#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
27/02/2011 07:03
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Σκάνδαλο 195 εκατ. ευρώ με την προμήθεια των «Χόβερκραφτ»

 

Χαρακτηριστικά σκανδάλου αναδεικνύονται από την υπόθεση προμήθειας των τεσσάρων ρωσικών και ουκρανικών πλοίων τύπου «Χόβερκραφτ» που έκανε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ τη διετία 2000-2001 με κόστος 195 εκατομμυρίων ευρώ και ξοδεύοντας δεκάδες ακόμη για τη συντήρησή τους, γράφει σήμερα ο "Τύπος της Κυριακής"

Τα πλοία αρχίζουν να παροπλίζονται, χωρίς το Πολεμικό Ναυτικό να τα έχει χρησιμοποιήσει σχεδόν καθόλου. Άλλωστε, όπως προκύπτει από έγγραφο που δημοσιεύει ο «Τύπος της Κυριακής», η τότε ηγεσία του Π.Ν. ήταν αντίθετη στην απόκτησή τους, ενώ από αλληλογραφία με την εταιρία που εκπροσωπούσε την ουκρανική πλευρά διαφαίνεται υπερκοστολόγηση της προμήθειας....



Τα πολυδιαφημισμένα «Zubr» (έτσι λέγονται στα ρωσικά), που θα μετέφεραν με ταχύτητα 50-60 κόμβων έως και 600 στρατιώτες πλήρους φόρτου ή 3 μεσαίου τύπου άρματα μάχης και θα ήταν πλοία «στρατηγικής σημασίας» για το Αιγαίο, αποδείχθηκαν ένα πολύ μεγάλο «παιχνίδι» που πλήρωσε πανάκριβα ο ελληνικός λαός. Κάποιοι όμως φαίνεται να είχαν μεγάλα οφέλη από την προμήθεια που φέρει την υπογραφή του τότε υπουργού Εθνικής Άμυνας Ακη Τσοχατζόπουλου. Σε έγγραφο ιδιωτικής εταιρίας που εμφανιζόταν ως μεσάζων των πωλητών από την Ουκρανία αναγράφεται ότι η αξία του κάθε πλοίου (μεταχειρισμένα) προσδιορίζεται σε 20 εκατομμύρια δολάρια.

Η οικονομική προσφορά για λογαριασμό των Ουκρανών, όπως ανέφερε ο ίδιος αποστολέας σε μία άλλη επιστολή, «είναι χαμηλότερη και από το ήμισυ της τιμής που έχετε αγοράσει τα προηγούμενα». Εννοούσε τα δύο ρωσικά «Χόβερκραφτ» (του «Ζάκυνθος» και του μεταχειρισμένου «Κεφαλληνία»), τα οποία αγοράστηκαν με κόστος το οποίο έφθασε τα 35 δισεκατομμύρια δραχμές ή 103 εκατομμύρια ευρώ. Τα ρωσικά αερόστρωμνα κόστισαν δηλαδή 51,5 εκατομμύρια ευρώ έκαστο, χωρίς να έχει εξασφαλιστεί η προμήθεια όλων των απαραίτητων ανταλλακτικών και συστημάτων για την, ούτως ή άλλως, πανάκριβη συντήρησή τους.

Η τιμή προμήθειας των ρωσικών «Χόβερκραφτ» φαίνεται όμως πως άνοιξε την… όρεξη στους Ουκρανούς. «Κάποιοι υποστηρίζουν ότι η συμφωνία που έγινε ήδη με τους Ρώσους απέφερε τεράστια κέρδη σε όλα τα μέρη, οπότε και οι Ουκρανοί θέλουν το ίδιο, όμως είναι μόνο φήμες φυσικά. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι οι Έλληνες είναι πολύ ικανοποιημένοι από αυτά τα σκάφη και θέλουν περισσότερα», αναφέρεται σε e-mail μεταξύ συνεργατών, που, όπως προκύπτει, επιθυμούσαν την περίοδο εκείνη να προμηθεύσουν το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό με δύο ακόμη «Χόβερκραφτ». Η συνέχεια είναι ότι το υπουργείο Εθνικής Άμυνας υπέγραψε σύμβαση για την απόκτηση δύο σκαφών από την Ουκρανία με κόστος 32 δισεκατομμυρίων δραχμών ή 92 εκατομμυρίων ευρώ. Δηλαδή, 46 εκατομμύρια ευρώ έκαστο.

Η εξέλιξη της υπογραφής της σύμβασης αυτής, σε συνδυασμό με την «εσωτερική» αλληλογραφία και την επιστολή προς το Πολεμικό Ναυτικό, αποκαλύπτει υπερκοστολόγηση τόσο των ρωσικών όσο και των ουκρανικών «Χόβερκραφτ», με πιθανή ζημιά για το Ελληνικό Δημόσιο και ένα μεγάλο ποσό που κανείς δεν γνωρίζει πού κατέληξε. Από εκεί που οι Ουκρανοί προσέφεραν με 20 εκατομμύρια δολάρια το ένα «Zubr», το κόστος εκτινάχθηκε στα 46 εκατομμύρια ευρώ. Το δε παράδοξο είναι πως η ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού ήταν αντίθετη στην αγορά των σκαφών του συγκεκριμένου είδους. Σε απάντηση επιστολής που δέχθηκε από το μεσάζοντα της ουκρανικής πλευράς ο τότε γενικός διευθυντής εξοπλισμών τόνισε πως «στην παρούσα φάση το Πολεμικό Ναυτικό δεν ενδιαφέρεται για την προμήθεια αερόστρωμνων τύπου “Zubr”». Σημείωνε ωστόσο πως τα θέματα χειρίζεται η Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών του υπουργείου Εθνικής Αμυνας.

Επίσης, οι Ουκρανοί εγγυούνταν ότι τα πλοία ήταν σε πολύ καλή κατάσταση και διέθεταν όλον το βασικό εξοπλισμό (όπλων και ανταλλακτικών). Αποδείχθηκε αυτό εν συνεχεία. Ενώ είχε καταβληθεί προκαταβολή ύψους 12 δισ. δραχμών (35%) για την απόκτηση των δύο πλοίων, διαπιστώθηκε ότι το ένα είχε σοβαρά προβλήματα (μεγάλες ρωγμές) και ήταν αδύνατο να παραληφθεί από το Πολεμικό Ναυτικό. Αυτό αποφάσισε και ο επόμενος υπουργός Εθνικής Αμυνας κ. Γιάννος Παπαντωνίου. Οι Ουκρανοί όμως αρνήθηκαν να επιστρέψουν την προκαταβολή και ουδείς γνωρίζει ακόμη και σήμερα αν το ποσό αυτό έχει επιστραφεί στο Ελληνικό Δημόσιο.

Κι αφού προέκυψε το κενό του τέταρτου «Χόβερκραφτ», η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Αμυνας αποφάσισε να το καλύψει με την προμήθεια, στη θέση του δευτέρου ουκρανικού, ενός τρίτου ρωσικού. Η ναυπήγησή του ξεκίνησε το 2003 και η άφιξή του στην Ελλάδα έγινε παραμονές Χριστουγέννων του 2004. Μάλιστα το συγκεκριμένο, που φέρει το όνομα «Κέρκυρα», αποκτήθηκε σε τιμή πολύ μεγαλύτερη από κάθε προηγούμενο. Τα σκάφη αυτά ήταν τόσο αναγκαία για την Ελλάδα που το Πολεμικό Ναυτικό τα φυλάει ως «κόρη οφθαλμού» και τα κρατά καλά δεμένα στο Ναύσταθμο της Σαλαμίνας μην τυχόν και κανένα «ανεβεί» στη στεριά παρασύροντας τα πάντα στο πέρασμα του, όπως έγινε προ ετών.

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Orestios avatar
    Orestios 27/02/2011 10:57:24

    Σαπίζουν τα σκάφη αυτά. Αγοράστηκαν για να χρηματοδοτηθούν απολαύσεις υπουργών του ΠΑΣΟΚ.

  2. BABIS & BABIS avatar
    BABIS & BABIS 27/02/2011 11:19:31

    Δεν πρόκειται να πάει κανείς μα κανείς στην φυλακή. Ο Κωστάκης που ήρθε να επανιδρύσει το Ελληνικό κράτος όχι μόνο δεν ακούμπισε τις μίζες αυτές αλλά και έφυγε νύχτα. Αυτή είναι η Ελλάδα του Ανδρέα, του Μητσοτάκη, του Σημίτη, του Γιωργάκη του Κωστάκη και πάλι του Γιωργάκη.

    • anonymous avatar
      anonymous @ BABIS & BABIS 27/02/2011 16:46:48

      Ο Κωστάκης τους έκανε μια προσφορά την οποία αρνήθηκαν. Τους κάλυψε για όλα τα σκάνδαλα και τα λεφτά που έφαγαν για να μη γίνει η χώρα μαλλιά κουβάρια και να προχωρήσει μπροστά. Σε αντάλλαγμα εισέπραξε σε προσωπικό επίπεδο το διασυρμό του ιδίου και της οικογενείας του και η χώρα εισέπραξε τα δεκεμβριανά και το κάψιμο της Αθήνας. Την περίοδο Κωστάκη υπήρξε η πιο βρώμικη αντιπολίτευση που γνώρισε η χώρα εξίσου βρώμικη με τη διακυβέρνηση από το εν λόγω κίνημα απατεώνων.

      Ούτως εχόντων των πραγμάτων πρέπει να καταστεί σαφές ότι αν πέσουν δε θα υπάρξει έλεος.

  3. ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣ avatar
    ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣ 27/02/2011 11:39:56

    Τι λετε ρε παιδια.Το μεγαλυτερο σκανδαλο ολων των εποχων ηταν το Βατοπεδι.Αυτο ξεζουμισε τον μεσο Ελληνα και τον εκανε φτωχοτερο.Με το Βατοπεδι γονατισε η οικονομια μας.

    • http://chomatery.blogspot.com avatar
      http://chomatery.blogspot.com @ ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣ 27/02/2011 18:58:08

      ακόμη και σκάνδαλο να θεωρήσουμε το Βατοπέδι, ας μου πεί κάποιος τιστοίχισε στην τσέπη του Έλληνα φορολογούμενου. Μπορεί να δόθηκε σε μιά μονή ένα ακίνητο στο ολυμπιακό χωριό, δεν βγήκε, όμως, από τον κρατικό κορβανά τζάμπα χρήμα σαν μίζα για να πάει σε τσέπες ημετέρων... Άρα, χωνέψαμε το ΠΑΣΟΚικό βόδι και μας έκατσε στο στομάχι η ΝΔική ουρά!... Για τον ίδιο λόγο που οι απεργοί είχαν πάντα δίκηο επί ΝΔ και ποτέ σήμερα....

      • ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣ avatar
        ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣ @ http://chomatery.blogspot.com 27/02/2011 19:15:39

        Πιστευω να καταλαβες οτι το σχολιο μου ηταν ειρωνικο.

  4. t0p avatar
    t0p 27/02/2011 11:51:28

    οτι αγοράστηκε επι Σημίτη ήταν υπερτιμολογιμένο και οι μίζες ήταν καθημερινή τακτική.Υ/Β,ΔΕΗ σταθμοί παραγωγής ρεέυματος,Αεροπλάνα,Κτηματολόγιο,Χρηματιστήριο,ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ,Αττικό Μετρό ,Τράμ,Αεροδρόμιο,Ρίο ,κλπ χορός δισ ,άνθρωποι μετρίων ικανοτήτων και χαμηλής ηθικής έγιναν πάμλουτοι μέσω της πολιτικής και τις πλάτες των ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ ΜΕΣΑΖΟΝΤΩΝ που στην ουσία είναι και οι πραγματικοί ένοχοι ,ειναι οι ΗΘΙΚΟΙ ΑΥΤΟΥΡΓΟΙ των οικονομικών εγκλημάτων κατά της χώρας και άν αυτοί βρεθούν υπό κατηγορία το κουβάρι του ποιός πήρε τί θα ξετιλυχθεί πολύ εύκολα.

  5. Αρουρης avatar
    Αρουρης 28/02/2011 11:35:12

    Συμφωνώ απολυτα με τον "Top" . Οπου και αν πιασεις τον Σημίτη ..... Συνεργαστηκε με ολα τα λαμόγια σκορπώντας παρανομο χρήμα σε ξεπουλημενους και ανηθικους ανθρώπους απο ολες τις κομματικές παρατάξεις.
    Ηξερε τι γινόταν στο χρηματιστήριο, τι γινόταν στους ολυμπιακους τι γινοταν στα Ιμια , τι γινοταν με τον τσουκατο, τι γινοταν με την υπερχρεωση των δανειων και δεν επαιρνε τα μετρα του εγκληματουσε συνειδητά.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.