#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
01/04/2011 07:33
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Σε ελεύθερη πτώση ΠΑΣΟΚ και Παπανδρέου



Πρωτοφανή κατάρρευση των ποσοστών του ΠΑΣΟΚ, των πρωθυπουργικών χαρακτηριστικών του Γιώργου Παπανδρέου και των προσδοκιών των πολιτών για το αύριο, σε διάστημα μόλις τριών μηνών, καταγράφει η έρευνα της Metron Analysis που δημοσιεύει ο «Ε.Τ.».

 

Στα συμπεράσματα της δημοσκόπησης παρατηρείται έντονη κοινωνική δυσαρέσκεια, ως απόρροια της οικονομικής κρίσης, της εμπλοκής του ΔΝΤ και της πολιτικής του ΠΑΣΟΚ. Στο κλίμα της γενικής πολιτικής απαξίωσης, ο δικομματισμός περιορίζεται σε ιδιαίτερα χαμηλά ποσοστά (42,5% από 49,9% τον περασμένο Δεκέμβριο) -αναμενόμενο κατά τους εκλογικούς αναλυτές-, ωστόσο ο «μεγάλος ηττημένος» είναι το κυβερνών κόμμα και ο κ. Παπανδρέου. Η ψαλίδα ανάμεσα σε ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ. έχει κλείσει στο 2,9% (από 4,9% που ήταν τον Δεκέμβριο), τα ποσοστά του πρωθυπουργού βρίσκονται σε καθοδική τροχιά -όπως η βουτιά στο 21,1% από 26,4% στην ερώτηση αν το ΠΑΣΟΚ έχει ικανό αρχηγό-, ενώ το κυβερνών κόμμα δείχνει να φυλλορροεί, καθώς η συσπείρωσή του δεν ξεπερνά το 57,4%.

 

Άνοδος Σαμαρά

 

Αντίθετα, η έρευνα δείχνει ανοδική τάση στα ποσοστά του Αντώνη Σαμαρά στα ποιοτικά χαρακτηριστικά: Για παράδειγμα, ο βαθμός ικανοποίησης από τον τρόπο που ασκεί αξιωματική αντιπολίτευση έχει αυξηθεί μέσα σε τρεις μήνες, ενώ στην κλίμακα της δημοτικότητας των πολιτικών αρχηγών ο πρόεδρος της Ν.Δ. συγκεντρώνει την υψηλότερη δημοτικότητα στο χώρο της Δεξιάς με 73,5%.

Στον ίδιο πίνακα -της δημοτικότητας των πολιτικών αρχηγών-, ο Γιώργος Παπανδρέου μέσα σε τρεις μήνες έχασε 3,5%, ενώ ο Αντώνης Σαμαράς κέρδισε 2,3%, με αποτέλεσμα να κλείνει η ψαλίδα και σε αυτήν τη «μέτρηση».

Γεγονός που ενισχύει την άποψη των στενών συνεργατών του ότι με την επικαιροποιημένη πρόταση της Ν.Δ. για το Μνημόνιο που θα παρουσιαστεί άμεσα, η ζυγαριά θα γείρει προς τη γαλάζια παράταξη.

 

Για την κυβερνητική πολιτική

 

Καμία αχτίδα φωτός, όμως, δεν διαφαίνεται για το ΠΑΣΟΚ, καθώς το σύνολο των απαντήσεων των ερωτηθέντων είναι συντριπτικά αρνητικό για την κυβερνητική πολιτική και τις επιλογές της. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 84,6% των πολιτών εκτιμά ότι η κρίση θα διαρκέσει πάνω από δύο χρόνια, όταν τον Δεκέμβριο το αντίστοιχο ποσοστό δεν ξεπερνούσε το 53%, ενώ το 75,1% των πολιτών πιστεύει ότι η οικονομία θα επιδεινωθεί τον επόμενο χρόνο.

Ο δείκτης αισιοδοξίας για την πορεία της χώρας χτύπησε για πρώτη φορά το ιστορικό χαμηλό του 6,9%. Επίσης: το 82,3% βλέπει ότι τα πράγματα στη χώρα μας πηγαίνουν σε λάθος κατεύθυνση, το 41,1% πιστεύει ότι υπάρχει ο κίνδυνος της χρεοκοπίας, ενώ είναι απόλυτη η άποψη που έχει διαμορφωθεί στην κοινή γνώμη (80,6%) ότι στόχος της Τρόικας δεν είναι να βοηθήσει την Ελλάδα, αλλά να μας εκμεταλλευθεί!

«Όχι» στη δραχμή

 

Ωστόσο, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων, και μάλιστα με υψηλά ποσοστά, τάσσεται κατά της επιστροφής στη δραχμή (62,5%), ενώ στη λίστα των προβλημάτων παραμένει πρώτη και με διαφορά η αυθόρμητη απάντηση «οικονομία».

Στο ερώτημα «ποιον εμπιστεύεστε για το μέλλον της οικογένειάς σας;», η απάντηση είναι κόλαφος για τον πρωθυπουργό, καθώς οι απώλειες εμπιστοσύνης προς την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ανέρχονται σχεδόν σε 16 ποσοστιαίες μονάδες μέσα σε ένα χρόνο! Πτώση σημειώνει και η κομματική ταύτιση με το ΠΑΣΟΚ (26,4% από 28,7% τον Δεκέμβριο), ενώ για τη Ν.Δ. κινείται στα ίδια επίπεδα με 21,0% (από 21,4%) οριακά πάνω από την πρόθεση ψήφου που διαθέτει. Το πόρισμα της κοινής γνώμης για το σημερινό αδιέξοδο είναι ότι οι ευθύνες βαρύνουν το πολιτικό σύστημα και κυρίως τις κατά καιρούς κυβερνήσεις.

 

Για τα νέα κόμματα

 

Ράπισμα είναι η απάντηση των πολιτών για τους αρχηγούς των νέων κομμάτων, καθώς δύο στους τρεις πολίτες (63,6%) θεωρεί ότι δεν υπάρχουν σήμερα προϋποθέσεις για δημιουργία νέων κομμάτων. Πρόκειται για μια ακόμη νέα διάσταση, καθώς η έρευνα του Δεκεμβρίου άφηνε περιθώρια για ένα νέο κόμμα, όπως πίστευε τότε το 40,6% των ερωτηθέντων. Αυτό προκύπτει εξάλλου από την πρόθεση ψήφου, όπου ούτε το κόμμα της Ντόρας Μπακογιάννη ούτε του Φώτη Κουβέλη φαίνεται ότι μπαίνουν στη Βουλή, ενώ, αντίθετα, εκείνος που μπορεί να δηλώνει ικανοποιημένος είναι ο Γιώργος Καρατζαφέρης, που βλέπει άνοδο των ποσοστών του κοντά στο 7%.

 

 

 

Δημοτικότητες στελεχών

 

Μηνύματα στέλνουν και οι «βαθμολογίες» των στελεχών των κομμάτων, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον της λίστας του ΠΑΣΟΚ. Ο Θεόδωρος Πάγκαλος έχει σχεδόν το 70% της αρνητικής άποψης των ψηφοφόρων του κόμματός του και το 80% της άρνησης στο σύνολο των ερωτηθέντων. Αρνητική πρωτιά καταγράφουν -επίσης στους ψηφοφόρους του ΠΑΣΟΚ- ο Μιχάλης Καρχιμάκης και ο ΥΠΕΞ Δημήτρης Δρούτσας, ενώ στις πρώτες γραμμές των θετικών απόψεων είναι ο Ευάγγελος Βενιζέλος και η Φώφη Γεννηματά.

Στη λίστα της Ν.Δ., πρώτος σε δημοτικότητα στο σύνολο των ερωτηθέντων είναι ο αντιπρόεδρος Δημήτρης Αβραμόπουλος και ακολουθεί ο Αρης Σπηλιωτόπουλος, ενώ οι ψηφοφόροι της Ν.Δ. δίνουν και πάλι το προβάδισμα στον αντιπρόεδρο της Ν.Δ. και τη δεύτερη θέση στον Κώστα Καραμανλή.

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Aggelos avatar
    Aggelos 01/04/2011 08:36:03

    "ενώ στις πρώτες γραμμές των θετικών απόψεων είναι ο Ευάγγελος Βενιζέλος και η Φώφη Γεννηματά."

    αυτοι που δεν μιλανε καθολου δηλαδη..


    "και τη δεύτερη θέση στον Κώστα Καραμανλή."

    σημαντικο αυτο..

  2. anonymous avatar
    anonymous 01/04/2011 09:03:07

    Μήπως είναι πρωταπριλιάτικο?

  3. zap-zap avatar
    zap-zap 01/04/2011 09:04:53

    ton kahmeno ton kurio Kouvelh...tosh provolh sta mesa kai 1,1%..?

  4. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 01/04/2011 09:08:36

    Δεν θα απαλλαγειτε ευκολα οι φανατικοι απο τον κ.Τιποτα ουτε απο τον Αρη.
    Τι να κανουμε;Νεα Δημοκρατια ειναι αυτη και οχι AΝΤΑΡΣΥΑ.

  5. αντιλαικος avatar
    αντιλαικος 01/04/2011 09:21:28

    οταν μια δημοσκοπηση δινει πρώτο σε δημοτικότητα στο σύνολο των ερωτηθέντων τον Δημήτρη Αβραμόπουλο και ακολουθεί ο Αρης Σπηλιωτόπουλος,

    ΕΧΕΙ ΠΟΛΥ ΔΡΟΜΟ ΑΚΟΜΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΤΟ ΤΟΥ ΒΑΡΕΛΙΟΥ!!!

    • Ermippos avatar
      Ermippos @ αντιλαικος 01/04/2011 13:17:00

      +15.000.000

  6. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 01/04/2011 09:50:49

    Είναι σημαντική πάντως, και εύγλωττη, η υποχώρηση του ποσοστού όσων δεν θέλουν επιστροφή στη δραχμή. Μέχρι πρόσφατα, "χτυπούσε" σταλινικά ποσοστά. Είμαι περίεργος να δω πού θα πάει μετά από ένα εξάμηνο ακόμα.

  7. δημητρης μαλαμουλης avatar
    δημητρης μαλαμουλης 01/04/2011 10:02:36

    Συμφωνώ με τον Αντιλαικό , έχει πολύ δρόμο ακόμα να διανύσει κόμμα και αρχηγός.
    Πάντως με Αρούλη (Πρόεδρο σε αναμονή ,αλί και τρις αλί), και Μανώλη σε επαναστατικές ασκήσεις στο Δημαρχιακό Μέγαρο πρέπει να κάνουμε υπομονή.

  8. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ avatar
    ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ 01/04/2011 10:35:32

    ΓΙΑ ΣΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ
    ΕΙΣΑΙ ΑΠΟ Χ/Θ
    ΜΕ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΚΛΙΒΑΝΟΥΣ ΤΗΣ ;

  9. aroyra avatar
    aroyra 01/04/2011 10:47:24

    Εάν είναι πρώτοι σε δημοτικότητα απο την Νέα Δημοκρατία ο Αβραμόπουλος και ο Αρούλης μας αξίζουν αυτά που παθαίνουμε... Λυπάμαι πολύ...

    • Ermippos avatar
      Ermippos @ aroyra 01/04/2011 13:17:41

      +200.000.000

  10. δημητρης μαλαμουλης avatar
    δημητρης μαλαμουλης 01/04/2011 11:08:10

    apostoli nai ego eimai esy?

  11. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 01/04/2011 11:27:45

    Μάλλον δεν διάβασες την ανάρτηση του Φαήλου για τους ντιντήδες, που προκάλεσε σάλο στο σύστημα της διαπλοκής...

    • Ermippos avatar
      Ermippos @ Αυριανιστής 01/04/2011 13:20:17

      -25.236.251.125.256

      Φίλε μου, όταν δεν μας αρέσει ο κόσμος στον οποίον ζούμε κοιτάμε να τον αλλάξουμε. Με να τον αρνούμεθα αναζητώντας σκιές συνωμοσίας απλά ματαιοπονούμε.

  12. Ermippos avatar
    Ermippos 01/04/2011 13:18:12

    +858.025.623.256

    • Ermippos avatar
      Ermippos @ Ermippos 01/04/2011 13:21:39

      Στο Σκαθάρι η πίστωση των 858.025.623.256 μονάδων.

      • σκαθάρι avatar
        σκαθάρι @ Ermippos 01/04/2011 14:01:01

        Αν αυτούς θέλει ο κυρίαρχος λαός τους αποδέχομαι αλλά δεν μου αφαιρεί το δικαίωμα της κριτικής. Για το καραμανλή τζούνιορ θα αναφέρω μόνο το ποσοστό του στις εκλογές του 2009 33,48% για να μηντο ξεχνάμε... και οι 52,212 σταυροί του Άρη. Ο φαήλος αναφερόταν στους ντιντίδες της ΝΔ αλλά ο κυρίαρχος λαός δείχνει τις προτημίσεις του

  13. ΕΛΛΗ avatar
    ΕΛΛΗ 01/04/2011 13:50:14

    AYTA TA ΛΕΝΕ ΟΙ ΚΑΛΟΠΛΗΡΩΜΕΝΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ.Ο ΛΑΟΣ ΤΙ ΛΕΕΙ;ΣΤΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΤΟΥ ΛΑΟΥ,ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΦΑΣΙΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΕΧΟΥΝ ΕΥΤΕΛΙΣΤΕΙ.ΑΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ.Ο ΛΑΟΣ ΔΕ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΒΛΕΠΕΙ ΟΥΤΕ Ν' ΑΚΟΥΕΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΜΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΙΣ ΤΟΥ .ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ!

  14. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ avatar
    ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ 01/04/2011 14:33:13

    MALAMOYLH
    HANDELIS

  15. Κατερίνα Κ. avatar
    Κατερίνα Κ. 01/04/2011 14:54:29

    Δυστυχώς άργησε ο κόσμος να καταλάβει τον ψεύτη πρωθυπουργό. Πέραν αυτού είναι και ανίκανος αφού δεν μπορεί να μιλήσει στη βουλή από στήθους και μόνο γραπτά σημειώματα διαβάζει κάνοντας και λάθη. Αυτό είναι κατάντια για το κοινοβούλιο.

  16. NONOS avatar
    NONOS 01/04/2011 17:33:54

    Αν ειναι πρωτοι στις προτιμησεις ο ατσαλακοτος και ο Αρουλης δε παμε τοτε να πνιγούμε ρε παιδες.
    Αν πιστευουν στο ΕΤ οτι μ'αυτο τον τρόπο θα διαλυσουν τον Καραμανλικό πυρηνα της ΝΔ( οχι αυτης με το ζοροσημο ,της γνησιας με τον πυρσό) πλανωντε πλανην οικτράν.ειπαμε στηριζουμε Αντωνη και λαικη δεξιά αλλα οχι και τους ατσαλακωτους ελεος!!!!!!!!!!!!!!

    • Ermippos avatar
      Ermippos @ NONOS 01/04/2011 17:39:57

      Και ο ΕΤ πράκτορας;

  17. Γουδή τώρα... avatar
    Γουδή τώρα... 01/04/2011 20:16:38

    Ρε παιδιά ο Αρούλης τι έχει κάνει επαγγελματικά στη ζωή του? Ο bon-viveuer με τα δικά μας τα λεφτά. Παιδί του κομματικού σωλήνα της ΔΑΠ. Ο Αβραμόπουλος ο κύριος τίποτα που σωστά είχε πει το παχύδερμο. Επίσης την πεντάδα συμπληρώνει ο ανύπαρκτος Πάκης που επι υπουργείας του κατακάηκε η Πελοπόννησος, η Αθήνα από τους αναρχικούς, οι ευχαριστίες προς τους λάθρο που επιλέγουν τη χώρα μας για να την κάνουν χαβούζα καθώς κι η 'αναδιαργάνωση' του κράτους. Αυτοί είναι υψηλότερα από τον αξιολογο Κωστή Χατζηδάκη ελεος....

    • Ermippos avatar
      Ermippos @ Γουδή τώρα... 01/04/2011 21:17:45

      Γουδή θα σε μαλώσω. Αυτό που λες δεν είναι αλήθεια και εξασθενίζει τα κατά τα άλλα πολύ σωστά επιχειρήματα που θα μπορούσες να έχεις για τον Άρη μας (με τα καλά του και με τα κακά του δικός μας είναι και μάλιστα τομεάρχης).

      Διότι πολύ απλά το"δεν έχει κάνει κάτι" ισχύει για όλους. Για όλους ε! Μηδενός εξαιρουμένου! Τελείως για όλους! Για όλους όλους! Ξέρεις τώρα! Για όλους είπααααα!!!!!!

      Κατά τα λοιπά έχεις δίκιο.

      • Γουδή τώρα... avatar
        Γουδή τώρα... @ Ermippos 02/04/2011 09:20:51

        Αυτό το είναι το θέμα ότι πρωοθούνται τέτοια άτομα σαν τον Αρη και τον Αβραμό κι όχι οι πραγματικά άξιοι...

  18. Apollonios avatar
    Apollonios 02/04/2011 03:04:07

    "...Η ψαλίδα ανάμεσα σε ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ. έχει κλείσει στο 2,9% ..."
    Ωραία...! 'Οταν σε λίγο καιρό το ΠΑΣΟΚ θα έχει κατεδαφίσει τα πάντα πλήρως, η ψαλίδα θα κλείσει στο 0,9% και όλοι εδώ θα πανηγυρίζουμε που θα ξανάρθει η ώρα να καμαρώσουμε υπουργούς τον κ.Μεγαλόσχημο Τίποτα και τον κ.Μεγαλόσχημο Τίποτα Νο2 σε ανακαινισμένα γραφεία με νέες κουρτίνες...
    Παιδιά, κάντε στάση να κατέβω γρήγορααααα...!

  19. Greece Pleading avatar
    Greece Pleading 02/04/2011 05:54:44

    "Ωστόσο, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων, και μάλιστα με υψηλά ποσοστά, τάσσεται κατά της επιστροφής στη δραχμή (62,5%), ενώ στη λίστα των προβλημάτων παραμένει πρώτη και με διαφορά η αυθόρμητη απάντηση «οικονομία»."


    Σε σχεση με ποια χρονια και ποια αναλογη ερωτηση για τη δραχμη γινεται η συγκριση στα γκαλλοπ?
    Αν π.χ. υπηρχε αναλογη ερωτηση περυσι θα συγκεντρωνε ισος περιπου ενα 9 με 10% το πολυ. Ενα ποσοστο των 62% στην ουσια εχει εκτιναξει το ποσοστό της επιστροφης στη δραχμη. Του χρονου θα ειναι 80 και βαλε τις %.
    Εδω ειστε και εδω ειμαστε.