#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
03/01/2012 15:26
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Σαν παλιοσίδερα πουλήθηκαν τα 4 Airbus



(Ανανεωμένο).Εξηγήσεις έδωσε την Τρίτη το υπουργείο Οικονομικών για την εκποίηση των τεσσάρων Airbus της παλαιάς Ολυμπιακής αντί μόλις 40,4 εκατ. δολαρίων (31 εκατ. ευρώ).

Το Υπουργείο επιχειρεί να απαντήσει στο ερώτημα γιατί τα τέσσερα αεροσκάφη της παλαιάς Ολυμπιακής τα οποία αποτιμήθηκαν προς 180 εκατ. ευρώ το 2009 και στη συνέχεια σε τιμή όχι κατώτερη από 100 εκατ. ευρώ από τον πρώην υπουργό Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου το 2010, έφθασαν να πουληθούν αντί 31 εκατ. ευρώ.

Τεχνικοί του αεροπορικού κλάδου σημειώνουν ότι η τιμή των 31 εκατ. ευρώ αντιστοιχεί στην τιμή του σκραπ (χρησιμοποιημένα μέταλλα ή αλλιώς «παλιοσίδερα») και υποστηρίζουν ότι τα αντίστοιχα καλοσυντηρημένα μεταχειρισμένα αεροσκάφη του 1999 κοστίζουν σήμερα ως και 35 εκατ. ευρώ το καθένα. Η ανακοίνωση του Υπουργείου αναφέρει ότι ένας από τους δύο συμβούλους αποκρατικοποίησης, η Lazard, γνωμοδότησε ότι το κόστος της επένδυσης που θα απαιτείτο για να καταστούν τα τέσσερα αεροσκάφη πλήρως αξιόπλοα σήμερα θα υπερέβαινε τα 47 εκατ. δολάρια.

Πλειοδότης του διαγωνισμού ανακηρύχθηκε τον Αύγουστο του 2011 η Apollo Aviation Group (με έδρα το Μαϊάμι), η οποία και προσέφερε το μεγαλύτερο τίμημα (40,4 εκατ. δολάρια). Η Apollo Aviation ειδικεύεται σε χρηματοδοτικές μισθώσεις αεροσκαφών και κινητήρων. Το τίμημα έγινε δεκτό από την κυβέρνηση ύστερα από εισήγηση των συμβούλων αποκρατικοποίησης που έχει προσλάβει η κυβέρνηση, των Lazard και Grant Thorton.

Το υπουργείο Οικονομικών σημειώνει στην απάντησή του ότι ο πρώτος διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος το 2010 λόγω αδυναμίας της πλειοδότριας εταιρείας να προσφέρει το ποσό των 97 εκατ. δολαρίων. Για τη συντήρηση των αεροσκαφών αναφέρει ότι ασκείται ως σήμερα από την «υπό εκκαθάριση εταιρία Ολυμπιακές Αερογραμμές, με βάση σχετική σύμβαση που έχει υπογράψει με το ελληνικό Δημόσιο». Το Υπουργείο συμπεραίνει, τέλος, ότι «η προσφορά της πλειοδότριας εταιρείας «κινείται εντός του εύρους της επιτόπιας ανεξάρτητης αποτίμησης, η οποία υποβλήθηκε στη Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων και Αναδιαρθρώσεων (ΔΕΑΑ), σύμφωνα με το νόμο».

Ολόκληρη η ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών εδώ

Η ΝΔ ζητά εξηγήσεις 

Ο Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Μεταφορών, Επικοινωνιών και Δικτύων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Νομού Κοζάνης,  Μιχάλης Παπαδόπουλος, έκανε την ακόλουθη δήλωση, σχετικά με την πώληση των τεσσάρων αεροσκαφών ιδιοκτησίας του Ελληνικού Δημοσίου:

«Η Διϋπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων οφείλει να δώσει αμέσως εξηγήσεις για τη διαδικασία που ακολουθήθηκε σχετικά με την πώληση των τεσσάρων αεροσκαφών (AIRBUS) ιδιοκτησίας του Ελληνικού Δημοσίου, που οδήγησε τελικά στην είσπραξη του πενιχρού τιμήματος των 40 εκατομμυρίων δολαρίων (ή 31 εκατομμυρίων ευρώ) μόνον.

Γιατί, δηλαδή, δεν ακολουθήθηκε η προβλεπόμενη από το νόμο διαδικασία (πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων του ν. 3986/2011 “Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012 – 2015”) και προτιμήθηκε η απευθείας πώληση των αεροσκαφών από τη Διυπουργική Επιτροπή, χωρίς τη μεταβίβασή τους στο Ταμείο Αξιοποίησης Δημόσιας Περιουσίας;

Οφείλει, ταυτόχρονα, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, της τελευταίας διετίας, να απολογηθεί για την απολύτως αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην προώθηση της διαδικασίας πώλησης των αεροσκαφών από το 2009 έως σήμερα. Καθυστέρηση η οποία οδήγησε –πέρα από τους χειρισμούς που έγιναν στην τελευταία φάση- στην απαξίωση των τεσσάρων AIRBUS.

Ενώ, δηλαδή, το Δημόσιο πλήρωσε 472 εκατομμύρια ευρώ για να αγοράσει, το 1999, τα αεροσκάφη αυτά, σήμερα εισπράττει το ευτελές - σε σχέση με την τιμή αγοράς - τίμημα των 31 εκατομμυρίων ευρώ.

Στην υπόθεση αυτή απεικονίζονται ξεκάθαρα δύο πράγματα : Από τη μια, το πάρτι του παρελθόντος στην Ολυμπιακή και στο Δημόσιο γενικότερα, από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, που φαίνεται ξεκάθαρα στο ποσό που δαπανήθηκε για την αγορά των αεροσκαφών, τα οποία εκμισθώθηκαν στη συνέχεια σε μια προβληματική εταιρεία. Και από την άλλη, οι ασυγχώρητες καθυστερήσεις και οι άστοχοι χειρισμοί της τελευταίας διετίας που επιβάρυναν την κατάσταση της χώρας και κατέληξαν στο συγκεκριμένο αποτέλεσμα που ζημιώνει σοβαρά το Ελληνικό Δημόσιο και τους Έλληνες πολίτες».

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Tassos avatar
    Tassos 03/01/2012 16:44:00

    Μόνο αυτό? Ο αγοραστής ονόματι Ρήγας που ζει στην Αμερική, είναι ιδιοκτήτης της εφημερίδας "Μακεδονία" και έχει απλήρωτο τον κόσμο εδώ και 4 μήνες. Σύμφωνα δε με το πόρισμα για την PROTON είναι χοντρά μπλεγμένος καθώς έπαιρνε δάνεια για να αγοράζει εταιρείες του Λαυρεντιάδη.

    • Ραβινος avatar
      Ραβινος @ Tassos 03/01/2012 17:24:35

      Σωστο αλλα πρωτα να απαντησουν εαν μπορουν και μετα τα οσα λετε !Στο τελος βεβαια σχηματισμος φακελλου και τοποθετηση στα αμεσου ενεργειας για παραπομπη στην δικαιοσυνη για απιστια μαζι με ολα τα αλλα [Υποβρυχια,Ζημενς κλπ}.Βενιζελε πες αλευρι το Γουδι σε γυρευει !

    • zio7 avatar
      zio7 @ Tassos 03/01/2012 17:28:43

      sciens συμμετοχών, εισηγμένη, πρόσφατα κατέθεσε δημόσια πρόταση, έκανε πάρτι (εξαγορές-συγχωνεύσεις) το 99..

    • SMASH avatar
      SMASH @ Tassos 03/01/2012 17:34:24

      ΡΗΓΑΣ ονομαζεται και πρόεδρος της Sciens που ειναι στο XA, έχουν σχέση αυτοί οι δύο η είναι απλη συνωνυμία? Η Sciens ειναι η παλιά ΗΛΕΚΤΡΑ Α.Ε. η οποία ματενoμάστηκε αν δεν κάνω λάθος σε ΠΕΙΡΑΙΩΣ REAL ESTATE Α.Ε. http://www.sciens.gr/index.asp?pathID=1_2_12_219_235 Η Πειραιως είχε σχέση με την PROTON BANK Η Τράπεζα Πειραιώς ανακοινώνει ότι, ύστερα από νέα πρόταση ομάδας μετόχων της Proton Bank, οι οποίοι κατέχουν ποσοστό 31,3147% του μετοχικού κεφαλαίου της τράπεζας, επήλθε τελικά συμφωνία για τη μεταβίβαση του ποσοστού αυτού στην Τράπεζα Πειραιώς μέσω ανταλλαγής μετοχών. Η σχέση ανταλλαγής που συμφωνήθηκε είναι 8,25 μετοχές της Proton Bank για κάθε μία μετοχή της Τράπεζας Πειραιώς και αντιστοιχεί στις τιμές κλεισίματος των δύο μετοχών στο ΧΑΑ της Παρασκευής 31/10/08. Έτσι, θα ανταλλαγούν 19.629.247 μετοχές της Proton Bank με 2.379.303 μετοχές Τράπεζας Πειραιώς από το απόθεμα ιδίων μετοχών της (treasury stock). H ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ είχε όμως και άμεση σχέση με την sciens ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ 28,1% ΣΤΟ ΜΕΤΟΧΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΗΣ SCIENS Η Sciens όμως στις 2/1/2011 δημοσίευσε την υποβολή υποχρεωτικής δημόσιας πρότασης για την απόκτηση του συνόλου των μετοχών της SCIENS ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε. έναντι €0,21 ανά μετοχή προχώρησε η Sciens International Acquisition I Ltd, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της πρώτης. Όπως σημειώνεται σχετικά, ο Προτείνων (Sciens International Acquisition I Ltd) είναι νομικό πρόσωπο ελεγχόμενο από τον Πρόεδρο του Δ.Σ. και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εταιρείας, κ. Ιωάννη Ρήγα. Ειδικότερα, η SCIENS ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε. (στο εξής η "Εταιρεία") ανακοινώνει ότι, στις 02.01.2012, της γνωστοποιήθηκε η υποβολή υποχρεωτικής δημόσιας πρότασης από τη SCIENS INTERNATIONAL ACQUISITION I LTD (στο εξής ο "Προτείνων") για την απόκτηση του συνόλου των μετοχών της Εταιρείας, τις οποίες δεν κατείχε ο Προτείνων ή/και πρόσωπα που ενεργούν για λογαριασμό του Προτείνοντα ή συντονισμένα με αυτόν, έναντι € 0,21 ανά μετοχή. Ο Προτείνων είναι νομικό πρόσωπο ελεγχόμενο από τον Πρόεδρο του Δ.Σ. και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εταιρείας, κ. Ιωάννη Ρήγα. Το όλο θέμα θέλει διερεύνηση και είναι πολυ σοβαρο.

  2. Y. avatar
    Y. 03/01/2012 18:28:38

    Τα χρυσαφικά πουλήθηκαν, τα ασημικά πάνε. Τώρα φεύγουν τα μπρούτζα στους παλαιοπώλες. Μ’ αυτούς που έχουμε στην εξουσία, αύριο θα ‘ρχίσουν να πουλάνε τις αντίκες (...και κάποιοι άλλοι, απλά παρατηρούν αμ’ηχανοι, αναποφάσιστοι, να πέσει το όριμο φρούτο)

  3. Χαρίλαος avatar
    Χαρίλαος 03/01/2012 21:41:50

    Τα airbus πουλήθηκαν σαν παλιοσίδερα, και η περιοχή του "ελληνικού" π.χ. θα πουληθεί σαν... βοσκοτόπια... Έδώ είμαστε και θα το δούμε.
    Βοσκοτόπια είναι και ο προσφιλής προσδιορισμός των εκτάσεων που διαθέτουν οι τσιφλικάδες... συγνώμη... οι βουλευτές ήθελα να πώ!
    Και μη ρωτήσει κάποιος που είναι τα... πρόβατα... όλοι ξέρουμε!

  4. Ηφαιστίωνας avatar
    Ηφαιστίωνας 04/01/2012 00:56:47

    Αυτά τα τέσσερα airbus A-340-300 αγοράστηκαν με μίζες (τότε που έκαναν κουμάντο στην ΟΑ ο κ. Α.. ,ή κ. Μ... και ο κ. Τ... - όποιος έκανε τότε ρεπορτάζ μεταφορές γνωρίζει και θυμάται το σκάνδαλο που είχε δημιουργηθεί). Αγοράστηκαν μάλιστα χωρίς να είναι και τα πλέον κατάλληλα για τα δρομολόγια που σχεδίαζε η ΟΑ. Τώρα πουλήθηκαν σίγουρα πάλι με μίζες.....

  5. Κωστας Ε. Χριστοδουλου avatar
    Κωστας Ε. Χριστοδουλου 04/01/2012 01:11:28

    Άπορώ γιατί άσχολείστε μέ αύτά τά θέματα . Δέν τά παρακολουθεί κανείς . Έχουν ξεχαστεί τελείως . Παραδεχτείτε έπιτέλους ότι ζούμε στόν αίωνα τής "μίζας" καί μή τό ψάχνετε άλλο γιατί άκούγεται "γραφικό".

  6. Ντελάλης avatar
    Ντελάλης 04/01/2012 01:16:57

    Πειράζει που μου θυμίζει λιγάκι Αργεντινή;;;

  7. Ιωάννης33 avatar
    Ιωάννης33 04/01/2012 01:21:39

    Το περίεργο της ιστορίας είναι οτι έχουν ίδια ημερομηνία το πόρισμα της εταιρείας για την εκτίμηση των αεροσκαφών,με την απόφαση για πώληση στην Απόλλων.Σε μία μέρα τέτοια θέματα δεν επιλύονται.Εκτός αν είναι απο πριν συμφωνημένα.

  8. Ηφαιστίωνας avatar
    Ηφαιστίωνας 04/01/2012 01:53:49

    Το καλύτερο είναι αυτό (από την ανακοίνωση του Βενιζέλου για τα airbus)
    " 4. Τέλος, επισημαίνεται ότι θέματα που σχετίζονται με τους μετόχους ή ιδιοκτήτες της πλειοδότριας εταιρίας δεν αφορούν τη διαγωνιστική διαδικασία ούτε εξετάστηκαν κατά τη διάρκειά της αφού δεν συνδέονται με τους όρους και τα κριτήριά της".......
    Δηλαδή δεν τους ενδιαφέρει από πού προέρχονται τα χρήματα της αγοράς!!!!!!!
    Ακούει κανένας Πεπόνης ή Μουζακίτης;;;;;;;;;;;;;;

  9. Στάθης Σαραφόπουλος avatar
    Στάθης Σαραφόπουλος 04/01/2012 09:30:29

    Η Πολεμική Αεροπορία ζητούσε να της παραχωρηθούν τα Airbus A340, προκειμένου να τα μετατρέψει σε εναέρια τάνκερ. Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη είναι στην ουσία πανομοιότυπα με το αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού Α330 MRTT, το οποίο θεωρείται σήμερα το κορυφαίο αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού στο κόσμο.
    Η μετατροπή του Α340 σε αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού, αν και δεν υπάρχει προς το παρόν αεροσκάφος του τύπου πιστοποιημένο για το ρόλο, θα μπορούσε να ακολουθήσει την πεπατημένη του πανομοιότυπου A330 MRTT (KC 30B) μειώνοντας έτσι κατά πολύ το κόστος της πιστοποίησής του.
    Οι αρχικοί υπολογισμοί ανέφεραν ότι οι εργασίες μετατροπής, η ολοκλήρωση και η πιστοποίηση, εργασίες που μπορούν να εκτελεστούν στο σύνολό τους στην ΕΑΒ, κοστίζουν ανά αεροσκάφος το 1/6 από αυτό που θα στοίχιζε ένα καινούριο A330 MRTT! Αξιωματικός της Π.Α. ανέφερε στο "m" ότι "ο εναέριος ανεφοδιασμός θα μας έλυνε πολλά προβλήματα και πολλά αεροσκάφη που τώρα ταλαιπωρούνται από το εγγενές μειονέκτημα της μικρής εμβέλειας, όπως τα Μιράζ 2000-5 Μk2, θα πολλαπλασίαζαν την επιχειρησιακή τους αξία".

    Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν από 25 χρόνια, επι Ανδρέα Παπανδρέου, η Πολεμική Αεροπορία έχασε μία σπουδαία ευκαιρία να αποκτήσει έναντι ανάλογου τιμήματος αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού, όταν «έναντι πινακίου φακής» πούλησε στο Ισραήλ τα παρωχημένης τεχνολογίας συγκριτικά με τα Α 340, Boeing Β-707 της ΟΑ. Τα αεροσκάφη πουλήθηκαν στο Ισραήλ και εκεί με μικρό κόστος μετατράπηκαν σε εναέρια τάνκερ!

  10. Γιώργος avatar
    Γιώργος 04/01/2012 10:59:24

    Tελική η κυβέρνηση του Παπαδήμου είναι πράγματι ειδικού σκοπού.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.