#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
23/08/2010 20:46
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Σοβαρές καταγγελίες για την ασφάλεια των πτήσεων



Σοβαρές καταγγελίες για την ασφάλεια των πτήσεων στον ελληνικό εναέριο χώρο, κάνουν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, με αφορμή το κυριακάτικο μπλακ άουτ στο σύστημα επικοινωνίας των ελληνικών αεροδρομίων. Οι ελεγκτές τονίζουν ότι τον τελευταίο καιρό η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας είναι διαλυμένη, κόβονται κονδύλια από παντού, τα συστήματα είναι απαρχαιωμένα ενώ χρήματα που έπρεπε να δοθούν για τον εκσυχρονισμό στα αεροδρόμια πάει για τη μείωση του χρέους. Αναφέρουν κι άλλα περιστατικά στη Θεσσαλονίκη και τη Ρόδο όπου το ηλεκτρονικό σύστημα επικοινωνίας “έπεσε” και προειδοποιεί ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα. Μάλιστα, σχεδιάζουν να κλείσουν το 30% της χωρητικότητας του εναέριου χώρου προκειμένου να ελέγξουν τι συμβαίνει πραγματικά ενώ λένε ότι έχουν ενοχλήσει επανειλημμένα το υπουργείο Μεταφορών κι έχουν καταθέσεις και μηνύσεις αλλά όλα έχουν αποκρυβεί.

Αν, να χτυπήσουμε ξύλο, γίνει σοβαρό αεροπορικό δυστύχημα στην Ελλάδα, επειδή κάποιοι αφήνουν τα ηλεκτρονικά συστήματα στα αεροδρόμια σε άθλια κατάσταση, μήπως να μας πει κανείς από την κυβέρνηση, ποιος θα ευθύνεται;

Περισσότερα εδώ: http://www.antinews.gr/?p=58528

ΣΧΟΛΙΑ

  1. BlueSky avatar
    BlueSky 23/08/2010 21:59:33

    Μήπως υπάρχουν βαθύτερα αίτια, για τη διαφαινόμενη αποσύνθεση;

  2. ex-pasok avatar
    ex-pasok 23/08/2010 22:43:46

    οταν τα λεφτα που ερχονται απο την ευρωπαικη ενωση πηγαινουν για
    να καλυψουν μαυρες τρυπες απο τα κλεμμενα των πασοκοσκυλων ετσι γινεται..

    αντι για συγχρονα ρανταρ πηγανε για πισινες και τζιπ για τον μαντελη..
    και τα λοιπα πασοκοσκυλα.

  3. robovoter avatar
    robovoter 24/08/2010 14:54:36

    γεια σου ρε πασοκ.

    σε 9 μηνες δεν εχει μεινει τιποτα ορθιο στη χωρα.

    αν μας ειχε κανει εισβολη με πολεμο η τουρκια,
    πιο καλα θα ημασταν..

  4. gap avatar
    gap 24/08/2010 21:31:54

    καλα λενε οι ελεγκτες.
    κατι ξερουν παραπανω.

    επειδη ασχολουμαι ερασιτεχνικα με τον χωρο,
    θυμαμαι οτι τις ιδιες μπουρδες λεγανε οι ηλεκτρονικοι οταν επεσε και το γιακοβλεφ..

    το θεμα ομως εναι οτι το πασοκ εχει διαλυσει πια τα παντα μεσα σε μερικους μηνες.

    παμε σαν χωρα για διαλυση και διασπαση..

    ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ ΠΡΑΣΙΝΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΜΑΓΚΕΣ

  5. Ανδρέας avatar
    Ανδρέας 25/08/2010 00:02:01

    Βασικά στην Αθήνα δεν έπεσε το radar αλλά οι επικοινωνίες με τα αεροδρόμια, με αποτέλεσμα να φτάσουν όπως-όπως τα αεροπλάνα στους προορισμούς τους και φυσικά να διακοπεί κάθε απογείωση από Ελλάδα και εξωτερικό έως ότου αποκατασταθεί η επικοινωνία.

    Στο Βήμα έχει ένα άρθρο ενδιαφέρον:
    http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=350001&dt=24%2F08%2F2010

    Για να μην ισοπεδώνονται όλα όμως, επειδή παίζει και η κόντρα μεταξύ των κλάδων, για το ποιος θα έχει το πάνω χέρι μέσα στην "αναδιαρθρωμένη" ΥΠΑ, θα πρέπει να ειπωθούν μερικά πράγματα (κατά την άποψή μου):

    1. Οι ηλεκτρονικοί κάνουν τα αδύνατα-δυνατά με τα μέσα που τους διατίθενται. Δεν είναι πλέον δική τους η ευθύνη όταν τα συστήματα παλιώνουν και η υπηρεσία/κράτος δεν φροντίζει ώστε αυτά να εκσυγχρονιστούν. Η Κύπρος για παράδειγμα, εγκατέστησε νέα υπερσύγχρονα συστήματα και βγαίνει μπροστά στην ευρύτερη περιοχή της νότιας Ευρώπης.

    2. Αυτό που λέει ο πρόεδρος των ηλεκτρονικών (σύμφωνα με το άρθρο), ότι δηλαδή αν χάσεις το κύριο σύστημα με ένα κουμπί γυρνάς στο εφεδρικό και απλά δεν έχεις το στίγμα από το radar και ότι πρέπει οι ελεγκτές να κάνουν μια αγγαρεία παραπάνω, να ζητάνε δηλαδή αναφορά θέσης, είναι από μόνο του μια βλακεία και μισή (ας μου επιτραπεί η έκφραση). Έχοντας υπηρετήσει σε radar, αλλά στην ΠΑ, αν δεν έχεις στίγμα, ουσιαστικά δεν έχεις radar. Η αναφορά θέσης δεν είναι αγγαρεία αν δεν έχεις radar, είναι το βασικό εργαλείο και είναι προϋπόθεση για χωρίς radar έλεγχο (όπως γινόταν και παλιά - διαδικαστικός έλεγχος). Είναι πιο δύσκολο (τα έχεις στο μυαλό σου, όχι σε οθόνη) και αυτό έχει ως συνέπεια τη μείωση της χωρητικότητας κατά πολύ, ώστε να είναι ασφαλής η κυκλοφορία. Επιπλέον, άλλες είναι οι πορείες των αεροσκαφών, όταν ο έλεγχος γίνεται χωρίς radar (ακολουθούν συγκεκριμένες διαδρομές) και αλλιως όταν έχεις radar (πιο σύντομες κατά κανόνα). Επίσης άλλες είναι οι μεταξύ των αεροπλάνων αποστάσεις, ανάλογα αν χρησιμοποιείται radar ή όχι - πολύ μεγαλύτερες χωρίς radar. Η μετάπτωση λοιπόν από radar σε διαδικαστικό έλεγχο, μπορεί να έχει δυσάρεστες συνέπειες, τουλάχιστον στην αρχή, έως ότου ομαλοποιηθεί η κατάσταση. Το "απλά δεν βλέπουν το στίγμα" λοιπόν κατά την ταπεινή μου άποψη είναι ανοησία και απαξιώνεται η δουλειά ενός κλάδου.

    3. Η μείωση 30% της χωρητικότητας για λόγους ασφαλείας μπορεί να είναι αυθαίρετο νούμερο και να μην προκύπτει από συγκεκριμένη μελέτη ή εγχειρίδιο, αν όμως αυτό μπορεί να δημιουγρήσει ασφαλέστερο περιβάλλον στο αέρα, ας γίνει.

    4. Τώρα αν πίσω από τις δηλώσεις κάθε κλάδου κρύβονται οικονομικές/διοικητικές διαφορές, θέματα image κλπ, εε ας τα βρούνε μόνοι τους. Το θέμα είναι κατά πόσο ευσταθεί κάθε θέση και άποψη, ώστε να μπορεί να βρεθεί λύση.

  6. ΝΙΚΟΣ avatar
    ΝΙΚΟΣ 25/08/2010 10:24:56

    Kαλησπέρα σε όλους,

    Καταρχήν θέλω να σας πω ότι οι δημοσιογράφοι σε αυτήν την χώρα γράφουν ότι νάναι!!!

    Στο άρθρο:
    http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=350001&dt=24%2F08%2F2010

    ο/η δημοσιογράφος αναφέρει ότι ο πρόεδρος των ηλεκτρονικών είπε τα εξής:
    1)ότι αν χάσεις το κύριο σύστημα με ένα κουμπί γυρνάς στο εφεδρικό και
    2)απλά δεν έχεις το στίγμα από το radar και ότι πρέπει οι ελεγκτές να κάνουν μια αγγαρεία παραπάνω, να ζητάνε δηλαδή αναφορά θέσης.

    Όσων αφορά το 1) σαν ΗΜΑΕΚ (Ηλεκτρονικός Μηχανικός Ασφαλείας Εναερίου Κυκλοφορίας) στην ΥΠΑ (Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας) σας εγγυάμαι ότι είναι σωστό. Όσων όμως αφορά το 2) δυστηχώς ο/η δημοσιογράφος είτε δεν κατάλαβε καν τι της είπε ο πρόεδρος των Ηλεκτρονικών Μηχανικών της ΥΠΑ είτε διάβασε κάπου ότι έγραψε και επιπλέον το έγραψε και λάθος!!!!

    Σας ενημερώνω λοιπόν πως την Κυριακή που πέρασε δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα με τα radar που υπάρχουν στην ελλάδα αλλά ούτε υπήρχε και μπλακ αουτ στις επικοινωνίες!!! Το σύστημα επικοινωνιών που έπεσε είναι το σύστημα το οποίο στην ουσία διαχειρίζεται/διανέμει όλες τις επικοινωνίες στο Ελληνικό FIR:

    * εδάφους-εδάφους (π.χ. αεροδρομίου με αεροδρόμιο ή Ελεγκτή Εναέριας Κυκλοφορίας με αεροδρόμιο ή γενικότερα συνδρομιτή του (τηλεφωνικού) κέντρου με έναν άλλο συνδρομιτή) * εδάφους -αέρος (συνήθως Ελεγκτή Εναέριας Κυκλοφορίας με πιλότο αεροσκάφους).

    Οι επικοινωνίες εδάφους-εδάφους έπεσαν και επανήλθαν μέσα σε 5 λεπτά καθώς οι συνάδελφοι Ηλεκτρονικοί Μηχανικοί ακολουθόντας υποχρεωτικές συγκεκριμένες διαδικασίες για τέτοιου είδους φαινόμενα, ενεργοποίησαν το υπάρχον εφεδρικό σύστημα επικοινωνιών. Αυτή η διαδικασία απαιτεί χειροκίνιτη μεταγωγή απο το ένα σύστημα στο άλλο.

    Οι επικοινωνίες εδάφους-αέρος έπεσαν αλλά το σύστημα που έπεσε είναι έτσι οργανωμένο ώστε σε τέτοιου είδους έκτακτη ανάγκη οι επικοινωνίες με τα αεροσκάφη να μην επηρεάζονται καθόλου, καθώς το εφεδρικό σύστημα έιναι μόνιμα σε λειτουργεία παράλληλα με το κυρίως σύστημα το οποίο και έπεσε. Επιπλέων το σύστημα επικοινωνιών αν και 10 χρονών αποτελείται απο το κύριο σύστημα, το εφεδρικό, το έξτρα εφεδρικό και το last resort σύστημα ώστε να εξασφαλίζει 100% επικοινωνία μεταξύ ενός ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας και του πιλότου αεροσκάφους. Όλα τα συστήματα με την σειρά που τα ανέφερα παραπάνω έχουν όλο και μικρότερες δυνατότητες. Το εφεδρικό όμως σύστημα καλύπτει σχεδόν 100% το Ελληνικό FIR και με άαλλα λόγια μπορεί να λειτουργεί στην θέση του κυρίως συστήματος χωρίς κανένα πρόβλημα. Η διαφορά είναι στο ότι το εφεδρικό σύστημα διαθέτει λιγότερα κανάλια επικοινωνίας μεταξυ ελεγκτή και πιλότου.

    Αν παρακολουθήσετε το δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΙ και συγκεκριμένα από το 18 λεπτο και μετά ο πρόεδρος της Ένωσης Η/ΚΩΝ ΜΗΧ/ΚΩΝ της ΥΠΑ το εξηγεί ακόμα καλύετρα:
    http://www.skai.gr/player/TV/?mmid=204139

    Με άλλα λόγια δυστηχώς οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας εσκεμμένα δημιούργησαν όλον αυτό τον πανικό για συντεχνιακούς λόγους. Προσεχώς το Υπουργείο Μεταφορών περνάει ένα νομοσχέδιο που επηρεάζει την ΥΠΑ σε όλους τους τομείς διοικητικά/οικονομικά/εργασιακά κτλ.

    Καλό θα ήταν σε τέτοιες περιπτώσεις να μιλούν οι ειδικοί επι του θέματος και όχι οι άσχετοι (π.χ Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας, άλλοι εργαζόμενοι της ΥΠΑ εκτός των Ηλεκτρονικών Μηχανικών Εναέριας Κυκλοφορίας, δημοσιογράφοι κτλ.)

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.