19/11/2009 13:28
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Σαμαράς εναντίον Λούλη και «επικοινωνιολόγων»



Στην περιοδεία του στον Έβρο, ο Αντώνης Σαμαράς επιτέθηκε και σ΄ εκείνους που χαρακτηρίζουν τη ΝΔ «φθαρμένο προϊόν» φωτογραφίζοντας τον άτυπο σύμβουλο του τέως πρωθυπουργού Κ. Καραμανλή, κ. Γ. Λούλη, εισηγητής ως γνωστόν των πρόωρων εκλογών μαζί με την κ. Μπακογιάννη και τον κ. Σουφλιά.

 Είπε μεταξύ άλλων: «Σήμερα κάποιοι «σύμβουλοι», που έχουν μεγάλη ευθύνη για την πρόσφατη μεγάλη ήττα της ΝΔ, μας κάνουν και μαθήματα. Μας εξηγούν γιατί εμείς η ΝΔ είμαστε «φθαρμένο προϊόν. Γιατί οι ιδέες μας είναι ξεπερασμένες και πρέπει να τις κρύβουμε. Ή να τις αλλάξουμε... Ενδεχομένως και να... ζητήσουμε συγνώμη γιατί εξακολουθούμε και τις πιστεύουμε. Λυπούμαστε, αλλά δεν θα τους κάνουμε τη χάρη. Θα διακηρύξουμε τις απόψεις μας, της ΝΔ! Θα τις προβάλουμε και θα κερδίσουμε την κοινωνία. Όπως κάνουν τα επιτυχημένα κεντροδεξιά κόμματα σε όλη την Ευρώπη».

 Ας θυμίσουμε κι εμείς τι γράφαμε την Παρασκευή, 24/2/ 2006 στο Αντί», με τίτλο «Δωράκια στους πολιτικούς αντιπάλους δεν δίνονται»: «Διαβάσαμε σε κυριακάτικο δημοσίευμα την εξής καταπληκτική άποψη του πρωθυπουργικού συμβούλου κ. Λούλη. «Εμείς δεν χρειαζόμαστε ούτε κόμματα, ούτε μηχανισμούς. Αρκεί που έχουμε έναν επικοινωνιακό αρχηγό και αρκεί να διενεργούμε δημοσκοπήσεις και focus group, να του μεταφέρουμε τι θέλει να ακούσει ο κόσμος και αυτός να το μετατρέπει σε επικοινωνιακή επικράτηση. Με τον τρόπο αυτό θα μείνουμε στην εξουσία για πολλά χρόνια».

Και σχολιάζαμε ως εξής: «Πολύ φοβούμεθα ότι με αυτά που υποστηρίξει ο κ. Λούλης σε λίγο θα μείνει άνεργος. Γιατί εκτός από τα κόμματα και τους μηχανισμούς θα απαλλάξει τον αρχηγό του και από τους οπαδούς οι οποίοι είτε θα έχουν αποδημήσει εις τόπους χλοερούς από την πείνα , είτε θα έχουν απηυδήσει και δεν θα ξαναψηφίσουν….».

Ο,τι και έγινε δηλαδή

ΣΧΟΛΙΑ

  1. spm avatar
    spm 19/11/2009 14:42:42

    FAKTORA, Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΠΡΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑ.
    ΚΑΙ Η ΟΥΣΙΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟ.
    ΑΝ Ο ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ Ή Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΥ ΠΡΕΣΒΕΥΕΙ, ΕΙΝΑΙ ΑΔΕΙΟ ΠΟΥΚΑΜΙΣΟ, ΟΣΟ ΚΑΛΟ ΚΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ ΚΟΜΜΑΤΙ, ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΜΗΔΕΝ ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΟ ΜΗΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΑΙΡΙΑΚΟ, ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ.

    Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΝΟΔΕΥΕΤΑΙ ΑΠΟ ΟΥΣΙΑ, ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ.
    ΤΟΤΕ ΤΟ ΜΕΙΓΜΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΚΡΗΚΤΙΚΟ.
    ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΑΦΕΣ -ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΠΛΕΥΡΑ- ΟΤΙ Η ΟΥΣΙΑ -Η ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΔΗΛΑΔΗ, ΠΟΥ ΕΞΑΣΚΟΥΝ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ- ΠΟΥ ΜΕΤΟΥΣΙΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΠΡΑΞΗ, ΑΝ ΔΕΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΘΕΙ, ΑΝ ΔΕΝ ΜΕΤΑΛΑΜΠΑΔΕΥΤΕΙ, ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΜΗΝ ΕΓΙΝΕ ΠΟΤΕ.

    ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ, ΦΙΛΕ ΜΟΥ.
    Η ΣΥΝΤΑΓΗ ΛΟΥΛΗ ΗΤΑΝ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ. ΟΔΗΓΗΣΕ ΣΕ ΛΑΘΟΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΟΝ κ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ.
    ΟΙ ΕΠΟΧΕΣ ΠΟΥ ΜΙΛΟΥΣΑΝ ΚΑΠΟΙΟΙ, ΩΡΕΣ ΑΤΕΛΕΙΩΤΕΣ, ΧΩΡΙΣ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΝΑ ΛΕΝΕ ΤΙΠΟΤΑ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΕΛΕΓΑΝ ΤΙ ΚΑΛΑ ΤΑ ΛΕΕΙ ΑΥΤΟΣ, ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΑΝΕΠΙΣΤΡΕΠΤΗ.

    ΘΕΛΟΥΜΕ ΠΛΕΟΝ, ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΕΣ, ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΠΡΑΞΗ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΜΕΤΡΗΣΙΜΟ ΚΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΟ ΘΑ ΤΟ ΒΓΑΖΕΙ ΕΞΩ Ο ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΤΟΥ -ΘΑ ΤΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙ- ΣΤΑ ΚΟΙΝΑ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΤΟ ΑΚΟΥΣΟΥΝ, ΝΑ ΤΟ ΜΑΘΟΥΝ, ΝΑ ΤΟ ΠΕΡΠΑΤΗΣΟΥΝ.
    ΤΟΤΕ, ΝΑΙ, Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ, ΜΕΤΡΗΣΙΜΗ ΚΑΙ ΕΚΡΗΚΤΙΚΗ.

    ΕΝΤΑΞΕΙ κ.λΟΥΛΗ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ κ.κ. ΤΩΝ "ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ"???

    ΟΥΣΙΑ !!!

  2. panos avatar
    panos 19/11/2009 15:10:51

    ΣΥΓΝΩΜΗ ΚΙΟΛΑΣ ΑΛΛΑ Ο ΛΟΥΛΗΣ ΔΕΝ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΤΑΝ ΣΤΟ ΜΑΞΙΜΟΥ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ ΤΟΥ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΤΟΥ ΣΑΜΑΡΑ?

    • ΓΙΑΝΝΗΣ avatar
      ΓΙΑΝΝΗΣ @ panos 19/11/2009 15:52:07

      Ο Λούλης στηριζει ντόρα, το εχει δηλωσει. Θεωρει πως πρεσβευει καλυτερα τον μεσαιο χωρο η κυρια Μητσοτακη. Δικαίωμά του. Όλοι οι πρωτεργατες της συντριβης ειναι με τη θοδωρουλα, δεν ειναι τυχαίο.

      • γιωργος avatar
        γιωργος @ ΓΙΑΝΝΗΣ 19/11/2009 16:48:54

        σίγουρα δεν ειναι τυχαίο!

        • loretta avatar
          loretta @ γιωργος 19/11/2009 16:52:36

          ειδατε βρε παιδια με ποση αγαπη η θεοδωρα στηριζε τον Κ.Κ??

          τετοια στηριξη να μην την ευχεσαι στον χειροτερο εχθρο σου.

      • Γιάννης avatar
        Γιάννης @ ΓΙΑΝΝΗΣ 19/11/2009 18:46:52

        Προσωπικά διαφωνώ με την θεοποίηση του "μεσαίου χώρου", αλλά ας μην ξεχνάμε ότι αυτό δεν είναι δημιούργημα του Λούλη. Επίσης, ο συγκεκριμένος έχει Μάστερ σε πολιτική συμπεριφορά από το Πανεπιστήμιο του Έσεξ (κορυφαίο στον τομέα) και Διδακτορικό από το Πανεπιστήμιο του Καίημπριτζ (κορυφαίο γενικώς). Ας είμαστε, λοιπόν, φειδωλοί στα απαξιωτικά σχόλια.

        Κατά τα άλλα, ο Πάνος έχει δίκιο: όλοι οι εξωκοινοβουλευτικοί μυστικοσύμβουλοι του Καραμανλή (οι περισσότεροι εκ των οποίων έχουν γνώσεις Λυκείου και συγκυβερνούσαν μαζί του τη χώρα), έχουν προσκολληθεί στον Σαμαρά.

        Όπως έχω γράψει και σε άλλα σχόλια σε αυτό το blog, ελπίζω αν εκλεγεί ο Αντώνης να ξεφύγει από τον κλοιό τους. Αλλιώς, θα έχει την τύχη του Καραμανλή (χωρίς, εννοείται, να γευτεί ποτέ την πρωθυπουργία).

        FactorX, θα βοηθήσει, πιστεύω, τον Σαμαρά να κάνεις ένα σχετικό σχόλιο με τα ονόματα των παρεοκρατών αυτών. Αν όχι πριν τις εκλογές, για να μην βλάψεις την υποψηφιότητα Σαμαρά, τουλάχιστον αμέσως μετά. Είναι κρίμα για τη ΝΔ και τη χώρα, κατ' επέκταση, να επικρατήσουν και πάλι αυτοί οι ανύπαρκτοι.

        • Γιάννης avatar
          Γιάννης @ Γιάννης 19/11/2009 18:50:06

          Να προσθέσω, δε, εδώ, ότι συμμερίζομαι πλήρως την κριτική Σαμαρά κατά των επικοινωνιολόγων, όπως και την απόρριψη του επικοινωνισμού. Όλα αυτά, όμως, θα πρέπει να συνδέονται με την ανάδειξη των ευθυνών του Καραμανλή, ο οποίος, με ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ του επιλογή, αρκέστηκε στην επικοινωνία, χωρίς να τη συνδυάσει με ουσία.

          Αν το είχε στοιχειωδώς κάνει, η ΝΔ θα κυβερνούσε τουλάχιστον 3 τετραετίες.

        • περαστικός avatar
          περαστικός @ Γιάννης 19/11/2009 19:04:55

          Οι σπουδές ενός ανθρώπου δεν έχουν σημασία. Άλλο οι σπουδές, άλλο οι απόψεις.

          (Για το πόσο "κορυφαίο" είναι το Έσσεξ όμως, άσε με να ξέρω καλύτερα).

        • Aris M. avatar
          Aris M. @ Γιάννης 19/11/2009 19:29:29

          Κανένας δεν λέει ότι ο άνθρωπος δεν έχει καλές σπουδές ή ότι δεν είναι καλός στη δουλειά του. Αυτό που λέμε εμείς είναι ότι δεν μπορεί να γίνεται άσκηση πολιτικής με δημοσκοπήσεις και focus groups.
          Δουλειά του κ. Λούλη είναι να βάζει σε ένα χαρτί τη γνώμη διαφορετικών στρωμάτων της κοινωνίας τη δεδομένη στιγμή. Σε αυτό μπορεί να είναι πολύ καλος. Δουλειά όμως του πολιτικού είναι να προβλέπει τις ανάγκες του πολίτη, να είναι οραματιστής και όχι να επηρεάζεται απο τις δημοσκοπήσεις. Ο κ. Λούλης μπέρδεψε το ρόλο του ως εργαλείου μέτρησης της αποδοχής αποφάσεων των πολιτικών απο τους πολίτες, σε διαμορφωτή πολιτικής.
          Το ίδιο λάθος που έκανε με τον Καραμανλή θέλει να κάνει τώρα με τη Ντόρα. Διαφορετικά η κοσμοθεωρία του θα καταρρεύσει.

        • Strange Attractor avatar
          Strange Attractor @ Γιάννης 19/11/2009 19:34:28

          Ειδικά το Έσσεξ είναι για κλάματα.
          Πάντως άλλο μόρφωση και άλλο παιδεία, και άλλο νοημοσύνη.

        • Γιάννης avatar
          Γιάννης @ Γιάννης 19/11/2009 21:21:42

          Θα μου επιτρέψετε να επιμείνω ότι, όπως είπα και στο αρχικό μου σχόλιο, το συγκεκριμένο τμήμα του Έσεξ είναι πολύ δυνατό. Δεν αναφέρθηκα στο Πανεπιστήμιο εν συνόλω (έχω κι εγώ πάνω από 10 χρόνια "προϋπηρεσίας" στη Βρετανία, ως φοιτητής και καθηγητής, άρα δεν μιλάω στον αέρα).

          Αλλά ό,τι και αν προσάψουμε στο Έσεξ, δε φαντάζομαι το Διδακτορικό του Λούλη σε Πολιτικές Επιστήμες από το Καίημπριτζ, που είναι και το μείζον όσον αφορά στις σπουδές, να είναι τόσο ευκαταφρόνητο!

          Θα συμφωνήσω μερικώς με τον "περαστικό" ότι οι σπουδές από μόνες τους δεν είναι το παν. Αλλά όχι και ότι δε μετράνε καθόλου!

          Αγαπητέ Strange Attractor, σωστό αυτό που λες σε γενικές γραμμές, αλλά δεν παίρνεις εύκολα Διδακτορικό από το Καίημπριτζ, ούτε συγγράφεις διψήφιο αριθμό βιβλίων, εάν δε διαθέτεις σοβαρά αποθέματα νοημοσύνης.

          Διαφωνώ κι εγώ σε πολλά με τον Λούλη (τον οποίο, μάλιστα, ως το 2004 αποκαλούσα "Τανταλούλη", από το μαρτύριο του Ταντάλου που όλο έφτανε στην πηγή και νερό δεν έπινε). Ούτε τον γνωρίζω, ούτε καμμιά σχέση είχα ποτέ μαζί του, ούτε κανέναν άλλο λόγο βρίσκω για να τον υπερασπιστώ. Απλώς δε μου αρέσουν οι υπερβολές.

          Πιστεύω ότι η επικοινωνιακή του πολιτική απέτυχε, κυρίως επειδή έφτασε σε κάπoιο σημείο (μετά τις εκλογές του 2007) που έπρεπε να βασιστεί στην παραγωγή έργου, το οποίο εν πολλοίς δεν υπήρχε.

          Ακριβώς αυτό έλεγε στο βιβλίο του "Η ΜΑΧΗ ΤΟΥ 2007", ότι δηλαδή μετά τη νίκη στις εκλογές πλέον η κυβέρνηση Καραμανλή έπρεπε να δείξει έργο για να ξανακερδίσει.

          Εν πάσει περιπτώσει, για πολλοστή φορά θα το ξαναγράψω, το πρόβλημα ήταν ο ίδιος ο Καραμανλής και οι ανθυπομετριότητες που, λόγω της δικής του ανασφάλειας και διαρκούς ανάγκης "γλυψίματος", μάζευε δίπλα του. Αν δεν υπήρχε αυτή η παρεοκρατία, η ΝΔ και η χώρα δε θα υπέφεραν.

  3. ενας ψηφοφορος avatar
    ενας ψηφοφορος 19/11/2009 17:02:55

    Aυτος ο λουλης (θυμαμαι και το τραγουδακι ΛΟΥΛΑ ΛΟΥΛΑ ΠΥ ΕΙΣΑΙ ΛΟΥΛΑ , ΛΟΥΛΑ ΛΟΥΛΑ ΘΑ ΤΡΕΛΑΘΩ) ειναι ενα απο 2-3 μεγαλυτερα λαθη του Καραμανλη , μιλαμε για κοπανο ολκης, αμα αποφασιστηκε να στηριξει την φλυκταινα ΑΚΟΜΗ ΚΑΛΥΤΕΡΑ παιδια , θα την στειλει στα αζητητα ακομη πιο γρηγορα...

  4. περαστικός avatar
    περαστικός 19/11/2009 19:02:32

    Τι το ψάχνετε ρε παιδιά; Ο Σπηλιωτόπουλος το είπε πεντακάθαρα. Η κα. Μπακογιάννη εκφράζει τον μεσαίο χώρο. Γι' αυτό συστρατεύομαι μαζί της.

    Ωραία. Μόνο που η βάση της ΝΔ δεν εκφράζεται από Λουλο-μεσαίους χώρους.

  5. Nikos captain avatar
    Nikos captain 19/11/2009 19:23:39

    Γιά πέστε μου ρε παιδιά ποιός είναι ο μεσαίος χώρος γιά να ξέρω και γω;
    Πάντως η κ.Μητσοτακομπακογιαννηκουβέλου δεν ανήκει σε κανένα χώρο παρά μόνο στον έξω χώρο της διαπλοκής και της ............

  6. markella avatar
    markella 19/11/2009 19:29:18

    Ο μεσαιος χωρος δεν ειναι ταυτισμενος με εξαιρετικες ιδεολογικες αναφορες...ειναι οι αγομενοι και φερομενοι με το κατα το ποσο τους βολευουν τα προεκλογικα τερτιπια που τους παρουσιαζονται και αμα τους συμφερουν...εχει καλως!

    • Γιάννης avatar
      Γιάννης @ markella 19/11/2009 21:30:49

      Ως Μεσαίος Χώρος μπορεί να περιγραφεί το σύνολο των πολιτών που αναγνωρίζουν την ανάγκη αντιμετώπισης των σημαντικών κοινωνικών και πολιτικών προβλημάτων (οικονομία, ανεργία, παιδεία, ασφάλεια, εθνικά θέματα), υπεράνω των κομματικών προτιμήσεων.

      Στην ιδανική της μορφή, η ανωτέρω περιγραφή αυτή μπορεί να θεωρηθεί ότι περιλαμβάνει τη συντριπτική πλειοψηφία (πάνω από 90%) των πολιτών. Στην πράξη, όμως, αποδεικνύεται ότι η κομματική προτίμηση, συγκεκαλυμμένη πίσω από την αρχή «το δικό μου κόμμα μπορεί να λύσει καλύτερα τα προβλήματα» ή απλώς κάτω από την ατομική πελατειακή σχέση κομμάτων-ψηφοφόρων, υπερισχύει, με αποτέλεσμα το πλήθος των πολιτών που όντως καταθέτουν την ψήφο τους με κριτήρια Μεσαίου Χώρου να είναι πολύ μικρότερο (ίσως και κάτω του 10%, ποσοστό που αντιπροσωπεύει ό,τι απομένει αν υπολογίσει κανείς τα ελάχιστα δυνατά ποσοστά, δηλαδή τη «σκληρή βάση», των κοινοβουλευτικών κομμάτων).

      Φυσικά (και παρά το ότι αρεσκόμαστε να πιστεύουμε με τον γνωστό ελληνικό επρχιωτισμό μας), ο Μεσαίος Χώρος δεν είναι δημιούργημα του Καραμανλή ή του Λούλη, αλλά έχει περιγραφεί στα μέσα τις δεκαετίας του 1990 από τον Dick Morris, μέσω της αρχής της "τριγωνοποίησης", βάσει της οποίας -λέει ο Morris- οδήγησε τον Clinton στην επανεκλογή το 1996.

      Σε κάθε περίπτωση, η εκλογική κατάρρευση της ΝΔ δεν μπορεί να αποδοθεί στον Μεσαίο Χώρο, ή σε οποιαδήποτε άλλη πολιτική ή ιδεολογική έννοια. Οφείλεται, απλώς και ξεκάθαρα, στην εντυπωσιακή κυβερνητική της αποτυχία, η οποία έχει αρχή και τέλος την ΠΑΡΕΟΚΡΑΤΙΚΗ ηγεσία της.

      Ας ελπίσουμε να μην ξαναδούμε τέτοια φαινόμενα εκφυλισμού στην πατρίδα μας!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.