεταδοθούν τηλεοπτικά και παρόμοιο bank ran θα συμβεί στην Ισπανία, στη Πορτογαλία και μπορεί σε Ιρλανδία και Ιταλία με συνεπαγόμενες καταρρεύσεις των αντίστοιχων τραπεζικών συστημάτων.
        3) Η ΕΚΤ έδωσε πέντε φρεσκοτυπωμένα τρις στις ευρωπαϊκές ιδιωτικές τράπεζες από την αρχή της Κρίσης μέχρι τώρα.
        Αν το αμφισβητείς για ευκολία να σε παραπέμψω σε δηλώσεις Ευρωπαίων και Ελλήνων δημοσιογράφων που έχουν πει το ίδιο πολλές φορές χωρίς καμιά διάψευση.
        4) Προκύπτει από το 1...

        • Geros avatar
          Geros @ blue nile 29/10/2012 17:29:51

          1. Βρε άνθρωπε του Θεού το έλλειμμα θα είναι 2,2 δισεκατομμύρια αν ακολουθήσουμε το μνημόνιο. Αν δεν το ακολουθήσεις δεν θα σου λείπουν 2,2 αλλα 12 δισεκατομμύρια. Όσο για τις περικοπές στις συντάξεις παραδέχεσαι στην ουσία ότι καμια μελέτη με νούμερα δεν έχεις , πιστός στα οικονομικά χωρίς νούμερα του ΣΥΡΡΙΖΑ.
          2. Θέτεις κάποια ερωτήματα για τα οποια δεν έχω τις απαντήσεις , εγώ όμως δεν είπα ποτε ότι τις έχω , απλά αναρωτήθηκα αν τις έχεις εσύ. Προφανώς ούτε εσύ τις έχεις . ΠΡΟΣΟΧΗ ΜΕ ΤΑ ΠΙΣΤΟΛΙΑ ΣΤΑ ΤΡΑΠΕΖΙΑ , έχουν την τάση να αποδεικνύονται άδεια.
          3. Σου απαντήθηκε από άλλον , τα τσάμπα λεφτά της ΕΚΤ που θα σώζουν τις τράπεζες ότι και να γίνει είναι αποκύημα φαντασίας.

      • Σκεπτομενος προλεταριος avatar
        Σκεπτομενος προλεταριος @ Geros 29/10/2012 15:28:25

        1000 *800*12=9600000.Βαλτε κατω ποσοι παιρνουν πανω απο 2000 συνταξη μονο καιθα βρειτε τα ευρω που λειπουν

  12. kouvari avatar
    kouvari 29/10/2012 01:13:05

    Οι Γερμανοι ειναι φιλοι μας.......!!!

    • Μαθηματικός avatar
      Μαθηματικός @ kouvari 29/10/2012 02:20:35

      "Μας αγαπάνε οι Γερμανοί, σαν φίλοι ήρθαν..."

  13. pipis avatar
    pipis 29/10/2012 02:53:46

    Ωραία εποχή για να 'σαι δημοσιογράφος. Κάθε μέρα καινούργιες σπέκουλες. Για τους υπόλοιπους από εμάς όλα αυτά αρχίζουν να μας κουράζουν. Περνάνε-δεν περνάνε τα μέτρα, μας έχουν κουράσει τρία χρόνια τώρα με αυτό το βιολί.

  14. Μακεδόνας avatar
    Μακεδόνας 29/10/2012 08:49:52

    Η κρατική περιουσία δεν ανήκει στους Στουρνάρα,Σαμαρά,Βενιζέλο και Κουβέλη αλλά στον ελληνικό λαό. Γιατί φοβούνται το κοινοβούλιο;;;;Και όποιος ξένος θέλει να αγοράσει ερήμην του λαού ας μην αγοράσει.Όσο για το Στουρνάρα υπάρχει ένα ερώτημα.Πότε και πού καταξιώθηκε ως "μέγας" οικονομολόγος; Διοίκησε πρώτα κανένα περίπτερο;;;

  15. kostis avatar
    kostis 29/10/2012 09:00:39

    ελπιζω να μην κανει πισω η ΤΡΟΙΚΑ..

  16. Geros avatar
    Geros 29/10/2012 09:27:11

    Όλοι όσοι νομίζουν ότι το μόνο που χρειάζεται είναι τσαμπουκάς και χτύπημα του χεριού στο τραπέζι θέλω να μου απαντήσουν σε μια ερώτηση : Τι άλλο κάνουμε τρία χρόνια τώρα εκτός από τσαμπουκάδες , όχι , καθυστερήσεις και πέταμα της μπάλας στην εξέδρα? Το αποτέλεσμα? Ύφεση πέρα από κάθε φαντασία και μια Ευρώπη που μας θεωρεί ανίκανους για κάθε είδους μεταρρύθμισης του σάπιου συστήματος που μας έφερε εδώ.

    Η πιθανότητα μιας καταστροφικής χιονοστιβάδας γεγονότων που θα παρασύρει στο πέρασμα της τα πάντα σε περίπτωση Ελληνικής εξόδου από το ευρώ έχει αποτραπεί εδώ και καιρό. Αυτό σημαίνει ότι μια Ελληνική έξοδος θα έχει φυσικά σοβαρές επιπτώσεις για τις οικονομίες των δανειστών μας τις οποίες και θα ήθελαν να αποφύγουν αλλά είναι διαχειρίσιμη.

    Κάθε φορά που εμείς στυλώνουμε τα πόδια (και δεν το έχουμε κάνει ΠΟΤΕ για την υπερφορολόγηση , μόνο για τα προνόμια των ευνοημένων του πελατών το πολιτικό σύστημα στυλώνει τα πόδια) οι δανειστές μας βάζουν τα πράγματα σε μια ζυγαριά , από την μια μπαίνουν οι επιπτώσεις που θα έχει μια εγκατάλειψη της Ελλάδος στην τύχη της και από την άλλη οι επιπτώσεις που θα έχει η συνέχιση στήριξης σε μια χώρα που δεν κάνει ποτέ αυτό που υπόσχεται.
    Αυτές τις δεύτερες επιπτώσεις δεν τις σκέφτονται ποτέ οι .... Κολοκοτρώνηδες που ζητάνε τσαμπουκάδες. Είναι αυτό που ονομάζω "αντίστροφο ντόμινο" , θα είναι αδύνατον για τους δανειστές μας να κρατήσουν μια οποιαδήποτε δημοσιονομική πειθαρχία σε καμία από τις χώρες που είναι σε προγράμματα βοηθείας , λιτότητας , ή θα μπούν στο μέλλον σε αυτά αν επιτρέψουν στην Ελλάδα να κάνει του κεφαλιού της. Αν στην Ελλάδα επιτραπούν ελλείμματα του 10% και μεταρρυθμίσεις που μένουν στα χαρτιά τότε το σύστημα διαλύεται , όλες οι άλλες χώρες θα ζητήσουν το ίδιο και αυτό θα έχει ως συνέπεια την κατάρρευση του ευρώ.
    Το επιχείρημα που η Ελληνική πλευρά αντιπαραθέτει στους δανειστές μας είναι συνέχεια το ίδιο "ο λαός δεν αντέχει άλλο". Αυτό δεν πείθει κανέναν , το μόνο που κάνει είναι να εκνευρίζει τους δανειστές και να τους πείθει κάθε μέρα και περισσότερο ότι η Ελλάδα δεν έχει σωτηρία. Γιατί? Μα γιατί υπάρχουν χώρες της E.E.που συμμετέχουν στο πρόγραμμα στήριξης της Ελλάδας και βρίσκονται σε χειρότερη μοίρα από αυτήν και γιατί υπάρχουν και χώρες της E.E. που είναι σε τραγικά χειρότερη θέση από την Ελλάδα και λαμβάνουν ψίχουλα. Αυτοί πως αντέχουν??? Βγαίνουν μετά οι επαγγελματίες αγανακτισμένοι και λένε "δεν θα μας κάνουν Βουλγαρία" , ή "δεν μπορούν να μας συγκρίνουν με την Ρουμανία". Γιατί παρακαλώ? Είναι λιγότερο άνθρωποι αυτοί? Ή μήπως επειδή εμείς είμαστε απόγονοι του Περικλή και του Σωκράτη δικαιούμαστε χρήματα που οι συμπαθείς Ρουμάνοι λόγω της μη καταγωγής τους από τους συγκεκριμένους λαμπρούς προγόνους δεν δικαιούνται?

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Geros 29/10/2012 13:41:17

      Και οι Κινέζοι, με την εργασία 14χρονων στα εργοστάσια της Apple έναντι ημερομισθίου 2 δολαρίων, "αντέχουν". Και οι κάτοικοι της Σουαζιλάνδης, με το 70% του πληθυσμού επίσης στα 2 δολάρια ημερήσιο εισόδημα και με το AIDS στο 35%, "αντέχουν". Μην κρύβεστε λοιπόν, πείτε το καθαρά εσείς οι νεοφιλελεύθεροι: κάπως έτσι δεν θέλετε να "αντέχουν" και οι Έλληνες;

      • Geros avatar
        Geros @ Αυριανιστής 29/10/2012 17:53:15

        Άσε με εμενα , ειμαι νεοφιλελεύθερο τερας ειπαμε , θα κάνω την χωρα Ζουαζιλανδη. Εσύ πως θα σωσεις την Ελλάδα κοινωνικα ευαισθητε επαναστάτη του καναπέ?

  17. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 29/10/2012 11:25:39

    Οι εμπλοκές, οι ενδοκυβερνητικές διαφωνίες και το μπρά ντε φέρ με την τρόικα είναι απλά επιφαινόμενα:
    Το πραγματικό πρόβλημα είναι στα θεμελιώδη πράγματα:
    Η Ελλάδα χρειάζεται επειγόντως αντιστροφή της πτωτικής τάσης του ΑΕΠ, χρειάζεται "ανάπτυξη". Για να γίνει αυτό χρειάζονται εισροές άμεσης ρευστότητας, επενδύσεις.
    Αλλά οι επενδυτές όλου του κόσμου δεν εμπιστεύονται την Ελλάδα. Μετά το Ιράκ και το Ιράν είναι η χώρα που προσφέρει την λιγότερη εμπιστοσύνη. Ακόμη λιγότερη και από την Συρία του εμφυλίου πολέμου.
    Πολύ κοντά στην Ελλάδα και η Ισπανία: Μέσα στις 10 χώρες του κόσμου με την χαμηλότερη επενδυτική εμπιστοσύνη - 7η από το τέλος.
    Ποιές χώρες προσφέρουν τον πιό ψηλό βαθμό εμπιστοσύνης στουε ιδιώτες επενδυτές; Οι αναμενόμενες:
    Πρώτη η Κίνα. Ακολουθούν ΗΠΑ, Βραζιλία, Ινδία, Γερμανία και Μ. Βρετανία.
    Θριαμβεύει λοιπόν ο "καπιταλιστικός κομμουνισμός", ο νεόκοπος "νεο-Κευνσιανισμός στο τιμόνι", οι 3 αιχμές των BRICS και η "παλιά καλή Ευρώπη", βιομηχανική-εξαγωγική ή χρηματοπιστωτική (με κρατικοποιημένες τράπεζες).
    Ο νοών νοείτω.
    Από ερωτηματολόγιο του Διεθνούς Δικτύου BDO σε 1000 μεσαίους και μεγάλους επιχειρηματίες.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Ο Θείος 29/10/2012 14:45:28

      Θείο, ατυχής η επίκληση του "παραδείγματος" της Συρίας.

      Η μπααθική Συρία, όπου ουδείς τολμούσε -στην πραγματικότητα, εξακολουθεί ουδείς να τολμά, πλην των μάλλον λίγων ανταρτών- να αμφισβητήσει την απόλυτη εξουσία τού... "Θείου" Χαφέζ και του "Θείου" Μπασάρ, επόμενο δεν είναι να θεωρείται ελκυστικότερος προορισμός για "επενδυτές" αφού δεν υπάρχουν εργασιακά δικαιώματα και οι αμοιβές είναι εξευτελιστικές; Τι διαφορά νομίζεις ότι έχουν τέτοιες χώρες, από την Κίνα με τα 14χρονα σκλαβάκια τής Apple και άλλων πολυεθνικών; Εδώ ολόκληρη εταιρεία-σύμβολο μιας ολόκληρης χώρας, η ΝΟΚΙΑ των Φινλανδών που μας κουνάνε το δάχτυλο, παράτησε σύξυλη την "πατρίδα" της (τρόπος του λέγειν), ξεπούλησε και το ιστορικό της εργοστάσιο στο Salo και την έκανε για Κίνα...

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Αυριανιστής 29/10/2012 14:49:55

        Δεν είπα ότι απάντησα στο ερωτηματολόγιο της BDO ...
        Απευθυνόταν αποκλειστικά σε επενδυτές και επιχειρηματίες.

  18. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 29/10/2012 11:29:08

    Ιδού:
    h**p://www.inews.gr/196/i-syria-pio-asfalis-gia-ependyseis-apo-tin-ellada.htm

  19. tiramola avatar
    tiramola 29/10/2012 12:48:23

    Ναι, προσοχή όμως μην κάνετε το ολέθριο λάθος του ΓΑΠ που τους είχε διώξει μιά φορά...
    Με προσοχή και ότι θέλουν τα παιδιά, μην τους προγκύξουμε και δεν πάρουμε τη δόση γιατί κλάφτα Χαράλαμπε...

  20. elli avatar
    elli 29/10/2012 13:06:23

    Μπρρρρρ! Μου σηκώθηκε η τρίχα από την αγριότητα της Τροϊκας, εσάς σας σηκώθηκε ?
    Πάμε στοίχημα ότι στο τέλος όλοι θα τα ψηφίσουν τα μέτρα, ακόμη κι ο κυρ Φώτης? "ΓΙΑ ΤΗ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ".(Θα πούνε)

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ elli 29/10/2012 13:36:04

      Ειδικά οι σαλονάτοι ψευτοαριστεροί τού Κουρέλη, δεν υπάρχει πλέον καμία αμφιβολία ότι θα ψηφίσει με χέρια και με πόδια ό,τι τους πουν. Η απάντηση του Παπαδόπουλου, "πουλαίν" του Μπίστη, είναι χαρακτηριστική απάντηση προλείανσης του εδάφους.

  21. Δημήτριος Κοκκαλάκης avatar
    Δημήτριος Κοκκαλάκης 29/10/2012 13:33:16

    Η πολιτική διαπραγμάτευση σε ανώτατο επίπεδο είναι λάθος επιλογή. Αν γίνει αυτό το βήμα, είτε η κυβέρνηση έχει χάσει τον προσανατολισμό της και πελαγοδρομεί, είτε οι ενστάσεις Δημαρ - πασοκ είναι προσχηματικές και τα μέτρα θα ψηφιστούν από όλα τα κυβ. κόμματα. Βέβαια, το ένα δεν αποκλείει το άλλο, μιά και οι ενδείξεις είναι αυξανόμενες οτι δεν υπάρχει πυξίδα (παράδειγμα η ανιστόρητη και ανερμάτιστη απόφαση να χρησιμοποιηθεί ο Στρατός σε αστυνομικά καθήκοντα, να αντιμετωπίσει δηλ. ενδεχόμενα πολίτες που διαδηλώνουν γιά οικονομικά θέματα).

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Δημήτριος Κοκκαλάκης 29/10/2012 13:44:42

      Η απόφαση που αναφέρεις, μπορεί όντως να είναι ανερμάτιστη, αλλά καθόλου ανιστόρητη δεν είναι. Το ίδιο δε ζητούσε ανοιχτά κι ο Μάνος στα δεκεμβριανά του 2008; Βλέπεις εσύ σήμερα καμία διαφορά στη φιλοσοφία, αλλά και στην πολιτική, μεταξύ Στουρνάρα και Μάνου;

      • Δημήτριος Κοκκαλάκης avatar
        Δημήτριος Κοκκαλάκης @ Αυριανιστής 29/10/2012 17:22:37

        Καμμία διαφορά.

  22. xp avatar
    xp 29/10/2012 13:40:22

    Μα τι ακουσα πριν ?Οτι πρέπει γίνουμε Βουλγαρία για να μείνουμε στο ευρω?
    Εχει πάει κανένας εκεί ? Προτείνω να γίνουμε Τσαντ,να μας δώσει η Μέρκελ τον σιδηρούν σταυρό......

    Επίσης δεν ακολουθούμε τις υποδείξεις της Τροικας? Υπάρχει μια εντολή που δεν έχει πραγματοποιηθεί ,πλήρως? (Ας αφήσουμε το πολιτικό θέατρο που παίζεται)

    Δεν ενοώ βέβαια να ανοίξεις το βιβλίο του μνημονίου και να πείς το Α σημείο και
    το Β σημείο,δεν εφαρμόστηκε σωστα . Διοτι έτσι δεν εχουμε μνημόνιο αλλά τις εντολές του Μωησή .

    Απλώς τα έχουν βρεί συγκεκριμένες ομάδες και πρόσωπα με τους τρεις καμπαλλέρος και έχουν επιβάλλει την δικτατορία της δόσης !
    Για ιδιοτελείς σκοπούς (Δηλαδή για να οικονομάνε.......)
    (Το λέει μεχρι και ο Πρετεντέρης..............ή άλλως ο κόσμος το έχει βούκινο...)

    • Tasos avatar
      Tasos @ xp 29/10/2012 14:50:51

      Σε λίγο θα θέλουμε να γίνουμε Βουλγαρία γιατί εκεί μπορεί οι μισθοί να είναι πολύ μικροί αλλά η διαφορά ανάμεσα στο μισθό και το κόστος ζωής θα μοιάζει ελκυστική. Εμείς κάνουμε εσωτερική υποτίμηση αλλά μόνο στα εισοδήματα γιατί οι τιμές αγαθών και υπηρεσιών είναι ακόμα σε επίπεδα Βρυξελλών.
      Φαντάζομαι ότι οι κρατούντες έχουν επιρρεαστεί από το 18,6% έλλειμα της Βουλγαρίας και το ζηλεύουν αλλά αν τους πείς κάτι για το τί φορολογία έχουν σου λένε αα όχι εμείς είμαστε μάγκες και θα πετύχουμε μικρό έλλειμα με υπερφορολόγιση.

      • Εθνικιστης avatar
        Εθνικιστης @ Tasos 29/10/2012 16:13:47

        Ερευνα πριν 9 μηνες εδειχνε οτι η μεση αγοραστικη μας δυναμη ηταν μολις 25% μεγαλυτερη απο την μεση Βουλγαρικη. Πιθανοτατα με αυτα τα μετρα ο πρωθυπουργος με χαρα να αναγγειλει οτι πηραμε κι αλλο βραβειο Γκινες. Εξισωσαμε την αγοραστικη μας δυναμη με τα φιλικη μας γειτονισσα.

  23. iakovos avatar
    iakovos 29/10/2012 13:43:40

    μιας κ όλοι λέμε τις ιδέες μας ας πω κ γω την δική μου

    Κόβεις "χρεόγραφα ελληνικού δημοσίου σε ευρώ" των 10,20,50 ευρώ που έχουν τους εξης κανόνες. Τυπώνεις δηλαδή το χρέος σου κ όχι χρήματα

    Θα αποπληρωθούν σε ευρω μόλις αρχίσει η ανάπτυξη
    Κατατίθενται ατόκως σε τράπεζα-για φυλαξη
    Μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε νόμιμες μικροσυναλλαγές μεταξύ ιδιωτών (εδώ μπορείς να βάλεις κ μέγιστο ποσοστό πχ το 30-40% της συναλλαγής να είναι σε αυτά)
    Μπορείς να πληρώσεις το 100% των οφειλών σου προς το δημόσιο κ δεκο με αυτά.

    Την επομένη τυπωνεις κ πληρώνεις άμεσα όσους χρωστάς, (8δισ)
    Αυτοί καθόσον δεν μπορουν να τα βγάλουν έξω πληρώνουν τα χρέη τους προς το δημόσιο παίρνουν ενημερώτητα κ ξεμπλοκάρει το σύστημα,
    Πληρώνουν κ τους υπαλλήλους τους σε ένα ποσοστό του μισθού.

    Πληρώνεις ένα καλό ποσοστό (αυτό που σου λείπει) τους μισθωτούς κ τους συνταξιούχους με αυτά.
    Αυτοί ξεκινάνε να πληρώνουν φόρους χαράτσια κ ένα ποσοστό(το ορίζεις) των δόσεων των δανείων.

    Ξεκινάει ο κύκλος τους χρήματος με κάτι κ που δεν είναι νόμισμα αλλά σου είναι χρήσιμο να σβήνεις χρέη, κανείς δεν το αποταμιευει κ όλοι το κινουν.

    Κρατάς τα ευρώ σου για να εισάγεις τρόφιμα φάρμακα καυσιμα για να αντέξεις τα αντίποινα των τοκογλύφων.

    Διωχνεις την τροικα κ λές τώρα που ισοσκέλισα βίαια τον προυπολογισμό μου
    ελάτε ευρωπαίοι να δούμε τι γουστάρω να σας πληρώσω αφού μου παραδώσετε πλήρη ονόματα των λάδωμένων από τις εταιρειες σας.

    • Tasos avatar
      Tasos @ iakovos 29/10/2012 14:02:11

      Σαν υποχρεωτικός εσωτερικός δανεισμός με αρνητικό επιτόκιο ακούγεται.

    • Ηλίας avatar
      Ηλίας @ iakovos 29/10/2012 16:01:21

      Πολύ καλή ιδέα. Σίγουρα είναι αναγκαστικός εσωτερικός δανεισμός αλλά πως αλλιώς μπορεί να γίνει ??
      Αρκεί βεβαίως να είναι σύννομο (με σύνταγμα και ευρωπαϊκές αποφάσεις).

    • Geros avatar
      Geros @ iakovos 29/10/2012 17:05:54

      Ως γνωστόν από παλιά οι Έλληνες μετά από κάποια ενασχόληση με θέματα της επικαιρότητας θεωρούσαν τους εαυτούς τους ειδικούς σε αυτό το θέμα . Έτσι κατά καιρούς γεμίζαμε με σεισμολόγους , ποινικολόγους , καρδιολόγους και προσφάτως γεμίσαμε με οικονομολόγους και μπουρδολογους.

      • iakovos avatar
        iakovos @ Geros 29/10/2012 18:37:01

        Μπερδευεσαι, δεν αναφέρω πουθενα ότι είμαι ειδικος, τονίζω ότι έκανα μια σκέψη κ απλά την κατέγραψα. Η κατάσταση μας αφορά όλους, όλοι νοιώθουμε στο πετσί μας τα βάρβαρα αποτελέματά της κ δικαιούμαστε να μιλάμε,να ψαχνουμε μια λύση κι ας μην είμαστε ειδικοι. Φυσικά όταν τολμούμε να μιλήσουμε βγαίνουν διαφοροι είρωνες κ παντογνωστες ειδήμονες να μας χλευασουν. Για το σύστημα δεν πρεπει να κάνουμε ούτε αυτο.

        • Geros avatar
          Geros @ iakovos 29/10/2012 20:31:40

          Συγγνώμη για την ειρωνεία αλλά αρχηγέ μου η σκέψη σου μοιάζει λογική αλλά δεν είναι , καταλύει τα πάντα , κανόνες , συνθήκες και την πραγματικότητα την ίδια. Την διάβασα , πήγα να απαντήσω , δεν ήξερα από που να αρχίσω και κατέληξα να γράψω ειρωνικό σχόλιο , συγγνώμη και πάλι.

          1. Χρεόγραφο είναι τα πάντα όλα , μετοχές , ομόλογα , futures , έντοκα γραμμάτια .... όλα αυτά είναι χρεόγραφα. Τι εννοείς εσύ με την λέξη? Τι είναι αυτό που θες να τυπώσεις?
          2. Κάθε αποδεικτικό χρέους έχει την αξία της αξιοπιστίας αυτού που το εξέδωσε , αν το εκδώσει το Ελληνικό κράτος η αξία του είναι ΜΗΔΕΝ.
          3. Κάθε κάτοχος ενός τέτοιου χαρτιού που γράφει "θα πληρωθείς από το Ελληνικό κράτος σε ευρώ μόλις αρχίσει η ανάπτυξη " μόλις θα διαβάσει αυτή την φράση θα το πετάξει στον κοντινότερο σκουπιδοντενεκέ. Γιατί δεν λες να πληρώσουμε τον κόσμο με χρήματα από την Monopoly? Περισσότερος κόσμος θα τα εμπιστευόταν.
          4. Από την στιγμή που είναι μέσο πληρωμών και είναι σε τυπωμένη μορφή είναι μια ευρωδραχμή. Έτσι θα το αντιμετωπίσουν όλοι. Φαντάσου ότι κόβεις νόμισμα με αντίκρισμα το κακό χρέος ενός χρεοκοπημένου κράτους! Γίνεται χειρότερο από αυτό?
          5. Εσύ νομίζεις ότι θα πληρώνει το κράτος μόνο ένα μέρος των μισθών με αυτό αλλά θα αναγκαστεί πολύ σύντομα να πληρώνει το 100% των μισθών με αυτό, μια και ο κόσμος θα αποσύρει σε αποταμίευση όλα του τα ευρώ μόλις το παλιόχαρτο που τυπώσεις εμφανιστεί. Φυσικά η αποταμίευση αυτή δεν θα πάει σε Ελληνικές τράπεζες μια και δεν θα υπάρχουν τράπεζες λόγω του σημείου που θα έχει φέρει τις σχέσεις μας με την E.E. ο τσαμπουκάς του ότι θέλω πληρώνω (οι τράπεζες χωρίς την E.E. πεθαίνουν , κουφάρια είναι). Το κράτος θα τυπώνει όλο και περισσότερα από τα παλιόχαρτα μια και η αδυναμία είσπραξης εσόδων θα το αναγκάσει. Μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα θα διαπραγματεύεται σε άλλη ισοτιμία από την αρχική και από το 1:1 θα βρεθεί στο 100:1 σε μια βδομάδα. Στη ουσία μετατρέπεις σε χρόνο ρεκόρ τους μισθούς των 800 ευρώ σε μισθούς των 8 ευρώ.
          6. Διάβασε να μάθεις που οδήγησε η παράλληλη χρήση σκληρού νομίσματος (μάρκου τότε) και ντόπιου πληθωριστικού νομίσματος την Γιουγκοσλαβία στις αρχές της δεκαετίας του 90. Εκεί οδηγεί η "λύση" σου.

          • iakovos avatar
            iakovos @ Geros 29/10/2012 23:22:35

            Η σκέψη μου είναι στην βάση ότι εαν σε μια γειτονιά όλοι χρωστάνε ο ένας στον άλλο 100 ευρώ κ ξεκινήσει ο κύκλος από ένα μόνο 100ευρω στο τέλος κανείς δεν θα χρωστά σε κανέναν, τουλάχιστον σε τόσο μεγάλο βαθμό. έχουμε ζητούμενο το νομισμά μας να είναι το ευρώ κ δεν θα δηλώσουμε αποχώρηση για κανένα λόγο.Μας λείπουν όμως ευρώ που δεν τα δανείζουν οι αγορές, οι πολίτες λόγω της υπερφορολόγησης μας χρωστούν 40-50δισ και εμεις χρωστάμε στην αγορά 8-9δισ. Η σκέψη μου βασίζεται στο να αποτύπωθεί αυτό το χρέος σε ευρώ παντα κ να ξεκινήσει μια τεχνητή ρευστοτητα μεταφοράς χρέους μόνο εντος ελλάδος. Αυτό που θα τυπωθεί ονομασε το όπως θέλεις αλλά θα έχει τη λέξη ευρω πάνω θα δώσει την δυνατότητα ξεμπλοκαρίσματος κ δεν θα έχει διαπραγματευσιμη χρηματιστηριακή αξία κ δεν θα έχει κ τόκο αν το καταθέσεις. Εξηγούμε κ ξεκινάμε από την απλή οικογένεια. Μια συνταξιούχος με σύνταξη 800 ευρώ αντί να της την κόψουμε λέμε γιαγια πάρε 500ευρω κ 300 χρεομονάδες . Μα παιδί μου τι να τα κάνω? Με τα 300 γιαγια θα πληρώσεις το χαράτσι, τον περυσινό φόρο, και έως 30% στον μπακάλη. Τα 500 κάντα ότι θές. (ότι κ να τα κάνεις θα σου πάρω 23% ΦΠΑ). Δεν νομίζω να τα πετάξει η γιαγια αφού θα πληρώσει το χαράτσι με αυτά. Μα ο μπακάλης τι θα τα κάνει? Θα πληρώσει το τεβε του θα πάρει ενημερώτητα κ θα συνεχίσει να δουλευει κ τον άλλο μήνα κ δεν θα απολύσει τους 3 υπαλλήλους που έχει τώρα που θα τους δείνει 500ευρω + 300 χρεομονάδες. Σαν κράτος μπορείς να κρατήσεις συγκεκριμένους φόρους να πληρώνωνται σε ευρω (πχ καυσιμα) για να εισπρατεις κ ευρω. Γενικά η λύση δεν αφορά τα χρηματιστήρια κλπ αλλά όλους εμάς μεταξύ μας και την σχέση μεταξύ ημών κ τους κράτους. Αντιθέτως εγω πιστευω ότι δεν θα αποταμιευτουν τα ευρω αλλά θα απελευθερωθούν κ δεν θα πάνε στο αδηφάγο δημόσιο. θα αρχίσουμε να αλληλοεξοφλούμαστε... Μπορεί να κάνω κ λάθος τονίζω δεν είχα ποτέ σχεση με οικονομικά...

    • new age avatar
      new age @ iakovos 29/10/2012 17:14:50

      για δειτε @iakovos και την περίπτωση παραλληλης κυκλοφοριας $, με αντιστοιχο δανειο απο FED, αντι για τα χρεογραφα!
      στην ιδεα σου αποκλειεται η πραγματικη συναλλαγη με αξια 1:1.
      αντιθετα με το $ πρακτικα θα ειναι 1:1, ασε που θα παρουν φωτια τα "παντελονια" της ΕΚΤ...
      προηγειται βεβαια παντοτε το πρωτογενες πλεονασμα.

  24. Σταράτα avatar
    Σταράτα 29/10/2012 13:54:05

    μακάρι νά εχώ λάθος αλλά γιατί πιστεύω οτί από αύριο θά αρχίσουν τά όργανα?βλέπω τό καλαματιανό νά πηγαίνει σύννεφο

  25. dm avatar
    dm 29/10/2012 14:35:58

    Φίλε Γραικέ,

    Λίγα τα ξερά και πολλά τα χλωρά.
    Και δεν βλέπω πουθενά τον πυροσβεστήρα...

    • roadrunner avatar
      roadrunner @ dm 29/10/2012 14:50:29

      Μην πιστεύετε και τόσο τις παροιμίες. Τα ξερά βρίσκονται συνήθως χωριστά από τα χλωρά. Αν τα αφήσεις στην τύχη τους, καίγονται όλα. Αν όμως κάνεις αντιπυρικές ζώνες, προστατεύεις αυτά που θέλεις. Το θέμα είναι ποιά ; Τα ξερά ή τα χλωρά ;

  26. dm avatar
    dm 29/10/2012 14:41:30

    'Εστω και τώρα ας πούμε όχι έστω και απο ατύχημα που λεγέται ΔΗΜΑΡ...
    Ο Σαμαράς έκανε πολλά λάθη σε πολύ λίγο χρόνο και είναι καιρός να τα πληρώσει... δεν έχει 2 1/2 χρόνια όπως ο ΓΑΠ και αυτό έπρεπε να το γνωρίζει.

  27. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 29/10/2012 14:46:29

    Όχι, αλλά όπως έχουμε ξαναπεί, έχει γίνει ένα λάθος πληκτρολόγησης στο ψευδώνυμό του. Δεν έχουν πληκτρολογηθεί τα γράμματα "υ" και "λ".

  28. Εθνικιστης avatar
    Εθνικιστης 29/10/2012 16:10:14

    Βλεπω μερικοι ευχονται ανοικτα εδω μεσα η τροϊκα να παραμεινει ανυποχωρητη, πιστευουν οτι αν τα μετρα περασουν, θα βαλουμε τα γυαλια στην Κινα στην αναπτυξη, στην Nορβηγια στην ανεργια, κτλ. Μαλιστα, μερικοι χαιρονται και σχεδον φτιαχνονται με τον τσαμπουκα των εμπειρογνωμονων της τροϊκας, τοσο εμπειρογνωμονες που 8 μηνες μετα το 1ο μνημονιο ελεγαν οτι η Ελλαδα, ως βαλκανικη χωρα, ειναι παμφθηνη και οτι με 300 ευρω περνας σαν βασιλιας. Απολαυστε το οσο μπορειτε, ανωμαλοι. Αυτες ειναι οι τελευταιες πραξεις του δραματος. Οπως λεει αναρτηση και πιο πανω, χωρις ελπιδα (που ασφαλως δεν προκειται να υπαρξει), ειναι απλα θεμα χρονου να τελειωσει αυτο το δραμα.

  29. sanderson avatar
    sanderson 29/10/2012 16:23:17

    Ιδέα μου είναι ή η τρόικα δεν θέλει να φτάσει σε συμφωνία με τίποτα. Πάντα θα προκύπτει κάποια εμπλοκή, κάποιο θέμα. Προφανώς καθυστερούν για να δουν τις εκλογές. Μην τυχόν βγει ο μορμόνος και τα δώσουν τζάμπα.

  30. Βασίλης avatar
    Βασίλης 29/10/2012 16:25:09

    Όποιος φοβάται τη σύγκρουση βολεύεται με την υποταγή. Και ο νοων νοειτω.

  31. armageddon avatar
    armageddon 29/10/2012 16:39:13

    Περιμένουμε το μεγάλο ΟΧΙ.όταν ο Μεταξάς είπε το ΟΧΙ ,έβαλα πάνω από όλα την αξιοπρέπεια ενός ολόκληρου λαού.αν έλεγε το ΝΑΙ ,δε θα υπήρχαν ούτε τα Καλάβρυτα,ούτε το Δίστομο...

    • Κώστας avatar
      Κώστας @ armageddon 29/10/2012 17:32:06

      Και μετά θα πάρουμε την πόλη?

  32. Evro-skeptikos avatar
    Evro-skeptikos 29/10/2012 16:57:21

    Ποια τροικα απειλεί την κυβέρνηση; Αφού η κυβέρνηση είναι απλά εντολοδοχος της τροικας και εφαρμόζει πιστα τα κελευσματα της. Δεν είδατε τη δήλωση του δήθεν υπουργού οικονομικών που θεώρησε υποχρέωση του να δικαιολογήσει την θέση της τροικας κατα της επικύρωσης των ιδιωτικοποιήσεων από τη βουλή; Η διαφάνεια είναι εξάλλου ο μεγαλύτερος εφιάλτης τους (όπως άλλωστε αποδείχθηκε και με το "στικακι" του θλιβερου Βενιζέλου). Οταν θα έχουμε πραγματικά κυβέρνηση που θα ταυτίζεται με το συμφέρον των εξαθλιωμενων πολιτών (σε αντίθεση με τις κυβερνήσεις των τραπεζιτών και της διαπλοκής) θα μπορέσουμε να μιλήσουμε για διαπραγμάτευση με τους δανειστές. Νομίζετε ότι αν η "κυβέρνηση" αυτή προχωρούσε αγνοώντας τους κρωγμους της τροικας στα εργασιακά (που δεν σχετίζονται άλλωστε με το δημοσιονομικό πρόβλημα της χώρας) θα μας "πετούσαν" οι φίλοι μας οι Γερμανοί από τη λυκοφωλια του ευρώ διακυνδυνευοντας την κατάρρευση της ευρωζώνης;

  33. λαλακης avatar
    λαλακης 29/10/2012 17:15:35

    Σταση πληρωμων χωρις εξοδο απο το ευρω δεν υπαρχει. Το προβλημα με τους
    Ελληνες ειναι οτι ξορκιζουν τη δραχμη αλλα θελουν και σταση πληρωμων
    υποτιθεται για να εκβιασουν.
    Αυτη τη στιγμη μεσω της στασης πληρωμων στον ιδ τομεα το κρατος προσπαθει να περιορισει το ελλειμα δηλ με μαιμουδενιο παπατζιδικο τροπο.
    Εαν κυρηχθει σταση πληρωμων προς πιστωτες θα εξαφανισθουν τα ευρω μεσα σε ενα 24ωρο. Ο κοσμος θα ανταλλασει προιοντα πχ αυγα, αλευρι , αλλα αυτο
    αντε να γινει μια εβδομαδα. Υστερα ειτε θα παρακαλα η Ελλαδα για
    χρηματοδοτηση ανευ ορων δηλ απολυση 300.000 ΔΥ κλπ ειτε θα τυπωσει η χωρα δικο της νομισμα.
    Και η πιτα ολοκληρη και ο σκυλος χορτατος δεν υπαρχει.
    Οσο για τα μετρα αυτα θα περασουν ακομα και αν η δημαρ δεν τα ψηφισει
    απλα θα τα ψηφισουν πασοκ-νδ. Υστερα παμε μαλλον για προωρες.

  34. ΦΑΝΤΑΣΜΑ avatar
    ΦΑΝΤΑΣΜΑ 29/10/2012 18:10:48

    Η ΤΡΟΙΚΑ θέλει να τα ψηφίσουμε τα μέτρα ?
    Η ξέρει ότι τα λεφτά που θα δώσει είναι μια τρύπα στο νερό ?
    Την εξυπηρετεί μια ¨αναμπουμπούλα¨, ώστε οι ΥΠΟΘΗΚΕΣ (ΑΟζ-ενέργεια κλπ ) να δουλέψουν γρηγορότερα - ανέξοδα - αποτελεσματικότερα , και ο αρχικός στόχος της εσωτερικής υποτίμησης (45% ) , έρθει νωρίτερα , ώστε αυτοματοποιημένα να ξεκινήσει η * υποχρεωτική * ανάπτυξη ?

  35. blue nile avatar
    blue nile 30/10/2012 03:14:51

    Τα στοιχεία που παραθέτω μπορείς να τα βρεις στο Μνημόνιο ΙΙΙ και στην τελευταία έκθεση του ΔΝΤ. Αυτή η έκθεση που ουσιαστικά υποστηρίζει ότι το χρέος μας είναι μη βιώσιμο.
    Όσο για το αν παίρνουν ή όχι χρήματα οι τράπεζες από την ΕΚΤ.
    Για δες το παρακάτω βίντεο από το 1.05 εώς το 5.15
    Κανείς δεν έχει διαψεύσει τα όσα λέγονται εκεί:
    http://www.youtube.com/watch?v=6pX4LpU7FKY

  36. edd avatar
    edd 30/10/2012 09:19:24

    παλαιοτερα λεγαμε κατι για "state of necessity" ....
    ισχυει ακομα αυτο ? μπορει να εφαρμοστει στα σημερινα δεδομενα ..?

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.