15/10/2008 19:23
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Σε λίγο θα δούμε και τη Ντόρα ….μακεδονομάχο

Για καλλιέργεια εθνικιστικής υστερίας κατηγόρησε τον πρωθυπουργό της ΠΓΔΜ ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών Γ. Κουμουτσάκος. Κληθείς να σχολιάσει τους τελευταίους ανυπόστατους ισχυρισμούς του Γκρούεφσκι περί «μακεδονικής» μειονότητας στην Ελλάδα η οποία «παρενοχλείται» από ελληνικές στρατιωτικές δυνάμεις» (!!!) ο κ. Κουμουτσάκος δήλωσε ότι «εκτρέφει το αβγό του φιδιού στην καρδιά των Βαλκανίων και κατά συνέπεια ακολουθεί την ασφαλέστερη οδό προς την απομόνωση της χώρας του από τους ευρωπαϊκούς και ευρωατλαντικούς θεσμούς».

Ο κ. Κουμουτσάκος επανέλαβε ότι η ανακοίνωση της κυβέρνησης Γκρούεφσκι (και η αναφορά περί «μακεδονικού πληθυσμού») συνιστά απαράδεκτη απόπειρα παρέμβασης στα εσωτερικά της Ελλάδας, σημειώνοντας ότι «οι Έλληνες πολίτες δεν χρειαζόμαστε αυτόκλητους συνηγόρους με προφανή μάλιστα κίνητρα». Κάλεσε δε τον κ. Γκρούεφσκι να επικεντρώσει το ενδιαφέρον του στη βελτίωση της επιδεινούμενης κατάστασης της δημοκρατίας στη χώρα του, κατά γενική ομολογία των διεθνών οργανισμών.

Πρόκειται για ολοφάνερη σκλήρυνση της στάσης του υπουργείου Εξωτερικών, απέναντι στα Σκόπια. Μάλιστα, κύκλοι προσκείμενοι στην κ. Μπακογιάννη έσπευσαν να διαρρεύσουν ότι οι δηλώσεις του Κουμουτσάκου «σηματοδοτούν την αλλαγή στάσης που ακολουθούσε τους τελευταίους μήνες η κυρία Ντόρα Μπακογιάννη απέναντι στη γειτονική χώρα» (!!!).

Μιλάμε δηλαδή για απίστευτο θράσος. Αφού τα Σκόπια κοντεύουν να μιλήσουν και για «στρατό κατοχής» στην ...Μακεδονία και αφού η κ, Μπακογιάννη  εκτέθηκε για άλλη μια φορά βάζοντας τα παπαγαλάκια της να διαφημίσουν τις τελευταίες απόψεις του Νίμιτς ως την «καλύτερη πρόταση που ήρθε ποτέ» λίγες ώρες πριν τα Σκόπια της κλείσουν την πόρτα κατάμουτρα, βγαίνει τώρα και μέσω του Κουμουτσάκου και μας παριστάνει την Μακεδονομάχο. Πάει θα τρελαθούμε τελείως στη χώρα αυτή.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ο avatar
    ο 15/10/2008 20:19:19

    ¨"Χλιαρή" ήταν η απάντηση Κουμουτσάκου

    ειπε o Γκρούεφσκι:
    "εκτίθεται σε κακομεταχείριση ο τοπικός μακεδονικός πληθυσμός που ζει στην Ελλάδα"

  2. Factorx avatar
    Factorx 15/10/2008 20:24:05

    «Φθηνή προπαγάνδα» χαρακτήρισε ο εκπρόσωπος Τύπου του υπουργείου Εξωτερικών τα περί κράτησης Σκοπιανών δημοσιογράφων στην Ελλάδα με αφορμή τα επεισόδια που σημειώθηκαν τη Δευτέρα στη Φλώρινα.

    Ειδικότερα, απαντώντας σε σχετική δημοσιογραφική ερώτηση ο κ. Γιώργος Κουμουτσάκος έκανε λόγο για απόλυτη διαστρέβλωση των γεγονότων και τονίζει πως σε κάθε ευνομούμενο κράτος, άτομα που ευρίσκονται χωρίς άδεια σε χώρο στρατιωτικών περιοχών ή εγκαταστάσεων και επιπλέον προβαίνουν σε κινηματογραφικές και/ή φωτογραφικές λήψεις τέτοιων περιοχών και εγκαταστάσεων, ελέγχονται πάντα από τις αρμόδιες αρχές.

    Προσθέτει πως αυτό ακριβώς έγινε και με σκοπιανό τηλεοπτικό συνεργείο, το οποίο στη συνέχεια ήταν ελεύθερο να παραμείνει εφ' όσον το επιθυμούσε στην Ελλάδα.

  3. panilithios avatar
    panilithios 15/10/2008 20:30:26

    Δηλαδή τι θέλατε να κάνει η ΥΠΕΞ? Να πάρει τ'άρματα?

  4. ο avatar
    ο 15/10/2008 20:40:06

    Η πολιτική αντιμετώπιση ενός διεθνούς ζητήματος όπως είναι το σκοπιανό απαιτεί αντιμετώπιση ανατροφοδότησης και διερευνητικής διαδικασίας λαμβάνοντας υπόψη και στοιχεία του ψυχολογικού περιβάλλοντος.

    Η Προκλητικότητα των εξωτερικών ερεθισμών προσελκύει και αναγάγει ένα έλασσον ζήτημα σε μείζον! Πότε όμως;

  5. t avatar
    t 15/10/2008 20:57:30

    Μετά από συνάντηση του Γκρούεφσκι με τον γραμματέα του NATO
    Jaap De Hoop Scheffer, εκπρόσωπος του NATO δήλωσε ότι το ΝΑΤΟ δεν παίρνει θέση για το επεισόδιο. Ο Scheffer άκουσε με προσοχή την ενημέρωση του Γκρούεφσκι.

  6. ο avatar
    ο 15/10/2008 21:11:47

    Είμαστε έτοιμοι για συμβιβασμό, αλλά δεν θα υποστούμε προσταγές και ταπείνωση»

    δήλωσε ο milososki,

    α) τι εννοεί συμβιβασμό τη στιγμή που απέρριψαν την πρόσφατη πρόταση που ήταν υπέρ τους.

    Β) τι εννοεί προσταγές και ταπείνωση!

    Αν τα συνδυάσεις με τη δήλωση Γρουεφσκι“εκτίθεται σε κακομεταχείριση ο τοπικός μακεδονικός πληθυσμός που ζει στην Ελλάδα” μάλλον πρέπει η ΕΕ και το ΝΑΤΟ να κατατάξουν την ΠΓΔΜ στις χώρες εκείνες που δεν σέβονται το διεθνές δίκαιο.

  7. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 15/10/2008 21:15:01

    Λοιπόν η πρόταση Νίμιτς ήταν πράγματι η καλύτερη που έγινε ποτέ.Επειδή όμως τα Σκόπια προσανατολίζονται να την απορρίψουν δημιουργούν όλο το θόρυβο.
    Η Ελλάδα δεν έχει λόγο να δημιουργεί θόρυβο αλλά από ένα σημείο και πέρα αντιδρά.Δεν υπάρχει τίποτε το περίεργο.

  8. ο avatar
    ο 15/10/2008 21:31:53

    Ψυχραιμία είπε: H πρόταση Νίμιτς ήταν πράγματι η καλύτερη που έγινε ποτέ!!!
    μ αρέσει που είσαι και "ψυχραιμιας" τα χάπια σου πότε τα πήρες τελευταία φορά!

    ως αναφορά το όνομα ναι. Ως αναφορά τα υπόλοιπα...
    "βύθισμα χωρίς βαρίδι επαναφοράς¨"

  9. ρομαντικος avatar
    ρομαντικος 15/10/2008 21:40:37

    Μια σκέψη κάνω,μπορεί και να μην διατυπωθεί, κάποιος ίσως πιο ειδικός και ενημερωμένος ας κάνει τον κόπο να με βοηθήση.
    Αφού οι Σκοπιανοί τόσο πολύ ζητούν Μακεδονική μειονότητα στην Ελλάδα και σχολεία μειονοτικά,να τούς τα δώσουμε για να σταματήσουν τον ανιστόρητο φανατισμό καιτον άκρατο φανατισμό τους.
    Με μία βασική προυπόθεση ομως να αναγνωρίσουν και αυτοί Ελληνική μειονότητα στα Σκόπια και να ιδρύσουν Ελληνικά σχολεία κατά την ίδια αναλογία.
    Και επίσης να δώσουν πλήρη πολιτικά δικαιώματα και πολιτικές ελευθερίες στην Ελληνική μειονότητα.

  10. ο avatar
    ο 15/10/2008 21:45:00

    Ρομαντικός, τι να σου πω!!
    ότι είσαι ο "χαζός του χωριού"! επιφυλάσσομε.

  11. βράχος avatar
    βράχος 15/10/2008 21:45:40

    Το να παινεύει η Ντόρα τις προτάσεις Νίμιτζ δημοσία, καθ΄όσον δεν λαβαίνει ΚΑΜΜΙΑ πραγματική ενέργεια, είναι απλώς πολιτική σχεδιασμένη να ικανοποιεί τους Αμερικανούς που πιέζουν σαν τρελλοί.

    Εμείς την ουσία να κυττάμε, ΠΡΑΞΕΙΣ οχι ΛΟΓΙΑ.

  12. ρομαντικος avatar
    ρομαντικος 15/10/2008 21:46:24

    Μια σκέψη κάνω,μπορεί και να μην διατυπωθεί σωστά , κάποιος ίσως πιο ειδικός και ενημερωμένος ας κάνει τον κόπο να με βοηθήση.
    Αφού οι Σκοπιανοί τόσο πολύ ζητούν Μακεδονική μειονότητα στην Ελλάδα και σχολεία μειονοτικά,να τούς τα δώσουμε για να σταματήσουν τον ανιστόρητο καιτον άκρατο φανατισμό τους.
    Με μία βασική προυπόθεση ομως να αναγνωρίσουν και αυτοί Ελληνική μειονότητα στα Σκόπια και να ιδρύσουν Ελληνικά σχολεία κατά την ίδια αναλογία.
    Και επίσης να δώσουν πλήρη πολιτικά δικαιώματα και πολιτικές ελευθερίες στην Ελληνική μειονότητα.

  13. ρομαντικος avatar
    ρομαντικος 15/10/2008 21:52:49

    Κ.says,επειδή με χαρακτήρησες χαζό του χωριού και μάλλον εχεις δίκιο,μήπως μπορείς σε παρακαλώ να μου πείς την επιστημονική σου αποψη,με απλά λόγια για να καταλάβω?

  14. ΠΕΛΙΑΣ avatar
    ΠΕΛΙΑΣ 15/10/2008 21:56:21

    Πολύ χλιαρή η απάντηση του Κουμουτσάκου στον Γκρούεφσκυ. Τί πάει να πεί "αλλαγή στάσης" της Ντορούλας μας; Γιατί οι προεκτάσεις στο θέμα "στάση" είναι πολλές και όπως γράφει και ο Μπαμπινιώτης στο λεξικό του, μερικές είναι ιδιαίτερα γαργαλιστικές. Και ειδικά για αυτόν που έχει το ... πάνω χέρι, ή, ασφαλώς, το χέρι απο πάνω!

    ΠΕΛΙΑΣ

  15. ο avatar
    ο 15/10/2008 21:58:44

    ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΉ <> ΕΛΛΗΝΙΚΉ
    ΕΛΛΗΝΙΚΗ <> ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ

    Πιο άπλα δεν μπορώ.

  16. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 15/10/2008 22:01:55

    @ ο
    Η πρόταση Νίμιτς προβλέπει το καλύτερο όνομα που έχει προταθεί : Δημοκρατια της Βόρειας Μακεδονίας για χρήση σε όλους τους διεθνείς οργανισμούς.
    Δεν προβλέπει όπως ήθελε η Ελλάδα χρήση και για τις διμερείς σχέσεις των Σκοπίων με τρίτες χώρες αλλά περιέχει σύσταση του ΟΗΕ γιαυτό καθώς και απαγόρευση του σκέτου "Μακεδονία".
    Αυτή τη στιγμή όλος ο κόσμος αποκαλεί τα Σκόπια Μακεδονία.Αν πέρναγε η πρόταση θα αρχιζε σταδιακά να τα αποκαλεί Βόρεια Μακεδονία.
    ΤΟ ΦΥΡΟΜ είναι δύσχρηστο και δεν το ξέρει κανείς.
    Αρα είναι η καλύτερη μέχρι στιγμής πρόταση.Ετσι κι αλλιώς πάντως θα απορριφθεί.

  17. neoinileias avatar
    neoinileias 15/10/2008 22:05:10

    προταση- παγιδα

    Αν προσπαθήσουμε να κάνουμε μια σύντομη ανάλυση της νέας πρότασης για την επίλυση του Σκοπιανού δεν θα αποτελεί υπερβολή αν πούμε ότι επιτέλους έγινε κατανοητό ότι πρέπει να αρχίσουμε να συζητάμε. Από εκεί και πέρα η σπουδαιότητα του ζητήματος πρέπει να μας κάνει να δούμε ξεκάθαρα τα πράγματα και να προσπαθήσουμε να τα ερμηνεύσουμε. Στα θετικά σημεία της πρότασης είναι το όνομα που είναι γεωγραφικός προσδιορισμός «Βόρεια Μακεδονία» Από εκεί και πέρα τα πράγματα δυσκολεύουν. Σύμφωνα με την πρόταση η εθνικότητα θα είναι η μακεδονική. Το γεγονός αυτό σημαίνει αυτόματα ότι τα κυριαρχικά δικαιώματα της Μακεδονίας παραχωρούνται στα Σκόπια και αυτό επειδή κάθε πολίτης σε ολόκληρο τον κόσμο που θα έλκει την καταγωγή του από το γεωγραφικό χώρο της Μακεδονίας στην εθνικότητα θα είναι σκοπιανός, ακόμη και οι Έλληνες Μακεδόνες θα είναι (εάν υιοθετηθεί η πρόταση) σκοπιανοί στην εθνικότητα. Το γεγονός αυτό ουσιαστικά ανατρέπει την ιστορία, με λίγα λόγια τα Σκόπια οικειοποιούνται την ελληνική ιστορία και θα μονοπωλήσουν τη μακεδονική ταυτότητα. Τα ίδια ισχύουν και με τη γλώσσα, η μακεδονική γλώσσα (εάν υιοθετηθεί η πρόταση) θα έχει σλαβικές ρίζες, άσχετα αν το κυριλλικό - σλαβικό αλφάβητο δημιουργήθηκε με βάση τα κεφαλαία ελληνικά γράμματα από τον Κύριλλο και το Μεθόδιο. Στη συνέχεια η παραμονή ως συνταγματικού του ονόματος «Δημοκρατία της Μακεδονίας» του κράτους της ΠΓΔΜ με πλήρη νομική ισχύ στο εσωτερικό και στο εξωτερικό δημιουργεί αδιέξοδα. .
    Από τη στιγμή που θα παραμείνει ως Συνταγματικό όνομα το «Republika Makedonija» τα τρίτα κράτη δεν θα έχουν σύμφωνα και με τη συμφωνία απόλυτη υποχρέωση να αλλάξουν για τις διμερής σχέσεις την ονομασία που θα χρησιμοποιούν, εκτός αυτού, θα μπορούν να χρησιμοποιούνται παράλληλα και τα δυο ονόματα σε όλες τις επίσημες εξωτερικές σχέσεις και ντοκουμέντα με πλήρη νομική ισχύ, έτσι είναι σίγουρο ότι, στο μέλλον θα δημιουργηθούν σοβαρά προβλήματα.
    Υπό τον όρο, ότι, το συνταγματικό όνομα «Δημοκρατία της Μακεδονίας» θα αναγράφεται και στα διαβατήρια, αντί να ξεκαθαρίσει, θα μπερδέψει χειρότερα τα πράγματα. Συνοψίζοντας θα μπορούσαμε να πούμε ότι από τη στιγμή που «δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα» και φαίνεται ότι απ όλες τις πλευρές υπάρχει ομοφωνία για το όνομα του διπλανού κράτους «Republic of North Μacedonia» είναι ευκαιρία τώρα να αρχίσουν οι διαπραγματεύσεις στα επιμέρους βασικά ζητήματα για τη διευθέτηση της διαφοράς μεταξύ των δυο χωρών.
    Η θέση της χώρας μας « έναντι όλων» η οποία θα πρέπει να εφαρμοστεί και με συνταγματική τροποποίηση από τη διπλανή χώρα, είναι σίγουρο, ότι, θα ξεκαθαρίσει το τοπίο και θα οδηγήσει σε λύση το σοβαρό αυτό διεθνές άλυτο ζήτημα.

  18. o avatar
    o 15/10/2008 22:07:53

    ψυχραιμία, πρόλαβαν άλλοι και σου απάντησαν, δεν διαφωνώ με την απάντηση.

  19. Factorx avatar
    Factorx 15/10/2008 22:10:20

    Την έντονη δυσαρέσκεια του Γιαπ Ντε Χουπ Σέφερ εξέφρασε την Τετάρτη από τις Βρυξέλλες o εκπρόσωπος του ΝΑΤΟ, Τζέιμς Απατουράι, σε σχέση με τηλεγράφημα του πρακτορείου ειδήσεων MIA της ΠΓΔΜ, το οποίο εμφάνιζε το γενικό γραμματέα του ΝΑΤΟ διατεθειμένο να φέρει προς συζήτηση στη Συμμαχία το ζήτημα των «επεισοδίων», τα οποία η ΠΓΔΜ με διάβημά της υποστηρίζει ότι συνέβησαν στην περιοχή της Φλώρινας. Διαβάστε περισσότερα

    Τα όσα αναφέρονται στο τηλεγράφημα αυτό είναι απολύτως αναληθή, δήλωσε ο εκπρόσωπος της Συμμαχίας.
    Σύμφωνα με τον κ. Απατουράι, ο γγ του ΝΑΤΟ ουδέποτε εξέφρασε ανάλογες απόψεις στον πρωθυπουργό της ΠΓΔΜ, με τον οποίο συναντήθηκε νωρίτερα την Τετάρτη στις Βρυξέλλες.

    «Χωρίς βάση» χαρακτήρισε επίσης αναφορά του πρακτορείου της ΠΓΔΜ, η οποία έφερε τον Γιαπ Ντε Χουπ Σέφερ να αναφέρεται με εξαιρετικά θετικούς χαρακτηρισμούς στο πρόσωπο του πρωθυπουργού της ΠΓΔΜ.

  20. o avatar
    o 15/10/2008 22:17:46

    Σωστή η αντίδραση του ΝΑΤΟ, είχα αρχίσει να αισθάνομαι ότι τελικά στο ΝΑΤΟ και την ΕΕ είναι η ΠΓΔΜ.

  21. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 15/10/2008 22:25:49

    Συνεχίζω αυτά που έχω γραψει πολλές φορές.
    Στο θέμα του ονόματος του έθνους και της γλώσσας η ελληνική θέση είναι πολύ αδύνατη καθώς επισήμως έχει αναγνωρισθεί το κράτος αυτό ως συνέχεια της Σοσιαλιστικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας επί Γιουγκοσλαβίας -αυτό σημαίνει το ΦΥΡΟΜ - και τότε βάσει γιουγκοσλαβικού Συντάγματος και η γλώσσα και το έθνος ήταν μακεδονικά.
    Επειδή είναι πολύ δύσκολο αυτό να αλλάξει μετά χρόνια -ενώ το όνομα του ΚΡΑΤΟΥΣ θεωρείται διεθνής διαφορα-η Ελλάδα προσπαθεί να αποφύγει τη συζήτηση για το όνομα του έθνους και της γλώσσας εξ ου και η θέση όλων των κομμάτων ότι μόνο θέμα είναι το όνομα του κράτους.Στην πρόταση Νίμιτς ΔΕΝ αναγνωρίζεται έθνος και γλώσσα.Απλώς αναφέρεται ότι στα διαβατήρια στην ιθαγένεια θα λέγεται "μακεδονική".Υπαρχει και εναλλακτική πρόταση "πολίτης της Δημ. της Βορ. Μακεδονίας" που θα παζαρευθεί με κάτι άλλο αν θέλουμε.
    Η Ελλάδα ΔΕΝ ζητεί αλλαγή του συνταγματικού ονόματος αλλά μόνο του διεθνούς.
    Με βάση τις ελληνικές θέσεις -εννοώ τις επίσημες και όλων των κομμάτων πλην ΛΑΟΣ-η πρόταση καλύπτει το 80% των ελληνικών απαιτήσεων και μιλάμε μόνο για ένταξη στο ΝΑΤΟ.Για την ένταξη στην ΕΕ μπορεί να ζητηθούν και άλλα.
    Οσοι πουν ότι η συμφωνία προβλέπει ότι δεν θα ζητηθούν να ξέρουν ότι και η Ενδιάμεση Συμφωνία πρόβλεπε ότι η Ελλάδα ήταν υποχρεωμένη να αποδεχθεί την ένταξη τους στο ΝΑΤΟ με το όνομα ΦΥΡΟΜ αλλά την έγραψε κανονικά και έβαλε βέτο.
    Αρα με όλα αυτά μόνο για το ΝΑΤΟ και με τις συζητησεις για την ΕΕ μπροστά είναι καλή η πρόταση.Ετσι κι αλλιώς όμως δεν θα γίνει δεκτή.

  22. o avatar
    o 15/10/2008 23:03:13

    είσαι εντελώς λάθος!

  23. ΑΝΗΣΥΧΟΣ avatar
    ΑΝΗΣΥΧΟΣ 16/10/2008 00:54:15

    Η Ντόρα είναι απαράδεκτη. Χωρίς να να υπάρχει λόγος μίλησε για άνω ή βόρεια Μακεδονία χωρίς να έχει κάνει ούτε την ελάχιστη υποχώρηση Ο Γκρουέφσκι.
    Ας τη δώσουν ένα άλλο υπουργείο για να ησυχάσουμε!

  24. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 16/10/2008 03:46:28

    Για μια ακόμη φορά επαναλαμβάνονται στα σχόλια θέσεις (υπέρ ή κατά) που έχουν παρουσιαστεί κατά κόρον στα σχόλια, αναφορικά με τις πρόσφατες προτάσεις Νίμιτς, ενώ το ζητούμενο της Ανάρτησης είναι η αλλαγή στις διακηρύξεις της Υπουργού Εξωτερικών. Διότι επί του προκειμένου πρόκειται για σαφέστατη αλλαγή.
    Η συζήτηση κατά πόσο υπάρχει αλλαγή η όχι, βρίσκεται εκτός πραγματικότητας, για όποιον γνωρίζει ανάγνωση, και δεν είναι βαρήκοος. Εκεί που μπαίνουν εν τέλει τα ερωτηματικά, είναι οι λόγοι που διέπουν αυτή την αλλαγή των διακηρύξεων.
    Την περασμένη εβδομάδα προέβη ο Υπουργός εσωτερικών Προκόπης Παυλόπουλος, κατά τη διάρκεια παρουσίασης βιβλίου με θέμα το Μακεδονικό πρόβλημα του δημοσιογράφου Σταύρου Λυγερού, σε ανοιχτή διαφοροποίηση από τη γραμμή Μπακογιάννη αναφορικά με τις προτάσεις Νίμιτς, χαρακτηρίζοντας τη διπλή ονομασία ως κόκκινη γραμμή, που αποκλείεται να υπερβεί η Ελλάδα, εμμένοντας και στο ότι, ο γεωγραφικός προσδιορισμός πρέπει να είναι ουσιαστικός και όχι εικονικός. Αυτή η διαφοροποίηση έγινε, κατά την άποψή μου, συγκεκριμένα κατ΄εντολή του Πρωθυπουργού. Στα σημερινά αδιέξοδα που έχει περιέλθει η κυβέρνηση, έχει επανειλημμένα εντοπιστεί ότι η επιλογή διεξαγωγής εκλογών, στο άμεσο, ή τουλάχιστον σύντομο μέλλον, είναι αναπόφευγη. Η χρηματιστική κρίση που εκδηλώθηκε φαίνεται να εκτιμάται σαν από μηχανής θεός για την κυβέρνηση. Διότι - πέρα από το γενικότερο οικονομικό χάος που επικρατεί - παραμερίζοντας από την άμεση εντύπωση τα οικονομικά αδιέξοδα, που οικοδόμησαν οι κυβερνητικές επιλογές, θα αναιρέσει τουλάχιστον ως ένα βαθμό το σύμφωνο σταθερότητας, αφήνοντας περιθώρια στην κυβέρνηση αναθεώρησης του προϋπολογισμού προς μια δήθεν φιλολαϊκότερη κατεύθυνση, ανοίγοντας και την δυνατότητα για κάποιες προεκλογικές παροχές. Η σκληρή και ανυποχώρητη στάση που είχε διακηρύξει ο Καραμανλής, σε μια φάση υπερβολικής διόγκωσης των σκανδάλων, προδιέγραφαν μια βαρύτατη ήττα της ΝΔ. σε περίπτωση πρόωρων εκλογών, δημιουργώντας μια κατάσταση "μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα". Στις σημερινές συγκυρίες, η χαλάρωση της ανυποχώρητης στάσης στην λεγόμενη "προώθηση των μεταρρυθμίσεων" μοιάζει περισσότερο από πραγματοποιήσιμη, χωρίς να φανεί υποχωρητικότητα απέναντι σε δήθεν στόχους "αρχών" που είχαν τεθεί. Με αυτή τη συλλογιστική η κυβέρνηση αισθάνεται ότι οι συγκυρίες χαλαρώνουν κάπως τη δυσμενή θέση, που είχε περιέλθει, όσο αφορά την ανάγκη διεξαγωγής εκλογών και μάλλον παίζει με την ιδέα να τις τολμήσει.
    Το ισχυρό πολιτικό πλεονέκτημα του Καραμανλή απέναντι στην κοινή γνώμη ήταν πάντοτε η εξωτερική πολιτική και τα Εθνικά Θέματα. Αγωγοί, βέτο στο Βουκουρέστι κλπ. Είναι προφανές, ότι εκεί μάλλον θα αναζητήσει αυτός και την πρόφαση για τη διεξαγωγή εκλογών. Μια συμφωνία με τα Σκόπια, πριν τις εκλογές θα κατέστρεφε το πιο ισχυρό του πλεονέκτημα. Αντίθετα ένα αδιέξοδο στην πορεία για την εξεύρεση "λύσης" μπορεί να αποτελέσει την καλύτερη δυνατή δικαιολογία για εκλογές.
    Η κ. Ντόρα Μπακογιάννη έχει φθαρεί αρκετά απέναντι στην κοινή γνώμη. Γιατί να παραιτηθεί από όλα τα ατού, αφήνοντας την πρωτοβουλία πλήρως στον Καραμανλή; Η μήπως δεν γνωρίζει ότι αυτό που επιζητεί ο Καραμανλής δεν είναι τίποτε περισσότερο από μια δυνατότητα αξιοπρεπούς υπο(απο)χώρησης; Όσο για τη ζημιά, αυτή γίνεται και μετά. Εκτός αν πιστεύει και αυτή στο παραμύθι του φιλέλληνα Ομπάμα.

  25. Horatio avatar
    Horatio 16/10/2008 09:34:12

    Δόξα τω Θεώ που τα Σκόπια έχουν για πρωθυπουργό τον Γκρούεφσκι!
    Αν τα Σκόπια είχαν κάποια μετριοπαθέστερη κυβέρνηση, η Ελλάδα θα τα είχε ήδη αναγνωρίσει ως "Δημοκρατία τής Μακεδονίας - Σκόπια" και όσοι Έλληνες σκεφτόμαστε πατριωτικά θα τρέχαμε και δεν θα φτάναμε.

    Η λύση είναι μία. Τα μαζεύουμε όλα από τον ΟΗΕ και απαιτούμε για νέα βάση διαπραγμάτευσης μια γεωγραφική, εθνικά ουδέτερη ονομασία για τα Σκόπια, μια ονομασία που θα λαμβάνει υπόψη της ότι το 40% τού πληθυσμού των Σκοπίων (50% σε δέκα χρόνια) ΔΕΝ είναι Ψευδομακεδόνες, αλλά Αλβανοί και άλλες μειονότητες. Π.χ. "Κεντρική Βαλκανική Δημοκρατία", "Δημοκρατία τού Βαρδάρη", κλπ.
    Υπάρχει το προηγούμενο τής Βιρμανίας που μετονομάστηκε σε Μιάνμαρ από ένδειξη σεβασμού στις εθνικά μη βιρμανικές μειονότητες.

  26. leon avatar
    leon 16/10/2008 10:24:13

    @ 3 - panilitios

    Μονο απο εναν τετοιο τετοια απαντηση...

  27. Africa avatar
    Africa 16/10/2008 11:58:31

    Εχω την εντυπωση οτι οι "συμμαχοι" αδειασαν την Ντορα στο θεμα των Σκοπιων...και στο θεμα της Visa Waiver στις ΗΠΑ...

    Τι αλλο μενει?

  28. sardam avatar
    sardam 16/10/2008 12:12:46

    Συζητάει εξωτερική πολιτική ο Γιωργάκης με το Μπέννυ:
    - Να σου πω ρε Μπέννυ... Τελικά ποιο είναι το σωστό: το Ιράν ή το Ιράκ;

  29. grigoris-takis avatar
    grigoris-takis 16/10/2008 12:49:53

    Ο Αλαβάνος έχει απόλυτο δίκιο. ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΑΣΕΙ 20 ΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΑΚΟΜΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ Ο ΚΑΡΧΙΜΑΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΟΝΗ ΤΟΠΛΟΥ, ΓΙΑΤΙ ΚΥΡΙΕ;
    Μήπως έχετε κάποια σχέση με το Mega - Έθνος – Πρώτο Θέμα και το λοιπό συγκρότημα Μπόμπολα, μέτοχο στην βρετανική εταιρία που ανέλαβε την αξιοποίηση;;;;;
    Με τα χίλια σπρώχνουν τον Καρχιμάκη οι 5 καναλο-εκβιαστές. Και τι κερδίζουν από αυτόν; Στηρίζει με κάθε τρόπο την επένδυση στο ΤΟΠΛΟΥ εδώ και πολλά χρονια. Ερωτήσεις στη βουλή, πιέσεις, μεσολαβήσεις.
    Ο ΑΠΟΛΥΤΟΣ ΛΑΚΕΣ!
    Περιμένουμε ΑΚΟΜΑ την απάντησή σας κύριε, χα, χα χα !

  30. Greco avatar
    Greco 16/10/2008 13:41:52

    τα σχολια σου @ψυχραιμια ειναι εξαιρετικα....

  31. isnogood avatar
    isnogood 16/10/2008 14:59:03

    Αγαπητά Ντοράκια του πόστ.
    Η ώρα της κρίσης πλησιάζει.
    Και αλίμονό σας.
    Το κόμμα της Ν.Δ. δεν πρόκειται να ξαναπέσει στα χέρια της Αγίας Οικογένεις ποτέ ξανά.
    Η μαλακία μια φορά έγινε.

    Τώρα για το θέμα των Σκοπίων...
    Απλά θα περιμένουμε να διαλυθούν...συζητώντας.
    Όσα κομμάτια μείνουν απο το κράτος αυτό ...ξέμπαρκα, αν κάνουν τοπικά δημοψηφίσματα και θελήσουν ΕΝΩΣΗ με την Ελλάδα, το συζητάμε.
    Τα υπόλοιπα που λέτε και διαβάζετε, είναι για να γίνεται...κουβέντα.

    Τέλος

  32. t avatar
    t 16/10/2008 15:49:44

    Να πιέσουν οι Αμερικάνοι την πλευρά των Σκοπίων για νέο όνομα.
    Το όνομα Δημοκρατία των Σκοπίων (Μακεδονία) Republic οf Skopje-Macedonia

  33. Νἰκος avatar
    Νἰκος 16/10/2008 23:35:35

    isnogood (#32), ανονικα θαπρεπε να λεγεσαι youaregood. I really like what you say my man. God bless.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.