#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
02/07/2008 05:08
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ρομπέν των Δασών, ή «Μάσκες Εκδικητών»;

Γράφει ο Lupus Cynodictus: Και νέα "αναδιανομή" τροφίμων από ομάδες αναρχικών. ο προαιώνιος μύθος ξαναζωντανεύει: Σπάρτακος, Ρομπέν των Δασών, Κλέφτες και Αρματωλοί κλπ κλπ..... Στην αθλιότητα της νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης, ο προαιώνιος μύθος ξαναζωντανεύει: Σπάρτακος, Ρομπέν των Δασών, Κλέφτες και Αρματωλοί, Λήσταρχοι των Ορέων κλπ κλπ «Παίρνουμε από τους πλούσιους και τα δίνουμε στους φτωχούς»… 

Ενώ στο www.resaltomag.gr (Οι έφοδοι στα σούπερ μάρκετ) διατυπώνεται μια άλλη άποψη: «Πληθαίνουν τα κρούσματα «ομάδων εφόδου» στα σούπερ μάρκετ. Πράξεις που ικανοποιούν το ηθικό αίσθημα, αλλά θολώνουν το πολιτικό κριτήριο. Όταν σήμερα ληστεύεις τους «ληστές» και μοιράζεις τα αγαθά στα λαϊκά θύματα της καπιταλιστικής εξαθλίωσης, αυτό ικανοποιεί συναισθηματικά, δίνει μια διέξοδο στην «οργή» μας… Αλλά «Ρομπέν των Δασών» και «Σπάρτακοι», όπως, υμνολογικά χειροκροτούν κάποιοι, δεν υπάρχουν στην εποχή μας, ούτε μπορεί να υπάρξουν. Και όταν υπήρχαν, ιδεολογικά μετατόπιζαν το κοινωνικό και πολιτικό ζήτημα στους «καλούς» και «κακούς» μονομάχους του συστήματος. Αυτό που κυριαρχεί σήμερα είναι οι μάσκες των «τιμωρών» και «εκδικητών»: μάσκες που τις φορούν οι μηχανισμοί του συστήματος για να ξεγελούν και να παίζουν τα προβοκατόρικα παιχνίδια του καθεστώτος….» 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ataktos avatar
    ataktos 02/07/2008 11:21:42

    akougete stin piatsa gia agora Billas apo ton Tsaro stin hersoniso tou Emou .Ine alithia .

  2. Φιδίας avatar
    Φιδίας 02/07/2008 11:27:33

    «Πληθαίνουν τα κρούσματα «ομάδων εφόδου» στα σούπερ μάρκετ. Πράξεις που ικανοποιούν το ηθικό αίσθημα, αλλά θολώνουν το πολιτικό κριτήριο…».
    -----------------------------


    Δεν θα το ιδεολογικοποιούσα τόσο πολύ. Απλά οι "γνωστοί-άγνωστοι" πουπουλοφόροι βρήκαν έναν πιο ανώδυνο και χαριτωμένο τρόπο (από το να πετάνε μολότοφ επί δικαίων και αδίκων) για να γίνουν συμπαθείς στο ευρύ κοινό και να βελτιώσουν την εικόνα τους στα αστικά ΜΜΕ. Άσε που έχει και την πλάκα του να κλέβεις μακαρόνια και να τα δίνεις σε γιαγιάδες με αντίτιμο την ευχή τους.

    (επενδύεις και ανέξοδα, καλού-κακού και στην μετοχή «Παράδεισος» - που ξέρεις; Μπορεί να υπάρχει…)

    Φιδιας

  3. Σπίθας avatar
    Σπίθας 02/07/2008 12:20:46

    Μάλλον δε θέλετε να καταλάβετε. Δε σας αρέσει να καταλάβετε (που το έχετε καταλάβει ήδη).

    Το Ρεσάλτο καταγγέλλει το "ψεύτικο" της υπόθεσης.

    Και να δείτε που - τώρα που τους πήραν χαμπάρι - το φαινόμενο θα σταματήσει.

    Είναι ένα άλλο φτηνιάρικο διαφημιστικό τρυκάκι, στη συνέχεια της καμπάνιας των διαφημιστών του τσύριζα.
    Ξεκίνησε με το να βάλουν στη βιτρίνα τον 30άρη με το κοκκοράκι.

    Δεν το βλέπετε; Γιατι δίνετε πόντους στους διαφημιστάδες του;

  4. Σπίθας avatar
    Σπίθας 02/07/2008 12:21:58

    Και.. βρείτε μου έναν που του έδωσαν τρόφιμα.

    :-)

  5. Προφήτης avatar
    Προφήτης 02/07/2008 12:26:44

    Ναι, ο Θύμιος "το έχει" θεωρητικά, "το χάνει" πρακτικά.
    Μέχρι να αναπτυχθεί η συλλογική συνείδηση και το λαϊκό κίνημα (λέμε) μάλλον κάτι πρέπει να γίνεται.
    Και παραβλέπει ότι ιστορικά τέτοιες ενέργειες "κλεφτοπολέμου" πάντα εφαρμόζονταν από τους αδύναμους.
    Η "κουκουλοφορία" είναι επίσης παλαιά πρακτική (ο μύθος του Ζορρό - καμμία βέβαια σχέση με τους σουπερμαρκετάδες).

  6. "νήπιος γέρων" avatar
    "νήπιος γέρων" 02/07/2008 12:57:43

    ΑΝΤΙ-ΛΟΓΟΣ -> ΔΙΑ-ΛΟΓΟΣ => ΛΟΓΟΣ


    "Ρεσάλτο": Χειροκροτούσαμε κάποτε τη «17Ν» (κι εγώ πρώτος και καλύτερος) γιατί μας ικανοποιούσε το αίσθημα της «ηθικής εκδίκησης» και τι αποδείχτηκε: Κατασκεύασμα των μυστικών υπηρεσιών!!!
    ΣΗΜΕΡΑ έχει χυθεί άπλετο φως, με πλούσιο αποδεικτικό υλικό για το πώς κατασκευάζονται προβοκατόρικες ομάδες και ποιος ο πολιτικός ρόλο τους.
    Η πιο πετυχημένη συνταγή είναι να εμφανίζονται σαν «Ρομπέν των Δασών», να ικανοποιούν την ηθική αγανάκτηση και λαϊκή οργή. Να χτυπάνε δήθεν το σύστημα και τους Αμερικανούς…".
    ***
    Στα χόλια του “Ποιος θυμάται τη δολοφονία Περατικού;” Υπάρχει ένας εξόχως ενδιαφέρον διάλογος περί 17Ν, ο οποίος απαντάει αν η οργάνωση ήταν «κατασκεύασμα των μυστικών υπηρεσιών- προβοκάτορες- φιλοαμερικανοί». Επίσης, αναφέρεται και στους νυν «γκαζάκηδες», «γνωστούς-άγνωστους» και «Ρομπέν των δασών»…
    ***
    Προφήτης Says:
    June 24th, 2008 at 3:30 pm

    "Να το προβοκάρω ;
    Πιστεύετε θα αποφυλακισθεί η “17Ν” ;
    Αν ναι, πότε;"

    ΝΓ: "Με μελαγχολεί το γεγονός ότι δεν γίνεται συν-ζήτηση στην ελλ. κοινωνία και ιδιαίτερα στην Αριστερά, για την 17Ν! Δεν υπάρχει μεγαλύτερη υποκρισία, ΑΛΛΑ και απόδειξη ότι ήταν η ΑΝΤΙ-ΠΟΛΙΤΕΥΣΗ σε όλους, δεξιούς, πασόκους, αριστερούς, επί 27 συναπτά έτη. Η δικαιολογία ότι είχαν γκανγκστερικά και όχι πολιτικά κίνητρα, οπότε, “τι να μας πούνε;”, είναι για τα πανηγύρια, μεν, πλειοψηφούσα άποψη, δε, στη νυν “Δικτατορία των Βλακών”.

    Σ’ αυτό που ρωτάς, και όπως έχουν τα πολιτικά πράγματα τώρα, οι Αμερικάνοι, φυσικά, θα ήταν αυτοί που θα αποφάσιζαν για αποφυλάκιση. Όμως, όχι μόνο αποκλείεται να την επιτρέψουν, αλλά, ΜΑΛΛΟΝ, θα πάρουν Γιωτόπουλο, Κουφοντίνα και Χριστόδουλο στα δικά τους μέρη, για περαιτέρω δικαστήρια, ένεκα των δικών τους θυμάτων".

    Ανώνυμος: "Η 17Ν θα αποφυλακισθεί μόλις η αμερικανική πίεση για να μείνουν στη φυλακή δεν θα είναι αρκετή για να επιβληθεί στο ελληνικό σύστημα. Ο μόνος λόγος που ΚΑΠΟΙΟΙ 17Νοεμβρίτες μπήκαν στη φυλακή ήταν ότι σκότωσαν ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥΣ. Αν σκότωναν μόνο Έλληνες δεν θα είχε πιαστεί κανείς".

    Προφήτης: "Για τη 17Ν : Η αληθινή ιστορία της μεταπολιτευτικής Ελλάδας βρίσκεται στις προκηρύξεις της. Όλοι οι πολιτικοί πρωταγωνιστές ζουν ή, και νεκροί, επηρεάζουν το πολιτικό σκηνικό. Γι’ αυτό, άκρα του τάφου σιωπή".

    Ανώνυμος: "Η τρομοκρατία στην Ελλάδα είναι παρακράτος της “προδευτικής παράταξης”. Η ιδεολογία της 17Ν (σοσιαλισμός και πατριωτισμός,αντιτουρκισμός-αντιαμερικανισμός) ήταν εξτρεμιστική προέκταση της ιδεολογίας της ευρύτερης πασοκοαριστεράς ..

    Από τη στιγμή που ΝΔ και ΣΥΝ ενώνονται κατά του ΠΑΣΟΚ το σχήμα αυτό του “εαμογενούς συνεχούς” που εχει συμβιβασθεί και αυτοί θα το ξεσηκώσουν πάλι με τη δράση τους καταρρέει. Φυσικά η ιδεολογική κατάρρευση της 17Ν επήλθε τελικά με την άνοδο Σημίτη όταν η κεντροαριστερά έπαψε να κατηγορεί τη δεξιά για “εθνική μειοδοσία” και άρχισε να την κατηγορεί για “εθνικισμό”.

    .. Έτσι τέλειωσε η αριστεροπατριωτική τρομοκρατία και αρχίζει η φάση της της αντιεθνικιστικής χαμηλής έντασης τρομοκρατίας με τις “Λυσσασμένες Γάτες” τους “Αρνητές Εθνικής Συνείδησης” κλπ. που βάζουν γκαζάκια, κτυπάνε αστυνομικά τμήματα, καίνε αντιδραστικά βιβλιοπωλεία κλπ.

    .. Οι Αμερικανοί δεν πιστεύω ότι ήταν δυνατόν να σκοτώσουν Αμερικανούς πολίτες. Κάτι τέτοιο δεν μπορεί να συγκαλυφθεί και θα δημιουργούσε τρομερά προβλήματα. Ξέρω ότι είναι συνήθεια στην Ελλάδα να υποτιμούν την αίσθηση της νομιμότητας των Αμερικανων απέναντι στο Σύνταγμά τους αλλά η δολοφονία διπλωματών των ΗΠΑ από αμερικανικές υπηρεσίες είναι αδύνατη (άλλο πράγμα οι μαύρες επιχειρήσεις κατά μη-Αμερικανων) ..

    θεωρώ ότι η 17Ν δεν ήταν οργανωση κοινού ποινικού δικαίου αλλά πολιτική οργάνωση με τους στόχους ακριβώς που περιέγραφε.
    Η άρνηση των πάντων και όχι μόνο της δεξιάς να αντιμετωπίσουν τη 17Ν ως πολιτική οργάνωση οφείλεται στην εξιδανίκευση γενικώς της έννοιας “αριστερά” στη μεταπολίτευση όπου η δράση της 17Ν χάλαγε τη σούπα".

    Προφήτης: ".. Στην Ελλάδα, με αποδεικτικό υλικό τα θύματά τους, λες, φαίνεται ότι οι Αμερικανοί δεν κατόρθωσαν να διεισδύσουν στις πολιτικές οργανώσεις της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς.

    Ακυρώνονται οι ισχυρισμοί του ΚΚΕ κ.α. περί «πρακτόρων», αλλά αυτό έχει κάθε λόγο να τους προβάλλει αφού η δράση της 17Ν εκθέτει το δικό του ελλειμματικό ρόλο ..

    Με βάση τη συλλογιστική σου οδηγούμαστε στα παρακάτω ανεξάρτητα ενδεχόμενα
    α) η 17Ν υπήρξε μια οργάνωση από καθαρούς (ηθικά) ανθρώπους...
    β) η 17Ν συνδύαζε καθαρούς ανθρώπους-«αγωνιστές», με λίγους (ή έναν) καθοδηγητές από την ηγεσία της «πασοκοαριστεράς»...

    Ερωτήματα:
    1) στην ύστερη «αντιεθνικιστική» τρομοκρατία οι αποκαλύψεις ήλθαν σύντομα, (σ.σ. σε αντίθεση με την 17Ν, που δεν ήλθαν ποτέ)...

    2) Η Δεξιά μετά το 1974 (κι από πιο πριν) χάνει την επαφή με τη νεωτερικότητα .. Τι ιδεολογικές μάχες να δώσει;

    Όχι τυχαία
    - μένει εκτός εξουσίας 25 χρόνια
    - το διάλειμμα 90-93 ανήκει σε μετεγγραφή από την «προοδευτική» παράταξη
    - για να επανέλθει στην εξουσία «πασοκοποιείται»".

    Ανώνυμος: "Ο κόσμος στον οποίο έδρασε η 17Ν δεν υπάρχει πια. Σήμερα η κυβέρνηση αποφεύγει τη σύγκρουση με τους γκαζάκηδες όχι γιατί δεν θα έχει μαζί της το λαό αλλά γιατί έχουν στηρίγματα στο σύμπλεγμα ΠΑΣΟΚ + ΣΥΡΙΖΑ και πέρα και πάνω από αυτούς στο παγκόσμιο κεντροαριστερό προοδευτικό σύμπλεγμα. Κινείται κυρίως σε οικονομικά και εξωτερικά θέματα ώστε να αυξήσει τα ερείσματα μη-αγγλοσαξονικών επιρροών στην Ελλάδα (λιμάνια σε Κινέζους,αγωγοί σε Ρώσους,κεφάλαια από Άραβες κλπ) και αποφεύγει τα πολλά πολλά ιδεολογικά.

    Η εμφάνιση Σαρκοζύ δείχνει ότι πετυχαίνει. Όπως είπα η Γαλλία παίζει το ρόλο εσωτερικής αντιπολίτευσης ή εναλλακτικού πόλου στα πλαίσια της Δύσης. Ενεργοποιείται συνήθως με την ανοχή των ΗΠΑ για να κρατηθεί κάποιος που φοβούνται ότι θα τον χάσουν. Στη δεκαετία του 90 όμως μας είχαν φτυσμένους γιατί δεν φοβόνταν. Η εκ νέου ενεργοποίηση τώρα της Γαλλίας και το γλύψιμο που έκανε στη Βουλή δεν είναι μόνο για να πουλήσει όπλα αλλά για να ανακόψει την επιρροή Πούτιν.

    Οι θεωρίες των ανανεωτών-εκσυγχρονιστών περί καταργησεως του εθνους - κρατους κλπ. μας τέλειωσαν. Μπαίνουμε σε μία νέα εποχή ανταγωνισμού εθνικών κρατών και επιρροής μεγάλων δυνάμεων προς ίδιον όφελος. Όποιος εξακολουθεί την εποχή αυτή να πουλάει τις θεωρίες της δεκαετίας του 90 θα έχει την τύχη του Γιώργου.
    Η σημερινή δεξιά δεν είναι όπως λέγεται πασοκοποιημένη.

    Είναι η φυσιολογική δεξιά μιας χώρας που στηρίζεται στο συνδυασμό εύπορων στρωμάτων και εθνικού αισθήματος. Για πρώτη φορά με τά το 1940 η δεξιά δεν έχει “εθνικό έλλειμμα” αφού οι γεωπολιτικές ανακατατάξεις και ο συνεπαγόμενος αντιεθνικισμός των αντιπάλων της το εξαφανισαν», (http://www.antinews.gr/?p=2511#comments).

  7. Lupus avatar
    Lupus 02/07/2008 14:06:03

    Τώρα είδα την συζήτηση. Συμφωνώ με τον ανώνυμο ότι ο πολιτικός συσχετισμός με την παγκοσμιοποίηση έχει μείνει απ έξω στην σύγκριση των δύο κειμένων.

    Όπως και συμφωνώ με τον προφήτη: τέτοιες ενέργειες πάντα γίνονται από αδύναμους σε προεπαναστατικές περιόδους ή σε περιόδους μεγάλης κρίσης. Ο Ζορρό ήταν γέννημα μίας τέτοιας εποχής όπως και τα άλλα σύμβολα. Αυτό θέλησα να επισημάνω με το post μου, ΜΗΠΩΣ ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ ΣΕ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟ, ΛΟΓΩ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΝΕΠΕΙΩΝ ΤΗΣ;. Αυτό θέλω να ρωτήσω, και επιπλέον να πω ότι τις φχαριστιέμαι τις εφόδους στα σούπερ μάρκετ, χωρίς να είμαι τόσο ηλίθιος ώστε να πιστεύω ότι θα λύσουν πολιτικά το πρόβλημα της ακρίβειας. Τέτοιες πράξεις δίνουν το μύνημα ότι ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΤΙ έστω και τόσο πρακτικίστικο και υποτυπώδες.

    Όσο για το ποίοι τις κάνουν: στην προκειμένη πιστεύω είναι πολύ απλό, οι αναρχικοί και οι περί αυτών, βρήκαν μία ευκαιρία να αποκαταστήσουν την εικόνα τους και να επιβαιβεώσουν στον εαυτό τους πρώτα ότι είναι οι "καλοί" Το σύνδρομο του Ρομπέν των Δασών, άλλωστε διακατέχει αυτό τον χώρο...

    Αυτά...

  8. Lupus avatar
    Lupus 02/07/2008 15:22:30

    Α! επιπλέον ήθελα να δείξω την αποτυχία των ιδεολογημάτων του νεοφιλελευθερισμού. Υπόσχονταν ένα κόσμο πλούσιο και προκάλεσαν πείνα.

  9. σχολιαστής avatar
    σχολιαστής 02/07/2008 17:18:58

    >Είναι η φυσιολογική δεξιά μιας χώρας που στηρίζεται στο συνδυασμό εύπορων στρωμάτων και εθνικού αισθήματος.

    Αυτό σε ποια έρευνα , πού βασίζεται;
    Εύποροι; Οι εύποροι παραδοσιακά ανήκουν στο κέντρο, με παρεκτροπές σοσιαλδημοκρατίας.

    Εθνικό αίσθημα;
    Αναζωπυρώθηκε επί Χριστόδουλου - για τους λόγους του- και σαν αντίδραση στο ζόρι του Σημίτη.
    Τώρα που εκλείπουν κι οι δυο τους, να δεις που θα ξανάρθουν τα πράγματα στα ίσα.

  10. σχολιαστής avatar
    σχολιαστής 02/07/2008 17:24:36

    Είναι δυνατόν να εμπνεύσει εθνικά ο Λιάπης π.χ... ή ο Βουλγαράκης ή η Ντόρα; Αυτοί για κοσμοπολίτες δείχνουν (παραπέμπουν τη σκέψη)

    Σκέψου ένα πόλεμο με επικεφαλής πχ τη Ντόρα... ή το Λιάπη

    Το βιντεοκλιπ με το καμάκι greek lover kamaki που βγήκε αυτές τις μέρες, δείχνει ακριβώς αυτό το ευκαιριακό, ότι αρπάξουμε, μια λούμπεν δεξιά.

    Αντίθετα Πολύδωρας, Ψωμιάδης (χωρίς το σκεμπέ) Άνθιμος, καβάλα στα άλογα, κάμπους της κόκκινης μηλιάς δημιουργούν συνειρμικά. Αλλά αυτή δεν είναι η δεξιά που κυβερνά. Άλλη δεξιά κυβερνά. Η κοσμοπολίτικη.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.