16/01/2010 23:20
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Σαρωτικές αλλαγές στην αγορά εργασίας με την αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων

Σαρωτικές αλλαγές στην αγορά εργασίας επιφυλάσσει η ενσωμάτωση της κοινοτικής Οδηγίας για την αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων που αφορά πρωτίστως τους αποφοίτους των κολεγίων, αλλά και κάθε πτυχιούχο ανά την Ευρώπη υποψήφιο να εργαστεί στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με το Βήμα της Κυριακής, το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που υπογράφεται από 12 υπουργούς και διαβιβάστηκε από το υπουργείο Παιδείας στο ΣτΕ, θα συζητηθεί κεκλεισμένων των θυρών στο τέλος του μήνα.

Τα κρίσιμα σημεία που σκιαγραφούν την αγορά εργασίας στη χώρα, όπως περιγράφεται στο Προεδρικό Διάταγμα είναι:

-Ο τόπος ή το ίδρυμα στο οποίο έχει πραγματοποιήσει τις σπουδές του ένας πολίτης της ΕΕ δεν έχουν καμία σημασία, εφόσον οδηγούν σε επαγγελματικά δικαιώματα στη χώρα προέλευσης των τίτλων σπουδών του.

-Παντοδύναμες, αλλά με αυστηρό έλεγχο από την ΕΕ, γίνονται στο άμεσο μέλλον οι επαγγελματικές οργανώσεις της χώρας (ΤΕΕ, Οικονομικό Επιμελητήριο, Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών, Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών κλπ.) που μετά τη λήξη της μεταβατικής περιόδου τριών ετών αναλαμβάνουν την ευθύνη στην απόδοση των επαγγελματικών δικαιωμάτων.

Το υπουργείο Παιδείας κάνει αγώνα δρόμου για να προλάβει μέχρι την Ανοιξη που θα ολοκληρωθεί η διαδικασία ενσωμάτωσης της Οδηγίας στο εθνικό μας δίκαιο να έχει θεσπίσει νέο εθνικό πλαίσιο επαγγελματικών προσώντων που θα εισαγάγει στην Ελλάδα τα οκτώ επίπεδα τίτλων σπουδών της ΕΕ (από το γυμνάσιο ως τον διδακτορικό τίτλο) και να τακτοποιήσει τα επαγγελματικά δικαιώματα στην Ελλάδα.

Ο δρόμος για την συμμετοχή στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ για όσους ευρωπαίους πολίτες πετυχαίνουν την αναγνώριση των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων που απορρέουν από τα πτυχία τους θα είναι στο εξής ανοιχτός. Κι αυτό γιατί, όπως αναφέρεται σε προηγούμενο προεδρικό διάταγμα, όποιος παίρνει αναγνώριση από το αρμόδιο Συμβούλιο Επαγγελματικών Δικαιωμάτων του υπουργείου Παιδείας μπορεί να καλύψει θέσεις τεχνολογικής ή πανεπιστημιακής εκπαίδευσης στην Ελλάδα.

Παράλληλα, οι διατάξεις του ΠΔ πιθανότατα θα έχουν αναδρομική ισχύ, καθώς όπως αναφέρεται σε άρθρο του, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ζητήσουν εξέταση των περιπτώσεών τους από τον αρμόδιο Συμβούλιο Επαγγγελματικών Δικαιωμάτων του υπουργείου Παιδείας, το οποίο και θα αποφανθεί.

Newsroom ΔΟΛ

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Karmacedon avatar
    Karmacedon 17/01/2010 02:31:57

    Ας γελασω μπας και το πιστεψω. Δοξα και τιμη στα "βουτυροπεδα" των κολλεγιων . Αφιερωμενο στον Π.Ζ. με αγαπη.

  2. Vass avatar
    Vass 17/01/2010 11:03:30

    Δηλαδή θα δώσει το ΤΕΕ επαγγεματικά δικαιώματα στους Μηχανικούς ΤΕ; Ας γελάσουμε. Άπό πότε συντεχνιακός φορέας αντικαθιστά το κράτος; Εκτός κι αν το υπουργείο Παιδείας είναι άχρηστο ή διοικείται κάθε φορά από άτολμους κι ανίκανους. Βέβαια τι να περιμένει κανείς από τη Διαμαντοπούλου του ΤΕΕ;

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Vass 17/01/2010 11:05:53

      Το τι έκανε το πασόκ στην Παιδεία το 81, είναι πλέον Ιστορία. Τώρα συνεχίζει το λαοπροβλητο έργο του.

    • paramera avatar
      paramera @ Vass 17/01/2010 13:52:45

      Πάντα το ΤΕΕ τα έδινε βρε άσχετε.

    • ss_sk avatar
      ss_sk @ Vass 17/01/2010 17:39:24

      Η αποσάθρωση των εργασιακών σχέσεων των μηχανικών δεν προέκυψε τώρα...απλά ήρθε η (αναμενόμενη) στιγμή να ολοκληρωθεί. Και δεν είναι το ΤΕΕ υπεύθυνο έτσι γενικά και αόριστα αλλά ο κλάδος των Πολιτικών Μηχανικών (σχεδόν το 30% του συνολικού δυναμικού).

      Με πλάτες ανεκδιήγητα & απαρχαιωμένα βασιλικά διατάγματα επέμεναν στη διατήρηση ενός συστήματος που αποδίδει εργασιακά δικαιώματα όχι με βάση τις ακαδημαϊκές γνώσεις (και τη δια βίου εκπαιδευτική εξέλιξη πάνω στο αντικείμενο) αλλά 'εμπειρικά' ή/και με διάφορα αμφιβόλου ποιότητας σεμινάρια/μεταπτυχιακά (όχι ότι το εκπαιδευτικό κατεστημένο δε φέρει ευθύνες!). Τους βόλευε γιατί καταβροχθίζανε και τις πίτες των Αρχιτεκτόνων και Τοπογράφων.

      Αλλά τώρα είναι η πρώτη φορά που το άβατο των στατικών μελετών (με τους νεώτερους Αντισεισμικούς Κανονισμούς ήταν οι μόνοι που μπορούσαν να τις εκπονούν...και ορθώς) πραγματικά απειλείται - από τους αποφοίτους ΤΕΙ. Αλλά η όποια επιχειρηματολογία απέναντι στην ανωτατοποίηση των τελευταίων δε στέκει αφού ήδη οι ίδιοι οι μηχανικοί επιτρέψαμε το διαχωρισμό της εργασίας από την εκπαιδευτική χορήγηση προσόντων (και μιλάμε για επαγγέλματα που υπάρχουν/καθορίζονται από πτυχία και σχολές...εξού και η σημασία των τελευταίων).

      @Vass
      Οπότε μην ανησυχείτε καθόλου. Στην Ελλάδα ό,τι δηλώσεις είσαι. Αν τα εργασιακά των μηχανικών ήταν σαφώς διαχωρισμένα θα ήταν και ευκολότερο να τα υπερασπιστούμε. Αλλά το 'φρούριο' μπάζει από παντού. Υπομονή!

  3. Giorgos_T avatar
    Giorgos_T 17/01/2010 14:20:53

    ΓΙΑ ΤΑ ΚΟΛΛΕΓΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΒΑΣΗ ΤΟΥ ΔΕΚΑ

    Κατάργησε και τη βάση του 10 πάλι.

    Ε, ρε τι θα περάσει πάλι στα ΑΕΙ.

    Ακόμα διορθώνουν οι καθηγητές των ΑΕΙ τα ορθογραφικά όσων μπήκαν το 2003 με τριάρια στα ΑΕΙ... κατα τα άλλα ανεβάζουμε την Ανώτατη Παιδεία.

    Ας το έκαναν για τα ΤΕΙ μόνο τουλάχιστον.

    Κι όλα αυτά για να μην φεύγουν έξω και χάνεται συνάλλαγμα. Φαντάσου τι άτομα αποφοιτούν συνήθως από τα κολλέγια.

    • ΠΕΤΡΟΣ avatar
      ΠΕΤΡΟΣ @ Giorgos_T 17/01/2010 14:23:53

      Σε αυτό ακριβώς επενδύει φίλε μου το Πασόκ. Σε ανθρώπους απαίδευτους, τεμπέληδες και άχρηστους. Και κυρίως μη σκεπτόμενους.

  4. striftompolas avatar
    striftompolas 17/01/2010 15:17:42

    Tο πρόβλημα με το δέκα και αυτούς που παίρνουν κάτω από την βάση είναι ότι όλοι αυτοί έχουν πάρει πολύ μεγαλύτερους βαθμούς στα σχολεία. Και όλοι αυτοί, οι αποφοιτήσαντες ευδοκίμως από το Λύκειο, γράφουν κατά χιλιάδες κάτω από την βάση. Χρόνια τώρα. Και κανείς στη Μέση Εκπαίδευση, χρόνια τώρα, δεν συγκινείται, δεν προβληματίζεται, δεν αναρωτιέται γι αυτές τις διαφορές στη βαθμολογία. Όχι μόνο οι καθηγητές αλλά και όσοι έχουν ευθύνη για τη δουλειά τους, μέχρι πολύ προσφάτως η ΝΔ, παλαιότερα και πάλι τώρα το ΠΑΣΟΚ, δεν αναρωτιούνται γι αυτές τις βαθμολογικές διαφορές που τις δημιουργούν οι ίδιοι ακριβώς άνθρωποι : οι βαθμολογητές δεν είναι από αλλού, καθηγητές στη Μέση Εκπαίδευση είναι.

    Οι αποτυχημένοι της Μέσης Εκπαίδευσης είναι αυτοί που σε μεγάλο βαθμό πάνε στα κολλέγια. Ένα ποσοστό από αυτούς είναι δημόσιος κίνδυνος, όμως κάποιοι από αυτούς (συγγνώμη για την ανακρίβεια, δεν ξέρω ποσοστά, εμπειρικές παρατηρήσεις είναι) είτε γιατί έχουν τύχη στην επιλογή είτε γιατί έχουν ουσιαστική βοήθεια στον επαγγελματικό τους προσανατολισμό γίνονται εξαιρετικοί επαγγελματίες (έστω κι αν είναι ανορθόγραφοι).

    Αν θα ήθελα να ολοκληρώσω την εικόνα θα έλεγα ότι στα περισσότερα αξιόλογα ιδιωτικά σχολεία δεν έχουν καλύτερο προσωπικό από τα δημόσια σχολεία, αλλά απλώς και μόνο ένα καλύτερο τρόπο δουλειάς, ένα πολύ καλύτερο πλαίσιο δουλειάς, που πραγματικά προϋποθέτει περισσότερη δουλειά από τον καθηγητή όχι όμως και μεγαλύτερη ευφυία, και επιπλέον η διοίκηση των σχολείων είναι σε θέση να προσφέρει καλύτερες συνθήκες δουλειάς (όχι μισθών ή συνθηκών εργασίας) αλλά καθημερινής δουλειάς σε επίπεδο μέσων, εξοπλισμού κλπ.

    Σε μια συζήτηση όμως για την (δημόσια) παιδεία συμμετέχουν όσοι έχουν κάθε συμφέρον να μην αλλάξει τίποτα: π.χ. εκπαιδευτικοί που εκτιμούν το άραγμα του δημοσίου, εκπαιδευτικοί που εκτιμούν το άραγμα του δημοσίου για να ξεκουράζονται από τη δεύτερη δουλειά (συνήθως μαύρα φροντιστήρια), όλοι αυτοί που δουλεύουν σε νόμιμες επιχειρήσεις φροντιστηρίων (μέχρι υπουργοί παιδείας μπορούν να γίνουν).

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.