#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
30/08/2012 12:13
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Σαμαράς: αυτό το πακέτο μέτρων θα είναι το τελευταίο



Πολλές από τις περικοπές που περιλαμβάνονται στο πακέτο μέτρων των 11,5 δισ. είναι δύσκολες, επώδυνες και  πονάνε, αλλά είναι  αναπόφευκτες γιατί χωρίς αυτές η χώρα θα επέστρεφε στο σημείο μηδέν και θα έβγαινε από το ευρώ, τόνισε ο Πρωθυπουργός στην ομιλία του στη συνεδρίαση της Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ για την εκλογή του νέου γραμματέα. Υπογράμμισε όμως με έμφαση ότι «αυτό το πακέτο θα είναι το τελευταίο».

Τόνισε, επίσης ότι αντίπαλος της χώρας και της παράταξης είναι το λόμπι της δραχμής. «Δίπλα στο λόμπι της δραχής δημιουργείται κατι το δικό μας λόμπι που θέλει να πετύχει η Ελλάδα τους στόχους της, αυτές τις συμμαχίες οικοδομούμε».

Περίπου σε δύο χρόνια, συνέχισε ο κ. Σαμαράς, η Ελλάδα θα είναι πολύ διαφορετική από αυτή που είναι σήμερα. Σε δύο χρόνια, αν όλα πάνε καλά και δεν υπάρχουν δυσμενείς εξελίξεις σε διεθνές επίπεδο, η Ελλάδα θα είναι πολύ διαφορετική χώρα ... Σήμερα στήνουμε τις βάσεις για να γίνει ανταγωνιστική ως οικονομία, δίκαιη ως κοινωνία και ανεξάρτητη ως χώρα, ανέφερε μεταξύ άλλων.

Εμείς, υπογράμμισε, τηρούμε όλες τις προεκλογικές δεσμεύσεις μας, που έχουν περιληφθεί στην προγραμματική σύγκλιση των τριών κομμάτων. Αλλά, όπως επεσήμανε, οι δεσμεύσεις αυτές έχουν ορίζοντα τετραετίας, γιατί δεν είναι δυνατό «σε δύο μήνες να αλλάξουμε όσα συνέβησαν τα τελευταία 30 χρόνια και ιδιαίτερα τα τελευταία τρία», ενώ σε «κάποια πράγματα πηγαίνουμε και πέρα από τις δεσμεύσεις μας» και στο σημείο αυτό αναφέρθηκε στην επιτάχυνση των μεταρρυθμίσεων και την προώθηση των διαρθρωτικών αλλαγών με την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και της γραφειοκρατίας .

Διαβάστε ολόκληρη τη ομιλία:



Στις κρίσιμες ώρες που περνάει ο τόπος μας, δεν πρέπει να ξεχνάμε την πηγή της πολιτικής μας δύναμης, που λέγεται παράταξη, κόμμα της Νέας Δημοκρατίας.

Οφείλουμε να είμαστε, βεβαίως, προσηλωμένοι στα κυβερνητικά μας καθήκοντα…

Αλλά δεν πρέπει να παρασυρθούμε από τον «κυβερνητισμό»!

Οφείλουμε να πολιτευόμαστε χωρίς κομματικές παρωπίδες και μικροπολιτικές σκοπιμότητες.

Αλλά οφείλουμε, ταυτόχρονα, να μην ξεχνάμε την πολιτική εκείνη δύναμη που μας έδωσε τη νίκη, που είναι το κόμμα μας! Τον πολιτικό οργανισμό που αποτελεί το δίαυλο με τον οποίο φτάνουν οι θέσεις μας στο λαό, αλλά και η φωνή του λαού σε μας.

Σας το λέω τώρα που είναι ακόμα νωρίς. Που μόλις έχουμε συμπληρώσει δέκα βδομάδες στην διακυβέρνηση: ότι το πρώτο που δεν πρέπει να κάνουμε – και δεν θα το κάνουμε – είναι να χάσουμε την επαφή μας με την κοινωνία.

Γι’ αυτό χρειαζόμαστε το κόμμα μας, που διακριτικά αλλά δραστήρια, θα μας διασφαλίσει αυτή τη συνεχή επαφή. Πρέπει το κόμμα να το αναδιοργανώσουμε. Πρώτα απ’ όλα πρέπει να εκλέξουμε το νέο Γραμματέα του. Και να αναδιατάξουμε τις δυνάμεις. Αφού τώρα πια άλλαξε ο ρόλος μας στην Πολιτική - από αξιωματική αντιπολίτευση γίναμε κυβέρνηση – και άρα άλλαξαν τα καθήκοντα και οι προτεραιότητες του κομματικού μας οργανισμού.

Σήμερα βρισκόμαστε εδώ για να κάνουμε το πρώτο βήμα: Να εκλέξουμε το νέο μας Γραμματέα. Πάνω στον οποίο θα πέσει και η πρωταρχική ευθύνη να αναδιοργανώσει και να αναδιατάξει τις δυνάμεις μας. Δυνάμεις, που μια ζωή έχουν αποδείξει ότι ξέρουν να σκέφτονται για το καλό του τόπου, να αποφασίζουν για το καλό του λαού και να κερδίζουν πάντα μάχες για το καλό της Πατρίδας μας.

Πριν προχωρήσουμε, όμως, θα ήθελα να ευχαριστήσω τον απερχόμενο Γραμματέα μας, τον Ανδρέα Λυκουρέντζο, για τη μεγάλη προσφορά του στο κρίσιμο διάστημα που μεσολάβησε και στις δύο καίριας σημασίας μάχες, που το κόμμα μας έδωσε τους προηγούμενους μήνες.

Τώρα ο Ανδρέας είναι αφοσιωμένος σε δύσκολα υπουργικά  καθήκοντα, χρειαζόμαστε νέο Γραμματέα που θα οργώσει την Ελλάδα απ’ άκρου εις άκρο και θα αναδιατάξει τις δυνάμεις μας, για τις ακόμα δυσκολότερες μάχες που θα δώσουμε. Μάχες καθημερινές. Αλλά και μάχες που μπορεί να αποδειχθούν καθοριστικές για το μέλλον του τόπου. Χρειαζόμαστε, λοιπόν, ένα νέο Γραμματέα που θα αφοσιωθεί στην αναδιοργάνωση των Γραμματειών, των κομματικών οργανώσεων και θα προετοιμάσει τη Νέα Δημοκρατία για το επόμενο Συνέδριό της.

Συνέδριο που θα είναι μεγίστης στρατηγικής σημασίας για το μέλλον μας, αλλά και για την πορεία των πολιτικών μας εξελίξεων.

Μην κάνετε λάθος. Μόλις βγούμε από τον κυκεώνα της κρίσης, τουλάχιστον από τον πυρήνα της κρίσης, θα πρέπει να πραγματοποιήσουμε μεγάλες θεσμικές τομές. Αναφέρω δύο τρία παραδείγματα: Για την Πατρίδα, αλλαγή στο Σύνταγμα. Για τους πολίτες, την μετατροπή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο να γίνει ο πιο άμεσος, ο πιο γνήσιος και ο πιο αποδοτικός συμπαραστάτης του Έλληνα. Αλλά και για να αναφερθώ στη δική μας την νεολαία, την ευκαιρία να γίνει η ΟΝΝΕΔ, όχι μόνο πρωτοπόρος στις κομματικές μάχες, αλλά και στις ιδέες, για την αλλαγή ακόμα και των ίδιων των δομών αυτής της παράταξής.

Ο καθένας γνωρίζει ότι σε μας – και βεβαίως στην τρικομματική κυβέρνηση που έχουμε σχηματίσει – έχει εμπιστευθεί ο Ελληνικός λαός, την τελευταία ίσως ευκαιρία για να αποφύγουμε το χάος, για να αποφύγουμε την επιστροφή στη δραχμή και για να βγούμε από την κρίση ισχυρότεροι.

Όμως θα ήθελα να σας πώς και κάποια πράγματα για το που βρισκόμαστε. Όχι για να δραματοποιήσω μια κατάσταση που είναι ήδη πολύ σοβαρή και που την ξέρετε. Αλλά για να κατανοήσουμε όλοι τη σημασία της ενότητας. Της κομματικής ενότητας. Αλλά και της ενότητας μας ως κοινωνίας και ως έθνους.

Πρώτον, το τελευταίο διάστημα αρχίσαμε να αλλάζουμε το κλίμα για τη χώρα μας στο εξωτερικό. Κι αυτό είναι προϋπόθεση για να παραμείνουμε στο ευρώ. Είναι προϋπόθεση για να ηττηθεί το λόμπυ της δραχμής. Γιατί μην κάνετε λάθος, αντίπαλος της χώρας μας, της Ελλάδας, αυτή τη στιγμή κι αντίπαλος αυτής της παράταξης είναι το λόμπυ της δραχμής.

Ακόμα είναι προϋπόθεση η αλλαγή αυτού του κλίματος για να βελτιωθεί η διαπραγματευτική θέση της χώρας. Για μια χώρα που δεν τηρεί τα συμφωνημένα δημιουργείται πρόβλημα μηδενικής διαπραγματευτικής ισχύος.

Και τέλος είναι προϋπόθεση για να υπάρξει Ανάκαμψη της οικονομίας το ταχύτερο. Γιατί, αν θέλουμε να υπάρξει ανάκαμψη άμεσα, πρέπει να παραμείνουμε στο ευρώ και να ρίξουμε ρευστότητα και κοινοτικούς πόρους στην οικονομία.

Αυτά, βέβαια, εν πολλοίς εξαρτώνται από εκείνους που περιμένουν να τηρήσουμε τις μέχρι σήμερα συμφωνίες μας. Και να ανακτήσουμε την αξιοπιστία μας που- θέλω να το γνωρίζετε- είχε υποχωρήσει στο μηδέν.

Πετύχαμε λοιπόν, το πρώτο: να αρχίσουν να μας βλέπουν διαφορετικά οι εταίροι μας και ανακτήσαμε ένα μέρος της αξιοπιστίας μας.

Δεύτερον, είπαμε στην ηγεσία της Ευρώπης, ότι χρειαζόμαστε, οπωσδήποτε, Ανάκαμψη το ταχύτερο. Άλλωστε, όλο και περισσότεροι στην Ευρώπη έχουν αρχίσει να το βλέπουν αυτό. Κι έχουν όλοι σχεδόν κατανοήσει, ότι ένας από τους λόγους που απέτυχε ως τώρα η οικονομική πολιτική είναι γιατί δημιούργησε μεγαλύτερη ύφεση, πολύ μεγαλύτερη, απ’ αυτήν που προεβλέπετο αρχικά.

Τρίτον, προωθούμε αποφασιστικά όλα όσα αποτελούν δεσμεύσεις της Ελλάδας. Αλλά ακόμα κι αν δεν ήταν δεσμεύσεις έπρεπε να τα κάνουμε: Όπως διαρθρωτικές αλλαγές, μεταρρυθμίσεις που χτυπούν την φοροδιαφυγή και τη γραφειοκρατία, τομές που φέρνουν περισσότερη ανταγωνιστικότητα, λιγότερο δαπανηρό και καλύτερο κράτος. Προωθούμε ακόμα τις αποκρατικοποιήσεις, χωρίς τις οποίες, ούτε η οικονομία μας μπορεί να ανασηκωθεί, ούτε η κοινωνία μας να απαλλαγεί από τον εναγκαλισμό του κράτους, ούτε το χρέος να ελεγχθεί, ούτε το πρόγραμμα να πετύχει και να βγούμε από την κρίση.

Τέταρτον, κλείνουμε το πακέτο περικοπής κρατικών δαπανών, όπως ξέρετε, κατά 11,5 δισεκατομμύρια, πράγμα που είναι συμβατική μας υποχρέωση. Μερικές- πολλές να πω καλύτερα- απ’ αυτές τις περικοπές είναι δύσκολες, επώδυνες, πονάνε. Αλλά είναι και αναπόφευκτες. Γιατί χωρίς αυτές, η χώρα θα επέστρεφε ξανά στο σημείο μηδέν της αναξιοπιστίας και ουσιαστικά θα έβγαινε από το ευρώ. Πράγμα που θα ήταν ασύγκριτα πιο οδυνηρό για όλους. Και καταστροφικό για τη χώρα.

Πρόκειται για το τελευταίο τέτοιο πακέτο περικοπών! Άλλο δεν αντέχει η Ελληνική Οικονομία. Και πρόκειται, για πρώτη φορά, για περικοπές που θα συνοδεύονται από άμεσα μέτρα και προϋποθέσεις ανάκαμψης. Όπως πάντοτε επιμέναμε…

Γιατί αμέσως μετά, εφ’ όσον γίνει σαφές ότι η Ελλάδα πλέον τηρεί τα συμφωνηθέντα, θα δοθεί η επόμενη δόση του δανείου, που θα πάει στο σύνολό της σχεδόν στο εσωτερικό της χώρας. Πού; Το μεγαλύτερο μέρος για την ανακεφαλαιοποίηση του τραπεζικού συστήματος, ώστε να υπάρχει επιτέλους ρευστότητα. Χωρίς την οποία δεν μπορεί να γίνει απολύτως τίποτε. Κι ένα σημαντικό μέρος για να επιστραφούν οι οφειλές του δημοσίου σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις μέσα στην Ελλάδα, ώστε να υπάρξει ανακούφιση στην αγορά, να αρχίσει να κυκλοφορεί χρήμα και να ανακοπούν η ανεργία και τα λουκέτα…

Το δράμα της ανεργίας δεν πάει άλλο. Η νεολαία μας φεύγει από το τόπο της. Κι αυτό θα το σταματήσουμε. Αυτό θα το αντιστρέψουμε. Χωρίς αυτό όλα τα άλλα δεν έχουν νόημα. Η Ελλάδα πρέπει πια να πάψει να τρώει τα παιδιά της.  Αυτή τη μάχη δίνουμε!

Ζητήσαμε από την Ευρώπη να σταματήσουν οι «τοξικές δηλώσεις» κατά της χώρας μας. Πράγμα που έγινε κατανοητό απ’ όλους.

Ζητήσαμε ακόμα να απελευθερωθεί η ρευστότητα για την οικονομία αμέσως μετά την ανακεφαλαιοποίηση.

Μόνο με την επιστροφή των οφειλών του δημοσίου, την ένεση ρευστότητας και την εκταμίευση μέρους από τα κεφάλαια του ΕΣΠΑ που δεν έχουν ακόμα απορροφηθεί, η τόνωση της Ελληνικής οικονομίας την επόμενη χρονιά θα μπορέσει αν είναι μεγαλύτερη από τις νέες θυσίες.

Και μπορούμε, ενδεχομένως, να επιτύχουμε και ακόμα καλύτερους όρους. Φτάνει να μην  αφήσουμε ξανά να κλονιστεί η αξιοπιστία της Ελλάδας.

Αν καταφέρουμε, μάλιστα, να σταματήσει οριστικά αυτή η «αβεβαιότητα της δραχμής», είναι βέβαιο ότι θα ανακάμψουν και οι επενδύσεις, στις οποίες δίνουμε άμεση προτεραιότητα. Πράγμα που θα δώσει πρόσθετη ώθηση στην Ελληνική οικονομία τα επόμενα χρόνια…

Φίλες και φίλοι,

Αντίθετα απ’ ό,τι προσπαθούν να πουν κάποιοι, τηρούμε όλες τις δεσμεύσεις μας.

Άλλωστε όλες αυτές οι προεκλογικές δεσμεύσεις έχουν περιληφθεί στην προγραμματική σύγκλιση, σχεδόν όλες, των τριών κομμάτων που στηρίζουν τη σημερινή κυβέρνηση.

Αλλά έχουν ορίζοντα τετραετίας.

Δεν είπαμε ποτέ ότι θα γίνουν όλα από τη μια μέρα στην άλλη.

Ούτε θα μπορούσαν να γίνουν άλλωστε…

Δεν είναι δυνατό σε δύο μήνες να αλλάξουμε όσα συνέβησαν τα τελευταία 30 χρόνια. Και ιδιαίτερα τα τελευταία τρία…

Αλλά από την πρώτη στιγμή δίνουμε απόλυτη προτεραιότητα στα σημαντικά.

Υποσχεθήκαμε ότι θα κάνουμε τα πάντα για να μη βγει η χώρα από το ευρώ.

Κι αυτό ακριβώς κάνουμε. Και η προσπάθειά μας, αναγνωρίζεται ήδη διεθνώς από παντού.

Υποσχεθήκαμε να δώσουμε έμφαση στην ανάπτυξη.         Και σε κάποια πράγματα πηγαίνουμε πέρα από τις δεσμεύσεις μας. Γιατί είναι καλό για τη χώρα να προχωρήσουν, για παράδειγμα, ταχύτερα οι αποκρατικοποιήσεις. Δεν σημαίνουν μόνο έσοδα για το δημόσιο, αλλά επενδύσεις και Ανάπτυξη, μελλοντικές θέσεις εργασίας.

Όπως και οι διαρθρωτικές αλλαγές. Θα χτυπηθεί- να ξέρετε- ανελέητα και η φοροδιαφυγή και η γραφειοκρατία. Κι όσο πιο γρήγορα το κάνουμε τόσο ταχύτερα θα έλθει η Ανάπτυξη. Και τόσο γρηγορότερα θα απορροφηθεί αυτή η εφιαλτική ανεργία. Ιδιαίτερα των νέων ανθρώπων…

Κι όσο ταχύτερα έλθει η Ανάπτυξη τόσο μικρότερη εξάρτηση θα έχουμε ως λαός από μνημόνια και δανεικά. Και τόσο ταχύτερα θα βγούμε από την κρίση.

Αυτή, φίλες και φίλοι, είναι η πεμπτουσία της στρατηγικής μας. Αυτό δεν σταματήσαμε να επαναλαμβάνουμε σε κάθε κατεύθυνση. Αυτό αρχίζει να ακούγεται από τους συνομιλητές μας. Και σε αυτό επιμένουμε.

Κάποιοι υποστήριξαν ότι θα έπρεπε να οδηγήσουμε τα πράγματα σε αδιέξοδο, να αθετήσουμε τις υποχρεώσεις.

Είναι εμφανές ότι αυτό δεν θα βελτίωνε τη διαπραγματευτική θέση της χώρας. Απλώς θα διευκόλυνε όλους όσους θέλουν να μας εξαναγκάσουν σε έξοδο από το ευρώ.

Τους δύο αυτούς μήνες που πέρασαν φάνηκε πως είχε δημιουργηθεί στην Ευρώπη ένα ισχυρό ρεύμα που ήθελε να διώξει την Ελλάδα από την ευρωζώνη. Να τη θυσιάσει ως «Ιφιγένεια», για να φρονηματιστούν και να πειθαρχήσουν τα υπόλοιπα κράτη. Όποιοι επέμεναν μέσα στην Ελλάδα να αθετήσουμε τις υποχρεώσεις μας, έπαιζαν αυτό το παιγνίδι, εκείνων δηλαδή που έξω από την Ελλάδα ήθελαν να μας απομακρύνουν από την Ευρωζώνη μιαν ώρα αρχύτερα.

Κι όσο τα πράγματα γίνονται πιο δύσκολα για άλλες χώρες της Ένωσης, που κι αυτές- το διαβάζουμε κάθε μέρα- αντιμετωπίζουν δυσεπίλυτα προβλήματα, τόσο πιο επείγον και άμεσο γίνεται η Ελλάδα να ανακτήσει την αξιοπιστία της και να βγει από το «κάδρο» της Ευρωπαϊκής κρίσης. Να μην είναι πια υποψήφια «Ιφιγένεια» η Ελλάδα.

Έπρεπε να βιαστούμε. Κι αυτό κάναμε.

Έπρεπε να κινηθούμε αποφασιστικά. Κι αυτό κάνουμε.

Γιατί είμαστε εδώ, αυτή η παράταξη που έβαλε τη χώρα στην Ευρώπη.

Είμαστε η παράταξη που κρατά τη χώρα στην Ευρώπη.

Είμαστε η παράταξη για τα δύσκολα. Για τις μεγάλες αποφάσεις του έθνους. Και να είστε υπερήφανοι γι’ αυτό!

Σε δύο χρόνια περίπου, αν όλα πάνε καλά και δεν υπάρχουν δυσμενείς εξελίξεις στο εξωτερικό πέρα από τη θέλησή μας, η Ελλάδα θα είναι πολύ διαφορετική από αυτή που είναι σήμερα.

Και λίγο αργότερα, η χώρα μας θα μπορεί να αναπτύσσεται με ρυθμούς εντυπωσιακούς. Ώστε ποτέ να μη βρεθεί ξανά σε τέτοια κρίση.

Δεν πάμε απλώς να αλλάξουμε μια ζοφερή κατάσταση. Στήνουμε τις βάσεις για να γίνει η Ελλάδα αληθινά ανταγωνιστική ως οικονομία, δίκαιη ως κοινωνία, ανεξάρτητη ως χώρα, ελεύθερη και δημοκρατική. Μια αληθινά ευρωπαϊκή χώρα σε μια ισχυρή και ενωμένη Ευρώπη.

Ο αγώνας μας να μετατρέψουμε την κρίση σε προοπτική Ανάπτυξης και ευημερίας έχει και ευρωπαϊκές διαστάσεις: Οι εταίροι μας το αναγνωρίζουν όλο και περισσότερο. Καταλαβαίνουν ότι δεν θα είναι μόνο θεαματική επιτυχία για την Ελλάδα. Θα είναι και απόδειξη σε όλο τον κόσμο, ότι η Ευρώπη μπορεί να ξεπεράσει την κρίση της. Και να βγει ενωμένη, πιο ενωμένη.

Έτσι πλάι στο λόμπυ της δραχμής που, μέσα κι έξω από την Ελλάδα ποντάρει στην αποτυχία της και στη χρεοκοπία της, δημιουργείται πια και το λόμπυ των δικών μας συμμάχων: που θέλουν να τα καταφέρει η Ελλάδα και που ποντάρουν πια στη δικιά μας επιτυχία. Αυτές τις συμμαχίες για τη χώρα μας δημιουργούμε και ενισχύουμε συνεχώς.

Για να το επιτύχουμε, όμως, χρειάζεται και κάτι ακόμα, που είναι απόλυτα στο χέρι μας: Να παραμείνουμε ενωμένοι στα δύσκολα.

Γιατί κανείς δεν βοηθά χώρες που τρώνε τις σάρκες τους. Και καμιά τύχη δεν έχουν χώρες που αφήνουν τους «επιτήδειους» να κερδοσκοπούν πάνω στις συμφορές τους.

Αυτή την ενότητα πρέπει να οικοδομούμε μέρα και νύχτα.

Ενότητα που πρώτα απ’ όλα σημαίνει να δίνουμε εμείς πρώτοι το παράδειγμα. Τα υπερβολικά προνόμια οποιουδήποτε ήδη κόβονται. Και οι προκλητικές συμπεριφορές οποιουδήποτε ελέγχονται αυστηρά. Και θα αντιμετωπιστούν ακόμα αυστηρότερα…

Δεύτερον, ενότητα σημαίνει, πέρα από τα οικονομικά, να αντιμετωπίσουμε όλα τα προβλήματα που συνδέονται με την καθημερινότητα του πολίτη. Και ιδιαίτερα το πρόβλημα της ασφάλειας. Πριν από δύο χρόνια- το θυμάστε- κανείς δεν τολμούσε να μιλήσει για λαθρομετανάστες. Σήμερα όχι μόνο την αναδείξαμε στο επίκεντρο της δημόσιας συζήτησης, αλλά παίρνουμε ήδη μέτρα καθημερινά. Η επιχείρηση «Ξένιος Δίας» άρχισε ήδη να αλλάζει την εικόνα στο κέντρο των πόλεων. Κι ο κόσμος αυτό και το βλέπει και να το αναγνωρίζει…

Κι ακόμα δεν αρχίσαμε. Πολύ σύντομα θα αλλάξουν ακόμα περισσότερα. Και η Ελλάδα θα γίνει χώρα ασφαλής. Όπως ήταν πάντα ασφαλής χώρα. Κι όπως οφείλουμε να την αποκαταστήσουμε ως ασφαλή. Γιατί η Ασφάλεια του πολίτη είναι υπέρτατο δικαίωμά του και προϋπόθεση για όλα τα υπόλοιπα.

Τρίτον το αίσθημα δικαιοσύνης. Δεν μπορεί να κόβονται μισθοί και επιδόματα, ενώ κάποιοι εξακολουθούν να παίρνουν υπέρογκες αμοιβές, ενώ υπάρχουν επίορκοι υπάλληλοι που πιάνονται να κλέβουν και που παραμένουν στην υπηρεσία ή «πέφτουν στα μαλακά». Αυτό θα τελειώσει.

Ούτε μπορεί να εξακολουθεί η κραυγαλέα φοροδιαφυγή.

Αλλά δεν μπορεί και το κράτος να απαιτεί τις εισφορές του πολίτη, όταν το ίδιο δεν καταβάλλει τις δικές του οφειλές στον πολίτη. Δεν μπορεί να κλείνουν σήμερα υγιείς επιχειρήσεις, γιατί το κράτος τους απαιτεί χρήματα που το ίδιο δεν τους έχει δώσει ενώ τους χρωστάει.

Το κράτος δικαιούται να είναι αυστηρό, αν προηγουμένως είναι πρώτα από όλα δίκαιο! Απ’ όλες τις αιτίες ενός διχασμού η αδικία είναι η μεγαλύτερη. Και η χειρότερη. Ενώ το αίσθημα δικαίου σφυρηλατεί την ενότητα της κοινωνίας. Ακόμα και στα δύσκολα…

Και τέταρτον, επιτρέψτε μου να μιλήσω και για την ενότητα στα εθνικά θέματα. Αυτή τη στιγμή, πέρα και ανεξάρτητα από τη δική μας οικονομική κρίση, υπάρχει μεγάλη αναστάτωση, τεράστια αναστάτωση, στο γεωπολιτικό μας περίγυρο. Εμείς τώρα θα έπρεπε να ήμασταν δύο φορές πιο ενωμένοι, από ότι ήμασταν πριν. Δεν αντέχουμε να μας βρει αυτή η κρίση διχασμένους.

Το λέμε συνεχώς προς τα έξω, σε κάθε συνομιλητή μας: Κοιτάξτε το οικονομικό πρόβλημα της Ελλάδας, ναι, αλλά υπάρχει και η γεωστρατηγική θέση ισχύς και ο προβληματισμός γύρω από αυτόν τον περίγυρο, στο επίκεντρο του οποίου βρίσκεται η Ελλάδα. Το λέμε συνεχώς, το λέμε τώρα που φλέγεται η Μέση Ανατολ. Πάρτε το παράδειγμα της Συρίας. Η Ελλάδα θα έπρεπε να είναι «το ισχυρό προπύργιο» της Ευρώπης την περιοχή. Δεν μπορεί να την αφήσετε να γίνει η «αχίλλειος πτέρνα» της Ευρώπης.

Εμείς τους το λέμε. Και πραγματικά όλο και περισσότεροι αρχίζουν και το καταλαβαίνουν…

Αλλά πώς θα πείσουμε τους «απ’ έξω», όταν μέσα στη χώρα υπάρχουν πολλοί που θέλουν μεταξύ μας βγάζουμε τα μάτια μας;

Σχέδιο λοιπόν, υπάρχει. Αλλαγή κλίματος στο εξωτερικό υπάρχει. Και στο εσωτερικό. Σταθερά βήματα γίνονται κάθε μέρα, τα βλέπετε κάθε μέρα.  Το μόνο που μένει, είναι να παραμείνουμε ενωμένοι ως χώρα και ως κοινωνία.

Κι αυτό είναι πολύ σημαντικό, γιατί το έσχατο όπλων όλων όσων ποντάρουν στην αποτυχία της Ελλάδας είναι να προκαλέσουν διχασμό.

Αυτή την πρόκληση δεν θα την ανεχθούμε.

Φίλες και φίλοι,

Σας μίλησα για την κατάσταση που αντιμετωπίζουμε σήμερα.

Σας μίλησα για τις μεγάλες προκλήσεις που βρίσκονται μπροστά μας.

Όλα αυτά καθορίζουν και τις υποχρεώσεις μας: Η Νέα Δημοκρατία παραμένει το μεγάλο στήριγμα ασφάλειας για όσους θέλουν η χώρα να αποφύγει τις περιπέτειες και να βγει από την κρίση, αλώβητη και μιαν ώρα αρχύτερα.

Παραμένουμε το μεγαλύτερο εμπόδιο και ο βασικός «εχθρός» για όσους επιθυμούν και ποντάρουν να αποτύχει η Ελλάδα. Είμαστε όμως και η δεξαμενή από την οποία θα προκύψει η Ανανέωση της Πολιτικής, η Μεταρρύθμιση της Οικονομίας και κυρίως το δικαίωμα να μείνουν στον τόπο τους χιλιάδες νέοι άνθρωποι και να προκόψουν σε συνθήκες αξιοπρέπειας και αξιοκρατίας.

Τον περασμένο Μάιο και τον Ιούνιο, δεν αγωνιστήκαμε μόνο για να κερδίσει η Νέα Δημοκρατία. Αγωνιστήκαμε πρωτίστως για να σωθεί η χώρα μας!

Αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάμε. Και δεν το ξεχνάμε.

Γιατί σήμερα η παράταξη αυτή εκφράζει την Ελπίδα, όχι μόνο εκείνων που ανέκαθεν την ψήφιζαν. Αλλά και πολλών ακόμα που την ψήφισαν για πρώτη φορά τον περασμένο Ιούνιο. Και πολλών που δεν την έχουν ψηφίσει ποτέ...

Αυτή η Ελπίδα είναι δύναμη για το κόμμα μας και δύναμη για τη χώρα μας.

Κι αυτή τη δύναμη πρέπει να την περιφρουρήσουμε και να την ακτινοβολήσουμε. Πάση θυσία και με κάθε τρόπο.

 

Φίλες και φίλοι,

 

Σήμερα, λοιπόν, τρία άξια στελέχη της παράταξης κατεβαίνουν υποψήφιοι για τη θέση του Γραμματέα.

Έχω εμπιστοσύνη στην κρίση σας.

Σας ευχαριστώ πολύ.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Περαστικος avatar
    Περαστικος 30/08/2012 12:20:48

    Το τελευταιο μεχρι το επομενο;

  2. Karmacedon avatar
    Karmacedon 30/08/2012 12:20:58

    "This is the end
    Beautiful friend
    This is the end
    My only friend, the end
    Of our elaborate plans, the end
    Of everything that stands, the end
    No safety or surprise, the end
    I'll never look into your eyes...again"

  3. vildanden avatar
    vildanden 30/08/2012 12:25:04

    Το πακέτο είναι 11,5 ή 13 κάτι δις τελικά;

    • partyman avatar
      partyman @ vildanden 30/08/2012 12:47:57

      11,5 ήταν εχθές.. σήμερα είναι 13

      σαν την σύνταξη του παππού, το βράδυ πριν να κοιμηθεί ήταν 700 ευρώ, το πρωί που ξύπνησε 600...

  4. jk avatar
    jk 30/08/2012 12:36:21

    Μπλα μπλα μπλα μπλα...Το κακοπαιγμένο έργο του ΓΑΠ σε επανάληψη...Το τελευταίο μέχρι το επόμενο και αόριστες κουβέντες περί αποκατάστασης αργότερα κτλ κτλ. Στο τέλος θα πάρουμε τα μέτρα, θα μας οδηγήσουν κι αφού μας αρπάξουν τα πάντα στη δραχμή και μετά θα φταίνε ο Τσίπρας, ο Καμμένος, η Παπαρήγα κι οι Οικολόγοι πορτοκαλί...

  5. DMZ avatar
    DMZ 30/08/2012 12:44:46

    Δε βλέπω κάτι αναληθές... Τον Ιούνιο είπε ο άνθρωπος... Όχι το Σεπτέμβριο! Τα είπαμε. Ίδια ρητορία, ίδια πολιτική, ίδια αποτελέσματα, ίδιες υποσχέσεις. Τσάμπα τα λεφτά που φύγανε για δύο εκλογικές αναμετρήσεις.

  6. GO avatar
    GO 30/08/2012 12:52:52

    "Σε δύο χρόνια, αν όλα πάνε καλά και δεν υπάρχουν δυσμενείς εξελίξεις σε διεθνές επίπεδο, η Ελλάδα θα είναι πολύ διαφορετική χώρα".

    Αν και αν. Δύο ικανές και αναγκαίες συνθήκες, που πρέπει να εκπληρωθούν ταυτόχρονα.
    Δύσκολα, πολύ δύσκολα τα πράγματα.
    Τις άμυνές μας Πρόεδρε, θα περάσουν κι οι εκλογές στις Η.Π.Α. Να 'μαστε έτοιμοι.

    • nick avatar
      nick @ GO 31/08/2012 07:46:08

      Αφού η Ελλάδα σε δυο χρόνια θα ειναι διαφορετική χώρα γιατι ο κ. Σαναράς δεν ψήφιζε τα μετρα του ΓΑΠ πριν απο δυο χρόναι τα οποία ηταν πολυ ελάφρότερα για τους Ελληνες ωστε να εχουμε βγει από τη κρίση; Γιατί ο κ, Σαμαρας τα ιδια μετρα πριν δυο χρόνια τα αποκαλούσε
      "λαθος πολιτική και τωρα τα βλέπει απαραιτητα;
      Ηταν σωστή η πολιτική του ΓΑΠ η οχι;
      Η ιστορία θα κρίνει και τον ΓΑΠ και τον κ. ΣΑΜΑΡΑ!!

  7. android avatar
    android 30/08/2012 12:55:17

    Μάλλον το τελευταίο αυτής της κυβέρνησης μέχρι τις εκλογές στις ΗΠΑ θέλει να πεί. Μετά θα έχουμε άλλη...
    Μιλάμε δηλαδή για περεταίρω οικονομική διάλυση του κοινωνικού ιστού, τουμισθωτού και του συνταξιούχου με δημοσιονομικές αλλαγές για να βγουν τα νούμερα, χωρίς δομικές αλλαγές. Αν κρίνουμε και απο το σχέδιο "ανάπτυξης" του Χατζιδάκη, πάλι οι κατασκευές θα κονομήσουν, θα κάνουν και μερικοί εργάτες (πιο φτηνοί ακόμ ααλλοδαποί κυρίως) κάποια μεροκάματα, να έχουν λεφτά και οι τραπεζίτες να δανείζουν ο ένας τον άλλο, εε αυτά. Δηλαδή τα ίδια όπως τα τελευταία 20 χρόνια.

  8. Νάσος avatar
    Νάσος 30/08/2012 13:07:34

    Θα είναι το τελευταίο πακέτο μέτρο για το 2012 , από το 2013 έχουμε και βλέπουμε , καινούργια χρονιά , θα έχουν περάσει και τα Χριστούγεννα , ο κόσμος θα είναι πάλι νιρβάνα , θα σκάσει μύτη κανα πακετάκι . Εγώ αναρωτιέμαι τι θα καταφέρουν κόβοντας πάλι μισθούς , συντάξεις ,δώρα και τα συναφή, ένα μικρό παιδί να ρωτήσεις θα σου πει ότι μειώνοντας το εισόδημα έχεις αυτόματα πτώση στην αγοραστική δύναμη οπότε μειωμένα έσοδα από το κράτος , εκτός και αν νομίζουν ότι 9.903.268 Έλληνες έχουν κρυφούς λογαριασμούς στην Ελβετία . Θα ζήσουμε τραγικές στιγμές .

  9. ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ avatar
    ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ 30/08/2012 13:10:04

    για να παει πακετο με τον πρηγουμενο που ειπε ακριβως τα ιδια επρεπε να πει βλεπω φως στο τουνελ το 2013!!
    Χαχα! Δάσκαλε που δίδασκες και νόμο δεν εκράτεις!

  10. TasosC avatar
    TasosC 30/08/2012 13:20:11

    ΕΙΠΕ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ

    ''Τέταρτον, κλείνουμε το πακέτο περικοπής κρατικών δαπανών, όπως ξέρετε, κατά 11,5 δισεκατομμύρια, ............. Και καταστροφικό για τη χώρα.''
    Απλή ερώτηση : Αυτά,τα 11,5 δις όπως λέει στο κείμενο ήταν συμβατικές υποχρεώσεις. Γιατί λοιπόν δεν τα εξειδίκευσε πριν τις εκλογές ως πρόταση και μας παραμύθιαζε με 18 σημεία και με όχι περικοπές στις χαμηλές συντάξεις και όχι στα ειδικά μισθολόγια και όχι άλλες οριζόντιες περικοπές σε μισθούς και επιδόματα;
    Ξαναλέει παρακάτω :
    ΄΄Τρίτον το αίσθημα δικαιοσύνης. Δεν μπορεί να κόβονται μισθοί και επιδόματα, ενώ κάποιοι εξακολουθούν να παίρνουν υπέρογκες αμοιβές, ενώ υπάρχουν επίορκοι υπάλληλοι που πιάνονται να κλέβουν και που παραμένουν στην υπηρεσία ή «πέφτουν στα μαλακά». Αυτό θα τελειώσει.

    Ούτε μπορεί να εξακολουθεί η κραυγαλέα φοροδιαφυγή.''

    Δηλαδή για να καταλάβω βάζει στο ίδιο σακί δημοσιονομικά τους επίορκους, τις υπέρογκες αμοιβές των χρυσοκάνθαρων (κυρίως δοτών των Δ.Σ αλλά και κάποιων ΔΕΚΟ) με την τεράστια φοροδιαφυγή;

    Μόνο το 2009 με τα προχθεσινά στοιχεία 29 δις για Ε.Π. Οι μόνοι που δεν κλέβουν σ΄αυτή την χώρα είναι αυτοί που έχουν μισθωτή εργασία (υπάλληλοι Ι.Τ & Δ.Υ καθώς και εργάτες) και οι συνατξιούχοι. ΟΛΟΙ οι υπόλοιποι (Ελ. Επ , Επιχειρηματίες , Αυτοαπασχολούμενοι ) κλέβουν ασύστολα τους πάντες.
    Το περιουσιολόγιο είναι η μόνη λύση.

  11. ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣ avatar
    ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣ 30/08/2012 13:23:44

    Σα το τσιγαρο ενα πραμα...

  12. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 30/08/2012 13:32:38

    Εγω πάλι δεν καταλαβαίνω γιατί έγιναν δυο εκλογικές αναμετρήσεις,για να προλάβουν τη κοινωνική έκρηξη;χαχαχαχα φίλε Αντωνάκη και λοιποι που νομίζετε ότι όλοι είμαστε μαμελούκοι όσο δεν αγγίζετε τους μεγαλοφοροφυγάδες ,τους διορισμένους στη βουλή και λοιπούς βολεμένους τους μεγαλοεκδότες τους εθνικούς εργολάβους δε θα ανοίξει μύτη μη φοβάστε ...κάντε τη δουλειά σας πάρτε τα μέτρα της κάσας και δε πειράζει το επόμενο τρίμηνο τα μπεεεεε θα θα σας καταλάβουν θα σας συμπονέσουν που τόσο προσπαθείτε.....Και κάτι άλλο ,να ξέρεις Αντωνάκη ΕΣΥ θα φέρεις τους Συριζαίους στην εξουσία ,το προσπαθείς πολύ και θα το καταφέρεις ..και η ιστορία θα γράψει ..συγχαρητήρια !!!!

  13. Εθνικιστης avatar
    Εθνικιστης 30/08/2012 13:33:22

    Δεν το καταλαβα αυτο... Δηλαδη, αντι για επιμηκυνση του προγραμματος απο το 2014 μεχρι το 2016, ζηταει περικοπη στο 2012; Γιατι αυτος ειναι ο μονος τροπος ωστε αυτα να ειναι τα τελευταια μετρα... Οσο για την δραχμη, εχει λυσσαξει. Ας ωρει τροπο να γινει η Ελλαδα ανταγωνιστικη εντος ευρω και ας μεινουμε. Ομως, ο μονος τροπος ανταγωνΗστικοτητος που ξερουν ειναι μειωσεις μισθων. Κατα εναν περιεργο τροπο, η ανταγωνιστικοτητα της χωρας επεσε κι αλλο, παρα τις μειωσεις μισθων... Λες να μην τα ξερουν καλα τα οικονομικα τα ξεφτερια του ΔΝΤ;

  14. papasmurf avatar
    papasmurf 30/08/2012 13:40:35

    Το τελευταίο για ποιόν κύριε πρωθυπουργέ ;

  15. Φιλιππος avatar
    Φιλιππος 30/08/2012 13:46:52

    Το μονο που απομενει να μας πει ειναι πως το 2013 θα εχουμε θετικους ρυθμους αναπτυξης,οπως ειχε υποσχεθει και οι ΓΑΠ-Παπακων/νου.Βρισκεται ακριβως στον ιδιο δρομο που χαραξε η σωτηρια διακυβερνηση τους.

  16. Παρατηρητής + Κυάλια avatar
    Παρατηρητής + Κυάλια 30/08/2012 13:55:02

    Δεν καταλάβατε.
    Η επιμήκυνση θα αφορά το επόμενο πακέτο των 5 έως 7 δισ που ετοιμάζεται.....
    Μήπως ήρθε η ώρα να πάρουμε τα βουνά ;

  17. The Vorlon avatar
    The Vorlon 30/08/2012 14:01:49

    Το τελευταίο για το μήνα ρε παιδιά,πως κάνετε έτσι?

    Λοιπόν,καιρός να το πούμε για να σπάσει το "ταμπού"-μόνη ελπίδα είναι η άμεση απειλή εξόδου της Ελλάδας,και αν χρειαστεί υλοποίηση της,οχι μόνο από το ευρώ αλλά από το δυτικό άρμα στο σύνολο του και γεωπολιτικός επαναπροσανατολισμός προς Ρωσσία και Κίνα..Οχι γιατί αυτοί είναι πρόθυμοι μεσσίες και σωτήρες-δεν υπάρχουν τέτοιοι σε αυτό τον κόσμο-αλλά γιατί αυτό φοβούνται όσο τίποτα άλλο οι δυτικοί εταίροι/εκβιαστές..

    Αλλά οι δυτικοθρεμένες,υποταγμένες και δειλές ελληνικές ελίτ είναι ανίκανες για αυτό..Άρα ή τις αλλάζουμε ή βουλιάζουμε στον ευρωπαικό βούρκο..

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ The Vorlon 30/08/2012 14:25:50

      Ο Κινέζος πρωθυπουργός, Ουέν Τζιαμπάο υποδεχόμενος σήμερα την Α. Μέρκελ είπε: «Η ευρωπαϊκή κρίση χρέους συνέχισε πρόσφατα να επιδεινώνεται, προκαλώντας μεγάλες ανησυχίες στη διεθνή κοινότητα. Ειλικρινά, είμαι κι εγώ ανήσυχος.
      Υπάρχουν δύο κύριες ανησυχίες: Κατ' αρχάς αν η Ελλάδα θα εγκαταλείψει την ευρωζώνη. Και κατόπιν, αν η Ιταλία και η Ισπανία θα λάβουν ολοκληρωμένα μέτρα ανάκαμψης» τόνισε ο πρωθυπουργός της Κίνας.
      «Ακούγοντάς την ενισχύθηκε η εμπιστοσύνη μου. Αλλά οφείλω να πω με κάθε ειλικρίνεια ότι η εφαρμογή αυτών των μέτρων δεν θα είναι ένα μακρύ ήρεμο ποτάμι» προειδοποίησε ο Γουέν Τζιαμπάο.

      Με ανησυχία, σαν κίνδυνο βλέπουν οι Κινέζοι (και οι Ρώσοι, μην αμφιβάλλουμε) την ευρωπαϊκή κρίση χρέους και την πιθανότητα εξόδου της Ελλάδας από την Ευρωζώνη. Όχι ως "ευκαιρία", οικονομική ή γεωπολιτική.
      Δεν είμαστε πριν το 1989, όπου ο πλανήτης λειτουργούσε με διπολική γεωπολιτική, "δυτικοί" και "ανατολικοί". Έχουν περάσει όλα αυτά, πάει καιρός πολύς. Είμαστε σε πολυπολικό, αλληλοεξαρτημένο σύστημα.
      Κανείς νηφάλιος δεν θέλει να καταρρεύσει η Ευρωζώνη ή να αποσταθεροποιηθεί η Ελλάδα. Μόνον αντισυστημικοί και ανατρεπτικοί "επαναστάτες", στα δύο "πολύ άκρα" του πολιτικού φάσματος
      Από Σαλαφιστές και μουτζαχεντίν μέχρι πολύ ακραίο Tea Party, σκληρους Μορμόνους, Λευκοσιδηρά Μεσάνυχτα και τα παιδιά του αγιατολάχ Λαφσαζανί.

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Ο Θείος 30/08/2012 14:28:37

        Κινέζους παντως "αντισυστημικούς" δεν θα βρούμε πλέον, από τότε που εξουδετερώθηκε η "Συμμορία της Σαγκάης" και η Μαύρη Χήρα του Μάο.

        • The Vorlon avatar
          The Vorlon @ Ο Θείος 30/08/2012 15:01:24

          Ευχαριστώ για την γόνιμη επισήμανση της συντελεσθείσας κατάρρευσης του διπολικού συστήματος αλλά θα διαφωνήσω ως προς την ερμηνεία του υπάρχοντος ως πολυπολικού.Παραμένει μονοπολικό-με τη Δύση να ορίζει τις νόρμες του μέσω της επινόησης της "international community"ως soft power και της στρατιωτικής ισχύς της Αμερικής-οι ευρωπαίοι είναι στρατιωτικά τελειωμένοι-αλλά βαίνει,σχετικά ραγδαία απο το 2007 και ύστερα,σε μια απολική ,δυνητικά χαοτική μορφή με την αλληλοεξάρτηση ,βασικό άνυσμα της παγκοσμιοποίησης,να περιορίζεται ..

          Όσα είπε ο Γουέν Τζιαμπάο είναι ακριβώς όσα υπαγόρευε το "πρωτόκολλο",το ίδιο που επέβαλλε και στη Μέρκελ να μην αναφερθεί σε πιθανή έξωση μας από το ευρώ εν ευθέτω χρόνο παρουσία του Σαμαρά..

          Για το πιο ενδιαφέρον κομμάτι των όσων λέτε,σχετικά με το ποιοι επιθυμούν την κατάρρευση του σημερινού μοντέλου κατανομής ισχύος σε πλανητικό επίπεδο..Γενικά είναι σωστά,με την αναγκαία διόρθωση αναφορικά με την Κίνα,όπου ανερχόμενες υπερεθνικιστικές τάσεις είναι παραπάνω από φανερές στην κοινωνία αν και η πολιτική "εκπροσώπηση" τους παραμένει περιορισμένη από το ΚΚΚ.Ακόμα αξίζει να επισυμανθεί η πρόθεση,παρά τον κάπως γραφικό της χαρακτήρα,του ρεπουμπλικανικού κόμματος να εξετάσει το ενδεχόμενο επιστροφής στον κανόνα του χρυσού-μια μικρή νίκη του Tea Party ίσως..

          Όμως το πλέον ουσιώδες ερώτημα θα ήταν ποιοι αρχίζουν δειλά-δειλά ίσως-να επιθυμούν αυτή την κατάρρευση-αλλαγή.Είναι οι ίδιοι οι λαοί που υφίστανται της συνέπειες της ανάδυσης μιας ολιγαρχίας απάτριδων που τους βλέπουν ως σκλάβους..Δεν πρόκειται για άκρα-αυτή η θεώρηση είναι ελιτίστικη και σύμφωνη με τη δικτατορία του μεσαίου χώρου και της political correctness..

    • Enzo avatar
      Enzo @ The Vorlon 30/08/2012 14:47:53

      Ουτε Κινεζοι Ουτε Ρωσοι.
      Αμερικη ειναι η Λυση.
      Βαζεις και αλλο ενα αστερακι στην σημαια και γινεσαι το 53ο και τελειωνει το θεμα εκει.
      Μετα βρεχει $$$$$.

      • The Vorlon avatar
        The Vorlon @ Enzo 30/08/2012 15:16:20

        Χαχα..Η διάκριση ΕΕ και ΗΠΑ είναι για τους αφελείς..Δύο όψεις του ιδίου νομίσματος όπως φάνηκε και από την πραγματοποίηση της τελευταίας επιθυμιάς/διαταγής του Ομπάμα στη Μερκελ..

  18. dimx avatar
    dimx 30/08/2012 14:05:15

    Και ο μεγας Μητροπανος τραγουδουσε σε καθε εμφανιση του πως «Αυτό το τσιγάρο που καίει είναι το τελευταίο ...» αλλα εμεινε εως το τελος μανιωδης καπνιστης .

  19. Θ.Α. avatar
    Θ.Α. 30/08/2012 14:24:19

    Χωρίς σχόλια. Μόνο μια γραμμή :
    ''Θα έλεγε κανείς ότι η χώρα αυτή ηλευθερώθη επίτηδες, δια να αποδειχθή ότι δεν ήτο ικανή προς αυτοδιοίκηση'' (Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης).

  20. ΚΑΙΡΟΣΚΟΠΟΣ avatar
    ΚΑΙΡΟΣΚΟΠΟΣ 30/08/2012 14:25:23

    ΠΕΡΑΣΜΕΝΑ ΜΕΓΑΛΕΙΑ...ΔΙΗΓΟΝΤΑΣ ΤΑ ΝΑ ΚΛΑΙΣ..........

  21. ΚΥΠΡΟΓΕΝΕΙΑ avatar
    ΚΥΠΡΟΓΕΝΕΙΑ 30/08/2012 14:29:08

    http://www.youtube.com/watch?v=f4GpUraHrv0&feature=share

  22. akisenv avatar
    akisenv 30/08/2012 14:47:41

    Σημερα η φερεγγυοτητα Σαμαρα ξεπερασε αυτη του Παπανδρεου....Το θεματακι μας θα το λυσει η αγορα στους δρομους. Γιατι αυτη την φορα θα ειναι στους δρομους ολοι εκεινοι που καποτε ηταν οι "παραγωγικες ταξεις" και η "αγορα" της ελληνικης οικονομιας...

  23. Φιλιππος avatar
    Φιλιππος 30/08/2012 14:50:22

    Μια ερωτηση,ενδεχομενως και ασχετη,η δηλωση Στουρναρα για το Τ.Τ που ειχε σαν αποτελεσμα την διακοπη των συναλλαγων του στο χρηματιστηριο τι νοημα ειχε;ποιους εξυπηρετουσε;

  24. Enzo avatar
    Enzo 30/08/2012 14:54:53

    Στην φωτογραφια ο Σαμαρας ειναι να σαν να εχει να κοιμηθει κανα μηνα.
    Ε ρε τι τον περιμενει .
    Σαν τον χειμωνα του 41 θα θυμιζει ο φετεινος χειμωνας.

  25. diatwn avatar
    diatwn 30/08/2012 15:02:30

    Προφανώς και είναι το τελευταίο. Αν υπάρξει ανάγκη για επόμενο δεν θα υπάρχει κυβέρνηση να το ψηφίσει.

  26. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 30/08/2012 15:05:28

    Άν εμείς θέλαμε, άραγε ...εκείνοι θα μας θέλουν;

    • Enzo avatar
      Enzo @ Ο Θείος 30/08/2012 15:31:05

      Τα ιδια που προσφερει η Τουρκια γεωπολιτικα τα προσφερουμε εμεις μαζι με Κυπρο, ασε που ειμαστε και πιο φερεγγυοι.
      Δεν βλεπω κανενα κολλημα, φυσικα και μας θελουν αν ειναι να βαλουμε και τα ορυκτα σαν κερασακι.

      • The Vorlon avatar
        The Vorlon @ Enzo 30/08/2012 16:44:12

        "Τα ιδια που προσφερει η Τουρκια γεωπολιτικα τα προσφερουμε εμεις μαζι με Κυπρο.." Αυτό θα καταγραφεί σε εγχειρίδιο γεωπολιτικής ως εισαγωγικό ανέκδοτο..
        Όταν λέτε φερέγγυοι εννοείται μάλλον εθελόδουλοι..Καημένη γενιά του '21..

        • Enzo avatar
          Enzo @ The Vorlon 30/08/2012 17:11:11

          ναι γιατι? απο το 21 και μετα παντα ειχες καποιον πανω απο το κεφαλι σου, εισαι τωρα ανεξαρτητος και δεν το ξερω?
          βαλε τον Αμερικανο να τελειωνουμε.
          Εσυ κρυβεσαι πισω απο το δαχτυλο σου.

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Enzo 30/08/2012 17:03:38

        Άχ, πάλι εκείνη η παλιά γεωπολιτική συζήτηση: Η Ελλάδα «ενδοχώρα» (Hinterland) για τον Ευρωπαικό Ηπειρωτικό πυρήνα ή edge country για την την (υποχωρούσα) Αμερικανική ηγεμονία !!!
        h**p://www.antinews.gr/2010/06/16/50087/
        Άχ παλιέ σύντροφε Χ. Λαζαρίδη, κύττα πώς αλλάζουνε τα χρόνια !!!

        • Enzo avatar
          Enzo @ Ο Θείος 30/08/2012 19:23:28

          μπαρμπα θα παραμεινει για πολλα πολλα χρονια υπερδυναμη η Αμερικη.
          Ενα πληγωμενο λιονταρι ειναι αυτη την στιγμη.

  27. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 30/08/2012 15:23:52

    Κατά τους σημερινούς FT, η έξοδος της Ελλάδας από το Ευρώ φαίνεται όλο και λιγότερο πιθανή. Οι αγορές την έχουν υπερετκτιμήσει.
    Στο άρθρο σημειώνεται ότι η Ελλάδα έχει κάνει περισσότερα για την οικονομία της από ότι πολλοί θεωρούν, καθώς το κόστος εργασίας ανά μονάδα προϊόντος μειώνεται και το πρωτογενές έλλειμμα - πριν από τις δαπάνες για τους τόκους εξυπηρέτησης του χρέους - έχει σχεδόν εξαλειφθεί.
    Από τη στιγμή που θα ολοκληρωθεί η ανακεφαλαιοποίηση των ελληνικών τραπεζών και ιδιαίτερα στην περίπτωση που η Ευρωζώνη προχωρήσει στην τραπεζική ένωση, η Ελλάδα δεν θα έχει να κερδίσει τίποτε από την έξοδό της από το ευρώ.

    • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
      Γιάννης Φαίλτωρ @ Ο Θείος 30/08/2012 15:39:10

      Κοίταζα χτές τους εθνικούς λογαριασμούς από το 2000-2011. Το 2000 δαπάνες για πληρωμές συντάξεων, μισθών κλπ γύρω στα 14δις και κοινωνικές δαπάνες 20δις. Το 2011 δαπάνες γύρω στα 26δις και για κοινωνικές παροχές 47δις! Μέσα σε δέκα χρόνια υπερδιπλασιάστηκαν. Φυσικά το ΑΕΠ δεν υπερδιπλασιάστηκε, παρόλο το δανεισμό και την αναπροσαρμογή του Αλογοσκούφη. Για να μην αναφερθούμε στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών, οπότε δένει πλήρως το σκηνικό. Τα νούμερα λένε πολλές φορές την αλήθεια απλά δε διαφορίζουν τους προσποριζόμενους τα οφέλη. Εμείς δεν είχαμε ΑΕΠ αλλά ΑΕΚ (Ακαθάριστη Εθνική Κατανάλωση). Και σαν την ΑΕΚ παλεύουμε να σωθούμε

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Γιάννης Φαίλτωρ 30/08/2012 15:50:06

        Το έχω ήδη ισχυρισθεί αγαπητέ: Από την άποψη των θεμελιωδών μεγεθών ΑΕΠ - ισοζύγιο εξωτερικών συναλλαγών - μέσο μισθολογικό κόστος (αλλά και από "τεχνική" άποψη - άν τα βάλεις σε καμπύλες συναρτήσει του χρόνου), η αξιόπιστη βάση στήριξης για σταθεροποίηση είναι στο 2000 - 2002.
        Και θα είμαστε πιά "αρκετά κοντά", στο τέλος του 2012.
        Το πρόβλημα είναι τι γίνεται με αποκλίσεις στην ανεργία και τιμές προιόντων και υπηρεσιών. Η πρώτη πήγε στο 1965, οι δεύτερες (πλήν ΦΠΑ) είναι ακόμη στο ...2010.
        Χωρίς απάντηση και σε αυτά τα 2 μεγέθη, η σταθεροποίηση μένει μετέωρη...

        • ψυχραιμια avatar
          ψυχραιμια @ Ο Θείος 30/08/2012 17:47:27

          Σας παρακαλω μην προσβαλλετε το 1965.
          Το 1965 υπηρχε πληρης απασχοληση.

  28. armageddon avatar
    armageddon 30/08/2012 15:45:52

    Το τελευταίο για το 12.Υπολογίστε άλλα 6 δις. το 13

  29. xp avatar
    xp 30/08/2012 16:00:59

    Πραγματι υπάρχει μια μεταστροφη στα ΜΜΕ στο πως βλέπουν την Ελλαδα.Πριν μερικές ημέρες ήταν το αντίθετο.Η επίσκεψη του Σαμαρά δεν το δικαιολογεί αυτό!Δεν θέλω να μειώσω τον Σαμαρά ,αλλά είναι το 2%.Πιστευω ότι η εκλογή Ομπάμα και η προσπαθεια συνολικής λύσης του θέματος "γουρουνια" μετρα.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ xp 30/08/2012 16:20:35

      Μετρά επίσης και το ενδο-Γερμανικό πρόβλημα. Η κ. Μέρκελ και το "πιό υπεύθυνο" από το κυβερνητικό προσωπικό της αναγκάσθηκαν να "τα μαζέψουν", γιατί η ευρωσκεπτικιστική ρητορεία του καλοκαιριού δημιούργησε εσωτερική αστάθεια και "παράπλευρες απώλειες" στο συνασπισμό εξουσίας τους. Μέχρι και δημόσιες συνηγορίες υπέρ της απόσχισης της Βαυαρίας από τη Γερμανική Ομοσπονδία ακούστηκαν, από τον Wilfried Scharnagl, βετεράνο ηγέτη του κυβερνητικού CSU συνοδοιπόρο του Franz Josef Strauß. Μέχρι τώρα ακουγόταν μόνον από το μικρό Βαυαρικό αυτονομιστικό κόμμα του 2 %.
      Σήμερα ακόμη και ο κ. Ρέσλερ αποκαλεί τους Βαυαρούς του CSU "ακραίους, για τους οποίους η Ευρώπη δεν αποτελεί προτεραιότητα¨.
      Το πιό βασικό είναι ότι οι σκληροί Ευρωσκεπτικιστές (με εξαιρεση μερικούς ακραίους Βαυαρούς "ιδεολόγους") λύγισαν κάτω από την πίεση του εξαγωγικού - βιομηχανικού lobby της Γερμανίας, που παραδοσιακά εκφράζεται από την Handelsblatt και FT Deutschland.

      • ειδωλοκλάστης avatar
        ειδωλοκλάστης @ Ο Θείος 30/08/2012 18:35:19

        Η Μέρκελ στριμώχτηκε από τόν Ντράγκι πού, προκειμένου νά υπερασπιστεί τά συμφέροντα τών πρώην, άς πούμε, αφεντικών του καί μέ αφορμή τά νέα από Ισπανία, Ιρλανδία καί Ιταλία προσφέρει γή καί ύδωρ (τά δικά μας σέ πρώτη φάση) στή Μέρκελ ώστε νά περάσει τό ESM στίς 12 Σεπτεμβρίου, ισχυριζόμενος ταυτόχρονα ότι όλα τά ευρωπαρακατιανά θά τά βάλει μαζί σέ ένα μαντρί (pool) όπου θά κάνει κουμάντο ουσιαστικά ο μηχανισμός στήριξης, ενώ οι άλλοι ευρωπαίοι, οι 'καλοί' θά διατηρούν τήν εθνική κυριαρχία τους.
        Ανεξάρτητα από πού θά καταλήξουν οι Γερμανοί, δύσκολο τό βλέπω νά κρατήσει τά πρόβατα τό μαντρί δίχως ραγδαία αλλαγή πολικού σκηνικού καί νέα παραμύθια.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ xp 30/08/2012 16:30:18

      Φυσικά, ακόμη πιό πολύ μετρά η συμβιβαστική συμφωνία (και η σχετική σκηνοθεσία) που έκαναν "εν κρυπτώ" η Μέρκελ με τον Ολλάντ, μια μέρα πριν την επίσκεψη Σαμαρά.
      Οϋτε κάν δηλώσεις δεν έκαναν μετά την συνάντηση.
      Η κ. Μέρκελ "πουλάει Γ/Γ άξονα" στους "ακραίους" του συνασπισμού της.
      Η "θραύση του Γ/Γ άξονα" είναι στη Γερμανία απολύτως "ταμπού": Σε καθιστά ύποπτο ρεβανσισμού, αναθεωρητισμού, για να μη γράψω νεοναζισμού. Μπορείς να τον θραύσεις και ταυτόχρονα να παραμείνεις "αξιότιμος", μόνον άν εγκαταλείψεις την μεταπολεμική Γερμανική Ομοσπονδία. Αυτή είναι η λεγόμενη "Βαυαρική λύση" (που συζητουν χαμηλόφωνα μερικοί Βαυαροί Ευρωσκεπτικιστές - εντός και εκτός CSU).
      Στον κύκλο αυτό, εκτός από τον A. Dobrindt, ανήκει ο βουλευτής P. Gauweiler και πιθανώς ο οικονομολόγος H.W. Sinn του IFO, γνωστός από την θεωρια του για τον κίνδυνο που διατρέχει η Γερμανία λόγω του Ευρωπαικού διατραπεζικού συστήματος target2.

  30. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 30/08/2012 16:03:56

    Η ανεργία θέλει επενδύσεις. Και οι επενδύσεις λεφτά. Λεφτά έχουν οι ιδιώτες και η ΕΕ.
    Για τις τιμές, όσο κι αν καταπολεμηθούν τα καρτέλ για να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός, οι τιμές των πρώτων υλών και των μεταφορικών και του λειτουργικού κόστους είναι όσο ψηλά που δεν είναι δυνατόν να επανέλθουν στα επίπεδα του 2000. Άσε που τα περισσότερα είναι εισαγόμενα. Ενοοώ, δημητριακά, άλευρα, σπόροι, χημικά προϊόντα, παράγωγα των πετρελεοειδών κλπ. Άσε που οι επιχειρήσεις σήμερα βασίζονται πολύ στην τεχνολογία (Η/Υ, λογισμικό, επικοινωνίες) που κι αυτές είναι εισαγώμενες. Άμα τα, όποια, λεφτά πέσουν πάλι στα μπετά για να δουλέψουν τα σκεπάρνια, καήκαμε.
    Ένα άλλο οικονομικό γεγονός που σχετίζεται με την παράνομη μετανάστευση είναι οι μεταβιβάσεις σε χώρες της Ασίας που αρκετές δεν φορολογήθηκαν, ούτε ενίσχυσαν τα ασφαλιστικό σύστημα, ούτε οδηγήθηκαν σε επενδύσεις, ούτε στην εσωτερική κατανάλωση. Γιατί όλοι στέκονται μόνο στο ζήτημα της ασφάλειας.
    Δύσκολος ο γρίφος. Πολύ. Γι΄αυτό είναι τόσο βίαιη η προσαρμογή

  31. Χαλκιδέος avatar
    Χαλκιδέος 30/08/2012 16:18:54

    Εκείνο το ρημάδι το 23% στην εστίαση πότε θα το κατεβάσετε; Το επίδομα ανεργίας θα γίνει 2 χρόνια αντί για 1; Η επιχείρηση "Ξένιος Ζεύς" στο κέντρο της Αθήνας θα συνεχιστεί; Η (βλακώδης) συλλογή αποδείξεων θα κοπεί; Αυτά Αντώνη πότε θα τα απαντήσεις; Αυτά κι ένα μύριο άλλα βέβαια...

    • Εθνικιστης avatar
      Εθνικιστης @ Χαλκιδέος 30/08/2012 17:54:35

      Γιατι να μειωσουν το ΦΠΑ στην εστιαση; Πιστευεις οτι θα μειωθουν οι τιμες;

      • ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ avatar
        ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ @ Εθνικιστης 30/08/2012 19:21:16

        Και εγώ δεν πιστεύω ότι θα μειωθούν ποτέ οι τιμές με παρέμβαση του κράτους διότι το μόνο "σίγουρο" έσοδό του είναι το ΦΠΑ των σούπερ μάρκετ και όσων κόβουν φυσικά απόδειξη.
        Τι πιστεύετε; Ότι το κράτος θα νοιαστεί για εμάς ή για τη διατήρηση των εσόδων του;

      • Χαλκιδέος avatar
        Χαλκιδέος @ Εθνικιστης 31/08/2012 02:43:47

        Ρωτάω γιατί είναι ένα πράγμα (συν τα άλλα που αναφέρω) που δεσμεύτηκε ότι θα το κάνει. Ο πεθερός μου διατηρεί ψησταριά και περιμένει την πτώση για να ρίξει κάπως τις τιμές που έχουν φτάσει στα ύψη...

        • Εθνικιστης avatar
          Εθνικιστης @ Χαλκιδέος 31/08/2012 13:15:44

          Φιλε μου, ο πεθερος σου περιμενει την μειωση του ΦΠΑ για να αυξησει καπως το περιθωριο κερδους του, ειτε διατηρωντας τις τιμες, ειτε πηγαινοντας στις τιμες το 10% της μειωσης του ΦΠΑ και το υπολοιπο 90% στο περιθωριο κερδους. Αυτο ειναι κανονας στην Ελλαδα, μια ανεκαθεν πληθωριστικη χωρα, πραγμα που ειναι μεγαλο προβλημα, ομως, οταν δεν ελεγχεις το νομισμα που χρησιμοποιεις. Αλλιως, αν τις εργατικες και φορολογικες εξοικονομησεις τις πηγαιναν οι Ελληνες επιχειρηματιες στις τιμες και οχι στα περιθωρια κερδους, αυτη τη στιγμη θα ειχαμε τουλαχιστον 10% αποπληθωρισμο και η τροϊκα θα χαιροταν που η εσωτερικη υποτιμηση λειτουργει.

    • johnnie avatar
      johnnie @ Χαλκιδέος 30/08/2012 19:57:16

      Μην περιμένεις απάντηση για όλα αυτά και για το αν είναι τα τελευταία μέτρα. Αν θες να μάθεις την αλήθεια δεν έχεις παρά να διαβάσεις τον Ν.3845/2010 και θα ενημερωθείς πλήρως και για τα μέτρα του 2013 αλλά και του 2014.
      Ωρίστε και ο σχετικός σύνδεσμος:
      http://apografi.gov.gr/wp-content/uploads/downloads/2012/02/N3845_2010.pdf

  32. Dee Jay Stelios avatar
    Dee Jay Stelios 30/08/2012 18:04:09

    Την πολύ σπουδαία ιδέα 150,000 εποχιακοί υπάλληλοι να μην πάρουν επίδομα ανεργίας μετά το καλοκαίρι ποιός την σκέφτηκε?Το κομμάντο Ο Στουρνάρας?

  33. O Saligaras avatar
    O Saligaras 31/08/2012 00:27:59

    Αυτό το mf πακέτο που καίει . . . .

  34. βαγγελης avatar
    βαγγελης 31/08/2012 02:09:04

    χαιρομαι γιατι βλεπω ριζοσπαστικοποιηση εμφανη του κοσμου εδω μεσα!!!ξυπναμε-αντε να σηκωθουμε κ απο το κρεβατι!!!ηρθε η ωρα Ελληνες!!!

  35. AMARYLIS avatar
    AMARYLIS 31/08/2012 02:46:26

    Δεν έχεις καταλάβει Αντώνη ότι με τα μέτρα που ετοιμάζες να εξαγγείλης στρώνης το χαλί στον Τσίπρα. Δεν σου δώσαμε αυτή την εντολή Αντώνη. Σε ψηφίσαμε, κάναμε αγώνα, τρέχαμε ως την τελευταία στιγμή, να μην χαθεί ψήφος, γιατί σε πιστέψαμε και τώρα τι? Εξαθλίωση!!!!!!!!!!!!! Κρίμα!!!!!!!!!!!!

  36. tak avatar
    tak 31/08/2012 08:23:56

    Λήθη*

    Καλότυχοι οἱ νεκροὶ ποὺ λησμονᾶνε
    τὴν πίκρια τῆς ζωῆς. Ὅντας βυθίσει
    ὁ ἥλιος καὶ τὸ σούρουπο ἀκλουθήσει,
    μὴν τοὺς κλαῖς, ὁ καημός σου ὅσος καὶ νἆναι.

    Τέτοιαν ὥρα οἱ ψυχὲς διψοῦν καὶ πᾶνε
    στῆς λησμονιᾶς τὴν κρουσταλλένια βρύση·
    μὰ βοῦρκος τὸ νεράκι θὰ μαυρίσει,
    ἂ στάξει γι᾿ αὐτὲς δάκρυ ὅθε ἀγαπᾶνε.

    Κι ἂν πιοῦν θολὸ νερὸ ξαναθυμοῦνται.
    Διαβαίνοντας λιβάδια ἀπὸ ἀσφοδύλι,
    πόνους παλιούς, ποὺ μέσα τους κοιμοῦνται.

    Ἂ δὲ μπορεῖς παρὰ νὰ κλαῖς τὸ δείλι,
    τοὺς ζωντανοὺς τὰ μάτια σου ἂς θρηνήσουν:
    Θέλουν μὰ δὲ βολεῖ νὰ λησμονήσουν.

    *Λορέντζος Μαβίλης (Ἰθάκη 1860 - Δρίσκος Ἰωαννίνων 1912) ποιητής, κυρίως σονέτων, δημοτικιστὴς καὶ ἐθνικὸς ἀγωνιστής.

  37. Ίωνας avatar
    Ίωνας 01/09/2012 02:41:44

    Αυτό το πακέτο μέτρων ίσως είναι το τελευταίο για το 2012

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.